Lijkt er verdomd veel op! Andere lantaarnpalen, andere rijrichting, minder wolken, nog niet zo'n strakke heg.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:17 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk ben ik best benieuwd hoe de straat irl is, vergeleken met de artist impression...![]()
Gaat éen van jullie eens de straat op met een toestel en laat het mij / ons zien, please.
Echt?quote:Op maandag 30 juli 2012 08:02 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral mooi om te zien dat er weer ouderwets een echte stoep is, die werd in vinexwijken sinds de jaren 80 nogal eens wegbezuinigd.
Dan is het meestal een woonerfquote:Op maandag 30 juli 2012 08:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Echt?Dat is me geloof ik nog nooit opgevallen.
Het is jammer dat mensen niet gewoon hun stukje bijhouden. Het is weinig werk als je het goed bijhoudt en het is er 10x netter door. Bij mijn ouders in de straat zie ik het ook, het stuk voor de voordeur dat ze delen met de buren wordt altijd bijgehouden door mijn ouders maar de buren doen het nooit. Dito in de steeg. Het is zonde vind ik..quote:Op maandag 30 juli 2012 08:06 schreef Claudia_x het volgende:
Wat wel typisch is, is dat de voortuintjes van de koopwoningen er pico bello uitzien, en de voortuinen van de huurwoningen grotendeels vol onkruid staan. Ik heb afgelopen week maar een deel weggehaald dat de steeg achter onze woning begon te blokkeren.
Nou, inderdaad. Volgens mij ben je zelfs wettelijk verplicht om de stoep voor en achter je woning bij te houden?quote:Op maandag 30 juli 2012 09:13 schreef Yesse het volgende:
[..]
Het is jammer dat mensen niet gewoon hun stukje bijhouden. Het is weinig werk als je het goed bijhoudt en het is er 10x netter door. Bij mijn ouders in de straat zie ik het ook, het stuk voor de voordeur dat ze delen met de buren wordt altijd bijgehouden door mijn ouders maar de buren doen het nooit. Dito in de steeg. Het is zonde vind ik..
Ja maar waar ligt het nou?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:31 schreef Lkw het volgende:
[..]
Da's erg, ga je schamen!
Het is er hartstikke leuk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 29 juli 2012 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
Wat lief dat je een nieuw topic hebt geopend!
Gaat prima met die kast, hè, zoeperzazke? Fijn! Ik ben er nog steeds heel blij mee. Er gaat zoveel in, het oogt allemaal netter. Het draaisysteem is ook ideaal.
lady-wrb, ik zal eens kijken hoeveel wij aan diepte overhouden in de trapkast!
Zou op zich kunnen, alleen is bij ons de kast lager dan de deuropening. Je moet dus even op de maximumhoogte van de kast letten. En volgens mij is er altijd wel een opening dus de bovenkant van de kast en het kozijn waar het aan vast hangt. De kast sluit dus niet helemaal naadloos aan.quote:Op zondag 11 november 2012 10:47 schreef tennisster198 het volgende:
Dat klinkt inderdaad goed, Claudia.
Is het ook mogelijk om de kast als boekenkast te gebruiken, en de deur die ervoor zit er dus uit te halen? Of zou je dat niet aanraden? (vanwege ...?)
Ik lees tussen de regels door dat het kan, maar niet écht mooi zal zijn?quote:Op zondag 11 november 2012 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou op zich kunnen, alleen is bij ons de kast lager dan de deuropening. Je moet dus even op de maximumhoogte van de kast letten. En volgens mij is er altijd wel een opening dus de bovenkant van de kast en het kozijn waar het aan vast hangt. De kast sluit dus niet helemaal naadloos aan.
Het ziet er bij ons zo uit:quote:Op zondag 11 november 2012 10:59 schreef tennisster198 het volgende:
[..]
Ik lees tussen de regels door dat het kan, maar niet écht mooi zal zijn?
Wij overwegen nl. een trapkastinzet, en in onze potentiële nieuwe inrichting is geen ruimte voor de boekenkast die we nu hebben. Maar dan gaan we op zoek naar een andere oplossing.
Zou die kast vol met boeken niet veel te zwaar worden ?quote:Op zondag 11 november 2012 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
Je moet zelf bepalen of je dat acceptabel vindt. Ik zou het dat wel vinden, geloof ik. En bovenin kun je eventueel zelf een plankje maken. Misschien willen de mensen die het plaatsen wel met je meedenken. Die zijn heel vriendelijk en altijd bereid tot het aanpassen aan unieke omstandigheden. Ik zou gewoon even contact erover opnemen!
Ja, goed punt. Er staat nu ook wel veel in, maar ik weet niet uit mijn hoofd wat de maximale belading is.quote:Op zondag 11 november 2012 16:13 schreef axamenta het volgende:
[..]
Zou die kast vol met boeken niet veel te zwaar worden ?
Ik weet niet wat er nu in staat maar wat voor gewicht kan zo'n kast aan ?
Ik denk dat we het gewoon proberen en aankijken. Ik heb wel reden om te geloven dat ze rustig gaat slapen, maar ik sluit ook niet uit dat het een ramp wordt en we een tijdje haar ledikant ook op de kamer laten staan.quote:Op zondag 11 november 2012 16:16 schreef laziness het volgende:
Erg mooi Claudia![]()
Durf je dat al aan met Leen? Wij hebben er geen ruimte voor dus dat scheelt weer dat dilemma
Die heb ik ook voor Ivan en daar past (relatief) veel minder in. Maar we hebben bijvoorbeeld in zijn kast ondiepe lades en die zijn helemaal niet praktisch. Het hanggedeelte is ook niet praktisch. Ik ga het denk ik bij Ivan eruit halen en er planken voor in de plaats monteren. Op zo'n schap past heel veel.quote:Op zondag 11 november 2012 22:17 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb die kast voor Sarah maar dan hoger dus met hang gedeelte, maar die kast zit echt stampvol hoorik vind het wel een fijne kast!
Dat is voor hier misschien ook nog een idee, al gebruik ik het hanggedeelte nu wel, maar vestje en die 2 jurkjes kan ik ook opvouwen. Jaël haar kast heeft naar mijn idee nog minder ruimte maar die heeft zo een hoeveelheid jurkjes dat ik daar wel een hanggedeelte moet, maar bij haar zou een extra plank ook wenselijk zijn.. Ik vind het zowieso lastig de perfecte kast te vinden.quote:Op maandag 12 november 2012 07:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die heb ik ook voor Ivan en daar past (relatief) veel minder in. Maar we hebben bijvoorbeeld in zijn kast ondiepe lades en die zijn helemaal niet praktisch. Het hanggedeelte is ook niet praktisch. Ik ga het denk ik bij Ivan eruit halen en er planken voor in de plaats monteren. Op zo'n schap past heel veel.
Lena heeft niet heel weinig, maar ook niet enorm veel. Ik word niet goed van de bakken geld die we aan kinderkleding en schoenen uitgeven, maar ik ben gewoon niet (meer) zo'n shopper. Ik heb geen zin om kleding door te verkopen, om tweedehands in te slaan, om de koopjes eruit te vissen. Ik ben op bepaalde manieren wel zuinig, want ik vermijd het kopen van dure kledingstukken. Maar ik heb gewoon geen zin om er moeite voor te doen.quote:Op maandag 12 november 2012 09:21 schreef twentemeisje het volgende:
Hier ook het dilemma wat te doen met het aanstaande bed van Saar. Geen idee of ze zou gaan spoken in een 'echt' bed. Ik denk dat we het gewoon gaan proberen, voor hetzelfde geld gaat het hartstikke goed. Zo niet dan passen we er wel een mouw aan.
En ik voel me nu echt een soort van Imelda Marcos maar dan met kinderkleertjes als ik jouw kast voor Lena zie. *schaam*
Ik vouw jurkjes ook gewoon.quote:Op maandag 12 november 2012 08:11 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Dat is voor hier misschien ook nog een idee, al gebruik ik het hanggedeelte nu wel, maar vestje en die 2 jurkjes kan ik ook opvouwen. Jaël haar kast heeft naar mijn idee nog minder ruimte maar die heeft zo een hoeveelheid jurkjes dat ik daar wel een hanggedeelte moet, maar bij haar zou een extra plank ook wenselijk zijn.. Ik vind het zowieso lastig de perfecte kast te vinden.
Wat een mooi bedquote:Op zondag 11 november 2012 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
Daar komt morgen haar nieuwe bed te staan, namelijk dit bed:
[ afbeelding ]
Ja maar de jurken die Jaël heeft zijn bijna niet te vouwen, van die barbara farber dingen en jottum, superwijd! Veel stof! ( allemaal gekregen btw )quote:
Claudia heb je nog genoeg ruimte om bij de spullen achter de inbouwkast in je trapkast te komen? De deuren zijn onlangs ein-de-lijk geplaatst en zodra ze mooi in de verf zitten, willen we de kast bestellen. Ik vroeg me alleen af of ik dan nog wel bij de stofzuiger konquote:Op zondag 11 november 2012 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het ziet er bij ons zo uit:
[ afbeelding ]
Je moet zelf bepalen of je dat acceptabel vindt. Ik zou het dat wel vinden, geloof ik. En bovenin kun je eventueel zelf een plankje maken. Misschien willen de mensen die het plaatsen wel met je meedenken. Die zijn heel vriendelijk en altijd bereid tot het aanpassen aan unieke omstandigheden. Ik zou gewoon even contact erover opnemen!
Ja hoor, gaat prima. Het is soms wel wat gehannes omdat de deur langzaam terugvalt. Maar je kunt in de kast ook prima staan als de deur dicht is.quote:Op maandag 12 november 2012 12:11 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Claudia heb je nog genoeg ruimte om bij de spullen achter de inbouwkast in je trapkast te komen? De deuren zijn onlangs ein-de-lijk geplaatst en zodra ze mooi in de verf zitten, willen we de kast bestellen. Ik vroeg me alleen af of ik dan nog wel bij de stofzuiger kon
Mooi model stoel, en de kleur past echt perfect bij de restquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
Doe eens een foto, MP! Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Onze nieuwe stoel is binnen!
[ afbeelding ]
YWquote:Op dinsdag 13 november 2012 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Omdat ik het niet laten kan ook nog een foto van de kindjes in de stoel - van Ivan moet ik 'bank' zeggen - die er ook heel blij mee zijn.
[ afbeelding ]
En Ivan is vandaag jarig, vandaar de slingers. Dank voor de felicitatie, Leandra!
Ik zal morgen eens opruimen en kijken of ik een fatsoenlijke foto kan maken.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
Doe eens een foto, MP! Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Onze nieuwe stoel is binnen!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 1 april 2013 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een vlinderstruik geworden!
TM, ik ben benieuwd! Wat is je jongetjeskamer trouwens geweldig geworden.En ik zag dezelfde kaarten als die in Lena's kamer. Ik vind ze nog steeds zo leuk! Ik zing altijd Berend Botje voor d'r, en dan wijst ze naar de kaart waarop een beer in een bootje zit.
Hey, wat goed! Ik ben er ook nog steeds heel blij mee. Het systeem werkt als een tierelier.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:03 schreef Bleie het volgende:
Wij hebben nu trouwens sinds een poosje zo'n inzetkast in de trapkast. Wat ideaal! Ben er echt zo ontzettend blij mee.
quote:Op zondag 7 september 2014 20:08 schreef mignonne het volgende:
Oeh tof!!
Dan heb je ook direct ruimte voor een derde baby!![]()
*wegduikt*
Jeetje joh dat is wel een stevige verbouwing dan, ben benieuwd hoe het wordt.
Ik wist ook niets in mijn nieuwe woonplaats en ik heb het via werkspot gezocht. Dus dat zou je ook eens kunnen proberen.quote:Op zondag 7 september 2014 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het bloedirritant dat je vanaf zolder alles wat in huis gebeurt kunt horen, dus er moet nu echt iets aan gebeuren! De overige ingrepen zijn vooral met het oog op de toekomst. De jongste kan een grotere kamer krijgen en we hoeven niet allemaal één kleine badkamer te delen.
Inderdaad maar eens een aannemer zoeken! Vind ik zo eenvoudig nog niet, dus als iemand een tip heeft? (Omgeving Amsterdam.)
Daar had ik al op gehoopt! Zie PM.quote:Op zondag 7 september 2014 20:21 schreef miss_sly het volgende:
En aannemer weet ik wel voor je, evenals een tekenaar
Oh, da's wel een goede tip!quote:Op zondag 7 september 2014 20:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik zit nog in de auto en pm is niet handig mobiel
niet handig lijkt me meer een kwestie van jammer dat jullie niet meer meerwerk hebben genomen.
Je zou die mensen ook om een tekening kunnen vragen, als je dezelfde dakkapel wil.
Ik heb het overwogen, maar ik ben nog geen voorbeeld tegengekomen van iets wat ik er leuk uit vond zien. Ik zal er nog eens verder naar kijken!quote:Op zondag 14 september 2014 08:26 schreef Brighteyes het volgende:
En heel oldschool met glasbokken? Daar heb ook wl hele toffe dingen mee gezien.
Er zijn heel veel variaties tegenwoordg waardoor je bijvoorbeeld ook hele strakken dingen kan maken:
[ afbeelding ]
Oh, is dat zo? Dat is goed om te weten als dat niet mag.quote:Op zondag 14 september 2014 09:23 schreef _VoiD_ het volgende:
Die deur direct boven ren trap mag niet volgens het Bouwbesluit. En dat wil je ook geeneens. Dat is echt zo ontzettend kut.
Bij nieuwbouw mag dit inderdaad niet zo worden opgeleverd. Maar wanneer je er achteraf zelf een inzet is er niets aan de hand. Kan gewoon.quote:Op zondag 14 september 2014 09:23 schreef _VoiD_ het volgende:
Die deur direct boven ren trap mag niet volgens het Bouwbesluit. En dat wil je ook geeneens. Dat is echt zo ontzettend kut.
Laat je nou als je iets zelf verbouwd daar geen rekening mee te hoeven houdenquote:Op zondag 14 september 2014 09:23 schreef _VoiD_ het volgende:
ik nam aan dat het de bedoeling was dat de rest ook dicht werd dan? Das bij mn pa iig wel gedaan, hij heeft nu boven die deur een soort vliering waar hij de koffers bijv. kwijt kan.quote:Op zondag 14 september 2014 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik vraag me alleen af wat de meerwaarde van een deur is, als de rest open is? Dan kun je het geluid nog steeds horen, toch?
Zoiets wat jij voor de wasmachine en droger wil, gaan wij ook laten maken door onze aannemer en tevens een fatsoenlijke afsluiting van de ketel. Een oplossing waarbij we er wel bij kunnen en de afvoer goed gereguleerd is, maar we toch minder horen en zien van die hoek.
Ja, maar omdat ze zegt dat ze het plan om een kast te maken laten zitten. Maar misschien heb ik het niet goed begrepenquote:Op zondag 14 september 2014 10:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik nam aan dat het de bedoeling was dat de rest ook dicht werd dan? Das bij mn pa iig wel gedaan, hij heeft nu boven die deur een soort vliering waar hij de koffers bijv. kwijt kan.
Zo'n verbod betekent dat het onveilig zal zijn. Ik moet er zelf niet aan denken.quote:Op zondag 14 september 2014 10:15 schreef nikky het volgende:
[..]
Bij nieuwbouw mag dit inderdaad niet zo worden opgeleverd. Maar wanneer je er achteraf zelf een inzet is er niets aan de hand. Kan gewoon.
Op de tekening staat nog wel een wandje om het trappenhuis.quote:Op zondag 14 september 2014 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, maar omdat ze zegt dat ze het plan om een kast te maken laten zitten. Maar misschien heb ik het niet goed begrepen![]()
Best wel raar eigenlijk. Of het goed is, ik weet het niet...quote:Op zondag 14 september 2014 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Laat je nou als je iets zelf verbouwd daar geen rekening mee te hoeven houden
Volgens het bouwbesluit is die zolder waarschijnlijk ook niet bedoeld voor gebruik als slaapkamer/studeerkamer, maar is het een onbenoemde ruimte.quote:Op zondag 14 september 2014 09:23 schreef _VoiD_ het volgende:
Dit dus inderdaad. Net als dat je daar vanwege de veiligheid niet zou moeten gaan slapen, omdat de voordeur meer dan 15m weg is.quote:Op zondag 14 september 2014 15:53 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Zo'n verbod betekent dat het onveilig zal zijn. Ik moet er zelf niet aan denken.
En dat is niet waar. Ook als je zelf verbouwd moet je aan de regels voldoen van het bouwbesluit dat geldig was in de tijd dat je woning gebouw werd. Muv isolatie-eisen, die moeten altijd aan de huidige normen voldoen. https://www.eigenhuis.nl/(...)reiding/bouwbesluit/quote:Op zondag 14 september 2014 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Laat je nou als je iets zelf verbouwd daar geen rekening mee te hoeven houden
Best wel zorgwekkend eigenlijk. Wij Nederlanders klussen er lustig op los, zonder ook maar iets aan te trekken van bouwbesluiten en andere regelgeving. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk).quote:[b]
[..]
En dat is niet waar. Ook als je zelf verbouwd moet je aan de regels voldoen van het bouwbesluit dat geldig was in de tijd dat je woning gebouw werd. Muv isolatie-eisen, die moeten altijd aan de huidige normen voldoen. https://www.eigenhuis.nl/(...)reiding/bouwbesluit/
Wat je er verder mee doet moet natuurlijk zelf weten. Ik heb nog nooit gehoord dat de gemeente komt controleren of er niemand op de zolder slaapt bij een nieuwbouwhuis.
nu je het zo zegt, idd! Dat zou een goedkope oplossing zijn ook voor het geluiddicht makenquote:Op zondag 14 september 2014 16:25 schreef Teslynd het volgende:
Claudia, alle trappen zijn toch gesloten? Dan kan de deur onderaan de trap. Dat was vroeger vrij gebruikelijk bij zolders die niet echt een woonverdieping waren, net zoals met kelders.
bij een kelder zit de deur bovenaan de trap.quote:Op zondag 14 september 2014 16:25 schreef Teslynd het volgende:
Claudia, alle trappen zijn toch gesloten? Dan kan de deur onderaan de trap. Dat was vroeger vrij gebruikelijk bij zolders die niet echt een woonverdieping waren, net zoals met kelders.
De keldertrap is meestal ietsje korter dan de zoldertrap.quote:Op maandag 15 september 2014 02:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
bij een kelder zit de deur bovenaan de trap.
daar heeft niemand last van maar bij een zolder opeens wel?
Berucht? Ik ken er redelijk wat en niemand die er eem probleem mee heeft. Nooit een kelder gezien waar de deur onderaan zit omdat bovenaan berucht/gevaarlijk zou zijn. Zal grotendeels gewenning zijn, wat met een zolder ook kan.quote:Op maandag 15 september 2014 06:43 schreef Teslynd het volgende:
Hoe kom je erbij dat niemand last heeft van de keldertrap direct boven de trap. Hij is berucht.
Omdat je, denk ik dan, als je iets uit de kelder gaat halen vrijwel altijd de deur toch open zult laten staan omdat je weet dat je met je handen vol weer naar boven gaat komen.quote:Op maandag 15 september 2014 02:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
bij een kelder zit de deur bovenaan de trap.
daar heeft niemand last van maar bij een zolder opeens wel?
Ik heb het niet gehad over met je handenvol naar beneden lopen en daar een deur tegenkomen.quote:Op maandag 15 september 2014 10:23 schreef Elleska het volgende:
Wat is dan het verschil met een trapdeur boven of beneden ?
Wanneer je met je handen vol naar boven loopt en je komt bovenaan de trap een deur tegen is dat toch hetzelfde als met handen vol naar beneden lopen en daar een deur tegen komen?
Met een wasmand wil dat trouwens prima. Wasmand op je heup of tegen de wand zetten dan is er 1 hand vrij voor de trapdeur die boven of beneden zit.
Als je je vergist en denkt dat de trap niet meteen na de deur begint val je bij een deur boven helemaal naar beneden, bij een deur beneden stoot je vooral je tenenquote:Op maandag 15 september 2014 10:23 schreef Elleska het volgende:
Wat is dan het verschil met een trapdeur boven of beneden ?
Wanneer je met je handen vol naar boven loopt en je komt bovenaan de trap een deur tegen is dat toch hetzelfde als met handen vol naar beneden lopen en daar een deur tegen komen?
Met een wasmand wil dat trouwens prima. Wasmand op je heup of tegen de wand zetten dan is er 1 hand vrij voor de trapdeur die boven of beneden zit.
Oh nee, er komt wel een muur natuurlijk! Het belangrijkste aan alle veranderingen is juist dat de zolder niet meer in direct geluidscontact staat met de andere verdiepingen.quote:Op zondag 14 september 2014 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, maar omdat ze zegt dat ze het plan om een kast te maken laten zitten. Maar misschien heb ik het niet goed begrepen
Oh, dat vind ik wel een idee om nog even mee te spelen!quote:Op zondag 14 september 2014 16:25 schreef Teslynd het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat de regelzucht stuitend is.quote:Op zondag 14 september 2014 16:35 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Best wel zorgwekkend eigenlijk. Wij Nederlanders klussen er lustig op los, zonder ook maar iets aan te trekken van bouwbesluiten en andere regelgeving. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Weet je wat het is: we hebben er nu traphekjes zitten, dus zoveel verandert er niet qua onhandigheid.quote:Op maandag 15 september 2014 10:42 schreef Elleska het volgende:
Wasmand van de deur af houden zodat je (bijna) bovenaan de trap kan staan. Dat doe je onderaan waarschijnlijk ongemerkt ook anders kan je daar ook niet (bijna) onderaan de trap staan.
Haha idd, en dan zo'n takkehekje van Ikea wat je eerst moet indrukken en tegelijkertijd omhoog of juist omlaag moet trekken/duwenquote:Op dinsdag 16 september 2014 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je wat het is: we hebben er nu traphekjes zitten, dus zoveel verandert er niet qua onhandigheid.
Ja, precies!quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Haha idd, en dan zo'n takkehekje van Ikea wat je eerst moet indrukken en tegelijkertijd omhoog of juist omlaag moet trekken/duwenmeer effort dan een deurklink openen; dan is een deur eigk gewoon een heel groot traphek
Ik heb vaak 2 handen nodig voor die pokkehekjesquote:Op dinsdag 16 september 2014 09:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Haha idd, en dan zo'n takkehekje van Ikea wat je eerst moet indrukken en tegelijkertijd omhoog of juist omlaag moet trekken/duwenmeer effort dan een deurklink openen; dan is een deur eigk gewoon een heel groot traphek
En dan meteen het deel achter het trappenhuis tot garderobekast verbouwen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:48 schreef Puala het volgende:
Is zoiets niet een optie:
[ afbeelding ]
En dan met glazen wanden/grote ramen werken icm schuifdeuren die er voor langs gaan?
Krijg je dit idee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eventueel met dit als inspiratie:
[ afbeelding ]
Volgens mij is dat "maar" 150 hoog, dus dan zou het een lage kast worden. Maar voor seizoensspul wat je niet nodig hebt kan het prima denk ik.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:16 schreef Teslynd het volgende:
[..]
En dan meteen het deel achter het trappenhuis tot garderobekast verbouwen.
Wat lief dat je meedenkt! Ik vind zo'n schuifdeur heel mooi. Een van de dingen die ik heb overwogen, is om en suite deuren tussen werkkamer en slaapkamer in te doen. Die hadden we in een van onze vorige woningen en waren zo mooi!quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:48 schreef Puala het volgende:
Is zoiets niet een optie:
[ afbeelding ]
En dan met glazen wanden/grote ramen werken icm schuifdeuren die er voor langs gaan?
Krijg je dit idee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eventueel met dit als inspiratie:
[ afbeelding ]
Dat was aanvankelijk ook het plan, maar om kosten te besparen kunnen we het misschien beter niet doen. We hebben de kastruimte ook niet echt nodig, want een van de kinderkamers gaat een inloopkast worden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:16 schreef Teslynd het volgende:
[..]
En dan meteen het deel achter het trappenhuis tot garderobekast verbouwen.
Dat wist ik niet, maar ik weet niet of je anders een kozijn met glaswerk aan kan laten sluiten op de dakkapel? Volgens mij moet je dat op een plaats waar je ook het kozijn van het raamwerk van de dakkapel hebt wel kunnen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat lief dat je meedenkt! Ik vind zo'n schuifdeur heel mooi. Een van de dingen die ik heb overwogen, is om en suite deuren tussen werkkamer en slaapkamer in te doen. Die hadden we in een van onze vorige woningen en waren zo mooi!
Een deur naar de badkamer op die plek wordt waarschijnlijk lastig omdat het dak er al gauw niet meer zo hoog is. Bovendien willen we graag een zo lang mogelijke dakkapel, het liefst 4 meter of niet veel minder. Dan kun je een muur niet door laten lopen.
Ik persoonlijk niet. Ik denk dat je op deze manier een lichte ruime gang houd waar je heel erg leuk wat van kan maken. En je bent het voor/nadeel van de trap kwijt, toch ook het geluid naar beneden toe. En je kan eventueel toch de bergkast maken in de hoek waar je het eerder over had.quote:Vind je het niet zonde van de ruimte, zo'n gang?
Ik denk dat met een grotere badkamer de kamer die dan daarnaast overblijft wel heel klein is. Ik had trouwens ook liever de werkkamer bij de dakkapel gehad, maar die looproute is inderdaad onlogisch. Als de deur naar de badkamer op de plattegrond onderin zit, dan wordt het misschien al logischer. Dan moeten we alleen de plek van de douche verschuiven, maar dat kan denk ik wel. Ga ik nog even mee puzzelen!quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef Puala het volgende:
Ik zou zelf een ruimere badkamer overwegen en dan het bed/de werkkamer omdraaien denk ik. Maar dat leverde een onlogische loop route op volgens mij. Ik kan nog wel eens tekenen.
Maar ik wil helemaal geen gang.quote:Ik persoonlijk niet. Ik denk dat je op deze manier een lichte ruime gang houd waar je heel erg leuk wat van kan maken. En je bent het voor/nadeel van de trap kwijt, toch ook het geluid naar beneden toe. En je kan eventueel toch de bergkast maken in de hoek waar je het eerder over had.
Wat zou je anders met de extra ruimte op de slaapkamer doen? Dan is het toch ook "maar" loopruimte?
Nee, had ik nog niet gezegd! En je kunt natuurlijk nooit te veel kastruimte hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:18 schreef Teslynd het volgende:
Waarschijnlijk heb je wel gezegd dat er beneden een kastenkamer komt, maar dat heb ik dan vergeten. Als de trap beneden een deur krijgt, kan boven het trappenhuis open blijven en bijdragen aan licht & ruimte.
Ja, maar dat vind ik niet mooi, zo'n kastenwand.quote:Hebben jullie niet tegen de muur een boekenkastenwand o.i.d.? Dat kan je tot scheidingswand maken met open partijen. Wel zorgen voor goede stabilisatie.
Weet je dat zeker? Mijn lief heeft allerlei heel goede redenen waarom je daar niet aan moet beginnen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:40 schreef Bleie het volgende:
Wat een leuke plannen! Ik spiek mee, want ooit een keer moet er met onze zolder ook wat gebeuren. Maar wij gaan eerst aan de zonnepanelen, en daarna moeten we weer even sparen.
Als de trap langer is dan een directe draai van 180º zou een schuifdeur nog kunnen. Maar hoeveel geluid laat een schuifdeur door?quote:Op woensdag 17 september 2014 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, had ik nog niet gezegd! En je kunt natuurlijk nooit te veel kastruimte hebben.![]()
De trap beneden aan de trap is afgekeurd door mijn lief. We hebben nu al te veel gezeur met een botsingen tussen het traphekje en de badkamerdeur.
[..]
Ja, maar dat vind ik niet mooi, zo'n kastenwand.
We hebben gister nog even gepuzzeld op het omdraaien van slaapkamer en werkkamer, maar dat komt erop neer dat de slaapkamer de grotere ruimte wordt en ik heb juist in de werkkamer behoefte aan ruimte.
Wat op de plattegrond trouwens moeilijk te zien valt, is dat de muren van de zolder - vanzelfsprekend - heel schuin zijn en veel mogelijkheden inperken. Op een plattegrond kun je dus bureaus helemaal aan de kant schuiven, maar in de praktijk kan dat niet.
Welke dan? Ons dak ligt op het zuidwesten, dus dat moet een redelijk goede opbrengst geven. Vaste lasten omlaag vind ik ook prettig, en ook nog wat bijdragen aan minder vervuiling. Alleen maar voordelen, volgens mij.quote:Op woensdag 17 september 2014 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Mijn lief heeft allerlei heel goede redenen waarom je daar niet aan moet beginnen.
Hehe, so true. Het zal wel iets luxaflexachtigs worden.quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:20 schreef Teslynd het volgende:
Wel een transparant rolgordijntje of zo installeren. Tegen zon en kou en tegen inkijk. Inkijk is wat actueler geworden met de drones die overal schijnen rond te vliegen.
Het past wel goed bij de stoel die je weg doet.quote:Op zondag 14 december 2014 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik heb mijn zinnen op dit kastje gezet:
[ afbeelding ]
We houden wel van meubilair dat doet denken aan de jaren '50/'60. Maar helaas is ons huis ook weer niet zo groot dat we alles kunnen bewaren. Vermoedelijk zal onze slaapbank ook weg moeten.quote:Op maandag 15 december 2014 00:38 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het past wel goed bij de stoel die je weg doet.
Ik weet het ook nog niet zo goed. Mijn enige criterium is dat ik er rustig van moet worden als ik ernaar kijk (net als dat roze voor Lena's kamer).quote:Op zondag 14 december 2014 14:48 schreef innepin het volgende:
Ben trouwens benieuwd naar je slaapkamerinspiratie. Ik heb ook werkelijk geen flauw idee wat ik in onze slaapkamer wil qua kleuren.
Dat is hier een beetje een non-issue, want alleen aan de achterkant van het huis kunnen we zo'n enorme dakkapel (zonder vergunning) plaatsen. Dat is trouwens op het oosten ongeveer.quote:Op maandag 15 december 2014 10:11 schreef Leandra het volgende:
Als je een dakkapel plaatst hou je dan (zeker als het een dakkapel met plat dak is), wel goed rekening met de kant van het huis waar je hem laat plaatsen?
Met een dakkapel (met plat dak) op de zuidzijde moet je echt iets doen qua verkoeling in de zomer, want zeker in de minder diepe ruimte die je dan hebt wordt het heel erg warm.
Oh, dan valt het waarschijnlijk wel mee met de warmte.... word je iig lekker op tijd wakker 's morgensquote:Op maandag 15 december 2014 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is hier een beetje een non-issue, want alleen aan de achterkant van het huis kunnen we zo'n enorme dakkapel (zonder vergunning) plaatsen. Dat is trouwens op het oosten ongeveer.
Volgens mij is dat inmiddels heel gemeenteafhankelijk, en zou het me niet eens verbazen als het in sommige gemeentes per wijk verschilt.quote:Op maandag 15 december 2014 11:32 schreef Klaphark het volgende:
Flinke dakkapel zeg. Is dat in den lande een beetje standaard dat een dakkapel alleen aan de achterzijde zonder vergunning geplaatst kan worden?
Ik heb geen idee. Ik vertel vooral wat ik van mijn lief hierover hoor.quote:Op maandag 15 december 2014 11:32 schreef Klaphark het volgende:
Flinke dakkapel zeg. Is dat in den lande een beetje standaard dat een dakkapel alleen aan de achterzijde zonder vergunning geplaatst kan worden?
Jij bent scherp! We hebben het hierover gehad en kwamen er niet zo goed uit. We hebben besloten dat we het allebei willen kunnen, dus we willen bij de badkamer (die hoe dan ook bij de dakkapel komt) kunnen slapen of juist in de andere ruimte. Het is fijn dat je die flexibiliteit hebt als je er ineens achterkomt dat slapen op een bepaalde plek toch niet handig is om een bepaalde reden.quote:Op maandag 15 december 2014 13:43 schreef Leandra het volgende:
Wacht... je gaat aan de schuine kant slapen en de dakkapel komt aan de werkkamer kant?
Hoe ga je dan naar de badkamer toe? Ik nam aan (op basis van de tekening), dat je de ruimte onder de dakkapel nodig had om de badkamer in te kunnen komen.....
Edit: of wordt het nu een werkkamer met badkamer?
Dat is eigenlijk ook wel zo handig
Het gaat om het platte dak? Maar als ze berucht zijn om de warmte, waarom worden ze dan niet bij voorbaat beter geïsoleerd? En kan je dat niet zelf alsnog laten doen alvorens ze geïnstalleerd worden?quote:Op maandag 15 december 2014 10:11 schreef Leandra het volgende:
Als je een dakkapel plaatst hou je dan (zeker als het een dakkapel met plat dak is), wel goed rekening met de kant van het huis waar je hem laat plaatsen?
Met een dakkapel (met plat dak) op de zuidzijde moet je echt iets doen qua verkoeling in de zomer, want zeker in de minder diepe ruimte die je dan hebt wordt het heel erg warm.
Pinterest. Daar heb je dus niet veel aan.quote:Op maandag 15 december 2014 17:48 schreef PJ het volgende:
Op welke site heb je deze badkamer gezien? Inderdaad erg mooi!
[..]
Dank! Heb je zelf ook een nieuwbouwwoning gekocht?quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:05 schreef kirretje het volgende:
Even op mn gemak alle 15 topics in vogelvlucht doorgescrolled. Erg mooie woning en leuke ontwikelingen om te volgen! Benieuwd naar jullie vorderingen op de 2e verdieping :-) ik houd het in de gaten
Leuk idee! Ik heb daar zelf ook mee gespeeld, maar m'n lief wil daar sowieso niet slapen. Voor ons is het gebruiken van de ruimte voor opbergen het meest praktisch. Maar als ik er het geld voor (over) had, liet ik een architect erop los!quote:Op woensdag 31 december 2014 11:47 schreef Cathmar het volgende:
Zoiets wil ik op mijn zolder als we gaan verbouwen! Het worden bij ons 2 slaapkamers en een badkamer(tje) en dan vanuit 1 van de kamers wil ik toegang naar zo'n vliering om daar een knusse plek te maken. Of een slaapplek, met dan daar nog een velux.
De vliering komt bij ons dan boven de badkamer, dus niet over heel de zolder (denk ik nu maar wij gaan iemand met wat ruimtelijk inzicht om hulp vragen tzt)
Ik ga gewoon veel foto's bekijken! Ik kan sowieso nog niet zo goed een beeld krijgen van hoe de zolder wordt.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:49 schreef Cathmar het volgende:
Bij twijfel niet doen zeg ik altijd. Jullie hebben een duidelijk beeld voor ogen met de ruimtes en veel licht. Dat is wel heel anders met een vliering denk ik.
Extra berging altijd handig. Anders misschien een kleine vliering?
Kan ik me goed voorstellen. Je kunt er toch redelijk makkelijk bij, en daarom zou het voor mij bijvoorbeeld een mooie plek zijn om de oude foto's van mijn vader op te bergen. Dat scheelt veel ruimte in de werkkamer en we leveren daar straks ruimte in. Dat is een reden dat ik er serieus over na ga denken.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:51 schreef laziness het volgende:
Mijn schoonzus heeft twee kamers met een badkamer op zolder laten maken voor haar twee dochters.
Achter schotten in de twee kamers zit opbergruimte maar ze is ook heel blij met de vliering die er in gemaakt is. De trap klapt uit naar het overloop gedeelte dat ze nog bovenaan de trap hebben.
Nou, we hebben momenteel een aantal ergernissen waarvan één de kleine badkamer is. Nu gaat dat op zich nog wel, maar als de kinderen groter zijn, zal het dringen worden tijdens de spitsmomenten. We hebben ons over verschillende opties gebogen, bijvoorbeeld het vergroten van de huidige badkamer en het verhuizen van de kinderen naar zolder (en hen daar een badkamer geven). Maar de huidige oplossing lijkt het beste uit te komen. Dan heb ik bijvoorbeeld een werkkamer die goed afgeschermd is van de rest van het huis en waar ik dus in alle rust kan werken. Dat zie ik minder goed voor me met een werkkamer op de eerste verdieping. Bovendien willen wijzelf wel graag een ruime douche. In onze huidige badkamer douchen we in bad en dat gaat prima, maar een riante douche is wel heel geweldig.quote:Wat is eigenlijk de reden dat jullie naar zolder willen qua slapen? Dat kon ik nergens terug vinden. Gaat Lena naar jullie slaapkamer dan?
Niks. Ik ging er vanuit dat er een vlizotrap komt:quote:Op woensdag 31 december 2014 12:43 schreef Teslynd het volgende:
Wat zei hij over de trap naar de vliering?
Met zwembadtrap!quote:Op woensdag 31 december 2014 15:00 schreef mignonne het volgende:
Wauw wat een plannen zo!! Ik ben heel benieuwd hoe het wordt.
En wellicht een vide in plaats van een vliering? Met een ballustrade over de rand aan de voorzijde. Zou dat nog een overweging kunnen zijn? Dan behou je wel een deel van de hoogte maar toch benut je de extra ruimte. Ofzo.
De tegels in onze keuken komen van Budgetfloors (tussen de Febo en De Driehoek, dus vlak bij jullie). Aardige mensen, maar niet enorm veel keus, als ik het me goed herinner. Ben wel erg tevreden over de tegels. Waren echt niet duur, maar liggen er nog steeds perfect bij, terwijl er toch aardig geleefd wordt in onze keuken.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Als iemand nog een tip heeft voor een tegelleverancier in de buurt van Amsterdam?
Ja? Welke belasting gaat op basis van het aantal kamers van een woning?quote:Op woensdag 31 december 2014 12:43 schreef Teslynd het volgende:
Als het als vliering bedoeld is, dan alleen zo'n klein vierkant dakraampje doen, want met een mooi lichtgevend raam is het een extra kamer en dat verhoogt je belastingaanslag.
Wat zei hij over de trap naar de vliering?
oh wauwquote:Op woensdag 31 december 2014 15:54 schreef Claudia_x het volgende:
Zoiets vind ik ook wel mooi:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 31 december 2014 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat laatste is ook nog wel een optie!
Ik heb m'n zinnen gezet op tegels van 10x20 met een jade-achtige kleur, dus ik ben bang dat ik bij een standaardleverancier niet slaag. Ik heb al wel gezien dat de tegels van Mosa heel mooi zijn.
Zo'n soort kleur als rechtsboven, maar dan het liefst langwerpige tegels:
[ afbeelding ]
Foto! Ben benieuwd hoe dat formaat eruit ziet.quote:Op woensdag 31 december 2014 16:02 schreef Leandra het volgende:
[..]Hallooooo jaren 70!
Hoewel onze 1971 badkamer donkergroene 10*20 tegeltjes heeft, dat dan wel weer
Mooi!!quote:Op woensdag 31 december 2014 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat laatste is ook nog wel een optie!
Ik heb m'n zinnen gezet op tegels van 10x20 met een jade-achtige kleur, dus ik ben bang dat ik bij een standaardleverancier niet slaag. Ik heb al wel gezien dat de tegels van Mosa heel mooi zijn.
Zo'n soort kleur als rechtsboven, maar dan het liefst langwerpige tegels:
[ afbeelding ]
Kleine tegels zijn heel vervelend om schoon te maken. Je hebt zo te veel voeg. Het zal daardoor ook sneller vies of schimmelend ogen.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:54 schreef Claudia_x het volgende:
Zoiets vind ik ook wel mooi:
[ afbeelding ]
Heb je nou nog geen topic!quote:Op donderdag 1 januari 2015 19:36 schreef wickie het volgende:
He wat leuk! Verbouwingsplannen, en wat een gave ook. Ouders van een klasgenootje van Mette hebben ook net de zolder verbouwd in hun nieuwbouwhuis. die hebben ook voor een vide gekozen.
Ik lees aandachtig mee. We zijn nu aan het bedenken wat we met de badkamer situatie hier gaan doen. We hebben echt een mega kleine badkamer en ik zie ook problemen vooral in de toekomst.
Dat doet de schoonmaakster.quote:Op woensdag 31 december 2014 22:16 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Kleine tegels zijn heel vervelend om schoon te maken. Je hebt zo te veel voeg. Het zal daardoor ook sneller vies of schimmelend ogen.
En dat is een dakkapel over de hele breedte van jullie huis?quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
De dakkapel zelf kost overigens maar 5.000 euro. Dat is een enorme meevaller.
Keurige prijs voor zo'n grote dakkapel.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
De dakkapel zelf kost overigens maar 5.000 euro. Dat is een enorme meevaller.
Duurde even, maar hier een stukje 1971 badkamer in donkergroen met 20x10 tegeltjes:quote:Op woensdag 31 december 2014 16:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Foto! Ben benieuwd hoe dat formaat eruit ziet.
We wilden aanvankelijk onze keuken niet wit maar in bepaalde kleur. Dat hebben we niet gedaan omdat we bang waren dat het te modegevoelig was. Al gauw bleek dat de BSO van de kindjes een keuken in precies die kleur heeft en het ziet er zo geweldig uit! Ik heb er een beetje spijt van dat we de veilige keuze hebben gemaakt.
Ja! Ze gaan geen prefab dakkapel gebruiken maar er zelf een opbouwen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:37 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
En dat is een dakkapel over de hele breedte van jullie huis?
Ja, echt jaren '70!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Duurde even, maar hier een stukje 1971 badkamer in donkergroen men 20x10 tegeltjes:
[ afbeelding ]
Dan is het helemaal bijzonder dat het zo goedkoop is, meestal maakt dat het juist duurder.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Ze gaan geen prefab dakkapel gebruiken maar er zelf een opbouwen.
Je hebt gelijk. 5x5 cmquote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:52 schreef Leandra het volgende:
Weet je zeker dat die 10x10 zijn? Dat zou de spiegel groter dan 1.10 bij 1.40 maken....
Nice! Al mag het van mij wat lichter.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:38 schreef Puala het volgende:
Op mijn werk hebben ze dit:
[ afbeelding ]
10x10 maar de kleur vertekent ontzettend zie ik wel. Links boven bij de lamp zie je de echte kleur. Heel mooi blauw. En ik denk dat als je een kleur groen pakt die je eerder noemde dat je het effect hebt van dat fototje wat je lievelings was.
Ja, ik vind sommige kleuren van Mosa wel mooi, maar het formaat is het net niet. Dan heb ik denk ik liever zoiets grijs als hierboven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:52 schreef Leandra het volgende:
De 20*10 collectie van Mosa is wel heel blauw georiënteerd trouwens....
http://www.mosa.nl/nl/producten/collectie/global-collection/
Maar de meeste keuze blijf je houden in 15x15 ook in de colors collectie.
http://www.mosa.nl/nl/producten/collectie/mosa-colors/
Wat voor vloer hebben jullie boven liggen? Ook een gietvloer, net als beneden?quote:Op zondag 11 november 2012 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
En nu ik hier toch ben: we zijn toevallig afgelopen weekeinde weer in huis bezig geweest, namelijk met de kamer van de jongste. Oude situatie (met veel te grote kast voor de kleine kamer):
[ afbeelding ]
[knip]
Jep! Technisch gezien geen gietvloer maar een coatingvloer. En die blijft door de werkzaamheden gewoon intact. Voor de douchevloer wordt een verhoogd gedeelte gestort.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:16 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Wat voor vloer hebben jullie boven liggen? Ook een gietvloer, net als beneden?
Een hele mooie vloer vind ik hetquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep! Technisch gezien geen gietvloer maar een coatingvloer. En die blijft door de werkzaamheden gewoon intact. Voor de douchevloer wordt een verhoogd gedeelte gestort.
Hoeveel tijd heb je dan? Het was in ons geval niet zo dat we er een week niet op mochten lopen. Ik geloof dat het 1 dag niet op lopen was, 3 dagen heel voorzichtig doen en verder 1 week geen water op laten komen. Wel duurde het als ik het me goed herinner 5 dagen voor de vloer klaar was.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:26 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Een hele mooie vloer vind ik hetSowieso, jullie hele huis. Ik zou graag zo'n zelfde vloer willen hebben, maar dan over de hele benedenverdieping. Helaas hebben we niet de tijd om die vloer te laten drogen en uitharden, dus ben nu op zoek naar iets wat er ongeveer hetzelfde uitziet, maar dan zonder de droogtijd..
De buren hadden een prefab-dakkapel en die zat er inderdaad zo op. Omdat die van ons handmatig wordt opgebouwd, gaat het een week duren. Ik moet nog naar de details vragen, maar binnen één dag zou het wel al waterdicht moeten zijn.quote:Succes met de dakkapel! Zit je dan eigenlijk een aantal dagen met een open dak ofzo? Of kunnen ze zo'n ding in één dag opbouwen? Die van ons kwam namelijk kant-en-klaar aangeleverd, en stond binnen twee uur op het dak.
Eigenlijk géén, helaas. Aan de ene kant moet de vloer er beneden zo snel mogelijk in (nadat de werkzaamheden op de bovenverdieping zijn afgerond), maar aan de andere kant ga ik het liefst voor een vloer die ik (of wequote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoeveel tijd heb je dan? Het was in ons geval niet zo dat we er een week niet op mochten lopen. Ik geloof dat het 1 dag niet op lopen was, 3 dagen heel voorzichtig doen en verder 1 week geen water op laten komen. Wel duurde het als ik het me goed herinner 5 dagen voor de vloer klaar was.
[..]
De buren hadden een prefab-dakkapel en die zat er inderdaad zo op. Omdat die van ons handmatig wordt opgebouwd, gaat het een week duren. Ik moet nog naar de details vragen, maar binnen één dag zou het wel al waterdicht moeten zijn.
Bedankt voor de suggesties. Ik kom net dit tegen, vind het op het plaatje wel een mooie vloer:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, als je oude topics doorspit, kun je kennis nemen van de alternatieve vloeren die we hebben overwogen. Zeil van novilon, bijvoorbeeld. Dat lijkt me een erg goede optie. (We hebben dat in ons vorige huis gehad.) Je kunt ook marmoleum overwegen, maar dan krijg je meer naden.
Oei, dan valt novilon wmb nu al afquote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Marmoleum is steviger en daar zie je minder afdrukken van meubels en zo in, maar je hebt om de 2 meter een naad. Novilon is flexibeler, veert meer mee en laat meer afdrukken van meubels zien, maar heeft om de 4 meter een naad.
Ooohquote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was zelf trouwens weg van 'rosemary green' van marmoleum:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je ziet de naden wel. Je kunt ze laten afwerken met een bepaalde laag, maar dan zijn ze niet minder zichtbaar. (Je moet eens goed naar vloeren in kinderdagverblijven of ziekenhuizen kijken - heel vaak marmoleum.) Maar ik denk dat het je in de dagelijks praktijk niet gaat storen. Je zet meubels neer en je let er niet meer zo op. Onze vloer is bijv. redelijk krasgevoelig, maar ach, het hoort erbij. Ik zie het niet meer (en ik ben heel erg daarin).quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:54 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Oei, dan valt novilon wmb nu al afAls de naden niet al te zichtbaar zijn, vind ik dat niet zo erg. Heb jij een goed adres voor marmoleum in/nabij Amsterdam? Zou fijn zijn als we morgen al rond zouden kunnen gaan kijken. Vooral ivm levertijd enzo.
Jaquote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nice! Al mag het van mij wat lichter.
Heb je nou speciaal voor mij een foto gemaakt?
Als je dat groen mooi vindt, kun je ook overwegen om een houten vloeren leggen en die in kleur dekkend te verven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:54 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Oei, dan valt novilon wmb nu al afAls de naden niet al te zichtbaar zijn, vind ik dat niet zo erg. Heb jij een goed adres voor marmoleum in/nabij Amsterdam? Zou fijn zijn als we morgen al rond zouden kunnen gaan kijken. Vooral ivm levertijd enzo.
[..]
Oooh![]()
Plaatjes even opgeslagen. Práchtig.
We moeten de opdracht nog definitief bevestigen, maar waarschijnlijk in februari al. En er komt een vliering!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:24 schreef miss_sly het volgende:
Leuk Claudia! Wanneer zouden ze eventueel kunnen starten? En komt er nu ook iets van een vliering?
Misschien camera iets omlaag richten, zodat je geen contrastrerend tegenlicht krijgt. Of onder de spiegel "parallel" aan de muur, waar dus wel wit lamplicht op valt maar misschien zonder contrastwerking.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja![]()
Maar het is lichter, de foto vertekend. Ik kan maandag nog een x proberen, want het is echt mooi zo. En ik zou eens kijken of je zoiets in lichtgroen kan zien. Het past denk ik wel bij jullie![]()
Deze had ik even gemist, thanks, vandaag even langs. Ik las idd van die stalenservice, maar ben ongeduldig en wil alles _nu_ zienquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:00 schreef Claudia_x het volgende:
"U vindt de Forbo Expo op het terrein van Forbo Flooring; Industrieweg 12 in Assendelft. De Forbo Expo is elke zaterdag geopend van 11.00 tot 15.00 uur."
Bron
Dat hebben jullie liggen, toch? Of was dat iemand anders? 'k Kan me herinneren dat er hier iemand was met olijfgroene vloeren ofzo, was ook heel mooiquote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je dat groen mooi vindt, kun je ook overwegen om een houten vloeren leggen en die in kleur dekkend te verven.
Leuk Claudia! Wanneer zouden ze eventueel kunnen starten? En komt er nu ook iets van een vliering?
Ja, dat hebben wij, op de bovenverdieping inderdaad.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:59 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Deze had ik even gemist, thanks, vandaag even langs. Ik las idd van die stalenservice, maar ben ongeduldig en wil alles _nu_ zienWonder boven wonder vind vriendlief die Rosemary Green ook mooi, dus het zou best kunnen dat die over een tijdje in onze woonkamer ligt.
[..]
Dat hebben jullie liggen, toch? Of was dat iemand anders? 'k Kan me herinneren dat er hier iemand was met olijfgroene vloeren ofzo, was ook heel mooi
Helaas voor ons geen optie ivm krassen en onderhoud etc. Op de bovenverdieping had het wel gekunt, maar daar ligt inmiddels als een vloer.
Kiekjes van de tuin komen pas weer in het voorjaar. Nu is het niet heel bijzonderquote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
Zijn er geen ontwikkelingen of verfraaiingen meer in jullie huis geweest, miss? Ik ben wel benieuwd naar jullie tuin! Al is het niet echt het seizoen voor mooie tuinkiekjes.
Leuk! Wat voor iets zoek je? Schilderij o.i.d.?quote:Op zondag 11 januari 2015 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kiekjes van de tuin komen pas weer in het voorjaar. Nu is het niet heel bijzonder
We hebben geen grote di. Geen meer gedaan. Wat kleine dingen aangeschaft, maar met de grote dingen waren we ook wel klaar, natuurlijk.
We zijn nu ernstig op zoek naar iets voor aan de muur. Het is zo kaal, zeker nu de kerstboom weg is
Welnee! Klinkt als een leuk tripje!quote:Op zondag 11 januari 2015 16:18 schreef miss_sly het volgende:
Schilderij inderdaad. We hebben werken gezien die ons erg aanstaan, naar de kunstenares woont, werkt en exposeert in Sydney. Even de galerie bezoeken ligt dus wat lastig
Haha, ja, maar Sydney staat nog even niet op de planning.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee! Klinkt als een leuk tripje!
Even een snelle update: zaterdag in Assendelft geweest, een aantal staaltjes meegenomen, maar we waren er eigenlijk al over uit dat het Rosemary Green zou worden. Op die locatie zelf doen ze geen verkoop, dus afgelopen zondag bij een winkel een inmeetafspraak gemaakt voor eind deze weekquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:00 schreef Claudia_x het volgende:
"U vindt de Forbo Expo op het terrein van Forbo Flooring; Industrieweg 12 in Assendelft. De Forbo Expo is elke zaterdag geopend van 11.00 tot 15.00 uur."
Bron
Oh, wat super!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:17 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Even een snelle update: zaterdag in Assendelft geweest, een aantal staaltjes meegenomen, maar we waren er eigenlijk al over uit dat het Rosemary Green zou worden. Op die locatie zelf doen ze geen verkoop, dus afgelopen zondag bij een winkel een inmeetafspraak gemaakt voor eind deze week
Bedankt voor de suggestie, nogmaals! Tegen de tijd dat het ligt zal ik je 'n fotootje PM'enquote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, wat super!Ik ben haast jaloers, haha.
Wij hebben zo erg getwijfeld over vloeren dat ik inmiddels haast een vloerexpert ben. Dus no problem.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:47 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Bedankt voor de suggestie, nogmaals! Tegen de tijd dat het ligt zal ik je 'n fotootje PM'en
Goh, welke kunstenares is dat? Hoe kom je daar zo aan?quote:Op zondag 11 januari 2015 16:18 schreef miss_sly het volgende:
Schilderij inderdaad. We hebben werken gezien die ons erg aanstaan, naar de kunstenares woont, werkt en exposeert in Sydney. Even de galerie bezoeken ligt dus wat lastig
Haha, dank je. Die jas - ze is nog nooit zo blij geweest met een jas.quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Gefeliciteerd!Wat is ze groot en wat heeft ze prachtig haar
En een leuke jas
Ja, het is ongelooflijk. Ik ben er volkomen labiel onder. Ik vind het leuk en spannend en ontzettend verdrietig.quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:35 schreef Cathmar het volgende:
Claudia, hou op!! Gaat ze al naar school die mooie meid? Bizar snel.
Drukke weken nu je weet wanneer ze gaan beginnen. Knopen doorhakken.
Zit er een levertijd op je tegels of kun je die bij de bouwmarkt ook vinden?
Het is ook een leuke jas, en heel erg fijn.quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, dank je. Die jas - ze is nog nooit zo blij geweest met een jas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |