Ik vermijd dat vliegveld ook als de pest.. Verschrikkelijk.quote:Op zondag 29 april 2012 18:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
wat mijn standpunt over Heathrow weer bevestigd.
Zelfs de Britten balen van lange Heathrow rijen
een keer gehad, en was me duidelijk waarom mijn collega's zo'n hekel er aan hebben.quote:Op zondag 29 april 2012 18:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vermijd dat vliegveld ook als de pest.. Verschrikkelijk.
Ondanks dat ik deze luchthaven vreselijk slecht vind, ik heb het idee dat je langer op de grond onder weg bent, als dat je vlucht duurt. Ontzettend veel bariërs zijn, waar je niet met een trolley door komt. En super onlogisch is opgebouwd.quote:Op zondag 29 april 2012 19:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ja, samen met CDG staat het onderaan mijn lijstje
Bij Heathrow moet je gewoon onderscheid gaan maken tussen de terminals. Terminal 5 is echt perfect, ik sta daar zelden in de rij (en vlieg er 2-4 keer per week op) en alles is vrij goed geregeld. Eigenlijk mijn lievelingsvliegveld zelfs. Maar goed, de andere terminals worden al sneller minder...quote:Op zondag 29 april 2012 19:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ja, samen met CDG staat het onderaan mijn lijstje
Ik moest daar altijd overstappen (van de ene naar de andere terminal), en het was keer op keer een hel om op tijd bij de gate aan te komen. Ik heb Heathrow nog nooit als eind of beginpunt gehad, dus hoe de aparte terminals functioneren als je niet hoeft over te stappen weet ik niet.quote:Op zondag 29 april 2012 20:49 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Bij Heathrow moet je gewoon onderscheid gaan maken tussen de terminals. Terminal 5 is echt perfect, ik sta daar zelden in de rij (en vlieg er 2-4 keer per week op) en alles is vrij goed geregeld. Eigenlijk mijn lievelingsvliegveld zelfs. Maar goed, de andere terminals worden al sneller minder...
DUSquote:Op maandag 30 april 2012 09:07 schreef XL het volgende:
Ik vind Heathrow echt een klotevliegveld. Inderdaad categorie CDG, maar lange rijen hebben daar niets mee te maken. Het is gewoon zo druk op de runways dat je altijd veel te lang op de grond in het vliegtuig stilstaat of file moet rijden naar de runway. Terminal 5 is natuurlijk supermodern en goede lounges, daar is buiten het wachten in het vliegtuig weinig op aan te merken. Terminal 1 gaat ook nog wel, maar 3 en 4 zijn buitencategorie slecht. Toch is het altijd nog beter dan al die andere kutvliegvelden rond Londen, omdat die alleen naar London zelf goede verbindingen hebben. Als je niet in de city moet zijn kun je beter nog eerst naar de city gaan en dan weer terug naar je bestemming. Het is noodzakelijk kwaad dat ik regelmatig op London moet vliegen als ik mocht kiezen vloog ik alleen maar van en naar Düsseldorf. Prachtvliegveld voor het aantal bestemmingen dat ze aanvliegen, want nog beter wordt het natuurlijk als je op die poldervliegveldjes bent waar maar 2 vluchten per dag aankomen en de verkeerstoren nog van hout is
Ik moest laatst op FRA overstappen, vanaf Stockholm naar San Fransisco. Het duurde serieus bijna een uur voordat ik bij de gate was waar ik moest zijn. Pokke eind lopen, wachten op de trein, wachten op controle, wachten op douane, nog een eind lopen...quote:Op maandag 30 april 2012 11:29 schreef bunnahabhain het volgende:
volgens mij is dat ook inherent aan grote vliegvelden.ik mag morgen van af Frankfurt vliegen. dat is op zich ook kilometers lopen, maar moet zeggen de veiligheids- en douane formaliteiten gaan daar vlot.
Wel ideaal daar de air rail terminal, met de ICE aan komen, trappen oplopen, koffers dumpen. en dan alleen met de handbagage verder.
Ik moest ook overstappen op Frankfurt, van Bogota naar Amsterdam. Gewoon met Lufthansa, dus terminal 1, maar het duurde inderdaag erg lang, ruim een half uur, inclusief security check. Ik had anderhalf uur de tijd, maar er waren mensen, die naar London of Berlijn moesten, met minder dan een half uur overstaptijd (het vliegtuig uit Bogota was een half uur te laat), die zullen hun vlucht wel gemist hebben.quote:Op maandag 30 april 2012 12:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik moest laatst op FRA overstappen, vanaf Stockholm naar San Fransisco. Het duurde serieus bijna een uur voordat ik bij de gate was waar ik moest zijn. Pokke eind lopen, wachten op de trein, wachten op controle, wachten op douane, nog een eind lopen...
Oh, en LAX vind ik ook vreselijk. Ik hou heel erg van stockholm arlanda. Schiphol vind ik erg onrustig, met continue het omroepen van passagiers. Wel fijn om even Nederlands eten en lezen in te slaan!
Ik merk de laatste tijd inderdaad dat de controles met het oog op de Olympische spelen wat strenger zijn geworden.quote:Op zondag 29 april 2012 22:34 schreef Bajskorv het volgende:
De problemen die in het artikel beschreven worden zijn inderdaad pas erg recent ontstaan. Lang verhaal, maar kwam erop neer dat ze weer strenger zijn gaan controleren zonder extra personeel in te zetten.
Ik had trouwens begrepen dat IRIS zo ongeveer afgeschaft was ... dat is niet waar?quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:43 schreef Bajskorv het volgende:
Voor de UK heb ik gewoon IRIS, dus zelden last van rijen.
Naast het IRIS systeem hebben ze ook de paspoortscanners met vingerafdruk, maar elke keer dat ik aankom in de avond dan zijn deze gates buiten werking en moet je alsnog in een gigantische rij staan waar ze 2 immigatiemedewerkers voor de EU en UK paspooten inzetten, de rij bij de overige paspoorten is wel korter, maar zeker niet aan te raden, want door de grote aantallen low cost airliners zitten er vaak moeilijke gevallen in die rijen, die met grote enveloppen papier al vooraf duidelijk maken dat het geen eenvoudige welkom in de UK stempel zal worden....quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:56 schreef Bajskorv het volgende:
Er is geen nieuwe registratie meer inderdaad, maar ik sta er al in en kan het dus nog steeds gebruiken. Ideaal!
Jahoor. Je kan gewoon op het visa waiver program als je aan de voorwaarden voldoet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:23 schreef Kielse het volgende:
Even een visum vraag voor de VS:
Ik heb een studentenvisum gekregen voor een half jaar om in de VS te studeren. Binnen enkele weken keer ik terug naar huis en het visum zelf is geldig tot half juni.
Kan ik in juli terugkeren naar de VS, maar dan als toerist met een ESTA?
Normaal geen probleem of best even bellen met de ambassade?
Dit is geen enkel probleem. De immigratie beambte zal misschien wel wat extra vragen stellen over je toeristische reis als hij je oude studentenvisum in het paspoort ziet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:23 schreef Kielse het volgende:
Even een visum vraag voor de VS:
Ik heb een studentenvisum gekregen voor een half jaar om in de VS te studeren. Binnen enkele weken keer ik terug naar huis en het visum zelf is geldig tot half juni.
Kan ik in juli terugkeren naar de VS, maar dan als toerist met een ESTA?
Je bedoelt op het vliegveld zelf aan de balie een ticket kopen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:10 schreef qwerty31 het volgende:
Iemand ervaring met ryanair ticket kopen op de Eindhoven airport?
Ja dat bedoel ik. Heb dit gevonden: Vliegticketsquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je bedoelt op het vliegveld zelf aan de balie een ticket kopen?
Je betaalt bij Ryanair ook 20 euro extra (voor het niet online boeken). Zie deze prijslijst.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:30 schreef qwerty31 het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Heb dit gevonden: Vliegtickets
[-] Kan ik vliegtickets kopen op de luchthaven?
Dit is mogelijk voor Ryanair, Wizzair en Transaviaminder
[-] Kan ik vliegtickets kopen zonder een credit card?
Dit is mogelijk bij de Viggo Servicebalie voor de eerder genoemde maatschappijen. Dit is mogelijk dagelijks van 08.00 – 18.00
Maar heeft er iemand een ervaring met dit? Heb geen creditcard en wil geen ¤ 20 aan tix/cheaptickets betalen : )
In handbagage gelden de volgende regels bij de beveiligingscheck:quote:Op maandag 7 mei 2012 18:12 schreef Eimhear het volgende:
Hoi vliegexperts,
Even een vraagje. Bij voorbaat sorry als 't een hele onnozele vraag is, of als ik ergens een antwoord over 't hoofd heb gezien.
Wie heeft er ervaring met het meenemen van medicijnen (pillen, that is) bij Easyjet? Er staat uiteraard het een en ander op hun website, maar die info lijkt vooral toegespitst op mensen met ruimbagage. Mijn reisgenoten en ik zijn van plan om alleen handbagage mee te nemen. Hoe moeten we de medicijnen dan vervoeren? In zo'n doorzichtige zak die je ook voor vloeistof gebruikt? En moeten de medicijnen nog in dichte verpakking zitten? Dat een pillenstrip ofzo niet aangebroken mag zijn, kan ik me voorstellen, maar moet een pakje waar meerdere strips inzitten ook nog volledig gevuld zijn?
Alvast bedankt!
P.S.: Medicijnpaspoort en medische verklaringen enzo zijn in orde, het gaat puur om hoe we de pillen zélf moeten inpakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |