abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112290545
Ik wil op de KLM website twee tickets boeken. Maar aangezien het om 2x900 euro gaat en onze creditcards maar een limiet van 1000 hebben willen we de boekingen appart maken. Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil). Maar wat ik eigenlijk wil weten is vanaf welk moment in het zoek/boek process ze je tickets eigenlijk 'reserveren', dus dat ze pas vrijgegeven zouden worden als je daarna niet betaald/boekt.
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:28:24 #202
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112290720
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Ik wil op de KLM website twee tickets boeken. Maar aangezien het om 2x900 euro gaat en onze creditcards maar een limiet van 1000 hebben willen we de boekingen appart maken. Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil). Maar wat ik eigenlijk wil weten is vanaf welk moment in het zoek/boek process ze je tickets eigenlijk 'reserveren', dus dat ze pas vrijgegeven zouden worden als je daarna niet betaald/boekt.
Ze zijn gereserveerd nadat je het betaalproces doorlopen hebt en op "boeken" o.i.d. klikt, waarna je een e-mail ontvangt met je "boekingsbevestiging".
pi_112292881
quote:
KLM biedt ook iDeal aan om te boeken, kan je dan dus gewoon doen via je bankrekening (indien je niet met CC wilt betalen) :).
pi_112293565
Thanks, wil het liefst wel met creditcard betalen maar anders doen we wel ideal als het niet anders gaat. Wat ik alleen bedoel is wat bijvoorbeeld bij het kopen van concertkaartjes via internet gebeurt. Je klikt aan welke plaats etc. en dat staat er dan je binnen b.v. 15 min moet afronden en betalen. tot die tijd blijven je kaartjes gereserveerd , niemand anders kan ze op dat moment dus kopen. Betaal je niet binnen die 15 min. vallen de kaartjes weer vrij.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 02:44:20 #205
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_112295327
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:38 schreef roym het volgende:
Thanks, wil het liefst wel met creditcard betalen maar anders doen we wel ideal als het niet anders gaat. Wat ik alleen bedoel is wat bijvoorbeeld bij het kopen van concertkaartjes via internet gebeurt. Je klikt aan welke plaats etc. en dat staat er dan je binnen b.v. 15 min moet afronden en betalen. tot die tijd blijven je kaartjes gereserveerd , niemand anders kan ze op dat moment dus kopen. Betaal je niet binnen die 15 min. vallen de kaartjes weer vrij.
Er is inderdaad een optie dat je een paar dagen de tijd hebt.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:17:45 #206
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112320935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:38 schreef roym het volgende:
Bij vliegtickets werkt dit niet zo, het kan voorkomen dat je met een boeking bezig bent, je bij het betaalproces komt en net voor jouw deze tickets al gereserveerd zijn en de prijs nog wordt aangepast, wel wordt dit aangegeven of je akkoord gaat met de verhoging van een prijs.

Probleem is vooral dat wanneer je 2 boekingen tegelijkertijd maakt, het systeem al 'extra belangstelling' merkt, zeker als je voor die data al een aantal eerder proefboekingen maakt, het yield management is daarop ingericht dat dit dit soort zaken opmerkt om maar de beste prijs per vliegticket te kunnen verkrijgen.

Wanneer je zeker wilt zijn van de beste prijs kan je beter in één keer boeken, temeer omdat de boeking dan ook 2 plekken omvat zodat je bij het online inchecken wat gemakkelijker stoelen bij elkaar kunt krijgen. (Mocht je dat willen, je kan ook nog steeds ondanks dat je samen reist bij ruzie prima persoon A voorin het vliegtuig plaatsen en persoon B achterin het vliegtuig als er lege plekken beschikbaar zijn).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:21:50 #207
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112321145
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Probleem is vooral dat wanneer je 2 boekingen tegelijkertijd maakt, het systeem al 'extra belangstelling' merkt, zeker als je voor die data al een aantal eerder proefboekingen maakt, het yield management is daarop ingericht dat dit dit soort zaken opmerkt om maar de beste prijs per vliegticket te kunnen verkrijgen.

Wat ik me trouwens afvraag... Geldt dit ook voor websites zoals skyscanner? Hebben die een eigen systeem hiervoor, of is het gekoppeld aan dat van de luchtvaartmaatschappijen? Of is dat helemaal niet van toepassing?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:31:19 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112321602
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat ik me trouwens afvraag... Geldt dit ook voor websites zoals skyscanner? Hebben die een eigen systeem hiervoor, of is het gekoppeld aan dat van de luchtvaartmaatschappijen? Of is dat helemaal niet van toepassing?
Het hangt natuurlijk een beetje af welke techniek de 'skyscraper' vliegtuigscanner sites gebruiken. Bij Skyscanner wordt er niet realtime bij de luchtvaartmaatschappijen gechecked of een bepaald tarief beschikbaar is maar wordt dat op 1 moment vooraf dit tarief opgevraagd en bij zoekopdrachten getoond, je ziet vaak bij het resultaat staan op welk moment dit voor het laatst geschecked is, als je dan wordt doorgestuurd naar de betreffende aanbieder zal op dat moment realtime gezocht worden en krijg je de exacte prijzen.

Skyscanner is overigens wel handig, omdat je een globaal overzicht krijgt van de prijzen van de diverse aanbieders, je kan daarna gericht gaan zoeken, want de partners die Skyscanner aanbiedt om het ticket te boeken zijn niet altijd de goedkoopste door de hoge (verzonnen) extra kosten zoals boekingskosten, ticket fee, customer service tax of hoe ze die extra toeslagen ook noemen.

Wanneer je echter bij een vliegticketaanbieder zelf zoekt zal deze over het algemeen wel direct communiceren met de luchtvaartmaatschappij en worden de prijzen realtime weergegeven. Wanneer je een goede prijs ziet waarvan je weet dat het de laagste prijs is doordat je deze bijvoorbeeld gezien hebt bij Skyscanner en je wilt daadwerkelijk vliegen is het verstandig om direct te boeken, na een aantal zoekopdrachten zal betreffende prijs automatisch verhoogd worden en duurt het weer even voordat de ticketprijs eventueel weer naar beneden wordt bijgesteld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112372534
quote:
Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil).
Je zou met 2 laptops tegelijkertijd de boekingsprocedure kunnen starten. Als je allebei op het bevestigings scherm met de creditcard velden komt en de prijs is naar wens, dan kun je er wel vanuit gaan dat beide tickets van jou zijn voor die prijs. Als je vervolgens tegelijkertijd betaalt, dan kan er weinig misgaan.

Als er werkelijk nog maar 1 stoel beschikbaar zou zijn, dan is die stoel waarschijnlijk toch al zo duur dat je afhaakt. Bovendien boeken maatschappijen regelmatig hun vliegtuigen over omdat gemiddeld een x % van de passagiers niet komt opdagen. Het begrip 'vol' is dus al relatief, zeker als de vlucht pas over een tijdje is.
pi_112373877
En is de regel dat je zonder overige kosten kunt annuleren binnen 24 uur niet ook behoorlijk universeel? Ik heb daar al een keer gebruik van gemaakt toen ik me in de datum vergist had.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_112373914
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:14 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Jij kunt de ESTA toch voor hem aanvragen? Bellen via de vaste lijn, hij geeft alles door en jij vult het in. Of anders bij het reisbureau waar hij zijn ticket gaat boeken. (ticket boeken zonder internet wordt sowieso al een lastig punt, of is het offline project alleen dat hijzelf geen internet gebruikt :? )

Hmm ik was wat langzaam :)
Het Amerikaanse consulaat zei dat het alleen online kon.

Nu vliegt ie waarschijnlijk via Panama.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112375450
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:55 schreef FUUUU het volgende:
Nerveus word ik er verder niet van het gaat me er meer om of je meteen een boete aangesmeerd krijgt of dat ze alleen in beslag worden genomen. Dat laatste kan me namelijk niet zoveel schelen maar ik zit er niet op te wachten dat de douane me ineens een boete van weet ik hoeveel euro geeft. In ieder geval bedankt voor de tip voorlopig ga ik nog niet terug maar ik waag het er wel op als het zover is. Het rippen is te overwegen maar een collectie van een serie staat natuurlijk leuker als je de originele dozen erbij hebt. ;)
ik zou ze vanuit China per post naar m'n adres in Nederland laten sturen als ik jou was. maak een klein pakketje van max 20 discs (eventueel met bijbehorende hoesjes maar zonder box/doosje) en laat hem door China Post (airmail) naar NL verzenden. specificeer de inhoud v/h pakket als 'gift' ;)

in het ergste geval wordt je pakketje in beslag genomen bij de douane, maar zolang duidelijk is dat het voor eigen gebruik is (dus niet 20x dezelfde film), zal het niet tot vervelende consequenties leiden (hoogstens een brief waarin gevraagd wordt afstand te doen ervan...)
pi_112376357
Iemand een idee?

Vrijdag vanuit Miami naar Madrid gevlogen.
Vertraging van een uur, omdat het vliegtuig vanuit Madrid 5kwartier te laat was geland (gingen met hetzelfde vliegtuig weer terug). Door regen en slecht weer gingen we nog eens 45 minuten later weg. Totaal 2 uur vertraging.

Hierdoor hebben wij onze vlucht naar Amsterdam gemist. We moesten nu 7 uur wachten in Madrid op de volgende vlucht.
Kan ik ergens nog wat verhalen?
  zondag 3 juni 2012 @ 12:34:19 #214
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112376930
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?

Vertraging van een uur, omdat het vliegtuig vanuit Madrid 5kwartier te laat was geland (gingen met hetzelfde vliegtuig weer terug). Door regen en slecht weer gingen we nog eens 45 minuten later weg. Totaal 2 uur vertraging.

Hierdoor hebben wij onze vlucht naar Amsterdam gemist. We moesten nu 7 uur wachten in Madrid op de volgende vlucht.
Nee, regen/slecht weer kan de maatschappij niks aan doen.
pi_112393204
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?

Je bent in die 7 uur niet ff lekker Madrid in geweest? Gemiste kans.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112394335
Nope. Ik was al 20 uur wakker, was kapot :(.
  zondag 3 juni 2012 @ 21:04:45 #217
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112398331
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee, regen/slecht weer kan de maatschappij niks aan doen.
Neemt niet weg dat de maatschappij wel verzorging moet geven. Dit kan in de vorm van vouchers om in de plaatselijke eetgelegenheden wat te kopen.
Gezien de duur van de vertraging had je daar als transit passagier zeker recht op. Al moet worden gezegd dat je in eerste instantie wel afgewimpeld zal worden bij de customer service desk, het vergt op dit moment helaas nog wat overredingskracht om bijstand bij vertraging ook daadwerkelijk te krijgen.

Compensatie zal wel niet van toepassing zijn bij vertraging door slechte weersomstandigheden. Was er echt geen vlucht eerder dan na 7 uur naar Amsterdam? Er vliegen regelmatig vluchten richting Amsterdam vanaf Madrid...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112403662
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:04 schreef ozzietukker het volgende:

Compensatie zal wel niet van toepassing zijn bij vertraging door slechte weersomstandigheden. Was er echt geen vlucht eerder dan na 7 uur naar Amsterdam? Er vliegen regelmatig vluchten richting Amsterdam vanaf Madrid...
Ik heb het al eens eerder vermeld, je moet er inderdaad een groot stuk drama van maken aan de counter. Achteraf vang je zonder meer 9 van de 10 keer bot. En in je rechten staat in principe ook dat ze je met een andere maatschappij zouden moeten laten vliegen.
pi_112404152
Allemaal gedaan, inclusief KLM laten bellen die 1,5 na aankomst in Madrid vertrok maar die zat vol.

Ik heb een klachtenformulier ingevuld.

Dat ik door regen geen vergoeding krijg snap ik.
Maar in dit geval.
Vlucht vanuit Madrid vertrokken. Hetzelfde vliegtuig ging weer retour met ons naar Madrid.
Vlucht uit Madrid een uur te laat aangekomen in Miami. overstap tijd Madrid - Amsterdam 75 minuten, tijd van gate A naar gate B 25 minuten. De aansluiten zouden wij sowieso missen. Dat het na een uur vertraging ook nog begon te regenen, doet er niet meer toe vind ik. We misten onze vlucht al. Maar word een lastige discussie.

In Miami beloofden ze ons de KLM vlucht, in Madrid bleek ie vol helaas.
  zondag 3 juni 2012 @ 23:06:18 #220
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112405771
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:30 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Ik heb het al eens eerder vermeld, je moet er inderdaad een groot stuk drama van maken aan de counter. Achteraf vang je zonder meer 9 van de 10 keer bot. En in je rechten staat in principe ook dat ze je met een andere maatschappij zouden moeten laten vliegen.
Je moet helaas wel sterk in je schoenen staan. Ik kan dat wel, ik kan me dan ook niet altijd permitteren om veel later aan te komen op een bestemming, zeker niet een dag later. Maar je ziet veel mensen afgescheept worden, terwijl de persoon ernaast op dezelfde vlucht wel een oplossing krijgt aangeboden en dat deze met een nieuw ticket kan weglopen.
Maar ga er maar aanstaan bij zo'n customer service counter als de medewerker zegt dat je nergens recht op hebt en er geen andere vlucht beschikbaar is. De gemiddelde passagier heeft wel wat gelezen over de EU regels maar durft dit toch niet ter sprake te brengen of weet er niet het fijne van.

In mijn geval geen probleem, ik ken de regels, en je gaat bij wijze van spreke over de balie heen als men niet probeert een acceptabele oplossing te verzorgen, tot nog toe is het mij altijd gelukt en je hebt niet persé een status nodig bij de betreffende maatschappij, al zal dit over het algemeen wel helpen natuurlijk.

@ NelisB 7 uur wachttijd is niet acceptabel als er ook andere vluchten gaan, maar ik vermoed dat Iberia (gezien je via Madrid vloog), niet zat te wachten om je op een KLM vlucht te boeken, ze houden dit veel liever binnen de eigen maatschappij of alliantie, want anders moet de maatschappij hoge kosten maken, ook zullen er wel mogelijkheden geweest moeten zijn met vluchten via andere bestemmingen met Oneworld, al is de vraag of je zit te wachten om met BA via London te vliegen. (BA is opzich een stuk beter dan Iberia, maar dit is wel een omweg).
Het niet aanbieden van vouchers is een slechte zaak, maar achteraf dat gaan claimen zullen niet veel mensen doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112421653
Ik weet dat je vroeger met een gepakte koffer naar Schiphol kon afreizen en daar een lastminute reis kon boeken waarna je diezelfde dag nog richting je vakantiebestemming vertrok.
Is dat nu nog steeds mogelijk? En zijn dat scherpe aanbiedingen of valt dat tegen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  maandag 4 juni 2012 @ 13:37:23 #222
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_112422295
quote:
19s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:
Ik weet dat je vroeger met een gepakte koffer naar Schiphol kon afreizen en daar een lastminute reis kon boeken waarna je diezelfde dag nog richting je vakantiebestemming vertrok.
Is dat nu nog steeds mogelijk? En zijn dat scherpe aanbiedingen of valt dat tegen?
dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:
- een paar weken tot een paar dagen voor vertrek: dumpen
- meer dan een half jaar van tevoren: vroegboeken
en wat daartussen gebeurd weet je ook niet :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_112423234
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:
inderdaad, het is tegenwoordig echt gewoon marketing thermen die er voor gezet worden, maar de prijs blijft het zelfde.
  maandag 4 juni 2012 @ 16:02:14 #224
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_112428460
quote:
19s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:
D-reizen heeft nu wel een stand op Schiphol waarbij je echte last minutes hebt waarbij je binnen een paar uur vertrekt.
  maandag 4 juni 2012 @ 16:12:04 #225
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_112428897
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Pff.... het zomerseizoen breekt weer aan en dezelfde vragen duiken ieder jaar weer op... Wel eens van Google gehoord?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')