abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2012 @ 16:35:00 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_114807907
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9
Deel 10: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 10
Deel 11: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 11
Deel 12: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 12
Deel 13: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 13
Deel 14: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 14

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! We zijn in januari (2012) verhuisd en inmiddels gewoon klaar! *O*

oke volgende deel !
waar hadden we het ook alweer over:
de inbouwkast die zo ontzettend handig is en die door diverse fokkers al is aangeschaft

maar mijn vraag uit het vorige deel blijft staan:
hoe diep is die kast en hoeveel breedte verlies je bij het inbouwen
(vanwege de wasmachine die bij mij in de kast staat en die er ook ooit weer eens uit zal moeten)

[ Bericht 0% gewijzigd door lady-wrb op 29-07-2012 20:01:33 (deel 14 toegevoegd) ]
pi_114809534
Wat lief dat je een nieuw topic hebt geopend!

Gaat prima met die kast, hè, zoeperzazke? Fijn! Ik ben er nog steeds heel blij mee. Er gaat zoveel in, het oogt allemaal netter. Het draaisysteem is ook ideaal.

lady-wrb, ik zal eens kijken hoeveel wij aan diepte overhouden in de trapkast!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114810236
Eigenlijk ben ik best benieuwd hoe de straat irl is, vergeleken met de artist impression... :Y

Gaat éen van jullie eens de straat op met een toestel en laat het mij / ons zien, please.
pi_114812058
De kast is 25 cm diep als hij smaller is dan 75cm, en 30cm diep als hij 75cm of breder is. Ik houd nog zo'n 65-70 cm over achter de kast denk ik. Ik had daar dus al planken hangen, zoals je ziet, dus ik kan die echt dubbel benutten. En er staan nog wat dingen voor, schoonmaakspullen, kattenvoer, kattengrit etc, en nog steeds kan de deur dicht, woehoe!

Hij kan ook heel ver opendraaien, maar Claudia kan dat beter testen dan ik, want bij mij zit er rechts een deur waardoor de kast niet verder dan 90 graden open kan draaien. Op dat moment is de opening nog een cm of 50 breed. Ik denk niet dat ik er een wasmachine achter zou kunnen zetten. maar dat gaat misschien wel als je de ruimte hebt de kast verder open te draaien.
I had a signature once. It was awful.
pi_114814948
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:17 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk ben ik best benieuwd hoe de straat irl is, vergeleken met de artist impression... :Y

Gaat éen van jullie eens de straat op met een toestel en laat het mij / ons zien, please.
Lijkt er verdomd veel op! Andere lantaarnpalen, andere rijrichting, minder wolken, nog niet zo'n strakke heg.

Ik zal eens een foto maken vanuit dezelfde hoek als de impressie.
pi_114823866
Oh kijk nou!
Her lijkt erop en tegelijk is het échter...
Het maakt een vriendelijke indruk.
En de voortuinen zijn ruim ( voor een voortuin en nieuwbouw) en dat maakt het mooi.

/ ken nieuwbouwwijken met ternauwernood voortuin en de auto ín de voortuin/oprit. Lillijk.
pi_114835676
Deze hoek geeft een wat ander beeld omdat de voortuinen aan deze kant iets groter zijn. Ze zijn inderdaad voor nieuwbouwwoningen best ruim! Ik vind de geparkeerde auto's wel jammer. Maarja, het is ook praktisch om je auto voor het huis te hebben.

Het leuke is dat de straat er eigenlijk altijd wel vriendelijk uitziet, ook bij grauw weer of in het winterlicht. De kleur van de baksteen is goed gekozen. Hoewel ik de blokwoningen van meet af aan aardig heb gevonden merk ik dat ik die nu toch wel heel blokkig en modern vind, alsof er legosteentjes op de grond zijn gevallen.
  maandag 30 juli 2012 @ 08:02:08 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114835706
Ik vind het vooral mooi om te zien dat er weer ouderwets een echte stoep is, die werd in vinexwijken sinds de jaren 80 nogal eens wegbezuinigd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114835724
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 08:02 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral mooi om te zien dat er weer ouderwets een echte stoep is, die werd in vinexwijken sinds de jaren 80 nogal eens wegbezuinigd.
Echt? :o Dat is me geloof ik nog nooit opgevallen.
pi_114835735
Wat wel typisch is, is dat de voortuintjes van de koopwoningen er pico bello uitzien, en de voortuinen van de huurwoningen grotendeels vol onkruid staan. Ik heb afgelopen week maar een deel weggehaald dat de steeg achter onze woning begon te blokkeren.
  maandag 30 juli 2012 @ 08:08:20 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114835742
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 08:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Echt? :o Dat is me geloof ik nog nooit opgevallen.
Dan is het meestal een woonerf ;)
En dan heb je ook vaak van die in de voortuin parkeerplaatsen :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 juli 2012 @ 09:13:04 #12
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_114836397
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 08:06 schreef Claudia_x het volgende:
Wat wel typisch is, is dat de voortuintjes van de koopwoningen er pico bello uitzien, en de voortuinen van de huurwoningen grotendeels vol onkruid staan. Ik heb afgelopen week maar een deel weggehaald dat de steeg achter onze woning begon te blokkeren.
Het is jammer dat mensen niet gewoon hun stukje bijhouden. Het is weinig werk als je het goed bijhoudt en het is er 10x netter door. Bij mijn ouders in de straat zie ik het ook, het stuk voor de voordeur dat ze delen met de buren wordt altijd bijgehouden door mijn ouders maar de buren doen het nooit. Dito in de steeg. Het is zonde vind ik..
Fuck the EBU
pi_114837674
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:13 schreef Yesse het volgende:

[..]

Het is jammer dat mensen niet gewoon hun stukje bijhouden. Het is weinig werk als je het goed bijhoudt en het is er 10x netter door. Bij mijn ouders in de straat zie ik het ook, het stuk voor de voordeur dat ze delen met de buren wordt altijd bijgehouden door mijn ouders maar de buren doen het nooit. Dito in de steeg. Het is zonde vind ik..
Nou, inderdaad. Volgens mij ben je zelfs wettelijk verplicht om de stoep voor en achter je woning bij te houden?

Ik zie het nu ook met de afvalcontainer gebeuren die dichtbij ons huis staat. Allemaal troep eromheen van mensen die geen moeite doen de ophaaldag te checken (dat is 1 keer per maand...) of die het gewoon niets kan schelen dan hun vuil niet in de container past. Ik vind het ongelooflijk. Gister heb ik overwogen om bij de container schoon te maken. Er spelen hier kinderen nota bene, en er liggen allemaal bierblikjes en zo...
pi_114837717
Oh, en wat wel grappig is, is dat het fietspad naast onze woning op een toeristische route ligt. In de tijd dat ik bezig was mijn vuil weg te werken (van de Ikea-aankopen) werd voordurend de weg aan me gevraagd. :D O+

Ik wist niet eens waar Durgerdam lag. :@
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 15:31:24 #15
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_115096881
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wist niet eens waar Durgerdam lag. :@
Da's erg, ga je schamen! :)
Het is er hartstikke leuk:

Stop the world, I want to get out.
pi_115172086
Banne is best een leuk stadsdeel ook is er nog steeds niet betaald parkeren en voor een stad met tariefen van ¤ 5,- per uur is dat best een meevaller.

Tja er zijn altijd mensen die te pas en te onpas hun rotzooi dumpen,in Noord is het nummer 14020 beschikbaar om even te melden als er wat langer rotzooi bij een container blijft staan dan word het opgeruimd.

Laatst ook bij mijn moeder in de buurt na mijn melding was het binnen 2 uur opgeruimt (er waren 2 veachtwagens voor nodig om de zooi op te ruimen) toevallig sprak ik later iemand die de opruimers aan het werk had gezien.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_115174011
Oh, dank voor de tip, geevee! Ik vind het ook niet erg om zo nu en dan zelf eens wat op te ruimen. We wonen naast een school en daar komt regelmatig een blikje hier en een blikje daar vanaf. Maar het moet niet te gek worden.
pi_115174016
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:31 schreef Lkw het volgende:

[..]

Da's erg, ga je schamen! :)
Het is er hartstikke leuk:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja maar waar ligt het nou? :+
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:36:55 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115174078
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
Wat lief dat je een nieuw topic hebt geopend!

Gaat prima met die kast, hè, zoeperzazke? Fijn! Ik ben er nog steeds heel blij mee. Er gaat zoveel in, het oogt allemaal netter. Het draaisysteem is ook ideaal.

lady-wrb, ik zal eens kijken hoeveel wij aan diepte overhouden in de trapkast!
:D Steeds als ik erover lees denk ik weer: ik wil een huis waar zo'n kast in kan!
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:58:32 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115174422
Lol, ik heb zelfs nog overwogen om er een in de trapkast te laten plaatsen voor we het te koop zetten, als verkoopargument zeg maar :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115177410
Ohh ik wil nu ook de trapkast ;( Maar we moeten eerst nog een deur uitzoeken en plaatsen. Dat is waarschijnlijk handiger... en er is nog zoveel meer dat we moeten doen. ;)
pi_115220754
Over kasten gesproken,tegenwoordig heeft men vaak losse kasten,vroeger was het gebruikelijk om 1 of meerdere vaste inbouwkasten te hebben.

Wat is jullie voorkeur een vaste of een losse kast?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:43:07 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115221156
Los, zodat ik een kamer zelf in kan delen en niet verplicht die ene muur kwijt ben aan de vaste kasten.
Overigens vind ik een trapkast dan weer geen probleem, die ga ik missen als ik m niet meer heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115224643
En toen werden de muurkasten vervangen door goedkope losse kasten. Die werden vaak direct weggezet, wat later ook in huurhuizen.
Weet niet meer wanneer, maar de huisbaas stuurde een brief rond, dat de losse kasten niet zo gewaardeerd werden (en ze waren aan vervanging toe), dat ze ons in eigendom geschonken werden. Kasten plaatsen was toen niet meer verplicht.

Ik zag trouwens een keer dat buren de standaardkeuken in de schuur gezet hebben en toen ze verhuisden, werd hij weer in de keuken geïnstalleerd.
pi_116697414
Claudia, ik zag bij Decennia Design dat ze "nieuwe" lampen hebben met zo'n trekpendel als jij graag wilde hebben, dus ik dacht ik ga het toch maar even hier melden.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:27:57 #26
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119033706
Schaamteloze kick. :@

Hoe bevalt de kast nu, na een paar maanden?
A grand adventure has begun.
pi_119035659
Geweldig! We hebben er enorm veel opbergruimte bij. En dat is geen overbodige luxe, want sinds we de Hello Fresh-doos wekelijks binnenkrijgen hebben we de ruimte nodig.

En het systeem werkt gewoon heel soepel. De kast draait eenvoudig en er valt nooit iets uit. Het is een heel stabiel systeem.
  vrijdag 9 november 2012 @ 22:40:25 #28
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119038153
Klinkt goed! Bedankt voor je update!
A grand adventure has begun.
pi_119078153
Dat klinkt inderdaad goed, Claudia. :)

Is het ook mogelijk om de kast als boekenkast te gebruiken, en de deur die ervoor zit er dus uit te halen? Of zou je dat niet aanraden? (vanwege ...?)
pi_119078306
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:47 schreef tennisster198 het volgende:
Dat klinkt inderdaad goed, Claudia. :)

Is het ook mogelijk om de kast als boekenkast te gebruiken, en de deur die ervoor zit er dus uit te halen? Of zou je dat niet aanraden? (vanwege ...?)
Zou op zich kunnen, alleen is bij ons de kast lager dan de deuropening. Je moet dus even op de maximumhoogte van de kast letten. En volgens mij is er altijd wel een opening dus de bovenkant van de kast en het kozijn waar het aan vast hangt. De kast sluit dus niet helemaal naadloos aan.
pi_119078324
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zou op zich kunnen, alleen is bij ons de kast lager dan de deuropening. Je moet dus even op de maximumhoogte van de kast letten. En volgens mij is er altijd wel een opening dus de bovenkant van de kast en het kozijn waar het aan vast hangt. De kast sluit dus niet helemaal naadloos aan.
Ik lees tussen de regels door dat het kan, maar niet écht mooi zal zijn?

Wij overwegen nl. een trapkastinzet, en in onze potentiële nieuwe inrichting is geen ruimte voor de boekenkast die we nu hebben. Maar dan gaan we op zoek naar een andere oplossing. :)
pi_119078409
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:59 schreef tennisster198 het volgende:

[..]

Ik lees tussen de regels door dat het kan, maar niet écht mooi zal zijn?

Wij overwegen nl. een trapkastinzet, en in onze potentiële nieuwe inrichting is geen ruimte voor de boekenkast die we nu hebben. Maar dan gaan we op zoek naar een andere oplossing. :)
Het ziet er bij ons zo uit:

Je moet zelf bepalen of je dat acceptabel vindt. Ik zou het dat wel vinden, geloof ik. En bovenin kun je eventueel zelf een plankje maken. Misschien willen de mensen die het plaatsen wel met je meedenken. Die zijn heel vriendelijk en altijd bereid tot het aanpassen aan unieke omstandigheden. Ik zou gewoon even contact erover opnemen!
pi_119078509
En nu ik hier toch ben: we zijn toevallig afgelopen weekeinde weer in huis bezig geweest, namelijk met de kamer van de jongste. Oude situatie (met veel te grote kast voor de kleine kamer):

Nieuwe situatie:

Er is een klein kastje voor de oude kast in de plaats gekomen:

Haar bed staat nu naast de deur:

Daar komt morgen haar nieuwe bed te staan, namelijk dit bed:

zondag 11 november 2012 @ 12:18:12 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119079742
Oh Claudia, wat een prachtig bed O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 11 november 2012 @ 15:02:37 #35
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_119085473
:D Ik kom Leen d'r bedje net tegen op Marktplaats in mijn zoektocht naar een bed voor Saar O+. Ik zou 'm zo zelf hebben kunnen kopen!
pi_119088574
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
Je moet zelf bepalen of je dat acceptabel vindt. Ik zou het dat wel vinden, geloof ik. En bovenin kun je eventueel zelf een plankje maken. Misschien willen de mensen die het plaatsen wel met je meedenken. Die zijn heel vriendelijk en altijd bereid tot het aanpassen aan unieke omstandigheden. Ik zou gewoon even contact erover opnemen!
Zou die kast vol met boeken niet veel te zwaar worden ?
Ik weet niet wat er nu in staat maar wat voor gewicht kan zo'n kast aan ?
  zondag 11 november 2012 @ 16:16:26 #37
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119088670
Erg mooi Claudia O+

Durf je dat al aan met Leen? Wij hebben er geen ruimte voor dus dat scheelt weer dat dilemma :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119090232
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:13 schreef axamenta het volgende:

[..]

Zou die kast vol met boeken niet veel te zwaar worden ?
Ik weet niet wat er nu in staat maar wat voor gewicht kan zo'n kast aan ?
Ja, goed punt. Er staat nu ook wel veel in, maar ik weet niet uit mijn hoofd wat de maximale belading is.
pi_119090276
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:16 schreef laziness het volgende:
Erg mooi Claudia O+

Durf je dat al aan met Leen? Wij hebben er geen ruimte voor dus dat scheelt weer dat dilemma :')
Ik denk dat we het gewoon proberen en aankijken. Ik heb wel reden om te geloven dat ze rustig gaat slapen, maar ik sluit ook niet uit dat het een ramp wordt en we een tijdje haar ledikant ook op de kamer laten staan.
pi_119103574
Ik zou dat met Sarah echt nog niet aandurven! Maar wauw wat een leuk bed. En heb jij in die kast genoeg ruimte voor Lena haar kleding?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 11 november 2012 @ 21:31:39 #41
244125 laziness
pi_119103648
Claudia heeft een beter kleding inkoopbeleid dan wij volgens mij :+
pi_119105291
Hahaha ik heb ook een goed inkoopbeleid hoor :P ik krijg te veel en kan niet zo goed nee zeggen ;)
pi_119105880
Een kwart van de kast is niet eens gevuld! Er past gewoon heel veel in. En ik heb geen hanggedeelte.
pi_119106658
Ik heb die kast voor Sarah maar dan hoger dus met hang gedeelte, maar die kast zit echt stampvol hoor :) ik vind het wel een fijne kast!
pi_119114019
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:17 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb die kast voor Sarah maar dan hoger dus met hang gedeelte, maar die kast zit echt stampvol hoor :) ik vind het wel een fijne kast!
Die heb ik ook voor Ivan en daar past (relatief) veel minder in. Maar we hebben bijvoorbeeld in zijn kast ondiepe lades en die zijn helemaal niet praktisch. Het hanggedeelte is ook niet praktisch. Ik ga het denk ik bij Ivan eruit halen en er planken voor in de plaats monteren. Op zo'n schap past heel veel.
pi_119114126
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 07:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die heb ik ook voor Ivan en daar past (relatief) veel minder in. Maar we hebben bijvoorbeeld in zijn kast ondiepe lades en die zijn helemaal niet praktisch. Het hanggedeelte is ook niet praktisch. Ik ga het denk ik bij Ivan eruit halen en er planken voor in de plaats monteren. Op zo'n schap past heel veel.
Dat is voor hier misschien ook nog een idee, al gebruik ik het hanggedeelte nu wel, maar vestje en die 2 jurkjes kan ik ook opvouwen. Jaël haar kast heeft naar mijn idee nog minder ruimte maar die heeft zo een hoeveelheid jurkjes dat ik daar wel een hanggedeelte moet, maar bij haar zou een extra plank ook wenselijk zijn.. Ik vind het zowieso lastig de perfecte kast te vinden.
pi_119115025
Hier ook het dilemma wat te doen met het aanstaande bed van Saar. Geen idee of ze zou gaan spoken in een 'echt' bed. Ik denk dat we het gewoon gaan proberen, voor hetzelfde geld gaat het hartstikke goed. Zo niet dan passen we er wel een mouw aan.

En ik voel me nu echt een soort van Imelda Marcos maar dan met kinderkleertjes als ik jouw kast voor Lena zie :D. *schaam*
pi_119117010
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 09:21 schreef twentemeisje het volgende:
Hier ook het dilemma wat te doen met het aanstaande bed van Saar. Geen idee of ze zou gaan spoken in een 'echt' bed. Ik denk dat we het gewoon gaan proberen, voor hetzelfde geld gaat het hartstikke goed. Zo niet dan passen we er wel een mouw aan.

En ik voel me nu echt een soort van Imelda Marcos maar dan met kinderkleertjes als ik jouw kast voor Lena zie :D. *schaam*
Lena heeft niet heel weinig, maar ook niet enorm veel. Ik word niet goed van de bakken geld die we aan kinderkleding en schoenen uitgeven, maar ik ben gewoon niet (meer) zo'n shopper. Ik heb geen zin om kleding door te verkopen, om tweedehands in te slaan, om de koopjes eruit te vissen. Ik ben op bepaalde manieren wel zuinig, want ik vermijd het kopen van dure kledingstukken. Maar ik heb gewoon geen zin om er moeite voor te doen. :Y) Er hangt ligt hier dus veel van de H&M en een beetje van de Hema en Zara.

Over het bed: ja, ach, hoe bepaal je dat je kind eraan toe is? Volgens mij zijn meestal de ouders er vooral aan toe. :Y) Als je kind nou uit het ledikant klimt en gekke capriolen uithaalt zou het natuurlijk een andere kwestie zijn. Dat is hier niet het geval. Bij Ivan had ik op een bepaald moment gewoon het gevoel dat hij de extra vrijheid aankon en het hem goed zou doen. Bij Lena heb ik dat nu ook. Die kan alleen nog geen deuren openkrijgen, dus als ze steevast uit bed komt wandelen en gaat huilen dan leggen we haar wel weer terug in haar ledikant.

Van Ivan had ik indertijd trouwens totaal niet verwacht dat hij uit bed zou komen wandelen. Maarja, dat deed hij dus wel. En ik vond het ook helemaal niet erg. We hebben fases gehad waarin hij 's nachts nog even bij ons kwam slapen, fases waarin hij 's ochtends bij ons kroop, fases waarin hij Lena's kamer binnenstormde en momenteel gaat hij gewoon lief spelen. Soms komt hij nog even bij me liggen. Ik vind het fijn dat hij meer controle over zijn omgeving heeft en dat mag best wat meer overlast voor ons opleveren. Tot een bepaald punt, natuurlijk. Uitslapen tot half 8 is er hier niet meer bij sinds hij in een peuterbed ligt. Nou ja, dat is dan maar zo. Als m'n nachtrust er ernstig door verstoord zou raken zou ik wel weer terugvallen op het ledikant. En zo heeft een ieder eigen grenzen.
pi_119117086
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 08:11 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Dat is voor hier misschien ook nog een idee, al gebruik ik het hanggedeelte nu wel, maar vestje en die 2 jurkjes kan ik ook opvouwen. Jaël haar kast heeft naar mijn idee nog minder ruimte maar die heeft zo een hoeveelheid jurkjes dat ik daar wel een hanggedeelte moet, maar bij haar zou een extra plank ook wenselijk zijn.. Ik vind het zowieso lastig de perfecte kast te vinden.
Ik vouw jurkjes ook gewoon.
pi_119118218
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:10 schreef Claudia_x het volgende:

Daar komt morgen haar nieuwe bed te staan, namelijk dit bed:

[ afbeelding ]
Wat een mooi bed O+ Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden, de kamer was nu natuurlijk merendeel wit :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_119119661
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 10:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vouw jurkjes ook gewoon.
Ja maar de jurken die Jaël heeft zijn bijna niet te vouwen, van die barbara farber dingen en jottum, superwijd! Veel stof! ( allemaal gekregen btw )
Bij Sarah is vouwen wel een optie, maar ziet het er dan niet rommelig uit?! Ik wil altijd nette rechte stapels en dat lijkt me lastig met jurken..
pi_119119844
Mja, ik weet het niet. Ik heb nog nooit zulke jurken opgevouwen. :+ Als het er maar een paar zijn zou ik overwegen ze aan haakjes te hangen, bij wijze van het opleuken van het interieur.
pi_119119961
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het ziet er bij ons zo uit:

[ afbeelding ]

Claudia heb je nog genoeg ruimte om bij de spullen achter de inbouwkast in je trapkast te komen? De deuren zijn onlangs ein-de-lijk geplaatst en zodra ze mooi in de verf zitten, willen we de kast bestellen. Ik vroeg me alleen af of ik dan nog wel bij de stofzuiger kon :+
pi_119120110
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:11 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Claudia heb je nog genoeg ruimte om bij de spullen achter de inbouwkast in je trapkast te komen? De deuren zijn onlangs ein-de-lijk geplaatst en zodra ze mooi in de verf zitten, willen we de kast bestellen. Ik vroeg me alleen af of ik dan nog wel bij de stofzuiger kon :+
Ja hoor, gaat prima. Het is soms wel wat gehannes omdat de deur langzaam terugvalt. Maar je kunt in de kast ook prima staan als de deur dicht is.
pi_119121966
Oh dat is mooi om te horen! Binnenkort bestellen dus *O*
pi_119123871
Ik vind dat wel gaaf hoor zo een kast in een kast, wij hebben een soort van kantoortje in de kast ;) ook best handig.
pi_119178123
Doe eens een foto, MP! Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

Onze nieuwe stoel is binnen! *O*

dinsdag 13 november 2012 @ 20:40:20 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119178164
En gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119178189
Feestje!
pi_119178801
Ja, we hebben de slingers opgehangen vanwege de komst van de stoel.
pi_119178845
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi model stoel, en de kleur past echt perfect bij de rest :)
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:58:32 #62
244125 laziness
pi_119179022
Mooi maar de oude vond ik ook erg mooi!
Waar is die heen?
pi_119179061
Naar de zolder. We twijfelen nog over verkopen.
pi_119179134
Omdat ik het niet laten kan ook nog een foto van de kindjes in de stoel - van Ivan moet ik 'bank' zeggen - die er ook heel blij mee zijn.

En Ivan is vandaag jarig, vandaar de slingers. Dank voor de felicitatie, Leandra!
pi_119179991
Wat een heerlijke ruime stoel, met het spul O+ Gefeliciteerd! 2 jaar geworden?
pi_119180100
Dat kussentje O+
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:21:08 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119180218
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Omdat ik het niet laten kan ook nog een foto van de kindjes in de stoel - van Ivan moet ik 'bank' zeggen - die er ook heel blij mee zijn.

[ afbeelding ]

En Ivan is vandaag jarig, vandaar de slingers. Dank voor de felicitatie, Leandra!
YW ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119182362
Het is een anderhalfpersoonsstoel, dus een kleuterbankje. Gefeliciteerd met de jarige. En de plant ziet er ook goed uit.
pi_119185313
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
Ik zal morgen eens opruimen en kijken of ik een fatsoenlijke foto kan maken.

En ik vind het een hele gave stoel, maar ik vond die andere ook gaaf! Maar deze is wat warmer ofzo :)
pi_124521651
En we wonen hier inmiddels alweer dik een jaar! Naar volle tevredenheid, trouwens. Leuke buren, fijn huis, en Noord bevalt ook uitstekend.

Aan het huis doen we inmiddels weinig meer, want dat is wel af. Ik heb wat in de kinderkamers gerommeld. Lena's kamer ziet er nu zo uit:

Ivans kamer:

Onze slaapkamer is wat kaal. Ik wil de commode weghalen en zoiets maken:

In de verdere toekomst gaan we de zolder afsluiten, want ik erger me aan het geluidscontact met de andere verdiepingen. Eerst geld sparen.
pi_124521672
Oh, en ik zoek nog een struik voor in onze tuin!
pi_124753312
Prachtige kamers allemaal, Claudia! Die kasten op de kinderkamers van Ikea lijken me ook super, je kunt er alle kanten mee op en ze zijn mooi om te zien!

Aan een struik kan ik je helaas niet helpen, misschien een mooie groenblijver met mooi blad, die ook nog 's bloeit in de zomer?
  maandag 1 april 2013 @ 15:50:13 #73
100412 mefke79
komt goed!
pi_124758281
wat voor struik zoek je? Moet hij bloeien? Groenblijvend?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 1 april 2013 @ 17:52:54 #74
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_124761948
Wat mooi dat idee van die boekenwand voor jullie slaapkamer Claudia!

Wij hebben trouwens net (eindelijk) een offerte voor de kelderkast aangevraagd *O*. Benieuwd op wat voor termijn ze het zouden kunnen leveren.
pi_124769390
Het is een vlinderstruik geworden!

TM, ik ben benieuwd! Wat is je jongetjeskamer trouwens geweldig geworden. O+ En ik zag dezelfde kaarten als die in Lena's kamer. Ik vind ze nog steeds zo leuk! Ik zing altijd Berend Botje voor d'r, en dan wijst ze naar de kaart waarop een beer in een bootje zit.
  dinsdag 2 april 2013 @ 07:32:25 #76
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_124782814
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een vlinderstruik geworden!

TM, ik ben benieuwd! Wat is je jongetjeskamer trouwens geweldig geworden. O+ En ik zag dezelfde kaarten als die in Lena's kamer. Ik vind ze nog steeds zo leuk! Ik zing altijd Berend Botje voor d'r, en dan wijst ze naar de kaart waarop een beer in een bootje zit.
:D Weet je dat dat echt compleet toeval is! Ik heb de foto's van Leen d'r kaartjes net nog even bekeken en zie nu pas dat ze hetzelfde zijn! Wat grappig! O+ Ik vind ze ook zo mooi!! En thanks, ik ben ook echt enorm blij met het kamertje. Zo enorm anders dan de meisjesbabykamer van Saar, die had ik achteraf ook veel rustiger gehouden dan ie was.
pi_124783555
Gaaf idee voor jullie slaapkamer. Ik zoek ook nog iets voor die van ons.

Wij hebben nu trouwens sinds een poosje zo'n inzetkast in de trapkast. Wat ideaal! Ben er echt zo ontzettend blij mee.
pi_124784651
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:03 schreef Bleie het volgende:

Wij hebben nu trouwens sinds een poosje zo'n inzetkast in de trapkast. Wat ideaal! Ben er echt zo ontzettend blij mee.
Hey, wat goed! Ik ben er ook nog steeds heel blij mee. Het systeem werkt als een tierelier.
pi_144282606
Enorme kick! We gaan nu echt met de zolder aan de slag en omdat elk advies van pas komt, deel ik de plannen hier maar even.

Dit is de oorspronkelijke situatie:

Dit is nu het plan:

We hebben veel wensen:
- Een muur rondom de trap. Dat moet deels een kast worden (in de loze ruimte boven en naast de trap).
- Kijken of er een badkamer gemaakt kan worden. We weten niet of dat kan, want we hebben nu geen warm water op zolder. Als het kan, willen we een inloopdouche. Er moet in ieder geval een wastafel komen.
- Een dakkapel op de plek van het raam bovenin.
- Een systeem bij de knieschotten laten maken maken met schuifdeuren.
- Netjes afwerken van de ruimte (stuken).

De volgende stap is denk ik een tekening laten maken? We moeten ook uitzoeken of er een douche op zolder gemaakt kan worden, of een dakkapel haalbaar is (onze dakconstructie zou een dakkapel lastig maken, heb ik eens begrepen). Ook wil ik uitzoeken wat er mogelijk is met de muur tussen slaapkamer en werkkamer, want die willen we niet helemaal dicht (zonde van het licht!).
pi_144283591
Oeh tof!!

Dan heb je ook direct ruimte voor een derde baby! *O* :P *wegduikt*
Jeetje joh dat is wel een stevige verbouwing dan, ben benieuwd hoe het wordt.
:)
pi_144283738
Ik denk dat je het beste terecht kan bij een aannemer. Die kan je vertellen of de badkamer boven zou kunnen en eventueel tips geven qua muur van de werkkamer. En vaak kennen die ook wel een bedrijf wat een tekening kan verzorgen :)
pi_144284233
Ik vind het bloedirritant dat je vanaf zolder alles wat in huis gebeurt kunt horen, dus er moet nu echt iets aan gebeuren! De overige ingrepen zijn vooral met het oog op de toekomst. De jongste kan een grotere kamer krijgen en we hoeven niet allemaal één kleine badkamer te delen.

Inderdaad maar eens een aannemer zoeken! Vind ik zo eenvoudig nog niet, dus als iemand een tip heeft? (Omgeving Amsterdam.)
pi_144284274
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:08 schreef mignonne het volgende:
Oeh tof!!

Dan heb je ook direct ruimte voor een derde baby! *O* :P *wegduikt*
Jeetje joh dat is wel een stevige verbouwing dan, ben benieuwd hoe het wordt.
:D
pi_144284344
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het bloedirritant dat je vanaf zolder alles wat in huis gebeurt kunt horen, dus er moet nu echt iets aan gebeuren! De overige ingrepen zijn vooral met het oog op de toekomst. De jongste kan een grotere kamer krijgen en we hoeven niet allemaal één kleine badkamer te delen.

Inderdaad maar eens een aannemer zoeken! Vind ik zo eenvoudig nog niet, dus als iemand een tip heeft? (Omgeving Amsterdam.)
Ik wist ook niets in mijn nieuwe woonplaats en ik heb het via werkspot gezocht. Dus dat zou je ook eens kunnen proberen. :)
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 20:20:43 #85
5428 crew  miss_sly
pi_144284413
Zijn er geen mensen die al een dakkapel hebben?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 20:21:36 #86
5428 crew  miss_sly
pi_144284475
En aannemer weet ik wel voor je, evenals een tekenaar ;)
pi_144284563
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:21 schreef miss_sly het volgende:
En aannemer weet ik wel voor je, evenals een tekenaar ;)
Daar had ik al op gehoopt! Zie PM. :s)

Er is geloof ik één iemand met een dakkapel en als ik het me goed herinner, was het verhaal indertijd dat het lastig zou worden om later nog een dakkapel te nemen.
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 20:25:24 #88
5428 crew  miss_sly
pi_144284759
Ik zit nog in de auto en pm is niet handig mobiel ;)

niet handig lijkt me meer een kwestie van jammer dat jullie niet meer meerwerk hebben genomen.
Je zou die mensen ook om een tekening kunnen vragen, als je dezelfde dakkapel wil.
pi_144284847
Zo'n muur vind ik wel aardig, geloof ik:

pi_144284932
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik zit nog in de auto en pm is niet handig mobiel ;)

niet handig lijkt me meer een kwestie van jammer dat jullie niet meer meerwerk hebben genomen.
Je zou die mensen ook om een tekening kunnen vragen, als je dezelfde dakkapel wil.
Oh, da's wel een goede tip!
pi_144285387
Wel aardig?? Wauw!! ♡
pi_144285737
Ja nou ja, wij hebben niet van die mooie balken!
pi_144286769
Detail details :P
wel heel gaaf. En ik vind die glasconstructie met de badkamer ook wel wat, dat maakt het wel fijn licht en ruim
pi_144287321
Ja, vind ik ook! Sowieso is veel licht altijd beter dan minder licht. Ik deel wat dat betreft met lichte tegenzin de zolder op in compartimenten.
pi_144287484
Ja begrijpelijk ik hou ook van veee licht in huis, kan me voorstellen dat je het met tegenzin doet.
pi_144288673
Oh, zoiets dus! Dat zwarte en zware van de kozijnen vind ik ook prachtig.

pi_144289889
Tof!! ♡ Mooie combinatie van elementen en sferen zo.
pi_144507993
We hebben niet stilgezeten. Afgelopen week hebben we onze plannen wat concreter en realistischer gemaakt:

Toch maar een deur meteen bovenaan de trap. Dat kan volgens kennissen best.

Omdat in de badkamer een afzuigafstallatie staat waar we rekening mee moeten houden en het dak ter hoogte van de lijn 1.50 m hoog is, hebben we de plannen daar iets aangepast. Ik wil zo'n soort douche over de volle diepte van de badkamer (met een nis bij de afzuiginstallatie).

En dan zo'n soort meubel (maar dan mooier) voor de wasmachine en droger met wastafel erop (en de afvoer naast de wasmachine laten lopen - vandaar dat de wastafel op de tekening er niet recht bovenop staat):

Het plan om een kast rondom de trap te laten maken, heb ik laten varen. Het geld kunnen we beter voor andere dingen gebruiken.

Volgende actiepunten:
- bedenken wat we met de afscheidingswand tussen slaapkamer en werkkamer willen (ik wil die ruimtes niet helemaal afsluiten maar ben bang dat een constructie met glas te duur wordt)
- deze week een aannemer bellen
pi_144507998
En ik ben weg van deze tegels:

zondag 14 september 2014 @ 08:26:31 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144508088
En heel oldschool met glasbokken? Daar heb ook wl hele toffe dingen mee gezien.

Er zijn heel veel variaties tegenwoordg waardoor je bijvoorbeeld ook hele strakken dingen kan maken:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')