abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112845723
Ach ja, de mensen die het het beste denken te weten glijden meestal het hardste uit.

Pro-actief zijn verhoogt alleen maar je kans, maar is geen garantie.
pi_112845788
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:31 schreef Daboman het volgende:

Pro-actief zijn verhoogt alleen maar je kans, maar is geen garantie.
Dat zeg ik ook. Maar mensen hier roepen dat pro-actief zijn niet helpt. Als je dat denkt heb je echt een grote plaat voor je kop.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_112845839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:55 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Niet in alle branches, nee.
Lekker thuis zitten en wachten tot een bedrijf jou belt? Je moet altijd pro-actief zijn. In alle branches.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_112845873
Vrijdag wacht een Detacheringscontract bij Yacht op mij *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door CoolStoryBro op 13-06-2012 17:44:23 ]
pi_112846424
Even mijn situatie schetsen: Ben momenteel 2 dagen per week werkzaam in de metaal, met 2 diploma's op zak die geschikt zijn voor het creatieve wereldje. Ik moet ook de huur betalen, en daar heb ik al vaker gewerkt om allerlei hand- en spandiensten te verrichten. Ik werkte daar eerst 4 dagen in de week, waarvan 2 dagen op basis van 0-uren contract. Helaas zijn die dagen komen te vervallen. Daarom dus nu nog maar 2 dagen per week werkzaam in de metaal, met een aanvullende WW en werkzoekende.

Het liefst zou ik iets in de reclamewereld doen, maar ik kom er gewoon niet aan de bak. Mijn aanvullende WW loopt 13 augustus af, en dan heb ik dus gewoon een probleem. Ik heb de laatste tijd veel gesolliciteerd. Zowel open sollicitaties als sollicitaties op vacatures. Zonder succes, en ik kreeg zelden antwoord.

Ik begin de hoop op een baan in de reclame te verliezen en ik denk dat ik mijn kansen moet spreiden. Weet er iemand nog een leuke baan voor iemand die op dit moment bereid is van alles aan te nemen, mits het me een beetje leuk lijkt? Ik woon in de omgeving van Zwolle.

Nog anderen in een gelijksoortige situatie?

PS: Vaardigheden -> design, fotografie, sounddesign, marketing.
  woensdag 13 juni 2012 @ 18:14:32 #81
104963 ETA
European Travel Author
pi_112847325
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:34 schreef CoolStoryBro het volgende:
Vrijdag wacht een Detacheringscontract bij Yacht op mij *O*
leuk, ook meteen voor een specifieke opdracht aangenomen?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_112847451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 18:14 schreef ETA het volgende:

[..]

leuk, ook meteen voor een specifieke opdracht aangenomen?
Yup begin aankomende maandag als assistent controller bij een overheidsinstelling
  woensdag 13 juni 2012 @ 18:18:56 #83
104963 ETA
European Travel Author
pi_112847482
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 18:18 schreef CoolStoryBro het volgende:

[..]

Yup begin aankomende maandag als assistent controller bij een overheidsinstelling
klinkt goed :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_112847559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 18:18 schreef ETA het volgende:

[..]

klinkt goed :)
Kijk er erg naar uit. Dacht in eerste instantie dat het wel makkelijk zou zijn om een baan te vinden als beginnend Bedrijfseconoom. Viel echter behoorlijk tegen, ben erg blij dat ik eindelijk is wat relevante werkervaring kan opdoen.
  woensdag 13 juni 2012 @ 18:42:18 #85
47102 Elvi
miemkwien
pi_112848589
Woei ik ben door naar ronde 3! *O*
pi_112854564
quote:
19s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:32 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook. Maar mensen hier roepen dat pro-actief zijn niet helpt. Als je dat denkt heb je echt een grote plaat voor je kop.
Maar de manier waarop je het zegt helpt ook niet echt. In de eerste plaats zorgt pro-actief opstellen er namelijk voor dat je meer afwijzing krijgt. Aangezien je door een pro-actieve houding meer procedures hebt. Maar er is dan niet op magische wijze ineens meer plaats bij werkgevers. En dan moeten ze je dus wel afwijzen, ondanks het feit dat je proactief bent. Zoals we het dus eens zijn zit de winst hem alleen maar dat bij meer procedures de kans op een ja groter wordt. Maarja, mensen kunnen nu eenmaal niet meer dan een bepaalde hoeveelheid afwijzing verdragen. Iedereen heeft daarin een grens.

Dit topic is vooral bedoeld als een soort lucht je hart topic. Bij elkaar steun zoeken verhoogt namelijk ook de kans op een baan. Door erover te praten kun je er weer wat langer tegenaan. Dan is het makkelijker om die verleidelijke glimlach op je gezicht te toveren.

Maarja, nu kom je in dit topic om iedereen iets te vertellen wat iedereen hier allang weet. Zonder begrip van de mentale blokkade die ik dus net heb uitgelegd. Dat stuit natuurlijk op weerstand. Je bedoelt het goed, maar je intentie gaat helemaal verloren.

Ik spreek uit ervaring, ik heb op dit moment wel werk en heb 3 serieuze jaarcontracten in economische crisis bij elkaar gepraat.
pi_112864541
Echt man zo heb je maanden geen gesprekken, en zo kan je ineens al 5x op gesprek komen binnen een week. :')
  woensdag 13 juni 2012 @ 23:04:00 #88
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112866369
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Lekker thuis zitten en wachten tot een bedrijf jou belt? Je moet altijd pro-actief zijn. In alle branches.
Nee, want dat eerste gaat niet gebeuren tenzij je een heel bijzonder beroep hebt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_112867787
Hier op de zaak nemen ze iedereen aan volgens mij :')
Was iemand die altijd van 6-16 werkte maar er dus al maanden gewoon 2 uur extra per dag schreef.

Hebben ze een gesprek met hem gehad zonder consequenties :') :')
pi_112870124
_O-
  donderdag 14 juni 2012 @ 08:02:04 #91
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_112874235
Ferry, gefeliciteerd met je job!

48 dus kan wel in mijn graf gaan liggen wat werkgevers betreft. Krijg wel relatief vaak terugkoppeling dat valt dan weer mee hoewel er nooit een reden in staat. Eentje zei dat hij 125 sollicitaties had gekregen.

Regio Oost (Nijmegen)
pi_112880870
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:54 schreef johnnyblaze11 het volgende:
Yeah, morgen sollicitatiegesprek voor een vaste fulltime functie in mijn opleidingsgebied. Heil Monsterboard.
Voor 99.99% aangenomen voor deze baan :D Komt perfect overeen met mijn opleiding, en kan nog heel veel bijleren in zijwegen hiervan. Moet nog even afwachten tot de verlossende mail!!!

Eindelijk, na een behoorlijke tijd toch geluk hebben :)
pi_112881963
Jeej speeddate.

Tempo Team had zo niks, maar ik moest binnenkort maar eens langsgaan bij ze.

Startpeople had zo ook niks.
Wel kon ik gaan kijken op internet bij midi interim van ze, daar wisten degenen die er stonden dan weer niks vanaf.

Info gevraagd bij het leerwerkloket. Thuisstudies werden afgeraden, liever naar een echte school. Ik moest maar op zoek gaan naar een studie/loopbaanadviseur van windesheim. Over twee jaar heeft Nederland hoogopgeleiden nodig zei hij.

Bij Maandag hadden ze ook niks. Heb vragen gesteld over schuldhulpverlening, dat hadden ze nog af en toe, maar wel voor mensen met werkervaring. En die waren er genoeg, want de laatste tijd zijn die banen schaars ?? Kijkend naar mijn CV had ie zo niks voor me.

Heb nog even gekletst met mijn oude werkcoach van een aantal jaar terug. En ik heb haar kindje in mn BSOgroep, dus daar ook even over gehad.
Zij adviseerde te kijken op twitter e.d. maarja, dat doe ik natuurlijk al. Gaf ook nog de tip twiba.nl

Bij Randstad stond een hele lange rij, dus ben ik maar gewoon naar de vestiging in de stad gegaan. Daar hadden ze natuurlijk ook niks, vooral omdat ik partime zoek ipv fulltime, maar ik moest me maar aanmelden bij de site, mn CV updaten want ik stond nog in het systeem en kijken op indeed.nl en daar een account aanmaken.

Verder allemaal bedrijven/uitzendbureaus richting techniek enzo...

Dusss... toch weer een uur eraan besteed op deze manier.
Telt dit trouwens ook voor de werkmap?
  donderdag 14 juni 2012 @ 18:26:41 #94
47102 Elvi
miemkwien
pi_112896122
Dat teld zeker mee voor de werkmap! Alles is een aparte activiteit! Dus je hebt er nu 6 ;)
pi_112896902
Echt? Heb ze erin gezet als 1.....
En meteen op een vacature gereageerd, maar nu al mail terug dat ze al genoeg reacties hadden. Fijn.
pi_112896995
Morgen wordt het echt een reis dagje. Eerst naar Zwijndrecht, dan weer terug naar Dordrecht, dan weer naar Hendrik Ido Ambacht en dan weer naar Dordrecht. _O- _O-

Maarja het is voor een goed doel. oO<
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 18:48:57 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112897046
vandaag weer eens bevestigd gezien dat al mijn ex collegas in hetzelfde schuitje zitten, het ligt dus niet aan mij :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_112900379
Hallo, ik meld me hier nu ook maar gezien ik nu geen werk meer heb.

Na een tijd zoeken naar een baan heb ik veel pech gehad. Bij mijn vorige werkgever ging ik al lange tijd met tegenzin heen om diverse redenen. Ik had nu een baan gevonden als oproepkracht bij een bedrijf hier in de buurt.

Ik heb hier ongeveer 7 weken gewerkt en kreeg steeds te horen dat het goed ging. Het werk was soms vrij zwaar en snel maar omdat het goed ging dacht ik dat het wel goed zat. Ik heb namelijk een kleine bouw.

Vandaag werd ik opgebeld door het uitzendbureau dat het niet goed ging en er geen werk meer voor me is. Het bedrijf heeft me dus een hele tijd aan het lijntje gehouden en voor gelogen. Heb wel steeds gevraagd of ik het wel goed deed etc. En ze zeiden dan dat ik het wel goed deed en ik me niet druk hoefde te maken.

Ik vind dit zo lullig want werd wel steeds weer opgeroepen maar beviel toch achteraf niet. Ik moet maandag nog wat spullen in leveren en laat dan nog wel even aan hun weten wat ik er van vind!

Vind het gewoon heel lullig en niet netjes dat ze me zo behandeld hebben! Baal er stevig van :(
Ik heb het helaas al eens eerder meegemaakt maar hier kan ik echt slecht tegen.

Helaas moet nu weer verder op zoek naar een baan.

Zijn er hier nog mensen die ook zoiets hebben meegemaakt?
Music is our universal language
pi_112900655
Ik ben er op de laatste dag van mijn proeftijd uitgebonjourd omdat ik een aantal foutjes had gemaakt. Verder nooit iets van ze gehoord. Kennelijk mag je zelfs in je opleiding tegenwoordig geen fouten meer maken...
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:12:29 #100
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112900819
Okee, vandaag wel verdomd goed van het weer genoten :')

Nu weer aan het zoeken. Hoop echt snel iets te kunnen gaan doen weer, maakt niet uit wat... Als het maar gewoon een beetje fatsoenlijk geregeld is. Geen geklungel met een uitzendbureau ofzo.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')