Lijkt er verdomd veel op! Andere lantaarnpalen, andere rijrichting, minder wolken, nog niet zo'n strakke heg.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:17 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk ben ik best benieuwd hoe de straat irl is, vergeleken met de artist impression...![]()
Gaat éen van jullie eens de straat op met een toestel en laat het mij / ons zien, please.
Echt?quote:Op maandag 30 juli 2012 08:02 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral mooi om te zien dat er weer ouderwets een echte stoep is, die werd in vinexwijken sinds de jaren 80 nogal eens wegbezuinigd.
Dan is het meestal een woonerfquote:Op maandag 30 juli 2012 08:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Echt?Dat is me geloof ik nog nooit opgevallen.
Het is jammer dat mensen niet gewoon hun stukje bijhouden. Het is weinig werk als je het goed bijhoudt en het is er 10x netter door. Bij mijn ouders in de straat zie ik het ook, het stuk voor de voordeur dat ze delen met de buren wordt altijd bijgehouden door mijn ouders maar de buren doen het nooit. Dito in de steeg. Het is zonde vind ik..quote:Op maandag 30 juli 2012 08:06 schreef Claudia_x het volgende:
Wat wel typisch is, is dat de voortuintjes van de koopwoningen er pico bello uitzien, en de voortuinen van de huurwoningen grotendeels vol onkruid staan. Ik heb afgelopen week maar een deel weggehaald dat de steeg achter onze woning begon te blokkeren.
Nou, inderdaad. Volgens mij ben je zelfs wettelijk verplicht om de stoep voor en achter je woning bij te houden?quote:Op maandag 30 juli 2012 09:13 schreef Yesse het volgende:
[..]
Het is jammer dat mensen niet gewoon hun stukje bijhouden. Het is weinig werk als je het goed bijhoudt en het is er 10x netter door. Bij mijn ouders in de straat zie ik het ook, het stuk voor de voordeur dat ze delen met de buren wordt altijd bijgehouden door mijn ouders maar de buren doen het nooit. Dito in de steeg. Het is zonde vind ik..
Ja maar waar ligt het nou?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:31 schreef Lkw het volgende:
[..]
Da's erg, ga je schamen!
Het is er hartstikke leuk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 29 juli 2012 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
Wat lief dat je een nieuw topic hebt geopend!
Gaat prima met die kast, hè, zoeperzazke? Fijn! Ik ben er nog steeds heel blij mee. Er gaat zoveel in, het oogt allemaal netter. Het draaisysteem is ook ideaal.
lady-wrb, ik zal eens kijken hoeveel wij aan diepte overhouden in de trapkast!
Zou op zich kunnen, alleen is bij ons de kast lager dan de deuropening. Je moet dus even op de maximumhoogte van de kast letten. En volgens mij is er altijd wel een opening dus de bovenkant van de kast en het kozijn waar het aan vast hangt. De kast sluit dus niet helemaal naadloos aan.quote:Op zondag 11 november 2012 10:47 schreef tennisster198 het volgende:
Dat klinkt inderdaad goed, Claudia.
Is het ook mogelijk om de kast als boekenkast te gebruiken, en de deur die ervoor zit er dus uit te halen? Of zou je dat niet aanraden? (vanwege ...?)
Ik lees tussen de regels door dat het kan, maar niet écht mooi zal zijn?quote:Op zondag 11 november 2012 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou op zich kunnen, alleen is bij ons de kast lager dan de deuropening. Je moet dus even op de maximumhoogte van de kast letten. En volgens mij is er altijd wel een opening dus de bovenkant van de kast en het kozijn waar het aan vast hangt. De kast sluit dus niet helemaal naadloos aan.
Het ziet er bij ons zo uit:quote:Op zondag 11 november 2012 10:59 schreef tennisster198 het volgende:
[..]
Ik lees tussen de regels door dat het kan, maar niet écht mooi zal zijn?
Wij overwegen nl. een trapkastinzet, en in onze potentiële nieuwe inrichting is geen ruimte voor de boekenkast die we nu hebben. Maar dan gaan we op zoek naar een andere oplossing.
Zou die kast vol met boeken niet veel te zwaar worden ?quote:Op zondag 11 november 2012 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
Je moet zelf bepalen of je dat acceptabel vindt. Ik zou het dat wel vinden, geloof ik. En bovenin kun je eventueel zelf een plankje maken. Misschien willen de mensen die het plaatsen wel met je meedenken. Die zijn heel vriendelijk en altijd bereid tot het aanpassen aan unieke omstandigheden. Ik zou gewoon even contact erover opnemen!
Ja, goed punt. Er staat nu ook wel veel in, maar ik weet niet uit mijn hoofd wat de maximale belading is.quote:Op zondag 11 november 2012 16:13 schreef axamenta het volgende:
[..]
Zou die kast vol met boeken niet veel te zwaar worden ?
Ik weet niet wat er nu in staat maar wat voor gewicht kan zo'n kast aan ?
Ik denk dat we het gewoon proberen en aankijken. Ik heb wel reden om te geloven dat ze rustig gaat slapen, maar ik sluit ook niet uit dat het een ramp wordt en we een tijdje haar ledikant ook op de kamer laten staan.quote:Op zondag 11 november 2012 16:16 schreef laziness het volgende:
Erg mooi Claudia![]()
Durf je dat al aan met Leen? Wij hebben er geen ruimte voor dus dat scheelt weer dat dilemma
Die heb ik ook voor Ivan en daar past (relatief) veel minder in. Maar we hebben bijvoorbeeld in zijn kast ondiepe lades en die zijn helemaal niet praktisch. Het hanggedeelte is ook niet praktisch. Ik ga het denk ik bij Ivan eruit halen en er planken voor in de plaats monteren. Op zo'n schap past heel veel.quote:Op zondag 11 november 2012 22:17 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb die kast voor Sarah maar dan hoger dus met hang gedeelte, maar die kast zit echt stampvol hoorik vind het wel een fijne kast!
Dat is voor hier misschien ook nog een idee, al gebruik ik het hanggedeelte nu wel, maar vestje en die 2 jurkjes kan ik ook opvouwen. Jaël haar kast heeft naar mijn idee nog minder ruimte maar die heeft zo een hoeveelheid jurkjes dat ik daar wel een hanggedeelte moet, maar bij haar zou een extra plank ook wenselijk zijn.. Ik vind het zowieso lastig de perfecte kast te vinden.quote:Op maandag 12 november 2012 07:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die heb ik ook voor Ivan en daar past (relatief) veel minder in. Maar we hebben bijvoorbeeld in zijn kast ondiepe lades en die zijn helemaal niet praktisch. Het hanggedeelte is ook niet praktisch. Ik ga het denk ik bij Ivan eruit halen en er planken voor in de plaats monteren. Op zo'n schap past heel veel.
Lena heeft niet heel weinig, maar ook niet enorm veel. Ik word niet goed van de bakken geld die we aan kinderkleding en schoenen uitgeven, maar ik ben gewoon niet (meer) zo'n shopper. Ik heb geen zin om kleding door te verkopen, om tweedehands in te slaan, om de koopjes eruit te vissen. Ik ben op bepaalde manieren wel zuinig, want ik vermijd het kopen van dure kledingstukken. Maar ik heb gewoon geen zin om er moeite voor te doen.quote:Op maandag 12 november 2012 09:21 schreef twentemeisje het volgende:
Hier ook het dilemma wat te doen met het aanstaande bed van Saar. Geen idee of ze zou gaan spoken in een 'echt' bed. Ik denk dat we het gewoon gaan proberen, voor hetzelfde geld gaat het hartstikke goed. Zo niet dan passen we er wel een mouw aan.
En ik voel me nu echt een soort van Imelda Marcos maar dan met kinderkleertjes als ik jouw kast voor Lena zie. *schaam*
Ik vouw jurkjes ook gewoon.quote:Op maandag 12 november 2012 08:11 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Dat is voor hier misschien ook nog een idee, al gebruik ik het hanggedeelte nu wel, maar vestje en die 2 jurkjes kan ik ook opvouwen. Jaël haar kast heeft naar mijn idee nog minder ruimte maar die heeft zo een hoeveelheid jurkjes dat ik daar wel een hanggedeelte moet, maar bij haar zou een extra plank ook wenselijk zijn.. Ik vind het zowieso lastig de perfecte kast te vinden.
Wat een mooi bedquote:Op zondag 11 november 2012 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
Daar komt morgen haar nieuwe bed te staan, namelijk dit bed:
[ afbeelding ]
Ja maar de jurken die Jaël heeft zijn bijna niet te vouwen, van die barbara farber dingen en jottum, superwijd! Veel stof! ( allemaal gekregen btw )quote:
Claudia heb je nog genoeg ruimte om bij de spullen achter de inbouwkast in je trapkast te komen? De deuren zijn onlangs ein-de-lijk geplaatst en zodra ze mooi in de verf zitten, willen we de kast bestellen. Ik vroeg me alleen af of ik dan nog wel bij de stofzuiger konquote:Op zondag 11 november 2012 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het ziet er bij ons zo uit:
[ afbeelding ]
Je moet zelf bepalen of je dat acceptabel vindt. Ik zou het dat wel vinden, geloof ik. En bovenin kun je eventueel zelf een plankje maken. Misschien willen de mensen die het plaatsen wel met je meedenken. Die zijn heel vriendelijk en altijd bereid tot het aanpassen aan unieke omstandigheden. Ik zou gewoon even contact erover opnemen!
Ja hoor, gaat prima. Het is soms wel wat gehannes omdat de deur langzaam terugvalt. Maar je kunt in de kast ook prima staan als de deur dicht is.quote:Op maandag 12 november 2012 12:11 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Claudia heb je nog genoeg ruimte om bij de spullen achter de inbouwkast in je trapkast te komen? De deuren zijn onlangs ein-de-lijk geplaatst en zodra ze mooi in de verf zitten, willen we de kast bestellen. Ik vroeg me alleen af of ik dan nog wel bij de stofzuiger kon
Mooi model stoel, en de kleur past echt perfect bij de restquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
Doe eens een foto, MP! Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Onze nieuwe stoel is binnen!
[ afbeelding ]
YWquote:Op dinsdag 13 november 2012 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Omdat ik het niet laten kan ook nog een foto van de kindjes in de stoel - van Ivan moet ik 'bank' zeggen - die er ook heel blij mee zijn.
[ afbeelding ]
En Ivan is vandaag jarig, vandaar de slingers. Dank voor de felicitatie, Leandra!
Ik zal morgen eens opruimen en kijken of ik een fatsoenlijke foto kan maken.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
Doe eens een foto, MP! Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Onze nieuwe stoel is binnen!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 1 april 2013 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een vlinderstruik geworden!
TM, ik ben benieuwd! Wat is je jongetjeskamer trouwens geweldig geworden.En ik zag dezelfde kaarten als die in Lena's kamer. Ik vind ze nog steeds zo leuk! Ik zing altijd Berend Botje voor d'r, en dan wijst ze naar de kaart waarop een beer in een bootje zit.
Hey, wat goed! Ik ben er ook nog steeds heel blij mee. Het systeem werkt als een tierelier.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:03 schreef Bleie het volgende:
Wij hebben nu trouwens sinds een poosje zo'n inzetkast in de trapkast. Wat ideaal! Ben er echt zo ontzettend blij mee.
quote:Op zondag 7 september 2014 20:08 schreef mignonne het volgende:
Oeh tof!!
Dan heb je ook direct ruimte voor een derde baby!![]()
*wegduikt*
Jeetje joh dat is wel een stevige verbouwing dan, ben benieuwd hoe het wordt.
Ik wist ook niets in mijn nieuwe woonplaats en ik heb het via werkspot gezocht. Dus dat zou je ook eens kunnen proberen.quote:Op zondag 7 september 2014 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het bloedirritant dat je vanaf zolder alles wat in huis gebeurt kunt horen, dus er moet nu echt iets aan gebeuren! De overige ingrepen zijn vooral met het oog op de toekomst. De jongste kan een grotere kamer krijgen en we hoeven niet allemaal één kleine badkamer te delen.
Inderdaad maar eens een aannemer zoeken! Vind ik zo eenvoudig nog niet, dus als iemand een tip heeft? (Omgeving Amsterdam.)
Daar had ik al op gehoopt! Zie PM.quote:Op zondag 7 september 2014 20:21 schreef miss_sly het volgende:
En aannemer weet ik wel voor je, evenals een tekenaar
Oh, da's wel een goede tip!quote:Op zondag 7 september 2014 20:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik zit nog in de auto en pm is niet handig mobiel
niet handig lijkt me meer een kwestie van jammer dat jullie niet meer meerwerk hebben genomen.
Je zou die mensen ook om een tekening kunnen vragen, als je dezelfde dakkapel wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |