Zo bedoel ik het nietquote:Op maandag 18 juni 2012 19:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ervaring met de politie helpt volgens mij niet altijd als je gaat solliciteren
Heb je goed gedaanquote:Op maandag 18 juni 2012 23:37 schreef Pfannenkuchen het volgende:
Voor de volledigheid: ik ben van helpdeskmedewerker naar IT manager gegaan.
Iets met meer geluk dan wijsheid... Kreeg alle ruimte om mezelf te bewijzen op verschillende vlakken, waaronder het communicatieve en organisatorische. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt en mag ik het nu 'voor het eggie' doen. Beetje trots ben ik wel maar vooral blij met de kans.quote:
niet dat het niet geloof hoor , maar toch een paar vraagjes.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:15 schreef Pfannenkuchen het volgende:
[..]
Iets met meer geluk dan wijsheid... Kreeg alle ruimte om mezelf te bewijzen op verschillende vlakken, waaronder het communicatieve en organisatorische. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt en mag ik het nu 'voor het eggie' doen. Beetje trots ben ik wel maar vooral blij met de kans.
De reden was : " Ze vonden je toch niet helemaal geschikt"quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
En wat was de reden dat je het niet bent geworden? Ze moeten je toch wel iets hebben gegeven? Ik zou het ze trouwens wel laten weten dat je de selectieprocedure voor zo'n hondebaan belachelijk vindt, wat het ook is.
Zou trouwens wel kijken of je die reiskosten vergoed kunt krijgen door Tempo Team.
Compleet gestoord zulke selecties. Wat is er mis met een normaal sollicitatiegesprek. Heb soms ook het idee dat ze voor die hondenbaantjes juist erg lange en onnodige procedures aangaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:16 schreef Morera het volgende:
Na die hele molen voor Eneco ben ik uiteindelijk niet aangenomen, zonder duidelijke reden.
Dag later werd ik door tempo team gebeld, of ik interesse had om bij KPN in de winkel te werken.
Aangezien ik echt niet kieskeurig ben zei ik enthousiast van wel.
Bedenk wel dat ik dus al vier verschillende testen had gemaakt die tempo team ter beschikking heeft, en ook nog persoonlijk allemaal testen en gesprekken heb gehad en een sollicitatieprocedure van vier rondes heb gedaan. Ik dacht nou, die mevrouw "kent" me nu dus wel en zoekt dingen die ze bij mij vindt passen.
Krijg ik dus weer de 1 of andere idiote test in mijn mailbox. Dit keer een "betrouwbaarheidstest"![]()
Met de verdere uitleg dat als ik voor die test slaag, dat ik dan naar weer zo een groepsbijeenkomst mag komen, een soort speed-dating waarbij zij dan gaan kijken wie zij de beste personen vinden. Om ze vervolgens door te sturen naar randstad, die weer verder selecteert, en daarna mag je bij KPN motiveren.
Zelfde gelul als bij Eneco dus. Ik ga dit natuurlijk niet weer doen voor een super simpel baantje. Betaal me scheel aan telefoonkosten en reiskosten voor dat circus van ze. Tempo Team gaat hem voor mij dus niet meer worden
Dit is de methode van HR om zich zelf in leven te blijven houden..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:56 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Compleet gestoord zulke selecties. Wat is er mis met een normaal sollicitatiegesprek. Heb soms ook het idee dat ze voor die hondenbaantjes juist erg lange en onnodige procedures aangaan.
Jah idd die weten van gekheid niet meer wat ze moeten verzinnenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is de methode van HR om zich zelf in leven te blijven houden..
Ik heb wel eens zo'n recruitment toer meegemaakt (2 dagen) wat inclusief overnachting was in een 4 ster hotel + avond eten (met executives) en niemand van de assesment dag was later aangenomenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:25 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Jah idd die weten van gekheid niet meer wat ze moeten verzinnen
Schrijf dat je behoorlijk wat opgekropte frustraties hebt en die graag uitleeft op weerloze arrestanten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef Disavowed het volgende:
Vandaag bericht over een eerdere sollicitatie. Het bedrijf moet nog een ei leggen over de precieze invulling van de vacature. Ik sta in de wacht dus.
Wordt vervolgd. Morgen een motivatie schrijven voor de vacature bij de politie
.
No worries. Het klinkt als een grotere stap dan het werkelijk is. In de hierarchie ben ik twee stappen omhoog gegaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 01:09 schreef YebCar het volgende:
[..]
niet dat het niet geloof hoor , maar toch een paar vraagjes.
1. hoe groot is het bedrijf?
2. werkte je onder je niveau met helpdeskmedewerker?
3. Wat is er gebeurt met jouw helpdesksupervisor, zijn manager,en de vorige IT manager?
IT manager is gewoon minimaal 8 stappen verder is bij een middelgroot bedrijf dus waar zijn al die interne werknemers gebleven die boven je staan?
het is gewoon van het allerlaagste naar de bovenste regionen verhuisd. zoiets als van ober naar hotelmanager.
/edit lees nu net dat je maar een 20% verhoging hebt gekregen dus de titel van de job doet wat anders vermoeden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |