Dit was het lijstje van gisteren, normaal eet ik nog veel slechterquote:Op zaterdag 5 mei 2012 07:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien handiger om tips te geven wat niet goed voor je is?
Rijstwafel is nutteloos. Eierkoek is slecht, pizza is slecht, cola is slecht.
Is dit een 'zo at ik tot nu toe'-lijstje of is dit een 'dit leek me een goed lijstje om voortaan te eten'-lijstje?
Als je elke dag 4 cola drinkt dan vind ik terug naar 1 cola al heel watquote:Hoe dan ook; wat je echt moet doen om af te vallen is rommel als cola en yoki uitbannen. Afkicken van cola is onzin, maar als je denkt dat je een overgang nodig hebt, sta jezelf dat dan niet lang toe.
Wat je wel kan drinken? Water en thee dus, maar koffie is qua afvallen ook prima. Karnemelk is ook wel te overzien. Van die rare lightdrankjes: kijk op het etiket.
Ik let nu vooral op de vetten inderdaadquote:Afvallen is uiteindelijk een kwestie van calorieen en wilskracht.
Je kan prima 2 keer per dag warm eten, als dat eten uit niet teveel calorieen bestaat. Eet lekker groente met een beetje saus/vlees/vis, en dan kan je koningsmalen eten voor een handvol calorieen.
Calorieen schrappen is het makkelijkt door vet te schrappen, dat bevat het meeste calorieen dus bezuinigt het snelst.
Nooit geweten dat je van suiker honger kreeg, daar ga ik nu dus goed op lettenquote:Wilskracht hebben wordt makkelijker als je suiker schrapt: van suiker krijg je honger.
Sporten is de makkelijkste manier om de verbranding van calorieen te verhogen, dat helpt op beide terreinen.
Bedankt voor alle tipsquote:Gezond afvallen is een kwestie van calorieen en voedingsstoffen. Als je tamelijk precies niet meer calorieen binnenkrijgt dan nodig, dan is het best lastig om wel alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen (vitaminen, mineralen, vezels).
Oplossing 1: eet veel (veel!) groente: praktisch geen calorieen en wel voedingsstoffen
Oplosssing 2: sport. Doordat je dan meer verbrandt mag je meer calorieen eten en is het makkelijker om aan de benodigde voedingssoffen te komen.
Kortom: je kan prima worst op brood blijven eten. Of tweemaal daags warm eten. Als je maar in totaal minder voedingswaarde binnenkrijgt dan je verbruikt en wel genoeg voedingstoffen.
Daar zijn allerlei rekenhulpjes voor, maar vooral voor die balans van calorieen en verbranding zal je toch zelf heel goed moeten opletten hoe jouw lijf reageert: geen internettooltje kan echt uitrekenen hoeveel jij verbrandt.
Thanksquote:Op zaterdag 5 mei 2012 08:46 schreef Mini. het volgende:
Welkom terug MaJo, en succes!
Over zoiets als worst versus kip, natuurlijk is kipfilet "beter": meer voedingsstoffen in verhouding tot de hoeveelheid rotzooi die erin zit. Maar dat betekent niet dat je per se geen worst meer mag eten. Je kunt nou eenmaal niet van alles alleen nog maar de optimale variant nemen, het moet wel leuk blijven.
Oh en ik vond de reactie hier op light-dranken ook wel wat zwartwit. Imo kun je het beste gewoon kijken hoe je lichaam erop reageert. De voornaamste reden om die niet te drinken is dat veel mensen er trek van krijgen, maar zat mensen (zoals ik) hebben daar ook weer geen last van en als je dat niet hebt scheelt het wel mooi een boel calorieën.
Ik moest het even voor je opzoeken:quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Waar at je dat? Ik zie het hier echt nooit ergens op de kaart staan! Altijd op zoek naar tips voor restaurants met midden-oosteninvloeden.![]()
Ik hou sowieso heel erg van zoetigheid met hartig dus voor mij is het geen punt. Maar even duimen dan mijn lief het ook blieft straks!
Wow! Dat is nou echt het soort klusjes dat ik, zeg maar, nooit doe.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:08 schreef Jagärtrut het volgende:
..en ik moet van mezelf m'n boekenkast uitruimen en achter de boeken schoonmaken. Daarna is het weekend.
Eetsequote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:08 schreef minilot het volgende:
Hoera, dank An24!
Van alle cuisines heb ik die van het Midden-Oosten toch echt het meeste lief!![]()
Overigens net te horen gekregen dat mijn moeder een bakoven heeft gewonnen bij het één of andere iets, en die hoeft ze niet, dus ik mag 'm! Wij hebben al jaren alleen maar een piepklein toaster-oventje en deze is een heel slag groter, dus ik ben helemaal in mijn nopjes.![]()
Enige nadeel: plotseling opkomende baklust en dat moet niet, want ik weeg nog stééds zestig kilo!![]()
Zeven Marokkaanse gangen in dat Safir van jou, voor vijfenveertig euro. Ik heb meteen mijn lief afgestemd dat het daar volgend weekend wel even van mag komen, na al dat drukke werk van de laatste tijd.quote:
Het ziet er nu zo uit:quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Wow! Dat is nou echt het soort klusjes dat ik, zeg maar, nooit doe.
Idd, tofquote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:15 schreef Mixende_match het volgende:
Leuke verrassing van je moeder Minilot!
Ja, ik vond het ook heel aardig!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:15 schreef Mixende_match het volgende:
Leuke verrassing van je moeder Minilot!
ik heb precies hetzelfde als jij, van de week was ik het spuugzat, ben ik naar de ikea gereden en heb een lading van die zwarte dozen gehaald die er precies inpassen, ieder vak 1 doos, alle rommel uit het vak in die doos.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het ziet er nu zo uit:
[ afbeelding ]
Het is niet het stof erachter, maar vooral de choas die me wat onsrustig maakt...Maar misschien bewaar ik het ook wel tot morgen, een echt zondags klusje...
Ah, vandaar. Ik hou juist van rommel - dat scheelt.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Het is niet het stof erachter, maar vooral de choas die me wat onsrustig maakt...
Niet te streng op vetten letten, want vet is niet per definitie slecht (itt suikerquote:
dozen zijn altijd zo'n onhandige oplossing vind ik. Ik raak dingen kwijt, vergeet dat ik ze heb en koop nieuwe, etc. Dus, mijn stramien is categorizeren en weggooien.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb precies hetzelfde als jij, van de week was ik het spuugzat, ben ik naar de ikea gereden en heb een lading van die zwarte dozen gehaald die er precies inpassen, ieder vak 1 doos, alle rommel uit het vak in die doos.
ik ben nog niet klaar, maar het ziet er al veeel rustiger uit.
Ja, was erg gezellig. Ben nu weer aan het werk en ga volgende week naar Frankrijk. Dus dat feit is net tot hem doorgedrongen geloof ik en hij is nu op zoek naar een nieuwe bestemming. Hij denkt nu aan een weeshuis helpen ergens in Afrika. Henk, had jij niet zoiets gedaan in Madagaskar? Of elders? PM?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Moest daar meteen aan denken. Hoe gezellig is het met je logee?
haha tof!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Zeven Marokkaanse gangen in dat Safir van jou, voor vijfenveertig euro. Ik heb meteen mijn lief afgestemd dat het daar volgend weekend wel even van mag komen, na al dat drukke werk van de laatste tijd.
Jouw eten, plus yoga equals een perfecte eet- en beweegdag!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:54 schreef An24 het volgende:
Lijstje:
O: geroosterd volkorenbrood met filet American, een gekookt eitje, beker thee met melk
T: Niets
L: broccoli en sperzieboontjes met zelfgemaakte pindasaus![]()
T: thee met melk en pure chocola
D: Een zeeduiveltje gebakken in rauwe ham en saffraansaus. Met sperziebonen.
T: rabarber-aardbeicrumble met orangecurd.![]()
B: Yoga
Vind ik ook, ziet er lekker, gezond en uitgedacht uitquote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Jouw eten, plus yoga equals een perfecte eet- en beweegdag!
Ziet er lekker uit! Wat is cilantro en is de kaneel niet te overheersend?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:59 schreef minilot het volgende:
Bastilla.
Net op.
Maak het, allemaal!
Mijn god, wat lekker!
![]()
![]()
![]()
Oeh dat ziet er lekker uit.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:59 schreef minilot het volgende:
Bastilla.
Net op.
Maak het, allemaal!
Mijn god, wat lekker!
![]()
![]()
![]()
Da's verse koriander.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:10 schreef conleche het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit! Wat is cilantro en is de kaneel niet te overheersend?
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:22 schreef minilot het volgende:
[..]
Da's verse koriander.![]()
En je proeft de kaneel inderdaad nogal, maar dat is juist lekker. De rest van de bastilla kan er probleemloos tegenop. Er zitten veel forse smaken in, die in je mond om de aandacht vechten, en zo heb ik mijn eten het liefst. Pittig en hartig en zoet en zuur en rijk en vol en kruidig tegelijk!![]()
De kunst is het vinden van jou eigen balans tussen wilskracht, verbranding, voedingswaarde en voedingsstoffen. Post hier je lijstjes, niet alleen krijg je dan soms commentaar en tips, maar je krijgt vooral zelf inzicht in wat je zoal eet.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:58 schreef MaJo het volgende:
En mijn laatste reacties:
[..]
Dit was het lijstje van gisteren, normaal eet ik nog veel slechterEn pizza was even omdat het makkelijker was. Maar wat is er mis met rijstwafels
Als je elke dag 4 cola drinkt dan vind ik terug naar 1 cola al heel watEn alleen maar water en thee is toch gewoon saai?
Het moet ook wel een beetje leuk blijven
Ik let nu vooral op de vetten inderdaadEn wat vaker fruit want dat schiet er wel eens bij in. Groenten eet ik al wel genoeg
Nooit geweten dat je van suiker honger kreeg, daar ga ik nu dus goed op lettenEn sporten zit er helaas niet echt voor mij in, maar meer bewegen zou wel goed voor me zijn. Zoals wandelen en wat vaker fietsen
Bedankt voor alle tipsMeer bewegen en gezonder eten dus. Cola zal ik proberen uit te gaan bannen maar dat wordt nog wel moeilijk
ThanksIk denk dat variatie ook gewoon goed is, de ene keer worst en daarna weer kipfilet. En heb vandaag gezondigd met brood met vlokken
![]()
Ziet er lekker uit! Ik heb alleen geen goede oven.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:59 schreef minilot het volgende:
Bastilla.
Net op.
Maak het, allemaal!
Mijn god, wat lekker!
![]()
![]()
![]()
Ik bak alles al jaren in een toasteroventje van kabouterformaat van één of ander B-merk dat ik, nog in het guldentijdperk, kocht voor Fl. 30,-quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:29 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit! Ik heb alleen geen goede oven.
Hoe rijk ben je en heb je al van het Grote Groene Ei gehoord?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik bak alles al jaren in een toasteroventje van kabouterformaat van één of ander B-merk dat ik, nog in het guldentijdperk, kocht voor Fl. 30,-
Altijd dolle pret mee gehad: als je maar ongeveer weet hoe heet -ie wordt maakt het voor de meeste dingen weinig uit. Echt hoogstaande patisserie vraagt om een betere oven, maar een bastilla kun je desnoods nog in een koekenpan op het vuur afbakken.
(Morgen voor het eerst dus eens een iets beter oventje uitproberen. Ik maak empanada's!)
Ken ik. Ik vind dat ik daar een tuin voor nodig heb.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe rijk ben je en heb je al van het Grote Groene Ei gehoord?
(big green egg, jou kennende ga je googelen, enthousiast worden en zo'n ding willen)
waaro?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo, ruim 7000 boeken aan het kopen... Mooi 6 gig op mijn foon
Honger maar duurt nog even voor we eten, heb al stokjes, chocolade, augurken met ham op maar het wil niet helpen.
Daar heb je een punt.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Ken ik. Ik vind dat ik daar een tuin voor nodig heb.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:35 schreef loveli het volgende:
[..]
(big green egg, jou kennende ga je googelen, enthousiast worden en zo'n ding willen)
Pew, voor ¤2000,- mogen ze hem ook wel het Gouden Ei noemen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:35 schreef loveli het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:42 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Pew, voor ¤2000,- mogen ze hem ook wel het Gouden Ei noemen.
Je kan het overdrijvenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:42 schreef loveli het volgende:
Deze zijn ook esthetisch verantwoord en stervensduur.
http://www.komodokamado.com/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |