We hebben de bouwvergunning sinds februari. het moet ook 2 maanden aangeschreven staan met een bord em zo. die tijd is nu ook bijna voorbij.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:51 schreef Barreltje het volgende:
teveel schrijven hoeft niet. als er maar foto's gepost worden!
succes!
het gedonder met de gemeente inmiddels opgelost?
De kavel is voor mij alleenquote:Op zondag 22 april 2012 11:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Na een topic over een huis bouwen in Noorwegen, hebben we nu dus ook een topic over het bouwen in Frankrijk ! Gaaf project hoor !![]()
Na mijn idee is het ook niet een bepaald klein huis geworden ! Wat een kavel en wat een woonoppervlakte. Prefab houd in dat het hele huis opgetrokken wordt in houtskeletbouw ? Of hoe moet ik dat zien ?
Moet je de kavel nog met meerdere bewoners delen ? Of is de hele kavel voor jou alleen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is inderdaad een houtskeletbouwhuis. de muren worden van te voren in een fabriek al compleet gemonteerd en van alles voorzien wat er van te voren inkan. Dat houdt in:
Ramen, Isolatie, leidingen (elec, verwarming, water en lucht) zelfs de ruwe afwerking zit er al op.
Het huis staat in 2 dagen (ik denk 3) daarna wordt alles verder afgewerkt in 12 weken tijd
De isolatie is ook van hout (geperste vezels), en al het gebruikte hout, in welke vorm ook, is 100 % zuiver. Dit betekent dat er geen gerecycled hout gebruikt wordt dat bijv. lijm/verfresten kan bevatten.
Filmpje: Huisopbouw in 1 dagThere are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Het gele vlak is ons lapje grond, het witte vlak is waar het huis komt. de garage komt in de hoek linksboven.quote:Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef Teslynd het volgende:
Komt het huis in het witte vlak in het gele vlak? Bijna direct achter een ander huis? Dan kan ik zijn moeite met je schuur wel voorstellen.
Ik heb wat moeite met de plattegronden lezen.
De foto's zie ik beter. Je zou een trap van de garage naar het terras kunnen nemen.
Dankquote:
Dank zal het aanpassen. Staat overigens geen geheime info inquote:Op zondag 22 april 2012 23:31 schreef Bouwclone het volgende:
Tof project![]()
Flinke lap grond daar, lekker. Wij moeten het met minder eigen grond doen, maar kunnen wel direct het bos inlopen vanuit de tuin.
Ik ben benieuwd naar je electriciteitsplan, daar ben ik nog niet echt mee bezig geweest en wat inspiratie kan geen kwaad
PS pic daar staat je volledige naam en adres op, wil je dat echt online hebben?
ik heb "veel" tijd klopt en daar is helaas een vervelende oorzaak voor. (Burn-out)quote:Op maandag 23 april 2012 11:20 schreef RanTheMan het volgende:
HA CRV zo'n project en dan nog zoveel tijd voor WF en wijn kopen, goed bezig
Wat betreft Electroplanquote:Op zondag 22 april 2012 23:31 schreef Bouwclone het volgende:
Tof project![]()
Flinke lap grond daar, lekker. Wij moeten het met minder eigen grond doen, maar kunnen wel direct het bos inlopen vanuit de tuin.
Ik ben benieuwd naar je electriciteitsplan, daar ben ik nog niet echt mee bezig geweest en wat inspiratie kan geen kwaad
Anders werd de OP zo langquote:Op maandag 23 april 2012 11:29 schreef RanTheMan het volgende:
ik vind het een mooi projectje CRV... Keep us Posted (maar dan wel met de afbeeldingen direct in de post, nu moest ik zo ongelooflijk veel klikken
In KW geldt de regel, hoe meer foto's hoe beterquote:Op maandag 23 april 2012 11:34 schreef crv het volgende:
[..]
Anders werd de OP zo lang![]()
en je mag best wat moeite doen
Sleuteloverdracht is gepland op 22 decemberquote:Op maandag 23 april 2012 11:39 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
In KW geldt de regel, hoe meer foto's hoe beterMaar wanneer hoop je er te kunnen wonen?
Das geweldig, wij hebben ook niets aan de achterkant. Achtertuin eindigt bij beekje en via het land van de boer komen we zo in het bosquote:Op zondag 22 april 2012 23:31 schreef Bouwclone het volgende:
Tof project![]()
Thanksquote:Op maandag 23 april 2012 18:17 schreef Vonkenboer het volgende:
TS ?, Op jou verzoek heb ik even enkele linkjes aangepast in de OP
Controleer je even of het helemaal klopt ?
Dat dacht je buurman ook en nu gaat hij tegen jou aan kijken en rij jij elke dag langs zijn huis.quote:Op maandag 23 april 2012 12:22 schreef crv het volgende:
[..]
Das geweldig, wij hebben ook niets aan de achterkant. Achtertuin eindigt bij beekje en via het land van de boer komen we zo in het bos
[ afbeelding ]
Garantie tot de drempel natuurlijk, maar het is een kleine gemeente en in principe wordt er achter dus niets uitgebreid. En ik heb altijd uitzicht tot de beekquote:Op maandag 23 april 2012 21:01 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat dacht je buurman ook en nu gaat hij tegen jou aan kijken en rij jij elke dag langs zijn huis.
Wel fijn die ruimte als je naar buiten kijkt. Tot noch toe heb ik nooit buren vlak voor de ramen gehad. Zorgt dat beekje nog voor verrassingen met seizoensstijgingen?
badeendjequote:Op maandag 23 april 2012 23:26 schreef Pisces29 het volgende:
crv!Le Baguette
Wat gaaf dit topic, ik ga meelezen!
zal ik zeker proberenquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:36 schreef jdel het volgende:
Gaaf topic dit, leuk dat je het wilt posten.
Ik hoop dat je regelmatig updates geeft, niet alleen plaatjes maar ook uitleg en wat info over de eventuele struikelblokken daar zowel bij het bouwen, inrichten als alle rompslomp eromheen.
Vind dat heel interessant.
Succes in ieder geval.
Extra muurtjequote:Op dinsdag 24 april 2012 22:14 schreef crv het volgende:
Ik zit mijn kop suf te denken hoe wij het voor elkaar kunnen krijgen toch een grotere kelder onder het terras te krijgen zonder dat de bouwcontroleurs het te weten krijgen
Dan wordt het een "secret cellar". Nee het moet dan worden zoals gepland. dus 5 meter diep en 14 meter langquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:27 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Extra muurtje
Een geluk in Noorwegen, daar "controleer" je gewoon zelf. Met andere woorden, als je vind dat je bouwwerk klaar is dan stuur je een brief of e-mail naar de gemeente met een "klaarmelding".
quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:45 schreef Teslynd het volgende:
Kan je het niet als atoombunker brengen? Beetje onder Zwitserse invloed verkerend en door hun aangestoken.
quote:Op donderdag 26 april 2012 09:02 schreef jdel het volgende:
Klinkt allemaal goed!
Nog een uurtje en dan heb je de offerte
dat Hoop ik ook, vandaag ook nog niets.quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:47 schreef jdel het volgende:
Frankrijk he, daar zijn ze volgens mij niet altijd even stipt
Hopelijk heb je hem snel!
Ik was ook wel erg duidelijk, en het is niet de eerste keer dat ik hem belquote:
hinkt hij daarom???quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:34 schreef crv het volgende:
[..]
Ik was ook wel erg duidelijk, en het is niet de eerste keer dat ik hem bel
nee, het is meer een verbastering van zijn duitse naam. Het is een ook duitse keukenfirma.en de eigenaar is Mandemakersquote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:40 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
hinkt hij daarom???of heb je daar niets mee te maken
Het is leemgrond, Maar het is behoorlijk wat werk en de grond is hellend.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:50 schreef fietsie het volgende:
Is de grond erg zwaar / rotsachtig in dat gebied, dat er zulke bedragen aan hangen?
Want ik begreep dat de "prijs van arbeid" in het oosten van Frankrijk juist relatief laag is...
Dat Magquote:Op donderdag 3 mei 2012 10:09 schreef RanTheMan het volgende:
Tsja het zijn enorme bedragen, maar het is voor de meesten denk ik hier moeilijk in perspectief te plaatsen les alpes du rhone is natuurlijk iets anders dan een nederlandse polder
Mag ik zo vrij zijn te vragen waar je op had gerekend? En waar bijvoorbeeld die 54K precies in gaat zitten?
per departement verschillend, maar wordt wel steeds strenger. Hangt van de wijzigingen af.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:11 schreef RanTheMan het volgende:
Dat is wel vervelend zeg.. Hoe streng zijn ze in frankrijk dan tav de afmetingen in de bouwvergunning?
dwars op het dak boven de slaapkamer zit ook een schuine punt. Zoals ik het begrijp moet die steunen op de wanden in de slaapkamer.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:18 schreef RanTheMan het volgende:
Maar hebben ze niet aangegeven waarom ze de aanpassing van de oorspronkelijke maten hebben afgeweken?
Ik neem aan dat je een variatie van een standaard prefab huis hebt? Vanwaar dan de wijziging
ze hebben gewoon zitten kutten en niet goed getekend in het begin (mei 2011)quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:41 schreef RanTheMan het volgende:
en toch begrijp ik het niet.. Ik neem aan dat die huizen eigenlijk allemaal standaard zijn in prefab en dat je kan kiezen uit ene paar varianten en dan evt daarop en persoonlijke touch geven? hoe kan het dan dat ze opeens met zo'n enorme wijziging komen?
Blijft vreemd
Afzuigkap was eerst een dubbele Gaggenau. Die vonden we zelf eigenlijk te kolossaal.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:22 schreef SV-tje het volgende:
Is het in het echt straks ook zo dat je naast je kookplaat nog domino apparatuur hebt (de 2 smalle zwarte elementen op het kookeiland). Dan zou ik er voor zorgen dat je afzuigkap minstens zo breed (maar bij voorkeur breder) is als het totaal van de elementen. Verder een mooie grote keuken
over de hele benedenverdieping komen dezelfde plavuizen zoals in de OP staan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:24 schreef RanTheMan het volgende:
ik hoop wel dat je niet zo'n zwembad vloer neemt
en heb je die 2 bovenkastjes echt nodig? denk dat zonder nog mooier lijkt... maar dat is persoonlijk...
Tja smaken verschillenquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:32 schreef jdel het volgende:
Ik ben meteen maar even gaan kijken welke tegels je gekozen had op de begane grond vloer, niet helemaal mijn smaak denk ik maar zal niet verkeerd staan. Welke afmetingen is dat?
Verder gaat de keuken heel mooi worden, al had ik het zonder bovenkastjes ook strakker gevonden.
Wij hebben hier ook recirculatie en 2 afzuigers van het centrale afzuigsysteem. Maar de lucht gaat bij ons nog wel eens langs de afzuigkap langs, afzuigkap is even breed als de kookplaat+domino. Maar bij ons is de domino de grill dus heeft meer afzuiging nodig. Dus ik hoop dat het bij jullie gaat lukken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:21 schreef crv het volgende:
[..]
Afzuigkap was eerst een dubbele Gaggenau. Die vonden we zelf eigenlijk te kolossaal.
Aangezien we de lucht niet naar buiten kunnen afvoeren moesten we naar een ander systeem ("Umluft" op duits)
Dit systeem is minder efficient normaal gesproken. Er is echter nu een Siemens met extra cleaner die nu hetzelfde presteert.
Hij is een stuk krachtiger en daarmee nemen we de gok dat we het redden. Sowieso zitten er in de ruimte ook nog andere afzuigsystemen van de luchtverversing/verwarming.
Wat betreft de wasbak vonden wij dit de beste oplossing vanuit praktisch en estetisch opzicht.
Uit eigen ervaring loop je niet continue naar de kraan (althans wij niet)![]()
De domino elementen zijn een inductie wok en nog extra inductie plaat, meer voor sausje e.d. dus die hebben ook niet veel afzuiging nodig.
De kookplaat is een Gaggenau CX 480
Dit is 1 groot inductiekookveld, geweldig
Wij hopen ook dat het gaat lukken, voordeel is wel dat de keuken heel groot is en ook natuurlijk de extra afzuiging in de ruimte voor recirculatie, ik denk dat het voldoende is. de afzuigkap heeft ongeveer 850 W en de "cleaner" schijnt een nieuw systeem te zijn waardoor hetzelfde resultaat bereikt als bij gewone afzuigsystmen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:15 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hebben hier ook recirculatie en 2 afzuigers van het centrale afzuigsysteem. Maar de lucht gaat bij ons nog wel eens langs de afzuigkap langs, afzuigkap is even breed als de kookplaat+domino. Maar bij ons is de domino de grill dus heeft meer afzuiging nodig. Dus ik hoop dat het bij jullie gaat lukken.
Maar welke maat worden de tegels?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:55 schreef crv het volgende:
[..]
Tja smaken verschillen![]()
Ook wat betreft de kastjes
Denk dat het eindresultaat er nog vele malen beter uitziet dan zo'n schets
Zo groot mogelijk en dat is geloof ik 40x60quote:
quote:
Heb je wél een huisnummer nodig, vermoed ik.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:09 schreef crv het volgende:
Van het weekend hebben we nog eens alles doorgenomen om komende maandag goed voorbereid te zijn.
Van de week naar de gemeente om te vragen hoe het zit met aanvraag van stroom, water, telecom en vooral ook Brievenbus. Heb gehoord dat dat laatste makkelijk is en dat je zo'n ding zelf moet kopen bij de bouwmarkt.
ik zelf ookquote:Op maandag 14 mei 2012 11:13 schreef RanTheMan het volgende:
40% overschrijding en je moet nog daar heen waar allemaal mooie dure opties worden aangedragen, waar je toch weer over gaat twijfelen, en dan moet het huis nog gebouwd worden waar de post onvoorzien ook nog om de hoek komt kijken...
Ik heb medelijden met je portemonnee crv
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:06 schreef Bouwclone het volgende:
Aanvraag van stroom kregen wij gister nog een onaangename verrassing van. Of we even ca 3000¤ over wilden maken aub. Dacht dat het maar 900 was, maar nee, dat was voor de bouwstroom en komt er bovenop.
Als die 'kleine' onvoorziene bedragen hakken er best wel in.
zit niet te adverteren in mijn topicquote:Op zondag 3 juni 2012 17:44 schreef AnneX het volgende:
Hebben jullie gezien wat een mooie huizen Mmach mee helpt bouwen ?
MMach & Laurette herbouwden een huisje (deel 7 -meubels maken)
/ vanaf post 189
Ze zijn natuurlijk niet licht, maar hier draaien ramen en deuren sowieso naar binnen open. Het zijn draaikiepramen en deuren.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:10 schreef Teslynd het volgende:
Mag je in die raamkozijnen boren? Hoe zwaar zijn de ramen met drievoudig glas eigenlijk, kunnen ze gewoon opgezwaaid blijven?
Je koopt het in principe sleutelklaar, maar het staat je vrij dingen eruit te halen en zelf doen.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Aan die prijzen te zien draaien ze jou een poot uit![]()
Wil je zelf nog iets doen, of word het sleutelklaar opgeleverd ?
Het is een duitse bouwfirmaquote:Op zondag 3 juni 2012 22:42 schreef KeimpeHart het volgende:
Spijtig wel dat het later door Fransen afgepakt is, nadat Duitsland de WOII verloor. Zit je alsnog met Fransen opgescheept.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:02 schreef AnneX het volgende:
Nou ... Eerlijk gezegd vind ik het nogal 60-ties pastel tinten.
Óf is dat weer " in" en ben ik "uit" ?
Zoals Vonkenboer en anderen en ikzelf: tot 120 cm hoog tegelen en dan stuccen.
En kies kleur in details als accesoires en linnengoed etc.
P.S. De kreet 'kippenslachterij' is fok-historisch verantwoord voor volledig betegelde toilet- en badruimten.
ja, in Engeland zie je dat nog steeds in de tv- bouwprogr.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:10 schreef crv het volgende:
[..]Ik vind juist die half betegelde ruimtes zo UIT de oudheid.
In NL zag je tot voor kort dat iedereen zijn badkamer met 1 soort tegel op de muur en ergesn op hoogte een stripje.
Wij hebben geen last van die damp.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
ja, in Engeland zie je dat nog steeds in de tv- bouwprogr.
Halve hoogte betegelen is ook praktisch bedoeld.
Kalk stuc neemt waterdamp op / ademt en tegels niet.
Smaak etc...
als je van die saaie hollandse eentonige badkamertegels hebt dan kan ik me dat voorstellenquote:Op donderdag 7 juni 2012 17:04 schreef Teslynd het volgende:
Ik was niets blij toen bleek dat bij groot onderhoud de badkamer tot het plafond betegeld was. 't Is inderdaad een "kippenslachterij" geworden, het heeft nog steeds iets benauwends. En de scheuren in het beton krijg je er natuurlijk niet definitief mee weg.
Ik denk net als bij clone.quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:49 schreef Teslynd het volgende:
Komen bij jou dan wel de zware betonplaten thuisbezorgd?
Hoe zijn die houten muren?
idem, Wij hebben de opstellingen in het echt gezien en diequote:Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef ArnosL het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoe die tegels er uiteindelijk in je badkamer uit zien. Vanaf dit plaatje zou ik ze zelf nooit gekozen hebben namelijk, maar soms ziet het er dan verrassend goed uit
hij is totaal 32 of 36 cm dik iddquote:Op donderdag 21 juni 2012 16:02 schreef Bouwclone het volgende:
Dank voor de uitleg hier crv
Die doorsnede heeft 16cm isolatie én 16cm massief hout!?
Yep en veel meer.quote:
en hier kreeg je geen vreemde gedachtes bij? Wanneer ben jij voor het laatst in een bouwmarkt geweest ?quote:Op zondag 3 juni 2012 22:20 schreef crv het volgende:
Vervolgens ook nagedacht over verlichting in keuken en badkamers. Spots inclusief voorbereiding kosten 155 euro per stuk, we hebben er 15 nodig dus tel uit je winst
De uitvoering wordt hoe dan ook edelstaal
[ afbeelding ]
Ik kom regelmatig in de bouwmarkt, maar we praten hier niet over bouwmarkt tegels.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:06 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
en hier kreeg je geen vreemde gedachtes bij? Wanneer ben jij voor het laatst in een bouwmarkt geweest ?
Het is een mooi project,maar er word je idd naar mijn idee echt een poot uitgedraaid. Geen wonder dat je mega over de begroting heen gaat.
dan wordt het eindresultaat schrikken voor je, wij hebben redelijk wat rijen groen derin zittenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:47 schreef Teslynd het volgende:
Door oogafwijking kan ik daar helemaal niet tegen en ga voor de ouderwetse vierkante melkwitte. Heb al een hekel aan de gevlamde bijna-witte die er zijn (net of ik zo vlekkerig zie en m'n ogen nog wat slechter geworden zijn). Maar ik zie wel wat je bedoelt. En me er iets bij voorstellen kan inderdaad problemen geven. Dus bedankt voor deze "praktijk"-foto. Die groene streep vind ik qua kleur wat minder. Zou hem minder fel gekozen hebben.
O, ik zie nu pas dat het erg brede tegels zijn.
wij hebben ook een vrij neutrale smaak, maar in ons oude huis in NL hadden we het doldwaze idee om pinguin tegels in het toilet te doen.Altijd al een saaie ruimte en we zijn toen ook pinguins gaan sparenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 07:53 schreef HerrPiet het volgende:
Dan is onze badkamer maar saaiMaar het ziet er wel cool. Hoewel ik het zelf nooit zou kiezen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn vriendin en ik allebei een vrij neutrale smaak hebben.
Ben wel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat!
Keuken wordt niet super landelijk. Moest nog steeds wat schetsen uploaden dus bij deze een goede gelegenheid. Eigenlijk een standaard keuken, met uitgebreide apparatuur.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 07:49 schreef HerrPiet het volgende:
[..]
Aah ja ik heb het gezien. Even je topic opgezocht. Huis in Frankrijk, ook leuk ;-)
Wasbak ziet er netjes uit die je gekozen hebt. Blijft die witte zijkant dan zichtbaar? Dan wordt het vast een landelijke keuken?
Alles Laden behalve boven de Ovenquote:
Bakplaat past er een beetje in, maar dat is altijd een probleemquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:51 schreef Teslynd het volgende:
Ingewikkeld die spoelbak. Ik ben voor twee rechthoekige waar je de bakplaat en het rek van het gasstel in kwijt kan.
He, de bakken steken boven het aanrecht uit.
Hebben jullie daar wel extra grote afdruiprekken met wateropvangblad eronder?
Die giraffentegels zijn wel grappig, maar erg definitief als tegel. Was die er niet met iets neutralers dan kinderplaatjes? De kleuren zijn verder best te pruimen, maar er moet wel iets bij om niet vreselijk saai te worden.
die pinguins die we hadden gingen nooit vervelen. Ik denk ook dat het afhangt hoe je ermee omgaat.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:08 schreef Teslynd het volgende:
Die gorilla ga je op den duur van gruwen. Het gaat niet om het serieuze, maar om het kinder-/kinderachtige plaatje waar je snel overheen gegroeid bent.
Heb mijn eigen gootsteen even nagemeten. Die is 40 x 36 (de vorige was 36 x 36, echt te klein vind ik). Maar in oude huizen zie je ze soms van maar 3 minitegeltjes hoog, nog dicht bij het principe van de uitstortsteen. Maar ik ben opgegroeid met een originele Bruynzeelkeuken. Granieten aanrecht een een goodsteen over de hele oppervlakte van het aanrechtdeel. Zal dus 60 x 50 geweest zijn (of 55 x 45?). Daar kon echt alles in. Afwassen deden we me twee teiltjes en je kon dan nog gebruk maken van de afvoer.
Sinds Ikea bereikbaar is, kijk ik naar afvoeren. Want Ikea heeft afgrijselijke, die zijn veel te groot. Er kan van alles meegezogen worden. In de Nederlandse standaard-wastafel verdwijnen je lenzen niet. Wel in de keuken, daar zijn de gaatjes net iets groter.
Even reageren( en ook teruggekeken).quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:52 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk dat de giraffes ook best lang leuk blijven. Maar die aap is een grapje van het type dat het niet lang houdt. Heb nog even teruggekeken. Dat lage bad begrijp ik niet. Er zijn ook verzonken baden. Dat is toch een enge instap? Want aan de andere kant van het muurtje is het wèl diep.
We hebben over een verzonken bad gesproken, was een mogeijkheid.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:52 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk dat de giraffes ook best lang leuk blijven. Maar die aap is een grapje van het type dat het niet lang houdt. Heb nog even teruggekeken. Dat lage bad begrijp ik niet. Er zijn ook verzonken baden. Dat is toch een enge instap? Want aan de andere kant van het muurtje is het wèl diep.
ik stap nu al 6 jaar zo uit mijn douche en dat is te doen, en ben het gewendquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Even reageren( en ook teruggekeken).
WIj hebben dik 20 jaar zó in bad gestapt.![]()
In een kleinereruimte, was dat ook niet zo'n ruimteslorpend ding.
Compleet verzonken, vind ik weer eng.
De reden was praktisch: onder de verhoogde vloer moest de riolering etc. kwijt.
/ nvt. Dus stop topic kaap.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Is wel de bedoeling dat er in de toekomst iets van druiven komen, maar ook ander fruit en voor de rest gaan we er eerst wonen en dan plannen maken voor de tuinquote:Op maandag 16 juli 2012 22:16 schreef Teslynd het volgende:
O wijngaard! Je zit op een warme helling?
Ja ruimte genoeg idd. We weten globaal wat we willen, maar aangezien we even moeten sparen voor we het terras achter aan kunnen leggen, gaan we komend jaar maar eens op ons gemak nadenken en kijken hoe het met de zon en wind is. We willen uiteindelijk ooit ook eens een Zwembad/Jacuzzi maar daar moeten we voor steggelen bij burgemeester/buren/etc. beetje smeergeld en zoquote:Op maandag 16 juli 2012 23:02 schreef jdel het volgende:
Ah kijk aan, nu is het echt begonnen he!
Ben ook heel benieuwd wat je met de tuin gaat doen, er is in ieder geval ruimte genoeg voor heel wat leuks.
nee zijn eerst provisorische paaltjes in de grond geramd op de min of meer exacte locatie van het huis.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:44 schreef ArnosL het volgende:
Ze gaan eerst een gat graven en een paar weken later bepalen waar het huis precies moet staan. Hoort dat niet andersom?
bijna zoietsquote:Op zondag 29 juli 2012 05:50 schreef AnneX het volgende:
Het lijkt mij dat er eerst het een en ander aan grond verplaatst moet worden op de helling / heuvel.![]()
En dat daarna de precieze plaats wordt uitgemeten.
Zoiets?
Grond wordt niet afgevoerd, er is een licht "put/glooiing" op het land en die wordt weggewerkt. voor de rest verdeeld over de grond en een deel weer terug omdat er een meter ruimte rondom zit die weer volgestort wordt als de kelder staatquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:27 schreef AnneX het volgende:
De huizen - achter de graafmachines - lijken er wel in gefotoshopt![]()
Zooo strak en wit en rechte lijnen.
Elzasser alpen.
Wordt de grond (nog) afgevoerd of verwerkt in het terrein?
/ goed begin.
Dat aflopen valt op zich wel mee. Beetje gezichtsbedrog.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 00:25 schreef Teslynd het volgende:
Ja, dat loopt best af. Die witte huizen zien er akelig nieuw uit. Die felheid doet pijn aan de ogen.
Waarom zou je dat doen? Ik zou m'n huis namelijk zo dicht mogelijk bij de straat zetten, zodat ik een zo groot mogelijke achtertuin zou hebbenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:55 schreef vosss het volgende:
Waarom zet je dat huis niet in "de achtertuin" neer als ik vragen mag?
Royale tuin en dan zet je het huis vooraan tussen de andere huizen?
Bewuste keus of mocht je gewoon niet achter in de tuin bouwen?
bebouwbare zone is tot 50 meter uit de straat. Huis staat tot aan de bebouwbare zone.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:55 schreef vosss het volgende:
Waarom zet je dat huis niet in "de achtertuin" neer als ik vragen mag?
Royale tuin en dan zet je het huis vooraan tussen de andere huizen?
Bewuste keus of mocht je gewoon niet achter in de tuin bouwen?
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:31 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Ik zou m'n huis namelijk zo dicht mogelijk bij de straat zetten, zodat ik een zo groot mogelijke achtertuin zou hebben
ik zit al 30 meter van de straatquote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:56 schreef vosss het volgende:
Ja niet helemaal achteraan, maar gewoon een stukje verder van de straat af zegmaar.
Ja dat zag ik idd, dat was het betere sloopwerk.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:40 schreef Bouwclone het volgende:
Tof dat ze bij jou nu ook begonnen zijn!
Ben blij dat je slechts een glooing hebt met zand (of zacht materiaal in ieder geval), wij hebben 7 meter hoogteverschil van de straat totaan het bos, en er moest 800m3 rots opgeblazen worden.
In Zwitserland heb ik een paar keer op een licht naar buiten aflopend balkon gestaan. Dat voelt aan als die foto. Net of je gaat hellen en vallen. Dan krijg ik de neiging om me goed vast te houden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:51 schreef crv het volgende:
[..]
Dat aflopen valt op zich wel mee. Beetje gezichtsbedrog.
die witte huizen staan der toch al een paar jaar![]()
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:45 schreef Teslynd het volgende:
[..]
In Zwitserland heb ik een paar keer op een licht naar buiten aflopend balkon gestaan. Dat voelt aan als die foto. Net of je gaat hellen en vallen. Dan krijg ik de neiging om me goed vast te houden.
Is hier vrij normaal voor hoogte verschillen. Wij gaan ze ook gebruiken. zowel boven als onder de grondquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:13 schreef Teslynd het volgende:
Grote brokken in die muur. Daar bouwen ze grootschaliger dan bij ons.
de klok hier in het dorp is my worst nightmare (en niet alleen van mij.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:00 schreef Teslynd het volgende:
Nou, zo erg is het toch ook niet als de kerk op Silvesteravond de oude boze geesten wegjaagt? En het is maar 1x per jaar.
Op de foto's die je van Joey liet zien, herkende ik wat vakantiebeelden. Niet de lokatie, maar dat soort omgeving. Dat is plezierig zo dicht bij huis vakantie kunnen vieren.
ik durf bijna die van vanmiddag niet te postenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:01 schreef Teslynd het volgende:
Nóg zo'n vakantiefoto! En dan sta je bovenop een bergkopje uit te hijgen in de stoffige hete lucht. Als je de weg al kent en alle bosjes, weet je waar beter doorrijdt om de vochtiger boslucht te happen. Net of je drinkt.
Eerst even een update van gisteravondquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:16 schreef Teslynd het volgende:
Doe toch maar wel. Dan heb ik toch nog een beetje vakantie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De bouwstraat (waar de kranen komen is wat verder gevorderd.
Joey Inspecteert het Grindbed voor de fundering. Het laatste laagje is gestort. In deze grijze grindlaag komen nog drainage en electriciteitsleidingen
Van bovenaf
Hier komt onze watermeter
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Dank jequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:17 schreef marcb1974 het volgende:
Leuk topic, dit ga ik volgens.
Succes iig crv
In een ander naburig dorp hebben ze het wel geminderd (in ieder geval 's nachts)quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:30 schreef Teslynd het volgende:
O ja, dat kerkklokbeleid. Hoe komt het dat jullie dat niet stoppen kunnen? Ik ben opgegroeid met de dorpskerk die het halve uur één slag gaf en de hele uren het het aantal van het betreffende uur. Daar kan je best aan wennen. Zoals bij jullie is krankjorum. Doet me denken aan die fanatieke pater pastoor in Tilburg die dwangsommen over heeft voor het uitgebreid hard luiden van z'n kerkklokken.
Deze: http://www.volkskrant.nl/(...)s-vroeg-luiden.dhtml
Maak kennis met Harm Schilder: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)e-vragen-rsquo.dhtml
Ja, maar dit is the "french way" dus gaat wel goedkomen waarschijnlijkquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:52 schreef ArnosL het volgende:
Behoorlijke afwatering. Gaat dat tekeningetje voor je waterpomp niet vervagen? Lijkt me handiger dat ze daar een klein paaltje neer zetten oid, maar dat zal wel lastig zijn in het midden van een rijbaantje
eerste de Jura en het Zwarte woudquote:
ik begrijp je niet helemaal ?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:54 schreef Teslynd het volgende:
Dan moet er wel véél grond verzet worden.
Misschien al er een extra kelder/garage bij komt?
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:57 schreef Teslynd het volgende:
Sloeg op de toekomstige Pyreneeën in je achtertuin.
lief is tie he die kleinequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Och, wat is ie klein en schattig![]()
![]()
3xCEE 230V ? En 1 keer 3 fase 64A oid. ?
En zo te zien is daar tijdelijk een aardpen voor geslagen ?
lees je ook mee of kijk je enkel plaatjesquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:10 schreef AnneX het volgende:
Kabels![]()
En als het optrekje halverwege een glooiing staat , hoe loopt dan de afwatering?
hemelwaterafvoer en riolering?
Moet dat "gepompt" worden naar boven naar de doorgaande weg?
/ confuse
Nieuwbouwhuis in Frankrijk (Elzass)quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:25 schreef AnneX het volgende:
Lezen ?![]()
Plaatjes![]()
/ gaat terug naar start voor antwoord.
Het verbaast mij dat het op die manier gerealiseerd wordt; in Nederland wordt er altijd door het energiebedrijf een nieuwe tijdelijke hoofd-aansluiting gecreëerd; vaak wordt er door de aannemer een "waterput" geplaatst waar de hoofdaansluiting van het water en elektra tijdelijk gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:59 schreef crv het volgende:
[..]
lief is tie he die kleine![]()
Wat vind je van die aftakking bij de buren ?
Ja dat verbaasd mij ook best, maar dat is hier standaardquote:Op zondag 12 augustus 2012 10:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het verbaast mij dat het op die manier gerealiseerd wordt; in Nederland wordt er altijd door het energiebedrijf een nieuwe tijdelijke hoofd-aansluiting gecreëerd; vaak wordt er door de aannemer een "waterput" geplaatst waar de hoofdaansluiting van het water en elektra tijdelijk gemaakt wordt.
Elektra wordt dan weer aangesloten op een zwerfkast; en vaak wordt er een tijdelijke aardpin geslagen voor de aarding.
Ik vind het vreemd dat je daar gewoon met een zware (5x10 ? 5x16) neopreenkabel met een CEE stekker vanuit een kast aan straat (die er dan altijd gewoon is ?) een kabel tijdelijk zo over straat naar de zwerfkast op de bouw kan leggen
Dat houdt in dat ze in iedere straat op een paar plaatsen zo'n aftak-kast hebben staan ?quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:44 schreef crv het volgende:
[..]
Ja dat verbaasd mij ook best, maar dat is hier standaard![]()
Maar goed het is Frankrijk he![]()
Sommige dingen zijn belachelijk complex, andere weer belachelijk eenvoudig.
die creme kleurige kasten zijn normaal je meterkast voor stroom, water en gas.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat houdt in dat ze in iedere straat op een paar plaatsen zo'n aftak-kast hebben staan ?
Of hoe steekt dat eigenlijk in elkaar ?
3.9 to 4 meterquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:18 schreef Bouwclone het volgende:
Hoe smal is jouw toegangsweg eigenlijk? Ik vind mijn oprit van 4m al niet zo breed, maar dit lijkt nog smaller.
Maargoed, bij mij is het bergaf en er valt behoorlijk wat sneeuw in de winter, wat de toegang wat beperkt natuurlijk.
In ruil voor een doosje wijn ???quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:01 schreef crv het volgende:
zitten even in betweeen werk. binnenkort wordt de keldervloer gestort.
We zitten ook te wachten op het aansluiten van het water. Hopenlijk gebeurt dit niet op dezelfde dag dat ze de vloer willen storten. wat dan is er een uitdaging. Daar waar de watermeter komt is de put middenop de oprit. Denk niet dat de Franse Watermannetjes het fijn vinden als er continu een betonwagen over ze heen rijd![]()
Buiten dat willen de betonboertjes water op de bouwplaats. Nu het onzeker is of de wateraansluiting er al is, vragen ze of ik ervoor kan zorgen![]()
Aan de buren vragen of we een kuubje mogen lenen
een doosje wijn? Duur water dan, een kuub water kost iets all in 1,60 in nederland, in frankrijk mogelijk goedkoper omdat je t niet kan drinkenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
In ruil voor een doosje wijn ???
/ waar je toch vanaf wil...
Ik heb geen wijn waar ik vanaf wilquote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
In ruil voor een doosje wijn ???
/ waar je toch vanaf wil...
Is misschien een optiequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:47 schreef Teslynd het volgende:
Lenen? Ga je het later terugspuiten? Kan je best aanbieden: als ze op vakantie zijn, de komende jaren.
Ik denk het niet, ken er nu drie van de 4 direct omliggende. Zeker degene die ik laatst sprak is erg OK.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:50 schreef Bouwclone het volgende:
Zijn buren 'lastig' om wat te vragen daar dan?
waarom kan je water in Frankrijk niet drinkenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:19 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
een doosje wijn? Duur water dan, een kuub water kost iets all in 1,60 in nederland, in frankrijk mogelijk goedkoper omdat je t niet kan drinkenof iets duurder.. Maar dan nog, goedkope flesjes
ik dacht door de mate van chloor in bepaalde streken, maar goed, maakt verder ook niet uit.. Feit blijft dat een m3 water geen reet kostquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:40 schreef crv het volgende:
[..]
waarom kan je water in Frankrijk niet drinken
Ok, niu hier kun je het gewoon drinken. en chloor reinigt tochquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:57 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ik dacht door de mate van chloor in bepaalde streken, maar goed, maakt verder ook niet uit.. Feit blijft dat een m3 water geen reet kost
eens soort van michael jackson behandeling bedoel jequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:52 schreef crv het volgende:
[..]
Ok, niu hier kun je het gewoon drinken. en chloor reinigt toch
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:35 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
eens soort van michael jackson behandeling bedoel jeMaar dan van binnen
OK, ik woon misschien in een van de beschaafdere delen van Frankrijk. Waar we gaan wonen was het wel afgeraden om uit de kraan te drinken, maar dit had te maken met een pesticide verontreiniging een paar jaar terug. Sinds dit jaar zijn ze aangesloten op de waterzuivering waar ik hier ook op zit, dus das mooi op tijd opgelost. buiten dat hebben we onze eigen filtering en ontkalking aangebracht. We lateen een Actief Koolfilter installeren en ontkalken het water daarnaast ook nog, dit is nodig want het is KEIHARDquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:51 schreef Teslynd het volgende:
Ik weet niet anders dan dat Frankrijk (buiten de steden en zo) een van de landen is waar het kraantje niet automatisch drinkwater geeft. Is een waarschuwing voor vakantiegangers.
Ik wil denk ik best wat meer uitgeven. Helaas is de zolder niet zo hoog als we gehoopt hadden, maar wil toch isolatie onder de pannen. want we willen het natuurlijk als opslag gebruiken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook hardschuimplaten, maar ik weet zo snel niet of de isolatiewaardes daarvan net zo goed zijn als van glas/steen wol.
edit:
zoiets - http://www.nubouwen.nl/is(...)ckwool-bouwplaat-201
nee, maar het aanbrengen is zo'n K-werk, en het gaat om zo'n 140m2quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:08 schreef Teslynd het volgende:
Maar je laat glaswol toch niet onbedekt?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:14 schreef Teslynd het volgende:
Sorry, zag niet dat je het over het werk had. Dus luxekeuze tussen glaswol laten aanbrengen of isolatieplaten aanbrengen. Nog meer budgetoverschrijding.
Denk ook aan luchting tussen het dak en de isolatie. Ik heb 5cm aangehouden, de standaard hier.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:15 schreef crv het volgende:
[..]Maar dit kan ik plannen, hoeft niet meteen.
Overigens is het belangrijk dat het op zolder droog en vorstvrij is. dus het hoeft ook niet super geisoleerd te zijn denk ik
zodra ik even tijd heb ga ik je topic scannenquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:42 schreef RanTheMan het volgende:
@crv waarom geen pur isolatie? zie mijn topic...
bedoel je 5 cm "lucht" tussen dak en isolatie ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:45 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Denk ook aan luchting tussen het dak en de isolatie. Ik heb 5cm aangehouden, de standaard hier.
Maar als je gaat isoleren zou ik gewoon meteen een comfortabele hoeveelheid tegen het dak aan doen, anders heb je misschien later er nog een keer werk mee.
En als budget geen probleem is: er is (of komt binnenkort) een product op de markt dat op honing (ja, echt waar!) gebaseerd is, 4cm plaat heeft hetzelfde isolerende effect als ca. 40cm glaswol.
De Kelderboer is een duitse firmaquote:
quote:
Er is van te voren in ieder geval lekker gecommuniceerd tussen de verschillende firma'squote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:29 schreef crv het volgende:
[..]
De Kelderboer is een duitse firma
Maar ik ben nog een lijstje aan het maken van commentaar. Ze (WeberHaus) krijgen het nog wel even voor de kiezen
Dan is het Deutsche Gründlichkeitquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:29 schreef crv het volgende:
[..]
De Kelderboer is een duitse firma
Maar ik ben nog een lijstje aan het maken van commentaar. Ze (WeberHaus) krijgen het nog wel even voor de kiezen
Wel, als ze gewoon mijn franse aardmannetje de voorbereidingen hadden laten doen was het nog sneller gegaan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:19 schreef MPG het volgende:
[..]
Dan is het Deutsche Gründlichkeit.
Maare, zo vordert het wel gestaag, nietwaar?
De Communicatie verloopt deels via mij. Dat komt omdat ik de graafwerkzaamheden zelf moest regelen. De Kelder wordt in Opdracht van WeberHaus uitbesteed, is dus hun pakkie an.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er is van te voren in ieder geval lekker gecommuniceerd tussen de verschillende firma's![]()
dit is enkel de ruwbouw. alles wordt nog afgedicht en geisoleerdquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
smeren ze de buitenkant nog aan? of gok je dat het beton en dus de kelder wel 'waterdicht' is straks?
heb filmpjes gemaakt. Sommige delen binnen 2 minuten van vravhtwagen tot losstaandquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:15 schreef MPG het volgende:
Dat gaat wel rap zo, met die kant-en-klare megaLegoblokken.
Ik bedoel dan vooral de aansluiting van de wand op de keldervloer.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:22 schreef crv het volgende:
[..]
dit is enkel de ruwbouw. alles wordt nog afgedicht en geisoleerd
Alles wordt afgedichtquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik bedoel dan vooral de aansluiting van de wand op de keldervloer.
en mijn vrouw vindt het kleinquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:26 schreef AnneX het volgende:
Man, jullie kelder is groter dan ons huis![]()
Leuk hoor, dat het zo rap gaat.
Dat vond mijn vrouw ook voordat de wanden stonden.. "is dat alles!?" was haar reactie.quote:
quote:Op woensdag 5 september 2012 09:00 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Dat vond mijn vrouw ook voordat de wanden stonden.. "is dat alles!?" was haar reactie.
Waarschijnlijk nietquote:
quote:Op woensdag 5 september 2012 09:07 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet
Maar wacht maar tot de wanden staan, dan wordt het waarschijnlijk "oh, da's best ruim toch".
quote:"De kelderbouwer weet namelijk precies hoe/wat/waar en kent de gewenste kwaliteit van de huisbouwer"
quote:Op woensdag 5 september 2012 10:03 schreef crv het volgende:
Mijn aannemer voor grond en leidingwerk mocht de leidingen niet in de fundering voorbereiden want
[..]
[ afbeelding ]
Wat dacht je van zekeren, wanneer je op "hoogte" werkt. Bij het plaatsten van de plafondplaten liepen ze gewoon over de 13cm breede binnenwandjesquote:Op woensdag 5 september 2012 14:19 schreef exlurker het volgende:
Wat mij bij de foto's opvalt, is dat de Duitse montageploeg schijnbaar hardere koppen hebben dan de Hollanders, want hier ben je verplicht in het draaibereik van de kraan een helm te dragen.
meerdere zelfsquote:Op woensdag 5 september 2012 17:36 schreef Teslynd het volgende:
Eentje werkt met blote handen.
Filmpje heeft de upload-link.
20 September wordt ons huis in 1 dag gefrabiceerd (wij zijn bij wijze van uitzondering uitgenodigd om te kijken)quote:Op woensdag 5 september 2012 21:55 schreef ArnosL het volgende:
Gaat hard nu, ziet er goed uit![]()
Hoeveel weken duurt het nog voor je huis geleverd wordt?
quote:Op woensdag 5 september 2012 22:28 schreef Teslynd het volgende:
Tegenwoordig zie je op bouwfoto's de Dixie prominent in beeld.
Ik hoorde in de jaren '90 in Zwitserland dat de Waldfeste niet meer mochten omdat er niet meer wildgeplast mag worden en zeker door een grote groep. Dixies naar boven brengen zou geen optie zijn door de hoge kosten.
Catering does the trickquote:Op donderdag 6 september 2012 22:48 schreef crv het volgende:
Morgen worden de lichtschachten geplaatst en dan is de kelder grof klaar.
Kreeg de restanten van de isloatie, bekisting, grote rol zeil en suk materiaal gratis van de kelderbouwers. Waren erg geschikte lui
quote:
Dank voor je eerlijke reactie, en leuk dat je mijn topic volgt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 04:50 schreef wimoude het volgende:
Het is een leuk topic om te volgen en te bekijken, maar om eerlijk te zijn, als ik geld toe zou krijgen zou ik er niet aan denken om van een projectontwikkelaar een kavel aan te schaffen in een veredelde vinexwijk voor het bouwen van een huis, met buren zo dicht op je lip. Dan kan je beter een stuk grond in de achterhoek aanschaffen.
De bouwwijze van het huis spreekt me wel aan, doch wel wat onzinnige toepassingen in je keuken aan apparatuur. Die 'wokkookplaat', die zou ik echt nooit kopen, puur geldverspilling. Het is werkelijk een waardeloos stukje elektronica, een wok hoort niet op elektra of inductie, maar op een gaspit. Als je vaak de wok gebruikt, zou je dat toch wel moeten weten, en als je hem niet vaak gebruikt, is het helemaal onnodig. Verder is het ook een beetje over de top, een kleine extra inductieplaat erbij. Wanneer gebruik je het? Ik heb het ook(gehad), een combinatie van een grote en kleine kookplaat, maar werkelijk waar vrijwel nooit gebruikt die kleine, waarna het hele composiet aanrechtblad vervangen is door een met een gat minder, omdat dat ding er uit moest, onhandig en onnodig ruimteverlies.
Om nog even recenter in te haken: Sja, het ziet er altijd klein uit als het nog niet helemaal overeind staat. Mijn vriendin vond het eerst wel groot, maar niet bijzonder, tot het helemaal overeind stond [ afbeelding ]
Lichtintrede werkt dat met spiegels o.i.d. ? Hoeveel daglicht heb je daar nu eigenlijk van ?quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:05 schreef crv het volgende:
De licht/lucht schachten zitten er ook op
[ afbeelding ]
Die met die pet die bovenop zit?quote:Guess who's the Chef![]()
Dat is iets wat Nederlanders snel vergeten, in de rest van Europa/Wereld is het lang niet zo gebruikelijk dat er overal een aardgas leiding ligt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:00 schreef crv het volgende:
3. Wat betreft keuken ben ik het totaal oneens. Wij zouden natuurlijk het liefste ook gas hebben gehad, maar wij hebben geen gas in het dorp. Dus het was of een gastank ergens laten ingraven of gastankjes in je keuken/Garage. Dat wilden we niet dus dan maar inductie.
niks met spiegels, het is beperkt daglicht, maar geeft je wel de mogelijkheid om te luchten. zeker in de waskelder/technische ruimte kan dat handig zijnquote:Op zondag 9 september 2012 10:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Lichtintrede werkt dat met spiegels o.i.d. ? Hoeveel daglicht heb je daar nu eigenlijk van ?
Blijft een mooi project hoor ! Fascinerende manier van bouwen ook
die twee kleinere zijn voor de verwarming, IN/OUTLET van lucht.quote:Op zondag 9 september 2012 12:01 schreef Teslynd het volgende:
Het ziet er mal uit zo. En misschien kleiner dan het is, die lichtvakken lijken erg smal. Er zijn 2 verschillende modellen. Waarvoor is dat?
Tja Frankrijk hequote:Op zondag 9 september 2012 12:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Die met die pet die bovenop zit?
In elk geval iemand die geen flikker op heeft met veiligheid, gezien het feit dat ie 1 of 2 foto's eerder pal onder een hangende last staat.
Levensgevaarlijk zoiets!!!!
Stookolie is hier de normaalste zaak van de wereld nog. huis van mijn schoonmoeder draait ook op stookoliequote:Op zondag 9 september 2012 13:10 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is iets wat Nederlanders snel vergeten, in de rest van Europa/Wereld is het lang niet zo gebruikelijk dat er overal een aardgas leiding ligt.
Kijk alleen maar naar Belgie, waar nog veel huizen worden verwarmd met mazout (stookolie).
Ik was een paar jaar geleden in Aberdeen (schotland) wat zo`n beetje de olie/gas hoofdstad van europa is, en daar werden heel veel huizen en bedrijven verwarmd met elektrische kachels.
In de doucheruimte van mijn appartement hing zelfs een soort elektrische boiler direct boven de douchekraan !
Hebben ze daar niet iets als bv VCA of een vergelijkbaar iets?quote:
der wordt wel steeds meer aan veiligheid gedaan en ook conroles van bouwplaatsen. maar ook dat gaat nog steeds met de franse slagquote:Op zondag 9 september 2012 13:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Hebben ze daar niet iets als bv VCA of een vergelijkbaar iets?
m.a.w. meer niet dan welquote:Op zondag 9 september 2012 13:41 schreef crv het volgende:
[..]
der wordt wel steeds meer aan veiligheid gedaan en ook conroles van bouwplaatsen. maar ook dat gaat nog steeds met de franse slag
preciesquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |