maak jij nog wel eens creaties, spuuglokje?quote:
Ik doe nu even niks op taartgebied (ook ivm vakantie, ik heb geen zin in 'hulp' van de kinderenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maak jij nog wel eens creaties, spuuglokje?
enne... ik ben nu in het bezit van een hele pot () crisco vanwege die candy melts
wat kan ik er nog meer mee?
en aan welke hoeveelheden moet ik dan denken? (de verhouding ofzo)quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:22 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik doe nu even niks op taartgebied (ook ivm vakantie, ik heb geen zin in 'hulp' van de kinderen), en ben druk met haken. Maar ik heb er wel weer zin in, dus volgende week ga ik denk ik weer wat creëren.
![]()
En Crisco is onmisbaar als je fondant of marsepein gaat uitrollen wat mij betreft. Poedersuiker geeft namelijk zo'n vlekkerig resultaat, dat zou ik nooit gebruiken. En je kunt het ook gebruiken in recepten, voor de Wilton cursus maakte ik bijvoorbeeld botercreme waar Crisco aan toegevoegd moest worden.
Oh ik zie dat ze ook winkels hebben!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:26 schreef lady-wrb het volgende:
wat is er niet fysiek aan de leukste taartenshop?
klopt ja, ik was er toevallig gistermiddag. zo leuk om daar rond te kijkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:03 schreef Sts het volgende:
[..]
Oh ik zie dat ze ook winkels hebben!Zit helaas helemaal niet in de buurt (Eindhoven).
In Eindhoven zit wel Keekies, kende je dat al?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:03 schreef Sts het volgende:
[..]
Oh ik zie dat ze ook winkels hebben!Zit helaas helemaal niet in de buurt (Eindhoven).
Nee, er stonden 20 man op taart te wachten om me heen, dus niet die moeite genomen. Maar er was ook niet veel aan te zien hoor.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:06 schreef lady-wrb het volgende:
mooi! heb je ook een foto van een aangesneden taart? ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
Thanks!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Bij een vorm van 20cm :
255 gram mix
195 gram ei
25 ml water
10 minuten goed mixen, en dan afbakken op 175 graden voor 30-35 minuten,'
MAAR: wat ik zelf altijd doe met vierkant is 1 stap omhoog, dus de verhoudingen voor 25 gebruiken voor jouw vorm van 20, Mijn ervaring is dat je taart mooier en hoger wordt, en dus beter te vullen.
Voor een vorm van: 25 cm:
400 gram mix
310 gram ei
40 ml water
De hoeveelheid ei is zonder schaal!!
Succes!!
oh mijn bron is http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |