abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 15:58:39 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111169826
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 15:58:57 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111169835
En mijn laatste reacties:

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 07:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Misschien handiger om tips te geven wat niet goed voor je is?
Rijstwafel is nutteloos. Eierkoek is slecht, pizza is slecht, cola is slecht.
Is dit een 'zo at ik tot nu toe'-lijstje of is dit een 'dit leek me een goed lijstje om voortaan te eten'-lijstje?
Dit was het lijstje van gisteren, normaal eet ik nog veel slechter :D En pizza was even omdat het makkelijker was. Maar wat is er mis met rijstwafels :?

quote:
Hoe dan ook; wat je echt moet doen om af te vallen is rommel als cola en yoki uitbannen. Afkicken van cola is onzin, maar als je denkt dat je een overgang nodig hebt, sta jezelf dat dan niet lang toe.
Wat je wel kan drinken? Water en thee dus, maar koffie is qua afvallen ook prima. Karnemelk is ook wel te overzien. Van die rare lightdrankjes: kijk op het etiket.

Als je elke dag 4 cola drinkt dan vind ik terug naar 1 cola al heel wat :D En alleen maar water en thee is toch gewoon saai? :@ Het moet ook wel een beetje leuk blijven :)

quote:
Afvallen is uiteindelijk een kwestie van calorieen en wilskracht.
Je kan prima 2 keer per dag warm eten, als dat eten uit niet teveel calorieen bestaat. Eet lekker groente met een beetje saus/vlees/vis, en dan kan je koningsmalen eten voor een handvol calorieen.
Calorieen schrappen is het makkelijkt door vet te schrappen, dat bevat het meeste calorieen dus bezuinigt het snelst.
Ik let nu vooral op de vetten inderdaad :Y En wat vaker fruit want dat schiet er wel eens bij in. Groenten eet ik al wel genoeg :)

quote:
Wilskracht hebben wordt makkelijker als je suiker schrapt: van suiker krijg je honger.
Sporten is de makkelijkste manier om de verbranding van calorieen te verhogen, dat helpt op beide terreinen.
Nooit geweten dat je van suiker honger kreeg, daar ga ik nu dus goed op letten :Y En sporten zit er helaas niet echt voor mij in, maar meer bewegen zou wel goed voor me zijn. Zoals wandelen en wat vaker fietsen :)

quote:
Gezond afvallen is een kwestie van calorieen en voedingsstoffen. Als je tamelijk precies niet meer calorieen binnenkrijgt dan nodig, dan is het best lastig om wel alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen (vitaminen, mineralen, vezels).
Oplossing 1: eet veel (veel!) groente: praktisch geen calorieen en wel voedingsstoffen
Oplosssing 2: sport. Doordat je dan meer verbrandt mag je meer calorieen eten en is het makkelijker om aan de benodigde voedingssoffen te komen.

Kortom: je kan prima worst op brood blijven eten. Of tweemaal daags warm eten. Als je maar in totaal minder voedingswaarde binnenkrijgt dan je verbruikt en wel genoeg voedingstoffen.
Daar zijn allerlei rekenhulpjes voor, maar vooral voor die balans van calorieen en verbranding zal je toch zelf heel goed moeten opletten hoe jouw lijf reageert: geen internettooltje kan echt uitrekenen hoeveel jij verbrandt.
Bedankt voor alle tips ^O^ Meer bewegen en gezonder eten dus. Cola zal ik proberen uit te gaan bannen maar dat wordt nog wel moeilijk :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 08:46 schreef Mini. het volgende:
Welkom terug MaJo, en succes! :)

Over zoiets als worst versus kip, natuurlijk is kipfilet "beter": meer voedingsstoffen in verhouding tot de hoeveelheid rotzooi die erin zit. Maar dat betekent niet dat je per se geen worst meer mag eten. Je kunt nou eenmaal niet van alles alleen nog maar de optimale variant nemen, het moet wel leuk blijven.
Oh en ik vond de reactie hier op light-dranken ook wel wat zwartwit. Imo kun je het beste gewoon kijken hoe je lichaam erop reageert. De voornaamste reden om die niet te drinken is dat veel mensen er trek van krijgen, maar zat mensen (zoals ik) hebben daar ook weer geen last van en als je dat niet hebt scheelt het wel mooi een boel calorieën.
Thanks ^O^ Ik denk dat variatie ook gewoon goed is, de ene keer worst en daarna weer kipfilet. En heb vandaag gezondigd met brood met vlokken O+ :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_111170024
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:54 schreef minilot het volgende:

[..]

Waar at je dat? Ik zie het hier echt nooit ergens op de kaart staan! Altijd op zoek naar tips voor restaurants met midden-oosteninvloeden. :Y

Ik hou sowieso heel erg van zoetigheid met hartig dus voor mij is het geen punt. Maar even duimen dan mijn lief het ook blieft straks!
Ik moest het even voor je opzoeken:

http://www.safir.nl/?id=1

Ik heb hier een bruiloft gefotografeerd (van Nederlands stel die ook graag hier eet) en mocht mee eten. Was super!
pi_111170062
Alleen water en thee saai? Neuh... :)
Ja doei.
pi_111170180
Hoera, dank An24!
Van alle cuisines heb ik die van het Midden-Oosten toch echt het meeste lief! O+

Overigens net te horen gekregen dat mijn moeder een bakoven heeft gewonnen bij het één of andere iets, en die hoeft ze niet, dus ik mag 'm! Wij hebben al jaren alleen maar een piepklein toaster-oventje en deze is een heel slag groter, dus ik ben helemaal in mijn nopjes. O+
Enige nadeel: plotseling opkomende baklust en dat moet niet, want ik weeg nog stééds zestig kilo! }:| *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_111170190
Nog 1 artikel lezen, en dan zit m'n werkdag er op. DAn nog even boodschappen doen, en ik moet van mezelf m'n boekenkast uitruimen en achter de boeken schoonmaken. Daarna is het weekend.
pi_111170214
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:08 schreef Jagärtrut het volgende:
..en ik moet van mezelf m'n boekenkast uitruimen en achter de boeken schoonmaken. Daarna is het weekend.
Wow! Dat is nou echt het soort klusjes dat ik, zeg maar, nooit doe. :@
pi_111170229
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:08 schreef minilot het volgende:
Hoera, dank An24!
Van alle cuisines heb ik die van het Midden-Oosten toch echt het meeste lief! O+

Overigens net te horen gekregen dat mijn moeder een bakoven heeft gewonnen bij het één of andere iets, en die hoeft ze niet, dus ik mag 'm! Wij hebben al jaren alleen maar een piepklein toaster-oventje en deze is een heel slag groter, dus ik ben helemaal in mijn nopjes. O+
Enige nadeel: plotseling opkomende baklust en dat moet niet, want ik weeg nog stééds zestig kilo! }:| *)
Eetse :*
pi_111170251
Ik eet een cornetto :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:12:56 #10
221912 minilot
Nancy boy
pi_111170330
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Eetse :*
Zeven Marokkaanse gangen in dat Safir van jou, voor vijfenveertig euro. Ik heb meteen mijn lief afgestemd dat het daar volgend weekend wel even van mag komen, na al dat drukke werk van de laatste tijd. *)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:15:02 #11
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111170386
Leuke verrassing van je moeder Minilot!
~ Bonito La Risa ~
pi_111170453
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Wow! Dat is nou echt het soort klusjes dat ik, zeg maar, nooit doe. :@
Het ziet er nu zo uit:

Het is niet het stof erachter, maar vooral de choas die me wat onsrustig maakt...Maar misschien bewaar ik het ook wel tot morgen, een echt zondags klusje...
pi_111170457
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:15 schreef Mixende_match het volgende:
Idd, tof :D
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:18:11 #14
221912 minilot
Nancy boy
pi_111170487
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:15 schreef Mixende_match het volgende:
Ja, ik vond het ook heel aardig! :Y

Ik denk dat ik morgen van weeromstuit maar een hele kalkoen ga roosteren ofzo! *O*
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:18:44 #15
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111170509
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het ziet er nu zo uit:
[ afbeelding ]

Het is niet het stof erachter, maar vooral de choas die me wat onsrustig maakt...Maar misschien bewaar ik het ook wel tot morgen, een echt zondags klusje...
ik heb precies hetzelfde als jij, van de week was ik het spuugzat, ben ik naar de ikea gereden en heb een lading van die zwarte dozen gehaald die er precies inpassen, ieder vak 1 doos, alle rommel uit het vak in die doos.
ik ben nog niet klaar, maar het ziet er al veeel rustiger uit.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:19:06 #16
221912 minilot
Nancy boy
pi_111170523
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Het is niet het stof erachter, maar vooral de choas die me wat onsrustig maakt...
Ah, vandaar. Ik hou juist van rommel - dat scheelt.
Succes dan maar!
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 16:20:55 #17
70532 loveli
N
pi_111170577
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:58 schreef MaJo het volgende:
Ik let nu vooral op de vetten inderdaad :Y
Niet te streng op vetten letten, want vet is niet per definitie slecht (itt suiker ;) ).

Je zenuwstelsel, hormoonhuishouding, hersenen hebben vet nodig. Frituur/chips/koekjes/gebak is niet het juiste vet, volle zuivel, vette vis, avocado, gevogelte, olijfolie wel. En hoewel dierlijk vet in de regel ook op de hoop 'fout vet' gegooid wordt, is dat te kort door de bocht. Ribeye van een mooi dooraderde, grasgevoede koe... :9 Je moet ook niet bang zijn voor roomboter.
crap in = crap out
pi_111170621
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:18 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik heb precies hetzelfde als jij, van de week was ik het spuugzat, ben ik naar de ikea gereden en heb een lading van die zwarte dozen gehaald die er precies inpassen, ieder vak 1 doos, alle rommel uit het vak in die doos.
ik ben nog niet klaar, maar het ziet er al veeel rustiger uit.
dozen zijn altijd zo'n onhandige oplossing vind ik. Ik raak dingen kwijt, vergeet dat ik ze heb en koop nieuwe, etc. Dus, mijn stramien is categorizeren en weggooien.

Ik hou niet van rommel, ik word er zo onrustig van!
pi_111170872
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Moest daar meteen aan denken. Hoe gezellig is het met je logee?
Ja, was erg gezellig. Ben nu weer aan het werk en ga volgende week naar Frankrijk. Dus dat feit is net tot hem doorgedrongen geloof ik en hij is nu op zoek naar een nieuwe bestemming. Hij denkt nu aan een weeshuis helpen ergens in Afrika. Henk, had jij niet zoiets gedaan in Madagaskar? Of elders? PM?

O: 2x beschuit met boter en hagelslag
L: 1 volkoren boterham met mayo sambal en rauwkost en 1 met pindakaas sambal en komkommer. 2 wasa roggecrackers met mayo, sambal en rauwkost
T: witte druiven
T: stukje witte kitkat
T: wodka, katjang
D: Zalm, groenten, rijst.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:37:16 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111171109
Lekker lijstje Co.. nog wat fruit en zuivel?

Siral, looking good! En eten gaat goed zo te zien, laat het de tijd... het gaat niet ineens binnen een maand om, lichaamelijk.

Lijst:
O: kwark en vla
T's: 250 gr. rauwe wortel, 2 appels, peer, tomaat
L: 3 boterhammen met gegrilde kipfilet en curry, beker cup a soup snert, beker melk
T's: sinaasappel, blokje choco, 50 gr zoute stokjes, 4 dropjes
D: zuurkoolovenschotel (hoh gehakt, ui, zuurkool, rookworst,plakjes appel, schijven ananas zuurkool, curry, mosterd en aardappelschijfjes.
T: -
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111171304
Lijstje:

O: Bak magere kwark (pakte verkeerd in de super :( ) met een mango erdoor
L: 2 x boterham geitenkaas (warm) en een boterham filet AM
T: cantaloupe meloen en blokje choco
D: pizza (home made) met alles wat er in de groentelade ligt italiaanse vleeswaren eronder home made tomatensaus met kruiden en zonder kaas.
T: vermoed wat te knabbelen

S: de hut uitruimen en opnieuw indelen nadat ik al het stof eruit geveegd heb, zit nu bij te komen en ben op de helft :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111171394
@mixende_match een zwarte Opel Astra station :)
pi_111171447
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Zeven Marokkaanse gangen in dat Safir van jou, voor vijfenveertig euro. Ik heb meteen mijn lief afgestemd dat het daar volgend weekend wel even van mag komen, na al dat drukke werk van de laatste tijd. *)
haha tof! :9
pi_111171606
Lijstje:

O: geroosterd volkorenbrood met filet American, een gekookt eitje, beker thee met melk
T: Niets
L: broccoli en sperzieboontjes met zelfgemaakte pindasaus :9
T: thee met melk en pure chocola
D: Een zeeduiveltje gebakken in rauwe ham en saffraansaus. Met sperziebonen.
T: rabarber-aardbeicrumble met orangecurd. O+
B: Yoga
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:59:00 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111171753
Zo, ruim 7000 boeken aan het kopen... Mooi 6 gig op mijn foon *O*

Honger maar duurt nog even voor we eten, heb al stokjes, chocolade, augurken met ham op maar het wil niet helpen.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:59:07 #26
221912 minilot
Nancy boy
pi_111171758
Bastilla.
Net op.
Maak het, allemaal!
Mijn god, wat lekker!
:o O+
*O*
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:00:11 #27
221912 minilot
Nancy boy
pi_111171806
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:54 schreef An24 het volgende:
Lijstje:

O: geroosterd volkorenbrood met filet American, een gekookt eitje, beker thee met melk
T: Niets
L: broccoli en sperzieboontjes met zelfgemaakte pindasaus :9
T: thee met melk en pure chocola
D: Een zeeduiveltje gebakken in rauwe ham en saffraansaus. Met sperziebonen.
T: rabarber-aardbeicrumble met orangecurd. O+
B: Yoga
Jouw eten, plus yoga equals een perfecte eet- en beweegdag! O+
pi_111171943
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:00 schreef minilot het volgende:

[..]

Jouw eten, plus yoga equals een perfecte eet- en beweegdag! O+
Vind ik ook, ziet er lekker, gezond en uitgedacht uit :D

Kom ik aan met mn cornetto om mn intake naar 2500 op te schroeven :')
pi_111172122
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:59 schreef minilot het volgende:
Bastilla.
Net op.
Maak het, allemaal!
Mijn god, wat lekker!
*O*
Ziet er lekker uit! Wat is cilantro en is de kaneel niet te overheersend?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:13:52 #30
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111172231
Net van de markt terug. Score: een flespompoen, 2 rode puntpaprika's, 2 gele paprika's, bataten, 8 aubergines en een honingmeloen voor nog geen 5 euro. *)

Lijstje
O: 2 boterhammen worst
L: 2 boterhammen worst
T: bakje kibbeling
T: flink stuk meloen
D: 2 kommen pompoensoep , auberginesalade denk ik
T: yoghurt met fruit
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:17:29 #31
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111172329
Of je WORST lust!

O+
pi_111172444
Dank minilot en Siral. Ik begin langzaam maar gestaag weer in mijn gewenste structuur te komen. Binnenkort ook weer voorzichtig gaan fitnessen en dan blijf ik vast weer strak met lekker eten O+
pi_111172459
quote:
Bastilla.
Net op.
Maak het, allemaal!
Mijn god, wat lekker!
*O*
Oeh dat ziet er lekker uit. :Y :9
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:22:33 #34
221912 minilot
Nancy boy
pi_111172478
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:10 schreef conleche het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit! Wat is cilantro en is de kaneel niet te overheersend?
Da's verse koriander. :)
En je proeft de kaneel inderdaad nogal, maar dat is juist lekker. De rest van de bastilla kan er probleemloos tegenop. Er zitten veel forse smaken in, die in je mond om de aandacht vechten, en zo heb ik mijn eten het liefst. Pittig en hartig en zoet en zuur en rijk en vol en kruidig tegelijk!
:9
pi_111172570
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Da's verse koriander. :)
En je proeft de kaneel inderdaad nogal, maar dat is juist lekker. De rest van de bastilla kan er probleemloos tegenop. Er zitten veel forse smaken in, die in je mond om de aandacht vechten, en zo heb ik mijn eten het liefst. Pittig en hartig en zoet en zuur en rijk en vol en kruidig tegelijk!
:9
:D. Minilot is weer terug. :Y
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:26:59 #36
221912 minilot
Nancy boy
pi_111172602
Sorry! *)
pi_111172618
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:58 schreef MaJo het volgende:
En mijn laatste reacties:

[..]

Dit was het lijstje van gisteren, normaal eet ik nog veel slechter :D En pizza was even omdat het makkelijker was. Maar wat is er mis met rijstwafels :?

Als je elke dag 4 cola drinkt dan vind ik terug naar 1 cola al heel wat :D En alleen maar water en thee is toch gewoon saai? :@ Het moet ook wel een beetje leuk blijven :)

Ik let nu vooral op de vetten inderdaad :Y En wat vaker fruit want dat schiet er wel eens bij in. Groenten eet ik al wel genoeg :)

Nooit geweten dat je van suiker honger kreeg, daar ga ik nu dus goed op letten :Y En sporten zit er helaas niet echt voor mij in, maar meer bewegen zou wel goed voor me zijn. Zoals wandelen en wat vaker fietsen :)

Bedankt voor alle tips ^O^ Meer bewegen en gezonder eten dus. Cola zal ik proberen uit te gaan bannen maar dat wordt nog wel moeilijk :')

Thanks ^O^ Ik denk dat variatie ook gewoon goed is, de ene keer worst en daarna weer kipfilet. En heb vandaag gezondigd met brood met vlokken O+ :@
De kunst is het vinden van jou eigen balans tussen wilskracht, verbranding, voedingswaarde en voedingsstoffen. Post hier je lijstjes, niet alleen krijg je dan soms commentaar en tips, maar je krijgt vooral zelf inzicht in wat je zoal eet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:29:34 #38
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111172682
quote:
Bastilla.
Net op.
Maak het, allemaal!
Mijn god, wat lekker!
*O*
Ziet er lekker uit! Ik heb alleen geen goede oven.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:33:54 #39
221912 minilot
Nancy boy
pi_111172800
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:29 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit! Ik heb alleen geen goede oven.
Ik bak alles al jaren in een toasteroventje van kabouterformaat van één of ander B-merk dat ik, nog in het guldentijdperk, kocht voor Fl. 30,-
Altijd dolle pret mee gehad: als je maar ongeveer weet hoe heet -ie wordt maakt het voor de meeste dingen weinig uit. Echt hoogstaande patisserie vraagt om een betere oven, maar een bastilla kun je desnoods nog in een koekenpan op het vuur afbakken.
(Morgen voor het eerst dus eens een iets beter oventje uitproberen. Ik maak empanada's!)
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 17:35:14 #40
70532 loveli
N
pi_111172844
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:33 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik bak alles al jaren in een toasteroventje van kabouterformaat van één of ander B-merk dat ik, nog in het guldentijdperk, kocht voor Fl. 30,-
Altijd dolle pret mee gehad: als je maar ongeveer weet hoe heet -ie wordt maakt het voor de meeste dingen weinig uit. Echt hoogstaande patisserie vraagt om een betere oven, maar een bastilla kun je desnoods nog in een koekenpan op het vuur afbakken.
(Morgen voor het eerst dus eens een iets beter oventje uitproberen. Ik maak empanada's!)
Hoe rijk ben je en heb je al van het Grote Groene Ei gehoord?
(big green egg, jou kennende ga je googelen, enthousiast worden en zo'n ding willen)
crap in = crap out
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:36:26 #41
221912 minilot
Nancy boy
pi_111172886
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:35 schreef loveli het volgende:

[..]

(big green egg, jou kennende ga je googelen, enthousiast worden en zo'n ding willen)
Ken ik. Ik vind dat ik daar een tuin voor nodig heb. :Y
pi_111172929
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo, ruim 7000 boeken aan het kopen... Mooi 6 gig op mijn foon *O*

Honger maar duurt nog even voor we eten, heb al stokjes, chocolade, augurken met ham op maar het wil niet helpen.
waaro?
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 17:37:56 #43
70532 loveli
N
pi_111172940
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:36 schreef minilot het volgende:

[..]

Ken ik. Ik vind dat ik daar een tuin voor nodig heb. :Y
Daar heb je een punt.
crap in = crap out
pi_111172996
quote:

[..]

_O-
pi_111173006
Lijstje:

O: yoghurt met appel, 3 boterhammen met hagelslag
T: 3 grote wortels
S: 3.5 km hardlopen, 1.5 naar huis wandelen
L: 4 boterhammen met tonijnsalade
T: 2 glazen sinaasappelsap
D: volkorenpasta met tomatensaus met courgette, paprika, wat spekjes en parmezaanse kaas
T: stukje chocola.
pi_111173080
quote:

[..]

Pew, voor ¤2000,- mogen ze hem ook wel het Gouden Ei noemen. :P
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 17:42:38 #47
70532 loveli
N
pi_111173102
Deze zijn ook esthetisch verantwoord en stervensduur.
http://www.komodokamado.com/
crap in = crap out
pi_111173113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:42 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Pew, voor ¤2000,- mogen ze hem ook wel het Gouden Ei noemen. :P
:D
pi_111173147
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:42 schreef loveli het volgende:
Deze zijn ook esthetisch verantwoord en stervensduur.
http://www.komodokamado.com/
Je kan het overdrijven :D

Och zo'n ding koop je 1x in je leven.
Voorlopig heb ik net een skottle braai opgehaald om die eens te testen.
Ga nu maar binnen de oven aanslingeren.
pi_111173210
En het is alweeer tijd om te eten. :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:46:45 #51
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111173221
Change of plans. De pompoensoep van Unox is niet te eten. :(
pi_111173228
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Je kan het overdrijven :D

Och zo'n ding koop je 1x in je leven.
Voorlopig heb ik net een skottle braai opgehaald om die eens te testen.
Ga nu maar binnen de oven aanslingeren.
Oh, wat hollands :D

Vorig jaar twee dagen bij het Gardameer gestaan en daar kwamen om 18.00 uur de skottelbraais als paddestoelen uit de grond tevoorschijn :P
pi_111173247
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:46 schreef ElDinosaur het volgende:
En het is alweeer tijd om te eten. :')
:D waarom de :') ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:46 schreef Ewelina het volgende:
Ja die soepen vallen vies tegen inderdaad. Dan maar zelf koken?
pi_111173270
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:46 schreef LieLie het volgende:

[..]

Oh, wat hollands :D

Vorig jaar twee dagen bij het Gardameer gestaan en daar kwamen om 18.00 uur de skottelbraais als paddestoelen uit de grond tevoorschijn :P
Mja mijn Mr vindt dat we eerst moeten testen hoe vaak we dat ding zouden gebruiken, prima ^O^
Alleen kan ik in het ei ook brood en pizza bakken en dan kan op de gewone bbq of de skottel echnie.
pi_111173298
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D waarom de :') ?
Vandaag de hoeveelheid kcal nog maar eens omhoog gegooid. Het is weer even wennen qua hoeveelheid eten, vandaar de :').
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:50:14 #56
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111173322
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

[..]

Ja die soepen vallen vies tegen inderdaad. Dan maar zelf koken?
Jup, de auberginesallade met kikkererwten is al in de maak, en nu maak ik er gegrilde bataat bij.
Van de week even een receptje opzoeken voor de flespompoen.

Wel balen, ik had me er echt op verheugd. Normaal is pompoen zo ontzettend lekker.
pi_111173376
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mja mijn Mr vindt dat we eerst moeten testen hoe vaak we dat ding zouden gebruiken, prima ^O^
Alleen kan ik in het ei ook brood en pizza bakken en dan kan op de gewone bbq of de skottel echnie.
Ja, hollands was voor de skottel hoor, niet voor het proberen. Wel verstandig. Wij zijn meestal niet van de lange besluitvormingsprocessen. De auto is weer een goed voorbeeld :D :@
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 17:56:13 #58
70532 loveli
N
pi_111173521
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

En deze? Moet je nog steeds een paar uur voor werken, maar iets korter.
http://link.marktplaats.nl/553736019

Deze is 500 dollar, heb er de ballen verstand van en heb geen idee of het Groene Ei het prijsverschil waard is.
http://www.gourmetpots.co(...)-ceramic-grill-large
crap in = crap out
pi_111173569
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:46 schreef Ewelina het volgende:
Soep uit pakjes zijn sowieso vies. Alsof er bloem doorheen zit of zo.

Maar je kan je flespompoen toch ook gewoon gebruiken? Minder zoet dan gewone, maar dat kan je helpen met kruiden.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:00:21 #60
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111173656
Bweuh, voel me niet lekker. Salade heeft niet geholpen. Buik is onrustig, vaag misselijkig en echt totáál geen trek. Het enige waar ik waanzinnig veel zin in heb, is een boterham :?.

Meh. Stad-plannen voor vanavond ook maar geannuleerd. 'Gelukkig' heeft mn stapgenote keelpijn, dus die vond het prima dat het niet doorging.

En ik kan/mag/wil niet ziek worden met de komende weken voor de deur. Moet dinsdag mn uitwisselingscollega van Schiphol halen en zondag erop zelf naar Engeland. Dus. Niet. Ziek. Worden.

*mantra't*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 18:01:17 #61
70532 loveli
N
pi_111173695
*visje voert*
crap in = crap out
pi_111173703
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:57 schreef An24 het volgende:

[..]

Maar je kan je flespompoen toch ook gewoon gebruiken? Minder zoet dan gewone, maar dat kan je helpen met kruiden.
Dat. Met wat gember en cayennepeper :9
Ja doei.
pi_111173782
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:56 schreef loveli het volgende:

[..]

En deze? Moet je nog steeds een paar uur voor werken, maar iets korter.
http://link.marktplaats.nl/553736019

Deze is 500 dollar, heb er de ballen verstand van en heb geen idee of het Groene Ei het prijsverschil waard is.
http://www.gourmetpots.co(...)-ceramic-grill-large
Hij is het verschil waard :Y en heb inderdaad op MP gekeken maar we kunnen op een nieuwe zoveel korting krijgen dat dat niet hoeft.
Eerst eens de tuin afmaken en dan dit ;)
Wel lief dat je meedenkt!
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 18:05:11 #64
70532 loveli
N
pi_111173832
Las op wikipedia dat 'ie tot 1200 farenheit gaat en de meeste eivormige dingen tot 700 of 800 wegens NASA-materiaal. Dat is wel bruut.
crap in = crap out
pi_111173835
Mijn lijstje so far:
O: 2 pistoletjes (1x kaas, 1x grillworst), glas kefir
B: 2x20 minuten fietsen
L: 4 pannenkoeken, geen heel grote natuurlijk :P (1x kaas & spek, 1x rozijnen, 1x suiker, 1x stroop)
B: Evy les 15 (zometeen)
D: sla met komkommer/wortel/pitjes/bacon
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:05:22 #66
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111173842
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:57 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik heb honger en wil even snel eten. Buiten dat had ik 'm eigenlijk willen roosteren.
pi_111173850
Soep van geroosterde flespompoen :9
Ja doei.
pi_111173903
Oh en ik ga geloof ik bananencakejes maken :@
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 18:08:31 #69
70532 loveli
N
pi_111173961
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:05 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik heb honger en wil even snel eten. Buiten dat had ik 'm eigenlijk willen roosteren.
Het is niet de enige pompoen ter wereld ;)
crap in = crap out
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:10:03 #70
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111174018
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Het is niet de enige pompoen ter wereld ;)
Neuh, maar ik koop ze niet zo vaak.
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 18:10:51 #71
70532 loveli
N
pi_111174042
Heb je een tuin?
http://thequeso.com/

(zeker weten dat minilot zodra ze een tuin heeft er pompoenen gaat zaaien)
crap in = crap out
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:11:15 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111174062
Wat an zegt. Gewoon koken in bouillon, pureren en op smaak brengen met kruiden en eventueel een beetje room.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_111174063
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:05 schreef loveli het volgende:
Las op wikipedia dat 'ie tot 1200 farenheit gaat en de meeste eivormige dingen tot 700 of 800 wegens NASA-materiaal. Dat is wel bruut.
Jep je kan er heel veel mee en wil dan ook wel samen een workshop volgen.
Oh en het is wel een superkado natuurlijk :+
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:11:18 #74
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111174064
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:10 schreef loveli het volgende:
Heb je een tuin?
http://thequeso.com/
Nee.
pi_111174084
Oh pompoenen zaaien :D breng me niet op ideeën!
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 18:13:05 #76
70532 loveli
N
pi_111174133
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:11 schreef Ml-etje het volgende:
Oh pompoenen zaaien :D breng me niet op ideeën!
_O-
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 18:13:50 #77
70532 loveli
N
pi_111174158
Kwam op die pompoen-site dankzij deze, enjoy:
http://thebloggess.com/20(...)o-pick-your-battles/

En straks wil Henk een metalen kip :')
crap in = crap out
pi_111174288
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:13 schreef loveli het volgende:

[..]

_O-
Heb nog zo'n 5 m2 over straks dus wellicht ;)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:19:35 #79
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111174321
Lijstje
O. 3 geroosterd brood met boter en preiselbeerenjam
s. Jillian + kwartiertje hardlopen
l. Lees en huiver (dorpsfeest): patat met, suikerspin, slagroomsoes, half stuk appeltaart, half stuk stachelbeerenslagroomtaart
d. Salade van wortels, bleekselderij, asperges, komkommer, hüttenkäse, ham, eieren en een beetje lightmayo
T. vanavond weer feest
pi_111174673
Die L! :D :9
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:33:40 #81
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111174784
Wel allemaal homemadecooking. Hier inhet dorp komt niets uit de fabriek. Oke, suikerspin en mayo wel.
pi_111174882
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:13 schreef loveli het volgende:
Kwam op die pompoen-site dankzij deze, enjoy:
http://thebloggess.com/20(...)o-pick-your-battles/

En straks wil Henk een metalen kip :')
Hoe cool die metalen kip! :D

Co, ik ga je straks even pm'en over het kindertehuis in Madagaskar. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_111175667
De pizza staat ook weer in de oven, ben benieuwd naar de smaak van dit deeg.
pi_111176013
Pizza :9
pi_111176071
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:19 schreef Tinkepink het volgende:
Lijstje
O. 3 geroosterd brood met boter en preiselbeerenjam
s. Jillian + kwartiertje hardlopen
l. Lees en huiver (dorpsfeest): patat met, suikerspin, slagroomsoes, half stuk appeltaart, half stuk stachelbeerenslagroomtaart
d. Salade van wortels, bleekselderij, asperges, komkommer, hüttenkäse, ham, eieren en een beetje lightmayo
T. vanavond weer feest
haha nom! :D
pi_111176312
Before:

After:

pi_111176324
Jullie zien het verschil vast niet, maar ik wel. Zo fijn opgeruimd.

Nu zo eens eten koken!
pi_111176361
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bweuh, voel me niet lekker. Salade heeft niet geholpen. Buik is onrustig, vaag misselijkig en echt totáál geen trek. Het enige waar ik waanzinnig veel zin in heb, is een boterham :?.

Meh. Stad-plannen voor vanavond ook maar geannuleerd. 'Gelukkig' heeft mn stapgenote keelpijn, dus die vond het prima dat het niet doorging.

En ik kan/mag/wil niet ziek worden met de komende weken voor de deur. Moet dinsdag mn uitwisselingscollega van Schiphol halen en zondag erop zelf naar Engeland. Dus. Niet. Ziek. Worden.

*mantra't*
Ga op tijd naar bed, eet goed en prop er op de een of andere manier vitamines in.
Rust (en een paar paracetamol) zouden de truc wel eens kunnen doen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Before:

[ afbeelding ]

After:

[ afbeelding ]
Ze staan niet op grootte of kleur gesorteerd!!! :o
Staan ze dan tenminste wel op thema? *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_111176408
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ga op tijd naar bed, eet goed en prop er op de een of andere manier vitamines in.
Rust (en een paar paracetamol) zouden de truc wel eens kunnen doen.

[..]

Ze staan niet op grootte of kleur gesorteerd!!! :o
Staan ze dan tenminste wel op thema? *)
Nederlands, Engels en kookboeken. En reisboeken, maar dat zijn er maar 3.
pi_111176557
Ook een keer een foto van mijn kookkunst:

O-) :9
pi_111176573
Ik zie Mastering the Art of French Cooking! Ik denk dat het nog wat overzichtelijker/netter zou zijn als je binnen elk vak de boeken op grootte zou sorteren, maar het is wel opgeknapt!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_111176597
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nederlands, Engels en kookboeken. En reisboeken, maar dat zijn er maar 3.
Per categorie dan toch wel op alfabet gezet?
pi_111176780
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:30 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Per categorie dan toch wel op alfabet gezet?
In één vak, zie ik nu. Beckman, Mak, Mulisch. voor de rest niet.

Ik vind het goed zo. :7

Nu pasta koken!
  FOK!fotograaf zaterdag 5 mei 2012 @ 19:42:44 #94
18921 freud
Who's John Galt?
pi_111177053
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:28 schreef An24 het volgende:
Ook een keer een foto van mijn kookkunst:

[ afbeelding ]

O-) :9
Was jummie!!! Alleen verkeerde moment om er achter te komen dat er geen witte wijn meer in huis is :')
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 19:47:04 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111177205
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet te streng op vetten letten, want vet is niet per definitie slecht (itt suiker ;) ).

Je zenuwstelsel, hormoonhuishouding, hersenen hebben vet nodig. Frituur/chips/koekjes/gebak is niet het juiste vet, volle zuivel, vette vis, avocado, gevogelte, olijfolie wel. En hoewel dierlijk vet in de regel ook op de hoop 'fout vet' gegooid wordt, is dat te kort door de bocht. Ribeye van een mooi dooraderde, grasgevoede koe... :9 Je moet ook niet bang zijn voor roomboter.
Dat snap ik, maar ik denk dat daar het meeste winst valt te behalen samen met de suikers :) Wel fijn hoor al die tips van iedereen, moet echt nog veel leren op het gebied van eten blijkt wel :D

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:27 schreef sigme het volgende:

[..]

De kunst is het vinden van jou eigen balans tussen wilskracht, verbranding, voedingswaarde en voedingsstoffen. Post hier je lijstjes, niet alleen krijg je dan soms commentaar en tips, maar je krijgt vooral zelf inzicht in wat je zoal eet.
Ga ik doen :Y Het lijstje van vandaag heeft alleen weinig nut omdat ik bijna de hele dag heb liggen slapen en veel te weinig heb gegeten :@ Sowieso slaap ik erg veel in het weekend dus ik denk dat ik alleen weeklijstjes ga posten :)
pi_111177209
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:42 schreef freud het volgende:

[..]

Was jummie!!! Alleen verkeerde moment om er achter te komen dat er geen witte wijn meer in huis is :')
Ik blijf maar aan de zieleknijper denken. Wat had ie dan met katjes? :?
pi_111177227
Mooi! An!

Ik ben bezig met de 2e en 3e van deze http://www.speltwinkel.nl/Recepten/recept-speltpizza.html

:9 nom!
pi_111177231
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:42 schreef freud het volgende:

[..]

Blunder van de week :')
pi_111177260
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:59 schreef Sarabi het volgende:
De pizza staat ook weer in de oven, ben benieuwd naar de smaak van dit deeg.
Goedgekeurd *O*
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:50:22 #100
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111177308
Ziet er lekker uit An maar dat was toch niet alles?
pi_111177344
Haar in de verf! Ik word violetzwart :+ Ben benieuwd.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:52:49 #102
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111177410
Dat lijkt mij en mooie kleur Coco!

Zelfgebakken pizza ik wil het!
Heb al 600 gr zuurkool, 4 schijven ananas, 200 gram hoh gehakt, kwart rookworst, paar aardappelschijven, mosterd, curry op . Nog steeds honger :(
pi_111177450
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Ziet er lekker uit An maar dat was toch niet alles?
Nee, met aardappeltjes uit de oven met knoflook en rozemarijn.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:55:06 #104
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111177508
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:53 schreef An24 het volgende:

[..]

Nee, met aardappeltjes uit de oven met knoflook en rozemarijn.
Dat is nog geen 100 gr sperziebonen...
Ik voel mij een monster met mijn minimaal 500 gr sperziebonen... en dat is dan nog maar 1 soort groente want ander niet genoeg :(
pi_111177651
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:55 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Dat is nog geen 100 gr sperziebonen...
Ik voel mij een monster met mijn minimaal 500 gr sperziebonen... en dat is dan nog maar 1 soort groente want ander niet genoeg :(
200 gram pp. 150 gram vis. Tis een diep bord he, boontjes zwemmen in de saus. En ik heb vanmiddag al een halve broccoli op.
pi_111177746
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat lijkt mij en mooie kleur Coco!
Ik hoop het. Moest de developer 1 op 1 mixen met de color cream. Hoop dat ik de verhouding goed heb gemikt :+

Zelfgemaakte pizza! Nom! Idee voor morgen :9
  FOK!fotograaf zaterdag 5 mei 2012 @ 20:03:08 #107
18921 freud
Who's John Galt?
pi_111177774
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:58 schreef An24 het volgende:

[..]

200 gram pp. 150 gram vis. Tis een diep bord he, boontjes zwemmen in de saus. En ik heb vanmiddag al een halve broccoli op.
Ik niet :P
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_111177854
Ondeweg naar huis O+ vanaaf slapen in eigen bed O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:04:58 #109
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111177857
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:58 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja het is voor normale mensen ook genoeg...
Avondeten gisteren 500 gr sperziebonen, 2 uien, 150 gr kipfilet, 125 gram champignons, halve paprika, 3 grote opscheplepels rijst met satesaus, 200 gr spinazie.

Vandaag: halve komkommer, 3 augurken, 600 gr zuurkool, 2 uien, 300 gr wortelen.
dan hebben we het niet over een halve liter toetje, halve liter melk, 2 koppen cup a soup, 3 boterhammen, drop, stokjes e.d. :')
ben een monster en het kost klauwen vol met geld :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:09:14 #110
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111178001
Hey Aurum, hoe is het?

Gelukkig hebben wij in Nederalnd geen giftige eieren die niet gevaarlijk zijn :')
pi_111178070
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:03 schreef freud het volgende:

[..]

Ik niet :P
Voor mannen gelden al die sperzieboonregels niet. ;)

*zwaait naar amsterdamse slankies*
pi_111178090
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:04 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja het is voor normale mensen ook genoeg...
Avondeten gisteren 500 gr sperziebonen, 2 uien, 150 gr kipfilet, 125 gram champignons, halve paprika, 3 grote opscheplepels rijst met satesaus, 200 gr spinazie.

Vandaag: halve komkommer, 3 augurken, 600 gr zuurkool, 2 uien, 300 gr wortelen.
dan hebben we het niet over een halve liter toetje, halve liter melk, 2 koppen cup a soup, 3 boterhammen, drop, stokjes e.d. :')
ben een monster en het kost klauwen vol met geld :')
Ik snap heel goed waarom mijn foto er zo mager uitziet voor je :')
pi_111178138
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Hey Aurum, hoe is het?

Gelukkig hebben wij in Nederalnd geen giftige eieren die niet gevaarlijk zijn :')
_O- komisch dat nieuwsbericht.
Ze zijn giftig maar niet gevaarlijk..uhuh :')
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 20:14:39 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111178195
Patatjes op :@ Zo een sinaasappel eten om het nog enigszins te compenseren :D :')
pi_111178231
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:01 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik hoop het. Moest de developer 1 op 1 mixen met de color cream. Hoop dat ik de verhouding goed heb gemikt :+

Zelfgemaakte pizza! Nom! Idee voor morgen :9
:o
pi_111178521
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, haha.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 20:23:32 #117
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111178598
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:21 schreef Siral het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, haha.
Hoe lang daten jullie al? Op een gegeven moment kun je het misschien vragen of gaat het gewoon vanzelf :) Mijn meneer vroeg me officieel verkering O+
pi_111178644
Alles goed! Tfa!

Ik wil nu al terug, ik mis de bretzels met zeezout :9

Oh en ik heb vroeger mijn haar ook zwart en blauwzwart geverfd, ergo goed idee met mijn huid en kleur ogen. Had ineens de attentie van de Turkse/Marokkaanse medemens omdat ze dachten dat ik one of them was :+

Verfde het ook nog een tijdje aubergine, maar dat waste er zo snel uit :(

En ik heb het een keer blond geverfd, baaaaaaad idea :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111178687
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:24 schreef _aurum_ het volgende:
Alles goed! Tfa!

Ik wil nu al terug, ik mis de bretzels met zeezout :9

Oh en ik heb vroeger mijn haar ook zwart en blauwzwart geverfd, ergo goed idee met mijn huid en kleur ogen. Had ineens de attentie van de Turkse/Marokkaanse medemens omdat ze dachten dat ik one of them was :+

Tfa *noteert

Blond :D aiiii

En wb :W
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 20:26:15 #120
70532 loveli
N
pi_111178707
Preiselbeerenjam en stachelbeerentaart :9 Vooral de preiselbeeren.
quote:
_O- Heb je daar foto's van?
crap in = crap out
pi_111178761
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe lang daten jullie al? Op een gegeven moment kun je het misschien vragen of gaat het gewoon vanzelf :) Mijn meneer vroeg me officieel verkering O+
Zes dates I guess/paar weken, en het ging allemaal redelijk snel ook.... heb hem in de afgelopen 4 dagen ook 3x gezien.. Vanmorgen naar huis gegaan en zou hem nu wel weer willen zien hahah..En als die ene dag er niet tussen zat omdat het niet al te laat was om daar heen te gaan had ik em al die dagen in een rij gezien...
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 20:29:54 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111178843
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:27 schreef Siral het volgende:

[..]

Zes dates I guess/paar weken, en het ging allemaal redelijk snel ook.... heb hem in de afgelopen 4 dagen ook 3x gezien. En als die ene dag er niet tussen zat omdat het niet al te laat was om daar heen te gaan had ik em al die dagen in een rij gezien... :+
Klinkt goed :Y Zo ging het bij mij en mijn vriendje ook, het ging allemaal heel erg vanzelf. En na 1,5 week vroeg hij me dus verkering :) Denk dat het wel goed zit, gewoon lekker verder daten en dan gaat het allemaal vanzelf. Je kunt soms mannen ook afschrikken door te vragen hoe het nu precies zit maar na 3 maanden zou ik het toch een keer aankaarten als het gesprek nog nooit die kant op gegaan is ;)
pi_111178887
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Klinkt goed :Y Zo ging het bij mij en mijn vriendje ook, het ging allemaal heel erg vanzelf. En na 1,5 week vroeg hij me dus verkering :) Denk dat het wel goed zit, gewoon lekker verder daten en dan gaat het allemaal vanzelf. Je kunt soms mannen ook afschrikken door te vragen hoe het nu precies zit maar na 3 maanden zou ik het toch een keer aankaarten als het gesprek nog nooit die kant op gegaan is ;)
Ik hem heb net een whatsapp berichtje gestuurd over het lenzendoosje gezwets etc :') fak.. Ik kon het niet laten.
pi_111178941
Ik was donkerblond ofzo, hazelnotig ofzo, if that makes sense. Iig niet witblond, daar heb ik teveel roodpigment voor.

Ik moest mijn haar ook altijd dubbel ontkleuren als ik weer eens plukken in een andere kleur wilde hebben :P
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 20:32:30 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111178948
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:31 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik hem heb net een whatsapp berichtje gestuurd over het lenzendoosje gezwets etc :') fak.. Ik kon het niet laten.
Wat heb je gestuurd dan? :D Je kunt ook zelf wat dingen zijn huis in sneaken zoals een eigen lenzendoosje en een tandenborstel, en dan kijken hoe hij daarop reageert ;)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:32:32 #126
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111178950
Siral, jullie zijn een stel, paar, setje en nog even en dan hebben jullie dezelfde fietsen en trainingspakken O+
pi_111178977
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:32 schreef _aurum_ het volgende:
Ik was donkerblond ofzo, hazelnotig ofzo, if that makes sense. Iig niet witblond, daar heb ik teveel roodpigment voor.

Ik moest mijn haar ook altijd dubbel ontkleuren als ik weer eens plukken in een andere kleur wilde hebben :P
Oh ok :) dat is niet heel erg fake dan.
pi_111179016
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Siral, jullie zijn een stel, paar, setje en nog even en dan hebben jullie dezelfde fietsen en trainingspakken O+
Dezelfde fietsen? :D
pi_111179079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat heb je gestuurd dan? :D Je kunt ook zelf wat dingen zijn huis in sneaken zoals een eigen lenzendoosje en een tandenborstel, en dan kijken hoe hij daarop reageert ;)
Haha da's een goeie. Gewoon ochtendjas de hele handel meenemen HAHA. :') ;)
pi_111179105
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:34 schreef Siral het volgende:

[..]

Dezelfde fietsen? :D

:+
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 20:37:55 #131
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111179172
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:35 schreef Siral het volgende:

[..]

Precies ja :Y :D Je moet het natuurlijk wel een beetje subtiel doen, af en toe iets 'vergeten'. Als hij het dan niet meteen de volgende keer teruggeeft zit het goed ;)
pi_111179443
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:36 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:+
Whehhe :') Dat duurt nog zo'n 40 jaar dan denk ik.
pi_111179465
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Precies ja :Y :D Je moet het natuurlijk wel een beetje subtiel doen, af en toe iets 'vergeten'. Als hij het dan niet meteen de volgende keer teruggeeft zit het goed ;)
Uhu, ff uitproberen hehe O-)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:47:13 #134
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111179571
Weekendlijstje, maar wel met een sportprestatie waar ik trots op ben! *O* O+

O: 3 krekkers (die sigme dus ook heeft), 1x kaas+1x leverpastei+1x frambozenjam
S: 4,05 km hardgelopen in 25 minuten (het verst en het langst sinds ooit! *O* ), kwartiertje kracht, tien minuutjes cardio
L: 3 witte boterhammen, 1 met een gebakken ei, 1 met een kroket en 1 met huzarensalade (12 uurtje in een café), 2 thee
T: half flesje green ice tea, kwart zak m&m's (die extra pure met noot)
D: halve avocado met hollandse garnaaltjes :9~ , 4 kleine stukjes ciabatta met beleg, 2 lepels appelmoes
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:48:19 #135
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111179619
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:35 schreef Siral het volgende:

[..]

nadat we voor de eerste keer gezoend hadden (waar ik zo dronken was dat ik het me nog steeds niet kan herinneren) kwam de duutser bij me eten. Tijdens het eten heb ik hem gevraagd of het waar was dat we de zaterdag daarvoor gezoend hadden. Uiteindelijk bleef hij slapen die avond, en ik moest wel gniffelen toen ik zag dat hij z'n lenzendoosje bij zich had...
pi_111179712
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nadat we voor de eerste keer gezoend hadden (waar ik zo dronken was dat ik het me nog steeds niet kan herinneren) kwam de duutser bij me eten. Tijdens het eten heb ik hem gevraagd of het waar was dat we de zaterdag daarvoor gezoend hadden. Uiteindelijk bleef hij slapen die avond, en ik moest wel gniffelen toen ik zag dat hij z'n lenzendoosje bij zich had...
Haha ik had het ook wel verwacht dat ik er zou crashen vannacht.. Hij had eregister avond laat om 11 uur namelijk nog gevraagd of ik nog langs kwam. Enja... die hint snapte ik toen ook al wel.. haha :D Ik had gister ook mijn lenzendoosje bij maar in de auto laten liggen :') Bang dat hij dus ook zou gniffelen hahaha.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:50:18 #137
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111179722
quote:

[..]

Ik weet nog dat je dat vertelde toen! :D
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:52:47 #138
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111179859
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:50 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik weet nog dat je dat vertelde toen! :D
verdorie al bijna 4 jaar geleden! O+

Ik mis m'n duutser vanavond!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:53:18 #139
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111179882
quote:

Ja, helaas.... het is wel een erg mooie kleur. Hoop dat ie er bij mij niet zo snel uit gaat.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 20:54:21 #140
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111179932
quote:

[..]

Mooie dingen zijn dat altijd _O- Ik heb ook wel eens lenzendoosjes, tandenborstels en ondergoed meegesneakt enzo haha. Ben wel blij dat het met mijn vriendje allemaal heel spontaan en snel ging, heb nooit echt in onzekerheid gezeten :) En 3 jaar later zijn we nog steeds gek op elkaar O+
pi_111179963
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mooie dingen zijn dat altijd _O- Ik heb ook wel eens lenzendoosjes, tandenborstels en ondergoed meegesneakt enzo haha. Ben wel blij dat het met mijn vriendje allemaal heel spontaan en snel ging, heb nooit echt in onzekerheid gezeten :) En 3 jaar later zijn we nog steeds gek op elkaar O+
Ik wil dat oookk.....
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:55:29 #142
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111179981
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:13 schreef Ewelina het volgende:
Net van de markt terug. Score: een flespompoen, 2 rode puntpaprika's, 2 gele paprika's, bataten, 8 aubergines en een honingmeloen voor nog geen 5 euro. *)

Definitief lijstje......
D: 2 kommen pompoensoep , auberginesalade denk ik
Lijstje
D: auberginesalade met kikkererwten en yoghurtdressing , geroosterde zoete aardappel
T: courgettesoep + 2 witte wijn
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 20:55:52 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111179998
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:54 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik wil dat oookk.....
Zoals het er nu naar uitziet gaat het bij jullie nu een beetje hetzelfde als bij ons dus wie weet kun je hetzelfde posten over 3 jaar O+
pi_111180018
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zoals het er nu naar uitziet gaat het bij jullie nu een beetje hetzelfde als bij ons dus wie weet kun je hetzelfde posten over 3 jaar O+
Haha het voelt wel echt goed, ja. :) en gaat best snel.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:57:18 #145
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111180050
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:52 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

verdorie al bijna 4 jaar geleden! O+

Ik mis m'n duutser vanavond!
Liefde O+
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 20:58:02 #146
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111180084
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:56 schreef Siral het volgende:

[..]

Haha het voelt wel echt goed, ja. :) en gaat best snel.
Als het snel gaat en goed voelt dan zit het meestal ook wel goed. Hoop het echt voor je O+
pi_111180108
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als het snel gaat en goed voelt dan zit het meestal ook wel goed. Hoop het echt voor je O+
Whiej O+ :D
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 20:59:26 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111180142
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:58 schreef Siral het volgende:

[..]

Whiej O+ :D
De verliefdheid straalt echt van je af, zo liev O+ Hoop het echt voor je :Y
pi_111180234
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

De verliefdheid straalt echt van je af, zo liev O+ Hoop het echt voor je :Y
Dit ja :D O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:54 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik wil dat oookk.....
Bij ons is het ook heel snel gegaan. Zes jaar later zijn we al 2,5 getrouwd en krijgen we offspring :+
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:02:43 #150
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111180272
Bij mij is het ook snel gegaan, nu bijna 5,5 jaar samen!
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 21:04:04 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111180325
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:01 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dit ja :D O+

[..]

Bij ons is het ook heel snel gegaan. Zes jaar later zijn we al 2,5 getrouwd en krijgen we offspring :+
Je bent zwanger? Gefeliciteerd :) Wij wonen inmiddels 2 jaar samen en hebben een poes, over 2 jaar is het tijd voor de volgende stap :s)

quote:
17s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:02 schreef Goodbye het volgende:
Bij mij is het ook snel gegaan, nu bijna 5,5 jaar samen!
Leuk al die succesverhalen hier O+
pi_111180358
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:21 schreef Siral het volgende:
SPOILER
Help, haha.
Als het op Facebook staat. :D
pi_111180377
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:04 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Als het op Facebook staat. :D
:') juist
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:06:21 #154
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111180414
Wij hebben al vier jaar een kat ( O+ ), maar dat kind duurt denk ik nog wel een jaar of vijf! :D En dan nog maar kijken hoe snel het allemaal lukt.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:06:52 #155
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111180429
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:05 schreef Siral het volgende:

[..]

:') juist
Nouja, deels wel natuurlijk. Al is het meestal daarvoor al wel duidelijk, anders ga je je status niet aanpassen. _O-
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 21:07:54 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111180469
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:06 schreef Goodbye het volgende:
Wij hebben al vier jaar een kat ( O+ ), maar dat kind duurt denk ik nog wel een jaar of vijf! :D En dan nog maar kijken hoe snel het allemaal lukt.
Poezies zijn leuk O+ Die van ons wordt volgende week 1 O+ En het is inderdaad ook maar de vraag hoe lang het allemaal duurt en of het uberhaupt wel lukt :D Ik word dit jaar 30 dus al te lang wachten is niet zo handig denk ik ;)
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 21:08:51 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111180501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:06 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nouja, deels wel natuurlijk. Al is het meestal daarvoor al wel duidelijk, anders ga je je status niet aanpassen. _O-
Dat zou mooi zijn dat je het op Facebook al aanpast zonder er met elkaar over gesproken te hebben _O-
pi_111180527
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:08 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn dat je het op Facebook al aanpast zonder er met elkaar over gesproken te hebben _O-
Ook een manier om het duidelijk te maken hoe je erover denkt :+
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:09:38 #159
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111180533
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Poezies zijn leuk O+ Die van ons wordt volgende week 1 O+ En het is inderdaad ook maar de vraag hoe lang het allemaal duurt en of het uberhaupt wel lukt :D Ik word dit jaar 30 dus al te lang wachten is niet zo handig denk ik ;)
Ja, ik ben helemaal gek met de onze! Ze is ook echt een koninginnetje hier in huis, dus als ze tijdens onze vakantie op haar logeeradres is (bij mijn schoonmoeder met 3 honden en 2 katten) moet ze altijd even wennen. _O-

Ohja, dan heb je die biologische klok nog enzo. Ik ben pas 24, dus ik heb alle tijd!
pi_111180552
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben 31 en met Freud ook alleen nog maar katten. Zolang je lijf goed blijft functioneren kan je best nog even wachten hoor :Y
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 21:12:15 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111180656
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:09 schreef Siral het volgende:

[..]

Ook een manier om het duidelijk te maken hoe je erover denkt :+
Dat wel ja :D Maar ben bang dat het averechts werkt ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:09 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, ik ben helemaal gek met de onze! Ze is ook echt een koninginnetje hier in huis, dus als ze tijdens onze vakantie op haar logeeradres is (bij mijn schoonmoeder met 3 honden en 2 katten) moet ze altijd even wennen. _O-

Ohja, dan heb je die biologische klok nog enzo. Ik ben pas 24, dus ik heb alle tijd!
Noa is ook queen of the house, ze komt lekker bij je liggen als het mevrouw blieft en verder doet ze lekker haar eigen ding O+ Het mooie was dat mijn vriend absoluut geen dieren wilde maar mijn moeder was eigenwijs en had haar voor mijn verjaardag gegeven met het idee dat ze dan bij mijn ouders zou wonen. Nou meneer smolt en binnen 5 seconden was hij om en zei ze dat ze bij ons mocht wonen. En nu is hij net zo gek op haar als ik :D
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 21:13:27 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111180714
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:10 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik ben 31 en met Freud ook alleen nog maar katten. Zolang je lijf goed blijft functioneren kan je best nog even wachten hoor :Y
Dat is ook zo :Y Maar het neemt met het jaar wel af natuurlijk dus ik begin liever over een jaar of 2/3 aan kinderen dan over een jaar of 5. Overigens zit er ook tijdelijke onvruchtbaarheid in de familie dus de vraag is of het uberhaupt wel lukt en hoe lang het duurt :)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:17:02 #163
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111180877
Poezies O+
pi_111180898
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is ook zo :Y Maar het neemt met het jaar wel af natuurlijk dus ik begin liever over een jaar of 2/3 aan kinderen dan over een jaar of 5. Overigens zit er ook tijdelijke onvruchtbaarheid in de familie dus de vraag is of het uberhaupt wel lukt en hoe lang het duurt :)
Okay, dat is wel even spannend ja.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:19:04 #165
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111180954
S: 4,05 km hardgelopen in 25 minuten (het verst en het langst sinds ooit! *O* )

O-)
pi_111181021
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:19 schreef Goodbye het volgende:

O-)
Jeej! *O*
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:22:23 #167
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111181070
Ja sorry, maar ik was echt zó trots op mezelf! :@ :D
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 21:22:31 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111181075
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:17 schreef Ewelina het volgende:
Poezies O+
Yup O+ Ben zo blij dat vriendlief nu ook zo gek op haar is, en zij ook op hem. Hij kan echt alles met haar doen, zoals optillen O+ Als ik dat doe krijg ik meteen een knauw :')
pi_111181079
quote:

O-)
Da's netjes hoor :D
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 21:22:57 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111181097
quote:

O-)
Wow wat goed ^O^ Zou ik ook trots op zijn :*
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 21:23:53 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111181136
Vanavond trouwens Inglorious Bastards op Veronica, die is zo tof :D
pi_111182249
Zo, ik had vieze broccolisoep. Kan niet eens Unox de schuld geven. Ik denk dat het vieze broccoli was. Had ik maar weer een moestuin :'(. Oh ja, dit jaar doe ik wel een klein moestuintje, vandaag peen, kroten, warmoes en sluimererwten gezaaid en siepels geplant. Ha!

Lijst
• yoghurt met muesli
• 10 krekkers met boter en appelstroop
• 5 krekkers met boter en chocopasta
• sportschool
• omelet van 1 pak spinazie a la creme en drie eieren
• moestuinwerkzaamheden
• vieze broccolisoep
• matige pizza (75gr bloem, tomatenpuree, mozarella, gerookte zalm, oesterzwam, ui, paar olijfjes)
• lekker toetje: ijs van yoghurt met perzik-op-lichte-siroop met een toef advocaat
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_111182757
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:04 schreef MaJo het volgende:
Je bent zwanger? Gefeliciteerd :) Wij wonen inmiddels 2 jaar samen en hebben een poes, over 2 jaar is het tijd voor de volgende stap :s)
Yup, iets meer dan 13 weken nu :) Begin belly te ontwikkelen.

(Martijn deelde me laatst mee dat ik al een buik begin te krijgen. Alleen nog niet zo'n mooi, strak bolletje, maar vooralsnog een blubberpens :') O+)
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 22:07:26 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111182961
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:02 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

(Martijn deelde me laatst mee dat ik al een buik begin te krijgen. Alleen nog niet zo'n mooi, strak bolletje, maar vooralsnog een blubberpens :') O+)
Oeh tof O+ Behalve die opmerking dan :') Ga je foto's posten als je een flinke buik hebt? Vind ik altijd zo mooi O+
pi_111183081
quote:

[..]

Wat een liefde hahahahaah O+ :')
pi_111183734
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oeh tof O+ Behalve die opmerking dan :') Ga je foto's posten als je een flinke buik hebt? Vind ik altijd zo mooi O+
Misschien. Weet ik nog niet. Denk t wel. :+

Ach, Martijn is zo'n schatje juist O+
pi_111183780
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:09 schreef Siral het volgende:

[..]

Wat een liefde hahahahaah O+ :')
Ja he? Kun je toch niet wachten tot jullie zover zijn? :+
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:25:11 #178
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111183835
Ondanks patat gisteren toch een halve kilo lichter!

Dit voelt goed!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_111183891
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:25 schreef Jumparound het volgende:
Ondanks patat gisteren toch een halve kilo lichter!

Dit voelt goed!
Een keertje zondigen doet ook echt niets hoor :) En al helemaal niet als het "maar een patatje is" ;)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:29:38 #180
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111184057
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:26 schreef Siral het volgende:

[..]

Een keertje zondigen doet ook echt niets hoor :) En al helemaal niet als het "maar een patatje is" ;)
dat is ook zo, en hoef ook niet veel af te vallen gelukkig :-)

Vanmiddag ook nog eens 1300 kcal verbrand met hardlopen...

Volgende week beginnen met krachttraining, dan zal ik weer wat asn komen denk!
Ecosia
pi_111184107
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:29 schreef Jumparound het volgende:

[..]

dat is ook zo, en hoef ook niet veel af te vallen gelukkig :-)

Vanmiddag ook nog eens 1300 kcal verbrand met hardlopen...

Volgende week beginnen met krachttraining, dan zal ik weer wat asn komen denk!
Je zult er niet zo heel zeer echt door aankomen, hooguit lijkt afvallen "langzamer" te gaan. Maar uiteindelijk gaat het juist alleen maar sneller omdat je metabolisme zo belachelijk snel word door de extra spieren :)
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 22:33:32 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111184261
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:23 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ach ik herken het wel hoor, G. kan ook van die 'lompe' opmerkingen maken en dat vind ik juist weer zo leuk aan hem :D O+
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:34:08 #183
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111184300
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:30 schreef Siral het volgende:

[..]

Je zult er niet zo heel zeer echt door aankomen, hooguit lijkt afvallen "langzamer" te gaan. Maar uiteindelijk gaat het juist alleen maar sneller omdat je metabolisme zo belachelijk snel word door de extra spieren :)
oké, Thanks! Ben benieuwd hoe ik dit ga combineren met south beach dan...
Te weinig carbs en ik val flauw, maar te veel (met name suikers) is ook weer slecht...

Balans, I'm searching for it...
Ecosia
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:35:48 #184
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111184374
Oh, en siral... Ik heb nooit verkering gevraagd, trok gewoon bij haar in na een half jaar :')
Ecosia
pi_111184385
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:53 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, helaas.... het is wel een erg mooie kleur. Hoop dat ie er bij mij niet zo snel uit gaat.
ik hoop met je mee :Y

mijn moeder probeert me om de zoveel tijd nog om te halen om het in die kleur te verven omdat ze de kleur zo mooi vond staan :)
pi_111184606
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ach ik herken het wel hoor, G. kan ook van die 'lompe' opmerkingen maken en dat vind ik juist weer zo leuk aan hem :D O+
Aye :D We doen dat eigenlijk altijd tegen elkaar :+
pi_111184652
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:24 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja he? Kun je toch niet wachten tot jullie zover zijn? :+
Haha word nu al uitgemaakt voor vreetschuur dus komt goed :')
pi_111184672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:35 schreef Jumparound het volgende:
Oh, en siral... Ik heb nooit verkering gevraagd, trok gewoon bij haar in na een half jaar :')
Hhaha, fijn als dingen zo lekker vanzelf gaan eigenlijk O+ :)
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 22:52:10 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111185057
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Aye :D We doen dat eigenlijk altijd tegen elkaar :+
Wij ook wel, maar als het om mijn gewicht gaat moet hij toch altijd wel een beetje uitkijken, is een gevoelig onderwerp voor me :@ :')
pi_111185206
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wij ook wel, maar als het om mijn gewicht gaat moet hij toch altijd wel een beetje uitkijken, is een gevoelig onderwerp voor me :@ :')
Voor mij ook alleen dat weet hij niet, dus ik laat me voorlopig maar ff vreetschuur noemen :') Heb ook eigenlijk helemaal geen zin om hem erover te vertellen, want het gaat nu zo goed met me, dus het kan me wat...

O+
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 22:56:41 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111185241
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:55 schreef Siral het volgende:

[..]

Voor mij ook alleen dat weet hij niet, dus ik laat me voorlopig maar ff vreetschuur noemen :') Heb ook eigenlijk helemaal geen zin om hem erover te vertellen, want het gaat nu zo goed met me, dus het kan me wat...

O+
Maar jij ziet er hartstikke fit uit :o En ik zou inderdaad niet meteen al je onzekerheden op tafel gooien, daar komt ie vanzelf wel achter :')
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 22:59:48 #192
70532 loveli
N
pi_111185382
quote:
Nog steeds verliefd O+
crap in = crap out
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:08:02 #193
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111185750
Olaaa! Gezellig dagje gehad met mn mams :7 En we hebben een schutting! *O* Ipv een dode heg die meer leek op een aantal dorre struikjes :') En ik heb gisteren the Lion King gekeken!

Weekend O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111185964
Foto's! :P leuk tijdstip ervoor ook.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:16:05 #195
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111186042
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:13 schreef Ml-etje het volgende:
Foto's! :P leuk tijdstip ervoor ook.
Van de schutting? xD Gaat hem nu niet worden nee! Plus de rest van de tuin is nog ehh. Niet zo netjes. Harhar. :@ :+
pi_111186078
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:16 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Van de schutting? xD Gaat hem nu niet worden nee! Plus de rest van de tuin is nog ehh. Niet zo netjes. Harhar. :@ :+
_O- we misten jullie al!
pi_111187327
teehee :+

Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 23:46:53 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111187382
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[ afbeelding ]
:D _O-
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:47:48 #199
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111187425
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[ afbeelding ]
Mwehe triomfantelijke houding bij '6' _O-
pi_111195553
quote:

[..]

Anders whatsapp je ze maar, wil jouw buik ook bewonderen :Y O+

Bij ons ging 'de liefde' ook snel, maar omdat ik nog maar 16 was heeft het samenwonen en zwanger raken wel even op zich laten wachten :+. Volgende maand ons 12-jarig jubileum O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111195561
Speciaal voor GB: *O* voor het hardlopen!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 6 mei 2012 @ 08:23:47 #202
221912 minilot
Nancy boy
pi_111195614
Sigme, moestuintje! Fijn. :) En, speciaal voor Sig, net een envelopje uit Amerika opengemaakt:

Ze zijn goed! Een soort surfschoentjes, maar dan zoveel robuuster en tegelijk flexibeler.. Volgens mij kun je met deze dingen probleemloos over élke ondergrond rennen!
*O* Ze komen jouw kant op, Sig!
De onze (de nieuwe G3's) worden nu pas in juni verstuurd omdat mijn lief maat 46 heeft en ze niet tevreden waren met hoe die maat uit hun Chinese fabriek kwam rollen.. }:|

Lijstjestijd! (Was vanmorgen 59,5: halve pretparkkilo eraf dus). Ben vandaag tot een uur of drie aan het werk, maar wél vanuit thuis, ergo: in pyjama. *)

O/L: Amandelmelk met muesli en een kiwi
T: Koffie met een koekje bij mijn ouders
B: Jillian, en hopelijk nog een stukje hardlopen
D: Empanada's met vulling van paprika, olijven en uien. Pittige tomatensalsa erbij.
T: IJs van kokosmelk met passievruchtsaus

Kcals nog niet uitgerekend.

Gisteren in de bios (Cabin in de Woods! Zeer gaaf!) nog een koffie met melk en suiker op en een stuk melkchocolade. Dat laatste was nou eigenlijk niet echt nodig.. :')
Na afloop nog wodka's.

quote:
Hoera, een buikie!
En wat ontzettend tof dat het allemaal goed gaat. *O* :*
  zondag 6 mei 2012 @ 09:07:09 #203
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111195795
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:21 schreef An24 het volgende:

[..]

Jeej! *O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:22 schreef Siral het volgende:

[..]

Da's netjes hoor :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow wat goed ^O^ Zou ik ook trots op zijn :*
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 08:03 schreef Phaidra het volgende:
Speciaal voor GB: *O* voor het hardlopen!
O+

Vandaag een beetje spierpijn. :+
  zondag 6 mei 2012 @ 09:17:06 #204
171890 Chicolate
Chemicals
pi_111195858
Ah vriendjespraat, wat klinken jullie toch lief O+ Ik wil ook weer gewoon eenvoudig verliefd zijn maar dat zit er niet in, bij mij moet het weer gecompliceerd blijkbaar. Ach :')

Verder ben ik gisteren niet nog meer afgevallen gelukkig, begin weer te stabiliseren en kan alweer meer eten gelukkig.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 6 mei 2012 @ 09:32:19 #205
255877 Nallie
Einde.
pi_111195966
Gelukkig Chico!

Ik hoef vandaag helemaal niks O+
Alleen boodschappen, maar dat vind ik altijd wel leuk. Zo eens even kijken wat k vanavond ga koken :)
Be someone that makes you happy
  zondag 6 mei 2012 @ 10:11:00 #206
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111196326
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:32 schreef Nallie het volgende:
Gelukkig Chico!

Ik hoef vandaag helemaal niks O+
Alleen boodschappen, maar dat vind ik altijd wel leuk. Zo eens even kijken wat k vanavond ga koken :)
Ik hoef vandaag ook helemaal niets. Behalve m'n slaapkamer opruimen (lees, alle kleding opvouwen), een doekje over de badkamer halen en stofzuigen.
pi_111196431
Ik las poesjes, een zwanger buikje, GB die hardloopt en Siral die verliefd is O+

Bij mij lijkt het best hard te gaan op de weegschaal, 1,2 kilo eraf in anderhalve week. Gewoon niet volproppen en normaal doen werkt dus gewoon :')
  zondag 6 mei 2012 @ 10:19:29 #208
255877 Nallie
Einde.
pi_111196433
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik hoef vandaag ook helemaal niets. Behalve m'n slaapkamer opruimen (lees, alle kleding opvouwen), een doekje over de badkamer halen en stofzuigen.
Haha ja dat heb ik dan ook idd.. 'Niks.. behalve, dit en dit en dit :)'
  zondag 6 mei 2012 @ 10:22:11 #209
43653 sigme
Veraan
pi_111196475
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 08:23 schreef minilot het volgende:
Sigme, moestuintje! Fijn. :) En, speciaal voor Sig, net een envelopje uit Amerika opengemaakt:

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Ze zijn goed! Een soort surfschoentjes, maar dan zoveel robuuster en tegelijk flexibeler.. Volgens mij kun je met deze dingen probleemloos over élke ondergrond rennen!
*O* Ze komen jouw kant op, Sig!
De onze (de nieuwe G3's) worden nu pas in juni verstuurd omdat mijn lief maat 46 heeft en ze niet tevreden waren met hoe die maat uit hun Chinese fabriek kwam rollen.. }:|

Lijstjestijd! (Was vanmorgen 59,5: halve pretparkkilo eraf dus). Ben vandaag tot een uur of drie aan het werk, maar wél vanuit thuis, ergo: in pyjama. *)

O/L: Amandelmelk met muesli en een kiwi
T: Koffie met een koekje bij mijn ouders
B: Jillian, en hopelijk nog een stukje hardlopen
D: Empanada's met vulling van paprika, olijven en uien. Pittige tomatensalsa erbij.
T: IJs van kokosmelk met passievruchtsaus

Kcals nog niet uitgerekend.

Gisteren in de bios (Cabin in de Woods! Zeer gaaf!) nog een koffie met melk en suiker op en een stuk melkchocolade. Dat laatste was nou eigenlijk niet echt nodig.. :')
Na afloop nog wodka's.

[..]

Hoera, een buikie!
En wat ontzettend tof dat het allemaal goed gaat. *O* :*
*O*

Ik heb zojuist op de gewone hardloopschoenen 17 km hardgelopen met 10 km/u. Ik ben een beetje bang dat ik voor het eerst van m'n leven een of andere blessure heb. Linkervoet doet zeer.

Heb je dat ijs van kokosmelk zelf gemaakt? Hoe?
  zondag 6 mei 2012 @ 10:28:11 #210
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111196543
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:19 schreef Nallie het volgende:

[..]

Haha ja dat heb ik dan ook idd.. 'Niks.. behalve, dit en dit en dit :)'
helemaal niets is ook zo weinig.

Denk dat ik vandaag een yoga les wil uitproberen. Ben benieuwd!
  zondag 6 mei 2012 @ 10:49:17 #211
117113 Perruche
Muffin!
pi_111196840
Morning!

Ik hoef ook niets behalve boodschappen doen, opruimen :') en sporten :') maar kweenie of ik dat laatste ga doen!

mijn O was 2 gebakken paprika's en 2 eieren met bacon :9. Nu is de bacon op ;(
pi_111196851
Fijne luie zondag iedereen ;)
Ik moet aan het werk omdat ik een luie week had. Dus lesvoorbereidingen toetsen projecten etc.. Here I come!

Lijstje gisteren:
S: Jillian
O: Twee boterhammen halvarine/kaas/komkommer, eitje, thee
S: Hoek in de achtertuin ont-klimoppen. Pff.
L: Druiven, twee boterhammen pindakaas/komkommer, thee
S: IKEA ;(
D: Nasi met hamlapjes, heul veul groente, zelfgemaakte zoetzuur, satésaus
T: vier blokjes pure chocolade
T: vier kipnuggets met chilisaus, glas witte wijn :@

Planning vandaag:
S: Jillian
O: Yoghurt, muesli, kiwi's, thee
L: Twee boterhammen kaas/komkommer, druiven, eitje
T: Appel
D: Parmigiana di melanzane
T: Koffie verkeerd, blokje pure chocolade

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2012 10:50:17 ]
pi_111197072
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

helemaal niets is ook zo weinig.

Denk dat ik vandaag een yoga les wil uitproberen. Ben benieuwd!
Krijgen we een yoga versus Jillian clan *O* :')
pi_111197239
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:02 schreef An24 het volgende:

[..]

Krijgen we een yoga versus Jillian clan *O* :')
versus krachttraining er nog bij. :') squatten zul je! :D ;(
  zondag 6 mei 2012 @ 11:12:12 #215
255877 Nallie
Einde.
pi_111197278
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:10 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ja! Ik heb weer een sportschoolabbo *O* via groupon, hier vlakbij, 6 maanden onbeperkt gebruik van alle facaliteiten voor 60 euro!!
pi_111197315
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:12 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja! Ik heb weer een sportschoolabbo *O* via groupon, hier vlakbij, 6 maanden onbeperkt gebruik van alle facaliteiten voor 60 euro!!
*sportschool boks*
  zondag 6 mei 2012 @ 11:17:47 #217
171890 Chicolate
Chemicals
pi_111197407
Al mijn oude broeken passen weer O+. Inclusief een broekje dat ik volgende week aanwilde maar met geen mogelijkheid dicht kon krijgen, dat zit nu precies goed. Ik weet dat het slecht is, maar dit weekje ziek zijn en keihard afvallen komt me eigenlijk wel goed uit :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 6 mei 2012 @ 11:59:43 #218
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111198379
:W

Spijkerbroek blijft net zo strak zitten, dus ik val niet (meer) af met het lowcarben. Best, want dit is de laatste dag en ben het spuugzat :).

Planning vandaag:

O: hk-pannenkoek (2)
B: naar den haag rijden, bedrijfsauto ophalen, terug via de opslag: dozen gesjouwd
T: paar plakjes kaas van het grote blok geschaafd
L: salade met gerookte kip, gekookt eitje, cherrytomaatjes, stukje komkommer, dressing (4)
T: kaas, cabernossi?
D: gegrilde kip met bloemkoolpuree (6)

Eindstand gister, dat werd wat anders door meh-buik:

O: hkpannenkoek
T: 100 gr magere kwark
L: salade met gerookte kip, gekookt eitje, cherrytomaatjes, dressing (4)
T: klein stukje kaas
D: omelet van 2 eieren, scheutje melk, 1/2 gele paprika, 1/2 vleestomaat, 2 grote plakken kaas, beetje mayo
T: paar olijfjes en handje gemengde noten (macademia's en pecan)

En nu nog ff aan het werk, want volgende week komt het er niet van. Vanaaf naar de film: Intouchables. Hoor alleen maar gejubel over die film, dus ben erg benieuwd!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111198527
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:59 schreef XcUZ_Me het volgende:

Spijkerbroek blijft net zo strak zitten, dus ik val niet (meer) af met het lowcarben. Best, want dit is de laatste dag en ben het spuugzat :).

Morgen bevrijdingsdag voor jou!
Knap dat je het zo lang volgehouden hebt ^O^ .

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2012 12:05:19 ]
  zondag 6 mei 2012 @ 12:05:07 #220
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111198530
quote:

Planning vandaag:

O: hk-pannenkoek (2)
B: naar den haag rijden, bedrijfsauto ophalen, terug via de opslag: dozen gesjouwd
T: paar plakjes kaas van het grote blok geschaafd
L: salade met gerookte kip, gekookt eitje, cherrytomaatjes, stukje komkommer, dressing (4)
T: kaas, cabernossi?
D: gegrilde kip met bloemkoolpuree (6)

Eindstand gister, dat werd wat anders door meh-buik:

O: hkpannenkoek
T: 100 gr magere kwark
L: salade met gerookte kip, gekookt eitje, cherrytomaatjes, dressing (4)
T: klein stukje kaas
D: omelet van 2 eieren, scheutje melk, 1/2 gele paprika, 1/2 vleestomaat, 2 grote plakken kaas, beetje mayo
T: paar olijfjes en handje gemengde noten (macademia's en pecan)

En nu nog ff aan het werk, want volgende week komt het er niet van. Vanaaf naar de film: Intouchables. Hoor alleen maar gejubel over die film, dus ben erg benieuwd!
ga je na vandaag weer langzaam opbouwen? Shit dat je niet afgevallen bent. Misschien is het een idee om een dietiste op te zoeken, een goeie?
  zondag 6 mei 2012 @ 12:09:12 #221
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111198623
Mja, ik ga eerst mn uitwisseling doen en daarna gewoon proberen met normaal eten, weer RPM. Kijken of dat wat gaat doen. If not, dan kan dat altijd nog. Maar motivatie is ff beetje zoek. Het niet snoepen ga ik er wel in proberen te houden. Gun mezelf wel af en toe wat lekkers, maar niet in de volumes zoals voor 't lowcarben. Morgen weet ik is er taart, maar dat neem ik niet.

Plan is nu om te proberen om één maaltijd per dag met carbs te doen. Met name de komende twee weken heb ik veel etentjes en buiten de deur lunches, dus dan is het wel een uitdaging. Maar dan is het bijv. zoiets:

Dinsdag overdag lowcarb, want 's avonds naar Japanner met uitwisselingscollega. Idem voor donderdag als we 's avonds weer uit eten gaan. Woensdag krijg ik een verzorgde lunch, dus dan neem ik bij het avondeten geen carbs. Etc. Maar in Engeland zal ik het niet altijd zo kunnen doen. Voordeel is is dat ik in Engeland wel lowcarb kan ontbijten :D.
pi_111198717
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:10 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

:D Indeed!
  zondag 6 mei 2012 @ 12:33:28 #223
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111199238
quote:

Fuck die spijkerbroek, die jurkjes en rokjes die ik op foto's altijd zie staan je prachtig! O+ Ik vind het rot voor je dat lowcarb niet helemaal gewerkt heeft, maar ik heb het idee dat als je je plan voortzet het gestaag wel naar beneden zal gaan. :Y
  Vis een optie? zondag 6 mei 2012 @ 12:38:20 #224
70532 loveli
N
pi_111199387
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:33 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Fuck die spijkerbroek, die jurkjes en rokjes die ik op foto's altijd zie staan je prachtig! O+ Ik vind het rot voor je dat lowcarb niet helemaal gewerkt heeft, maar ik heb het idee dat als je je plan voortzet het gestaag wel naar beneden zal gaan. :Y
^^
crap in = crap out
  zondag 6 mei 2012 @ 12:43:48 #225
221912 minilot
Nancy boy
pi_111199521
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:22 schreef sigme het volgende:
Heb je dat ijs van kokosmelk zelf gemaakt? Hoe?
Dit recept, met gember en limoen. Ik hoop dat het lekker wordt!

En: Oei! ;( Zeventien kilometer! Op hardloopschoenen. Doe dat dan toch ook niet, lieve Sig! Wat het omdat je zo lang op de Sockwa's moest wachten? Zal ik een boze brief naar Amerika sturen? :*
Waar zit de pijn?
pi_111199647
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:12 schreef Nallie het volgende:

[..]

Jij woont vlakbij mijn sportschool!! Dus ben benieuwd of het dezelfde is?
  zondag 6 mei 2012 @ 12:52:43 #227
117113 Perruche
Muffin!
pi_111199784
Minilot, overdrijf je niet een beetje? Hele volksstammen lopen hard op normale hardloopschoenen zonder daar klachten aan over te houden.

Dat ijs recept ziet er wel lekker uit!
pi_111200885
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:52 schreef Perruche het volgende:
Minilot, overdrijf je niet een beetje? Hele volksstammen lopen hard op normale hardloopschoenen zonder daar klachten aan over te houden.
Dat idd.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_111201008
XM, heel langzaam weer KH's inbouwen en alleen de goede! En ik denk dat je dan icm met de RPM wel meer zal afvallen. Ik vind het knap dat je het hebt volgehouden en ik snap dat je je boterhammen mist en zo, maar je lijstjes zagen er wel veel beter uit, qua groenten en variatie en zo. Probeer dat vast te houden! Verder ben je natuurlijk een lekker wijf sws.

En eens met Perruche wb de hardloopschoenenaversie van minilot. Ik vind het heel leuk hoor, dat experiment van jullie, maar ik heb ook nooit blessures en ik loop al 5 jaar hard op schoenen. Dus. :+
  zondag 6 mei 2012 @ 13:39:45 #230
221912 minilot
Nancy boy
pi_111201197
Hola, zo heftig bedoelde ik het helemaal niet! Een extra smiley ertussen denken, dames! Natuurlijk zijn er heel veel mensen die eindeloos kunnen lopen op hardloopschoenen zonder er ooit last van te krijgen, en daar doe ik ook helemaal niets aan af.
Punt is wel dat specifieke hardloopblessures pas ontstaan zijn toen begin jaren zeventig de moderne hardloopschoen op de markt kwam omdat mensen daarmee al gauw op hun plotseling verhoogde en door demping omhulde hiel gingen landen en nogal wat benen & voeten trekken dat niet zo goed. Vandaar dat ik even nieuwsgierig was naar waar de pijn bij Sigme ongeveer zat.
Da's alles. :)
pi_111201230
Gisteren:
O: 2x beschuit met boter en hagelslag
L: 1 volkoren boterham met mayo sambal en rauwkost en 1 met pindakaas sambal en komkommer. 2 wasa roggecrackers met mayo, sambal en rauwkost
T: stukje witte kitkat
T: wodka, katjang vinegar/salt chips
D: Zalm, groenten, rijst.
T: ijsje

Vandaag:
O: volkoren boterham met gebakken eitje
L: opgebakken rijst met Chinese wokgroenten en ei
T: stukje Daimmilka
T: 1 geroosterde volkoren boterham met pindakaas, sambal en komkommer
T: wodka, chippies of katjang
D: gevulde portobello's. ovenfrietjes. salade. Of als ik boodschappen ga doen misschien iets spannenders.
T: verse ananas
  Vis een optie? zondag 6 mei 2012 @ 13:59:12 #232
70532 loveli
N
pi_111201917
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:39 schreef minilot het volgende:
Hola, zo heftig bedoelde ik het helemaal niet! Een extra smiley ertussen denken, dames! Natuurlijk zijn er heel veel mensen die eindeloos kunnen lopen op hardloopschoenen zonder er ooit last van te krijgen, en daar doe ik ook helemaal niets aan af.
Punt is wel dat specifieke hardloopblessures pas ontstaan zijn toen begin jaren zeventig de moderne hardloopschoen op de markt kwam omdat mensen daarmee al gauw op hun plotseling verhoogde en door demping omhulde hiel gingen landen en nogal wat benen & voeten trekken dat niet zo goed. Vandaar dat ik even nieuwsgierig was naar waar de pijn bij Sigme ongeveer zat.
Da's alles. :)
Begon in de jaren '70 ook de hardloop-hype voor 'gewone' mensen? Meer hardlopende mensen => meer blessures. Op atletiekbanen (of gras) heb je geen dempende schoenen nodig omdat de ondergrond dempt. Asfalt is een ander verhaal.
(Waarbij ik niet wil zeggen dat lopen op de hielen niet het probleem is, alleen dat er meer factoren meespelen.)

Verder: minilot en overdrijven? Nah ;)
crap in = crap out
  zondag 6 mei 2012 @ 14:09:05 #233
221912 minilot
Nancy boy
pi_111202264
Terzijde: Als je een sterke voet hebt en een goed ontwikkelde midden/voorvoetlanding dan is een hardere ondergrond (liefst beton!) juist het beste, qua natuurlijke demping van je voet en been zelf. Hoe zachter de ondergrond hoe instabieler en hoe minder goed de handige springveerfunctie van je pezen en spieren werkt.

Maar goed, hoe dan ook, het staat of valt (ha!) allemaal gewoon bij een goede looptechniek, met of zonder dik bezoolde hardloopschoenen. Maar aangezien Sigme vrolijk enorme afstanden op rubber regenlaarzen heeft afgelegd en nu in één klap zeventien kilometer loopt op hardloopschoenen die ze qua techniek misschien al ontwend is ben ik wél nieuwsgierig naar het pijntje van Sigme.

quote:
3s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:59 schreef loveli het volgende:
Verder: minilot en overdrijven? Nah ;)
:D !
:P

En dan nu: empanada-deeg kneden. Ik blijf het jammer vinden dat er geen tilde op 'empanada' zit!
  zondag 6 mei 2012 @ 14:09:58 #234
255877 Nallie
Einde.
pi_111202300
quote:
3s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:48 schreef conleche het volgende:

[..]

Jij woont vlakbij mijn sportschool!! Dus ben benieuwd of het dezelfde is?
Het is active gym in zuid! In m'n nieuwe hood dus ;)
Zit nu in de zon op mn balkon O+
pi_111202330
Hallo slankies! Weer terug van vakantie! Heb een geweldig mooie tijd gehad! Gezellige mensen, geweldig weer, en ook nog eens superlekker gezeild!
pi_111202341
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:10 schreef the85mc het volgende:
Hallo slankies! Weer terug van vakantie! Heb een geweldig mooie tijd gehad! Gezellige mensen, geweldig weer, en ook nog eens superlekker gezeild!
Puik!
Ja doei.
  zondag 6 mei 2012 @ 14:12:06 #237
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111202369
Zo, één gordijn korter gemaakt. Volgend weekend de andere maar, want ik heb enorme rugpijn van gebogen over m'n bed staan..

Zo de rosbief eens de oven in bonjouren, 4 uur op 70 graden, dat zou fijn moeten zijn. Vanavond een stukje rosbief met tortilla en gesmoorde worteltjes.

M'n lijstje voor vandaag is lekker:

O/L: wentelteefjes van 3 plakjes chocoladevolkorenbrood, met frambozenprut. 2 glazen koude melk. Wentelteefjes en koude melk, :9
T: appel
T: paar plakjes proscuito, klein stukje oude cheddar.
S: gordijnen maken
D: tortilla met aardappelen en lenteui, rosbief, wortelen
T: zelfgemaakt chocolate chip cookie.
  Vis een optie? zondag 6 mei 2012 @ 14:13:54 #238
70532 loveli
N
pi_111202423
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Zo, één gordijn korter gemaakt. Volgend weekend de andere maar, want ik heb enorme rugpijn van gebogen over m'n bed staan..
Snap het verband niet :P

Lekker lijstje.
crap in = crap out
  zondag 6 mei 2012 @ 14:14:59 #239
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111202469
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Snap het verband niet :P

Lekker lijstje.
Om de gordijnen korter te maken moet ik ze afspelden, en met van dat strijkspul strijken. De enige plek die ik heb om dat te doen is op m'n bed. Vandaar!
  Vis een optie? zondag 6 mei 2012 @ 14:18:08 #240
70532 loveli
N
pi_111202600
Dik/dubbel laken over de eettafel? Zo deed ik het in een hotel.

Disclaimer: niet m'n eigen kleding, maar die van m'n zus toen ze ging trouwen.
crap in = crap out
pi_111202943
Echt lekker vakantie gevierd, en eigenlijk als extraatje de wedstrijd gevaren. Binnen onze klasse van 10 boten zijn we ook nog als eerste geeindigd! Supermooi! Al was niet eens waar we echt voor gingen, de wedstrijd was bijzaak. En tijdens het varen ook nog dolfijnen gezien, een paar gingen meezwemmen in de boeggolf. Wat een mooie beesten O+
Ik ben niet eens zwaarder geworden, nog steeds 81kg. Maar wel dunner merk ik, ik heb toch nog wat getraind.Cardio door rondjes om de boot te zwemmen en ik heb lopen lieren als een beest. Dus waarschijnlijk wat spieren erbij :)
  zondag 6 mei 2012 @ 14:28:50 #242
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111203011
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:18 schreef loveli het volgende:
Dik/dubbel laken over de eettafel? Zo deed ik het in een hotel.

Disclaimer: niet m'n eigen kleding, maar die van m'n zus toen ze ging trouwen.
De gordijnen zijn zo groot dat dat heel onhandig werkt. Ach ja, het zijn er maar 2. Als de andere volgende week klaar is is dat geen enkle probleem!
pi_111203050
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:27 schreef the85mc het volgende:
Echt lekker vakantie gevierd, en eigenlijk als extraatje de wedstrijd gevaren. Binnen onze klasse van 10 boten zijn we ook nog als eerste geeindigd! Supermooi! Al was niet eens waar we echt voor gingen, de wedstrijd was bijzaak. En tijdens het varen ook nog dolfijnen gezien, een paar gingen meezwemmen in de boeggolf. Wat een mooie beesten O+
Ik ben niet eens zwaarder geworden, nog steeds 81kg. Maar wel dunner merk ik, ik heb toch nog wat getraind.Cardio door rondjes om de boot te zwemmen en ik heb lopen lieren als een beest. Dus waarschijnlijk wat spieren erbij :)
Klinkt heerlijk! *jaloers*
Ja doei.
  zondag 6 mei 2012 @ 14:29:54 #244
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111203057
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:27 schreef the85mc het volgende:
dat klinkt tof! Ik wil ook weer zeilen! We hebben vorig jaar een cursus gedaan, maar sindsdien niet meer op een boot gezeten. M'n ouders hebben een klein zeilbootje in Friesland, maar nog geen tijd gehad om daar gebruik van te maken... -O-
  zondag 6 mei 2012 @ 14:33:11 #245
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111203209
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:33 schreef conleche het volgende:
XM, heel langzaam weer KH's inbouwen en alleen de goede! En ik denk dat je dan icm met de RPM wel meer zal afvallen. Ik vind het knap dat je het hebt volgehouden en ik snap dat je je boterhammen mist en zo, maar je lijstjes zagen er wel veel beter uit, qua groenten en variatie en zo. Probeer dat vast te houden! Verder ben je natuurlijk een lekker wijf sws.

Thnx O+ Broek lijkt nu zelfs strakker te zitten, maar ja, slecht geslapen, niet helemaal fit. Het zal wel.

Ben sowieso van plan om de salades erin te houden als ik op kantoor eet :). Dat bevalt me wel :Y. Vult me meer dan die 2 flutsige boterhammetjes.

Enige wat echt meteen gaat sneuvelen zijn die pannenkoekjes. Niet omdat ze niet lekker zijn, maar omdat je ze nog minstens een week ruikt in huis :{. Ga met gewone kwark ontbijten :). Zonder volle smaakjeskwark erdoor, just the real thing. Dat is die franse kwark van ik dacht 3,4 g kh per 100 gr ofzo.

De plakjes kaas tussendoor bevallen ook wel, houd ik erin, maar ga ook weer fruit eten.

Dus denk dat de dagen er grofweg zo uit gaan zien:

O: 250 gr fr kwark
T: fruit
L: salade OF lunch buiten de deur indien op pad
T: plakjes kaas oid
D: indien L: salade dan: D met carbs. Indien L: carbs: dan D zonder of weinig carbs.

En dan weer RPM erbij :Y.
pi_111203360
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat klinkt tof! Ik wil ook weer zeilen! We hebben vorig jaar een cursus gedaan, maar sindsdien niet meer op een boot gezeten. M'n ouders hebben een klein zeilbootje in Friesland, maar nog geen tijd gehad om daar gebruik van te maken... -O-
Gewoon een dagje plannen in het weekend als het lekker weer is. Ik kom altijd als herboren weer van een boot af. lekker even alles achter je laten en uitwaaien maar! En als je nog zeiltips nodig hebt dan weet je me te vinden!

Nu even de laatste was doen en naar wat vrienden toe :)
  zondag 6 mei 2012 @ 14:38:06 #247
221912 minilot
Nancy boy
pi_111203401
Klinkt goed, 85! Welkom terug!

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Om de gordijnen korter te maken moet ik ze afspelden, en met van dat strijkspul strijken. De enige plek die ik heb om dat te doen is op m'n bed. Vandaar!
Wat stoer dat je dat zelf doet! ^O^
  zondag 6 mei 2012 @ 14:39:47 #248
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111203473
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:36 schreef the85mc het volgende:

[..]

Gewoon een dagje plannen in het weekend als het lekker weer is. Ik kom altijd als herboren weer van een boot af. lekker even alles achter je laten en uitwaaien maar! En als je nog zeiltips nodig hebt dan weet je me te vinden!

Tsja. De boot is in Friesland, ik woon een ruime 1400 km. noordelijk! Dat gwwone dagje plannen is niet zo makkelijk...
pi_111203597
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:39 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Tsja. De boot is in Friesland, ik woon een ruime 1400 km. noordelijk! Dat gwwone dagje plannen is niet zo makkelijk...
O ja das waar ook.. Je woonde in Zweden toch? Aan de zweedse kust kun je ook supermooi zeilen. Als je in het binnenland woont is dat natuurlijk ook nog een takke-eind, maar in de buurt van stockholm en Göteborg kun je ook mooi eilandhoppen.
pi_111203704
Zat vandaag om 1 uur al aan het bier :@ wel na een fietstochtje door het bos.
In totaal zo'n 20km gefietst, moeten we vaker doen en ook iets verder.
  zondag 6 mei 2012 @ 14:54:13 #251
117113 Perruche
Muffin!
pi_111204086
Ik ga zo bananabread maken. Wat zal ik erin doen? Sowieso coconut milk (moet op), maar ook coco snippers, chocolade stukjes, walnoten en hazelnoten wordt een beetje veel denk ik?
  zondag 6 mei 2012 @ 14:55:38 #252
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111204145
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:54 schreef Perruche het volgende:
Ik ga zo bananabread maken. Wat zal ik erin doen? Sowieso coconut milk (moet op), maar ook coco snippers, chocolade stukjes, walnoten en hazelnoten wordt een beetje veel denk ik?
:9 Ik ben tot 20:00 thuis ongeveer *).
  zondag 6 mei 2012 @ 15:00:29 #253
117113 Perruche
Muffin!
pi_111204382
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

:9 Ik ben tot 20:00 thuis ongeveer *).
Oh ik nog wel de hele avond hoor, kom maar lan g :P
pi_111204487
Ik wil kruidenplantjes! Weet alleen nog niet welke.

Heb 2 plekken: hele dag van 10 tot 4 in de felle zon of op een plek waar het best licht is maar waar nooit direct zonlicht komt.

Wat is het beste of is dat per plantje verschillend?
Worry is a misuse of imagination
  zondag 6 mei 2012 @ 15:21:19 #255
255877 Nallie
Einde.
pi_111205314
Perr!! Nom :) ik zou 1 soort noten doen.
Ik heb bananabrownies in de oven staan. Heb er voor de verandering maar geen kokos in gedaan :')
  Moderator zondag 6 mei 2012 @ 15:33:17 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111205753
:W zo naar mijn schoonmoeder dus ik heb nog geen idee wat het daglijstje gaat worden. Wel dat het lekker zal zijn want ze woont in Spanje en haar vriend is Fransman dus ze maakt altijd het beste van de drie landen :9 ben benieuwd!
  zondag 6 mei 2012 @ 15:33:59 #257
43653 sigme
Veraan
pi_111205782
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:02 schreef Probability het volgende:
Ik wil kruidenplantjes! Weet alleen nog niet welke.

Heb 2 plekken: hele dag van 10 tot 4 in de felle zon of op een plek waar het best licht is maar waar nooit direct zonlicht komt.

Wat is het beste of is dat per plantje verschillend?
Basilicum kan goed tegen felle zon. Je kan basilicum goed zaaien. Zo'n potje van de supermarkt blijft meestal niet lang leven.
Op dat andere plekje kan ook vanalles, wat eet je ook echt op? Organo, tijm, munt,, zij allemaal makkelijk en worden meestal ook goed opgegeten.
  zondag 6 mei 2012 @ 15:37:40 #258
43653 sigme
Veraan
pi_111205936
Minilot, dramatica :D!
Ik loop de lange afstanden sowieso vaak op hardloopschoenen, vorige week in Duitsland nog een 19km (met 10,1 km/u!). En ik heb afgelopen 2 a 3 weken helemaal niet blootsvoets gerend; bij de ochtendronde is het me nog te donker.

Het doet nu ook bij gewoon lopen zeer :'). Het doet zeer, linkerkant linkervoet op de wreef, bijna onder de enkel. En wel op het moment dat mijn gewicht op m'n middenvoet rust.
pi_111205997
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Basilicum kan goed tegen felle zon. Je kan basilicum goed zaaien. Zo'n potje van de supermarkt blijft meestal niet lang leven.
Op dat andere plekje kan ook vanalles, wat eet je ook echt op? Organo, tijm, munt,, zij allemaal makkelijk en worden meestal ook goed opgegeten.
Ik eet alles :) hangt een beetje van het recept af dat ik maak..

Van mijn moeder kan ik citroen melisse, salie en tijm krijgen.

Basilicum en munt zijn hier ook favoriet.

Misschien peterselie, knoflook bieslook, oregano?
  zondag 6 mei 2012 @ 15:45:21 #260
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111206308
WB Mc85, klinkt heerlijk! Waar was je ook alweer?

Lekker jeager, rosbief O+

Oregano vind ik altijd een: tja weet niet wat ik er mee moet, plantje
Basilicum vind ik zelf niet zo lekker maar gebruik het wel
Bieslook, altijd handig
Munt, altijd handig
Salie, dat wil ik ook nog wel
  zondag 6 mei 2012 @ 15:46:12 #261
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111206345
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:21 schreef Nallie het volgende:
Perr!! Nom :) ik zou 1 soort noten doen.
Ik heb bananabrownies in de oven staan. Heb er voor de verandering maar geen kokos in gedaan :')
mijn rosbief staat in de oven, een deeg voor chocolate chip cookies in dekoelkast. En ik heb maar een klein strukje gesnoept!

En ik heb yoga gedaan. Nu zo even douchen, en straks even skypen. Wat een fijne dag zo.....
  zondag 6 mei 2012 @ 15:49:47 #262
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111206585
Mijn werkweekend zit er weer op, lang geleden dat het allemaal zonder problemen is verlopen, lekker!
Nu een flesje bier, lekker ontspannen

sigme wat heb je toch weer een afstanden gelopen, je praat erover alsof je even naar de winkel bent gaan wandelen :')
Supergoed zeg! Wel klote van je pijntjes.
pi_111207302
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:54 schreef Perruche het volgende:
Lekker :9 kom je een stukje brengen?
pi_111207562
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:45 schreef uniekhoorn het volgende:
WB Mc85, klinkt heerlijk! Waar was je ook alweer?

Lekker jeager, rosbief O+

Oregano vind ik altijd een: tja weet niet wat ik er mee moet, plantje
Basilicum vind ik zelf niet zo lekker maar gebruik het wel
Bieslook, altijd handig
Munt, altijd handig
Salie, dat wil ik ook nog wel
Oregano is vaak lekker in Italiaanse gerechten!
  zondag 6 mei 2012 @ 16:04:19 #265
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111207619
Wij zijn vandaag naar een school wezen kijken voor de oudste mini. Een prive-school waar een groot deel van de kinderen hier uit de buurt naar toe gaat (het is trouwens een half uur rijden van hier). Toegegeven: Het is een prachtig complex met grote luxe sporthal en zwembad, excellent onderwijs, een eigen manege, grote groene grasvelden, water, daginternaat met eigen kamer en goed eten, structuur, regelmaat en een grote nadruk op sociaal gedrag. De oudleerlingen van deze school komen over het algemeen ook zeer goed terecht naar het schijnt.

Maar ook: jonge arrogante jongens in colbertjes, iedere dag van 07.00 - 19.00 uur van huis, ook zaterdags (!), 500 euro schoolgeld per maand en niet in het laatst het stimuleren van een zeer elitair wij-gevoel..... Over dat laatste had ik een discussie met een bevriend stel, die mijn bedenkingen over dit fenomeen afdeed met de opmerking dat ik dan wel een grote egoist moest zijn omdat ik niet zo gecharmeerd ben van een "wij-gevoel" .....

Voel me nu helemaal naar en leeg. Hoop dat de mini zich nog bedenkt en voor een van de meer normale en open scholen in de omgeving kiest. Bah.

Ontopic
o. havermout
t. peer + probiotisch drankje
l. nudeln met een wat vettige tomatensaus, kipfilet en paprika
t. zo een goede borrel
d. taco's denk ik
pi_111208050
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:36 schreef the85mc het volgende:

[..]

Haha ja ik heb tips nodig! Wil leren zeilen maar durf nooit mee op weekendjes :') stom
  zondag 6 mei 2012 @ 16:12:20 #267
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111208106
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:11 schreef Probability het volgende:

[..]

Haha ja ik heb tips nodig! Wil leren zeilen maar durf nooit mee op weekendjes :') stom
Gewoon een keer een zeilcursus volgen. Is ook nog een leuke vakantie.
pi_111208198
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:03 schreef Probability het volgende:

[..]

Oregano is vaak lekker in Italiaanse gerechten!
Gebruik het vaak als een soort basilicum in pastagerechten. Sausje maken, pasta erdoor roeren en als laatste fijngesneden baailicum/oregano.
  zondag 6 mei 2012 @ 16:14:08 #269
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111208208
Oe wat lastig Tink!
Is mini oud en wijs genoeg om zelf de beslissing te maken?

Ben niet echt van de italiaanse sauzen :@
pi_111208361
Moet je haar wel laten kiezen? Goed terechtkomen is maar relatief. Ik persoonlijk zou het minder belangrijk vinden dat mijn kind één of andere hotshot in het bedrijfsleven zou worden als wel dat het een open en creatief persoon zou worden cq blijven. Zoals je de school omschrijft krijg ik er ook geen prettig gevoel bij, wat verder onbelangrijk is, maar jijzelf dus ook niet en dat is wel belangrijk. :)
  zondag 6 mei 2012 @ 16:16:40 #271
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111208365
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Oe wat lastig Tink!
Is mini oud en wijs genoeg om zelf de beslissing te maken?
Ik vind dat dit soort beslissingen in overleg genomen moeten worden. En haar beste vriendinnetje gaat naar deze school. Net nog even gegoogled. Het motto van de school is Quos xxxx iunxit iunctos non dirimet aetas.“ (Diejenigen, die xxxxxx verbunden hat, kann die Zeit nicht trennen.) Ril.
  zondag 6 mei 2012 @ 16:17:34 #272
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111208431
Tink jij voelt je er duidelijk niet goed bij, jij bent ouder, jij maakt de beslissingen.
  zondag 6 mei 2012 @ 16:18:03 #273
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111208463
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:16 schreef conleche het volgende:
Moet je haar wel laten kiezen? Goed terechtkomen is maar relatief. Ik persoonlijk zou het minder belangrijk vinden dat mijn kind één of andere hotshot in het bedrijfsleven zou worden als wel dat het een open en creatief persoon zou worden cq blijven. Zoals je de school omschrijft krijg ik er ook geen prettig gevoel bij, wat verder onbelangrijk is, maar jijzelf dus ook niet en dat is wel belangrijk. :)
Creativiteit is nou juist een van de speerpunten van deze school.... dat maakt het nou juist zo moeilijk.
Maar genoeg over mij. ER zijn belangrijkere vragen: Wordt/is het wat, met je vakantiescharrel?
pi_111208839
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gewoon een keer een zeilcursus volgen. Is ook nog een leuke vakantie.
Ik zit 'op' zeilen maar ik durf nooit mee :')
  zondag 6 mei 2012 @ 16:26:24 #275
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111208949
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik zit 'op' zeilen maar ik durf nooit mee :')
Heb je geen zwemvest om? Als je niet al te ver van de kant afgaat en er security in de buurt is, is het toch niet eng? Ik heb "afgezeild" bij een beginnende storm, toen scheet ik trouwens wel bagger.
  zondag 6 mei 2012 @ 16:26:25 #276
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111208951
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind dat dit soort beslissingen in overleg genomen moeten worden. En haar beste vriendinnetje gaat naar deze school. Net nog even gegoogled. Het motto van de school is Quos xxxx iunxit iunctos non dirimet aetas.“ (Diejenigen, die xxxxxx verbunden hat, kann die Zeit nicht trennen.) Ril.
als je er zo over voelt, niet doen! Hoe oud is ze? Vriendinnen zijn tijdelijk, natuurlijk. En goed terechtkomen kan op heel veel verschillende manieren, en elke zal z'n voor en z'n nadelen hebben!
pi_111209049
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Heb je geen zwemvest om? Als je niet al te ver van de kant afgaat en er security in de buurt is, is het toch niet eng? Ik heb "afgezeild" bij een beginnende storm, toen scheet ik trouwens wel bagger.
O nee het zeilen zelf vind ik geweldig, ik vind het idee dat ik verplicht een heel programma moet afdraaien dood eng. Brr. Beetje sociale fobie.
  zondag 6 mei 2012 @ 16:31:37 #278
302219 clear_mind
a better life for all
pi_111209212
Ben nu een tijdje bezig. Vooral om afscheid te nemen van een leven met tussendoortjes en zelfs maaltijden met stroop-, kaas-, spekpannekoeken, taartjes met slagroom etc. En, als het lukt om hier vanaf te blijven, dan zet het afvallen zoden aan de dijk.
Gezond eten: het is vooral: niet ongezond eten.
  zondag 6 mei 2012 @ 16:33:25 #279
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111209299
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:31 schreef clear_mind het volgende:
Ben nu een tijdje bezig. Vooral om afscheid te nemen van een leven met tussendoortjes en zelfs maaltijden met stroop-, kaas-, spekpannekoeken, taartjes met slagroom etc. En, als het lukt om hier vanaf te blijven, dan zet het afvallen zoden aan de dijk.
Gezond eten: het is vooral: niet ongezond eten.
Klopt.
pi_111209316
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:18 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Creativiteit is nou juist een van de speerpunten van deze school.... dat maakt het nou juist zo moeilijk.
Maar genoeg over mij. ER zijn belangrijkere vragen: Wordt/is het wat, met je vakantiescharrel?
Co's gerommel in de marge:

SPOILER
  zondag 6 mei 2012 @ 16:38:32 #281
117113 Perruche
Muffin!
pi_111209582
Co O+ wat ben je toch een lekker ding, helemaal sex en de city.
  zondag 6 mei 2012 @ 16:40:26 #282
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111209679
Co.... dat ben jij gewoon...
Wij mogen hpelijk meegenieten :D
pi_111209805
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:33 schreef conleche het volgende:

[..]

Co's gerommel in de marge:

SPOILER
Nice! Wordt vervolgd...
  zondag 6 mei 2012 @ 16:43:49 #284
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111209845
Hmm. Je weet wat ze zeggen he, over mannen die goed kunnen dansen.
pi_111209910
Ik heb andijvie en rode kool en ik wil graag iets lekkers maken want eigenlijk lust ik dat niet :+ nog tips?

Heb al in de dikke vegetarier gekeken en in Jamies Italië en koken met de seizoenen maar zag niet echt iets wat mij aansprak..
  zondag 6 mei 2012 @ 16:45:41 #286
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111209947
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:43 schreef Tinkepink het volgende:
Hmm. Je weet wat ze zeggen he, over mannen die goed kunnen dansen.
Zijn homo?
  zondag 6 mei 2012 @ 16:47:11 #287
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111210020
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:44 schreef Probability het volgende:
Ik heb andijvie en rode kool en ik wil graag iets lekkers maken want eigenlijk lust ik dat niet :+ nog tips?

Heb al in de dikke vegetarier gekeken en in Jamies Italië en koken met de seizoenen maar zag niet echt iets wat mij aansprak..
Zo puur mogelijk houden!
Rode kool zoet met appel, kruidnagel. laurier, gewoon klassiek
Andijvie even roerbakken met ui en knoflook, daarbij een klassiek bloemsausje...
Heel ouderwets, wel heel erg lekker!
pi_111210091
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:47 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Zo puur mogelijk houden!
Rode kool zoet met appel, kruidnagel. laurier, gewoon klassiek
Andijvie even roerbakken met ui en knoflook, daarbij een klassiek bloemsausje...
Heel ouderwets, wel heel erg lekker!
Die variatie lust ik dus niet :+

Op de een of andere manier lust ik geen Hollandse kost. Al het oosterse en exotische gaat er prima in maar Hollands niet zo.

Ik heb vorig jaar pas leren stamppot eten :')
  zondag 6 mei 2012 @ 16:50:34 #289
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111210209
andijvie chips? Ze langzaam roosterein in de oven, met wat peper en zout?

rodekoolsla, met rozijnen en wat amandelen? En een yoghurt dressing?
pi_111210276
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:50 schreef Jagärtrut het volgende:
andijvie chips? Ze langzaam roosterein in de oven, met wat peper en zout?

rodekoolsla, met rozijnen en wat amandelen? En een yoghurt dressing?
Gewoon de hele bladeren roosteren? Dat klinkt wel spannend!
pi_111210391
Welcome back MC. Klinkt als een fijne vakantie inderdaad!

En bananenbrood...jum.

Co: ^O^ Zo doe je dat.

En we mogen Vaiz feliciteren met Chloe *O*
  zondag 6 mei 2012 @ 16:55:42 #292
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111210473
V1 heeft een puddycat? O+
*O*
  zondag 6 mei 2012 @ 16:58:49 #293
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111210641
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:51 schreef Probability het volgende:

[..]

Gewoon de hele bladeren roosteren? Dat klinkt wel spannend!
zoek eens op kale chips op foodgawker.

Ohnee, kale is boerenkool, sorry! 8)7
pi_111210706
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:28 schreef Probability het volgende:

[..]

O nee het zeilen zelf vind ik geweldig, ik vind het idee dat ik verplicht een heel programma moet afdraaien dood eng. Brr. Beetje sociale fobie.
Op wat voor boten vaar je eigenlijk? Beetje valk-achtig? En je hoeft niet per se een zeilprogramma te volgen met CWO's om te kunnen zeilen. Ik heb zelf precies 0 CWO's en ik kan toch wel aardig zeilen. Gewoon met een paar mensen meegaan die het echt kunnen en leren hoe zij het doen en vragen stellen. Dat werkt bij mij het beste. Ik heb deze week ook nog veel geleerd, 2 teamgenoten zijn aan het trainen voor de Olympische Spelen in 2016. Ik heb van hen echt nog veel kunnen leren qua tactiek en zeiltrim.
pi_111210948
Klinkt als een mooie vakantie, mc. :) Volgens mij is het gewoon niet voorbestemd dat jij onder die 80kg gaat komen.. :P

Pff, middagdutjes zijn echt niks voor mij.. brakheid. :')
pi_111211111
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:55 schreef uniekhoorn het volgende:
V1 heeft een puddycat? O+
*O*
O+ Volgens mij wel! Wat leuk!

Zo. Het essay schiet nog steeds niet op. En woensdag moet 't al klaar zijn. Awesome.

Wel net even in de tuin gewerkt en ga zo een eindje hardlopen. Hoofd nog leger maken en dan hopelijk eindelijk eens aan het échte schrijven.. -O-
Ja doei.
  zondag 6 mei 2012 @ 17:14:08 #297
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111211294
Waar moet zoiets over gaan dan Mo?
pi_111211406
Deze is voor het vak 'Power and Resistance in a Globalising World' en heb iets in mijn hoofd zitten op het moment over de nare haatpolitiek van mensen als Wilders die zich superieur voelen als Westerlingen boven álle andere culturen. Ik zóu al een eind kunnen zijn want in mijn vorige versie had ik bijna 2000 woorden van de 3000, maar ik krijg het allemaal niet bij elkaar/aan elkaar gepraat :(
Ja doei.
  zondag 6 mei 2012 @ 17:22:50 #299
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111211639
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:17 schreef motorbloempje het volgende:
Deze is voor het vak 'Power and Resistance in a Globalising World' en heb iets in mijn hoofd zitten op het moment over de nare haatpolitiek van mensen als Wilders die zich superieur voelen als Westerlingen boven álle andere culturen. Ik zóu al een eind kunnen zijn want in mijn vorige versie had ik bijna 2000 woorden van de 3000, maar ik krijg het allemaal niet bij elkaar/aan elkaar gepraat :(
Dat het uberhaupt bestaat :D
Hardlopen, daar kan ik wel over mee praten... doe maar lekker even dan kan je met een blij hoofd weer achter de boeken
  zondag 6 mei 2012 @ 17:25:50 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111211781
Rode kool en andijvie kan je toch ook wel chipjes van maken? Zelfde principe. Of het lekker is? Dat is te checken natuurlijk.
  zondag 6 mei 2012 @ 17:26:02 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111211785
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')