abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111008709
Arag zijn luie rukkers. Na meer dan een jaar komen ze er achter dat de vlucht naar zurich wordt uitgevoerd/contracteert door easyjet swiss.
Dus kunnen zij de compensatie niet claimen.

Nu maar zelf doen
Nu maar zelf schrijven
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:57:45 #152
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111009111
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:50 schreef Den_Haag het volgende:
Arag zijn luie rukkers. Na meer dan een jaar komen ze er achter dat de vlucht naar zurich wordt uitgevoerd/contracteert door easyjet swiss.
Dus kunnen zij de compensatie niet claimen.

Nu maar zelf doen
Nu maar zelf schrijven
Zolang je aankomt/vertrek vanuit de EU (en Noorwegen) geldt deze regeling ongeacht waar de airline gevestigd is.
reset
pi_111009628
Yep, maar leg dat die luiwammes eens uit. ;-)
  woensdag 2 mei 2012 @ 01:26:54 #154
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_111025276
Mooi; ik krijg dus 50% korting voor mijn volgende vlucht met Malaysia airlines ^O^
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_111032744
Zo, briefjes eruit naar de CAA en naar easyjet. Eens kijken wat er gebeurd.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:55:33 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111056509
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 01:26 schreef star_gazer het volgende:
Mooi; ik krijg dus 50% korting voor mijn volgende vlucht met Malaysia airlines ^O^
Krijg je 50% korting op de kale vluchtprijs of de prijs van de vlucht inclusief de kerosinetoeslag en luchthavenbelastingen?
Want anders is die 50% korting echt een wassen neus en niet iets wat je zonder meer moet accepteren, door de hoge kerosinetoeslag is de kale vluchtprijs soms maar 250 euro en krijg je slechts 125 euro korting.... (Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de luchthavenbelastingen uit de zak van de luchtvaartmaatschappij betaald zullen worden).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111158508
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Van wie kwam dit mailtje?

Wie zijn ARAG? Kwam dit via de luchtvaartmaatschappij of via een extern bureau dat je zelf heb ingeschakeld?

Het is niet ongewoon dat je in eerste instantie wordt afgewezen; dat doen ze bij zowat iedereen. Ik begrijp niet dat mensen maanden moeten wachten op die eerste 'nee'.

Technische mankementen zijn geen reden voor een afwijzing en op dit punt kunnen ze een barrage van legale termen naar zich toe gesmeten worden verwachten.

Het moeilijk maken doen ze altijd en in de meeste gevallen werkt het en geven mensen op. Het is aan jou om te bepalen of je wilt doorvechten want ik zou zeggen dat je een legitieme claim hebt.

http://ec.europa.eu/commission_2010-2014/index_nl.htm val deze mensen lastig over dat de wet niet voor je (en het volk) werkt. Je zal vast geen antwoord van hun direct krijgen, maar mogelijk een verwijzing of van iemand in hun kantoor.
ARAG is een rechtsbijstandorganisatie die voor een x% van je vergoeding de zaak voor je overnemen.

Ik zal eens naar die commissie mailen. Voor ¤ 1200,- wil ik nog wel wat extra moeite doen natuurlijk.
pi_111294285
Waarom zou ik bij de EU vertegenwoordiger en/of NEB's van het land van het incident moeten contacten?
De claim gaat om een vlucht van Transavia, dan is het toch raar om dat via een Griek te laten verlopen?

[ Bericht 2% gewijzigd door EddyAlbena op 08-05-2012 16:48:11 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:00:57 #159
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111295010
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:41 schreef EddyAlbena het volgende:
Waarom zou ik bij de EU vertegenwoordiger en/of NEB's van het land van het incident moeten contacten?
De claim gaat om een vlucht van Transavia, dan is het toch raar om dat via een Griek te laten verlopen?
Als je in Griekenland woont wel, anders je lokale EU vertegenwoordiger. Die gaat je ws niet zelf helpen, maar kanje de goede kant opwijzen. ;)
reset
pi_111295132
Ok dank.
pi_111358906
Weet iemand wat de Belgische variant van de Inspectie Leefomgeving en Transport is?

Gaat om een vlucht van Transavia op BRU, dus heb een overzicht nodig van gecancelde/vertraagde vluchten door buitengewone omstandigheden.
  donderdag 10 mei 2012 @ 08:03:28 #162
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111365904
Heyhoi!!
Wat zou ik kunnen doen?

Dit is er gebeurd:
Van shanghai naar bkk 13 uur vertraging. eerst 3 uur waardoor ik m'n aansluiting miste.
volgende ochtend op andere vlucht gezet die ook 2 uur vertraging had

wat deden zij:
hotel geregeld met vervoer heen

wat heb ik betaald:
taxi naar vliegveld

wat heb ik gedaan:
mailtje gestuurd naar dragonair/cathay en ze zeggen dat ik binnen 20 dagen antwoord krijg en ze de zaak in behandeling hebben genomen

Waar moet ik aan denken, wat kan ik verwachten? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 10 mei 2012 @ 08:08:16 #163
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111365961
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 08:03 schreef Boterbartje het volgende:
Heyhoi!!
Wat zou ik kunnen doen?

Dit is er gebeurd:
Van shanghai naar bkk 13 uur vertraging. eerst 3 uur waardoor ik m'n aansluiting miste.
volgende ochtend op andere vlucht gezet die ook 2 uur vertraging had

wat deden zij:
hotel geregeld met vervoer heen

wat heb ik betaald:
taxi naar vliegveld

wat heb ik gedaan:
mailtje gestuurd naar dragonair/cathay en ze zeggen dat ik binnen 20 dagen antwoord krijg en ze de zaak in behandeling hebben genomen

Waar moet ik aan denken, wat kan ik verwachten? :)
Je kan iig niets verwachten van EU261/2004 omdat het buiten de EU is. Als je een goede klant van ze bent maakje meer kans, anders heb je pech.
reset
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:24:30 #164
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111426901
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 08:08 schreef Individual het volgende:

[..]

Je kan iig niets verwachten van EU261/2004 omdat het buiten de EU is. Als je een goede klant van ze bent maakje meer kans, anders heb je pech.
nouja, ik vlieg wel vaker met cathay maar ik ben benieuwd. Iig sowieso vaak met oneworld
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_111473626
Dit onderwerp kwam vanavond uitgebreid aan bod bij Kassa. De rechter sprak in het voordeel van de reizigers.
pi_111588962
quote:
Geld voor passagiers bij vertraging vlucht

LUXEMBURG - Passagiers hebben bij een vertraging van hun vlucht van 3 uur of meer recht op een schadevergoeding.

Dat heeft een adviseur van het Europees Hof van Justitie in Luxemburg dinsdag benadrukt.
Volgens een woordvoerder van het hof is ook in Nederland met spanning uitgekeken naar het advies wegens lopende rechtszaken. Adviezen worden vaak door het hof overgenomen.
De rechters in Luxemburg hadden al eind 2009 bepaald dat passagiers niet alleen bij uitval, maar ook bij vertraging van hun vlucht gecompenseerd moeten worden.
De afgelopen jaren vroegen zowel passagiers, reisbureaus en luchtvaartmaatschappijen om uiteenlopende redenen een bevestiging van die uitspraak.

Afwachten

Het Nederlandse ministerie van Infrastructuur en Milieu gaat nog niet in op het advies en wacht de uitspraak van het hof af.

Wel uitte Nederland eerder zorgen over de onduidelijkheid rond de regels. Ook maakt Den Haag zich zorgen over de balans tussen het borgen van de individuele belangen van passagiers en de economische positie van luchtvaartmaatschappijen.
Ik ben benieuwd of er na 3 jaar eindelijk actie komt. Ik wacht al sinds de zomer van 2009 op 3000 euro.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_111622089
Hoe lang duurde het bij mensen hier totdat ze een reactie hadden van iemand van de Europese Comissie?
pi_111622307
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:25 schreef Feyenoordlife het volgende:
Hoe lang duurde het bij mensen hier totdat ze een reactie hadden van iemand van de Europese Comissie?
Van EUclaim bedoel je? Van de EC krijg je zelf geen reactie. Die doen gewoon een algemene uitspraak.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  woensdag 16 mei 2012 @ 14:26:27 #169
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111624608
Antwoord van mijn EU-representative (secretaresse) duurde een paar uur of maximaal een dag. FlyBE was een stuk langzamer op het begin, maar ondersteund met de EU mail ging het ineens heel vlot. :)
reset
pi_112824611
  woensdag 13 juni 2012 @ 20:03:52 #171
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112853249
quote:
EUclaim is bij meer maatschappijen de doorn in het oog.

EUclaim wordt dan natuurlijk ook tegengewerkt, ook bij toegewezen vonnisen wil de luchtvaartmaatschappij niet altijd direct betalen en komt daar veelal voor een lange tijd mee weg. Wat EU Claim doet gaat wellicht wat ver om beslag te leggen op al de betaalrekeningen, gezien het bedrag was dat niet nodig geweest, je geeft hiermee echter wel een dusdanig sterk signaal af dat KLM direct actie moet ondernemen om dit te voorkomen.

Ik wens KLM veel succes, EU claim heeft in veel gevallen de huidige EU richtlijn, waar je het als luchtvaartmaatschappij ongetwijfeld mee oneens bent, wel aan haar kant staan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112854346
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

EUclaim is bij meer maatschappijen de doorn in het oog.

EUclaim wordt dan natuurlijk ook tegengewerkt, ook bij toegewezen vonnisen wil de luchtvaartmaatschappij niet altijd direct betalen en komt daar veelal voor een lange tijd mee weg. Wat EU Claim doet gaat wellicht wat ver om beslag te leggen op al de betaalrekeningen, gezien het bedrag was dat niet nodig geweest, je geeft hiermee echter wel een dusdanig sterk signaal af dat KLM direct actie moet ondernemen om dit te voorkomen.

Ik wens KLM veel succes, EU claim heeft in veel gevallen de huidige EU richtlijn, waar je het als luchtvaartmaatschappij ongetwijfeld mee oneens bent, wel aan haar kant staan.
De zaak van KLM draait meer om het feit dat EU-claim alle bankrekeningen van KLM wil laten blokkeren vanwege een claim van 3000 euro. Dat vind ik zelf ook wel erg ver gaan, een willekeurige bankrekening met meer dan 3000 euro er op, zou ook al voldoende zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 13 juni 2012 @ 20:39:15 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112855351
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 20:21 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

De zaak van KLM draait meer om het feit dat EU-claim alle bankrekeningen van KLM wil laten blokkeren vanwege een claim van 3000 euro. Dat vind ik zelf ook wel erg ver gaan, een willekeurige bankrekening met meer dan 3000 euro er op, zou ook al voldoende zijn.
Dat gaf ik dan ook al aan. EU claim wil echter een punt maken, KLM staat dan ook in het recht hier niet mee eens te zijn dat het een te zwaar middel is wat EU claim ingezet heeft.
Maar ik vermoed dat er wel wat meer achter zit en dat dit een slepend conflict is, wellicht is er al eerder beslag gelegd op één rekening en heeft dat niet het gewenste resultaat opgeleverd...

Gelukkig kan een rechter oordelen dit rechtmatig was, ik vermoed ook van niet...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115567771
Ik vloog, althans dat was het plan, afgelopen 17 juli met EgyptAir naar Caïro. Vlucht zou rond 16:00 hebben moeten vertrekken. Tijdens de landing op Schiphol hadden ze een klapband gehad, en deze moest vervangen worden. Blijkbaar is het dan verplicht om twee (?) banden uit voorzorg te vervangen. Het probleem: ze konden de tweede reserveband niet vinden (dit is ons meermaals meegedeeld, ze waren hard op zoek! Hij moest toch echt ergens liggen!) :').

Om een lang verhaal kort te maken, twee waardebonnen t.w.v. euro 11,95 ( :') ) rijker, mochten we rond tienen eindelijk instappen (terwijl ze nog de overduidelijk met de banden in de weer waren) en na nog eens twee uur wachten werd ons meegedeeld dat het euvel nog niet verholpen was en we weer moesten uitstappen. Bij de gate werd geroepen dat we maar naar het Sheraton-hotel moesten lopen, en daar zou de ochtend erop duidelijk gemaakt worden hoe of wat. Uiteindelijk een korte nacht in het sheraton-hotel doorgebracht en de volgende dag rond half drie opgestegen naar Cairo.

Mijn ervaring met Egypte en alles wat met Egyptische organisaties te maken heeft, geeft mij het idee dat ik er nog een flinke kluif aan zal hebben om financiële compensatie te krijgen.
Cool story, Hansel.
pi_115578711
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:21 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik vloog, althans dat was het plan, afgelopen 17 juli met EgyptAir naar Caïro. Vlucht zou rond 16:00 hebben moeten vertrekken. Tijdens de landing op Schiphol hadden ze een klapband gehad, en deze moest vervangen worden. Blijkbaar is het dan verplicht om twee (?) banden uit voorzorg te vervangen. Het probleem: ze konden de tweede reserveband niet vinden (dit is ons meermaals meegedeeld, ze waren hard op zoek! Hij moest toch echt ergens liggen!) :').

Om een lang verhaal kort te maken, twee waardebonnen t.w.v. euro 11,95 ( :') ) rijker, mochten we rond tienen eindelijk instappen (terwijl ze nog de overduidelijk met de banden in de weer waren) en na nog eens twee uur wachten werd ons meegedeeld dat het euvel nog niet verholpen was en we weer moesten uitstappen. Bij de gate werd geroepen dat we maar naar het Sheraton-hotel moesten lopen, en daar zou de ochtend erop duidelijk gemaakt worden hoe of wat. Uiteindelijk een korte nacht in het sheraton-hotel doorgebracht en de volgende dag rond half drie opgestegen naar Cairo.

Mijn ervaring met Egypte en alles wat met Egyptische organisaties te maken heeft, geeft mij het idee dat ik er nog een flinke kluif aan zal hebben om financiële compensatie te krijgen.
Een klapband lijkt me toch echt een vorm van overmacht, denk je niet? Geen compensatie mogelijk dus.
pi_115578809
quote:
19s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:25 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Een klapband lijkt me toch echt een vorm van overmacht, denk je niet? Geen compensatie mogelijk dus.
Als ze gewoon een reserveband hadden gehad, hadden we met een of twee uur vertraging kunnen vertrekken. Lijkt me dat er standaard regels voor zijn.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:46:41 #177
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_115579567
Volgens mij zijn technische makementen nooit overmacht. Het is geen 'Act of God' iig.
reset
pi_115585565
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:28 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Als ze gewoon een reserveband hadden gehad, hadden we met een of twee uur vertraging kunnen vertrekken. Lijkt me dat er standaard regels voor zijn.
Ze moesten uit voorzorg toch meer banden wisselen? Wat heb je dan aan één reserveband? Daarnaast ging het om een vlucht van buiten Europa naar Europa toe.
pi_115587911
quote:
19s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 06:42 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ze moesten uit voorzorg toch meer banden wisselen? Wat heb je dan aan één reserveband? Daarnaast ging het om een vlucht van buiten Europa naar Europa toe.
Ze horen meerdere reservebanden te hebben, die "konden ze niet vinden"; het lijkt mij echt heel sterk dat, mocht je zelf niet de benodigde reservebanden hebben, je op Schiphol niet ergens een reserveband vandaan kunt toveren. Dat hoeft in elk geval geen 24 uur te duren. En het was een vlucht van Amsterdam naar Caïro.

"...hevige sneeuwval, dichte mist, een orkaan of een oorlog" zijn voorbeelden van overmacht. Technische mankementen zijn de verantwoordelijkheid van de vliegtuigmaatschappij.

Maar goed, het is in elk geval het proberen waard. Het was die dag in elk geval geen overmacht, maar gewoon bar slechte organisatie van EgyptAir.
Cool story, Hansel.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:15:53 #180
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_115588101
Zolang de vlucht maar begon of eindigde in Europa kan je claimen. De airline zal je in het begin altijd wel vertellen dat je niet kan claimen terwijl dat wel zo is. Daar zouden ze ook een boete op moeten leggen.
reset
pi_115588457
quote:
19s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:25 schreef Guidetti het volgende:

[..]

dan vraag ik me af wat geen over macht is, maar goed, ik heb ook zo ooit achter het net gevist, omdat de bemanning niet de verplichte rust tijd had, op een vlucht van Johannesburg, dus die rust tijd was 48 uur, lijkt mij sterk dat je binnen 48 uur geen oplossing kan vinden. Maar mijn klacht was afgewezen.
pi_115588755
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:27 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

dan vraag ik me af wat geen over macht is, maar goed, ik heb ook zo ooit achter het net gevist, omdat de bemanning niet de verplichte rust tijd had, op een vlucht van Johannesburg, dus die rust tijd was 48 uur, lijkt mij sterk dat je binnen 48 uur geen oplossing kan vinden. Maar mijn klacht was afgewezen.
Doorgraven, en je klacht verder sturen. Technische mankementen vallen onder de normale werkzaamheden van een maatschappij, en zijn dus geen overmacht. DaT is door Het europeese hof vastgesteld in de zaak Wallentin-Hermann v Alitalia—Linee Aeree Italiane SpA (Case C-549/07).
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:48:27 #183
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_115589070
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:27 schreef bunnahabhain het volgende:

Maar mijn klacht was afgewezen.
Dat doen ze als standaard en de meeste mensen houden het dan idd voor gezien. Bij mij ook 2x en 2x doorgegaan en 2x compensatie gekregen. De 2e keer ging het heel wat sneller/makkelijker omdat ik nu m'n rechten ken.
reset
pi_115589129
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:08 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ze horen meerdere reservebanden te hebben, die "konden ze niet vinden";
Ze moeten niets.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:52:42 #185
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_115589189
quote:
19s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:50 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ze moeten niets.
Werk jij voor een airline oid? Ze moeten wel. EU261/2004 zegt het.
reset
pi_115589928
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:52 schreef Individual het volgende:

[..]

Werk jij voor een airline oid? Ze moeten wel. EU261/2004 zegt het.
EU261/2004 zegt niets over het feit of een airline een reservewiel bij zich moet hebben. Dat hoeven ze namelijk niet.
pi_115590067
quote:
19s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:15 schreef Guidetti het volgende:

[..]

EU261/2004 zegt niets over het feit of een airline een reservewiel bij zich moet hebben. Dat hoeven ze namelijk niet.
Lijkt mij gewoon een technisch mankement, maar als jij het er niet mee eens bent dan is dat niet het einde van de wereld. Klapbanden gebeuren zo vaak, en het duurt echt geen 24 uur om dat op te lossen.
Cool story, Hansel.
pi_115590202
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:20 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Lijkt mij gewoon een technisch mankement, maar als jij het er niet mee eens bent dan is dat niet het einde van de wereld.
Volgens mij lees je mijn reactie niet. Ik meld alleen dat een airline niet verplicht is om een reserve wiel mee te nemen.
pi_115590234
quote:
19s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:24 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Volgens mij lees je mijn reactie niet. Ik meld alleen dat een airline niet verplicht is om een reserve wiel mee te nemen.
Prima, ze hoeven geen reservebanden bij zich te hebben.
Cool story, Hansel.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 11:32:23 #190
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_115590405
quote:
19s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:24 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Of ze wel of niet een reservewiel meenemen of op hun bestemming hebben staat iid niet in de regulatie. Als ze door een technisch mankement een vertraging oplopen moeten ze compensatie betalen. Als ze een reservewiel klaar hebben liggen dan hoeven ze geen compensatie te betalen, omdat ze dan op tijd kunnen vliegen. Daar is de regulatie voor.
reset
pi_115590635
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Of ze wel of niet een reservewiel meenemen of op hun bestemming hebben staat iid niet in de regulatie. Als ze door een technisch mankement een vertraging oplopen moeten ze compensatie betalen. Als ze een reservewiel klaar hebben liggen dan hoeven ze geen compensatie te betalen, omdat ze dan op tijd kunnen vliegen. Daar is de regulatie voor.
:') :') :')

Met een vliegtuig kun je geen pitstop maken en in 7 seconden een bandje verwisselen hoor. Een vliegtuig moet eerst naar de gate, iedereen moet eruit en dan pas wordt de band verwisseld. Daarna moet iedereen weer terug het vliegtuig in. Knappe maatschappij als je dat zonder vertraging lukt.
pi_115590680
quote:
19s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:39 schreef Guidetti het volgende:

[..]

:') :') :')

Met een vliegtuig kun je geen pitstop maken en in 7 seconden een bandje verwisselen hoor. Een vliegtuig moet eerst naar de gate, iedereen moet eruit en dan pas wordt de band verwisseld. Daarna moet iedereen weer terug het vliegtuig in. Knappe maatschappij als je dat zonder vertraging lukt.
Heb jij mijn verhaal wel gelezen? De band is geklapt tijdens de landing op Schiphol, de vlucht waar ik dus niet in zat. Ik zou datzelfde vliegtuig terug naar Caïro nemen. Tussen de landing van het vliegtuig en het vertrek zit sowieso een marge van een paar uur. Niemand zegt hier dat ze binnen 7 seconden een band kunnen wisselen, of dat het allemaal zonder vertraging had gekund. Feit is dat het een technisch mankement is, geen 'act of god', wat heeft geresulteerd in een vertraging van 24 uur.

Ik snap best dat je denkt dat je veel weet van vliegtuigen en luchthavens, maar het is nergens voor nodig om zo te zitten discussiëren.
Cool story, Hansel.
pi_115591193
quote:
5s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:40 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Heb jij mijn verhaal wel gelezen? De band is geklapt tijdens de landing op Schiphol, de vlucht waar ik dus niet in zat. Ik zou datzelfde vliegtuig terug naar Caïro nemen. Tussen de landing van het vliegtuig en het vertrek zit sowieso een marge van een paar uur. Niemand zegt hier dat ze binnen 7 seconden een band kunnen wisselen, of dat het allemaal zonder vertraging had gekund. Feit is dat het een technisch mankement is, geen 'act of god', wat heeft geresulteerd in een vertraging van 24 uur.

Ik snap best dat je denkt dat je veel weet van vliegtuigen en luchthavens, maar het is nergens voor nodig om zo te zitten discussiëren.
Vertragingen werken altijd de hele dag door. Marges van een paar uur komen zelden voor omdat het gewoon geld kost als het vliegtuig aan de grond staat. Ik heb zelf, zoals je kunt lezen in dit topic, ook te maken gehad met een vertraging van meer dan 25 uur gehad op Curaçao. Daar was wel wat meer aan de hand dan een simpele klapband.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 12:52:34 #194
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_115593221
De banden van een groot vliegtuig verwisselen kan in 30min als alles klaarligt. Het klaarleggen van alles kost max een uur dus kan je zonder al teveel vertraging vertrekken. Als je op een 'vreemd' vliegveld bent kan je samenwerken met de anderen. Airlines zijn van nature slecht georganiseerd en deze regulatie dwingt ze dus beter en efficienter te werken (en samenwerken).

Met een van de beste airlines ooit vloog ik weg van Rotterdam en de propellor aan mijn kant hield in de lucht op met draaien en we keerden terug naar het vliegveld. Minder dan een uur daarna waren we weer onderweg. Zo kan het ook.

Ik vind deze regulatie een prima intiatief, maar zoals de EU is werkt het maar half-half.
reset
pi_115602138
RTL heeft het hele verhaal nog eens netjes samengevat:

http://www.rtl.nl/compone(...)vertraagd_wat_nu.xml

quote:
1. Recht op verzorging

Je hebt recht op verzorging in de volgende gevallen:
•Een vertraging van twee uur of meer als je vlucht korter is dan 1500 kilometer
•Een vertraging van drie uur of meer als je vlucht tussen de 1500 en 3500 kilometer
•Een vertraging van vier uur of langer als je vlucht langer is dan 3500 kilometer en je van of naar een land buiten de Europese Unie vliegt

Sommige maatschappijen schepen hun passagiers bij vertraging af met een consumptiebon voor een kop koffie of een snack, maar volgens de Europese regels houdt 'verzorging' nog wel wat meer in. Je hebt namelijk ook recht op "gebruik van telefoon, versnaperingen, maaltijden, accommodatie en vervoer naar de plaats van die accommodatie."

Heb je zelf kosten gemaakt voor een maaltijd of drankjes? Bewaar dan de bonnetjes en declareer die na je reis bij de airline. "Altijd doen", adviseert Noorderhaven. "Luchtvaartmaatschappijen doen daar meestal niet moeilijk over."

2. Financiële vergoeding

Als je door het oponthoud drie uur of later op je eindbestemming arriveert, heb je naast recht op verzorging ook recht op een schadevergoeding. Ook de schadevergoeding is gerelateerd aan de afstand die je reist en of je binnen of buiten de EU vliegt. De vergoeding kan oplopen tot 600 euro per passagier als je 3500 kilometer of verder vliegt.

Als de vlucht vijf uur of meer vertraagd is, dan kun je er voor kiezen om niet meer te vertrekken en dan moet de airline je ticket terugbetalen.

En er is een 'app' (eigenlijk gewoon een mobiele webpagina) van de EU => http://ec.europa.eu/trans(...)air-long-delays.html
pi_115602765
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:48 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat doen ze als standaard en de meeste mensen houden het dan idd voor gezien. Bij mij ook 2x en 2x doorgegaan en 2x compensatie gekregen. De 2e keer ging het heel wat sneller/makkelijker omdat ik nu m'n rechten ken.
nope uit eindelijk heb ik het door gespeeld aan EU claim, omdat mijn WA verzekering er ook niet aan wilde, en EU Claim kreeg het ook niet door.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 11:54:21 #197
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_115860310
EUClaim :')

quote:
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij willen wij u op de hoogte brengen van de huidige stand van zaken aangaande uw claim.
Wij hebben uw claim ingediend bij de nationaal toezichthouder van Spanje. Deze toezichthouder is verantwoordelijk voor de handhaving van de Verordening in haar land.

De toezichthouder heeft uw claim beoordeeld en is tot de conclusie gekomen dat de luchtvaartmaatschappij in strijd heeft gehandeld met de EG Verordening 261/2004.

Na bestudering van deze mededeling en in overleg met onze juridische afdeling, hebben wij moeten besluiten om uw claim in te trekken. Wij begrijpen dat dit niet het antwoord is waarop u hebt gehoopt, echter zien wij geen ruimte meer om verder te procederen. Ondanks het positieve besluit zijn wij niet in staat de luchtvaartmaatschappij tot betaling te 'dwingen'. Dit zou normaliter mogelijk zijn door een gerechtelijke procedure, echter is dit voor ons niet mogelijk te doen in Spanje.

Ondanks het resultaat willen wij u graag bedanken voor uw geduld en het vertrouwen dat u gesteld heeft in onze organisatie.
Met vriendelijke groet,
Zucht. Heb alle correspondentie uitgeprint en ga het maar uit handen geven aan rechtsbijstand denk ik. Had ik natuurlijk meteen moeten doen. Hoe zouden jullie dit nu aanpakken?
pi_115861212
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:54 schreef Omnifacer het volgende:
EUClaim :')

[..]

Zucht. Heb alle correspondentie uitgeprint en ga het maar uit handen geven aan rechtsbijstand denk ik. Had ik natuurlijk meteen moeten doen. Hoe zouden jullie dit nu aanpakken?
ik vraag me nu dus af, of EU claim niet zelf geld in de zak steekt, ik had naar mijn idee zelf ook een heel terechte en haalbare claim.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:21:42 #199
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_115861228
Zo te zien is EUClaim ook niet de manier om compensatie te krijgen. Gaat het niet meteen of moeten ze teveel moeite doen is het niet meer waard voor ze om je recht te krijgen.

[conspiracy]Zou EUClaim onderdeel zijn van een federatie van airlines?[/conspiracy] :P
reset
pi_115861347
ik persoonlijk vind dat die mogelijke claims vaak een overdreven zaak.
soms gaat er gewoon wat stuk, hoe goed ze ook een vliegtuig onderhouden. soms is het gewoon pech.

Maar ik vind wel dat ze alles moeten doen om een vlucht niet te cancelen of te vertragen. En als ze er voor kiezen dat ze meer geld verdienen door een vlucht af te lasten, dan moeten ze gewoon de passagiers uit betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')