abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112764988
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:

Werkzoekend # 45

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.

Voorbeeld:

Naam: Piet
Regio: Zeeland
Wat voor werk: Het liefst een horecabaan.
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 22:42:07 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_112765033
Oh, Ferry was mij voor.
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:39 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Kul. Schoonmaak kan ook heel goed in de vroege avonduurtjes. Heb het zelf gedaan als één van m'n eerste bijbaantjes tig jaar geleden.
Zal best. Maar in de horeca is de schoonmaak in de vroege avonduurtjes niet handig lijkt mij.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_112765146
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:42 schreef Renesite het volgende:
Oh, Ferry was mij voor.

[..]

Zal best. Maar in de horeca is de schoonmaak in de vroege avonduurtjes niet handig lijkt mij.
Ja sorry ik wilde ook wat posten nog, maar zag dat jij het topic al dicht gegooid had.
pi_112765267
quote:
Oh, Ferry was mij voor.

[..]

Ferry heeft een abbo op deze reeks genomen :')
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 22:46:46 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_112765445
quote:
2s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:44 schreef YebCar het volgende:

[..]

Welja
pi_112765450
quote:
2s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:44 schreef YebCar het volgende:

[..]

;( :')
pi_112765559
quote:
Oh, Ferry was mij voor.

[..]

In de horeca schoonmaken is in de vroege ochtenduurtjes...

maar haal je niet twee dingen door elkaar? Het is/was volgens mij of schoonmaken (dit kan zowel in de ochtend, middag en avond) of horeca.
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 22:48:51 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_112765607
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:48 schreef Kekaa het volgende:

[..]

In de horeca schoonmaken is in de vroege ochtenduurtjes...

maar haal je niet twee dingen door elkaar? Het is/was volgens mij of schoonmaken (dit kan zowel in de ochtend, middag en avond) of horeca.
Schoonmaken, dit is bij een horecabedrijfje.
pi_112765711
Damn waarom ontstaan er altijd weer discussies als ik eenmaal weer wat heb gepost.

Ik wilde alleen even melden dat ik 3 gesprekken heb deze week, en er is meteen weer een hele discussie gaande. :|W
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 22:51:23 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_112765832
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:50 schreef FerryNL het volgende:
Damn waarom ontstaan er altijd weer discussies als ik eenmaal weer wat heb gepost.

Ik wilde alleen even melden dat ik 3 gesprekken heb deze week, en er is meteen weer een hele discussie gaande. :|W
Nah, zomaar ben ik een jochie die het niet snapt en kleinerend is terwijl ik juist sociaal maatschappelijk ingesteld ben :') Dus ik leg het even uit
pi_112779726
Nou ik heb in ieder geval weer een beetje normaal werk. 25 a 30 uur per week en werktijden zijn van 06:00 tot 11:00 met tot 12:00 uitloop. Dat vind ik persoonlijk toch wel veel betere tijden om te werken.

Kan altijd nog wat anders erbij doen voor de middagen. ^O^

Ben allang blij dat ik bij de post kan stoppen, en gelukkig geen nachten meer hersenloos werk hoef te doen.
Nu is het huishoudelijke dienst + keuken meehelpen. ^O^
pi_112779848
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:17 schreef FerryNL het volgende:
Nou ik heb in ieder geval weer een beetje normaal werk. 25 a 30 uur per week en werktijden zijn van 06:00 tot 11:00 met tot 12:00 uitloop. Dat vind ik persoonlijk toch wel veel betere tijden om te werken.

Kan altijd nog wat anders erbij doen voor de middagen. ^O^

Ben allang blij dat ik bij de post kan stoppen, en gelukkig geen nachten meer hersenloos werk hoef te doen.
Nu is het huishoudelijke dienst + keuken meehelpen. ^O^
gefeliciteerd dan maar weer voor de 2de keer in korte tijd. Nu hopen dat het iets langer duurt :+
persoonlijk zou ik nooit om 6u kunnen beginnen , maar dat ben ik...totaal geen ochtend mens :')

wat ga je doen eigenlijk? schoonmaken ?
pi_112780245
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:21 schreef YebCar het volgende:

[..]

gefeliciteerd dan maar weer voor de 2de keer in korte tijd. Nu hopen dat het iets langer duurt :+
persoonlijk zou ik nooit om 6u kunnen beginnen , maar dat ben ik...totaal geen ochtend mens :')

wat ga je doen eigenlijk? schoonmaken ?
Lol :+ thanx man. Ja maar achteraf denk ik ook dat dit beter is dan V.A, dat was gewoon te groot voor mij ook.

Het is eerst schoonmaken, en dan nog wat uurtjes in de keuken meehelpen. En qua uren vind ik het toch wel beter hoor. Ok ik moet je eerlijk zeggen dat 6 uur ook heeeeel vroeg is, maar ik wil liever dit dan dat ik pas om 0:30 naar mijn werk moet. :z

Ik hoop ook dat dit wat langer duurt dan een paar weken. :')
pi_112780486
Sorry dat ik het zeg FerrNL maar ik zie het met jou niets worden.
Je denkt van dag tot dag en je doet maar wat. En je hebt overal wel weer een reden voor waarom het niets is of waarom het niets is geworden.

Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.
Denk daar maar eens goed over na.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_112780614
Een feestelijk bericht voor de werkzoekenden: 'Negen van tien bedrijven nemen niemand aan'
pi_112780630
nvm
pi_112780853
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:41 schreef Guidetti het volgende:
Sorry dat ik het zeg FerrNL maar ik zie het met jou niets worden.
Je denkt van dag tot dag en je doet maar wat. En je hebt overal wel weer een reden voor waarom het niets is of waarom het niets is geworden.

Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.
Denk daar maar eens goed over na.
Ach het boeit me niks als jij denkt dat het met mij niks ga worden. :{w

Ik wil juist wel weer naar school om een goede toekomst te hebben, maar het lukt nu gewoon niet.

En wat betreft overal een reden voor: Ik heb een jaar geleden 4 jaar achter elkaar bij een werkgever gewerkt, maar helaas gingen ze failliet. Dus toen kwam het moment om weer werk te vinden.
Maar dat ging niet makkelijk en pak ik dus alles aan, ook al heeft het werk geen toekomst.
Kan ik er wat aan doen dat het bij V.A weer niks is geworden. Ze dachten dat ik meer kennis had van de keuken, maar ze hadden zich erin vergist. En ik had dat al tijdens het gesprek gezegd dat ik geen gediplomeerd zelfstandig kok ben.. :N
Dus snel daarna ben ik bij PostNL gaan werken, maar je gaat mij niet vertellen als jij in dezelfde situatie zat, dat je geen ander werk meer ging zoeken.

Maar nogmaals: Je mag van alles over mij denken, maar het interesseert me eigenlijk geen reet. :W
pi_112780949
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:53 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ach het boeit me niks als jij denkt dat het met mij niks ga worden. :{w

Ik wil juist wel weer naar school om een goede toekomst te hebben, maar het lukt nu gewoon niet.

En wat betreft overal een reden voor: Ik heb een jaar geleden 4 jaar achter elkaar bij een werkgever gewerkt, maar helaas gingen ze failliet. Dus toen kwam het moment om weer werk te vinden.
Maar dat ging niet makkelijk en pak ik dus alles aan, ook al heeft het werk geen toekomst.
Kan ik er wat aan doen dat het bij V.A weer niks is geworden. Ze dachten dat ik meer kennis had van de keuken, maar ze hadden zich erin vergist. En ik had dat al tijdens het gesprek gezegd dat ik geen gediplomeerd zelfstandig kok ben.. :N
Dus snel daarna ben ik bij PostNL gaan werken, maar je gaat mij niet vertellen als jij in dezelfde situatie zat, dat je geen ander werk meer ging zoeken.

Maar nogmaals: Je mag van alles over mij denken, maar het interesseert me eigenlijk geen reet. :W
^O^
pi_112781036
quote:
Lukt niet? Waarom niet? Inschijven voor een opleiding is niet lastig hoor.

quote:
Dus in 4 jaar tijd is het niet gelukt om een baan te vinden dat lijkt op de ''normale'' baan die je altijd je hebt gehad?

quote:
Met andere woorden: Je doet maar wat en hebt geen doel waar je over 5 jaar wilt staan.

Ga een persoonlijk ontwikkelingsplan voor jezelf opstellen ipv hier in dit topic de ene dag te melden dat je in de zorg wil, de dag daarna toch de ICT in wil, dag drie je toch weer naar school wil en dag vier de horeca toch wel ziet zitten. Wat is je doel in je leven? Ik zou er depressief van worden :{

Je zit ook telkens te klagen dat je te oud bent voor een opleiding. Maar hoe langer je wacht hoe ouder je wordt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Guidetti op 12-06-2012 12:03:05 ]
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_112781639
Ik zou ook wel m'n opleiding willen afronden (hbo commerciele economie), maar dan zal ik toch echt eerst een tijdje moeten werken om het financieel rond te krijgen. Als ik nu weer terug naar school ga heb ik straks geen geld meer om m'n huis, auto etc. te betalen. En die langstudeerboetes zijn nou ook niet echt aanlokkelijk :+

Nu een jaartje veel werken en ik kan makkelijk m'n school afmaken, ten minste dat is het plan voor mij :)
pi_112782173
Ik ken momenteel ook geen opleiding starten hoor, ivm huis, auto idd.

Gisteren bij 4 uitzendbureau's geweest, bij alle 4 was ik de enige die er zat. En bij alle 4 hadden ze niks voor me :{

Ik overweeg om een ander vakgebied te nemen, de zorg. Maar daarvoor moet je weer een nieuwe opleiding beginnen, en bij de zorg laat ik veel van mijn kwaliteiten vallen ;(
~ Bonito La Risa ~
pi_112782216
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:57 schreef Guidetti het volgende:
Ik zou er depressief van worden :{
Misschien gewoon uit dit topic wegblijven dan met je 'wijze' raad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:26 schreef Mixende_match het volgende:

Gisteren bij 4 uitzendbureau's geweest, bij alle 4 was ik de enige die er zat. En bij alle 4 hadden ze niks voor me :{
Bij een uitzendtoko naar binnen stappen voor werk is ook niet meer van deze tijd. Alles doe je tegenwoordig online en je gaat er pas naartoe zodra zij je uitnodigen voor een intake of een bespreking. Scheelt een hoop frustratie.
pi_112782239
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:26 schreef Mixende_match het volgende:

Ik overweeg om een ander vakgebied te nemen, de zorg. Maar daarvoor moet je weer een nieuwe opleiding beginnen, en bij de zorg laat ik veel van mijn kwaliteiten vallen ;(
Niet doen dus. Dan ga je op een lager niveau werken en door die switch kom je er nooit meer uit.
pi_112782346
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:27 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

:')
Waarom dat dan? Ik mag toch wel aangeven wat ik er van vind? Of is dit topic alleen bestemd voor mensen die thuis zitten en totaal geen doel voor ogen hebben maar wel bij een klein beetje kritiek beginnen te piepen. Als je er al niet tegen kunt dat je met de neus op de feiten wordt gedrukt dan kun je maar beter je hele leven een uitkering trekken. Een baan is dan al teveel van het goede en voor je het weet ben je overspannen.

Het zal nu onderhand toch wel duidelijk zijn dat FerryNL totaal niet weet wat hij wil en overal een excuus voor zoekt? Of durf je dat soms te ontkennen?
pi_112782640
Beter nu zoekende zijn dan over 15 jaar. Het is sowieso lastig aangenomen worden als je de juiste opleiding of/en werkervaring niet hebt en een studie volgen zonder poen in je zak is ook lastig. In dit economisch slechte klimaat moet je dan soms genoegen nemen met minder en tijdelijke jobs. Wat is je probleem? Als je je stoort aan FerryNL negeer 'm dan.
pi_112782651
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
Beter nu zoekende zijn dan over 15 jaar. Het is sowieso lastig aangenomen worden als je de juiste opleiding of/en werkervaring niet hebt. In dit economisch slechte klimaat moet je dan soms genoegen nemen met minder en tijdelijke jobs. Wat is je probleem?
Laat het lekker gaan. :)
pi_112782787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
Beter nu zoekende zijn dan over 15 jaar. Het is sowieso lastig aangenomen worden als je de juiste opleiding of/en werkervaring niet hebt. In dit economisch slechte klimaat moet je dan soms genoegen nemen met minder en tijdelijke jobs. Wat is je probleem? Als je je stoort aan FerryNL negeer 'm dan.
Ik heb geen probleem. FerryNL heeft een probleem. Maar hij ziet het niet in, of wil het niet inzien, of hij snapt het gewoon niet.
Vorige week zei hij dat hij in de horeca wilde werken maar niets kon vinden. Ik vroeg hem waar hij woont (Dordrecht). Binnen 2 minuten had ik in een straal van 20km om Dordrecht 41 fulltime horecabaantjes gevonden. Hoezo "er is niets in de horeca te vinden''????
pi_112782871
Heb je zelf geen werk ofzo, dat je zoveel tijd hebt om anderen te controleren?
pi_112782889
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:42 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem. FerryNL heeft een probleem. Maar hij ziet het niet in, of wil het niet inzien, of hij snapt het gewoon niet.
Vorige week zei hij dat hij in de horeca wilde werken maar niets kon vinden. Ik vroeg hem waar hij woont (Dordrecht). Binnen 2 minuten had ik in een straal van 20km om Dordrecht 41 fulltime horecabaantjes gevonden. Hoezo "er is niets in de horeca te vinden''????
Vacatures zijn nog geen baan.
pi_112783029
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:44 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

En dit.
pi_112783093
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:27 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Niet doen dus. Dan ga je op een lager niveau werken en door die switch kom je er nooit meer uit.
en thuiszitten helpt wel?

Jij snapt er echt geen flikker van joh. Maar fijn te horen dat jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt. Hoop bijna dat je een keer werkeloos wordt, dan ga je het pas snappen denk ik. Helaas is de markt niet meer zo dat je even een paar brieven stuurt of een uitzendbureau binnenstapt en werk hebt.
En dan heb je dus weinig meer willen, en is het roeien met de riemen die je hebt. Helaas.

Feli met je nieuwe baan Ferry. Nu ff doorzetten he!
pi_112783098
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:44 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Vacatures geven wel aan dat er wat te vinden is.
pi_112783134
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:44 schreef Mint_Clansell het volgende:
Heb je zelf geen werk ofzo, dat je zoveel tijd hebt om anderen te controleren?
Ben aan het afstuderen :)
pi_112783193
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:42 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens hoor. :) ferry is gewoon een twijfelaar en heeft gewoon teveel in zn hoofd zitten ipv strak de lijnen uit gaan zetten. Dat is duidelijk te zien in zn topics die hij de afgelopen half jaar heeft geopend.

maar dat neemt niet weg dat zijn diploma's gewoon ruk zijn en zijn horeca ervaring niet voldoende is voor datgene wat hij voor ogen heeft. horeca is zo ruim in begrip dat 7 jaar horeca van alles kan zijn en toch weer ook totaal niets kan zijn. Hij heeft het geprobeerd in een hote/restaurant en is daar door de mand gevallen. Wel strak van hem dat hij gelijk door is gegaan met tnt en werk zoeken wat hij nu weer heeft.

Dus tja..niet iedereen kan een mbo/hbo baantje aan ook al hebben ze daarvoor de diploma's. je moet je niveau weten en solliciteren op banen die je aan kan en niet die je wilt.

Verder over je horecavacatures rond dordt. Dat er zoveel banen zijn zegt niets natuurlijk. De heft valt af omdat het een andere tak betreft, de andere helft doordat ze al vervult zijn/ander niveau etc etc
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:55:03 #35
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112783273
Ook werkzoekend helaas ;(
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_112783308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ook werkzoekend helaas ;(
Don en Ad al geprobeerd?
pi_112783332
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:50 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

en thuiszitten helpt wel?

Jij snapt er echt geen flikker van joh. Maar fijn te horen dat jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt. Hoop bijna dat je een keer werkeloos wordt, dan ga je het pas snappen denk ik. Helaas is de markt niet meer zo dat je even een paar brieven stuurt of een uitzendbureau binnenstapt en werk hebt.
En dan heb je dus weinig meer willen, en is het roeien met de riemen die je hebt. Helaas.

Feli met je nieuwe baan Ferry. Nu ff doorzetten he!
:') :') :')

"Jij snapt er geen flikker van". Haha...
Onder je kunnen werken in een totaal anders sector is funest voor je eventuele toekomstige baan in de sector waar je voor geleerd hebt. Je bent er inmiddels een tijdje uit geweest en mag dat gaan verantwoorden tijdens een gesprek (als je daar al de kans voor krijgt).

En dan hebben we het nog niet eens gehad over het salaris dat enorm naar beneden gaat als je een switch maakt naar een baan waar je niet voor hebt geleerd of geen ervaring in hebt.
Dat moet je dus vooral niet doen als je een eigen huis hebt.

Beter een maand extra thuis zitten dan direct aan de slag gaan in een andere sector waar je voor de rest van je leven last van blijft houden.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:57:21 #38
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112783353
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:56 schreef pimmetje2010 het volgende:

[..]

Don en Ad al geprobeerd?
Dan zitten zij straks bij het UWV, ze kijken wel uit.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_112783383
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:51 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ben aan het afstuderen :)
Thuiswonend?
pi_112783411
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:27 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

[..]

Bij een uitzendtoko naar binnen stappen voor werk is ook niet meer van deze tijd. Alles doe je tegenwoordig online en je gaat er pas naartoe zodra zij je uitnodigen voor een intake of een bespreking. Scheelt een hoop frustratie.
Ja, ga ik nu ook doen, gaven ze zelf ook al aan, online zoeken..
~ Bonito La Risa ~
pi_112783450
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:58 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Thuiswonend?
Eigen appartement in de particuliere sector boven de grens van 664,66 euro + het volgen van een particuliere opleiding. Het enige wat mijn moeder betaald is mijn zorgverzekering en contributie bij de voetbalvereniging.
pi_112783455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:57 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Dan zitten zij straks bij het UWV, ze kijken wel uit.

Weet je al wat je wil gaan doen?
~ Bonito La Risa ~
pi_112783485
Het is op dit moment gewoon een kut tijd voor werkzoekende omgeacht je vooropleiding/werkervaring (uitzonderingen daargelaten).
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:02:34 #44
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112783544
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:00 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Weet je al wat je wil gaan doen?
Ik denk dat er momenteel weinig meer inzit dan iets administratiefs of wat meer fysiek werk.

Maar ben bereid alles aan te pakken.
pi_112783590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:01 schreef CoolStoryBro het volgende:
Het is op dit moment gewoon een kut tijd voor werkzoekende omgeacht je vooropleiding/werkervaring.
Dat ontken ik niet. Ik studeer momenteel zelf af in de richting van vastgoed en makelaardij. Daar is helemaal niets in te vinden.
M
aar het belangrijkste is dat je pro-actief bezig bent. Dan komt er echt wel wat op je pad. Dat mis ik bij sommige hier.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:04:33 #46
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112783630
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:03 schreef Guidetti het volgende:

[..]

vastgoed en makelaardij
Niets kunnen en toch lekker verdienen. Goeie keuze :)
pi_112783721
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:56 schreef Guidetti het volgende:

[..]

"Jij snapt er geen flikker van". Haha...
Onder je kunnen werken in een totaal anders sector is funest voor je eventuele toekomstige baan in de sector waar je voor geleerd hebt. Je bent er inmiddels een tijdje uit geweest en mag dat gaan verantwoorden tijdens een gesprek (als je daar al de kans voor krijgt).

En dan hebben we het nog niet eens gehad over het salaris dat enorm naar beneden gaat als je een switch maakt naar een baan waar je niet voor hebt geleerd of geen ervaring in hebt.
Dat moet je dus vooral niet doen als je een eigen huis hebt.

Beter een maand extra thuis zitten dan direct aan de slag gaan in een andere sector waar je voor de rest van je leven last van blijft houden.
Zo'n hekel aan figuren zoals jou die denken alle wijsheid in pacht te hebben, maar zelf nog niet eens fatsoenlijk hebben gesolliciteerd op de huidige arbeidsmarkt en dan ook nog eens teren op de zak van pappie en mammie.

Je geraaskal geeft duidelijk aan dat je echt geen moer snapt van hoe het allemaal werkt op de arbeidsmarkt, maar dat hebben studentjes wel vaker... Totdat ze zelf in de molen terecht komen. Dan hebben ze opeens niet meer zo'n grote mond, wanneer blijkt dat het toch allemaal net even wat anders in elkaar steekt dan ze op school hebben geleerd.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:11:22 #48
47102 Elvi
miemkwien
pi_112783919
Ik reageer niet eens meer op mensen die met 'goeie raad' komen terwijl ze niet weten hoe het is om werkloos te zijn. Laat gaan, ze komen er ooit nog wel achter hoe het echt is. Met deze economie zal het vast niet lang duren ;)

Anyway, ik moet nu een e-learning test doen voor een callcentre... Gelukkig voor klantenservice dus ik hoef zelf geen mensen te bellen rond etenstijd. De eerste test heb ik goed doorstaan, nu deze test nog en deze duurt tussen de 4 en 8 uur.

En ik heb ook besloten om mezelf als freelancer in te schrijven. Ik kan dan aan mijn portfolio werken en ik denk dat het in mijn sector beter is om freelancer te zijn aangezien niemand meer voor vast word aangenomen. Losse projecten doen lijkt me wel wat. Lekker afwisselend. Hopelijk kan ik dan op den duur het callcenterwerk afbouwen (mocht ik worden aangenomen).
pi_112784289
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:06 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Zo'n hekel aan figuren zoals jou die denken alle wijsheid in pacht te hebben, maar zelf nog niet eens fatsoenlijk hebben gesolliciteerd op de huidige arbeidsmarkt en dan ook nog eens teren op de zak van pappie en mammie.

Je geraaskal geeft duidelijk aan dat je echt geen moer snapt van hoe het allemaal werkt op de arbeidsmarkt, maar dat hebben studentjes wel vaker... Totdat ze zelf in de molen terecht komen. Dan hebben ze opeens niet meer zo'n grote mond, wanneer blijkt dat het toch allemaal net even wat anders in elkaar steekt dan ze op school hebben geleerd.
Op pappie en mammie teren :')
Daar teer ik helemaal niet op.

Maar blijven jullie hier maar lekker downie een depressief opzoek naar baantjes zonder toekomst :W
pi_112784373
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik zeker verkeerd gelezen dat mammie je contributie en zorgverzekering betaalt?
pi_112784530
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:24 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik zeker verkeerd gelezen dat mammie je contributie en zorgverzekering betaalt?
De huur , Nuts, Gemeentelijke belastingen, iPhone abonnement, Collegegeld 787 euro per 3 maanden en andere dingen zoals kleding, gadgets, uitgaan, vakantie betaal ik allemaal zelf.
Dus wat nou teren op de zak van pappie en mammie?

Maar we dwalen te ver af.

Nogmaals:
Winners hebben een plan, verliezers een excuus. Daar wil ik mee afsluiten.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 15:58:45 #52
370039 Morera
more more more
pi_112790589
Vierde ronde bij eneco gehad, wat een :r gedoe voor een :r baantje.
Wel een machtig mooi gebouw, beetje te Amerikaans, met vrouwen in pak en teveel make-up die je bij binnenkomst van het megagebouw begroeten en je naam opzoeken op een scherm om je vervolgens een pasje te geven. Waarmee je door een poortje van glas kan lopen, langs de espresso bar de pratende lift met witte lichtgevende zuilen in kan. :{

Daarna echt weer een groepsgesprek gelul, rollenspellen, meeluisteren met een hele leuke jongen die wel gewoon eerlijk was en me vertelde dat het er net zo aan toe gaat als bij een gewoon callcenter met veel gezeik en dat hij er nu drie maanden zat en de houdbaarheid een beetje op zou raken.

Daarna nog een 1 op 1 gesprek met 2 recruiters, die helemaal als een stelletje leeuwen in je cv duiken en een beetje pittig en aanvallend doen. Om te kijken of je van je stuk bent te brengen, ook strikvragen enzo maar ik was goed voorbereid. Ik wil er alleen eigenlijk niet werken. Maar moet toch wat he. :')
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:38:12 #53
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112792378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:58 schreef Morera het volgende:
Wel een machtig mooi gebouw, beetje te Amerikaans, met vrouwen in pak en teveel make-up die je bij binnenkomst van het megagebouw begroeten en je naam opzoeken op een scherm om je vervolgens een pasje te geven. Waarmee je door een poortje van glas kan lopen, langs de espresso bar de pratende lift met witte lichtgevende zuilen in kan. :{

Daarna echt weer een groepsgesprek gelul, rollenspellen, meeluisteren met een hele leuke jongen die wel gewoon eerlijk was en me vertelde dat het er net zo aan toe gaat als bij een gewoon callcenter met veel gezeik en dat hij er nu drie maanden zat en de houdbaarheid een beetje op zou raken.

Daarna nog een 1 op 1 gesprek met 2 recruiters, die helemaal als een stelletje leeuwen in je cv duiken en een beetje pittig en aanvallend doen. Om te kijken of je van je stuk bent te brengen, ook strikvragen enzo maar ik was goed voorbereid. Ik wil er alleen eigenlijk niet werken. Maar moet toch wat he. :')
Moest een beetje overgeven in m'n mond.

Wellicht is het mijn licht verknipte perceptie van dergelijke zaken, maar het komt op mij vooral over als een enorme hoop ijdelheid van de mensen die verantwoordelijk zijn voor het aannamebeleid.

Het is callcenterwerk. Ik neem aan dat je geen technische kennis hoeft te hebben... Waar hebben we het dan over?

Natuurlijk moet je de echte sukkels buiten houden, maar kom op zeg... Een schop in het vriendelijke aangezicht van het menselijk intellect zoiets.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:44:42 #54
47102 Elvi
miemkwien
pi_112792717
Net de e-learning van 'mijn' callcenter afgesloten. Er stond 8 uur studietijd voor. Ik heb het in 3,5 uur afgerond :') Ik denk dat ik 1 module over doe omdat ik meteen door ben naar de volgende ronde als ik voor alle drie de modules 80% haal. Voor 1 module heb ik nu 76,5% en dat kan niet he :')
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:46:56 #55
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112792839
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:44 schreef Elvi het volgende:
Net de e-learning van 'mijn' callcenter afgesloten. Er stond 8 uur studietijd voor. Ik heb het in 3,5 uur afgerond :') Ik denk dat ik 1 module over doe omdat ik meteen door ben naar de volgende ronde als ik voor alle drie de modules 80% haal. Voor 1 module heb ik nu 76,5% en dat kan niet he :')
Volgende ronde?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:48:00 #56
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_112792900
quote:

is het een soort callcenter/klantenservice baantje?

en gaat jet er daar echt zo erg aan toe als ik sommige verhalen mag geloven..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:51:08 #57
47102 Elvi
miemkwien
pi_112793070
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:46 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Volgende ronde?
Ja er zijn 4 rondes in totaal. Een test, een e-learning, dan een (groeps)gesprek, dan een opleiding en dan pas krijg je een contract voor 3 maanden.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:55:42 #58
370039 Morera
more more more
pi_112793287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:48 schreef Mirjam het volgende:

[..]

is het een soort callcenter/klantenservice baantje?

en gaat jet er daar echt zo erg aan toe als ik sommige verhalen mag geloven..?
Mijn verhaal klinkt erg genoeg toch ? :P
Vier rondes op vier verschillende dagen , op vier verschillende plekken. Moest nog allemaal testen doen ook.

Of bedoel je wat anders? Het is inderdaad outbound callcenter, ze doen er heel fancy over omdat je niet extern bij een callcenter op een project werkt, maar bij eneco zelf in dienst bent, op de afdeling sales :')
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:56:47 #59
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112793356
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:51 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja er zijn 4 rondes in totaal. Een test, een e-learning, dan een (groeps)gesprek, dan een opleiding en dan pas krijg je een contract voor 3 maanden.
Absurd. Maar ze zullen er ongetwijfeld iets mee opschieten, lijkt me.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:59:57 #60
47102 Elvi
miemkwien
pi_112793493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:56 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Absurd. Maar ze zullen er ongetwijfeld iets mee opschieten, lijkt me.
Ja. Ze krijgen er een fantastische medewerker bij :P
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:03:44 #61
370039 Morera
more more more
pi_112793653
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Wellicht is het mijn licht verknipte perceptie van dergelijke zaken, maar het komt op mij vooral over als een enorme hoop ijdelheid van de mensen die verantwoordelijk zijn voor het aannamebeleid.

Het is callcenterwerk. Ik neem aan dat je geen technische kennis hoeft te hebben... Waar hebben we het dan over?

Natuurlijk moet je de echte sukkels buiten houden, maar kom op zeg... Een schop in het vriendelijke aangezicht van het menselijk intellect zoiets.
Vond ik ook hoor, ik dacht eigenlijk de hele tijd zo van hmmm jullie baantje zou best makkelijk en arrogant en chill zijn. Beetje fancy lopen doen als recruiter om een strontbaantje. Lekker de hele dag met een paar blaadjes hip lopen doen met je bakje koffie en "leuke" grapjes en een hele overbodige functie als baan hebben die in de sfeer van dat hele gebouw, lekker overdreven Amerikaans is want dan zijn we pas goed he.

Nogmaals, ik wil er helemaal niet werken maar ben op het moment niet zo super kieskeurig, anders ga ik dat achterlijke traject niet door. Ik blijf heel actief op zoek naar wat anders maar wil nu gewoon werken :)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:08:36 #62
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112793863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:03 schreef Morera het volgende:

[..]

Vond ik ook hoor, ik dacht eigenlijk de hele tijd zo van hmmm jullie baantje zou best makkelijk en arrogant en chill zijn. Beetje fancy lopen doen als recruiter om een strontbaantje. Lekker de hele dag met een paar blaadjes hip lopen doen met je bakje koffie en "leuke" grapjes en een hele overbodige functie als baan hebben die in de sfeer van dat hele gebouw, lekker overdreven Amerikaans is want dan zijn we pas goed he.

Nogmaals, ik wil er helemaal niet werken maar ben op het moment niet zo super kieskeurig, anders ga ik dat achterlijke traject niet door. Ik blijf heel actief op zoek naar wat anders maar wil nu gewoon werken :)
Snap ik en je hebt groot gelijk.

Ik kan echt geen callcenterwerk doen. Heb het een paar jaar geleden nog eens geprobeerd (eerder wel al telefonische sales gedaan een paar maanden - uiteindelijk blij dat ik weg was) maar ik word echt gillend gek. Dus probeer het ook niet meer.

Heb voor mezelf voor vanavond in elk geval een lijst met vacatures. Ga lekker brieven schrijven en ondertussen werken aan mijn nog niet bestaande blog :P
pi_112794160
quote:

:') en dat allemaal voor een simpel callcenter baantje _O- voor maar 3 maandjes _O-
ik heb dat werk nog nooit gedaan btw
pi_112814381
Yeah, morgen sollicitatiegesprek voor een vaste fulltime functie in mijn opleidingsgebied. Heil Monsterboard.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:58:16 #65
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112814680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:54 schreef johnnyblaze11 het volgende:
Yeah, morgen sollicitatiegesprek voor een vaste fulltime functie in mijn opleidingsgebied. Heil Monsterboard.
Succes!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_112814849
Vandaag bericht gekregen van een detacheerder die me wellicht iets te bieden heeft. Ik ben benieuwd, want eerder meenden ze niet zo veel voor mij te kunnen betekenen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 23:17:34 #67
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112816017
Hee
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:57 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Lukt niet? Waarom niet? Inschijven voor een opleiding is niet lastig hoor.

[..]

Dus in 4 jaar tijd is het niet gelukt om een baan te vinden dat lijkt op de ''normale'' baan die je altijd je hebt gehad?

[..]

Met andere woorden: Je doet maar wat en hebt geen doel waar je over 5 jaar wilt staan.

Ga een persoonlijk ontwikkelingsplan voor jezelf opstellen ipv hier in dit topic de ene dag te melden dat je in de zorg wil, de dag daarna toch de ICT in wil, dag drie je toch weer naar school wil en dag vier de horeca toch wel ziet zitten. Wat is je doel in je leven? Ik zou er depressief van worden :{

Je zit ook telkens te klagen dat je te oud bent voor een opleiding. Maar hoe langer je wacht hoe ouder je wordt.
Guidetti ben wel iets jonger dan Ferry maar ik was ook zoekend ;). Heb alleen nooit wat kunnen vinden in IT omdat ze mbo niveau 2 te klein vinden (zacht uitgedrukt), 3x een sport opleiding uitgeprobeerd niets geworden, maatschappelijk medewerker niveau 3 gedaan en ook niets geworden sindsdien had ik me de eerste 5 maanden zorgen gemaakt over mijn toekomst en gesolliciteerd op alles en nog wat, jammer genoeg Nada. zit nu een 1.5 jaar thuis zonder werk maar in de bijstand, ga morgen is actief kijken naar vrijwilligerswerk (stel ik al 2 maanden uit eigenlijk ben lui geworden).

mijn punt is niet iedereen gaat nu nog naar school of heeft al een top baan. Ferry pakt het nog een beetje slim aan en doet gewoon overal een beetje werk ervaring op en misschien komt hij straks wel tot de conclusie wat hij wel wilt gaan doen.

Ik zelf persoonlijk doe nog een poging voor een opleiding in de horeca omdat kok mij wel iets lijkt.

@ Achja leeftijd, je bent nooit te oud om te leren. Tenzij ze dat zeggen. Dus Ferry mocht je ooit weer een opleiding doen overweeg dan wel goed wat je gaat doen ;).
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:28:58 #68
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112828392
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:03 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat ontken ik niet. Ik studeer momenteel zelf af in de richting van vastgoed en makelaardij. Daar is helemaal niets in te vinden.
M
aar het belangrijkste is dat je pro-actief bezig bent. Dan komt er echt wel wat op je pad. Dat mis ik bij sommige hier.
Droom lekker verder. Studeer af, solliciteer en kom dan eens terug. Dan zul je merken dat het je geen flikker helpt als je proactief bent. Vorig jaar was ik ook werkloos en ik heb me kapot gesolliciteerd, maar werd nergens aangenomen, als ik al wat hoorde. Dat staat me nu weer te wachten, en inderdaad, al diverse (open) sollicitaties verstuurd en afgewezen.

Het is niet meer zo als eerder dat je gelijk bingo hebt als je solliciteert. Ik ben 35 en dat is tegenwoordig al oud.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:29:59 #69
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112828435
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Maar blijven jullie hier maar lekker downie een depressief opzoek naar baantjes zonder toekomst :W
Afstuderen in het vastgoed en dan over banen zonder toekomst beginnen.

woensdag 13 juni 2012 @ 11:31:18 #70
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112828483
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Recruiters: het speeltje van de werkgever om het de eventuele sollicitant zo lastig mogelijk te maken.
pi_112828493
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:28 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Droom lekker verder. Studeer af, solliciteer en kom dan eens terug. Dan zul je merken dat het je geen flikker helpt als je proactief bent. Vorig jaar was ik ook werkloos en ik heb me kapot gesolliciteerd, maar werd nergens aangenomen, als ik al wat hoorde. Dat staat me nu weer te wachten, en inderdaad, al diverse (open) sollicitaties verstuurd en afgewezen.

Het is niet meer zo als eerder dat je gelijk bingo hebt als je solliciteert. Ik ben 35 en dat is tegenwoordig al oud.
Nee klopt, pro-actief zijn maakt helemaal geen verschil.
pi_112828621
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:29 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Afstuderen in het vastgoed en dan over banen zonder toekomst beginnen.

Ik had 4 jaar geleden toen ik er aan begon idd al moeten weten hoe het er momenteel voor staat :')
Gelukkig is de basis van de opleiding MER.
pi_112835534
Recruiters en headhunters schiet ik altijd gelijk af. Sommigen zijn echt hondsbrutaal en blijven je voortdurend lastigvallen met die ene unieke carrièrekans :') . Zo word ik wel eens tijdens kantoortijd benaderd. Stuur dan even een e-mail met de vraag wanneer je telefonisch beschikbaar bent.
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:55:53 #74
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112844079
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:31 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Nee klopt, pro-actief zijn maakt helemaal geen verschil.
Niet in alle branches, nee.
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:56:21 #75
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112844106
quote:
19s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:34 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ik had 4 jaar geleden toen ik er aan begon idd al moeten weten hoe het er momenteel voor staat :')
Gelukkig is de basis van de opleiding MER.
Nou, je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt anders.
pi_112845723
Ach ja, de mensen die het het beste denken te weten glijden meestal het hardste uit.

Pro-actief zijn verhoogt alleen maar je kans, maar is geen garantie.
pi_112845788
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:31 schreef Daboman het volgende:

Pro-actief zijn verhoogt alleen maar je kans, maar is geen garantie.
Dat zeg ik ook. Maar mensen hier roepen dat pro-actief zijn niet helpt. Als je dat denkt heb je echt een grote plaat voor je kop.
pi_112845839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:55 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Niet in alle branches, nee.
Lekker thuis zitten en wachten tot een bedrijf jou belt? Je moet altijd pro-actief zijn. In alle branches.
pi_112845873
Vrijdag wacht een Detacheringscontract bij Yacht op mij *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door CoolStoryBro op 13-06-2012 17:44:23 ]
pi_112846424
Even mijn situatie schetsen: Ben momenteel 2 dagen per week werkzaam in de metaal, met 2 diploma's op zak die geschikt zijn voor het creatieve wereldje. Ik moet ook de huur betalen, en daar heb ik al vaker gewerkt om allerlei hand- en spandiensten te verrichten. Ik werkte daar eerst 4 dagen in de week, waarvan 2 dagen op basis van 0-uren contract. Helaas zijn die dagen komen te vervallen. Daarom dus nu nog maar 2 dagen per week werkzaam in de metaal, met een aanvullende WW en werkzoekende.

Het liefst zou ik iets in de reclamewereld doen, maar ik kom er gewoon niet aan de bak. Mijn aanvullende WW loopt 13 augustus af, en dan heb ik dus gewoon een probleem. Ik heb de laatste tijd veel gesolliciteerd. Zowel open sollicitaties als sollicitaties op vacatures. Zonder succes, en ik kreeg zelden antwoord.

Ik begin de hoop op een baan in de reclame te verliezen en ik denk dat ik mijn kansen moet spreiden. Weet er iemand nog een leuke baan voor iemand die op dit moment bereid is van alles aan te nemen, mits het me een beetje leuk lijkt? Ik woon in de omgeving van Zwolle.

Nog anderen in een gelijksoortige situatie?

PS: Vaardigheden -> design, fotografie, sounddesign, marketing.
  woensdag 13 juni 2012 @ 18:14:32 #81
104963 ETA
European Travel Author
pi_112847325
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:34 schreef CoolStoryBro het volgende:
Vrijdag wacht een Detacheringscontract bij Yacht op mij *O*
leuk, ook meteen voor een specifieke opdracht aangenomen?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_112847451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 18:14 schreef ETA het volgende:

[..]

leuk, ook meteen voor een specifieke opdracht aangenomen?
Yup begin aankomende maandag als assistent controller bij een overheidsinstelling
  woensdag 13 juni 2012 @ 18:18:56 #83
104963 ETA
European Travel Author
pi_112847482
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 18:18 schreef CoolStoryBro het volgende:

[..]

Yup begin aankomende maandag als assistent controller bij een overheidsinstelling
klinkt goed :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_112847559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 18:18 schreef ETA het volgende:

[..]

klinkt goed :)
Kijk er erg naar uit. Dacht in eerste instantie dat het wel makkelijk zou zijn om een baan te vinden als beginnend Bedrijfseconoom. Viel echter behoorlijk tegen, ben erg blij dat ik eindelijk is wat relevante werkervaring kan opdoen.
  woensdag 13 juni 2012 @ 18:42:18 #85
47102 Elvi
miemkwien
pi_112848589
Woei ik ben door naar ronde 3! *O*
pi_112854564
quote:
19s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:32 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook. Maar mensen hier roepen dat pro-actief zijn niet helpt. Als je dat denkt heb je echt een grote plaat voor je kop.
Maar de manier waarop je het zegt helpt ook niet echt. In de eerste plaats zorgt pro-actief opstellen er namelijk voor dat je meer afwijzing krijgt. Aangezien je door een pro-actieve houding meer procedures hebt. Maar er is dan niet op magische wijze ineens meer plaats bij werkgevers. En dan moeten ze je dus wel afwijzen, ondanks het feit dat je proactief bent. Zoals we het dus eens zijn zit de winst hem alleen maar dat bij meer procedures de kans op een ja groter wordt. Maarja, mensen kunnen nu eenmaal niet meer dan een bepaalde hoeveelheid afwijzing verdragen. Iedereen heeft daarin een grens.

Dit topic is vooral bedoeld als een soort lucht je hart topic. Bij elkaar steun zoeken verhoogt namelijk ook de kans op een baan. Door erover te praten kun je er weer wat langer tegenaan. Dan is het makkelijker om die verleidelijke glimlach op je gezicht te toveren.

Maarja, nu kom je in dit topic om iedereen iets te vertellen wat iedereen hier allang weet. Zonder begrip van de mentale blokkade die ik dus net heb uitgelegd. Dat stuit natuurlijk op weerstand. Je bedoelt het goed, maar je intentie gaat helemaal verloren.

Ik spreek uit ervaring, ik heb op dit moment wel werk en heb 3 serieuze jaarcontracten in economische crisis bij elkaar gepraat.
pi_112864541
Echt man zo heb je maanden geen gesprekken, en zo kan je ineens al 5x op gesprek komen binnen een week. :')
  woensdag 13 juni 2012 @ 23:04:00 #88
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112866369
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Lekker thuis zitten en wachten tot een bedrijf jou belt? Je moet altijd pro-actief zijn. In alle branches.
Nee, want dat eerste gaat niet gebeuren tenzij je een heel bijzonder beroep hebt.
pi_112867787
Hier op de zaak nemen ze iedereen aan volgens mij :')
Was iemand die altijd van 6-16 werkte maar er dus al maanden gewoon 2 uur extra per dag schreef.

Hebben ze een gesprek met hem gehad zonder consequenties :') :')
pi_112870124
_O-
  donderdag 14 juni 2012 @ 08:02:04 #91
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_112874235
Ferry, gefeliciteerd met je job!

48 dus kan wel in mijn graf gaan liggen wat werkgevers betreft. Krijg wel relatief vaak terugkoppeling dat valt dan weer mee hoewel er nooit een reden in staat. Eentje zei dat hij 125 sollicitaties had gekregen.

Regio Oost (Nijmegen)
pi_112880870
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:54 schreef johnnyblaze11 het volgende:
Voor 99.99% aangenomen voor deze baan :D Komt perfect overeen met mijn opleiding, en kan nog heel veel bijleren in zijwegen hiervan. Moet nog even afwachten tot de verlossende mail!!!

Eindelijk, na een behoorlijke tijd toch geluk hebben :)
pi_112881963
Jeej speeddate.

Tempo Team had zo niks, maar ik moest binnenkort maar eens langsgaan bij ze.

Startpeople had zo ook niks.
Wel kon ik gaan kijken op internet bij midi interim van ze, daar wisten degenen die er stonden dan weer niks vanaf.

Info gevraagd bij het leerwerkloket. Thuisstudies werden afgeraden, liever naar een echte school. Ik moest maar op zoek gaan naar een studie/loopbaanadviseur van windesheim. Over twee jaar heeft Nederland hoogopgeleiden nodig zei hij.

Bij Maandag hadden ze ook niks. Heb vragen gesteld over schuldhulpverlening, dat hadden ze nog af en toe, maar wel voor mensen met werkervaring. En die waren er genoeg, want de laatste tijd zijn die banen schaars ?? Kijkend naar mijn CV had ie zo niks voor me.

Heb nog even gekletst met mijn oude werkcoach van een aantal jaar terug. En ik heb haar kindje in mn BSOgroep, dus daar ook even over gehad.
Zij adviseerde te kijken op twitter e.d. maarja, dat doe ik natuurlijk al. Gaf ook nog de tip twiba.nl

Bij Randstad stond een hele lange rij, dus ben ik maar gewoon naar de vestiging in de stad gegaan. Daar hadden ze natuurlijk ook niks, vooral omdat ik partime zoek ipv fulltime, maar ik moest me maar aanmelden bij de site, mn CV updaten want ik stond nog in het systeem en kijken op indeed.nl en daar een account aanmaken.

Verder allemaal bedrijven/uitzendbureaus richting techniek enzo...

Dusss... toch weer een uur eraan besteed op deze manier.
Telt dit trouwens ook voor de werkmap?
  donderdag 14 juni 2012 @ 18:26:41 #94
47102 Elvi
miemkwien
pi_112896122
Dat teld zeker mee voor de werkmap! Alles is een aparte activiteit! Dus je hebt er nu 6 ;)
pi_112896902
Echt? Heb ze erin gezet als 1.....
En meteen op een vacature gereageerd, maar nu al mail terug dat ze al genoeg reacties hadden. Fijn.
pi_112896995
Morgen wordt het echt een reis dagje. Eerst naar Zwijndrecht, dan weer terug naar Dordrecht, dan weer naar Hendrik Ido Ambacht en dan weer naar Dordrecht. _O- _O-

Maarja het is voor een goed doel. oO<
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 18:48:57 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112897046
vandaag weer eens bevestigd gezien dat al mijn ex collegas in hetzelfde schuitje zitten, het ligt dus niet aan mij :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_112900379
Hallo, ik meld me hier nu ook maar gezien ik nu geen werk meer heb.

Na een tijd zoeken naar een baan heb ik veel pech gehad. Bij mijn vorige werkgever ging ik al lange tijd met tegenzin heen om diverse redenen. Ik had nu een baan gevonden als oproepkracht bij een bedrijf hier in de buurt.

Ik heb hier ongeveer 7 weken gewerkt en kreeg steeds te horen dat het goed ging. Het werk was soms vrij zwaar en snel maar omdat het goed ging dacht ik dat het wel goed zat. Ik heb namelijk een kleine bouw.

Vandaag werd ik opgebeld door het uitzendbureau dat het niet goed ging en er geen werk meer voor me is. Het bedrijf heeft me dus een hele tijd aan het lijntje gehouden en voor gelogen. Heb wel steeds gevraagd of ik het wel goed deed etc. En ze zeiden dan dat ik het wel goed deed en ik me niet druk hoefde te maken.

Ik vind dit zo lullig want werd wel steeds weer opgeroepen maar beviel toch achteraf niet. Ik moet maandag nog wat spullen in leveren en laat dan nog wel even aan hun weten wat ik er van vind!

Vind het gewoon heel lullig en niet netjes dat ze me zo behandeld hebben! Baal er stevig van :(
Ik heb het helaas al eens eerder meegemaakt maar hier kan ik echt slecht tegen.

Helaas moet nu weer verder op zoek naar een baan.

Zijn er hier nog mensen die ook zoiets hebben meegemaakt?
Music is our universal language
pi_112900655
Ik ben er op de laatste dag van mijn proeftijd uitgebonjourd omdat ik een aantal foutjes had gemaakt. Verder nooit iets van ze gehoord. Kennelijk mag je zelfs in je opleiding tegenwoordig geen fouten meer maken...
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:12:29 #100
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112900819
Okee, vandaag wel verdomd goed van het weer genoten :')

Nu weer aan het zoeken. Hoop echt snel iets te kunnen gaan doen weer, maakt niet uit wat... Als het maar gewoon een beetje fatsoenlijk geregeld is. Geen geklungel met een uitzendbureau ofzo.
pi_112901083
@ Mint_Clansell : ja dat is ook wel erg lullig! Je bent maar een nummer voor ze, en als je te weinig oplevert of produceert dan vlieg je er zo uit zonder te waarschuwen. Zeker als je maar een flexkracht bent.
Music is our universal language
pi_112901428
Uitzendbureaus :r

Ik werkte via Manpower voor PostNL. Voordat je moet werk krijg je altijd een sms van hoe laat je dienst begint.
Ze hebben gewoon tot 3x toe het smsje naar een totaal verkeerd nummer verstuurd, waardoor ik dus zoiets heb van dat ik niet hoef te werken. :N Echt die administratie is daar ook echt top. ^O^

Maar gelukkig ben ik daar alweer gestopt, want dit schoot echt totaal niet op.
pi_112904501
Godver. Ik kreeg vandaag een brief van de woningcorporatie uit mijn woonplaats met de mededeling dat er zojuist een sollicitatieprocedure is afgerond.

Als ik die open sollicitatie nou een weekje eerder had verstuurd... :'(.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_112920396
Maandag toch maar eens het UWV bellen (helaas). Geen zin in om weer dat Workfast traject te doen (wat geen moer helpt aangezien het enige wat ze doen is controleren of jij wel genoeg solliciteert), maar ik moet toch ergens m'n vaste lasten van betalen. Het uitzicht op werk vinden in de schoolvakantie is ook enigszins troebel. Mijn hele dag/nachtritme is in ieder geval wel weer aardig verkloot. Misschien kan ik nog ergens als nachtwaker aan de slag...
pi_112920614
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:31 schreef Disavowed het volgende:
Godver. Ik kreeg vandaag een brief van de woningcorporatie uit mijn woonplaats met de mededeling dat er zojuist een sollicitatieprocedure is afgerond.

Als ik die open sollicitatie nou een weekje eerder had verstuurd... :'(.
Zonde! Wat voor een functie was het?
pi_112923627
Hebben anderen nou ook het gevoel dat het banenaanbod de laatste paar maanden op vooral de uitzendsites steeds minder wordt? Ik zie er dit jaar nog wel een paar over de kop gaan.
pi_112933852
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hebben anderen nou ook het gevoel dat het banenaanbod de laatste paar maanden op vooral de uitzendsites steeds minder wordt? Ik zie er dit jaar nog wel een paar over de kop gaan.
Volgens mij is het echt nogal afhankelijk van waar je zoekt. Het bedrijf waar ik aan de slag ben gegaan moest zijn productie van het moederbedrijf ineens met 65% omhoog gooien, daar hadden ze iets te snel ja op gezegd. Tja, dan heb je wel mensen nodig. Ze nemen blind mensen aan en naar proeftijd wordt niet eens serieus gekeken (of je moet het echt heel, heel, heel bont maken). Op bijna alle afdelingen schreeuwen ze nu om mensen en klagen ze dat ze die niet kunnen vinden.

Of ze het gaan halen is ook nog maar de vraag en dan kan de productie net zo hard weer omlaag worden gegooid, waardoor al die extra mensen misschien weer weg moeten. Het zou binnen mijn branche zeker niet de eerste keer zijn.

Tsja, het is een harde wereld.
pi_112953280
En weer een afwijzing :( Kreeg ik bericht van het wervingbureau dat ze vacature hadden met weinig werkervarin (0-3 jaar). Worden er toch mensen uitgenodigd die nog net wat meer ervaring hebben :S:S:S.

Maargoed, a.s. dinsdag begin ik als postbezorger en donderdag capaciteitentest voor een traineeship. Mijn hoop is daarop gevestigd. Verder weer nieuwe sollicitaties verstuurd.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:29:33 #109
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112953608
Welke capaciteitentest? WAIS?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_112953625
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:27 schreef FerryNL het volgende:
Uitzendbureaus :r
Je moet ook een beetje geluk hebben. Mijn eerste vaste aanstelling was via een uitzendbureau. En na een half jaar kreeg ik gelijk een vast contract.
pi_112955264
quote:
19s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:24 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Zonde! Wat voor een functie was het?
Woonconsulent :). Naar deze functie ben ik ook op zoek, als ik alleen naar vastgoed kijk dan. Of Makelaar Nieuwbouw, maar nieuwbouw loopt helemaal voor geen meter ;(.

Mijn ambities om woningmarktconsultant te worden heb ik maar even in de ijskast gezet. De opleiding via SVM Nivo is voor een particulier bijna onbetaalbaar en er is op dit moment toch geen vraag naar ;(.

[ Bericht 13% gewijzigd door Disavowed op 16-06-2012 00:07:12 ]
pi_112963769
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:23 schreef Woussie1987 het volgende:
En weer een afwijzing :( Kreeg ik bericht van het wervingbureau dat ze vacature hadden met weinig werkervarin (0-3 jaar). Worden er toch mensen uitgenodigd die nog net wat meer ervaring hebben :S:S:S.

Maargoed, a.s. dinsdag begin ik als postbezorger en donderdag capaciteitentest voor een traineeship. Mijn hoop is daarop gevestigd. Verder weer nieuwe sollicitaties verstuurd.
Wat jammer zeg, maar inderdaad door blijven gaan!

Hier word ik vandaag telefonisch wel of niet uitgenodigd voor een gesprek as maandag, dus zit al de hele dag in spanning naast de telefoon omdat ook niet bekend is wanneer ze bellen ;(

Ik voldoe wel ruim aan de eisen maar woon aan de andere kant van het land
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:59:33 #113
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_112963807
Ik ga het nog een keer vragen; wat zijn goede sites voor vacatures? Ik zoek een HBO-functie voor een net afgestudeerde.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_112963923
Ligt ook aan je sector he. Ik heb ongeveer 20 email-alerts ingesteld bij indeed.nl en krijg daar ook veel vacatures dagelijks, en verder kijk ik steeds welke instelling relevante vacatures aanbiedt en dan bookmark ik hun site.
pi_112964107
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ga het nog een keer vragen; wat zijn goede sites voor vacatures? Ik zoek een HBO-functie voor een net afgestudeerde.
Welke sector?

Iemand die in hetzelfde vakgebied zit kan daar voor jou meer in betekenen en sturen dan een buitenstaander.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:13:06 #116
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_112964163
Sector? Ik zoek vrij breed, vooral infrastructuur enzo vind ik interessant en automotive ook maar ik heb een bedrijfskundige studie dus het zoeken is sowieso al best lastig.

Bedrijfsspecifiek zoeken heeft ook nog niks opgeleverd :P
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:20:05 #117
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_112976412
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:04 schreef das_phantom het volgende:
Ligt ook aan je sector he. Ik heb ongeveer 20 email-alerts ingesteld bij indeed.nl en krijg daar ook veel vacatures dagelijks, en verder kijk ik steeds welke instelling relevante vacatures aanbiedt en dan bookmark ik hun site.
Indeed.nl komt echt over als een enorm onoverzichtelijke site.
pi_112980349
Van jobrapido krijg ik ook dagelijks een mailtje. Opzich wel fijn!
pi_112998181
Of ga gewoon naar een beurs in je eigen branche. Dan typ je gewoon in google carrierebeurs [vul hier je branche in] 2012.

Hoeft eigenlijk niet eens, ik vond mijn baan op een beurs die helemaal niet eens in mijn branche was. Daardoor stonden er maar heel weinig interessante werkgevers. Maar bij eentje klikte het dus.
pi_113000771
Wat zal het morgen wennen zijn zeg om zo vroeg op te staan. Moet dan om 5 uur eruit, want om 6 uur begin je daar met je werk. :z

Ach ja ben wel weer om 11 klaar, dus heb dan nog een hele dag voor me. ^O^
pi_113001832
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:23 schreef FerryNL het volgende:
Wat zal het morgen wennen zijn zeg om zo vroeg op te staan. Moet dan om 5 uur eruit, want om 6 uur begin je daar met je werk. :z

Ach ja ben wel weer om 11 klaar, dus heb dan nog een hele dag voor me. ^O^
werk je 5 uur per dag?
en dan ? 6 dagen per week ??
pi_113002528
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:51 schreef YebCar het volgende:

[..]

werk je 5 uur per dag?
en dan ? 6 dagen per week ??
Het is een parttime baan. Het is gewoon 5 dagen werken, maar dan van 6 uur tot 11 :Y

Ik ben nog bezig om een 2e baantje te vinden, maar ik ben allang blij dat ik iets heb gevonden met betere werktijden. O-)
  zondag 17 juni 2012 @ 16:08:39 #123
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_113007442
Heb er inmiddels alweer 2 weken op zitten bij m`n oude/nieuwe werkgever en het was als vanouds. Net alsof ik geen 6 maand er tussenuit ben geweest :-)
pi_113015085
Komende week is het dan zover, dan ga ik weer een sollicitatiepoging doen, aangezien ik al een tijdje aas op een buitenkansje bij mijn nieuwe werkgever.
pi_113039601
Zo een intake bij een uitzendtoko. Beter dan niks iig. Jammer dat de storm net boven Utrecht is losgebarsten: baggerweer!
pi_113043841
Uiteraard kwam de bus weer eens niet opdagen door dat gedoe met die blikseminslag, waardoor ik alsnog genoodzaakt was om in mijn auto met kuren te stappen. Ach ja, het was wel een prettig gesprek verder. Hopen dat er snel iets uitkomt, ik verveel me de tyfus.
  maandag 18 juni 2012 @ 13:23:01 #127
47102 Elvi
miemkwien
pi_113047442
Ik had eigenlijk een groepsinterview vandaag, maar helaas was dat in Utrecht :') Dus ik kwam niet ver. Gelukkig bleek dat niemand naar Utrecht kon komen dus het groepsinterview is nu naar woensdag verzet :P
pi_113065013
En weer een sollicitatie weg. Functie bij de Poltie, waarin ik al ervaring heb. Helaas geen papieren. Het zal mij benieuwen :{.
  maandag 18 juni 2012 @ 19:49:45 #129
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113065235
Ervaring met de politie helpt volgens mij niet altijd als je gaat solliciteren :P
pi_113065306
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ervaring met de politie helpt volgens mij niet altijd als je gaat solliciteren :P
Zo bedoel ik het niet :o.

[ Bericht 1% gewijzigd door Disavowed op 18-06-2012 20:58:05 ]
pi_113081122
In het kader van 'hoop doet leven': vandaag ben ik officieel in dienst getreden van de werkgever waar ik het afgelopen half jaar op uitzendbasis voor heb gewerkt. Een jaarcontract met forse (20%) salarisverhoging, hogere functie en uitzicht op vaste dienst.
Het lijkt een zeldzaamheid te worden als ik dit soort topics doorlees, maar het kan dus nog steeds dat een uitzend/detacheringsbaan uitmondt in een echt contract.

Heb er vreselijk veel zin in om me nog lang voor mijn 'nieuwe' werkgever in te zetten en hoger op te klimmen.

Voor de volledigheid: ik ben van helpdeskmedewerker naar IT manager gegaan.

Voor alle mensen die nog in de sollicitatie-molen zitten: heel veel succes en hou vol!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 00:04:28 #132
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_113082338
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:37 schreef Pfannenkuchen het volgende:

Voor de volledigheid: ik ben van helpdeskmedewerker naar IT manager gegaan.

Heb je goed gedaan :o
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_113082738
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 00:04 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Heb je goed gedaan :o
Iets met meer geluk dan wijsheid... Kreeg alle ruimte om mezelf te bewijzen op verschillende vlakken, waaronder het communicatieve en organisatorische. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt en mag ik het nu 'voor het eggie' doen. Beetje trots ben ik wel maar vooral blij met de kans.
pi_113084169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 00:15 schreef Pfannenkuchen het volgende:

[..]

Iets met meer geluk dan wijsheid... Kreeg alle ruimte om mezelf te bewijzen op verschillende vlakken, waaronder het communicatieve en organisatorische. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt en mag ik het nu 'voor het eggie' doen. Beetje trots ben ik wel maar vooral blij met de kans.
niet dat het niet geloof hoor , maar toch een paar vraagjes.
1. hoe groot is het bedrijf?
2. werkte je onder je niveau met helpdeskmedewerker?
3. Wat is er gebeurt met jouw helpdesksupervisor, zijn manager,en de vorige IT manager?
IT manager is gewoon minimaal 8 stappen verder is bij een middelgroot bedrijf dus waar zijn al die interne werknemers gebleven die boven je staan?
het is gewoon van het allerlaagste naar de bovenste regionen verhuisd. zoiets als van ober naar hotelmanager.

/edit lees nu net dat je maar een 20% verhoging hebt gekregen dus de titel van de job doet wat anders vermoeden.
pi_113085681
Misschien kreeg hij als helpdeskmedewerker een topsalaris.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:16:53 #136
370039 Morera
more more more
pi_113099507
Na die hele molen voor Eneco ben ik uiteindelijk niet aangenomen, zonder duidelijke reden.
Dag later werd ik door tempo team gebeld, of ik interesse had om bij KPN in de winkel te werken.
Aangezien ik echt niet kieskeurig ben zei ik enthousiast van wel.

Bedenk wel dat ik dus al vier verschillende testen had gemaakt die tempo team ter beschikking heeft, en ook nog persoonlijk allemaal testen en gesprekken heb gehad en een sollicitatieprocedure van vier rondes heb gedaan. Ik dacht nou, die mevrouw "kent" me nu dus wel en zoekt dingen die ze bij mij vindt passen.

Krijg ik dus weer de 1 of andere idiote test in mijn mailbox. Dit keer een "betrouwbaarheidstest" }:|
Met de verdere uitleg dat als ik voor die test slaag, dat ik dan naar weer zo een groepsbijeenkomst mag komen, een soort speed-dating waarbij zij dan gaan kijken wie zij de beste personen vinden. Om ze vervolgens door te sturen naar randstad, die weer verder selecteert, en daarna mag je bij KPN motiveren.

Zelfde gelul als bij Eneco dus. Ik ga dit natuurlijk niet weer doen voor een super simpel baantje. Betaal me scheel aan telefoonkosten en reiskosten voor dat circus van ze. Tempo Team gaat hem voor mij dus niet meer worden :N
pi_113100916
En wat was de reden dat je het niet bent geworden? Ze moeten je toch wel iets hebben gegeven? Ik zou het ze trouwens wel laten weten dat je de selectieprocedure voor zo'n hondebaan belachelijk vindt, wat het ook is.

Zou trouwens wel kijken of je die reiskosten vergoed kunt krijgen door Tempo Team.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:06:37 #138
370039 Morera
more more more
pi_113101749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
En wat was de reden dat je het niet bent geworden? Ze moeten je toch wel iets hebben gegeven? Ik zou het ze trouwens wel laten weten dat je de selectieprocedure voor zo'n hondebaan belachelijk vindt, wat het ook is.

Zou trouwens wel kijken of je die reiskosten vergoed kunt krijgen door Tempo Team.
De reden was : " Ze vonden je toch niet helemaal geschikt"
Ik heb nog geprobeerd om zelf punten uit de laatste sollicitatieronde aan te kaarten om erachter te komen waar het aan gelegen kon hebben maar kreeg alleen maar te horen dat er verder niets over verteld zou worden ofzo.

Misschien laat ik het ze inderdaad nog weten, ik ga er in ieder geval niet nog een keer doorheen :)
pi_113103347
Welke functie solliciteerde je naar? Ik heb een hele tijd terug namelijk via Tempoteam gewerkt voor Eneco heb geen hele procedure hoeven doorlopen. Zou wat zijn dat dat vier jaar later helemaal veranderd is :N.

Hier noodgedwongen aan het solliciteren op werk in de zorg terwijl ik daar juist uit ben gestapt omdat ik werk wil doen dat bij mijn opleiding past. Zo maar eens een goede reden verzinnen waarom ik dan toch wil werken op een nog lager niveau dan eerst in de zorg :P.

Heb mij ook aangemeld voor vrijwilligerswerk om toch maar wat relevante werkervaring op te doen, alhoewel ik echt geld nodig heb.
pi_113103692
Wat een gedoe Morera.

Heb net mijn functioneringsgesprek gehad bij de baan die ik nog wel heb (12 uur per week). Ging heel goed. Dat is fijn! Ook nog gehad over meer uren.. kansen... solliciteren bij KDV wat binnenkort opent binnen de organisatie, maar werd niet superpositief op gereageerd. Ging vooral om de combinatie KDV en BSO. Dat kan wel, maar liever op 1 locatie. Ze gaven wel aan dat ze mij wel vonden passen bij een peuterplus groep... Maar daar is op dit moment volgens mij ook geen functie in...

Ach tja, het gesprek ging in ieder geval goed.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:19:19 #141
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_113104640
Pff. Ik weet t ook ff niet. Zie opzich wel een paar leuke vacature's, maar is voor beide bijna 1 uur reizen met de auto. En is t dat mij wel waard. Maar aan de andere kant, veel anders zie ik niet... Mmm.

@morera, idd lastig!
~ Bonito La Risa ~
pi_113109802
Morgen maar weer eens een sollicitatiegesprek!
Organisatie heeft mij zelf benaderd (paar maanden geleden heb ik daar op een andere functie gesolliciteerd, maar werd ik helaas 'tweede' :') ), dus aan de ene kant lijkt me dat wel een mooie uitgangspositie, maar ik wil er ook weer niet té relaxt over denken... Ik heb de dag van te voren altijd zo'n gevoel alsof ik meer zou moeten doen qua voorbereiding..maar zou niet weten wat.. :{
Smile, tomorrow will be worse...
pi_113110962
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:16 schreef Morera het volgende:
Na die hele molen voor Eneco ben ik uiteindelijk niet aangenomen, zonder duidelijke reden.
Dag later werd ik door tempo team gebeld, of ik interesse had om bij KPN in de winkel te werken.
Aangezien ik echt niet kieskeurig ben zei ik enthousiast van wel.

Bedenk wel dat ik dus al vier verschillende testen had gemaakt die tempo team ter beschikking heeft, en ook nog persoonlijk allemaal testen en gesprekken heb gehad en een sollicitatieprocedure van vier rondes heb gedaan. Ik dacht nou, die mevrouw "kent" me nu dus wel en zoekt dingen die ze bij mij vindt passen.

Krijg ik dus weer de 1 of andere idiote test in mijn mailbox. Dit keer een "betrouwbaarheidstest" }:|
Met de verdere uitleg dat als ik voor die test slaag, dat ik dan naar weer zo een groepsbijeenkomst mag komen, een soort speed-dating waarbij zij dan gaan kijken wie zij de beste personen vinden. Om ze vervolgens door te sturen naar randstad, die weer verder selecteert, en daarna mag je bij KPN motiveren.

Zelfde gelul als bij Eneco dus. Ik ga dit natuurlijk niet weer doen voor een super simpel baantje. Betaal me scheel aan telefoonkosten en reiskosten voor dat circus van ze. Tempo Team gaat hem voor mij dus niet meer worden :N
Compleet gestoord zulke selecties. Wat is er mis met een normaal sollicitatiegesprek. Heb soms ook het idee dat ze voor die hondenbaantjes juist erg lange en onnodige procedures aangaan.
pi_113111648
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:56 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Compleet gestoord zulke selecties. Wat is er mis met een normaal sollicitatiegesprek. Heb soms ook het idee dat ze voor die hondenbaantjes juist erg lange en onnodige procedures aangaan.
Dit is de methode van HR om zich zelf in leven te blijven houden..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_113112208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is de methode van HR om zich zelf in leven te blijven houden..
Jah idd die weten van gekheid niet meer wat ze moeten verzinnen
pi_113112438
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:25 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Jah idd die weten van gekheid niet meer wat ze moeten verzinnen
Ik heb wel eens zo'n recruitment toer meegemaakt (2 dagen) wat inclusief overnachting was in een 4 ster hotel + avond eten (met executives) en niemand van de assesment dag was later aangenomen :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_113118933
Pfff 3e dag alweer om 22:00 erin en om 05:00 eruit.

Morgen trouwens weer een gesprek. Ze hadden me al veel gebeld toen ik moest werken dus wie weet.

Nu maar weer slapen pfff.
pi_113119129
Vandaag bericht over een eerdere sollicitatie. Het bedrijf moet nog een ei leggen over de precieze invulling van de vacature. Ik sta in de wacht dus.

Wordt vervolgd :{w. Morgen een motivatie schrijven voor de vacature bij de politie :).
pi_113119659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef Disavowed het volgende:
Vandaag bericht over een eerdere sollicitatie. Het bedrijf moet nog een ei leggen over de precieze invulling van de vacature. Ik sta in de wacht dus.

Wordt vervolgd :{w. Morgen een motivatie schrijven voor de vacature bij de politie :).
Schrijf dat je behoorlijk wat opgekropte frustraties hebt en die graag uitleeft op weerloze arrestanten. ;)
pi_113124366
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 01:09 schreef YebCar het volgende:

[..]

niet dat het niet geloof hoor , maar toch een paar vraagjes.
1. hoe groot is het bedrijf?
2. werkte je onder je niveau met helpdeskmedewerker?
3. Wat is er gebeurt met jouw helpdesksupervisor, zijn manager,en de vorige IT manager?
IT manager is gewoon minimaal 8 stappen verder is bij een middelgroot bedrijf dus waar zijn al die interne werknemers gebleven die boven je staan?
het is gewoon van het allerlaagste naar de bovenste regionen verhuisd. zoiets als van ober naar hotelmanager.

/edit lees nu net dat je maar een 20% verhoging hebt gekregen dus de titel van de job doet wat anders vermoeden.
No worries. Het klinkt als een grotere stap dan het werkelijk is. In de hierarchie ben ik twee stappen omhoog gegaan.
Als antwoord op je vragen: het bedrijf heeft 70 FTE over drie locaties, en groeit momenteel. Ik ben dan ook 'op de groei' binnengekomen. (zowel door nieuwe technische innovaties als door groei en natuurlijk verloop)

Ik werkte ver onder mijn niveau als helpdeskmedewerker. Hoewel mijn loon niet echt verkeerd was (ik kreeg meteen een stuk systeembeheer erbij) was het inhoudelijk lang niet wat ik zou willen. (half afgeronde HBO ICT opleiding, universitaire studie in een niet relevante richting + universitair management). De reden dat ik deze baan als helpdeskmedewerker had was omdat ik vooral snel een baan nodig had. Het loon, de functie en al het andere maakte me niet uit, desnoods ging ik verder solliciteren. Bij toeval bleek ik door te kunnen groeien op hoog tempo. Erg fijn, want het bedrijf en de collega's bevallen me enorm.

De directe laag boven mij is komen te vervallen en de laag daarboven was deels uitbesteed en werd deels niet vervuld. Dit was dan ook de reden dat ik zo snel veel taken op me kon nemen en mezelf in mijn huidige positie kon manouvreren. Van daar de "meer geluk dan wijsheid".

Mijn taken zijn nu voornamelijk coördinerend van aard: het sturen van de richting waar de IT binnen het bedrijf heen gaat en het vermarkten van de mogelijkheden die we in huis hebben. Hier valt absoluut nog veel werk te doen dus ik verwacht een drukke (maar leuke!) zomer.

Ik hoop hiermee je vragen een beetje te hebben beantwoord :).
pi_113130307
Ik weet dat dit niet het salaris topic is, dus ik zal er verder niet meer op ingaan. Maar 20% loonsverhoging bij een overgang van een helpdesk- naar een managementfunctie blijf ik vrij weinig vinden. Zeker als de functie van helpdeskmedewerker ver onder je niveau was.
pi_113130351
Zo, gaan we vandaag weer eens 'lekker' de vacaturesites af in de hoop dat er wat nieuws tussen staat.
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:00:23 #153
47102 Elvi
miemkwien
pi_113154695
Woei ik ben aangenomen! *O*
Ik heb in ieder geval voor de komende 3 weken een salaris omdat ik dan een training in ga!
pi_113154956
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 08:34 schreef Devv het volgende:
Ik weet dat dit niet het salaris topic is, dus ik zal er verder niet meer op ingaan. Maar 20% loonsverhoging bij een overgang van een helpdesk- naar een managementfunctie blijf ik vrij weinig vinden. Zeker als de functie van helpdeskmedewerker ver onder je niveau was.
Als je verdiende wat ik nu verdien (non-ITer) en daar bovenop 20% krijgt, dan is het inderdaad bitter weinig. Mijn inkomen is gehalveerd. Beetje overdreven, maar in de WW krijg ik meer :').
pi_113155046
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:06 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Als je verdiende wat ik nu verdien (non-ITer) en daar bovenop 20% krijgt, dan is het inderdaad bitter weinig. Mijn inkomen is gehalveerd. Beetje overdreven, maar in de WW krijg ik meer :').
maar nu heb je je eigenwaarde terug :P
en respect van mij ;)
pi_113155073
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:29 schreef BrainTeaser het volgende:
Morgen maar weer eens een sollicitatiegesprek!
Organisatie heeft mij zelf benaderd (paar maanden geleden heb ik daar op een andere functie gesolliciteerd, maar werd ik helaas 'tweede' :') ), dus aan de ene kant lijkt me dat wel een mooie uitgangspositie, maar ik wil er ook weer niet té relaxt over denken... Ik heb de dag van te voren altijd zo'n gevoel alsof ik meer zou moeten doen qua voorbereiding..maar zou niet weten wat.. :{
Aangenomen! :s)

Nu benieuwd hoe ze op m'n huidige werk reageren... Hoop dat ik nog wat vakantiedagen op mag nemen en dat ze niet moeilijk gaan lopen doen...
pi_113155075
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:08 schreef YebCar het volgende:

[..]

maar nu heb je je eigenwaarde terug :P
en respect van mij ;)
*O*.

Nu nog een 'echte' baan :P.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Aangenomen! :s)

Nu benieuwd hoe ze op m'n huidige werk reageren... Hoop dat ik nog wat vakantiedagen op mag nemen en dat ze niet moeilijk gaan lopen doen...
Gefeliciteerd :). Wat ga je doen?
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:30:13 #158
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_113155900
Maandag een (kennis)makingsgesprek bij een kleinere uitzendbureau. Ze beweren een concrete vacature voor me op 't oog te hebben, maar ik neem het vooralsnog met een korreltje zout. Huidige contract is al enkele keren verlengd en loopt nu op 20-07 af.
pi_113170566
Ik heb wel werk, maar op uitzendbasis. Werk nu circa 2.5 maand voor het bedrijf waar ik ingeleend ben en men is tevreden over mij, wat onderbouwd wordt door het feit dat ik 200 euro (bruto) salarisverhoging heb gevraagd - en gekregen (had de juiste argumentatie weten te vinden). Echter, ik zie werk op uitzendbasis zelf als een soort veredelde proeftijd waarin het bedrijf kan bepalen of ze je een vast contract aan willen bieden, maar het bedrijf waar ik werk lijkt hier anders over te denken. Sommige van mijn collega's hebben er soms zelfs meer dan 2 jaar op uitzendbasis gewerkt. Dat vind ik zelf even te gek, nog afgezien van de vastigheid dat een normaal arbeidscontract biedt zit dat uitzendbureau er qua marge natuurlijk ook al die tijd tussen en zal het salaris lager zijn zolang je een uitzendkracht bent (en hoewel er wel de hele tijd op gehamered wordt dat de targets gehaald moeten worden krijg je als uitzendkracht geen bonusuitkering, wat een soort 13e maand is. Je doet dus wel mee, maar ook weer niet echt zeg maar).

In mijn hoofd zit ik al vol bluf en zal ik ze wel eens even vertellen dat ik een vast contract wil en dat ik anders weer weg ben maar nu ik dit topic lees hou ik me toch maar even gedeisd. Moet geloof ik blij zijn dat ik überhaupt wat heb. En ga maar gewoon verder met het me 'onmisbaar' maken dan.
pi_113180239
Ik heb laaggeschoold werk nodig in Enschede vanaf Aug/Sep. Schoonmaak bijv., max 20 uur per week. Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.
zelfde als diginoob
pi_113182316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:30 schreef MissionPhailed het volgende:
Maandag een (kennis)makingsgesprek bij een kleinere uitzendbureau. Ze beweren een concrete vacature voor me op 't oog te hebben, maar ik neem het vooralsnog met een korreltje zout. Huidige contract is al enkele keren verlengd en loopt nu op 20-07 af.
Succes!

Ik mag ook op gesprek bij een uitzendbureau.

"Wij zouden jouw graag willen uitnodigen" :P

Werd net trouwens gebeld voor een functie waarbij ze mensen met een specifieke achtergrond blijken te zoeken. Word ik alsnog gebeld voor een "selectiegesprek" met daarna de melding, we zoeken mensen met die achtergrond, dat terwijl ze mijn cv voor zich hebben liggen :').
pi_113183274
Eindelijk goed nieuws na alweer zo'n 30 afwijzingen. Morgen een sollicitatiegesprek! :)
pi_113184943
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:00 schreef Elvi het volgende:
Woei ik ben aangenomen! *O*
Ik heb in ieder geval voor de komende 3 weken een salaris omdat ik dan een training in ga!
Wat ga je nu uiteindelijk doen? Toch die beveiliging op Schiphol of wat anders?
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:14:54 #164
47102 Elvi
miemkwien
pi_113190364
Klantenservice bij een callcentre. :)
pi_113190797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:14 schreef Elvi het volgende:
Oh leuk :Y
pi_113190852
Ik zal me hier ook maar vast melden! Over een paar weken ben ik als het goed is afgestudeerd, en ben ondertussen eens rustig aan het kijken naar wat ik daarna wil gaan doen. De sector waar ik graag zou willen werken (overheid) is alleen op dit moment niet echt ideaal qua startersbanen. :+

Ik had vanochtend wel een sollicitatiegesprek, maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik daar niet heel veel van. Sowieso is de concurrentie heel groot en ik ben denk ik wat te eerlijk geweest over dingen waar ik minder goed in ben. :')
pi_113192112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:26 schreef Bobs. het volgende:
Ik zal me hier ook maar vast melden! Over een paar weken ben ik als het goed is afgestudeerd, en ben ondertussen eens rustig aan het kijken naar wat ik daarna wil gaan doen. De sector waar ik graag zou willen werken (overheid) is alleen op dit moment niet echt ideaal qua startersbanen. :+

Ik had vanochtend wel een sollicitatiegesprek, maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik daar niet heel veel van. Sowieso is de concurrentie heel groot en ik ben denk ik wat te eerlijk geweest over dingen waar ik minder goed in ben. :')
Ik denk dat het momenteel in geen enkele sector een ideale tijd is voor starters. Eerlijk zijn is niet erg, maar je kunt het gunstiger inkleden door te vertellen hoe je aan je zwakke kanten werkt. Ook is het vaak zo dat zwakke kanten de andere kant van de medaille van je sterkste punten zijn.

Ik weet bijvoorbeeld van mezelf dat ik niet graag hulp vraag van anderen. Daar staat tegenover dat ik wel sterk ben in dingen in mijn eentje oplossen. Zo zijn er vaak van dergelijke tegenstellingen. Zoek dat voor jezelf uit en maak daarvan gebruik om je sterke punten extra te benadrukken.
pi_113193105
Morgen weer even vrij! Het is toch best zwaar werk om elke dag om 5 uur al op te staan. Maarja ik moet nu gewoon blij zijn dat ik werk heb, ongeacht dat het niet echt leuk werk is.

Maar natuurlijk blijf ik wel gewoon door zoeken totdat ik echt een fulltime job heb gevonden. Want dit is alleen voor 20 a 25 uur per week, en dat is toch ook wel genoeg voor het soort werk.

:Y :Y
pi_113195518
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:55 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Eerlijk zijn is niet erg, maar je kunt het gunstiger inkleden door te vertellen hoe je aan je zwakke kanten werkt. Ook is het vaak zo dat zwakke kanten de andere kant van de medaille van je sterkste punten zijn.

Dit dus.
Daarom heb ik altijd zo'n hekel aan die vraag wat je sterke en zwakke punten zijn! :N

Ik geloof niet dat een eigenschap per definitie goed of slecht is, ik denk dat je gewoon moet zorgen dat je er niet in doorslaat. Volgens mij heeft elke eigenschap een soort van optimaal niveau, tussen 2 uitersten in.

Neem bijv. perfectionisme. Streven naar goede/de beste resultaten is in principe een goede eigenschap (beter dan altijd maar half werk leveren), maar échte perfectionisten kunnen daarin doorslaan op een manier die ongezond en inefficiënt is.
Zelfde geldt in mijn ogen voor heel veel eigenschappen.

Heb dat de vorige keer op een sollicitatie ook uit proberen te leggen, maar kwam volgens mij niet helemaal over... Kreeg 2 min. later de vraag of mensen mij "wel eens te slim of te bijdehand vonden?" :')
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:17:41 #170
47102 Elvi
miemkwien
pi_113198329
Gisteren bij mijn sollicitatie heb ik gezegd dat ik geen slechte eigenschappen heb die nadelig kunnen zijn voor mijn werk :@ Wel heb ik erbij gezet dat ik misschien wel tegen iets aanloop tijdens mijn training, maar dat ik op dat moment niks kon bedenken.

Wat moet ik dan doen? Een slechte eigenschap noemen die stiekem een goede eigenschap is? In de catagorie "ik ben een echte workaholic" . :') Die truc kennen ze inmiddels al.
  donderdag 21 juni 2012 @ 19:47:08 #171
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_113202294
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:17 schreef Elvi het volgende:
Gisteren bij mijn sollicitatie heb ik gezegd dat ik geen slechte eigenschappen heb die nadelig kunnen zijn voor mijn werk :@ Wel heb ik erbij gezet dat ik misschien wel tegen iets aanloop tijdens mijn training, maar dat ik op dat moment niks kon bedenken.

Wat moet ik dan doen? Een slechte eigenschap noemen die stiekem een goede eigenschap is? In de catagorie "ik ben een echte workaholic" . :') Die truc kennen ze inmiddels al.
Dat zijn echt wel moeilijke vragen om te beantwoorden. Misschien toch maar net als politici antwoorden. Draaien en uiteindelijk toch geen echte antwoord geven.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_113202352
Altijd zo formuleren dat negatieve punten alsnog goede punten zijn of hele goeie kansen om te leren/groeien
pi_113202529
Eerlijk zijn over je mindere eigenschappen is juist een manier om geloofwaardig over te komen. Als jij je zwakke punten al niet eens op kan noemen, waarom zouden ze je dan moeten geloven als je met je sterke eigenschappen aan komt zetten? Zelfkennis is key, laat zien dat je beide kanten van jezelf kent en dat je werkt aan je valkuilen.
pi_113202657
Btw Woussie, hoe is je sollicitatie voor het traineeship gegaan?
pi_113203867
Aangenomen bij Dirk van den Broek haha!
pi_113203987
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:15 schreef Desiler het volgende:
hoe oud ben je?
pi_113204231
Zou er echt niet aan moeten denken om bij een callcenter aan de slag te gaan en dan vooral outbound. Beetje nutteloze producten verkopen waar je zelf niet eens achter staat. Mensen die gebeld worden zitten ook totaal niet te wachten op die telefoontjes.
pi_113205427
Nou vanmiddag mijn capaciteitentest gedaan. Helaas kan ik niet door. Op 1 van de 3 onderdelen
gemiddeld te laag gescoord en op de andere 2 onderdelen juist erg hoog.

Ben er ff helemaal klaar mee, maarja
pi_113208479
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:20 schreef CoolStoryBro het volgende:
Zou er echt niet aan moeten denken om bij een callcenter aan de slag te gaan en dan vooral outbound. Beetje nutteloze producten verkopen waar je zelf niet eens achter staat. Mensen die gebeld worden zitten ook totaal niet te wachten op die telefoontjes.
Been there, done that.

Vanochtend gesolliciteerd op een baantje als orderpicker. Betaalt 35 cent per uur meer *O*.

Ook de sollicitatie naar de Politie is weg, eindelijk had ik de inspiratie :P.

[ Bericht 10% gewijzigd door Disavowed op 21-06-2012 22:29:00 ]
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:37:56 #180
251893 WD.40
Multispray
pi_113213316
@Elvi; al eens gekeken bij kernkwaliteiten en -kwadranten? Wellicht heb je daar wat aan.

Ik heb ook een vraag. Momenteel ben ik op nul-urenbasis onder contract. Hierdoor krijg ik over de uren die ik niet werk dus een WW-uitkering. Maar morgen heb ik een gesprek voor een freelance-functie. Hierbij vragen ze om een VAR-verklaring en stellen ze de verplichting minimaal 24uur per week beschikbaar te zijn. Is er dan geen sprake van verkapte loondienst? Zo nee, welke VAR-verklaring zou ik dan moeten aanvragen? En waar moet ik opletten om niet direct als ZZP-er aangeduid te worden, waardoor ik, ongeacht het aantal uren dat ik in een week werk, consequent gekort word op mijn uitkering naar het hoogste aantal uren dat ik in een bepaalde week heb gewerkt?
Even spuiten...zo gepiept!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 00:11:19 #181
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_113218690
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:37 schreef WD.40 het volgende:
@Elvi; al eens gekeken bij kernkwaliteiten en -kwadranten? Wellicht heb je daar wat aan.

Ik heb ook een vraag. Momenteel ben ik op nul-urenbasis onder contract. Hierdoor krijg ik over de uren die ik niet werk dus een WW-uitkering. Maar morgen heb ik een gesprek voor een freelance-functie. Hierbij vragen ze om een VAR-verklaring en stellen ze de verplichting minimaal 24uur per week beschikbaar te zijn. Is er dan geen sprake van verkapte loondienst? Zo nee, welke VAR-verklaring zou ik dan moeten aanvragen? En waar moet ik opletten om niet direct als ZZP-er aangeduid te worden, waardoor ik, ongeacht het aantal uren dat ik in een week werk, consequent gekort word op mijn uitkering naar het hoogste aantal uren dat ik in een bepaalde week heb gewerkt?
Volgens mij is er maar een Var-verklaring, namelijk die voor ZZP-ers.
Bij een verplichting van min. 24 uur ben je toch ook niet meer freelance? En verkapt in loondienst.
pi_113218792
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:15 schreef Desiler het volgende:
Jaloers! Gesolliciteerd bij Action, hopelijk kom ik wel voor vakantiewerk in aanmerking als afgestudeerde :'). Weet iemand trouwens iets van het WERKbedrijf? Ik ben daar nu een tijdje ingeschreven maar krijg alleen een digitale coach. Als ik nu een bijstand aanvraag weet ik zeker dat ik veel meer hulp krijg maar zover hoeft het niet te komen lijkt mij?

Jeetje zag net een vacature voor vuilnisophaler waarbij de sollicitatie alleen in behandeling wordt genomen met referenties en motivatiebrief. Waar gaat dit heen... (met alle respect voor dat werk trouwens)

[ Bericht 10% gewijzigd door das_phantom op 22-06-2012 00:28:59 ]
pi_113226896
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:14 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Jaloers! Gesolliciteerd bij Action, hopelijk kom ik wel voor vakantiewerk in aanmerking als afgestudeerde :'). Weet iemand trouwens iets van het WERKbedrijf? Ik ben daar nu een tijdje ingeschreven maar krijg alleen een digitale coach. Als ik nu een bijstand aanvraag weet ik zeker dat ik veel meer hulp krijg maar zover hoeft het niet te komen lijkt mij?

Jeetje zag net een vacature voor vuilnisophaler waarbij de sollicitatie alleen in behandeling wordt genomen met referenties en motivatiebrief. Waar gaat dit heen... (met alle respect voor dat werk trouwens)
Dat is afhankelijk van je financiele situatie en werkervaring. Als afgestudeerde krijg je geen WW. Bijstand krijg je pas als je een maximum van 5.000 euro aan spaargeld hebt. Een eventuele auto wordt daarin meegenomen.

Dat is wat mij is verteld. Teveel spaargeld en een auto die nog wat opbrengt bij verkoop. Ik mag dat eerst opvreten voordat ik voor een bijstandsuitkering in aanmerking kom.
pi_113236812
Als je spaargeld boven de 5000 euro zit krijg je idd geen bijstand.

Bovendien wil je helemaal niet in de bijstand terechtkomen. Dan heb je alleen nog maar plichten en geen rechten.
pi_113240649
Echt man vorig jaar en dit jaar is echt een kut periode.

Soms denk ik nog wel echt terug aan mijn vorige baan waar ik lang werkte. Als ik zie wat ik nu doe en wat ik deed, dan mis ik die tijd wel.
Gewoon een leuke gezellige baan waar ik het echt naar me zin had, maar helaas zijn ze talliet gegaan.
Als ik nu denk aan wat voor baantjes ik in deze periode heb gedaan. :r Afwasser, Postsorteerder, Schoonmaker. Dat zijn nou niet echt de leuke baantjes ;(
Ik wil echt weer graag een normale leuke fulltime baan, maar helaas is dat bijna niet meer te doen.

Ik weet wel dat je nu blij moet zijn met een baan, maar het is niet echt motiverend als je werk al niet leuk is. :N
pi_113241399
Je hebt nu toch net wat gevonden?
pi_113241630
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:50 schreef Zocalo het volgende:
Je hebt nu toch net wat gevonden?
Ja als schoonmaker ja.

Maar dat heb ik puur genomen om uit de nachtdiensten te gaan, en gewoon mij geld te blijven verdienen. Maar je kan begrijpen dat ik dit niet heel lang wil blijven doen, en toch blijf zoeken naar een fulltime job.

Maarja nogmaals: ik moet blij zijn dat ik zo snel weer ander werk heb gevonden. Want bij PostNL was het helemaal een zooitje met wanneer je kon werken etc etc. :')

Edit: Ik heb ook maar even gesolliciteerd bij de Action. Je weet maar nooit he. :')
pi_113248027
Waarom blijf je niet gewoon solliciteren op iets wat je echt leuk vindt? Straks staat je cv vol met kutbaantjes (dus jobhopper) en kom je nooit meer aan de baan die je graag wilt.
pi_113248492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom blijf je niet gewoon solliciteren op iets wat je echt leuk vindt? Straks staat je cv vol met kutbaantjes (dus jobhopper) en kom je nooit meer aan de baan die je graag wilt.
Klopt inderdaad, maar zoals je weet is dat heel moeilijk voor mij.

Want ik heb alleen maar horeca ervaring en dat is juist iets waar ik uit wil. Ik solliciteer nog wel in de horeca, maar dat is op dit moment ook heel moeilijk.
Ik heb wel volgende week dinsdag een gesprek bij een hotel als kok, maar ik wil uiteindelijk wel echt de horeca uit.

Ik wil volgend jaar weer naar school en iets anders gaan doen, maar voor in de tussentijd moet en wil ik wel een normale leuke baan hebben. Want een jaar lang geen leuk werk doen is ook niks.
pi_113248948
@Mint_Clansell. Solliciteren op banen die je leuk vindt zijn ook lastig. Ik ken genog banen die me leuk lijken. Toch word ik niet aangenomen ivm met te weinig ervaring of er zijn 200 andere gegadigden. Heel frustrerend!

En daarnaast het is nooit leuk om in de bijstand te komen. Maar op een gegeven moment moet je wel..... Gelukkig geld dat voorlopig voor mij nog niet.
pi_113249024
quote:
Ik vind het opvullen van je cv met tussentijdse banen iets anders dan jobhoppen. Het kan ook in je voordeel werken als je laat zien dat je niet op je luie reet gaat zitten.
pi_113249109
Als jij 10 baantjes op je cv hebt staan dan kun jij nog zo goed uitleggen waarom die 10 baantjes daar staan, feit is dat je cv linea recta bij een recruiter in zijn 'blauwe archief' verdwijnt. Vooral bij sollicitaties per mail.
pi_113249770
Ik heb nu al in 1 jaar tijd al iets van 4 super korte baantje gehad, maar die vermeld ik niet op mijn cv. Want die werkgevers zullen dan ook wel denken van, wat is hier gebeurt.

Volgorde:

Horeca afwasser 1 week
Horeca kok 2 weken
Post NL 1 week
Horeca schoonmaker 1 week tot heden (maar dat zal ook niet heel lang meer duren, aangezien ik toch echt wel weer wat anders wil)

Volgens mij ben ik er nog 1 vergeten, maar kan die even niet meer voor me halen. :')
  vrijdag 22 juni 2012 @ 20:30:12 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113249831
quote:
Omdat er ook geld in het laatje moet komen misschien?

Op een gegeven moment is 'solliciteren op iets wat je leuk vindt' er gewoon niet meer bij.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 20:31:52 #195
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113249899
Inderdaad, zelfs simpele fulltime baantjes liggen absoluut niet voor het oprapen.
pi_113250208
Vanwaar steeds zo kort bij een baan?
Zelfs al is het mega klote.....inkomsten zijn inkomsten, je moet wat.
Of lag dat niet aan de wil?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 20:45:05 #197
370039 Morera
more more more
pi_113250555
Ik vind het nog knap ook dat Ferry zo snel aan zoveel baantjes komt, dat lukt mij voor geen meter
pi_113251179
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:38 schreef Pap89 het volgende:
Vanwaar steeds zo kort bij een baan?
Zelfs al is het mega klote.....inkomsten zijn inkomsten, je moet wat.
Of lag dat niet aan de wil?
Nou soms had de wil er ook mee te maken hoor, maar bij 2 andere zaken liep het gewoon niet lekker.

Bij PostNL was de communicatie gewoon niet goed, zodat ik dus steeds niet wist of ik nou moest werken of niet. En bij een ander bedrijf vonden ze mijn kennis niet goed genoeg, en hadden ze dus het dienstverband opgezegd.

Waar ik nu werk doe ik het ook puur voor de inkomsten, maar je gaat mij niet vertellen dat je een jaar lang kut werk gaat doen. Ik zie mezelf echt niet een jaar lang schoon maken, want wil toch nog wel wat gaan leren tijdens het werken. En dan wil ik dat liever toch nog in de horeca doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:45 schreef Morera het volgende:
Ik vind het nog knap ook dat Ferry zo snel aan zoveel baantjes komt, dat lukt mij voor geen meter
Nou in een tijdsbestek van 1 jaar en dan dit soort werk. Dat moet wel lukken hoor als je ervoor openstaat. Afwassers zoeken ze best veel, productiewerk bij PostNL zoeken ze altijd wel mensen. Alleen echt de horeca in als kok of in de bediening wilt soms niet echt lukken.

Ik weet ook niet echt wat ik kan verwachten dinsdag tijdens het gesprek. Maar wat ik vreemd vond is het aantal telefoontjes wat ik had gekregen.
Ze hebben mij iets van 10x gebeld in 1 week, en ik vraag me dan af. Hoezo ga je zoveel bellen?

Er zijn zoveel andere mensen die werk zoeken, dat ik dan zou denken. Ik bel 2 a 3x en wordt er niet opgenomen, dan gaan we naar de volgende kandidaat. :Y

Ik had problemen met mijn telefoon waardoor ik telkens niet kon opnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FerryNL op 22-06-2012 21:17:13 ]
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:19:35 #199
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_113252324
Na zeven maanden werkeloos, nu eindelijk 3 reëele opties open staan! En nog 3 echt leuke banen ook! Yay! Hopelijk word het er een van, het reïntegratietraject waar ik nu in zit is op zijn zachts gezegd niet je van het :P
pi_113256309
Vandaag gebeld door de Rabobank of ik zin had in een tijdelijk project. Natuurlijk 'Ja' gezegd *O*.

Wervingsbureau van de Politie wil nog nadere informatie.

Verder kan ik tegen een beter uurloon in een fabriek aan de bak, maar in drie ploegen en werd ik benaderd voor een startersfunctie bij een groot logistiek bedrijf.

Goed dagje dus :P.

[ Bericht 9% gewijzigd door Disavowed op 22-06-2012 22:49:12 ]
pi_113258423
waar ligt die fabriek en dat logistieke bedrijf?
pi_113260138
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:06 schreef Mentos79 het volgende:
waar ligt die fabriek en dat logistieke bedrijf?
Eindhoven.
pi_113260345
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:57 schreef FerryNL het volgende:

[..]
Waar ik nu werk doe ik het ook puur voor de inkomsten, maar je gaat mij niet vertellen dat je een jaar lang kut werk gaat doen. Ik zie mezelf echt niet een jaar lang schoon maken, want wil toch nog wel wat gaan leren tijdens het werken. En dan wil ik dat liever toch nog in de horeca doen.
Klaag toch niet zoveel en wees blij dat je werk hebt. Zonder passende opleiding ga je echt niet veel verder komen.
Ik maak al 1,5 jaar schoon (thuiszorg), tuurlijk is het niet leuk. Maar zolang je niks anders hebt niet piepen en doorzetten. En ik heb wel mbo4/hbo dus tja, soms heb je pech.
pi_113267307
Doe al 3 jaar "kut" werk, betaald daarentegen wel goed.

Maar de wereld is hard, beter een jaar kut werk doen, dan een jaar jobhoppen en thuiszitten toch?
Inkomsten > Geen Inkomsten.
pi_113271101
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 09:10 schreef Pap89 het volgende:
Doe al 3 jaar "kut" werk, betaald daarentegen wel goed.

Maar de wereld is hard, beter een jaar kut werk doen, dan een jaar jobhoppen en thuiszitten toch?
Inkomsten > Geen Inkomsten.
Wat doe jij voor werk dan?

Had een erg kort dagje vandaag pffff :')
pi_113273246
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als jij 10 baantjes op je cv hebt staan dan kun jij nog zo goed uitleggen waarom die 10 baantjes daar staan, feit is dat je cv linea recta bij een recruiter in zijn 'blauwe archief' verdwijnt. Vooral bij sollicitaties per mail.
Daarom moet je juist een CV zo kort mogelijk opstellen met je meest recente ervaringen(dus zeker niet met meer dan 4/5 baantjes erop), opleidingen en competenties en niet te vergeten je referenties!!
pi_113273321
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een feestelijk bericht voor de werkzoekenden: 'Negen van tien bedrijven nemen niemand aan'
In de randstad kun je meestal altijd wel iets vinden maarja je moet wel bereid zijn om te reizen voor je werk.
pi_113273413
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:14 schreef Elvi het volgende:
Klantenservice kun je idd beter doen dan die stomme verkoopbaantjes in het callcenter waar je helemaal simpel van word
pi_113273590
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
ik zie wel regelmatig van die lokvacatures van uitzendbureaus dat ze mensen werven dmv een functieomschrijving.. vind dat zo vals!! Moet eigenlijk niet mogen want ze weten dondersgoed dat er genoeg mensen zijn die op zoek zijn naar een baan.
pi_113273622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:18 schreef Futureshock het volgende:
@ Mint_Clansell : ja dat is ook wel erg lullig! Je bent maar een nummer voor ze, en als je te weinig oplevert of produceert dan vlieg je er zo uit zonder te waarschuwen. Zeker als je maar een flexkracht bent.
Yep, als flexkracht heb je totaal geen zekerheid never nooit niet.. hoe goed je best ook doet je bent en blijft gewoon dan een nummer voor ze.. als ze je niet meer nodig hebben gooien ze je er gewoon weer simpel uit.
pi_113273950
Je kan gewoon de multiquote knop gebruiken hoor. _O-
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:02:15 #212
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_113289730
Alhoewel ik sinds dit jaar een andere baan heb lees ik nog altijd mee. Helaas kan dan ook, had natuurlijk liever gezien dat hier niet meer gepost zou worden!
Wat een gezeik met alle procedures zeg voor van die kutbaantjes! Lijkt me echt verschrikkelijk.

Ik heb zelf een jaarcontract, het gaat allemaal goed en men is tevreden, maar goed ik zit in een sector die zeer gevoelig is voor de crisis (ja okee welke sector heeft er nou geen klappen gehad :') , maar in mijn sector schijnt weer een ontslaggolf gaande te zijn :{ ). Maaaaaarrr nu gaat er een collega weg van mijn afdeling en dan zijn we eigenlijk net iets onderbezet, of nou ja het is lekker aanpoten nu (vind ik helemaal niet erg). Ik verwacht ook niet dat er vervanging komt voor die collega. Dus misschien een beetje voorbarig en moet ik daar ook helemaal (nog) niet mee bezig zijn, maar ik denk dan "oeh dat komt mij helemaal niet slecht uit". Alhoewel de waarde ervan nog valt te bezien zou ik namelijk graag na dit jaar daar blijven werken, maar dan ook graag met een vast contract. We shall see.
klerkje
pi_113290608
Mijn jaarconract is gelukkig verlengd maar heb zelf ook een tijd naar werk gezocht en uitzendwerk gedaan. Mijn tip is om vooral te kijken naar grote bedrijven zoals energiemaatschappijen of semi overheid instellingen enz omdat je hier nog wel binnen kan komen zonder een erg gerichte opleiding. Als je maar wel MBO of HBO papiertje hebt. Bij een energiemaatschappij waar ik zat was de gehele afdeling gevuld met mensen die wel een HBO of WO diploma hadden maar dan wel van die algemene opleidngen zoals communicatiewetenschappen en vrijetijdsmanagement
pi_113292174
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:18 schreef Bombshell het volgende:
vrijetijdsmanagement
Mensen die zo'n nutteloze studie volgen verdienen het om een werkloos te zijn _O-
pi_113292933
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:40 schreef CoolStoryBro het volgende:

[..]

Mensen die zo'n nutteloze studie volgen verdienen het om een werkloos te zijn _O-
En dan krijgen ze meteen de kans om hun studie in de praktijk te brengen.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:18:30 #216
47102 Elvi
miemkwien
pi_113309261
Voordat de crisis toesloeg was dat n goeie studie ;)

Ik zie wel een beetje op tegen morgen omdat het totaal niet mijn ideale baan is. Maar goed ik moet me gewoon richten op mn nieuwe mantra: 'denk aan het geld denk aan het geld oooohhhmmm zen O-) ' en ik kan het leuk formuleren op mn cv. klantenservice/ communicatie deskundige :')

Dus ik zal nog wel in het topic blijven plakken omdat ik nog steeds blijf zoeken naar iets beters :)
pi_113357595
Krijg ik gvd uitgerekend vandaag een lekke band terwijl ik met mijn auto naar mijn sollicitatiegesprek rijd. :(

Maar vanmiddag de herkansing! :)
  maandag 25 juni 2012 @ 12:18:58 #218
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113357645
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Krijg ik gvd uitgerekend vandaag een lekke band terwijl ik met mijn auto naar mijn sollicitatiegesprek rijd. :(

Maar vanmiddag de herkansing! :)
niet gelukt om op tijd te verwisselen met je reserve? of had je alleen een thuiskomertje waarmee je eigenlijk niet op de snelweg kan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113357809
Geen krik bij de hand, want die staat bij mn zwager. Maar goed, niks aan de hand. Vanmiddag nog een poging!

Wel jammer dat ik een intake moest verplaatsen die ik vanmiddag zou hebben. Maar liever een sollicitatiegesprek dan een intake bij een uzb.
  maandag 25 juni 2012 @ 14:14:47 #220
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113362749
Volgende keer een krik meenemen dus :). Standaard equipment!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113365893
Zo, gesprekje ging wel aardig en geen gezeur onderweg gehad. Geen idee wat het wordt, ik heb concurrentie van vijf andere kandidaten. Weet eind van de week meer. Nu weer verder solliciteren.
  maandag 25 juni 2012 @ 15:14:13 #222
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113366098
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 15:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo, gesprekje ging wel aardig en geen gezeur onderweg gehad. Geen idee wat het wordt, ik heb concurrentie van vijf andere kandidaten. Weet eind van de week meer. Nu weer verder solliciteren.
laten we het hopen! voor wat voor functie was het?
Een gedicht over Maanvis
pi_113366166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:29 schreef FerryNL het volgende:
Ik heb nu al in 1 jaar tijd al iets van 4 super korte baantje gehad, maar die vermeld ik niet op mijn cv. Want die werkgevers zullen dan ook wel denken van, wat is hier gebeurt.

Volgorde:

Horeca afwasser 1 week
Horeca kok 2 weken
Post NL 1 week
Horeca schoonmaker 1 week tot heden (maar dat zal ook niet heel lang meer duren, aangezien ik toch echt wel weer wat anders wil)

Volgens mij ben ik er nog 1 vergeten, maar kan die even niet meer voor me halen. :')
Je zou het iets algemener op je CV kunnen zetten, een gat staat niet bepaald fijn, zet je er op: diverse tijdelijke banen in de horecabranche.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_113369974
Ik denk dat het voor FerryNL heel erg handig is als hij een vaardigheden-cv zou maken.

Afwasser is toch niet zo'n vervelend beroep trouwens? Heb dat ook twee jaar gedaan (weliswaar als bijbaan, maar toch.) en ondanks dat het af en toe smerig werk en flink aanpoten is heb je er ook een hoop voordelen aan.

Ik zou liever gaan afwassen dan schoonmaken.
pi_113370888
-

[ Bericht 99% gewijzigd door FerryNL op 25-06-2012 17:04:06 ]
pi_113371409
Waarom nou weer solliciteren naar hulpkok, dat werkte de vorige keer ook niet. Make up your mind dude, je blijft jezelf op deze manier moedwillig aan dezelfde steen stoten.
pi_113371904
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom nou weer solliciteren naar hulpkok, dat werkte de vorige keer ook niet. Make up your mind dude, je blijft jezelf op deze manier moedwillig aan dezelfde steen stoten.
Dat was anders en dat ging om een totaal andere zaak. Dat was een hotel en daar werkte 30 koks, en dat is totaal wat anders dan wat ik altijd heb gedaan. Ik solliciteer nu gewoon op kleinere zaken zoals waar ik hiervoor ook had gewerkt. En daar had ik het super naar me zin.

Maar ik verwijder het bericht wel, want heb eigenlijk totaal geen zin om weer dit hele gedoe te krijgen. ;)
pi_113372237
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit zei je een paar dagen tegen mij: Waarom blijf je niet gewoon solliciteren op iets wat je echt leuk vindt?

Nou als ik dan ga kijken met wat voor werk ik kan krijgen, dan blijf ik koken toch wel het leukst vinden. Maar dan wel in een leuk eetcafe en niet in een super groot hotel.
pi_113372466
Maar de ene keer zeg je weer dat de Horeca totaal niks voor je is en richting (ver)zorgende kant wil? :o
pi_113372517
Wat wil hij nu weer? :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Guidetti op 25-06-2012 17:28:54 ]
pi_113373007
Ik ben vandaag begonnen bij DUO, Klantenservice medewerker. Eerste baan sinds mijn afstuderen. :)
pi_113373122
quote:
19s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:16 schreef Guidetti het volgende:
Wat wil je hij weer? :')
Ach ben je er ook weer. :{w
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:15 schreef Pap89 het volgende:
Maar de ene keer zeg je weer dat de Horeca totaal niks voor je is en richting (ver)zorgende kant wil? :o
Dat gaat niet over nu, dat gaat over volgend jaar qua school. Ik ben er sinds 3 weken uitgekomen welke richting ik op wil, en wil me daar nu echt op gaan richten. Heb er met mensen over gepraat en met kennissen van me, en zodoende ben ik er nu uit gekomen.

Maar dit gaat om deze periode, en dan vind ik het echt niet erg om nog de horeca in te gaan hoor. Ik zei het misschien op zo'n manier dat het leek alsof ik de horeca echt iets ergs vond.
Het gaat erom dat ik niet meer mijn toekomst zie in de horeca, maar dat is nu denk ik wel duidelijk.
pi_113373317
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:27 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ach ben je er ook weer. :{w

[..]

Dat gaat niet over nu, dat gaat over volgend jaar qua school. Ik ben er sinds 3 weken uitgekomen welke richting ik op wil, en wil me daar nu echt op gaan richten. Heb er met mensen over gepraat en met kennissen van me, en zodoende ben ik er nu uit gekomen.

Maar dit gaat om deze periode, en dan vind ik het echt niet erg om nog de horeca in te gaan hoor. Ik zei het misschien op zo'n manier dat het leek alsof ik de horeca echt iets ergs vond.
Het gaat erom dat ik niet meer mijn toekomst zie in de horeca, maar dat is nu denk ik wel duidelijk.
En wat is er uit die gesprekken naar voren gekomen?
pi_113373981
quote:
19s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:30 schreef Guidetti het volgende:

[..]

En wat is er uit die gesprekken naar voren gekomen?
Nou ik heb altijd in de horeca gezeten, en het werken met mensen heb ik altijd heel leuk gevonden. Daarom zat ik destijds ook te twijfelen om de zorg in te gaan om toch een switch te maken, maar achteraf is dat niet echt iets voor mij. Want dat is toch heel wat anders dan wat ik zou willen wat betreft, met mensen werken en mensen helpen..

Ik wil wel echt een dienstverlenende functie gaan vervullen, maar dan niet in de vorm als in de zorg of de horeca. Zelf zou ik het leuk vinden om bijvoorbeeld mensen te helpen met uitkeringen, en problemen op te lossen voor ze. Hoe je ze kan helpen met schulden, en ze weer op het rechte pad te krijgen.

Het klinkt misschien heel raar hoor als je mij dat hoort zeggen, maar het spreekt me wel echt aan. :Y

En nu ik het er met verschillende mensen over heb gehad, zien en zeggen zij ook tegen mij dat dat een goede richting is voor mij. Ik ben toch altijd wel iemand geweest die mensen graag helpt en voor ze klaar staat.

Want je combineert eigenlijk een beetje de dingen van de horeca en de zorg. Je bent beiden met mensen bezig en je helpt ze allebei op een andere manier. :Y

BTW: Mocht je niks zinnigs te zeggen hebben, hou dan gewoon je mond. :')
pi_113374049
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:24 schreef Jaytonism het volgende:
Ik ben vandaag begonnen bij DUO, Klantenservice medewerker. Eerste baan sinds mijn afstuderen. :)
En hoe was het dan?
  maandag 25 juni 2012 @ 18:00:33 #236
370039 Morera
more more more
pi_113374679
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik denk dat het voor FerryNL heel erg handig is als hij een vaardigheden-cv zou maken.

Hier heb ik ook wel eens aan gedacht, maar kijken ze dan niet heel raar op?
pi_113374932
Weer met de voetjes terug op aarde.

Van de vijf draadjes zijn er vandaag drie afgewezen.

Kut ;(.
pi_113375379
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:43 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Nou ik heb altijd in de horeca gezeten, en het werken met mensen heb ik altijd heel leuk gevonden. Daarom zat ik destijds ook te twijfelen om de zorg in te gaan om toch een switch te maken, maar achteraf is dat niet echt iets voor mij. Want dat is toch heel wat anders dan wat ik zou willen wat betreft, met mensen werken en mensen helpen..

Ik wil wel echt een dienstverlenende functie gaan vervullen, maar dan niet in de vorm als in de zorg of de horeca. Zelf zou ik het leuk vinden om bijvoorbeeld mensen te helpen met uitkeringen, en problemen op te lossen voor ze. Hoe je ze kan helpen met schulden, en ze weer op het rechte pad te krijgen.

Het klinkt misschien heel raar hoor als je mij dat hoort zeggen, maar het spreekt me wel echt aan. :Y

En nu ik het er met verschillende mensen over heb gehad, zien en zeggen zij ook tegen mij dat dat een goede richting is voor mij. Ik ben toch altijd wel iemand geweest die mensen graag helpt en voor ze klaar staat.

Want je combineert eigenlijk een beetje de dingen van de horeca en de zorg. Je bent beiden met mensen bezig en je helpt ze allebei op een andere manier. :Y

BTW: Mocht je niks zinnigs te zeggen hebben, hou dan gewoon je mond. :')
Weer totaal wat anders dus... Alleen "mensen graag helpen" en "voor ze klaar staan'' is niet genoeg om mensen te helpen met schulden of een uitkering. Dus nu ga je weer een opleiding volgen in iets wat je in het verleden nooit hebt gedaan?
pi_113376625
quote:
19s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:17 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Weer totaal wat anders dus... Alleen "mensen graag helpen" en "voor ze klaar staan'' is niet genoeg om mensen te helpen met schulden of een uitkering. Dus nu ga je weer een opleiding volgen in iets wat je in het verleden nooit hebt gedaan?
Hoezo zou je geen opleiding kunnen volgen in iets wat je nooit hebt gedaan.

Mijn toekomst is toch al verkloot, en wil toch proberen om er nog iets van te maken. Maar niet meer in de horeca.
  Moderator maandag 25 juni 2012 @ 18:56:24 #240
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_113377129
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:24 schreef Jaytonism het volgende:
Hoe was het? En waarom niet de Belastingdienst?
Die twee waren mijn ultieme EVENTUELE backupplannen. Al kwam een andere overheidsorganisatie tussendoor B-)
  maandag 25 juni 2012 @ 19:08:38 #241
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_113377733
Vanmorgen kennismakingsgesprek gehad bij een kleinere uitzendbureau hier in de buurt en ze stelden me direct voor bij een overheidsorganisatie. De organisatie in kwestie liet vervolgens weten een kennismakingsgesprek te willen op 18-07. Zou zomaar kunnen dat 't in 2012 niet meer tot werkloosheid komt ...

Wel voortdurende onzekerheid wat voor mij echter geen ramp is vanwege vrijwel intact blijvende financiële reserves. Desalniettemin wat lastig qua plannen van vakantietrips ... !
pi_113377853
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:45 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Hoezo zou je geen opleiding kunnen volgen in iets wat je nooit hebt gedaan.

Mijn toekomst is toch al verkloot, en wil toch proberen om er nog iets van te maken. Maar niet meer in de horeca.
Dat kan altijd maar waarom nou weer totaal iets anders? Je komt telkens aanzetten met redenen zoals "klaar staan voor anderen'' en ''andere helpen''. Het klink misschien heel raar maar ik krijg een beetje een idee dat er mensen jou op dit moment beter kunnen helpen. En dat bedoel ik niet verkeerd, maar het is toch overduidelijk dat jij niet weet wat je wil?
pi_113377971
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Desalniettemin wat lastig qua plannen van vakantietrips ... !
Ik zit momenteel voor mijn onderzoek ook bij de overheid maar hier hebben de medewerkers echt een bult aan vakantiedagen. Een college van mij is nu gewoon 5 weken achter elkaar weg en dan heeft hij in september en met kerst ook nog eens 3 weken vrij.
  maandag 25 juni 2012 @ 19:19:04 #244
370039 Morera
more more more
pi_113378297
Via Indeed twee vacatures gevonden waar ik mezelf echt de beste kandidaat voor vind. Mooie motivaties erbij geschreven en de deur uit gegooid. Nu hopen dat ze het met me eens zijn en niet over 6 weken aankomen met "helaas blablabla"

Ik wil actie :(
pi_113379635
Ik wil werk :(
pi_113379731
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:44 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik wil fatsoenlijk werk :(
Aangepast.
pi_113380814
Leuk, vorige week een hele rij vacatures eruit gegooid waar ik niet echt veel hoop van had. Een paar al snel weer een standaard mail terug gekregen, maar nu krijg ik van de vacature die me het meest sprak (maar ik van dacht dat ie al ingevuld was omdat ik niet meer via de site kon reageren) een reactie.

Weliswaar niet voor die positie, maar wel iets anders zodat je later door kan groeien. En die stond niet op de site maar hebben ze alleen intern uitgezet. Dus veel minder concurrentie :) Ik heb gemaild dat ik graag langskom voor een gesprek. Morgen even bellen om de afspraak te maken.
  maandag 25 juni 2012 @ 20:52:08 #248
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_113383429
quote:
19s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:13 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ik zit momenteel voor mijn onderzoek ook bij de overheid maar hier hebben de medewerkers echt een bult aan vakantiedagen. Een college van mij is nu gewoon 5 weken achter elkaar weg en dan heeft hij in september en met kerst ook nog eens 3 weken vrij.
Da's niet slecht. Voor mij geldt vooralsnog echter de CAO voor uitzendkrachten ... Eerst maar eens ergens vaste grond onder de voeten krijgen qua werk :+
pi_113383601
quote:
19s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:11 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat kan altijd maar waarom nou weer totaal iets anders? Je komt telkens aanzetten met redenen zoals "klaar staan voor anderen'' en ''andere helpen''. Het klink misschien heel raar maar ik krijg een beetje een idee dat er mensen jou op dit moment beter kunnen helpen. En dat bedoel ik niet verkeerd, maar het is toch overduidelijk dat jij niet weet wat je wil?
Hoe vaak ik me ook geïrriteerd heb aan je, heb je wat dat betreft wel gelijk ja. Ik wil gewoon een andere uitdaging aangaan en iets anders gaan leren. Maar het is zo verdomd lastig om te kijken wat nou echt bij mij past. Ik moet wel echt mijn toekomst erin gaan zien snap je. :{

Ik wilde in eerste instantie de ICT (dat was ook echt mijn eerste keus) in, maar dat vond ik toch al gauw heel saai. Dus toen ben ik met die opleiding gestopt, en sindsdien loop ik weer vast. ;(
Toen kwamen er allemaal gedachtes in m'n hoofd zoals: ICT, Zorg, Techniek of toch nog de Horeca.
Maar het probleem bij mij is gewoon dat ik teveel leuk vind, en het mij ook leuk lijkt. }:|

Maar 1 ding is wel gewoon zeker, en dat is dat ik klaar ben met de horeca. Ik heb dat nu 7 jaar gedaan en vind het wel welletjes nu. :O
pi_113385701
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:54 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Hoe vaak ik me ook geïrriteerd heb aan je, heb je wat dat betreft wel gelijk ja. Ik wil gewoon een andere uitdaging aangaan en iets anders gaan leren. Maar het is zo verdomd lastig om te kijken wat nou echt bij mij past. Ik moet wel echt mijn toekomst erin gaan zien snap je. :{

Ik wilde in eerste instantie de ICT (dat was ook echt mijn eerste keus) in, maar dat vond ik toch al gauw heel saai. Dus toen ben ik met die opleiding gestopt, en sindsdien loop ik weer vast. ;(
Toen kwamen er allemaal gedachtes in m'n hoofd zoals: ICT, Zorg, Techniek of toch nog de Horeca.
Maar het probleem bij mij is gewoon dat ik teveel leuk vind, en het mij ook leuk lijkt. }:|

Maar 1 ding is wel gewoon zeker, en dat is dat ik klaar ben met de horeca. Ik heb dat nu 7 jaar gedaan en vind het wel welletjes nu. :O
Ik denk dat je aan een loopbaanadviseur heel veel kan hebben. Persoonlijk weet ik best goed wat ik wil, de markt maakt het alleen praktisch onmogelijk.

Omdat ik niet wil stilzitten en me wil blijven ontwikkelen, kijk ik verder. Dat doe ik op een zo breed mogelijke manier, met mijn opleiding en competenties in het achterhoofd.

Dat ik op korte termijn niet verder kan in de vak dat ik graag doe, is erg teleurstellend. Om wat ideeen op te doen, ben ik langgeweest bij Van Ede & Partners. Misschien heb jij daar ook wat aan. Website.
pi_113386389
In de ICT heb je natuurlijk ook een heleboel verschillende banen he? Van systeembeheerder tot helpdeskmedewerker. Je kunt een hoop kanten uit in de ICT.
pi_113387377
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:30 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Ik denk dat je aan een loopbaanadviseur heel veel kan hebben. Persoonlijk weet ik best goed wat ik wil, de markt maakt het alleen praktisch onmogelijk.

Omdat ik niet wil stilzitten en me wil blijven ontwikkelen, kijk ik verder. Dat doe ik op een zo breed mogelijke manier, met mijn opleiding en competenties in het achterhoofd.

Dat ik op korte termijn niet verder kan in de vak dat ik graag doe, is erg teleurstellend. Om wat ideeen op te doen, ben ik langgeweest bij Van Ede & Partners. Misschien heb jij daar ook wat aan. Website.
Omdat ik ook nooit wist (en nog niet weet :') ) wat ik wilde doen, ook wel een paar keer naar die adviseurs geweest, beroepskeuze tests en niveau tests.
Hbo zou makkelijk te doen zijn voor mij, maar omdat op de beroepskeuze tests echt niks concreet uit kwam, er maar niet verder mee gegaan.

Nu wordt het sowieso vrij lastig nog uberhaupt iets te gaan doen, op een thuisstudie na.
Want ik ben al uit huis + gehuwd + kind _O-
pi_113389243
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 22:01 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Omdat ik ook nooit wist (en nog niet weet :') ) wat ik wilde doen, ook wel een paar keer naar die adviseurs geweest, beroepskeuze tests en niveau tests.
Hbo zou makkelijk te doen zijn voor mij, maar omdat op de beroepskeuze tests echt niks concreet uit kwam, er maar niet verder mee gegaan.

Nu wordt het sowieso vrij lastig nog uberhaupt iets te gaan doen, op een thuisstudie na.
Dat is inderdaad niet ideaal :{.
pi_113389939
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:30 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Ik moet inderdaad misschien een keer naar zo'n professionele loopbaanadviseur gaan. Want anders schiet het ook niet echt op, en wil toch ook een toekomst hebben. Wel heb ik vaak van die studiekeuze testen gemaakt, en moet zeggen dat de ICT juist veel naar voren kwam.

Ik zal je site wel even bekijken. Bedankt!
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
In de ICT heb je natuurlijk ook een heleboel verschillende banen he? Van systeembeheerder tot helpdeskmedewerker. Je kunt een hoop kanten uit in de ICT.
Ja is ook wel zo. En moet ook wel zeggen als ik eenmaal met wat mensen over de ICT praat. Dat ik toch wel weer enthousiast word van de ICT, en dat ik toch wel weer daarin iets wil gaan doen.

Computers etc hebben mij altijd al veel geboeid :Y En nogmaals ik heb al vaak zo'n studiekeuze test gemaakt, en gek genoeg kwam de ICT steeds in mijn top 3.
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 22:01 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Ja daar heb ik idd ook last van, maar ik heb gelukkig nog geen last van wat jij allemaal al hebt. Dus wat dat betreft moet het makkelijker gaan, maar alsnog is de keuze ook niet echt makkelijk. :N
pi_113390625
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 22:42 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik moet inderdaad misschien een keer naar zo'n professionele loopbaanadviseur gaan. Want anders schiet het ook niet echt op, en wil toch ook een toekomst hebben. Wel heb ik vaak van die studiekeuze testen gemaakt, en moet zeggen dat de ICT juist veel naar voren kwam.

Ik zal je site wel even bekijken. Bedankt!

[..]

Ja is ook wel zo. En moet ook wel zeggen als ik eenmaal met wat mensen over de ICT praat. Dat ik toch wel weer enthousiast word van de ICT, en dat ik toch wel weer daarin iets wil gaan doen.

Computers etc hebben mij altijd al veel geboeid :Y En nogmaals ik heb al vaak zo'n studiekeuze test gemaakt, en gek genoeg kwam de ICT steeds in mijn top 3.

[..]

Ja daar heb ik idd ook last van, maar ik heb gelukkig nog geen last van wat jij allemaal al hebt. Dus wat dat betreft moet het makkelijker gaan, maar alsnog is de keuze ook niet echt makkelijk. :N
In de IT liggen de banen op dit moment ook niet voor het oprapen.

Ik werk als non-IT-er in een call center en er lopen behoorlijk wat mensen rond met diploma's die al een paar jaar niet aan de bak kunnen komen.

Hopelijk blijft mij dat bespaard :{.
pi_113390963
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 22:51 schreef Disavowed het volgende:

[..]

In de IT liggen de banen op dit moment ook niet voor het oprapen.

Ik werk als non-IT-er in een call center en er lopen behoorlijk wat mensen rond met diploma's die al een paar jaar niet aan de bak kunnen komen.

Hopelijk blijft mij dat bespaard :{.
Dat is ook 1 van de vele redenen waarom ik toch niet de ICT in ging. Ik ben al aardig op leeftijd (in deze tijd) om weer helemaal opnieuw te beginnen, en zeker in de ICT is dat niet handig.

Het liefst moet je een HBO of WO diploma hebben met 10 jaar werkervaring, en nog wat certificaten. Dan maak je nog wel enigszins kans op een baan, maar heb je dat niet. Dan wordt het inderdaad heel moeilijk om in de ICT een baan te krijgen.
pi_113392837
Aardig op leeftijd? Je bent 25 man!
pi_113393929
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 22:56 schreef FerryNL het volgende:

Het liefst moet je een HBO of WO diploma hebben met 10 jaar werkervaring, en nog wat certificaten. Dan maak je nog wel enigszins kans op een baan, maar heb je dat niet. Dan wordt het inderdaad heel moeilijk om in de ICT een baan te krijgen.
Wat lul je nou uit je nek man? Moeilijk om een baan in de ICT te krijgen? Je wordt doodgegooid met banen in de ICT vergeleken met andere branches. 321 vacatures staan er in een straal van 30km om jouw woonplaats open en daar staan genoeg junior en startersbaantjes tussen.

http://www.nationalevacat(...)ml/items_per_page/15

Ga je aub daar in verdiepen ipv te lopen zeuren.
pi_113397011
Of je weer in het zoveelste uitzichtloze horecabaantje te storten, waar je toch niet lang zal blijven.
pi_113399602
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 00:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Of je weer in het zoveelste uitzichtloze horecabaantje te storten, waar je toch niet lang zal blijven.
Dat is waar :')
Maar laat hem stoppen met het roepen van onzin aub. Met de ICT gaat het gewoon goed, en ook voor starters is daar genoeg te vinden.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:21:10 #261
370039 Morera
more more more
pi_113402049
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 08:12 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat is waar :')
Maar laat hem stoppen met het roepen van onzin aub. Met de ICT gaat het gewoon goed, en ook voor starters is daar genoeg te vinden.
Ook als je geen ict diploma's en bergen ervaring hebt en het alleen met interesse en een niet relevant cv moet doen? Dit vraag ik voor mezelf
pi_113402499
Haha jeetje. Ik zit nu een tijdje zonder werk en ben afgelopen week echt fanatiek aan het solliciteren op van alles en nog wat maar het bekende te weinig ervaring icm met de leeftijd doet mij de das om ;(. Nu zag ik een vacature bij een bedrijf waar ik een tijd heb gewerkt in exact dezelfde functie, waar ik destijds goed heb gepresteerd en goed ben weggegaan, maar dat laatste omdat ik het totaal geen leuk werk vond. Dit heb ik echter nooit laten blijken,dus op zich maak ik een zeer goede kans bij sollicitatie.

Wat zouden jullie doen? Ik zie ook wel behoorlijk op tegen de mensen die daar nu waarschijnlijk nog werken...
pi_113402541
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:21 schreef Morera het volgende:

[..]

Ook als je geen ict diploma's en bergen ervaring hebt en het alleen met interesse en een niet relevant cv moet doen? Dit vraag ik voor mezelf
Als jij wel interesse hebt en er meer vanaf weet dan de gemiddelde Nederlander dan kun je natuurlijk altijd op een helpdeskbaantje soliciteren. Als men daar door krijgt dat je meer in je mars hebt dan dat dan krijg je vaak wel de ruimte om door te groeien binnen het bedrijf. Het mooie is dat je dan weer een aantal jaren ervaring op je CV kunt zetten en dat is meer waard dan een diploma.
pi_113403022
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:41 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Als jij wel interesse hebt en er meer vanaf weet dan de gemiddelde Nederlander dan kun je natuurlijk altijd op een helpdeskbaantje soliciteren. Als men daar door krijgt dat je meer in je mars hebt dan dat dan krijg je vaak wel de ruimte om door te groeien binnen het bedrijf. Het mooie is dat je dan weer een aantal jaren ervaring op je CV kunt zetten en dat is meer waard dan een diploma.
helaas is dit anno 2011-12 ook wel minder hoor. Veel helpdeskbanen (technisch) zijn nu bevolkt met mensen die ook een certificaatje of een gerelateerde diploma hebben. Niet relevante werkervaring en toch solliciteren op een andere sector is zo goed als onmogelijk in 2012. Of het moet echt een hersenloos baantje zijn wat elke miep kan invullen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:23:30 #265
370039 Morera
more more more
pi_113403869
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:56 schreef YebCar het volgende:

[..]

helaas is dit anno 2011-12 ook wel minder hoor. Veel helpdeskbanen (technisch) zijn nu bevolkt met mensen die ook een certificaatje of een gerelateerde diploma hebben. Niet relevante werkervaring en toch solliciteren op een andere sector is zo goed als onmogelijk in 2012. Of het moet echt een hersenloos baantje zijn wat elke miep kan invullen.
Dat is dus ook mijn ervaring. Heb pasgeleden een idioot lang sollicitatietraject afgelegd voor een klantenservice baantje van 4 testen en 4 sollicitatierondes, om dan in de laatste ronde na alle tijd en geld reiskosten die ik er in heb gestoken, niet te worden aangenomen voor een flutbaantje.
pi_113404528
Ik begrijp dit echt niet hoor. Belt het uzb op, moet ik een NL-taaltoets doen die bestaat uit 4 random woorden spellen, daar ben ik voor geslaagd, vervolgens kijken ze naar mijn woonplaats en blijk ik toch niet in aanmerking te komen. Dat zien ze toch van tevoren ook wel?
pi_113404567
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:41 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ze vragen bijna overal een relevant diploma. Zonder relevant diploma op je cv ga je meestal al voor het gesprek de prullenbak in. Dus dat de IT banen voor niet IT-geschoolde werkzoekende niet voor het oprapen liggen, is wel degelijk waar.

Ik weet niet of je nog op school zit. Maar zo rooskleurig als jij het schetst, zal het in de werkelijkheid niet zijn.
pi_113405140
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:42 schreef Devv het volgende:

[..]

Ze vragen bijna overal een relevant diploma. Zonder relevant diploma op je cv ga je meestal al voor het gesprek de prullenbak in. Dus dat de IT banen voor niet IT-geschoolde werkzoekende niet voor het oprapen liggen, is wel degelijk waar.

Ik weet niet of je nog op school zit. Maar zo rooskleurig als jij het schetst, zal het in de werkelijkheid niet zijn.
Mwa. Morgen uitgenodigt voor een gesprek bij een bedrijf in het vastgoed. Ik heb niet eens gesolliciteerd maar blijkbaar zoeken ze zelfs in die branche nog mensen.
pi_113405530
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:56 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Mwa. Morgen uitgenodigt voor een gesprek bij een bedrijf in het vastgoed. Ik heb niet eens gesolliciteerd maar blijkbaar zoeken ze zelfs in die branche nog mensen.
Heb je die uitnodiging bij de C-1000 folders gekregen?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:16:13 #270
370039 Morera
more more more
pi_113406111
Wat ze tegenwoordig ook veel doen, is je het idee geven dat je een persoonlijk gesprek hebt en heel veel kans maakt, zodat je er bij aankomst pas achter komt dat er wel 30 andere mensen zitten die op hetzelfde tijdstip aanwezig moesten zijn. Ronduit asociaal om dat niet te vermelden.
pi_113406491
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:04 schreef Devv het volgende:

[..]

Heb je die uitnodiging bij de C-1000 folders gekregen?
Nope. Gewoon een goed CV online gezet. Ik krijg genoeg aanbiedingen zonder dat ik zelf soliciteer. T/m september ontvang ik stufi dus ik heb nog wel ff de tijd om een mooi baantje te vinden.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:35:09 #272
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113406974
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:56 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Jij bent starter, dan vind je nog wel makkelijk werk.
pi_113407846
Banen liggen naar mijn inzien wel voor het oprapen in de IT-sector.
Mijn partner heeft zijn middelbare school niet eens afgemaakt,en heeft inmiddels een nieuwe baan in de IT,in de eerste week al certificaten gehaald ed. Als je ambities,kennis hebt en bovendien ook nog erg gemotiveerd bent,is de kans op een nieuwe baan toch wel groot hoor. Aan een diploma richting de IT,heb je niet zo heel veel ,omdat je in de IT zo vreselijk veel kanten uit kunt,en toch de praktijkervaring nodig hebt.
Zelf werk ik het liefst in de Horeca,en als je voldoende solliciteert vind je ook daar wel werk in. Mensen die zeggen dat ze geen werk kunnen vinden,die liegen gewoon. Er is overvloed aan werk,als je wil werken.... Maar dan moet een 'minder goed betaalde'/of een baan met minder 'aanzien' (zoals horeca/schoonmaakwerk) ,ook goed genoeg zijn.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:01:01 #274
370039 Morera
more more more
pi_113408142
Zo, mijn sollicitaties van vannacht maar even na gebeld ipv zitten wachten.
Heb nu morgen een gesprek en overmorgen nog een gesprek. Die van overmorgen lijkt me wel wat, leuke vent aan de telefoon ook.

Even een waarschuwing, het blijkt dat indeed.nl niet helemaal goed werkt. Die man heeft mijn motivatie die ik erbij had geschreven helemaal niet ontvangen en mijn cv klopte ook bijna niks van. Als ik niet even had gebeld om te laten weten dat ik echt interesse heb en graag wil dat hij naar mijn sollicitatie kijkt had ik waarschijnlijk niets gehoord of een afwijzing gekregen.
pi_113408314
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:01 schreef Morera het volgende:
Zo, mijn sollicitaties van vannacht maar even na gebeld ipv zitten wachten.
Heb nu morgen een gesprek en overmorgen nog een gesprek. Die van overmorgen lijkt me wel wat, leuke vent aan de telefoon ook.

Even een waarschuwing, het blijkt dat indeed.nl niet helemaal goed werkt. Die man heeft mijn motivatie die ik erbij had geschreven helemaal niet ontvangen en mijn cv klopte ook bijna niks van. Als ik niet even had gebeld om te laten weten dat ik echt interesse heb en graag wil dat hij naar mijn sollicitatie kijkt had ik waarschijnlijk niets gehoord of een afwijzing gekregen.
Misschien wel een bruikbare tip... Stuur je sollicitaties niet op vreemde tijden zoals bijvoorbeeld tussen 00:00 en 07:00 uur. Dat zou op mij een beetje vreemd overkomen als ik een bedrijf zo hebben.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:11:46 #276
370039 Morera
more more more
pi_113408688
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:04 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Misschien wel een bruikbare tip... Stuur je sollicitaties niet op vreemde tijden zoals bijvoorbeeld tussen 00:00 en 07:00 uur. Dat zou op mij een beetje vreemd overkomen als ik een bedrijf zo hebben.
Nooit last van gehad hoor
pi_113408735
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:25 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Nope. Gewoon een goed CV online gezet. Ik krijg genoeg aanbiedingen zonder dat ik zelf soliciteer. T/m september ontvang ik stufi dus ik heb nog wel ff de tijd om een mooi baantje te vinden.
Dat soort bedrijven schrijven heel veel jongeren aan die bijna klaar zijn met school. Je zal niet de enige zijn, dus reken je nog niet te snel rijk (gewoon even een tip). Een uitnodiging is immers nog geen garantie op een aanstelling.
pi_113409416
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:12 schreef Devv het volgende:

[..]

Dat soort bedrijven schrijven heel veel jongeren aan die bijna klaar zijn met school. Je zal niet de enige zijn, dus reken je nog niet te snel rijk (gewoon even een tip). Een uitnodiging is immers nog geen garantie op een aanstelling.
Klopt. Doe ik ook niet. Maar omdat de directeur van zijn bijna 150 medewerkers tellende bedrijf er zelf ook bij aanschuift heb ik er op een of andere manier toch best wel wat vertrouwen in.
pi_113410087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:54 schreef Nanoeef het volgende:
Aan een diploma richting de IT,heb je niet zo heel veel ,omdat je in de IT zo vreselijk veel kanten uit kunt,en toch de praktijkervaring nodig hebt.
Hier stopte ik serieus met lezen :') .
pi_113410387
Hoezo stopte je hier serieus met lezen? Het is niet zo dat ik dit verzin hoor,in onze omgeving heb je zowel mensen mét een IT-opleiding die niet aan de bak kunnen wegens geen ervaring(niet allemaal natuurlijk),en ik ken voldoende mensen die geen opleiding hebben,maar inmiddels wel IT/specialist zijn. Het heeft merendeels te maken met de kennis die je hebt,of je die je nou zelf hebt aangeleerd of er door middel van andere manieren aan gekomen bent,doet er niet zo veel toe. Ervaring en kennis is alles in de IT.,bovendien moet het ook wel in je zitten om onder druk te kunnen presteren,heb je die dingen niet,kun je het wel shaken denk ik.
pi_113410651
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:57 schreef Nanoeef het volgende:
Hoezo stopte je hier serieus met lezen? Het is niet zo dat ik dit verzin hoor,in onze omgeving heb je zowel mensen mét een IT-opleiding die niet aan de bak kunnen wegens geen ervaring(niet allemaal natuurlijk),en ik ken voldoende mensen die geen opleiding hebben,maar inmiddels wel IT/specialist zijn. Het heeft merendeels te maken met de kennis die je hebt,of je die je nou zelf hebt aangeleerd of er door middel van andere manieren aan gekomen bent,doet er niet zo veel toe. Ervaring en kennis is alles in de IT.,bovendien moet het ook wel in je zitten om onder druk te kunnen presteren,heb je die dingen niet,kun je het wel shaken denk ik.
Het is allemaal een beetje van horen zeggen. Ik ken ook zat mensen die weer mensen kennen...

De essentie is dat dit geen graadmeter is. En roepen dat een diploma niet nodig is, is gewoon lariekoek. Er zullen zat instapbaantjes zijn waar een IT-kwalificatie geen pre is. Maar over de gehele linie genomen ga je het echt heel lastig krijgen zonder relevant diploma.
pi_113413944
Word ik afgewezen op een functie in Utrecht omdat ik te ver weg zou wonen. Ik woon notabene zelf in Utrecht. :')
pi_113414191
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Word ik afgewezen op een functie in Utrecht omdat ik te ver weg zou wonen. Ik woon notabene zelf in Utrecht. :')
Dat meen je niet. :')

Die heb ik ook zo vaak gehoord. Slaat echt nergens op. :N

Had vandaag toevallig weer een gesprekje. Hij vond mijn cv heel goed en had mij daarom zo vaak gebeld. Dat is ook de eerste keer dat ik hoor dat mijn cv goed is. :')
pi_113414240
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:49 schreef Devv het volgende:

[..]

Hier stopte ik serieus met lezen :') .
hij heeft anders wel gelijk, ik heb informatica gestudeerd en heb al wat ervaring opgedaan in de IT. Bij mij is nog nooit gevraagd naar mn HBO diploma, in de IT gaat het om wat je kan, je werkervaring, niet perse om het papiertje
pi_113414418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:26 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

hij heeft anders wel gelijk, ik heb informatica gestudeerd en heb al wat ervaring opgedaan in de IT. Bij mij is nog nooit gevraagd naar mn HBO diploma, in de IT gaat het om wat je kan, je werkervaring, niet perse om het papiertje
Dat is overal. Je kunt wel sales hebben gestudeerd maar als jij mensen niet weet te overtuigen doordat je te weinig overtuigingskracht hebt dan hebben ze niets aan je.
pi_113414443
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:25 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Dat meen je niet. :')

Die heb ik ook zo vaak gehoord. Slaat echt nergens op. :N

Had vandaag toevallig weer een gesprekje. Hij vond mijn cv heel goed en had mij daarom zo vaak gebeld. Dat is ook de eerste keer dat ik hoor dat mijn cv goed is. :')
Je CV goed? Waar heb je op gesolliciteerd dan? Toiletjuffrouw?

[ Bericht 0% gewijzigd door Guidetti op 26-06-2012 15:39:32 ]
pi_113414660
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:31 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Je CV goed? Waar heb je op gesoliciteerd dan? Toiletjuffrouw?
Fuck jou man :') . Ik ga voortaan echt niet meer reageren op jouw commentaar kinderachtig ventje. :{w

Je post een hele tijd niets, en als ik weer eens wat post dan ben je er gelijk weer bij met dom commentaar.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:37:16 #288
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113414705
wat een zure bende hier altijd, bah
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_113414775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:36 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Fuck jou man :') . Ik ga voortaan echt niet meer reageren op jouw commentaar kinderachtig ventje. :{w

Je post een hele tijd niets, en als ik weer eens wat post dan ben je er gelijk weer bij met dom commentaar.
In 4 weken tijd ben je postsorteerder, afwasser en schoonmaker geweest. Als je dat op je CV hebt staan dan kun je mij niet wijs maken dat iemand dat een goed CV vind.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:41:23 #290
370039 Morera
more more more
pi_113414878
Ferry het was toch voor kok in een kleiner restaurantje? Ben je aangenomen?
pi_113414895
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:38 schreef Guidetti het volgende:

[..]

In 4 weken tijd ben je postsorteerder, afwasser en schoonmaker geweest. Als je dat op je CV hebt staan dan kun je mij niet wijs maken dat iemand dat een goed CV vind.
Dat staat ook niet zo beschreven op mijn cv. Ik heb dat gewoon beschreven als diverse horeca banen, en als ik het moet uitleggen snappen ze mij gewoon.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:37 schreef Mirjam het volgende:
wat een zure bende hier altijd, bah
Ik kom hier voorlopig ook even niet meer, ben er echt helemaal klaar mee. :Y :W
pi_113414947
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:41 schreef Morera het volgende:
Ferry het was toch voor kok in een kleiner restaurantje? Ben je aangenomen?
Nee dat is morgen. Ze zoeken nog mensen voor hun nieuwe zaak, dus wie weet. :Y
pi_113415030
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:03 schreef Devv het volgende:

[..]

Het is allemaal een beetje van horen zeggen. Ik ken ook zat mensen die weer mensen kennen...

De essentie is dat dit geen graadmeter is. En roepen dat een diploma niet nodig is, is gewoon lariekoek. Er zullen zat instapbaantjes zijn waar een IT-kwalificatie geen pre is. Maar over de gehele linie genomen ga je het echt heel lastig krijgen zonder relevant diploma.
Ik snap je punt wel,maar je hebt nog meer aan een certificaat in deze sector,dan aan een relevant diploma (Cisco,Juniper etc.bovendien kun je deze certificaten zelfs behalen als je het basisonderwijs hebt overgeslagen,het enige 'nadeel' is; ze kosten nogal wat.) Het is raar maar waar. En die 'instapbaantjes',waar jij het over hebt,dat zijn banen zonder toekomst-perspectief en opleidingsmogelijkheden.Veel hosters(en dan heb ik het niet aleen over de budget-hosters) beschikken over deze 'instapbaantjes',maar daar staat tegenover dat je vaak erg weinig betaald krijgt,en dat er geen opleidingsplan opgesteld word,vooral dat laatste snap ik niet,want naar mijn weten staat de IT nooit stil en is het juist een must om bij te blijven op het gebied van nieuwe ontwikkelingen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:02:05 #294
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113415770
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
WTF :') Wat verwachten ze? Dat je in het bedrijf woont?
pi_113416103
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:02 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

WTF :') Wat verwachten ze? Dat je in het bedrijf woont?
Tegenwoordig wel geloof ik. Ik ben van de week ook al afgewezen op een functie in Harderwijk, terwijl dat prima te doen is met het OV vanuit Utrecht en ik er jaren geleden ook heb gewerkt. Bedrijven willen volgens mij vandaag de dag dat je op loopafstand van het bedrijf woont, want dat scheelt weer reiskostenvergoeding.
pi_113416271
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:30 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat is overal. Je kunt wel sales hebben gestudeerd maar als jij mensen niet weet te overtuigen doordat je te weinig overtuigingskracht hebt dan hebben ze niets aan je.
en hoe kom je aan die overtuigingskracht? door werkervaring, je portfolio, behaalde certificaten, niet door een diploma en zelfs niet door die hele opleiding gevolgd te hebben. schaf de juiste boeken aan , ga aan de slag en je komt ook een heel end, dat kreeg ik tijdens mn studie van docenten te horen.
pi_113416309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:13 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

en hoe kom je aan die overtuigingskracht? door werkervaring, je portfolio, behaalde certificaten, niet door een diploma en zelfs niet door die hele opleiding gevolgd te hebben. schaf de juiste boeken aan , ga aan de slag en je komt ook een heel end, dat kreeg ik tijdens mn studie van docenten te horen.
Klopt.
pi_113416555
Beste mensen. Het is cv (kleine letter en zonder punten) in plaats van CV of C.V. ;) .
pi_113416745
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:20 schreef Devv het volgende:
Beste mensen. Het is cv (kleine letter en zonder punten) in plaats van CV of C.V. ;) .
pi_113416876
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:26 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Je zult altijd uitzonderingen hebben. Maar de stelling dat een diploma niet van belang zou zijn, is gewoon niet waar. Er zullen vast wel wetenschappelijke onderzoeken bestaan die dit kunnen bevestigen.
pi_113417062
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:27 schreef Devv het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Je zult altijd uitzonderingen hebben. Maar de stelling dat een diploma niet van belang zou zijn, is gewoon niet waar. Er zullen vast wel wetenschappelijke onderzoeken bestaan die dit kunnen bevestigen.
Altijd uitzonderingen hebben? Ik ken genoeg bedrijven die op basis van 2 gesprekken met iemand een profiel opmaken en kijken of hij/zij geschikt is en dan vervolgens niet om het diploma vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')