Exact, alles wordt doorgelabeld. Je moet inchecken bij zo'n machine (of online!), maar je koffers moet je bij BA nog steeds gewoon aan de balie afgeven. Daar kan je (voor je eigen gevoel) het voor de zekerheid altijd checken, maar in principe is het 99.9999% zeker dat ze gewoon doorgelabeld worden. Ik neem aan dat je via Heathrow T5 vliegt?quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:19 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag. Over 2 weken vlieg ik via londen naar NY met BA. Dus moeten we op schiphol inchecken bij zo'n koffermachine. We hebben 1 reserveringsnummer. Worden onze koffers dan gelijk doorgelabeld naar NY? en hoeven we in londen daar dus niet op te letten?
Klopt ik land en vertrek op heathrow in T5. Mooi dat je op schiphol bij BA nog gewoon bij een balie je koffer moet afgeven. Dan kan ik het idd voor de zekerheid nog even navragen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:23 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Exact, alles wordt doorgelabeld. Je moet inchecken bij zo'n machine (of online!), maar je koffers moet je bij BA nog steeds gewoon aan de balie afgeven. Daar kan je (voor je eigen gevoel) het voor de zekerheid altijd checken, maar in principe is het 99.9999% zeker dat ze gewoon doorgelabeld worden. Ik neem aan dat je via Heathrow T5 vliegt?
Meeste airlines doen dat op Schiphol nog. En T5 is een fijne transfer terminal, goed te doen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:27 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Klopt ik land en vertrek op heathrow in T5. Mooi dat je op schiphol bij BA nog gewoon bij een balie je koffer moet afgeven. Dan kan ik het idd voor de zekerheid nog even navragen.
Mijn laatste x op schiphol had ik een klm vlucht naar frankfurt en vandaar uit naar Sri Lanka. Toen had ik dus wel zo'n incheck machine. Dus vandaar dat ik het nog even voor de zekerheid wilde weten.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:31 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Meeste airlines doen dat op Schiphol nog. En T5 is een fijne transfer terminal, goed te doen.
Lukt makkelijk, prima shops en restaurants, etc.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:33 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Mijn laatste x op schiphol had ik een klm vlucht naar frankfurt en vandaar uit naar Sri Lanka. Toen had ik dus wel zo'n incheck machine. Dus vandaar dat ik het nog even voor de zekerheid wilde weten.
Mooi. Daar moeten we ons nog een uurtje vermaken. Met alle land en vertrektijd er al af. Dus dat moet wel lukken daar.
Ja heb ook hotelrekeningen op mijn derde naam. Kan wel kloppen, want het zou ook een achternaam kunnen zijn in Engelssprekende landenquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:55 schreef nelisb het volgende:
Serieus? Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ben de afgelopen 5 jaar toch heel regelmatig naar de USA geweest.
Ligt eraan wat je uit wilt geven. De gemiddelde Nederlander vindt Starbucks nog steeds geweldig, dus dat is altijd een optie. Anders altijd nog Pret-a-Manger of EAT als makkelijke opties (beide Engelse ketens, maar niet slecht). Als je tijd hebt kun je altijd een tafeltje nemen bij Planefood, dat is van Gordon Ramsay. Niet heel bijzonder ofzo, maar ik doe het vaak om even te relaxen voor een ochtendvlucht.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:45 schreef Stansfield het volgende:
Mooi zo. We zijn er smorgens 8 en half 10 ofzo. Nog tips voor een ontbijt?
Grappig, nu je het zegt.. Ik nam vroeger voor reizen naar de VS nog wel even een printje van 't ticket mee maar heb 't nooit nodig gehad. Het afgelopen jaar heb ik het ook steeds vergeten, nog steeds geen probleem. Hetzelfde naar Azië en Europa (binnen Europa printte ik ze sowieso nooit).quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:02 schreef Bajskorv het volgende:
Ook niet eerder meegemaakt, ondanks regelmatig reizen richting de VS. Tevens trouwens nooit een een printout van mijn boeking ofzo bij me, ik reis altijd met alleen de boekingscode in m'n agenda. En dat gaat zo'n 50-100 keer per jaar goed, ook in de VS en Azie.
Ik heb er niet direct ervaring mee maar ik heb wel 'n keer meegemaakt op JFK dat de douanebeambten een vrouw voor lieten gaan snel door de paspoortcontrole omdat ze haar volgende vlucht moest halen en uiteraard lieten ik en andere wachtenden haar voorgaan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:27 schreef Kielse het volgende:
Voor mijn volgende vlucht naar de VS moet ik 2 overstappen maken: in Newark (1,5u) en Washington DC (ook 1,5u).
Alle vluchten zijn met United, dus als ik een vlucht mis door vertraging, zou ik normaal gratis op de volgende worden gezet.
Ik heb alleen schrik om teveel tijd te verliezen in Newark bij de paspoortcontrole en zo dus mijn volgende vlucht te missen.
Iemand ervaring mee?
Dit kan als de twee betrokken maatschappijen een interlining agreement hebben. Veel maatschappijen hebben deze overeenkomst met elkaar, maar low cost cariers zoals Air Asia vaak niet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:54 schreef rene90 het volgende:
Kan je twee losse boekingen van verschillende vliegtuig maatschappijen koppelen dat de bagage door gelabeld wordt?
1. Laat je niet afschrikken door de enorme mensenmassa bij de douane, het loopt door de vele beambten sneller door dan je denkt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:27 schreef Kielse het volgende:
Voor mijn volgende vlucht naar de VS moet ik 2 overstappen maken: in Newark (1,5u) en Washington DC (ook 1,5u).
Alle vluchten zijn met United, dus als ik een vlucht mis door vertraging, zou ik normaal gratis op de volgende worden gezet.
Ik heb alleen schrik om teveel tijd te verliezen in Newark bij de paspoortcontrole en zo dus mijn volgende vlucht te missen.
Iemand ervaring mee?
Niks speciaals eigenlijk, misschien valt de knalroze band erom wat teveel opquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:29 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
wat neem jij dan voor verdachte spullen mee?![]()
mijn gereedschapskoffer zitten in de VS iedere keer de brief van de TSA in, maar mijn koffer met kleren, nooit.
Dikke kans op wat extra vragen, zoals je activiteiten daar.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:43 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal,
binnenkort vlieg in naar de VS maar heb in mijn paspoort een paar "vreemde" visa staan, weet iemand of ik met bepaalde visa geweigerd wordt / problemen ga krijgen? Het gaat om oa Iran en Pakistan (het paspoort is nog geen 2 jaar oud dus zou graag met deze vliegen ...)
Geweigerd worden zal niet snel gebeuren, maar ze zullen wel extra vragen stellen. Ik kreeg zelfs op een gegeven moment extra vragen over m'n oude Amerikaanse visum dat nog in het paspoort zatquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:43 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal,
binnenkort vlieg in naar de VS maar heb in mijn paspoort een paar "vreemde" visa staan, weet iemand of ik met bepaalde visa geweigerd wordt / problemen ga krijgen? Het gaat om oa Iran en Pakistan (het paspoort is nog geen 2 jaar oud dus zou graag met deze vliegen ...)
Ik kreeg vragen over mijn huwelijkquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Geweigerd worden zal niet snel gebeuren, maar ze zullen wel extra vragen stellen. Ik kreeg zelfs op een gegeven moment extra vragen over m'n oude Amerikaanse visum dat nog in het paspoort zat!
Mijn Amerikaans studentenvisum zal een maand verlopen zijn eer ze mij in de VS al terug mogen verwachten, maar dan als tourist. Benieuwd wat ze er van gaan zeggenquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Geweigerd worden zal niet snel gebeuren, maar ze zullen wel extra vragen stellen. Ik kreeg zelfs op een gegeven moment extra vragen over m'n oude Amerikaanse visum dat nog in het paspoort zat!
Ja dus.quote:Op donderdag 31 mei 2012 00:35 schreef static het volgende:
[..]
Dat dus.
Naja, zie het morgen wel op Schiphol.
wat ik zo weet is het probleem alleen Israël vs. bepaalde Arabische landen. Maar de VS zijn op dat vlak wel volwassen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:43 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal,
Dat moet (of moest, want met ESTA heb je dat niet meer) je er toch ook uit laten halen als je terugvliegt? Niet zo vreemd dat ze dan vragen gaan stellen zou ik zeggen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee dat is iets anders, jij bedoelt de I-94. Een visum wordt er echt ingeplakt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dat moet (of moest, want met ESTA heb je dat niet meer) je er toch ook uit laten halen als je terugvliegt? Niet zo vreemd dat ze dan vragen gaan stellen zou ik zeggen.
haha, wat een redenquote:Op donderdag 31 mei 2012 17:51 schreef El_Matador het volgende:
Hola,
weten jullie toevallig of je een doorreisvisum/registratie voor de VS ook offline kan doen, of MOET het via internet?
Het geval wil dat mijn beste maat uit Amsterdam 1,5 maand langs gaat komen in Colombia, en verreweg de goedkoopste tickets gaan via de VS.
Maar: hij leeft op dit moment 1 jaar zonder internet en zonder mobiele telefoon (zijn offlineproject). Dus registratie via internet gaat niet...
Ja, stoere vent is het. Zeker ook om 1,5 maand door Colombia te reizen zonder GSM. Overal minutos gelukkig, maar toch.quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
haha, wat een reden![]()
Wel een uitdaging, als je dan toch wilt vliegen!
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze in het vliegtuig geen I-94 formulieren meer hebben voor mensen die het vergeten zijn.... Maar je zou eens naar de luchtvaartmaatschappij waar hij mee naar de VS vliegt kunnen bellen, om te vragen of ze die nog geven als je vergeten bent om de aanvraag te doen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:51 schreef El_Matador het volgende:
Hola,
weten jullie toevallig of je een doorreisvisum/registratie voor de VS ook offline kan doen, of MOET het via internet?
Het geval wil dat mijn beste maat uit Amsterdam 1,5 maand langs gaat komen in Colombia, en verreweg de goedkoopste tickets gaan via de VS.
Maar: hij leeft op dit moment 1 jaar zonder internet en zonder mobiele telefoon (zijn offlineproject). Dus registratie via internet gaat niet...
Hoe ga je hem het antwoord meedelen ?quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:51 schreef El_Matador het volgende:
Reisbureau vult die ESTA wel even voor je in als ik het goed heb.quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:51 schreef El_Matador het volgende:
Hola,
Nou, het internetloze reizen is een grotere uitdaging. Ik heb in 2007/2008 ook een jaar zonder GSM gereisd en hem in Colombia ook alleen voor internet (wifi) gebruikt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, stoere vent is het. Zeker ook om 1,5 maand door Colombia te reizen zonder GSM. Overal minutos gelukkig, maar toch.
Vaste telefoon, gok ik.quote:
Jij kunt de ESTA toch voor hem aanvragen? Bellen via de vaste lijn, hij geeft alles door en jij vult het in. Of anders bij het reisbureau waar hij zijn ticket gaat boeken. (ticket boeken zonder internet wordt sowieso al een lastig punt, of is het offline project alleen dat hijzelf geen internet gebruiktquote:Op donderdag 31 mei 2012 17:51 schreef El_Matador het volgende:
Hola,
mijn vraag is, hoe heeft hij je deze vraag mede gedeeld ?quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:51 schreef El_Matador het volgende:
Hola,
We hebben net gebeld?quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:46 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
mijn vraag is, hoe heeft hij je deze vraag mede gedeeld ?
Als je ze op slot doet heb je kans dat de koffer opengebroken wordt, dus dat zou ik niet doen (tenzij je een TSA slot hebt uiteraard). Je kunt 'm inderdaad wel gewoon aan de zijkant afsluiten.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:31 schreef Stansfield het volgende:
Heb ik nog een laatste vraag voor mijn vlucht naar New York via londen. Koffers op slot of open laten? Wel afsluiten met aan de zijkant zodat ze niet op en springen maar niet op slot doen in het midden?
Of kan ik ze gewoon op slot dan?
Ik doe het heel zelden, en maak me ook nooit echt zorgen om diefstal.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:48 schreef El_Matador het volgende:
Ik doe mijn koffer nooit op slot, nog nooit iets gejat of juist ingedaan.
Ik heb dan ook altijd alle zaken van waarde in m'n handbagage. Laptop, vooral.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:31 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik doe het heel zelden, en maak me ook nooit echt zorgen om diefstal.
Laptop is toch van mijn werk. Jammer als ie weg is, maar dan koop ik bij aankomst weer een nieuwe. Maar inderdaad, verder weinig van waarde meestal.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb dan ook altijd alle zaken van waarde in m'n handbagage. Laptop, vooral.
Ach, ik ben er vrij relaxed in. Vlieg ook gerust met nieuwe iPhones, laptop en andere zooi in mijn ruimbagage. Ik heb vertrouwen in de mensquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:44 schreef Lemans24 het volgende:
In je ingecheckte bagage zou inderdaad niks van waarde moeten zitten. Je kleding stelen ze vast niet.
Je weet natuurlijk nooit of er iets in is gedaan of niet, aangezien dat er weer uit is voordat je je koffer terugkrijgtquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:48 schreef El_Matador het volgende:
Ik doe mijn koffer nooit op slot, nog nooit iets gejat of juist ingedaan.
Ik weet, en ik vlieg vanuit Colombiaquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk nooit of er iets in is gedaan of niet, aangezien dat er weer uit is voordat je je koffer terugkrijgt
Ze zijn gereserveerd nadat je het betaalproces doorlopen hebt en op "boeken" o.i.d. klikt, waarna je een e-mail ontvangt met je "boekingsbevestiging".quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Ik wil op de KLM website twee tickets boeken. Maar aangezien het om 2x900 euro gaat en onze creditcards maar een limiet van 1000 hebben willen we de boekingen appart maken. Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil). Maar wat ik eigenlijk wil weten is vanaf welk moment in het zoek/boek process ze je tickets eigenlijk 'reserveren', dus dat ze pas vrijgegeven zouden worden als je daarna niet betaald/boekt.
KLM biedt ook iDeal aan om te boeken, kan je dan dus gewoon doen via je bankrekening (indien je niet met CC wilt betalen)quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Ik wil op de KLM website twee tickets boeken. Maar aangezien het om 2x900 euro gaat en onze creditcards maar een limiet van 1000 hebben willen we de boekingen appart maken. Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil). Maar wat ik eigenlijk wil weten is vanaf welk moment in het zoek/boek process ze je tickets eigenlijk 'reserveren', dus dat ze pas vrijgegeven zouden worden als je daarna niet betaald/boekt.
Er is inderdaad een optie dat je een paar dagen de tijd hebt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:38 schreef roym het volgende:
Thanks, wil het liefst wel met creditcard betalen maar anders doen we wel ideal als het niet anders gaat. Wat ik alleen bedoel is wat bijvoorbeeld bij het kopen van concertkaartjes via internet gebeurt. Je klikt aan welke plaats etc. en dat staat er dan je binnen b.v. 15 min moet afronden en betalen. tot die tijd blijven je kaartjes gereserveerd , niemand anders kan ze op dat moment dus kopen. Betaal je niet binnen die 15 min. vallen de kaartjes weer vrij.
Bij vliegtickets werkt dit niet zo, het kan voorkomen dat je met een boeking bezig bent, je bij het betaalproces komt en net voor jouw deze tickets al gereserveerd zijn en de prijs nog wordt aangepast, wel wordt dit aangegeven of je akkoord gaat met de verhoging van een prijs.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:38 schreef roym het volgende:
Thanks, wil het liefst wel met creditcard betalen maar anders doen we wel ideal als het niet anders gaat. Wat ik alleen bedoel is wat bijvoorbeeld bij het kopen van concertkaartjes via internet gebeurt. Je klikt aan welke plaats etc. en dat staat er dan je binnen b.v. 15 min moet afronden en betalen. tot die tijd blijven je kaartjes gereserveerd , niemand anders kan ze op dat moment dus kopen. Betaal je niet binnen die 15 min. vallen de kaartjes weer vrij.
Wat ik me trouwens afvraag... Geldt dit ook voor websites zoals skyscanner? Hebben die een eigen systeem hiervoor, of is het gekoppeld aan dat van de luchtvaartmaatschappijen? Of is dat helemaal niet van toepassing?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat wanneer je 2 boekingen tegelijkertijd maakt, het systeem al 'extra belangstelling' merkt, zeker als je voor die data al een aantal eerder proefboekingen maakt, het yield management is daarop ingericht dat dit dit soort zaken opmerkt om maar de beste prijs per vliegticket te kunnen verkrijgen.
Het hangt natuurlijk een beetje af welke techniek de 'skyscraper' vliegtuigscanner sites gebruiken. Bij Skyscanner wordt er niet realtime bij de luchtvaartmaatschappijen gechecked of een bepaald tarief beschikbaar is maar wordt dat op 1 moment vooraf dit tarief opgevraagd en bij zoekopdrachten getoond, je ziet vaak bij het resultaat staan op welk moment dit voor het laatst geschecked is, als je dan wordt doorgestuurd naar de betreffende aanbieder zal op dat moment realtime gezocht worden en krijg je de exacte prijzen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat ik me trouwens afvraag... Geldt dit ook voor websites zoals skyscanner? Hebben die een eigen systeem hiervoor, of is het gekoppeld aan dat van de luchtvaartmaatschappijen? Of is dat helemaal niet van toepassing?
Je zou met 2 laptops tegelijkertijd de boekingsprocedure kunnen starten. Als je allebei op het bevestigings scherm met de creditcard velden komt en de prijs is naar wens, dan kun je er wel vanuit gaan dat beide tickets van jou zijn voor die prijs. Als je vervolgens tegelijkertijd betaalt, dan kan er weinig misgaan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil).
Het Amerikaanse consulaat zei dat het alleen online kon.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:14 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Jij kunt de ESTA toch voor hem aanvragen? Bellen via de vaste lijn, hij geeft alles door en jij vult het in. Of anders bij het reisbureau waar hij zijn ticket gaat boeken. (ticket boeken zonder internet wordt sowieso al een lastig punt, of is het offline project alleen dat hijzelf geen internet gebruikt)
Hmm ik was wat langzaam
ik zou ze vanuit China per post naar m'n adres in Nederland laten sturen als ik jou was. maak een klein pakketje van max 20 discs (eventueel met bijbehorende hoesjes maar zonder box/doosje) en laat hem door China Post (airmail) naar NL verzenden. specificeer de inhoud v/h pakket als 'gift'quote:Op maandag 14 mei 2012 16:55 schreef FUUUU het volgende:
Nerveus word ik er verder niet van het gaat me er meer om of je meteen een boete aangesmeerd krijgt of dat ze alleen in beslag worden genomen. Dat laatste kan me namelijk niet zoveel schelen maar ik zit er niet op te wachten dat de douane me ineens een boete van weet ik hoeveel euro geeft. In ieder geval bedankt voor de tip voorlopig ga ik nog niet terug maar ik waag het er wel op als het zover is. Het rippen is te overwegen maar een collectie van een serie staat natuurlijk leuker als je de originele dozen erbij hebt.
Nee, regen/slecht weer kan de maatschappij niks aan doen.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?
Vrijdag vanuit Miami naar Madrid gevlogen.
Vertraging van een uur, omdat het vliegtuig vanuit Madrid 5kwartier te laat was geland (gingen met hetzelfde vliegtuig weer terug). Door regen en slecht weer gingen we nog eens 45 minuten later weg. Totaal 2 uur vertraging.
Hierdoor hebben wij onze vlucht naar Amsterdam gemist. We moesten nu 7 uur wachten in Madrid op de volgende vlucht.
Kan ik ergens nog wat verhalen?
Je bent in die 7 uur niet ff lekker Madrid in geweest? Gemiste kans.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?
Vrijdag vanuit Miami naar Madrid gevlogen.
Vertraging van een uur, omdat het vliegtuig vanuit Madrid 5kwartier te laat was geland (gingen met hetzelfde vliegtuig weer terug). Door regen en slecht weer gingen we nog eens 45 minuten later weg. Totaal 2 uur vertraging.
Hierdoor hebben wij onze vlucht naar Amsterdam gemist. We moesten nu 7 uur wachten in Madrid op de volgende vlucht.
Kan ik ergens nog wat verhalen?
Neemt niet weg dat de maatschappij wel verzorging moet geven. Dit kan in de vorm van vouchers om in de plaatselijke eetgelegenheden wat te kopen.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, regen/slecht weer kan de maatschappij niks aan doen.
Ik heb het al eens eerder vermeld, je moet er inderdaad een groot stuk drama van maken aan de counter. Achteraf vang je zonder meer 9 van de 10 keer bot. En in je rechten staat in principe ook dat ze je met een andere maatschappij zouden moeten laten vliegen.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:04 schreef ozzietukker het volgende:
Compensatie zal wel niet van toepassing zijn bij vertraging door slechte weersomstandigheden. Was er echt geen vlucht eerder dan na 7 uur naar Amsterdam? Er vliegen regelmatig vluchten richting Amsterdam vanaf Madrid...
Je moet helaas wel sterk in je schoenen staan. Ik kan dat wel, ik kan me dan ook niet altijd permitteren om veel later aan te komen op een bestemming, zeker niet een dag later. Maar je ziet veel mensen afgescheept worden, terwijl de persoon ernaast op dezelfde vlucht wel een oplossing krijgt aangeboden en dat deze met een nieuw ticket kan weglopen.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:30 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Ik heb het al eens eerder vermeld, je moet er inderdaad een groot stuk drama van maken aan de counter. Achteraf vang je zonder meer 9 van de 10 keer bot. En in je rechten staat in principe ook dat ze je met een andere maatschappij zouden moeten laten vliegen.
dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:quote:Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:
Ik weet dat je vroeger met een gepakte koffer naar Schiphol kon afreizen en daar een lastminute reis kon boeken waarna je diezelfde dag nog richting je vakantiebestemming vertrok.
Is dat nu nog steeds mogelijk? En zijn dat scherpe aanbiedingen of valt dat tegen?
inderdaad, het is tegenwoordig echt gewoon marketing thermen die er voor gezet worden, maar de prijs blijft het zelfde.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:
- een paar weken tot een paar dagen voor vertrek: dumpen
- meer dan een half jaar van tevoren: vroegboeken
en wat daartussen gebeurd weet je ook niet
D-reizen heeft nu wel een stand op Schiphol waarbij je echte last minutes hebt waarbij je binnen een paar uur vertrekt.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:
Ik weet dat je vroeger met een gepakte koffer naar Schiphol kon afreizen en daar een lastminute reis kon boeken waarna je diezelfde dag nog richting je vakantiebestemming vertrok.
Is dat nu nog steeds mogelijk? En zijn dat scherpe aanbiedingen of valt dat tegen?
Pff.... het zomerseizoen breekt weer aan en dezelfde vragen duiken ieder jaar weer op... Wel eens van Google gehoord?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:
- een paar weken tot een paar dagen voor vertrek: dumpen
- meer dan een half jaar van tevoren: vroegboeken
en wat daartussen gebeurd weet je ook niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |