abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2012 @ 16:35:00 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_114807907
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9
Deel 10: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 10
Deel 11: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 11
Deel 12: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 12
Deel 13: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 13
Deel 14: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 14

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! We zijn in januari (2012) verhuisd en inmiddels gewoon klaar! *O*

oke volgende deel !
waar hadden we het ook alweer over:
de inbouwkast die zo ontzettend handig is en die door diverse fokkers al is aangeschaft

maar mijn vraag uit het vorige deel blijft staan:
hoe diep is die kast en hoeveel breedte verlies je bij het inbouwen
(vanwege de wasmachine die bij mij in de kast staat en die er ook ooit weer eens uit zal moeten)

[ Bericht 0% gewijzigd door lady-wrb op 29-07-2012 20:01:33 (deel 14 toegevoegd) ]
pi_114809534
Wat lief dat je een nieuw topic hebt geopend!

Gaat prima met die kast, hè, zoeperzazke? Fijn! Ik ben er nog steeds heel blij mee. Er gaat zoveel in, het oogt allemaal netter. Het draaisysteem is ook ideaal.

lady-wrb, ik zal eens kijken hoeveel wij aan diepte overhouden in de trapkast!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114810236
Eigenlijk ben ik best benieuwd hoe de straat irl is, vergeleken met de artist impression... :Y

Gaat éen van jullie eens de straat op met een toestel en laat het mij / ons zien, please.
pi_114812058
De kast is 25 cm diep als hij smaller is dan 75cm, en 30cm diep als hij 75cm of breder is. Ik houd nog zo'n 65-70 cm over achter de kast denk ik. Ik had daar dus al planken hangen, zoals je ziet, dus ik kan die echt dubbel benutten. En er staan nog wat dingen voor, schoonmaakspullen, kattenvoer, kattengrit etc, en nog steeds kan de deur dicht, woehoe!

Hij kan ook heel ver opendraaien, maar Claudia kan dat beter testen dan ik, want bij mij zit er rechts een deur waardoor de kast niet verder dan 90 graden open kan draaien. Op dat moment is de opening nog een cm of 50 breed. Ik denk niet dat ik er een wasmachine achter zou kunnen zetten. maar dat gaat misschien wel als je de ruimte hebt de kast verder open te draaien.
I had a signature once. It was awful.
pi_114814948
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:17 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk ben ik best benieuwd hoe de straat irl is, vergeleken met de artist impression... :Y

Gaat éen van jullie eens de straat op met een toestel en laat het mij / ons zien, please.
Lijkt er verdomd veel op! Andere lantaarnpalen, andere rijrichting, minder wolken, nog niet zo'n strakke heg.

Ik zal eens een foto maken vanuit dezelfde hoek als de impressie.
pi_114823866
Oh kijk nou!
Her lijkt erop en tegelijk is het échter...
Het maakt een vriendelijke indruk.
En de voortuinen zijn ruim ( voor een voortuin en nieuwbouw) en dat maakt het mooi.

/ ken nieuwbouwwijken met ternauwernood voortuin en de auto ín de voortuin/oprit. Lillijk.
pi_114835676
Deze hoek geeft een wat ander beeld omdat de voortuinen aan deze kant iets groter zijn. Ze zijn inderdaad voor nieuwbouwwoningen best ruim! Ik vind de geparkeerde auto's wel jammer. Maarja, het is ook praktisch om je auto voor het huis te hebben.

Het leuke is dat de straat er eigenlijk altijd wel vriendelijk uitziet, ook bij grauw weer of in het winterlicht. De kleur van de baksteen is goed gekozen. Hoewel ik de blokwoningen van meet af aan aardig heb gevonden merk ik dat ik die nu toch wel heel blokkig en modern vind, alsof er legosteentjes op de grond zijn gevallen.
  maandag 30 juli 2012 @ 08:02:08 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114835706
Ik vind het vooral mooi om te zien dat er weer ouderwets een echte stoep is, die werd in vinexwijken sinds de jaren 80 nogal eens wegbezuinigd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114835724
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 08:02 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral mooi om te zien dat er weer ouderwets een echte stoep is, die werd in vinexwijken sinds de jaren 80 nogal eens wegbezuinigd.
Echt? :o Dat is me geloof ik nog nooit opgevallen.
pi_114835735
Wat wel typisch is, is dat de voortuintjes van de koopwoningen er pico bello uitzien, en de voortuinen van de huurwoningen grotendeels vol onkruid staan. Ik heb afgelopen week maar een deel weggehaald dat de steeg achter onze woning begon te blokkeren.
  maandag 30 juli 2012 @ 08:08:20 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114835742
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 08:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Echt? :o Dat is me geloof ik nog nooit opgevallen.
Dan is het meestal een woonerf ;)
En dan heb je ook vaak van die in de voortuin parkeerplaatsen :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 juli 2012 @ 09:13:04 #12
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_114836397
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 08:06 schreef Claudia_x het volgende:
Wat wel typisch is, is dat de voortuintjes van de koopwoningen er pico bello uitzien, en de voortuinen van de huurwoningen grotendeels vol onkruid staan. Ik heb afgelopen week maar een deel weggehaald dat de steeg achter onze woning begon te blokkeren.
Het is jammer dat mensen niet gewoon hun stukje bijhouden. Het is weinig werk als je het goed bijhoudt en het is er 10x netter door. Bij mijn ouders in de straat zie ik het ook, het stuk voor de voordeur dat ze delen met de buren wordt altijd bijgehouden door mijn ouders maar de buren doen het nooit. Dito in de steeg. Het is zonde vind ik..
Fuck the EBU
pi_114837674
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:13 schreef Yesse het volgende:

[..]

Het is jammer dat mensen niet gewoon hun stukje bijhouden. Het is weinig werk als je het goed bijhoudt en het is er 10x netter door. Bij mijn ouders in de straat zie ik het ook, het stuk voor de voordeur dat ze delen met de buren wordt altijd bijgehouden door mijn ouders maar de buren doen het nooit. Dito in de steeg. Het is zonde vind ik..
Nou, inderdaad. Volgens mij ben je zelfs wettelijk verplicht om de stoep voor en achter je woning bij te houden?

Ik zie het nu ook met de afvalcontainer gebeuren die dichtbij ons huis staat. Allemaal troep eromheen van mensen die geen moeite doen de ophaaldag te checken (dat is 1 keer per maand...) of die het gewoon niets kan schelen dan hun vuil niet in de container past. Ik vind het ongelooflijk. Gister heb ik overwogen om bij de container schoon te maken. Er spelen hier kinderen nota bene, en er liggen allemaal bierblikjes en zo...
pi_114837717
Oh, en wat wel grappig is, is dat het fietspad naast onze woning op een toeristische route ligt. In de tijd dat ik bezig was mijn vuil weg te werken (van de Ikea-aankopen) werd voordurend de weg aan me gevraagd. :D O+

Ik wist niet eens waar Durgerdam lag. :@
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 15:31:24 #15
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_115096881
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wist niet eens waar Durgerdam lag. :@
Da's erg, ga je schamen! :)
Het is er hartstikke leuk:

Stop the world, I want to get out.
pi_115172086
Banne is best een leuk stadsdeel ook is er nog steeds niet betaald parkeren en voor een stad met tariefen van ¤ 5,- per uur is dat best een meevaller.

Tja er zijn altijd mensen die te pas en te onpas hun rotzooi dumpen,in Noord is het nummer 14020 beschikbaar om even te melden als er wat langer rotzooi bij een container blijft staan dan word het opgeruimd.

Laatst ook bij mijn moeder in de buurt na mijn melding was het binnen 2 uur opgeruimt (er waren 2 veachtwagens voor nodig om de zooi op te ruimen) toevallig sprak ik later iemand die de opruimers aan het werk had gezien.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_115174011
Oh, dank voor de tip, geevee! Ik vind het ook niet erg om zo nu en dan zelf eens wat op te ruimen. We wonen naast een school en daar komt regelmatig een blikje hier en een blikje daar vanaf. Maar het moet niet te gek worden.
pi_115174016
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:31 schreef Lkw het volgende:

[..]

Da's erg, ga je schamen! :)
Het is er hartstikke leuk:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja maar waar ligt het nou? :+
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:36:55 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115174078
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
Wat lief dat je een nieuw topic hebt geopend!

Gaat prima met die kast, hè, zoeperzazke? Fijn! Ik ben er nog steeds heel blij mee. Er gaat zoveel in, het oogt allemaal netter. Het draaisysteem is ook ideaal.

lady-wrb, ik zal eens kijken hoeveel wij aan diepte overhouden in de trapkast!
:D Steeds als ik erover lees denk ik weer: ik wil een huis waar zo'n kast in kan!
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:58:32 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115174422
Lol, ik heb zelfs nog overwogen om er een in de trapkast te laten plaatsen voor we het te koop zetten, als verkoopargument zeg maar :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115177410
Ohh ik wil nu ook de trapkast ;( Maar we moeten eerst nog een deur uitzoeken en plaatsen. Dat is waarschijnlijk handiger... en er is nog zoveel meer dat we moeten doen. ;)
pi_115220754
Over kasten gesproken,tegenwoordig heeft men vaak losse kasten,vroeger was het gebruikelijk om 1 of meerdere vaste inbouwkasten te hebben.

Wat is jullie voorkeur een vaste of een losse kast?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:43:07 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115221156
Los, zodat ik een kamer zelf in kan delen en niet verplicht die ene muur kwijt ben aan de vaste kasten.
Overigens vind ik een trapkast dan weer geen probleem, die ga ik missen als ik m niet meer heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115224643
En toen werden de muurkasten vervangen door goedkope losse kasten. Die werden vaak direct weggezet, wat later ook in huurhuizen.
Weet niet meer wanneer, maar de huisbaas stuurde een brief rond, dat de losse kasten niet zo gewaardeerd werden (en ze waren aan vervanging toe), dat ze ons in eigendom geschonken werden. Kasten plaatsen was toen niet meer verplicht.

Ik zag trouwens een keer dat buren de standaardkeuken in de schuur gezet hebben en toen ze verhuisden, werd hij weer in de keuken geïnstalleerd.
pi_116697414
Claudia, ik zag bij Decennia Design dat ze "nieuwe" lampen hebben met zo'n trekpendel als jij graag wilde hebben, dus ik dacht ik ga het toch maar even hier melden.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:27:57 #26
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119033706
Schaamteloze kick. :@

Hoe bevalt de kast nu, na een paar maanden?
A grand adventure has begun.
pi_119035659
Geweldig! We hebben er enorm veel opbergruimte bij. En dat is geen overbodige luxe, want sinds we de Hello Fresh-doos wekelijks binnenkrijgen hebben we de ruimte nodig.

En het systeem werkt gewoon heel soepel. De kast draait eenvoudig en er valt nooit iets uit. Het is een heel stabiel systeem.
  vrijdag 9 november 2012 @ 22:40:25 #28
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119038153
Klinkt goed! Bedankt voor je update!
A grand adventure has begun.
pi_119078153
Dat klinkt inderdaad goed, Claudia. :)

Is het ook mogelijk om de kast als boekenkast te gebruiken, en de deur die ervoor zit er dus uit te halen? Of zou je dat niet aanraden? (vanwege ...?)
pi_119078306
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:47 schreef tennisster198 het volgende:
Dat klinkt inderdaad goed, Claudia. :)

Is het ook mogelijk om de kast als boekenkast te gebruiken, en de deur die ervoor zit er dus uit te halen? Of zou je dat niet aanraden? (vanwege ...?)
Zou op zich kunnen, alleen is bij ons de kast lager dan de deuropening. Je moet dus even op de maximumhoogte van de kast letten. En volgens mij is er altijd wel een opening dus de bovenkant van de kast en het kozijn waar het aan vast hangt. De kast sluit dus niet helemaal naadloos aan.
pi_119078324
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zou op zich kunnen, alleen is bij ons de kast lager dan de deuropening. Je moet dus even op de maximumhoogte van de kast letten. En volgens mij is er altijd wel een opening dus de bovenkant van de kast en het kozijn waar het aan vast hangt. De kast sluit dus niet helemaal naadloos aan.
Ik lees tussen de regels door dat het kan, maar niet écht mooi zal zijn?

Wij overwegen nl. een trapkastinzet, en in onze potentiële nieuwe inrichting is geen ruimte voor de boekenkast die we nu hebben. Maar dan gaan we op zoek naar een andere oplossing. :)
pi_119078409
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:59 schreef tennisster198 het volgende:

[..]

Ik lees tussen de regels door dat het kan, maar niet écht mooi zal zijn?

Wij overwegen nl. een trapkastinzet, en in onze potentiële nieuwe inrichting is geen ruimte voor de boekenkast die we nu hebben. Maar dan gaan we op zoek naar een andere oplossing. :)
Het ziet er bij ons zo uit:

Je moet zelf bepalen of je dat acceptabel vindt. Ik zou het dat wel vinden, geloof ik. En bovenin kun je eventueel zelf een plankje maken. Misschien willen de mensen die het plaatsen wel met je meedenken. Die zijn heel vriendelijk en altijd bereid tot het aanpassen aan unieke omstandigheden. Ik zou gewoon even contact erover opnemen!
pi_119078509
En nu ik hier toch ben: we zijn toevallig afgelopen weekeinde weer in huis bezig geweest, namelijk met de kamer van de jongste. Oude situatie (met veel te grote kast voor de kleine kamer):

Nieuwe situatie:

Er is een klein kastje voor de oude kast in de plaats gekomen:

Haar bed staat nu naast de deur:

Daar komt morgen haar nieuwe bed te staan, namelijk dit bed:

zondag 11 november 2012 @ 12:18:12 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119079742
Oh Claudia, wat een prachtig bed O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 11 november 2012 @ 15:02:37 #35
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_119085473
:D Ik kom Leen d'r bedje net tegen op Marktplaats in mijn zoektocht naar een bed voor Saar O+. Ik zou 'm zo zelf hebben kunnen kopen!
pi_119088574
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
Je moet zelf bepalen of je dat acceptabel vindt. Ik zou het dat wel vinden, geloof ik. En bovenin kun je eventueel zelf een plankje maken. Misschien willen de mensen die het plaatsen wel met je meedenken. Die zijn heel vriendelijk en altijd bereid tot het aanpassen aan unieke omstandigheden. Ik zou gewoon even contact erover opnemen!
Zou die kast vol met boeken niet veel te zwaar worden ?
Ik weet niet wat er nu in staat maar wat voor gewicht kan zo'n kast aan ?
  zondag 11 november 2012 @ 16:16:26 #37
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119088670
Erg mooi Claudia O+

Durf je dat al aan met Leen? Wij hebben er geen ruimte voor dus dat scheelt weer dat dilemma :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119090232
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:13 schreef axamenta het volgende:

[..]

Zou die kast vol met boeken niet veel te zwaar worden ?
Ik weet niet wat er nu in staat maar wat voor gewicht kan zo'n kast aan ?
Ja, goed punt. Er staat nu ook wel veel in, maar ik weet niet uit mijn hoofd wat de maximale belading is.
pi_119090276
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:16 schreef laziness het volgende:
Erg mooi Claudia O+

Durf je dat al aan met Leen? Wij hebben er geen ruimte voor dus dat scheelt weer dat dilemma :')
Ik denk dat we het gewoon proberen en aankijken. Ik heb wel reden om te geloven dat ze rustig gaat slapen, maar ik sluit ook niet uit dat het een ramp wordt en we een tijdje haar ledikant ook op de kamer laten staan.
pi_119103574
Ik zou dat met Sarah echt nog niet aandurven! Maar wauw wat een leuk bed. En heb jij in die kast genoeg ruimte voor Lena haar kleding?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 11 november 2012 @ 21:31:39 #41
244125 laziness
pi_119103648
Claudia heeft een beter kleding inkoopbeleid dan wij volgens mij :+
pi_119105291
Hahaha ik heb ook een goed inkoopbeleid hoor :P ik krijg te veel en kan niet zo goed nee zeggen ;)
pi_119105880
Een kwart van de kast is niet eens gevuld! Er past gewoon heel veel in. En ik heb geen hanggedeelte.
pi_119106658
Ik heb die kast voor Sarah maar dan hoger dus met hang gedeelte, maar die kast zit echt stampvol hoor :) ik vind het wel een fijne kast!
pi_119114019
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:17 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb die kast voor Sarah maar dan hoger dus met hang gedeelte, maar die kast zit echt stampvol hoor :) ik vind het wel een fijne kast!
Die heb ik ook voor Ivan en daar past (relatief) veel minder in. Maar we hebben bijvoorbeeld in zijn kast ondiepe lades en die zijn helemaal niet praktisch. Het hanggedeelte is ook niet praktisch. Ik ga het denk ik bij Ivan eruit halen en er planken voor in de plaats monteren. Op zo'n schap past heel veel.
pi_119114126
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 07:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die heb ik ook voor Ivan en daar past (relatief) veel minder in. Maar we hebben bijvoorbeeld in zijn kast ondiepe lades en die zijn helemaal niet praktisch. Het hanggedeelte is ook niet praktisch. Ik ga het denk ik bij Ivan eruit halen en er planken voor in de plaats monteren. Op zo'n schap past heel veel.
Dat is voor hier misschien ook nog een idee, al gebruik ik het hanggedeelte nu wel, maar vestje en die 2 jurkjes kan ik ook opvouwen. Jaël haar kast heeft naar mijn idee nog minder ruimte maar die heeft zo een hoeveelheid jurkjes dat ik daar wel een hanggedeelte moet, maar bij haar zou een extra plank ook wenselijk zijn.. Ik vind het zowieso lastig de perfecte kast te vinden.
pi_119115025
Hier ook het dilemma wat te doen met het aanstaande bed van Saar. Geen idee of ze zou gaan spoken in een 'echt' bed. Ik denk dat we het gewoon gaan proberen, voor hetzelfde geld gaat het hartstikke goed. Zo niet dan passen we er wel een mouw aan.

En ik voel me nu echt een soort van Imelda Marcos maar dan met kinderkleertjes als ik jouw kast voor Lena zie :D. *schaam*
pi_119117010
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 09:21 schreef twentemeisje het volgende:
Hier ook het dilemma wat te doen met het aanstaande bed van Saar. Geen idee of ze zou gaan spoken in een 'echt' bed. Ik denk dat we het gewoon gaan proberen, voor hetzelfde geld gaat het hartstikke goed. Zo niet dan passen we er wel een mouw aan.

En ik voel me nu echt een soort van Imelda Marcos maar dan met kinderkleertjes als ik jouw kast voor Lena zie :D. *schaam*
Lena heeft niet heel weinig, maar ook niet enorm veel. Ik word niet goed van de bakken geld die we aan kinderkleding en schoenen uitgeven, maar ik ben gewoon niet (meer) zo'n shopper. Ik heb geen zin om kleding door te verkopen, om tweedehands in te slaan, om de koopjes eruit te vissen. Ik ben op bepaalde manieren wel zuinig, want ik vermijd het kopen van dure kledingstukken. Maar ik heb gewoon geen zin om er moeite voor te doen. :Y) Er hangt ligt hier dus veel van de H&M en een beetje van de Hema en Zara.

Over het bed: ja, ach, hoe bepaal je dat je kind eraan toe is? Volgens mij zijn meestal de ouders er vooral aan toe. :Y) Als je kind nou uit het ledikant klimt en gekke capriolen uithaalt zou het natuurlijk een andere kwestie zijn. Dat is hier niet het geval. Bij Ivan had ik op een bepaald moment gewoon het gevoel dat hij de extra vrijheid aankon en het hem goed zou doen. Bij Lena heb ik dat nu ook. Die kan alleen nog geen deuren openkrijgen, dus als ze steevast uit bed komt wandelen en gaat huilen dan leggen we haar wel weer terug in haar ledikant.

Van Ivan had ik indertijd trouwens totaal niet verwacht dat hij uit bed zou komen wandelen. Maarja, dat deed hij dus wel. En ik vond het ook helemaal niet erg. We hebben fases gehad waarin hij 's nachts nog even bij ons kwam slapen, fases waarin hij 's ochtends bij ons kroop, fases waarin hij Lena's kamer binnenstormde en momenteel gaat hij gewoon lief spelen. Soms komt hij nog even bij me liggen. Ik vind het fijn dat hij meer controle over zijn omgeving heeft en dat mag best wat meer overlast voor ons opleveren. Tot een bepaald punt, natuurlijk. Uitslapen tot half 8 is er hier niet meer bij sinds hij in een peuterbed ligt. Nou ja, dat is dan maar zo. Als m'n nachtrust er ernstig door verstoord zou raken zou ik wel weer terugvallen op het ledikant. En zo heeft een ieder eigen grenzen.
pi_119117086
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 08:11 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Dat is voor hier misschien ook nog een idee, al gebruik ik het hanggedeelte nu wel, maar vestje en die 2 jurkjes kan ik ook opvouwen. Jaël haar kast heeft naar mijn idee nog minder ruimte maar die heeft zo een hoeveelheid jurkjes dat ik daar wel een hanggedeelte moet, maar bij haar zou een extra plank ook wenselijk zijn.. Ik vind het zowieso lastig de perfecte kast te vinden.
Ik vouw jurkjes ook gewoon.
pi_119118218
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:10 schreef Claudia_x het volgende:

Daar komt morgen haar nieuwe bed te staan, namelijk dit bed:

[ afbeelding ]
Wat een mooi bed O+ Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden, de kamer was nu natuurlijk merendeel wit :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_119119661
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 10:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vouw jurkjes ook gewoon.
Ja maar de jurken die Jaël heeft zijn bijna niet te vouwen, van die barbara farber dingen en jottum, superwijd! Veel stof! ( allemaal gekregen btw )
Bij Sarah is vouwen wel een optie, maar ziet het er dan niet rommelig uit?! Ik wil altijd nette rechte stapels en dat lijkt me lastig met jurken..
pi_119119844
Mja, ik weet het niet. Ik heb nog nooit zulke jurken opgevouwen. :+ Als het er maar een paar zijn zou ik overwegen ze aan haakjes te hangen, bij wijze van het opleuken van het interieur.
pi_119119961
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het ziet er bij ons zo uit:

[ afbeelding ]

Claudia heb je nog genoeg ruimte om bij de spullen achter de inbouwkast in je trapkast te komen? De deuren zijn onlangs ein-de-lijk geplaatst en zodra ze mooi in de verf zitten, willen we de kast bestellen. Ik vroeg me alleen af of ik dan nog wel bij de stofzuiger kon :+
pi_119120110
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:11 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Claudia heb je nog genoeg ruimte om bij de spullen achter de inbouwkast in je trapkast te komen? De deuren zijn onlangs ein-de-lijk geplaatst en zodra ze mooi in de verf zitten, willen we de kast bestellen. Ik vroeg me alleen af of ik dan nog wel bij de stofzuiger kon :+
Ja hoor, gaat prima. Het is soms wel wat gehannes omdat de deur langzaam terugvalt. Maar je kunt in de kast ook prima staan als de deur dicht is.
pi_119121966
Oh dat is mooi om te horen! Binnenkort bestellen dus *O*
pi_119123871
Ik vind dat wel gaaf hoor zo een kast in een kast, wij hebben een soort van kantoortje in de kast ;) ook best handig.
pi_119178123
Doe eens een foto, MP! Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

Onze nieuwe stoel is binnen! *O*

dinsdag 13 november 2012 @ 20:40:20 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119178164
En gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119178189
Feestje!
pi_119178801
Ja, we hebben de slingers opgehangen vanwege de komst van de stoel.
pi_119178845
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi model stoel, en de kleur past echt perfect bij de rest :)
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:58:32 #62
244125 laziness
pi_119179022
Mooi maar de oude vond ik ook erg mooi!
Waar is die heen?
pi_119179061
Naar de zolder. We twijfelen nog over verkopen.
pi_119179134
Omdat ik het niet laten kan ook nog een foto van de kindjes in de stoel - van Ivan moet ik 'bank' zeggen - die er ook heel blij mee zijn.

En Ivan is vandaag jarig, vandaar de slingers. Dank voor de felicitatie, Leandra!
pi_119179991
Wat een heerlijke ruime stoel, met het spul O+ Gefeliciteerd! 2 jaar geworden?
pi_119180100
Dat kussentje O+
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:21:08 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119180218
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Omdat ik het niet laten kan ook nog een foto van de kindjes in de stoel - van Ivan moet ik 'bank' zeggen - die er ook heel blij mee zijn.

[ afbeelding ]

En Ivan is vandaag jarig, vandaar de slingers. Dank voor de felicitatie, Leandra!
YW ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119182362
Het is een anderhalfpersoonsstoel, dus een kleuterbankje. Gefeliciteerd met de jarige. En de plant ziet er ook goed uit.
pi_119185313
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
Ik zal morgen eens opruimen en kijken of ik een fatsoenlijke foto kan maken.

En ik vind het een hele gave stoel, maar ik vond die andere ook gaaf! Maar deze is wat warmer ofzo :)
pi_124521651
En we wonen hier inmiddels alweer dik een jaar! Naar volle tevredenheid, trouwens. Leuke buren, fijn huis, en Noord bevalt ook uitstekend.

Aan het huis doen we inmiddels weinig meer, want dat is wel af. Ik heb wat in de kinderkamers gerommeld. Lena's kamer ziet er nu zo uit:

Ivans kamer:

Onze slaapkamer is wat kaal. Ik wil de commode weghalen en zoiets maken:

In de verdere toekomst gaan we de zolder afsluiten, want ik erger me aan het geluidscontact met de andere verdiepingen. Eerst geld sparen.
pi_124521672
Oh, en ik zoek nog een struik voor in onze tuin!
pi_124753312
Prachtige kamers allemaal, Claudia! Die kasten op de kinderkamers van Ikea lijken me ook super, je kunt er alle kanten mee op en ze zijn mooi om te zien!

Aan een struik kan ik je helaas niet helpen, misschien een mooie groenblijver met mooi blad, die ook nog 's bloeit in de zomer?
  maandag 1 april 2013 @ 15:50:13 #73
100412 mefke79
komt goed!
pi_124758281
wat voor struik zoek je? Moet hij bloeien? Groenblijvend?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 1 april 2013 @ 17:52:54 #74
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_124761948
Wat mooi dat idee van die boekenwand voor jullie slaapkamer Claudia!

Wij hebben trouwens net (eindelijk) een offerte voor de kelderkast aangevraagd *O*. Benieuwd op wat voor termijn ze het zouden kunnen leveren.
pi_124769390
Het is een vlinderstruik geworden!

TM, ik ben benieuwd! Wat is je jongetjeskamer trouwens geweldig geworden. O+ En ik zag dezelfde kaarten als die in Lena's kamer. Ik vind ze nog steeds zo leuk! Ik zing altijd Berend Botje voor d'r, en dan wijst ze naar de kaart waarop een beer in een bootje zit.
  dinsdag 2 april 2013 @ 07:32:25 #76
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_124782814
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een vlinderstruik geworden!

TM, ik ben benieuwd! Wat is je jongetjeskamer trouwens geweldig geworden. O+ En ik zag dezelfde kaarten als die in Lena's kamer. Ik vind ze nog steeds zo leuk! Ik zing altijd Berend Botje voor d'r, en dan wijst ze naar de kaart waarop een beer in een bootje zit.
:D Weet je dat dat echt compleet toeval is! Ik heb de foto's van Leen d'r kaartjes net nog even bekeken en zie nu pas dat ze hetzelfde zijn! Wat grappig! O+ Ik vind ze ook zo mooi!! En thanks, ik ben ook echt enorm blij met het kamertje. Zo enorm anders dan de meisjesbabykamer van Saar, die had ik achteraf ook veel rustiger gehouden dan ie was.
pi_124783555
Gaaf idee voor jullie slaapkamer. Ik zoek ook nog iets voor die van ons.

Wij hebben nu trouwens sinds een poosje zo'n inzetkast in de trapkast. Wat ideaal! Ben er echt zo ontzettend blij mee.
pi_124784651
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:03 schreef Bleie het volgende:

Wij hebben nu trouwens sinds een poosje zo'n inzetkast in de trapkast. Wat ideaal! Ben er echt zo ontzettend blij mee.
Hey, wat goed! Ik ben er ook nog steeds heel blij mee. Het systeem werkt als een tierelier.
pi_144282606
Enorme kick! We gaan nu echt met de zolder aan de slag en omdat elk advies van pas komt, deel ik de plannen hier maar even.

Dit is de oorspronkelijke situatie:

Dit is nu het plan:

We hebben veel wensen:
- Een muur rondom de trap. Dat moet deels een kast worden (in de loze ruimte boven en naast de trap).
- Kijken of er een badkamer gemaakt kan worden. We weten niet of dat kan, want we hebben nu geen warm water op zolder. Als het kan, willen we een inloopdouche. Er moet in ieder geval een wastafel komen.
- Een dakkapel op de plek van het raam bovenin.
- Een systeem bij de knieschotten laten maken maken met schuifdeuren.
- Netjes afwerken van de ruimte (stuken).

De volgende stap is denk ik een tekening laten maken? We moeten ook uitzoeken of er een douche op zolder gemaakt kan worden, of een dakkapel haalbaar is (onze dakconstructie zou een dakkapel lastig maken, heb ik eens begrepen). Ook wil ik uitzoeken wat er mogelijk is met de muur tussen slaapkamer en werkkamer, want die willen we niet helemaal dicht (zonde van het licht!).
pi_144283591
Oeh tof!!

Dan heb je ook direct ruimte voor een derde baby! *O* :P *wegduikt*
Jeetje joh dat is wel een stevige verbouwing dan, ben benieuwd hoe het wordt.
:)
pi_144283738
Ik denk dat je het beste terecht kan bij een aannemer. Die kan je vertellen of de badkamer boven zou kunnen en eventueel tips geven qua muur van de werkkamer. En vaak kennen die ook wel een bedrijf wat een tekening kan verzorgen :)
pi_144284233
Ik vind het bloedirritant dat je vanaf zolder alles wat in huis gebeurt kunt horen, dus er moet nu echt iets aan gebeuren! De overige ingrepen zijn vooral met het oog op de toekomst. De jongste kan een grotere kamer krijgen en we hoeven niet allemaal één kleine badkamer te delen.

Inderdaad maar eens een aannemer zoeken! Vind ik zo eenvoudig nog niet, dus als iemand een tip heeft? (Omgeving Amsterdam.)
pi_144284274
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:08 schreef mignonne het volgende:
Oeh tof!!

Dan heb je ook direct ruimte voor een derde baby! *O* :P *wegduikt*
Jeetje joh dat is wel een stevige verbouwing dan, ben benieuwd hoe het wordt.
:D
pi_144284344
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het bloedirritant dat je vanaf zolder alles wat in huis gebeurt kunt horen, dus er moet nu echt iets aan gebeuren! De overige ingrepen zijn vooral met het oog op de toekomst. De jongste kan een grotere kamer krijgen en we hoeven niet allemaal één kleine badkamer te delen.

Inderdaad maar eens een aannemer zoeken! Vind ik zo eenvoudig nog niet, dus als iemand een tip heeft? (Omgeving Amsterdam.)
Ik wist ook niets in mijn nieuwe woonplaats en ik heb het via werkspot gezocht. Dus dat zou je ook eens kunnen proberen. :)
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 20:20:43 #85
5428 crew  miss_sly
pi_144284413
Zijn er geen mensen die al een dakkapel hebben?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 20:21:36 #86
5428 crew  miss_sly
pi_144284475
En aannemer weet ik wel voor je, evenals een tekenaar ;)
pi_144284563
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:21 schreef miss_sly het volgende:
En aannemer weet ik wel voor je, evenals een tekenaar ;)
Daar had ik al op gehoopt! Zie PM. :s)

Er is geloof ik één iemand met een dakkapel en als ik het me goed herinner, was het verhaal indertijd dat het lastig zou worden om later nog een dakkapel te nemen.
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 20:25:24 #88
5428 crew  miss_sly
pi_144284759
Ik zit nog in de auto en pm is niet handig mobiel ;)

niet handig lijkt me meer een kwestie van jammer dat jullie niet meer meerwerk hebben genomen.
Je zou die mensen ook om een tekening kunnen vragen, als je dezelfde dakkapel wil.
pi_144284847
Zo'n muur vind ik wel aardig, geloof ik:

pi_144284932
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik zit nog in de auto en pm is niet handig mobiel ;)

niet handig lijkt me meer een kwestie van jammer dat jullie niet meer meerwerk hebben genomen.
Je zou die mensen ook om een tekening kunnen vragen, als je dezelfde dakkapel wil.
Oh, da's wel een goede tip!
pi_144285387
Wel aardig?? Wauw!! ♡
pi_144285737
Ja nou ja, wij hebben niet van die mooie balken!
pi_144286769
Detail details :P
wel heel gaaf. En ik vind die glasconstructie met de badkamer ook wel wat, dat maakt het wel fijn licht en ruim
pi_144287321
Ja, vind ik ook! Sowieso is veel licht altijd beter dan minder licht. Ik deel wat dat betreft met lichte tegenzin de zolder op in compartimenten.
pi_144287484
Ja begrijpelijk ik hou ook van veee licht in huis, kan me voorstellen dat je het met tegenzin doet.
pi_144288673
Oh, zoiets dus! Dat zwarte en zware van de kozijnen vind ik ook prachtig.

pi_144289889
Tof!! ♡ Mooie combinatie van elementen en sferen zo.
pi_144507993
We hebben niet stilgezeten. Afgelopen week hebben we onze plannen wat concreter en realistischer gemaakt:

Toch maar een deur meteen bovenaan de trap. Dat kan volgens kennissen best.

Omdat in de badkamer een afzuigafstallatie staat waar we rekening mee moeten houden en het dak ter hoogte van de lijn 1.50 m hoog is, hebben we de plannen daar iets aangepast. Ik wil zo'n soort douche over de volle diepte van de badkamer (met een nis bij de afzuiginstallatie).

En dan zo'n soort meubel (maar dan mooier) voor de wasmachine en droger met wastafel erop (en de afvoer naast de wasmachine laten lopen - vandaar dat de wastafel op de tekening er niet recht bovenop staat):

Het plan om een kast rondom de trap te laten maken, heb ik laten varen. Het geld kunnen we beter voor andere dingen gebruiken.

Volgende actiepunten:
- bedenken wat we met de afscheidingswand tussen slaapkamer en werkkamer willen (ik wil die ruimtes niet helemaal afsluiten maar ben bang dat een constructie met glas te duur wordt)
- deze week een aannemer bellen
pi_144507998
En ik ben weg van deze tegels:

zondag 14 september 2014 @ 08:26:31 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144508088
En heel oldschool met glasbokken? Daar heb ook wl hele toffe dingen mee gezien.

Er zijn heel veel variaties tegenwoordg waardoor je bijvoorbeeld ook hele strakken dingen kan maken:

pi_144508414
Die deur direct boven ren trap mag niet volgens het Bouwbesluit. En dat wil je ook geeneens. Dat is echt zo ontzettend kut.
pi_144508455
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 08:26 schreef Brighteyes het volgende:
En heel oldschool met glasbokken? Daar heb ook wl hele toffe dingen mee gezien.

Er zijn heel veel variaties tegenwoordg waardoor je bijvoorbeeld ook hele strakken dingen kan maken:

[ afbeelding ]
Ik heb het overwogen, maar ik ben nog geen voorbeeld tegengekomen van iets wat ik er leuk uit vond zien. Ik zal er nog eens verder naar kijken!
pi_144508461
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 09:23 schreef _VoiD_ het volgende:
Die deur direct boven ren trap mag niet volgens het Bouwbesluit. En dat wil je ook geeneens. Dat is echt zo ontzettend kut.
Oh, is dat zo? Dat is goed om te weten als dat niet mag.

Klaarblijkelijk vindt niet iedereen het kut, trouwens. Daarom schreef ik ook: volgens kennissen kan het prima.
pi_144508793
Loop maar eens met een wasmand naar boven daar.
pi_144508847
Bij mn vader thuis zit de deur ook bovenaan de zoldertrap, hij heeft er geen problemen mee.
Wij hadden in ons huisje in Leiden ook de deur pal bovenaan de trap zitten. En dat was onze toegangsdeur dus die zat uiteraard ook gewoon op slot dan. Dat was wel eens onhandig met flink wat boodschappen om dan ook nog je sleutel te gaan zoeken en de deur van het slot te halen. Maar ik neem aan dat je de deur in je eigen huis niet op slot doet, dan zou ik er niet zo veel moeite mee hebben.

Ben benieuwd wat je ervan maakt! Is er geen alternatief voor glas? Geen idee eigk wat het kost, zo'n glazen wand, maar zou zo'n soort plexiglas goedkoper zijn? Vraag me af of dat net zo mooi is :?
  Milf zondag 14 september 2014 @ 10:15:27 #106
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_144508906
quote:
Bij nieuwbouw mag dit inderdaad niet zo worden opgeleverd. Maar wanneer je er achteraf zelf een inzet is er niets aan de hand. Kan gewoon.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator zondag 14 september 2014 @ 10:21:01 #107
5428 crew  miss_sly
pi_144508977
Ik vraag me alleen af wat de meerwaarde van een deur is, als de rest open is? Dan kun je het geluid nog steeds horen, toch?

Zoiets wat jij voor de wasmachine en droger wil, gaan wij ook laten maken door onze aannemer en tevens een fatsoenlijke afsluiting van de ketel. Een oplossing waarbij we er wel bij kunnen en de afvoer goed gereguleerd is, maar we toch minder horen en zien van die hoek.
  Moderator zondag 14 september 2014 @ 10:37:49 #108
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_144509128
quote:
Laat je nou als je iets zelf verbouwd daar geen rekening mee te hoeven houden :)
pi_144509321
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik vraag me alleen af wat de meerwaarde van een deur is, als de rest open is? Dan kun je het geluid nog steeds horen, toch?

Zoiets wat jij voor de wasmachine en droger wil, gaan wij ook laten maken door onze aannemer en tevens een fatsoenlijke afsluiting van de ketel. Een oplossing waarbij we er wel bij kunnen en de afvoer goed gereguleerd is, maar we toch minder horen en zien van die hoek.
ik nam aan dat het de bedoeling was dat de rest ook dicht werd dan? Das bij mn pa iig wel gedaan, hij heeft nu boven die deur een soort vliering waar hij de koffers bijv. kwijt kan.
  Moderator zondag 14 september 2014 @ 12:54:03 #110
5428 crew  miss_sly
pi_144511699
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 10:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik nam aan dat het de bedoeling was dat de rest ook dicht werd dan? Das bij mn pa iig wel gedaan, hij heeft nu boven die deur een soort vliering waar hij de koffers bijv. kwijt kan.
Ja, maar omdat ze zegt dat ze het plan om een kast te maken laten zitten. Maar misschien heb ik het niet goed begrepen :)
pi_144516491
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 10:15 schreef nikky het volgende:

[..]

Bij nieuwbouw mag dit inderdaad niet zo worden opgeleverd. Maar wanneer je er achteraf zelf een inzet is er niets aan de hand. Kan gewoon.
Zo'n verbod betekent dat het onveilig zal zijn. Ik moet er zelf niet aan denken.
pi_144516538
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, maar omdat ze zegt dat ze het plan om een kast te maken laten zitten. Maar misschien heb ik het niet goed begrepen :)
Op de tekening staat nog wel een wandje om het trappenhuis.
  zondag 14 september 2014 @ 16:04:19 #113
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_144516853
Kleine tip van een medezolderslaper, tenminste als het jullie hoofdslaapkamer wordt, koop een airco :')

Onze zolder is een jaar of twee geleden helemaal opgeknapt met isolatiemateriaal wat de ruimte tussen spanten compleet opvult maar het is er zomers nog steeds bloed en bloedheet :X
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_144517535
Claudia, alle trappen zijn toch gesloten? Dan kan de deur onderaan de trap. Dat was vroeger vrij gebruikelijk bij zolders die niet echt een woonverdieping waren, net zoals met kelders.
  zondag 14 september 2014 @ 16:27:35 #115
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_144517607
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Laat je nou als je iets zelf verbouwd daar geen rekening mee te hoeven houden :)
Best wel raar eigenlijk. Of het goed is, ik weet het niet...
Share your talent, move the world.
pi_144517618
quote:
Volgens het bouwbesluit is die zolder waarschijnlijk ook niet bedoeld voor gebruik als slaapkamer/studeerkamer, maar is het een onbenoemde ruimte.

quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Zo'n verbod betekent dat het onveilig zal zijn. Ik moet er zelf niet aan denken.
Dit dus inderdaad. Net als dat je daar vanwege de veiligheid niet zou moeten gaan slapen, omdat de voordeur meer dan 15m weg is.

quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En dat is niet waar. Ook als je zelf verbouwd moet je aan de regels voldoen van het bouwbesluit dat geldig was in de tijd dat je woning gebouw werd. Muv isolatie-eisen, die moeten altijd aan de huidige normen voldoen. https://www.eigenhuis.nl/(...)reiding/bouwbesluit/

Wat je er verder mee doet moet natuurlijk zelf weten. Ik heb nog nooit gehoord dat de gemeente komt controleren of er niemand op de zolder slaapt bij een nieuwbouwhuis.
  zondag 14 september 2014 @ 16:35:26 #117
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_144517856
quote:
0s.gif [b]

[..]

En dat is niet waar. Ook als je zelf verbouwd moet je aan de regels voldoen van het bouwbesluit dat geldig was in de tijd dat je woning gebouw werd. Muv isolatie-eisen, die moeten altijd aan de huidige normen voldoen. https://www.eigenhuis.nl/(...)reiding/bouwbesluit/

Wat je er verder mee doet moet natuurlijk zelf weten. Ik heb nog nooit gehoord dat de gemeente komt controleren of er niemand op de zolder slaapt bij een nieuwbouwhuis.
Best wel zorgwekkend eigenlijk. Wij Nederlanders klussen er lustig op los, zonder ook maar iets aan te trekken van bouwbesluiten en andere regelgeving. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Share your talent, move the world.
pi_144526555
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:25 schreef Teslynd het volgende:
Claudia, alle trappen zijn toch gesloten? Dan kan de deur onderaan de trap. Dat was vroeger vrij gebruikelijk bij zolders die niet echt een woonverdieping waren, net zoals met kelders.
nu je het zo zegt, idd! Dat zou een goedkope oplossing zijn ook voor het geluiddicht maken :Y moet je wel een dichte trap hebben. Dat dan weer wel.
pi_144540787
quote:
bij een kelder zit de deur bovenaan de trap.
daar heeft niemand last van maar bij een zolder opeens wel?
pi_144541255
Hoe kom je erbij dat niemand last heeft van de keldertrap direct boven de trap. Hij is berucht.
pi_144542076
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 02:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

De keldertrap is meestal ietsje korter dan de zoldertrap.
pi_144542519
Scheelt een paar treden. maar dat maakt de deur bovenaan niet anders.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 06:43 schreef Teslynd het volgende:
Hoe kom je erbij dat niemand last heeft van de keldertrap direct boven de trap. Hij is berucht.
Berucht? Ik ken er redelijk wat en niemand die er eem probleem mee heeft. Nooit een kelder gezien waar de deur onderaan zit omdat bovenaan berucht/gevaarlijk zou zijn. Zal grotendeels gewenning zijn, wat met een zolder ook kan.
  maandag 15 september 2014 @ 09:44:25 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144542668
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 02:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

Omdat je, denk ik dan, als je iets uit de kelder gaat halen vrijwel altijd de deur toch open zult laten staan omdat je weet dat je met je handen vol weer naar boven gaat komen.

Dat is op de zolder niet logisch, want daar is het juist de bedoeling dat de deur standaard dicht zit als je onderaan de bewuste trap bent.
pi_144543352
Wat is dan het verschil met een trapdeur boven of beneden ?
Wanneer je met je handen vol naar boven loopt en je komt bovenaan de trap een deur tegen is dat toch hetzelfde als met handen vol naar beneden lopen en daar een deur tegen komen?

Met een wasmand wil dat trouwens prima. Wasmand op je heup of tegen de wand zetten dan is er 1 hand vrij voor de trapdeur die boven of beneden zit.
  maandag 15 september 2014 @ 10:29:59 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144543523
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:23 schreef Elleska het volgende:

Wanneer je met je handen vol naar boven loopt en je komt bovenaan de trap een deur tegen is dat toch hetzelfde als met handen vol naar beneden lopen en daar een deur tegen komen?

Met een wasmand wil dat trouwens prima. Wasmand op je heup of tegen de wand zetten dan is er 1 hand vrij voor de trapdeur die boven of beneden zit.
Ik heb het niet gehad over met je handenvol naar beneden lopen en daar een deur tegenkomen.
Ik weet alleen dat ik, ook met wasmanden op de heupen, het heel onhandig vind om een deur te openen waarbij de deurkruk ook nog eens een stukje hoger zit, want met een wasmand op je heupen zul je niet makkelijk op de bovenste tree kunnen staan bijvoorbeeld.

Maar... maak er een klapdeur van, probleem opgelost! :D

(Als ik zou kunnen kiezen zou ik kiezen voor een deur onderaan de trap.)
pi_144543793
Ik ben beide gewend en merk dus echt geen verschil. Kelderdeur moest vroeger ok altijd dicht anders werd de keuken koud.

Wasmand van de deur af houden zodat je (bijna) bovenaan de trap kan staan. Dat doe je onderaan waarschijnlijk ongemerkt ook anders kan je daar ook niet (bijna) onderaan de trap staan.
pi_144543872
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:23 schreef Elleska het volgende:

Als je je vergist en denkt dat de trap niet meteen na de deur begint val je bij een deur boven helemaal naar beneden, bij een deur beneden stoot je vooral je tenen :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_144577355
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Oh nee, er komt wel een muur natuurlijk! Het belangrijkste aan alle veranderingen is juist dat de zolder niet meer in direct geluidscontact staat met de andere verdiepingen.

Ik heb gister trouwens jullie aannemer gebeld, maar die had weinig tijd. Even kijken wat we nu gaan doen. (Als je nog een andere tip hebt?)

Verder:
- Volgens een buurman hebben we een prefab scharnierdak en daarom zou een dakkapel lastiger zijn (en in ieder geval duurder worden). Ik heb even gekeken hoe duur een dakkapel als meerwaardeoptie zou zijn geweest en dat was bijna 10.000 euro. :o Maar ik vang ook weer andere geluiden op, dat het dus niet zo duur hoeft te zijn.
- We hebben even uitgezocht hoe het met de zolderdeur zit. Omdat het om een bouwbesluit gaat, zijn wij er volgens mijn lief niet aan gehouden om de deur niet direct bovenaan de trap te mogen plaatsen. Bovendien schijnt dat bouwbesluit in 2012 te zijn herzien, maar daar weet ik het fijne niet van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 16-09-2014 09:04:11 ]
pi_144577369
quote:
Oh, dat vind ik wel een idee om nog even mee te spelen!
pi_144577393
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:35 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Best wel zorgwekkend eigenlijk. Wij Nederlanders klussen er lustig op los, zonder ook maar iets aan te trekken van bouwbesluiten en andere regelgeving. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Je zou ook kunnen zeggen dat de regelzucht stuitend is.

OngeschiktX, bedankt voor je informatie! Ik speel het nog eens door en ik leg het ook als vraag voor aan de aannemer.
pi_144577451
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:42 schreef Elleska het volgende:

Wasmand van de deur af houden zodat je (bijna) bovenaan de trap kan staan. Dat doe je onderaan waarschijnlijk ongemerkt ook anders kan je daar ook niet (bijna) onderaan de trap staan.
Weet je wat het is: we hebben er nu traphekjes zitten, dus zoveel verandert er niet qua onhandigheid. :+
pi_144577508
Het was duidelijk een slimme beslissing om hier de nieuwe plannen even te posten. Het meedenken wordt gewaardeerd!
pi_144577824
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weet je wat het is: we hebben er nu traphekjes zitten, dus zoveel verandert er niet qua onhandigheid. :+
Haha idd, en dan zo'n takkehekje van Ikea wat je eerst moet indrukken en tegelijkertijd omhoog of juist omlaag moet trekken/duwen :') meer effort dan een deurklink openen; dan is een deur eigk gewoon een heel groot traphek :+
pi_144577984
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Haha idd, en dan zo'n takkehekje van Ikea wat je eerst moet indrukken en tegelijkertijd omhoog of juist omlaag moet trekken/duwen :') meer effort dan een deurklink openen; dan is een deur eigk gewoon een heel groot traphek :+
Ja, precies! :D

Dikke kans dat zo'n deur bij ons toch altijd open staat, behalve als ik er zit om te werken en rust wil. EINDELIJK.
pi_144578117
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb vaak 2 handen nodig voor die pokkehekjes _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_144581360
Is zoiets niet een optie:

En dan met glazen wanden/grote ramen werken icm schuifdeuren die er voor langs gaan?

Krijg je dit idee:

Eventueel met dit als inspiratie:

pi_144581659
nice!
pi_144593435
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:48 schreef Puala het volgende:

[ afbeelding ]

En dan met glazen wanden/grote ramen werken icm schuifdeuren die er voor langs gaan?

Krijg je dit idee:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En dan meteen het deel achter het trappenhuis tot garderobekast verbouwen.
pi_144594068
Wat een gave verbouwing, Claudia.

Wij hebben ook een zolder in drie ruimtes.
Als je boven komt eerst een portaaltje waar drie deuren op uitkomen (links, vooruit en rechts).
De grote ruimte (zoals op de tekening van Puala) is bij ons open. Daar is een werkruimte en slaapkamer maar dus zonder tussenmuur.
Waar jullie een badkamer gaan realiseren (en wij helaas niet want twee badkamers met in ons geval 5 personen zou natuurlijk top zijn) staat bij ons een drumstel.
Aan de andere kant een ruimte waar kleding en schoenen staan in rekken.

Ik zou persoonlijk ook niet kiezen voor de deur direct aan de trap maar dat is meer een gevoel.

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden!
pi_144594262
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:16 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Volgens mij is dat "maar" 150 hoog, dus dan zou het een lage kast worden. Maar voor seizoensspul wat je niet nodig hebt kan het prima denk ik.
pi_144598762
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:48 schreef Puala het volgende:

[ afbeelding ]

Krijg je dit idee:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat lief dat je meedenkt! Ik vind zo'n schuifdeur heel mooi. Een van de dingen die ik heb overwogen, is om en suite deuren tussen werkkamer en slaapkamer in te doen. Die hadden we in een van onze vorige woningen en waren zo mooi!

Een deur naar de badkamer op die plek wordt waarschijnlijk lastig omdat het dak er al gauw niet meer zo hoog is. Bovendien willen we graag een zo lang mogelijke dakkapel, het liefst 4 meter of niet veel minder. Dan kun je een muur niet door laten lopen.

Vind je het niet zonde van de ruimte, zo'n gang?
pi_144598969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:16 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dat was aanvankelijk ook het plan, maar om kosten te besparen kunnen we het misschien beter niet doen. We hebben de kastruimte ook niet echt nodig, want een van de kinderkamers gaat een inloopkast worden.
pi_144599037
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat lief dat je meedenkt! Ik vind zo'n schuifdeur heel mooi. Een van de dingen die ik heb overwogen, is om en suite deuren tussen werkkamer en slaapkamer in te doen. Die hadden we in een van onze vorige woningen en waren zo mooi!

Een deur naar de badkamer op die plek wordt waarschijnlijk lastig omdat het dak er al gauw niet meer zo hoog is. Bovendien willen we graag een zo lang mogelijke dakkapel, het liefst 4 meter of niet veel minder. Dan kun je een muur niet door laten lopen.
Dat wist ik niet, maar ik weet niet of je anders een kozijn met glaswerk aan kan laten sluiten op de dakkapel? Volgens mij moet je dat op een plaats waar je ook het kozijn van het raamwerk van de dakkapel hebt wel kunnen.

En als je een schuifdeur pakt die je weg kan schuiven waar aan de andere kant de douche is dan kan het wel. Je douche heeft ook een bepaalde breedte, je kan het zien aan de pijltjes welke kant ik de deuren op zou laten schuiven. Maar dat is inderdaad even passen en meten en in het echt bekijken of dat lukt.

Ik zou zelf een ruimere badkamer overwegen en dan het bed/de werkkamer omdraaien denk ik. Maar dat leverde een onlogische loop route op volgens mij. Ik kan nog wel eens tekenen.
quote:
Vind je het niet zonde van de ruimte, zo'n gang?
Ik persoonlijk niet. Ik denk dat je op deze manier een lichte ruime gang houd waar je heel erg leuk wat van kan maken. En je bent het voor/nadeel van de trap kwijt, toch ook het geluid naar beneden toe. En je kan eventueel toch de bergkast maken in de hoek waar je het eerder over had.

Wat zou je anders met de extra ruimte op de slaapkamer doen? Dan is het toch ook "maar" loopruimte?
pi_144599288
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef Puala het volgende:

Ik zou zelf een ruimere badkamer overwegen en dan het bed/de werkkamer omdraaien denk ik. Maar dat leverde een onlogische loop route op volgens mij. Ik kan nog wel eens tekenen.
Ik denk dat met een grotere badkamer de kamer die dan daarnaast overblijft wel heel klein is. Ik had trouwens ook liever de werkkamer bij de dakkapel gehad, maar die looproute is inderdaad onlogisch. Als de deur naar de badkamer op de plattegrond onderin zit, dan wordt het misschien al logischer. Dan moeten we alleen de plek van de douche verschuiven, maar dat kan denk ik wel. Ga ik nog even mee puzzelen!

quote:
Ik persoonlijk niet. Ik denk dat je op deze manier een lichte ruime gang houd waar je heel erg leuk wat van kan maken. En je bent het voor/nadeel van de trap kwijt, toch ook het geluid naar beneden toe. En je kan eventueel toch de bergkast maken in de hoek waar je het eerder over had.

Wat zou je anders met de extra ruimte op de slaapkamer doen? Dan is het toch ook "maar" loopruimte?
Maar ik wil helemaal geen gang. :+ Doe ik niks mee. In de werkkamer geeft het iets meer vloerruimte en sowieso meer gevoel van ruimte. Dat laatste vind ik wel heel belangrijk.
pi_144599302
ik zou ook gaan voor die gang. Kun je daar mooi nog kasten neer zetten als je volgend jaar tegelijk met mij voor die derde gaat :+
pi_144605077
Waarschijnlijk heb je wel gezegd dat er beneden een kastenkamer komt, maar dat heb ik dan vergeten.
Als de trap beneden een deur krijgt, kan boven het trappenhuis open blijven en bijdragen aan licht & ruimte.

Hebben jullie niet tegen de muur een boekenkastenwand o.i.d.? Dat kan je tot scheidingswand maken met open partijen. Wel zorgen voor goede stabilisatie.
pi_144606624
Wat een leuke plannen! Ik spiek mee, want ooit een keer moet er met onze zolder ook wat gebeuren. Maar wij gaan eerst aan de zonnepanelen, en daarna moeten we weer even sparen.
pi_144629360
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:18 schreef Teslynd het volgende:
Waarschijnlijk heb je wel gezegd dat er beneden een kastenkamer komt, maar dat heb ik dan vergeten. Als de trap beneden een deur krijgt, kan boven het trappenhuis open blijven en bijdragen aan licht & ruimte.
Nee, had ik nog niet gezegd! En je kunt natuurlijk nooit te veel kastruimte hebben. :7

De trap beneden aan de trap is afgekeurd door mijn lief. We hebben nu al te veel gezeur met een botsingen tussen het traphekje en de badkamerdeur.

quote:
Hebben jullie niet tegen de muur een boekenkastenwand o.i.d.? Dat kan je tot scheidingswand maken met open partijen. Wel zorgen voor goede stabilisatie.
Ja, maar dat vind ik niet mooi, zo'n kastenwand.

We hebben gister nog even gepuzzeld op het omdraaien van slaapkamer en werkkamer, maar dat komt erop neer dat de slaapkamer de grotere ruimte wordt en ik heb juist in de werkkamer behoefte aan ruimte.

Wat op de plattegrond trouwens moeilijk te zien valt, is dat de muren van de zolder - vanzelfsprekend - heel schuin zijn en veel mogelijkheden inperken. Op een plattegrond kun je dus bureaus helemaal aan de kant schuiven, maar in de praktijk kan dat niet.
pi_144629375
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:40 schreef Bleie het volgende:
Wat een leuke plannen! Ik spiek mee, want ooit een keer moet er met onze zolder ook wat gebeuren. Maar wij gaan eerst aan de zonnepanelen, en daarna moeten we weer even sparen.
Weet je dat zeker? Mijn lief heeft allerlei heel goede redenen waarom je daar niet aan moet beginnen. :+
pi_144631507
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, had ik nog niet gezegd! En je kunt natuurlijk nooit te veel kastruimte hebben. :7

De trap beneden aan de trap is afgekeurd door mijn lief. We hebben nu al te veel gezeur met een botsingen tussen het traphekje en de badkamerdeur.

[..]

Ja, maar dat vind ik niet mooi, zo'n kastenwand.

We hebben gister nog even gepuzzeld op het omdraaien van slaapkamer en werkkamer, maar dat komt erop neer dat de slaapkamer de grotere ruimte wordt en ik heb juist in de werkkamer behoefte aan ruimte.

Wat op de plattegrond trouwens moeilijk te zien valt, is dat de muren van de zolder - vanzelfsprekend - heel schuin zijn en veel mogelijkheden inperken. Op een plattegrond kun je dus bureaus helemaal aan de kant schuiven, maar in de praktijk kan dat niet.
Als de trap langer is dan een directe draai van 180º zou een schuifdeur nog kunnen. Maar hoeveel geluid laat een schuifdeur door?
pi_144632280
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Mijn lief heeft allerlei heel goede redenen waarom je daar niet aan moet beginnen. :+
Welke dan? Ons dak ligt op het zuidwesten, dus dat moet een redelijk goede opbrengst geven. Vaste lasten omlaag vind ik ook prettig, en ook nog wat bijdragen aan minder vervuiling. Alleen maar voordelen, volgens mij.
pi_147516733
Het lag allemaal een beetje stil. We zijn nog steeds op zoek naar een goede aannemer in Amsterdam. Maar er zijn wel wat ontwikkelingen. Buren van ons zijn met soortgelijke plannen bezig. We hebben nu meer informatie en weten bijvoorbeeld dat we een dakkapel van 4 meter voor 7.500 euro kunnen krijgen. We willen nog steeds dit doen:

Maar dan met een klein halletje in plaats van een deur meteen bovenaan de trap:

[ Bericht 19% gewijzigd door Claudia_x op 12-12-2014 16:26:11 ]
pi_147518202
Inmiddels hebben we met diverse aannemers contact opgenomen om een offerte te laten maken. Er lijkt weer wat vaart in te komen.

Het aardige is trouwens dat ze bij een dergelijke verbouwing je oude dakraam naar de andere kant kunnen verplaatsen tegen niet al te hoge kosten. Dat wordt een mooie, lichte ruimte. O+
pi_147518424
Oeh leuk!! Wat fijn zeg zoveel licht, heerlijk O+

En dat valt op zich best mee toch, die prijs voor een dakkapel? of niet? Ik heb er niet zo'n verstand van :')
pi_147519370
Veel geld wel he, voor alleen een dakkapel. Maar blijkbaar zijn dat 'normale' prijzen. Wij sparen er nu voor, en ook voor een badkamer op zolder erbij. Maar dat is een meer jaren plan.

Fijn om dat dakraam nog te gebruiken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 12-12-2014 17:12:16 ]
Met een meidenkwartet
pi_147520061
Wat fijn van dat dakraam!

Enne, wij hebben volgens mij bij de bouw meer betaald voor een kleinere dakkapel. :X
  Moderator vrijdag 12 december 2014 @ 17:31:13 #157
5428 crew  miss_sly
pi_147520187
Ja hoor, wij hebben ook veel meer betaald, voor ongeveer zo'n formaat dakkapel. Zit er voor die prijs ook de afwerking in, of komt dat er nog bij?

Het wordt mooi!
pi_147521760
Die 7.500 euro is volgens de buren een totaalprijs voor het plaatsen van de dakkapel. Ze hebben eerst geïnformeerd of het bedrijf dat ons huis heeft gebouwd de dakkapel kon plaatsen en daar lag de prijs veel hoger. (Er staat me bij dat de kosten bij de bouw zelf 9.500 euro waren geweest.)

De kosten zijn natuurlijk niet mals, maar we hadden met meer rekening gehouden. We verwachten dat er nog veel meer bovenop komt voor de overige werkzaamheden op zolder. Ik wil namelijk ook de schuine wanden laten stuken, er moeten misschien dat draden worden doorgetrokken en een badkamer laten maken kost altijd veel geld.
pi_147523606
Wat een leuke meevaller dat het raam makkelijk verplaatst kan worden.
pi_147546324
Lena en ik hebben een kleur voor haar nieuwe kamer uitgezocht:

Nu zoek ik nog kleuren voor de werkkamer, onze nieuwe slaapkamer en de walk-in closet. Ik weet eigenlijk alleen niet zo goed wat ik met onze slaapkamer wil. Als ik niks kan vinden, probeer ik dezelfde gele kleur te vinden als we nu hebben.
pi_147547027
En ik had het al laten zien, maar dit is m'n ultieme inspiratieplaatje voor de douche op zolder:

pi_147556801
Ja, dat is een mooie. Met veel licht is klein al snel minder benauwend.

Wel een transparant rolgordijntje of zo installeren. Tegen zon en kou en tegen inkijk. Inkijk is wat actueler geworden met de drones die overal schijnen rond te vliegen.
pi_147557014
Heeele mooie kleur voor Lena's kamer!
pi_147566527
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:20 schreef Teslynd het volgende:

Wel een transparant rolgordijntje of zo installeren. Tegen zon en kou en tegen inkijk. Inkijk is wat actueler geworden met de drones die overal schijnen rond te vliegen.
Hehe, so true. Het zal wel iets luxaflexachtigs worden.
pi_147566635
Oh, en ik heb mijn zinnen op dit kastje gezet:

pi_147566705
En we gaan maar eens wat spullen verkopen waarvan we hebben ontdekt dat we die in huis niet meer gebruiken. Als iemand nog een fauteuil wil? :Y)

En ik kwam een oud plaatje van de zolder tegen. De dakkapel zou in de muur achterin komen. De wasmachine en droger blijven staan waar ze nu staan (ze schuiven nog iets meer naar achteren omdat daar nu een vrieskist staat, maar die gaat weg).

pi_147569536
JA IK WILLUM!
(roep ik ook al jaren :D )
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_147569652
Ben trouwens benieuwd naar je slaapkamerinspiratie. Ik heb ook werkelijk geen flauw idee wat ik in onze slaapkamer wil qua kleuren.
pi_147591571
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik heb mijn zinnen op dit kastje gezet:

[ afbeelding ]
Het past wel goed bij de stoel die je weg doet.
pi_147594839
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 00:38 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het past wel goed bij de stoel die je weg doet.
We houden wel van meubilair dat doet denken aan de jaren '50/'60. Maar helaas is ons huis ook weer niet zo groot dat we alles kunnen bewaren. Vermoedelijk zal onze slaapbank ook weg moeten.
pi_147594845
De dakkapel wordt vandaag (hopelijk, want het regent) bij de buren geplaatst:

pi_147594880
oh! _O-

ik dacht even zooo die laat er geen gras over groeien :D maar dat valt wel mee dus haha. Flinke dakkapel!
pi_147594928
Hehe. Ik ben wel impulsief, maar zo'n impulsieve actie zou m'n lief niet toestaan.

Dit is volgens mij de maximale breedte, 4 meter dus. Dat wil zeggen, voor een bredere kapel moet je geloof ik een vergunning aanvragen. Maar dit is ook bijna de gehele breedte van ons huis. We houden dan aan beide kanten van de zolder nog kleine schuine stukken over.
pi_147594993
quote:
17s.gif Op zondag 14 december 2014 14:48 schreef innepin het volgende:
Ben trouwens benieuwd naar je slaapkamerinspiratie. Ik heb ook werkelijk geen flauw idee wat ik in onze slaapkamer wil qua kleuren.
Ik weet het ook nog niet zo goed. Mijn enige criterium is dat ik er rustig van moet worden als ik ernaar kijk (net als dat roze voor Lena's kamer).

Misschien zo'n soort blauw:

Of toch een geeltint, maar dan anders (want het geel dat we nu hebben is uit de collectie gehaald):

Ik ben fan van de Flexa-collectie. Ik neem altijd een aantal stalen mee uit de bouwmarkt van Flexa en hang die een tijdje op.
pi_147595039
Of 'mos' van Histor (dit is schoolbordverf):

pi_147595055
Of dit blauw uit het appartement van Dexter. :+

maandag 15 december 2014 @ 10:11:17 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147595238
Als je een dakkapel plaatst hou je dan (zeker als het een dakkapel met plat dak is), wel goed rekening met de kant van het huis waar je hem laat plaatsen?
Met een dakkapel (met plat dak) op de zuidzijde moet je echt iets doen qua verkoeling in de zomer, want zeker in de minder diepe ruimte die je dan hebt wordt het heel erg warm.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_147595901
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:11 schreef Leandra het volgende:
Als je een dakkapel plaatst hou je dan (zeker als het een dakkapel met plat dak is), wel goed rekening met de kant van het huis waar je hem laat plaatsen?
Met een dakkapel (met plat dak) op de zuidzijde moet je echt iets doen qua verkoeling in de zomer, want zeker in de minder diepe ruimte die je dan hebt wordt het heel erg warm.
Dat is hier een beetje een non-issue, want alleen aan de achterkant van het huis kunnen we zo'n enorme dakkapel (zonder vergunning) plaatsen. Dat is trouwens op het oosten ongeveer.
pi_147596777
Flinke dakkapel zeg. Is dat in den lande een beetje standaard dat een dakkapel alleen aan de achterzijde zonder vergunning geplaatst kan worden?
  maandag 15 december 2014 @ 11:34:00 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147596808
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is hier een beetje een non-issue, want alleen aan de achterkant van het huis kunnen we zo'n enorme dakkapel (zonder vergunning) plaatsen. Dat is trouwens op het oosten ongeveer.
Oh, dan valt het waarschijnlijk wel mee met de warmte.... word je iig lekker op tijd wakker 's morgens :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 15 december 2014 @ 11:37:30 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147596907
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:32 schreef Klaphark het volgende:
Flinke dakkapel zeg. Is dat in den lande een beetje standaard dat een dakkapel alleen aan de achterzijde zonder vergunning geplaatst kan worden?
Volgens mij is dat inmiddels heel gemeenteafhankelijk, en zou het me niet eens verbazen als het in sommige gemeentes per wijk verschilt.
Overigens vermoed ik dat het bij ons in de straat inmiddels wel mag, want de overburen hebben zowel aan de voor- als achterkant een flinke dakkapel, waar je 20 jaar geleden niet eens een raam in het dak aan de voorkant mocht maken :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_147597439
Mooie inspiratie, Claudia! Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat.
Wij krijgen een slaapkamer die aan de voorkant 4,5m hoog is, met heel grote ramen. Vind 't lastig daar wat op te verzinnen (maar daar zal ik 't tzt in m'n eigen topic over hebben :@ sorry :D )
pi_147598502
De rolgordijnen die wij op zolder hebben, zijn in ieder geval kut. We hebben in onze huidige slaapkamer dikke, donkere gordijnen en die zijn door de leverancier opgehangen. Die houden het licht heel behoorlijk goed tegen. (Ik wil het zelf niet zo donker hebben dat ik niks meer zie, want dat vind ik eng. :+)

Als we straks aan de schuine kant gaan slapen, hoeven we denk ik alleen andere rolgordijnen te kopen. Aan de dakkapelkant hoop ik dat iets luxaflexachtigs voldoet (daar heb je tegenwoordig heel mooie varianten op).

Ik ben benieuwd waar jij mee gaat komen, innepin. Het is nooit te vroeg om te brainstormen. Hell, ik ben al verf aan het uitzoeken. :Y)
pi_147598529
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:32 schreef Klaphark het volgende:
Ik heb geen idee. Ik vertel vooral wat ik van mijn lief hierover hoor. :+ Misschien zouden we voor de voorkant ook wel een vergunning kunnen krijgen, maar wij hebben de dakkapel specifiek voor deze kant van het huis nodig.
  maandag 15 december 2014 @ 13:43:02 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147600343
Wacht... je gaat aan de schuine kant slapen en de dakkapel komt aan de werkkamer kant?
Hoe ga je dan naar de badkamer toe? Ik nam aan (op basis van de tekening), dat je de ruimte onder de dakkapel nodig had om de badkamer in te kunnen komen.....

Edit: of wordt het nu een werkkamer met badkamer?
Dat is eigenlijk ook wel zo handig :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_147605885
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:43 schreef Leandra het volgende:
Wacht... je gaat aan de schuine kant slapen en de dakkapel komt aan de werkkamer kant?
Hoe ga je dan naar de badkamer toe? Ik nam aan (op basis van de tekening), dat je de ruimte onder de dakkapel nodig had om de badkamer in te kunnen komen.....

Edit: of wordt het nu een werkkamer met badkamer?
Dat is eigenlijk ook wel zo handig :D
Jij bent scherp! We hebben het hierover gehad en kwamen er niet zo goed uit. We hebben besloten dat we het allebei willen kunnen, dus we willen bij de badkamer (die hoe dan ook bij de dakkapel komt) kunnen slapen of juist in de andere ruimte. Het is fijn dat je die flexibiliteit hebt als je er ineens achterkomt dat slapen op een bepaalde plek toch niet handig is om een bepaalde reden.

Het plan is nu om bij de badkamer de werkkamer te maken (in tegenstelling tot wat de tekening hierboven laat zien). We vinden het eigenlijk zonde om de mooie ruimte met dakkapel te gebruiken voor de slaapkamer, waar je doorgaans juist verduistering voor wilt en geen open ruimte maar een ruimte die het gevoel van geborgenheid geeft. Dus het wordt - zoals we dat nu hebben bedacht - slapen onder het schuine dak en werken bij de dakkapel. En we laten dan dat muurtje bij de douche iets minder ver doorlopen om zoveel mogelijk een open ruimte te houden.

We hebben ook nog allerlei andere constructies bedacht voor de badkamer, met name een indeling waarin de badkamer een geheel afgesloten ruimte is en een deur in het halletje heeft. Dat is op zich een aardige optie, alleen zullen we dan meer leidingen moeten doortrekken/omleggen, denken we, en ik heb liever geen muur tegen de dakkapel. Als het even kan, wil ik een ruimte waarin je de volle raampartij ziet.
pi_147606267
Zo dus:

maandag 15 december 2014 @ 17:48:11 #188
4330 PJ
Tja.....
pi_147608267
Op welke site heb je deze badkamer gezien? Inderdaad erg mooi!

quote:

pi_147609859
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:11 schreef Leandra het volgende:
Het gaat om het platte dak? Maar als ze berucht zijn om de warmte, waarom worden ze dan niet bij voorbaat beter geïsoleerd? En kan je dat niet zelf alsnog laten doen alvorens ze geïnstalleerd worden?
pi_147612978
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:48 schreef PJ het volgende:
Op welke site heb je deze badkamer gezien? Inderdaad erg mooi!

[..]

Pinterest. Daar heb je dus niet veel aan.
pi_147984456
Even op mn gemak alle 15 topics in vogelvlucht doorgescrolled. Erg mooie woning en leuke ontwikelingen om te volgen! Benieuwd naar jullie vorderingen op de 2e verdieping :-) ik houd het in de gaten
pi_147998699
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:05 schreef kirretje het volgende:
Even op mn gemak alle 15 topics in vogelvlucht doorgescrolled. Erg mooie woning en leuke ontwikelingen om te volgen! Benieuwd naar jullie vorderingen op de 2e verdieping :-) ik houd het in de gaten
Dank! Heb je zelf ook een nieuwbouwwoning gekocht?

Wij hebben inmiddels één aannemer over de vloer gehad voor een offerte en verwachten er komende week nog één. De derde heeft niks meer van zich laten horen. Typisch.

Afijn, de man die was geweest kwam sympathiek, slim en communicatief over. Ik houd alleen m'n hart vast voor de hoogte van de offerte!
pi_148017927
Hai, nee. Maar wonen nu een jaar in een "nieuwbouwwijk". 20 december 2013 de sleutel gekregen van een leuke hoekwoning uit 2009. Vandaar de interesse :-) woning formaat is wel vergelijkbaar
pi_148178615
Zojuist aannemer #2 over de vloer gehad, die specifiek in zolderverbouwingen van nieuwbouwwoningen is gespecialiseerd. Interessant om weer een net iets andere kijk op de verbouwing te krijgen. Hij adviseerde ons bijvoorbeeld om een vliering te nemen, omdat schuine hoeken een bitch zijn (stofnesten), omdat de steunbalk die op zolder komt erin weggewerkt kan worden en omdat het heel veel bergruimte oplevert. We gaan er even over nadenken. Ik vind het eigenlijk zonde om het hoge plafond teniet te doen, maar hij was zo stellig dat ik ben gaan twijfelen.
pi_148179064
Klinkt interessant Claudia! Wij hebben ook zo'n 'onbenoemde ruimte' in ons nieuwbouwhuis en ik ben super benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan doen. Zo'n vliering hebben wij ook al aan zitten denken. Zo'n hoge ruimte is mooi, maar je hebt er in praktijk natuurlijk weinig aan.
pi_148179270
Je krijgt dan zoiets erbij:

Da's best wel tof. Bergruimte komt altijd van pas.
pi_148179460
Zoiets wil ik op mijn zolder als we gaan verbouwen! Het worden bij ons 2 slaapkamers en een badkamer(tje) en dan vanuit 1 van de kamers wil ik toegang naar zo'n vliering om daar een knusse plek te maken. Of een slaapplek, met dan daar nog een velux.
De vliering komt bij ons dan boven de badkamer, dus niet over heel de zolder (denk ik nu maar wij gaan iemand met wat ruimtelijk inzicht om hulp vragen tzt)
Met een meidenkwartet
pi_148179567
Bij twijfel niet doen zeg ik altijd. Jullie hebben een duidelijk beeld voor ogen met de ruimtes en veel licht. Dat is wel heel anders met een vliering denk ik.
Extra berging altijd handig. Anders misschien een kleine vliering?
Met een meidenkwartet
pi_148179609
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:47 schreef Cathmar het volgende:
Zoiets wil ik op mijn zolder als we gaan verbouwen! Het worden bij ons 2 slaapkamers en een badkamer(tje) en dan vanuit 1 van de kamers wil ik toegang naar zo'n vliering om daar een knusse plek te maken. Of een slaapplek, met dan daar nog een velux.
De vliering komt bij ons dan boven de badkamer, dus niet over heel de zolder (denk ik nu maar wij gaan iemand met wat ruimtelijk inzicht om hulp vragen tzt)
Leuk idee! Ik heb daar zelf ook mee gespeeld, maar m'n lief wil daar sowieso niet slapen. Voor ons is het gebruiken van de ruimte voor opbergen het meest praktisch. Maar als ik er het geld voor (over) had, liet ik een architect erop los!
pi_148179639
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:49 schreef Cathmar het volgende:
Bij twijfel niet doen zeg ik altijd. Jullie hebben een duidelijk beeld voor ogen met de ruimtes en veel licht. Dat is wel heel anders met een vliering denk ik.
Extra berging altijd handig. Anders misschien een kleine vliering?
Ik ga gewoon veel foto's bekijken! Ik kan sowieso nog niet zo goed een beeld krijgen van hoe de zolder wordt.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:51:20 #201
244125 laziness
pi_148179644
Mijn schoonzus heeft twee kamers met een badkamer op zolder laten maken voor haar twee dochters.
Achter schotten in de twee kamers zit opbergruimte maar ze is ook heel blij met de vliering die er in gemaakt is. De trap klapt uit naar het overloop gedeelte dat ze nog bovenaan de trap hebben.

Wat is eigenlijk de reden dat jullie naar zolder willen qua slapen? Dat kon ik nergens terug vinden. Gaat Lena naar jullie slaapkamer dan?
pi_148179914
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:51 schreef laziness het volgende:
Mijn schoonzus heeft twee kamers met een badkamer op zolder laten maken voor haar twee dochters.
Achter schotten in de twee kamers zit opbergruimte maar ze is ook heel blij met de vliering die er in gemaakt is. De trap klapt uit naar het overloop gedeelte dat ze nog bovenaan de trap hebben.
Kan ik me goed voorstellen. Je kunt er toch redelijk makkelijk bij, en daarom zou het voor mij bijvoorbeeld een mooie plek zijn om de oude foto's van mijn vader op te bergen. Dat scheelt veel ruimte in de werkkamer en we leveren daar straks ruimte in. Dat is een reden dat ik er serieus over na ga denken.

Met de knieschotten laten we sowieso iets doen. Daar zitten nu twee luiken in (aan elke kant twee), maar ik wil liever een schuifdeurensysteem.

quote:
Wat is eigenlijk de reden dat jullie naar zolder willen qua slapen? Dat kon ik nergens terug vinden. Gaat Lena naar jullie slaapkamer dan?
Nou, we hebben momenteel een aantal ergernissen waarvan één de kleine badkamer is. Nu gaat dat op zich nog wel, maar als de kinderen groter zijn, zal het dringen worden tijdens de spitsmomenten. We hebben ons over verschillende opties gebogen, bijvoorbeeld het vergroten van de huidige badkamer en het verhuizen van de kinderen naar zolder (en hen daar een badkamer geven). Maar de huidige oplossing lijkt het beste uit te komen. Dan heb ik bijvoorbeeld een werkkamer die goed afgeschermd is van de rest van het huis en waar ik dus in alle rust kan werken. Dat zie ik minder goed voor me met een werkkamer op de eerste verdieping. Bovendien willen wijzelf wel graag een ruime douche. In onze huidige badkamer douchen we in bad en dat gaat prima, maar een riante douche is wel heel geweldig.
pi_148179947
Oh, en Lena gaat dan inderdaad naar onze slaapkamer! En Lena's slaapkamer wordt een walk-in closet.

- Edit - Even de plattegrond erbij gehaald:

Rechtsboven slaapt Lena nu, en wij linksboven.
pi_148180134
En Ivan blijft waar hij zit (linksonder), maar hij krijgt een nieuw bed. Ik heb dit bed op het oog (met hoofdeinde, zonder bureau):

[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 31-12-2014 12:13:34 ]
  woensdag 31 december 2014 @ 12:16:06 #205
244125 laziness
pi_148180479
In bad douchen is iets wat ik zelf niet prettig vind dus een riante douche klinkt hemels. Dat dringen op spitsmomenten is precies waarom mijn schoonzus inderdaad ook voor een extra badkamer heeft gekozen.
Lena's kamer een walk-in closet is ook een geweldig idee.
Ze zal vast blij zijn met de grotere kamer.
Haar kamertje is inderdaad aan de kleine kant ivm die van Ivan.

Die werkkamer op zolder houden lijkt me inderdaad de beste oplossing qua af kunnen sluiten.
Anders denderen de kinderen langs onderweg naar hun kamer e.d.

Ik ben benieuwd naar het eind resultaat. Ik vond jullie huis al mooi zo als die was en het wordt vast alleen maar mooier.
pi_148181509
Als het als vliering bedoeld is, dan alleen zo'n klein vierkant dakraampje doen, want met een mooi lichtgevend raam is het een extra kamer en dat verhoogt je belastingaanslag.
Wat zei hij over de trap naar de vliering?
pi_148182507
Badkamer in spits is precies mijn overweging. Straks vier pubermeiden. Ik wil zelf ook nog graag ooit in de badkamer.

Heerlijk dat je ruimte hebt voor een fijne werkplek.
Met een meidenkwartet
pi_148183082
Wij hadden zo'n klein formaat vliering in ons oude huis, maar ik vind het eigenlijk net niets. True, je kunt er spullen opslaan, maar er weer iets afhalen is niet echt heel fijn.
Als je echt extra opbergruimte nodig hebt, is het een overweging.
pi_148183549
Je gaat niet zo vaak naar zo'n vliering, dus je zet er natuurlijk vooral kerstversiering en dat soort spullen op. Ik denk dat het voor ons toch wel heel handig zou zijn. We neigen nu allebei naar wel doen, maar we wachten de offerte af. We kunnen in die offerte heel eenvoudig extra dingen aan- en uitvinken (bijv. rolluiken voor de dakkapel) en op die manier kijken wat binnen ons budget past.

Overigens is zojuist het koffieapparaat kapotgegaan dat we kochten net voor we hier naartoe verhuisden, zo'n 3 jaar geleden. }:|
pi_148183658
Klopt, maar wij vonden zelfs de kerstversiering van de vliering halen nogal een opgave. Maar goed, wij zijn dan ook vrij lui :+

Zonde van het apparaat. Wij hebben toen we hier kwamen wonen ook een nieuwe gekocht en zijn er nog steeds heel blij mee. Drie jaar is wel snel?
pi_148183662
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:43 schreef Teslynd het volgende:
Niks. Ik ging er vanuit dat er een vlizotrap komt:

Maar we hebben het niet uitgebreid over de vliering gehad omdat we al min of meer hadden besloten dat we die niet wilden. :+
  woensdag 31 december 2014 @ 13:50:31 #212
244125 laziness
pi_148184191
Bij mijn schoonzus is de vliering zoals op dat plaatje eerder en is iets er af halen niet zo'n probleem. Ja in je eentje wellicht maar eentje boven en eentje aanpakken heb ik laatst nog gedaan daar en viel me mee.
pi_148187302
Wauw wat een plannen zo!! Ik ben heel benieuwd hoe het wordt.

En wellicht een vide in plaats van een vliering? Met een ballustrade over de rand aan de voorzijde. Zou dat nog een overweging kunnen zijn? Dan behou je wel een deel van de hoogte maar toch benut je de extra ruimte. Ofzo.
pi_148188509
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:00 schreef mignonne het volgende:
Wauw wat een plannen zo!! Ik ben heel benieuwd hoe het wordt.

En wellicht een vide in plaats van een vliering? Met een ballustrade over de rand aan de voorzijde. Zou dat nog een overweging kunnen zijn? Dan behou je wel een deel van de hoogte maar toch benut je de extra ruimte. Ofzo.
Met zwembadtrap! O+

Maar ik denk dat dat bij ons niet handig is. Te weinig ruimte. Ik ga er wel even over nadenken.
pi_148188537
awesome die trap :D haha
pi_148188635
Je moet voor zo'n vide de ruimte hebben, dus een plek hebben van waaruit je die ruimte zou kunnen zien. Dat hebben wij denk ik niet echt. Nou ja, tenzij je van maar de helft van het mogelijke oppervlak een vliering/vide maakt. Dan zie je vanuit beide ruimtes wel wat hoogte. Maar ook daar is er niet veel ruimte voor en bovendien is er dan weer een geluidsverbinding tussen beide ruimtes (slaapkamer en werkkamer), wat we nu juist niet wilden.

Dus ik ben bang dat dit een gevalletje 'voor een volgend huis' is, al denk ik dat we na deze investeringen toch minder naar een volgend huis uit zullen willen kijken. :+
pi_148188737
Als iemand nog een tip heeft voor een tegelleverancier in de buurt van Amsterdam?
pi_148189165
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Als iemand nog een tip heeft voor een tegelleverancier in de buurt van Amsterdam?
De tegels in onze keuken komen van Budgetfloors (tussen de Febo en De Driehoek, dus vlak bij jullie). Aardige mensen, maar niet enorm veel keus, als ik het me goed herinner. Ben wel erg tevreden over de tegels. Waren echt niet duur, maar liggen er nog steeds perfect bij, terwijl er toch aardig geleefd wordt in onze keuken.

Een soort vide op zolder lijkt mij ook wel wat. Heb volgens mij ook wel wat plaatjes op mijn pinterestbord 'zolder' staan, zal eens even kijken.
pi_148189219
oh je wilde de muur tussen beide kamers echt dicht maken? Dan is zo'n vide niet erg praktisch denk ik nee.

Je zou ook nog kunnen overwegen om alleen een vliering boven de werkkamer etc. te maken en bij je slaapkamer wel de hoogte te behouden. Of andersom
pi_148189282
Ja, dat laatste is ook nog wel een optie!

Ik heb m'n zinnen gezet op tegels van 10x20 met een jade-achtige kleur, dus ik ben bang dat ik bij een standaardleverancier niet slaag. Ik heb al wel gezien dat de tegels van Mosa heel mooi zijn.

Zo'n soort kleur als rechtsboven, maar dan het liefst langwerpige tegels:

pi_148189429
Zoiets vind ik ook wel mooi:

woensdag 31 december 2014 @ 15:59:38 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148189642
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:43 schreef Teslynd het volgende:
Als het als vliering bedoeld is, dan alleen zo'n klein vierkant dakraampje doen, want met een mooi lichtgevend raam is het een extra kamer en dat verhoogt je belastingaanslag.
Ja? Welke belasting gaat op basis van het aantal kamers van een woning?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148189658
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:54 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
oh wauw O+
beetje hammam-ish
  woensdag 31 december 2014 @ 16:02:19 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148189736
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:51 schreef Claudia_x het volgende:

Ik heb m'n zinnen gezet op tegels van 10x20 met een jade-achtige kleur, dus ik ben bang dat ik bij een standaardleverancier niet slaag. Ik heb al wel gezien dat de tegels van Mosa heel mooi zijn.

[ afbeelding ]
:D Hallooooo jaren 70! *O*
Hoewel onze 1971 badkamer donkergroene 10*20 tegeltjes heeft, dat dan wel weer ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148190251
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D Hallooooo jaren 70! *O*
Hoewel onze 1971 badkamer donkergroene 10*20 tegeltjes heeft, dat dan wel weer ;)
Foto! Ben benieuwd hoe dat formaat eruit ziet.

We wilden aanvankelijk onze keuken niet wit maar in bepaalde kleur. Dat hebben we niet gedaan omdat we bang waren dat het te modegevoelig was. Al gauw bleek dat de BSO van de kindjes een keuken in precies die kleur heeft en het ziet er zo geweldig uit! Ik heb er een beetje spijt van dat we de veilige keuze hebben gemaakt.
pi_148190441
En we hebben maar meteen een nieuw koffieapparaat gekocht, want anders komen we deze avond niet door. :')

O+
pi_148190580
Ik sluit overigens niet uit dat de wandtegels in de badkamer gewoon wit worden als we de begroting rondmaken.
pi_148192031
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:51 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi!!

Deze maat in verschillende blauw tinten heb ik 1 muur in mij n badkamer. Ze keken nogal raar bij de tegelhandel want alles is grijs. Werd zo treurig van al dat grijs. Ben er nog iedere dag blij mee.
Met een meidenkwartet
pi_148202383
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:54 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
Kleine tegels zijn heel vervelend om schoon te maken. Je hebt zo te veel voeg. Het zal daardoor ook sneller vies of schimmelend ogen.

Ik heb in een huurhuis een vliering zonder trap. Gewoon een klein gat om je door omhoog te worstelen. Denk dat je ook over de maat van het trapgat zou kunnen nadenken. Hier is het ongeveer 50x70. Zonder goede trap is dat erg klein om grote dozen weg te zetten of omlaag te halen.
pi_148224019
He wat leuk! Verbouwingsplannen, en wat een gave ook. Ouders van een klasgenootje van Mette hebben ook net de zolder verbouwd in hun nieuwbouwhuis. die hebben ook voor een vide gekozen.

Ik lees aandachtig mee. We zijn nu aan het bedenken wat we met de badkamer situatie hier gaan doen. We hebben echt een mega kleine badkamer en ik zie ook problemen vooral in de toekomst.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_148236465
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 19:36 schreef wickie het volgende:
He wat leuk! Verbouwingsplannen, en wat een gave ook. Ouders van een klasgenootje van Mette hebben ook net de zolder verbouwd in hun nieuwbouwhuis. die hebben ook voor een vide gekozen.

Ik lees aandachtig mee. We zijn nu aan het bedenken wat we met de badkamer situatie hier gaan doen. We hebben echt een mega kleine badkamer en ik zie ook problemen vooral in de toekomst.
Heb je nou nog geen topic! :(

Hoe gaat het daar verder met verbouwen?
pi_148236469
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 22:16 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Kleine tegels zijn heel vervelend om schoon te maken. Je hebt zo te veel voeg. Het zal daardoor ook sneller vies of schimmelend ogen.
Dat doet de schoonmaakster. :+
pi_148421424
We hebben gisteren twee offertes binnengekregen; van de derde aannemer heb ik niets meer gehoord, dus die is niet eens langs geweest. De eerste offerte viel mee en de tweede offerte viel nog meer mee! *O* We hebben voor beide aannemers een paar vragen, maar we denken dat we al weten met welke we verder willen gaan. Dan kunnen we de verbouwing hopelijk gauw in gang zetten.
pi_148481100
Antwoorden gekregen en de beslissing is definitief genomen. We zijn nu de financiering aan het regelen en misschien kunnen we in februari al van start. :o
pi_148481170
De dakkapel zelf kost overigens maar 5.000 euro. Dat is een enorme meevaller.
pi_148483157
Leuke ontwikkeling. Benieuwd naar het resultaat
pi_148493803
Wow, dat valt mee zeg! Leuk dat het nu zo dichtbij komt.
pi_148495127
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
En dat is een dakkapel over de hele breedte van jullie huis?
pi_148495148
oh wat tof! En wat spannend dat het zo snel al gaat _O_ O+
pi_148495171
Goed zeg!
Met een meidenkwartet
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:54:12 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148495504
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
Keurige prijs voor zo'n grote dakkapel.
Ik wil er een met schuin dak, dus ik mag voor de hoofdprijs sparen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:30:20 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148496667
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Foto! Ben benieuwd hoe dat formaat eruit ziet.

We wilden aanvankelijk onze keuken niet wit maar in bepaalde kleur. Dat hebben we niet gedaan omdat we bang waren dat het te modegevoelig was. Al gauw bleek dat de BSO van de kindjes een keuken in precies die kleur heeft en het ziet er zo geweldig uit! Ik heb er een beetje spijt van dat we de veilige keuze hebben gemaakt.
Duurde even, maar hier een stukje 1971 badkamer in donkergroen met 20x10 tegeltjes:

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 09-01-2015 13:14:15 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148497998
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:37 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

En dat is een dakkapel over de hele breedte van jullie huis?
Ja! Ze gaan geen prefab dakkapel gebruiken maar er zelf een opbouwen.
pi_148498025
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Duurde even, maar hier een stukje 1971 badkamer in donkergroen men 20x10 tegeltjes:

[ afbeelding ]
Ja, echt jaren '70!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:15:26 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148503245
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Ze gaan geen prefab dakkapel gebruiken maar er zelf een opbouwen.
Dan is het helemaal bijzonder dat het zo goedkoop is, meestal maakt dat het juist duurder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148506977
Op mijn werk hebben ze dit:

10x10 maar de kleur vertekent ontzettend zie ik wel. Links boven bij de lamp zie je de echte kleur. Heel mooi blauw. En ik denk dat als je een kleur groen pakt die je eerder noemde dat je het effect hebt van dat fototje wat je lievelings was.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 14:52:51 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148507667
Weet je zeker dat die 10x10 zijn? Dat zou de spiegel groter dan 1.10 bij 1.40 maken....

Daarbij zou je dan weinig aan de spiegel hebben, want de bovenkant van de wastafel zou dan al op 1.70 hangen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148507728
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:52 schreef Leandra het volgende:
Weet je zeker dat die 10x10 zijn? Dat zou de spiegel groter dan 1.10 bij 1.40 maken....
Je hebt gelijk. 5x5 cm
  vrijdag 9 januari 2015 @ 14:56:40 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148507865
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:53 schreef Puala het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. 5x5 cm
Dat maakt de hoogte van de wastafel ook een stuk logischer :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148509534
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:38 schreef Puala het volgende:
Op mijn werk hebben ze dit:

[ afbeelding ]

10x10 maar de kleur vertekent ontzettend zie ik wel. Links boven bij de lamp zie je de echte kleur. Heel mooi blauw. En ik denk dat als je een kleur groen pakt die je eerder noemde dat je het effect hebt van dat fototje wat je lievelings was.
Nice! Al mag het van mij wat lichter.

Heb je nou speciaal voor mij een foto gemaakt? O+
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:52:37 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148510366
De 20*10 collectie van Mosa is wel heel blauw georiënteerd trouwens....
http://www.mosa.nl/nl/producten/collectie/global-collection/

Maar de meeste keuze blijf je houden in 15x15 ook in de colors collectie.
http://www.mosa.nl/nl/producten/collectie/mosa-colors/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148510570
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:52 schreef Leandra het volgende:
De 20*10 collectie van Mosa is wel heel blauw georiënteerd trouwens....
http://www.mosa.nl/nl/producten/collectie/global-collection/

Maar de meeste keuze blijf je houden in 15x15 ook in de colors collectie.
http://www.mosa.nl/nl/producten/collectie/mosa-colors/
Ja, ik vind sommige kleuren van Mosa wel mooi, maar het formaat is het net niet. Dan heb ik denk ik liever zoiets grijs als hierboven.
pi_148511263
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
En nu ik hier toch ben: we zijn toevallig afgelopen weekeinde weer in huis bezig geweest, namelijk met de kamer van de jongste. Oude situatie (met veel te grote kast voor de kleine kamer):

[ afbeelding ]

[knip]

Wat voor vloer hebben jullie boven liggen? Ook een gietvloer, net als beneden?
pi_148511360
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:16 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wat voor vloer hebben jullie boven liggen? Ook een gietvloer, net als beneden?
Jep! Technisch gezien geen gietvloer maar een coatingvloer. En die blijft door de werkzaamheden gewoon intact. Voor de douchevloer wordt een verhoogd gedeelte gestort.
pi_148511699
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep! Technisch gezien geen gietvloer maar een coatingvloer. En die blijft door de werkzaamheden gewoon intact. Voor de douchevloer wordt een verhoogd gedeelte gestort.
Een hele mooie vloer vind ik het :Y Sowieso, jullie hele huis. Ik zou graag zo'n zelfde vloer willen hebben, maar dan over de hele benedenverdieping. Helaas hebben we niet de tijd om die vloer te laten drogen en uitharden, dus ben nu op zoek naar iets wat er ongeveer hetzelfde uitziet, maar dan zonder de droogtijd..

Succes met de dakkapel! Zit je dan eigenlijk een aantal dagen met een open dak ofzo? Of kunnen ze zo'n ding in één dag opbouwen? Die van ons kwam namelijk kant-en-klaar aangeleverd, en stond binnen twee uur op het dak.
pi_148511790
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:26 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Een hele mooie vloer vind ik het :Y Sowieso, jullie hele huis. Ik zou graag zo'n zelfde vloer willen hebben, maar dan over de hele benedenverdieping. Helaas hebben we niet de tijd om die vloer te laten drogen en uitharden, dus ben nu op zoek naar iets wat er ongeveer hetzelfde uitziet, maar dan zonder de droogtijd..
Hoeveel tijd heb je dan? Het was in ons geval niet zo dat we er een week niet op mochten lopen. Ik geloof dat het 1 dag niet op lopen was, 3 dagen heel voorzichtig doen en verder 1 week geen water op laten komen. Wel duurde het als ik het me goed herinner 5 dagen voor de vloer klaar was.

quote:
Succes met de dakkapel! Zit je dan eigenlijk een aantal dagen met een open dak ofzo? Of kunnen ze zo'n ding in één dag opbouwen? Die van ons kwam namelijk kant-en-klaar aangeleverd, en stond binnen twee uur op het dak.
De buren hadden een prefab-dakkapel en die zat er inderdaad zo op. Omdat die van ons handmatig wordt opgebouwd, gaat het een week duren. Ik moet nog naar de details vragen, maar binnen één dag zou het wel al waterdicht moeten zijn.
pi_148512844
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoeveel tijd heb je dan? Het was in ons geval niet zo dat we er een week niet op mochten lopen. Ik geloof dat het 1 dag niet op lopen was, 3 dagen heel voorzichtig doen en verder 1 week geen water op laten komen. Wel duurde het als ik het me goed herinner 5 dagen voor de vloer klaar was.

[..]

De buren hadden een prefab-dakkapel en die zat er inderdaad zo op. Omdat die van ons handmatig wordt opgebouwd, gaat het een week duren. Ik moet nog naar de details vragen, maar binnen één dag zou het wel al waterdicht moeten zijn.
Eigenlijk géén, helaas. Aan de ene kant moet de vloer er beneden zo snel mogelijk in (nadat de werkzaamheden op de bovenverdieping zijn afgerond), maar aan de andere kant ga ik het liefst voor een vloer die ik (of we :+ ) écht mooi vinden, namelijk zo'n coatingvloer.

Ben alleen ook wel bang dat de vloer erg hard en koud aanvoelt, hoe is jullie dat bevallen? Vloerverwarming is hier geen optie, dus als zo'n vloer erg koud is, valt 'ie eigenlijk ook af.. Lastig die vloeren!

Anywho, ik ben benieuwd naar hoe ze die dakkapel gaan plaatsen. Lijkt me wel dat hij na dag één waterdicht is idd. Er zal maar net een bui voorbij trekken 's nachts ;) Keep us updated met foto's!
pi_148513271
De vloerverwarming voel je niet echt door de vloer heen, maar de vloer vind ik niet koud voelen. Op bepaalde plekken, zoals bij de bank, hebben we een kleed liggen. Dat vind ik ook fijn bij de bedden van de kinderen, omdat we er vaak even bij zitten. Kortom, dat is toch wat gerieflijker. Maar goed, laminaat of zo is ook niet warm. En uiteindelijk is er genoeg warmte in het huis zelf. Dat maakt ook de bovenverdiepingen (waar we geen vloerverwarming hebben) warm.

Kortom: de vloer is echt onvergelijkbaar met koude tegels in een badkamer of zo.
pi_148513294
En ik zal inderdaad foto's maken! Zin in! *O*
pi_148513349
Oh, als je oude topics doorspit, kun je kennis nemen van de alternatieve vloeren die we hebben overwogen. Zeil van novilon, bijvoorbeeld. Dat lijkt me een erg goede optie. (We hebben dat in ons vorige huis gehad.) Je kunt ook marmoleum overwegen, maar dan krijg je meer naden.
pi_148515432
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, als je oude topics doorspit, kun je kennis nemen van de alternatieve vloeren die we hebben overwogen. Zeil van novilon, bijvoorbeeld. Dat lijkt me een erg goede optie. (We hebben dat in ons vorige huis gehad.) Je kunt ook marmoleum overwegen, maar dan krijg je meer naden.
Bedankt voor de suggesties. Ik kom net dit tegen, vind het op het plaatje wel een mooie vloer:

Marmoleum van Forbo "by Piet Boon". Eens zien of we dit weekend de tijd kunnen vinden om marmoleum en novilon in het echt kunnen gaan bekijken. Thanks again!
pi_148515503
Marmoleum is steviger en daar zie je minder afdrukken van meubels en zo in, maar je hebt om de 2 meter een naad. Novilon is flexibeler, veert meer mee en laat meer afdrukken van meubels zien, maar heeft om de 4 meter een naad.
pi_148515547
Ik was zelf trouwens weg van 'rosemary green' van marmoleum:

pi_148515668
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Marmoleum is steviger en daar zie je minder afdrukken van meubels en zo in, maar je hebt om de 2 meter een naad. Novilon is flexibeler, veert meer mee en laat meer afdrukken van meubels zien, maar heeft om de 4 meter een naad.
Oei, dan valt novilon wmb nu al af :@ Als de naden niet al te zichtbaar zijn, vind ik dat niet zo erg. Heb jij een goed adres voor marmoleum in/nabij Amsterdam? Zou fijn zijn als we morgen al rond zouden kunnen gaan kijken. Vooral ivm levertijd enzo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was zelf trouwens weg van 'rosemary green' van marmoleum:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oooh O+ O+ Plaatjes even opgeslagen. Práchtig.
pi_148515783
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:54 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Oei, dan valt novilon wmb nu al af :@ Als de naden niet al te zichtbaar zijn, vind ik dat niet zo erg. Heb jij een goed adres voor marmoleum in/nabij Amsterdam? Zou fijn zijn als we morgen al rond zouden kunnen gaan kijken. Vooral ivm levertijd enzo.
Je ziet de naden wel. Je kunt ze laten afwerken met een bepaalde laag, maar dan zijn ze niet minder zichtbaar. (Je moet eens goed naar vloeren in kinderdagverblijven of ziekenhuizen kijken - heel vaak marmoleum.) Maar ik denk dat het je in de dagelijks praktijk niet gaat storen. Je zet meubels neer en je let er niet meer zo op. Onze vloer is bijv. redelijk krasgevoelig, maar ach, het hoort erbij. Ik zie het niet meer (en ik ben heel erg daarin).

Er zit een showroom in de buurt van Amsterdam. Daar zou je kunnen gaan kijken. Verder kun je marmoleum op heel veel plekken krijgen. Ik zou online even speuren naar wat het goedkoopste adresje is. Verschillende bedrijven leggen de vloer tegen verschillende prijzen en voorwaarden. Let er vooral op of je vloer geëgaliseerd moet worden en hoeveel dat je extra gaat kosten.
pi_148515862
Wat novilon betreft: ik vond het tamelijk ideaal spul. Het is gemakkelijk schoon te houden en helemaal niet krasgevoelig. De afdrukken van de meubels vond ik het enige grote nadeel. Als je meubels niet van plan bent te verschuiven, is novilon een goede optie.
pi_148515903
"U vindt de Forbo Expo op het terrein van Forbo Flooring; Industrieweg 12 in Assendelft. De Forbo Expo is elke zaterdag geopend van 11.00 tot 15.00 uur."

Bron
pi_148515945
En nog een tip: Forbo heeft een (gratis!) stalenservice.
pi_148518716
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nice! Al mag het van mij wat lichter.

Heb je nou speciaal voor mij een foto gemaakt? O+
Ja :*

Maar het is lichter, de foto vertekend. Ik kan maandag nog een x proberen, want het is echt mooi zo. En ik zou eens kijken of je zoiets in lichtgroen kan zien. Het past denk ik wel bij jullie ;)
  Moderator vrijdag 9 januari 2015 @ 19:24:03 #270
5428 crew  miss_sly
pi_148519072
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:54 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

[..]

Oooh O+ O+ Plaatjes even opgeslagen. Práchtig.
Als je dat groen mooi vindt, kun je ook overwegen om een houten vloeren leggen en die in kleur dekkend te verven.

Leuk Claudia! Wanneer zouden ze eventueel kunnen starten? En komt er nu ook iets van een vliering?
pi_148520664
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:24 schreef miss_sly het volgende:

Leuk Claudia! Wanneer zouden ze eventueel kunnen starten? En komt er nu ook iets van een vliering?
We moeten de opdracht nog definitief bevestigen, maar waarschijnlijk in februari al. En er komt een vliering!
pi_148522054
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:17 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja :*

Maar het is lichter, de foto vertekend. Ik kan maandag nog een x proberen, want het is echt mooi zo. En ik zou eens kijken of je zoiets in lichtgroen kan zien. Het past denk ik wel bij jullie ;)
Misschien camera iets omlaag richten, zodat je geen contrastrerend tegenlicht krijgt. Of onder de spiegel "parallel" aan de muur, waar dus wel wit lamplicht op valt maar misschien zonder contrastwerking.
pi_148534948
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:00 schreef Claudia_x het volgende:
"U vindt de Forbo Expo op het terrein van Forbo Flooring; Industrieweg 12 in Assendelft. De Forbo Expo is elke zaterdag geopend van 11.00 tot 15.00 uur."

Bron
Deze had ik even gemist, thanks, vandaag even langs. Ik las idd van die stalenservice, maar ben ongeduldig en wil alles _nu_ zien ;) Wonder boven wonder vind vriendlief die Rosemary Green ook mooi, dus het zou best kunnen dat die over een tijdje in onze woonkamer ligt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je dat groen mooi vindt, kun je ook overwegen om een houten vloeren leggen en die in kleur dekkend te verven.

Dat hebben jullie liggen, toch? Of was dat iemand anders? 'k Kan me herinneren dat er hier iemand was met olijfgroene vloeren ofzo, was ook heel mooi :Y

Helaas voor ons geen optie ivm krassen en onderhoud etc. Op de bovenverdieping had het wel gekunt, maar daar ligt inmiddels als een vloer.
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 10:17:33 #274
5428 crew  miss_sly
pi_148535172
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:59 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Deze had ik even gemist, thanks, vandaag even langs. Ik las idd van die stalenservice, maar ben ongeduldig en wil alles _nu_ zien ;) Wonder boven wonder vind vriendlief die Rosemary Green ook mooi, dus het zou best kunnen dat die over een tijdje in onze woonkamer ligt.

[..]

Dat hebben jullie liggen, toch? Of was dat iemand anders? 'k Kan me herinneren dat er hier iemand was met olijfgroene vloeren ofzo, was ook heel mooi :Y

Helaas voor ons geen optie ivm krassen en onderhoud etc. Op de bovenverdieping had het wel gekunt, maar daar ligt inmiddels als een vloer.
Ja, dat hebben wij, op de bovenverdieping inderdaad.
Als je zo'n vloer goed dekkend laat lakken en er eventueel een extra laag parketmagistraat over doet, is het ijzersterk!

Overigens hebben we beneden een visgraatvloer, die opvallend onderhoudsvrij is en heel mooi blijft, zonder dat we er iets aan hoeven te doen.
pi_148535257
Als je graag hout wil, dan zijn er volgens mij inderdaad genoeg opties die (tamelijk) onderhoudsvrij zijn en bovendien niet (veel) meer gebruikssporen laten zien.

Maar goed, er is natuurlijk een reden dat marmoleum in veel openbare ruimtes wordt gebruikt. Het is een robuuste optie voor een relatief laag bedrag. Hout is duur.
pi_148535326
Ik moet zeggen dat ik nu zo'n drie jaar na de verhuizing onze coatingvloer nog steeds een gouden greep vind. We waren er weinig geld aan kwijt, ik vind het mooi en het is de meest onderhoudsarme vloer die ik ooit heb gehad. Ik ga er alleen zo nu en dan met wat water overheen. Het enige nadeel is de krasgevoeligheid, die je zelf redelijk in de hand hebt door bijvoorbeeld zand in huis te vermijden en meubelviltjes te gebruiken. (Ik heb dat zelf niet altijd braaf genoeg gedaan waardoor er met name onder onze eettafel krassen zitten. Maar je leeft ermee leven. :+ Ik ben er inmiddels wel achter dat elke vloer op den duur gebruikssporen laat zien.)
pi_148535334
Zijn er geen ontwikkelingen of verfraaiingen meer in jullie huis geweest, miss? Ik ben wel benieuwd naar jullie tuin! Al is het niet echt het seizoen voor mooie tuinkiekjes. :Y)
pi_148535467
We hebben weer bamboe, gelakt, ook erg onderhoudsvrij. En het was niet duur. Maar ik heb geen idee hoe deze vloer is met vloerverwarming. Volgens mij zijn de meningen daar nogal verdeeld over.

Een topic ja.. dat was het plan omdat te starten ja.. Over een paar weken is het hopelijk wat minder druk dat ik er eens de tijd voor kan nemen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 14:09:12 #279
5428 crew  miss_sly
pi_148565841
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
Zijn er geen ontwikkelingen of verfraaiingen meer in jullie huis geweest, miss? Ik ben wel benieuwd naar jullie tuin! Al is het niet echt het seizoen voor mooie tuinkiekjes. :Y)
Kiekjes van de tuin komen pas weer in het voorjaar. Nu is het niet heel bijzonder ;)

We hebben geen grote di. Geen meer gedaan. Wat kleine dingen aangeschaft, maar met de grote dingen waren we ook wel klaar, natuurlijk.
We zijn nu ernstig op zoek naar iets voor aan de muur. Het is zo kaal, zeker nu de kerstboom weg is :D
pi_148568115
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kiekjes van de tuin komen pas weer in het voorjaar. Nu is het niet heel bijzonder ;)

We hebben geen grote di. Geen meer gedaan. Wat kleine dingen aangeschaft, maar met de grote dingen waren we ook wel klaar, natuurlijk.
We zijn nu ernstig op zoek naar iets voor aan de muur. Het is zo kaal, zeker nu de kerstboom weg is :D
Leuk! Wat voor iets zoek je? Schilderij o.i.d.?
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 16:18:22 #281
5428 crew  miss_sly
pi_148570570
Schilderij inderdaad. We hebben werken gezien die ons erg aanstaan, naar de kunstenares woont, werkt en exposeert in Sydney. Even de galerie bezoeken ligt dus wat lastig ;)
pi_148571000
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:18 schreef miss_sly het volgende:
Schilderij inderdaad. We hebben werken gezien die ons erg aanstaan, naar de kunstenares woont, werkt en exposeert in Sydney. Even de galerie bezoeken ligt dus wat lastig ;)
Welnee! Klinkt als een leuk tripje! :D
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 17:24:38 #283
5428 crew  miss_sly
pi_148573065
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welnee! Klinkt als een leuk tripje! :D
Haha, ja, maar Sydney staat nog even niet op de planning.

Het gaat trouwens om Miranda Skoczek:
http://edwinacorlette.com/stock-view/3/miranda-skoczek
pi_148636856
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:00 schreef Claudia_x het volgende:

Bron
Even een snelle update: zaterdag in Assendelft geweest, een aantal staaltjes meegenomen, maar we waren er eigenlijk al over uit dat het Rosemary Green zou worden. Op die locatie zelf doen ze geen verkoop, dus afgelopen zondag bij een winkel een inmeetafspraak gemaakt voor eind deze week O+
pi_148637629
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:17 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Even een snelle update: zaterdag in Assendelft geweest, een aantal staaltjes meegenomen, maar we waren er eigenlijk al over uit dat het Rosemary Green zou worden. Op die locatie zelf doen ze geen verkoop, dus afgelopen zondag bij een winkel een inmeetafspraak gemaakt voor eind deze week O+
Oh, wat super! *O* Ik ben haast jaloers, haha.
pi_148637701
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, wat super! *O* Ik ben haast jaloers, haha.
Bedankt voor de suggestie, nogmaals! Tegen de tijd dat het ligt zal ik je 'n fotootje PM'en :)
pi_148638105
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:47 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Bedankt voor de suggestie, nogmaals! Tegen de tijd dat het ligt zal ik je 'n fotootje PM'en :)
Wij hebben zo erg getwijfeld over vloeren dat ik inmiddels haast een vloerexpert ben. Dus no problem. :Y) Lijkt me heel leuk om een foto van het eindresultaat te zien!
pi_148648153
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:18 schreef miss_sly het volgende:
Goh, welke kunstenares is dat? Hoe kom je daar zo aan? O-)
oh. stuk minder grappig als je de naam van de kunstenares al hebt genoemd :P
pi_148649872
Eind januari kunnen ze al beginnen. Dat is over een krappe 2 weken.
pi_148652944
Lekker toch! Hoe eerder hoe beter... :)
pi_148653273
Jep, alleen moeten we dan ook al heel snel tegels en zo hebben gevonden. En het is al zo'n drukke periode (met de kleine die naar school gaat en op allerlei nieuwe plekken moet wennen).
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:57:06 #292
244125 laziness
pi_148654582
Leentje naar school O+ en bijna jarig!
pi_148701574
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:57 schreef laziness het volgende:
Leentje naar school O+ en bijna jarig!
Ja, hieperdepiep!

pi_148701612
Gefeliciteerd! *O* Wat is ze groot en wat heeft ze prachtig haar O+
En een leuke jas ;)
pi_148701624
Claudia, hou op!! Gaat ze al naar school die mooie meid? Bizar snel.

Drukke weken nu je weet wanneer ze gaan beginnen. Knopen doorhakken.
Zit er een levertijd op je tegels of kun je die bij de bouwmarkt ook vinden?
Met een meidenkwartet
pi_148701638
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Gefeliciteerd! *O* Wat is ze groot en wat heeft ze prachtig haar O+
En een leuke jas ;)
Haha, dank je. Die jas - ze is nog nooit zo blij geweest met een jas.
pi_148701670
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:35 schreef Cathmar het volgende:
Claudia, hou op!! Gaat ze al naar school die mooie meid? Bizar snel.

Drukke weken nu je weet wanneer ze gaan beginnen. Knopen doorhakken.
Zit er een levertijd op je tegels of kun je die bij de bouwmarkt ook vinden?
Ja, het is ongelooflijk. Ik ben er volkomen labiel onder. Ik vind het leuk en spannend en ontzettend verdrietig. :+

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe dat met de tegels moet. Morgen komt de aannemer langs om nog wat dingen op te meten en te bespreken en dan moeten we zulke vragen maar stellen. Het is fijn dat hij zo snel kan beginnen, maar we moeten wel tijd hebben om tegels uit te zoeken en die moeten inderdaad ook op korte termijn leverbaar zijn.
pi_148701770
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, dank je. Die jas - ze is nog nooit zo blij geweest met een jas.
Het is ook een leuke jas, en heel erg fijn.
pi_148701803
Gefeliciteerd met je grote meisje! Wat staat ze te stralen!
  donderdag 15 januari 2015 @ 09:46:39 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148701828
OMG al naar school?! Voor mijn gevoel zit mijn zoon zo ongeveer een jaar van jouw beide kinderen af, maar dat kan natuurlijk helemaal niet :D

Als je zelf de tegels moet regelen dan moet je idd rap op zoek...
Ik ben toen ergens in de buurt van Gouda een keer bij een enorme tegelboer wezen kijken (Jan Groen denk ik) maar heb ze uiteindelijk bij vd Pol in Kootwijkerbroek besteld (met de rest van de badkamer).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148701834
We kwamen sly gisteren even tegen in de speelgoedwinkel. Ivan had dit cadeau uitgezocht voor z'n zusje, samen met een stickerboek:

Ze is weg van die serie. Intussen zit ik te popelen om haar onze cadeaus te geven (ik wil er ook mee spelen!). En ik ben een nervous wreck omdat dit haar eerste hele ochtend op school is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')