abonnement Unibet Coolblue
pi_110938622
Geht's wieder los ;)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_110938775
wat mijn standpunt over Heathrow weer bevestigd.

Zelfs de Britten balen van lange Heathrow rijen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 29 april 2012 @ 18:55:06 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110938893
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
wat mijn standpunt over Heathrow weer bevestigd.

Zelfs de Britten balen van lange Heathrow rijen
Ik vermijd dat vliegveld ook als de pest.. Verschrikkelijk.
pi_110939079
Ja, samen met CDG staat het onderaan mijn lijstje
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_110939278
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vermijd dat vliegveld ook als de pest.. Verschrikkelijk.
een keer gehad, en was me duidelijk waarom mijn collega's zo'n hekel er aan hebben.
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 19:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ja, samen met CDG staat het onderaan mijn lijstje
Ondanks dat ik deze luchthaven vreselijk slecht vind, ik heb het idee dat je langer op de grond onder weg bent, als dat je vlucht duurt. Ontzettend veel bariërs zijn, waar je niet met een trolley door komt. En super onlogisch is opgebouwd.
Heb ik zelf geen slechte ervaringen met CDG. alles ging redelijk vlot.
pi_110943556
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 19:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ja, samen met CDG staat het onderaan mijn lijstje
Bij Heathrow moet je gewoon onderscheid gaan maken tussen de terminals. Terminal 5 is echt perfect, ik sta daar zelden in de rij (en vlieg er 2-4 keer per week op) en alles is vrij goed geregeld. Eigenlijk mijn lievelingsvliegveld zelfs. Maar goed, de andere terminals worden al sneller minder...

Niks zo erg als CDG echter...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110946516
Terminal 3 is zo'n broeikas, of iig dat ligt me bij van toen ik zo nu en dan met Virgin vloog. Vanuit Dublin is Londen gewoon wel een handig overstappunt, hoe naar Heathrow verder ook mag zijn. T5 is idd best te doen verder.

In mijn ervaring zijn de rijen bij immigratie nooit zo idioot lang en de reden die ik gehoord heb voor de huidige problemen is dat de douanebeambten "allemaal tegelijk" vakantie opnemen nu omdat ze dat tijdens de Olympische spelen niet mogen. Geen idee of dat het echt is, maar het is de meest logische verklaring die ik tot nu toe gezien heb.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 29 april 2012 @ 22:33:26 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110948636
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Bij Heathrow moet je gewoon onderscheid gaan maken tussen de terminals. Terminal 5 is echt perfect, ik sta daar zelden in de rij (en vlieg er 2-4 keer per week op) en alles is vrij goed geregeld. Eigenlijk mijn lievelingsvliegveld zelfs. Maar goed, de andere terminals worden al sneller minder...
Ik moest daar altijd overstappen (van de ene naar de andere terminal), en het was keer op keer een hel om op tijd bij de gate aan te komen. Ik heb Heathrow nog nooit als eind of beginpunt gehad, dus hoe de aparte terminals functioneren als je niet hoeft over te stappen weet ik niet.
pi_110948661
De problemen die in het artikel beschreven worden zijn inderdaad pas erg recent ontstaan. Lang verhaal, maar kwam erop neer dat ze weer strenger zijn gaan controleren zonder extra personeel in te zetten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 30 april 2012 @ 09:07:04 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_110956845
Ik vind Heathrow echt een klotevliegveld. Inderdaad categorie CDG, maar lange rijen hebben daar niets mee te maken. Het is gewoon zo druk op de runways dat je altijd veel te lang op de grond in het vliegtuig stilstaat of file moet rijden naar de runway. Terminal 5 is natuurlijk supermodern en goede lounges, daar is buiten het wachten in het vliegtuig weinig op aan te merken. Terminal 1 gaat ook nog wel, maar 3 en 4 zijn buitencategorie slecht. Toch is het altijd nog beter dan al die andere kutvliegvelden rond Londen, omdat die alleen naar London zelf goede verbindingen hebben. Als je niet in de city moet zijn kun je beter nog eerst naar de city gaan en dan weer terug naar je bestemming. Het is noodzakelijk kwaad dat ik regelmatig op London moet vliegen als ik mocht kiezen vloog ik alleen maar van en naar Düsseldorf. Prachtvliegveld voor het aantal bestemmingen dat ze aanvliegen, want nog beter wordt het natuurlijk als je op die poldervliegveldjes bent waar maar 2 vluchten per dag aankomen en de verkeerstoren nog van hout is oO<
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 30 april 2012 @ 09:15:29 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110956961
quote:
99s.gif Op maandag 30 april 2012 09:07 schreef XL het volgende:
Ik vind Heathrow echt een klotevliegveld. Inderdaad categorie CDG, maar lange rijen hebben daar niets mee te maken. Het is gewoon zo druk op de runways dat je altijd veel te lang op de grond in het vliegtuig stilstaat of file moet rijden naar de runway. Terminal 5 is natuurlijk supermodern en goede lounges, daar is buiten het wachten in het vliegtuig weinig op aan te merken. Terminal 1 gaat ook nog wel, maar 3 en 4 zijn buitencategorie slecht. Toch is het altijd nog beter dan al die andere kutvliegvelden rond Londen, omdat die alleen naar London zelf goede verbindingen hebben. Als je niet in de city moet zijn kun je beter nog eerst naar de city gaan en dan weer terug naar je bestemming. Het is noodzakelijk kwaad dat ik regelmatig op London moet vliegen als ik mocht kiezen vloog ik alleen maar van en naar Düsseldorf. Prachtvliegveld voor het aantal bestemmingen dat ze aanvliegen, want nog beter wordt het natuurlijk als je op die poldervliegveldjes bent waar maar 2 vluchten per dag aankomen en de verkeerstoren nog van hout is oO<
DUS _O_ Daar heb ik werkelijk nog niet één keer langer dan een paar minuten in een rij hoeven staan.
pi_110959734
volgens mij is dat ook inherent aan grote vliegvelden.ik mag morgen van af Frankfurt vliegen. dat is op zich ook kilometers lopen, maar moet zeggen de veiligheids- en douane formaliteiten gaan daar vlot.
Wel ideaal daar de air rail terminal, met de ICE aan komen, trappen oplopen, koffers dumpen. en dan alleen met de handbagage verder.
pi_110961258
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 11:29 schreef bunnahabhain het volgende:
volgens mij is dat ook inherent aan grote vliegvelden.ik mag morgen van af Frankfurt vliegen. dat is op zich ook kilometers lopen, maar moet zeggen de veiligheids- en douane formaliteiten gaan daar vlot.
Wel ideaal daar de air rail terminal, met de ICE aan komen, trappen oplopen, koffers dumpen. en dan alleen met de handbagage verder.
Ik moest laatst op FRA overstappen, vanaf Stockholm naar San Fransisco. Het duurde serieus bijna een uur voordat ik bij de gate was waar ik moest zijn. Pokke eind lopen, wachten op de trein, wachten op controle, wachten op douane, nog een eind lopen...

Oh, en LAX vind ik ook vreselijk. Ik hou heel erg van stockholm arlanda. Schiphol vind ik erg onrustig, met continue het omroepen van passagiers. Wel fijn om even Nederlands eten en lezen in te slaan!
  maandag 30 april 2012 @ 13:13:37 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_110962355
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 12:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik moest laatst op FRA overstappen, vanaf Stockholm naar San Fransisco. Het duurde serieus bijna een uur voordat ik bij de gate was waar ik moest zijn. Pokke eind lopen, wachten op de trein, wachten op controle, wachten op douane, nog een eind lopen...

Oh, en LAX vind ik ook vreselijk. Ik hou heel erg van stockholm arlanda. Schiphol vind ik erg onrustig, met continue het omroepen van passagiers. Wel fijn om even Nederlands eten en lezen in te slaan!
Ik moest ook overstappen op Frankfurt, van Bogota naar Amsterdam. Gewoon met Lufthansa, dus terminal 1, maar het duurde inderdaag erg lang, ruim een half uur, inclusief security check. Ik had anderhalf uur de tijd, maar er waren mensen, die naar London of Berlijn moesten, met minder dan een half uur overstaptijd (het vliegtuig uit Bogota was een half uur te laat), die zullen hun vlucht wel gemist hebben.

Verder vond ik het geen onprettig vliegveld. Schiphol vind ik niks, met die belachelijke polderbaan (zet daar een terminalgebouw naast!) en de marathon naar de bagageband.
Overigens landde ik deze keer niet op de polderbaan, dus restte alleen de wandeltocht van 20 minuten naar de bagageband (waar de tassen er nog langer over doen)

Madrid (terminal 4) is m'n favoriet, Kuala Lumpur is ook niet verkeerd.
  maandag 30 april 2012 @ 13:25:08 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_110962672
Airrail is echt mooi inderdaad, dat zouden ze bij Schiphol net zo moeten optimaliseren!

Frankfurt vind ik echter verder geen fijn vliegveld. Alles ligt ver uit elkaar en ik ken daar wel lange rijen!

Arlanda vind ik ook veel te uitgestrekt voor zo'n klein vliegveldje.

In de categorie veel te veel personeel en lange rijen wil ik overigens ook graag Wenen nomineren. Met name als je vanuit de kelder van Austrian vliegt. Voor de meeste gates hebben ze Schiphol achtige gate controles, die langzaam gaan. Echter wel te overzien zijn en je vliegtuig wacht als de rij voor de gate te lang is (zoals op Schiphol). Bij Austrian hebben ze dan ineens meerdere gates achter 1 controle en daar is je vliegtuig dus weg als jij een half uur van tevoren in een rij van 45 minuten aansluit. Daar moet je gewoon eerder naar het vliegveld als je op vrijdagmiddag Austrian vliegt (of als je het niet weet kun je hem rustig missen terwijl je aan het shoppen bent omdat je geen opstoppingen meer verwacht), wel goed dat je met de gratis wifi alvast kan kijken wanneer je volgende vlucht gaat!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:01:23 #16
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111019920
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:34 schreef Bajskorv het volgende:
De problemen die in het artikel beschreven worden zijn inderdaad pas erg recent ontstaan. Lang verhaal, maar kwam erop neer dat ze weer strenger zijn gaan controleren zonder extra personeel in te zetten.
Ik merk de laatste tijd inderdaad dat de controles met het oog op de Olympische spelen wat strenger zijn geworden.
Tegenwoordig wordt elk paspoort daadwerkelijk door de reader gehaald en wordt er wat beter gekeken, opzich duurt de controle voor de reguliere reiziger maar een seconde of 30 langer, maar alleen dit zorgt bij aankomst van meerdere vluchten waar veel mensen tegelijk in de rij gaan staan voor opstoppingen, daarnaast worden mensen door de strengere controle met aantekeningen ook opeens staande gehouden waardoor de capaciteit nog verder versterkt wordt.
Ik kan mij de tijd nog goed herinneren dat er alleen maar vluchtig naar mijn ID werd gekeken en je weer door kon lopen.

Nu zit ik de laatste tijd veel in Manchester, Liverpool en Stansted, en ik snap dat ze de politie bewapend met machinegeweren in de buurt van de paspoortcontrole neerzetten, want als ik 's avonds laat daar aankom zijn er 2 balies open met 3 tegelijk aankomende vluchten en dan wordt de gemiddelde Engelse reiziger daar niet vrolijk van.
Ik heb mijn voorzorgsmaatregelen genomen, ik zit voorin het vliegtuig en stap stevig door, want de keer dat ik het niet deed heb ik de politie meerdere malen in actie zien komen omdat oververhitte Engelse met elkaar en de aanwezige beveiligingsmedewerkers die de rijen in goede banen willen leiden op de vuist wilde gaan. En als het na 22:00 uur is wil ik gewoonweg snel naar het hotel en niet nog 1 a 1,5 uur in de rij staan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111025574
Voor de UK heb ik gewoon IRIS, dus zelden last van rijen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111029510
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 01:43 schreef Bajskorv het volgende:
Voor de UK heb ik gewoon IRIS, dus zelden last van rijen.
Ik had trouwens begrepen dat IRIS zo ongeveer afgeschaft was ... dat is niet waar?

[edit] Ah, ja dus:
"Registration for IRIS is no longer available. All of our enrolment rooms at Heathrow, Gatwick, Birmingham and Manchester airports are closed until further notice."

Ben hier net komen wonen, en dit leek me wel handig. Dan maar niet.. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111042660
Er is geen nieuwe registratie meer inderdaad, maar ik sta er al in en kan het dus nog steeds gebruiken. Ideaal!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:06:38 #20
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111057214
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:56 schreef Bajskorv het volgende:
Er is geen nieuwe registratie meer inderdaad, maar ik sta er al in en kan het dus nog steeds gebruiken. Ideaal!
Naast het IRIS systeem hebben ze ook de paspoortscanners met vingerafdruk, maar elke keer dat ik aankom in de avond dan zijn deze gates buiten werking en moet je alsnog in een gigantische rij staan waar ze 2 immigatiemedewerkers voor de EU en UK paspooten inzetten, de rij bij de overige paspoorten is wel korter, maar zeker niet aan te raden, want door de grote aantallen low cost airliners zitten er vaak moeilijke gevallen in die rijen, die met grote enveloppen papier al vooraf duidelijk maken dat het geen eenvoudige welkom in de UK stempel zal worden....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111104243
Even een visum vraag voor de VS:
Ik heb een studentenvisum gekregen voor een half jaar om in de VS te studeren. Binnen enkele weken keer ik terug naar huis en het visum zelf is geldig tot half juni.
Kan ik in juli terugkeren naar de VS, maar dan als toerist met een ESTA?

Normaal geen probleem of best even bellen met de ambassade?
pi_111105190
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:23 schreef Kielse het volgende:
Even een visum vraag voor de VS:
Ik heb een studentenvisum gekregen voor een half jaar om in de VS te studeren. Binnen enkele weken keer ik terug naar huis en het visum zelf is geldig tot half juni.
Kan ik in juli terugkeren naar de VS, maar dan als toerist met een ESTA?

Normaal geen probleem of best even bellen met de ambassade?
Jahoor. Je kan gewoon op het visa waiver program als je aan de voorwaarden voldoet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_111116862
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:23 schreef Kielse het volgende:
Even een visum vraag voor de VS:
Ik heb een studentenvisum gekregen voor een half jaar om in de VS te studeren. Binnen enkele weken keer ik terug naar huis en het visum zelf is geldig tot half juni.
Kan ik in juli terugkeren naar de VS, maar dan als toerist met een ESTA?
Dit is geen enkel probleem. De immigratie beambte zal misschien wel wat extra vragen stellen over je toeristische reis als hij je oude studentenvisum in het paspoort ziet.

Vergeet daarom niet om het volledige ticket uit te printen, zodat je kunt aantonen wanneer je weer naar Nederland terug gaat.
pi_111149284
Iemand ervaring met ryanair ticket kopen op de Eindhoven airport?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:16:49 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111149628
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:10 schreef qwerty31 het volgende:
Iemand ervaring met ryanair ticket kopen op de Eindhoven airport?
Je bedoelt op het vliegveld zelf aan de balie een ticket kopen?
pi_111150560
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:16 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je bedoelt op het vliegveld zelf aan de balie een ticket kopen?
Ja dat bedoel ik. Heb dit gevonden: Vliegtickets

[-] Kan ik vliegtickets kopen op de luchthaven?
Dit is mogelijk voor Ryanair, Wizzair en Transaviaminder

[-] Kan ik vliegtickets kopen zonder een credit card?
Dit is mogelijk bij de Viggo Servicebalie voor de eerder genoemde maatschappijen. Dit is mogelijk dagelijks van 08.00 – 18.00

Maar heeft er iemand een ervaring met dit? Heb geen creditcard en wil geen ¤ 20 aan tix/cheaptickets betalen : )
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:41:47 #27
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111151289
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:30 schreef qwerty31 het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik. Heb dit gevonden: Vliegtickets

[-] Kan ik vliegtickets kopen op de luchthaven?
Dit is mogelijk voor Ryanair, Wizzair en Transaviaminder

[-] Kan ik vliegtickets kopen zonder een credit card?
Dit is mogelijk bij de Viggo Servicebalie voor de eerder genoemde maatschappijen. Dit is mogelijk dagelijks van 08.00 – 18.00

Maar heeft er iemand een ervaring met dit? Heb geen creditcard en wil geen ¤ 20 aan tix/cheaptickets betalen : )
Je betaalt bij Ryanair ook 20 euro extra (voor het niet online boeken). Zie deze prijslijst.

Booking Fee: applies to ALL reservations made at airports/call centres ¤20
pi_111170414
zo terug van een vlucht via Frankfurt, ik moet zeggen dat als je zo langzaam aan de routes weet binnen dit vliegveld, dan valt het allemaal heel erg mee. En viel me op dat er kortere wegen zijn, als je weet waar je naar toe moet, en niet via de bordjes hoeft te lopen.
Voor als, als je van het airrail station komt, boven aan de roltrappen wijzen de bordjes naar links, ga je naar rechts sta je zo in de vertrekhal.
pi_111256266
Hoi vliegexperts,

Even een vraagje. Bij voorbaat sorry als 't een hele onnozele vraag is, of als ik ergens een antwoord over 't hoofd heb gezien.
Wie heeft er ervaring met het meenemen van medicijnen (pillen, that is) bij Easyjet? Er staat uiteraard het een en ander op hun website, maar die info lijkt vooral toegespitst op mensen met ruimbagage. Mijn reisgenoten en ik zijn van plan om alleen handbagage mee te nemen. Hoe moeten we de medicijnen dan vervoeren? In zo'n doorzichtige zak die je ook voor vloeistof gebruikt? En moeten de medicijnen nog in dichte verpakking zitten? Dat een pillenstrip ofzo niet aangebroken mag zijn, kan ik me voorstellen, maar moet een pakje waar meerdere strips inzitten ook nog volledig gevuld zijn?

Alvast bedankt!

P.S.: Medicijnpaspoort en medische verklaringen enzo zijn in orde, het gaat puur om hoe we de pillen zélf moeten inpakken.
* "I look just like the girls next door... if you happen to live next door to an amusement park." - Dolly Parton *
pi_111256369
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:12 schreef Eimhear het volgende:
Hoi vliegexperts,

Even een vraagje. Bij voorbaat sorry als 't een hele onnozele vraag is, of als ik ergens een antwoord over 't hoofd heb gezien.
Wie heeft er ervaring met het meenemen van medicijnen (pillen, that is) bij Easyjet? Er staat uiteraard het een en ander op hun website, maar die info lijkt vooral toegespitst op mensen met ruimbagage. Mijn reisgenoten en ik zijn van plan om alleen handbagage mee te nemen. Hoe moeten we de medicijnen dan vervoeren? In zo'n doorzichtige zak die je ook voor vloeistof gebruikt? En moeten de medicijnen nog in dichte verpakking zitten? Dat een pillenstrip ofzo niet aangebroken mag zijn, kan ik me voorstellen, maar moet een pakje waar meerdere strips inzitten ook nog volledig gevuld zijn?

Alvast bedankt!

P.S.: Medicijnpaspoort en medische verklaringen enzo zijn in orde, het gaat puur om hoe we de pillen zélf moeten inpakken.
In handbagage gelden de volgende regels bij de beveiligingscheck:

Medicijnen vormen geen probleem, zolang ze niet vloeibaar zijn. Je mag ze meenemen op welke manier dan ook.

Als ze vloeibaar zijn moeten ze los worden aangeboden. Ook dan mogen ze overigens gewoon mee, neem wel een recept/verklaring mee om zonder gezeik aan te kunnen tonen dat het ook daadwerkelijk medicijn is (al is dit tegenwoordig niet meer verplicht).
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_111256710
Wat een supersnelle en duidelijke reactie! Hartstikke bedankt!
* "I look just like the girls next door... if you happen to live next door to an amusement park." - Dolly Parton *
  maandag 7 mei 2012 @ 21:12:00 #32
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111264116
Ter aanvulling, vloeibare medicijnen mogen mee ter aanvulling op het vloeistoffenzakje van maximaal 1 liter, dus als je teveel cosmetische producten in dat zakje hebt dat de medicijnen er niet inpassen maakt dat niet uit.

Het is overigens niet Easyjet die de regels bepaald, maar de beveiliging op de luchthaven, zolang al je spullen in één tas zit die binnen de afmetingen is zoals Easyjet bepaald wordt er bij de gate niet meer gecontroleerd.
Bij de beveiligingscontrole wordt er o.a. gecontroleerd wapens (scherpe voorwerpen) en explosieven. In mindere mate ook op de vloeistoffen, halve liter waterflessen komen er niet doorheen, vloeistoffen in een zakje die niet apart worden aangeboden maar in de tas zitten worden niet standaard gecontroleerd tenzijn de bagagescreener denkt dat ze wellicht over de 100 ml zijn. Met een medicijnenpaspoort sta je overigens sterk en is het geen punt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111266631
Thanks, ozzietukker, da's een reuze handige aanvulling!
(En dat van die luchthaven-beveiliging die de regels bepaalt wist ik toch eigenlijk ergens wel, ja. Geen wonder dat ik er niet uitkwam, ben alleen bij Easyjet te rade gegaan.)

Met zulke hulp wordt zo'n vlucht toch alweer 'n stuk relaxter!
* "I look just like the girls next door... if you happen to live next door to an amusement park." - Dolly Parton *
pi_111269855
Vanwege een 12u vertraging wil ik mij beroepen op EU Regulation 261/2004. Kan ik in mijn communicatie met de airline ook direct de claim van de reispartner meenemen of zal die apart de claim duidelijk moeten maken?
  maandag 7 mei 2012 @ 22:45:54 #35
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_111269980
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:43 schreef EddyAlbena het volgende:
Vanwege een 12u vertraging wil ik mij beroepen op EU Regulation 261/2004. Kan ik in mijn communicatie met de airline ook direct de claim van de reispartner meenemen of zal die apart de claim duidelijk moeten maken?
Misschien kunnen ze je bij EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging! beter helpen.
pi_111270062
Aye!
pi_111271977
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:43 schreef EddyAlbena het volgende:
Vanwege een 12u vertraging wil ik mij beroepen op EU Regulation 261/2004. Kan ik in mijn communicatie met de airline ook direct de claim van de reispartner meenemen of zal die apart de claim duidelijk moeten maken?
ligt aan de maatschappij en route, of je er recht op hebt.
ik zou het gewoon twee keer aan vragen, omdat het meestal online gaat, en je iets als een boekings code of, ticket nummer nodig wil je dat online formulier kunnen invullen.
ik zou gewoon even copy and paste doen.
dat doet de luchtvaart maatschappij ook, met de mail/brief waarin ze je afwimpelen.
pi_111273018
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:26 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

ligt aan de maatschappij en route, of je er recht op hebt.
ik zou het gewoon twee keer aan vragen, omdat het meestal online gaat, en je iets als een boekings code of, ticket nummer nodig wil je dat online formulier kunnen invullen.
ik zou gewoon even copy and paste doen.
dat doet de luchtvaart maatschappij ook, met de mail/brief waarin ze je afwimpelen.
Transavia en gewoon EU vlucht, dus dat zit goed.

Ben nu dat topic aan het lezen. Lange weg te gaan, maar heb er vertrouwen in.
pi_111284800
ik heb ook een vraagje. Ik heb een e-ticket via klm gekocht en je mag 23 kilo incheck-bagage mee, mag je dat over 2 koffers verdelen of moet dat perse in 1 bagagetas
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:37:58 #40
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_111285005
Ik dacht 1 koffer per persoon. Dit staat er tenminste bij mijn boeking:

Baggage allowance : 1 authorized item of baggage of 23 kg/50 lbs or less
pi_111286462
ik heb voor de zekerheid even opgebeld en je had gelijk, bedankt voor je reactie
pi_111355737
Ik ga waarschijnlijk met een enkeltje naar Australië omdat ik langer dan 12 maanden ga en tickets zijn zo lang niet geldig. Ik weet dat ik met voldoende geld etc Australië binnenkom en ik denk dat zij wel begrijpen dat ik écht geen ticket had kunnen boeken voor de terugweg. Maar nu hoor ik horrorverhalen dat mensen niet over konden stappen in Hong Kong met een enkeltje en dat ze direct een retourticket moesten boeken. Hoe zit dat? Kan ik met overstappen echt problemen krijgen? Ik weet overigens de plaats van overstappen nog niet.
Ik krijg trouwens ook een visum voor 12 maanden, heb voldoende geld om aan te tonen dat ik nog terug kan en ik kan een stagecontract laten zien aan ze.. zou dat helpen?
pi_111357212
In geval van twijfel immigratie/ ambassade bellen/ mailen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_111361857
volgens mij is bacpacken in Australie uitgevonden, dus de douane weet wel van wanten.
volgens mij is het echter mogelijk om een open ticket terug te boeken, lijkt me een stuk safer als ter plekke een retour kopen. wat er ook gebeurd, je hebt een ticket terug.

kijk anders even hier
http://www.immi.gov.au/

en kijk even hier, staan veel goede tips
http://www.aroundtheglobe(...)ack-vragen-si31.html
pi_111365170
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:10 schreef _Loki het volgende:
Maar nu hoor ik horrorverhalen dat mensen niet over konden stappen in Hong Kong met een enkeltje en dat ze direct een retourticket moesten boeken. Hoe zit dat? Kan ik met overstappen echt problemen krijgen?
Je hoeft niet door de immigratie kontrole van Hong Kong als je op je aansluitende vlucht blijft wachten in de terminal. Zelfs al besluit je Hong Kong een paar dagen te bezoeken, dan wil de immigratie beambte slechts kontroleren dat je Hong Kong weer zult verlaten. Met het tweede deel van je ticket (HK - Australie) toon je dan aan dat je verder zult reizen.

Hetzelfde geldt voor elke andere overstap luchthaven. De plaatselijke Immigratie-dienst wil weten dat je na een toeristisch bezoek weer vertrekt; het maakt niet uit waar naar toe, als het maar een ander land is. Ik verwacht geen probleem in jouw situatie.

Had je eigenlijk al naar enkeltjes gezocht? In de luchtvaart zijn die meestal duurder als retourvluchten. Het kan gunstiger zijn om een retourticket te kopen waarvan je de terugreis niet gebruikt of waarvan je de terugreis kunt wijzigen. Dit laatste kan vziw wel naar een datum die meer dan een jaar verder ligt dan de heenreis.
pi_111365247
Nu kan het een verplichting zijn op je visum. Amerika heeft bijvoorbeeld ook de regel dat als je onder Visa Waiver vliegt je een retourtje moet boeken.

In dat geval zal de airline je al stoppen, die zijn verantwoordelijk en kunnen flinke boetes krijgen als bij immigratie blijkt dat ze iemand vervoeren die niet aan Visa-verplichtigen voldoet. En in dat geval zou het best kunnen dat ze je documenten pas voor de leg naar Australie controleren en je dus in Hong Kong een retour moet boelen. Zo gaat het met vluchten naar USA wel in ieder geval.
.
Bel dus de ambassade even
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_111365362
http://www.anwb.nl/bestem(...)50&themaId=BEST_P_42

Volgens ANWB moet je een retourticket hebben. Als dit echt een visumverplichting is gaat de airline je of aan het begin van je reis, of aan het begin van je leg naar Australie waarschijnlijk niet boarden voor je dat ticket hebt geboekt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_111365912
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 06:43 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.anwb.nl/bestem(...)50&themaId=BEST_P_42

Volgens ANWB moet je een retourticket hebben. Als dit echt een visumverplichting is gaat de airline je of aan het begin van je reis, of aan het begin van je leg naar Australie waarschijnlijk niet boarden voor je dat ticket hebt geboekt.
Met een toeristenvisum is het inderdaad verplicht, omdat die maar 3 maanden geldig is. Dan moet én kan je een ticket terugboeken. Ik kan dat nog niet.. Backpackers moeten aan kunnen tonen dat ze 3200 dollar hebben om Australië binnen te komen met een enkeltje. Ik neem dus aan dat het in Australië niet lastig zal worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 04:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Je hoeft niet door de immigratie kontrole van Hong Kong als je op je aansluitende vlucht blijft wachten in de terminal. Zelfs al besluit je Hong Kong een paar dagen te bezoeken, dan wil de immigratie beambte slechts kontroleren dat je Hong Kong weer zult verlaten. Met het tweede deel van je ticket (HK - Australie) toon je dan aan dat je verder zult reizen.

Hetzelfde geldt voor elke andere overstap luchthaven. De plaatselijke Immigratie-dienst wil weten dat je na een toeristisch bezoek weer vertrekt; het maakt niet uit waar naar toe, als het maar een ander land is. Ik verwacht geen probleem in jouw situatie.

Had je eigenlijk al naar enkeltjes gezocht? In de luchtvaart zijn die meestal duurder als retourvluchten. Het kan gunstiger zijn om een retourticket te kopen waarvan je de terugreis niet gebruikt of waarvan je de terugreis kunt wijzigen. Dit laatste kan vziw wel naar een datum die meer dan een jaar verder ligt dan de heenreis.
Zou dus inderdaad deze situatie worden. Ik heb al gezocht naar enkeltjes en die zijn inderdaad duur, maar nog altijd een stuk goedkoper dan retourtjes.
Ik heb even verder gegoogled naar aanleiding van je reactie, en ik lees inderdaad ook op andere fora dat ze in bijv. Maleisië en Singapore alleen kijken of je dat land uit gaat. Denk dat dat dus ook geen probleem zou zijn, het zou zelfs in hun eigen voorwaarden staan.

Bedankt voor jullie reactie trouwens! :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:51:50 #49
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111393560
Dat het uberhaupt in je opkomt om een duur enkele reisticket te boeken, je moet namelijk ook terug en kan je weer een dergelijk duur ticket terug boeken.

Wat je beter kunt doen is een ticket boeken waar je langer als 6 maanden wegblijft, deze tickets zijn over het algemeen duurder dan de tickets waarbij je binnen 4 weken retour gaat, maar hebben flexibele voorwaarden in de mogelijkheden tot wijzigen van de retourvlucht.

KLM is niet zo'n goed plan voor de reis naar Australie, want naast dat je het laatste stuk met Malaysian gaat (opzich is daar niets mis mee, maar wel op basis van de KLM voorwaarden), kost daar een wijziging geld of is erg beperkt mogelijk
China Airlines heeft wat tickets met een dergelijke 'gratis' mogelijkheid tot wijzigen, of bijvoorbeeld voor een kleine vergoeding Singapore Airlines of Cathay Pacific. Daarnaast lijken mij de maatschappijen als Emirates en Qatar ook wel deze mogelijkheden kunnen hebben.

Voor dit soort tickets moet je echter niet online gaan kijken maar echt naar een reisburo, daar moeten ze je goed kunnen voorlichten over de mogelijkheid van dergelijke tickets met een langere reisduur dan 6 maanden en kunnen ze je de verschillende mogelijkheden laten zien. Je kan beter een duurder ticket nemen welke je onbeperkt gratis kan wijzigen dan een goedkoper ticket waar een wijziging 100 euro of meer kost, een jaar lang weg is een erg onzeker periode, ik heb mijn retourvlucht 3x moeten wijzigen.
Een ticket bij een reisburo kost wel meer, maar gezien de kosten van een dergelijk ticket voor een langere periode eigenlijk verwaarloosbaar, zeker voor de reiziger welke nog niet veel ervaring heeft met het boeken van vliegtickets.

Wees overigens niet bang dat je niet gemakkelijk kunt wijzigen, als je dat een beetje optijd doet, dus niet 1 dag voor gewenst vertrek, is dat heel gemakkelijk, de boekingsklasse van wijzigbare tickets is hoog, omdat het een relatief duur ticket is, dus de kans is groot dat in jouw boekingsklasse nog plaatsen beschikbaar zijn.

Het grootste voordeel van een dergelijk retourticket is dat zelfs als je zonder geld zit je altijd terug naar huis kunt als het niet lukt om werk te vinden of dat je gewoon uitgereisd bent zonder de verplichting om geld bij elkaar te sprokkelen voor een nieuw ticket. Naast het feit dat het uiteindelijk gewoon goedkoper zal zijn om een retourticket te boeken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111407628
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 05:53 schreef Me_Wesley het volgende:
In dat geval zal de airline je al stoppen, die zijn verantwoordelijk en kunnen flinke boetes krijgen als bij immigratie blijkt dat ze iemand vervoeren die niet aan Visa-verplichtigen voldoet. En in dat geval zou het best kunnen dat ze je documenten pas voor de leg naar Australie controleren en je dus in Hong Kong een retour moet boelen.
Dit kan inderdaad ook spelen, maar het lijkt me dat je dan op Schiphol al geweigerd wordt. Daar krijg je immers je boarding pass naar Hong kong en Australie. Ik denk niet dat iemand je pas in Hong Kong uit de wachtruimte komt plukken om deze reden.

Het is onduidelijk welk verhaal TS over Hong Kong heeft gehoord en of dit uberhaupt waar was. Het lijkt alsof iemand zonder retour of doorreis ticket Hong Kong probeerde binnen te komen. Dit zou inderdaad wel eens problemen kunnen opleveren. Hong Kong is zo klein dat je het als toerist in een paar dagen wel gezien hebt. Als je geen retour of doorreis ticket hebt, lijkt het alsof je er zou willen blijven om te werken.
pi_111407725
Ozzietukker: dat plan met wijzigbare tickets had ik ook, maar omdat ik half/eind juli 2012 vertrek, zijn tickets maar tot half juli 2013 geldig. Ik vertrek half augustus dus dat is niet zo zinvol ;) Ik ben er voor mijn stage dus moet die periode afmaken. De enige die tickets heeft die 18 maanden geldig zijn, is New Zealand Airways maar dat zou echt heeeel duur worden, veel duurder dan 2 enkeltjes.

Ik heb even andere fora erbij gehaald, lonelyplanet etc, welke me vertellen dat je voor overstappen alleen maar een doorreis moet aan kunnen tonen (wat ik kan want m'n eindbestemming ligt in een ander land), mits ik het juiste visum heb. Het verhaal van die mensen die problemen kregen, hoorde ik bij een reisbureau waar ik info ging halen. Die vertelde me dus niet dat zij waarschijnlijk een toeristenvisum had, waar een retourtje inderdaad verplicht bij is. Ik heb een Occupational trainee visum voor 12 maanden dus ik ben niet verplicht een retourticket te kopen, omdat het een studentenvisum is.

Ik ben er dus uit, maar alsnog bedankt! :)
pi_111408048
Naar aanleiding van de pillen vraag: ik heb een aantal vitamine rotzooi wat ik mee wil nemen naar Amerika (KLM), kan dat in de gewone bagage (niet handbagage)? Of gaan ze in Amerika moeilijk doen over wat erin zit? :')
pi_111408513
Nee, dat boei ze niet. Ik heb ook altijd dat spul en proteine shit bij me voor de fitness en dat vinden ze geen probleem.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111409403
Nice, dank je :D
pi_111415532
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 05:20 schreef jaco het volgende:
Het is onduidelijk welk verhaal TS over Hong Kong heeft gehoord en of dit uberhaupt waar was. Het lijkt alsof iemand zonder retour of doorreis ticket Hong Kong probeerde binnen te komen. Dit zou inderdaad wel eens problemen kunnen opleveren. Hong Kong is zo klein dat je het als toerist in een paar dagen wel gezien hebt.
En zo niet, dan is je geld wel op. :')

Maar inderdaad, je mag toch hopen dat visumcontroles aan het begin van de reis al gedaan worden, anders heeft je airline nog steeds een probleem als je terug moet..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111416204
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 07:34 schreef Dikketroela het volgende:
Naar aanleiding van de pillen vraag: ik heb een aantal vitamine rotzooi wat ik mee wil nemen naar Amerika (KLM), kan dat in de gewone bagage (niet handbagage)? Of gaan ze in Amerika moeilijk doen over wat erin zit? :')
ik heb altijd een hele nood apotheek er bij, paracetamol, ibuprofen, norrit, diarree remmers, rennies. in het begin gebruikte ik nog de originele doosjes, maar om plaats te besparen heb ik die in een klein assortie doosje bij me. nog nooit vragen over gehad.
volgens mij krijg je die ook, alleen als de drugshond op je reageert.
pi_111475076
Als je naar Amerika wilt, moet minimaal een iemand van de groep 18 zijn als ik goed heb.

Hier van uitgaande, moet deze persoon 18 zijn bij de boeking of bij het moment van vertrek?
pi_111535991
Ik had even een vraagje over het volgende,

Momenteel verblijf ik in China en DVD's en dergelijke zijn hier allemaal spotgoedkoop (een euro voor de nieuwste bioscoop films). Nou had ik echter begrepen dat je deze niet mee terug mag nemen naar Nederland. Mijn vraag is hoe strict is hier men in en kan het je een boete opleveren als je deze toch meeneemt of worden ze bijvoorbeeld alleen in beslag genomen? Ik zou namelijk graag een aardig aantal willen meenemen (vooral series, de hele set Lost s1 t/m s6 is hier net tien euro en in Nederland al gauw 150 denk ik zo?) mocht ik nou pech hebben en worden ze in beslag genomen kan ik hier wel mee leven maar ik wil verder geen boete of dergelijke riskeren. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
pi_111536951
die films zijn uiteraard illegaal in Nederland, maar op zich, tot nu toe heb ik maar een keert controle gehad, in de paar jaar dat ik veel voor mijn werk vlieg.
Volgens mij ligt het er een beetje aan wat voor drama je er van maakt, ben je helemaal hyper nerveus, petje scheef achterste voren op je hoofd, etc. als je door het groene poortje naar buiten loopt dan wordt je waarschijnlijk gevraagd je koffer te openen.

Maak je, je gewoon niet druk, want je weet dat als je door de douane loopt, je, je voor de domme houdt, je er van af komt met inbeslagname en een waarschuwing. Dan wordt je waarschijnlijk niet aangehouden.

Maar mijn tip, rip de films gewoon en zet ze op je Laptop. en dump de blueray's/DVD's ; probleem opgelost.
pi_111538311
Nerveus word ik er verder niet van het gaat me er meer om of je meteen een boete aangesmeerd krijgt of dat ze alleen in beslag worden genomen. Dat laatste kan me namelijk niet zoveel schelen maar ik zit er niet op te wachten dat de douane me ineens een boete van weet ik hoeveel euro geeft. In ieder geval bedankt voor de tip voorlopig ga ik nog niet terug maar ik waag het er wel op als het zover is. Het rippen is te overwegen maar een collectie van een serie staat natuurlijk leuker als je de originele dozen erbij hebt. ;)
  maandag 14 mei 2012 @ 17:03:35 #61
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_111538711
Heerlijk weer met Ryanair gevlogen. :')

Alle Priority mensen netjes eerst door het poortje laten, vervolgens moeten ze buiten wachten tot ze naar het vliegtuig moeten lopen. Iedereen dus netjes in de rij staan, vervolgens laat Ryanair al voordat de rij mag lopen de rest van de mensen naar buiten (uitgang naar buiten zit halverwege de 'rij'), waardoor natuurlijk niemand fatsoenlijk in die rij aansluit en daardoor alle Priority mensen vervolgens alsnog achteraan staan. Daar betaal je dan geld voor. :') !!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 14 mei 2012 @ 17:26:43 #62
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111539667
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:03 schreef boem-dikkie het volgende:
Heerlijk weer met Ryanair gevlogen. :')

Alle Priority mensen netjes eerst door het poortje laten, vervolgens moeten ze buiten wachten tot ze naar het vliegtuig moeten lopen. Iedereen dus netjes in de rij staan, vervolgens laat Ryanair al voordat de rij mag lopen de rest van de mensen naar buiten (uitgang naar buiten zit halverwege de 'rij'), waardoor natuurlijk niemand fatsoenlijk in die rij aansluit en daardoor alle Priority mensen vervolgens alsnog achteraan staan. Daar betaal je dan geld voor. :') !!
Weeze? :D Daar lieten ze laatst priority eerst in de bus stappen, om vervolgens de rest ook erbij te laten :|W
pi_111543662
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:55 schreef FUUUU het volgende:
Nerveus word ik er verder niet van het gaat me er meer om of je meteen een boete aangesmeerd krijgt of dat ze alleen in beslag worden genomen. Dat laatste kan me namelijk niet zoveel schelen maar ik zit er niet op te wachten dat de douane me ineens een boete van weet ik hoeveel euro geeft. In ieder geval bedankt voor de tip voorlopig ga ik nog niet terug maar ik waag het er wel op als het zover is. Het rippen is te overwegen maar een collectie van een serie staat natuurlijk leuker als je de originele dozen erbij hebt. ;)
Je mag 3 DVDs meenemen voor eigen gebruik, zonder sancties. Daarna ligt het eraan wat je meeneemt:


Toegestaan voor ‘eigen gebruik’
3 stuks/dragers
Transactie ex art. 74 Sr door uitsluitend afstand doen
1 t/m 25 stuks
Transactie ex art. 74 Sr en afstand doen
26–40 stuks ¤ 270
41–50 stuks ¤ 330
51–100 stuks ¤ 800
101–200 stuks ¤ 1.400
201–300 stuks ¤ 1.900
301–500 stuks ¤ 2.200
501–800 stuks ¤ 2.800
801–1000 stuks ¤ 3.200
Dagvaarden
> 1000 stuks

T/m 25 stuks is dus alleen inbeslagname mocht je 'gepakt' worden.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2011-22925.html
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_111543934
Dat is nou precies waar ik naar op zoek was. Meer als 25 stuks was ik sowieso niet van plan mee te nemen dus ik zal als het zover is wel kijken wat ik graag mee wil nemen. Bedankt!
pi_111544040
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:03 schreef FUUUU het volgende:
Dat is nou precies waar ik naar op zoek was. Meer als 25 stuks was ik sowieso niet van plan mee te nemen dus ik zal als het zover is wel kijken wat ik graag mee wil nemen. Bedankt!
Let op dat '3 stuks' in wezen '3 films/afleveringen' is. In het geval van je Lost-boxen telt dus elke aflevering als 1 stuk mee.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_111549578
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Weeze? :D Daar lieten ze laatst priority eerst in de bus stappen, om vervolgens de rest ook erbij te laten :|W
ik vind dat hele priority boarding zo'n bullshit. Ik heb het toen ooit in Gironna gehad, dat er nog niemand met een Finish vlag bij het vliegtuig staat. sta je daar tussen een kudde bejaarde dwergen die perse bij de nooduitgang moeten zitten op een vlucht van één uur. En het dan op een sprintje zetten als blijkt dat iemand die wat langer is grotere passen zet.
  Eindredactie Games maandag 14 mei 2012 @ 21:28:30 #67
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_111552660
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:03 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

ik heb altijd een hele nood apotheek er bij, paracetamol, ibuprofen, norrit, diarree remmers, rennies. in het begin gebruikte ik nog de originele doosjes, maar om plaats te besparen heb ik die in een klein assortie doosje bij me. nog nooit vragen over gehad.
volgens mij krijg je die ook, alleen als de drugshond op je reageert.
een drugshond is getraind op 1 soort drugs, dus of coke of wiet etc. een drugshond reageert niet op jouw paracetamolletjes, dat ruikt net iets anders dan coke ;)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 14 mei 2012 @ 21:39:56 #68
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111553479
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:05 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Let op dat '3 stuks' in wezen '3 films/afleveringen' is. In het geval van je Lost-boxen telt dus elke aflevering als 1 stuk mee.
Dat is wel en belangrijk punt inderdaad om even de vraagsteller te laten weten.

Neemt niet weg dat het tegenwoordig niet eens meer in mij opkomt om in de Aziatische landen DVD's met films, series of muziek te kopen, niet dat ik de kans groot acht dat ik bij de douane aangehouden zal worden, dat is in 10 jaar 1x gebeurd en alleen omdat een mafkees voor mij zo zenuwachtig was en traag ging lopen dat het daardoor leek dat ik bij die persoon hoorde, maar gewoon om het feit dat het niet zo heel moeilijk is om deze films of series in Nederland zonder kosten te verkrijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111553768
quote:
4s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:28 schreef donald_dick het volgende:

[..]

een drugshond is getraind op 1 soort drugs, dus of coke of wiet etc. een drugshond reageert niet op jouw paracetamolletjes, dat ruikt net iets anders dan coke ;)
ik doelde ook niet op dat de drugshond aansloeg op de paracetamollekes. ;)
pi_111634924
Hebben mensen hier ervaring met germanwings? Vlieg woensdag naar Moskou en wil als het kan alleen handbagage meenemeb. Ben voor een feestje een smoking nodig, die ik in een extra kledingtas mee wil. Daarnaast wijkt hun handbagage norm qua formaat af van de norm, waardoor de tas die ik mee neem er net niet in past (volume is wel minder). Zijn ze bij germanwings hier een beetje soepel in?
pi_111641435
Ik wil vanavond online inchecken. Moet je je bagage ook inchecken, of is dat alleen voor extra bagage?
pi_111642098
welke maatschappij Hw?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 16 mei 2012 @ 21:35:11 #73
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_111642580
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Weeze? :D Daar lieten ze laatst priority eerst in de bus stappen, om vervolgens de rest ook erbij te laten :|W
Dit was in Almeria maar wat jij zegt ook al eens meegemaakt inderdaad.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:03:11 #74
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_111643743
quote:
Houdt u er rekening mee dat vanaf 13 januari 2012 vluchten van Boedapest naar Weeze / Düsseldorf (NRN) van en naar Dortmund (DTM) Airport zullen vliegen.
Wanneer ik een ticket van Weeze naar Boedapest wil boeken, staat er dit.
Betekent dit dat ik vanaf Dortmund vlieg, of een tussenlanding of wat eigenlijk.
Wel raar dan, want Boedapest staat nog steeds in het lijstje van bestemmingen.


edit: Ja vanaf Dortmund dus.

[ Bericht 7% gewijzigd door Loontjah op 16-05-2012 22:17:37 ]
Sappig !!
pi_111644017
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
welke maatschappij Hw?
united airlines
  vrijdag 18 mei 2012 @ 17:57:15 #76
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_111711403
Ik heb zondag een vlucht Mexico City - Amsterdam. Maar ik heb last van een longontsteking en dan mag je niet vliegen.

Kan ik met een schrijven van de docter mijn vlucht laten veranderen of weet iemand de gang van zaken hieromtrent?
Ben aan het zoeken op internet maar kan niet echt duidelijk informatie vinden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_111714988
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:57 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb zondag een vlucht Mexico City - Amsterdam. Maar ik heb last van een longontsteking en dan mag je niet vliegen.

Kan ik met een schrijven van de docter mijn vlucht laten veranderen of weet iemand de gang van zaken hieromtrent?
Ben aan het zoeken op internet maar kan niet echt duidelijk informatie vinden.
Even je reisverzekering bellen, zij kunnen dit voor je regelen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 19:40:29 #78
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_111715570
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 19:28 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Even je reisverzekering bellen, zij kunnen dit voor je regelen.
Ik heb geen reisverzekering, ben ook niet op reis hier, woon hier.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_111715793
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 19:40 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb geen reisverzekering, ben ook niet op reis hier, woon hier.
Ook geen annuleringsverzekering voor die vlucht? Of betaald met een creditcard waar iets van een verzekering bij zit? Anders zul je gewoon zelf een nieuwe vlucht moeten boeken of hopen dat ze je laten omboeken naar een andere heenvlucht, maar dat moet van de coulance van de maatschappij komen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 19:49:15 #80
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_111716077
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 19:44 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ook geen annuleringsverzekering voor die vlucht? Of betaald met een creditcard waar iets van een verzekering bij zit? Anders zul je gewoon zelf een nieuwe vlucht moeten boeken of hopen dat ze je laten omboeken naar een andere heenvlucht, maar dat moet van de coulance van de maatschappij komen.
Geloof het niet nee, het is een terugvlucht overigens. Zal de maatschappij maar eens bellen. Anders maar gewoon vliegen, weinig zin een nieuwe vlucht te gaan boeken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_111719786
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:57 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb zondag een vlucht Mexico City - Amsterdam. Maar ik heb last van een longontsteking en dan mag je niet vliegen.

Kan ik met een schrijven van de docter mijn vlucht laten veranderen of weet iemand de gang van zaken hieromtrent?
Ben aan het zoeken op internet maar kan niet echt duidelijk informatie vinden.
ik welke boekingsklasse heb je geboekt en welke rechten met betrekking tot omboeken zitten daarbij?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_111720653
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:57 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb zondag een vlucht Mexico City - Amsterdam. Maar ik heb last van een longontsteking en dan mag je niet vliegen.

Kan ik met een schrijven van de docter mijn vlucht laten veranderen of weet iemand de gang van zaken hieromtrent?
Ben aan het zoeken op internet maar kan niet echt duidelijk informatie vinden.
soms heb je daar rechtop, afhankelijk van je ticket klasse.
echter indien niet,altijd de balie proberen, vaak kunnen die je als nog matsen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 21:29:25 #83
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_111720681
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 21:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

ik welke boekingsklasse heb je geboekt en welke rechten met betrekking tot omboeken zitten daarbij?
Gewoon economy, geloof dat ik niet kan omboeken. Morgen ga ik naar de docter even checken of ik sowieso wel kan vliegen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_111721637
je hebt meerdere klassen in Economy, dat is de voorwaarde van je boeking, zie onderaan deze pagina
https://www.klm.com/trave(...)conditions/index.htm

vind je op je E-ticket wel ergens welke klasse je hebt.
maar zoals gezegd, balie, kan soms meer als je voorwaarden zeggen.

overleg met de dokter, want, wat ik zo met googlen vind, is het alleen zwaar af te raden bij mensen die over het algemeen zwak zijn, of een zeer zware long ontsteking hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door bunnahabhain op 19-05-2012 11:06:07 ]
pi_111859193
Zijn hier ook vaders/moeders die mij kunnen vertellen hoe het zit met buggy's en babyvoedsel als je gaat vliegen? :o
Of anderen die het toevallig weten natuurlijk :)
I'm not a sinner.
pi_111864490
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:46 schreef Plums het volgende:
Zijn hier ook vaders/moeders die mij kunnen vertellen hoe het zit met buggy's en babyvoedsel als je gaat vliegen? :o
Of anderen die het toevallig weten natuurlijk :)
kan gewoon mee, de trolly geef je dan pas aan het einde van de gateway af, net voor je instapt. en babyvoeding is mag je ook mee nemen, is de uitzondering op het maximale volume vloeistoffen.

Voor de rest een tip, zorg er voor dat je iets hebt om je kind het zwijgen op te leggen, speen, liga, langevingers, chloroform. zodat hij/zij niet de hele cabine bij mekaar schreeuwt.
Want hippie ouders die denken dat het natuurlijk gedrag is van een baby en hem/haar gewoon laten schreeuwen worden over het algemeen na 15 min geblehr van hun kroost vermoord.
pi_111864611
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:27 schreef bunnahabhain het volgende:
Want hippie ouders die denken dat het natuurlijk gedrag is van een baby en hem/haar gewoon laten schreeuwen worden over het algemeen na 15 min geblehr van hun kroost vermoord.
:o :D
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:46:18 #88
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111864759
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:27 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

kan gewoon mee, de trolly geef je dan pas aan het einde van de gateway af, net voor je instapt. en babyvoeding is mag je ook mee nemen, is de uitzondering op het maximale volume vloeistoffen.

Voor de rest een tip, zorg er voor dat je iets hebt om je kind het zwijgen op te leggen, speen, liga, langevingers, chloroform. zodat hij/zij niet de hele cabine bij mekaar schreeuwt.
Want hippie ouders die denken dat het natuurlijk gedrag is van een baby en hem/haar gewoon laten schreeuwen worden over het algemeen na 15 min geblehr van hun kroost vermoord.
Ik hou het niet eens 15 minuten vol.. Die krengen hoor je zelfs door je oordopjes heen :( Ze zouden een afgesloten baby gedeelte moeten maken, laat die ouders en baby's maar allemaal lekker bij elkaar zitten in een geluidsdichte ruimte _O_ Ik zou met liefde wat meer betalen voor zo'n vlucht.
pi_111864838
Dat heet business class. Niet goedkoop, maar geen last meer van baby's.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:56:47 #90
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111864959
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:50 schreef Bajskorv het volgende:
Dat heet business class. Niet goedkoop, maar geen last meer van baby's.
Geen baby's? Helaas heb ik first en business ook al tussen baby's gezeten -O-
pi_111865193
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Geen baby's? Helaas heb ik first en business ook al tussen baby's gezeten -O-
Lijkt me sterk dat het je in first gelukt is, bij elke airline die ik ken worden baby's (en kleine kinderen) simpelweg niet toegelaten in First. En in business kom ik wellicht eens per jaar (op 80-100 vluchtjes) een baby tegen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111865462
Een tijdje terug was er (weer) een maatschappij in het nieuws die aankondigde het te gaan verbieden voor business class
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:20:41 #93
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111865490
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:08 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat het je in first gelukt is, bij elke airline die ik ken worden baby's (en kleine kinderen) simpelweg niet toegelaten in First. En in business kom ik wellicht eens per jaar (op 80-100 vluchtjes) een baby tegen.
Bij sommige maatschappijen dus blijkbaar wel. En waarom ook niet, als een gezin zoveel geld wil neertellen voor 4+ stoelen ga je dat niet weigeren om een baby lijkt me.

Ik zit net even te kijken bij een willekeurige maatschappij (continental) en daar kun je gewoon een baby meeboeken in first trouwens.
pi_111865532
Als meer maatschappijen het gaan verbieden is het natuurlijk wachten op de eerste rechtszaak :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:23:14 #95
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111865556
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als meer maatschappijen het gaan verbieden is het natuurlijk wachten op de eerste rechtszaak :)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat daar uit zou komen, want voor beide kanten valt wat te zeggen natuurlijk.
pi_111865563
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Bij sommige maatschappijen dus blijkbaar wel. En waarom ook niet, als een gezin zoveel geld wil neertellen voor 4+ stoelen ga je dat niet weigeren om een baby lijkt me.

Ik zit net even te kijken bij een willekeurige maatschappij (continental) en daar kun je gewoon een baby meeboeken in first trouwens.
Waarom niet? Omdat die ene keer dat je 4 tickets verkoopt, je direct de andere 16 man in First kapot ergert... Bij veel airlines is er om die reden voor gekozen het gewoon niet toe te laten, vaak zelfs niet eens in Business.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111865579
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als meer maatschappijen het gaan verbieden is het natuurlijk wachten op de eerste rechtszaak :)
Het is bij sommige airlines are eeuwig verboden, dus blijkbaar valt het wel mee met die rechtzaken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:29:18 #98
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111865719
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Waarom niet? Omdat die ene keer dat je 4 tickets verkoopt, je direct de andere 16 man in First kapot ergert... Bij veel airlines is er om die reden voor gekozen het gewoon niet toe te laten, vaak zelfs niet eens in Business.
Nou heb ik wel het idee dat mensen die BC/FC vliegen beter in de gaten hebben dat ze een kind stil moeten proberen te houden, want ik heb er daar zelf nog nooit echt last van gehad. In tegenstelling tot toeristen in economy die het laten krijsen totdat het vanzelf een keer ophoudt. Of nog mooier: die het kind met speelgoed laten spelen dat geluid maakt, echt wtf :N

Maar misschien heb ik het mis en worden die baby's in FC/BC echt bewerkt met chloroform voor de zekerheid :D :')
pi_111865758
ach, er komt vast wel een keer een expat familie die met de airline waar ze hun airmiles sparen terug naar huis willen vliegen en op kosten van de baas die miles voor 4 personen willen cashen tot de ontdekking dat de verse baby niet mee mag....

en dan zijn ze boos :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_111867667
Als je daar met je Platinum for life pasje aan komt zetten dan gaan ze je echt niet omboeken naar economy omdat je met je baby reist.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_111867862
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:29 schreef kwiwi het volgende:
Of nog mooier: die het kind met speelgoed laten spelen dat geluid maakt, echt wtf :N

Je zou er bijna de herrie die de motoren maken niet meer van horen :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:43 schreef Me_Wesley het volgende:
Als je daar met je Platinum for life pasje aan komt zetten dan gaan ze je echt niet omboeken naar economy omdat je met je baby reist.
Dit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_111867971
Wat heb ik nou ontketend? :')
Mijn zoontje is 2, onwijs rustig en héél makkelijk af te leiden dus komt wel goed ;)
Denk trouwens dat ie gaat slapen in het vliegtuig gezien het een echte slaapkop is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Of nog mooier: die het kind met speelgoed laten spelen dat geluid maakt, echt wtf :N


Daar heb ik zelf ook een grafhekel aan :@
I'm not a sinner.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:55:15 #103
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_111868054
maakt niet, uit, leuk voor de discussie hier ;)

en ja, de meeste reizigers zullen niet heel vrolijk kijken als er een rij voor hen een familie met 2 kleine kinderen zit. Je gaat dan van het ergste uit :)

En als ze dan blijken te slapen is er niets aan den hand.

Maar je hebt antwoord op je vraag gekregen :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_111868211
Ach weet je, ik verwacht dat ie af en toe een enthousiaste kreet slaakt. En dat vind ik niet erg, alsof een kind zijn lol niet verdient. Het is zijn eerste keer vliegen, ook spannend voor hem.
Misschien dat hij pijn krijgt aan zn oren, sja, dan huilen ze ja ;) Kan je ze wel troosten, maar ze bepalen toch echt zelf wanneer ze genoeg getroost zijn.. Maar dan helpt afleiden met een boekje of koekje vaak wel goed, dus Nijntje-boekjes en Liga's zullen in overvloed in mn handbagage zitten _O-

En inderdaad bunnahabhain bedankt voor je antwoord :)
I'm not a sinner.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:01:00 #105
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_111868281
ach, zoals altijd met kinderen hangt het voor een groot deel van de ouders af hoe ze zich gedragen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_111868334
Ik moet zeggen dat ik me er nooit enorm aan erger. Gewoon even negeren en dan hoor je het gekrijs al snel niet meer, tenzij ze net naast je zitten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:12:34 #107
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111868681
Huilende kinderen zijn verschrikkelijk. period.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:39:27 #108
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111869841
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
maakt niet, uit, leuk voor de discussie hier ;)

en ja, de meeste reizigers zullen niet heel vrolijk kijken als er een rij voor hen een familie met 2 kleine kinderen zit. Je gaat dan van het ergste uit :)

En als ze dan blijken te slapen is er niets aan den hand.

Maar je hebt antwoord op je vraag gekregen :P
ik zat laatst naast de best opgevoede kleine kinderen ooit. Hebben de hele vlucht in hun stoel gezeten en geslapen, zijn niet eens naar de wc geweest. Alleen jammer dat ik aan de gangkant zat, en de moeder en 2 kinderen aan de ene kant van me zaten, en de vader aan de andere kant, wat er voor zorgde dat ze continue over me heen kletsten. Maar ik wou wel heel graag aan de gangkant zitten...
pi_111877942
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:53 schreef Plums het volgende:
Wat heb ik nou ontketend? :')
ik wilde je alleen op de gevaren wijzen (8>
maar er zijn ook verstandige ouders natuurlijk. O-)
  zaterdag 26 mei 2012 @ 12:25:10 #110
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112047880
YEAAAH M'N EERSTE GO AROUND :D *O* *O* *O* *O* *O*

-offtopic maar daarom nog niet minder gaaf :D :D-

[ Bericht 16% gewijzigd door Boterbartje op 26-05-2012 14:59:02 ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112047967
Heh, waar? Vertelden ze nog waarom? Alle vliegfobie passagiers om je heen begonnen te zweten? :')

Heb er zelf een paar gedaan/gemaakt maar nog nooit als passagier meegemaakt..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 12:42:12 #112
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112048245
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:29 schreef LintuxCx het volgende:
Heh, waar? Vertelden ze nog waarom? Alle vliegfobie passagiers om je heen begonnen te zweten? :')

Heb er zelf een paar gedaan/gemaakt maar nog nooit als passagier meegemaakt..
Ja landing was ingezet op singapore, en toen kwamen we ineens in een grote onweerstorm die net voor de landingsbaan was, flinke meter naar beneden vallen, super gave turbulentie en alles. En toen ineens VROOOOOOOOEM ging die weer verder. Kregen we helemaal excuses van de captain dat het company policy was en slecht weer en alles, boven de limieten. En toen op een andere baan geland :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112048838
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:42 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja landing was ingezet op singapore, en toen kwamen we ineens in een grote onweerstorm die net voor de landingsbaan was, flinke meter naar beneden vallen, super gave turbulentie en alles. En toen ineens VROOOOOOOOEM ging die weer verder. Kregen we helemaal excuses van de captain dat het company policy was en slecht weer en alles, boven de limieten. En toen op een andere baan geland :)
*windshear windshear windshear*
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 26 mei 2012 @ 14:27:38 #114
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112050475
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 13:09 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

*windshear windshear windshear*
yeaaah waarschijnlijk, maar gewoon te slecht zicht kan ook want we waren al verschrikkelijk laag en je kwam maar niet uit de wolken. Toen we erin vlogen zag je al huisje heel goed en was het al laag en daarna in een wolk met overal bliksem en schudden van hier tot ginder en toen ineens VRoemmm

Ik vond het super gaaf :D
Gillende en huilende mensen natuurlijk overal :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 14:28:44 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112050497
Ik had er ook één vorig jaar (in Eindhoven). Vanwege een vogel op de baan :)

Je gaat ineens van een gezapig tempo weer op topsnelheid verder, voelt wel apart.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 14:38:44 #116
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112050745
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:28 schreef Lemans24 het volgende:
Ik had er ook één vorig jaar (in Eindhoven). Vanwege een vogel op de baan :)

Je gaat ineens van een gezapig tempo weer op topsnelheid verder, voelt wel apart.
JA vet leuk :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 14:39:48 #117
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112050777
OFFTOPIC

[ Bericht 99% gewijzigd door Boterbartje op 26-05-2012 14:58:29 ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112050923
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:25 schreef Boterbartje het volgende:
YEAAAH M'N EERSTE GO AROUND :D *O* *O* *O* *O* *O*
Wat is je vraag precies?
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  zaterdag 26 mei 2012 @ 14:58:22 #119
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112051250
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:45 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wat is je vraag precies?
sorry dat ik offtopic ging meneer de moderator maar ik dacht dat het gepast was omdat het over vliegen ging en interessant was.

blijkbaar niet sorry hoor groetjes

[ Bericht 21% gewijzigd door Thetallguy op 26-05-2012 15:03:45 (lose the capslock) ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112051351
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

SORRY DAT IK OFFTOPIC GING MENEER DE MODERATOR MAAR IKD ACHT DAT HET GEPAST WAS OMDAT HET OVER VLIEGEN GING EN INTERESSANT WAS.

BLIJKBAAR NIET SORRY HOOR GROETJES
Je vraag was gewoon of iemand anders ook al eens een go-around meegemaakt heeft toch? :s)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 15:19:11 #121
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112051799
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

sorry dat ik offtopic ging meneer de moderator maar ik dacht dat het gepast was omdat het over vliegen ging en interessant was.

blijkbaar niet sorry hoor groetjes
Lose the capslock heel fijn maar ik ga niet iets uit m'n laptop breken omdat jij dat zegt. Beetje het spring in de sloot verhaal

kusjes wel


quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 15:02 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Je vraag was gewoon of iemand anders ook al eens een go-around meegemaakt heeft toch? :s)
Ja precies! En hoe leuk het is *O*
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112080289
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

sorry dat ik offtopic ging meneer de moderator maar ik dacht dat het gepast was omdat het over vliegen ging en interessant was.

blijkbaar niet sorry hoor groetjes
De moderator heeft gewoon gelijk, dus waarom die kinderachtige reaktie ?

Maar ter zake: er is het topic Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #10 . Hier kun je een verslag van de vlucht kwijt en er over nakaarten.
pi_112229668
Ook ik weet niet of deze vraag al gesteld is: maar ik heb via Vliegtickets.nl retourtje New york voor 2 weken besteld deze vlucht gaat via Liberia. Mijn vraag is:

1 Het gaat om elektronische vliegticket moet je deze nou wel of niet uitprinten?
2 Ik moet in Spanje overstappen daar staat bij welke terminal moet zijn. Bij schiphol staat er niks vermeld over welke terminal ik moet hebben is dit normaal?

3 Bij overstappen is het toch zo dat bagage automatische in het andere vliegtuig wordt geladen ?

4 Hoe laat moet ik van te voren zijn ? Naar Amerika is het toch 3 uur van te voren? Staat niet vermeld in mail :(
pi_112229892
Via Liberia? Ga je Charles Taylor opzoeken in de gevangenis?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 30 mei 2012 @ 19:27:06 #125
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112230015
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:19 schreef Athlon64x het volgende:
Ook ik weet niet of deze vraag al gesteld is: maar ik heb via Vliegtickets.nl retourtje New york voor 2 weken besteld deze vlucht gaat via Liberia. Mijn vraag is:

1 Het gaat om elektronische vliegticket moet je deze nou wel of niet uitprinten?
2 Ik moet in Spanje overstappen daar staat bij welke terminal moet zijn. Bij schiphol staat er niks vermeld over welke terminal ik moet hebben is dit normaal?

3 Bij overstappen is het toch zo dat bagage automatische in het andere vliegtuig wordt geladen ?

4 Hoe laat moet ik van te voren zijn ? Naar Amerika is het toch 3 uur van te voren? Staat niet vermeld in mail :(
1. Kan als je wil, maar je hebt alleen het reserveringsnummer (vaak combinatie van 6/7/8 letters en/of cijfers) en je paspoort nodig.
2. Op schiphol zie je op de borden met departures vanzelf waar je moet zijn.
3. Ja, maar je kan het bij de balie/in het vliegtuig altijd even vragen voor de zekerheid.
4. Inderdaad 3 uur, maar 2 is ook voldoende.
pi_112230134
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]

1. Kan als je wil, maar je hebt alleen het reserveringsnummer (vaak combinatie van 6/7/8 letters en/of cijfers) en je paspoort nodig.
2. Op schiphol zie je op de borden met departures vanzelf waar je moet zijn.
3. Ja, maar je kan het bij de balie/in het vliegtuig altijd even vragen voor de zekerheid.
4. Inderdaad 3 uur, maar 2 is ook voldoende.
thx :*
  woensdag 30 mei 2012 @ 19:30:34 #127
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112230179
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:29 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

thx :*
Vergeet trouwens niet dat je koffer niet op slot mag naar de VS, anders breken ze 'm wellicht open. En vergeet ook niet een ESTA aanvraag in te dienen.

Verder: goede reis en veel plezier ;)
pi_112230910
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Vergeet trouwens niet dat je koffer niet op slot mag naar de VS, anders breken ze 'm wellicht open. En vergeet ook niet een ESTA aanvraag in te dienen.

Verder: goede reis en veel plezier ;)
En een retourtje boeken :p
Overigens heb je ook speciale TSA sloten waar die gasten daar een loper voor hebben.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_112231101
Ja ESTA heb ik al. En zo slot ook al.

quote:
Your travel authorization has been approved and you are authorized to travel to the United States under the Visa Waiver Program. This does not guarantee admission to the United States; a Customs and Border Protection (CBP) officer at a port of entry will have the final determination.
:P
pi_112231116
Ja heb een TSA slot
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:50:51 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112234823
Je hebt eigenlijk bij het inchecken eigenlijk niet eens meer een uitdraai nodig, aan het paspoort hebben ze voldoende om bij de incheckbalie je in te kunnen checken.

Nu kan het natuurlijk geen kwaad om wel een printje bij je te hebben als je op reis gaat, wanneer je bijvoorbeeld bij een machine moet inchecken heb je wel weer een reserveringsnummer nodig, want dan is alleen je naam weer niet voldoende.
Al is thuis online inchecken het beste wat je kan doen, niet zozeer om tijd te besparen op de luchthaven, de rij bij de bagage drop off is tegenwoordig even lang als de andere rij, maar je kan vaak stoelen selecteren waar je bij het online inchecken over het algemeen wat meer keus hebt dan bij de balie zelf.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:41:27 #132
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112238237
Vlieg morgen voor het eerst naar Zwitserland; kan ik dan tax-free sigaretten kopen op Schiphol?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_112238273
quote:
3s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:50 schreef ozzietukker het volgende:
Je hebt eigenlijk bij het inchecken eigenlijk niet eens meer een uitdraai nodig, aan het paspoort hebben ze voldoende om bij de incheckbalie je in te kunnen checken.

Nu kan het natuurlijk geen kwaad om wel een printje bij je te hebben als je op reis gaat, wanneer je bijvoorbeeld bij een machine moet inchecken heb je wel weer een reserveringsnummer nodig, want dan is alleen je naam weer niet voldoende.
Al is thuis online inchecken het beste wat je kan doen, niet zozeer om tijd te besparen op de luchthaven, de rij bij de bagage drop off is tegenwoordig even lang als de andere rij, maar je kan vaak stoelen selecteren waar je bij het online inchecken over het algemeen wat meer keus hebt dan bij de balie zelf.
Ik heb het meestal ook niet bij me maar ik heb wel eens in een volle check in rij mijn laptop opgestart om die persoon achter de counter er van te overtuigen dat ik toch geboekt was, want meneer of mevrouw kon me niet vinden. Sommige mensen hebben veel moeite met "van de" in de achternaam. Soms wordt het aan aelkaar geschreven, soms niet enz. Maar vaak gebeurd het niet.

Mensen die dan achter je staan worden dan soms best chagrijnig :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:46:48 #134
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_112238517
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:41 schreef static het volgende:
Vlieg morgen voor het eerst naar Zwitserland; kan ik dan tax-free sigaretten kopen op Schiphol?
Nee
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_112238649
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_112239028
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:19 schreef Athlon64x het volgende:
Ook ik weet niet of deze vraag al gesteld is: maar ik heb via Vliegtickets.nl retourtje New york voor 2 weken besteld deze vlucht gaat via Liberia. Mijn vraag is:

1 Het gaat om elektronische vliegticket moet je deze nou wel of niet uitprinten?
2 Ik moet in Spanje overstappen daar staat bij welke terminal moet zijn. Bij schiphol staat er niks vermeld over welke terminal ik moet hebben is dit normaal?

3 Bij overstappen is het toch zo dat bagage automatische in het andere vliegtuig wordt geladen ?

4 Hoe laat moet ik van te voren zijn ? Naar Amerika is het toch 3 uur van te voren? Staat niet vermeld in mail :(
1. Ja, bij aankomst in de VS vragen ze daar vrij vaak om. En ook om terug te vliegen is het handig om te hebben.
2. Er is maar 1 terminal op Schiphol, die wel uit vier delen bestaat, maar daar merk je niet zoveel van als in Madrid
3. Ja, in dit geval wel
4. Je gaat vanaf Schiphol naar Madrid, dus een uurtje is voldoende. Meer is fijn, want dan kun je rustig lopen en als je tijd over hebt nog wat te drinken / lezen halen. Op Madrid krijg je pas het interview voorgeschoteld met vragen wat je gaat doen, of je ESTA hebt en of je zelf je tas ingepakt hebt. Daar zul je dus nog de meeste tijd nodig hebben om in het vliegtuig te geraken.
pi_112239197
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik heb het meestal ook niet bij me maar ik heb wel eens in een volle check in rij mijn laptop opgestart om die persoon achter de counter er van te overtuigen dat ik toch geboekt was, want meneer of mevrouw kon me niet vinden. Sommige mensen hebben veel moeite met "van de" in de achternaam. Soms wordt het aan aelkaar geschreven, soms niet enz. Maar vaak gebeurd het niet.

Mensen die dan achter je staan worden dan soms best chagrijnig :)
dat dus inderdaad. Op schiphol gaat dat wel goed, maar als je inderdaad aan een balie ergens in het buitenland moet inchecken gaat dat nog wel eens fout. Ook leuk in de VS als je 3 voornamen hebt; standaard denken ze dan dat je 3e naam je achternaam is, tot je ze wijst op de regel eronder met 'achternaam'
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:34:04 #138
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112242140
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:57 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

dat dus inderdaad. Op schiphol gaat dat wel goed, maar als je inderdaad aan een balie ergens in het buitenland moet inchecken gaat dat nog wel eens fout. Ook leuk in de VS als je 3 voornamen hebt; standaard denken ze dan dat je 3e naam je achternaam is, tot je ze wijst op de regel eronder met 'achternaam'
Nu heb ik gelukkig één voornaam en één achternaam, dus het gaat overal eigenlijk wel goed, ik pak tegenwoordig niet eens meer de bevestiging uit de tas bij het inchecken aan de balie voor de vliegreizen binnen Europa, mijn (gratis) ID kaart is de beste investering van mijn tijd geweest ooit, zo uit mijn portefeuille op de balie en daarna kan ik altijd weglopen met een boarding pass in mijn handen, je hoeft enkel de bestemming aan te geven. (Vooraf check ik wel online in zodat de stoel al reeds gereserveerd is, maar vooral in het buitenland wil ik niet teveel moeite doen om ook daadwerkelijk wat uit te printen, dat kunnen ze bij de incheckbalie ook prima).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:41:09 #139
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112242638
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:54 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

1. Ja, bij aankomst in de VS vragen ze daar vrij vaak om. En ook om terug te vliegen is het handig om te hebben.
Ik heb het in de VS nog nooit nodig gehad? Alleen de boarding pass bij aankomst.

- edit: haalde ticket en boarding pass even door elkaar :P
  woensdag 30 mei 2012 @ 23:09:18 #140
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_112244366
Nog nooit boarding pass nodig gehad in de VS, maar één keer dat de douane zich verveelde en ik naar 'n kamertje werd gestuurd door die gast om dezelfde vragen nog 'n keer te beantwoorden. (die man deed dat bij iedereen in z'n rij ik wilde eigenlijk snel naar 'n andere rij stappen maar zag wel in dat dat niet werkte :') ) maar naar zowel Boston als NYC nooit enig probleem gehad was altijd in een paar minuten erdoor. :)
Hallon!
pi_112245825
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:48 schreef Athlon64x het volgende:
Ja heb een TSA slot
ik heb altijd gewoon een paar ratte staartjes ipv een slot, als iemand wat uit je bagage wil pikken, dan helpt een slot ook niet, en ik heb er toch geen waardevolle zaken in.
Enigste wat belangrijk is dat je koffer niet ongewenst open gaat, en dan doen die ratte staartjes het ook goed.
  woensdag 30 mei 2012 @ 23:42:44 #142
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112245998
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:39 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

ik heb altijd gewoon een paar ratte staartjes ipv een slot, als iemand wat uit je bagage wil pikken, dan helpt een slot ook niet, en ik heb er toch geen waardevolle zaken in.
Enigste wat belangrijk is dat je koffer niet ongewenst open gaat, en dan doen die ratte staartjes het ook goed.
Bij mij worden de tie wraps werkelijk al-tijd kapot geknipt.
pi_112246559
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:57 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ook leuk in de VS als je 3 voornamen hebt; standaard denken ze dan dat je 3e naam je achternaam is, tot je ze wijst op de regel eronder met 'achternaam'
Serieus? Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ben de afgelopen 5 jaar toch heel regelmatig naar de USA geweest.
  donderdag 31 mei 2012 @ 00:35:00 #144
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112248146
quote:
Dat dus. :)

Naja, zie het morgen wel op Schiphol.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_112251190
quote:
12s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:24 schreef Felixa het volgende:
Via Liberia? Ga je Charles Taylor opzoeken in de gevangenis?
Die zit nog in Den Haag. Maar ik heb zo het vermoeden dat de vraagsteller Liberty Airport (= Newark) bedoelde.
pi_112251220
nee bedoelde Libra die spaanse vlieg maatschappij
pi_112251336
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 05:27 schreef Athlon64x het volgende:
nee bedoelde Libra die spaanse vlieg maatschappij
Iberia
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_112252160
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Bij mij worden de tie wraps werkelijk al-tijd kapot geknipt.
wat neem jij dan voor verdachte spullen mee? :6
mijn gereedschapskoffer zitten in de VS iedere keer de brief van de TSA in, maar mijn koffer met kleren, nooit.
pi_112252664
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:55 schreef nelisb het volgende:

[..]

Serieus? Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ben de afgelopen 5 jaar toch heel regelmatig naar de USA geweest.
Ook niet eerder meegemaakt, ondanks regelmatig reizen richting de VS. Tevens trouwens nooit een een printout van mijn boeking ofzo bij me, ik reis altijd met alleen de boekingscode in m'n agenda. En dat gaat zo'n 50-100 keer per jaar goed, ook in de VS en Azie.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112252987
Ik heb even een vraag. Over 2 weken vlieg ik via londen naar NY met BA. Dus moeten we op schiphol inchecken bij zo'n koffermachine. We hebben 1 reserveringsnummer. Worden onze koffers dan gelijk doorgelabeld naar NY? en hoeven we in londen daar dus niet op te letten?
pi_112253050
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:19 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag. Over 2 weken vlieg ik via londen naar NY met BA. Dus moeten we op schiphol inchecken bij zo'n koffermachine. We hebben 1 reserveringsnummer. Worden onze koffers dan gelijk doorgelabeld naar NY? en hoeven we in londen daar dus niet op te letten?
Exact, alles wordt doorgelabeld. Je moet inchecken bij zo'n machine (of online!), maar je koffers moet je bij BA nog steeds gewoon aan de balie afgeven. Daar kan je (voor je eigen gevoel) het voor de zekerheid altijd checken, maar in principe is het 99.9999% zeker dat ze gewoon doorgelabeld worden. Ik neem aan dat je via Heathrow T5 vliegt?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112253150
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Exact, alles wordt doorgelabeld. Je moet inchecken bij zo'n machine (of online!), maar je koffers moet je bij BA nog steeds gewoon aan de balie afgeven. Daar kan je (voor je eigen gevoel) het voor de zekerheid altijd checken, maar in principe is het 99.9999% zeker dat ze gewoon doorgelabeld worden. Ik neem aan dat je via Heathrow T5 vliegt?
Klopt ik land en vertrek op heathrow in T5. Mooi dat je op schiphol bij BA nog gewoon bij een balie je koffer moet afgeven. Dan kan ik het idd voor de zekerheid nog even navragen.
pi_112253232
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:27 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Klopt ik land en vertrek op heathrow in T5. Mooi dat je op schiphol bij BA nog gewoon bij een balie je koffer moet afgeven. Dan kan ik het idd voor de zekerheid nog even navragen.
Meeste airlines doen dat op Schiphol nog. En T5 is een fijne transfer terminal, goed te doen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112253287
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:31 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Meeste airlines doen dat op Schiphol nog. En T5 is een fijne transfer terminal, goed te doen.
Mijn laatste x op schiphol had ik een klm vlucht naar frankfurt en vandaar uit naar Sri Lanka. Toen had ik dus wel zo'n incheck machine. Dus vandaar dat ik het nog even voor de zekerheid wilde weten.

Mooi. Daar moeten we ons nog een uurtje vermaken. Met alle land en vertrektijd er al af. Dus dat moet wel lukken daar.
pi_112253308
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:33 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Mijn laatste x op schiphol had ik een klm vlucht naar frankfurt en vandaar uit naar Sri Lanka. Toen had ik dus wel zo'n incheck machine. Dus vandaar dat ik het nog even voor de zekerheid wilde weten.

Mooi. Daar moeten we ons nog een uurtje vermaken. Met alle land en vertrektijd er al af. Dus dat moet wel lukken daar.
Lukt makkelijk, prima shops en restaurants, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112253526
Mooi zo. We zijn er smorgens 8 en half 10 ofzo. Nog tips voor een ontbijt?
pi_112253621
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:55 schreef nelisb het volgende:
Serieus? Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ben de afgelopen 5 jaar toch heel regelmatig naar de USA geweest.
Ja heb ook hotelrekeningen op mijn derde naam. Kan wel kloppen, want het zou ook een achternaam kunnen zijn in Engelssprekende landen :')

Zal wel langzaam veranderen als de checkin desks in de VS ook van die automatische paspoort lezers hebben en het niet meer handmatig opgezocht hoeft te worden.
pi_112253671
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:45 schreef Stansfield het volgende:
Mooi zo. We zijn er smorgens 8 en half 10 ofzo. Nog tips voor een ontbijt?
Ligt eraan wat je uit wilt geven. De gemiddelde Nederlander vindt Starbucks nog steeds geweldig, dus dat is altijd een optie. Anders altijd nog Pret-a-Manger of EAT als makkelijke opties (beide Engelse ketens, maar niet slecht). Als je tijd hebt kun je altijd een tafeltje nemen bij Planefood, dat is van Gordon Ramsay. Niet heel bijzonder ofzo, maar ik doe het vaak om even te relaxen voor een ochtendvlucht.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112253764
Tnx voor de tips.
pi_112254569
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:02 schreef Bajskorv het volgende:
Ook niet eerder meegemaakt, ondanks regelmatig reizen richting de VS. Tevens trouwens nooit een een printout van mijn boeking ofzo bij me, ik reis altijd met alleen de boekingscode in m'n agenda. En dat gaat zo'n 50-100 keer per jaar goed, ook in de VS en Azie.
Grappig, nu je het zegt.. Ik nam vroeger voor reizen naar de VS nog wel even een printje van 't ticket mee maar heb 't nooit nodig gehad. Het afgelopen jaar heb ik het ook steeds vergeten, nog steeds geen probleem. Hetzelfde naar Azië en Europa (binnen Europa printte ik ze sowieso nooit).

Ik had alleen 1× mijn ticket nummer (niet boekingscode dus!) nodig toen ik in Taipei probeerde twee boekingen aan elkaar te knopen zodat mijn koffer met me mee naar mijn eindbestemming zou komen. Die kon ik gelukkig opzoeken met het BA appje op mijn telefoon.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_112254642
Voor mijn volgende vlucht naar de VS moet ik 2 overstappen maken: in Newark (1,5u) en Washington DC (ook 1,5u).
Alle vluchten zijn met United, dus als ik een vlucht mis door vertraging, zou ik normaal gratis op de volgende worden gezet.
Ik heb alleen schrik om teveel tijd te verliezen in Newark bij de paspoortcontrole en zo dus mijn volgende vlucht te missen.
Iemand ervaring mee?
pi_112255425
Kan je twee losse boekingen van verschillende vliegtuig maatschappijen koppelen dat de bagage door gelabeld wordt? Ik ga van Medan naar Jakarta, en dan Jakarta naar HCMC Vietnam. Of is het veiliger gewoon je bagage op te halen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:41:57 #163
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_112257084
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:27 schreef Kielse het volgende:
Voor mijn volgende vlucht naar de VS moet ik 2 overstappen maken: in Newark (1,5u) en Washington DC (ook 1,5u).
Alle vluchten zijn met United, dus als ik een vlucht mis door vertraging, zou ik normaal gratis op de volgende worden gezet.
Ik heb alleen schrik om teveel tijd te verliezen in Newark bij de paspoortcontrole en zo dus mijn volgende vlucht te missen.
Iemand ervaring mee?
Ik heb er niet direct ervaring mee maar ik heb wel 'n keer meegemaakt op JFK dat de douanebeambten een vrouw voor lieten gaan snel door de paspoortcontrole omdat ze haar volgende vlucht moest halen en uiteraard lieten ik en andere wachtenden haar voorgaan. :)
Hallon!
pi_112257734
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:54 schreef rene90 het volgende:
Kan je twee losse boekingen van verschillende vliegtuig maatschappijen koppelen dat de bagage door gelabeld wordt?
Dit kan als de twee betrokken maatschappijen een interlining agreement hebben. Veel maatschappijen hebben deze overeenkomst met elkaar, maar low cost cariers zoals Air Asia vaak niet.

Je kunt bij de check-in balie navragen of doorlabelen mogelijk is en het daar laten doen. In het geval van Indonesie zou ik het echter niet doen. De kans is wat hoger dat je foute informatie krijgt of dat procedures niet goed worden uitgevoerd. Ik zou dan liever inzetten op het tragere maar meer betrouwbare scenario. Als de koffer niet verschijnt in Jakarta of in Amsterdam, dan weet je ook meteen bij welke maatschappij het is misgegaan.
pi_112258698
Dan ga ik de gok maar niet nemen nee. Gaat om low cost organisaties. Thanks
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:50:47 #166
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112259615
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:27 schreef Kielse het volgende:
Voor mijn volgende vlucht naar de VS moet ik 2 overstappen maken: in Newark (1,5u) en Washington DC (ook 1,5u).
Alle vluchten zijn met United, dus als ik een vlucht mis door vertraging, zou ik normaal gratis op de volgende worden gezet.
Ik heb alleen schrik om teveel tijd te verliezen in Newark bij de paspoortcontrole en zo dus mijn volgende vlucht te missen.
Iemand ervaring mee?
1. Laat je niet afschrikken door de enorme mensenmassa bij de douane, het loopt door de vele beambten sneller door dan je denkt.
2. Mocht je echt in tijdnood raken: aan de zijkant is altijd een rij open voor personeel/minder valide mensen, leg daar de situatie uit en dan laten ze je wel door. Laten ze je niet door dan heb je echt nog wel genoeg tijd (zij kunnen dat beter inschatten dan jij ;) ).

Ik heb op EWR overigens nog nooit langer dan 1,5 uur over een transfer gedaan.
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:53:26 #167
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112259719
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 08:29 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

wat neem jij dan voor verdachte spullen mee? :6
mijn gereedschapskoffer zitten in de VS iedere keer de brief van de TSA in, maar mijn koffer met kleren, nooit.
Niks speciaals eigenlijk, misschien valt de knalroze band erom wat teveel op :')
Overigens zat er niet altijd een briefje in, maar ook niks uit gestolen verder.
pi_112261855
Hoi allemaal,

binnenkort vlieg in naar de VS maar heb in mijn paspoort een paar "vreemde" visa staan, weet iemand of ik met bepaalde visa geweigerd wordt / problemen ga krijgen? Het gaat om oa Iran en Pakistan (het paspoort is nog geen 2 jaar oud dus zou graag met deze vliegen ...)
pi_112262006
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:43 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal,

binnenkort vlieg in naar de VS maar heb in mijn paspoort een paar "vreemde" visa staan, weet iemand of ik met bepaalde visa geweigerd wordt / problemen ga krijgen? Het gaat om oa Iran en Pakistan (het paspoort is nog geen 2 jaar oud dus zou graag met deze vliegen ...)
Dikke kans op wat extra vragen, zoals je activiteiten daar.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:51:24 #170
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112262242
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:43 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal,

binnenkort vlieg in naar de VS maar heb in mijn paspoort een paar "vreemde" visa staan, weet iemand of ik met bepaalde visa geweigerd wordt / problemen ga krijgen? Het gaat om oa Iran en Pakistan (het paspoort is nog geen 2 jaar oud dus zou graag met deze vliegen ...)
Geweigerd worden zal niet snel gebeuren, maar ze zullen wel extra vragen stellen. Ik kreeg zelfs op een gegeven moment extra vragen over m'n oude Amerikaanse visum dat nog in het paspoort zat :') !
pi_112263092
Ik had een vraagje: Ik heb via Ryanair een retourtje Maastricht-Faro geboekt, en online ingecheked.
Alleen nu heb ik bij mijn documentnummer een hoofdletter O gebruikt ipv een nul. (O 0) dit is het verschil. Is dit heel erg? Verder is alles overigens goed ingevuld.
pi_112263593
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Geweigerd worden zal niet snel gebeuren, maar ze zullen wel extra vragen stellen. Ik kreeg zelfs op een gegeven moment extra vragen over m'n oude Amerikaanse visum dat nog in het paspoort zat :') !
Ik kreeg vragen over mijn huwelijk :o . Had t.o.v. mijn vorige paspoort de naam van mijn man erbij laten zetten :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_112264198
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Geweigerd worden zal niet snel gebeuren, maar ze zullen wel extra vragen stellen. Ik kreeg zelfs op een gegeven moment extra vragen over m'n oude Amerikaanse visum dat nog in het paspoort zat :') !
Mijn Amerikaans studentenvisum zal een maand verlopen zijn eer ze mij in de VS al terug mogen verwachten, maar dan als tourist. Benieuwd wat ze er van gaan zeggen :D
Misschien toch maar beter de ESTA invullen en wachten op een goedkeuring alvorens mijn vlucht te boeken.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:09:42 #174
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112265708
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:35 schreef static het volgende:

[..]

Dat dus. :)

Naja, zie het morgen wel op Schiphol.
Ja dus. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_112266370
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:43 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal,

binnenkort vlieg in naar de VS maar heb in mijn paspoort een paar "vreemde" visa staan, weet iemand of ik met bepaalde visa geweigerd wordt / problemen ga krijgen? Het gaat om oa Iran en Pakistan (het paspoort is nog geen 2 jaar oud dus zou graag met deze vliegen ...)
wat ik zo weet is het probleem alleen Israël vs. bepaalde Arabische landen. Maar de VS zijn op dat vlak wel volwassen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 17:45:58 #176
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_112272668
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Geweigerd worden zal niet snel gebeuren, maar ze zullen wel extra vragen stellen. Ik kreeg zelfs op een gegeven moment extra vragen over m'n oude Amerikaanse visum dat nog in het paspoort zat :') !
Dat moet (of moest, want met ESTA heb je dat niet meer) je er toch ook uit laten halen als je terugvliegt? Niet zo vreemd dat ze dan vragen gaan stellen zou ik zeggen. :P
Hallon!
pi_112272885
Hola,

weten jullie toevallig of je een doorreisvisum/registratie voor de VS ook offline kan doen, of MOET het via internet?

Het geval wil dat mijn beste maat uit Amsterdam 1,5 maand langs gaat komen in Colombia, en verreweg de goedkoopste tickets gaan via de VS.

Maar: hij leeft op dit moment 1 jaar zonder internet en zonder mobiele telefoon (zijn offlineproject). Dus registratie via internet gaat niet...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 31 mei 2012 @ 17:53:36 #178
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112272978
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:45 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dat moet (of moest, want met ESTA heb je dat niet meer) je er toch ook uit laten halen als je terugvliegt? Niet zo vreemd dat ze dan vragen gaan stellen zou ik zeggen. :P
Nee dat is iets anders, jij bedoelt de I-94. Een visum wordt er echt ingeplakt.
  donderdag 31 mei 2012 @ 17:54:23 #179
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112273018
quote:
15s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:51 schreef El_Matador het volgende:
Hola,

weten jullie toevallig of je een doorreisvisum/registratie voor de VS ook offline kan doen, of MOET het via internet?

Het geval wil dat mijn beste maat uit Amsterdam 1,5 maand langs gaat komen in Colombia, en verreweg de goedkoopste tickets gaan via de VS.

Maar: hij leeft op dit moment 1 jaar zonder internet en zonder mobiele telefoon (zijn offlineproject). Dus registratie via internet gaat niet...
haha, wat een reden _O-
Wel een uitdaging, als je dan toch wilt vliegen!
pi_112273421
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

haha, wat een reden _O-
Wel een uitdaging, als je dan toch wilt vliegen!
Ja, stoere vent is het. Zeker ook om 1,5 maand door Colombia te reizen zonder GSM. Overal minutos gelukkig, maar toch.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:05:55 #181
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112273466
quote:
15s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:51 schreef El_Matador het volgende:
Hola,

weten jullie toevallig of je een doorreisvisum/registratie voor de VS ook offline kan doen, of MOET het via internet?

Het geval wil dat mijn beste maat uit Amsterdam 1,5 maand langs gaat komen in Colombia, en verreweg de goedkoopste tickets gaan via de VS.

Maar: hij leeft op dit moment 1 jaar zonder internet en zonder mobiele telefoon (zijn offlineproject). Dus registratie via internet gaat niet...
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze in het vliegtuig geen I-94 formulieren meer hebben voor mensen die het vergeten zijn.... Maar je zou eens naar de luchtvaartmaatschappij waar hij mee naar de VS vliegt kunnen bellen, om te vragen of ze die nog geven als je vergeten bent om de aanvraag te doen.
pi_112273566
quote:
15s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:51 schreef El_Matador het volgende:
Maar: hij leeft op dit moment 1 jaar zonder internet en zonder mobiele telefoon (zijn offlineproject). Dus registratie via internet gaat niet...
Hoe ga je hem het antwoord meedelen ?
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:09:52 #183
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_112273609
quote:
15s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:51 schreef El_Matador het volgende:
Hola,

weten jullie toevallig of je een doorreisvisum/registratie voor de VS ook offline kan doen, of MOET het via internet?

Het geval wil dat mijn beste maat uit Amsterdam 1,5 maand langs gaat komen in Colombia, en verreweg de goedkoopste tickets gaan via de VS.

Maar: hij leeft op dit moment 1 jaar zonder internet en zonder mobiele telefoon (zijn offlineproject). Dus registratie via internet gaat niet...
Reisbureau vult die ESTA wel even voor je in als ik het goed heb. ^O^

...en kwiwi ik bedoelde idd dat I 94 ding, heb ook al ontdekt dat 'n visum wat anders is.
Hallon!
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:10:07 #184
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112273619
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:08 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe ga je hem het antwoord meedelen ?
Per fax of brief? :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:11:05 #185
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112273666
quote:
12s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, stoere vent is het. Zeker ook om 1,5 maand door Colombia te reizen zonder GSM. Overal minutos gelukkig, maar toch.
Nou, het internetloze reizen is een grotere uitdaging. Ik heb in 2007/2008 ook een jaar zonder GSM gereisd en hem in Colombia ook alleen voor internet (wifi) gebruikt.
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:12:57 #186
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112273742
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Per fax of brief? :P
Vaste telefoon, gok ik.
Leven zonder GSM, maar wel bellen met 'minutos', vind ik wel een beetje valsspelen, trouwens. Alleen telefooncel of gratis iemands vaste telefoon gebruken :)
pi_112273787
quote:
15s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:51 schreef El_Matador het volgende:
Hola,

weten jullie toevallig of je een doorreisvisum/registratie voor de VS ook offline kan doen, of MOET het via internet?

Het geval wil dat mijn beste maat uit Amsterdam 1,5 maand langs gaat komen in Colombia, en verreweg de goedkoopste tickets gaan via de VS.

Maar: hij leeft op dit moment 1 jaar zonder internet en zonder mobiele telefoon (zijn offlineproject). Dus registratie via internet gaat niet...
Jij kunt de ESTA toch voor hem aanvragen? Bellen via de vaste lijn, hij geeft alles door en jij vult het in. Of anders bij het reisbureau waar hij zijn ticket gaat boeken. (ticket boeken zonder internet wordt sowieso al een lastig punt, of is het offline project alleen dat hijzelf geen internet gebruikt :? )


Hmm ik was wat langzaam :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_112274768
Dank allen,

- we bellen regelmatig (hij vast, ik mobiel)
- hij heeft nog niet geboekt, maar zal het bij het reisbureau vragen
- hij gaat ook het consulaat bellen om te kijken of het daar kan
- ik vroeg me af of jullie het wisten
- nee, ik ga het niet voor hem aanvragen, het is zijn project en hij houdt er ook van dat soort dingen zelf te regelen (met 24 jaar is ie al in 44 landen geweest, meestal alleen, liftend enzo)
- minutos is voor noodgevallen. Ik heb hem gezegd dat reizen in Colombia zonder GSM en zonder goed Spaans niet echt veilig is. We reizen een tijd samen en hij blijft in mijn huis (zonder vaste telefoon :P ) als ik op reis ben in die tijd
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112274872
quote:
15s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:51 schreef El_Matador het volgende:
Hola,

weten jullie toevallig of je een doorreisvisum/registratie voor de VS ook offline kan doen, of MOET het via internet?

Het geval wil dat mijn beste maat uit Amsterdam 1,5 maand langs gaat komen in Colombia, en verreweg de goedkoopste tickets gaan via de VS.

Maar: hij leeft op dit moment 1 jaar zonder internet en zonder mobiele telefoon (zijn offlineproject). Dus registratie via internet gaat niet...
mijn vraag is, hoe heeft hij je deze vraag mede gedeeld ?
pi_112274899
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:46 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

mijn vraag is, hoe heeft hij je deze vraag mede gedeeld ?
We hebben net gebeld?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112280084
Heb ik nog een laatste vraag voor mijn vlucht naar New York via londen. Koffers op slot of open laten? Wel afsluiten met aan de zijkant zodat ze niet op en springen maar niet op slot doen in het midden?

Of kan ik ze gewoon op slot dan?
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:35:21 #192
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112280305
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:31 schreef Stansfield het volgende:
Heb ik nog een laatste vraag voor mijn vlucht naar New York via londen. Koffers op slot of open laten? Wel afsluiten met aan de zijkant zodat ze niet op en springen maar niet op slot doen in het midden?

Of kan ik ze gewoon op slot dan?
Als je ze op slot doet heb je kans dat de koffer opengebroken wordt, dus dat zou ik niet doen (tenzij je een TSA slot hebt uiteraard). Je kunt 'm inderdaad wel gewoon aan de zijkant afsluiten.
pi_112281134
Ik doe mijn koffer nooit op slot, nog nooit iets gejat of juist ingedaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112287277
quote:
11s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:48 schreef El_Matador het volgende:
Ik doe mijn koffer nooit op slot, nog nooit iets gejat of juist ingedaan.
Ik doe het heel zelden, en maak me ook nooit echt zorgen om diefstal.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112287410
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:31 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik doe het heel zelden, en maak me ook nooit echt zorgen om diefstal.
Ik heb dan ook altijd alle zaken van waarde in m'n handbagage. Laptop, vooral.
pi_112287949
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb dan ook altijd alle zaken van waarde in m'n handbagage. Laptop, vooral.
Laptop is toch van mijn werk. Jammer als ie weg is, maar dan koop ik bij aankomst weer een nieuwe. Maar inderdaad, verder weinig van waarde meestal.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:44:32 #197
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112288001
In je ingecheckte bagage zou inderdaad niks van waarde moeten zitten. Je kleding stelen ze vast niet.
pi_112289025
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:44 schreef Lemans24 het volgende:
In je ingecheckte bagage zou inderdaad niks van waarde moeten zitten. Je kleding stelen ze vast niet.
Ach, ik ben er vrij relaxed in. Vlieg ook gerust met nieuwe iPhones, laptop en andere zooi in mijn ruimbagage. Ik heb vertrouwen in de mens :D
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:01:57 #199
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112289231
quote:
11s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:48 schreef El_Matador het volgende:
Ik doe mijn koffer nooit op slot, nog nooit iets gejat of juist ingedaan.
Je weet natuurlijk nooit of er iets in is gedaan of niet, aangezien dat er weer uit is voordat je je koffer terugkrijgt :P
pi_112290294
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:01 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je weet natuurlijk nooit of er iets in is gedaan of niet, aangezien dat er weer uit is voordat je je koffer terugkrijgt :P
Ik weet, en ik vlieg vanuit Colombia :+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112290545
Ik wil op de KLM website twee tickets boeken. Maar aangezien het om 2x900 euro gaat en onze creditcards maar een limiet van 1000 hebben willen we de boekingen appart maken. Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil). Maar wat ik eigenlijk wil weten is vanaf welk moment in het zoek/boek process ze je tickets eigenlijk 'reserveren', dus dat ze pas vrijgegeven zouden worden als je daarna niet betaald/boekt.
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:28:24 #202
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112290720
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Ik wil op de KLM website twee tickets boeken. Maar aangezien het om 2x900 euro gaat en onze creditcards maar een limiet van 1000 hebben willen we de boekingen appart maken. Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil). Maar wat ik eigenlijk wil weten is vanaf welk moment in het zoek/boek process ze je tickets eigenlijk 'reserveren', dus dat ze pas vrijgegeven zouden worden als je daarna niet betaald/boekt.
Ze zijn gereserveerd nadat je het betaalproces doorlopen hebt en op "boeken" o.i.d. klikt, waarna je een e-mail ontvangt met je "boekingsbevestiging".
pi_112292881
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Ik wil op de KLM website twee tickets boeken. Maar aangezien het om 2x900 euro gaat en onze creditcards maar een limiet van 1000 hebben willen we de boekingen appart maken. Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil). Maar wat ik eigenlijk wil weten is vanaf welk moment in het zoek/boek process ze je tickets eigenlijk 'reserveren', dus dat ze pas vrijgegeven zouden worden als je daarna niet betaald/boekt.
KLM biedt ook iDeal aan om te boeken, kan je dan dus gewoon doen via je bankrekening (indien je niet met CC wilt betalen) :).
pi_112293565
Thanks, wil het liefst wel met creditcard betalen maar anders doen we wel ideal als het niet anders gaat. Wat ik alleen bedoel is wat bijvoorbeeld bij het kopen van concertkaartjes via internet gebeurt. Je klikt aan welke plaats etc. en dat staat er dan je binnen b.v. 15 min moet afronden en betalen. tot die tijd blijven je kaartjes gereserveerd , niemand anders kan ze op dat moment dus kopen. Betaal je niet binnen die 15 min. vallen de kaartjes weer vrij.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 02:44:20 #205
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_112295327
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:38 schreef roym het volgende:
Thanks, wil het liefst wel met creditcard betalen maar anders doen we wel ideal als het niet anders gaat. Wat ik alleen bedoel is wat bijvoorbeeld bij het kopen van concertkaartjes via internet gebeurt. Je klikt aan welke plaats etc. en dat staat er dan je binnen b.v. 15 min moet afronden en betalen. tot die tijd blijven je kaartjes gereserveerd , niemand anders kan ze op dat moment dus kopen. Betaal je niet binnen die 15 min. vallen de kaartjes weer vrij.
Er is inderdaad een optie dat je een paar dagen de tijd hebt.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:17:45 #206
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112320935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:38 schreef roym het volgende:
Thanks, wil het liefst wel met creditcard betalen maar anders doen we wel ideal als het niet anders gaat. Wat ik alleen bedoel is wat bijvoorbeeld bij het kopen van concertkaartjes via internet gebeurt. Je klikt aan welke plaats etc. en dat staat er dan je binnen b.v. 15 min moet afronden en betalen. tot die tijd blijven je kaartjes gereserveerd , niemand anders kan ze op dat moment dus kopen. Betaal je niet binnen die 15 min. vallen de kaartjes weer vrij.
Bij vliegtickets werkt dit niet zo, het kan voorkomen dat je met een boeking bezig bent, je bij het betaalproces komt en net voor jouw deze tickets al gereserveerd zijn en de prijs nog wordt aangepast, wel wordt dit aangegeven of je akkoord gaat met de verhoging van een prijs.

Probleem is vooral dat wanneer je 2 boekingen tegelijkertijd maakt, het systeem al 'extra belangstelling' merkt, zeker als je voor die data al een aantal eerder proefboekingen maakt, het yield management is daarop ingericht dat dit dit soort zaken opmerkt om maar de beste prijs per vliegticket te kunnen verkrijgen.

Wanneer je zeker wilt zijn van de beste prijs kan je beter in één keer boeken, temeer omdat de boeking dan ook 2 plekken omvat zodat je bij het online inchecken wat gemakkelijker stoelen bij elkaar kunt krijgen. (Mocht je dat willen, je kan ook nog steeds ondanks dat je samen reist bij ruzie prima persoon A voorin het vliegtuig plaatsen en persoon B achterin het vliegtuig als er lege plekken beschikbaar zijn).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:21:50 #207
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112321145
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Probleem is vooral dat wanneer je 2 boekingen tegelijkertijd maakt, het systeem al 'extra belangstelling' merkt, zeker als je voor die data al een aantal eerder proefboekingen maakt, het yield management is daarop ingericht dat dit dit soort zaken opmerkt om maar de beste prijs per vliegticket te kunnen verkrijgen.

Wat ik me trouwens afvraag... Geldt dit ook voor websites zoals skyscanner? Hebben die een eigen systeem hiervoor, of is het gekoppeld aan dat van de luchtvaartmaatschappijen? Of is dat helemaal niet van toepassing?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:31:19 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112321602
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat ik me trouwens afvraag... Geldt dit ook voor websites zoals skyscanner? Hebben die een eigen systeem hiervoor, of is het gekoppeld aan dat van de luchtvaartmaatschappijen? Of is dat helemaal niet van toepassing?
Het hangt natuurlijk een beetje af welke techniek de 'skyscraper' vliegtuigscanner sites gebruiken. Bij Skyscanner wordt er niet realtime bij de luchtvaartmaatschappijen gechecked of een bepaald tarief beschikbaar is maar wordt dat op 1 moment vooraf dit tarief opgevraagd en bij zoekopdrachten getoond, je ziet vaak bij het resultaat staan op welk moment dit voor het laatst geschecked is, als je dan wordt doorgestuurd naar de betreffende aanbieder zal op dat moment realtime gezocht worden en krijg je de exacte prijzen.

Skyscanner is overigens wel handig, omdat je een globaal overzicht krijgt van de prijzen van de diverse aanbieders, je kan daarna gericht gaan zoeken, want de partners die Skyscanner aanbiedt om het ticket te boeken zijn niet altijd de goedkoopste door de hoge (verzonnen) extra kosten zoals boekingskosten, ticket fee, customer service tax of hoe ze die extra toeslagen ook noemen.

Wanneer je echter bij een vliegticketaanbieder zelf zoekt zal deze over het algemeen wel direct communiceren met de luchtvaartmaatschappij en worden de prijzen realtime weergegeven. Wanneer je een goede prijs ziet waarvan je weet dat het de laagste prijs is doordat je deze bijvoorbeeld gezien hebt bij Skyscanner en je wilt daadwerkelijk vliegen is het verstandig om direct te boeken, na een aantal zoekopdrachten zal betreffende prijs automatisch verhoogd worden en duurt het weer even voordat de ticketprijs eventueel weer naar beneden wordt bijgesteld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112372534
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil).
Je zou met 2 laptops tegelijkertijd de boekingsprocedure kunnen starten. Als je allebei op het bevestigings scherm met de creditcard velden komt en de prijs is naar wens, dan kun je er wel vanuit gaan dat beide tickets van jou zijn voor die prijs. Als je vervolgens tegelijkertijd betaalt, dan kan er weinig misgaan.

Als er werkelijk nog maar 1 stoel beschikbaar zou zijn, dan is die stoel waarschijnlijk toch al zo duur dat je afhaakt. Bovendien boeken maatschappijen regelmatig hun vliegtuigen over omdat gemiddeld een x % van de passagiers niet komt opdagen. Het begrip 'vol' is dus al relatief, zeker als de vlucht pas over een tijdje is.
pi_112373877
En is de regel dat je zonder overige kosten kunt annuleren binnen 24 uur niet ook behoorlijk universeel? Ik heb daar al een keer gebruik van gemaakt toen ik me in de datum vergist had.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_112373914
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:14 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Jij kunt de ESTA toch voor hem aanvragen? Bellen via de vaste lijn, hij geeft alles door en jij vult het in. Of anders bij het reisbureau waar hij zijn ticket gaat boeken. (ticket boeken zonder internet wordt sowieso al een lastig punt, of is het offline project alleen dat hijzelf geen internet gebruikt :? )


Hmm ik was wat langzaam :)
Het Amerikaanse consulaat zei dat het alleen online kon.

Nu vliegt ie waarschijnlijk via Panama.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112375450
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:55 schreef FUUUU het volgende:
Nerveus word ik er verder niet van het gaat me er meer om of je meteen een boete aangesmeerd krijgt of dat ze alleen in beslag worden genomen. Dat laatste kan me namelijk niet zoveel schelen maar ik zit er niet op te wachten dat de douane me ineens een boete van weet ik hoeveel euro geeft. In ieder geval bedankt voor de tip voorlopig ga ik nog niet terug maar ik waag het er wel op als het zover is. Het rippen is te overwegen maar een collectie van een serie staat natuurlijk leuker als je de originele dozen erbij hebt. ;)
ik zou ze vanuit China per post naar m'n adres in Nederland laten sturen als ik jou was. maak een klein pakketje van max 20 discs (eventueel met bijbehorende hoesjes maar zonder box/doosje) en laat hem door China Post (airmail) naar NL verzenden. specificeer de inhoud v/h pakket als 'gift' ;)

in het ergste geval wordt je pakketje in beslag genomen bij de douane, maar zolang duidelijk is dat het voor eigen gebruik is (dus niet 20x dezelfde film), zal het niet tot vervelende consequenties leiden (hoogstens een brief waarin gevraagd wordt afstand te doen ervan...)
pi_112376357
Iemand een idee?

Vrijdag vanuit Miami naar Madrid gevlogen.
Vertraging van een uur, omdat het vliegtuig vanuit Madrid 5kwartier te laat was geland (gingen met hetzelfde vliegtuig weer terug). Door regen en slecht weer gingen we nog eens 45 minuten later weg. Totaal 2 uur vertraging.

Hierdoor hebben wij onze vlucht naar Amsterdam gemist. We moesten nu 7 uur wachten in Madrid op de volgende vlucht.
Kan ik ergens nog wat verhalen?
  zondag 3 juni 2012 @ 12:34:19 #214
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112376930
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?

Vrijdag vanuit Miami naar Madrid gevlogen.
Vertraging van een uur, omdat het vliegtuig vanuit Madrid 5kwartier te laat was geland (gingen met hetzelfde vliegtuig weer terug). Door regen en slecht weer gingen we nog eens 45 minuten later weg. Totaal 2 uur vertraging.

Hierdoor hebben wij onze vlucht naar Amsterdam gemist. We moesten nu 7 uur wachten in Madrid op de volgende vlucht.
Kan ik ergens nog wat verhalen?
Nee, regen/slecht weer kan de maatschappij niks aan doen.
pi_112393204
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?

Vrijdag vanuit Miami naar Madrid gevlogen.
Vertraging van een uur, omdat het vliegtuig vanuit Madrid 5kwartier te laat was geland (gingen met hetzelfde vliegtuig weer terug). Door regen en slecht weer gingen we nog eens 45 minuten later weg. Totaal 2 uur vertraging.

Hierdoor hebben wij onze vlucht naar Amsterdam gemist. We moesten nu 7 uur wachten in Madrid op de volgende vlucht.
Kan ik ergens nog wat verhalen?
Je bent in die 7 uur niet ff lekker Madrid in geweest? Gemiste kans.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112394335
Nope. Ik was al 20 uur wakker, was kapot :(.
  zondag 3 juni 2012 @ 21:04:45 #217
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112398331
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee, regen/slecht weer kan de maatschappij niks aan doen.
Neemt niet weg dat de maatschappij wel verzorging moet geven. Dit kan in de vorm van vouchers om in de plaatselijke eetgelegenheden wat te kopen.
Gezien de duur van de vertraging had je daar als transit passagier zeker recht op. Al moet worden gezegd dat je in eerste instantie wel afgewimpeld zal worden bij de customer service desk, het vergt op dit moment helaas nog wat overredingskracht om bijstand bij vertraging ook daadwerkelijk te krijgen.

Compensatie zal wel niet van toepassing zijn bij vertraging door slechte weersomstandigheden. Was er echt geen vlucht eerder dan na 7 uur naar Amsterdam? Er vliegen regelmatig vluchten richting Amsterdam vanaf Madrid...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112403662
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:04 schreef ozzietukker het volgende:

Compensatie zal wel niet van toepassing zijn bij vertraging door slechte weersomstandigheden. Was er echt geen vlucht eerder dan na 7 uur naar Amsterdam? Er vliegen regelmatig vluchten richting Amsterdam vanaf Madrid...
Ik heb het al eens eerder vermeld, je moet er inderdaad een groot stuk drama van maken aan de counter. Achteraf vang je zonder meer 9 van de 10 keer bot. En in je rechten staat in principe ook dat ze je met een andere maatschappij zouden moeten laten vliegen.
pi_112404152
Allemaal gedaan, inclusief KLM laten bellen die 1,5 na aankomst in Madrid vertrok maar die zat vol.

Ik heb een klachtenformulier ingevuld.

Dat ik door regen geen vergoeding krijg snap ik.
Maar in dit geval.
Vlucht vanuit Madrid vertrokken. Hetzelfde vliegtuig ging weer retour met ons naar Madrid.
Vlucht uit Madrid een uur te laat aangekomen in Miami. overstap tijd Madrid - Amsterdam 75 minuten, tijd van gate A naar gate B 25 minuten. De aansluiten zouden wij sowieso missen. Dat het na een uur vertraging ook nog begon te regenen, doet er niet meer toe vind ik. We misten onze vlucht al. Maar word een lastige discussie.

In Miami beloofden ze ons de KLM vlucht, in Madrid bleek ie vol helaas.
  zondag 3 juni 2012 @ 23:06:18 #220
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112405771
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:30 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Ik heb het al eens eerder vermeld, je moet er inderdaad een groot stuk drama van maken aan de counter. Achteraf vang je zonder meer 9 van de 10 keer bot. En in je rechten staat in principe ook dat ze je met een andere maatschappij zouden moeten laten vliegen.
Je moet helaas wel sterk in je schoenen staan. Ik kan dat wel, ik kan me dan ook niet altijd permitteren om veel later aan te komen op een bestemming, zeker niet een dag later. Maar je ziet veel mensen afgescheept worden, terwijl de persoon ernaast op dezelfde vlucht wel een oplossing krijgt aangeboden en dat deze met een nieuw ticket kan weglopen.
Maar ga er maar aanstaan bij zo'n customer service counter als de medewerker zegt dat je nergens recht op hebt en er geen andere vlucht beschikbaar is. De gemiddelde passagier heeft wel wat gelezen over de EU regels maar durft dit toch niet ter sprake te brengen of weet er niet het fijne van.

In mijn geval geen probleem, ik ken de regels, en je gaat bij wijze van spreke over de balie heen als men niet probeert een acceptabele oplossing te verzorgen, tot nog toe is het mij altijd gelukt en je hebt niet persé een status nodig bij de betreffende maatschappij, al zal dit over het algemeen wel helpen natuurlijk.

@ NelisB 7 uur wachttijd is niet acceptabel als er ook andere vluchten gaan, maar ik vermoed dat Iberia (gezien je via Madrid vloog), niet zat te wachten om je op een KLM vlucht te boeken, ze houden dit veel liever binnen de eigen maatschappij of alliantie, want anders moet de maatschappij hoge kosten maken, ook zullen er wel mogelijkheden geweest moeten zijn met vluchten via andere bestemmingen met Oneworld, al is de vraag of je zit te wachten om met BA via London te vliegen. (BA is opzich een stuk beter dan Iberia, maar dit is wel een omweg).
Het niet aanbieden van vouchers is een slechte zaak, maar achteraf dat gaan claimen zullen niet veel mensen doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112421653
Ik weet dat je vroeger met een gepakte koffer naar Schiphol kon afreizen en daar een lastminute reis kon boeken waarna je diezelfde dag nog richting je vakantiebestemming vertrok.
Is dat nu nog steeds mogelijk? En zijn dat scherpe aanbiedingen of valt dat tegen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  maandag 4 juni 2012 @ 13:37:23 #222
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_112422295
quote:
19s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:
Ik weet dat je vroeger met een gepakte koffer naar Schiphol kon afreizen en daar een lastminute reis kon boeken waarna je diezelfde dag nog richting je vakantiebestemming vertrok.
Is dat nu nog steeds mogelijk? En zijn dat scherpe aanbiedingen of valt dat tegen?
dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:
- een paar weken tot een paar dagen voor vertrek: dumpen
- meer dan een half jaar van tevoren: vroegboeken
en wat daartussen gebeurd weet je ook niet :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_112423234
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:
- een paar weken tot een paar dagen voor vertrek: dumpen
- meer dan een half jaar van tevoren: vroegboeken
en wat daartussen gebeurd weet je ook niet :)
inderdaad, het is tegenwoordig echt gewoon marketing thermen die er voor gezet worden, maar de prijs blijft het zelfde.
  maandag 4 juni 2012 @ 16:02:14 #224
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_112428460
quote:
19s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:
Ik weet dat je vroeger met een gepakte koffer naar Schiphol kon afreizen en daar een lastminute reis kon boeken waarna je diezelfde dag nog richting je vakantiebestemming vertrok.
Is dat nu nog steeds mogelijk? En zijn dat scherpe aanbiedingen of valt dat tegen?
D-reizen heeft nu wel een stand op Schiphol waarbij je echte last minutes hebt waarbij je binnen een paar uur vertrekt.
  maandag 4 juni 2012 @ 16:12:04 #225
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_112428897
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:
- een paar weken tot een paar dagen voor vertrek: dumpen
- meer dan een half jaar van tevoren: vroegboeken
en wat daartussen gebeurd weet je ook niet :)
Pff.... het zomerseizoen breekt weer aan en dezelfde vragen duiken ieder jaar weer op... Wel eens van Google gehoord?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_112429026
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:12 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Pff.... het zomerseizoen breekt weer aan en dezelfde vragen duiken ieder jaar weer op... Wel eens van Google gehoord?
Zullen we FOK! dan ook maar meteen plat leggen? Alles wat hier gevraagd wordt valt op google te vinden.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_112429051
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:02 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

D-reizen heeft nu wel een stand op Schiphol waarbij je echte last minutes hebt waarbij je binnen een paar uur vertrekt.
Zijn die prijzen scherper dan op internet? Of heb je daar geen idee van?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  maandag 4 juni 2012 @ 17:00:05 #228
286575 Roces18
Chef de party
pi_112431120
Ik heb bij expedia een pakketvlucht geboekt voor de zomervakantie maar zit nog met enkele vragen maar elke keer probeer ik ze te bereiken en dan gooien ze de hoorn erop o.i.d. :') dus dan maar hier proberen.

een van de mede-reizigers heeft een nieuwe id-kaart terwijl zijn oude is ingevuld bij de boeking. Wat moeten we hiermee doen, en hoe kunnen we dit veranderen?

Ik heb alleen een reisbevestiging gekregen, krijg ik geen tickets ofzo? Ik weet dat je een boarding pass krijgt bij het online inchecken, maar dat zijn toch niet alle papieren die ik nodig heb? (Ik laat iemand anders dat altijd regelen :P )

alvast bedankt
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 4 juni 2012 @ 17:27:55 #229
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112432390
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:00 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb bij expedia een pakketvlucht geboekt voor de zomervakantie maar zit nog met enkele vragen maar elke keer probeer ik ze te bereiken en dan gooien ze de hoorn erop o.i.d. :') dus dan maar hier proberen.

een van de mede-reizigers heeft een nieuwe id-kaart terwijl zijn oude is ingevuld bij de boeking. Wat moeten we hiermee doen, en hoe kunnen we dit veranderen?

Ik heb alleen een reisbevestiging gekregen, krijg ik geen tickets ofzo? Ik weet dat je een boarding pass krijgt bij het online inchecken, maar dat zijn toch niet alle papieren die ik nodig heb? (Ik laat iemand anders dat altijd regelen :P )

alvast bedankt
ID kaart kaart weet ik niet, daar zul je waarschijnlijk voor moeten bellen. En met de gegevens op de reisbevestiging kun je straks online inchecken.
  maandag 4 juni 2012 @ 18:05:27 #230
286575 Roces18
Chef de party
pi_112433796
quote:
7s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]

ID kaart kaart weet ik niet, daar zul je waarschijnlijk voor moeten bellen. En met de gegevens op de reisbevestiging kun je straks online inchecken.
Tja bellen wordt lastig als ze nooit opnemen :P . Als ik online incheck dan kan ik een boarding pass uitprinten, maar heb ik geen ticket nodig??
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_112434161
Dat is je ticket.
  maandag 4 juni 2012 @ 19:07:15 #232
286575 Roces18
Chef de party
pi_112436329
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:17 schreef nelisb het volgende:
Dat is je ticket.
dus ik heb alleen een boarding pass nodig om door dat hele riedeltje te komen. Van wat ik mij kan herinneren moet je toch je boarding pass bij je vliegmaatschappij laten zien en dan kreeg ik volgens mij weer wat anders terug :S
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 4 juni 2012 @ 19:11:48 #233
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112436561
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:07 schreef Roces18 het volgende:

[..]

dus ik heb alleen een boarding pass nodig om door dat hele riedeltje te komen. Van wat ik mij kan herinneren moet je toch je boarding pass bij je vliegmaatschappij laten zien en dan kreeg ik volgens mij weer wat anders terug :S
Nee, het was andersom ;)
Je moest je ticket laten zien om een boarding pass te krijgen. De boarding pass is om aan boord te gaan, de laatste stap van het proces.
  maandag 4 juni 2012 @ 19:17:26 #234
286575 Roces18
Chef de party
pi_112436836
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:11 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, het was andersom ;)
Je moest je ticket laten zien om een boarding pass te krijgen. De boarding pass is om aan boord te gaan, de laatste stap van het proces.
Oke! Dus met online inchecken krijg je je ticket. En dan bij de vliegmaatschappij kan je hem omwisselen voor een boarding pas? (heb ik het nu juist :P )
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 4 juni 2012 @ 19:40:24 #235
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_112438084
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Oke! Dus met online inchecken krijg je je ticket. En dan bij de vliegmaatschappij kan je hem omwisselen voor een boarding pas? (heb ik het nu juist :P )
Nee, met het online inchecken sla je een stap over die je vroeger wel moest maken. Vroeger was de handeling van je ticket geven aan diegene achter de balie het inchecken, nu doe je die stap online. Waar diegene achter de balie je vroeger je boardingpas gaf, krijg je die nu via internet. Die print je uit, laat je zien als je eventuele bagage afgeeft, en laat je zien als je door de security heen gaat.
pi_112442982
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, met het online inchecken sla je een stap over die je vroeger wel moest maken. Vroeger was de handeling van je ticket geven aan diegene achter de balie het inchecken, nu doe je die stap online. Waar diegene achter de balie je vroeger je boardingpas gaf, krijg je die nu via internet. Die print je uit, laat je zien als je eventuele bagage afgeeft, en laat je zien als je door de security heen gaat.
en toch , op bepaalde vliegvelden, moeten ze dwangmatig als nog je uit geprinte boarding A4 tje om wisselen voor eentje van hun.
bij mij is dat dan structureel omdat ik altijd zit te bedelen voor een exit row.
pi_112448827
Geld eigenlijk nog steeds de regel dat je 2 uur van te voren aanwezig moet zijn en je bagage ingechekt moet hebben?
  maandag 4 juni 2012 @ 22:09:52 #238
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112448958
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:08 schreef Stansfield het volgende:
Geld eigenlijk nog steeds de regel dat je 2 uur van te voren aanwezig moet zijn en je bagage ingechekt moet hebben?
Je hoeft niet 2 uur van tevoren je bagage ingechecked te hebben, de algemene richtlijn is gewoon dat je 2 uur van tevoren op het vliegveld aanwezig moet zijn zodat je genoeg tijd hebt om alles te doen wat je moet doen (behalve bij intercontinentaal - dan 3 uur).
pi_112452441
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:57 schreef bunnahabhain het volgende:
en toch , op bepaalde vliegvelden, moeten ze dwangmatig als nog je uit geprinte boarding A4 tje om wisselen voor eentje van hun.
bij mij is dat dan structureel omdat ik altijd zit te bedelen voor een exit row.
Tsja, dan krijg je ook een ander stoelnummer dus dan "moet" je sowieso een nieuwe hebben.

Maar idd, Aer Lingus gaf me volgens mij zelfs zonder stoelwijziging nog altijd een nieuwe pas.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 4 juni 2012 @ 23:29:39 #240
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_112456031
quote:
19s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:15 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Zijn die prijzen scherper dan op internet? Of heb je daar geen idee van?
Van wat ik gezien heb wel. Je moet er gewoon met je koffer heengaan, je wensen opgeven en binnen een paar uur zit je in het vliegtuig.
  maandag 4 juni 2012 @ 23:53:27 #241
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112457792
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je hoeft niet 2 uur van tevoren je bagage ingechecked te hebben, de algemene richtlijn is gewoon dat je 2 uur van tevoren op het vliegveld aanwezig moet zijn zodat je genoeg tijd hebt om alles te doen wat je moet doen (behalve bij intercontinentaal - dan 3 uur).
Onzinrichtlijn. Ben er een kwartier of 5 vantevoren, genoeg tijd.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 4 juni 2012 @ 23:54:48 #242
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112457889
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:53 schreef static het volgende:

[..]

Onzinrichtlijn. Ben er een kwartier of 5 vantevoren, genoeg tijd.
Ik zei ook niet dat ik het er mee eens was :P
pi_112462354
quote:
19s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:15 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Zijn die prijzen scherper dan op internet? Of heb je daar geen idee van?
Ik vond deze website van die last minute desk: http://www.d-reizen.nl/schiphol?WT.ac=tagcloud_home_LMKiosk

Er is ook een Twitter account waar ze de aanbiedingen aankondigen, maar ik zie er slechts 1. Dat is 5 of 8 dagen KOS va 209 Euro. Dat is inderdaad goedkoop. Het lijkt me dat dit alleen het ticket is.

Als iemand toevallig op Schiphol is binnenkort, zou het interessant zijn om te vragen of alle aanbiedingen op Twitter komen en of er een dagelijkse stroom van aanbod is te verwachten. Met dat ene aanbod van de afgelopen dagen ben ik wat sceptisch om mijn huis af te sluiten, koffers te pakken en daar te verschijnen zoals de reclame tekst aanmoedigt om te doen.
pi_112464605
mag je trouwens wel deo meenemen als je die in je koffer doet ? En scheermesjes ?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 09:40:55 #245
286575 Roces18
Chef de party
pi_112464621
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 09:39 schreef Athlon64x het volgende:
mag je trouwens wel deo meenemen als je die in je koffer doet ? En scheermesjes ?
ja, maar ik dacht geen hele grote (dus wel zo'n reisdeo) scheermesjes nam ik ook mee alleen mogen die niet groter zijn dan een bepaalde formaat. maar van die standaard scheermesjes mogen wel mee zolang het geen arsenaal is
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 5 juni 2012 @ 09:42:42 #246
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112464654
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 09:40 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ja, maar ik dacht geen hele grote (dus wel zo'n reisdeo) scheermesjes nam ik ook mee alleen mogen die niet groter zijn dan een bepaalde formaat. maar van die standaard scheermesjes mogen wel mee zolang het geen arsenaal is
Die grootte (100 ml) geldt alleen voor de handbagage. En scheermesjes hebben wij ook altijd in de handbagage zitten trouwens, nooit naar gekeken of dat zou mogen of niet omdat ze er nooit wat van hebben gezegd.
pi_112476607
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 09:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Die grootte (100 ml) geldt alleen voor de handbagage. En scheermesjes hebben wij ook altijd in de handbagage zitten trouwens, nooit naar gekeken of dat zou mogen of niet omdat ze er nooit wat van hebben gezegd.
op langere vluchten, neem ik ze altijd mee in de handbagage, ook nooit problemen mee gehad.
een keer per ongeluk mijn leatherman freestyle, een van de kleinste messen ervan in mijn handbagage gehad, dan merk je wel dat het niet mag.
direct alle sirenes af "Ein Gigantisches Messer !!!!" politie erbij, mocht direct uitleggen waarom ik die per ongeluk in mijn koffer had. uit eindelijk wel in beslag genomen, maar verder niets.
Je merkt het van zelf als het niet mag.
pi_112485509
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 05:35 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik vond deze website van die last minute desk: http://www.d-reizen.nl/schiphol?WT.ac=tagcloud_home_LMKiosk

Er is ook een Twitter account waar ze de aanbiedingen aankondigen, maar ik zie er slechts 1. Dat is 5 of 8 dagen KOS va 209 Euro. Dat is inderdaad goedkoop. Het lijkt me dat dit alleen het ticket is.

Als iemand toevallig op Schiphol is binnenkort, zou het interessant zijn om te vragen of alle aanbiedingen op Twitter komen en of er een dagelijkse stroom van aanbod is te verwachten. Met dat ene aanbod van de afgelopen dagen ben ik wat sceptisch om mijn huis af te sluiten, koffers te pakken en daar te verschijnen zoals de reclame tekst aanmoedigt om te doen.
Ze hebben bij de kiosk een tvscherm hangen waar altijd een top 5 lastminutes op draait. Of er naast deze top5 een nog (flink) uitgebreider aanbod is weet ik niet. Prijzen zijn meestal voor een volledige vakantie; dus inclusief transfer en verblijf, en afhankelijk van het hotel/resort ook halfpension/allincl. etcetera.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:51:16 #249
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_112492645
In de zomer weer vliegen met Ryanair. Wordt weer een geniale ervaring. Vorig jaar weer genieten toen ze vonden dat een maat van mij teveel touwtjes aan zijn tas had zitten en hij zijn tas maar moest inleveren bij speciale bagage. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_112654730
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:41 schreef kwiwi het volgende:

Ik heb het in de VS nog nooit nodig gehad? Alleen de boarding pass bij aankomst.

Dit keer vroegen ze bij vertrek in Brussel om een bewijs dat ik ook weer terug zou gaan (sta je daar met alleen je boardingpass voor de heenweg). Pas na het laten zien van het printje van mijn reisschema kreeg ik zo'n vierkant stickertje op mijn paspoort en mocht mijn bagage afgeven.

In de VS (of in dit geval de transit-zone van Montreal voor vluchten naar de VS) is er niet meer om gevraagd, alleen de gebruikelijk vragen over het doel van de reis, een foto en vingerafdrukken.
pi_112654819
Nog wel weer wat nieuws: in plaats van dat je zelf je koffer op hoeft te halen en weer ergens in te leveren om aan te tonen dat je echt de eigenaar bent, lieten ze een foto zien van mijn koffer en moest ik zeggen of die van mij was.
pi_112692676
In Augustus vlieg ik van Schiphol naar Philadelphia en van Philadelphia naar Baltmore Washington Intl. Overstaptijd in Philadelphia: bijna 2 uur. Ik verwacht mijn transfer makkelijk te halen, maar ben toch wat onzeker omdat ik nog nooit met een tussenstop heb gevlogen. Wat kan ik verwachten als ik buiten mijn schuld om mijn aansluiting niet haal? :P

En klopt het dat ik mijn ruimbagage moet ophalen bij Bagage Claim en opnieuw moet inchecken voor de tweede vlucht? :o
  zondag 10 juni 2012 @ 14:46:09 #253
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_112692730
meestal wel als je van internationaal naar domestic gaat :Y
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 10 juni 2012 @ 14:50:05 #254
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112692892
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:44 schreef Justinn het volgende:
In Augustus vlieg ik van Schiphol naar Philadelphia en van Philadelphia naar Baltmore Washington Intl. Overstaptijd in Philadelphia: bijna 2 uur. Ik verwacht mijn transfer makkelijk te halen, maar ben toch wat onzeker omdat ik nog nooit met een tussenstop heb gevlogen. Wat kan ik verwachten als ik buiten mijn schuld om mijn aansluiting niet haal? :P

En klopt het dat ik mijn ruimbagage moet ophalen bij Bagage Claim en opnieuw moet inchecken voor de tweede vlucht? :o
Wat je kan verwachten is dat je op de eerstvolgende beschikbare vlucht wordt gezet. Is dit een dag later dan kun je een hotel op kosten van de maatschappij verwachten.

En ja je moet je bagage ophalen en weer inchecken (dit "inchecken" is gewoon je bagage weer bij het afgiftepunt op de band gooien).
pi_112692925
Dank jullie wel. :D
  zondag 10 juni 2012 @ 14:52:28 #256
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112692984
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:18 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dit keer vroegen ze bij vertrek in Brussel om een bewijs dat ik ook weer terug zou gaan (sta je daar met alleen je boardingpass voor de heenweg). Pas na het laten zien van het printje van mijn reisschema kreeg ik zo'n vierkant stickertje op mijn paspoort en mocht mijn bagage afgeven.
Ze kunnen toch adhv je paspoort gelijk zien of je ook een terugvlucht hebt geboekt bij hun? :?

Maar zou er misschien een verschil zitten tussen zakelijk en privé bezoek aan de VS? Ik ga namelijk altijd voor privé doeleinden. edit: Nee dat kan het ook niet zijn, want dat weten ze in Brussel helemaal nog niet, waarom je naar de VS gaat.
pi_112698770
volgens mij heb ik de laatste tijd ook totaal geen problemen mee gehad in de VS, dat je perse een ticket uit moet kunnen laten tonen. Daar weten ze wel dat er inmiddels 95% van de tickets E-tickets zijn.
denk dat je ongelukkig iemand van Imigrations had die het zelf niet snapte, of soms proberen ze ook wel eens of je natuurlijk reageert op bepaalde vragen.
Ik ben eens naar de VS geweest met een maat, en daar vroegen ze die maat van me of die van vissen hield.... :?
pi_112702040
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:24 schreef bunnahabhain het volgende:
volgens mij heb ik de laatste tijd ook totaal geen problemen mee gehad in de VS, dat je perse een ticket uit moet kunnen laten tonen. Daar weten ze wel dat er inmiddels 95% van de tickets E-tickets zijn.
Het gaat er niet om dat je een ouderwets, origineel ticket in zo'n boekje laat zien, maar bijvoorbeeld de email of PDF bevestiging waar in ieder geval je naam, reisdata en eticket nummer op staan vermeld.

Het is mij regelmatig gevraagd, ook recentelijk, meestal na het landen bij de immigration. Een keer in Canada was ik het vergeten uit te printen. Je wordt echt niet zo snel terug gestuurd, maar de sfeer van het gesprek werd wel meteen minder. Er is dan een kans dat ze je bagage gaan doorzoeken wat heel lang kan duren. Dit overkwam mij gelukkig niet, maar de beambte drukte me wel op het hart om voortaan de reisbevestiging uit te printen.
  zondag 10 juni 2012 @ 18:52:03 #259
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112702312
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:24 schreef bunnahabhain het volgende:
volgens mij heb ik de laatste tijd ook totaal geen problemen mee gehad in de VS, dat je perse een ticket uit moet kunnen laten tonen. Daar weten ze wel dat er inmiddels 95% van de tickets E-tickets zijn.
denk dat je ongelukkig iemand van Imigrations had die het zelf niet snapte, of soms proberen ze ook wel eens of je natuurlijk reageert op bepaalde vragen.
Ik ben eens naar de VS geweest met een maat, en daar vroegen ze die maat van me of die van vissen hield.... :?
Soms maken ze ook gewoon grapjes hoor, meestal aan de hand van iets dat je bij je hebt of naar aanleiding van je bestemming.
pi_112702389
Totaal onbekend voor mij dat ik iets moest laten zien bij de douane. Ja mijn paspoort.
pi_112708200
quote:
12s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Soms maken ze ook gewoon grapjes hoor, meestal aan de hand van iets dat je bij je hebt of naar aanleiding van je bestemming.
heb inderdaad wel eens een grapje mee gemaakt, maar de "vis opmerking" konden we ook geen grap in vinden, mogelijk dat onze humor anders was.of een echt slechte grap
  zondag 10 juni 2012 @ 22:00:56 #262
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112713719
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 20:40 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

heb inderdaad wel eens een grapje mee gemaakt, maar de "vis opmerking" konden we ook geen grap in vinden, mogelijk dat onze humor anders was.of een echt slechte grap
Dat laatste kan ook nog :P
Toen ik met m'n oma ging zei die man tegen mij: Ah, you're travelling with your sister I see! :D

Probleem als ze beginnen met een grap is alleen dat je niet meer zeker weet wanneer ze nou een serieuze vraag stellen als ie een beetje vreemd in de oren klinkt :')
  zondag 10 juni 2012 @ 22:03:36 #263
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_112713950
quote:
12s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Soms maken ze ook gewoon grapjes hoor, meestal aan de hand van iets dat je bij je hebt of naar aanleiding van je bestemming.
Bij mij gaf eentje gewoon toe dat ie het gesprek maar een beetje gaande aan het houden was omdat de computer nogal langzaam was, vond ik wel sympathiek van 'm. :D
Hallon!
  zondag 10 juni 2012 @ 22:40:47 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_112716355
Ik vraag me af welke medicijnen ik wel en niet mag meenemen. Ik heb lactase enzym pillen, om lactose af te breken. De vraag is: mogen die mee de grens over? Ook slik ik magnesium (o.a. voor mijn spieren), mogen die ook mee? Is er ergens een lijst te vinden?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator zondag 10 juni 2012 @ 22:46:55 #265
45833 crew  Fogel
pi_112716751
quote:
5s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vraag me af welke medicijnen ik wel en niet mag meenemen. Ik heb lactase enzym pillen, om lactose af te breken. De vraag is: mogen die mee de grens over? Ook slik ik magnesium (o.a. voor mijn spieren), mogen die ook mee? Is er ergens een lijst te vinden?
Welke grens wil je over? Bij sommige grenzen doen ze een tikkeltje moeilijker dan bij anderen.
Maar hoe dan ook, het klinkt niet als verdovende of stimulerende middelen. Heb je het op recept? Zo ja, laat een medicijnenpas maken bij de apotheek. Zo nee, dan zal het vast totaal geen probleem zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_112718837
quote:
5s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vraag me af welke medicijnen ik wel en niet mag meenemen. Ik heb lactase enzym pillen, om lactose af te breken. De vraag is: mogen die mee de grens over? Ook slik ik magnesium (o.a. voor mijn spieren), mogen die ook mee? Is er ergens een lijst te vinden?
algemeen, middelen die je recept vrij kan kopen in Nederland, kun je zonder problemen mee nemen. Met recept, dan neem je gewoon een kopie mee van het recept.
Als de middelen mogelijk onder verdovende middelen vallen, dan heb je een medicijnen paspoort nodig, de drogist kan je daar gegarandeerd meer over uitleggen.
pi_112806738
ik heb alleen maar handbagage (KLM).. daarin mag ik dus geen shampoo, zonnebrandolie, ontharingscreme meenemen wat meer dan 100ml per stuk is?? klopt dat??
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:06:55 #268
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112806771
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:06 schreef EL_Presidente het volgende:
ik heb alleen maar handbagage (KLM).. daarin mag ik dus geen shampoo, zonnebrandolie, ontharingscreme meenemen wat meer dan 100ml per stuk is?? klopt dat??
Klopt als een (100 ml shampoo)bus :+
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:18:10 #269
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_112807485
En in je koffer mag het wel?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Eindredactie Games dinsdag 12 juni 2012 @ 21:18:54 #270
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_112807530
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:18 schreef SEMTEX het volgende:
En in je koffer mag het wel?
jah
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games dinsdag 12 juni 2012 @ 21:21:08 #271
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_112807673
quote:
12s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Soms maken ze ook gewoon grapjes hoor, meestal aan de hand van iets dat je bij je hebt of naar aanleiding van je bestemming.
is geen grapje, dat is je om je van de apropo te brengen. een van de basistruuks voor profiling :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:23:26 #272
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112807869
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:21 schreef donald_dick het volgende:

[..]

is geen grapje, dat is je om je van de apropo te brengen. een van de basistruuks voor profiling :P
Maar dan moeten ze het niet 9 van de 10 keer doen :') Ik verwacht nu al steeds een 'grap' (want het is niet altijd even grappig maar goed) tussendoor.
pi_112808961
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Klopt als een (100 ml shampoo)bus :+
weet je wel hoe klein 100ml is.. al die producten die ik opnoemde zitten boven de 100ml, dus dan moet ik mijn Eastpack rugtas afgeven als baggage?? :{
pi_112809242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:38 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

weet je wel hoe klein 100ml is.. al die producten die ik opnoemde zitten boven de 100ml, dus dan moet ik mijn Eastpack rugtas afgeven als baggage?? :{
Of dat, of je gooit het weg en koopt op de plek van bestemming een nieuwe fles shampoo
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_112809381
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:42 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Of dat, of je gooit het weg en koopt op de plek van bestemming een nieuwe fles shampoo
ja maar stel nou dat ik hele speciale shampoo heb die ze daar niet verkopen? :{
pi_112809555
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:45 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

ja maar stel nou dat ik hele speciale shampoo heb die ze daar niet verkopen? :{
Dan check je hem dus in als ruimbagage. (of giet je alles over in individuele 100ml flesjes :') )
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_112809723
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:47 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dan check je hem dus in als ruimbagage. (of giet je alles over in individuele 100ml flesjes :') )
:')
je hebt tegenwoordig van die miniflesjes voor shampoo of douchegel bij Kruidvat/Etos, tandpasta is 75 ml dat gaat hem wel lukken..
mijn grootste zorg is denk ik de ontharingscreme.. ;(
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:59:03 #278
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112810245
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:50 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

mijn grootste zorg is denk ik de ontharingscreme.. ;(
Voor een man? :X
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:05:40 #279
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112810769
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:50 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]
.
mijn grootste zorg is denk ik de ontharingscreme.. ;(
Dat is ook mijn grote zorg ja :') Wat onthaar je in godsnaam met zo'n agressief spul?
pi_112811100
Vraagje, iemand hier ervaring met het handbagagebeleid van Flybe, zijn ze net zo kritisch als Ryanair, is het nogal variabel of doen ze nooit moeilijk?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:44:09 #281
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112813593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vraagje, iemand hier ervaring met het handbagagebeleid van Flybe, zijn ze net zo kritisch als Ryanair, is het nogal variabel of doen ze nooit moeilijk?
Met FlyMAYbe wordt er over het algemeen met de wat kleinere toestellen gevlogen dus het handbagagebeleid wordt vrij strikt toegepast.
Zeker vanaf de UK luchthavens waar personeel in dienst is van deze luchtvaartmaatschappij is het meestal wat strikter dan vanaf andere luchthavens, maar sowieso is het verstandig om binnen de afmetingen van de maatschappij te blijven.
Ik kan nooit begrijpen dat met hele hutkoffers als handbagage wil meenemen, als je zo nodig veel spullen wilt meenemen kan je het beter inchecken, ook al kost dit extra, dan loop je er ook niet veel mee te zeulen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 13 juni 2012 @ 00:23:00 #282
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112819813
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:44 schreef Justinn het volgende:
In Augustus vlieg ik van Schiphol naar Philadelphia en van Philadelphia naar Baltmore Washington Intl. Overstaptijd in Philadelphia: bijna 2 uur. Ik verwacht mijn transfer makkelijk te halen, maar ben toch wat onzeker omdat ik nog nooit met een tussenstop heb gevlogen. Wat kan ik verwachten als ik buiten mijn schuld om mijn aansluiting niet haal? :P

En klopt het dat ik mijn ruimbagage moet ophalen bij Bagage Claim en opnieuw moet inchecken voor de tweede vlucht? :o
Ik had ook 2 uur tussen Tokyo chicago ,chicago new york en ik heb het nét gehaald door 1 keer voor te kruipen. Ik was net op boardingtijdstip aanwezig. Had dus wel een kwartier later gekund, was dan alleen als laatste naar binnen gelopen.

Maar vlucht was vertraagd met kwartier dus uiteindelijk heb ik daar nog wel 20 minuten gezeten :P

Maar immigratie is ZOOO VERSCHRIKKELIJK TRAAG IN VS echt strontmongolen man. Laat ze die mac efficiëntie daar eens in stoppen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 13 juni 2012 @ 07:10:59 #283
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_112822834
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2012 00:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik had ook 2 uur tussen Tokyo chicago ,chicago new york en ik heb het nét gehaald door 1 keer voor te kruipen. Ik was net op boardingtijdstip aanwezig. Had dus wel een kwartier later gekund, was dan alleen als laatste naar binnen gelopen.

Maar vlucht was vertraagd met kwartier dus uiteindelijk heb ik daar nog wel 20 minuten gezeten :P

Maar immigratie is ZOOO VERSCHRIKKELIJK TRAAG IN VS echt strontmongolen man. Laat ze die mac efficiëntie daar eens in stoppen.
Dat ligt aan de stad waar je heengaat.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 13 juni 2012 @ 08:08:30 #284
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112823275
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2012 00:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik had ook 2 uur tussen Tokyo chicago ,chicago new york en ik heb het nét gehaald door 1 keer voor te kruipen. Ik was net op boardingtijdstip aanwezig. Had dus wel een kwartier later gekund, was dan alleen als laatste naar binnen gelopen.

Maar vlucht was vertraagd met kwartier dus uiteindelijk heb ik daar nog wel 20 minuten gezeten :P

Maar immigratie is ZOOO VERSCHRIKKELIJK TRAAG IN VS echt strontmongolen man. Laat ze die mac efficiëntie daar eens in stoppen.
Die ervaring heb ik in al die jaren, en op verschillende vliegvelden, nog nooit gehad. Customs duurt wel even ja, maar ze doen daar in ieder geval genoeg balies open waardoor het altijd sneller doorloopt dan je denkt, dat is op Schiphol bijvoorbeeld vaak niet het geval; daar gooien ze langzaam eens een tweede open wanneer er honderden mensen aan komen lopen....
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:11:12 #285
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_112838062
Zaterdag naar Guangzhou met een KLM vlucht maar operated by China Southern Airlines.. Is CSA écht zo slecht als ze zeggen? :')
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:24:51 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_112838769
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:11 schreef kwaitnait het volgende:
Zaterdag naar Guangzhou met een KLM vlucht maar operated by China Southern Airlines.. Is CSA écht zo slecht als ze zeggen? :')
Gaan daarover slechte verhalen de ronde dan? Ik heb slechts 1x met ze gevlogen, maar dat is me zelfs bijgebleven omdat het zo goed was. Was voor mij wel een binnenlandse vlucht.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:30:53 #287
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112839137
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:11 schreef kwaitnait het volgende:
Zaterdag naar Guangzhou met een KLM vlucht maar operated by China Southern Airlines.. Is CSA écht zo slecht als ze zeggen? :')
Geen idee, maar deel je ervaringen, moet binnenkort naar Xi'an, laatste stukje is ook met hun.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:52:27 #288
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_112840445
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:30 schreef static het volgende:

[..]

Geen idee, maar deel je ervaringen, moet binnenkort naar Xi'an, laatste stukje is ook met hun.
Als ik de mogelijkheid heb, zal ik het doen!
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:54:43 #289
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_112840581
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:24 schreef XL het volgende:

[..]

Gaan daarover slechte verhalen de ronde dan? Ik heb slechts 1x met ze gevlogen, maar dat is me zelfs bijgebleven omdat het zo goed was. Was voor mij wel een binnenlandse vlucht.
Volgens de verhalen die ik gehoord heb van collega's e.d. spreekt het personeel bar slecht engels, matig eten/niet voldoende voor de hele vlucht etc.
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:07:33 #290
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_112841297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:54 schreef kwaitnait het volgende:

[..]

Volgens de verhalen die ik gehoord heb van collega's e.d. spreekt het personeel bar slecht engels, matig eten/niet voldoende voor de hele vlucht etc.
Dat van het personeel klopt natuurlijk. Dat zijn Chinezen en die spreken allemaal slecht engels en zelfs als ze goed Engels spreken klinkt het vaak nog heel raar en versta je nog steeds niks. Die weten echter de Engelse namen van de spullen die in hun wagentjes liggen wel hoor en verder heb je ze toch niet nodig. Nu je het zegt... ik kreeg wel Budweiser Ice toen ik om bier vroeg, dus misschien weten ze het toch niet.

Qua eten was het voor een binnenlandse vlucht veel meer en beter dan wat je op Europese vluchten bij Europese maatschappijen krijgt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:08:46 #291
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_112841377
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:30 schreef static het volgende:

[..]

Geen idee, maar deel je ervaringen, moet binnenkort naar Xi'an, laatste stukje is ook met hun.
Ze geven nog upgrades naar Business als het daar niet vol is op binnenlandse vluchten aan de mensen met de meeste status. Ik heb hem niet genomen, omdat ik met zijn tweeen reisde... maar jij hebt ook dikke kans dus!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:17:09 #292
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112841885
Zijn de stoelen niet kleiner, of is dat een rare vraag?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:25:37 #293
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_112842401
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:17 schreef static het volgende:
Zijn de stoelen niet kleiner, of is dat een rare vraag?
Nee, je hebt meer plek dan bij KLM
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_112842996
dat laatste is niet zo moeilijk :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:24:46 #295
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112845464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:17 schreef static het volgende:
Zijn de stoelen niet kleiner, of is dat een rare vraag?
Nou ja, had gekund.. Beetje zoals met Franse bedden, altijd te kort ;(
pi_112850372
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:07 schreef XL het volgende:

[..]

Dat van het personeel klopt natuurlijk. Dat zijn Chinezen en die spreken allemaal slecht engels en zelfs als ze goed Engels spreken klinkt het vaak nog heel raar en versta je nog steeds niks. Die weten echter de Engelse namen van de spullen die in hun wagentjes liggen wel hoor en verder heb je ze toch niet nodig. Nu je het zegt... ik kreeg wel Budweiser Ice toen ik om bier vroeg, dus misschien weten ze het toch niet.
haha
ik heb in de trein tussen Xian en Sjanghai een Chinees getroffen, die beter Duits sprak als een Duitser uit Beieren. En bij mij op de zaak zijn een paar Chinese verkopers, en die spreken ook beter Engels, dat je het vloeiend moet noemen.
Maar ik heb ook dramatische taferelen gehad, dat ik bij een Ibis hotel in Sjanghai met de laptop en Google translate gestaan.
  woensdag 13 juni 2012 @ 23:11:16 #297
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_112866797
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:19 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

haha
ik heb in de trein tussen Xian en Sjanghai een Chinees getroffen, die beter Duits sprak als een Duitser uit Beieren. En bij mij op de zaak zijn een paar Chinese verkopers, en die spreken ook beter Engels, dat je het vloeiend moet noemen.
Maar ik heb ook dramatische taferelen gehad, dat ik bij een Ibis hotel in Sjanghai met de laptop en Google translate gestaan.
De meeste Chinezen met wie ik werk spreken Engels, maar ik moest daar echt aan wennen voor ik het probleemloos kon verstaan. Geschreven is het veel beter dan mijn Engels, maar puur uitspraak is voor veel chinezen problematisch. Dat is met Duits ook veel minder, want de Chinezen die Duits spreken kunnen dat over het algemeen nog veel beter dan ik (en ik ben niet slecht in Duits, als een in Duitsland wonende Nederlander). Bij VAG (Volkswagen/Audi groep) worden veel Chinezen voor een carriere bij VAG opgeleid en Duits is daar dan onderdeel van. Die mensen spreken echt feilloos Duits, echt grappig als je zo'n groep plotseling tegenkomt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_112869126
Hoe staat het momenteel met de service van EgyptAir. Ik vlieg vanaf augustus naar Bangkok en ben wel benieuwd
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  donderdag 14 juni 2012 @ 00:11:46 #299
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112870179
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Die ervaring heb ik in al die jaren, en op verschillende vliegvelden, nog nooit gehad. Customs duurt wel even ja, maar ze doen daar in ieder geval genoeg balies open waardoor het altijd sneller doorloopt dan je denkt, dat is op Schiphol bijvoorbeeld vaak niet het geval; daar gooien ze langzaam eens een tweede open wanneer er honderden mensen aan komen lopen....
Nou heb jij geluk zeg!
2 jaar terug op JFK was echt de top, toen stonden er meerdere vliegtuigen vol te wachten en gingen ze op 2 mensen na pauze houden :')

Maar goed, uiteindelijk kwam ik wel aan de beurt en toen mocht ik de hele rij bij security overslaan, uiteindelijk toch vertraagd dus maakte niet veel uit
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:11 schreef kwaitnait het volgende:
Zaterdag naar Guangzhou met een KLM vlucht maar operated by China Southern Airlines.. Is CSA écht zo slecht als ze zeggen? :')
CSA is hartstikke prima hoor! Heb ze alleen maar domestic gevlogen in china maar lekkere noodles. Volgens mij was het niet bijzonder ruim maar ook niet zoals Jetstar.com of AirAsia.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 14 juni 2012 @ 00:14:45 #300
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112870320
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Die ervaring heb ik in al die jaren, en op verschillende vliegvelden, nog nooit gehad. Customs duurt wel even ja, maar ze doen daar in ieder geval genoeg balies open waardoor het altijd sneller doorloopt dan je denkt, dat is op Schiphol bijvoorbeeld vaak niet het geval; daar gooien ze langzaam eens een tweede open wanneer er honderden mensen aan komen lopen....
Nou heb jij geluk zeg!
2 jaar terug op JFK was echt de top, toen stonden er meerdere vliegtuigen vol te wachten en gingen ze op 2 mensen na pauze houden :')

Maar goed, uiteindelijk kwam ik wel aan de beurt en toen mocht ik de hele rij bij security overslaan, uiteindelijk toch vertraagd dus maakte niet veel uit
[quote]0s.gif [b]Op woensdag 13 juni 2012 15:11 schreef kwaitnait het v
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_113064510
Ik stap over in Maleisië tijdens mijn reis naar Australië. Moet ik me dan inenten voor dingen in Maleisië, ook als ik het vliegveld niet af kom/niet voorbij de douane kom?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')