Ze zijn gereserveerd nadat je het betaalproces doorlopen hebt en op "boeken" o.i.d. klikt, waarna je een e-mail ontvangt met je "boekingsbevestiging".quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Ik wil op de KLM website twee tickets boeken. Maar aangezien het om 2x900 euro gaat en onze creditcards maar een limiet van 1000 hebben willen we de boekingen appart maken. Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil). Maar wat ik eigenlijk wil weten is vanaf welk moment in het zoek/boek process ze je tickets eigenlijk 'reserveren', dus dat ze pas vrijgegeven zouden worden als je daarna niet betaald/boekt.
KLM biedt ook iDeal aan om te boeken, kan je dan dus gewoon doen via je bankrekening (indien je niet met CC wilt betalen)quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Ik wil op de KLM website twee tickets boeken. Maar aangezien het om 2x900 euro gaat en onze creditcards maar een limiet van 1000 hebben willen we de boekingen appart maken. Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil). Maar wat ik eigenlijk wil weten is vanaf welk moment in het zoek/boek process ze je tickets eigenlijk 'reserveren', dus dat ze pas vrijgegeven zouden worden als je daarna niet betaald/boekt.
Er is inderdaad een optie dat je een paar dagen de tijd hebt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:38 schreef roym het volgende:
Thanks, wil het liefst wel met creditcard betalen maar anders doen we wel ideal als het niet anders gaat. Wat ik alleen bedoel is wat bijvoorbeeld bij het kopen van concertkaartjes via internet gebeurt. Je klikt aan welke plaats etc. en dat staat er dan je binnen b.v. 15 min moet afronden en betalen. tot die tijd blijven je kaartjes gereserveerd , niemand anders kan ze op dat moment dus kopen. Betaal je niet binnen die 15 min. vallen de kaartjes weer vrij.
Bij vliegtickets werkt dit niet zo, het kan voorkomen dat je met een boeking bezig bent, je bij het betaalproces komt en net voor jouw deze tickets al gereserveerd zijn en de prijs nog wordt aangepast, wel wordt dit aangegeven of je akkoord gaat met de verhoging van een prijs.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:38 schreef roym het volgende:
Thanks, wil het liefst wel met creditcard betalen maar anders doen we wel ideal als het niet anders gaat. Wat ik alleen bedoel is wat bijvoorbeeld bij het kopen van concertkaartjes via internet gebeurt. Je klikt aan welke plaats etc. en dat staat er dan je binnen b.v. 15 min moet afronden en betalen. tot die tijd blijven je kaartjes gereserveerd , niemand anders kan ze op dat moment dus kopen. Betaal je niet binnen die 15 min. vallen de kaartjes weer vrij.
Wat ik me trouwens afvraag... Geldt dit ook voor websites zoals skyscanner? Hebben die een eigen systeem hiervoor, of is het gekoppeld aan dat van de luchtvaartmaatschappijen? Of is dat helemaal niet van toepassing?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat wanneer je 2 boekingen tegelijkertijd maakt, het systeem al 'extra belangstelling' merkt, zeker als je voor die data al een aantal eerder proefboekingen maakt, het yield management is daarop ingericht dat dit dit soort zaken opmerkt om maar de beste prijs per vliegticket te kunnen verkrijgen.
Het hangt natuurlijk een beetje af welke techniek de 'skyscraper' vliegtuigscanner sites gebruiken. Bij Skyscanner wordt er niet realtime bij de luchtvaartmaatschappijen gechecked of een bepaald tarief beschikbaar is maar wordt dat op 1 moment vooraf dit tarief opgevraagd en bij zoekopdrachten getoond, je ziet vaak bij het resultaat staan op welk moment dit voor het laatst geschecked is, als je dan wordt doorgestuurd naar de betreffende aanbieder zal op dat moment realtime gezocht worden en krijg je de exacte prijzen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat ik me trouwens afvraag... Geldt dit ook voor websites zoals skyscanner? Hebben die een eigen systeem hiervoor, of is het gekoppeld aan dat van de luchtvaartmaatschappijen? Of is dat helemaal niet van toepassing?
Je zou met 2 laptops tegelijkertijd de boekingsprocedure kunnen starten. Als je allebei op het bevestigings scherm met de creditcard velden komt en de prijs is naar wens, dan kun je er wel vanuit gaan dat beide tickets van jou zijn voor die prijs. Als je vervolgens tegelijkertijd betaalt, dan kan er weinig misgaan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil).
Het Amerikaanse consulaat zei dat het alleen online kon.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:14 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Jij kunt de ESTA toch voor hem aanvragen? Bellen via de vaste lijn, hij geeft alles door en jij vult het in. Of anders bij het reisbureau waar hij zijn ticket gaat boeken. (ticket boeken zonder internet wordt sowieso al een lastig punt, of is het offline project alleen dat hijzelf geen internet gebruikt)
Hmm ik was wat langzaam
ik zou ze vanuit China per post naar m'n adres in Nederland laten sturen als ik jou was. maak een klein pakketje van max 20 discs (eventueel met bijbehorende hoesjes maar zonder box/doosje) en laat hem door China Post (airmail) naar NL verzenden. specificeer de inhoud v/h pakket als 'gift'quote:Op maandag 14 mei 2012 16:55 schreef FUUUU het volgende:
Nerveus word ik er verder niet van het gaat me er meer om of je meteen een boete aangesmeerd krijgt of dat ze alleen in beslag worden genomen. Dat laatste kan me namelijk niet zoveel schelen maar ik zit er niet op te wachten dat de douane me ineens een boete van weet ik hoeveel euro geeft. In ieder geval bedankt voor de tip voorlopig ga ik nog niet terug maar ik waag het er wel op als het zover is. Het rippen is te overwegen maar een collectie van een serie staat natuurlijk leuker als je de originele dozen erbij hebt.
Nee, regen/slecht weer kan de maatschappij niks aan doen.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?
Vrijdag vanuit Miami naar Madrid gevlogen.
Vertraging van een uur, omdat het vliegtuig vanuit Madrid 5kwartier te laat was geland (gingen met hetzelfde vliegtuig weer terug). Door regen en slecht weer gingen we nog eens 45 minuten later weg. Totaal 2 uur vertraging.
Hierdoor hebben wij onze vlucht naar Amsterdam gemist. We moesten nu 7 uur wachten in Madrid op de volgende vlucht.
Kan ik ergens nog wat verhalen?
Je bent in die 7 uur niet ff lekker Madrid in geweest? Gemiste kans.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?
Vrijdag vanuit Miami naar Madrid gevlogen.
Vertraging van een uur, omdat het vliegtuig vanuit Madrid 5kwartier te laat was geland (gingen met hetzelfde vliegtuig weer terug). Door regen en slecht weer gingen we nog eens 45 minuten later weg. Totaal 2 uur vertraging.
Hierdoor hebben wij onze vlucht naar Amsterdam gemist. We moesten nu 7 uur wachten in Madrid op de volgende vlucht.
Kan ik ergens nog wat verhalen?
Neemt niet weg dat de maatschappij wel verzorging moet geven. Dit kan in de vorm van vouchers om in de plaatselijke eetgelegenheden wat te kopen.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, regen/slecht weer kan de maatschappij niks aan doen.
Ik heb het al eens eerder vermeld, je moet er inderdaad een groot stuk drama van maken aan de counter. Achteraf vang je zonder meer 9 van de 10 keer bot. En in je rechten staat in principe ook dat ze je met een andere maatschappij zouden moeten laten vliegen.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:04 schreef ozzietukker het volgende:
Compensatie zal wel niet van toepassing zijn bij vertraging door slechte weersomstandigheden. Was er echt geen vlucht eerder dan na 7 uur naar Amsterdam? Er vliegen regelmatig vluchten richting Amsterdam vanaf Madrid...
Je moet helaas wel sterk in je schoenen staan. Ik kan dat wel, ik kan me dan ook niet altijd permitteren om veel later aan te komen op een bestemming, zeker niet een dag later. Maar je ziet veel mensen afgescheept worden, terwijl de persoon ernaast op dezelfde vlucht wel een oplossing krijgt aangeboden en dat deze met een nieuw ticket kan weglopen.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:30 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Ik heb het al eens eerder vermeld, je moet er inderdaad een groot stuk drama van maken aan de counter. Achteraf vang je zonder meer 9 van de 10 keer bot. En in je rechten staat in principe ook dat ze je met een andere maatschappij zouden moeten laten vliegen.
dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:quote:Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:
Ik weet dat je vroeger met een gepakte koffer naar Schiphol kon afreizen en daar een lastminute reis kon boeken waarna je diezelfde dag nog richting je vakantiebestemming vertrok.
Is dat nu nog steeds mogelijk? En zijn dat scherpe aanbiedingen of valt dat tegen?
inderdaad, het is tegenwoordig echt gewoon marketing thermen die er voor gezet worden, maar de prijs blijft het zelfde.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:
- een paar weken tot een paar dagen voor vertrek: dumpen
- meer dan een half jaar van tevoren: vroegboeken
en wat daartussen gebeurd weet je ook niet
D-reizen heeft nu wel een stand op Schiphol waarbij je echte last minutes hebt waarbij je binnen een paar uur vertrekt.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:
Ik weet dat je vroeger met een gepakte koffer naar Schiphol kon afreizen en daar een lastminute reis kon boeken waarna je diezelfde dag nog richting je vakantiebestemming vertrok.
Is dat nu nog steeds mogelijk? En zijn dat scherpe aanbiedingen of valt dat tegen?
Pff.... het zomerseizoen breekt weer aan en dezelfde vragen duiken ieder jaar weer op... Wel eens van Google gehoord?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:
- een paar weken tot een paar dagen voor vertrek: dumpen
- meer dan een half jaar van tevoren: vroegboeken
en wat daartussen gebeurd weet je ook niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |