abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113043841
Uiteraard kwam de bus weer eens niet opdagen door dat gedoe met die blikseminslag, waardoor ik alsnog genoodzaakt was om in mijn auto met kuren te stappen. Ach ja, het was wel een prettig gesprek verder. Hopen dat er snel iets uitkomt, ik verveel me de tyfus.
  maandag 18 juni 2012 @ 13:23:01 #127
47102 Elvi
miemkwien
pi_113047442
Ik had eigenlijk een groepsinterview vandaag, maar helaas was dat in Utrecht :') Dus ik kwam niet ver. Gelukkig bleek dat niemand naar Utrecht kon komen dus het groepsinterview is nu naar woensdag verzet :P
pi_113065013
En weer een sollicitatie weg. Functie bij de Poltie, waarin ik al ervaring heb. Helaas geen papieren. Het zal mij benieuwen :{.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  maandag 18 juni 2012 @ 19:49:45 #129
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113065235
Ervaring met de politie helpt volgens mij niet altijd als je gaat solliciteren :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113065306
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ervaring met de politie helpt volgens mij niet altijd als je gaat solliciteren :P
Zo bedoel ik het niet :o.

[ Bericht 1% gewijzigd door Disavowed op 18-06-2012 20:58:05 ]
pi_113081122
In het kader van 'hoop doet leven': vandaag ben ik officieel in dienst getreden van de werkgever waar ik het afgelopen half jaar op uitzendbasis voor heb gewerkt. Een jaarcontract met forse (20%) salarisverhoging, hogere functie en uitzicht op vaste dienst.
Het lijkt een zeldzaamheid te worden als ik dit soort topics doorlees, maar het kan dus nog steeds dat een uitzend/detacheringsbaan uitmondt in een echt contract.

Heb er vreselijk veel zin in om me nog lang voor mijn 'nieuwe' werkgever in te zetten en hoger op te klimmen.

Voor de volledigheid: ik ben van helpdeskmedewerker naar IT manager gegaan.

Voor alle mensen die nog in de sollicitatie-molen zitten: heel veel succes en hou vol!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 00:04:28 #132
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_113082338
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:37 schreef Pfannenkuchen het volgende:

Voor de volledigheid: ik ben van helpdeskmedewerker naar IT manager gegaan.

Heb je goed gedaan :o
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_113082738
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 00:04 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Heb je goed gedaan :o
Iets met meer geluk dan wijsheid... Kreeg alle ruimte om mezelf te bewijzen op verschillende vlakken, waaronder het communicatieve en organisatorische. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt en mag ik het nu 'voor het eggie' doen. Beetje trots ben ik wel maar vooral blij met de kans.
pi_113084169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 00:15 schreef Pfannenkuchen het volgende:

[..]

Iets met meer geluk dan wijsheid... Kreeg alle ruimte om mezelf te bewijzen op verschillende vlakken, waaronder het communicatieve en organisatorische. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt en mag ik het nu 'voor het eggie' doen. Beetje trots ben ik wel maar vooral blij met de kans.
niet dat het niet geloof hoor , maar toch een paar vraagjes.
1. hoe groot is het bedrijf?
2. werkte je onder je niveau met helpdeskmedewerker?
3. Wat is er gebeurt met jouw helpdesksupervisor, zijn manager,en de vorige IT manager?
IT manager is gewoon minimaal 8 stappen verder is bij een middelgroot bedrijf dus waar zijn al die interne werknemers gebleven die boven je staan?
het is gewoon van het allerlaagste naar de bovenste regionen verhuisd. zoiets als van ober naar hotelmanager.

/edit lees nu net dat je maar een 20% verhoging hebt gekregen dus de titel van de job doet wat anders vermoeden.
pi_113085681
Misschien kreeg hij als helpdeskmedewerker een topsalaris.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:16:53 #136
370039 Morera
more more more
pi_113099507
Na die hele molen voor Eneco ben ik uiteindelijk niet aangenomen, zonder duidelijke reden.
Dag later werd ik door tempo team gebeld, of ik interesse had om bij KPN in de winkel te werken.
Aangezien ik echt niet kieskeurig ben zei ik enthousiast van wel.

Bedenk wel dat ik dus al vier verschillende testen had gemaakt die tempo team ter beschikking heeft, en ook nog persoonlijk allemaal testen en gesprekken heb gehad en een sollicitatieprocedure van vier rondes heb gedaan. Ik dacht nou, die mevrouw "kent" me nu dus wel en zoekt dingen die ze bij mij vindt passen.

Krijg ik dus weer de 1 of andere idiote test in mijn mailbox. Dit keer een "betrouwbaarheidstest" }:|
Met de verdere uitleg dat als ik voor die test slaag, dat ik dan naar weer zo een groepsbijeenkomst mag komen, een soort speed-dating waarbij zij dan gaan kijken wie zij de beste personen vinden. Om ze vervolgens door te sturen naar randstad, die weer verder selecteert, en daarna mag je bij KPN motiveren.

Zelfde gelul als bij Eneco dus. Ik ga dit natuurlijk niet weer doen voor een super simpel baantje. Betaal me scheel aan telefoonkosten en reiskosten voor dat circus van ze. Tempo Team gaat hem voor mij dus niet meer worden :N
pi_113100916
En wat was de reden dat je het niet bent geworden? Ze moeten je toch wel iets hebben gegeven? Ik zou het ze trouwens wel laten weten dat je de selectieprocedure voor zo'n hondebaan belachelijk vindt, wat het ook is.

Zou trouwens wel kijken of je die reiskosten vergoed kunt krijgen door Tempo Team.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:06:37 #138
370039 Morera
more more more
pi_113101749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
En wat was de reden dat je het niet bent geworden? Ze moeten je toch wel iets hebben gegeven? Ik zou het ze trouwens wel laten weten dat je de selectieprocedure voor zo'n hondebaan belachelijk vindt, wat het ook is.

Zou trouwens wel kijken of je die reiskosten vergoed kunt krijgen door Tempo Team.
De reden was : " Ze vonden je toch niet helemaal geschikt"
Ik heb nog geprobeerd om zelf punten uit de laatste sollicitatieronde aan te kaarten om erachter te komen waar het aan gelegen kon hebben maar kreeg alleen maar te horen dat er verder niets over verteld zou worden ofzo.

Misschien laat ik het ze inderdaad nog weten, ik ga er in ieder geval niet nog een keer doorheen :)
pi_113103347
Welke functie solliciteerde je naar? Ik heb een hele tijd terug namelijk via Tempoteam gewerkt voor Eneco heb geen hele procedure hoeven doorlopen. Zou wat zijn dat dat vier jaar later helemaal veranderd is :N.

Hier noodgedwongen aan het solliciteren op werk in de zorg terwijl ik daar juist uit ben gestapt omdat ik werk wil doen dat bij mijn opleiding past. Zo maar eens een goede reden verzinnen waarom ik dan toch wil werken op een nog lager niveau dan eerst in de zorg :P.

Heb mij ook aangemeld voor vrijwilligerswerk om toch maar wat relevante werkervaring op te doen, alhoewel ik echt geld nodig heb.
pi_113103692
Wat een gedoe Morera.

Heb net mijn functioneringsgesprek gehad bij de baan die ik nog wel heb (12 uur per week). Ging heel goed. Dat is fijn! Ook nog gehad over meer uren.. kansen... solliciteren bij KDV wat binnenkort opent binnen de organisatie, maar werd niet superpositief op gereageerd. Ging vooral om de combinatie KDV en BSO. Dat kan wel, maar liever op 1 locatie. Ze gaven wel aan dat ze mij wel vonden passen bij een peuterplus groep... Maar daar is op dit moment volgens mij ook geen functie in...

Ach tja, het gesprek ging in ieder geval goed.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:19:19 #141
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_113104640
Pff. Ik weet t ook ff niet. Zie opzich wel een paar leuke vacature's, maar is voor beide bijna 1 uur reizen met de auto. En is t dat mij wel waard. Maar aan de andere kant, veel anders zie ik niet... Mmm.

@morera, idd lastig!
~ Bonito La Risa ~
pi_113109802
Morgen maar weer eens een sollicitatiegesprek!
Organisatie heeft mij zelf benaderd (paar maanden geleden heb ik daar op een andere functie gesolliciteerd, maar werd ik helaas 'tweede' :') ), dus aan de ene kant lijkt me dat wel een mooie uitgangspositie, maar ik wil er ook weer niet té relaxt over denken... Ik heb de dag van te voren altijd zo'n gevoel alsof ik meer zou moeten doen qua voorbereiding..maar zou niet weten wat.. :{
Smile, tomorrow will be worse...
pi_113110962
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:16 schreef Morera het volgende:
Na die hele molen voor Eneco ben ik uiteindelijk niet aangenomen, zonder duidelijke reden.
Dag later werd ik door tempo team gebeld, of ik interesse had om bij KPN in de winkel te werken.
Aangezien ik echt niet kieskeurig ben zei ik enthousiast van wel.

Bedenk wel dat ik dus al vier verschillende testen had gemaakt die tempo team ter beschikking heeft, en ook nog persoonlijk allemaal testen en gesprekken heb gehad en een sollicitatieprocedure van vier rondes heb gedaan. Ik dacht nou, die mevrouw "kent" me nu dus wel en zoekt dingen die ze bij mij vindt passen.

Krijg ik dus weer de 1 of andere idiote test in mijn mailbox. Dit keer een "betrouwbaarheidstest" }:|
Met de verdere uitleg dat als ik voor die test slaag, dat ik dan naar weer zo een groepsbijeenkomst mag komen, een soort speed-dating waarbij zij dan gaan kijken wie zij de beste personen vinden. Om ze vervolgens door te sturen naar randstad, die weer verder selecteert, en daarna mag je bij KPN motiveren.

Zelfde gelul als bij Eneco dus. Ik ga dit natuurlijk niet weer doen voor een super simpel baantje. Betaal me scheel aan telefoonkosten en reiskosten voor dat circus van ze. Tempo Team gaat hem voor mij dus niet meer worden :N
Compleet gestoord zulke selecties. Wat is er mis met een normaal sollicitatiegesprek. Heb soms ook het idee dat ze voor die hondenbaantjes juist erg lange en onnodige procedures aangaan.
pi_113111648
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:56 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Compleet gestoord zulke selecties. Wat is er mis met een normaal sollicitatiegesprek. Heb soms ook het idee dat ze voor die hondenbaantjes juist erg lange en onnodige procedures aangaan.
Dit is de methode van HR om zich zelf in leven te blijven houden..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_113112208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is de methode van HR om zich zelf in leven te blijven houden..
Jah idd die weten van gekheid niet meer wat ze moeten verzinnen
pi_113112438
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:25 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Jah idd die weten van gekheid niet meer wat ze moeten verzinnen
Ik heb wel eens zo'n recruitment toer meegemaakt (2 dagen) wat inclusief overnachting was in een 4 ster hotel + avond eten (met executives) en niemand van de assesment dag was later aangenomen :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_113118933
Pfff 3e dag alweer om 22:00 erin en om 05:00 eruit.

Morgen trouwens weer een gesprek. Ze hadden me al veel gebeld toen ik moest werken dus wie weet.

Nu maar weer slapen pfff.
pi_113119129
Vandaag bericht over een eerdere sollicitatie. Het bedrijf moet nog een ei leggen over de precieze invulling van de vacature. Ik sta in de wacht dus.

Wordt vervolgd :{w. Morgen een motivatie schrijven voor de vacature bij de politie :).
pi_113119659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef Disavowed het volgende:
Vandaag bericht over een eerdere sollicitatie. Het bedrijf moet nog een ei leggen over de precieze invulling van de vacature. Ik sta in de wacht dus.

Wordt vervolgd :{w. Morgen een motivatie schrijven voor de vacature bij de politie :).
Schrijf dat je behoorlijk wat opgekropte frustraties hebt en die graag uitleeft op weerloze arrestanten. ;)
pi_113124366
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 01:09 schreef YebCar het volgende:

[..]

niet dat het niet geloof hoor , maar toch een paar vraagjes.
1. hoe groot is het bedrijf?
2. werkte je onder je niveau met helpdeskmedewerker?
3. Wat is er gebeurt met jouw helpdesksupervisor, zijn manager,en de vorige IT manager?
IT manager is gewoon minimaal 8 stappen verder is bij een middelgroot bedrijf dus waar zijn al die interne werknemers gebleven die boven je staan?
het is gewoon van het allerlaagste naar de bovenste regionen verhuisd. zoiets als van ober naar hotelmanager.

/edit lees nu net dat je maar een 20% verhoging hebt gekregen dus de titel van de job doet wat anders vermoeden.
No worries. Het klinkt als een grotere stap dan het werkelijk is. In de hierarchie ben ik twee stappen omhoog gegaan.
Als antwoord op je vragen: het bedrijf heeft 70 FTE over drie locaties, en groeit momenteel. Ik ben dan ook 'op de groei' binnengekomen. (zowel door nieuwe technische innovaties als door groei en natuurlijk verloop)

Ik werkte ver onder mijn niveau als helpdeskmedewerker. Hoewel mijn loon niet echt verkeerd was (ik kreeg meteen een stuk systeembeheer erbij) was het inhoudelijk lang niet wat ik zou willen. (half afgeronde HBO ICT opleiding, universitaire studie in een niet relevante richting + universitair management). De reden dat ik deze baan als helpdeskmedewerker had was omdat ik vooral snel een baan nodig had. Het loon, de functie en al het andere maakte me niet uit, desnoods ging ik verder solliciteren. Bij toeval bleek ik door te kunnen groeien op hoog tempo. Erg fijn, want het bedrijf en de collega's bevallen me enorm.

De directe laag boven mij is komen te vervallen en de laag daarboven was deels uitbesteed en werd deels niet vervuld. Dit was dan ook de reden dat ik zo snel veel taken op me kon nemen en mezelf in mijn huidige positie kon manouvreren. Van daar de "meer geluk dan wijsheid".

Mijn taken zijn nu voornamelijk coördinerend van aard: het sturen van de richting waar de IT binnen het bedrijf heen gaat en het vermarkten van de mogelijkheden die we in huis hebben. Hier valt absoluut nog veel werk te doen dus ik verwacht een drukke (maar leuke!) zomer.

Ik hoop hiermee je vragen een beetje te hebben beantwoord :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')