Zonde! Wat voor een functie was het?quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:31 schreef Disavowed het volgende:
Godver. Ik kreeg vandaag een brief van de woningcorporatie uit mijn woonplaats met de mededeling dat er zojuist een sollicitatieprocedure is afgerond.
Als ik die open sollicitatie nou een weekje eerder had verstuurd....
Volgens mij is het echt nogal afhankelijk van waar je zoekt. Het bedrijf waar ik aan de slag ben gegaan moest zijn productie van het moederbedrijf ineens met 65% omhoog gooien, daar hadden ze iets te snel ja op gezegd. Tja, dan heb je wel mensen nodig. Ze nemen blind mensen aan en naar proeftijd wordt niet eens serieus gekeken (of je moet het echt heel, heel, heel bont maken). Op bijna alle afdelingen schreeuwen ze nu om mensen en klagen ze dat ze die niet kunnen vinden.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hebben anderen nou ook het gevoel dat het banenaanbod de laatste paar maanden op vooral de uitzendsites steeds minder wordt? Ik zie er dit jaar nog wel een paar over de kop gaan.
Je moet ook een beetje geluk hebben. Mijn eerste vaste aanstelling was via een uitzendbureau. En na een half jaar kreeg ik gelijk een vast contract.quote:
Woonconsulentquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:24 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Zonde! Wat voor een functie was het?
Wat jammer zeg, maar inderdaad door blijven gaan!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:23 schreef Woussie1987 het volgende:
En weer een afwijzingKreeg ik bericht van het wervingbureau dat ze vacature hadden met weinig werkervarin (0-3 jaar). Worden er toch mensen uitgenodigd die nog net wat meer ervaring hebben :S:S:S.
Maargoed, a.s. dinsdag begin ik als postbezorger en donderdag capaciteitentest voor een traineeship. Mijn hoop is daarop gevestigd. Verder weer nieuwe sollicitaties verstuurd.
Welke sector?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ga het nog een keer vragen; wat zijn goede sites voor vacatures? Ik zoek een HBO-functie voor een net afgestudeerde.
Indeed.nl komt echt over als een enorm onoverzichtelijke site.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:04 schreef das_phantom het volgende:
Ligt ook aan je sector he. Ik heb ongeveer 20 email-alerts ingesteld bij indeed.nl en krijg daar ook veel vacatures dagelijks, en verder kijk ik steeds welke instelling relevante vacatures aanbiedt en dan bookmark ik hun site.
werk je 5 uur per dag?quote:Op zondag 17 juni 2012 13:23 schreef FerryNL het volgende:
Wat zal het morgen wennen zijn zeg om zo vroeg op te staan. Moet dan om 5 uur eruit, want om 6 uur begin je daar met je werk.![]()
Ach ja ben wel weer om 11 klaar, dus heb dan nog een hele dag voor me.
Het is een parttime baan. Het is gewoon 5 dagen werken, maar dan van 6 uur tot 11quote:Op zondag 17 juni 2012 13:51 schreef YebCar het volgende:
[..]
werk je 5 uur per dag?
en dan ? 6 dagen per week ??
Zo bedoel ik het nietquote:Op maandag 18 juni 2012 19:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ervaring met de politie helpt volgens mij niet altijd als je gaat solliciteren
Heb je goed gedaanquote:Op maandag 18 juni 2012 23:37 schreef Pfannenkuchen het volgende:
Voor de volledigheid: ik ben van helpdeskmedewerker naar IT manager gegaan.
Iets met meer geluk dan wijsheid... Kreeg alle ruimte om mezelf te bewijzen op verschillende vlakken, waaronder het communicatieve en organisatorische. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt en mag ik het nu 'voor het eggie' doen. Beetje trots ben ik wel maar vooral blij met de kans.quote:
niet dat het niet geloof hoor , maar toch een paar vraagjes.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:15 schreef Pfannenkuchen het volgende:
[..]
Iets met meer geluk dan wijsheid... Kreeg alle ruimte om mezelf te bewijzen op verschillende vlakken, waaronder het communicatieve en organisatorische. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt en mag ik het nu 'voor het eggie' doen. Beetje trots ben ik wel maar vooral blij met de kans.
De reden was : " Ze vonden je toch niet helemaal geschikt"quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
En wat was de reden dat je het niet bent geworden? Ze moeten je toch wel iets hebben gegeven? Ik zou het ze trouwens wel laten weten dat je de selectieprocedure voor zo'n hondebaan belachelijk vindt, wat het ook is.
Zou trouwens wel kijken of je die reiskosten vergoed kunt krijgen door Tempo Team.
Compleet gestoord zulke selecties. Wat is er mis met een normaal sollicitatiegesprek. Heb soms ook het idee dat ze voor die hondenbaantjes juist erg lange en onnodige procedures aangaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:16 schreef Morera het volgende:
Na die hele molen voor Eneco ben ik uiteindelijk niet aangenomen, zonder duidelijke reden.
Dag later werd ik door tempo team gebeld, of ik interesse had om bij KPN in de winkel te werken.
Aangezien ik echt niet kieskeurig ben zei ik enthousiast van wel.
Bedenk wel dat ik dus al vier verschillende testen had gemaakt die tempo team ter beschikking heeft, en ook nog persoonlijk allemaal testen en gesprekken heb gehad en een sollicitatieprocedure van vier rondes heb gedaan. Ik dacht nou, die mevrouw "kent" me nu dus wel en zoekt dingen die ze bij mij vindt passen.
Krijg ik dus weer de 1 of andere idiote test in mijn mailbox. Dit keer een "betrouwbaarheidstest"![]()
Met de verdere uitleg dat als ik voor die test slaag, dat ik dan naar weer zo een groepsbijeenkomst mag komen, een soort speed-dating waarbij zij dan gaan kijken wie zij de beste personen vinden. Om ze vervolgens door te sturen naar randstad, die weer verder selecteert, en daarna mag je bij KPN motiveren.
Zelfde gelul als bij Eneco dus. Ik ga dit natuurlijk niet weer doen voor een super simpel baantje. Betaal me scheel aan telefoonkosten en reiskosten voor dat circus van ze. Tempo Team gaat hem voor mij dus niet meer worden
Dit is de methode van HR om zich zelf in leven te blijven houden..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:56 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Compleet gestoord zulke selecties. Wat is er mis met een normaal sollicitatiegesprek. Heb soms ook het idee dat ze voor die hondenbaantjes juist erg lange en onnodige procedures aangaan.
Jah idd die weten van gekheid niet meer wat ze moeten verzinnenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is de methode van HR om zich zelf in leven te blijven houden..
Ik heb wel eens zo'n recruitment toer meegemaakt (2 dagen) wat inclusief overnachting was in een 4 ster hotel + avond eten (met executives) en niemand van de assesment dag was later aangenomenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:25 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Jah idd die weten van gekheid niet meer wat ze moeten verzinnen
Schrijf dat je behoorlijk wat opgekropte frustraties hebt en die graag uitleeft op weerloze arrestanten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef Disavowed het volgende:
Vandaag bericht over een eerdere sollicitatie. Het bedrijf moet nog een ei leggen over de precieze invulling van de vacature. Ik sta in de wacht dus.
Wordt vervolgd. Morgen een motivatie schrijven voor de vacature bij de politie
.
No worries. Het klinkt als een grotere stap dan het werkelijk is. In de hierarchie ben ik twee stappen omhoog gegaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 01:09 schreef YebCar het volgende:
[..]
niet dat het niet geloof hoor , maar toch een paar vraagjes.
1. hoe groot is het bedrijf?
2. werkte je onder je niveau met helpdeskmedewerker?
3. Wat is er gebeurt met jouw helpdesksupervisor, zijn manager,en de vorige IT manager?
IT manager is gewoon minimaal 8 stappen verder is bij een middelgroot bedrijf dus waar zijn al die interne werknemers gebleven die boven je staan?
het is gewoon van het allerlaagste naar de bovenste regionen verhuisd. zoiets als van ober naar hotelmanager.
/edit lees nu net dat je maar een 20% verhoging hebt gekregen dus de titel van de job doet wat anders vermoeden.
Als je verdiende wat ik nu verdien (non-ITer) en daar bovenop 20% krijgt, dan is het inderdaad bitter weinig. Mijn inkomen is gehalveerd. Beetje overdreven, maar in de WW krijg ik meerquote:Op woensdag 20 juni 2012 08:34 schreef Devv het volgende:
Ik weet dat dit niet het salaris topic is, dus ik zal er verder niet meer op ingaan. Maar 20% loonsverhoging bij een overgang van een helpdesk- naar een managementfunctie blijf ik vrij weinig vinden. Zeker als de functie van helpdeskmedewerker ver onder je niveau was.
maar nu heb je je eigenwaarde terugquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:06 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Als je verdiende wat ik nu verdien (non-ITer) en daar bovenop 20% krijgt, dan is het inderdaad bitter weinig. Mijn inkomen is gehalveerd. Beetje overdreven, maar in de WW krijg ik meer.
Aangenomen!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:29 schreef BrainTeaser het volgende:
Morgen maar weer eens een sollicitatiegesprek!
Organisatie heeft mij zelf benaderd (paar maanden geleden heb ik daar op een andere functie gesolliciteerd, maar werd ik helaas 'tweede'), dus aan de ene kant lijkt me dat wel een mooie uitgangspositie, maar ik wil er ook weer niet té relaxt over denken... Ik heb de dag van te voren altijd zo'n gevoel alsof ik meer zou moeten doen qua voorbereiding..maar zou niet weten wat..
quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:08 schreef YebCar het volgende:
[..]
maar nu heb je je eigenwaarde terug
en respect van mij
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Aangenomen!
Nu benieuwd hoe ze op m'n huidige werk reageren... Hoop dat ik nog wat vakantiedagen op mag nemen en dat ze niet moeilijk gaan lopen doen...
Succes!quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:30 schreef MissionPhailed het volgende:
Maandag een (kennis)makingsgesprek bij een kleinere uitzendbureau. Ze beweren een concrete vacature voor me op 't oog te hebben, maar ik neem het vooralsnog met een korreltje zout. Huidige contract is al enkele keren verlengd en loopt nu op 20-07 af.
Wat ga je nu uiteindelijk doen? Toch die beveiliging op Schiphol of wat anders?quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:00 schreef Elvi het volgende:
Woei ik ben aangenomen!![]()
Ik heb in ieder geval voor de komende 3 weken een salaris omdat ik dan een training in ga!
Ik denk dat het momenteel in geen enkele sector een ideale tijd is voor starters. Eerlijk zijn is niet erg, maar je kunt het gunstiger inkleden door te vertellen hoe je aan je zwakke kanten werkt. Ook is het vaak zo dat zwakke kanten de andere kant van de medaille van je sterkste punten zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:26 schreef Bobs. het volgende:
Ik zal me hier ook maar vast melden! Over een paar weken ben ik als het goed is afgestudeerd, en ben ondertussen eens rustig aan het kijken naar wat ik daarna wil gaan doen. De sector waar ik graag zou willen werken (overheid) is alleen op dit moment niet echt ideaal qua startersbanen.
Ik had vanochtend wel een sollicitatiegesprek, maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik daar niet heel veel van. Sowieso is de concurrentie heel groot en ik ben denk ik wat te eerlijk geweest over dingen waar ik minder goed in ben.
Dit dus.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Eerlijk zijn is niet erg, maar je kunt het gunstiger inkleden door te vertellen hoe je aan je zwakke kanten werkt. Ook is het vaak zo dat zwakke kanten de andere kant van de medaille van je sterkste punten zijn.
Dat zijn echt wel moeilijke vragen om te beantwoorden. Misschien toch maar net als politici antwoorden. Draaien en uiteindelijk toch geen echte antwoord geven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:17 schreef Elvi het volgende:
Gisteren bij mijn sollicitatie heb ik gezegd dat ik geen slechte eigenschappen heb die nadelig kunnen zijn voor mijn werkWel heb ik erbij gezet dat ik misschien wel tegen iets aanloop tijdens mijn training, maar dat ik op dat moment niks kon bedenken.
Wat moet ik dan doen? Een slechte eigenschap noemen die stiekem een goede eigenschap is? In de catagorie "ik ben een echte workaholic" .Die truc kennen ze inmiddels al.
hoe oud ben je?quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:15 schreef Desiler het volgende:
Aangenomen bij Dirk van den Broek haha!
Been there, done that.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:20 schreef CoolStoryBro het volgende:
Zou er echt niet aan moeten denken om bij een callcenter aan de slag te gaan en dan vooral outbound. Beetje nutteloze producten verkopen waar je zelf niet eens achter staat. Mensen die gebeld worden zitten ook totaal niet te wachten op die telefoontjes.
Volgens mij is er maar een Var-verklaring, namelijk die voor ZZP-ers.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:37 schreef WD.40 het volgende:
@Elvi; al eens gekeken bij kernkwaliteiten en -kwadranten? Wellicht heb je daar wat aan.
Ik heb ook een vraag. Momenteel ben ik op nul-urenbasis onder contract. Hierdoor krijg ik over de uren die ik niet werk dus een WW-uitkering. Maar morgen heb ik een gesprek voor een freelance-functie. Hierbij vragen ze om een VAR-verklaring en stellen ze de verplichting minimaal 24uur per week beschikbaar te zijn. Is er dan geen sprake van verkapte loondienst? Zo nee, welke VAR-verklaring zou ik dan moeten aanvragen? En waar moet ik opletten om niet direct als ZZP-er aangeduid te worden, waardoor ik, ongeacht het aantal uren dat ik in een week werk, consequent gekort word op mijn uitkering naar het hoogste aantal uren dat ik in een bepaalde week heb gewerkt?
Jaloers! Gesolliciteerd bij Action, hopelijk kom ik wel voor vakantiewerk in aanmerking als afgestudeerdequote:Op donderdag 21 juni 2012 20:15 schreef Desiler het volgende:
Aangenomen bij Dirk van den Broek haha!
Dat is afhankelijk van je financiele situatie en werkervaring. Als afgestudeerde krijg je geen WW. Bijstand krijg je pas als je een maximum van 5.000 euro aan spaargeld hebt. Een eventuele auto wordt daarin meegenomen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:14 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Jaloers! Gesolliciteerd bij Action, hopelijk kom ik wel voor vakantiewerk in aanmerking als afgestudeerde. Weet iemand trouwens iets van het WERKbedrijf? Ik ben daar nu een tijdje ingeschreven maar krijg alleen een digitale coach. Als ik nu een bijstand aanvraag weet ik zeker dat ik veel meer hulp krijg maar zover hoeft het niet te komen lijkt mij?
Jeetje zag net een vacature voor vuilnisophaler waarbij de sollicitatie alleen in behandeling wordt genomen met referenties en motivatiebrief. Waar gaat dit heen... (met alle respect voor dat werk trouwens)
Ja als schoonmaker ja.quote:
Klopt inderdaad, maar zoals je weet is dat heel moeilijk voor mij.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom blijf je niet gewoon solliciteren op iets wat je echt leuk vindt? Straks staat je cv vol met kutbaantjes (dus jobhopper) en kom je nooit meer aan de baan die je graag wilt.
Ik vind het opvullen van je cv met tussentijdse banen iets anders dan jobhoppen. Het kan ook in je voordeel werken als je laat zien dat je niet op je luie reet gaat zitten.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom blijf je niet gewoon solliciteren op iets wat je echt leuk vindt? Straks staat je cv vol met kutbaantjes (dus jobhopper) en kom je nooit meer aan de baan die je graag wilt.
Omdat er ook geld in het laatje moet komen misschien?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nou soms had de wil er ook mee te maken hoor, maar bij 2 andere zaken liep het gewoon niet lekker.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:38 schreef Pap89 het volgende:
Vanwaar steeds zo kort bij een baan?
Zelfs al is het mega klote.....inkomsten zijn inkomsten, je moet wat.
Of lag dat niet aan de wil?
Nou in een tijdsbestek van 1 jaar en dan dit soort werk. Dat moet wel lukken hoor als je ervoor openstaat. Afwassers zoeken ze best veel, productiewerk bij PostNL zoeken ze altijd wel mensen. Alleen echt de horeca in als kok of in de bediening wilt soms niet echt lukken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:45 schreef Morera het volgende:
Ik vind het nog knap ook dat Ferry zo snel aan zoveel baantjes komt, dat lukt mij voor geen meter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |