abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112784530
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:24 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik zeker verkeerd gelezen dat mammie je contributie en zorgverzekering betaalt?
De huur , Nuts, Gemeentelijke belastingen, iPhone abonnement, Collegegeld 787 euro per 3 maanden en andere dingen zoals kleding, gadgets, uitgaan, vakantie betaal ik allemaal zelf.
Dus wat nou teren op de zak van pappie en mammie?

Maar we dwalen te ver af.

Nogmaals:
Winners hebben een plan, verliezers een excuus. Daar wil ik mee afsluiten.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 15:58:45 #52
370039 Morera
more more more
pi_112790589
Vierde ronde bij eneco gehad, wat een :r gedoe voor een :r baantje.
Wel een machtig mooi gebouw, beetje te Amerikaans, met vrouwen in pak en teveel make-up die je bij binnenkomst van het megagebouw begroeten en je naam opzoeken op een scherm om je vervolgens een pasje te geven. Waarmee je door een poortje van glas kan lopen, langs de espresso bar de pratende lift met witte lichtgevende zuilen in kan. :{

Daarna echt weer een groepsgesprek gelul, rollenspellen, meeluisteren met een hele leuke jongen die wel gewoon eerlijk was en me vertelde dat het er net zo aan toe gaat als bij een gewoon callcenter met veel gezeik en dat hij er nu drie maanden zat en de houdbaarheid een beetje op zou raken.

Daarna nog een 1 op 1 gesprek met 2 recruiters, die helemaal als een stelletje leeuwen in je cv duiken en een beetje pittig en aanvallend doen. Om te kijken of je van je stuk bent te brengen, ook strikvragen enzo maar ik was goed voorbereid. Ik wil er alleen eigenlijk niet werken. Maar moet toch wat he. :')
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:38:12 #53
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112792378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:58 schreef Morera het volgende:
Wel een machtig mooi gebouw, beetje te Amerikaans, met vrouwen in pak en teveel make-up die je bij binnenkomst van het megagebouw begroeten en je naam opzoeken op een scherm om je vervolgens een pasje te geven. Waarmee je door een poortje van glas kan lopen, langs de espresso bar de pratende lift met witte lichtgevende zuilen in kan. :{

Daarna echt weer een groepsgesprek gelul, rollenspellen, meeluisteren met een hele leuke jongen die wel gewoon eerlijk was en me vertelde dat het er net zo aan toe gaat als bij een gewoon callcenter met veel gezeik en dat hij er nu drie maanden zat en de houdbaarheid een beetje op zou raken.

Daarna nog een 1 op 1 gesprek met 2 recruiters, die helemaal als een stelletje leeuwen in je cv duiken en een beetje pittig en aanvallend doen. Om te kijken of je van je stuk bent te brengen, ook strikvragen enzo maar ik was goed voorbereid. Ik wil er alleen eigenlijk niet werken. Maar moet toch wat he. :')
Moest een beetje overgeven in m'n mond.

Wellicht is het mijn licht verknipte perceptie van dergelijke zaken, maar het komt op mij vooral over als een enorme hoop ijdelheid van de mensen die verantwoordelijk zijn voor het aannamebeleid.

Het is callcenterwerk. Ik neem aan dat je geen technische kennis hoeft te hebben... Waar hebben we het dan over?

Natuurlijk moet je de echte sukkels buiten houden, maar kom op zeg... Een schop in het vriendelijke aangezicht van het menselijk intellect zoiets.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:44:42 #54
47102 Elvi
miemkwien
pi_112792717
Net de e-learning van 'mijn' callcenter afgesloten. Er stond 8 uur studietijd voor. Ik heb het in 3,5 uur afgerond :') Ik denk dat ik 1 module over doe omdat ik meteen door ben naar de volgende ronde als ik voor alle drie de modules 80% haal. Voor 1 module heb ik nu 76,5% en dat kan niet he :')
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:46:56 #55
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112792839
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:44 schreef Elvi het volgende:
Net de e-learning van 'mijn' callcenter afgesloten. Er stond 8 uur studietijd voor. Ik heb het in 3,5 uur afgerond :') Ik denk dat ik 1 module over doe omdat ik meteen door ben naar de volgende ronde als ik voor alle drie de modules 80% haal. Voor 1 module heb ik nu 76,5% en dat kan niet he :')
Volgende ronde?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:48:00 #56
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_112792900
quote:

is het een soort callcenter/klantenservice baantje?

en gaat jet er daar echt zo erg aan toe als ik sommige verhalen mag geloven..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:51:08 #57
47102 Elvi
miemkwien
pi_112793070
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:46 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Volgende ronde?
Ja er zijn 4 rondes in totaal. Een test, een e-learning, dan een (groeps)gesprek, dan een opleiding en dan pas krijg je een contract voor 3 maanden.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:55:42 #58
370039 Morera
more more more
pi_112793287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:48 schreef Mirjam het volgende:

[..]

is het een soort callcenter/klantenservice baantje?

en gaat jet er daar echt zo erg aan toe als ik sommige verhalen mag geloven..?
Mijn verhaal klinkt erg genoeg toch ? :P
Vier rondes op vier verschillende dagen , op vier verschillende plekken. Moest nog allemaal testen doen ook.

Of bedoel je wat anders? Het is inderdaad outbound callcenter, ze doen er heel fancy over omdat je niet extern bij een callcenter op een project werkt, maar bij eneco zelf in dienst bent, op de afdeling sales :')
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:56:47 #59
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112793356
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:51 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja er zijn 4 rondes in totaal. Een test, een e-learning, dan een (groeps)gesprek, dan een opleiding en dan pas krijg je een contract voor 3 maanden.
Absurd. Maar ze zullen er ongetwijfeld iets mee opschieten, lijkt me.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:59:57 #60
47102 Elvi
miemkwien
pi_112793493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:56 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Absurd. Maar ze zullen er ongetwijfeld iets mee opschieten, lijkt me.
Ja. Ze krijgen er een fantastische medewerker bij :P
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:03:44 #61
370039 Morera
more more more
pi_112793653
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Wellicht is het mijn licht verknipte perceptie van dergelijke zaken, maar het komt op mij vooral over als een enorme hoop ijdelheid van de mensen die verantwoordelijk zijn voor het aannamebeleid.

Het is callcenterwerk. Ik neem aan dat je geen technische kennis hoeft te hebben... Waar hebben we het dan over?

Natuurlijk moet je de echte sukkels buiten houden, maar kom op zeg... Een schop in het vriendelijke aangezicht van het menselijk intellect zoiets.
Vond ik ook hoor, ik dacht eigenlijk de hele tijd zo van hmmm jullie baantje zou best makkelijk en arrogant en chill zijn. Beetje fancy lopen doen als recruiter om een strontbaantje. Lekker de hele dag met een paar blaadjes hip lopen doen met je bakje koffie en "leuke" grapjes en een hele overbodige functie als baan hebben die in de sfeer van dat hele gebouw, lekker overdreven Amerikaans is want dan zijn we pas goed he.

Nogmaals, ik wil er helemaal niet werken maar ben op het moment niet zo super kieskeurig, anders ga ik dat achterlijke traject niet door. Ik blijf heel actief op zoek naar wat anders maar wil nu gewoon werken :)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:08:36 #62
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112793863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:03 schreef Morera het volgende:

[..]

Vond ik ook hoor, ik dacht eigenlijk de hele tijd zo van hmmm jullie baantje zou best makkelijk en arrogant en chill zijn. Beetje fancy lopen doen als recruiter om een strontbaantje. Lekker de hele dag met een paar blaadjes hip lopen doen met je bakje koffie en "leuke" grapjes en een hele overbodige functie als baan hebben die in de sfeer van dat hele gebouw, lekker overdreven Amerikaans is want dan zijn we pas goed he.

Nogmaals, ik wil er helemaal niet werken maar ben op het moment niet zo super kieskeurig, anders ga ik dat achterlijke traject niet door. Ik blijf heel actief op zoek naar wat anders maar wil nu gewoon werken :)
Snap ik en je hebt groot gelijk.

Ik kan echt geen callcenterwerk doen. Heb het een paar jaar geleden nog eens geprobeerd (eerder wel al telefonische sales gedaan een paar maanden - uiteindelijk blij dat ik weg was) maar ik word echt gillend gek. Dus probeer het ook niet meer.

Heb voor mezelf voor vanavond in elk geval een lijst met vacatures. Ga lekker brieven schrijven en ondertussen werken aan mijn nog niet bestaande blog :P
pi_112794160
quote:

:') en dat allemaal voor een simpel callcenter baantje _O- voor maar 3 maandjes _O-
ik heb dat werk nog nooit gedaan btw
pi_112814381
Yeah, morgen sollicitatiegesprek voor een vaste fulltime functie in mijn opleidingsgebied. Heil Monsterboard.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:58:16 #65
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112814680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:54 schreef johnnyblaze11 het volgende:
Yeah, morgen sollicitatiegesprek voor een vaste fulltime functie in mijn opleidingsgebied. Heil Monsterboard.
Succes!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_112814849
Vandaag bericht gekregen van een detacheerder die me wellicht iets te bieden heeft. Ik ben benieuwd, want eerder meenden ze niet zo veel voor mij te kunnen betekenen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 23:17:34 #67
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112816017
Hee
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:57 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Lukt niet? Waarom niet? Inschijven voor een opleiding is niet lastig hoor.

[..]

Dus in 4 jaar tijd is het niet gelukt om een baan te vinden dat lijkt op de ''normale'' baan die je altijd je hebt gehad?

[..]

Met andere woorden: Je doet maar wat en hebt geen doel waar je over 5 jaar wilt staan.

Ga een persoonlijk ontwikkelingsplan voor jezelf opstellen ipv hier in dit topic de ene dag te melden dat je in de zorg wil, de dag daarna toch de ICT in wil, dag drie je toch weer naar school wil en dag vier de horeca toch wel ziet zitten. Wat is je doel in je leven? Ik zou er depressief van worden :{

Je zit ook telkens te klagen dat je te oud bent voor een opleiding. Maar hoe langer je wacht hoe ouder je wordt.
Guidetti ben wel iets jonger dan Ferry maar ik was ook zoekend ;). Heb alleen nooit wat kunnen vinden in IT omdat ze mbo niveau 2 te klein vinden (zacht uitgedrukt), 3x een sport opleiding uitgeprobeerd niets geworden, maatschappelijk medewerker niveau 3 gedaan en ook niets geworden sindsdien had ik me de eerste 5 maanden zorgen gemaakt over mijn toekomst en gesolliciteerd op alles en nog wat, jammer genoeg Nada. zit nu een 1.5 jaar thuis zonder werk maar in de bijstand, ga morgen is actief kijken naar vrijwilligerswerk (stel ik al 2 maanden uit eigenlijk ben lui geworden).

mijn punt is niet iedereen gaat nu nog naar school of heeft al een top baan. Ferry pakt het nog een beetje slim aan en doet gewoon overal een beetje werk ervaring op en misschien komt hij straks wel tot de conclusie wat hij wel wilt gaan doen.

Ik zelf persoonlijk doe nog een poging voor een opleiding in de horeca omdat kok mij wel iets lijkt.

@ Achja leeftijd, je bent nooit te oud om te leren. Tenzij ze dat zeggen. Dus Ferry mocht je ooit weer een opleiding doen overweeg dan wel goed wat je gaat doen ;).
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:28:58 #68
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112828392
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:03 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat ontken ik niet. Ik studeer momenteel zelf af in de richting van vastgoed en makelaardij. Daar is helemaal niets in te vinden.
M
aar het belangrijkste is dat je pro-actief bezig bent. Dan komt er echt wel wat op je pad. Dat mis ik bij sommige hier.
Droom lekker verder. Studeer af, solliciteer en kom dan eens terug. Dan zul je merken dat het je geen flikker helpt als je proactief bent. Vorig jaar was ik ook werkloos en ik heb me kapot gesolliciteerd, maar werd nergens aangenomen, als ik al wat hoorde. Dat staat me nu weer te wachten, en inderdaad, al diverse (open) sollicitaties verstuurd en afgewezen.

Het is niet meer zo als eerder dat je gelijk bingo hebt als je solliciteert. Ik ben 35 en dat is tegenwoordig al oud.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:29:59 #69
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112828435
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Op pappie en mammie teren :')
Daar teer ik helemaal niet op.

Maar blijven jullie hier maar lekker downie een depressief opzoek naar baantjes zonder toekomst :W
Afstuderen in het vastgoed en dan over banen zonder toekomst beginnen.

:') :') :')
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:31:18 #70
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112828483
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Recruiters: het speeltje van de werkgever om het de eventuele sollicitant zo lastig mogelijk te maken.
pi_112828493
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:28 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Droom lekker verder. Studeer af, solliciteer en kom dan eens terug. Dan zul je merken dat het je geen flikker helpt als je proactief bent. Vorig jaar was ik ook werkloos en ik heb me kapot gesolliciteerd, maar werd nergens aangenomen, als ik al wat hoorde. Dat staat me nu weer te wachten, en inderdaad, al diverse (open) sollicitaties verstuurd en afgewezen.

Het is niet meer zo als eerder dat je gelijk bingo hebt als je solliciteert. Ik ben 35 en dat is tegenwoordig al oud.
Nee klopt, pro-actief zijn maakt helemaal geen verschil.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_112828621
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:29 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Afstuderen in het vastgoed en dan over banen zonder toekomst beginnen.

:') :') :')
Ik had 4 jaar geleden toen ik er aan begon idd al moeten weten hoe het er momenteel voor staat :')
Gelukkig is de basis van de opleiding MER.
pi_112835534
Recruiters en headhunters schiet ik altijd gelijk af. Sommigen zijn echt hondsbrutaal en blijven je voortdurend lastigvallen met die ene unieke carrièrekans :') . Zo word ik wel eens tijdens kantoortijd benaderd. Stuur dan even een e-mail met de vraag wanneer je telefonisch beschikbaar bent.
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:55:53 #74
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112844079
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:31 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Nee klopt, pro-actief zijn maakt helemaal geen verschil.
Niet in alle branches, nee.
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:56:21 #75
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112844106
quote:
19s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:34 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ik had 4 jaar geleden toen ik er aan begon idd al moeten weten hoe het er momenteel voor staat :')
Gelukkig is de basis van de opleiding MER.
Nou, je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')