abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 december 2014 @ 11:51:20 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148179644
Mijn schoonzus heeft twee kamers met een badkamer op zolder laten maken voor haar twee dochters.
Achter schotten in de twee kamers zit opbergruimte maar ze is ook heel blij met de vliering die er in gemaakt is. De trap klapt uit naar het overloop gedeelte dat ze nog bovenaan de trap hebben.

Wat is eigenlijk de reden dat jullie naar zolder willen qua slapen? Dat kon ik nergens terug vinden. Gaat Lena naar jullie slaapkamer dan?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148179914
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:51 schreef laziness het volgende:
Mijn schoonzus heeft twee kamers met een badkamer op zolder laten maken voor haar twee dochters.
Achter schotten in de twee kamers zit opbergruimte maar ze is ook heel blij met de vliering die er in gemaakt is. De trap klapt uit naar het overloop gedeelte dat ze nog bovenaan de trap hebben.
Kan ik me goed voorstellen. Je kunt er toch redelijk makkelijk bij, en daarom zou het voor mij bijvoorbeeld een mooie plek zijn om de oude foto's van mijn vader op te bergen. Dat scheelt veel ruimte in de werkkamer en we leveren daar straks ruimte in. Dat is een reden dat ik er serieus over na ga denken.

Met de knieschotten laten we sowieso iets doen. Daar zitten nu twee luiken in (aan elke kant twee), maar ik wil liever een schuifdeurensysteem.

quote:
Wat is eigenlijk de reden dat jullie naar zolder willen qua slapen? Dat kon ik nergens terug vinden. Gaat Lena naar jullie slaapkamer dan?
Nou, we hebben momenteel een aantal ergernissen waarvan één de kleine badkamer is. Nu gaat dat op zich nog wel, maar als de kinderen groter zijn, zal het dringen worden tijdens de spitsmomenten. We hebben ons over verschillende opties gebogen, bijvoorbeeld het vergroten van de huidige badkamer en het verhuizen van de kinderen naar zolder (en hen daar een badkamer geven). Maar de huidige oplossing lijkt het beste uit te komen. Dan heb ik bijvoorbeeld een werkkamer die goed afgeschermd is van de rest van het huis en waar ik dus in alle rust kan werken. Dat zie ik minder goed voor me met een werkkamer op de eerste verdieping. Bovendien willen wijzelf wel graag een ruime douche. In onze huidige badkamer douchen we in bad en dat gaat prima, maar een riante douche is wel heel geweldig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148179947
Oh, en Lena gaat dan inderdaad naar onze slaapkamer! En Lena's slaapkamer wordt een walk-in closet.

- Edit - Even de plattegrond erbij gehaald:

Rechtsboven slaapt Lena nu, en wij linksboven.
pi_148180134
En Ivan blijft waar hij zit (linksonder), maar hij krijgt een nieuw bed. Ik heb dit bed op het oog (met hoofdeinde, zonder bureau):

[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 31-12-2014 12:13:34 ]
  woensdag 31 december 2014 @ 12:16:06 #205
244125 laziness
pi_148180479
In bad douchen is iets wat ik zelf niet prettig vind dus een riante douche klinkt hemels. Dat dringen op spitsmomenten is precies waarom mijn schoonzus inderdaad ook voor een extra badkamer heeft gekozen.
Lena's kamer een walk-in closet is ook een geweldig idee.
Ze zal vast blij zijn met de grotere kamer.
Haar kamertje is inderdaad aan de kleine kant ivm die van Ivan.

Die werkkamer op zolder houden lijkt me inderdaad de beste oplossing qua af kunnen sluiten.
Anders denderen de kinderen langs onderweg naar hun kamer e.d.

Ik ben benieuwd naar het eind resultaat. Ik vond jullie huis al mooi zo als die was en het wordt vast alleen maar mooier.
pi_148181509
Als het als vliering bedoeld is, dan alleen zo'n klein vierkant dakraampje doen, want met een mooi lichtgevend raam is het een extra kamer en dat verhoogt je belastingaanslag.
Wat zei hij over de trap naar de vliering?
pi_148182507
Badkamer in spits is precies mijn overweging. Straks vier pubermeiden. Ik wil zelf ook nog graag ooit in de badkamer.

Heerlijk dat je ruimte hebt voor een fijne werkplek.
Met een meidenkwartet
pi_148183082
Wij hadden zo'n klein formaat vliering in ons oude huis, maar ik vind het eigenlijk net niets. True, je kunt er spullen opslaan, maar er weer iets afhalen is niet echt heel fijn.
Als je echt extra opbergruimte nodig hebt, is het een overweging.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148183549
Je gaat niet zo vaak naar zo'n vliering, dus je zet er natuurlijk vooral kerstversiering en dat soort spullen op. Ik denk dat het voor ons toch wel heel handig zou zijn. We neigen nu allebei naar wel doen, maar we wachten de offerte af. We kunnen in die offerte heel eenvoudig extra dingen aan- en uitvinken (bijv. rolluiken voor de dakkapel) en op die manier kijken wat binnen ons budget past.

Overigens is zojuist het koffieapparaat kapotgegaan dat we kochten net voor we hier naartoe verhuisden, zo'n 3 jaar geleden. }:|
pi_148183658
Klopt, maar wij vonden zelfs de kerstversiering van de vliering halen nogal een opgave. Maar goed, wij zijn dan ook vrij lui :+

Zonde van het apparaat. Wij hebben toen we hier kwamen wonen ook een nieuwe gekocht en zijn er nog steeds heel blij mee. Drie jaar is wel snel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148183662
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:43 schreef Teslynd het volgende:
Niks. Ik ging er vanuit dat er een vlizotrap komt:

Maar we hebben het niet uitgebreid over de vliering gehad omdat we al min of meer hadden besloten dat we die niet wilden. :+
  woensdag 31 december 2014 @ 13:50:31 #212
244125 laziness
pi_148184191
Bij mijn schoonzus is de vliering zoals op dat plaatje eerder en is iets er af halen niet zo'n probleem. Ja in je eentje wellicht maar eentje boven en eentje aanpakken heb ik laatst nog gedaan daar en viel me mee.
pi_148187302
Wauw wat een plannen zo!! Ik ben heel benieuwd hoe het wordt.

En wellicht een vide in plaats van een vliering? Met een ballustrade over de rand aan de voorzijde. Zou dat nog een overweging kunnen zijn? Dan behou je wel een deel van de hoogte maar toch benut je de extra ruimte. Ofzo.
:)
pi_148188509
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:00 schreef mignonne het volgende:
Wauw wat een plannen zo!! Ik ben heel benieuwd hoe het wordt.

En wellicht een vide in plaats van een vliering? Met een ballustrade over de rand aan de voorzijde. Zou dat nog een overweging kunnen zijn? Dan behou je wel een deel van de hoogte maar toch benut je de extra ruimte. Ofzo.
Met zwembadtrap! O+

Maar ik denk dat dat bij ons niet handig is. Te weinig ruimte. Ik ga er wel even over nadenken.
pi_148188537
awesome die trap :D haha
pi_148188635
Je moet voor zo'n vide de ruimte hebben, dus een plek hebben van waaruit je die ruimte zou kunnen zien. Dat hebben wij denk ik niet echt. Nou ja, tenzij je van maar de helft van het mogelijke oppervlak een vliering/vide maakt. Dan zie je vanuit beide ruimtes wel wat hoogte. Maar ook daar is er niet veel ruimte voor en bovendien is er dan weer een geluidsverbinding tussen beide ruimtes (slaapkamer en werkkamer), wat we nu juist niet wilden.

Dus ik ben bang dat dit een gevalletje 'voor een volgend huis' is, al denk ik dat we na deze investeringen toch minder naar een volgend huis uit zullen willen kijken. :+
pi_148188737
Als iemand nog een tip heeft voor een tegelleverancier in de buurt van Amsterdam?
pi_148189165
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Als iemand nog een tip heeft voor een tegelleverancier in de buurt van Amsterdam?
De tegels in onze keuken komen van Budgetfloors (tussen de Febo en De Driehoek, dus vlak bij jullie). Aardige mensen, maar niet enorm veel keus, als ik het me goed herinner. Ben wel erg tevreden over de tegels. Waren echt niet duur, maar liggen er nog steeds perfect bij, terwijl er toch aardig geleefd wordt in onze keuken.

Een soort vide op zolder lijkt mij ook wel wat. Heb volgens mij ook wel wat plaatjes op mijn pinterestbord 'zolder' staan, zal eens even kijken.
pi_148189219
oh je wilde de muur tussen beide kamers echt dicht maken? Dan is zo'n vide niet erg praktisch denk ik nee.

Je zou ook nog kunnen overwegen om alleen een vliering boven de werkkamer etc. te maken en bij je slaapkamer wel de hoogte te behouden. Of andersom
pi_148189282
Ja, dat laatste is ook nog wel een optie!

Ik heb m'n zinnen gezet op tegels van 10x20 met een jade-achtige kleur, dus ik ben bang dat ik bij een standaardleverancier niet slaag. Ik heb al wel gezien dat de tegels van Mosa heel mooi zijn.

Zo'n soort kleur als rechtsboven, maar dan het liefst langwerpige tegels:

pi_148189429
Zoiets vind ik ook wel mooi:

woensdag 31 december 2014 @ 15:59:38 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148189642
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:43 schreef Teslynd het volgende:
Als het als vliering bedoeld is, dan alleen zo'n klein vierkant dakraampje doen, want met een mooi lichtgevend raam is het een extra kamer en dat verhoogt je belastingaanslag.
Ja? Welke belasting gaat op basis van het aantal kamers van een woning?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148189658
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:54 schreef Claudia_x het volgende:
Zoiets vind ik ook wel mooi:

[ afbeelding ]
oh wauw O+
beetje hammam-ish
  woensdag 31 december 2014 @ 16:02:19 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148189736
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat laatste is ook nog wel een optie!

Ik heb m'n zinnen gezet op tegels van 10x20 met een jade-achtige kleur, dus ik ben bang dat ik bij een standaardleverancier niet slaag. Ik heb al wel gezien dat de tegels van Mosa heel mooi zijn.

Zo'n soort kleur als rechtsboven, maar dan het liefst langwerpige tegels:

[ afbeelding ]
:D Hallooooo jaren 70! *O*
Hoewel onze 1971 badkamer donkergroene 10*20 tegeltjes heeft, dat dan wel weer ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148190251
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D Hallooooo jaren 70! *O*
Hoewel onze 1971 badkamer donkergroene 10*20 tegeltjes heeft, dat dan wel weer ;)
Foto! Ben benieuwd hoe dat formaat eruit ziet.

We wilden aanvankelijk onze keuken niet wit maar in bepaalde kleur. Dat hebben we niet gedaan omdat we bang waren dat het te modegevoelig was. Al gauw bleek dat de BSO van de kindjes een keuken in precies die kleur heeft en het ziet er zo geweldig uit! Ik heb er een beetje spijt van dat we de veilige keuze hebben gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')