abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111407725
Ozzietukker: dat plan met wijzigbare tickets had ik ook, maar omdat ik half/eind juli 2012 vertrek, zijn tickets maar tot half juli 2013 geldig. Ik vertrek half augustus dus dat is niet zo zinvol ;) Ik ben er voor mijn stage dus moet die periode afmaken. De enige die tickets heeft die 18 maanden geldig zijn, is New Zealand Airways maar dat zou echt heeeel duur worden, veel duurder dan 2 enkeltjes.

Ik heb even andere fora erbij gehaald, lonelyplanet etc, welke me vertellen dat je voor overstappen alleen maar een doorreis moet aan kunnen tonen (wat ik kan want m'n eindbestemming ligt in een ander land), mits ik het juiste visum heb. Het verhaal van die mensen die problemen kregen, hoorde ik bij een reisbureau waar ik info ging halen. Die vertelde me dus niet dat zij waarschijnlijk een toeristenvisum had, waar een retourtje inderdaad verplicht bij is. Ik heb een Occupational trainee visum voor 12 maanden dus ik ben niet verplicht een retourticket te kopen, omdat het een studentenvisum is.

Ik ben er dus uit, maar alsnog bedankt! :)
pi_111408048
Naar aanleiding van de pillen vraag: ik heb een aantal vitamine rotzooi wat ik mee wil nemen naar Amerika (KLM), kan dat in de gewone bagage (niet handbagage)? Of gaan ze in Amerika moeilijk doen over wat erin zit? :')
pi_111408513
Nee, dat boei ze niet. Ik heb ook altijd dat spul en proteine shit bij me voor de fitness en dat vinden ze geen probleem.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111409403
Nice, dank je :D
pi_111415532
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 05:20 schreef jaco het volgende:
Het is onduidelijk welk verhaal TS over Hong Kong heeft gehoord en of dit uberhaupt waar was. Het lijkt alsof iemand zonder retour of doorreis ticket Hong Kong probeerde binnen te komen. Dit zou inderdaad wel eens problemen kunnen opleveren. Hong Kong is zo klein dat je het als toerist in een paar dagen wel gezien hebt.
En zo niet, dan is je geld wel op. :')

Maar inderdaad, je mag toch hopen dat visumcontroles aan het begin van de reis al gedaan worden, anders heeft je airline nog steeds een probleem als je terug moet..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111416204
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 07:34 schreef Dikketroela het volgende:
Naar aanleiding van de pillen vraag: ik heb een aantal vitamine rotzooi wat ik mee wil nemen naar Amerika (KLM), kan dat in de gewone bagage (niet handbagage)? Of gaan ze in Amerika moeilijk doen over wat erin zit? :')
ik heb altijd een hele nood apotheek er bij, paracetamol, ibuprofen, norrit, diarree remmers, rennies. in het begin gebruikte ik nog de originele doosjes, maar om plaats te besparen heb ik die in een klein assortie doosje bij me. nog nooit vragen over gehad.
volgens mij krijg je die ook, alleen als de drugshond op je reageert.
pi_111475076
Als je naar Amerika wilt, moet minimaal een iemand van de groep 18 zijn als ik goed heb.

Hier van uitgaande, moet deze persoon 18 zijn bij de boeking of bij het moment van vertrek?
pi_111535991
Ik had even een vraagje over het volgende,

Momenteel verblijf ik in China en DVD's en dergelijke zijn hier allemaal spotgoedkoop (een euro voor de nieuwste bioscoop films). Nou had ik echter begrepen dat je deze niet mee terug mag nemen naar Nederland. Mijn vraag is hoe strict is hier men in en kan het je een boete opleveren als je deze toch meeneemt of worden ze bijvoorbeeld alleen in beslag genomen? Ik zou namelijk graag een aardig aantal willen meenemen (vooral series, de hele set Lost s1 t/m s6 is hier net tien euro en in Nederland al gauw 150 denk ik zo?) mocht ik nou pech hebben en worden ze in beslag genomen kan ik hier wel mee leven maar ik wil verder geen boete of dergelijke riskeren. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
pi_111536951
die films zijn uiteraard illegaal in Nederland, maar op zich, tot nu toe heb ik maar een keert controle gehad, in de paar jaar dat ik veel voor mijn werk vlieg.
Volgens mij ligt het er een beetje aan wat voor drama je er van maakt, ben je helemaal hyper nerveus, petje scheef achterste voren op je hoofd, etc. als je door het groene poortje naar buiten loopt dan wordt je waarschijnlijk gevraagd je koffer te openen.

Maak je, je gewoon niet druk, want je weet dat als je door de douane loopt, je, je voor de domme houdt, je er van af komt met inbeslagname en een waarschuwing. Dan wordt je waarschijnlijk niet aangehouden.

Maar mijn tip, rip de films gewoon en zet ze op je Laptop. en dump de blueray's/DVD's ; probleem opgelost.
pi_111538311
Nerveus word ik er verder niet van het gaat me er meer om of je meteen een boete aangesmeerd krijgt of dat ze alleen in beslag worden genomen. Dat laatste kan me namelijk niet zoveel schelen maar ik zit er niet op te wachten dat de douane me ineens een boete van weet ik hoeveel euro geeft. In ieder geval bedankt voor de tip voorlopig ga ik nog niet terug maar ik waag het er wel op als het zover is. Het rippen is te overwegen maar een collectie van een serie staat natuurlijk leuker als je de originele dozen erbij hebt. ;)
  maandag 14 mei 2012 @ 17:03:35 #61
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_111538711
Heerlijk weer met Ryanair gevlogen. :')

Alle Priority mensen netjes eerst door het poortje laten, vervolgens moeten ze buiten wachten tot ze naar het vliegtuig moeten lopen. Iedereen dus netjes in de rij staan, vervolgens laat Ryanair al voordat de rij mag lopen de rest van de mensen naar buiten (uitgang naar buiten zit halverwege de 'rij'), waardoor natuurlijk niemand fatsoenlijk in die rij aansluit en daardoor alle Priority mensen vervolgens alsnog achteraan staan. Daar betaal je dan geld voor. :') !!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 14 mei 2012 @ 17:26:43 #62
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111539667
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:03 schreef boem-dikkie het volgende:
Heerlijk weer met Ryanair gevlogen. :')

Alle Priority mensen netjes eerst door het poortje laten, vervolgens moeten ze buiten wachten tot ze naar het vliegtuig moeten lopen. Iedereen dus netjes in de rij staan, vervolgens laat Ryanair al voordat de rij mag lopen de rest van de mensen naar buiten (uitgang naar buiten zit halverwege de 'rij'), waardoor natuurlijk niemand fatsoenlijk in die rij aansluit en daardoor alle Priority mensen vervolgens alsnog achteraan staan. Daar betaal je dan geld voor. :') !!
Weeze? :D Daar lieten ze laatst priority eerst in de bus stappen, om vervolgens de rest ook erbij te laten :|W
pi_111543662
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:55 schreef FUUUU het volgende:
Nerveus word ik er verder niet van het gaat me er meer om of je meteen een boete aangesmeerd krijgt of dat ze alleen in beslag worden genomen. Dat laatste kan me namelijk niet zoveel schelen maar ik zit er niet op te wachten dat de douane me ineens een boete van weet ik hoeveel euro geeft. In ieder geval bedankt voor de tip voorlopig ga ik nog niet terug maar ik waag het er wel op als het zover is. Het rippen is te overwegen maar een collectie van een serie staat natuurlijk leuker als je de originele dozen erbij hebt. ;)
Je mag 3 DVDs meenemen voor eigen gebruik, zonder sancties. Daarna ligt het eraan wat je meeneemt:

Toegestaan voor ‘eigen gebruik’
3 stuks/dragers
Transactie ex art. 74 Sr door uitsluitend afstand doen
1 t/m 25 stuks
Transactie ex art. 74 Sr en afstand doen
26–40 stuks ¤ 270
41–50 stuks ¤ 330
51–100 stuks ¤ 800
101–200 stuks ¤ 1.400
201–300 stuks ¤ 1.900
301–500 stuks ¤ 2.200
501–800 stuks ¤ 2.800
801–1000 stuks ¤ 3.200
Dagvaarden
> 1000 stuks

T/m 25 stuks is dus alleen inbeslagname mocht je 'gepakt' worden.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2011-22925.html
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_111543934
Dat is nou precies waar ik naar op zoek was. Meer als 25 stuks was ik sowieso niet van plan mee te nemen dus ik zal als het zover is wel kijken wat ik graag mee wil nemen. Bedankt!
pi_111544040
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:03 schreef FUUUU het volgende:
Dat is nou precies waar ik naar op zoek was. Meer als 25 stuks was ik sowieso niet van plan mee te nemen dus ik zal als het zover is wel kijken wat ik graag mee wil nemen. Bedankt!
Let op dat '3 stuks' in wezen '3 films/afleveringen' is. In het geval van je Lost-boxen telt dus elke aflevering als 1 stuk mee.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_111549578
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Weeze? :D Daar lieten ze laatst priority eerst in de bus stappen, om vervolgens de rest ook erbij te laten :|W
ik vind dat hele priority boarding zo'n bullshit. Ik heb het toen ooit in Gironna gehad, dat er nog niemand met een Finish vlag bij het vliegtuig staat. sta je daar tussen een kudde bejaarde dwergen die perse bij de nooduitgang moeten zitten op een vlucht van één uur. En het dan op een sprintje zetten als blijkt dat iemand die wat langer is grotere passen zet.
  Eindredactie Games maandag 14 mei 2012 @ 21:28:30 #67
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_111552660
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:03 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

ik heb altijd een hele nood apotheek er bij, paracetamol, ibuprofen, norrit, diarree remmers, rennies. in het begin gebruikte ik nog de originele doosjes, maar om plaats te besparen heb ik die in een klein assortie doosje bij me. nog nooit vragen over gehad.
volgens mij krijg je die ook, alleen als de drugshond op je reageert.
een drugshond is getraind op 1 soort drugs, dus of coke of wiet etc. een drugshond reageert niet op jouw paracetamolletjes, dat ruikt net iets anders dan coke ;)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 14 mei 2012 @ 21:39:56 #68
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111553479
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:05 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Let op dat '3 stuks' in wezen '3 films/afleveringen' is. In het geval van je Lost-boxen telt dus elke aflevering als 1 stuk mee.
Dat is wel en belangrijk punt inderdaad om even de vraagsteller te laten weten.

Neemt niet weg dat het tegenwoordig niet eens meer in mij opkomt om in de Aziatische landen DVD's met films, series of muziek te kopen, niet dat ik de kans groot acht dat ik bij de douane aangehouden zal worden, dat is in 10 jaar 1x gebeurd en alleen omdat een mafkees voor mij zo zenuwachtig was en traag ging lopen dat het daardoor leek dat ik bij die persoon hoorde, maar gewoon om het feit dat het niet zo heel moeilijk is om deze films of series in Nederland zonder kosten te verkrijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111553768
quote:
4s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:28 schreef donald_dick het volgende:

[..]

een drugshond is getraind op 1 soort drugs, dus of coke of wiet etc. een drugshond reageert niet op jouw paracetamolletjes, dat ruikt net iets anders dan coke ;)
ik doelde ook niet op dat de drugshond aansloeg op de paracetamollekes. ;)
pi_111634924
Hebben mensen hier ervaring met germanwings? Vlieg woensdag naar Moskou en wil als het kan alleen handbagage meenemeb. Ben voor een feestje een smoking nodig, die ik in een extra kledingtas mee wil. Daarnaast wijkt hun handbagage norm qua formaat af van de norm, waardoor de tas die ik mee neem er net niet in past (volume is wel minder). Zijn ze bij germanwings hier een beetje soepel in?
pi_111641435
Ik wil vanavond online inchecken. Moet je je bagage ook inchecken, of is dat alleen voor extra bagage?
pi_111642098
welke maatschappij Hw?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 16 mei 2012 @ 21:35:11 #73
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_111642580
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dit was in Almeria maar wat jij zegt ook al eens meegemaakt inderdaad.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:03:11 #74
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_111643743
quote:
Houdt u er rekening mee dat vanaf 13 januari 2012 vluchten van Boedapest naar Weeze / Düsseldorf (NRN) van en naar Dortmund (DTM) Airport zullen vliegen.
Wanneer ik een ticket van Weeze naar Boedapest wil boeken, staat er dit.
Betekent dit dat ik vanaf Dortmund vlieg, of een tussenlanding of wat eigenlijk.
Wel raar dan, want Boedapest staat nog steeds in het lijstje van bestemmingen.

edit: Ja vanaf Dortmund dus.

[ Bericht 7% gewijzigd door Loontjah op 16-05-2012 22:17:37 ]
Sappig !!
pi_111644017
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
welke maatschappij Hw?
united airlines
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: