Dat is wel relevant. Als een Koerd een eigen land wil, dan is hij een Koerd. Is hij een moordenaar, dan is hij een Turk. Er is een groot verschil tussen Turken en Koerden. Koerden hebben in Turkije hogere misdaadscijfers. Zo komt eerwraak bijvoorbeeld veel vaker voor Koerden. Etnisch zijn er nu eenmaal grote verschillen tussen Turken en Koerden. Ik accepteer het niet dat de dader als Turk omschreven wordt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:42 schreef Kirov het volgende:
[..]
Een Koerd uit Turkije is een Turk, een Koerd uit Irak is een Irakees, een Koerd uit Iran is een Iraniër.
Een Turk dus.
http://www.omroepwest.nl/(...)-overval-op-juwelierquote:ZOETERMEER - De politie heeft zondagavond een inval gedaan in een woning in Zoetermeer, volgens buurtbewoners in verband met de overval op de Haagse juwelier Ruud Stratmann.
Met een arrestatieteam werd de voordeur van het huis van de verdachte, aan de Ruivenstraat in Zoetermeer, ingetrapt. De gezochte jongen werd niet gevonden.
Volgens getuigen was hij kort voordat het arrestatieteam kwam via de achterdeur gevlucht. Het zou, volgens de buurtbewoners, gaan om een 18-jarige Koerdische jongen. Eén van de buren zegt de jongen te hebben herkend op de bewakingsbeelden die Omroep West vrijdag uitzond.
Geen commentaar
De politie zelf wil geen commentaar geven aan Omroep West. Een woordvoerder meldt slechts dat de inval onderdeel is van een 'lopend justitieel onderzoek' en dat er in de zaak rond de juwelier 'geen aanhoudingen zijn verricht'.
Vorige week werd de Haagse juwelier Stratmann overvallen door twee mannen. Hij kwam bij die overval om het leven. Vrijdag gaf de politie bewakingsbeelden vrij waarop de twee overvallers duidelijk zichtbaar waren. Ook werd door de politie 15.000 euro tipgeld uitgeloofd.
Lekker belangrijk. Je laat je wel kennen door zo iets onbenulligs.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is wel relevant. Als een Koerd een eigen land wil, dan is hij een Koerd. Is hij een moordenaar, dan is hij een Turk. Er is een groot verschil tussen Turken en Koerden. Koerden hebben in Turkije hogere misdaadscijfers. Zo komt eerwraak bijvoorbeeld veel vaker voor Koerden. Etnisch zijn er nu eenmaal grote verschillen tussen Turken en Koerden. Ik accepteer het niet dat de dader als Turk omschreven wordt.
Als de nationaliteit toch vermeld gaat worden, dan moet dat naar mijn mening wel correct gebeuren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:54 schreef TLC het volgende:
Wat maakt dat nou uit wat voor nationaliteit ze hebben, al waren ze geboren in een molen met op de achtergrond een tulpenweide, droegen ze van kinds af aan klompen en heten ze Jan of Henk en kijken ze in hun vrije tijd naar TROS Muziekfeest op het plein, als de doodstraf er niet is gooi ze dan maar in een cel en gooi de sleutel weg.
Over de dood van een ander geld verdienen, bahquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:55 schreef .Masturbatron. het volgende:
wie wilt kan hier een condoleance achterlaten:
http://www.mensenlinq.nl/(...)=4356781&pid=4356782
ga ik maar even doen
Dan zal het dus wel een Turk worden want in Nederland kennen wij geen Kurdistan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als de nationaliteit toch vermeld gaat worden, dan moet dat naar mijn mening wel correct gebeuren.
Alsof de Koerdische nationaliteit bestaatquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als de nationaliteit toch vermeld gaat worden, dan moet dat naar mijn mening wel correct gebeuren.
Yep. En je spreekt jezelf tegen Polderturk want Turkije wilt dat ook niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:57 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dan zal het dus wel een Turk worden want in Nederland kennen wij geen Kurdistan.
Correctie. Als ze het over zijn afkomst hebben zou dat correct moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:57 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dan zal het dus wel een Turk worden want in Nederland kennen wij geen Kurdistan.
Een Koerd uit Turkije is in Nederland gewoon een Turk. Als iemand uit Eindhoven een misdrijf heeft gepleegd noemen we hem ook geen Brabander of Brabantse Nederlander maar gewoon Nederlander.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
Correctie. Als ze het over zijn afkomst hebben zou dat correct moeten gebeuren.
Dit dusquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:56 schreef polderturk het volgende:
Hopelijk worden de schoften snel gepakt.
Als het een Antiliaan betreft met een Nederlandse nationaliteit, dan wordt de Antiliaanse afkomst ook vermeld.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:04 schreef YazooW het volgende:
[..]
Een Koerd uit Turkije is in Nederland gewoon een Turk. Als iemand uit Eindhoven een misdrijf heeft gepleegd noemen we hem ook geen Brabander of Brabantse Nederlander maar gewoon Nederlander.
Maar het verschil tussen Kurdistan en de Nederlandse Antillen is dat de Nederlandse Antillen erkend is door de westerse wereld en Kurdistan niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:20 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als het een Antiliaan betreft met een Nederlandse nationaliteit, dan wordt de Antiliaanse afkomst ook vermeld.
Wat een onzin logica. Dan mag een Koerd zichzelf ook geen Koerd noemen volgens jou redenatie. Dat Koerden geen eigen land hebben wil niet zeggen dat Koerden geen Koerden meer zijn. Een appel is een appel en geen peer.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:26 schreef YazooW het volgende:
[..]
Maar het verschil tussen Kurdistan en de Nederlandse Antillen is dat de Nederlandse Antillen erkend is door de westerse wereld en Kurdistan niet.
Je benoemt de nationaliteit van een crimineel. Kurdistan is geen officieel land. Wil je toch perse Koerd zeggen dan zal je eerst Kurdistan moeten erkennen.
Een Marokkaan die hier een misdaad begaat gaan we natuurlijk ook geen Berber ofzo noemen maar gewoon Marokkaan.
dat is geen onzin.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:30 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat een onzin logica. Dan mag een Koerd zichzelf ook geen Koerd noemen volgens jou redenatie. Dat Koerden geen eigen land hebben wil niet zeggen dat Koerden geen Koerden meer zijn. Een appel is een appel en geen peer.
Fijn dat je ff een volgtopic doet....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:46 schreef polderturk het volgende:
De daders zijn bekend. Het betreft een Koerd en een Georgier
Een Koerd mag zichzelf van mij best een Koerd noemen, iedereen anders mag dat ook van mij. Maar als het gaat om officiële berichtgevingen van de politie kan je niet iemand een nationaliteit geven die officieel niet bestaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:30 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat een onzin logica. Dan mag een Koerd zichzelf ook geen Koerd noemen volgens jou redenatie. Dat Koerden geen eigen land hebben wil niet zeggen dat Koerden geen Koerden meer zijn. Een appel is een appel en geen peer.
Als een Koerd een eigen land wil, dan bestaan Koerden wel. Echter, als een Koerd iemand vermoord is hij een Turk, want Koerdistan bestaat niet. Bullshit redenering dus.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:28 schreef De_Dakgoot het volgende:
oftewel een turk en een georgier.
want koerdistan bestaat niet
Het gaat niet om de nationaliteit maar om de afkomst. Jij bent wel hypocriet bezig. Als een Koerd een eigen land wil mogen ze van jou wel Koerd genoemd worden. Vermoorden ze echter iemand dan mogen ze geen Koerd genoemd worden. Pure hypocrisie dus.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Een Koerd mag zichzelf van mij best een Koerd noemen, iedereen anders mag dat ook van mij. Maar als het gaat om officiële berichtgevingen van de politie kan je niet iemand een nationaliteit geven die officieel niet bestaat.
Maar hoe kan een Nederlandse instantie het nu over een Koerdische nationaliteit hebben als de Nederlandse staat Kurdistan helemaal niet erkent?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het gaat niet om de nationaliteit maar om de afkomst. Jij bent wel hypocriet bezig. Als een Koerd een eigen land wil mogen ze van jou wel Koerd genoemd worden. Vermoorden ze echter iemand dan mogen ze geen Koerd genoemd worden. Pure hypocrisie dus.
Dus de Nederlandse media mag het ook niet meer over Koerden hebben op tv? De PKK mogen ook geen Koerden meer mogen genoemd?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:37 schreef YazooW het volgende:
[..]
Maar hoe kan een Nederlandse instantie het nu over een Koerdische nationaliteit hebben als de Nederlandse staat Kurdistan helemaal niet erkent?
http://www.hartvannederla(...)-met-moord-juwelier/quote:De politie Haaglanden heeft dinsdagavond een inval gedaan in een woning in Den Haag in verband met de roofmoord op juwelier Ruud Stratmann. In het huis is niemand aangetroffen, laat een politiewoordvoerder weten. Zondagavond deed de politie al een inval in Zoetermeer in verband met deze zaak.
tis gewoon een turk en een marokaanquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:46 schreef polderturk het volgende:
Het is toch hardstikke duidelijk dat het een Koerd betreft. Ik zie het gelijk. Ik zie het aan de vorm van het gezicht en de huidskleur. Koerden zijn stukken donkerder dan Turken in het algemeen:
[ afbeelding ]
Media mag zeggen wat ze zelf willen, en als ze het over Koerden hebben moeten ze ook gewoon lekker Koerden zeggen. Ik snap jou punt ook wel dat een Koerd niet een Turk is, maar bij opsporingsberichten waar een nationaliteit vermeld wordt kan je niet een fictief land neerzetten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus de Nederlandse media mag het ook niet meer over Koerden hebben op tv? De PKK mogen ook geen Koerden meer mogen genoemd?
Als ze het over AFKOMST hebben, dan mag er bij een opsporingsbericht vermeld worden dat het om een Koerd gaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:49 schreef YazooW het volgende:
[..]
Media mag zeggen wat ze zelf willen, en als ze het over Koerden hebben moeten ze ook gewoon lekker Koerden zeggen. Ik snap jou punt ook wel dat een Koerd niet een Turk is, maar bij opsporingsberichten waar een nationaliteit vermeld wordt kan je niet een fictief land neerzetten.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:09 schreef Jian het volgende:
Ik hoop dat ze ontsnappen naar het buitenland en nooit meer terugkomen, dan zijn we ze tenminste kwijt. Als ze gepakt worden, dan zijn ze over een jaartje of 6 weer back in business
Recht is ze 30 jaar vastzetten of een bussie rattengif bij ze naar binnen kieperen, maar dat gaat 'm niet worden. Uiteindelijk 6 jaar krijgen vind ik geen recht, dan staan ze weer buiten als ze 25 zijn, vandaar!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:14 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]![]()
dan is er dus geen recht gedaan
De Turk. (denk ik)quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:22 schreef mrstylo het volgende:
Maar welke van de 2e had de moord gepleegd?
dat is niet niks, goed dat ze dat doetquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:56 schreef alors het volgende:
Moeder heeft een oproep gedaan bij de Nos dat haar zoon zich moet melden..
Zover waren wij ook.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:58 schreef Nystiq het volgende:
http://imgur.com/V610S
Pff, die rechter ken ik van school. Hij heet Ziya.
Ik weet niet veel over hem, alleen dat hij een "rapper" was. Verder was hij gewoon rustig op school.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:59 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Zover waren wij ook.
Vertel meer over hem.
Nee, dat heet hij al gedaan. Ze herkende haar eigen zoon niet op de beelden ofzo? Zullen we straks weer horen dat hij verkeerde vrienden heeft, dat hij er he-le-maal niets aan kon doen? En dat hij zich daarnaast gedwongen voelde een juwelier te overvallen omdat hij zich altijd zo gediscrimineerd voelde, kon ner-gens werk vinden, snif. Arme arme knul, wie brengt hem een bosje rozen, voor op zijn hoed.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:00 schreef Travel. het volgende:
''Ik weet hij gaat niks verkeerd doen'' Uhh fout gedacht mevrouw.
We weten toch nog niet wie de trekker heeft overgehaald?quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:06 schreef yavanna het volgende:
Nee, dat heet hij al gedaan. Ze herkende haar eigen zoon niet op de beelden ofzo? Zullen we straks weer horen dat hij verkeerde vrienden heeft, dat hij er he-le-maal niets aan kon doen? En dat hij zich daarnaast gedwongen voelde een juwelier te overvallen omdat hij zich altijd zo gediscrimineerd voelde, kon ner-gens werk vinden, snif. Arme arme knul, wie brengt hem een bosje rozen, voor op zijn hoed.
Oh nee, wacht, het échte slachtoffer is dood en zijn familie en vrienden hebben levenslang.
Dit. Polderturk is echt grappigquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:28 schreef De_Dakgoot het volgende:
oftewel een turk en een georgier.
want koerdistan bestaat niet
En dit. Turkije (er)kent geen koerden, dus het zijn Turken. Op de paspoort staat ook gewoon Turkije. Het is een Turk klaar.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:17 schreef mrstylo het volgende:
Koerden zijn Turken maar als ze slechte dingen doen zijn het weer Koerden?En waar is het bewijs dat hij een Koerd is? Poldermongool?
Dit inderdaad. Het is net alsof men voortaan ook gaat vermelden dat de dader een Fries is wanneer hij uit Heerenveen komt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:10 schreef Rechten_Student het volgende:
En dit. Turkije (er)kent geen koerden, dus het zijn Turken. Op de paspoort staat ook gewoon Turkije. Het is een Turk klaar.
Ik schrijf toch niet dat de zoon van deze moeder de trekker overhaalde. Hij was de winkel aan het overvallen, dader dus sowieso, geen slachtoffer. Wie de trekker overhaalde is volgens mij, nog, niet bekend gemaakt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:08 schreef AryaMehr het volgende:
Dader is toch gewoon een Turk met een Koerdische achtergrond?
[..]
We weten toch nog niet wie de trekker heeft overgehaald?
Ja, maar een overval is totaal iets anders dan moord. Veel vragen die nog beantwoordt moeten worden inderdaad.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:12 schreef yavanna het volgende:
Ik schrijf toch niet dat de zoon van deze moeder de trekker overhaalde. Hij was de winkel aan het overvallen, dader dus sowieso, geen slachtoffer. Wie de trekker overhaalde is volgens mij, nog, niet bekend gemaakt.
Klopt. Hopelijk worden ze snel opgepakt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, maar een overval is totaal iets anders dan moord. Veel vragen die nog beantwoordt moeten worden inderdaad.
Volgens mij hadden ze ook de moord op beeld? En kunnen ze wel voor moord veroordeeld worden, in plaats van doodslag?quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, maar een overval is totaal iets anders dan moord. Veel vragen die nog beantwoordt moeten worden inderdaad.
Doodslag is aannemelijker, alhoewel moord theoretisch gezien ook gewoon mogelijk is. Het ligt er maar net aan met welke intentie de beide mannen de juwelier ingingen. Die schoten hadden ze inderdaad op beeld, dus waarschijnlijk weten ze wel wie van de twee de trekker heeft overgehaald.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:35 schreef Doler12 het volgende:
Volgens mij hadden ze ook de schoten op beeld? En kunnen ze wel voor moord veroordeeld worden, in plaats van doodslag?
Maar dat is natuurlijk bijna onmogelijk te bewijzen. Maar wie weet, misschien hebben ze wel wraak genomen voor iets. Laten we het onderzoek afwachten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Doodslag is aannemelijker, alhoewel moord theoretisch gezien ook gewoon mogelijk is. Het ligt er maar net aan met welke intentie de beide mannen de juwelier ingingen. Die schoten hadden ze inderdaad op beeld, dus waarschijnlijk weten ze wel wie van de twee de trekker heeft overgehaald.
Vertel meer over hem man.quote:
Hij had de rapnummer opgenomen in buurtcentrum 'De Bras' in Ypenburg.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:58 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Vertel meer over hem man. Welke nationaliteit was hij enzo.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:50 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Maar wie weet, misschien hebben ze wel wraak genomen voor iets.
Gangsta rapquote:
Misschien dat de Turken nog een genocide kunnen plegen om het 'probleem' op te lossen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is wel relevant. Als een Koerd een eigen land wil, dan is hij een Koerd. Is hij een moordenaar, dan is hij een Turk. Er is een groot verschil tussen Turken en Koerden. Koerden hebben in Turkije hogere misdaadscijfers. Zo komt eerwraak bijvoorbeeld veel vaker voor Koerden. Etnisch zijn er nu eenmaal grote verschillen tussen Turken en Koerden. Ik accepteer het niet dat de dader als Turk omschreven wordt.
Turk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:00 schreef Nystiq het volgende:
[..]
Hij had de rapnummer opgenomen in buurtcentrum 'De Bras' in Ypenburg.
Hij is koerd.
Gewoon veroordelen en in de bak gooien, net als deze twee mafketels Maar voor Nielsch is dat heel moeilijk, die wilt liever daders het land uitsturen, ook al krijgen ze geen straf. Fuck de nabestaande en gerechtigdheid!quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:11 schreef boekenplank het volgende:
Is er ooit een topic geopend over de autochtoon Rick Halman, die zomaar uit woede, of gekte zeker 1 en waarschijnlijk 2 mensen heeft doodgeschoten? Wat gaan we met de deze autochtoon doen Nielsch?
We hadden het alleen maar over eventuele intenties. Zeer waarschijnlijk is het gewoon een overval die verkeerd is afgelopen. Maar wie weet wat er in de maffe koppies omgaat van zulke gasten.quote:
Geen een van allebei.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:32 schreef polderturk het volgende:
[..]
En jij? Ben jij een Turk of een Koerd?
Verdachte is gewoon een Turk. Heeft waarschijnlijk een Turkse paspoort en staat ingeschreven in de Turkse consulaat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:32 schreef polderturk het volgende:
[..]
En jij? Ben jij een Turk of een Koerd?
Dit dus. Dit maakt hem een Turk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:35 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Verdachte is gewoon een Turk. Heeft waarschijnlijk een Turkse paspoort en staat ingeschreven in de Turkse consulaat.
Ja dit.quote:
Echt he. ALS je het dan doet wil je er toch nog wel zo zeker van zijn dat je een grote kans maakt om er mee weg te komen maar dit is wel zo oliedom en zinloos. Sowieso is een misdrijf plegen natuurlijk in en in triest maar deze gasten spannen toch wel de kroonquote:Op woensdag 2 mei 2012 01:13 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Gangsta rapIk blijf mij toch verbazen dat iemand zo stom is om een roofoverval te plegen en dan er ook nog in faalt en iemand dood maakt. Gewoon de levens verwoest van de nabestaande en de hele buurt angst aangejaagd. En voor wat? Geld om de gangsta rapper uit te hangen?
Bij Buch in de bajes zie je ook allemaal van die mannetjes. "Ja ik wil zo snel mogelijk geld verdienen, nee niet werken voor een baas elke dag geld hebben."
Grappig is dat echt op allerlei websites ineens allemaal Turken ziet opduiken die heel duidelijk willen maken dat de verdachte Koerd is en geen Turks. Alsof enkel een Koerd hier toe in staat is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:36 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Dit dus. Dit maakt hem een Turk.
Precies, natuurlijk willen ze de dader afstempelen als een Koerd, want dan staan de Koerden in een nog slechter daglicht. Maar o-wee als je praat over een (onafhankelijke) Kurdistan, nee dan klinken Koerden ze wereldvreemd in de oren.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:38 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Grappig is dat echt op allerlei websites ineens allemaal Turken opduiken die heel duidelijk willen maken dat de dader Koerd is en geen Turks. Alsof enkel een Koerd hier toe in staat is.
Ik was in eerste instantie wel benieuwd naar de afkomst, maar echt overal duiken mensen op die hun straatje willen schoonvegen en de dader het liefst als Koerd willen bestempelen. Waarschijnlijk zijn al die Turken deze man alweer vergeten:quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:40 schreef Doler12 het volgende:
Wat maakt het nou uit wat hij is? Straks is die Georgiër ook misschien wel een Abchazen uit Georgië en dus geen 'echte Georgiër.' Maakt dat nou wat uit voor deze misdaad? De familie van het slachtoffer kan dat totaal niet boeien
quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:40 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Precies, natuurlijk willen ze de dader afstempelen als een Koerd, want dan staan de Koerden in een nog slechter daglicht. Maar o-wee als je praat over een (onafhankelijke) Kurdistan, nee dan klinken Koerden ze wereldvreemd in de oren.
Turken zijn echt de meest hypocriete mensen ooit, geen wonder dat ze bijna met elk land/rijk/volk oorlogen hebben gehad, niemand mag ze.
Deze gasten zijn nog voortvluchtig dan gelden er andere regelsquote:Op woensdag 2 mei 2012 01:37 schreef Rechten_Student het volgende:
Trouwens, even nog een vraagje:
De identiteit van de verdachtes is volledig openbaar gemaakt met foto en al, mag dit eigenlijk wel?
Volgens mij mocht dat toch pas echt na de veroordeling. Of zit ik fout?
Ik was verbaasd dat het in Delft heeft plaatsgevonden en vond het vreemd dat ik er niets over had gehoord; bleek het voorgevallen te zijn in 1983.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik was in eerste instantie wel benieuwd naar de afkomst, maar echt overal duiken mensen op die hun straatje willen schoonvegen en de dader het liefst als Koerd willen bestempelen. Waarschijnlijk zijn al die Turken deze man alweer vergeten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cevdet_Yilmaz
Is redelijk oud ja.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik was verbaasd dat het in Delft heeft plaatsgevonden en vond het vreemd dat ik er niets over had gehoord; bleek het voorgevallen te zijn in 1983..
Ze zijn voortvluchtig.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:37 schreef Rechten_Student het volgende:
De identiteit van de verdachtes is volledig openbaar gemaakt met foto en al, mag dit eigenlijk wel?
Maar volgens de moeder van één van die twee beestmensen is haar larf wel "rustig" en "respectvol".quote:Op woensdag 2 mei 2012 06:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ze zijn voortvluchtig.
Ze zijn vuurwapengevaarlijk
En er is natuurlijk geen twijfel dat ze de overval/moord gepleegd hebben.
Dat kan toch ook heel goed zo zijn? In ieder geval kan zijn moeder of omgeving dit zo ervaren.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:09 schreef Ferdo het volgende:
Maar volgens de moeder van één van die twee beestmensen is haar larf wel "rustig" en "respectvol".
Ik hoorde het ook net op de radio: een lieve jongen, doet nooit wat fout, dan hoef je ook niet te vluchten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:09 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar volgens de moeder van één van die twee beestmensen is haar larf wel "rustig" en "respectvol".
Tegen zijn moeder zal hij wel altijd lief zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat kan toch ook heel goed zo zijn? In ieder geval kan zijn moeder of omgeving dit zo ervaren.
Ik miste alleen nog het gedeelte over zijn gouden hart.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik hoorde het ook net op de radio: een lieve jongen, doet nooit wat fout, dan hoef je ook niet te vluchten.
[..]
Tegen zijn moeder zal hij wel altijd lief zijn.
Wellicht is hij dat tegenover zijn omgeving ook?quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:10 schreef Karina het volgende:
Tegen zijn moeder zal hij wel altijd lief zijn.
Maar hoeveel overvallers zullen hun eigen familieleden/vrienden beroven?quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wellicht is hij dat tegenover zijn omgeving ook?
Dan is die opmerking van haar toch ook niet zo raar? En wellicht was die jongen ook tegenover anderen gewoon 'rustig'.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:14 schreef Ferdo het volgende:
Maar hoeveel overvallers zullen hun eigen familieleden/vrienden beroven?
Blijft het nog steeds nogal cru om met zo'n reactie te komen als je uitwerpsel een overval met dodelijke afloop op zijn geweten heeft.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dan is die opmerking van haar toch ook niet zo raar? En wellicht was die jongen ook tegenover anderen gewoon 'rustig'.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-straf-krijgen.dhtmlquote:'Turk, geef je aan! Je moet straf krijgen'
'Het is een lieve jongen', zegt vader Grigolia over zijn van de roofmoord op de Haagse juwelier Ruud Stratmann verdachte zoon Sandro. Hij heeft de politie gesproken, maar kan er niets meer van zeggen. 'Het is te erg', zegt hij met haperende stem. De oma van Sandro's eveneens voorvluchtige kompaan Ziya kan alleen nog maar huilen. 'Ik heb de hele nacht niet geslapen. Hoe heeft hij dit kunnen doen? Ik ken hem zo niet.' Woorden schieten haar te kort.
Ook buurtbewoners kunnen bijna niet geloven wat het duo mogelijk op de kerfstok heeft. 'Ik woonde naast juwelier Stratmann', zegt een van Grigolia's buren. 'Nu woon ik naast zijn moordenaar.' Het gezin staat als 'normaal' te boek in de wijk. Niets wees er de afgelopen dagen op dat de, beiden 19-jarige, jongens een roofmoord hadden gepleegd. Ziya Borukcu vierde vorige week vrijdag nog feest op een familiebruiloft, vertelt zijn oom.
'Ik heb niet aan hem gemerkt', zegt de man tegen het Algemeen Dagblad. Toch zijn er ook aanwijzingen dat het niet goed zat met de jongens. 'Ziya was lui, wilde niet werken en eigenlijk ook niet naar school.' De jongemannen kenden elkaar al jaren, hingen samen rond op straat en rookten wiet. 'Hij had verkeerde vrienden', zegt een buurmeisje. Jongeren bleven, omdat ze vonden dat hij niet deugde, uit zijn buurt.
Beveiligingsdiploma
Ziya lijkt zijn leven op de rails te hebben als hij zijn beveiligingsdiploma haalt. Hij heeft ruzie met zijn moeder, en heeft haar huis in Zoetermeer verlaten, maar klopt aan bij zijn oom voor onderdak. Met een vast adres kan hij solliciteren naar een baan als beveiliger. Jongeren die wel met hem omgingen, hadden 'De Turk' nooit tot moord in staat geacht. 'Een overval zoals deze is echt niets voor hem', zegt een van hen.
Hij geeft Ziya een goede raad: 'Turk, geef je aan! Met wat jij gedaan hebt, kun je niet leven. Je moet straf krijgen.' Of Ziya zich van zijn woorden iets aantrekt, betwijfelt hij. 'Ik geloof dat hij zich door de politie laat doodschieten, als hij geen zelfmoord pleegt. Het maalt nu in zijn hoofd.'
Klopjacht in België
Gisteren breidde de klopjacht op de twee overvallers zich uit naar België. De politie heeft het sterke vermoeden dat Grigolia en Borukcu naar onze zuiderburen zijn gevlucht. Nederlandse en Belgische rechercheurs zetten alles op alles om de jongemannen aan te houden. Gisteren werden hun foto's en volledige namen vrijgegeven. Iets dat slechts bij hoge uitzondering voorkomt. De ouders kunnen, of willen, niet zeggen waar het duo uithangt.
'Ik wil dat je terugkomt naar hier, naar de politie of naar huis', zei de moeder van een van hen gisteren in een telefoongesprek met de NOS. De politie laat bij de klopjacht geen middel onbenut. Bewakingsbeelden uit de juwelierszaak van Stratmann, die op Youtube werden geplaatst en de overval 'live' tonen, werden meer dan 70.000 keer bekeken. De foto's van het duo zijn overal op internet te vinden. In de buurt werd geflyerd. Ook werd een beloning van 15.000 euro uitgeloofd voor de tip die leidt tot hun arrestatie.
Mensen kunnen vandaag afscheid nemen van juwelier Ruud Stratmann. De gesloten kist met daarin het lichaam van Stratmann staat in de winkel. Van 10.00 tot 17.00 uur kunnen mensen afscheid nemen. De crematie is aanstaande vrijdag.
Veel van die jongens kunnen hun ouders nog wijsmaken dat ze geslaagd advocaat zijn oid. Die ouders weten waarschijnlijk niet eens wat de reclassering is. Heb je die moeder haar Nederlands gehoord?quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:18 schreef AntiChrist het volgende:
ja heel rustig , de moeder was zich natuurlijk ook niet bewust van het feit dat meneer bij de reclassering liep.... dat moeten alle rustige en lieve jongens.
Dan heeft zijn moeder zeker ook niet in de gaten dat hij al bij de reclassering liep? Daar kom je niet omdat je de tulpen van je buurman water geeft.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat kan toch ook heel goed zo zijn? In ieder geval kan zijn moeder of omgeving dit zo ervaren.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:18 schreef AntiChrist het volgende:
ja heel rustig , de moeder was zich natuurlijk ook niet bewust van het feit dat meneer bij de reclassering liep.... dat moeten alle rustige en lieve jongens.
Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten?quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:28 schreef Wokkel het volgende:
Dan heeft zijn moeder zeker ook niet in de gaten dat hij al bij de reclassering liep? Daar kom je niet omdat je de tulpen van je buurman water geeft.
toch te erg dat als je geeneens nederlands kunt of iets af weet van de nederlandse samenleving dat je je wel mag voortplanten met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:27 schreef alors het volgende:
[..]
Veel van die jongens kunnen hun ouders nog wijsmaken dat ze geslaagd advocaat zijn oid. Die ouders weten waarschijnlijk niet eens wat de reclassering is. Heb je die moeder haar Nederlands gehoord?
Bronquote:Ouders laffe rovers weigeren hulp
De ouders van de twee laffe daders die juwelier Ruud Stratmann in Den Haag hebben overvallen en vermoord, weigeren medewerking aan de opsporing van hun zoons. De politie heeft daarom de namen en foto's van de jongens bekendgemaakt en vrijgegeven.
Met zo'n bekrompen opmerking had ik liever gezien dat jouw ouders zo'n voortplantingsverbod hadden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:29 schreef jabiba het volgende:
toch te erg dat als je geeneens nederlands kunt of iets af weet van de nederlandse samenleving dat je je wel mag voortplanten met alle gevolgen van dien.
waarbij bij joran je nog kunt begrijpen dat de moeder geloofd in zijn onschuld de eerste keer.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:29 schreef Marrije het volgende:
De moeder van Joran is hem na de verdwijning van natalie holloway toch ook blijven opzoeken in de gevangenis enzo, pas na zijn tweede moord nam ze afstand van hem door hem niet op te zoeken in de gevangenis. Ik bedoel maar, veroordelen wat je kind doet is 1 maar als moeder blijf je ook de goede dingen heel lang in je kinderen zien.
Die moeder zegt toch ook dat ze niet gelooft dat haar zoon de trekker heeft overgehaald?quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:31 schreef jabiba het volgende:
waarbij bij joran je nog kunt begrijpen dat de moeder geloofd in zijn onschuld de eerste keer.
Deze gasten staan op bewalkingsbeelden.
hoezo?quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Met zo'n bekrompen opmerking had ik liever gezien dat jouw ouders zo'n voortplantingsverbod hadden.
bij joran was het zo vaag en geen bewijs dat alles van indirect bewijs af hing.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:32 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Die moeder zegt toch ook dat ze niet gelooft dat haar zoon de trekker heeft overgehaald?
Ik denk dat het bij de ouders van deze jongens ook nog niet echt is doorgedrongen. Ook al zie je iemand dood in zn kist liggen, de dag erna kan het maar zo door je hoofd gaan dat je denkt dat iemand zo weer binnen kan komen stappen. Sommige gebeurtenissen zijn zo heftig dat het even tijd nodig heeft.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:31 schreef jabiba het volgende:
[..]
waarbij bij joran je nog kunt begrijpen dat de moeder geloofd in zijn onschuld de eerste keer.
Deze gasten staan op bewalkingsbeelden.
ja daar heb je gelijk in, maar als je als ouders het goede voorbeeld geeft en je Nederlands gaat leren dan heb je dit probleem dus niet. die vrouw woont waarschijnlijk al 20 jaar hier.. dan moet je je toch kapot schamen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:27 schreef alors het volgende:
[..]
Veel van die jongens kunnen hun ouders nog wijsmaken dat ze geslaagd advocaat zijn oid. Die ouders weten waarschijnlijk niet eens wat de reclassering is. Heb je die moeder haar Nederlands gehoord?
Ach, maar verder zal papa ook wel een lieve jongen zijn. Met ook zijn onhebbelijkheden, dat dan natuurlijk wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:59 schreef Wokkel het volgende:
Die vader van dat Griogolia mormel had de webshop emshoponline.com waar hij mensen mee oplichtte.
Zo vader zo zoon kan je dus wel zeggen, maar ondertussen was het zo'n lieve jongen.
die van mij niet, maar als ik rond die leeftijd was en nog thuis woonde en bij de reclassering liep dan hadden ze dat echt wel geweten. en dan hadden ze ook wel begrepen dat ik misschien niet altijd zo een lieve jongen was.quote:
Gezien de ernst van de zaak, lijk het me niet meer dan logisch dat de identiteit van de daders bekend is gemaakt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:37 schreef Rechten_Student het volgende:
Trouwens, even nog een vraagje:
en je hebt zijn rotkop niet eerder gezien?quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:15 schreef AntiChrist het volgende:
ow ja: lees dus net dat die Sandro 2 straten van mij vandaan woont/woonde..... gezellig. ik heb allemaal van dit soort lieve jongetjes in mijn buurt
ik vermoed van wel hij kwam me wel vaag bekend voor al durf ik dat niet met zekerheid te zeggen. ik zit tussen de delftselaanquote:Op woensdag 2 mei 2012 09:19 schreef jabiba het volgende:
[..]
en je hebt zijn rotkop niet eerder gezien?
echt?? effe kijkenquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:01 schreef computergirl het volgende:
een van de twee is aangehouden volgens Teletekst, de Koerd/turk
twitter:nosop3 twitterde op woensdag 02-05-2012 om 09:59:57Een van de twee verdachten van de roofoverval op de Haagse juwelier is aangehouden. #nosop3 reageer retweet
quote:De politie heeft één van de verdachten gepakt van de fatale overval op de Haagse juwelier Ruud Stratmann (47). Het gaat om de 19-jarige Ziya B., die dinsdag rond middernacht in de Haagse Schilderswijk is gearresteerd, meldt de politie Haaglanden. De tweede verdachte, Sandro Grigolia (19), is nog voortvluchtig.
Stratmann van juwelierszaak Lapidee aan de Beeklaan in Den Haag werd vorige week overvallen en neergeschoten door twee mannen, vermoedelijk Ziya B. en Sandro Grigolia.
Niet werken, niet naar school...... verrassend, uitkering wellicht??quote:Ziya was lui, wilde niet werken en eigenlijk ook niet naar school.' De jongemannen kenden elkaar al jaren, hingen samen rond op straat en rookten wiet. 'Hij had verkeerde vrienden', zegt een buurmeisje. Jongeren bleven, omdat ze vonden dat hij niet deugde, uit zijn buurt.
Vrijwel ieder ouder zegt dat zijn of haar kind dat nooit zou doen en dat hun kind de liefste op aarde is! Dus zo gek vond ik haar uitspraak niet. Maar ik ben het niet eens met haar.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:17 schreef Cracka-ass het volgende:
"Het is zo'n lieve jongen!"
Ik poepte een beetje in mijn broekje toen ik het die moeder hoorde roepen in het journaal vanmorgen. Krijgen zij dit soort teksten uitgereikt bij de grens als ze emigreren ofzo?
Onzin. Zeker als die kiddo's al bij de reclassering lopen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:20 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Vrijwel ieder ouder zegt dat zijn of haar kind dat nooit zou doen en dat hun kind de liefste op aarde is!
op het filmpje van de overval vond ik vooral sandro wat knullig zwaaien met dat wapen, ik vraag me af waarom de politie dat nog niet meldt, wie van de twee het isquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:06 schreef AryaMehr het volgende:
Kunnen we dus opmaken dat beide mannen apart gevlucht zijn? Wellicht heeft die Ziya zich overgegeven. Zal me niets verbazen als die Sandro de trekker heeft overgehaald en daarom zich niet zomaar zal laten pakken.
is toch wel bekend het is die kleine. die ziya ofzoquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
op het filmpje van de overval vond ik vooral sandro wat knullig zwaaien met dat wapen, ik vraag me af waarom de politie dat nog niet meldt, wie van de twee het is
Eerst zei ze dat hij zoiets nooit zou doen omdat het zo'n lieve jongen is, daarna zei ze dat ze niet wist waarom hij het had gedaan, die vrouw was duidelijk nog in de war.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:20 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Vrijwel ieder ouder zegt dat zijn of haar kind dat nooit zou doen en dat hun kind de liefste op aarde is! Dus zo gek vond ik haar uitspraak niet. Maar ik ben het niet eens met haar.
Is een standaardtekst van de meeste moeders (allochtoon en autochtoon). Baasjes van honden ook trouwens. Moet je altijd met een korrel zout nemen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik poepte een beetje in mijn broekje toen ik het die moeder hoorde roepen in het journaal vanmorgen. Krijgen zij dit soort teksten uitgereikt bij de grens als ze emigreren ofzo?
oh, ok.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:32 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
is toch wel bekend het is die kleine. die ziya ofzo
Niks overgegeven. Rond middernacht gearresteerd dus.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:06 schreef AryaMehr het volgende:
Kunnen we dus opmaken dat beide mannen apart gevlucht zijn? Wellicht heeft die Ziya zich overgegeven. Zal me niets verbazen als die Sandro de trekker heeft overgehaald en daarom zich niet zomaar zal laten pakken.
Wist je niet dat de politie in Nederland van die fotootjes verzamelt van alle lieve jongens in 't land?quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Die vrouw is een wandelend cliche, naast opvoedramp dus.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
Eerst zei ze dat hij zoiets nooit zou doen omdat het zo'n lieve jongen is, daarna zei ze dat ze niet wist waarom hij het had gedaan, die vrouw was duidelijk nog in de war.
Waarschijnlijk wel, gaan ze ons nog meer kosten (niet dat het helpt trouwens, als je zo jong al zo'n slecht geweten hebt, dan komt dat nooit meer goed).quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
ach, nu komt er natuurlijk een legertje hulpverleners aan te pas om deze "lieve" jongens op het rechte pad te krijgen.
Jouw nickname en je avatar...dat is onzin.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:27 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Onzin. Zeker als die kiddo's al bij de reclassering lopen.
Ja, precies....lijkt me verschrikkelijk voor de oudersquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
Eerst zei ze dat hij zoiets nooit zou doen omdat het zo'n lieve jongen is, daarna zei ze dat ze niet wist waarom hij het had gedaan, die vrouw was duidelijk nog in de war.
ja inderdaad, die arme ouders... , die klote juwelier ook!quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:02 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Ja, precies....lijkt me verschrikkelijk voor de ouders
Jij trekt nogal vreemde conclusies.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:02 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Jouw nickname en je avatar...dat is onzin.
En je laat ook nog eens blijken dat je zelf nog geen kinderen hebt, dus praat niet dom.
?????????????????????????????????????????????quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:04 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ja inderdaad, die arme ouders... , die klote juwelier ook!
Nee, ik kom niet op voor jou.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:06 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Jij trekt nogal vreemde conclusies.
Het verbaast me dan ook niet dat jij opkomt voor zo'n tokkie-ouder.
Echt veroordelen wat hun kinderen gedaan hebben doen ze niet he.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:07 schreef Erkannn het volgende:
[..]
?????????????????????????????????????????????
Hoe interpreteer jij het eigenlijk? Ik heb absoluut geen medeleven met de daders, maar wel de ouders. Alsof de ouders graag willen dat de kinderen crimineel worden?
Ik bescherm die daders niet?!?!! Die ouders die zijn op moment verward...komt eea op ze af.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echt veroordelen wat hun kinderen gedaan hebben doen ze niet he.
het is niet als je niet met ons bent dan ben je tegen ons.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:04 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ja inderdaad, die arme ouders... , die klote juwelier ook!
Ik ben benieuwd of we straks te horen gaan krijgen dat mamma wel degelijk wist waar haar zoon verbleef.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
het is niet als je niet met ons bent dan ben je tegen ons.
Die juwelier en zijn naasten zijn uiteraard de slachtoffers, neemt niet weg dat de moeder die naar de nos belde zeker wel arme moeder (ouder) genoemd kan worden. Bij Sandro vind ik het al weer een ander verhaal, aangezien die man zelf het criminele pad bewandelt/bewandelde (even aangenomen dat het waar is dat hij dat nep bedrijf online had).
ik heb geen medeleven met de daders, en ook absoluut niet met de ouders welke niet echt het voorbeeld zijn van een goede integratie, de aandacht liever op zichzelf vestigen (de vader van een van de daders heeft gezondheidsproblemen hierdoor, agossie) , en daarnaast niet meewerken met de politie.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:07 schreef Erkannn het volgende:
[..]
?????????????????????????????????????????????
Hoe interpreteer jij het eigenlijk? Ik heb absoluut geen medeleven met de daders, maar wel de ouders. Alsof de ouders graag willen dat de kinderen crimineel worden?
ja ze riep haar zoon op maar ze wist waar hij zatquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die moeder riep haar zoon op om zich te melden. Dan werkt ze toch gewoon mee? Snap niet dat daar nu over gezeurd kan worden.
Misschien wist ze dat inderdaad, zou kunnen, ik zou die mogelijkheid niet op voorhand uitsluiten inderdaad. Dan nog blijft staan dat zij publiekelijk haar zoon heeft opgeroepen zich te melden, thuis of bij de politie.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of we straks te horen gaan krijgen dat mamma wel degelijk wist waar haar zoon verbleef.
vind ik toch een omweg als je weet waar hij zitquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
Misschien wist ze dat inderdaad, zou kunnen, ik zou die mogelijkheid niet op voorhand uitsluiten inderdaad. Dan nog blijft staan dat zij publiekelijk haar zoon heeft opgeroepen zich te melden, thuis of bij de politie.
Terwijl hij bij haar in de achtertuin rondliep. Ik kan die oproep dan ook niet echt serieus nemen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
Misschien wist ze dat inderdaad, zou kunnen, ik zou die mogelijkheid niet op voorhand uitsluiten inderdaad. Dan nog blijft staan dat zij publiekelijk haar zoon heeft opgeroepen zich te melden, thuis of bij de politie.
In eerste instantie werkte ze natuurlijk niet mee.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die moeder riep haar zoon op om zich te melden. Dan werkt ze toch gewoon mee? Snap niet dat daar nu over gezeurd kan worden.
quote:De andere overvaller Sandro zou zijn vader hebben geholpen met mogelijke oplichtingspraktijken op het internet. Zijn vader wordt daar aangeduid als een oplichter, die met zijn bedrijf emshop-online.com meerdere mensen heeft gedupeerd door spullen niet te leveren. Hij bood voor weinig geld telefoons, spelcomputers en laptops aan. Een van de slachtoffer schrijft dat hij dit mailtje van het bedrijf kreeg: Ja menneeer ik heb gechild met je geld lekke blue label en jointje gepakt u geld is op wilt u zo vriendelijk zijn nog een beetje geld te sturen deze keer iets meer dat we beter kunnen chillen. Met vriendelijke groet, Emshop.
Iemand Ervaring met emshop-online.com???quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:18 schreef Dwersdriever het volgende:
Volgens De Telegraaf zijn de families ook niet overdreven goed. De moeder van Ziya zou aan de lopende band ruzie zoeken in de buurt. Ziya wordt omschreven als een rustige jongen die zich daarmee niet bemoeide. De vader van Sandro zou zich samen met zijn zoon bezighouden met internetoplichting.
[..]
'Het einde van een criminele bloedlijn'. Toepasselijk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:19 schreef HyperViper het volgende:
Nou mooi, bek volgieten met ongebluste kalk samen met de rest van hun leugenachtige bloedlijn.
Nou. . .stel he, ik zeg maar wat. . . Heeft dat joch nog steeds de beschikking over een wapen en is ze bang dat ie ook nog een agent doodschiet, of zichzelf. Klinkt tegenstrijdig omdat ze zegt het is zo'n lieve jongen die doet zulke dingen niet, maar wat ik al zei, die vrouw is in de war, ze weet dat haar zoon die roofoverval met dodelijke afloop heeft gepleegd, maar ze kan het gewoon nog niet geloven. Dat wisselt elkaar een beetje af denk ik, dat is ook een verwerkingsproces. Kan dus best dat ze uit angst voor ergere dingen niet heeft willen zeggen waar hij zit, maar dat ze wel vindt dat hij zich moet melden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:17 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
vind ik toch een omweg als je weet waar hij zit
En hoe weet jij dat?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:16 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ja ze riep haar zoon op maar ze wist waar hij zat
Zozo held!quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:19 schreef HyperViper het volgende:
Nou mooi, bek volgieten met ongebluste kalk samen met de rest van hun leugenachtige bloedlijn.
Het feit dat hij niet in Belgie zat maar opgepakt is om de hoek bij zijn ouderlijk huis laat geen belletje rinkelen?quote:
Ja, jij bent er zo eentje dat je alle allochtonen de schuld geeft als er 1tje iets verkeerds heeft gedaan. Relativeren is niet je sterkste kant zo te zien.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:15 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik heb geen medeleven met de daders, en ook absoluut niet met de ouders welke niet echt het voorbeeld zijn van een goede integratie, de aandacht liever op zichzelf vestigen (de vader van een van de daders heeft gezondheidsproblemen hierdoor, agossie) , en daarnaast niet meewerken met de politie.
Of ze probeerde haar zoon uit handen van de politie te houden door net te doen alsof ze niet wist waar hij zat. Politie op een dwaalspoor -> zoonlief kan ervandoor. Opties, opties.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou. . .stel he, ik zeg maar wat. . . Heeft dat joch nog steeds de beschikking over een wapen en is ze bang dat ie ook nog een agent doodschiet, of zichzelf. Klinkt tegenstrijdig omdat ze zegt het is zo'n lieve jongen die doet zulke dingen niet, maar wat ik al zei, die vrouw is in de war, ze weet dat haar zoon die roofoverval met dodelijke afloop heeft gepleegd, maar ze kan het gewoon nog niet geloven. Dat wisselt elkaar een beetje af denk ik, dat is ook een verwerkingsproces. Kan dus best dat ze uit angst voor ergere dingen niet heeft willen zeggen waar hij zit, maar dat ze wel vindt dat hij zich moet melden.
En wie heeft dan gezegd dat hij in Belgie zat? Bron?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat hij niet in Belgie zat maar opgepakt is om de hoek bij zijn ouderlijk huis laat geen belletje rinkelen?
Speculaties, speculaties.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of ze probeerde haar zoon uit handen van de politie te houden door net te doen alsof ze niet wist waar hij zat. Politie op een dwaalspoor -> zoonlief kan ervandoor. Opties, opties.
Jouw ouders weten ook altijd bij welke vriend jij bent?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat hij niet in Belgie zat maar opgepakt is om de hoek bij zijn ouderlijk huis laat geen belletje rinkelen?
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSSquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En wie heeft dan gezegd dat hij in Belgie zat? Bron?
Ja, daar zoeken ze die Georgier.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:27 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSS
Geen idee wie het gezegd heeft maar ze gaan niet voor niets in België zoeken lijkt mij.
De bron hierboven laat je nu even op je bek gaan meid. Ga nu maar weer in het hoekje zitten met je stoere praatjes.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
De andere dader wordt in Belgie gezocht staat op nu.nl. Dus klets niet uit je nek Scorpie.
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant? Het staat in de allereerste zin. Of heb je het niet gelezen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, daar zoeken ze die Georgier.
ja omdat die andere al is gevondenquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, daar zoeken ze die Georgier.
Omdat hij geen gevaar voor de samenleving meer is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:31 schreef Marrije het volgende:
En meteen wordt de achternaam van Ziya niet meer genoemd en is het B.
Kijk maar eens op nu.nl dan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De bron hierboven laat je nu even op je bek gaan meid. Ga nu maar weer in het hoekje zitten met je stoere praatjes.
Logisch. Die extreme maatregel mag enkel gebruikt worden wanneer de verdachte nog voortvluchtig is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:31 schreef Marrije het volgende:
zij heeft het over nu.nlquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant? Het staat in de allereerste zin. Of heb je het niet gelezen?
quote:De informatie over B. en Grigolia werd ook aan de Belgische autoriteiten gegeven, omdat Grigolia mogelijk daar naartoe is gevlucht.
waar zeg ik dat dan idioot, moet je ook echt tegen mij zeggen...quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:24 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Ja, jij bent er zo eentje dat je alle allochtonen de schuld geeft als er 1tje iets verkeerds heeft gedaan. Relativeren is niet je sterkste kant zo te zien.
Nogmaals, ik heb geen medeleven voor de daders. Dat tuig dient zwaar hard gestraft te worden en dit heb ik al eerder laten blijken in dit topic. Lees maar eens terug. Enige wat ik aangeef is dat die ouders dit echt niet gewild hebben of denk je nu echt dat zij dit heel graag voor hun zoon wensen?
Ik draaf door? Ik geef tegengewicht aan het hele 'moeders is zo zielig, ze wist niet waar hij zat, boedieboe' verhaal. Ik blijf het frappant vinden dat hij in notabene dezelfde wijk opgepakt is als waar zijn ouders wonen en de ouders claimen van niks te weten. Dat is verdacht, hoe recht je dat ook probeert te lullen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kijk maar eens op nu.nl dan.
En ik spreek jou aan op je speculaties over de moeder van die Turk. Je draaft door.
En eenbalkje over zijn ogen op Telegraaf.nlquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:31 schreef Marrije het volgende:
en op een andere site stond het weer wat genuanceerdeer, omdat de ouders geen informatie kunnen of willen gevenquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:32 schreef Jian het volgende:
De politie gaf dinsdag bij hoge uitzondering de namen en foto’s vrij van de twee daders. Dat gebeurde nadat de beide ouderparen van de jongens hadden geweigerd informatie te geven over hun verblijfplaats.
http://www.telegraaf.nl/b(...)WELIER_GEPAKT__.html
tsja .....
Leuk, maar die bron is nergens vermeld. De volkskrant bron wel. Sterker nog, ze reageert notabene op die bronquote:
moet wel want anders zijn er verzachtende omstandigheden tijdens de rechtzaak (naam door het slijk gehaald etc.)quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
En eenbalkje over zijn ogen op Telegraaf.nl
Ik heb nergens gezegd dat de moeder zielig is en niet wist maar hij zat, maar jij laat je in je posts zien dat je denkt dat zij prima wist waar haar zoon zat en de politie zelfs op een dwaalspoor zette en dan slaat je fantasie toch een beetje op hol.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik draaf door? Ik geef tegengewicht aan het hele 'moeders is zo zielig, ze wist niet waar hij zat, boedieboe' verhaal. Ik blijf het frappant vinden dat hij in notabene dezelfde wijk opgepakt is als waar zijn ouders wonen en de ouders claimen van niks te weten. Dat is verdacht, hoe recht je dat ook probeert te lullen.
Niet willen geven is niet hetzelfde als weigeren?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
en op een andere site stond het weer wat genuanceerdeer, omdat de ouders geen informatie kunnen of willen geven
En waar zeg ik dat je een vieze racist bent? Moet je ook vooral tegen mij zeggen. Dat soort woorden neem ik niet zomaar in mn mond. En je mond spoelen zou ook heel wat goed doen, want woorden als "idioot" gebruiken getuigt van een kinderachtige spreekwijze. Je zult vast ook een jonge gozer zijn die nog heel veel moet leren en begrijpen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:33 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
waar zeg ik dat dan idioot, moet je ook echt tegen mij zeggen...9 van de 10 vrienden van me zijn allochtoon en ik woon in de Schilderswijk, maar ik ben vieze racist inderdaad...
ik zeg ook niet dat die ouders dit gewild hebben daar ga ik ook niet van uit., ik zeg wel dat ze niet alles eraan hebben gedaan om dit te voorkomen of om de politie te helpen in hun zoektocht naar deze moordenaars.
Hier staat toch duidelijk geweigerd, dat betekent dus dat ze wel weten c.q. wisten waar die gasten zaten. Lijkt me ook voor de hand liggen hoor, gezien de plek waar de eerste is opgepakt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
en op een andere site stond het weer wat genuanceerdeer, omdat de ouders geen informatie kunnen of willen geven
Daar ga je weer.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet willen geven is niet hetzelfde als weigeren?
Feit is en blijft dat hij zo ongeveer in de achtertuin van zijn ouders is opgepakt. Dat is verdacht. Punt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de moeder zielig is en niet wist maar hij zat, maar jij laat je in je posts zien dat je denkt dat zij prima wist waar haar zoon zat en de politie zelfs op een dwaalspoor zette en dan slaat je fantasie toch een beetje op hol.
Hou je bij de feiten dan.
Waar haal je die feit vandaan?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Feit is en blijft dat hij zo ongeveer in de achtertuin van zijn ouders is opgepakt. Dat is verdacht. Punt.
Nederlandse ouders weten doorgaans wel beter wat er speelt. Allochtonen jongeren leven vaak in 2 werelden. Thuis mag niks en zijn ze aardig maar eenmaal op straat zie je een ander gezicht.quote:
Het woord 'schaamtecultuur' staat in Nederland gelijk aan een verlaat-de-gevangenis kaart bij monopolyquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:19 schreef SteveBudin het volgende:
Ze zullen wel strafvermindering krijgen omdat hun volledige naam bekend is en dat is toch een extra straf voor deze jongens die normaal nooit iets verkeerds doen.
Las toevallig hiervoor een artikel over een roofmoord in Amerika en die daders kregen gelijk levenslang zoals het hoort.
Deze sensatiekrant is jouw beste bronquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:32 schreef Jian het volgende:
De politie gaf dinsdag bij hoge uitzondering de namen en foto’s vrij van de twee daders. Dat gebeurde nadat de beide ouderparen van de jongens hadden geweigerd informatie te geven over hun verblijfplaats.
http://www.telegraaf.nl/b(...)WELIER_GEPAKT__.html
tsja .....
je zegt dat ik alle allochtonen over 1 kam scheer m.a.w. je zet me weg als racist.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:36 schreef Erkannn het volgende:
[..]
En waar zeg ik dat je een vieze racist bent? Moet je ook vooral tegen mij zeggen. Dat soort woorden neem ik niet zomaar in mn mond. En je mond spoelen zou ook heel wat goed doen, want woorden als "idioot" gebruiken getuigt van een kinderachtige spreekwijze. Je zult vast ook een jonge gozer zijn die nog heel veel moet leren en begrijpen.
En nogmaals (want lezen is niet je sterkste vak): die ouders zijn behoorlijk van slag.
ja, de komende 4 a 5 jaar, daarna staan ze weer buiten ....quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:38 schreef AryaMehr het volgende:
Waar maken jullie je allemaal druk om dan? Hij is gepakt. Mooi zo. Nu de andere verdachte nog en we kunnen allemaal rustig slapen.
ze zei op nu.nl staat. . .ok, ze had de betreffende zin er niet bij gequote.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar die bron is nergens vermeld. De volkskrant bron wel. Sterker nog, ze reageert notabene op die bron![]()
Voor een roofmoord? Nee hoor. Dat kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen. Dat wordt wel 16 a 18 jaar.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:39 schreef Jian het volgende:
[..]
ja, de komende 4 a 5 jaar, daarna staan ze weer buiten ....
Ik ben bang dat er een hoop van dit soort gevallen op straat rondlopen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:38 schreef AryaMehr het volgende:
Waar maken jullie je allemaal druk om dan? Hij is gepakt. Mooi zo. Nu de andere verdachte nog en we kunnen allemaal rustig slapen.
Ze was emotioneel in de war want er kwam ook zoveel op haar af. Daarom reageerde ze een beetje gek. Ik begrijp het nu.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
ze zei op nu.nl staat. . .ok, ze had de betreffende zin er niet bij gequote.
En ze reageerde gewoon op die post, niet specifiek op die bron, man man
Welnee, niet op je 19de.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:14 schreef mossad_agent het volgende:
Yeah een van die tyfuspaupers is gepakt , nu ophangen op het plein gaarne.
Oh ja, om even bevestigd te hebben dat het kankerlijertjes waren:
[..]
Niet werken, niet naar school...... verrassend, uitkering wellicht??
Ik vind jou eigenlijk maar een emo in discussies zeg.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze was emotioneel in de war want er kwam ook zoveel op haar af. Daarom reageerde ze een beetje gek. Ik begrijp het nu.
Ja het is wat!quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze was emotioneel in de war want er kwam ook zoveel op haar af. Daarom reageerde ze een beetje gek. Ik begrijp het nu.
Simpel, gewoon allebei ontkennen dat je geschoten hebt. Gebrek aan bewijs -> 3 a 4 jaartjes voor doodslag en ze staan weer buiten, begeleid door een legertje begeleiders voor een reintegratie in de maatschappijquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Voor een roofmoord? Nee hoor. Dat kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen. Dat wordt wel 16 a 18 jaar.
Het zal er wel aan liggen wie heeft geschoten, als ze daar achter komen.
Haha meid toch, slap ouwehoeren is jouw forte he?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind jou eigenlijk maar een emo in discussies zeg.
16 of 18 jaar? echt? ik vrees van niet hoor, max 10 ben ik bangquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Voor een roofmoord? Nee hoor. Dat kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen. Dat wordt wel 16 a 18 jaar.
Je kan niet ontkennen als het op band staat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Simpel, gewoon allebei ontkennen dat je geschoten hebt. Gebrek aan bewijs -> 3 a 4 jaartjes voor doodslag en ze staan weer buiten, begeleid door een legertje begeleiders voor een reintegratie in de maatschappijsamen met paps en mams werken aan een nieuwe toekomst
Alles wat uit de telegraaf komt neem ik met een flinke korrel zout.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, een bron, ... zeg je nou op voorhand dat het niet waar is wat ze schrijven?
Met goed gedrag misschien 10 jaar.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
16 of 18 jaar? echt? ik vrees van niet hoor, max 10 ben ik bang
er staat op film dat ze hebben geschoten, dit is bewust uit de beelden geknipt om dat het als schokkend ervaren kan worden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Simpel, gewoon allebei ontkennen dat je geschoten hebt. Gebrek aan bewijs -> 3 a 4 jaartjes voor doodslag en ze staan weer buiten, begeleid door een legertje begeleiders voor een reintegratie in de maatschappijsamen met paps en mams werken aan een nieuwe toekomst
wordt doodslag let maar op, dus 10 jaar min éénderde , okee ik chargeer, 6 jaar!quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Degene die de trekker heeft overgehaald niet. De andere persoon zou wel zo rond de 7/8 jaar krijgen schat ik zo.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:39 schreef Jian het volgende:
ja, de komende 4 a 5 jaar, daarna staan ze weer buiten ....
quote:Artikel 312
1Met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt gestraft diefstal, voorafgegaan, vergezeld of gevolgd van geweld of bedreiging met geweld tegen personen, gepleegd met het oogmerk om die diefstal voor te bereiden of gemakkelijk te maken, of om, bij betrapping op heter daad, aan zichzelf of andere deelnemers aan het misdrijf hetzij de vlucht mogelijk te maken, hetzij het bezit van het gestolene te verzekeren.
2 Gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt opgelegd:
1*. indien het feit wordt gepleegd hetzij gedurende de voor de nachtrust bestemde tijd in een woning of op een besloten erf waarop een woning staat; hetzij op de openbare weg; hetzij in een spoortrein die in beweging is;
2*. indien het feit wordt gepleegd door 2 of meer verenigde personen;
3*. indien de schuldige zich de toegang tot de plaats van het misdrijf heeft verschaft door middel van braak of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum;
4*. indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft;
5*. indien het feit wordt gepleegd met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken.
3 Gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt opgelegd, indien het feit de dood ten gevolge heeft.
Dat is geen sluitend bewijs wie precies de fatale kogel heeft afgevuurdquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:44 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
er staat op film dat ze hebben geschoten, dit is bewust uit de beelden geknipt om dat het als schokkend ervaren kan worden.
Nonsens. Aannemelijker is doodslag, of de beide heren gingen met de intentie om de juwelier dood te schieten naar die zaak toe.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dit is geen doodslag hoor, dit is moord.
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het staat op bewakingscamera's. Dat is toch echt wel bewijs, net als in de zaak van Robert M. ook bewijs op filmpjes en foto's staat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is geen sluitend bewijs wie precies de fatale kogel heeft afgevuurdLopen ze alsnog na 4 jaar de deur uit.
dus je denkt dat die ouders niet wisten waar ze zaten? Ook nadat die ene zowat in de achtertuin van zijn moeder is gepakt. Dat vind ik best wel een beetje naïefquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:43 schreef eight het volgende:
[..]
Alles wat uit de telegraaf komt neem ik met een flinke korrel zout.
Bron?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:46 schreef Jian het volgende:
[..]
dus je denkt dat die ouders niet wisten waar ze zaten? Ook nadat die ene zowat in de achtertuin van zijn moeder is gepakt. Dat vind ik best wel een beetje naïef
31 jaar en nog zo speculeren? Je wijze van schrijven getuigt eerder een jongetje van 16 en dat dacht ik ook echt serieus. Iemand aanspreken als "idioot" etc hebben we toch allemaal achter ons gelaten toen we nog op de schoolplein aan het rondrennen waren? Of ben jij een beetje blijven hangen? Maar als jij denkt dat ik je weg zet als racist, dan moet je dat zelf weten. Maar niet lopen klagen als we positieve disriminatie zien, want daar werk jij gewoon nu aan mee. Ik zeg iets en "jij gaat er maar vanuit". Als dit jouw denkwijze is, dan dien jij nog heel veel te leren. Voor de rest ben je wellicht de geschikte kandidaat om op de beurs te staan, daar zoeken ze mensen die van speculeren houden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:39 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
je zegt dat ik alle allochtonen over 1 kam scheer m.a.w. je zet me weg als racist.
ja ik ben een enorm jonge gozer, met 31 jaar ervaring in de schilderswijk.
ik snap dat die ouders van slag zijn, dat betekent niet dat je niet kan meewerken.
Ze hadden geen enkele reden hem dood te schieten. Het was geen zelfverdediging ofzo.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nonsens. Aannemelijker is doodslag, of de beide heren gingen met de intentie om de juwelier dood te schieten naar die zaak toe.
dat moet nog maar blijken in de rechtzaal .....quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
allemaal ten hoogste!quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Degene die de trekker heeft overgehaald niet. De andere persoon zou wel zo rond de 7/8 jaar krijgen schat ik zo.
[..]
Waaruit blijkt dat? En graag met bron erbij.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
omdat ze waarschijnlijk niet de intentie hadden hem te doden toen ze daarheen gingen.quote:
Bedoelde meer waar zij dacht dat het moord was.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
omdat ze waarschijnlijk niet de intentie hadden hem te doden toen ze daarheen gingen.
Ik lees nergens dat het zowat in de achtertuin was.quote:
Het woord roofmoord is nergens in de wet te vinden, maar enkel in de samenleving. Bij moord komt voorbedachte rade om de hoek kijken en haast geen enkel roofovervaller stapt met die intentie een zaak binnen. De intentie is roof, en niet moord. We spreken hier van gekwalificeerd doodslag.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze hadden geen enkele reden hem dood te schieten. Het was geen zelfverdediging ofzo.
Wat denk je anders waar het woord 'roofmoord' vandaan komt?
Meestal is dit soort media aandacht goed als verzachtende omstandigheid. Ze zijn immer al genoeg gestraft door uitgebreid in de media behandeld te zijnquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:49 schreef mrstylo het volgende:
Maar krijgen ze sowieso niet de maximale straf, door te media aandacht enzo.
Dat is juist niet naief. Het lijkt er idd. op dat de kans vrij groot is dat ze op de hoogte waren van zijn verblijf. Toch zijn het aannames en juist bij aannames ontstaan de grootste fouten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:46 schreef Jian het volgende:
[..]
dus je denkt dat die ouders niet wisten waar ze zaten? Ook nadat die ene zowat in de achtertuin van zijn moeder is gepakt. Dat vind ik best wel een beetje naïef
zoek dan de betekenis van "in de achtertuin" of "in mijn achtertuin" maar op en plaats 'm in de context zoals hier gebruikt. succes!quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:50 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat het zowat in de achtertuin was.
Raar ik dacht juist andersom. Schok voor de samenleving etc etc.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Meestal is dit soort media aandacht goed als verzachtende omstandigheid. Ze zijn immer al genoeg gestraft door uitgebreid in de media behandeld te zijn
Als het bericht juist is, is het geen aanname en hebben ze dus geweigerd de verblijfplaats aan de politie te noemen. Jouw aanname is dat het bericht niet juist is!quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:51 schreef eight het volgende:
[..]
Dat is juist niet naief. Het lijkt er idd. op dat de kans vrij groot is dat ze op de hoogte waren van zijn verblijf. Toch zijn het aannames en juist bij aannames ontstaan de grootste fouten.
quote:Ziya Borukcu rond 22.45 bij de vermeerpark op de grond gegooid geblinddoekt en in de auto gegooid, onmenselijk gehandeld door de politie. 35 tegen 1 kat en muisspel, dan zou je bijvoorbeeld iets menselijker kunnen handelen wat een stelletje ongedierte zeg die wouten.
Waarvoor dient een vuurwapen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het woord roofmoord is nergens in de wet te vinden, maar enkel in de samenleving. Bij moord komt voorbedachte rade om de hoek kijken en haast geen enkel roofovervaller stapt met die intentie een zaak binnen. De intentie is roof, en niet moord. We spreken hier van een [i]gekwalificeerde doodslag[/i/.
Assumption is the mother of all fuck ups!quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:51 schreef eight het volgende:
[..]
Dat is juist niet naief. Het lijkt er idd. op dat de kans vrij groot is dat ze op de hoogte waren van zijn verblijf. Toch zijn het aannames en juist bij aannames ontstaan de grootste fouten.
Terecht gewoon. Wat zij deden waren ook onmenselijk.quote:
Het heeft ook als doel om te intimideren. Dat is niet het oorspronkelijke doel, maar het blijft een doel. Er zullen ook best overvallen worden gepleegd met een leeg wapen. Maar dat is een aanname van mijn kant.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarvoor dient een vuurwapen?
Alleen om iemand mee neer te schieten, andere functie heeft zo'n ding niet.
Daarom vind IK dat het meenemen van een vuurwapen, anders dan in een koffer onderweg naar de schietclub, gelijk mag staan met de intentie te doden.
Er bestaat zeker een mogelijkheid dat de ouders niet op de hoogte waren dus is het een aanname.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:54 schreef Jian het volgende:
[..]
Als het bericht juist is, is het geen aanname en hebben ze dus geweigerd de verblijfplaats aan de politie te noemen. Jouw aanname is dat het bericht niet juist is!
Als je mij weg zet als Racist dan ben je inderdaad in mijn ogen inderdaad een idioot.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:46 schreef Erkannn het volgende:
[..]
31 jaar en nog zo speculeren? Je wijze van schrijven getuigt eerder een jongetje van 16 en dat dacht ik ook echt serieus. Iemand aanspreken als "idioot" etc hebben we toch allemaal achter ons gelaten toen we nog op de schoolplein aan het rondrennen waren? Of ben jij een beetje blijven hangen? Maar als jij denkt dat ik je weg zet als racist, dan moet je dat zelf weten. Maar niet lopen klagen als we positieve disriminatie zien, want daar werk jij gewoon nu aan mee. Ik zeg iets en "jij gaat er maar vanuit". Als dit jouw denkwijze is, dan dien jij nog heel veel te leren. Voor de rest ben je wellicht de geschikte kandidaat om op de beurs te staan, daar zoeken ze mensen die van speculeren houden.
Dus als iemand een zware ongeluk heeft gehad en daardoor in shock is en vervolgens aan het schreeuwen is en al...dan kom jij even langs om te zeggen "eeyyy doe eens rustig en werk eens mee, want anders ben je een idioot!"
Een vuurwapen kan ook ter afschrikking dienen. Als een middel om de roof te doen slagen en niet per se als middel om iemand met voorbedachte rade van het leven te beroven. Het sleutelwoord in moord is voorbedachte rade en daar is hier - hoogstwaarschijnlijk - geen sprake van. Wat jij vindt is irrelevant; ik heb het over wat er in de wet staat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:55 schreef Gia het volgende:
Daarom vind IK dat het meenemen van een vuurwapen, anders dan in een koffer onderweg naar de schietclub, gelijk mag staan met de intentie te doden.
Die stelling is zo lek als een mandje, zeker in een rechtszaal ..quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een vuurwapen kan ook ter afschrikking dienen. Als een middel om de roof te doen slagen en niet per se als middel om iemand met voorbedachte rade van het leven te beroven. Het sleutelwoord in moord is voorbedachte rade en daar is hier - hoogstwaarschijnlijk - geen sprake van. Wat jij vindt is irrelevant; ik heb het over wat er in de wet staat.
quote:Ziya Borukcu rond 22.45 bij de vermeerpark op de grond gegooid geblinddoekt en in de auto gegooid, onmenselijk gehandeld door de politie. 35 tegen 1 kat en muisspel, dan zou je bijvoorbeeld iets menselijker kunnen handelen wat een stelletje ongedierte zeg die wouten.
Een van de reacties onder dit nieuwsbericht:quote:
Waarom was het vuurwapen dan geladenquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een vuurwapen kan ook ter afschrikking dienen. Als een middel om de roof te doen slagen en niet per se als middel om iemand met voorbedachte rade van het leven te beroven. Het sleutelwoord in moord is voorbedachte rade en daar is hier - hoogstwaarschijnlijk - geen sprake van. Wat jij vindt is irrelevant; ik heb het over wat er in de wet staat.
Wie schreef dat? De mededader zeker?quote:
Maar krijgen ze dan ook straf voor wapenbezit?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:02 schreef Marrije het volgende:
[..]
om te gebruiken als het ' nodig' is, maar heeft niet altijd als doel om iemand te vermoorden
Het vuurwapen kan voor het slachtoffer geladen zijn om 'serieuzer' over te komen, maar het kan ook geladen zijn om te gebruiken mocht het mis lopen. Ik kan me geen roofovervaller voorstellen die met de intentie van moord een zaak binnenstapt.quote:
Weet ik, maar wat mij betreft mag op dat punt de wet veranderd worden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Die stelling is zo lek als een mandje, zeker in een rechtszaal ..
lijkt mij dat het onderdeel uitmaakt van de optelsom, maar ik heb daar geen verstand vanquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:02 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Maar krijgen ze dan ook straf voor wapenbezit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |