Ja leuk he!quote:
Het cakeje 'zweeft' als het ware in zijn vormpje. Het vormpje zit nog wel om het cakeje heen en die zit nog gewoon vast, behalve aan de onderkant dan.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:39 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Laten de vormpjes los of bedoel je alleen de bodem?
Misschien komt het door je oven? En/of luchtigheid van je beslag ...quote:Op zondag 10 juni 2012 01:39 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Het cakeje 'zweeft' als het ware in zijn vormpje. Het vormpje zit nog wel om het cakeje heen en die zit nog gewoon vast, behalve aan de onderkant dan.
Briljant!!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:42 schreef Eva4Evah het volgende:
Wat een leuke barbietaart! Knap gemaakt![]()
Heeft iemand ervaring met het maken van pinata-koekjes?Ik heb dit recept gevonden http://www.girlscene.nl/l(...)nses_pia_ata_cookies
en dat is natuurlijk wel erggg leuk om te maken.
[ afbeelding ]
(sorry, niet in de categorie taarten of cupcakes)
Dat staat in de beschrijvingquote:Op zondag 10 juni 2012 10:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar hoe krijg je die smarties erin dan?
Wat betreft kleurstof raad ik icing colors aan, Ideaal spul, ik gebruik het voor alles wat met bakken en koken te maken heeft!
'quote:
Je bakt neem ik aan de helften en die 'plak' je na het bakken pas aan elkaar met iets er tussen.quote:Op zondag 10 juni 2012 10:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar hoe krijg je die smarties erin dan?
Wat betreft kleurstof raad ik icing colors aan, Ideaal spul, ik gebruik het voor alles wat met bakken en koken te maken heeft!
Het kan niet aan de luchtigheid liggen, die was goed. Ik denk de oven. Ze waren niet allemaal trouwens zo als ik het beschreef, dus dat zal het wel geweest zijn!quote:Op zondag 10 juni 2012 10:02 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Misschien komt het door je oven? En/of luchtigheid van je beslag ...
[..]
Briljant!!
Dat vroeg ik me dus ook af...quote:
Met een smootherquote:Op maandag 11 juni 2012 10:51 schreef charmed_angel het volgende:
Hoe krijgen jullie die taarten zo glad? Die van mij is helemaal bobbelig
heb je je ondergrond wel strak?quote:Op maandag 11 juni 2012 10:51 schreef charmed_angel het volgende:
Hoe krijgen jullie die taarten zo glad? Die van mij is helemaal bobbelig
die heb ik, ja de taart is altijd wel strak, maar zodra ik ga afsmeren en de fondant erop wordt deze bobbeligquote:Op maandag 11 juni 2012 11:29 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Met een smoother
[ afbeelding ]
En verder zorgen dat je taart zelf ook mooi strak is (bovenkant)
Ow zeven dus, dat de volgende keer maar proberen, dat doe ik dus nietquote:Op maandag 11 juni 2012 13:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zorgen dat de botercreme/ondergrond helemaal zacht glad is, en dan de marsepein/fondant erop leggen, en stukje voor stukje de lucht en plooien eruit halen, en daarna loop ik hem inderdaad nog na met een smoother, maar soms is dat niet eens nodig.
Oh en iets wat heel belangrijk is, De mix voor botercreme en de suikerbakkerspoeder/poedersuiker moet je zeven, anders krijg je klonten en wordt het nooit helemaal glad
en daarnaast moet je met rollen ook altijd opletten, want als er lucht in je marsepein zit, krijg je ook bobbels.
Groen, blauw, rood en geelquote:Op maandag 11 juni 2012 17:41 schreef Isabeau het volgende:
Heb je nu groene, blauwe en paarse koekjes, Eva?
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zoiets voorheeft...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:55 schreef Skaai het volgende:
Ik heb de laatste paar keer moeite met mijn topping. Ik deed dus de beroemde roomkaas slagroom topping maar tot 2 keer aan toe klop ik die slagroom dus aan gort. Eerste keer was drama, 2e keer was ik net op tijd om er geen schifterige bende van te maken. Nu hoop ik dat de koelkast hem kan redden vannacht, anders wordt het druipen morgen op 't werk
Ow wat leukquote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:01 schreef Skaai het volgende:
Ik bak EK cupcakejes! Mango cupcakes (oranje kleurstof erdoor) en dan een oranje topping met oranje suiker
en ik prik er een Hollands vlaggetje in. Oh en de bakpapiertjes zijn goud! Awesome!
. Eerste lichting zit nu in de oven!
Oleee olee olee oleee!
e-bayquote:Op woensdag 13 juni 2012 09:24 schreef PriemGirl het volgende:
Hoi ! Even een vraagje: Ik bak af en toe wel cupcakes; maar wil me toch eens wat echt cupcake (en taart) spulletjes aanschaffen (zoals een bakvorm voor cupcakes e.d.). Met welke webshop hebben jullie goeie ervaring en heeft veel leuke spulletjes?
Nah. Ik wil liever een webshop waar ik alles bij elkaar heb en ik niet zelf moet gaan snuffelen wat ik nodig hebquote:
Thxquote:Op woensdag 13 juni 2012 09:54 schreef Spuuglokje het volgende:
Dan zou ik deleukstetaartenshop.nl aanraden, PriemGirl.
Oooh die zijn leuk zeg!quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:07 schreef limbolandjgirl het volgende:
Een vriendin van mij heeft zin in het EK! Dit zijn haar cupcakes:
http://a8.sphotos.ak.fbcd(...)879_1832171869_n.jpg
quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:07 schreef limbolandjgirl het volgende:
Een vriendin van mij heeft zin in het EK! Dit zijn haar cupcakes:
http://a8.sphotos.ak.fbcd(...)879_1832171869_n.jpg
da's ook geen geldquote:Op woensdag 13 juni 2012 19:49 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]![]()
.
Even een budget-tipje; ik zag net een cupcake-standaard bij de Action voor 2 euro!
Daarom!quote:
die 'smurrie' is toch botercreme oid? of 'frosting' Zo noemen ze dat toch?quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:48 schreef lady-wrb het volgende:
mijn probleem is dat ik die smurrie bovenop heel decoratief vind, maar ik lust het echt niet
Op de foto's die ik hierboven heb staan, zat op alle 4 iets anders met een ander smaakje, en daarvan was er geen gewone botercreme of frosting, dat vind ik ook niet lekker als toef.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:32 schreef PureEvil het volgende:
[..]
die 'smurrie' is toch botercreme oid? of 'frosting' Zo noemen ze dat toch?
Ik had dat gemaakt voor cakepops, maar gadverdamme...da's idd vies.
je kunt ook andere dingen gebruiken hoeft echt geen botercreme te gebruiken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:32 schreef PureEvil het volgende:
[..]
die 'smurrie' is toch botercreme oid? of 'frosting' Zo noemen ze dat toch?
Ik had dat gemaakt voor cakepops, maar gadverdamme...da's idd vies.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Ik gebruik ook icing color om de cake te kleuren, en het marsepein, en soms ook pannekoeken!!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:24 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb zojuist kleurstof besteld. zo'n pakketje van wilton icing colours. Die kan ik als t goed is toch ook gebruiken om cakebeslag mee te kleuren?
Ik heb namelijk regenboogcupcakes in de planning staan voor volgende week
Ja. Daar kan je ongeveer alles mee kleuren. Je handen ermee kleuren gaan het meest makkelijk, ik gebruik er altijd handschoenen bijquote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:24 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb zojuist kleurstof besteld. zo'n pakketje van wilton icing colours. Die kan ik als t goed is toch ook gebruiken om cakebeslag mee te kleuren?
Ik heb namelijk regenboogcupcakes in de planning staan voor volgende week
Ik heb nog wel een pakje MonChou liggen? Maar is het recept dan anders? Leg eens uit...quote:Op woensdag 13 juni 2012 23:01 schreef Popples het volgende:
[..]
je kunt ook andere dingen gebruiken hoeft echt geen botercreme te gebruiken.
ik heb er ooit gemaakt met mascarpone was wel lekker.
ik heb gewoon slagroom en mascarpone gemixt met de mixer en daarna wat fruit erdoor en een beetje poedersuiker. niet heel speciaal maar een keer wat anders dan boter.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:17 schreef PureEvil het volgende:
Haha Troel en Franka, ik zal het onthoudenOude kleding en handschoenen
[..]
Ik heb nog wel een pakje MonChou liggen? Maar is het recept dan anders? Leg eens uit...
moet je de brownies van donna hay maken! grote hit bij iedereen en makkelijk.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:06 schreef PureEvil het volgende:
tnx Popples !
Ik zag trouwens op de vorige pagina die pinata koekjes! Heb het gelijk opgeslagen, ga ik zeker uitproberen! En Brownies moet ik ook nog eens proberen te maken..
welke? ik vind meerdere recepten van haarquote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:01 schreef Popples het volgende:
[..]
moet je de brownies van donna hay maken! grote hit bij iedereen en makkelijk.
....quote:Op maandag 18 juni 2012 11:21 schreef Spuuglokje het volgende:
SV-tje, dat ziet er lekker en feestelijk uit!![]()
Ik heb afgelopen donderdag een masterclass gehad van Alan Dunn. We leerden hoe we een blue egyptian waterlily moesten maken. Ik heb met cold porcelain gewerkt in plaats van sugarpaste:
[ afbeelding ]
Dat zal ik eens ga proberen! Dankjewel voor de tip!quote:Op zondag 24 juni 2012 11:36 schreef Taartje het volgende:
Limbolandjgirl, misschien werkt het beter als je van die ijsbakjes neemt die iets minder hoog zijn? De meer vierkante, bedoel ik.Ik kan me voorstellen dat die iets beter gaar worden.
Daar zat ik ook al aan te denkenquote:Op zondag 24 juni 2012 12:10 schreef Nijna het volgende:
En langer in de oven, maar dan iets lagere temperatuur? Is dat misschien een optie?
Oke, dankjewel! Dus nog niet gelijk de roosjes etc erop doen, maar na het vriezen? Het is namelijk een taart met alleen fondant bloemen, geen glazuur of iets dergelijks..quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:43 schreef GekkePoes het volgende:
ik denk dat de taart inclusief de buitenste cême en fondant laag perfect in de vriezer blijft. dan garneren met marsepijn dingetjes, dat kan je inviezen. Ik zou dan op het laatst even de streepjes of krullen glazuur erop zetten, als je hem uit de vriezer haalt maar dat is 20 minuten werk. en kan de avond ervoor nog wel als deze 5 minuten uit de vriezer is.
Als je echt heel veel plaats hebt in de vriezer kan dat wel, maar hier willen de figuurtjes nog wel eens vervormen als ze aan het ontdooien zijn. De roosjes kun je natuurlijk wel de avond van tevoren ofzo al maken en last minute erop doen, of je maakt ze van een ander materiaal... Dan zijn ze misschien niet meer eetbaar, maar kun je ze maanden vantevoren makenquote:Op woensdag 27 juni 2012 19:58 schreef MarjoBlabla het volgende:
[..]
Oke, dankjewel! Dus nog niet gelijk de roosjes etc erop doen, maar na het vriezen? Het is namelijk een taart met alleen fondant bloemen, geen glazuur of iets dergelijks..
Oke, nou ik vrijdag een proeftaart maken, dan gooi ik alles er wel op en zien we wel hoe het eruit komt te zienquote:Op donderdag 28 juni 2012 07:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je echt heel veel plaats hebt in de vriezer kan dat wel, maar hier willen de figuurtjes nog wel eens vervormen als ze aan het ontdooien zijn. De roosjes kun je natuurlijk wel de avond van tevoren ofzo al maken en last minute erop doen, of je maakt ze van een ander materiaal... Dan zijn ze misschien niet meer eetbaar, maar kun je ze maanden vantevoren maken
Xx
oven blijft dicht. toen de cakejes klaar waren heb ik ze eruit gehaald (ramen in de keuken en kamer waren ook dicht)quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:55 schreef Skaai het volgende:
Oven tijdens het bakken open gedaan? Temperatuur te hoog/laag of de baktijd te lang/te kort?
Misschien kan je het recept even posten, dan kunnen de dames je hier misschien een tip geven.
Bedankt! Die regel wist ik niet. Weer wat geleerd. Ik ben er al achter waar het te koop is. Bij toko centraal. Had ze ook gemaild en keurig een reactie terug gehad dat ze het verkopen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:16 schreef Troel het volgende:
met een k lijkt me?
c voor o voor u voor a, spreekt men uit als ene k
Krisko dus
Maar geen idee of het echt ook zo is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat maakt het nou uit dat het geen professionele cupcakes zijn, de moeite die je er in stopt om zo'n creatieve toren neer te zetten is al een pluim waard! Ik vind ze erg leuk en vooral gezelligquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:17 schreef trui het volgende:
nog even een plaatje van 't eindresultaat. geen vergelijk natuurlijk met jullie kunstige creaties, maar ik ben toch redelijk tevreden.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Basisrecept Frosting
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uhh, is dat watBen hier echt niet in thuis
~ Bonito La Risa ~
Wat onzettend liefquote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:45 schreef Silmarwen het volgende:
Wat een geweldige creaties weer!
Ik ben momenteel bezig met 2 taarten voor dit weekend.
Een puzzeltaart van marsepein met Woezel en Pip.
En een sprookjesboek taart naar het idee van Mjam!, maar met eigen variaties.
Doornroosje is iig al af.
[ afbeelding ]
Die is ook lekker vrolijk!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:32 schreef trui het volgende:
leuk, silmarwen!
dat herinnert me eraan dat ik nooit een foto heb laten zien van je chipettes-taart destijds voor mijn dochter. sorry! bij deze alsnog! het 'spandoek' was helaas een beetje gebroken, maar verder was hij nog aardig heel gebleven ondanks het wat riskante vervoer (los in de auto.).
[ afbeelding ]
Dat had ik laatst ook, maar toen waren de bakvormpjes groter dan mijn muffinbakvorm. Misschien is dat het?quote:Op zondag 8 juli 2012 12:16 schreef LovelyLady het volgende:
Iemand nog tips voor de volgende keer?
Ik kan hier zo slecht tegen
[ afbeelding ]
Ik dacht dat die cupcake dingen wel standaard waren johquote:Op zondag 8 juli 2012 14:23 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Dat had ik laatst ook, maar toen waren de bakvormpjes groter dan mijn muffinbakvorm. Misschien is dat het?
Met vullen?quote:Op zondag 8 juli 2012 12:16 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Wat onzettend lief
Ben erg benieuwd naar het geheel
[..]
Die is ook lekker vrolijk!
Iemand nog tips voor de volgende keer?
Ik kan hier zo slecht tegen
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 juli 2012 20:59 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Nee vullen boeit me niet zo, meer dat de papiertjes dus te groot zijn voor de bakvorm
Je kan de bakvorm met papiertjes even in de oven zetten terwijl deze voor verwarmt. Dan krimpen ze een klein beetje en vallen zo in de vormquote:Op zondag 8 juli 2012 20:59 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Nee vullen boeit me niet zo, meer dat de papiertjes dus te groot zijn voor de bakvorm
Handig! Ga ik de volgende keer proberenquote:Op zondag 8 juli 2012 21:04 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Je kan de bakvorm met papiertjes even in de oven zetten terwijl deze voor verwarmt. Dan krimpen ze een klein beetje en vallen zo in de vorm
Oh Wauwquote:Op maandag 9 juli 2012 10:24 schreef rosakai het volgende:
Goedemorgen,
Ik wil me ook graag bij dit topic aansluiten.
Zal er gelijk een creatie bij zetten.
Deze heb ik gemaakt voor mn beauty avond die ik afgelopen vrijdag hield.
De topping is cremé met zelf gemaakte abrikozen gelei.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat gaat zeker lukken, Pas wel op dat je niet te veel rood pakt.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:21 schreef Croli het volgende:
Roze wordt het dan! Ook leuk idee!! Ik heb rode kleurstof kun je het ook roze mee krijgen toch?
Mooie kleurtjesquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:56 schreef rosakai het volgende:
Gisteren gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat, zo zijn de meeste begonnen... Belangrijkste is dat ie lekker is en dat je er plezier in hebtquote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:40 schreef lady-wrb het volgende:
leuk toch? alle begin is moeilijk.
we zijn niet allemaal zo kunstig als spuuglokje.
btw, heb jij nog wat leuks gemaakt zo de laatste tijd, spuuglokje?
Helemaal niks mis mee voor een eerste keerquote:
Het was zo gruwelijk lekker. Recept uit het baktopic gebruikt. Moet die user nog even dmen. Bwoh, dat was goeie taart!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuk om te doen he arachide!En hoe smaakte het resultaat?
Lady-wrb, ik ben momenteel nogal druk bezig met haken, dus even geen taartdingen gemaakt de laatste tijd. Ik denk dat ik volgende week met de kinderen wat cakepops of cupcakes ga maken, want dat vinden ze zo leuk om te doen. Ik moet zelf alleen even zin en geduld verzamelen. Ben niet zo goed als bak- en versierbegeleidster van m'n kinderen namelijk.
Erg goed gelukt die roosjes hoor, mooiquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:58 schreef J-net het volgende:
Ik ben 2 weken geleden ook weer creatief bezig geweest.
Smaak had iets beter gekund van de vulling, was iets te boterig. Maar dat is dan weer aandachtspuntje voor volgende keer
Ik wilde nog een keer aan mn roosjes-techniek werken, en dat ging best goed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 juli 2012 12:20 schreef SV-tje het volgende:
Ik had deze foto's nog niet laten zien. Resultaat van een workshop orchideeen maken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op zo'n werkshop hè, krijgt dan iedereen zulke mooie bloemen of ben jij dan toch wel één van de beste? Want ik denk echt niet dat ik ooit zoiets zou kunnenquote:Op maandag 16 juli 2012 12:20 schreef SV-tje het volgende:
Ik had deze foto's nog niet laten zien. Resultaat van een workshop orchideeen maken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@Dragonberry: Is inderdaad sugarpastequote:Op maandag 16 juli 2012 13:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op zo'n werkshop hè, krijgt dan iedereen zulke mooie bloemen of ben jij dan toch wel één van de beste? Want ik denk echt niet dat ik ooit zoiets zou kunnen
Wauw dat lijken net echte bloemenquote:Op maandag 16 juli 2012 12:20 schreef SV-tje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die eten we ook niet op hoor, zijn inmiddels keihard en zit steeltje van ijzerdraad aan, dus vooral mooi als decoratie.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wauw dat lijken net echte bloemen![]()
![]()
Zonde om op te eten!
staan er ook taarten op de site die ze zelf heeft gemaakt?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:45 schreef Aventura het volgende:
Ja, dat dacht ik al. Het is natuurlijk erg arbeidsintensief! Mag ook wel wat kosten, is een speciale dag
Taarten zien er prachtig uit! Maar ik heb haar net gebeld en ik ben helaas te laat (wil 'm zaterdag hebben). Jammer, even verder kijken. Ik woon in het Gooi (Hilversum), misschien weten jullie iemand?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:47 schreef Mirjam het volgende:
[..]
staan er ook taarten op de site die ze zelf heeft gemaakt?
da's belangrijk, dan weet je een beetje wat je kunt verwachten qua kwaliteit enzo
Nou inderdaad! Als je een beetje bakker bent, zie je de trend en de vraag toch. Zou je denken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat je bij de meesten te laat zal zijn.
Ik ben destijds hier in onze regio behoorlijk op zoek geweest. Ze vroegen allemaal een week of twee van tevoren uiterlijk de bestelling te plaatsen en de meesten hebben geen tijd voor een spoedje tussendoor.
Hier in NL zijn bakkers nogal traditioneel met een rechthoekige slagroomtaart met foto erop.
En dan zijn ze verbaasd dat de thuisbusiness van marsepein/fondant taarten zo goed loopt.
Ik heb een enorm toffe collega die de prachtigste taarten maakte, een beetje zoals ze hier staan.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:11 schreef Aventura het volgende:
Nou inderdaad! Als je een beetje bakker bent, zie je de trend en de vraag toch. Zou je denken.
Helaas zit je ver bij me vandaanquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:10 schreef Aventura het volgende:
Dank voor de tips! Ik ga even kijken. Wel balen dat ik zo laat ben, had geen idee van de termijn. Ben net terug van vakantie dus ging ook niet eerder...Ik ga even speuren!
Wauwquote:Op zondag 29 juli 2012 03:25 schreef SV-tje het volgende:
Deze taart alweer 2 weken geleden gemaakt voor een collega, maar omdat het nog even geheim moest blijven dat z'n vriendin zwanger is, plaats ik de foto's nu pas.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben inderdaad echt gelijk een fan van deze uitstekers, ik wil de rest ook hebben.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Calastra, leuk is die petunia uitsteker hé! Ik ben er ook helemaal fan van!
Dat is inderdaad de mold van FI. Ik heb inmiddels een paar boetseerworkshops gedaan, met niet onaardig resultaat, maar zo levensecht boetseren zie ik niet zitten.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:04 schreef calastra het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad echt gelijk een fan van deze uitstekers, ik wil de rest ook hebben.
En SV-tje, ontzettend mooie taart weer, ik vind de onderkant ook heel mooi gedaan.
Wat een werk hè al die pareltjes netjes erop krijgen.
Ik vind je kleurencombinatie ook echt heel mooi.
Heb je de baby's gemaakt met mold van First impressions? Of zelf geboetseerd?
ik de onderste!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:54 schreef Spuuglokje het volgende:
Mooi Skaai! Ik vind de middelste het mooist! <3
wat een ontzettend leuke taart! prachtig!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:59 schreef SV-tje het volgende:
Vanmiddag is de eerste via-via bestelling opgehaald. Op verzoek 2 autootjes een 2 en de naam op de taart.
Gevuld met aardbeienvlaaivulling en zwitserse room.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg leuk taartje zo met die 2 als weg en de autootjes eropquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:59 schreef SV-tje het volgende:
Vanmiddag is de eerste via-via bestelling opgehaald. Op verzoek 2 autootjes een 2 en de naam op de taart.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh die zien er lekker uitquote:Op zondag 29 juli 2012 16:23 schreef MissHobje het volgende:
vanille cupcake met witte chocolade en choco spikkels erop :
[ afbeelding ]
Wat een leukerdjes!!!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:53 schreef Skaai het volgende:
Cupcakes bakken gaat me wel goed af, maar dat gepruts met fondant heb ik nooit gedaan. Vanavond zo'n cursus gevolgd en het resultaat is best leuk geworden
[ afbeelding ]
Ohja die zwart witte, ik wilde dus zebra strepen maken maar het lijkt wel een Scream masker of 'De Schreeuw' van Edvard Munch
Wat een supermooi taartje is dat geworden zegquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:59 schreef SV-tje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk!quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
Een proefversie voor een bruidstaartje!
Ik heb het niet gezienquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Nu durft iemand pas weer te posten he op 15 augustus
Vertel eens in stappen wat je gedaan hebt> misschien kunnen we iets achterhalen>?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:01 schreef Troel het volgende:
En mijn biscuit is weer eens gefaald. Dus maar eens af laten koelen en dan cakepops maken ofzo.
Is goed hoor, was een geintjequote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:05 schreef Spuuglokje het volgende:
Gefelciteerd met je vaders verjaardag, FutureFairytale.Ik woon 2,5 uur rijden van Alphen a/d Rijn, dus daarom reageerde ik niet.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien! ik werk in alphen
Het was een typisch geval van te weinig van het blik invettenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Vertel eens in stappen wat je gedaan hebt> misschien kunnen we iets achterhalen>?
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Het was een typisch geval van te weinig van het blik invettenDe onderkant liet prima los, de bovenkant bleef zitten
Maar dan wel met een rare toren halverwege.
Nu staan de cakepops in de koelkast af te koelen, maar weet nog niet of ik het wel lekker ga vinden. Heb het met botercreme gedaan (die stond al half klaar namelijk), maar om nou te zeggen dat ik wat ik van me vingers likte echt lekker vond
We zullen wel zien
Ik heb vorige week ook cakepops gemaakt, maar dan met mon chou (en poedersuiker en slagroom) En dat was nog steeds wel véél te zoet, maar echt een hele verbetering t.o.v. de botercreme, die was ronduit smerig.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:32 schreef Troel het volgende:
Nu staan de cakepops in de koelkast af te koelen, maar weet nog niet of ik het wel lekker ga vinden. Heb het met botercreme gedaan (die stond al half klaar namelijk), maar om nou te zeggen dat ik wat ik van me vingers likte echt lekker vond
mijn vader en moeder hebben 'm. Ik vind m er totaal niet stevig uitzien. Het apparaat is van plastic...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:14 schreef Chickert het volgende:
http://static.nl.groupon-content.net/48/54/1337184955448.jpg
Mijn lieve mama heeft deze voor mij besteld. Iemand ervaring met het merk? Vind em er wel superstrak uitzienBen heel benieuwd!
Haha die zijn echt geweldig jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:22 schreef roos85 het volgende:
Deze kwam ik net tegen, wat een toffe
[ afbeelding ]
ik vond ze niet te vreten. Wellicht had ik de boter moeten proeven, die was ranzigquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:40 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ik heb vorige week ook cakepops gemaakt, maar dan met mon chou (en poedersuiker en slagroom) En dat was nog steeds wel véél te zoet, maar echt een hele verbetering t.o.v. de botercreme, die was ronduit smerig.
Maar goed, wat vond jij
Oh en wat vinden jullie van de marsepein van de Action?
Wat een vrolijke taart met al die kleurtjesquote:Op maandag 20 augustus 2012 01:19 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn eerste taartje.Vond de kleurtjes aan de binnenkant erg leuk, was gewoon cake. Botercreme was wel lekker. Fondant vond ik niet zo lekker en wel erg dik op sommige plekken omdat ik het gewoon over elkaar heen had gedaan.
maak jij nog wel eens creaties, spuuglokje?quote:
Ik doe nu even niks op taartgebied (ook ivm vakantie, ik heb geen zin in 'hulp' van de kinderenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maak jij nog wel eens creaties, spuuglokje?
enne... ik ben nu in het bezit van een hele pot () crisco vanwege die candy melts
wat kan ik er nog meer mee?
en aan welke hoeveelheden moet ik dan denken? (de verhouding ofzo)quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:22 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik doe nu even niks op taartgebied (ook ivm vakantie, ik heb geen zin in 'hulp' van de kinderen), en ben druk met haken. Maar ik heb er wel weer zin in, dus volgende week ga ik denk ik weer wat creëren.
![]()
En Crisco is onmisbaar als je fondant of marsepein gaat uitrollen wat mij betreft. Poedersuiker geeft namelijk zo'n vlekkerig resultaat, dat zou ik nooit gebruiken. En je kunt het ook gebruiken in recepten, voor de Wilton cursus maakte ik bijvoorbeeld botercreme waar Crisco aan toegevoegd moest worden.
Oh ik zie dat ze ook winkels hebben!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:26 schreef lady-wrb het volgende:
wat is er niet fysiek aan de leukste taartenshop?
klopt ja, ik was er toevallig gistermiddag. zo leuk om daar rond te kijkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:03 schreef Sts het volgende:
[..]
Oh ik zie dat ze ook winkels hebben!Zit helaas helemaal niet in de buurt (Eindhoven).
In Eindhoven zit wel Keekies, kende je dat al?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:03 schreef Sts het volgende:
[..]
Oh ik zie dat ze ook winkels hebben!Zit helaas helemaal niet in de buurt (Eindhoven).
Nee, er stonden 20 man op taart te wachten om me heen, dus niet die moeite genomen. Maar er was ook niet veel aan te zien hoor.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:06 schreef lady-wrb het volgende:
mooi! heb je ook een foto van een aangesneden taart? ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
Thanks!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Bij een vorm van 20cm :
255 gram mix
195 gram ei
25 ml water
10 minuten goed mixen, en dan afbakken op 175 graden voor 30-35 minuten,'
MAAR: wat ik zelf altijd doe met vierkant is 1 stap omhoog, dus de verhoudingen voor 25 gebruiken voor jouw vorm van 20, Mijn ervaring is dat je taart mooier en hoger wordt, en dus beter te vullen.
Voor een vorm van: 25 cm:
400 gram mix
310 gram ei
40 ml water
De hoeveelheid ei is zonder schaal!!
Succes!!
oh mijn bron is http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen
Baktijd verhogen naar 35-40 min, lauw water is prima! Hoeveel eieren naar boven afronden tenzij je er net 2-5 gram onder zit dan is t prima!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:03 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Thanks!
Je verhoudingen van de 25 cm, is ook bakken op 175 graden voor 30 a 35 minuten?
En ik gebruik trouwens altijd lauwwarm water, dat lijkt me goed ?!
Er staat trouwens als je hele eieren wilt gebruiken dat je naar boven moet afronden.
Ik gebruik hele eieren, waar moet ik op afronden ?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |