Ze zijn gereserveerd nadat je het betaalproces doorlopen hebt en op "boeken" o.i.d. klikt, waarna je een e-mail ontvangt met je "boekingsbevestiging".quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Ik wil op de KLM website twee tickets boeken. Maar aangezien het om 2x900 euro gaat en onze creditcards maar een limiet van 1000 hebben willen we de boekingen appart maken. Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil). Maar wat ik eigenlijk wil weten is vanaf welk moment in het zoek/boek process ze je tickets eigenlijk 'reserveren', dus dat ze pas vrijgegeven zouden worden als je daarna niet betaald/boekt.
KLM biedt ook iDeal aan om te boeken, kan je dan dus gewoon doen via je bankrekening (indien je niet met CC wilt betalen)quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Ik wil op de KLM website twee tickets boeken. Maar aangezien het om 2x900 euro gaat en onze creditcards maar een limiet van 1000 hebben willen we de boekingen appart maken. Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil). Maar wat ik eigenlijk wil weten is vanaf welk moment in het zoek/boek process ze je tickets eigenlijk 'reserveren', dus dat ze pas vrijgegeven zouden worden als je daarna niet betaald/boekt.
Er is inderdaad een optie dat je een paar dagen de tijd hebt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:38 schreef roym het volgende:
Thanks, wil het liefst wel met creditcard betalen maar anders doen we wel ideal als het niet anders gaat. Wat ik alleen bedoel is wat bijvoorbeeld bij het kopen van concertkaartjes via internet gebeurt. Je klikt aan welke plaats etc. en dat staat er dan je binnen b.v. 15 min moet afronden en betalen. tot die tijd blijven je kaartjes gereserveerd , niemand anders kan ze op dat moment dus kopen. Betaal je niet binnen die 15 min. vallen de kaartjes weer vrij.
Bij vliegtickets werkt dit niet zo, het kan voorkomen dat je met een boeking bezig bent, je bij het betaalproces komt en net voor jouw deze tickets al gereserveerd zijn en de prijs nog wordt aangepast, wel wordt dit aangegeven of je akkoord gaat met de verhoging van een prijs.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:38 schreef roym het volgende:
Thanks, wil het liefst wel met creditcard betalen maar anders doen we wel ideal als het niet anders gaat. Wat ik alleen bedoel is wat bijvoorbeeld bij het kopen van concertkaartjes via internet gebeurt. Je klikt aan welke plaats etc. en dat staat er dan je binnen b.v. 15 min moet afronden en betalen. tot die tijd blijven je kaartjes gereserveerd , niemand anders kan ze op dat moment dus kopen. Betaal je niet binnen die 15 min. vallen de kaartjes weer vrij.
Wat ik me trouwens afvraag... Geldt dit ook voor websites zoals skyscanner? Hebben die een eigen systeem hiervoor, of is het gekoppeld aan dat van de luchtvaartmaatschappijen? Of is dat helemaal niet van toepassing?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat wanneer je 2 boekingen tegelijkertijd maakt, het systeem al 'extra belangstelling' merkt, zeker als je voor die data al een aantal eerder proefboekingen maakt, het yield management is daarop ingericht dat dit dit soort zaken opmerkt om maar de beste prijs per vliegticket te kunnen verkrijgen.
Het hangt natuurlijk een beetje af welke techniek de 'skyscraper' vliegtuigscanner sites gebruiken. Bij Skyscanner wordt er niet realtime bij de luchtvaartmaatschappijen gechecked of een bepaald tarief beschikbaar is maar wordt dat op 1 moment vooraf dit tarief opgevraagd en bij zoekopdrachten getoond, je ziet vaak bij het resultaat staan op welk moment dit voor het laatst geschecked is, als je dan wordt doorgestuurd naar de betreffende aanbieder zal op dat moment realtime gezocht worden en krijg je de exacte prijzen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat ik me trouwens afvraag... Geldt dit ook voor websites zoals skyscanner? Hebben die een eigen systeem hiervoor, of is het gekoppeld aan dat van de luchtvaartmaatschappijen? Of is dat helemaal niet van toepassing?
Je zou met 2 laptops tegelijkertijd de boekingsprocedure kunnen starten. Als je allebei op het bevestigings scherm met de creditcard velden komt en de prijs is naar wens, dan kun je er wel vanuit gaan dat beide tickets van jou zijn voor die prijs. Als je vervolgens tegelijkertijd betaalt, dan kan er weinig misgaan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:24 schreef roym het volgende:
Nu wil ik er wel zeker van zijn dat voordat we daarwerkelijk boeken/betalen dit voor ons beide kan (moet geen probleem zijn want ja kan 10 tickets boeken volgens de site als je wil).
Het Amerikaanse consulaat zei dat het alleen online kon.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:14 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Jij kunt de ESTA toch voor hem aanvragen? Bellen via de vaste lijn, hij geeft alles door en jij vult het in. Of anders bij het reisbureau waar hij zijn ticket gaat boeken. (ticket boeken zonder internet wordt sowieso al een lastig punt, of is het offline project alleen dat hijzelf geen internet gebruikt)
Hmm ik was wat langzaam
ik zou ze vanuit China per post naar m'n adres in Nederland laten sturen als ik jou was. maak een klein pakketje van max 20 discs (eventueel met bijbehorende hoesjes maar zonder box/doosje) en laat hem door China Post (airmail) naar NL verzenden. specificeer de inhoud v/h pakket als 'gift'quote:Op maandag 14 mei 2012 16:55 schreef FUUUU het volgende:
Nerveus word ik er verder niet van het gaat me er meer om of je meteen een boete aangesmeerd krijgt of dat ze alleen in beslag worden genomen. Dat laatste kan me namelijk niet zoveel schelen maar ik zit er niet op te wachten dat de douane me ineens een boete van weet ik hoeveel euro geeft. In ieder geval bedankt voor de tip voorlopig ga ik nog niet terug maar ik waag het er wel op als het zover is. Het rippen is te overwegen maar een collectie van een serie staat natuurlijk leuker als je de originele dozen erbij hebt.
Nee, regen/slecht weer kan de maatschappij niks aan doen.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?
Vrijdag vanuit Miami naar Madrid gevlogen.
Vertraging van een uur, omdat het vliegtuig vanuit Madrid 5kwartier te laat was geland (gingen met hetzelfde vliegtuig weer terug). Door regen en slecht weer gingen we nog eens 45 minuten later weg. Totaal 2 uur vertraging.
Hierdoor hebben wij onze vlucht naar Amsterdam gemist. We moesten nu 7 uur wachten in Madrid op de volgende vlucht.
Kan ik ergens nog wat verhalen?
Je bent in die 7 uur niet ff lekker Madrid in geweest? Gemiste kans.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?
Vrijdag vanuit Miami naar Madrid gevlogen.
Vertraging van een uur, omdat het vliegtuig vanuit Madrid 5kwartier te laat was geland (gingen met hetzelfde vliegtuig weer terug). Door regen en slecht weer gingen we nog eens 45 minuten later weg. Totaal 2 uur vertraging.
Hierdoor hebben wij onze vlucht naar Amsterdam gemist. We moesten nu 7 uur wachten in Madrid op de volgende vlucht.
Kan ik ergens nog wat verhalen?
Neemt niet weg dat de maatschappij wel verzorging moet geven. Dit kan in de vorm van vouchers om in de plaatselijke eetgelegenheden wat te kopen.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, regen/slecht weer kan de maatschappij niks aan doen.
Ik heb het al eens eerder vermeld, je moet er inderdaad een groot stuk drama van maken aan de counter. Achteraf vang je zonder meer 9 van de 10 keer bot. En in je rechten staat in principe ook dat ze je met een andere maatschappij zouden moeten laten vliegen.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:04 schreef ozzietukker het volgende:
Compensatie zal wel niet van toepassing zijn bij vertraging door slechte weersomstandigheden. Was er echt geen vlucht eerder dan na 7 uur naar Amsterdam? Er vliegen regelmatig vluchten richting Amsterdam vanaf Madrid...
Je moet helaas wel sterk in je schoenen staan. Ik kan dat wel, ik kan me dan ook niet altijd permitteren om veel later aan te komen op een bestemming, zeker niet een dag later. Maar je ziet veel mensen afgescheept worden, terwijl de persoon ernaast op dezelfde vlucht wel een oplossing krijgt aangeboden en dat deze met een nieuw ticket kan weglopen.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:30 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Ik heb het al eens eerder vermeld, je moet er inderdaad een groot stuk drama van maken aan de counter. Achteraf vang je zonder meer 9 van de 10 keer bot. En in je rechten staat in principe ook dat ze je met een andere maatschappij zouden moeten laten vliegen.
dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:quote:Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:
Ik weet dat je vroeger met een gepakte koffer naar Schiphol kon afreizen en daar een lastminute reis kon boeken waarna je diezelfde dag nog richting je vakantiebestemming vertrok.
Is dat nu nog steeds mogelijk? En zijn dat scherpe aanbiedingen of valt dat tegen?
inderdaad, het is tegenwoordig echt gewoon marketing thermen die er voor gezet worden, maar de prijs blijft het zelfde.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:
- een paar weken tot een paar dagen voor vertrek: dumpen
- meer dan een half jaar van tevoren: vroegboeken
en wat daartussen gebeurd weet je ook niet
D-reizen heeft nu wel een stand op Schiphol waarbij je echte last minutes hebt waarbij je binnen een paar uur vertrekt.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Guidetti het volgende:
Ik weet dat je vroeger met een gepakte koffer naar Schiphol kon afreizen en daar een lastminute reis kon boeken waarna je diezelfde dag nog richting je vakantiebestemming vertrok.
Is dat nu nog steeds mogelijk? En zijn dat scherpe aanbiedingen of valt dat tegen?
Pff.... het zomerseizoen breekt weer aan en dezelfde vragen duiken ieder jaar weer op... Wel eens van Google gehoord?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dat valt tegen. Met de komst van internet is dat voor een groot deel (in Nederland) verdwenen. Meestal betaal je meer. Algemeen voor relatief goedkope prijzen:
- een paar weken tot een paar dagen voor vertrek: dumpen
- meer dan een half jaar van tevoren: vroegboeken
en wat daartussen gebeurd weet je ook niet
Zullen we FOK! dan ook maar meteen plat leggen? Alles wat hier gevraagd wordt valt op google te vinden.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Pff.... het zomerseizoen breekt weer aan en dezelfde vragen duiken ieder jaar weer op... Wel eens van Google gehoord?
Zijn die prijzen scherper dan op internet? Of heb je daar geen idee van?quote:Op maandag 4 juni 2012 16:02 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
D-reizen heeft nu wel een stand op Schiphol waarbij je echte last minutes hebt waarbij je binnen een paar uur vertrekt.
ID kaart kaart weet ik niet, daar zul je waarschijnlijk voor moeten bellen. En met de gegevens op de reisbevestiging kun je straks online inchecken.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:00 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb bij expedia een pakketvlucht geboekt voor de zomervakantie maar zit nog met enkele vragen maar elke keer probeer ik ze te bereiken en dan gooien ze de hoorn erop o.i.d.dus dan maar hier proberen.
een van de mede-reizigers heeft een nieuwe id-kaart terwijl zijn oude is ingevuld bij de boeking. Wat moeten we hiermee doen, en hoe kunnen we dit veranderen?
Ik heb alleen een reisbevestiging gekregen, krijg ik geen tickets ofzo? Ik weet dat je een boarding pass krijgt bij het online inchecken, maar dat zijn toch niet alle papieren die ik nodig heb? (Ik laat iemand anders dat altijd regelen)
alvast bedankt
Tja bellen wordt lastig als ze nooit opnemenquote:Op maandag 4 juni 2012 17:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
ID kaart kaart weet ik niet, daar zul je waarschijnlijk voor moeten bellen. En met de gegevens op de reisbevestiging kun je straks online inchecken.
dus ik heb alleen een boarding pass nodig om door dat hele riedeltje te komen. Van wat ik mij kan herinneren moet je toch je boarding pass bij je vliegmaatschappij laten zien en dan kreeg ik volgens mij weer wat anders terug :Squote:
Nee, het was andersomquote:Op maandag 4 juni 2012 19:07 schreef Roces18 het volgende:
[..]
dus ik heb alleen een boarding pass nodig om door dat hele riedeltje te komen. Van wat ik mij kan herinneren moet je toch je boarding pass bij je vliegmaatschappij laten zien en dan kreeg ik volgens mij weer wat anders terug :S
Oke! Dus met online inchecken krijg je je ticket. En dan bij de vliegmaatschappij kan je hem omwisselen voor een boarding pas? (heb ik het nu juistquote:Op maandag 4 juni 2012 19:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, het was andersom
Je moest je ticket laten zien om een boarding pass te krijgen. De boarding pass is om aan boord te gaan, de laatste stap van het proces.
Nee, met het online inchecken sla je een stap over die je vroeger wel moest maken. Vroeger was de handeling van je ticket geven aan diegene achter de balie het inchecken, nu doe je die stap online. Waar diegene achter de balie je vroeger je boardingpas gaf, krijg je die nu via internet. Die print je uit, laat je zien als je eventuele bagage afgeeft, en laat je zien als je door de security heen gaat.quote:Op maandag 4 juni 2012 19:17 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Oke! Dus met online inchecken krijg je je ticket. En dan bij de vliegmaatschappij kan je hem omwisselen voor een boarding pas? (heb ik het nu juist)
en toch , op bepaalde vliegvelden, moeten ze dwangmatig als nog je uit geprinte boarding A4 tje om wisselen voor eentje van hun.quote:Op maandag 4 juni 2012 19:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, met het online inchecken sla je een stap over die je vroeger wel moest maken. Vroeger was de handeling van je ticket geven aan diegene achter de balie het inchecken, nu doe je die stap online. Waar diegene achter de balie je vroeger je boardingpas gaf, krijg je die nu via internet. Die print je uit, laat je zien als je eventuele bagage afgeeft, en laat je zien als je door de security heen gaat.
Je hoeft niet 2 uur van tevoren je bagage ingechecked te hebben, de algemene richtlijn is gewoon dat je 2 uur van tevoren op het vliegveld aanwezig moet zijn zodat je genoeg tijd hebt om alles te doen wat je moet doen (behalve bij intercontinentaal - dan 3 uur).quote:Op maandag 4 juni 2012 22:08 schreef Stansfield het volgende:
Geld eigenlijk nog steeds de regel dat je 2 uur van te voren aanwezig moet zijn en je bagage ingechekt moet hebben?
Tsja, dan krijg je ook een ander stoelnummer dus dan "moet" je sowieso een nieuwe hebben.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:57 schreef bunnahabhain het volgende:
en toch , op bepaalde vliegvelden, moeten ze dwangmatig als nog je uit geprinte boarding A4 tje om wisselen voor eentje van hun.
bij mij is dat dan structureel omdat ik altijd zit te bedelen voor een exit row.
Van wat ik gezien heb wel. Je moet er gewoon met je koffer heengaan, je wensen opgeven en binnen een paar uur zit je in het vliegtuig.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:15 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Zijn die prijzen scherper dan op internet? Of heb je daar geen idee van?
Onzinrichtlijn. Ben er een kwartier of 5 vantevoren, genoeg tijd.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je hoeft niet 2 uur van tevoren je bagage ingechecked te hebben, de algemene richtlijn is gewoon dat je 2 uur van tevoren op het vliegveld aanwezig moet zijn zodat je genoeg tijd hebt om alles te doen wat je moet doen (behalve bij intercontinentaal - dan 3 uur).
Ik zei ook niet dat ik het er mee eens wasquote:Op maandag 4 juni 2012 23:53 schreef static het volgende:
[..]
Onzinrichtlijn. Ben er een kwartier of 5 vantevoren, genoeg tijd.
Ik vond deze website van die last minute desk: http://www.d-reizen.nl/schiphol?WT.ac=tagcloud_home_LMKioskquote:Op maandag 4 juni 2012 16:15 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Zijn die prijzen scherper dan op internet? Of heb je daar geen idee van?
ja, maar ik dacht geen hele grote (dus wel zo'n reisdeo) scheermesjes nam ik ook mee alleen mogen die niet groter zijn dan een bepaalde formaat. maar van die standaard scheermesjes mogen wel mee zolang het geen arsenaal isquote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:39 schreef Athlon64x het volgende:
mag je trouwens wel deo meenemen als je die in je koffer doet ? En scheermesjes ?
Die grootte (100 ml) geldt alleen voor de handbagage. En scheermesjes hebben wij ook altijd in de handbagage zitten trouwens, nooit naar gekeken of dat zou mogen of niet omdat ze er nooit wat van hebben gezegd.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:40 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ja, maar ik dacht geen hele grote (dus wel zo'n reisdeo) scheermesjes nam ik ook mee alleen mogen die niet groter zijn dan een bepaalde formaat. maar van die standaard scheermesjes mogen wel mee zolang het geen arsenaal is
op langere vluchten, neem ik ze altijd mee in de handbagage, ook nooit problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die grootte (100 ml) geldt alleen voor de handbagage. En scheermesjes hebben wij ook altijd in de handbagage zitten trouwens, nooit naar gekeken of dat zou mogen of niet omdat ze er nooit wat van hebben gezegd.
Ze hebben bij de kiosk een tvscherm hangen waar altijd een top 5 lastminutes op draait. Of er naast deze top5 een nog (flink) uitgebreider aanbod is weet ik niet. Prijzen zijn meestal voor een volledige vakantie; dus inclusief transfer en verblijf, en afhankelijk van het hotel/resort ook halfpension/allincl. etcetera.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 05:35 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik vond deze website van die last minute desk: http://www.d-reizen.nl/schiphol?WT.ac=tagcloud_home_LMKiosk
Er is ook een Twitter account waar ze de aanbiedingen aankondigen, maar ik zie er slechts 1. Dat is 5 of 8 dagen KOS va 209 Euro. Dat is inderdaad goedkoop. Het lijkt me dat dit alleen het ticket is.
Als iemand toevallig op Schiphol is binnenkort, zou het interessant zijn om te vragen of alle aanbiedingen op Twitter komen en of er een dagelijkse stroom van aanbod is te verwachten. Met dat ene aanbod van de afgelopen dagen ben ik wat sceptisch om mijn huis af te sluiten, koffers te pakken en daar te verschijnen zoals de reclame tekst aanmoedigt om te doen.
Dit keer vroegen ze bij vertrek in Brussel om een bewijs dat ik ook weer terug zou gaan (sta je daar met alleen je boardingpass voor de heenweg). Pas na het laten zien van het printje van mijn reisschema kreeg ik zo'n vierkant stickertje op mijn paspoort en mocht mijn bagage afgeven.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:41 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb het in de VS nog nooit nodig gehad? Alleen de boarding pass bij aankomst.
Wat je kan verwachten is dat je op de eerstvolgende beschikbare vlucht wordt gezet. Is dit een dag later dan kun je een hotel op kosten van de maatschappij verwachten.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:44 schreef Justinn het volgende:
In Augustus vlieg ik van Schiphol naar Philadelphia en van Philadelphia naar Baltmore Washington Intl. Overstaptijd in Philadelphia: bijna 2 uur. Ik verwacht mijn transfer makkelijk te halen, maar ben toch wat onzeker omdat ik nog nooit met een tussenstop heb gevlogen. Wat kan ik verwachten als ik buiten mijn schuld om mijn aansluiting niet haal?![]()
En klopt het dat ik mijn ruimbagage moet ophalen bij Bagage Claim en opnieuw moet inchecken voor de tweede vlucht?
Ze kunnen toch adhv je paspoort gelijk zien of je ook een terugvlucht hebt geboekt bij hun?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dit keer vroegen ze bij vertrek in Brussel om een bewijs dat ik ook weer terug zou gaan (sta je daar met alleen je boardingpass voor de heenweg). Pas na het laten zien van het printje van mijn reisschema kreeg ik zo'n vierkant stickertje op mijn paspoort en mocht mijn bagage afgeven.
Het gaat er niet om dat je een ouderwets, origineel ticket in zo'n boekje laat zien, maar bijvoorbeeld de email of PDF bevestiging waar in ieder geval je naam, reisdata en eticket nummer op staan vermeld.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:24 schreef bunnahabhain het volgende:
volgens mij heb ik de laatste tijd ook totaal geen problemen mee gehad in de VS, dat je perse een ticket uit moet kunnen laten tonen. Daar weten ze wel dat er inmiddels 95% van de tickets E-tickets zijn.
Soms maken ze ook gewoon grapjes hoor, meestal aan de hand van iets dat je bij je hebt of naar aanleiding van je bestemming.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:24 schreef bunnahabhain het volgende:
volgens mij heb ik de laatste tijd ook totaal geen problemen mee gehad in de VS, dat je perse een ticket uit moet kunnen laten tonen. Daar weten ze wel dat er inmiddels 95% van de tickets E-tickets zijn.
denk dat je ongelukkig iemand van Imigrations had die het zelf niet snapte, of soms proberen ze ook wel eens of je natuurlijk reageert op bepaalde vragen.
Ik ben eens naar de VS geweest met een maat, en daar vroegen ze die maat van me of die van vissen hield....
heb inderdaad wel eens een grapje mee gemaakt, maar de "vis opmerking" konden we ook geen grap in vinden, mogelijk dat onze humor anders was.of een echt slechte grapquote:Op zondag 10 juni 2012 18:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Soms maken ze ook gewoon grapjes hoor, meestal aan de hand van iets dat je bij je hebt of naar aanleiding van je bestemming.
Dat laatste kan ook nogquote:Op zondag 10 juni 2012 20:40 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
heb inderdaad wel eens een grapje mee gemaakt, maar de "vis opmerking" konden we ook geen grap in vinden, mogelijk dat onze humor anders was.of een echt slechte grap
Bij mij gaf eentje gewoon toe dat ie het gesprek maar een beetje gaande aan het houden was omdat de computer nogal langzaam was, vond ik wel sympathiek van 'm.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Soms maken ze ook gewoon grapjes hoor, meestal aan de hand van iets dat je bij je hebt of naar aanleiding van je bestemming.
Welke grens wil je over? Bij sommige grenzen doen ze een tikkeltje moeilijker dan bij anderen.quote:Op zondag 10 juni 2012 22:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vraag me af welke medicijnen ik wel en niet mag meenemen. Ik heb lactase enzym pillen, om lactose af te breken. De vraag is: mogen die mee de grens over? Ook slik ik magnesium (o.a. voor mijn spieren), mogen die ook mee? Is er ergens een lijst te vinden?
algemeen, middelen die je recept vrij kan kopen in Nederland, kun je zonder problemen mee nemen. Met recept, dan neem je gewoon een kopie mee van het recept.quote:Op zondag 10 juni 2012 22:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vraag me af welke medicijnen ik wel en niet mag meenemen. Ik heb lactase enzym pillen, om lactose af te breken. De vraag is: mogen die mee de grens over? Ook slik ik magnesium (o.a. voor mijn spieren), mogen die ook mee? Is er ergens een lijst te vinden?
Klopt als een (100 ml shampoo)busquote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:06 schreef EL_Presidente het volgende:
ik heb alleen maar handbagage (KLM).. daarin mag ik dus geen shampoo, zonnebrandolie, ontharingscreme meenemen wat meer dan 100ml per stuk is?? klopt dat??
jahquote:
is geen grapje, dat is je om je van de apropo te brengen. een van de basistruuks voor profilingquote:Op zondag 10 juni 2012 18:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Soms maken ze ook gewoon grapjes hoor, meestal aan de hand van iets dat je bij je hebt of naar aanleiding van je bestemming.
Maar dan moeten ze het niet 9 van de 10 keer doenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
is geen grapje, dat is je om je van de apropo te brengen. een van de basistruuks voor profiling
weet je wel hoe klein 100ml is.. al die producten die ik opnoemde zitten boven de 100ml, dus dan moet ik mijn Eastpack rugtas afgeven als baggage??quote:
Of dat, of je gooit het weg en koopt op de plek van bestemming een nieuwe fles shampooquote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:38 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
weet je wel hoe klein 100ml is.. al die producten die ik opnoemde zitten boven de 100ml, dus dan moet ik mijn Eastpack rugtas afgeven als baggage??
ja maar stel nou dat ik hele speciale shampoo heb die ze daar niet verkopen?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Of dat, of je gooit het weg en koopt op de plek van bestemming een nieuwe fles shampoo
Dan check je hem dus in als ruimbagage. (of giet je alles over in individuele 100ml flesjesquote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:45 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
ja maar stel nou dat ik hele speciale shampoo heb die ze daar niet verkopen?
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:47 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dan check je hem dus in als ruimbagage. (of giet je alles over in individuele 100ml flesjes)
Voor een man?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:50 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
mijn grootste zorg is denk ik de ontharingscreme..
Dat is ook mijn grote zorg jaquote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:50 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
.
mijn grootste zorg is denk ik de ontharingscreme..
Met FlyMAYbe wordt er over het algemeen met de wat kleinere toestellen gevlogen dus het handbagagebeleid wordt vrij strikt toegepast.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vraagje, iemand hier ervaring met het handbagagebeleid van Flybe, zijn ze net zo kritisch als Ryanair, is het nogal variabel of doen ze nooit moeilijk?
Ik had ook 2 uur tussen Tokyo chicago ,chicago new york en ik heb het nét gehaald door 1 keer voor te kruipen. Ik was net op boardingtijdstip aanwezig. Had dus wel een kwartier later gekund, was dan alleen als laatste naar binnen gelopen.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:44 schreef Justinn het volgende:
In Augustus vlieg ik van Schiphol naar Philadelphia en van Philadelphia naar Baltmore Washington Intl. Overstaptijd in Philadelphia: bijna 2 uur. Ik verwacht mijn transfer makkelijk te halen, maar ben toch wat onzeker omdat ik nog nooit met een tussenstop heb gevlogen. Wat kan ik verwachten als ik buiten mijn schuld om mijn aansluiting niet haal?![]()
En klopt het dat ik mijn ruimbagage moet ophalen bij Bagage Claim en opnieuw moet inchecken voor de tweede vlucht?
Dat ligt aan de stad waar je heengaat.quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik had ook 2 uur tussen Tokyo chicago ,chicago new york en ik heb het nét gehaald door 1 keer voor te kruipen. Ik was net op boardingtijdstip aanwezig. Had dus wel een kwartier later gekund, was dan alleen als laatste naar binnen gelopen.
Maar vlucht was vertraagd met kwartier dus uiteindelijk heb ik daar nog wel 20 minuten gezeten
Maar immigratie is ZOOO VERSCHRIKKELIJK TRAAG IN VS echt strontmongolen man. Laat ze die mac efficiëntie daar eens in stoppen.
Die ervaring heb ik in al die jaren, en op verschillende vliegvelden, nog nooit gehad. Customs duurt wel even ja, maar ze doen daar in ieder geval genoeg balies open waardoor het altijd sneller doorloopt dan je denkt, dat is op Schiphol bijvoorbeeld vaak niet het geval; daar gooien ze langzaam eens een tweede open wanneer er honderden mensen aan komen lopen....quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik had ook 2 uur tussen Tokyo chicago ,chicago new york en ik heb het nét gehaald door 1 keer voor te kruipen. Ik was net op boardingtijdstip aanwezig. Had dus wel een kwartier later gekund, was dan alleen als laatste naar binnen gelopen.
Maar vlucht was vertraagd met kwartier dus uiteindelijk heb ik daar nog wel 20 minuten gezeten
Maar immigratie is ZOOO VERSCHRIKKELIJK TRAAG IN VS echt strontmongolen man. Laat ze die mac efficiëntie daar eens in stoppen.
Gaan daarover slechte verhalen de ronde dan? Ik heb slechts 1x met ze gevlogen, maar dat is me zelfs bijgebleven omdat het zo goed was. Was voor mij wel een binnenlandse vlucht.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:11 schreef kwaitnait het volgende:
Zaterdag naar Guangzhou met een KLM vlucht maar operated by China Southern Airlines.. Is CSA écht zo slecht als ze zeggen?
Geen idee, maar deel je ervaringen, moet binnenkort naar Xi'an, laatste stukje is ook met hun.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:11 schreef kwaitnait het volgende:
Zaterdag naar Guangzhou met een KLM vlucht maar operated by China Southern Airlines.. Is CSA écht zo slecht als ze zeggen?
Als ik de mogelijkheid heb, zal ik het doen!quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:30 schreef static het volgende:
[..]
Geen idee, maar deel je ervaringen, moet binnenkort naar Xi'an, laatste stukje is ook met hun.
Volgens de verhalen die ik gehoord heb van collega's e.d. spreekt het personeel bar slecht engels, matig eten/niet voldoende voor de hele vlucht etc.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:24 schreef XL het volgende:
[..]
Gaan daarover slechte verhalen de ronde dan? Ik heb slechts 1x met ze gevlogen, maar dat is me zelfs bijgebleven omdat het zo goed was. Was voor mij wel een binnenlandse vlucht.
Dat van het personeel klopt natuurlijk. Dat zijn Chinezen en die spreken allemaal slecht engels en zelfs als ze goed Engels spreken klinkt het vaak nog heel raar en versta je nog steeds niks. Die weten echter de Engelse namen van de spullen die in hun wagentjes liggen wel hoor en verder heb je ze toch niet nodig. Nu je het zegt... ik kreeg wel Budweiser Ice toen ik om bier vroeg, dus misschien weten ze het toch niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:54 schreef kwaitnait het volgende:
[..]
Volgens de verhalen die ik gehoord heb van collega's e.d. spreekt het personeel bar slecht engels, matig eten/niet voldoende voor de hele vlucht etc.
Ze geven nog upgrades naar Business als het daar niet vol is op binnenlandse vluchten aan de mensen met de meeste status. Ik heb hem niet genomen, omdat ik met zijn tweeen reisde... maar jij hebt ook dikke kans dus!quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:30 schreef static het volgende:
[..]
Geen idee, maar deel je ervaringen, moet binnenkort naar Xi'an, laatste stukje is ook met hun.
Nee, je hebt meer plek dan bij KLMquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:17 schreef static het volgende:
Zijn de stoelen niet kleiner, of is dat een rare vraag?
Nou ja, had gekund.. Beetje zoals met Franse bedden, altijd te kortquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:17 schreef static het volgende:
Zijn de stoelen niet kleiner, of is dat een rare vraag?
hahaquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:07 schreef XL het volgende:
[..]
Dat van het personeel klopt natuurlijk. Dat zijn Chinezen en die spreken allemaal slecht engels en zelfs als ze goed Engels spreken klinkt het vaak nog heel raar en versta je nog steeds niks. Die weten echter de Engelse namen van de spullen die in hun wagentjes liggen wel hoor en verder heb je ze toch niet nodig. Nu je het zegt... ik kreeg wel Budweiser Ice toen ik om bier vroeg, dus misschien weten ze het toch niet.
De meeste Chinezen met wie ik werk spreken Engels, maar ik moest daar echt aan wennen voor ik het probleemloos kon verstaan. Geschreven is het veel beter dan mijn Engels, maar puur uitspraak is voor veel chinezen problematisch. Dat is met Duits ook veel minder, want de Chinezen die Duits spreken kunnen dat over het algemeen nog veel beter dan ik (en ik ben niet slecht in Duits, als een in Duitsland wonende Nederlander). Bij VAG (Volkswagen/Audi groep) worden veel Chinezen voor een carriere bij VAG opgeleid en Duits is daar dan onderdeel van. Die mensen spreken echt feilloos Duits, echt grappig als je zo'n groep plotseling tegenkomt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:19 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
haha
ik heb in de trein tussen Xian en Sjanghai een Chinees getroffen, die beter Duits sprak als een Duitser uit Beieren. En bij mij op de zaak zijn een paar Chinese verkopers, en die spreken ook beter Engels, dat je het vloeiend moet noemen.
Maar ik heb ook dramatische taferelen gehad, dat ik bij een Ibis hotel in Sjanghai met de laptop en Google translate gestaan.
Nou heb jij geluk zeg!quote:Op woensdag 13 juni 2012 08:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik in al die jaren, en op verschillende vliegvelden, nog nooit gehad. Customs duurt wel even ja, maar ze doen daar in ieder geval genoeg balies open waardoor het altijd sneller doorloopt dan je denkt, dat is op Schiphol bijvoorbeeld vaak niet het geval; daar gooien ze langzaam eens een tweede open wanneer er honderden mensen aan komen lopen....
CSA is hartstikke prima hoor! Heb ze alleen maar domestic gevlogen in china maar lekkere noodles. Volgens mij was het niet bijzonder ruim maar ook niet zoals Jetstar.com of AirAsia.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:11 schreef kwaitnait het volgende:
Zaterdag naar Guangzhou met een KLM vlucht maar operated by China Southern Airlines.. Is CSA écht zo slecht als ze zeggen?
Nou heb jij geluk zeg!quote:Op woensdag 13 juni 2012 08:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik in al die jaren, en op verschillende vliegvelden, nog nooit gehad. Customs duurt wel even ja, maar ze doen daar in ieder geval genoeg balies open waardoor het altijd sneller doorloopt dan je denkt, dat is op Schiphol bijvoorbeeld vaak niet het geval; daar gooien ze langzaam eens een tweede open wanneer er honderden mensen aan komen lopen....
[b]Op woensdag 13 juni 2012 15:11 schreef kwaitnait het v
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |