abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 15:58:39 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111169826
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 15:58:57 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111169835
En mijn laatste reacties:

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 07:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Misschien handiger om tips te geven wat niet goed voor je is?
Rijstwafel is nutteloos. Eierkoek is slecht, pizza is slecht, cola is slecht.
Is dit een 'zo at ik tot nu toe'-lijstje of is dit een 'dit leek me een goed lijstje om voortaan te eten'-lijstje?
Dit was het lijstje van gisteren, normaal eet ik nog veel slechter :D En pizza was even omdat het makkelijker was. Maar wat is er mis met rijstwafels :?

quote:
Hoe dan ook; wat je echt moet doen om af te vallen is rommel als cola en yoki uitbannen. Afkicken van cola is onzin, maar als je denkt dat je een overgang nodig hebt, sta jezelf dat dan niet lang toe.
Wat je wel kan drinken? Water en thee dus, maar koffie is qua afvallen ook prima. Karnemelk is ook wel te overzien. Van die rare lightdrankjes: kijk op het etiket.

Als je elke dag 4 cola drinkt dan vind ik terug naar 1 cola al heel wat :D En alleen maar water en thee is toch gewoon saai? :@ Het moet ook wel een beetje leuk blijven :)

quote:
Afvallen is uiteindelijk een kwestie van calorieen en wilskracht.
Je kan prima 2 keer per dag warm eten, als dat eten uit niet teveel calorieen bestaat. Eet lekker groente met een beetje saus/vlees/vis, en dan kan je koningsmalen eten voor een handvol calorieen.
Calorieen schrappen is het makkelijkt door vet te schrappen, dat bevat het meeste calorieen dus bezuinigt het snelst.
Ik let nu vooral op de vetten inderdaad :Y En wat vaker fruit want dat schiet er wel eens bij in. Groenten eet ik al wel genoeg :)

quote:
Wilskracht hebben wordt makkelijker als je suiker schrapt: van suiker krijg je honger.
Sporten is de makkelijkste manier om de verbranding van calorieen te verhogen, dat helpt op beide terreinen.
Nooit geweten dat je van suiker honger kreeg, daar ga ik nu dus goed op letten :Y En sporten zit er helaas niet echt voor mij in, maar meer bewegen zou wel goed voor me zijn. Zoals wandelen en wat vaker fietsen :)

quote:
Gezond afvallen is een kwestie van calorieen en voedingsstoffen. Als je tamelijk precies niet meer calorieen binnenkrijgt dan nodig, dan is het best lastig om wel alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen (vitaminen, mineralen, vezels).
Oplossing 1: eet veel (veel!) groente: praktisch geen calorieen en wel voedingsstoffen
Oplosssing 2: sport. Doordat je dan meer verbrandt mag je meer calorieen eten en is het makkelijker om aan de benodigde voedingssoffen te komen.

Kortom: je kan prima worst op brood blijven eten. Of tweemaal daags warm eten. Als je maar in totaal minder voedingswaarde binnenkrijgt dan je verbruikt en wel genoeg voedingstoffen.
Daar zijn allerlei rekenhulpjes voor, maar vooral voor die balans van calorieen en verbranding zal je toch zelf heel goed moeten opletten hoe jouw lijf reageert: geen internettooltje kan echt uitrekenen hoeveel jij verbrandt.
Bedankt voor alle tips ^O^ Meer bewegen en gezonder eten dus. Cola zal ik proberen uit te gaan bannen maar dat wordt nog wel moeilijk :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 08:46 schreef Mini. het volgende:
Welkom terug MaJo, en succes! :)

Over zoiets als worst versus kip, natuurlijk is kipfilet "beter": meer voedingsstoffen in verhouding tot de hoeveelheid rotzooi die erin zit. Maar dat betekent niet dat je per se geen worst meer mag eten. Je kunt nou eenmaal niet van alles alleen nog maar de optimale variant nemen, het moet wel leuk blijven.
Oh en ik vond de reactie hier op light-dranken ook wel wat zwartwit. Imo kun je het beste gewoon kijken hoe je lichaam erop reageert. De voornaamste reden om die niet te drinken is dat veel mensen er trek van krijgen, maar zat mensen (zoals ik) hebben daar ook weer geen last van en als je dat niet hebt scheelt het wel mooi een boel calorieën.
Thanks ^O^ Ik denk dat variatie ook gewoon goed is, de ene keer worst en daarna weer kipfilet. En heb vandaag gezondigd met brood met vlokken O+ :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_111170024
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:54 schreef minilot het volgende:

[..]

Waar at je dat? Ik zie het hier echt nooit ergens op de kaart staan! Altijd op zoek naar tips voor restaurants met midden-oosteninvloeden. :Y

Ik hou sowieso heel erg van zoetigheid met hartig dus voor mij is het geen punt. Maar even duimen dan mijn lief het ook blieft straks!
Ik moest het even voor je opzoeken:

http://www.safir.nl/?id=1

Ik heb hier een bruiloft gefotografeerd (van Nederlands stel die ook graag hier eet) en mocht mee eten. Was super!
pi_111170062
Alleen water en thee saai? Neuh... :)
Ja doei.
pi_111170180
Hoera, dank An24!
Van alle cuisines heb ik die van het Midden-Oosten toch echt het meeste lief! O+

Overigens net te horen gekregen dat mijn moeder een bakoven heeft gewonnen bij het één of andere iets, en die hoeft ze niet, dus ik mag 'm! Wij hebben al jaren alleen maar een piepklein toaster-oventje en deze is een heel slag groter, dus ik ben helemaal in mijn nopjes. O+
Enige nadeel: plotseling opkomende baklust en dat moet niet, want ik weeg nog stééds zestig kilo! }:| *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_111170190
Nog 1 artikel lezen, en dan zit m'n werkdag er op. DAn nog even boodschappen doen, en ik moet van mezelf m'n boekenkast uitruimen en achter de boeken schoonmaken. Daarna is het weekend.
pi_111170214
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:08 schreef Jagärtrut het volgende:
..en ik moet van mezelf m'n boekenkast uitruimen en achter de boeken schoonmaken. Daarna is het weekend.
Wow! Dat is nou echt het soort klusjes dat ik, zeg maar, nooit doe. :@
pi_111170229
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:08 schreef minilot het volgende:
Hoera, dank An24!
Van alle cuisines heb ik die van het Midden-Oosten toch echt het meeste lief! O+

Overigens net te horen gekregen dat mijn moeder een bakoven heeft gewonnen bij het één of andere iets, en die hoeft ze niet, dus ik mag 'm! Wij hebben al jaren alleen maar een piepklein toaster-oventje en deze is een heel slag groter, dus ik ben helemaal in mijn nopjes. O+
Enige nadeel: plotseling opkomende baklust en dat moet niet, want ik weeg nog stééds zestig kilo! }:| *)
Eetse :*
pi_111170251
Ik eet een cornetto :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:12:56 #10
221912 minilot
Nancy boy
pi_111170330
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Eetse :*
Zeven Marokkaanse gangen in dat Safir van jou, voor vijfenveertig euro. Ik heb meteen mijn lief afgestemd dat het daar volgend weekend wel even van mag komen, na al dat drukke werk van de laatste tijd. *)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:15:02 #11
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111170386
Leuke verrassing van je moeder Minilot!
~ Bonito La Risa ~
pi_111170453
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Wow! Dat is nou echt het soort klusjes dat ik, zeg maar, nooit doe. :@
Het ziet er nu zo uit:

Het is niet het stof erachter, maar vooral de choas die me wat onsrustig maakt...Maar misschien bewaar ik het ook wel tot morgen, een echt zondags klusje...
pi_111170457
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:15 schreef Mixende_match het volgende:
Idd, tof :D
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:18:11 #14
221912 minilot
Nancy boy
pi_111170487
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:15 schreef Mixende_match het volgende:
Ja, ik vond het ook heel aardig! :Y

Ik denk dat ik morgen van weeromstuit maar een hele kalkoen ga roosteren ofzo! *O*
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:18:44 #15
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111170509
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het ziet er nu zo uit:
[ afbeelding ]

Het is niet het stof erachter, maar vooral de choas die me wat onsrustig maakt...Maar misschien bewaar ik het ook wel tot morgen, een echt zondags klusje...
ik heb precies hetzelfde als jij, van de week was ik het spuugzat, ben ik naar de ikea gereden en heb een lading van die zwarte dozen gehaald die er precies inpassen, ieder vak 1 doos, alle rommel uit het vak in die doos.
ik ben nog niet klaar, maar het ziet er al veeel rustiger uit.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:19:06 #16
221912 minilot
Nancy boy
pi_111170523
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Het is niet het stof erachter, maar vooral de choas die me wat onsrustig maakt...
Ah, vandaar. Ik hou juist van rommel - dat scheelt.
Succes dan maar!
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 16:20:55 #17
70532 loveli
N
pi_111170577
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:58 schreef MaJo het volgende:
Ik let nu vooral op de vetten inderdaad :Y
Niet te streng op vetten letten, want vet is niet per definitie slecht (itt suiker ;) ).

Je zenuwstelsel, hormoonhuishouding, hersenen hebben vet nodig. Frituur/chips/koekjes/gebak is niet het juiste vet, volle zuivel, vette vis, avocado, gevogelte, olijfolie wel. En hoewel dierlijk vet in de regel ook op de hoop 'fout vet' gegooid wordt, is dat te kort door de bocht. Ribeye van een mooi dooraderde, grasgevoede koe... :9 Je moet ook niet bang zijn voor roomboter.
crap in = crap out
pi_111170621
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:18 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik heb precies hetzelfde als jij, van de week was ik het spuugzat, ben ik naar de ikea gereden en heb een lading van die zwarte dozen gehaald die er precies inpassen, ieder vak 1 doos, alle rommel uit het vak in die doos.
ik ben nog niet klaar, maar het ziet er al veeel rustiger uit.
dozen zijn altijd zo'n onhandige oplossing vind ik. Ik raak dingen kwijt, vergeet dat ik ze heb en koop nieuwe, etc. Dus, mijn stramien is categorizeren en weggooien.

Ik hou niet van rommel, ik word er zo onrustig van!
pi_111170872
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Moest daar meteen aan denken. Hoe gezellig is het met je logee?
Ja, was erg gezellig. Ben nu weer aan het werk en ga volgende week naar Frankrijk. Dus dat feit is net tot hem doorgedrongen geloof ik en hij is nu op zoek naar een nieuwe bestemming. Hij denkt nu aan een weeshuis helpen ergens in Afrika. Henk, had jij niet zoiets gedaan in Madagaskar? Of elders? PM?

O: 2x beschuit met boter en hagelslag
L: 1 volkoren boterham met mayo sambal en rauwkost en 1 met pindakaas sambal en komkommer. 2 wasa roggecrackers met mayo, sambal en rauwkost
T: witte druiven
T: stukje witte kitkat
T: wodka, katjang
D: Zalm, groenten, rijst.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:37:16 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111171109
Lekker lijstje Co.. nog wat fruit en zuivel?

Siral, looking good! En eten gaat goed zo te zien, laat het de tijd... het gaat niet ineens binnen een maand om, lichaamelijk.

Lijst:
O: kwark en vla
T's: 250 gr. rauwe wortel, 2 appels, peer, tomaat
L: 3 boterhammen met gegrilde kipfilet en curry, beker cup a soup snert, beker melk
T's: sinaasappel, blokje choco, 50 gr zoute stokjes, 4 dropjes
D: zuurkoolovenschotel (hoh gehakt, ui, zuurkool, rookworst,plakjes appel, schijven ananas zuurkool, curry, mosterd en aardappelschijfjes.
T: -
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111171304
Lijstje:

O: Bak magere kwark (pakte verkeerd in de super :( ) met een mango erdoor
L: 2 x boterham geitenkaas (warm) en een boterham filet AM
T: cantaloupe meloen en blokje choco
D: pizza (home made) met alles wat er in de groentelade ligt italiaanse vleeswaren eronder home made tomatensaus met kruiden en zonder kaas.
T: vermoed wat te knabbelen

S: de hut uitruimen en opnieuw indelen nadat ik al het stof eruit geveegd heb, zit nu bij te komen en ben op de helft :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111171394
@mixende_match een zwarte Opel Astra station :)
pi_111171447
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Zeven Marokkaanse gangen in dat Safir van jou, voor vijfenveertig euro. Ik heb meteen mijn lief afgestemd dat het daar volgend weekend wel even van mag komen, na al dat drukke werk van de laatste tijd. *)
haha tof! :9
pi_111171606
Lijstje:

O: geroosterd volkorenbrood met filet American, een gekookt eitje, beker thee met melk
T: Niets
L: broccoli en sperzieboontjes met zelfgemaakte pindasaus :9
T: thee met melk en pure chocola
D: Een zeeduiveltje gebakken in rauwe ham en saffraansaus. Met sperziebonen.
T: rabarber-aardbeicrumble met orangecurd. O+
B: Yoga
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:59:00 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111171753
Zo, ruim 7000 boeken aan het kopen... Mooi 6 gig op mijn foon *O*

Honger maar duurt nog even voor we eten, heb al stokjes, chocolade, augurken met ham op maar het wil niet helpen.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:59:07 #26
221912 minilot
Nancy boy
pi_111171758
Bastilla.
Net op.
Maak het, allemaal!
Mijn god, wat lekker!
:o O+
*O*
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:00:11 #27
221912 minilot
Nancy boy
pi_111171806
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:54 schreef An24 het volgende:
Lijstje:

O: geroosterd volkorenbrood met filet American, een gekookt eitje, beker thee met melk
T: Niets
L: broccoli en sperzieboontjes met zelfgemaakte pindasaus :9
T: thee met melk en pure chocola
D: Een zeeduiveltje gebakken in rauwe ham en saffraansaus. Met sperziebonen.
T: rabarber-aardbeicrumble met orangecurd. O+
B: Yoga
Jouw eten, plus yoga equals een perfecte eet- en beweegdag! O+
pi_111171943
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:00 schreef minilot het volgende:

[..]

Jouw eten, plus yoga equals een perfecte eet- en beweegdag! O+
Vind ik ook, ziet er lekker, gezond en uitgedacht uit :D

Kom ik aan met mn cornetto om mn intake naar 2500 op te schroeven :')
pi_111172122
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:59 schreef minilot het volgende:
Bastilla.
Net op.
Maak het, allemaal!
Mijn god, wat lekker!
*O*
Ziet er lekker uit! Wat is cilantro en is de kaneel niet te overheersend?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:13:52 #30
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111172231
Net van de markt terug. Score: een flespompoen, 2 rode puntpaprika's, 2 gele paprika's, bataten, 8 aubergines en een honingmeloen voor nog geen 5 euro. *)

Lijstje
O: 2 boterhammen worst
L: 2 boterhammen worst
T: bakje kibbeling
T: flink stuk meloen
D: 2 kommen pompoensoep , auberginesalade denk ik
T: yoghurt met fruit
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:17:29 #31
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111172329
Of je WORST lust!

O+
pi_111172444
Dank minilot en Siral. Ik begin langzaam maar gestaag weer in mijn gewenste structuur te komen. Binnenkort ook weer voorzichtig gaan fitnessen en dan blijf ik vast weer strak met lekker eten O+
pi_111172459
quote:
Bastilla.
Net op.
Maak het, allemaal!
Mijn god, wat lekker!
*O*
Oeh dat ziet er lekker uit. :Y :9
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:22:33 #34
221912 minilot
Nancy boy
pi_111172478
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:10 schreef conleche het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit! Wat is cilantro en is de kaneel niet te overheersend?
Da's verse koriander. :)
En je proeft de kaneel inderdaad nogal, maar dat is juist lekker. De rest van de bastilla kan er probleemloos tegenop. Er zitten veel forse smaken in, die in je mond om de aandacht vechten, en zo heb ik mijn eten het liefst. Pittig en hartig en zoet en zuur en rijk en vol en kruidig tegelijk!
:9
pi_111172570
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Da's verse koriander. :)
En je proeft de kaneel inderdaad nogal, maar dat is juist lekker. De rest van de bastilla kan er probleemloos tegenop. Er zitten veel forse smaken in, die in je mond om de aandacht vechten, en zo heb ik mijn eten het liefst. Pittig en hartig en zoet en zuur en rijk en vol en kruidig tegelijk!
:9
:D. Minilot is weer terug. :Y
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:26:59 #36
221912 minilot
Nancy boy
pi_111172602
Sorry! *)
pi_111172618
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:58 schreef MaJo het volgende:
En mijn laatste reacties:

[..]

Dit was het lijstje van gisteren, normaal eet ik nog veel slechter :D En pizza was even omdat het makkelijker was. Maar wat is er mis met rijstwafels :?

Als je elke dag 4 cola drinkt dan vind ik terug naar 1 cola al heel wat :D En alleen maar water en thee is toch gewoon saai? :@ Het moet ook wel een beetje leuk blijven :)

Ik let nu vooral op de vetten inderdaad :Y En wat vaker fruit want dat schiet er wel eens bij in. Groenten eet ik al wel genoeg :)

Nooit geweten dat je van suiker honger kreeg, daar ga ik nu dus goed op letten :Y En sporten zit er helaas niet echt voor mij in, maar meer bewegen zou wel goed voor me zijn. Zoals wandelen en wat vaker fietsen :)

Bedankt voor alle tips ^O^ Meer bewegen en gezonder eten dus. Cola zal ik proberen uit te gaan bannen maar dat wordt nog wel moeilijk :')

Thanks ^O^ Ik denk dat variatie ook gewoon goed is, de ene keer worst en daarna weer kipfilet. En heb vandaag gezondigd met brood met vlokken O+ :@
De kunst is het vinden van jou eigen balans tussen wilskracht, verbranding, voedingswaarde en voedingsstoffen. Post hier je lijstjes, niet alleen krijg je dan soms commentaar en tips, maar je krijgt vooral zelf inzicht in wat je zoal eet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:29:34 #38
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111172682
quote:
Bastilla.
Net op.
Maak het, allemaal!
Mijn god, wat lekker!
*O*
Ziet er lekker uit! Ik heb alleen geen goede oven.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:33:54 #39
221912 minilot
Nancy boy
pi_111172800
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:29 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit! Ik heb alleen geen goede oven.
Ik bak alles al jaren in een toasteroventje van kabouterformaat van één of ander B-merk dat ik, nog in het guldentijdperk, kocht voor Fl. 30,-
Altijd dolle pret mee gehad: als je maar ongeveer weet hoe heet -ie wordt maakt het voor de meeste dingen weinig uit. Echt hoogstaande patisserie vraagt om een betere oven, maar een bastilla kun je desnoods nog in een koekenpan op het vuur afbakken.
(Morgen voor het eerst dus eens een iets beter oventje uitproberen. Ik maak empanada's!)
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 17:35:14 #40
70532 loveli
N
pi_111172844
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:33 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik bak alles al jaren in een toasteroventje van kabouterformaat van één of ander B-merk dat ik, nog in het guldentijdperk, kocht voor Fl. 30,-
Altijd dolle pret mee gehad: als je maar ongeveer weet hoe heet -ie wordt maakt het voor de meeste dingen weinig uit. Echt hoogstaande patisserie vraagt om een betere oven, maar een bastilla kun je desnoods nog in een koekenpan op het vuur afbakken.
(Morgen voor het eerst dus eens een iets beter oventje uitproberen. Ik maak empanada's!)
Hoe rijk ben je en heb je al van het Grote Groene Ei gehoord?
(big green egg, jou kennende ga je googelen, enthousiast worden en zo'n ding willen)
crap in = crap out
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:36:26 #41
221912 minilot
Nancy boy
pi_111172886
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:35 schreef loveli het volgende:

[..]

(big green egg, jou kennende ga je googelen, enthousiast worden en zo'n ding willen)
Ken ik. Ik vind dat ik daar een tuin voor nodig heb. :Y
pi_111172929
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo, ruim 7000 boeken aan het kopen... Mooi 6 gig op mijn foon *O*

Honger maar duurt nog even voor we eten, heb al stokjes, chocolade, augurken met ham op maar het wil niet helpen.
waaro?
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 17:37:56 #43
70532 loveli
N
pi_111172940
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:36 schreef minilot het volgende:

[..]

Ken ik. Ik vind dat ik daar een tuin voor nodig heb. :Y
Daar heb je een punt.
crap in = crap out
pi_111172996
quote:

[..]

_O-
pi_111173006
Lijstje:

O: yoghurt met appel, 3 boterhammen met hagelslag
T: 3 grote wortels
S: 3.5 km hardlopen, 1.5 naar huis wandelen
L: 4 boterhammen met tonijnsalade
T: 2 glazen sinaasappelsap
D: volkorenpasta met tomatensaus met courgette, paprika, wat spekjes en parmezaanse kaas
T: stukje chocola.
pi_111173080
quote:

[..]

Pew, voor ¤2000,- mogen ze hem ook wel het Gouden Ei noemen. :P
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 17:42:38 #47
70532 loveli
N
pi_111173102
Deze zijn ook esthetisch verantwoord en stervensduur.
http://www.komodokamado.com/
crap in = crap out
pi_111173113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:42 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Pew, voor ¤2000,- mogen ze hem ook wel het Gouden Ei noemen. :P
:D
pi_111173147
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:42 schreef loveli het volgende:
Deze zijn ook esthetisch verantwoord en stervensduur.
http://www.komodokamado.com/
Je kan het overdrijven :D

Och zo'n ding koop je 1x in je leven.
Voorlopig heb ik net een skottle braai opgehaald om die eens te testen.
Ga nu maar binnen de oven aanslingeren.
pi_111173210
En het is alweeer tijd om te eten. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')