Omdat ik ook nooit wist (en nog niet weetquote:Op maandag 25 juni 2012 21:30 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ik denk dat je aan een loopbaanadviseur heel veel kan hebben. Persoonlijk weet ik best goed wat ik wil, de markt maakt het alleen praktisch onmogelijk.
Omdat ik niet wil stilzitten en me wil blijven ontwikkelen, kijk ik verder. Dat doe ik op een zo breed mogelijke manier, met mijn opleiding en competenties in het achterhoofd.
Dat ik op korte termijn niet verder kan in de vak dat ik graag doe, is erg teleurstellend. Om wat ideeen op te doen, ben ik langgeweest bij Van Ede & Partners. Misschien heb jij daar ook wat aan. Website.
Dat is inderdaad niet ideaalquote:Op maandag 25 juni 2012 22:01 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Omdat ik ook nooit wist (en nog niet weet) wat ik wilde doen, ook wel een paar keer naar die adviseurs geweest, beroepskeuze tests en niveau tests.
Hbo zou makkelijk te doen zijn voor mij, maar omdat op de beroepskeuze tests echt niks concreet uit kwam, er maar niet verder mee gegaan.
Nu wordt het sowieso vrij lastig nog uberhaupt iets te gaan doen, op een thuisstudie na.
Want ik ben al uit huis + gehuwd + kind
Ik moet inderdaad misschien een keer naar zo'n professionele loopbaanadviseur gaan. Want anders schiet het ook niet echt op, en wil toch ook een toekomst hebben. Wel heb ik vaak van die studiekeuze testen gemaakt, en moet zeggen dat de ICT juist veel naar voren kwam.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:30 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ik denk dat je aan een loopbaanadviseur heel veel kan hebben. Persoonlijk weet ik best goed wat ik wil, de markt maakt het alleen praktisch onmogelijk.
Omdat ik niet wil stilzitten en me wil blijven ontwikkelen, kijk ik verder. Dat doe ik op een zo breed mogelijke manier, met mijn opleiding en competenties in het achterhoofd.
Dat ik op korte termijn niet verder kan in de vak dat ik graag doe, is erg teleurstellend. Om wat ideeen op te doen, ben ik langgeweest bij Van Ede & Partners. Misschien heb jij daar ook wat aan. Website.
Ja is ook wel zo. En moet ook wel zeggen als ik eenmaal met wat mensen over de ICT praat. Dat ik toch wel weer enthousiast word van de ICT, en dat ik toch wel weer daarin iets wil gaan doen.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
In de ICT heb je natuurlijk ook een heleboel verschillende banen he? Van systeembeheerder tot helpdeskmedewerker. Je kunt een hoop kanten uit in de ICT.
Ja daar heb ik idd ook last van, maar ik heb gelukkig nog geen last van wat jij allemaal al hebt. Dus wat dat betreft moet het makkelijker gaan, maar alsnog is de keuze ook niet echt makkelijk.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:01 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Omdat ik ook nooit wist (en nog niet weet) wat ik wilde doen, ook wel een paar keer naar die adviseurs geweest, beroepskeuze tests en niveau tests.
Hbo zou makkelijk te doen zijn voor mij, maar omdat op de beroepskeuze tests echt niks concreet uit kwam, er maar niet verder mee gegaan.
Nu wordt het sowieso vrij lastig nog uberhaupt iets te gaan doen, op een thuisstudie na.
Want ik ben al uit huis + gehuwd + kind
In de IT liggen de banen op dit moment ook niet voor het oprapen.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:42 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik moet inderdaad misschien een keer naar zo'n professionele loopbaanadviseur gaan. Want anders schiet het ook niet echt op, en wil toch ook een toekomst hebben. Wel heb ik vaak van die studiekeuze testen gemaakt, en moet zeggen dat de ICT juist veel naar voren kwam.
Ik zal je site wel even bekijken. Bedankt!
[..]
Ja is ook wel zo. En moet ook wel zeggen als ik eenmaal met wat mensen over de ICT praat. Dat ik toch wel weer enthousiast word van de ICT, en dat ik toch wel weer daarin iets wil gaan doen.
Computers etc hebben mij altijd al veel geboeidEn nogmaals ik heb al vaak zo'n studiekeuze test gemaakt, en gek genoeg kwam de ICT steeds in mijn top 3.
[..]
Ja daar heb ik idd ook last van, maar ik heb gelukkig nog geen last van wat jij allemaal al hebt. Dus wat dat betreft moet het makkelijker gaan, maar alsnog is de keuze ook niet echt makkelijk.
Dat is ook 1 van de vele redenen waarom ik toch niet de ICT in ging. Ik ben al aardig op leeftijd (in deze tijd) om weer helemaal opnieuw te beginnen, en zeker in de ICT is dat niet handig.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:51 schreef Disavowed het volgende:
[..]
In de IT liggen de banen op dit moment ook niet voor het oprapen.
Ik werk als non-IT-er in een call center en er lopen behoorlijk wat mensen rond met diploma's die al een paar jaar niet aan de bak kunnen komen.
Hopelijk blijft mij dat bespaard.
Wat lul je nou uit je nek man? Moeilijk om een baan in de ICT te krijgen? Je wordt doodgegooid met banen in de ICT vergeleken met andere branches. 321 vacatures staan er in een straal van 30km om jouw woonplaats open en daar staan genoeg junior en startersbaantjes tussen.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:56 schreef FerryNL het volgende:
Het liefst moet je een HBO of WO diploma hebben met 10 jaar werkervaring, en nog wat certificaten. Dan maak je nog wel enigszins kans op een baan, maar heb je dat niet. Dan wordt het inderdaad heel moeilijk om in de ICT een baan te krijgen.
Dat is waarquote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Of je weer in het zoveelste uitzichtloze horecabaantje te storten, waar je toch niet lang zal blijven.
Ook als je geen ict diploma's en bergen ervaring hebt en het alleen met interesse en een niet relevant cv moet doen? Dit vraag ik voor mezelfquote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:12 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dat is waar![]()
Maar laat hem stoppen met het roepen van onzin aub. Met de ICT gaat het gewoon goed, en ook voor starters is daar genoeg te vinden.
Als jij wel interesse hebt en er meer vanaf weet dan de gemiddelde Nederlander dan kun je natuurlijk altijd op een helpdeskbaantje soliciteren. Als men daar door krijgt dat je meer in je mars hebt dan dat dan krijg je vaak wel de ruimte om door te groeien binnen het bedrijf. Het mooie is dat je dan weer een aantal jaren ervaring op je CV kunt zetten en dat is meer waard dan een diploma.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:21 schreef Morera het volgende:
[..]
Ook als je geen ict diploma's en bergen ervaring hebt en het alleen met interesse en een niet relevant cv moet doen? Dit vraag ik voor mezelf
helaas is dit anno 2011-12 ook wel minder hoor. Veel helpdeskbanen (technisch) zijn nu bevolkt met mensen die ook een certificaatje of een gerelateerde diploma hebben. Niet relevante werkervaring en toch solliciteren op een andere sector is zo goed als onmogelijk in 2012. Of het moet echt een hersenloos baantje zijn wat elke miep kan invullen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:41 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Als jij wel interesse hebt en er meer vanaf weet dan de gemiddelde Nederlander dan kun je natuurlijk altijd op een helpdeskbaantje soliciteren. Als men daar door krijgt dat je meer in je mars hebt dan dat dan krijg je vaak wel de ruimte om door te groeien binnen het bedrijf. Het mooie is dat je dan weer een aantal jaren ervaring op je CV kunt zetten en dat is meer waard dan een diploma.
Dat is dus ook mijn ervaring. Heb pasgeleden een idioot lang sollicitatietraject afgelegd voor een klantenservice baantje van 4 testen en 4 sollicitatierondes, om dan in de laatste ronde na alle tijd en geld reiskosten die ik er in heb gestoken, niet te worden aangenomen voor een flutbaantje.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:56 schreef YebCar het volgende:
[..]
helaas is dit anno 2011-12 ook wel minder hoor. Veel helpdeskbanen (technisch) zijn nu bevolkt met mensen die ook een certificaatje of een gerelateerde diploma hebben. Niet relevante werkervaring en toch solliciteren op een andere sector is zo goed als onmogelijk in 2012. Of het moet echt een hersenloos baantje zijn wat elke miep kan invullen.
Ze vragen bijna overal een relevant diploma. Zonder relevant diploma op je cv ga je meestal al voor het gesprek de prullenbak in. Dus dat de IT banen voor niet IT-geschoolde werkzoekende niet voor het oprapen liggen, is wel degelijk waar.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:41 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Als jij wel interesse hebt en er meer vanaf weet dan de gemiddelde Nederlander dan kun je natuurlijk altijd op een helpdeskbaantje soliciteren. Als men daar door krijgt dat je meer in je mars hebt dan dat dan krijg je vaak wel de ruimte om door te groeien binnen het bedrijf. Het mooie is dat je dan weer een aantal jaren ervaring op je CV kunt zetten en dat is meer waard dan een diploma.
Mwa. Morgen uitgenodigt voor een gesprek bij een bedrijf in het vastgoed. Ik heb niet eens gesolliciteerd maar blijkbaar zoeken ze zelfs in die branche nog mensen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:42 schreef Devv het volgende:
[..]
Ze vragen bijna overal een relevant diploma. Zonder relevant diploma op je cv ga je meestal al voor het gesprek de prullenbak in. Dus dat de IT banen voor niet IT-geschoolde werkzoekende niet voor het oprapen liggen, is wel degelijk waar.
Ik weet niet of je nog op school zit. Maar zo rooskleurig als jij het schetst, zal het in de werkelijkheid niet zijn.
Heb je die uitnodiging bij de C-1000 folders gekregen?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:56 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Mwa. Morgen uitgenodigt voor een gesprek bij een bedrijf in het vastgoed. Ik heb niet eens gesolliciteerd maar blijkbaar zoeken ze zelfs in die branche nog mensen.
Nope. Gewoon een goed CV online gezet. Ik krijg genoeg aanbiedingen zonder dat ik zelf soliciteer. T/m september ontvang ik stufi dus ik heb nog wel ff de tijd om een mooi baantje te vinden.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:04 schreef Devv het volgende:
[..]
Heb je die uitnodiging bij de C-1000 folders gekregen?
Jij bent starter, dan vind je nog wel makkelijk werk.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:56 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Mwa. Morgen uitgenodigt voor een gesprek bij een bedrijf in het vastgoed. Ik heb niet eens gesolliciteerd maar blijkbaar zoeken ze zelfs in die branche nog mensen.
Misschien wel een bruikbare tip... Stuur je sollicitaties niet op vreemde tijden zoals bijvoorbeeld tussen 00:00 en 07:00 uur. Dat zou op mij een beetje vreemd overkomen als ik een bedrijf zo hebben.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:01 schreef Morera het volgende:
Zo, mijn sollicitaties van vannacht maar even na gebeld ipv zitten wachten.
Heb nu morgen een gesprek en overmorgen nog een gesprek. Die van overmorgen lijkt me wel wat, leuke vent aan de telefoon ook.
Even een waarschuwing, het blijkt dat indeed.nl niet helemaal goed werkt. Die man heeft mijn motivatie die ik erbij had geschreven helemaal niet ontvangen en mijn cv klopte ook bijna niks van. Als ik niet even had gebeld om te laten weten dat ik echt interesse heb en graag wil dat hij naar mijn sollicitatie kijkt had ik waarschijnlijk niets gehoord of een afwijzing gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |