abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:52:37 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148510366
De 20*10 collectie van Mosa is wel heel blauw georiënteerd trouwens....
http://www.mosa.nl/nl/producten/collectie/global-collection/

Maar de meeste keuze blijf je houden in 15x15 ook in de colors collectie.
http://www.mosa.nl/nl/producten/collectie/mosa-colors/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148510570
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:52 schreef Leandra het volgende:
De 20*10 collectie van Mosa is wel heel blauw georiënteerd trouwens....
http://www.mosa.nl/nl/producten/collectie/global-collection/

Maar de meeste keuze blijf je houden in 15x15 ook in de colors collectie.
http://www.mosa.nl/nl/producten/collectie/mosa-colors/
Ja, ik vind sommige kleuren van Mosa wel mooi, maar het formaat is het net niet. Dan heb ik denk ik liever zoiets grijs als hierboven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148511263
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
En nu ik hier toch ben: we zijn toevallig afgelopen weekeinde weer in huis bezig geweest, namelijk met de kamer van de jongste. Oude situatie (met veel te grote kast voor de kleine kamer):

[ afbeelding ]

[knip]

Wat voor vloer hebben jullie boven liggen? Ook een gietvloer, net als beneden?
pi_148511360
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:16 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wat voor vloer hebben jullie boven liggen? Ook een gietvloer, net als beneden?
Jep! Technisch gezien geen gietvloer maar een coatingvloer. En die blijft door de werkzaamheden gewoon intact. Voor de douchevloer wordt een verhoogd gedeelte gestort.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148511699
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep! Technisch gezien geen gietvloer maar een coatingvloer. En die blijft door de werkzaamheden gewoon intact. Voor de douchevloer wordt een verhoogd gedeelte gestort.
Een hele mooie vloer vind ik het :Y Sowieso, jullie hele huis. Ik zou graag zo'n zelfde vloer willen hebben, maar dan over de hele benedenverdieping. Helaas hebben we niet de tijd om die vloer te laten drogen en uitharden, dus ben nu op zoek naar iets wat er ongeveer hetzelfde uitziet, maar dan zonder de droogtijd..

Succes met de dakkapel! Zit je dan eigenlijk een aantal dagen met een open dak ofzo? Of kunnen ze zo'n ding in één dag opbouwen? Die van ons kwam namelijk kant-en-klaar aangeleverd, en stond binnen twee uur op het dak.
pi_148511790
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:26 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Een hele mooie vloer vind ik het :Y Sowieso, jullie hele huis. Ik zou graag zo'n zelfde vloer willen hebben, maar dan over de hele benedenverdieping. Helaas hebben we niet de tijd om die vloer te laten drogen en uitharden, dus ben nu op zoek naar iets wat er ongeveer hetzelfde uitziet, maar dan zonder de droogtijd..
Hoeveel tijd heb je dan? Het was in ons geval niet zo dat we er een week niet op mochten lopen. Ik geloof dat het 1 dag niet op lopen was, 3 dagen heel voorzichtig doen en verder 1 week geen water op laten komen. Wel duurde het als ik het me goed herinner 5 dagen voor de vloer klaar was.

quote:
Succes met de dakkapel! Zit je dan eigenlijk een aantal dagen met een open dak ofzo? Of kunnen ze zo'n ding in één dag opbouwen? Die van ons kwam namelijk kant-en-klaar aangeleverd, en stond binnen twee uur op het dak.
De buren hadden een prefab-dakkapel en die zat er inderdaad zo op. Omdat die van ons handmatig wordt opgebouwd, gaat het een week duren. Ik moet nog naar de details vragen, maar binnen één dag zou het wel al waterdicht moeten zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148512844
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoeveel tijd heb je dan? Het was in ons geval niet zo dat we er een week niet op mochten lopen. Ik geloof dat het 1 dag niet op lopen was, 3 dagen heel voorzichtig doen en verder 1 week geen water op laten komen. Wel duurde het als ik het me goed herinner 5 dagen voor de vloer klaar was.

[..]

De buren hadden een prefab-dakkapel en die zat er inderdaad zo op. Omdat die van ons handmatig wordt opgebouwd, gaat het een week duren. Ik moet nog naar de details vragen, maar binnen één dag zou het wel al waterdicht moeten zijn.
Eigenlijk géén, helaas. Aan de ene kant moet de vloer er beneden zo snel mogelijk in (nadat de werkzaamheden op de bovenverdieping zijn afgerond), maar aan de andere kant ga ik het liefst voor een vloer die ik (of we :+ ) écht mooi vinden, namelijk zo'n coatingvloer.

Ben alleen ook wel bang dat de vloer erg hard en koud aanvoelt, hoe is jullie dat bevallen? Vloerverwarming is hier geen optie, dus als zo'n vloer erg koud is, valt 'ie eigenlijk ook af.. Lastig die vloeren!

Anywho, ik ben benieuwd naar hoe ze die dakkapel gaan plaatsen. Lijkt me wel dat hij na dag één waterdicht is idd. Er zal maar net een bui voorbij trekken 's nachts ;) Keep us updated met foto's!
pi_148513271
De vloerverwarming voel je niet echt door de vloer heen, maar de vloer vind ik niet koud voelen. Op bepaalde plekken, zoals bij de bank, hebben we een kleed liggen. Dat vind ik ook fijn bij de bedden van de kinderen, omdat we er vaak even bij zitten. Kortom, dat is toch wat gerieflijker. Maar goed, laminaat of zo is ook niet warm. En uiteindelijk is er genoeg warmte in het huis zelf. Dat maakt ook de bovenverdiepingen (waar we geen vloerverwarming hebben) warm.

Kortom: de vloer is echt onvergelijkbaar met koude tegels in een badkamer of zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148513294
En ik zal inderdaad foto's maken! Zin in! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148513349
Oh, als je oude topics doorspit, kun je kennis nemen van de alternatieve vloeren die we hebben overwogen. Zeil van novilon, bijvoorbeeld. Dat lijkt me een erg goede optie. (We hebben dat in ons vorige huis gehad.) Je kunt ook marmoleum overwegen, maar dan krijg je meer naden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148515432
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, als je oude topics doorspit, kun je kennis nemen van de alternatieve vloeren die we hebben overwogen. Zeil van novilon, bijvoorbeeld. Dat lijkt me een erg goede optie. (We hebben dat in ons vorige huis gehad.) Je kunt ook marmoleum overwegen, maar dan krijg je meer naden.
Bedankt voor de suggesties. Ik kom net dit tegen, vind het op het plaatje wel een mooie vloer:



Marmoleum van Forbo "by Piet Boon". Eens zien of we dit weekend de tijd kunnen vinden om marmoleum en novilon in het echt kunnen gaan bekijken. Thanks again!
pi_148515503
Marmoleum is steviger en daar zie je minder afdrukken van meubels en zo in, maar je hebt om de 2 meter een naad. Novilon is flexibeler, veert meer mee en laat meer afdrukken van meubels zien, maar heeft om de 4 meter een naad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148515547
Ik was zelf trouwens weg van 'rosemary green' van marmoleum:



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148515668
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Marmoleum is steviger en daar zie je minder afdrukken van meubels en zo in, maar je hebt om de 2 meter een naad. Novilon is flexibeler, veert meer mee en laat meer afdrukken van meubels zien, maar heeft om de 4 meter een naad.
Oei, dan valt novilon wmb nu al af :@ Als de naden niet al te zichtbaar zijn, vind ik dat niet zo erg. Heb jij een goed adres voor marmoleum in/nabij Amsterdam? Zou fijn zijn als we morgen al rond zouden kunnen gaan kijken. Vooral ivm levertijd enzo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was zelf trouwens weg van 'rosemary green' van marmoleum:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oooh O+ O+ Plaatjes even opgeslagen. Práchtig.
pi_148515783
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:54 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Oei, dan valt novilon wmb nu al af :@ Als de naden niet al te zichtbaar zijn, vind ik dat niet zo erg. Heb jij een goed adres voor marmoleum in/nabij Amsterdam? Zou fijn zijn als we morgen al rond zouden kunnen gaan kijken. Vooral ivm levertijd enzo.
Je ziet de naden wel. Je kunt ze laten afwerken met een bepaalde laag, maar dan zijn ze niet minder zichtbaar. (Je moet eens goed naar vloeren in kinderdagverblijven of ziekenhuizen kijken - heel vaak marmoleum.) Maar ik denk dat het je in de dagelijks praktijk niet gaat storen. Je zet meubels neer en je let er niet meer zo op. Onze vloer is bijv. redelijk krasgevoelig, maar ach, het hoort erbij. Ik zie het niet meer (en ik ben heel erg daarin).

Er zit een showroom in de buurt van Amsterdam. Daar zou je kunnen gaan kijken. Verder kun je marmoleum op heel veel plekken krijgen. Ik zou online even speuren naar wat het goedkoopste adresje is. Verschillende bedrijven leggen de vloer tegen verschillende prijzen en voorwaarden. Let er vooral op of je vloer geëgaliseerd moet worden en hoeveel dat je extra gaat kosten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148515862
Wat novilon betreft: ik vond het tamelijk ideaal spul. Het is gemakkelijk schoon te houden en helemaal niet krasgevoelig. De afdrukken van de meubels vond ik het enige grote nadeel. Als je meubels niet van plan bent te verschuiven, is novilon een goede optie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148515903
"U vindt de Forbo Expo op het terrein van Forbo Flooring; Industrieweg 12 in Assendelft. De Forbo Expo is elke zaterdag geopend van 11.00 tot 15.00 uur."

Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148515945
En nog een tip: Forbo heeft een (gratis!) stalenservice.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148518716
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nice! Al mag het van mij wat lichter.

Heb je nou speciaal voor mij een foto gemaakt? O+
Ja :*

Maar het is lichter, de foto vertekend. Ik kan maandag nog een x proberen, want het is echt mooi zo. En ik zou eens kijken of je zoiets in lichtgroen kan zien. Het past denk ik wel bij jullie ;)
  Moderator vrijdag 9 januari 2015 @ 19:24:03 #270
5428 crew  miss_sly
pi_148519072
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:54 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Oei, dan valt novilon wmb nu al af :@ Als de naden niet al te zichtbaar zijn, vind ik dat niet zo erg. Heb jij een goed adres voor marmoleum in/nabij Amsterdam? Zou fijn zijn als we morgen al rond zouden kunnen gaan kijken. Vooral ivm levertijd enzo.

[..]

Oooh O+ O+ Plaatjes even opgeslagen. Práchtig.
Als je dat groen mooi vindt, kun je ook overwegen om een houten vloeren leggen en die in kleur dekkend te verven.

Leuk Claudia! Wanneer zouden ze eventueel kunnen starten? En komt er nu ook iets van een vliering?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148520664
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:24 schreef miss_sly het volgende:

Leuk Claudia! Wanneer zouden ze eventueel kunnen starten? En komt er nu ook iets van een vliering?
We moeten de opdracht nog definitief bevestigen, maar waarschijnlijk in februari al. En er komt een vliering!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148522054
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:17 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja :*

Maar het is lichter, de foto vertekend. Ik kan maandag nog een x proberen, want het is echt mooi zo. En ik zou eens kijken of je zoiets in lichtgroen kan zien. Het past denk ik wel bij jullie ;)
Misschien camera iets omlaag richten, zodat je geen contrastrerend tegenlicht krijgt. Of onder de spiegel "parallel" aan de muur, waar dus wel wit lamplicht op valt maar misschien zonder contrastwerking.
pi_148534948
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:00 schreef Claudia_x het volgende:
"U vindt de Forbo Expo op het terrein van Forbo Flooring; Industrieweg 12 in Assendelft. De Forbo Expo is elke zaterdag geopend van 11.00 tot 15.00 uur."

Bron
Deze had ik even gemist, thanks, vandaag even langs. Ik las idd van die stalenservice, maar ben ongeduldig en wil alles _nu_ zien ;) Wonder boven wonder vind vriendlief die Rosemary Green ook mooi, dus het zou best kunnen dat die over een tijdje in onze woonkamer ligt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je dat groen mooi vindt, kun je ook overwegen om een houten vloeren leggen en die in kleur dekkend te verven.

Leuk Claudia! Wanneer zouden ze eventueel kunnen starten? En komt er nu ook iets van een vliering?
Dat hebben jullie liggen, toch? Of was dat iemand anders? 'k Kan me herinneren dat er hier iemand was met olijfgroene vloeren ofzo, was ook heel mooi :Y

Helaas voor ons geen optie ivm krassen en onderhoud etc. Op de bovenverdieping had het wel gekunt, maar daar ligt inmiddels als een vloer.
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 10:17:33 #274
5428 crew  miss_sly
pi_148535172
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:59 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Deze had ik even gemist, thanks, vandaag even langs. Ik las idd van die stalenservice, maar ben ongeduldig en wil alles _nu_ zien ;) Wonder boven wonder vind vriendlief die Rosemary Green ook mooi, dus het zou best kunnen dat die over een tijdje in onze woonkamer ligt.

[..]

Dat hebben jullie liggen, toch? Of was dat iemand anders? 'k Kan me herinneren dat er hier iemand was met olijfgroene vloeren ofzo, was ook heel mooi :Y

Helaas voor ons geen optie ivm krassen en onderhoud etc. Op de bovenverdieping had het wel gekunt, maar daar ligt inmiddels als een vloer.
Ja, dat hebben wij, op de bovenverdieping inderdaad.
Als je zo'n vloer goed dekkend laat lakken en er eventueel een extra laag parketmagistraat over doet, is het ijzersterk!

Overigens hebben we beneden een visgraatvloer, die opvallend onderhoudsvrij is en heel mooi blijft, zonder dat we er iets aan hoeven te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148535257
Als je graag hout wil, dan zijn er volgens mij inderdaad genoeg opties die (tamelijk) onderhoudsvrij zijn en bovendien niet (veel) meer gebruikssporen laten zien.

Maar goed, er is natuurlijk een reden dat marmoleum in veel openbare ruimtes wordt gebruikt. Het is een robuuste optie voor een relatief laag bedrag. Hout is duur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')