Dat is wel relevant. Als een Koerd een eigen land wil, dan is hij een Koerd. Is hij een moordenaar, dan is hij een Turk. Er is een groot verschil tussen Turken en Koerden. Koerden hebben in Turkije hogere misdaadscijfers. Zo komt eerwraak bijvoorbeeld veel vaker voor Koerden. Etnisch zijn er nu eenmaal grote verschillen tussen Turken en Koerden. Ik accepteer het niet dat de dader als Turk omschreven wordt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:42 schreef Kirov het volgende:
[..]
Een Koerd uit Turkije is een Turk, een Koerd uit Irak is een Irakees, een Koerd uit Iran is een Iraniër.
Een Turk dus.
http://www.omroepwest.nl/(...)-overval-op-juwelierquote:ZOETERMEER - De politie heeft zondagavond een inval gedaan in een woning in Zoetermeer, volgens buurtbewoners in verband met de overval op de Haagse juwelier Ruud Stratmann.
Met een arrestatieteam werd de voordeur van het huis van de verdachte, aan de Ruivenstraat in Zoetermeer, ingetrapt. De gezochte jongen werd niet gevonden.
Volgens getuigen was hij kort voordat het arrestatieteam kwam via de achterdeur gevlucht. Het zou, volgens de buurtbewoners, gaan om een 18-jarige Koerdische jongen. Eén van de buren zegt de jongen te hebben herkend op de bewakingsbeelden die Omroep West vrijdag uitzond.
Geen commentaar
De politie zelf wil geen commentaar geven aan Omroep West. Een woordvoerder meldt slechts dat de inval onderdeel is van een 'lopend justitieel onderzoek' en dat er in de zaak rond de juwelier 'geen aanhoudingen zijn verricht'.
Vorige week werd de Haagse juwelier Stratmann overvallen door twee mannen. Hij kwam bij die overval om het leven. Vrijdag gaf de politie bewakingsbeelden vrij waarop de twee overvallers duidelijk zichtbaar waren. Ook werd door de politie 15.000 euro tipgeld uitgeloofd.
Lekker belangrijk. Je laat je wel kennen door zo iets onbenulligs.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is wel relevant. Als een Koerd een eigen land wil, dan is hij een Koerd. Is hij een moordenaar, dan is hij een Turk. Er is een groot verschil tussen Turken en Koerden. Koerden hebben in Turkije hogere misdaadscijfers. Zo komt eerwraak bijvoorbeeld veel vaker voor Koerden. Etnisch zijn er nu eenmaal grote verschillen tussen Turken en Koerden. Ik accepteer het niet dat de dader als Turk omschreven wordt.
Als de nationaliteit toch vermeld gaat worden, dan moet dat naar mijn mening wel correct gebeuren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:54 schreef TLC het volgende:
Wat maakt dat nou uit wat voor nationaliteit ze hebben, al waren ze geboren in een molen met op de achtergrond een tulpenweide, droegen ze van kinds af aan klompen en heten ze Jan of Henk en kijken ze in hun vrije tijd naar TROS Muziekfeest op het plein, als de doodstraf er niet is gooi ze dan maar in een cel en gooi de sleutel weg.
Over de dood van een ander geld verdienen, bahquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:55 schreef .Masturbatron. het volgende:
wie wilt kan hier een condoleance achterlaten:
http://www.mensenlinq.nl/(...)=4356781&pid=4356782
ga ik maar even doen
Dan zal het dus wel een Turk worden want in Nederland kennen wij geen Kurdistan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als de nationaliteit toch vermeld gaat worden, dan moet dat naar mijn mening wel correct gebeuren.
Alsof de Koerdische nationaliteit bestaatquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als de nationaliteit toch vermeld gaat worden, dan moet dat naar mijn mening wel correct gebeuren.
Yep. En je spreekt jezelf tegen Polderturk want Turkije wilt dat ook niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:57 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dan zal het dus wel een Turk worden want in Nederland kennen wij geen Kurdistan.
Correctie. Als ze het over zijn afkomst hebben zou dat correct moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:57 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dan zal het dus wel een Turk worden want in Nederland kennen wij geen Kurdistan.
Een Koerd uit Turkije is in Nederland gewoon een Turk. Als iemand uit Eindhoven een misdrijf heeft gepleegd noemen we hem ook geen Brabander of Brabantse Nederlander maar gewoon Nederlander.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
Correctie. Als ze het over zijn afkomst hebben zou dat correct moeten gebeuren.
Dit dusquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:56 schreef polderturk het volgende:
Hopelijk worden de schoften snel gepakt.
Als het een Antiliaan betreft met een Nederlandse nationaliteit, dan wordt de Antiliaanse afkomst ook vermeld.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:04 schreef YazooW het volgende:
[..]
Een Koerd uit Turkije is in Nederland gewoon een Turk. Als iemand uit Eindhoven een misdrijf heeft gepleegd noemen we hem ook geen Brabander of Brabantse Nederlander maar gewoon Nederlander.
Maar het verschil tussen Kurdistan en de Nederlandse Antillen is dat de Nederlandse Antillen erkend is door de westerse wereld en Kurdistan niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:20 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als het een Antiliaan betreft met een Nederlandse nationaliteit, dan wordt de Antiliaanse afkomst ook vermeld.
Wat een onzin logica. Dan mag een Koerd zichzelf ook geen Koerd noemen volgens jou redenatie. Dat Koerden geen eigen land hebben wil niet zeggen dat Koerden geen Koerden meer zijn. Een appel is een appel en geen peer.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:26 schreef YazooW het volgende:
[..]
Maar het verschil tussen Kurdistan en de Nederlandse Antillen is dat de Nederlandse Antillen erkend is door de westerse wereld en Kurdistan niet.
Je benoemt de nationaliteit van een crimineel. Kurdistan is geen officieel land. Wil je toch perse Koerd zeggen dan zal je eerst Kurdistan moeten erkennen.
Een Marokkaan die hier een misdaad begaat gaan we natuurlijk ook geen Berber ofzo noemen maar gewoon Marokkaan.
dat is geen onzin.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:30 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat een onzin logica. Dan mag een Koerd zichzelf ook geen Koerd noemen volgens jou redenatie. Dat Koerden geen eigen land hebben wil niet zeggen dat Koerden geen Koerden meer zijn. Een appel is een appel en geen peer.
Fijn dat je ff een volgtopic doet....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:46 schreef polderturk het volgende:
De daders zijn bekend. Het betreft een Koerd en een Georgier
Een Koerd mag zichzelf van mij best een Koerd noemen, iedereen anders mag dat ook van mij. Maar als het gaat om officiële berichtgevingen van de politie kan je niet iemand een nationaliteit geven die officieel niet bestaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:30 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat een onzin logica. Dan mag een Koerd zichzelf ook geen Koerd noemen volgens jou redenatie. Dat Koerden geen eigen land hebben wil niet zeggen dat Koerden geen Koerden meer zijn. Een appel is een appel en geen peer.
Als een Koerd een eigen land wil, dan bestaan Koerden wel. Echter, als een Koerd iemand vermoord is hij een Turk, want Koerdistan bestaat niet. Bullshit redenering dus.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:28 schreef De_Dakgoot het volgende:
oftewel een turk en een georgier.
want koerdistan bestaat niet
Het gaat niet om de nationaliteit maar om de afkomst. Jij bent wel hypocriet bezig. Als een Koerd een eigen land wil mogen ze van jou wel Koerd genoemd worden. Vermoorden ze echter iemand dan mogen ze geen Koerd genoemd worden. Pure hypocrisie dus.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Een Koerd mag zichzelf van mij best een Koerd noemen, iedereen anders mag dat ook van mij. Maar als het gaat om officiële berichtgevingen van de politie kan je niet iemand een nationaliteit geven die officieel niet bestaat.
Maar hoe kan een Nederlandse instantie het nu over een Koerdische nationaliteit hebben als de Nederlandse staat Kurdistan helemaal niet erkent?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het gaat niet om de nationaliteit maar om de afkomst. Jij bent wel hypocriet bezig. Als een Koerd een eigen land wil mogen ze van jou wel Koerd genoemd worden. Vermoorden ze echter iemand dan mogen ze geen Koerd genoemd worden. Pure hypocrisie dus.
Dus de Nederlandse media mag het ook niet meer over Koerden hebben op tv? De PKK mogen ook geen Koerden meer mogen genoemd?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:37 schreef YazooW het volgende:
[..]
Maar hoe kan een Nederlandse instantie het nu over een Koerdische nationaliteit hebben als de Nederlandse staat Kurdistan helemaal niet erkent?
http://www.hartvannederla(...)-met-moord-juwelier/quote:De politie Haaglanden heeft dinsdagavond een inval gedaan in een woning in Den Haag in verband met de roofmoord op juwelier Ruud Stratmann. In het huis is niemand aangetroffen, laat een politiewoordvoerder weten. Zondagavond deed de politie al een inval in Zoetermeer in verband met deze zaak.
tis gewoon een turk en een marokaanquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:46 schreef polderturk het volgende:
Het is toch hardstikke duidelijk dat het een Koerd betreft. Ik zie het gelijk. Ik zie het aan de vorm van het gezicht en de huidskleur. Koerden zijn stukken donkerder dan Turken in het algemeen:
[ afbeelding ]
Media mag zeggen wat ze zelf willen, en als ze het over Koerden hebben moeten ze ook gewoon lekker Koerden zeggen. Ik snap jou punt ook wel dat een Koerd niet een Turk is, maar bij opsporingsberichten waar een nationaliteit vermeld wordt kan je niet een fictief land neerzetten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus de Nederlandse media mag het ook niet meer over Koerden hebben op tv? De PKK mogen ook geen Koerden meer mogen genoemd?
Als ze het over AFKOMST hebben, dan mag er bij een opsporingsbericht vermeld worden dat het om een Koerd gaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:49 schreef YazooW het volgende:
[..]
Media mag zeggen wat ze zelf willen, en als ze het over Koerden hebben moeten ze ook gewoon lekker Koerden zeggen. Ik snap jou punt ook wel dat een Koerd niet een Turk is, maar bij opsporingsberichten waar een nationaliteit vermeld wordt kan je niet een fictief land neerzetten.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:09 schreef Jian het volgende:
Ik hoop dat ze ontsnappen naar het buitenland en nooit meer terugkomen, dan zijn we ze tenminste kwijt. Als ze gepakt worden, dan zijn ze over een jaartje of 6 weer back in business
Recht is ze 30 jaar vastzetten of een bussie rattengif bij ze naar binnen kieperen, maar dat gaat 'm niet worden. Uiteindelijk 6 jaar krijgen vind ik geen recht, dan staan ze weer buiten als ze 25 zijn, vandaar!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:14 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]![]()
dan is er dus geen recht gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |