abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113258423
waar ligt die fabriek en dat logistieke bedrijf?
pi_113260138
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:06 schreef Mentos79 het volgende:
waar ligt die fabriek en dat logistieke bedrijf?
Eindhoven.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_113260345
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:57 schreef FerryNL het volgende:

[..]
Waar ik nu werk doe ik het ook puur voor de inkomsten, maar je gaat mij niet vertellen dat je een jaar lang kut werk gaat doen. Ik zie mezelf echt niet een jaar lang schoon maken, want wil toch nog wel wat gaan leren tijdens het werken. En dan wil ik dat liever toch nog in de horeca doen.
Klaag toch niet zoveel en wees blij dat je werk hebt. Zonder passende opleiding ga je echt niet veel verder komen.
Ik maak al 1,5 jaar schoon (thuiszorg), tuurlijk is het niet leuk. Maar zolang je niks anders hebt niet piepen en doorzetten. En ik heb wel mbo4/hbo dus tja, soms heb je pech.
pi_113267307
Doe al 3 jaar "kut" werk, betaald daarentegen wel goed.

Maar de wereld is hard, beter een jaar kut werk doen, dan een jaar jobhoppen en thuiszitten toch?
Inkomsten > Geen Inkomsten.
pi_113271101
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 09:10 schreef Pap89 het volgende:
Doe al 3 jaar "kut" werk, betaald daarentegen wel goed.

Maar de wereld is hard, beter een jaar kut werk doen, dan een jaar jobhoppen en thuiszitten toch?
Inkomsten > Geen Inkomsten.
Wat doe jij voor werk dan?

Had een erg kort dagje vandaag pffff :')
pi_113273246
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als jij 10 baantjes op je cv hebt staan dan kun jij nog zo goed uitleggen waarom die 10 baantjes daar staan, feit is dat je cv linea recta bij een recruiter in zijn 'blauwe archief' verdwijnt. Vooral bij sollicitaties per mail.
Daarom moet je juist een CV zo kort mogelijk opstellen met je meest recente ervaringen(dus zeker niet met meer dan 4/5 baantjes erop), opleidingen en competenties en niet te vergeten je referenties!!
pi_113273321
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een feestelijk bericht voor de werkzoekenden: 'Negen van tien bedrijven nemen niemand aan'
In de randstad kun je meestal altijd wel iets vinden maarja je moet wel bereid zijn om te reizen voor je werk.
pi_113273413
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:14 schreef Elvi het volgende:
Klantenservice bij een callcentre. :)
Klantenservice kun je idd beter doen dan die stomme verkoopbaantjes in het callcenter waar je helemaal simpel van word
pi_113273590
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hebben anderen nou ook het gevoel dat het banenaanbod de laatste paar maanden op vooral de uitzendsites steeds minder wordt? Ik zie er dit jaar nog wel een paar over de kop gaan.
ik zie wel regelmatig van die lokvacatures van uitzendbureaus dat ze mensen werven dmv een functieomschrijving.. vind dat zo vals!! Moet eigenlijk niet mogen want ze weten dondersgoed dat er genoeg mensen zijn die op zoek zijn naar een baan.
pi_113273622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:18 schreef Futureshock het volgende:
@ Mint_Clansell : ja dat is ook wel erg lullig! Je bent maar een nummer voor ze, en als je te weinig oplevert of produceert dan vlieg je er zo uit zonder te waarschuwen. Zeker als je maar een flexkracht bent.
Yep, als flexkracht heb je totaal geen zekerheid never nooit niet.. hoe goed je best ook doet je bent en blijft gewoon dan een nummer voor ze.. als ze je niet meer nodig hebben gooien ze je er gewoon weer simpel uit.
pi_113273950
Je kan gewoon de multiquote knop gebruiken hoor. _O-
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:02:15 #212
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_113289730
Alhoewel ik sinds dit jaar een andere baan heb lees ik nog altijd mee. Helaas kan dan ook, had natuurlijk liever gezien dat hier niet meer gepost zou worden!
Wat een gezeik met alle procedures zeg voor van die kutbaantjes! Lijkt me echt verschrikkelijk.

Ik heb zelf een jaarcontract, het gaat allemaal goed en men is tevreden, maar goed ik zit in een sector die zeer gevoelig is voor de crisis (ja okee welke sector heeft er nou geen klappen gehad :') , maar in mijn sector schijnt weer een ontslaggolf gaande te zijn :{ ). Maaaaaarrr nu gaat er een collega weg van mijn afdeling en dan zijn we eigenlijk net iets onderbezet, of nou ja het is lekker aanpoten nu (vind ik helemaal niet erg). Ik verwacht ook niet dat er vervanging komt voor die collega. Dus misschien een beetje voorbarig en moet ik daar ook helemaal (nog) niet mee bezig zijn, maar ik denk dan "oeh dat komt mij helemaal niet slecht uit". Alhoewel de waarde ervan nog valt te bezien zou ik namelijk graag na dit jaar daar blijven werken, maar dan ook graag met een vast contract. We shall see.
klerkje
pi_113290608
Mijn jaarconract is gelukkig verlengd maar heb zelf ook een tijd naar werk gezocht en uitzendwerk gedaan. Mijn tip is om vooral te kijken naar grote bedrijven zoals energiemaatschappijen of semi overheid instellingen enz omdat je hier nog wel binnen kan komen zonder een erg gerichte opleiding. Als je maar wel MBO of HBO papiertje hebt. Bij een energiemaatschappij waar ik zat was de gehele afdeling gevuld met mensen die wel een HBO of WO diploma hadden maar dan wel van die algemene opleidngen zoals communicatiewetenschappen en vrijetijdsmanagement
pi_113292174
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:18 schreef Bombshell het volgende:
vrijetijdsmanagement
Mensen die zo'n nutteloze studie volgen verdienen het om een werkloos te zijn _O-
pi_113292933
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:40 schreef CoolStoryBro het volgende:

[..]

Mensen die zo'n nutteloze studie volgen verdienen het om een werkloos te zijn _O-
En dan krijgen ze meteen de kans om hun studie in de praktijk te brengen.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:18:30 #216
47102 Elvi
miemkwien
pi_113309261
Voordat de crisis toesloeg was dat n goeie studie ;)

Ik zie wel een beetje op tegen morgen omdat het totaal niet mijn ideale baan is. Maar goed ik moet me gewoon richten op mn nieuwe mantra: 'denk aan het geld denk aan het geld oooohhhmmm zen O-) ' en ik kan het leuk formuleren op mn cv. klantenservice/ communicatie deskundige :')

Dus ik zal nog wel in het topic blijven plakken omdat ik nog steeds blijf zoeken naar iets beters :)
pi_113357595
Krijg ik gvd uitgerekend vandaag een lekke band terwijl ik met mijn auto naar mijn sollicitatiegesprek rijd. :(

Maar vanmiddag de herkansing! :)
  maandag 25 juni 2012 @ 12:18:58 #218
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113357645
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Krijg ik gvd uitgerekend vandaag een lekke band terwijl ik met mijn auto naar mijn sollicitatiegesprek rijd. :(

Maar vanmiddag de herkansing! :)
niet gelukt om op tijd te verwisselen met je reserve? of had je alleen een thuiskomertje waarmee je eigenlijk niet op de snelweg kan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113357809
Geen krik bij de hand, want die staat bij mn zwager. Maar goed, niks aan de hand. Vanmiddag nog een poging!

Wel jammer dat ik een intake moest verplaatsen die ik vanmiddag zou hebben. Maar liever een sollicitatiegesprek dan een intake bij een uzb.
  maandag 25 juni 2012 @ 14:14:47 #220
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113362749
Volgende keer een krik meenemen dus :). Standaard equipment!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113365893
Zo, gesprekje ging wel aardig en geen gezeur onderweg gehad. Geen idee wat het wordt, ik heb concurrentie van vijf andere kandidaten. Weet eind van de week meer. Nu weer verder solliciteren.
  maandag 25 juni 2012 @ 15:14:13 #222
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113366098
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 15:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo, gesprekje ging wel aardig en geen gezeur onderweg gehad. Geen idee wat het wordt, ik heb concurrentie van vijf andere kandidaten. Weet eind van de week meer. Nu weer verder solliciteren.
laten we het hopen! voor wat voor functie was het?
Een gedicht over Maanvis
pi_113366166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:29 schreef FerryNL het volgende:
Ik heb nu al in 1 jaar tijd al iets van 4 super korte baantje gehad, maar die vermeld ik niet op mijn cv. Want die werkgevers zullen dan ook wel denken van, wat is hier gebeurt.

Volgorde:

Horeca afwasser 1 week
Horeca kok 2 weken
Post NL 1 week
Horeca schoonmaker 1 week tot heden (maar dat zal ook niet heel lang meer duren, aangezien ik toch echt wel weer wat anders wil)

Volgens mij ben ik er nog 1 vergeten, maar kan die even niet meer voor me halen. :')
Je zou het iets algemener op je CV kunnen zetten, een gat staat niet bepaald fijn, zet je er op: diverse tijdelijke banen in de horecabranche.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_113369974
Ik denk dat het voor FerryNL heel erg handig is als hij een vaardigheden-cv zou maken.

Afwasser is toch niet zo'n vervelend beroep trouwens? Heb dat ook twee jaar gedaan (weliswaar als bijbaan, maar toch.) en ondanks dat het af en toe smerig werk en flink aanpoten is heb je er ook een hoop voordelen aan.

Ik zou liever gaan afwassen dan schoonmaken.
pi_113370888
-

[ Bericht 99% gewijzigd door FerryNL op 25-06-2012 17:04:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')