abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112901083
@ Mint_Clansell : ja dat is ook wel erg lullig! Je bent maar een nummer voor ze, en als je te weinig oplevert of produceert dan vlieg je er zo uit zonder te waarschuwen. Zeker als je maar een flexkracht bent.
Music is our universal language
pi_112901428
Uitzendbureaus :r

Ik werkte via Manpower voor PostNL. Voordat je moet werk krijg je altijd een sms van hoe laat je dienst begint.
Ze hebben gewoon tot 3x toe het smsje naar een totaal verkeerd nummer verstuurd, waardoor ik dus zoiets heb van dat ik niet hoef te werken. :N Echt die administratie is daar ook echt top. ^O^

Maar gelukkig ben ik daar alweer gestopt, want dit schoot echt totaal niet op.
pi_112904501
Godver. Ik kreeg vandaag een brief van de woningcorporatie uit mijn woonplaats met de mededeling dat er zojuist een sollicitatieprocedure is afgerond.

Als ik die open sollicitatie nou een weekje eerder had verstuurd... :'(.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_112920396
Maandag toch maar eens het UWV bellen (helaas). Geen zin in om weer dat Workfast traject te doen (wat geen moer helpt aangezien het enige wat ze doen is controleren of jij wel genoeg solliciteert), maar ik moet toch ergens m'n vaste lasten van betalen. Het uitzicht op werk vinden in de schoolvakantie is ook enigszins troebel. Mijn hele dag/nachtritme is in ieder geval wel weer aardig verkloot. Misschien kan ik nog ergens als nachtwaker aan de slag...
pi_112920614
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:31 schreef Disavowed het volgende:
Godver. Ik kreeg vandaag een brief van de woningcorporatie uit mijn woonplaats met de mededeling dat er zojuist een sollicitatieprocedure is afgerond.

Als ik die open sollicitatie nou een weekje eerder had verstuurd... :'(.
Zonde! Wat voor een functie was het?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_112923627
Hebben anderen nou ook het gevoel dat het banenaanbod de laatste paar maanden op vooral de uitzendsites steeds minder wordt? Ik zie er dit jaar nog wel een paar over de kop gaan.
pi_112933852
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hebben anderen nou ook het gevoel dat het banenaanbod de laatste paar maanden op vooral de uitzendsites steeds minder wordt? Ik zie er dit jaar nog wel een paar over de kop gaan.
Volgens mij is het echt nogal afhankelijk van waar je zoekt. Het bedrijf waar ik aan de slag ben gegaan moest zijn productie van het moederbedrijf ineens met 65% omhoog gooien, daar hadden ze iets te snel ja op gezegd. Tja, dan heb je wel mensen nodig. Ze nemen blind mensen aan en naar proeftijd wordt niet eens serieus gekeken (of je moet het echt heel, heel, heel bont maken). Op bijna alle afdelingen schreeuwen ze nu om mensen en klagen ze dat ze die niet kunnen vinden.

Of ze het gaan halen is ook nog maar de vraag en dan kan de productie net zo hard weer omlaag worden gegooid, waardoor al die extra mensen misschien weer weg moeten. Het zou binnen mijn branche zeker niet de eerste keer zijn.

Tsja, het is een harde wereld.
pi_112953280
En weer een afwijzing :( Kreeg ik bericht van het wervingbureau dat ze vacature hadden met weinig werkervarin (0-3 jaar). Worden er toch mensen uitgenodigd die nog net wat meer ervaring hebben :S:S:S.

Maargoed, a.s. dinsdag begin ik als postbezorger en donderdag capaciteitentest voor een traineeship. Mijn hoop is daarop gevestigd. Verder weer nieuwe sollicitaties verstuurd.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:29:33 #109
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112953608
Welke capaciteitentest? WAIS?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_112953625
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:27 schreef FerryNL het volgende:
Uitzendbureaus :r
Je moet ook een beetje geluk hebben. Mijn eerste vaste aanstelling was via een uitzendbureau. En na een half jaar kreeg ik gelijk een vast contract.
pi_112955264
quote:
19s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:24 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Zonde! Wat voor een functie was het?
Woonconsulent :). Naar deze functie ben ik ook op zoek, als ik alleen naar vastgoed kijk dan. Of Makelaar Nieuwbouw, maar nieuwbouw loopt helemaal voor geen meter ;(.

Mijn ambities om woningmarktconsultant te worden heb ik maar even in de ijskast gezet. De opleiding via SVM Nivo is voor een particulier bijna onbetaalbaar en er is op dit moment toch geen vraag naar ;(.

[ Bericht 13% gewijzigd door Disavowed op 16-06-2012 00:07:12 ]
pi_112963769
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:23 schreef Woussie1987 het volgende:
En weer een afwijzing :( Kreeg ik bericht van het wervingbureau dat ze vacature hadden met weinig werkervarin (0-3 jaar). Worden er toch mensen uitgenodigd die nog net wat meer ervaring hebben :S:S:S.

Maargoed, a.s. dinsdag begin ik als postbezorger en donderdag capaciteitentest voor een traineeship. Mijn hoop is daarop gevestigd. Verder weer nieuwe sollicitaties verstuurd.
Wat jammer zeg, maar inderdaad door blijven gaan!

Hier word ik vandaag telefonisch wel of niet uitgenodigd voor een gesprek as maandag, dus zit al de hele dag in spanning naast de telefoon omdat ook niet bekend is wanneer ze bellen ;(

Ik voldoe wel ruim aan de eisen maar woon aan de andere kant van het land
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:59:33 #113
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_112963807
Ik ga het nog een keer vragen; wat zijn goede sites voor vacatures? Ik zoek een HBO-functie voor een net afgestudeerde.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_112963923
Ligt ook aan je sector he. Ik heb ongeveer 20 email-alerts ingesteld bij indeed.nl en krijg daar ook veel vacatures dagelijks, en verder kijk ik steeds welke instelling relevante vacatures aanbiedt en dan bookmark ik hun site.
pi_112964107
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ga het nog een keer vragen; wat zijn goede sites voor vacatures? Ik zoek een HBO-functie voor een net afgestudeerde.
Welke sector?

Iemand die in hetzelfde vakgebied zit kan daar voor jou meer in betekenen en sturen dan een buitenstaander.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:13:06 #116
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_112964163
Sector? Ik zoek vrij breed, vooral infrastructuur enzo vind ik interessant en automotive ook maar ik heb een bedrijfskundige studie dus het zoeken is sowieso al best lastig.

Bedrijfsspecifiek zoeken heeft ook nog niks opgeleverd :P
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:20:05 #117
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_112976412
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:04 schreef das_phantom het volgende:
Ligt ook aan je sector he. Ik heb ongeveer 20 email-alerts ingesteld bij indeed.nl en krijg daar ook veel vacatures dagelijks, en verder kijk ik steeds welke instelling relevante vacatures aanbiedt en dan bookmark ik hun site.
Indeed.nl komt echt over als een enorm onoverzichtelijke site.
pi_112980349
Van jobrapido krijg ik ook dagelijks een mailtje. Opzich wel fijn!
pi_112998181
Of ga gewoon naar een beurs in je eigen branche. Dan typ je gewoon in google carrierebeurs [vul hier je branche in] 2012.

Hoeft eigenlijk niet eens, ik vond mijn baan op een beurs die helemaal niet eens in mijn branche was. Daardoor stonden er maar heel weinig interessante werkgevers. Maar bij eentje klikte het dus.
pi_113000771
Wat zal het morgen wennen zijn zeg om zo vroeg op te staan. Moet dan om 5 uur eruit, want om 6 uur begin je daar met je werk. :z

Ach ja ben wel weer om 11 klaar, dus heb dan nog een hele dag voor me. ^O^
pi_113001832
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:23 schreef FerryNL het volgende:
Wat zal het morgen wennen zijn zeg om zo vroeg op te staan. Moet dan om 5 uur eruit, want om 6 uur begin je daar met je werk. :z

Ach ja ben wel weer om 11 klaar, dus heb dan nog een hele dag voor me. ^O^
werk je 5 uur per dag?
en dan ? 6 dagen per week ??
pi_113002528
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:51 schreef YebCar het volgende:

[..]

werk je 5 uur per dag?
en dan ? 6 dagen per week ??
Het is een parttime baan. Het is gewoon 5 dagen werken, maar dan van 6 uur tot 11 :Y

Ik ben nog bezig om een 2e baantje te vinden, maar ik ben allang blij dat ik iets heb gevonden met betere werktijden. O-)
  zondag 17 juni 2012 @ 16:08:39 #123
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_113007442
Heb er inmiddels alweer 2 weken op zitten bij m`n oude/nieuwe werkgever en het was als vanouds. Net alsof ik geen 6 maand er tussenuit ben geweest :-)
pi_113015085
Komende week is het dan zover, dan ga ik weer een sollicitatiepoging doen, aangezien ik al een tijdje aas op een buitenkansje bij mijn nieuwe werkgever.
pi_113039601
Zo een intake bij een uitzendtoko. Beter dan niks iig. Jammer dat de storm net boven Utrecht is losgebarsten: baggerweer!
pi_113043841
Uiteraard kwam de bus weer eens niet opdagen door dat gedoe met die blikseminslag, waardoor ik alsnog genoodzaakt was om in mijn auto met kuren te stappen. Ach ja, het was wel een prettig gesprek verder. Hopen dat er snel iets uitkomt, ik verveel me de tyfus.
  maandag 18 juni 2012 @ 13:23:01 #127
47102 Elvi
miemkwien
pi_113047442
Ik had eigenlijk een groepsinterview vandaag, maar helaas was dat in Utrecht :') Dus ik kwam niet ver. Gelukkig bleek dat niemand naar Utrecht kon komen dus het groepsinterview is nu naar woensdag verzet :P
pi_113065013
En weer een sollicitatie weg. Functie bij de Poltie, waarin ik al ervaring heb. Helaas geen papieren. Het zal mij benieuwen :{.
  maandag 18 juni 2012 @ 19:49:45 #129
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113065235
Ervaring met de politie helpt volgens mij niet altijd als je gaat solliciteren :P
pi_113065306
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ervaring met de politie helpt volgens mij niet altijd als je gaat solliciteren :P
Zo bedoel ik het niet :o.

[ Bericht 1% gewijzigd door Disavowed op 18-06-2012 20:58:05 ]
pi_113081122
In het kader van 'hoop doet leven': vandaag ben ik officieel in dienst getreden van de werkgever waar ik het afgelopen half jaar op uitzendbasis voor heb gewerkt. Een jaarcontract met forse (20%) salarisverhoging, hogere functie en uitzicht op vaste dienst.
Het lijkt een zeldzaamheid te worden als ik dit soort topics doorlees, maar het kan dus nog steeds dat een uitzend/detacheringsbaan uitmondt in een echt contract.

Heb er vreselijk veel zin in om me nog lang voor mijn 'nieuwe' werkgever in te zetten en hoger op te klimmen.

Voor de volledigheid: ik ben van helpdeskmedewerker naar IT manager gegaan.

Voor alle mensen die nog in de sollicitatie-molen zitten: heel veel succes en hou vol!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 00:04:28 #132
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_113082338
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:37 schreef Pfannenkuchen het volgende:

Voor de volledigheid: ik ben van helpdeskmedewerker naar IT manager gegaan.

Heb je goed gedaan :o
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_113082738
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 00:04 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Heb je goed gedaan :o
Iets met meer geluk dan wijsheid... Kreeg alle ruimte om mezelf te bewijzen op verschillende vlakken, waaronder het communicatieve en organisatorische. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt en mag ik het nu 'voor het eggie' doen. Beetje trots ben ik wel maar vooral blij met de kans.
pi_113084169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 00:15 schreef Pfannenkuchen het volgende:

[..]

Iets met meer geluk dan wijsheid... Kreeg alle ruimte om mezelf te bewijzen op verschillende vlakken, waaronder het communicatieve en organisatorische. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt en mag ik het nu 'voor het eggie' doen. Beetje trots ben ik wel maar vooral blij met de kans.
niet dat het niet geloof hoor , maar toch een paar vraagjes.
1. hoe groot is het bedrijf?
2. werkte je onder je niveau met helpdeskmedewerker?
3. Wat is er gebeurt met jouw helpdesksupervisor, zijn manager,en de vorige IT manager?
IT manager is gewoon minimaal 8 stappen verder is bij een middelgroot bedrijf dus waar zijn al die interne werknemers gebleven die boven je staan?
het is gewoon van het allerlaagste naar de bovenste regionen verhuisd. zoiets als van ober naar hotelmanager.

/edit lees nu net dat je maar een 20% verhoging hebt gekregen dus de titel van de job doet wat anders vermoeden.
pi_113085681
Misschien kreeg hij als helpdeskmedewerker een topsalaris.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:16:53 #136
370039 Morera
more more more
pi_113099507
Na die hele molen voor Eneco ben ik uiteindelijk niet aangenomen, zonder duidelijke reden.
Dag later werd ik door tempo team gebeld, of ik interesse had om bij KPN in de winkel te werken.
Aangezien ik echt niet kieskeurig ben zei ik enthousiast van wel.

Bedenk wel dat ik dus al vier verschillende testen had gemaakt die tempo team ter beschikking heeft, en ook nog persoonlijk allemaal testen en gesprekken heb gehad en een sollicitatieprocedure van vier rondes heb gedaan. Ik dacht nou, die mevrouw "kent" me nu dus wel en zoekt dingen die ze bij mij vindt passen.

Krijg ik dus weer de 1 of andere idiote test in mijn mailbox. Dit keer een "betrouwbaarheidstest" }:|
Met de verdere uitleg dat als ik voor die test slaag, dat ik dan naar weer zo een groepsbijeenkomst mag komen, een soort speed-dating waarbij zij dan gaan kijken wie zij de beste personen vinden. Om ze vervolgens door te sturen naar randstad, die weer verder selecteert, en daarna mag je bij KPN motiveren.

Zelfde gelul als bij Eneco dus. Ik ga dit natuurlijk niet weer doen voor een super simpel baantje. Betaal me scheel aan telefoonkosten en reiskosten voor dat circus van ze. Tempo Team gaat hem voor mij dus niet meer worden :N
pi_113100916
En wat was de reden dat je het niet bent geworden? Ze moeten je toch wel iets hebben gegeven? Ik zou het ze trouwens wel laten weten dat je de selectieprocedure voor zo'n hondebaan belachelijk vindt, wat het ook is.

Zou trouwens wel kijken of je die reiskosten vergoed kunt krijgen door Tempo Team.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:06:37 #138
370039 Morera
more more more
pi_113101749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
En wat was de reden dat je het niet bent geworden? Ze moeten je toch wel iets hebben gegeven? Ik zou het ze trouwens wel laten weten dat je de selectieprocedure voor zo'n hondebaan belachelijk vindt, wat het ook is.

Zou trouwens wel kijken of je die reiskosten vergoed kunt krijgen door Tempo Team.
De reden was : " Ze vonden je toch niet helemaal geschikt"
Ik heb nog geprobeerd om zelf punten uit de laatste sollicitatieronde aan te kaarten om erachter te komen waar het aan gelegen kon hebben maar kreeg alleen maar te horen dat er verder niets over verteld zou worden ofzo.

Misschien laat ik het ze inderdaad nog weten, ik ga er in ieder geval niet nog een keer doorheen :)
pi_113103347
Welke functie solliciteerde je naar? Ik heb een hele tijd terug namelijk via Tempoteam gewerkt voor Eneco heb geen hele procedure hoeven doorlopen. Zou wat zijn dat dat vier jaar later helemaal veranderd is :N.

Hier noodgedwongen aan het solliciteren op werk in de zorg terwijl ik daar juist uit ben gestapt omdat ik werk wil doen dat bij mijn opleiding past. Zo maar eens een goede reden verzinnen waarom ik dan toch wil werken op een nog lager niveau dan eerst in de zorg :P.

Heb mij ook aangemeld voor vrijwilligerswerk om toch maar wat relevante werkervaring op te doen, alhoewel ik echt geld nodig heb.
pi_113103692
Wat een gedoe Morera.

Heb net mijn functioneringsgesprek gehad bij de baan die ik nog wel heb (12 uur per week). Ging heel goed. Dat is fijn! Ook nog gehad over meer uren.. kansen... solliciteren bij KDV wat binnenkort opent binnen de organisatie, maar werd niet superpositief op gereageerd. Ging vooral om de combinatie KDV en BSO. Dat kan wel, maar liever op 1 locatie. Ze gaven wel aan dat ze mij wel vonden passen bij een peuterplus groep... Maar daar is op dit moment volgens mij ook geen functie in...

Ach tja, het gesprek ging in ieder geval goed.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:19:19 #141
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_113104640
Pff. Ik weet t ook ff niet. Zie opzich wel een paar leuke vacature's, maar is voor beide bijna 1 uur reizen met de auto. En is t dat mij wel waard. Maar aan de andere kant, veel anders zie ik niet... Mmm.

@morera, idd lastig!
~ Bonito La Risa ~
pi_113109802
Morgen maar weer eens een sollicitatiegesprek!
Organisatie heeft mij zelf benaderd (paar maanden geleden heb ik daar op een andere functie gesolliciteerd, maar werd ik helaas 'tweede' :') ), dus aan de ene kant lijkt me dat wel een mooie uitgangspositie, maar ik wil er ook weer niet té relaxt over denken... Ik heb de dag van te voren altijd zo'n gevoel alsof ik meer zou moeten doen qua voorbereiding..maar zou niet weten wat.. :{
Smile, tomorrow will be worse...
pi_113110962
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:16 schreef Morera het volgende:
Na die hele molen voor Eneco ben ik uiteindelijk niet aangenomen, zonder duidelijke reden.
Dag later werd ik door tempo team gebeld, of ik interesse had om bij KPN in de winkel te werken.
Aangezien ik echt niet kieskeurig ben zei ik enthousiast van wel.

Bedenk wel dat ik dus al vier verschillende testen had gemaakt die tempo team ter beschikking heeft, en ook nog persoonlijk allemaal testen en gesprekken heb gehad en een sollicitatieprocedure van vier rondes heb gedaan. Ik dacht nou, die mevrouw "kent" me nu dus wel en zoekt dingen die ze bij mij vindt passen.

Krijg ik dus weer de 1 of andere idiote test in mijn mailbox. Dit keer een "betrouwbaarheidstest" }:|
Met de verdere uitleg dat als ik voor die test slaag, dat ik dan naar weer zo een groepsbijeenkomst mag komen, een soort speed-dating waarbij zij dan gaan kijken wie zij de beste personen vinden. Om ze vervolgens door te sturen naar randstad, die weer verder selecteert, en daarna mag je bij KPN motiveren.

Zelfde gelul als bij Eneco dus. Ik ga dit natuurlijk niet weer doen voor een super simpel baantje. Betaal me scheel aan telefoonkosten en reiskosten voor dat circus van ze. Tempo Team gaat hem voor mij dus niet meer worden :N
Compleet gestoord zulke selecties. Wat is er mis met een normaal sollicitatiegesprek. Heb soms ook het idee dat ze voor die hondenbaantjes juist erg lange en onnodige procedures aangaan.
pi_113111648
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:56 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Compleet gestoord zulke selecties. Wat is er mis met een normaal sollicitatiegesprek. Heb soms ook het idee dat ze voor die hondenbaantjes juist erg lange en onnodige procedures aangaan.
Dit is de methode van HR om zich zelf in leven te blijven houden..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_113112208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is de methode van HR om zich zelf in leven te blijven houden..
Jah idd die weten van gekheid niet meer wat ze moeten verzinnen
pi_113112438
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:25 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Jah idd die weten van gekheid niet meer wat ze moeten verzinnen
Ik heb wel eens zo'n recruitment toer meegemaakt (2 dagen) wat inclusief overnachting was in een 4 ster hotel + avond eten (met executives) en niemand van de assesment dag was later aangenomen :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_113118933
Pfff 3e dag alweer om 22:00 erin en om 05:00 eruit.

Morgen trouwens weer een gesprek. Ze hadden me al veel gebeld toen ik moest werken dus wie weet.

Nu maar weer slapen pfff.
pi_113119129
Vandaag bericht over een eerdere sollicitatie. Het bedrijf moet nog een ei leggen over de precieze invulling van de vacature. Ik sta in de wacht dus.

Wordt vervolgd :{w. Morgen een motivatie schrijven voor de vacature bij de politie :).
pi_113119659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef Disavowed het volgende:
Vandaag bericht over een eerdere sollicitatie. Het bedrijf moet nog een ei leggen over de precieze invulling van de vacature. Ik sta in de wacht dus.

Wordt vervolgd :{w. Morgen een motivatie schrijven voor de vacature bij de politie :).
Schrijf dat je behoorlijk wat opgekropte frustraties hebt en die graag uitleeft op weerloze arrestanten. ;)
pi_113124366
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 01:09 schreef YebCar het volgende:

[..]

niet dat het niet geloof hoor , maar toch een paar vraagjes.
1. hoe groot is het bedrijf?
2. werkte je onder je niveau met helpdeskmedewerker?
3. Wat is er gebeurt met jouw helpdesksupervisor, zijn manager,en de vorige IT manager?
IT manager is gewoon minimaal 8 stappen verder is bij een middelgroot bedrijf dus waar zijn al die interne werknemers gebleven die boven je staan?
het is gewoon van het allerlaagste naar de bovenste regionen verhuisd. zoiets als van ober naar hotelmanager.

/edit lees nu net dat je maar een 20% verhoging hebt gekregen dus de titel van de job doet wat anders vermoeden.
No worries. Het klinkt als een grotere stap dan het werkelijk is. In de hierarchie ben ik twee stappen omhoog gegaan.
Als antwoord op je vragen: het bedrijf heeft 70 FTE over drie locaties, en groeit momenteel. Ik ben dan ook 'op de groei' binnengekomen. (zowel door nieuwe technische innovaties als door groei en natuurlijk verloop)

Ik werkte ver onder mijn niveau als helpdeskmedewerker. Hoewel mijn loon niet echt verkeerd was (ik kreeg meteen een stuk systeembeheer erbij) was het inhoudelijk lang niet wat ik zou willen. (half afgeronde HBO ICT opleiding, universitaire studie in een niet relevante richting + universitair management). De reden dat ik deze baan als helpdeskmedewerker had was omdat ik vooral snel een baan nodig had. Het loon, de functie en al het andere maakte me niet uit, desnoods ging ik verder solliciteren. Bij toeval bleek ik door te kunnen groeien op hoog tempo. Erg fijn, want het bedrijf en de collega's bevallen me enorm.

De directe laag boven mij is komen te vervallen en de laag daarboven was deels uitbesteed en werd deels niet vervuld. Dit was dan ook de reden dat ik zo snel veel taken op me kon nemen en mezelf in mijn huidige positie kon manouvreren. Van daar de "meer geluk dan wijsheid".

Mijn taken zijn nu voornamelijk coördinerend van aard: het sturen van de richting waar de IT binnen het bedrijf heen gaat en het vermarkten van de mogelijkheden die we in huis hebben. Hier valt absoluut nog veel werk te doen dus ik verwacht een drukke (maar leuke!) zomer.

Ik hoop hiermee je vragen een beetje te hebben beantwoord :).
pi_113130307
Ik weet dat dit niet het salaris topic is, dus ik zal er verder niet meer op ingaan. Maar 20% loonsverhoging bij een overgang van een helpdesk- naar een managementfunctie blijf ik vrij weinig vinden. Zeker als de functie van helpdeskmedewerker ver onder je niveau was.
pi_113130351
Zo, gaan we vandaag weer eens 'lekker' de vacaturesites af in de hoop dat er wat nieuws tussen staat.
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:00:23 #153
47102 Elvi
miemkwien
pi_113154695
Woei ik ben aangenomen! *O*
Ik heb in ieder geval voor de komende 3 weken een salaris omdat ik dan een training in ga!
pi_113154956
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 08:34 schreef Devv het volgende:
Ik weet dat dit niet het salaris topic is, dus ik zal er verder niet meer op ingaan. Maar 20% loonsverhoging bij een overgang van een helpdesk- naar een managementfunctie blijf ik vrij weinig vinden. Zeker als de functie van helpdeskmedewerker ver onder je niveau was.
Als je verdiende wat ik nu verdien (non-ITer) en daar bovenop 20% krijgt, dan is het inderdaad bitter weinig. Mijn inkomen is gehalveerd. Beetje overdreven, maar in de WW krijg ik meer :').
pi_113155046
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:06 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Als je verdiende wat ik nu verdien (non-ITer) en daar bovenop 20% krijgt, dan is het inderdaad bitter weinig. Mijn inkomen is gehalveerd. Beetje overdreven, maar in de WW krijg ik meer :').
maar nu heb je je eigenwaarde terug :P
en respect van mij ;)
pi_113155073
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:29 schreef BrainTeaser het volgende:
Morgen maar weer eens een sollicitatiegesprek!
Organisatie heeft mij zelf benaderd (paar maanden geleden heb ik daar op een andere functie gesolliciteerd, maar werd ik helaas 'tweede' :') ), dus aan de ene kant lijkt me dat wel een mooie uitgangspositie, maar ik wil er ook weer niet té relaxt over denken... Ik heb de dag van te voren altijd zo'n gevoel alsof ik meer zou moeten doen qua voorbereiding..maar zou niet weten wat.. :{
Aangenomen! :s)

Nu benieuwd hoe ze op m'n huidige werk reageren... Hoop dat ik nog wat vakantiedagen op mag nemen en dat ze niet moeilijk gaan lopen doen...
pi_113155075
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:08 schreef YebCar het volgende:

[..]

maar nu heb je je eigenwaarde terug :P
en respect van mij ;)
*O*.

Nu nog een 'echte' baan :P.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Aangenomen! :s)

Nu benieuwd hoe ze op m'n huidige werk reageren... Hoop dat ik nog wat vakantiedagen op mag nemen en dat ze niet moeilijk gaan lopen doen...
Gefeliciteerd :). Wat ga je doen?
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:30:13 #158
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_113155900
Maandag een (kennis)makingsgesprek bij een kleinere uitzendbureau. Ze beweren een concrete vacature voor me op 't oog te hebben, maar ik neem het vooralsnog met een korreltje zout. Huidige contract is al enkele keren verlengd en loopt nu op 20-07 af.
pi_113170566
Ik heb wel werk, maar op uitzendbasis. Werk nu circa 2.5 maand voor het bedrijf waar ik ingeleend ben en men is tevreden over mij, wat onderbouwd wordt door het feit dat ik 200 euro (bruto) salarisverhoging heb gevraagd - en gekregen (had de juiste argumentatie weten te vinden). Echter, ik zie werk op uitzendbasis zelf als een soort veredelde proeftijd waarin het bedrijf kan bepalen of ze je een vast contract aan willen bieden, maar het bedrijf waar ik werk lijkt hier anders over te denken. Sommige van mijn collega's hebben er soms zelfs meer dan 2 jaar op uitzendbasis gewerkt. Dat vind ik zelf even te gek, nog afgezien van de vastigheid dat een normaal arbeidscontract biedt zit dat uitzendbureau er qua marge natuurlijk ook al die tijd tussen en zal het salaris lager zijn zolang je een uitzendkracht bent (en hoewel er wel de hele tijd op gehamered wordt dat de targets gehaald moeten worden krijg je als uitzendkracht geen bonusuitkering, wat een soort 13e maand is. Je doet dus wel mee, maar ook weer niet echt zeg maar).

In mijn hoofd zit ik al vol bluf en zal ik ze wel eens even vertellen dat ik een vast contract wil en dat ik anders weer weg ben maar nu ik dit topic lees hou ik me toch maar even gedeisd. Moet geloof ik blij zijn dat ik überhaupt wat heb. En ga maar gewoon verder met het me 'onmisbaar' maken dan.
pi_113180239
Ik heb laaggeschoold werk nodig in Enschede vanaf Aug/Sep. Schoonmaak bijv., max 20 uur per week. Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.
zelfde als diginoob
pi_113182316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:30 schreef MissionPhailed het volgende:
Maandag een (kennis)makingsgesprek bij een kleinere uitzendbureau. Ze beweren een concrete vacature voor me op 't oog te hebben, maar ik neem het vooralsnog met een korreltje zout. Huidige contract is al enkele keren verlengd en loopt nu op 20-07 af.
Succes!

Ik mag ook op gesprek bij een uitzendbureau.

"Wij zouden jouw graag willen uitnodigen" :P

Werd net trouwens gebeld voor een functie waarbij ze mensen met een specifieke achtergrond blijken te zoeken. Word ik alsnog gebeld voor een "selectiegesprek" met daarna de melding, we zoeken mensen met die achtergrond, dat terwijl ze mijn cv voor zich hebben liggen :').
pi_113183274
Eindelijk goed nieuws na alweer zo'n 30 afwijzingen. Morgen een sollicitatiegesprek! :)
pi_113184943
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:00 schreef Elvi het volgende:
Woei ik ben aangenomen! *O*
Ik heb in ieder geval voor de komende 3 weken een salaris omdat ik dan een training in ga!
Wat ga je nu uiteindelijk doen? Toch die beveiliging op Schiphol of wat anders?
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:14:54 #164
47102 Elvi
miemkwien
pi_113190364
Klantenservice bij een callcentre. :)
pi_113190797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:14 schreef Elvi het volgende:
Klantenservice bij een callcentre. :)
Oh leuk :Y
pi_113190852
Ik zal me hier ook maar vast melden! Over een paar weken ben ik als het goed is afgestudeerd, en ben ondertussen eens rustig aan het kijken naar wat ik daarna wil gaan doen. De sector waar ik graag zou willen werken (overheid) is alleen op dit moment niet echt ideaal qua startersbanen. :+

Ik had vanochtend wel een sollicitatiegesprek, maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik daar niet heel veel van. Sowieso is de concurrentie heel groot en ik ben denk ik wat te eerlijk geweest over dingen waar ik minder goed in ben. :')
pi_113192112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:26 schreef Bobs. het volgende:
Ik zal me hier ook maar vast melden! Over een paar weken ben ik als het goed is afgestudeerd, en ben ondertussen eens rustig aan het kijken naar wat ik daarna wil gaan doen. De sector waar ik graag zou willen werken (overheid) is alleen op dit moment niet echt ideaal qua startersbanen. :+

Ik had vanochtend wel een sollicitatiegesprek, maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik daar niet heel veel van. Sowieso is de concurrentie heel groot en ik ben denk ik wat te eerlijk geweest over dingen waar ik minder goed in ben. :')
Ik denk dat het momenteel in geen enkele sector een ideale tijd is voor starters. Eerlijk zijn is niet erg, maar je kunt het gunstiger inkleden door te vertellen hoe je aan je zwakke kanten werkt. Ook is het vaak zo dat zwakke kanten de andere kant van de medaille van je sterkste punten zijn.

Ik weet bijvoorbeeld van mezelf dat ik niet graag hulp vraag van anderen. Daar staat tegenover dat ik wel sterk ben in dingen in mijn eentje oplossen. Zo zijn er vaak van dergelijke tegenstellingen. Zoek dat voor jezelf uit en maak daarvan gebruik om je sterke punten extra te benadrukken.
pi_113193105
Morgen weer even vrij! Het is toch best zwaar werk om elke dag om 5 uur al op te staan. Maarja ik moet nu gewoon blij zijn dat ik werk heb, ongeacht dat het niet echt leuk werk is.

Maar natuurlijk blijf ik wel gewoon door zoeken totdat ik echt een fulltime job heb gevonden. Want dit is alleen voor 20 a 25 uur per week, en dat is toch ook wel genoeg voor het soort werk.

:Y :Y
pi_113195518
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:55 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Eerlijk zijn is niet erg, maar je kunt het gunstiger inkleden door te vertellen hoe je aan je zwakke kanten werkt. Ook is het vaak zo dat zwakke kanten de andere kant van de medaille van je sterkste punten zijn.

Dit dus.
Daarom heb ik altijd zo'n hekel aan die vraag wat je sterke en zwakke punten zijn! :N

Ik geloof niet dat een eigenschap per definitie goed of slecht is, ik denk dat je gewoon moet zorgen dat je er niet in doorslaat. Volgens mij heeft elke eigenschap een soort van optimaal niveau, tussen 2 uitersten in.

Neem bijv. perfectionisme. Streven naar goede/de beste resultaten is in principe een goede eigenschap (beter dan altijd maar half werk leveren), maar échte perfectionisten kunnen daarin doorslaan op een manier die ongezond en inefficiënt is.
Zelfde geldt in mijn ogen voor heel veel eigenschappen.

Heb dat de vorige keer op een sollicitatie ook uit proberen te leggen, maar kwam volgens mij niet helemaal over... Kreeg 2 min. later de vraag of mensen mij "wel eens te slim of te bijdehand vonden?" :')
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:17:41 #170
47102 Elvi
miemkwien
pi_113198329
Gisteren bij mijn sollicitatie heb ik gezegd dat ik geen slechte eigenschappen heb die nadelig kunnen zijn voor mijn werk :@ Wel heb ik erbij gezet dat ik misschien wel tegen iets aanloop tijdens mijn training, maar dat ik op dat moment niks kon bedenken.

Wat moet ik dan doen? Een slechte eigenschap noemen die stiekem een goede eigenschap is? In de catagorie "ik ben een echte workaholic" . :') Die truc kennen ze inmiddels al.
  donderdag 21 juni 2012 @ 19:47:08 #171
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_113202294
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:17 schreef Elvi het volgende:
Gisteren bij mijn sollicitatie heb ik gezegd dat ik geen slechte eigenschappen heb die nadelig kunnen zijn voor mijn werk :@ Wel heb ik erbij gezet dat ik misschien wel tegen iets aanloop tijdens mijn training, maar dat ik op dat moment niks kon bedenken.

Wat moet ik dan doen? Een slechte eigenschap noemen die stiekem een goede eigenschap is? In de catagorie "ik ben een echte workaholic" . :') Die truc kennen ze inmiddels al.
Dat zijn echt wel moeilijke vragen om te beantwoorden. Misschien toch maar net als politici antwoorden. Draaien en uiteindelijk toch geen echte antwoord geven.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_113202352
Altijd zo formuleren dat negatieve punten alsnog goede punten zijn of hele goeie kansen om te leren/groeien
pi_113202529
Eerlijk zijn over je mindere eigenschappen is juist een manier om geloofwaardig over te komen. Als jij je zwakke punten al niet eens op kan noemen, waarom zouden ze je dan moeten geloven als je met je sterke eigenschappen aan komt zetten? Zelfkennis is key, laat zien dat je beide kanten van jezelf kent en dat je werkt aan je valkuilen.
pi_113202657
Btw Woussie, hoe is je sollicitatie voor het traineeship gegaan?
pi_113203867
Aangenomen bij Dirk van den Broek haha!
pi_113203987
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:15 schreef Desiler het volgende:
hoe oud ben je?
pi_113204231
Zou er echt niet aan moeten denken om bij een callcenter aan de slag te gaan en dan vooral outbound. Beetje nutteloze producten verkopen waar je zelf niet eens achter staat. Mensen die gebeld worden zitten ook totaal niet te wachten op die telefoontjes.
pi_113205427
Nou vanmiddag mijn capaciteitentest gedaan. Helaas kan ik niet door. Op 1 van de 3 onderdelen
gemiddeld te laag gescoord en op de andere 2 onderdelen juist erg hoog.

Ben er ff helemaal klaar mee, maarja
pi_113208479
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:20 schreef CoolStoryBro het volgende:
Zou er echt niet aan moeten denken om bij een callcenter aan de slag te gaan en dan vooral outbound. Beetje nutteloze producten verkopen waar je zelf niet eens achter staat. Mensen die gebeld worden zitten ook totaal niet te wachten op die telefoontjes.
Been there, done that.

Vanochtend gesolliciteerd op een baantje als orderpicker. Betaalt 35 cent per uur meer *O*.

Ook de sollicitatie naar de Politie is weg, eindelijk had ik de inspiratie :P.

[ Bericht 10% gewijzigd door Disavowed op 21-06-2012 22:29:00 ]
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:37:56 #180
251893 WD.40
Multispray
pi_113213316
@Elvi; al eens gekeken bij kernkwaliteiten en -kwadranten? Wellicht heb je daar wat aan.

Ik heb ook een vraag. Momenteel ben ik op nul-urenbasis onder contract. Hierdoor krijg ik over de uren die ik niet werk dus een WW-uitkering. Maar morgen heb ik een gesprek voor een freelance-functie. Hierbij vragen ze om een VAR-verklaring en stellen ze de verplichting minimaal 24uur per week beschikbaar te zijn. Is er dan geen sprake van verkapte loondienst? Zo nee, welke VAR-verklaring zou ik dan moeten aanvragen? En waar moet ik opletten om niet direct als ZZP-er aangeduid te worden, waardoor ik, ongeacht het aantal uren dat ik in een week werk, consequent gekort word op mijn uitkering naar het hoogste aantal uren dat ik in een bepaalde week heb gewerkt?
Even spuiten...zo gepiept!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 00:11:19 #181
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_113218690
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:37 schreef WD.40 het volgende:
@Elvi; al eens gekeken bij kernkwaliteiten en -kwadranten? Wellicht heb je daar wat aan.

Ik heb ook een vraag. Momenteel ben ik op nul-urenbasis onder contract. Hierdoor krijg ik over de uren die ik niet werk dus een WW-uitkering. Maar morgen heb ik een gesprek voor een freelance-functie. Hierbij vragen ze om een VAR-verklaring en stellen ze de verplichting minimaal 24uur per week beschikbaar te zijn. Is er dan geen sprake van verkapte loondienst? Zo nee, welke VAR-verklaring zou ik dan moeten aanvragen? En waar moet ik opletten om niet direct als ZZP-er aangeduid te worden, waardoor ik, ongeacht het aantal uren dat ik in een week werk, consequent gekort word op mijn uitkering naar het hoogste aantal uren dat ik in een bepaalde week heb gewerkt?
Volgens mij is er maar een Var-verklaring, namelijk die voor ZZP-ers.
Bij een verplichting van min. 24 uur ben je toch ook niet meer freelance? En verkapt in loondienst.
pi_113218792
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:15 schreef Desiler het volgende:
Jaloers! Gesolliciteerd bij Action, hopelijk kom ik wel voor vakantiewerk in aanmerking als afgestudeerde :'). Weet iemand trouwens iets van het WERKbedrijf? Ik ben daar nu een tijdje ingeschreven maar krijg alleen een digitale coach. Als ik nu een bijstand aanvraag weet ik zeker dat ik veel meer hulp krijg maar zover hoeft het niet te komen lijkt mij?

Jeetje zag net een vacature voor vuilnisophaler waarbij de sollicitatie alleen in behandeling wordt genomen met referenties en motivatiebrief. Waar gaat dit heen... (met alle respect voor dat werk trouwens)

[ Bericht 10% gewijzigd door das_phantom op 22-06-2012 00:28:59 ]
pi_113226896
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:14 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Jaloers! Gesolliciteerd bij Action, hopelijk kom ik wel voor vakantiewerk in aanmerking als afgestudeerde :'). Weet iemand trouwens iets van het WERKbedrijf? Ik ben daar nu een tijdje ingeschreven maar krijg alleen een digitale coach. Als ik nu een bijstand aanvraag weet ik zeker dat ik veel meer hulp krijg maar zover hoeft het niet te komen lijkt mij?

Jeetje zag net een vacature voor vuilnisophaler waarbij de sollicitatie alleen in behandeling wordt genomen met referenties en motivatiebrief. Waar gaat dit heen... (met alle respect voor dat werk trouwens)
Dat is afhankelijk van je financiele situatie en werkervaring. Als afgestudeerde krijg je geen WW. Bijstand krijg je pas als je een maximum van 5.000 euro aan spaargeld hebt. Een eventuele auto wordt daarin meegenomen.

Dat is wat mij is verteld. Teveel spaargeld en een auto die nog wat opbrengt bij verkoop. Ik mag dat eerst opvreten voordat ik voor een bijstandsuitkering in aanmerking kom.
pi_113236812
Als je spaargeld boven de 5000 euro zit krijg je idd geen bijstand.

Bovendien wil je helemaal niet in de bijstand terechtkomen. Dan heb je alleen nog maar plichten en geen rechten.
pi_113240649
Echt man vorig jaar en dit jaar is echt een kut periode.

Soms denk ik nog wel echt terug aan mijn vorige baan waar ik lang werkte. Als ik zie wat ik nu doe en wat ik deed, dan mis ik die tijd wel.
Gewoon een leuke gezellige baan waar ik het echt naar me zin had, maar helaas zijn ze talliet gegaan.
Als ik nu denk aan wat voor baantjes ik in deze periode heb gedaan. :r Afwasser, Postsorteerder, Schoonmaker. Dat zijn nou niet echt de leuke baantjes ;(
Ik wil echt weer graag een normale leuke fulltime baan, maar helaas is dat bijna niet meer te doen.

Ik weet wel dat je nu blij moet zijn met een baan, maar het is niet echt motiverend als je werk al niet leuk is. :N
pi_113241399
Je hebt nu toch net wat gevonden?
pi_113241630
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:50 schreef Zocalo het volgende:
Je hebt nu toch net wat gevonden?
Ja als schoonmaker ja.

Maar dat heb ik puur genomen om uit de nachtdiensten te gaan, en gewoon mij geld te blijven verdienen. Maar je kan begrijpen dat ik dit niet heel lang wil blijven doen, en toch blijf zoeken naar een fulltime job.

Maarja nogmaals: ik moet blij zijn dat ik zo snel weer ander werk heb gevonden. Want bij PostNL was het helemaal een zooitje met wanneer je kon werken etc etc. :')

Edit: Ik heb ook maar even gesolliciteerd bij de Action. Je weet maar nooit he. :')
pi_113248027
Waarom blijf je niet gewoon solliciteren op iets wat je echt leuk vindt? Straks staat je cv vol met kutbaantjes (dus jobhopper) en kom je nooit meer aan de baan die je graag wilt.
pi_113248492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom blijf je niet gewoon solliciteren op iets wat je echt leuk vindt? Straks staat je cv vol met kutbaantjes (dus jobhopper) en kom je nooit meer aan de baan die je graag wilt.
Klopt inderdaad, maar zoals je weet is dat heel moeilijk voor mij.

Want ik heb alleen maar horeca ervaring en dat is juist iets waar ik uit wil. Ik solliciteer nog wel in de horeca, maar dat is op dit moment ook heel moeilijk.
Ik heb wel volgende week dinsdag een gesprek bij een hotel als kok, maar ik wil uiteindelijk wel echt de horeca uit.

Ik wil volgend jaar weer naar school en iets anders gaan doen, maar voor in de tussentijd moet en wil ik wel een normale leuke baan hebben. Want een jaar lang geen leuk werk doen is ook niks.
pi_113248948
@Mint_Clansell. Solliciteren op banen die je leuk vindt zijn ook lastig. Ik ken genog banen die me leuk lijken. Toch word ik niet aangenomen ivm met te weinig ervaring of er zijn 200 andere gegadigden. Heel frustrerend!

En daarnaast het is nooit leuk om in de bijstand te komen. Maar op een gegeven moment moet je wel..... Gelukkig geld dat voorlopig voor mij nog niet.
pi_113249024
quote:
Ik vind het opvullen van je cv met tussentijdse banen iets anders dan jobhoppen. Het kan ook in je voordeel werken als je laat zien dat je niet op je luie reet gaat zitten.
pi_113249109
Als jij 10 baantjes op je cv hebt staan dan kun jij nog zo goed uitleggen waarom die 10 baantjes daar staan, feit is dat je cv linea recta bij een recruiter in zijn 'blauwe archief' verdwijnt. Vooral bij sollicitaties per mail.
pi_113249770
Ik heb nu al in 1 jaar tijd al iets van 4 super korte baantje gehad, maar die vermeld ik niet op mijn cv. Want die werkgevers zullen dan ook wel denken van, wat is hier gebeurt.

Volgorde:

Horeca afwasser 1 week
Horeca kok 2 weken
Post NL 1 week
Horeca schoonmaker 1 week tot heden (maar dat zal ook niet heel lang meer duren, aangezien ik toch echt wel weer wat anders wil)

Volgens mij ben ik er nog 1 vergeten, maar kan die even niet meer voor me halen. :')
  vrijdag 22 juni 2012 @ 20:30:12 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113249831
quote:
Omdat er ook geld in het laatje moet komen misschien?

Op een gegeven moment is 'solliciteren op iets wat je leuk vindt' er gewoon niet meer bij.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 20:31:52 #195
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113249899
Inderdaad, zelfs simpele fulltime baantjes liggen absoluut niet voor het oprapen.
pi_113250208
Vanwaar steeds zo kort bij een baan?
Zelfs al is het mega klote.....inkomsten zijn inkomsten, je moet wat.
Of lag dat niet aan de wil?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 20:45:05 #197
370039 Morera
more more more
pi_113250555
Ik vind het nog knap ook dat Ferry zo snel aan zoveel baantjes komt, dat lukt mij voor geen meter
pi_113251179
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:38 schreef Pap89 het volgende:
Vanwaar steeds zo kort bij een baan?
Zelfs al is het mega klote.....inkomsten zijn inkomsten, je moet wat.
Of lag dat niet aan de wil?
Nou soms had de wil er ook mee te maken hoor, maar bij 2 andere zaken liep het gewoon niet lekker.

Bij PostNL was de communicatie gewoon niet goed, zodat ik dus steeds niet wist of ik nou moest werken of niet. En bij een ander bedrijf vonden ze mijn kennis niet goed genoeg, en hadden ze dus het dienstverband opgezegd.

Waar ik nu werk doe ik het ook puur voor de inkomsten, maar je gaat mij niet vertellen dat je een jaar lang kut werk gaat doen. Ik zie mezelf echt niet een jaar lang schoon maken, want wil toch nog wel wat gaan leren tijdens het werken. En dan wil ik dat liever toch nog in de horeca doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:45 schreef Morera het volgende:
Ik vind het nog knap ook dat Ferry zo snel aan zoveel baantjes komt, dat lukt mij voor geen meter
Nou in een tijdsbestek van 1 jaar en dan dit soort werk. Dat moet wel lukken hoor als je ervoor openstaat. Afwassers zoeken ze best veel, productiewerk bij PostNL zoeken ze altijd wel mensen. Alleen echt de horeca in als kok of in de bediening wilt soms niet echt lukken.

Ik weet ook niet echt wat ik kan verwachten dinsdag tijdens het gesprek. Maar wat ik vreemd vond is het aantal telefoontjes wat ik had gekregen.
Ze hebben mij iets van 10x gebeld in 1 week, en ik vraag me dan af. Hoezo ga je zoveel bellen?

Er zijn zoveel andere mensen die werk zoeken, dat ik dan zou denken. Ik bel 2 a 3x en wordt er niet opgenomen, dan gaan we naar de volgende kandidaat. :Y

Ik had problemen met mijn telefoon waardoor ik telkens niet kon opnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FerryNL op 22-06-2012 21:17:13 ]
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:19:35 #199
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_113252324
Na zeven maanden werkeloos, nu eindelijk 3 reëele opties open staan! En nog 3 echt leuke banen ook! Yay! Hopelijk word het er een van, het reīntegratietraject waar ik nu in zit is op zijn zachts gezegd niet je van het :P
pi_113256309
Vandaag gebeld door de Rabobank of ik zin had in een tijdelijk project. Natuurlijk 'Ja' gezegd *O*.

Wervingsbureau van de Politie wil nog nadere informatie.

Verder kan ik tegen een beter uurloon in een fabriek aan de bak, maar in drie ploegen en werd ik benaderd voor een startersfunctie bij een groot logistiek bedrijf.

Goed dagje dus :P.

[ Bericht 9% gewijzigd door Disavowed op 22-06-2012 22:49:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')