abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113130307
Ik weet dat dit niet het salaris topic is, dus ik zal er verder niet meer op ingaan. Maar 20% loonsverhoging bij een overgang van een helpdesk- naar een managementfunctie blijf ik vrij weinig vinden. Zeker als de functie van helpdeskmedewerker ver onder je niveau was.
pi_113130351
Zo, gaan we vandaag weer eens 'lekker' de vacaturesites af in de hoop dat er wat nieuws tussen staat.
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:00:23 #153
47102 Elvi
miemkwien
pi_113154695
Woei ik ben aangenomen! *O*
Ik heb in ieder geval voor de komende 3 weken een salaris omdat ik dan een training in ga!
pi_113154956
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 08:34 schreef Devv het volgende:
Ik weet dat dit niet het salaris topic is, dus ik zal er verder niet meer op ingaan. Maar 20% loonsverhoging bij een overgang van een helpdesk- naar een managementfunctie blijf ik vrij weinig vinden. Zeker als de functie van helpdeskmedewerker ver onder je niveau was.
Als je verdiende wat ik nu verdien (non-ITer) en daar bovenop 20% krijgt, dan is het inderdaad bitter weinig. Mijn inkomen is gehalveerd. Beetje overdreven, maar in de WW krijg ik meer :').
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_113155046
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:06 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Als je verdiende wat ik nu verdien (non-ITer) en daar bovenop 20% krijgt, dan is het inderdaad bitter weinig. Mijn inkomen is gehalveerd. Beetje overdreven, maar in de WW krijg ik meer :').
maar nu heb je je eigenwaarde terug :P
en respect van mij ;)
pi_113155073
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:29 schreef BrainTeaser het volgende:
Morgen maar weer eens een sollicitatiegesprek!
Organisatie heeft mij zelf benaderd (paar maanden geleden heb ik daar op een andere functie gesolliciteerd, maar werd ik helaas 'tweede' :') ), dus aan de ene kant lijkt me dat wel een mooie uitgangspositie, maar ik wil er ook weer niet té relaxt over denken... Ik heb de dag van te voren altijd zo'n gevoel alsof ik meer zou moeten doen qua voorbereiding..maar zou niet weten wat.. :{
Aangenomen! :s)

Nu benieuwd hoe ze op m'n huidige werk reageren... Hoop dat ik nog wat vakantiedagen op mag nemen en dat ze niet moeilijk gaan lopen doen...
Smile, tomorrow will be worse...
pi_113155075
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:08 schreef YebCar het volgende:

[..]

maar nu heb je je eigenwaarde terug :P
en respect van mij ;)
*O*.

Nu nog een 'echte' baan :P.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Aangenomen! :s)

Nu benieuwd hoe ze op m'n huidige werk reageren... Hoop dat ik nog wat vakantiedagen op mag nemen en dat ze niet moeilijk gaan lopen doen...
Gefeliciteerd :). Wat ga je doen?
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:30:13 #158
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_113155900
Maandag een (kennis)makingsgesprek bij een kleinere uitzendbureau. Ze beweren een concrete vacature voor me op 't oog te hebben, maar ik neem het vooralsnog met een korreltje zout. Huidige contract is al enkele keren verlengd en loopt nu op 20-07 af.
pi_113170566
Ik heb wel werk, maar op uitzendbasis. Werk nu circa 2.5 maand voor het bedrijf waar ik ingeleend ben en men is tevreden over mij, wat onderbouwd wordt door het feit dat ik 200 euro (bruto) salarisverhoging heb gevraagd - en gekregen (had de juiste argumentatie weten te vinden). Echter, ik zie werk op uitzendbasis zelf als een soort veredelde proeftijd waarin het bedrijf kan bepalen of ze je een vast contract aan willen bieden, maar het bedrijf waar ik werk lijkt hier anders over te denken. Sommige van mijn collega's hebben er soms zelfs meer dan 2 jaar op uitzendbasis gewerkt. Dat vind ik zelf even te gek, nog afgezien van de vastigheid dat een normaal arbeidscontract biedt zit dat uitzendbureau er qua marge natuurlijk ook al die tijd tussen en zal het salaris lager zijn zolang je een uitzendkracht bent (en hoewel er wel de hele tijd op gehamered wordt dat de targets gehaald moeten worden krijg je als uitzendkracht geen bonusuitkering, wat een soort 13e maand is. Je doet dus wel mee, maar ook weer niet echt zeg maar).

In mijn hoofd zit ik al vol bluf en zal ik ze wel eens even vertellen dat ik een vast contract wil en dat ik anders weer weg ben maar nu ik dit topic lees hou ik me toch maar even gedeisd. Moet geloof ik blij zijn dat ik überhaupt wat heb. En ga maar gewoon verder met het me 'onmisbaar' maken dan.
pi_113180239
Ik heb laaggeschoold werk nodig in Enschede vanaf Aug/Sep. Schoonmaak bijv., max 20 uur per week. Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.
zelfde als diginoob
pi_113182316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:30 schreef MissionPhailed het volgende:
Maandag een (kennis)makingsgesprek bij een kleinere uitzendbureau. Ze beweren een concrete vacature voor me op 't oog te hebben, maar ik neem het vooralsnog met een korreltje zout. Huidige contract is al enkele keren verlengd en loopt nu op 20-07 af.
Succes!

Ik mag ook op gesprek bij een uitzendbureau.

"Wij zouden jouw graag willen uitnodigen" :P

Werd net trouwens gebeld voor een functie waarbij ze mensen met een specifieke achtergrond blijken te zoeken. Word ik alsnog gebeld voor een "selectiegesprek" met daarna de melding, we zoeken mensen met die achtergrond, dat terwijl ze mijn cv voor zich hebben liggen :').
pi_113183274
Eindelijk goed nieuws na alweer zo'n 30 afwijzingen. Morgen een sollicitatiegesprek! :)
pi_113184943
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:00 schreef Elvi het volgende:
Woei ik ben aangenomen! *O*
Ik heb in ieder geval voor de komende 3 weken een salaris omdat ik dan een training in ga!
Wat ga je nu uiteindelijk doen? Toch die beveiliging op Schiphol of wat anders?
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:14:54 #164
47102 Elvi
miemkwien
pi_113190364
Klantenservice bij een callcentre. :)
pi_113190797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:14 schreef Elvi het volgende:
Klantenservice bij een callcentre. :)
Oh leuk :Y
pi_113190852
Ik zal me hier ook maar vast melden! Over een paar weken ben ik als het goed is afgestudeerd, en ben ondertussen eens rustig aan het kijken naar wat ik daarna wil gaan doen. De sector waar ik graag zou willen werken (overheid) is alleen op dit moment niet echt ideaal qua startersbanen. :+

Ik had vanochtend wel een sollicitatiegesprek, maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik daar niet heel veel van. Sowieso is de concurrentie heel groot en ik ben denk ik wat te eerlijk geweest over dingen waar ik minder goed in ben. :')
pi_113192112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:26 schreef Bobs. het volgende:
Ik zal me hier ook maar vast melden! Over een paar weken ben ik als het goed is afgestudeerd, en ben ondertussen eens rustig aan het kijken naar wat ik daarna wil gaan doen. De sector waar ik graag zou willen werken (overheid) is alleen op dit moment niet echt ideaal qua startersbanen. :+

Ik had vanochtend wel een sollicitatiegesprek, maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik daar niet heel veel van. Sowieso is de concurrentie heel groot en ik ben denk ik wat te eerlijk geweest over dingen waar ik minder goed in ben. :')
Ik denk dat het momenteel in geen enkele sector een ideale tijd is voor starters. Eerlijk zijn is niet erg, maar je kunt het gunstiger inkleden door te vertellen hoe je aan je zwakke kanten werkt. Ook is het vaak zo dat zwakke kanten de andere kant van de medaille van je sterkste punten zijn.

Ik weet bijvoorbeeld van mezelf dat ik niet graag hulp vraag van anderen. Daar staat tegenover dat ik wel sterk ben in dingen in mijn eentje oplossen. Zo zijn er vaak van dergelijke tegenstellingen. Zoek dat voor jezelf uit en maak daarvan gebruik om je sterke punten extra te benadrukken.
pi_113193105
Morgen weer even vrij! Het is toch best zwaar werk om elke dag om 5 uur al op te staan. Maarja ik moet nu gewoon blij zijn dat ik werk heb, ongeacht dat het niet echt leuk werk is.

Maar natuurlijk blijf ik wel gewoon door zoeken totdat ik echt een fulltime job heb gevonden. Want dit is alleen voor 20 a 25 uur per week, en dat is toch ook wel genoeg voor het soort werk.

:Y :Y
pi_113195518
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:55 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Eerlijk zijn is niet erg, maar je kunt het gunstiger inkleden door te vertellen hoe je aan je zwakke kanten werkt. Ook is het vaak zo dat zwakke kanten de andere kant van de medaille van je sterkste punten zijn.

Dit dus.
Daarom heb ik altijd zo'n hekel aan die vraag wat je sterke en zwakke punten zijn! :N

Ik geloof niet dat een eigenschap per definitie goed of slecht is, ik denk dat je gewoon moet zorgen dat je er niet in doorslaat. Volgens mij heeft elke eigenschap een soort van optimaal niveau, tussen 2 uitersten in.

Neem bijv. perfectionisme. Streven naar goede/de beste resultaten is in principe een goede eigenschap (beter dan altijd maar half werk leveren), maar échte perfectionisten kunnen daarin doorslaan op een manier die ongezond en inefficiënt is.
Zelfde geldt in mijn ogen voor heel veel eigenschappen.

Heb dat de vorige keer op een sollicitatie ook uit proberen te leggen, maar kwam volgens mij niet helemaal over... Kreeg 2 min. later de vraag of mensen mij "wel eens te slim of te bijdehand vonden?" :')
Smile, tomorrow will be worse...
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:17:41 #170
47102 Elvi
miemkwien
pi_113198329
Gisteren bij mijn sollicitatie heb ik gezegd dat ik geen slechte eigenschappen heb die nadelig kunnen zijn voor mijn werk :@ Wel heb ik erbij gezet dat ik misschien wel tegen iets aanloop tijdens mijn training, maar dat ik op dat moment niks kon bedenken.

Wat moet ik dan doen? Een slechte eigenschap noemen die stiekem een goede eigenschap is? In de catagorie "ik ben een echte workaholic" . :') Die truc kennen ze inmiddels al.
  donderdag 21 juni 2012 @ 19:47:08 #171
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_113202294
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:17 schreef Elvi het volgende:
Gisteren bij mijn sollicitatie heb ik gezegd dat ik geen slechte eigenschappen heb die nadelig kunnen zijn voor mijn werk :@ Wel heb ik erbij gezet dat ik misschien wel tegen iets aanloop tijdens mijn training, maar dat ik op dat moment niks kon bedenken.

Wat moet ik dan doen? Een slechte eigenschap noemen die stiekem een goede eigenschap is? In de catagorie "ik ben een echte workaholic" . :') Die truc kennen ze inmiddels al.
Dat zijn echt wel moeilijke vragen om te beantwoorden. Misschien toch maar net als politici antwoorden. Draaien en uiteindelijk toch geen echte antwoord geven.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_113202352
Altijd zo formuleren dat negatieve punten alsnog goede punten zijn of hele goeie kansen om te leren/groeien
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113202529
Eerlijk zijn over je mindere eigenschappen is juist een manier om geloofwaardig over te komen. Als jij je zwakke punten al niet eens op kan noemen, waarom zouden ze je dan moeten geloven als je met je sterke eigenschappen aan komt zetten? Zelfkennis is key, laat zien dat je beide kanten van jezelf kent en dat je werkt aan je valkuilen.
pi_113202657
Btw Woussie, hoe is je sollicitatie voor het traineeship gegaan?
pi_113203867
Aangenomen bij Dirk van den Broek haha!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')