abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144508414
Die deur direct boven ren trap mag niet volgens het Bouwbesluit. En dat wil je ook geeneens. Dat is echt zo ontzettend kut.
pi_144508455
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 08:26 schreef Brighteyes het volgende:
En heel oldschool met glasbokken? Daar heb ook wl hele toffe dingen mee gezien.

Er zijn heel veel variaties tegenwoordg waardoor je bijvoorbeeld ook hele strakken dingen kan maken:

[ afbeelding ]
Ik heb het overwogen, maar ik ben nog geen voorbeeld tegengekomen van iets wat ik er leuk uit vond zien. Ik zal er nog eens verder naar kijken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144508461
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 09:23 schreef _VoiD_ het volgende:
Die deur direct boven ren trap mag niet volgens het Bouwbesluit. En dat wil je ook geeneens. Dat is echt zo ontzettend kut.
Oh, is dat zo? Dat is goed om te weten als dat niet mag.

Klaarblijkelijk vindt niet iedereen het kut, trouwens. Daarom schreef ik ook: volgens kennissen kan het prima.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144508793
Loop maar eens met een wasmand naar boven daar.
pi_144508847
Bij mn vader thuis zit de deur ook bovenaan de zoldertrap, hij heeft er geen problemen mee.
Wij hadden in ons huisje in Leiden ook de deur pal bovenaan de trap zitten. En dat was onze toegangsdeur dus die zat uiteraard ook gewoon op slot dan. Dat was wel eens onhandig met flink wat boodschappen om dan ook nog je sleutel te gaan zoeken en de deur van het slot te halen. Maar ik neem aan dat je de deur in je eigen huis niet op slot doet, dan zou ik er niet zo veel moeite mee hebben.

Ben benieuwd wat je ervan maakt! Is er geen alternatief voor glas? Geen idee eigk wat het kost, zo'n glazen wand, maar zou zo'n soort plexiglas goedkoper zijn? Vraag me af of dat net zo mooi is :?
:)
  Milf zondag 14 september 2014 @ 10:15:27 #106
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_144508906
quote:
Bij nieuwbouw mag dit inderdaad niet zo worden opgeleverd. Maar wanneer je er achteraf zelf een inzet is er niets aan de hand. Kan gewoon.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator zondag 14 september 2014 @ 10:21:01 #107
5428 crew  miss_sly
pi_144508977
Ik vraag me alleen af wat de meerwaarde van een deur is, als de rest open is? Dan kun je het geluid nog steeds horen, toch?

Zoiets wat jij voor de wasmachine en droger wil, gaan wij ook laten maken door onze aannemer en tevens een fatsoenlijke afsluiting van de ketel. Een oplossing waarbij we er wel bij kunnen en de afvoer goed gereguleerd is, maar we toch minder horen en zien van die hoek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 14 september 2014 @ 10:37:49 #108
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_144509128
quote:
Laat je nou als je iets zelf verbouwd daar geen rekening mee te hoeven houden :)
pi_144509321
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik vraag me alleen af wat de meerwaarde van een deur is, als de rest open is? Dan kun je het geluid nog steeds horen, toch?

Zoiets wat jij voor de wasmachine en droger wil, gaan wij ook laten maken door onze aannemer en tevens een fatsoenlijke afsluiting van de ketel. Een oplossing waarbij we er wel bij kunnen en de afvoer goed gereguleerd is, maar we toch minder horen en zien van die hoek.
ik nam aan dat het de bedoeling was dat de rest ook dicht werd dan? Das bij mn pa iig wel gedaan, hij heeft nu boven die deur een soort vliering waar hij de koffers bijv. kwijt kan.
  Moderator zondag 14 september 2014 @ 12:54:03 #110
5428 crew  miss_sly
pi_144511699
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 10:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik nam aan dat het de bedoeling was dat de rest ook dicht werd dan? Das bij mn pa iig wel gedaan, hij heeft nu boven die deur een soort vliering waar hij de koffers bijv. kwijt kan.
Ja, maar omdat ze zegt dat ze het plan om een kast te maken laten zitten. Maar misschien heb ik het niet goed begrepen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144516491
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 10:15 schreef nikky het volgende:

[..]

Bij nieuwbouw mag dit inderdaad niet zo worden opgeleverd. Maar wanneer je er achteraf zelf een inzet is er niets aan de hand. Kan gewoon.
Zo'n verbod betekent dat het onveilig zal zijn. Ik moet er zelf niet aan denken.
pi_144516538
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, maar omdat ze zegt dat ze het plan om een kast te maken laten zitten. Maar misschien heb ik het niet goed begrepen :)
Op de tekening staat nog wel een wandje om het trappenhuis.
  zondag 14 september 2014 @ 16:04:19 #113
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_144516853
Kleine tip van een medezolderslaper, tenminste als het jullie hoofdslaapkamer wordt, koop een airco :')

Onze zolder is een jaar of twee geleden helemaal opgeknapt met isolatiemateriaal wat de ruimte tussen spanten compleet opvult maar het is er zomers nog steeds bloed en bloedheet :X
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_144517535
Claudia, alle trappen zijn toch gesloten? Dan kan de deur onderaan de trap. Dat was vroeger vrij gebruikelijk bij zolders die niet echt een woonverdieping waren, net zoals met kelders.
  zondag 14 september 2014 @ 16:27:35 #115
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_144517607
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Laat je nou als je iets zelf verbouwd daar geen rekening mee te hoeven houden :)
Best wel raar eigenlijk. Of het goed is, ik weet het niet...
Share your talent, move the world.
pi_144517618
quote:
Volgens het bouwbesluit is die zolder waarschijnlijk ook niet bedoeld voor gebruik als slaapkamer/studeerkamer, maar is het een onbenoemde ruimte.

quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Zo'n verbod betekent dat het onveilig zal zijn. Ik moet er zelf niet aan denken.
Dit dus inderdaad. Net als dat je daar vanwege de veiligheid niet zou moeten gaan slapen, omdat de voordeur meer dan 15m weg is.

quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En dat is niet waar. Ook als je zelf verbouwd moet je aan de regels voldoen van het bouwbesluit dat geldig was in de tijd dat je woning gebouw werd. Muv isolatie-eisen, die moeten altijd aan de huidige normen voldoen. https://www.eigenhuis.nl/(...)reiding/bouwbesluit/

Wat je er verder mee doet moet natuurlijk zelf weten. Ik heb nog nooit gehoord dat de gemeente komt controleren of er niemand op de zolder slaapt bij een nieuwbouwhuis.
  zondag 14 september 2014 @ 16:35:26 #117
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_144517856
quote:
0s.gif [b]

[..]

En dat is niet waar. Ook als je zelf verbouwd moet je aan de regels voldoen van het bouwbesluit dat geldig was in de tijd dat je woning gebouw werd. Muv isolatie-eisen, die moeten altijd aan de huidige normen voldoen. https://www.eigenhuis.nl/(...)reiding/bouwbesluit/

Wat je er verder mee doet moet natuurlijk zelf weten. Ik heb nog nooit gehoord dat de gemeente komt controleren of er niemand op de zolder slaapt bij een nieuwbouwhuis.
Best wel zorgwekkend eigenlijk. Wij Nederlanders klussen er lustig op los, zonder ook maar iets aan te trekken van bouwbesluiten en andere regelgeving. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Share your talent, move the world.
pi_144526555
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:25 schreef Teslynd het volgende:
Claudia, alle trappen zijn toch gesloten? Dan kan de deur onderaan de trap. Dat was vroeger vrij gebruikelijk bij zolders die niet echt een woonverdieping waren, net zoals met kelders.
nu je het zo zegt, idd! Dat zou een goedkope oplossing zijn ook voor het geluiddicht maken :Y moet je wel een dichte trap hebben. Dat dan weer wel.
pi_144540787
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:25 schreef Teslynd het volgende:
bij een kelder zit de deur bovenaan de trap.
daar heeft niemand last van maar bij een zolder opeens wel?
pi_144541255
Hoe kom je erbij dat niemand last heeft van de keldertrap direct boven de trap. Hij is berucht.
pi_144542076
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 02:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

De keldertrap is meestal ietsje korter dan de zoldertrap.
pi_144542519
Scheelt een paar treden. maar dat maakt de deur bovenaan niet anders.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 06:43 schreef Teslynd het volgende:
Hoe kom je erbij dat niemand last heeft van de keldertrap direct boven de trap. Hij is berucht.
Berucht? Ik ken er redelijk wat en niemand die er eem probleem mee heeft. Nooit een kelder gezien waar de deur onderaan zit omdat bovenaan berucht/gevaarlijk zou zijn. Zal grotendeels gewenning zijn, wat met een zolder ook kan.
  maandag 15 september 2014 @ 09:44:25 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144542668
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 02:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

Omdat je, denk ik dan, als je iets uit de kelder gaat halen vrijwel altijd de deur toch open zult laten staan omdat je weet dat je met je handen vol weer naar boven gaat komen.

Dat is op de zolder niet logisch, want daar is het juist de bedoeling dat de deur standaard dicht zit als je onderaan de bewuste trap bent.
pi_144543352
Wat is dan het verschil met een trapdeur boven of beneden ?
Wanneer je met je handen vol naar boven loopt en je komt bovenaan de trap een deur tegen is dat toch hetzelfde als met handen vol naar beneden lopen en daar een deur tegen komen?

Met een wasmand wil dat trouwens prima. Wasmand op je heup of tegen de wand zetten dan is er 1 hand vrij voor de trapdeur die boven of beneden zit.
  maandag 15 september 2014 @ 10:29:59 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144543523
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:23 schreef Elleska het volgende:

Wat is dan het verschil met een trapdeur boven of beneden ?
Wanneer je met je handen vol naar boven loopt en je komt bovenaan de trap een deur tegen is dat toch hetzelfde als met handen vol naar beneden lopen en daar een deur tegen komen?

Met een wasmand wil dat trouwens prima. Wasmand op je heup of tegen de wand zetten dan is er 1 hand vrij voor de trapdeur die boven of beneden zit.
Ik heb het niet gehad over met je handenvol naar beneden lopen en daar een deur tegenkomen.
Ik weet alleen dat ik, ook met wasmanden op de heupen, het heel onhandig vind om een deur te openen waarbij de deurkruk ook nog eens een stukje hoger zit, want met een wasmand op je heupen zul je niet makkelijk op de bovenste tree kunnen staan bijvoorbeeld.

Maar... maak er een klapdeur van, probleem opgelost! :D

(Als ik zou kunnen kiezen zou ik kiezen voor een deur onderaan de trap.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')