Eindhoven.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:06 schreef Mentos79 het volgende:
waar ligt die fabriek en dat logistieke bedrijf?
Klaag toch niet zoveel en wees blij dat je werk hebt. Zonder passende opleiding ga je echt niet veel verder komen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:57 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Waar ik nu werk doe ik het ook puur voor de inkomsten, maar je gaat mij niet vertellen dat je een jaar lang kut werk gaat doen. Ik zie mezelf echt niet een jaar lang schoon maken, want wil toch nog wel wat gaan leren tijdens het werken. En dan wil ik dat liever toch nog in de horeca doen.
Wat doe jij voor werk dan?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:10 schreef Pap89 het volgende:
Doe al 3 jaar "kut" werk, betaald daarentegen wel goed.
Maar de wereld is hard, beter een jaar kut werk doen, dan een jaar jobhoppen en thuiszitten toch?
Inkomsten > Geen Inkomsten.
Daarom moet je juist een CV zo kort mogelijk opstellen met je meest recente ervaringen(dus zeker niet met meer dan 4/5 baantjes erop), opleidingen en competenties en niet te vergeten je referenties!!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als jij 10 baantjes op je cv hebt staan dan kun jij nog zo goed uitleggen waarom die 10 baantjes daar staan, feit is dat je cv linea recta bij een recruiter in zijn 'blauwe archief' verdwijnt. Vooral bij sollicitaties per mail.
In de randstad kun je meestal altijd wel iets vinden maarja je moet wel bereid zijn om te reizen voor je werk.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een feestelijk bericht voor de werkzoekenden: 'Negen van tien bedrijven nemen niemand aan'
Klantenservice kun je idd beter doen dan die stomme verkoopbaantjes in het callcenter waar je helemaal simpel van wordquote:
ik zie wel regelmatig van die lokvacatures van uitzendbureaus dat ze mensen werven dmv een functieomschrijving.. vind dat zo vals!! Moet eigenlijk niet mogen want ze weten dondersgoed dat er genoeg mensen zijn die op zoek zijn naar een baan.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hebben anderen nou ook het gevoel dat het banenaanbod de laatste paar maanden op vooral de uitzendsites steeds minder wordt? Ik zie er dit jaar nog wel een paar over de kop gaan.
Yep, als flexkracht heb je totaal geen zekerheid never nooit niet.. hoe goed je best ook doet je bent en blijft gewoon dan een nummer voor ze.. als ze je niet meer nodig hebben gooien ze je er gewoon weer simpel uit.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:18 schreef Futureshock het volgende:
@ Mint_Clansell : ja dat is ook wel erg lullig! Je bent maar een nummer voor ze, en als je te weinig oplevert of produceert dan vlieg je er zo uit zonder te waarschuwen. Zeker als je maar een flexkracht bent.
En dan krijgen ze meteen de kans om hun studie in de praktijk te brengen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:40 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Mensen die zo'n nutteloze studie volgen verdienen het om een werkloos te zijn
niet gelukt om op tijd te verwisselen met je reserve? of had je alleen een thuiskomertje waarmee je eigenlijk niet op de snelweg kan?quote:Op maandag 25 juni 2012 12:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Krijg ik gvd uitgerekend vandaag een lekke band terwijl ik met mijn auto naar mijn sollicitatiegesprek rijd.
Maar vanmiddag de herkansing!
laten we het hopen! voor wat voor functie was het?quote:Op maandag 25 juni 2012 15:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo, gesprekje ging wel aardig en geen gezeur onderweg gehad. Geen idee wat het wordt, ik heb concurrentie van vijf andere kandidaten. Weet eind van de week meer. Nu weer verder solliciteren.
Je zou het iets algemener op je CV kunnen zetten, een gat staat niet bepaald fijn, zet je er op: diverse tijdelijke banen in de horecabranche.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:29 schreef FerryNL het volgende:
Ik heb nu al in 1 jaar tijd al iets van 4 super korte baantje gehad, maar die vermeld ik niet op mijn cv. Want die werkgevers zullen dan ook wel denken van, wat is hier gebeurt.
Volgorde:
Horeca afwasser 1 week
Horeca kok 2 weken
Post NL 1 week
Horeca schoonmaker 1 week tot heden (maar dat zal ook niet heel lang meer duren, aangezien ik toch echt wel weer wat anders wil)
Volgens mij ben ik er nog 1 vergeten, maar kan die even niet meer voor me halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |