quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:07 schreef limbolandjgirl het volgende:
Een vriendin van mij heeft zin in het EK! Dit zijn haar cupcakes:
http://a8.sphotos.ak.fbcd(...)879_1832171869_n.jpg

.
 . 

da's ook geen geldquote:Op woensdag 13 juni 2012 19:49 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
.
Even een budget-tipje; ik zag net een cupcake-standaard bij de Action voor 2 euro!

Daarom!quote:

die 'smurrie' is toch botercreme oid? of 'frosting' Zo noemen ze dat toch?quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:48 schreef lady-wrb het volgende:
mijn probleem is dat ik die smurrie bovenop heel decoratief vind, maar ik lust het echt niet

Op de foto's die ik hierboven heb staan, zat op alle 4 iets anders met een ander smaakje, en daarvan was er geen gewone botercreme of frosting, dat vind ik ook niet lekker als toef.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:32 schreef PureEvil het volgende:
[..]
die 'smurrie' is toch botercreme oid? of 'frosting' Zo noemen ze dat toch?
Ik had dat gemaakt voor cakepops, maar gadverdamme...da's idd vies.

je kunt ook andere dingen gebruiken hoeft echt geen botercreme te gebruiken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:32 schreef PureEvil het volgende:
[..]
die 'smurrie' is toch botercreme oid? of 'frosting' Zo noemen ze dat toch?
Ik had dat gemaakt voor cakepops, maar gadverdamme...da's idd vies.

Veel van jullie kunnen echt pràchtige dingen maken (ik helaas niet, ik heb geen oven
 Veel van jullie kunnen echt pràchtige dingen maken (ik helaas niet, ik heb geen oven  en geen geduld) maar hebben jullie ook iets van; zo'n of zo'n taart/cupcake wil ik ooit in mijn leven nog kunnen maken? Of zo'n taart/cupcake wil ik echt ooit zelf eten?
 en geen geduld) maar hebben jullie ook iets van; zo'n of zo'n taart/cupcake wil ik ooit in mijn leven nog kunnen maken? Of zo'n taart/cupcake wil ik echt ooit zelf eten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?

Ik gebruik ook icing color om de cake te kleuren, en het marsepein, en soms ook pannekoeken!!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:24 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb zojuist kleurstof besteld. zo'n pakketje van wilton icing colours. Die kan ik als t goed is toch ook gebruiken om cakebeslag mee te kleuren?
Ik heb namelijk regenboogcupcakes in de planning staan voor volgende week

Ja. Daar kan je ongeveer alles mee kleuren. Je handen ermee kleuren gaan het meest makkelijk, ik gebruik er altijd handschoenen bijquote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:24 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb zojuist kleurstof besteld. zo'n pakketje van wilton icing colours. Die kan ik als t goed is toch ook gebruiken om cakebeslag mee te kleuren?
Ik heb namelijk regenboogcupcakes in de planning staan voor volgende week

Oude kleding en handschoenen
 Oude kleding en handschoenen 
Ik heb nog wel een pakje MonChou liggen? Maar is het recept dan anders? Leg eens uit...quote:Op woensdag 13 juni 2012 23:01 schreef Popples het volgende:
[..]
je kunt ook andere dingen gebruiken hoeft echt geen botercreme te gebruiken.
ik heb er ooit gemaakt met mascarpone was wel lekker.

ik heb gewoon slagroom en mascarpone gemixt met de mixer en daarna wat fruit erdoor en een beetje poedersuiker. niet heel speciaal maar een keer wat anders dan boter.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:17 schreef PureEvil het volgende:
Haha Troel en Franka, ik zal het onthoudenOude kleding en handschoenen
[..]
Ik heb nog wel een pakje MonChou liggen? Maar is het recept dan anders? Leg eens uit...

moet je de brownies van donna hay maken! grote hit bij iedereen en makkelijk.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:06 schreef PureEvil het volgende:
tnx Popples !
Ik zag trouwens op de vorige pagina die pinata koekjes! Heb het gelijk opgeslagen, ga ik zeker uitproberen! En Brownies moet ik ook nog eens proberen te maken..

welke? ik vind meerdere recepten van haarquote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:01 schreef Popples het volgende:
[..]
moet je de brownies van donna hay maken! grote hit bij iedereen en makkelijk.

....quote:Op maandag 18 juni 2012 11:21 schreef Spuuglokje het volgende:
SV-tje, dat ziet er lekker en feestelijk uit!
Ik heb afgelopen donderdag een masterclass gehad van Alan Dunn. We leerden hoe we een blue egyptian waterlily moesten maken. Ik heb met cold porcelain gewerkt in plaats van sugarpaste:
[ afbeelding ]

Prachtig!
 Prachtig!

)
 )

Dat zal ik eens ga proberen! Dankjewel voor de tip!quote:Op zondag 24 juni 2012 11:36 schreef Taartje het volgende:
Limbolandjgirl, misschien werkt het beter als je van die ijsbakjes neemt die iets minder hoog zijn? De meer vierkante, bedoel ik.Ik kan me voorstellen dat die iets beter gaar worden.

haha
 haha

Daar zat ik ook al aan te denkenquote:Op zondag 24 juni 2012 12:10 schreef Nijna het volgende:
En langer in de oven, maar dan iets lagere temperatuur? Is dat misschien een optie?
 Langzamer gaar maken.
 Langzamer gaar maken.

Oke, dankjewel! Dus nog niet gelijk de roosjes etc erop doen, maar na het vriezen? Het is namelijk een taart met alleen fondant bloemen, geen glazuur of iets dergelijks..quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:43 schreef GekkePoes het volgende:
ik denk dat de taart inclusief de buitenste cême en fondant laag perfect in de vriezer blijft. dan garneren met marsepijn dingetjes, dat kan je inviezen. Ik zou dan op het laatst even de streepjes of krullen glazuur erop zetten, als je hem uit de vriezer haalt maar dat is 20 minuten werk. en kan de avond ervoor nog wel als deze 5 minuten uit de vriezer is.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |