abonnement Unibet Coolblue
pi_114060382
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_114060433
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Statue of Liberty en Ellis Island
Brooklyn Bridge belopen vanuit Brooklyn richting Manhattan
Central Park
Times Square
5th Avenue
Eén van de vele musea
Dank je, die staan inderdaad op mijn lijstje :) Gezien de temperaturen hebben we ook al tijd ingelast om halfdood in Central Park te liggen.
Tap tap tap
pi_114060815
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dank je, die staan inderdaad op mijn lijstje :) Gezien de temperaturen hebben we ook al tijd ingelast om halfdood in Central Park te liggen.
Brooklyn Bridge staat nog grotendeels in steiger door werkzaamheden. Is dus niet heel interessant. Het beste kun je tot de eerste peiler lopen, daar is een uitkijkplateau en dan teruglopen naar Pier 17 om vanuit onder de BB nog eens goed te bekijken.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_114060858
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:19 schreef existenz het volgende:

[..]

Brooklyn Bridge staat nog grotendeels in steiger door werkzaamheden. Is dus niet heel interessant. Het beste kun je tot de eerste peiler lopen, daar is een uitkijkplateau en dan teruglopen naar Pier 17 om vanuit onder de BB nog eens goed te bekijken.
Dat hebben wij toen ook gedaan. Kan je zo vanonder de brug richting die mall waar je dan lekker wat kan drinken met uitzicht op de BB.
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 14:29:31 #5
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_114061300
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:19 schreef existenz het volgende:

[..]

Brooklyn Bridge staat nog grotendeels in steiger door werkzaamheden. Is dus niet heel interessant. Het beste kun je tot de eerste peiler lopen, daar is een uitkijkplateau en dan teruglopen naar Pier 17 om vanuit onder de BB nog eens goed te bekijken.
Ik vond het ook balen dat die brug in september half was ingepakt, maar vond het ondanks dat heel erg tof om overheen te lopen en ben blij dat we de hele wandeling hebben gemaakt :) O+

Even een beetje spammen 8-)





Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_114061305
In de openingspost staat een Citypass. http://www.newyorkpass.com/
Maar ik kwam deze tegen. http://www.citypass.com/new-york

Welke raden jullie mij aan?
pi_114061309
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:19 schreef existenz het volgende:

[..]

Brooklyn Bridge staat nog grotendeels in steiger door werkzaamheden. Is dus niet heel interessant. Het beste kun je tot de eerste peiler lopen, daar is een uitkijkplateau en dan teruglopen naar Pier 17 om vanuit onder de BB nog eens goed te bekijken.
Jammer van de steigers -O- ;(
Maar ik schrijf de tip even op :P
Tap tap tap
  ESF Reporter woensdag 11 juli 2012 @ 14:39:11 #8
87554 Cee
Welluk?
pi_114061769
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dank je, die staan inderdaad op mijn lijstje :) Gezien de temperaturen hebben we ook al tijd ingelast om halfdood in Central Park te liggen.
Als de temperaturen echt knetterhoog worden en jij en je reispartner(s) vinden theater leuk, kan je eigenlijk een echte Broadwayshow ook niet overslaan. Maak je dat mee en zit je gelijk ook een paar uur lekker koel. :)

Maar, je moet wel van theater/musicals houden en je moet het geld ervoor over hebben (je kan de hoofdprijs betalen door ze van tevoren online te bestellen maar je kan natuurlijk ook op de dag zelf bij TKTS kaartjes halen).
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 14:40:24 #9
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_114061834
Ik heb 90 dollar betaald in de online voor verkoop voor Wicked, en ik heb er geen spijt van gehad O+
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  ESF Reporter woensdag 11 juli 2012 @ 14:41:44 #10
87554 Cee
Welluk?
pi_114061913
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:40 schreef Skaai het volgende:
Ik heb 90 dollar betaald in de online voor verkoop voor Wicked, en ik heb er geen spijt van gehad O+
Ohhhh Wicked. O+ Die had ik ook online voor flink wat $$s besteld en toen vond ik 'm zo gaaf dat ik die zelfde week voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een standby ticket kocht om hem nog een keer te zien. :@
pi_114062334
Jammer US open finale op zondag 9 september nu al uitverkocht.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 11 juli 2012 @ 16:02:25 #12
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_114065971
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:41 schreef Cee het volgende:

[..]

Ohhhh Wicked. O+ Die had ik ook online voor flink wat $$s besteld en toen vond ik 'm zo gaaf dat ik die zelfde week voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een standby ticket kocht om hem nog een keer te zien. :@
Wat is er zo goed aan Wicked? Op het moment is dit toch een beetje de meest prominente musical op Broadway maar het trekt me echt niet.
Zijn dus zelf maar naar Rock of Ages geweest (geweldig!) maar wat trekt iedereen naar Wicked?
pi_114066224
$100 zou me toch iets te ver gaan :@ Alhoewel, je bent op Broadway, dan moet je wel :7
Tap tap tap
pi_114066607
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:40 schreef Skaai het volgende:
Ik heb 90 dollar betaald in de online voor verkoop voor Wicked, en ik heb er geen spijt van gehad O+
Ik heb 160 voor 2 tickets betaald :p idd de moeite waard als je nu naar de nl reclame kijkt... Tenenkrommend!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_114066667
Maak je overigens geen illusies voor de TKTS kaartjes. De musicals die daar verkocht worden draaien op de toeristen... Het blijft tof om te zien, maar main stream musicals die niet bij TKTS worden verkocht zijn vele malen toffer..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 16:25:24 #16
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_114067200
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:02 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Wat is er zo goed aan Wicked? Op het moment is dit toch een beetje de meest prominente musical op Broadway maar het trekt me echt niet.
Zijn dus zelf maar naar Rock of Ages geweest (geweldig!) maar wat trekt iedereen naar Wicked?
Ik heb de tickets ergens in mei vorig jaar besteld en toen wist ik überhaupt niet wat Wicked inhield. Voor iemand die The Wizard Of Oz niet heeft gezien nogal gedurft blijkt :P maar ik wist helemaal niet dat die musical al jaren succesvol was, dus het is vorig jaar een beetje op de gok gegaan :D en daar ben ik tot nu toe erg blij mee.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_114067295
Even een vraagje over musicals: ik ga met mijn oma van 81 naar NYC in oktober (en 5 anderen) en ben op zoek naar een musical die voor haar ook begrijpelijk is (had Sister Act geboekt, maar die stopt per eind augsutus :( ), iemand een aanrader?
pi_114067367
Zijn er ergens leuke comedyclubs anders?
Tap tap tap
pi_114067658
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:28 schreef CherryLips het volgende:
Zijn er ergens leuke comedyclubs anders?
Persoonlijk raad ik het af om daar naartoe te gaan. We zijn op Times Square aangesproken en hebben toen 2 tickets voor 10 dollar gekocht. De show zelf was hartstikke leuk (ook al werd iedereen in het publiek zwaar voor lul gezet van tijd tot tijd, inclusief mijzelf), maar het grootste probleem is dat ze er dus niet bij vermelden dat je binnen een minimum van 2 drankjes moet nuttigen per persoon en deze drankjes kosten al gauw 8 dollar per stuk. Ergo, je bent alsnog 50 dollar kwijt voor een klein uurtje vertier.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_114067832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:26 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Even een vraagje over musicals: ik ga met mijn oma van 81 naar NYC in oktober (en 5 anderen) en ben op zoek naar een musical die voor haar ook begrijpelijk is (had Sister Act geboekt, maar die stopt per eind augsutus :( ), iemand een aanrader?
Is ze niet bekend met the Lion King?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_114068105
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is ze niet bekend met the Lion King?
Die hebben we al gezien in Nederland :(

Wicked hebben de meesten nog niet gezien, maar die lijkt me redelijk onbegrijpelijk voor haar? Ze spreek namelijk geen Engels ...
Is Rock of Ages dan iets?
pi_114068112
Lion King vorige maand in Miami gezien.
Echt super!!
pi_114068166
Ik hou de Lion King iig wel even in gedachte ... het verhaal snapt ze dan in ieder geval :D
pi_114071382
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:28 schreef CherryLips het volgende:
Zijn er ergens leuke comedyclubs anders?
Overal rondom Times Square proberen ze je goedkoop kaartjes aan te smeren. Ik heb dat toen wel een keer gedaan ($10 per kaartje) en geen spijt van gehad! Best veel gelachen. Wel moest je per persoon minimaal 20 dollar aan drank uitgeven, wat ik overigens nog wel vond meevallen voor een avondje vertier. :P Bij ons stond dat trouwens gewoon op het gekochte kaartje vermeld.
pi_114073122
Goffer, wat wil ik graag gaan... Vriendinneke gaat in oktober nog twee weken met haar mams, en ik moet wachten tot februari. Geloof je toch niet?
pi_114073823
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:50 schreef Justinn het volgende:

[..]

Overal rondom Times Square proberen ze je goedkoop kaartjes aan te smeren. Ik heb dat toen wel een keer gedaan ($10 per kaartje) en geen spijt van gehad! Best veel gelachen. Wel moest je per persoon minimaal 20 dollar aan drank uitgeven, wat ik overigens nog wel vond meevallen voor een avondje vertier. :P Bij ons stond dat trouwens gewoon op het gekochte kaartje vermeld.
Dat heb ik ook gedaan zo'n 3 weken geleden, ik vond het erg leuk.

De club heette Stand up NY.
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:50:18 #27
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_114074249
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:25 schreef Fargo het volgende:
Goffer, wat wil ik graag gaan... Vriendinneke gaat in oktober nog twee weken met haar mams, en ik moet wachten tot februari. Geloof je toch niet?
:D

Gaat ze nu samen met haar ma bij Wholefood eten? :D
  ESF Reporter woensdag 11 juli 2012 @ 19:44:16 #28
87554 Cee
Welluk?
pi_114076530
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:02 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Wat is er zo goed aan Wicked? Op het moment is dit toch een beetje de meest prominente musical op Broadway maar het trekt me echt niet.
Zijn dus zelf maar naar Rock of Ages geweest (geweldig!) maar wat trekt iedereen naar Wicked?
Ik zag Wicked 8 jaar geleden voor 't eerst, toen was het populair maar nog niet helemaal geëxplodeerd. Had dus ook niet echt een idee waar ik naartoe ging en was dus blij verrast!
Het verhaal, de verwijzingen naar de Wizard of Oz, de muziek, het podium, de kleding. Het totaalplaatje. Ik ben toevallig een paar dagen geleden in Londen naar Rock of Ages geweest. Vond het ook geweldig, leuke muziek en bij vlagen echt hilarisch! Maar het haalde het voor mij niet bij Wicked.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:26 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Even een vraagje over musicals: ik ga met mijn oma van 81 naar NYC in oktober (en 5 anderen) en ben op zoek naar een musical die voor haar ook begrijpelijk is (had Sister Act geboekt, maar die stopt per eind augsutus :( ), iemand een aanrader?
Misschien is het een idee om een musical te kiezen uit een film die ze wellicht van 'vroeger' kent?
Mary Poppins?

[ Bericht 17% gewijzigd door Cee op 11-07-2012 19:49:31 ]
  Public Relations / Redactie Film woensdag 11 juli 2012 @ 23:03:12 #29
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_114086966
Of Mamma Mia? De liedjes van Abba kent iedereen. Het verhaal is dan bijzaak.

Anyway, als je in NYC bent moet je toch echt een avond op Broadway-show bezoeken en zoals ik het hier een beetje proef is elke keuze een juiste.
pi_114199793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:50 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

:D

Gaat ze nu samen met haar ma bij Wholefood eten? :D
Ja, sowieso wel een paar keer. En bij de Shake Shack. Die tenten roeleren!
pi_114200201
Voor de experts hier aanwezig (of mensen die graag zoeken ;) ). IK ben op zoek naar een foto van NY die ik op canvas wil laten drukken. NU heb je allerlei standaard foto's die je op elke muur ziet hangen maar ik ben eigenlijk op zoek naar eentje die je dus niet vaak ziet.

Mag uit eigen collectie zijn o.i.d. maar het moet een foto zijn die gelijk het gevoel geeft van wow, NY !
Hooray for boobies!
pi_114200433
Misschien zit hier wat bij :P
pi_114200669
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:23 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ja, sowieso wel een paar keer. En bij de Shake Shack. Die tenten roeleren!
Bij union square zitten die vlak bij elkaar.
pi_114201538
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:46 schreef nodisch18 het volgende:
Misschien zit hier wat bij :P
Kan mijn ogen foto's wel gebruiken maar dat wordt niks.. ;) zal er eens doorheen bladeren!
Hooray for boobies!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:40:59 #35
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_114201925
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:23 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ja, sowieso wel een paar keer. En bij de Shake Shack. Die tenten roeleren!
Shake Shack :D
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:04:53 #36
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_114202720
21 Juli zit ik voor een week in New York samen met een maat! Dit word mijn eerste keer, en ik ben echt héél nieuwschierig!
Ik heb net een studio appartement gehuurd echt 100 voetstappen vanaf Times Square.





Op W46th street tussen 8th en 9th Avenue ... echt super dichtbij Central Park en Times Square.
Kan niet wachten!

Iemand tips om te doen voor eerste keer NY ? :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Mattt op 14-07-2012 19:10:38 ]
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_114203102
Kost dat?
pi_114203306
Mag ik dan bij jou aankloppen als m'n hotel heel goor is?
Tap tap tap
  ESF Reporter zaterdag 14 juli 2012 @ 19:29:50 #39
87554 Cee
Welluk?
pi_114203587
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:04 schreef Mattt het volgende:
21 Juli zit ik voor een week in New York samen met een maat! Dit word mijn eerste keer, en ik ben echt héél nieuwschierig!
Ik heb net een studio appartement gehuurd echt 100 voetstappen vanaf Times Square.
Iemand tips om te doen voor eerste keer NY ? :)
Lekkere locatie hoor! :) Prima uitvalsbasis en 't appartement ziet er ook goed uit. Als ik voor 't eerst in een (grote) stad als NY ben vind ik 't zelf altijd fijn om me op de eerste dag te oriënteren. Dan ga ik gerust op zo'n dubbeldekkerbus zitten en laat me in een paar uur de hele stad rondrijden zodat alle belangrijkste points of interest aan me voorbij komen. Dan heb je een beetje een idee van waar alles ligt t.o.v. elkaar en kan je al wat favoriete plekken uitkiezen, alhoewel zo'n open bus tour amper de oppervlakte schraapt van een stad, laat staan dat van NY. Maar 't is een begin. Zoals ik aan 't eind van het vorige topic zei, vind ik voor een NY-virgin :P een bezoekje aan de top van ofwel het Empire State Building of de Top of the Rock (mijn persoonlijke favoriet) een must.

Kijk 't eind van 't vorige topic en het begin van dit topic even door, daar staan nog een aantal tips die we aan CherryLips hebben gegeven, gelden ook voor jou. :)

Alvast veel plezier!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:36:49 #40
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_114203845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:16 schreef nelisb het volgende:
Kost dat?
Na wat onderhandelen is de prijs flink omlaag gegaan, vooral omdat ik zeer last minute was. Vorige week pas ticket geboekt. Normaal kost dit voor 7 nachten 1200 euro.Maar nu na wat mail verkeer heb ik een " total stay " van 877 euro.
877 / 2 = 438 euro de man... als je met z'n tweetjes bent dan. Nog goedkoper als je met zijn 3-en of 4-en gaat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:21 schreef CherryLips het volgende:
Mag ik dan bij jou aankloppen als m'n hotel heel goor is?
Zit je in een Hostel of Hotel? Zal wel meevallen dan toch ? :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:29 schreef Cee het volgende:

[..]

Lekkere locatie hoor! :) Prima uitvalsbasis en 't appartement ziet er ook goed uit. Als ik voor 't eerst in een (grote) stad als NY ben vind ik 't zelf altijd fijn om me op de eerste dag te oriënteren. Dan ga ik gerust op zo'n dubbeldekkerbus zitten en laat me in een paar uur de hele stad rondrijden zodat alle belangrijkste points of interest aan me voorbij komen. Dan heb je een beetje een idee van waar alles ligt t.o.v. elkaar en kan je al wat favoriete plekken uitkiezen, alhoewel zo'n open bus tour amper de oppervlakte schraapt van een stad, laat staan dat van NY. Maar 't is een begin. Zoals ik aan 't eind van het vorige topic zei, vind ik voor een NY-virgin :P een bezoekje aan de top van ofwel het Empire State Building of de Top of the Rock (mijn persoonlijke favoriet) een must.

Kijk 't eind van 't vorige topic en het begin van dit topic even door, daar staan nog een aantal tips die we aan CherryLips hebben gegeven, gelden ook voor jou. :)

Alvast veel plezier!
Ja ik ben echt blij met het plekje wat ik gevonden hebt... het was even zoeken .. maar dan heb je ook wat. Bedankt voor de tips! Sowieso ga ik natuurlijk wel alle highlights bekijken.

Betreft het visum gebeuren. Het enigste wat je hoeft te doen is de ESTA confirmation aan te vragen toch? We waren ieder geval al 'approved' bij esta.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_114205442
Ik zit in het smerigste hotel van Amerika :') ik neem allemaal schoonmaakspullies mee en een slaapzak.
Tap tap tap
pi_114205471
Heb je trouwens een linkje voor dat appartement? Voor de volgende keer :P
Tap tap tap
pi_114205605
Prima prijs dus! Enjoy!
  ESF Reporter zaterdag 14 juli 2012 @ 22:13:02 #44
87554 Cee
Welluk?
pi_114209196
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:20 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit in het smerigste hotel van Amerika :') ik neem allemaal schoonmaakspullies mee en een slaapzak.
Neem ook een kussensloop mee! Gebruik ik zelfs in de sjiekste hotels. En het is meteen fijn om te gebruiken in het vliegtuig, daar stop ik die rare vliegtuigkussentjes of dekentjes of een vestje in en je hebt meteen een lekker zacht iets om je hoofd tegenaan te leggen. :)
pi_114209293
Die neem ik ook altijd mee ja :)
Tap tap tap
  zondag 15 juli 2012 @ 19:39:59 #46
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_114240176
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:20 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit in het smerigste hotel van Amerika :') ik neem allemaal schoonmaakspullies mee en een slaapzak.
Waar zit jij dan :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 16 juli 2012 @ 17:36:38 #47
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_114277742
Welk hotel zit je Cherrylips ?
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_114278237
Damnn, Matt. Dat heb jij wel heel goed bekeken.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_114278412
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:46 schreef nodisch18 het volgende:
Misschien zit hier wat bij :P
gecheckt en mooie pics maar niet iets waarvan ik zeg WOW, dat moet ik aan de wand hebben hangen. Dus blijft de vraag over, wie helpt mij aan een geweldige pic van NY die ik op canvas kan gooien?
Hooray for boobies!
  maandag 16 juli 2012 @ 18:01:26 #50
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_114278816
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Damnn, Matt. Dat heb jij wel heel goed bekeken.
Ja thanks.. was ook wel blij toen ik zoiets gevonden had.
Dit is hem trouwens.
http://www.housetrip.com/en/rentals/3901

Je betaalt met een credit card, en het geld word pas afgeschreven 2 dagen nadat je er zit. Zodat je zeker weet dat het goed is, en geen scam is, oid.
Heb er zin in *O*
And there are still no americans in Bagdad !!
  † In Memoriam † maandag 16 juli 2012 @ 18:03:05 #51
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_114278876
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:51 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

gecheckt en mooie pics maar niet iets waarvan ik zeg WOW, dat moet ik aan de wand hebben hangen. Dus blijft de vraag over, wie helpt mij aan een geweldige pic van NY die ik op canvas kan gooien?
Zelf een foto maken :)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_114278993
Al gedaan maar die ontstijgen nauwelijks het niveau van beginnend amateur... -O-
Hooray for boobies!
pi_114281528
http://travelbetweenthepa(...)k-city-day-to-night/

Ze kosten denk ik alleen een fortuin :'). Zou het zelf ook wel aan de muur willen hebben.
pi_114301550
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=42976 :D :')


quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:20 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit in het smerigste hotel van Amerika :') ik neem allemaal schoonmaakspullies mee en een slaapzak.
Carter? Dan verdien je gewoon de doodstraf als je zo'n muts bent om dat te boeken.
  ESF Reporter dinsdag 17 juli 2012 @ 07:21:26 #56
87554 Cee
Welluk?
pi_114304232
quote:
Even kijken welke combinatie van drie hoofdletters ik hiervoor ga gebruiken. :o
quote:
En toen gingen ze rennen naar de kapitein. Niet van te voren denken hier klopt iets niet. Of mensen tellen zo van er zitten te veel mensen in het vliegtuig of duidelijk kijken op de boarding cards waar op staat reykjavik -NY.
Ik denk LOL.

[ Bericht 15% gewijzigd door Cee op 17-07-2012 07:28:36 ]
pi_114304541


zoiets?
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:06:00 #58
189961 ex
aperture science
pi_114306700
Zo zeg, ik kom er nu achter wat ik vorige keer allemaal ben vergeten te doen in NYC. Ben maar wat lijsten aan het maken in Foursquare/Google Maps.

Oh gratis tip van mij, als je graag internet wil in NY:
http://prepaid-phones.t-m(...)day-cell-phone-plans

33 dollar voor een simkaart, met daarop 30 dollar tegoed. Voor 3 dollar per dag heb je dan onbeperkt internet. Kan je dus gewoon Google Maps etc gebruiken. Na 200 MB gaat wel je snelheid om laag.

Als je dus een week gaat oid, is het toch het overwegen waard.
The cake is a lie!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:03:22 #59
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_114308359
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:06 schreef ex het volgende:
Zo zeg, ik kom er nu achter wat ik vorige keer allemaal ben vergeten te doen in NYC. Ben maar wat lijsten aan het maken in Foursquare/Google Maps.

Oh gratis tip van mij, als je graag internet wil in NY:
http://prepaid-phones.t-m(...)day-cell-phone-plans

33 dollar voor een simkaart, met daarop 30 dollar tegoed. Voor 3 dollar per dag heb je dan onbeperkt internet. Kan je dus gewoon Google Maps etc gebruiken. Na 200 MB gaat wel je snelheid om laag.

Als je dus een week gaat oid, is het toch het overwegen waard.
Dat is een goeie tip! Thanks... zeker het overwegen waard
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_114311001
We zijn nu alle zaken aan het plannen dus willen we ook de vlucht en auto huur voor Niagara falls gaan regelen. Ik zit alleen nog even met de tijd. Ik heb nu een mooie vlucht die 9:33am aankomt op Buffalo en 7:54pm weer terug gaat naar NY. grofweg heb je dan 10 uur van vlucht tot vlucht. Zou dit genoeg tijd zijn ? Ik heb werkelijk waar geen flauw idee hoelang je daar blijft rondhangen ? Hoelang blijven de mensen hier gemiddeld en wat doe je dan buiten zo'n 'maid of the mist' tour ?
pi_114311574
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:26 schreef roym het volgende:
We zijn nu alle zaken aan het plannen dus willen we ook de vlucht en auto huur voor Niagara falls gaan regelen. Ik zit alleen nog even met de tijd. Ik heb nu een mooie vlucht die 9:33am aankomt op Buffalo en 7:54pm weer terug gaat naar NY. grofweg heb je dan 10 uur van vlucht tot vlucht. Zou dit genoeg tijd zijn ? Ik heb werkelijk waar geen flauw idee hoelang je daar blijft rondhangen ? Hoelang blijven de mensen hier gemiddeld en wat doe je dan buiten zo'n 'maid of the mist' tour ?
Niks :D. Wij hebben 10 minuten naar die waterval gekeken, daarna dat boottochtje gemaakt en na een stop bij de Starbucks voor wat koffie zijn we verder gereden naar Canada.
Get it and Bet it
pi_114311774
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:40 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Niks :D. Wij hebben 10 minuten naar die waterval gekeken, daarna dat boottochtje gemaakt en na een stop bij de Starbucks voor wat koffie zijn we verder gereden naar Canada.
In de planning die wij nu hebben komen we om een uur of tien 's avonds aan. Dan kijken we eten naar de watervallen die verlicht worden. De volgende ochtend kijken we nog even bij daglicht, maken misschien een boottochtje en daan gaan we weer door.
pi_114317824
Bv vince, dat is iets wat meer in de richting komt. natuurlijk wel liggend, een canvas van 3 meter hoog en 1 breed is ook zo passen en meten.. ;)
Hooray for boobies!
pi_114318252
Wij zijn eind augustus in NY en willen wel een musical op broadway kijken. Waar kan je het beste kaartjes fixen van te voren ? Of is het beter ze daar te kopen ? Iemand tips ?
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 17 juli 2012 @ 15:35:37 #65
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_114318840
TheaterMania voor leuke aanbiedingen
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 15:40:54 #66
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_114319077
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:10 schreef Spockjuh_ het volgende:
Bv vince, dat is iets wat meer in de richting komt. natuurlijk wel liggend, een canvas van 3 meter hoog en 1 breed is ook zo passen en meten.. ;)


Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:05:45 #67
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_114320168
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:10 schreef Spockjuh_ het volgende:
Bv vince, dat is iets wat meer in de richting komt. natuurlijk wel liggend, een canvas van 3 meter hoog en 1 breed is ook zo passen en meten.. ;)
Ik heb laatst de app. Pimp your screen gedownload, daarin zitten ook achtergronden (voor iPad) van New York. Wellicht zit daar iets bij?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:06:41 #68
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_114320206
Wanneer worden de flashdeals bij booking.com een beetje interessant voor eind oktober? Iemand die dit weet?

Op dit moment hebben we een reservering staan bij hotel 31.... Iemand ervaring mee hier?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_114320532
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:10 schreef Spockjuh_ het volgende:
Bv vince, dat is iets wat meer in de richting komt. natuurlijk wel liggend, een canvas van 3 meter hoog en 1 breed is ook zo passen en meten.. ;)
Hier dan?

http://thumbpress.com/40-amazing-pictures-of-new-york-city/

of

http://smashinghub.com/am(...)aptured-in-night.htm

of in HDR.
http://abduzeedo.com/amazing-hdr-photos-new-york-city




[ Bericht 7% gewijzigd door nelisb op 17-07-2012 16:21:49 ]
pi_114328643
daar ga ik zeker iets tussen vinden!! dank voor het zoeken :)
Hooray for boobies!
pi_114331384
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:21 schreef roym het volgende:
Wij zijn eind augustus in NY en willen wel een musical op broadway kijken. Waar kan je het beste kaartjes fixen van te voren ? Of is het beter ze daar te kopen ? Iemand tips ?
Hier gaan wij kijken:
http://www.tdf.org/TDF_ServicePage.aspx?id=56/
  zondag 22 juli 2012 @ 23:51:16 #72
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_114551170
FOK!ers.... wat een stad, ik kijk mijn ogen uit hier.
Ik ga verder genieten! :D

Groetjes! :W
And there are still no americans in Bagdad !!
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:01:21 #73
189961 ex
aperture science
pi_114638206
Haha, top foto. Nu heb ik er nog meer zin in :P! (nog 3,5 week!)
The cake is a lie!
pi_114638630
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 01:08 schreef zeebeschuit het volgende:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=42976 :D :')

[..]

Carter? Dan verdien je gewoon de doodstraf als je zo'n muts bent om dat te boeken.
Het viel reuze mee, ik snap de hysterie niet. Flatscreen tv, schone wc die goed doortrok, douche met mengkraan en een goede straal en gewoon heet water. Oké, niet alle hoekjes en kiertjes waren even schoon en er zaten een paar vreemde plekken in het douchegordijn en de spiegel was niet schoon, maar de ramen konden open (en weer dicht), de airco deed het goed, de liften deden het allemaal (gelukkig, aangezien we op de 23e verdieping zaten), vriendelijk personeel en om de dag schone handdoeken (2 per persoon) en dan werden de bedden ook opgemaakt en volgens mij ook verschoond en de vloer werd gezogen. De bedden lagen heerlijk. En beneden mocht je gratis taxi's etc bellen. Oké, ik heb niet onder het bed gekeken, maar ik heb het niet als goor en ranzig ervaren. Ik heb wel viezere hotels en hostels meegemaakt en die waren een stuk duurder. Ik heb echt geen problemen gehad.
Tap tap tap
pi_114638890
Nog maar een weekje en 1 dag voor mij en dan ben ik eindelijk in New York, hele dagen volgepland waarbij ik vrees dat ik zelfs dingen moet gaan schrappen nadat ik o.a. zag dat zaterdag 4 Augustus weer een heel straat evenement was vlakbij mijn hotel wat er ook weer erg leuk uit zag.

Ik heb er erg veel zin in iniedergeval :D
pi_114639251
Ik heb me de hele week helemaal kapot gelopen :D We hebben wel bijna ons hele lijstje afgewerkt en zijn zelfs nog een middag naar Coney Island geweest. Het was wel warm: vorige week woensdag was het 40 graden. Gelukkig volgde er die avond een leuke onweersbui waarbij ik echt helemaal zeiknat ben geregend O+ De rest van de week was het gelijk een stuk minder klam en zelfs regenachtig, tot maandag. Alleen m'n fototoestel was stukgegaan en ik heb op het laatste moment nog die van m'n zus kunnen lenen, dus ik ben benieuwd wat het resultaat is.
Tap tap tap
pi_114640148
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb me de hele week helemaal kapot gelopen :D We hebben wel bijna ons hele lijstje afgewerkt en zijn zelfs nog een middag naar Coney Island geweest. Het was wel warm: vorige week woensdag was het 40 graden. Gelukkig volgde er die avond een leuke onweersbui waarbij ik echt helemaal zeiknat ben geregend O+ De rest van de week was het gelijk een stuk minder klam en zelfs regenachtig, tot maandag. Alleen m'n fototoestel was stukgegaan en ik heb op het laatste moment nog die van m'n zus kunnen lenen, dus ik ben benieuwd wat het resultaat is.
Ik zag dat het vanaf volgende week donderdag ook gelukkig wat minder klam wordt met af en toe wat regen. Haat benauwdheid en extreme hitte (ik weet het, verkeerde periode om naar New York dan te gaan maar helaas lag de datum niet alleen aan mij). Toch denk ik dat het allemaal wel goed te doen zal zijn. Gewoon flink wat te drinken (Mountain Dew :D) meenemen en rustig aan doen en indien mogelijk zoveel dingen binnen doen midden op de dag.
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:04:16 #78
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_114642021
Hoe was het hotel Cherrylips?
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_114642071
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:09 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Ik zag dat het vanaf volgende week donderdag ook gelukkig wat minder klam wordt met af en toe wat regen. Haat benauwdheid en extreme hitte (ik weet het, verkeerde periode om naar New York dan te gaan maar helaas lag de datum niet alleen aan mij). Toch denk ik dat het allemaal wel goed te doen zal zijn. Gewoon flink wat te drinken (Mountain Dew :D) meenemen en rustig aan doen en indien mogelijk zoveel dingen binnen doen midden op de dag.
De metrostations zelf zijn benauwd, maar de treinstellen hebben airco O+
Echt, vorige week woensdag liep het zweet gewoon in stroompjes van m'n lichaam :') Ik was helemaal doorweekt en ik liep ook de hele dag met meerdere flesjes drinken te sjouwen (ja, Mountain Dew :9 ). En dan zijn die enorme glazen drinken in restaurants wel heel welkom :@

We liepen trouwens een keertje een beetje te dwalen en zijn toen hier gaan eten:
http://bigolirestaurant.com/
Was echt lekker O+ en betaalbaar. En normale porties O+
Tap tap tap
pi_114642105
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:04 schreef Mattt het volgende:
Hoe was het hotel Cherrylips?
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het viel reuze mee, ik snap de hysterie niet. Flatscreen tv, schone wc die goed doortrok, douche met mengkraan en een goede straal en gewoon heet water. Oké, niet alle hoekjes en kiertjes waren even schoon en er zaten een paar vreemde plekken in het douchegordijn en de spiegel was niet schoon, maar de ramen konden open (en weer dicht), de airco deed het goed, de liften deden het allemaal (gelukkig, aangezien we op de 23e verdieping zaten), vriendelijk personeel en om de dag schone handdoeken (2 per persoon) en dan werden de bedden ook opgemaakt en volgens mij ook verschoond en de vloer werd gezogen. De bedden lagen heerlijk. En beneden mocht je gratis taxi's etc bellen. Oké, ik heb niet onder het bed gekeken, maar ik heb het niet als goor en ranzig ervaren. Ik heb wel viezere hotels en hostels meegemaakt en die waren een stuk duurder. Ik heb echt geen problemen gehad.
Ik zit meestal in hostels dus ik vind een eigen wc al heel wat, dus misschien heb ik andere standaarden. Of het verschilt per verdieping ofzo.
Tap tap tap
  ESF Reporter woensdag 25 juli 2012 @ 18:26:19 #81
87554 Cee
Welluk?
pi_114651150
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:51 schreef Mattt het volgende:
FOK!ers.... wat een stad, ik kijk mijn ogen uit hier.
Ik ga verder genieten! :D
[ afbeelding ]
Groetjes! :W
Wauw. Zo'n foto wil ik ook. _O_ Met mezelf erop dan. :P
CherryLips, leuk te lezen dat je het naar je zin hebt gehad (ondanks de zengende hitte)! En dat het hotel uiteindelijk ook meeviel. Hebben we er nu dus weer een NYC-addict bij? *O*
pi_114651258
Nou, stiekem vind ik Londen nog steeds leuker hoor :@
Tap tap tap
  ESF Reporter woensdag 25 juli 2012 @ 18:35:17 #83
87554 Cee
Welluk?
pi_114651460
Dat mag hoor. ;) Het is samen met NYC m'n favoriete stad, ik kan ze ook niet vergelijken.
pi_114651677
Als ik weer ga (m'n vader wil er nog wel naartoe maar vindt het te duur), ga ik:
a) niet in juli maar in het voorjaar ofzo
b) niet meer van hot naar her rennen maar rustiger aandoen zodat ik ook meer tijd kan uittrekken voor dingen (heb amper in CP gezeten bijvoorbeeld)
c) geen hotel in de buurt van Times Square nemen. Godsamme wat een drukte, en als je daar dus steeds doorheen moet, word je lichtelijk agressief. Nou ja, lichtelijk...
d) vaker de taxi nemen
e) niet meer de blue shuttle nemen van en naar het vliegveld. Op de heenweg kregen we een creatieve route drie keer rondom het vliegveld en op de terugweg was het een doodskist op wielen. Over verdrijvingsvlakken, de vluchtstrook, drie banen opschuiven in de file zonder dat even aan te geven, op het allerlaatste moment keihard remmen, toeteren ipv richting aangeven... Is misschien de manier van rijden in en rondom NY, maar het heeft me een jaar van m'n leven gekost.

Zomaar een paar dingetjes :D
Tap tap tap
  woensdag 25 juli 2012 @ 22:56:13 #85
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_114662016
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:41 schreef CherryLips het volgende:
Als ik weer ga (m'n vader wil er nog wel naartoe maar vindt het te duur), ga ik:
a) niet in juli maar in het voorjaar ofzo
b) niet meer van hot naar her rennen maar rustiger aandoen zodat ik ook meer tijd kan uittrekken voor dingen (heb amper in CP gezeten bijvoorbeeld)
c) geen hotel in de buurt van Times Square nemen. Godsamme wat een drukte, en als je daar dus steeds doorheen moet, word je lichtelijk agressief. Nou ja, lichtelijk...
d) vaker de taxi nemen
e) niet meer de blue shuttle nemen van en naar het vliegveld. Op de heenweg kregen we een creatieve route drie keer rondom het vliegveld en op de terugweg was het een doodskist op wielen. Over verdrijvingsvlakken, de vluchtstrook, drie banen opschuiven in de file zonder dat even aan te geven, op het allerlaatste moment keihard remmen, toeteren ipv richting aangeven... Is misschien de manier van rijden in en rondom NY, maar het heeft me een jaar van m'n leven gekost.

Zomaar een paar dingetjes :D
- voorjaar is chill
- cp lekker met bakje starbucks is goed idee
- airtrain + metro nemen voor JFK is chilly
- gerschwin, zowat op fifth avenue is suuuper chill en mooi hotel.
- xx gr gr
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_114665141
De Airtrain was aanvankelijk wel de bedoeling, maar de combinatie spits + zware koffers want vrouw + warme metro zagen we niet zo zitten :D we hadden al gehoord dat sommige metrostations veel trappen hadden, vandaar.
Tap tap tap
  donderdag 26 juli 2012 @ 00:35:23 #87
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_114666595
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:26 schreef Cee het volgende:

[..]

Wauw. Zo'n foto wil ik ook. _O_ Met mezelf erop dan. :P
CherryLips, leuk te lezen dat je het naar je zin hebt gehad (ondanks de zengende hitte)! En dat het hotel uiteindelijk ook meeviel. Hebben we er nu dus weer een NYC-addict bij? *O*
Thanks, was er ook blij mee _O_
Het is momenteel iets minder heet hier in NY dan afgelopen dagen...
Vanmiddag heerlijk gelegen in Central Park voor een paar uurtjes :)

Ik vermaak me hier nog wel :Y
En inderdaad gewoon de airtrain naar Jamaica, en daar vandaan de metro pakken :)
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_114694415
Ga met oud en nieuw naar NY. Ticket gevonde voor 550e vanaf Düsseldorf. Nu nog de goed hotel/hostel. Iemand nog tips?

Heb wat leuke kamers gevonden via airbnb.com
Ga 7 dagen met me vriendin.

Weet iemand een leuk feest met oud en nieuw??
pi_114698668
Ha,
Ik vertrek zaterdag met z'n 2 voor een city tripje tm maandag naar new york.
Zag hotel Carter al, nog andere goedkope tips voor 2 nachten?
En nog wat extra tips naast de openingspost?


Al klinkt Hyatt Regency Jersey City on the Hudson voor 368,- ook gewoon goed
(king bed king bed:368-400 sq ft:hudson river views: 2 phones:)

[ Bericht 15% gewijzigd door Pielemuisje op 27-07-2012 01:10:15 ]
pi_114755734
Wij hebben net een paar nachten in het Amsterdam Court gezeten. Is ons prima bevallen, heerlijk bed, schoon, goede locatie (50th en Broadway)...

Ik weet alleen niet wat het heeft gekost.

Dus eigenlijk heb je aan mijn reactie niet zo veel. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114755773
Amsterdam court was vol, hoord ik wel goede dingen over.
Zitten weer precies in een drukke en dure periode begreep ik.
pi_114755781
Wij zaten in Flatotel (52str/7th), ook prima! En ken de OP niet, maar Chelsea Market is erg tof!
pi_114760670
Nou we zijn eruit met de musical: het wordt toch Wicked :)

Weet iemand wat de officiele site is? Is dat gewoon broadway.com? Dan weet ik zeker dat ik het op de goede plaats bestel. De kaartjes zijn toch 100 dollar!
  ESF Reporter zaterdag 28 juli 2012 @ 12:56:02 #94
87554 Cee
Welluk?
pi_114760700
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:54 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nou we zijn eruit met de musical: het wordt toch Wicked :)

Weet iemand wat de officiele site is? Is dat gewoon broadway.com? Dan weet ik zeker dat ik het op de goede plaats bestel. De kaartjes zijn toch 100 dollar!
Ik koop ze online meestal bij Ticketmaster, daar kan je ook precies zien welke plaatsen je krijgt voordat je de bestelling plaatst. Je betaalt wel de hoofdprijs. Maar dan heb je ook wat. O+ Maar broadway.com is ook een optie. Er zijn eigenlijk tientallen opties, dat maakt het zo lastig. :D
pi_114761132
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:56 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik koop ze online meestal bij Ticketmaster, daar kan je ook precies zien welke plaatsen je krijgt voordat je de bestelling plaatst. Je betaalt wel de hoofdprijs. Maar dan heb je ook wat. O+ Maar broadway.com is ook een optie. Er zijn eigenlijk tientallen opties, dat maakt het zo lastig. :D
Jep :) Ticketmaster is idd mooi! Vervallen de plaatsen trouwens als je echt betaald hebt of als je al op checkout gedrukt hebt? En kaapte net iemand plaatsen weg die ik wilde hebben :D

edit: ik heb ze maar gewoon besteld! 13 october zit ik bij wicked!

[ Bericht 2% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 28-07-2012 13:21:12 ]
  ESF Reporter zaterdag 28 juli 2012 @ 13:33:49 #96
87554 Cee
Welluk?
pi_114761928
Mooi! De plaatsen worden voor je vastgehouden (tot een bepaalde tijd) wanneer ze in beeld verschijnen, mocht je niet op tijd zijn met de verdere betaling dan worden ze weer vrijgegeven. En anders zijn ze de jouwe.
Wat voor plaatsen heb je?
pi_114764740
Wicked (NY)
Gershwin Theatre, New York, NY
Sat, Oct 13, 2012 08:00 PM
Seat location: section MMEZZ, row F, seats 15-27

Niet helemaal achteraan maar de rijen ervoor. Dus niet slecht. Die vooraan vind ik veel te duur en ben al eens op broadway geweest en die zalen zjin nu niet bepaald heel groot :D

Het gaat ook een beetje om de sfeer en zo, mijn oma (van 81! :D ) gaat voor de eerste keer naar NYC!

Heb vandaag ook de NY pass besteld en de shuttle vanuit JFK (ga het haar niet aandoen om met een koffer de metro in te gaan ;) )! Dus we zijn een heel eind :)
  ESF Reporter zaterdag 28 juli 2012 @ 16:08:31 #98
87554 Cee
Welluk?
pi_114767142
Leuk! Mooie plaatsen, goed overzicht. Ben benieuwd hoe je oma het vindt! :D Echt geweldig dat ze meegaat.
pi_114772324
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:08 schreef Cee het volgende:
Leuk! Mooie plaatsen, goed overzicht. Ben benieuwd hoe je oma het vindt! :D Echt geweldig dat ze meegaat.
Gelukkig, was natuurlijk een beetje op de gok ;)

Ja echt heel gaaf! Mijn zussen en 3 nichtjes gaan ook mee (dus totaal 7 personen), want mijn oma "wil nog zo graag een keertje NYC in het echt zien" :D

Ben nu dus even de laatste dingen aan het regelen (willen bijv ook de rondvaart rond Manhattan doen), nog andere leuke dingen (de standaard dingen doen we uiteraard) als aanraders die mijn oma ook kan? Ik wilde eigenlijk naar het basketbal, maar dat is dan nog niet bezig :(
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:27:47 #100
189961 ex
aperture science
pi_114772811
Honkbal :)?
The cake is a lie!
pi_114774714
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 06:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben net een paar nachten in het Amsterdam Court gezeten. Is ons prima bevallen, heerlijk bed, schoon, goede locatie (50th en Broadway)...

Ik weet alleen niet wat het heeft gekost.

Dus eigenlijk heb je aan mijn reactie niet zo veel. :+.
O+
  zondag 29 juli 2012 @ 10:39:31 #102
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_114794711
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:27 schreef ex het volgende:
Honkbal :)?
Heb gehoord dat die wedstrijden wat lang duren en wat minder "spannend" is dan basketbal?

Ben al een keertje bij een basketbal wedstrijd geweest in Madison Square Garden (bleek een van de wedstrijden van het jaar te zijn: NY Knicks vs. LA Lakers :D ), en die sfeer daar vond ik zo leuk!
  zondag 29 juli 2012 @ 10:53:25 #103
189961 ex
aperture science
pi_114795020
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:39 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Heb gehoord dat die wedstrijden wat lang duren en wat minder "spannend" is dan basketbal?

Ben al een keertje bij een basketbal wedstrijd geweest in Madison Square Garden (bleek een van de wedstrijden van het jaar te zijn: NY Knicks vs. LA Lakers :D ), en die sfeer daar vond ik zo leuk!
De sfeer bij honkbal is ook echt gaaf hoor. Zie deze foto:


Je hoeft zo'n wedstrijd niet helemaal uit te zitten natuurlijk ;), ik twijfel zelf ook een beetje.
The cake is a lie!
  ESF Reporter zondag 29 juli 2012 @ 12:33:21 #104
87554 Cee
Welluk?
pi_114797720
Ik ben een aantal jaren terug in Fenway Park bij een wedstrijd van de Red Sox geweest. Het regende dat het goot, we hebben 3 man aan slag gezien en daarna 3 uur gewacht op het stoppen van de regen, tevergeefs. Het werd afgelast. Maar ik vond het geweldig om mee te maken, de sfeer, de mensen. Ondanks de regen en het feit dat ik geen donder snap van alle cijfertjes en regels van het spel. :)
pi_114803148
Met mijn vriendin, die hooguit voetbal enigzins leuk vind, naar de washington nationals geweest vorig jaar. heb haar de basics even uitgelegd maar ze heeft de volle 4 en half uur volgehouden zonder een wanklank!

leuke stukjes show erbij, goede sfeer en af en toe wat actie op het veld. Dus ook goed te doen als je niet zo erg van sport houd!
Hooray for boobies!
pi_114831360
Hoppa net hotel en ticket geboekt voor 800e totaal.
Ga van 28-12 tot 4-1 :)

Weet iemand nog een leuk feest met oud en nieuw?
pi_114849594
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:06 schreef stoeltafel het volgende:
Hoppa net hotel en ticket geboekt voor 800e totaal.
Ga van 28-12 tot 4-1 :)

Weet iemand nog een leuk feest met oud en nieuw?
Swedish House Mafia

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114849656
Die bestaan niet meer dan. Ze stoppen ermee in november.

http://www.volkskrant.nl/(...)t-afscheid-aan.dhtml
pi_114850047
Enfin ik ga alle LXVII topics doornemen, want NYC wordt mijn volgende vakantie, ik denk ergens in het najaar. :s)
pi_114852728
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:35 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

Swedish House Mafia

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thnx zal ff kijken. Vanavond ticket opnieuw boeken, cc max was bereikt :(
Airbnb leuke kamer gevonden alleen was die alweer vol. Nu op een andere gereageerd.

Welke wijken vinden jullie het leukste? Chelsea lijkt me erg leuk en Meatpacking.
Heb nu een appartement gevonden in Upper East Side, is dat wat?
pi_114857422
is het naar New York goedkoper om vlucht+accomodatie te boeken of vlucht en accomodatie apart?
pi_114859640
Vlucht. Tenminste als je rond oud en nieuw gaat. Heb zelf het goedkoopste ticket geboekt via skyscanner en dan vanaf Dusseldorf. Ticket is vaak met een hotel en dat maakt het duur. Nu boek ik een ticket plus een hostel wat veel geld scheelt.
pi_114863609
wat zijn de goedkoopste maatschappijen als je vanaf Schiphol direct op New York wil vliegen?
pi_114864432
Weet ik niet weet wel dat Dusseldorf bijna 200e goedkoper is dan Amsterdam dus waarom dan voor Adam kiezen? Moet wel zeggen dat het voor mij even ver rijden is.
pi_114866457
In jou situatie stoeltafel misschien 200¤.
In mijn situatie was het 50¤ voor een ticket en 2 uur meer reistijd.
pi_114868675
Oke dan valt het tegen ja. Net geboekt bij vliegtickets.nl

28-12 tot 4-1, dusseldorf - NY voor 568e
Heen 1 tussenstop in Londen en het duurt 11 uur
Terug 2 x een tussenstop en de reis duurt 13.5 uur

Valt me allemaal nog wel mee. Als ik boek via Adam dan is het 750e echter wel rechtstreeks.

Nu nog een leuk hostel/appartement. Had drie leuke appartementen gevonden via airbnb.com echter zijn ze allemaal weg tijden oud en nieuw, grrrrrrr.
pi_114868880
Ik vlieg voor 680¤ rechtstreeks.
Dan is 120¤ meer voor rechtstreeks mij meer dan waard. 2 x overstappen en 13,5 uur onderweg zijn, niks voor mij.

Ik vlieg heen 8.35 uur en terug 7.40.
Jij doet er 6 uur langer over. Dan is 200¤ een hoop geld, maar kies ik toch voor gemak.
pi_114869435
Ik vond het overstappen op de heenweg niet fijn. Dan ben je al een tijd onderweg (uur rijden naar vliegveld, ivm vakantiedrukte drie (!!!) uur van tevoren aanwezig zijn, op Heathrow weer bijna drie uur wachten) en dan komt het lange stuk nog.
Tap tap tap
pi_114869750
En dan hoefde jij maar 1 x over te stappen. Stoeltafel moet 2 x.
  maandag 30 juli 2012 @ 22:07:58 #120
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_114870539
Ik betaal zelf altijd liever meer voor een directe vlucht als een goedkopere vlucht waar je 1 of 2 keer moet overstappen.... ik vind dat echt niks.

Ik deed er precies 12 uur over vanaf het moment dat ik mijn kamer uitliep in NY, en het moment dat ik thuis was :).
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_114871291
Ik langer :') we hadden om 2 uur 's middags de shuttle voor ons hotel en ik kwam de volgende dag om half 1 s middags thuis.
Tap tap tap
pi_114885137
Iemand hier ervaringen met airbnb.com ?
Zo ja waar sliepen jullie??

Had een goede gevonden, is net een scam:(

Heb nu een leuke gevonden in Hells Kitchen voor 700e voor 7 dagen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 12:32:04 #123
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_114891053
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:34 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

thnx zal ff kijken. Vanavond ticket opnieuw boeken, cc max was bereikt :(
Airbnb leuke kamer gevonden alleen was die alweer vol. Nu op een andere gereageerd.

Welke wijken vinden jullie het leukste? Chelsea lijkt me erg leuk en Meatpacking.
Heb nu een appartement gevonden in Upper East Side, is dat wat?
Ik ga ook rond die tijd :)

ik zit via airbnb in bowery
Wat doe ik hier?
pi_114891681
Goede tijd dus. Wat ga je doen met NYE? Zit te kijken voor een leuk feest.
pi_114896116
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:28 schreef stoeltafel het volgende:
Iemand hier ervaringen met airbnb.com ?
Zo ja waar sliepen jullie??

Had een goede gevonden, is net een scam:(

Heb nu een leuke gevonden in Hells Kitchen voor 700e voor 7 dagen.
net of het? En hoe kwam je daar achter?
pi_114896632
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:41 schreef nelisb het volgende:
Ik vlieg voor 680¤ rechtstreeks.
Dan is 120¤ meer voor rechtstreeks mij meer dan waard. 2 x overstappen en 13,5 uur onderweg zijn, niks voor mij.

Ik vlieg heen 8.35 uur en terug 7.40.
Jij doet er 6 uur langer over. Dan is 200¤ een hoop geld, maar kies ik toch voor gemak.
welke maatschappij? en vlieg je vanaf Schiphol?
pi_114897171
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:35 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

net of het? En hoe kwam je daar achter?
Het maar ik kwam er gelukkig op tijd achter. Het leek ook veels te mooi om waar te zijn.

Thank you for your swift reply,

We hope that you'll have a pleasant stay, the apartment is available for your chosen dates .the apartment is available for your chosen dates . I am quite sure that this is arguably one of the best apartment you can get around at this reduced rate. I cannot guarantee the hold of the apartment until you make a reservation for it.

You are to make a payment of the rental fee plus refundable damage fee of $300 which enable us to reserve and secure the apartment for your choosing date. The advance payment is required before arrival. Our Payment Method Is By Western Union Money Transfer Or MoneyGram Transfer.

Note: Damages fee is fully refundable on the day of departure, provided all the amenities in the unit are accounted for.

Kindly get back to me if you are interested so I can send you the required document (Agreement form and payment method) for reservation. I will be waiting to read back from you.

Thanks!
Jennifer Kleedorfer

Rob,

Sorry I don't allow reservation on airbnb.com. Reservation and payment are done here. You'll be making the full payment including damages fee through Western Union Or MoneyGram.

Thanks!

What scams should I watch out for?

While the vast majority of our transactions are incident-free, we would like to let you know what to look out for to avoid any potential scams. It's never too late to learn more about protecting yourself as a host or a guest on Airbnb, and we also recommend you visit our Trust & Safety Center to learn about the safety features we made with you in mind.

We designed Airbnb to help protect you from commons scams found on other websites, like price jacking and the bait-and-switch. On-site messaging, secure payments, and user flagging are just a few examples of tools we offer to avoid those scams and enable trust and safety in our community.

All legitimate payments on Airbnb will take place on our website. If you receive a personal email from anyone, including an automated@airbnb.com or any other username@airbnb.com email address, asking you to pay off-site, immediately report it to safety@airbnb.com and end all communication with the user.

You should not receive a paper or PDF invoice from a host or from Airbnb asking you for payment, and any of the following key words should be immediately flagged or avoided: Western Union, MoneyGram, cashier’s check, money order, Liberty Reserve, etc.

We ask you to keep your communication and transactions directly on Airbnb.
If your transaction happens offline and we have no record of it, it is almost impossible for us to assist you. Learn more about our payment system so you understand how it works.

http://www.airbnb.com/help/question/traveling/199
pi_114897242
Wel vind ik dat airbnb nogal traag is in de communicatie. De website zelf dan. Ze bieden dan wel 24/7 support aan maar op mijn eerste vraag wacht ik al 24uur wel erg slecht want de fee is vrij fors.

Mensen hier niet boeken, scam!

https://www.airbnb.com/rooms/625756
https://www.airbnb.com/rooms/625793
https://www.airbnb.com/rooms/625769
pi_114898099
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:47 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

welke maatschappij? en vlieg je vanaf Schiphol?
Geboekt via United.com. Maar krijg alle info van KLM en heb ook betaald aan KLM.

Vlieg van Amsterdam naar Newark en weer terug vanaf Newark.
Wel september trouwens.
pi_114898587
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:01 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Het maar ik kwam er gelukkig op tijd achter. Het leek ook veels te mooi om waar te zijn.

Thank you for your swift reply,

We hope that you'll have a pleasant stay, the apartment is available for your chosen dates .the apartment is available for your chosen dates . I am quite sure that this is arguably one of the best apartment you can get around at this reduced rate. I cannot guarantee the hold of the apartment until you make a reservation for it.

You are to make a payment of the rental fee plus refundable damage fee of $300 which enable us to reserve and secure the apartment for your choosing date. The advance payment is required before arrival. Our Payment Method Is By Western Union Money Transfer Or MoneyGram Transfer.

Note: Damages fee is fully refundable on the day of departure, provided all the amenities in the unit are accounted for.

Kindly get back to me if you are interested so I can send you the required document (Agreement form and payment method) for reservation. I will be waiting to read back from you.

Thanks!
Jennifer Kleedorfer

Rob,

Sorry I don't allow reservation on airbnb.com. Reservation and payment are done here. You'll be making the full payment including damages fee through Western Union Or MoneyGram.

Thanks!

What scams should I watch out for?

While the vast majority of our transactions are incident-free, we would like to let you know what to look out for to avoid any potential scams. It's never too late to learn more about protecting yourself as a host or a guest on Airbnb, and we also recommend you visit our Trust & Safety Center to learn about the safety features we made with you in mind.

We designed Airbnb to help protect you from commons scams found on other websites, like price jacking and the bait-and-switch. On-site messaging, secure payments, and user flagging are just a few examples of tools we offer to avoid those scams and enable trust and safety in our community.

All legitimate payments on Airbnb will take place on our website. If you receive a personal email from anyone, including an automated@airbnb.com or any other username@airbnb.com email address, asking you to pay off-site, immediately report it to safety@airbnb.com and end all communication with the user.

You should not receive a paper or PDF invoice from a host or from Airbnb asking you for payment, and any of the following key words should be immediately flagged or avoided: Western Union, MoneyGram, cashier’s check, money order, Liberty Reserve, etc.

We ask you to keep your communication and transactions directly on Airbnb.
If your transaction happens offline and we have no record of it, it is almost impossible for us to assist you. Learn more about our payment system so you understand how it works.

http://www.airbnb.com/help/question/traveling/199
Ah, dat is vrij duidelijk inderdaad. Bij Western Union gaan sowieso alle alarmbellen af bij mij. Heb je dit ook aan airbnb gemeld? Die linkjes die je geeft werken niet meer, dus het lijkt al verwijderd te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tourniquet op 31-07-2012 15:42:34 ]
pi_114900762
Jip!

Hello Rob,
My name is Christopher and I work with the Airbnb Trust and Safety Team. Thank you very much for taking the time to contact us and alerting us to Jennie's listings. We have removed her listings and profile from the community for violating our Terms of Use www.airbnb.com/terms. You did the right thing by not communicating with her or sending any funds outside of the Airbnb system. We really appreciate your assistance and helping to make the Airbnb community a safer place for everyone!

All the best,

Christopher S
pi_114902764
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:25 schreef nelisb het volgende:

[..]

Geboekt via United.com. Maar krijg alle info van KLM en heb ook betaald aan KLM.

Vlieg van Amsterdam naar Newark en weer terug vanaf Newark.
Wel september trouwens.
ok thanks voor die info, maar waarom geen JFK dan?
je hebt dus JFK, Newark en La Guardia..
is JFK de airport die het meest dicht bij New York City zit? volgens mij zit La Guardia het meest dichter bij toch, meer dan JFK.. ik weet alleen niet of er vluchten zijn tussen Schiphol en La Guardia. en volgens mij zit Newark er het verst vandaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door EL_Presidente op 31-07-2012 17:16:22 ]
pi_114903553
Newark woont mijn tante nagenoeg naast. Daar slaap ik. Vandaar.
pi_114904025
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:29 schreef nelisb het volgende:
Newark woont mijn tante nagenoeg naast. Daar slaap ik. Vandaar.
ah ok dat is wel chill hoef je geen accomodatie te regelen

ik moet nog beginnen met lezen over New York, maar ik ben er inmiddels :') achter dat Manhattan voor mij het New York is waar ik wil zijn..
ik zoek een goede centrale locatie voor accommodatie op loopafstand van bezienswaardigheden en winkels. misschien dat jij tips hebt met betrekking tot de wijk. waarschijnlijk moet ik dan ergens bij Central Park/5th avenue zitten? :@

zo op het eerste gezicht: Upper East, Midtown East, Midtown West.. het meest geschikt voor mij denk ik..


[ Bericht 4% gewijzigd door EL_Presidente op 31-07-2012 17:54:00 ]
pi_114905531
Dit is Chelsea, check hoe leuk de buurt is

http://www.worldtravelimages.net/New_York_Chelsea.html
pi_114906207
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:16 schreef stoeltafel het volgende:
Dit is Chelsea, check hoe leuk de buurt is

http://www.worldtravelimages.net/New_York_Chelsea.html
wow ziet er inderdaad niet verkeerd uit O+
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:18:45 #137
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_114915599
Kan iemand de startpost ff aanpassen?
Hotel pennsylvania is echt een tyfusdump aan het worden :r
Gerenoveerde kamers heb ik er al een paar keer niet meer gehad. Nasty kleine kamertjes met ranzige douche en wc :r
Haters everywhere but I don't really care.
pi_114915654
Gelukkig ben ik dus toch maar voor Carter gegaan :')
Tap tap tap
pi_114915762
jezus zijn er geen andere hotels in fucking NYC.. ik zit nu in topic 1 over New York City (2003) en daar ging het ook over Carter en Pennsylvania.. :') er is dus blijkbaar niets veranderd
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:25:08 #140
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_114916005
Space shuttle staat ook bij Intrepid tegenwoordig!!

Edit: de OP lijkt dan ook uit 2003 :)
Pennsylvania elke keer weer slechter. Echt een dump nu. Nooit meer.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_114916228
Een vriend van me was in het Pennsylvania geweest en zat helemaal onder de jeukende bultjes :')
Tap tap tap
  ESF Reporter dinsdag 31 juli 2012 @ 21:54:20 #142
87554 Cee
Welluk?
pi_114917816
Eerste paar keer in NYC heb ik in het Pennsylvania geslapen. Tweede verblijf zijn we 3x van kamer verwisseld, een keer omdat er een muis zat, dag daarna een gigantisch grote kamer maar vriendin van me zat helemaal onder de rode bultjes na 1 nacht, derde kamer was wel goed. Flexibel waren ze wel, dat moet ze gegeven worden. _O-
pi_114936379
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:25 schreef matthijst het volgende:
Space shuttle staat ook bij Intrepid tegenwoordig!!

Edit: de OP lijkt dan ook uit 2003 :)
Pennsylvania elke keer weer slechter. Echt een dump nu. Nooit meer.
Yups, een van de redenen waarom ik naar The Intrepid ga is om The Enterprise in het echt te zien :D. Ik weet nog niet precies wanneer ik ga komende week. Wel irritant dat ze nauwelijks reageren op e-mail en hun contact form. Ik heb een New York Pass die toegang geeft tot The Intrepid echter het enige wat ze weten te melden is dat je moet bij betalen voor het Space Shuttle paviljoen maar niet hoeveel :(.
pi_114936430
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:01 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Yups, een van de redenen waarom ik naar The Intrepid ga is om The Enterprise in het echt te zien :D. Ik weet nog niet precies wanneer ik ga komende week. Wel irritant dat ze nauwelijks reageren op e-mail en hun contact form. Ik heb een New York Pass die toegang geeft tot The Intrepid echter het enige wat ze weten te melden is dat je moet bij betalen voor het Space Shuttle paviljoen maar niet hoeveel :(.
ik ga de Intrepid ook toevoegen aan mijn Itinerary :Y
pi_114936759
nog steeds mensen die via Jan Doets boeken of is dat zoooo 2004?
pi_114936833
Wie? Boek zelf altijd alleen een ticket als ik op vakantie ga. Alleen in zo'n drukke periode ook een appartement geboekt.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:29:02 #147
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_114937117
Space Shuttle ticket is $6 duurder dan normaal ticket.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:48:06 #148
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_114937736
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:21 schreef EL_Presidente het volgende:
jezus zijn er geen andere hotels in fucking NYC.. ik zit nu in topic 1 over New York City (2003) en daar ging het ook over Carter en Pennsylvania.. :') er is dus blijkbaar niets veranderd
Snap ik ook niet helemaal. Ik zit meestal in een hotel op Long Island. Een metrohalte en je staat midden in Manhattan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_114939914
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Snap ik ook niet helemaal. Ik zit meestal in een hotel op Long Island. Een metrohalte en je staat midden in Manhattan.
idem
Hooray for boobies!
pi_114940493
Wij hebben in het Milford plaza hotel geslapen, het lag 2 blocks van times square verwijderd, perfecte locatie en prima hotel.
pi_115031847
Weet iemand welke straat het is waar je tussen de flatgebouwen doorkijkt en dan de pijler van de manhattan bridge ziet ? Ik bedoel dan de plaats waar b.v. deze foto is gemaakt : http://www.flickr.com/pho(...)37104/in/photostream
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2012 @ 04:20:22 #152
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_115036511
Ik zat in het Wolcott hotel, steenworp afstand van het ESB, Macy's en het Flat Iron gebouw. Ideaal :)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_115036627
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:05 schreef roym het volgende:
Weet iemand welke straat het is waar je tussen de flatgebouwen doorkijkt en dan de pijler van de manhattan bridge ziet ? Ik bedoel dan de plaats waar b.v. deze foto is gemaakt : http://www.flickr.com/pho(...)37104/in/photostream
Waarschijnlijk moet je dat met Google Maps redelijk goed kunnen vinden, met de satelietfoto's?

Ik gok Washington street, in Brooklyn. Niet vanaf Manhattan dus.
pi_115037156
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 05:00 schreef LieLie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moet je dat met Google Maps redelijk goed kunnen vinden, met de satelietfoto's?

Ik gok Washington street, in Brooklyn. Niet vanaf Manhattan dus.
Correct! Ik heb inmiddels de plek ingevoerd in Flickr. Je kan nu exact zien waar de foto is gemaakt. :s)
pi_115037471
Die plek is trouwens bekend geworden door de filmposter van de film "Once upon a time in America":

pi_115104611
Het is erg warm hier in New York, wel wat meer wind dan gisteren. *zwaait*
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:31:43 #157
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_115105169
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Snap ik ook niet helemaal. Ik zit meestal in een hotel op Long Island. Een metrohalte en je staat midden in Manhattan.
Voorbeeld van zon hotel?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_115105771
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:31 schreef matthijst het volgende:

[..]

Voorbeeld van zon hotel?
Gewoon op booking.com Long Island City, Queens intikken en ze verschijnen allemaal...
pi_115130276
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:31 schreef matthijst het volgende:

[..]

Voorbeeld van zon hotel?
Ik zat in mei in het Howard Johnson hotel in Long Island. Het was een prima hotel, schone kamer en badkamer, ruim genoeg voor met z'n tweetjes. Ik had het geboekt inclusief ontbijt wat niet erg veel voorstelde maar het was voldoende om even iets te eten voordat je deur uit ging. Er was een metrostation op nog geen 5 minuten lopen en er zat een 24-uurs winkeltje op de route naar de metro. We zaten altijd binnen 15 minuten op Manhattan. Het enige wat je eventueel als minpunt kunt beschouwen was de wijk waarin het hotel was gevestigd. Het was echt een zwarte wijk, naar mijn idee met redelijk wat armoede. Maar ik heb me er nooit onveilig gevoeld, ook niet als ik laat op de avond weer terug ging naar het hotel.
Ik vond het echt prima te doen, met de metro ben je binnen no time waar wil je zijn en je betaalt stukken minder dan bij een hotel op Manhattan.
pi_115130470
ik ben me aan het inlezen op Fok TRV en zoek de volgende links, iemand die me kan helpen:
New York City part 10
New York City part 11
New York City part 12
New York City part 13
New York City part 14
pi_115130767
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:26 schreef EL_Presidente het volgende:
ik ben me aan het inlezen op Fok TRV en zoek de volgende links, iemand die me kan helpen:
New York City part 10
New York City part 11
New York City part 12
New York City part 13
New York City part 14
New York City Part 10
New York City Part XI
New York City Deel XII
New York City Part XIII
New York City Part XIV

Allemaal vrij makkelijk te vinden als je in de link van de topicreeks kijkt :)
pi_115130825
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:37 schreef MaxMark het volgende:

[..]

New York City Part 10
New York City Part XI
New York City Deel XII
New York City Part XIII
New York City Part XIV

Allemaal vrij makkelijk te vinden als je in de link van de topicreeks kijkt :)
_O-
thanks man, ik was vergeten dat er een 2e pagina was :')
pi_115130848
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:38 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

_O-
thanks man, ik was vergeten dat er een 2e pagina was :')
:D
pi_115130867
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:39 schreef MaxMark het volgende:

[..]

:D
ik ben nu bij topic 10, maar ik heb zo het idee dat er niets meer in te lezen valt.. heb al een idee wat je allemaal kan doen in NYC.. :P
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:42:25 #165
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_115130905
http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
Ook altijd hendig.

Mooiste vind ik:
- Roosevelt Island Tram
- Broadway afsjokken naar Battery Park toe
- Highline park
- DUMBO / Brooklyn Bridge Park
- Over Brooklyn Bridge heen wandelen
- Unispehere in Queens Flushing Meadows Park
- Wall Street (+ evt. Federal Reserve Gold Vault tourtje)
- Trinity Church / St. Paul's Chapel / Ground Zero

Volgende keer hopelijk:
- Space Shuttle bij Intrepid Museum
- Brooklyn Nets basketballwedstijd
- 9/11 Memorial watervalgebeuren

edit: oh ja, en shoppen bij Jersey Gardens Outlets

[ Bericht 31% gewijzigd door matthijst op 05-08-2012 11:50:02 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_115132838
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:31 schreef matthijst het volgende:

[..]

Voorbeeld van zon hotel?
Country inn

http://www.countryinns.co(...)el-ny-11101/nynyquee

Hier heb ik een week gezeten na tips uit dit topic. Ideaal! Ook voor mijn vrouw. Niks onveilig gevoel savonds ofzo. Dus dat kon niet beter.
pi_115133518
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:42 schreef matthijst het volgende:
http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
Ook altijd hendig.

Mooiste vind ik:
- Roosevelt Island Tram
- Broadway afsjokken naar Battery Park toe
- Highline park
- DUMBO / Brooklyn Bridge Park
- Over Brooklyn Bridge heen wandelen
- Unispehere in Queens Flushing Meadows Park
- Wall Street (+ evt. Federal Reserve Gold Vault tourtje)
- Trinity Church / St. Paul's Chapel / Ground Zero

Volgende keer hopelijk:
- Space Shuttle bij Intrepid Museum
- Brooklyn Nets basketballwedstijd
- 9/11 Memorial watervalgebeuren

edit: oh ja, en shoppen bij Jersey Gardens Outlets
Welke merken heb je bij de outlets? Is het veel goedkoper dan NY?
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:14:46 #168
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_115134167
Koop d'r meestal Tommy Hilfiger en dat is wel veel goedkoper.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_115134700
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:31 schreef matthijst het volgende:

[..]

Voorbeeld van zon hotel?
vorig jaar Howard Johnson Inn. goedkoop, schone kamers en op een zucht van manhattan met de metro (3 minuten lopen)
Hooray for boobies!
pi_115218861
Een hotel in het meatpack district is dat een goede locatie?
pi_115230411
iemand een idee of het te doen is om vanaf New York City Manhattan laten we zeggen Times Square voor een dagje naar de Jersey Shore te gaan. is het ver (hoe lang is de reis), hoe kom je daar, en wat zal een enkeltje of retour kosten? :) alvast dank
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:20:40 #172
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115235315
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:55 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Welke merken heb je bij de outlets? Is het veel goedkoper dan NY?
Prijsverschil tussen een outlet en New York is enorm, ik was alleen niet in Jersey Gardens maar in Wrentham, MA. Bijvoorbeeld bij Levi's broeken gekocht, 505 in de outlet store in tientallen kleuren, 40$ per stuk, zelfde 505 in retail stores Manhattan 80$ en beperkte kleurkeuze. Converse schoenen op alles in de outlet een tweede paar gratis tegen gelijke of goedkopere prijzen ten opzichte van retail stores. Bovendien is state tax is New York natuurlijk hoog!

Winkels in outlets zijn uiteraard merken en ketens: Levi's, Converse, GAP, American Eagle Outfitters, Banana Republic (http://www.premiumoutlets.com/outlets/store_listing.asp?id=10)

Wat ik in New York erg gaaf vond:
- Fiets huren en door Manhattan fietsen
- Wandelen in Brooklyn, Harlem (eten buiten Manhattan is ook veel beter en goedkoper!)
- Yankees vs Red Sox kijken in Yankee Stadium
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:09:46 #173
12621 tcr
*nix 4ever
pi_115237722
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:20 schreef XL het volgende:

[..]

Prijsverschil tussen een outlet en New York is enorm, ik was alleen niet in Jersey Gardens maar in Wrentham, MA. Bijvoorbeeld bij Levi's broeken gekocht, 505 in de outlet store in tientallen kleuren, 40$ per stuk, zelfde 505 in retail stores Manhattan 80$ en beperkte kleurkeuze. Converse schoenen op alles in de outlet een tweede paar gratis tegen gelijke of goedkopere prijzen ten opzichte van retail stores. Bovendien is state tax is New York natuurlijk hoog!
Toen misschien wel, momenteel is er geen tax op kleding. In MA was die er al niet (tot $175 per artikel).

Voor Wrentham, MA trouwens even bij de website registreren voor VIP-user. Dan kun je gratis een bonnenboekje halen bij de receptie en veel andere kortingsbonnen. Voor Tommy-fans loont het altijd al een plattegrond van een outlet te halen, meestal zit hier ook een bon in (10-15% extra korting).
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:28:07 #174
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115238579
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:09 schreef tcr het volgende:

[..]

Toen misschien wel, momenteel is er geen tax op kleding. In MA was die er al niet (tot $175 per artikel).

Voor Wrentham, MA trouwens even bij de website registreren voor VIP-user. Dan kun je gratis een bonnenboekje halen bij de receptie en veel andere kortingsbonnen. Voor Tommy-fans loont het altijd al een plattegrond van een outlet te halen, meestal zit hier ook een bon in (10-15% extra korting).
Dat met die tax zou kunnen, heb ik me niet in verdiept. Dat bonnenboekje kregen wij op basis van een pasje wat bij onze huurauto zat. Als je veel in 1 winkel koopt maakt dat nog behoorlijk verschil inderdaad. Ik geloof dat die outlets ook ketens zijn. Zowel Jersey Gardens als Wrentham (niet dezelfde keten) maar die kortingstrucs werken natuurlijk bij alle vestigingen van die ketens.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:25:51 #175
12621 tcr
*nix 4ever
pi_115240729
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:28 schreef XL het volgende:

[..]

Dat met die tax zou kunnen, heb ik me niet in verdiept. Dat bonnenboekje kregen wij op basis van een pasje wat bij onze huurauto zat. Als je veel in 1 winkel koopt maakt dat nog behoorlijk verschil inderdaad. Ik geloof dat die outlets ook ketens zijn. Zowel Jersey Gardens als Wrentham (niet dezelfde keten) maar die kortingstrucs werken natuurlijk bij alle vestigingen van die ketens.
Klopt, de bon voor Tommy is voor alle Outlets. Krijg nog regelmatig mailtjes van de nieuwsbrieven van Tommy and Ralph met kortingsbonnen. Daarnaast laatste tijd ook veel staten die een 'tax-free holiday" hebben, zag nu dat voor Connecticut een tax-free weekje op alles onder de $300 (kleding en schoenen). Kopeh Kopeh !!!
pi_115280617
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:14 schreef EL_Presidente het volgende:
iemand een idee of het te doen is om vanaf New York City Manhattan laten we zeggen Times Square voor een dagje naar de Jersey Shore te gaan. is het ver (hoe lang is de reis), hoe kom je daar, en wat zal een enkeltje of retour kosten? :) alvast dank
niemand? :@
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:18:55 #177
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_115281625
Haters everywhere but I don't really care.
pi_115309332
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:20 schreef XL het volgende:

[..]

Prijsverschil tussen een outlet en New York is enorm, ik was alleen niet in Jersey Gardens maar in Wrentham, MA. Bijvoorbeeld bij Levi's broeken gekocht, 505 in de outlet store in tientallen kleuren, 40$ per stuk, zelfde 505 in retail stores Manhattan 80$ en beperkte kleurkeuze. Converse schoenen op alles in de outlet een tweede paar gratis tegen gelijke of goedkopere prijzen ten opzichte van retail stores. Bovendien is state tax is New York natuurlijk hoog!

Winkels in outlets zijn uiteraard merken en ketens: Levi's, Converse, GAP, American Eagle Outfitters, Banana Republic (http://www.premiumoutlets.com/outlets/store_listing.asp?id=10)

Wat ik in New York erg gaaf vond:
- Fiets huren en door Manhattan fietsen
- Wandelen in Brooklyn, Harlem (eten buiten Manhattan is ook veel beter en goedkoper!)
- Yankees vs Red Sox kijken in Yankee Stadium
Als je beetje goed shopt heb je ook bij de Levis store en Manhatten zelf gewoon de jeans voor $40 hoor! Hoef je niet voor naar de outlets...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_115309611
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:42 schreef matthijst het volgende:
http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
Ook altijd hendig.

Mooiste vind ik:
- Roosevelt Island Tram
- Broadway afsjokken naar Battery Park toe
- Highline park
- DUMBO / Brooklyn Bridge Park
- Over Brooklyn Bridge heen wandelen
- Unispehere in Queens Flushing Meadows Park
- Wall Street (+ evt. Federal Reserve Gold Vault tourtje)
- Trinity Church / St. Paul's Chapel / Ground Zero

Volgende keer hopelijk:
- Space Shuttle bij Intrepid Museum
- Brooklyn Nets basketballwedstijd
- 9/11 Memorial watervalgebeuren

edit: oh ja, en shoppen bij Jersey Gardens Outlets
Roosevelt Island Tram staat ook op mijn lijstje :Y

En Intrepid hebben we al gedaan, maar ik zou die zo weer doen om ff space shuttle te kunnen bekijken!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:13:22 #181
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115310830
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:46 schreef existenz het volgende:

[..]

Als je beetje goed shopt heb je ook bij de Levis store en Manhatten zelf gewoon de jeans voor $40 hoor! Hoef je niet voor naar de outlets...
De prijzen waren voor ons niet eens bijna vergelijkbaar, de outlet was echt goedkoop en we hadden achteraf spijt niet nog meer te hebben gekocht (na 400 dollar te hebben stuk geslagen). 1 week later wisten we dat we nog een paar kilo over gingen houden en zijn we alle levi's stores die we in New York tegenkwamen ingegaan om de jeans nogmaals te kopen. Zowel in keuze als prijs kwam het niet meer in de buurt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_115314319
Gewoon naar batavia stad in Lelystad.
3 voor 130/135¤ geloof ik. Exact zelfde modellen.

Scheelde rond de 12-15¤ per broek met de huidige koers.

[ Bericht 29% gewijzigd door nelisb op 08-08-2012 23:19:09 ]
  donderdag 9 augustus 2012 @ 00:17:00 #183
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_115318476
Hilfigerspul is wel veeeeeeeeeeeeel goedkoper in de VS.
Pas nog bij zo'n outlet in Berlijn geweest. Truien voor 70 euro ofzo, liggen hier (Orlando nu) voor minder dan 30 euro. Spijkerbroeken bij Levi's outet voor 40 per stuk, maar die had je in NYC voor 35 ofzo bij Macy's, dus dat scheelde niet veel.

Bij Target en Walmart hebben ze nu allebei eigen merk jeans, gemaakt door Levi's. Die zijn iets van 16-18 euro per stuk. Bizar dat dat kan.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 09:26:03 #184
12621 tcr
*nix 4ever
pi_115325760
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 00:17 schreef matthijst het volgende:
Hilfigerspul is wel veeeeeeeeeeeeel goedkoper in de VS.
Pas nog bij zo'n outlet in Berlijn geweest. Truien voor 70 euro ofzo, liggen hier (Orlando nu) voor minder dan 30 euro.
Even een boekje van de outlet regelen, waar 9 van de 10 keer nog een extra kortingsbon inzit.

Wel eens gelezen dat bij sommige outlet winkels er niet alleen oude collectie ligt, maar ook de wat mindere kwaliteit dan je in een normale winkel koopt. Maar voor dat geld hoeft het ook niet eeuwig mee te gaan ;).
  donderdag 9 augustus 2012 @ 09:41:17 #185
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_115326111
Hilfiger outlets in de vs hebben gewoon speciale outlet collectie. Is geen ouwe bij elkaar geraapte niet verkochte zooi vanuit het hele land.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:02:36 #186
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_115334508
Ga volgende week naar New York *O*

Ik wil kaarten voor Top of the Rock bestellen via de site. Op de site kan je kaarten bestellen om op een specifieke tijd omhoog te gaan. Betekent dit dat je niet in een rij hoeft te gaan staan? Heeft iemand hier ervaring mee?
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
pi_115335684
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:02 schreef tomttt het volgende:
Ga volgende week naar New York *O*

Ik wil kaarten voor Top of the Rock bestellen via de site. Op de site kan je kaarten bestellen om op een specifieke tijd omhoog te gaan. Betekent dit dat je niet in een rij hoeft te gaan staan? Heeft iemand hier ervaring mee?
Dat is zeker handig. Ik ben in juni naar NY geweest. Eerst naar het Empire state buildig. Daar is het gewoon in de rij staan en omhoog en mag je naar buiten als het past. Paar dagen daarna wilde we naar de Top of the Rock en dat wilde we met zonsondergang doen. Dus wij daar in de buurt gegeten en rustig gewacht tot het ongeveer die tijd was. Dus toen kwamen we daar kregen we de toegangskaarten (de kaartjes hadden we van te voren al via internet hadden gekocht) met een tijd die anderhalf uur later was. Dus dat was even een tegenvaller.
pi_115344657
Ja, wij hebben eerst ook een eeuw in de rij gestaan en hebben toen maar kaartjes voor de volgende avond gekocht.
Tap tap tap
  donderdag 9 augustus 2012 @ 19:56:35 #189
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_115348349
Heb zojuist de tickets besteld. Bedankt voor jullie reacties ^O^
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
pi_115354313
quote:
99s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:13 schreef XL het volgende:

[..]

De prijzen waren voor ons niet eens bijna vergelijkbaar, de outlet was echt goedkoop en we hadden achteraf spijt niet nog meer te hebben gekocht (na 400 dollar te hebben stuk geslagen). 1 week later wisten we dat we nog een paar kilo over gingen houden en zijn we alle levi's stores die we in New York tegenkwamen ingegaan om de jeans nogmaals te kopen. Zowel in keuze als prijs kwam het niet meer in de buurt.
Misschien dat wij in de sale periode waren dan, maar wij hadden in de officiele stores dezelfde prijzen als mensen hier noemen voor de outlets.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_115354333
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:10 schreef nelisb het volgende:
Gewoon naar batavia stad in Lelystad.
3 voor 130/135¤ geloof ik. Exact zelfde modellen.

Scheelde rond de 12-15¤ per broek met de huidige koers.
3 nieuwe modellen voor 90 in NY :P
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:41:58 #192
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_115374090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:56 schreef tomttt het volgende:
Heb zojuist de tickets besteld. Bedankt voor jullie reacties ^O^
Dat is echt niet noodzakelijk :P Heb zelf kaarten pas gekocht bij de Top of the rock en kon gelijk een pas kopen voor 6 attracties, volgens mij stond ik niet heel veel langer in de rij dan mensen die al een kaartje hadden.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 00:17 schreef matthijst het volgende:
Hilfigerspul is wel veeeeeeeeeeeeel goedkoper in de VS.
Pas nog bij zo'n outlet in Berlijn geweest. Truien voor 70 euro ofzo, liggen hier (Orlando nu) voor minder dan 30 euro. Spijkerbroeken bij Levi's outet voor 40 per stuk, maar die had je in NYC voor 35 ofzo bij Macy's, dus dat scheelde niet veel.

Bij Target en Walmart hebben ze nu allebei eigen merk jeans, gemaakt door Levi's. Die zijn iets van 16-18 euro per stuk. Bizar dat dat kan.
Ik heb op Times Square bij de Levi store een nieuwe broek voor 25 dollar gekocht :D Toevallig 50% korting op de hele collectie!
PSN-ID: SoliD_S
pi_115513471
hoe komt het dat in de topicchain van L naar LXIV gaat :{
Topicreeks: New York City
pi_115513641
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:15 schreef EL_Presidente het volgende:
hoe komt het dat in de topicchain van L naar LXIV gaat :{
Topicreeks: New York City
Omdat deel L al in 2009 was geweest? Tel maar na. :P Vanaf 57 is het misgegaan, in plaats van LVII werd het nummer toen ineens XLVI waardoor 50 (L) later voor een tweede keer kwam. Op een gegeven moment is dat weer gecorrigeerd (sprong tussen L en LXIV). Romeinse telling is blijkbaar lastig en de automatische ophoogfunctie van Fok er ook niet mee kan omgaan. Misschien handig om maar gewone nummering te gaan gebruiken...

[ Bericht 7% gewijzigd door Tourniquet op 13-08-2012 15:29:40 ]
pi_115515962
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:20 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Omdat deel L al in 2009 was geweest? Tel maar na. :P Vanaf 57 is het misgegaan, in plaats van LVII werd het nummer toen ineens XLVI waardoor 50 (L) later voor een tweede keer kwam. Op een gegeven moment is dat weer gecorrigeerd (sprong tussen L en LXIV). Romeinse telling is blijkbaar lastig en de automatische ophoogfunctie van Fok er ook niet mee kan omgaan. Misschien handig om maar gewone nummering te gaan gebruiken...
dus als ik de topicreeks: Topicreeks: New York City neem
heb ik alle topics of mis ik dan een aantal?
pi_115621140

This ain't the Autobahn _O-
pi_115625143
alle topics van de New York City topicreeks doorgenomen _O_

vraagje:
ik vond de Chelsea Market een leuke tip.
welke markten heb je nog meer in New York?

:)
  woensdag 15 augustus 2012 @ 23:52:55 #198
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_115625653
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 08:39 schreef Tourniquet het volgende:
Die plek is trouwens bekend geworden door de filmposter van de film "Once upon a time in America":

[ afbeelding ]
Hahaha, shit. Ik heb (onbewust) ook een foto daar genomen.

pi_115626094
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:52 schreef Haunter het volgende:

[..]

Hahaha, shit. Ik heb (onbewust) ook een foto daar genomen.

[ afbeelding ]
dit is de Manhattan Bridge toch, en niet de Brooklyn Bridge?
  donderdag 16 augustus 2012 @ 00:04:16 #200
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_115626281
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 00:00 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

dit is de Manhattan Bridge toch, en niet de Brooklyn Bridge?
Nee hoor. Leg ze maar naast elkaar.
pi_115626357
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 00:04 schreef Haunter het volgende:

[..]

Nee hoor. Leg ze maar naast elkaar.
check maar in Google Maps vriend :Y :
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,358.7,,0,-4.71
  donderdag 16 augustus 2012 @ 01:39:35 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_115629290
Manhattan Bridge idd.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_115631758
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 00:04 schreef Haunter het volgende:

[..]

Nee hoor. Leg ze maar naast elkaar.
Het is allebei de Manhattan Bridge. :P
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:49:55 #204
189961 ex
aperture science
pi_115647233
Maandag is het zo ver \o/
The cake is a lie!
  donderdag 16 augustus 2012 @ 22:34:46 #205
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_115660780
vandaag maar eens kaartjes gekocht voor een basketballwedstrijd van de brooklyn nets

wel slechte plaatsen maar 21$ per kaartje is zelfs voor mij als student nog goed te doen :9
Wat doe ik hier?
pi_115671188
Dit is een goede site om kaartjes te bestellen toch? Even voor de dubbelcheck alvorens ik dat vanmiddag ga doen voor Red Sox vs Yankees, 1/2/3 oktober *O* Nog aanrader voor welke dag het beste zou zijn? Het is allemaal doordeweeks dus ons maakt het niet heel veel uit, maar wellicht weten jullie dingen die ik niet weet.

http://www.stubhub.com/se(...)=0&ae=2&sp=Date&sd=1
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:02:15 #207
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_115686851
de prijs ziet er in ieder geval goed uit ;)
Wat doe ik hier?
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 05:15:36 #208
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_115707126
Yep, Stubhub al paar keer gebruikt.
Toevallig vanavond nog bij Tampa Bay Buccaneers geweest via Stubhub: $30, ipv $80.
Kaarten van seasonticketholders schijnbaar.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_115710601
Ik heb een vraag aan hen die in NYC zijn geweest onlangs.

Klopt het dat men in NYC nog steeds een beetje agressieve
houding heeft zo van " wat moet je? " Dat is mij altijd bijgebleven
na mijn laatste bezoek zo 20 jaar geleden. Beetje een macho stad.
pi_115710819
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 11:54 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag aan hen die in NYC zijn geweest onlangs.

Klopt het dat men in NYC nog steeds een beetje agressieve
houding heeft zo van " wat moet je? " Dat is mij altijd bijgebleven
na mijn laatste bezoek zo 20 jaar geleden. Beetje een macho stad.
Niks van gemerkt!
  Moderator zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:31:09 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_115711607
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 11:54 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag aan hen die in NYC zijn geweest onlangs.

Klopt het dat men in NYC nog steeds een beetje agressieve
houding heeft zo van " wat moet je? " Dat is mij altijd bijgebleven
na mijn laatste bezoek zo 20 jaar geleden. Beetje een macho stad.
Vond ik totaal niet! De mensen waren juist erg vriendelijk en behulpzaam!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  ESF Reporter zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:23:22 #212
87554 Cee
Welluk?
pi_115712924
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 11:54 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag aan hen die in NYC zijn geweest onlangs.

Klopt het dat men in NYC nog steeds een beetje agressieve
houding heeft zo van " wat moet je? " Dat is mij altijd bijgebleven
na mijn laatste bezoek zo 20 jaar geleden. Beetje een macho stad.
Vind dat echt meevallen. Het zijn geen gezellige appelmoesbejaarden zoals in Florida maar ik vond de meeste mensen zeker niet onaardig. Gewoon, no-nonsense, minding my own business. Vergeleken met Boston prefereer ik dan weer de Bostonians maar ik vind ze niet minder bot en arrogant dan de gemiddelde randstedeling. En dat is geen sneer naar randstedelingen. :)
pi_115712956
Ook niks van gemerkt inderdaad. Nu zou ik New Yorkers ook weer niet 'vriendelijk en behulpzaam' noemen, maar ze zijn ook niet bijzonder onvriendelijk. Gewoon normale mensen eigenlijk. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_115713096
O ik werd nog door een New Yorker weggetrapt bij een openbare computer in de bibliotheek omdat hij als abonneehouder een specifieke pc had gereserveerd en dat bleek die van mij te zijn. In plaats van dat ie even uitlegde hoe dat werkte mocht ik opbokken en verzuchtte ie nog 'ugh, Europeans' erachteraan. Wat een eikel was dat.
Verder viel het wel mee, maar ik vond de Amerikanen in het zuiden van de VS aardiger.
Tap tap tap
pi_115713229
Je hebt natuurlijk overal eikels. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_115713586
Ja klopt, ik ben in Amsterdam wel erger behandeld :P
Tap tap tap
pi_115741267
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 11:54 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag aan hen die in NYC zijn geweest onlangs.

Klopt het dat men in NYC nog steeds een beetje agressieve
houding heeft zo van " wat moet je? " Dat is mij altijd bijgebleven
na mijn laatste bezoek zo 20 jaar geleden. Beetje een macho stad.
Exact het tegenovergestelde..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_115746713
Toen ik er in 2000 was, toen was er echt een sfeer van 'wij zijn de beste ter wereld en hebben niets met Amerika' en vonden ze toeristen maar dom en lastig. Dat is na 9/11 wel heel erg snel veranderd; zag je daarvoor nooit een Amerikaanse vlag in NYC, daarna zag je ze plots overal. Ook heeft het toerisme onder Giuliani een enorme impuls gekregen door de stad aantrekkelijker te maken met meer festiviteiten, autovrij maken van Broadway en attracties als de Highline en de Hudson River Park.
  ESF Reporter zondag 19 augustus 2012 @ 15:23:45 #219
87554 Cee
Welluk?
pi_115747300
Ik was er in juli '99, toen vond ik ze bij de toeristenattracties nogal star en onvriendelijk. In juli '01 was ik er weer en ik heb in m'n reisdagboek nog gezet dat in het WTC ''de Disney-spirit is er teruggekomen (of geïntroduceerd)", zo vriendelijk waren ze er. ;( Maar dat was de enige uitzondering van overmatige vrolijkheid. Als je niet in de weg zit in de dagelijkse beslommeringen van de New Yorker en niet te lastig bent als toerist bij de attracties dan is het allemaal prima. Maar dat zou in elke andere stad of plaats ook gelden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cee op 19-08-2012 15:31:12 ]
pi_115774629
Ik ben vorig jaar september geweest, maar ik had ook niet het idee dat ik door hun als "lastig" werd ervaren, vond het juist een hele relaxte stad, ondanks de drukte :)
pi_115775132
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 15:23 schreef Cee het volgende:
Ik was er in juli '99, toen vond ik ze bij de toeristenattracties nogal star en onvriendelijk. In juli '01 was ik er weer en ik heb in m'n reisdagboek nog gezet dat in het WTC ''de Disney-spirit is er teruggekomen (of geïntroduceerd)", zo vriendelijk waren ze er. ;( Maar dat was de enige uitzondering van overmatige vrolijkheid. Als je niet in de weg zit in de dagelijkse beslommeringen van de New Yorker en niet te lastig bent als toerist bij de attracties dan is het allemaal prima. Maar dat zou in elke andere stad of plaats ook gelden.
Ik zou ook helemaal gestoord worden van al die toeristen :@
Tap tap tap
pi_115780938
Ik moet zeggen dat ik de New Yorkers zeer vriendelijk en behulpzaam vond, steeds als ik met de kaart stond te kijken kreeg ik vriendelijk advies en geen moment een snauw of een blik van irritatie.
  maandag 20 augustus 2012 @ 14:51:11 #223
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115782977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:38 schreef Norrage het volgende:
Dit is een goede site om kaartjes te bestellen toch? Even voor de dubbelcheck alvorens ik dat vanmiddag ga doen voor Red Sox vs Yankees, 1/2/3 oktober *O* Nog aanrader voor welke dag het beste zou zijn? Het is allemaal doordeweeks dus ons maakt het niet heel veel uit, maar wellicht weten jullie dingen die ik niet weet.

http://www.stubhub.com/se(...)=0&ae=2&sp=Date&sd=1
Zijn het drie wedstrijden in die serie? Ik zou de eerste pakken, Yankees en de Red Sox zijn grote rivalen en dan zullen in de eerste wedstrijd wel de beste pitchers starten... maar je kunt er eigenlijk geen pijl op trekken. Ik was dit seizoen ook al bij de Yankees tegen de Red Sox en vond het fantastisch!

Uiteraard wel even zorgen voor een Red Sox petje!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:29:10 #224
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_115958888
Ik ben in april 2009 en september 2010 in NYC geweest en vond de inwoners redelijk vriendelijk. Goed, ze kunnen niet tippen aan de gastvrijheid van Oostenrijkers, Duitsers en Noren, maar echte hufterigheid ben ik niet tegengekomen. Gezegd moet worden dat m'n referentiekader wat klein is omdat ik in totaal slechts 11-12 dagen in NYC geweest ben (de twee trips tezamen). Ach, er is altijd wat te beleven daar, zoals nu een schietpartij rondom het ESB.

Hufterigheid is overigens wél een vak van veel medewerkers van security en douane van bijvoorbeeld de vliegvelden Newark en JFK ... :')
pi_116080610
Wat kost een ritje met de taxi vanaf JFK naar het midden van Manhattan tegenwoordig? Of raden jullie me iets anders aan?
pi_116080674
Flat rate is 45 dollar geloof ik. Andere optie is de metro = goedkoper :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_116085302
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:33 schreef Tuurrr het volgende:
Wat kost een ritje met de taxi vanaf JFK naar het midden van Manhattan tegenwoordig? Of raden jullie me iets anders aan?
Je kunt beter de AirTrain nemen denk ik, is ons erg goed bevallen. Je gaat gratis met de AirTrain van JFK naar Jamaica Station (er is nog een andere optie geloof ik) en vanaf daar neem je de metro naar het centrum. We waren iets van 8/9 dollar kwijt en je bent in goed drie kwartier in hartje Manhattan.
pi_116098215
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:58 schreef LieLie het volgende:

[..]

Je kunt beter de AirTrain nemen denk ik, is ons erg goed bevallen. Je gaat gratis met de AirTrain van JFK naar Jamaica Station (er is nog een andere optie geloof ik) en vanaf daar neem je de metro naar het centrum. We waren iets van 8/9 dollar kwijt en je bent in goed drie kwartier in hartje Manhattan.
Voor de Airtrain betaal je toch 5 dollar bij het uitstappen?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:36:11 #229
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_116100371
Zit te kijken voor een hotel in december, maar tering wat is alles duur geworden :o
Beetje hotel zit je zo op $250 per nacht, wtf.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_116100668
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:05 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Voor de Airtrain betaal je toch 5 dollar bij het uitstappen?
Ja, plus dan een paar dollar voor het vervolg met de metro.
pi_116100835
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:36 schreef matthijst het volgende:
Zit te kijken voor een hotel in december, maar tering wat is alles duur geworden :o
Beetje hotel zit je zo op $250 per nacht, wtf.
Houd je rekening met de feestdagen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:55:28 #232
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_116100972
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:36 schreef matthijst het volgende:
Zit te kijken voor een hotel in december, maar tering wat is alles duur geworden :o
Beetje hotel zit je zo op $250 per nacht, wtf.
Ik had hetzelfde en ben uitgeweken naar airbnb. Leuk appartementje in manhattan gevonden.
Wat doe ik hier?
pi_116101806
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:58 schreef LieLie het volgende:

[..]

Je kunt beter de AirTrain nemen denk ik, is ons erg goed bevallen. Je gaat gratis met de AirTrain van JFK naar Jamaica Station (er is nog een andere optie geloof ik) en vanaf daar neem je de metro naar het centrum. We waren iets van 8/9 dollar kwijt en je bent in goed drie kwartier in hartje Manhattan.
Goede tip. Slaap rond Time Square en land op JFK
pi_116101833
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:36 schreef matthijst het volgende:
Zit te kijken voor een hotel in december, maar tering wat is alles duur geworden :o
Beetje hotel zit je zo op $250 per nacht, wtf.
Dan is het erg duur ja. Heb zelf geboekt 27-12 tot 4-1 voor 700e via airbnb dichtbij Time Square.
pi_116102515
Hotel Carter ftw :') :D 40 dollar per nacht ofzo?
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:52:37 #236
45833 crew  Fogel
pi_116102837
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 13:54 schreef DJJoris het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de New Yorkers zeer vriendelijk en behulpzaam vond, steeds als ik met de kaart stond te kijken kreeg ik vriendelijk advies en geen moment een snauw of een blik van irritatie.
Ook mijn ervaring, al was hun advies steeds om een taxi of de metro te pakken als het meer dan 3 blocks ofzo erderop was. Beetje wandelen kan geen kwaad naar mijn mening en een block is nu ook weer niet zó enorm lang, 100 meter ofzo, terwijl je in de series die in NYC opgenomen worden de indruk krijgt dat je een halve marathon moet lopen als iets een paar blocks verderop is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_116102884
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:52 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ook mijn ervaring, al was hun advies steeds om een taxi of de metro te pakken als het meer dan 3 blocks ofzo erderop was. Beetje wandelen kan geen kwaad naar mijn mening en een block is nu ook weer niet zó enorm lang, 100 meter ofzo, terwijl je in de series die in NYC opgenomen worden de indruk krijgt dat je een halve marathon moet lopen als iets een paar blocks verderop is.
Ik heb me helemaal kapot gelopen in New York :D
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:55:39 #238
45833 crew  Fogel
pi_116102942
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb me helemaal kapot gelopen in New York :D
Ja, maar jij bent dan ook geen New Yorker ;)
Maar ook op andere plaatsen in de VS kijken ze je raar aan als je ergens heen loopt wat 5km verderop ligt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_116103031
Ik werd er op een gegeven moment helemaal gestoord van al die stoplichten. Na elk blok: stoplicht. Blok: stoplicht. Je kunt niet even lekker doorlopen omdat je steeds moet wachten.
Zal al wel helemaal een ellende zijn om er te rijden.
Tap tap tap
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:00:09 #240
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_116103096
is een taxi ritje echt iets wat je gedaan moet hebben of is het niet speciaal?
Wat doe ik hier?
  Moderator dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:00:56 #241
45833 crew  Fogel
pi_116103116
Een taxirit in NYC is net als een taxirit waar dan ook. Gewoon vervoer dus.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:03:35 #242
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_116103215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:00 schreef Fogel het volgende:
Een taxirit in NYC is net als een taxirit waar dan ook. Gewoon vervoer dus.
ok, :s) op sommige reissites staat dat als iets heel speciaals vandaar :9
Wat doe ik hier?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:03:41 #243
12621 tcr
*nix 4ever
pi_116103219
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik werd er op een gegeven moment helemaal gestoord van al die stoplichten. Na elk blok: stoplicht. Blok: stoplicht. Je kunt niet even lekker doorlopen omdat je steeds moet wachten.
Zal al wel helemaal een ellende zijn om er te rijden.
Van 52th Street naar 16th Street gelopen (en terug), dat was een aardig eindje lopen en inderdaad die stoplichten maakten het er niet fijner op. Trouwens van Street naar Street lopen is beter dan van Avenue naar Avenue, dat is veel meer lopen...
pi_116103712
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:52 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ook mijn ervaring, al was hun advies steeds om een taxi of de metro te pakken als het meer dan 3 blocks ofzo erderop was. Beetje wandelen kan geen kwaad naar mijn mening en een block is nu ook weer niet zó enorm lang, 100 meter ofzo, terwijl je in de series die in NYC opgenomen worden de indruk krijgt dat je een halve marathon moet lopen als iets een paar blocks verderop is.
Is een blok echt maar 100meter? Zit namelijk 7 blocks van Time Square dat is dan echt dichtbij, nice! Echt zin om te gaan. Nog maar ruim vier maanden .

Hier slaap ik

HELLS KITCHEN
W 35th St, New York
  Moderator dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:28:18 #245
45833 crew  Fogel
pi_116103974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:20 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Is een blok echt maar 100meter? Zit namelijk 7 blocks van Time Square dat is dan echt dichtbij, nice! Echt zin om te gaan. Nog maar ruim vier maanden .

Hier slaap ik

HELLS KITCHEN
W 35th St, New York
Blocks meten 1/5e bij 1/20e mijl, ca 320 bij 80 meter dus.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_116104391
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:03 schreef tcr het volgende:

[..]

Van 52th Street naar 16th Street gelopen (en terug), dat was een aardig eindje lopen en inderdaad die stoplichten maakten het er niet fijner op. Trouwens van Street naar Street lopen is beter dan van Avenue naar Avenue, dat is veel meer lopen...
Kom je de metro uit: welke kant moeten we op? Loopt het die kant op of af?
Negentig procent kans dat je toch verkeerd loopt :')
Tap tap tap
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:24:32 #247
12621 tcr
*nix 4ever
pi_116106024
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:03 schreef tdrone het volgende:

[..]

ok, :s) op sommige reissites staat dat als iets heel speciaals vandaar :9
In onze taxi zat een scherm waarin je zag waar de taxi was (live google maps zeg maar). Maar verder niks bijzonders, tja de gele taxi's zijn wat beroemder dan de pimpbakken die in NL rijden.
pi_116116313
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:20 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Is een blok echt maar 100meter? Zit namelijk 7 blocks van Time Square dat is dan echt dichtbij, nice! Echt zin om te gaan. Nog maar ruim vier maanden .

Hier slaap ik

HELLS KITCHEN
W 35th St, New York
7 streets is zeker te doen maar niet als het warm is.

Mijn vader en ik waren bijvoorbeeld aan de verkeerde kant van de metro uitgestapt en moesten van 40th Street naar 46th street lopen en daarna nog 5 avenues, waren helemaal gesloopt uiteindelijk. Maar, Intrepid maakte veel goed gelukkig. *jeey Space Shuttle*

New Yorkers zijn het trouwens meer gewend, a couple of blocks kan best een flinke afstand zijn.
pi_116120625
Over twee dagen zit ik als het goed is nu aan een New Yorkse maaltijd O+
*stuitert*
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:11:32 #250
189961 ex
aperture science
pi_116232448
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:50 schreef DJJoris het volgende:

[..]

7 streets is zeker te doen maar niet als het warm is.

Mijn vader en ik waren bijvoorbeeld aan de verkeerde kant van de metro uitgestapt en moesten van 40th Street naar 46th street lopen en daarna nog 5 avenues, waren helemaal gesloopt uiteindelijk. Maar, Intrepid maakte veel goed gelukkig. *jeey Space Shuttle*

New Yorkers zijn het trouwens meer gewend, a couple of blocks kan best een flinke afstand zijn.
Ik ben vanaf het MoMa naar de Intrepid gelopen :') was toch wat verder dan verwacht. Eerst vanaf het hotel naar Central Park gelopen voor een ontbijt bij de boat house, dan naar het MoMa en dan dus naar de space shuttle. Na de Intrepid ook weer terug naar het Bentley hotel op 62st (east) & 500. Latitude van die dag:

The cake is a lie!
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:13:32 #251
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_116232522
Ja je kan je erg goed vergissen in de afstanden in NYC. Kwamen we ook achter onderweg naar de rondvaartboot.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:26:36 #252
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116233137
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:11 schreef ex het volgende:

[..]

Ik ben vanaf het MoMa naar de Intrepid gelopen :') was toch wat verder dan verwacht. Eerst vanaf het hotel naar Central Park gelopen voor een ontbijt bij de boat house, dan naar het MoMa en dan dus naar de space shuttle. Na de Intrepid ook weer terug naar het Bentley hotel op 62st (east) & 500. Latitude van die dag:

[ afbeelding ]
Hoe moet ik dat plaatje interpreteren, die route die daar ligt is toch nooit 33 km. Van links naar rechts is manhattan toch maar een km of 3 breed? Ik zou zeggen dat die wandeling in minder dan 10 km kan?

Ik heb overigens fietsen gehuurd op Manhatten en daarop 16 miles gefietst... Toen had ik Manhattan wel ongeveer gezien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_116253129
Wij hebben trouwens de app Embark NYC Subway heel veel gebruikt! Je klikt op een plattegrondje aan bij welk metrostation je bent en waar je naartoe gaat en vervolgens krijg je een duidelijke beschrijving van welke subway je moet nemen. Ideaal!
pi_116289188
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:26 schreef XL het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat plaatje interpreteren, die route die daar ligt is toch nooit 33 km. Van links naar rechts is manhattan toch maar een km of 3 breed? Ik zou zeggen dat die wandeling in minder dan 10 km kan?

Ik heb overigens fietsen gehuurd op Manhatten en daarop 16 miles gefietst... Toen had ik Manhattan wel ongeveer gezien.
Ding klopt idd niet...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 2 september 2012 @ 00:41:28 #255
189961 ex
aperture science
pi_116292277
Helaas niet altijd de logische route gelopen en daar door veel te vaak heen en weer. Ik weet niet of de afstand precies klopt hoor maar ver was het. De meest ideale route volgens Google Maps is alles bij elkaar zo'n 11 KM. Nu hebben we flink wat om gelopen etc, dus laat het zo'n km of 15/16 zijn.

Toch nog steeds pokke veel op onze "rust" dag daar :{

[ Bericht 51% gewijzigd door ex op 02-09-2012 10:57:28 ]
The cake is a lie!
  zondag 2 september 2012 @ 10:55:16 #256
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_116297692
Ben van plan volgens jaar April naar NY te gaan. Misschien alleen, of de vrouw moet mee willen.

Maar als ik alleen ga wil ik een rondje NY met de fiets doen. iemand ervaring hier mee?

Had al gelezen dat je op de fiets een shooting duck bent in NY. En een fiets huren voor 5 dagen, is dat goedkoper dan zelf de fiets meenemen?
pi_116297859
Op de fiets kan je rustig langs de Hudson fietsen, door Central Park of over Broadway, maar voor de rest ben je teveel bezig met op het verkeer aan het letten en dat is niet echt rustgevend. Als je gaat lopen zie je veel meer, maar het is maar net wat je leuk vindt om te doen. Eén dag een fiets huren om bovenstaande te doen is zeker wel aan te raden, kost je zo'n dertig dollar, bijvoorbeeld hier: http://www.mustseecentralpark.com/central-park-bike-rentals
pi_116298063
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:41 schreef ex het volgende:
Helaas niet altijd de logische route gelopen en daar door veel te vaak heen en weer. Ik weet niet of de afstand precies klopt hoor maar ver was het. De meest ideale route volgens Google Maps is alles bij elkaar zo'n 11 KM. Nu hebben we flink wat om gelopen etc, dus laat het zo'n km of 15/16 zijn.

Die smartphone loopapps meten óf de afstand of de tijd verkeerd... hier klopt de afstand wel, maar lijk ik twee keer zo snel gelopen te hebben.



Deze route voert van het WTC via de Hudon boulevard (park) naar de High Line en dan naar Times Sq. Als je zorgt voor een ontbijt bij WTC, dan kun je in Midtown lunchen.

(deze route via de oostkant dezelfde dag ook weer teruggelopen, was ook iets teveel van het goede)
pi_116299215
gps heeft last van de hoge gebouwen. Heb zelf ook altijd een tracking meelopen maar die klopt zelden tot nooit in NY... ;)
Hooray for boobies!
  zondag 2 september 2012 @ 14:39:02 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116304212
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 11:06 schreef DutchTrain het volgende:
Op de fiets kan je rustig langs de Hudson fietsen, door Central Park of over Broadway, maar voor de rest ben je teveel bezig met op het verkeer aan het letten en dat is niet echt rustgevend. Als je gaat lopen zie je veel meer, maar het is maar net wat je leuk vindt om te doen. Eén dag een fiets huren om bovenstaande te doen is zeker wel aan te raden, kost je zo'n dertig dollar, bijvoorbeeld hier: http://www.mustseecentralpark.com/central-park-bike-rentals
New York is juist uitstekend fietsen, de grote avenues zijn wat druk, maar de dwarsstraten zijn ideaal. Er zijn heel veel fietspaden, je kunt de stad echt prima bezichtigen op de fiets. Het verkeer is redelijk begripvol voor fietsers en je bent absoluut geen target. Wij hebben 6 uur gefietst, 16 Miles afgelegd en waren toen klaar met Manhattan. Daar kan geen wandeling tegenop
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_116322775
Volgende keer als ik naar NY ga, ga ik ook zeker een keer een fietstour doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_116324662
Www.citypass.com hebben jullie deze gekocht? Lijkt interessant of zijn er betere opties?

Welke pas heb ik nodig voor onbeperkt reizen met tram metro en bus?
pi_116325381
quote:
99s.gif Op zondag 2 september 2012 14:39 schreef XL het volgende:
New York is juist uitstekend fietsen, de grote avenues zijn wat druk, maar de dwarsstraten zijn ideaal. Er zijn heel veel fietspaden, je kunt de stad echt prima bezichtigen op de fiets. Het verkeer is redelijk begripvol voor fietsers en je bent absoluut geen target. Wij hebben 6 uur gefietst, 16 Miles afgelegd en waren toen klaar met Manhattan. Daar kan geen wandeling tegenop
Dat klopt inderdaad wel; er zijn wel steeds meer fietspaden en goed te horen dat er meer begrip is voor fietsers nu. Dat was twaalf jaar terug wel anders toen ik dacht ook wel buiten Central Park te kunnen fietsen..
  maandag 3 september 2012 @ 11:32:54 #264
381189 Evy_
I like to Cuddle
pi_116339917
Ik ga dit jaar voor het eerst naar NY! Kersthoppen!! Heb er echt super veel zin in! Wil de volgende keer ook NY beleven in april ofzo, als de sneeuw weg is!
pi_116388598
Plan is om na NYE te gaan, dus ik lees hier even mee. Zo'n 750-800 euro voor 5 nachten, da's niet zo slecht toch? Gewoon een hotel op Manhattan.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_116413890
quote:
5s.gif Op zondag 2 september 2012 10:55 schreef penny-wise het volgende:
Maar als ik alleen ga wil ik een rondje NY met de fiets doen. iemand ervaring hier mee?
Ja, is zeer goed te doen. Wij hadden fietsen gehuurd in Battery Park en zijn toen parallel aan de Hudson River over een 'bicycle path' naar Central Park gefietst. Ideaal en zeker aan te raden.
  donderdag 6 september 2012 @ 19:08:34 #267
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_116469788
Goed, ik zou graag in de voorjaarsvakantie/carnavalsvakantie/krokusvakantie naar New York willen vliegen. Wanneer raden jullie mij aan om een ticket te kopen? Momenteel als ik zoek op een vlucht dan betaal ik ongeveer 450-500 euro. Welke tijd is het meest gunstig om een ticket te kopen?
040
pi_116484407
Zo morgen nog werken, zaterdag in NYC voor 8 dagen.
pi_116487821
December ga ik weer :9
pi_116500532
Zo, ook weer terug na 5 dagen New York en 2 dagen Washington. Was heel gaaf, wil zo weer terug!

Fietsen is echt een aanrader, vooral fietsen over the Brooklyn bridge. Fiets vooral verder Brooklyn in, je komt dan echt pareltjes tegen qua huizen. Wij hadden de fietsen trouwens geboekt via een groupon deal van 'Bike and Roll', was ongeveer $100 voor 4 fietsen voor een hele dag. Aanrader, aangezien je de fietsen op verschillende plekken in NYC kan inleveren :).
pi_116530160
Van het najaar weekje naar NY, heb er zoveel zin in *O*
Voor mij de eerste keer, voor mijn lief al weer de derde keer.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  ESF Reporter zaterdag 8 september 2012 @ 11:44:23 #272
87554 Cee
Welluk?
pi_116530222
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:41 schreef roos85 het volgende:
Van het najaar weekje naar NY, heb er zoveel zin in *O*
Voor mij de eerste keer, voor mijn lief al weer de derde keer.
OMG Roosssjkehhh, ge gaot zoveul zien! *O*
pi_116530248
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:44 schreef Cee het volgende:

[..]

OMG Roosssjkehhh, ge gaot zoveul zien! *O*
Het d'r zo'n zin an Sjeeke *O* Edde gij nog wa tips?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  ESF Reporter zaterdag 8 september 2012 @ 11:51:09 #274
87554 Cee
Welluk?
pi_116530354
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:45 schreef roos85 het volgende:

[..]

Het d'r zo'n zin an Sjeeke *O* Edde gij nog wa tips?
Goed naor oewen vent lusteren, die wit vast wel wè iets wert is en wè nie! *O*

Uhm, en verder zou ik dit topic even doorlezen, voor de do's en don'ts. Ik zeg altijd 'Top of the Rock' en een musical.
pi_116530471
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:51 schreef Cee het volgende:

[..]

Goed naor oewen vent lusteren, die wit vast wel wè iets wert is en wè nie! *O*

Uhm, en verder zou ik dit topic even doorlezen, voor de do's en don'ts. Ik zeg altijd 'Top of the Rock' en een musical.
Mijn vent gift niks om musicals :{ maar misschien wil hij toch mee naar Broadway O+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  ESF Reporter zaterdag 8 september 2012 @ 12:00:12 #276
87554 Cee
Welluk?
pi_116530543
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:56 schreef roos85 het volgende:

[..]

Mijn vent gift niks om musicals :{ maar misschien wil hij toch mee naar Broadway O+
Rock of Ages. Da's een grote jaren '80 teringbende, geweldige (veelal bekende!) liedjes, amper zoetsappig, flinterdun verhaal maar wat heb ik gelachen. _O- Dus mocht meneer toch nog enigszins over te halen zijn, dan zou ik hier je pijlen op richten.
pi_116530591
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:00 schreef Cee het volgende:

[..]

Rock of Ages. Da's een grote jaren '80 teringbende, geweldige (veelal bekende!) liedjes, amper zoetsappig, flinterdun verhaal maar wat heb ik gelachen. _O- Dus mocht meneer toch nog enigszins over te halen zijn, dan zou ik hier je pijlen op richten.
Ik zag op theatermania dat er een musical van een van mijn favoriete kinderboeken komt.
Matilda van Roald Dahl O+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_116530958
In Miami heb ik de Lion King gezien.
Supergaaf. Ben ook niet van de musicals!

Nu nog op Schiphol over 9 uur in NYC voor 8 dagen!
pi_116531783
Ik heb The Phantom gezien en het was de mooiste die ik ooit heb gezien O+
pi_116534137
Ik wilde ook graag naar Rock of Ages maar die draaide niet, kwam ik achter toen ik al bijna voorin de rij stond bij de ticket boot op Times Square. Wij zijn uiteindelijk naar Sister Act gegaan. Niet geheel mijn smaak maar uiteindelijk vond ik (en zelfs mijn vriend) het super! Het is echt geweldig om een keer zo'n show mee te maken.
pi_116568476
Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar NY. Wij zijn alledrie 20. Zijn er kroegen waar we 's avonds welkom zijn voor een cola?
Life is too short for the right lane
pi_116602539
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:56 schreef roos85 het volgende:

[..]

Mijn vent gift niks om musicals :{ maar misschien wil hij toch mee naar Broadway O+
wie weet schat, wie weet...
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_116602555
Iemand die trouwens weet of er nou ook weekkaarten voor de metro te fixen zijn? Dacht dat het alleen voor 1 dag of 3 dagen was ofzo
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_116602674
Heb er gisteren een gehaald voor 7 dagen.
29 USD.
pi_116602812
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:22 schreef nelisb het volgende:
Heb er gisteren een gehaald voor 7 dagen.
29 USD.
Mooi, dat scheelt weer :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_116606883
en zoek niet zoals wij deden op grand central de tickets bij de machines in de grote hal maar daal af richting metro zelf en koop ze daar. Na een half uur zoeken kwamen wij erachter dat je ze dus alleen daar kon kopen... ;)
Hooray for boobies!
pi_116607168
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:59 schreef Spockjuh_ het volgende:
en zoek niet zoals wij deden op grand central de tickets bij de machines in de grote hal maar daal af richting metro zelf en koop ze daar. Na een half uur zoeken kwamen wij erachter dat je ze dus alleen daar kon kopen... ;)
dat wist ik al wel, alleen niet voor hoeveel dagen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_116609044
7 dus maar dat wist je ook al... -O-
Hooray for boobies!
pi_116610926
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:59 schreef Spockjuh_ het volgende:
en zoek niet zoals wij deden op grand central de tickets bij de machines in de grote hal maar daal af richting metro zelf en koop ze daar. Na een half uur zoeken kwamen wij erachter dat je ze dus alleen daar kon kopen... ;)
Heb ze in een kiosk gekocht gelijk naast de main hall in grand central station.
pi_116620387
allebei bijna 2 meter en dus makkelijk over de hoofden heen kijken en toch een half uur zoeken. is natuurlijk ook een prestatie op zich... :Y
Hooray for boobies!
pi_116623558
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:05 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik heb The Phantom gezien en het was de mooiste die ik ooit heb gezien O+
Die heb ik in Londen gezien, wow O+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_116639777
Morgen beginnen de KLM werelddeals, wellicht met mooie prijzen richting the Big Apple!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:22:16 #293
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_116654419
Ah, benieuwd of er een prijsklapper uit de bus komt rollen.
pi_116660264
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen beginnen de KLM werelddeals, wellicht met mooie prijzen richting the Big Apple!
Oh eens in de gaten houden :Y
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_116666480
Wij zijn een paar dagen terug uit Amerika en we zijn o.a. naar New York geweest. In een andere topic had ik gezegd dat we in het Ravel Hotel verbleven en dat ik onze ervaringen zou met jullie zou delen.
Allereerst; het Ravel hotel niet boeken! Het hotel zelf is prima, het uitzicht vanuit de rooftop (vooral in de avond) is erg mooi, want het hotel ligt vlak bij de Queensboro Bridge, hotel is schoon maar de locatie is kut. Je kunt op bepaalde tijdstippen gratis naar het station gebracht worden maar daarbuiten betaal je steeds 5 dollar per rit + 4 dollar p.p. naar TS. Het hotel lag in Queens en als we 's avonds naar het hotel liepen was het stil en verlaten in de straten en veel zervers. Het is echt heel anders dan het centrum van NY.
Bijna elke avond was er een rooftopparty in het hotel en 1 keer hebben we er zelf ook bij gezeten. Echt veel last hebben we niet gehad van de muziek, maar mocht je kinderen hebben, is het wellicht een ander verhaal.

De eerste dag hadden we al dikke pech. De portemonnee van mijn man was uit zijn zak gevallen op de achterbank in de taxi. We vonden het al een onbetrouwbare man, omdat ons hotel in Queens lag en hij ons zei dat ons hotel in Manhatten zat, omdat wanneer je de brug over bent, het hotel gelijk zichtbaar is. Mijn man vroeg toen om de prijzen en vroeg waarom hij de meter niet aanzette. Dat hoefde volgens de taxichauffeur niet omdat ze vaste prijzen hanteren.
De man gaf de lijst met prijzen en daar stond dat waar je ook in Manhatten wordt afgezet je 45 dollar moet betalen. Queens was 20 dollar, zoals een medewerker op JFK ons al vertelde. Mijn man maakte een foto van de prijslijst en zijn mediallionnummer voor de zekerheid, achteraf was dat onze redding!
De taxichauffeer was moeilijk verstaanbaar door zijn Indiaas/Pakistaans (ofzo iets) accent en zelf kunnen we ook geen vloeiend Engels maar we kunnen ons zeker verstaanbaar maken. Dus er was ook een taalbarriere.

Nadat we waren afgezet bij het hotel ontdekten we dat mijn man zijn portemonnee was vergeten. Credicard, betaalpas rijbewijs en wat geld zat erin. We vroegen de medewerker achter de balie in het hotel om hulp en na enig aarzelen belde bij TLC (Taxi & Limousine Commission).
We werden verwezen naar een adres en dat bleek een politiebureau te zijn, we mochten daar aangifte doen. Nou dat hadden we dus gedaan. We mochten naar onze kamer als mijn man zijn paspoort als borg zou achterlaten. Gelukkig hadden we alles al vaan te voren betaald.
Maar goed, een cc is wel een gebruikelijk betaalmiddel in de VS en we hadden een auto gehuurd waarbij je je rijbewijs moet laten zien aan de verhuurder, dus dat was een groot probleem. Gelijk alle passen laten blokkeren. Gelukkig had ik nog een betaalpas.

We hebben de volgende dag nogmaals TLC gebeld (inmiddels hadden we een t-mobile kaart gekocht voor 33 dollar met gratis bellen naar nummers in de VS en internet voor 2 weken, aanrader!) en hebben ze gevraagd of ze deze man konden traceren. Ze vroegen om een medaillon nummer en hoe toevallig dat mijn man daar een foto van had gemaakt. "Ik ga hem even bellen, een moment aub" zei de medewerkster. Nou we waren compleet verrast omdat TLC eerst zei dat het bijna onmogelijk is een taxichauffeur te vinden waarvan de meesten voor zichzelf werken. In een miljoenenstad je portemonnee vinden....das knap.
Ze was weer aan de lijn en ze zei dat ze zijn voicemail had ingesproken en vroeg om ons terug te bellen. En ja hoor, na een uur belde een zekere Amir en vroeg wat er aan de hand was.We vertelden ons verhaal en hij zei dat hij vlak na ons een klant heeft opgepikt. Hij vroeg of er belangrijke papieren in zaten. Ja, dat zat er zeker in maar de betaalpasjes zijn geblokkeerd. Nou helaas niets dus.
Totdat hij een kwartier later weer belt met de mededeling dat hij het wel heeft gevonden maar dat er helemaal niets in de portemonnee zit. Portemonnee mag je dan houden, zei mijn man nog. We vonden het wel erg vreemd. Maar misschien had ie nog eens goed gekeken in de taxi en heeft een klant de portemonnee leeggehaald en hem ergens verstopt.
Weer een kwartier laten belde Amir weer maar nu met de mededeling dat tcoh wel alle pasjes en rijbewijs in zaten, maar het geld niet.
Toen wisten we zeker dat hij onze portemonnee had gevonden en het geld er zelf heeft uitgehaald. Hij had gewoon gelogen. Hij wou de portemonnee wel brengen en we deden dankbaar aan de telefoon, zodat we het terug kunnen krijgen. We hebben ergens afgesproken en overhandigde mijn man zijn portemonnee "aren't u giving me something, i came all the way?!". Ik zag gewoon dat mijn man kookte van woede "i don't give u anything!" zei hij en de taxichauffeur reed teleurgesteld weg.
Nou ik was superblij! Zijn rijbewijs en creditcard waren terecht!

De volgende dag hebben we overigens een klacht ingedient bij TLC over deze taxichauffeur. Niet dat we er zelf wat aan zouden hebben, maar dit soort mensen moeten niet denken toeristen te kunnen belazeren door ze van alles wijs te maken. Ik ben door TLC 3 keer gebeld en de klacht zou binnen 45 dagen een bericht ontvangen wat ermee is gebeurt. Nou we zitten niet meer in de VS dus horen zullen we het niet, maar die Amir wel. Hopelijk zal deze klacht hem afschrikken en wat beter nadenken alvorens hij (weer?) een toerist belazert. Overigens zei de mevrouw aan de telefoon dat hij wel zijn meter had moeten aanzetten en dat ons hotel In Queens zit en niet in Manhatten.

Dus ik wil jullie bij deze adviseren om een foto te maken van het mediallonnummer van de taxi, vraag eerst om de prijslijsten en laat je niet gek maken door de chauffeurs! Het nummer van TLC is overigens 311. Altijd handig om te hebben in het geval dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eierdop op 11-09-2012 23:05:00 ]
pi_116667267
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:24 schreef Eierdop het volgende:

Allereerst; het Ravel hotel niet boeken! Het hotel zelf is prima, het uitzicht vanuit de rooftop (vooral in de avond) is erg mooi, want het hotel ligt vlak bij de Manhatten Bridge, hotel is schoon maar de locatie is kut. Je kunt op bepaalde tijdstippen gratis naar het station gebracht worden maar daarbuiten betaal je steeds 5 dollar per rit + 4 dollar p.p. naar TS. Het hotel lag in Queens en als we 's avonds naar het hotel liepen was het stil en verlaten in de straten en veel zervers. Het is echt heel anders dan het centrum van NY.

Sorry hoor, maar wat een onzin. Ik heb zelf vorig jaar een aantal blokken verderop gezeten in Country Inn & Suites en de buurt is inderdaad rustig, maar nooit heb ik een onveilig gevoel gehad en ook geen ervaring met veel zwervers of iets dergelijks. Verder, naar het station gebracht worden? De metro (Queensboro Plaza) zit werkelijk op 600 meter van je hotel af, een kleine 10 minuten lopen en Queensbridge is zelfs nog wat dichter bij (400m).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_116667500
What the hell! Wat een lang verhaal _O-
Maar goed, ik ga maar even over op de leuke dingen :)
Wij hebben een 3 daags abonnement gekocht voor 54 dollar voor de hop on hop off. Dat is echt een aanrader. Je kunt je makkelijk verplaatsen en in en uitstappen wanneer je wilt.
Vervelend is dat de bussen tot 19:00 tijden en als je na die tijd ergens nog in soho vertoeft en je moet naar Times Square, dan moet je gewoon de metro nemen.

Empire state was verrassend mooi. Wat een belachelijk mooi uitzicht! We hadden 17 dollar extra betaald om helemaal naar boven te gaan. Nou ik raad dat af, want het verschil is echt minimaal! Paar verdiepingen lager en je hebt eigenlijk hetzelfde uitzicht. Vervelend was wel dat 2 dagen na ons bezoek daar een dodelijk schietincident was geweest...

Vrijheidsbeeld hebben we gezien door de gratis boot naar Staten Island te gebruiken. Echt behoefte om het beeld van dichtbij te zien hadden we niet. Je kwam ook redelijk dichtbij met de boot.
Chinatown vond ik een saaie en sombere wijk. Leuk vanuit de bus te bekijken maar er lopen hoef ik niet..
Ik vond SOHO wel een leuke wijk en je kunt er idd goed winkelen. Maar de topper blijft Macy's en Century 21. Jezus Christus, wat een walhalla! Ik weet niet of een seizoensuitverkoop was, maar er waren abnormale kortingen op dure merken.
One World was bijna af en we zijn ook naar de Ground Zero geweest. Zet niet per abuis je tas op de herdenking of leun niet over de stenen waar de namen op staan, want dat wordt je gelijk aangesproken.

Elke dag gingen we naar Times Square. In de avond was het erg relaxend om op die trap te zitten en de mensen te bekijken. NY was iig boven onze verwachtingen...

We zijn ook naar Orlando en Miami geweest, maar dat hoort niet in deze topic geloof ik.
Tip: Ga je naar NY? Ga dan ook naar Orlando en ga schoppen bij de premiumoutlets _O_ Is je vliegreis echt waard!
pi_116668068
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat een onzin. Ik heb zelf vorig jaar een aantal blokken verderop gezeten in Country Inn & Suites en de buurt is inderdaad rustig, maar nooit heb ik een onveilig gevoel gehad en ook geen ervaring met veel zwervers of iets dergelijks. Verder, naar het station gebracht worden? De metro (Queensboro Plaza) zit werkelijk op 600 meter van je hotel af, een kleine 10 minuten lopen en Queensbridge is zelfs nog wat dichter bij (400m).
Waarom vind je het onzin dat JIJ geen onveilig gevoel had en ik wel? Er waren wel degelijk zwervers en af en toe louche figuren die er rondliepen.
Enne, gebracht worden naar station? Waarom zou dit hotel dan een (gratis) shuttleservice hebben als het station zo dichtbij is? 10 minuten in de hitte lopen of 10 minuten laat in de avond lopen met je camera en ander luks elektronisch goed was voor ons iig geen optie.
pi_116668263
Je onveilig voelen rond Queensboro Plaza is inderdaad een persoonlijk iets. Wij zaten in Verve Hotel aan de andere kant van het station en ook wij liepen in de avond vaak alleen over straat maar onveilig hebben we ons niet gevoeld.

Overigens lag jullie hotel naast de Queensboro bridge. Manhattan bridge ligt een stuk zuidelijker.. ;)

Verder snap ik je tip niet echt. Ga je naar NYC, ga dan ook naar Orlando?
pi_116669255
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:49 schreef DUK het volgende:
Je onveilig voelen rond Queensboro Plaza is inderdaad een persoonlijk iets. Wij zaten in Verve Hotel aan de andere kant van het station en ook wij liepen in de avond vaak alleen over straat maar onveilig hebben we ons niet gevoeld.

Overigens lag jullie hotel naast de Queensboro bridge. Manhattan bridge ligt een stuk zuidelijker.. ;)

Verder snap ik je tip niet echt. Ga je naar NYC, ga dan ook naar Orlando?
Het is wellicht persoonlijk. Misschien dat ik mij meer onveiliger voelde, omdat we al die ellende van die verloren portemonnee hadden. We waren iig veel voorzichtiger en controleerder alles wel 3 keer.
En idd de Queensboro bridge! Oeps!

Voor ons was Amerika waarschijnlijk een eenmalig tripje. Dus we waren naast NY ook naar Orlando en Miami. Wij waren naar Orlando voor de pretparken en het bleek dat je daar ook heel goed en goedkoop kunt winkelen. Wil je veel en goed kunnen winkelen, dan zou ik Orlando met NY combineren. Dan hoef je de waardevolle dagen in NY ook niet te spenderen aan winkelen maar gewoon aan sightseeing.
pi_116673568
Gewoon een road trip door het zuiden en dan naar NY. Vergeet New Orleans dan niet :P en Key West, als je toch bezig bent. En de rest van het land.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')