Dan is het een ander verhaal. Nja eigenlijk ook weer niet, want doordat jij daar komt zijn hun sneller met hun rbw begonnenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:46 schreef lipjes het volgende:
[..]
Vriendinlief wilde sowieso gaan rijden, schoonbroer trouwens ook.
Maar vanwege dat ik kwam met: er komen nieuwe rijbewijzen aan
Zijn ze wat sneller begonnen, plus daarbij kom ik daar al vanaf het begin met de motor
Klopt, had wel gezegt tegen ze dat ik de motor koop, indien er nieuwe banden onder gingen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:46 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Banden horen imo niet bij rijklaarmaakkosten, dat er nieuwe banden onder moeten hebben ze meegerekend in verkoopprijs. Die lui zijn echt niet gek. Remvloeistof valt wel onder rijklaarmaakkosten vind ik. Als de motor goed loopt in eerste instantie, waarom zou je dan naar de bougies kijken? Dat je later terug komt en dat ze er dan nog niet naar kijken is wel een beetje dom, naja eigenlijk te slim, mensen denken vaak te moeilijk.
Ach, hun blijquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:50 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dan is het een ander verhaal. Nja eigenlijk ook weer niet, want doordat jij daar komt zijn hun sneller met hun rbw begonnen
Ik vind dat ze die banden er al onder moeten leggen voordat dat ding in de showroom staat. Met nieuwe banden erom staat toch veel aantrekkelijker dan volledig afgesleten banden?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:54 schreef lipjes het volgende:
[..]
Klopt, had wel gezegt tegen ze dat ik de motor koop, indien er nieuwe banden onder gingen.
De banden die eronder zaten waren compleet versleten dus dan vind ik dat wel onder rijklaar vallen.
Maar als ik met symptomen rijd van: geen vermogen, moeite met starten, utivallen.
dan lijkt me dat toch wel ontsteking-gerelateerd te zijn.
[..]
Ach, hun blij
Scheelt ze een aantal examens
Nice! Dat is goed nieuw! Kan je nog net een paar dagen van het seizoen meepakkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:58 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wiieee! Zoals het er nu uit ziet ga ik begin september afrijden!![]()
En dan kan ik eindelijk rijden.
Geert ook alquote:
Ik ben ook wel blij, maar ook ietsiepietsie teleurgesteld. Ik had mezelf een half jaar terug als doel gesteld dat ik op m'n eerste collegedag met de motor naar college wilde komen. En dat gaat nu dus niet lukken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:00 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nice! Dat is goed nieuw! Kan je nog net een paar dagen van het seizoen meepakken
Wordt wel zwaar. Ik heb om dit te kunnen doen niet volgende week maar die week daarop letterlijk ELKE dag een les ingepland van 2 uur.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:07 schreef Vinniiee het volgende:
Wel jammer ja, maar goed dan nog hartstikke snel!
Je moet eventjes de laatste post van het lesserstopic lezen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:10 schreef WhiteJoker het volgende:
In ieder geval sneller dan dat ik het heb gedaanIk was bijna een jaar bezig (wel met een "pauze" van 4 maanden). AVB ging voorspoedig, maar het AVD gedeelte was toch lastiger. Pas bij de derde poging (en een rijschool wisseling) lukte het
Ziet er een beetje uit als mijn leven, alleenik fok op mijn werk. Daten?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:09 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wordt wel zwaar. Ik heb om dit te kunnen doen niet volgende week maar die week daarop letterlijk ELKE dag een les ingepland van 2 uur.
Goed.. ik doe dan ook niks anders met m'n leven op het moment dan motorles, FOKken over motoren en slapen, maar toch.. ben benieuwd!
Ik zal m'n rooster wel ff in het lessertopic zetten, kun je zien wat een hell er op me te wachten staat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ziet er een beetje uit als mijn leven, alleenik fok op mijn werk. Daten?![]()
Wel druk inderdaad, maar ook wel leuk.
Ik had 1 uurtje per week AVD, dat schoot echt niet op.
Ik vind het werkelijk geniaalquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:12 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je moet eventjes de laatste post van het lesserstopic lezen.Daarin leg ik uit hoe ik dit voor elkaar heb gekregen. Eigenlijk heel gemeen van me, wat ik heb gedaan.
Ja vond ik ook, maar daarom zei ik ook dat ik hem alleen kocht als er nieuwe banden op kwamenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:00 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik vind dat ze die banden er al onder moeten leggen voordat dat ding in de showroom staat. Met nieuwe banden erom staat toch veel aantrekkelijker dan volledig afgesleten banden?Ontsteking of brandstoftoevoer ja.
Daar heb je gelijk in
Nou ja, het is zeer geniaal, maar ik had slechts 1x in de week tijd (werk + school = drama) en ik ben 2x gezakt voor AVD. Anders was het mij ook in 2 à 3 maanden gelukt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:12 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je moet eventjes de laatste post van het lesserstopic lezen.Daarin leg ik uit hoe ik dit voor elkaar heb gekregen. Eigenlijk heel gemeen van me, wat ik heb gedaan.
Neuj, die gaf me groot gelijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:14 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik vind het werkelijk geniaal. Zei je instructeur er nog iets over?
Daar kun je voor opgepakt worden, weet je dat?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:20 schreef Masque-Obscura het volgende:
Niets mis met die fietsjes inderdaad.![]()
Een tweedehands fiets is inderdaad aan te raden, je gaat hem immers laten vallen, doet iedereen.
(herinnert zich het eerste ritje met zijn eerste motor, vriendin van 3 jaar had het net uitgemaakt. Spiegel kapot bij het uit de tuin rijden, remhendel kapot na het laten vallen bij het opbokken. Such a great day!)
Hehe, goeie instructeurquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Neuj, die gaf me groot gelijk.Ik was gewoon slim bezig.
Ok, m'n rooster in het kort:
woensdag 15: 2 uur
vrijdag 17: 2 uur
maandag 20: 2 uur
dinsdag 21: 2 uur
woensdag 22: 2 uur
donderdag 23: 2 uur
vrijdag 24: 2 uur
dinsdag 28: 2 uur
woensdag 29: 2 uur
Dan zit ik in totaal op 19 uur, mocht het te veel zijn, dan kan ik altijd nog schrappen, maar ik denk dat ik ze gewoon allemaal ga doen.. Ik wil het gewoon goed doen, dus dan maar liever wat extra lessen, dan nét genoeg.
je slaat een paar dagen over waar je best nog een lesje kunt plannenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Neuj, die gaf me groot gelijk.Ik was gewoon slim bezig.
Ok, m'n rooster in het kort:
woensdag 15: 2 uur
vrijdag 17: 2 uur
maandag 20: 2 uur
dinsdag 21: 2 uur
woensdag 22: 2 uur
donderdag 23: 2 uur
vrijdag 24: 2 uur
dinsdag 28: 2 uur
woensdag 29: 2 uur
Dan zit ik in totaal op 19 uur, mocht het te veel zijn, dan kan ik altijd nog schrappen, maar ik denk dat ik ze gewoon allemaal ga doen.. Ik wil het gewoon goed doen, dus dan maar liever wat extra lessen, dan nét genoeg.
Nee dus, anders had ik die serieus óók ingepland.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je slaat een paar dagen over waar je best nog een lesje kunt plannen
Zelf rem ik altijd op de motor af (ff achterrem erbij pakken voor het remlicht) tot zijn 2, afhankelijk van van wat voor soort weg het is een paar keer terugschakelen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met afremmen omdat je bijvoorbeeld een rotonde op moet. Ver van tevoren langzaam maar zeker afremmen en versnelling voor versnelling terugschakelen totdat je op de juiste snelheid/versnelling zit of afremmen en gelijk naar de juiste schakelen en in 1 keer door?
Ik neem ze onderhand ook vaak zonder de rem te gebruiken. Terugschakelen, en blazen maarquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met afremmen omdat je bijvoorbeeld een rotonde op moet. Ver van tevoren langzaam maar zeker afremmen en versnelling voor versnelling terugschakelen totdat je op de juiste snelheid/versnelling zit of afremmen en gelijk naar de juiste schakelen en in 1 keer door?
Ik laat meestal m'n gas los van te voren, en dan (afhankelijk van de situatie) schakel ik langzaam terug of ga ik in één keer naar de twee toe.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |