We hebben de bouwvergunning sinds februari. het moet ook 2 maanden aangeschreven staan met een bord em zo. die tijd is nu ook bijna voorbij.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:51 schreef Barreltje het volgende:
teveel schrijven hoeft niet. als er maar foto's gepost worden!
succes!
het gedonder met de gemeente inmiddels opgelost?
De kavel is voor mij alleenquote:Op zondag 22 april 2012 11:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Na een topic over een huis bouwen in Noorwegen, hebben we nu dus ook een topic over het bouwen in Frankrijk ! Gaaf project hoor !![]()
Na mijn idee is het ook niet een bepaald klein huis geworden ! Wat een kavel en wat een woonoppervlakte. Prefab houd in dat het hele huis opgetrokken wordt in houtskeletbouw ? Of hoe moet ik dat zien ?
Moet je de kavel nog met meerdere bewoners delen ? Of is de hele kavel voor jou alleen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is inderdaad een houtskeletbouwhuis. de muren worden van te voren in een fabriek al compleet gemonteerd en van alles voorzien wat er van te voren inkan. Dat houdt in:
Ramen, Isolatie, leidingen (elec, verwarming, water en lucht) zelfs de ruwe afwerking zit er al op.
Het huis staat in 2 dagen (ik denk 3) daarna wordt alles verder afgewerkt in 12 weken tijd
De isolatie is ook van hout (geperste vezels), en al het gebruikte hout, in welke vorm ook, is 100 % zuiver. Dit betekent dat er geen gerecycled hout gebruikt wordt dat bijv. lijm/verfresten kan bevatten.
Filmpje: Huisopbouw in 1 dagThere are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Het gele vlak is ons lapje grond, het witte vlak is waar het huis komt. de garage komt in de hoek linksboven.quote:Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef Teslynd het volgende:
Komt het huis in het witte vlak in het gele vlak? Bijna direct achter een ander huis? Dan kan ik zijn moeite met je schuur wel voorstellen.
Ik heb wat moeite met de plattegronden lezen.
De foto's zie ik beter. Je zou een trap van de garage naar het terras kunnen nemen.
Dankquote:
Dank zal het aanpassen. Staat overigens geen geheime info inquote:Op zondag 22 april 2012 23:31 schreef Bouwclone het volgende:
Tof project![]()
Flinke lap grond daar, lekker. Wij moeten het met minder eigen grond doen, maar kunnen wel direct het bos inlopen vanuit de tuin.
Ik ben benieuwd naar je electriciteitsplan, daar ben ik nog niet echt mee bezig geweest en wat inspiratie kan geen kwaad
PS pic daar staat je volledige naam en adres op, wil je dat echt online hebben?
ik heb "veel" tijd klopt en daar is helaas een vervelende oorzaak voor. (Burn-out)quote:Op maandag 23 april 2012 11:20 schreef RanTheMan het volgende:
HA CRV zo'n project en dan nog zoveel tijd voor WF en wijn kopen, goed bezig
Wat betreft Electroplanquote:Op zondag 22 april 2012 23:31 schreef Bouwclone het volgende:
Tof project![]()
Flinke lap grond daar, lekker. Wij moeten het met minder eigen grond doen, maar kunnen wel direct het bos inlopen vanuit de tuin.
Ik ben benieuwd naar je electriciteitsplan, daar ben ik nog niet echt mee bezig geweest en wat inspiratie kan geen kwaad
Anders werd de OP zo langquote:Op maandag 23 april 2012 11:29 schreef RanTheMan het volgende:
ik vind het een mooi projectje CRV... Keep us Posted (maar dan wel met de afbeeldingen direct in de post, nu moest ik zo ongelooflijk veel klikken
In KW geldt de regel, hoe meer foto's hoe beterquote:Op maandag 23 april 2012 11:34 schreef crv het volgende:
[..]
Anders werd de OP zo lang![]()
en je mag best wat moeite doen
Sleuteloverdracht is gepland op 22 decemberquote:Op maandag 23 april 2012 11:39 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
In KW geldt de regel, hoe meer foto's hoe beterMaar wanneer hoop je er te kunnen wonen?
Das geweldig, wij hebben ook niets aan de achterkant. Achtertuin eindigt bij beekje en via het land van de boer komen we zo in het bosquote:Op zondag 22 april 2012 23:31 schreef Bouwclone het volgende:
Tof project![]()
Thanksquote:Op maandag 23 april 2012 18:17 schreef Vonkenboer het volgende:
TS ?, Op jou verzoek heb ik even enkele linkjes aangepast in de OP
Controleer je even of het helemaal klopt ?
Dat dacht je buurman ook en nu gaat hij tegen jou aan kijken en rij jij elke dag langs zijn huis.quote:Op maandag 23 april 2012 12:22 schreef crv het volgende:
[..]
Das geweldig, wij hebben ook niets aan de achterkant. Achtertuin eindigt bij beekje en via het land van de boer komen we zo in het bos
[ afbeelding ]
Garantie tot de drempel natuurlijk, maar het is een kleine gemeente en in principe wordt er achter dus niets uitgebreid. En ik heb altijd uitzicht tot de beekquote:Op maandag 23 april 2012 21:01 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat dacht je buurman ook en nu gaat hij tegen jou aan kijken en rij jij elke dag langs zijn huis.
Wel fijn die ruimte als je naar buiten kijkt. Tot noch toe heb ik nooit buren vlak voor de ramen gehad. Zorgt dat beekje nog voor verrassingen met seizoensstijgingen?
badeendjequote:Op maandag 23 april 2012 23:26 schreef Pisces29 het volgende:
crv!Le Baguette
Wat gaaf dit topic, ik ga meelezen!
zal ik zeker proberenquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:36 schreef jdel het volgende:
Gaaf topic dit, leuk dat je het wilt posten.
Ik hoop dat je regelmatig updates geeft, niet alleen plaatjes maar ook uitleg en wat info over de eventuele struikelblokken daar zowel bij het bouwen, inrichten als alle rompslomp eromheen.
Vind dat heel interessant.
Succes in ieder geval.
Extra muurtjequote:Op dinsdag 24 april 2012 22:14 schreef crv het volgende:
Ik zit mijn kop suf te denken hoe wij het voor elkaar kunnen krijgen toch een grotere kelder onder het terras te krijgen zonder dat de bouwcontroleurs het te weten krijgen
Dan wordt het een "secret cellar". Nee het moet dan worden zoals gepland. dus 5 meter diep en 14 meter langquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:27 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Extra muurtje
Een geluk in Noorwegen, daar "controleer" je gewoon zelf. Met andere woorden, als je vind dat je bouwwerk klaar is dan stuur je een brief of e-mail naar de gemeente met een "klaarmelding".
quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:45 schreef Teslynd het volgende:
Kan je het niet als atoombunker brengen? Beetje onder Zwitserse invloed verkerend en door hun aangestoken.
quote:Op donderdag 26 april 2012 09:02 schreef jdel het volgende:
Klinkt allemaal goed!
Nog een uurtje en dan heb je de offerte
dat Hoop ik ook, vandaag ook nog niets.quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:47 schreef jdel het volgende:
Frankrijk he, daar zijn ze volgens mij niet altijd even stipt
Hopelijk heb je hem snel!
Ik was ook wel erg duidelijk, en het is niet de eerste keer dat ik hem belquote:
hinkt hij daarom???quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:34 schreef crv het volgende:
[..]
Ik was ook wel erg duidelijk, en het is niet de eerste keer dat ik hem bel
nee, het is meer een verbastering van zijn duitse naam. Het is een ook duitse keukenfirma.en de eigenaar is Mandemakersquote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:40 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
hinkt hij daarom???of heb je daar niets mee te maken
Het is leemgrond, Maar het is behoorlijk wat werk en de grond is hellend.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:50 schreef fietsie het volgende:
Is de grond erg zwaar / rotsachtig in dat gebied, dat er zulke bedragen aan hangen?
Want ik begreep dat de "prijs van arbeid" in het oosten van Frankrijk juist relatief laag is...
Dat Magquote:Op donderdag 3 mei 2012 10:09 schreef RanTheMan het volgende:
Tsja het zijn enorme bedragen, maar het is voor de meesten denk ik hier moeilijk in perspectief te plaatsen les alpes du rhone is natuurlijk iets anders dan een nederlandse polder
Mag ik zo vrij zijn te vragen waar je op had gerekend? En waar bijvoorbeeld die 54K precies in gaat zitten?
per departement verschillend, maar wordt wel steeds strenger. Hangt van de wijzigingen af.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:11 schreef RanTheMan het volgende:
Dat is wel vervelend zeg.. Hoe streng zijn ze in frankrijk dan tav de afmetingen in de bouwvergunning?
dwars op het dak boven de slaapkamer zit ook een schuine punt. Zoals ik het begrijp moet die steunen op de wanden in de slaapkamer.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:18 schreef RanTheMan het volgende:
Maar hebben ze niet aangegeven waarom ze de aanpassing van de oorspronkelijke maten hebben afgeweken?
Ik neem aan dat je een variatie van een standaard prefab huis hebt? Vanwaar dan de wijziging
ze hebben gewoon zitten kutten en niet goed getekend in het begin (mei 2011)quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:41 schreef RanTheMan het volgende:
en toch begrijp ik het niet.. Ik neem aan dat die huizen eigenlijk allemaal standaard zijn in prefab en dat je kan kiezen uit ene paar varianten en dan evt daarop en persoonlijke touch geven? hoe kan het dan dat ze opeens met zo'n enorme wijziging komen?
Blijft vreemd
Afzuigkap was eerst een dubbele Gaggenau. Die vonden we zelf eigenlijk te kolossaal.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:22 schreef SV-tje het volgende:
Is het in het echt straks ook zo dat je naast je kookplaat nog domino apparatuur hebt (de 2 smalle zwarte elementen op het kookeiland). Dan zou ik er voor zorgen dat je afzuigkap minstens zo breed (maar bij voorkeur breder) is als het totaal van de elementen. Verder een mooie grote keuken
over de hele benedenverdieping komen dezelfde plavuizen zoals in de OP staan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:24 schreef RanTheMan het volgende:
ik hoop wel dat je niet zo'n zwembad vloer neemt
en heb je die 2 bovenkastjes echt nodig? denk dat zonder nog mooier lijkt... maar dat is persoonlijk...
Tja smaken verschillenquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:32 schreef jdel het volgende:
Ik ben meteen maar even gaan kijken welke tegels je gekozen had op de begane grond vloer, niet helemaal mijn smaak denk ik maar zal niet verkeerd staan. Welke afmetingen is dat?
Verder gaat de keuken heel mooi worden, al had ik het zonder bovenkastjes ook strakker gevonden.
Wij hebben hier ook recirculatie en 2 afzuigers van het centrale afzuigsysteem. Maar de lucht gaat bij ons nog wel eens langs de afzuigkap langs, afzuigkap is even breed als de kookplaat+domino. Maar bij ons is de domino de grill dus heeft meer afzuiging nodig. Dus ik hoop dat het bij jullie gaat lukken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:21 schreef crv het volgende:
[..]
Afzuigkap was eerst een dubbele Gaggenau. Die vonden we zelf eigenlijk te kolossaal.
Aangezien we de lucht niet naar buiten kunnen afvoeren moesten we naar een ander systeem ("Umluft" op duits)
Dit systeem is minder efficient normaal gesproken. Er is echter nu een Siemens met extra cleaner die nu hetzelfde presteert.
Hij is een stuk krachtiger en daarmee nemen we de gok dat we het redden. Sowieso zitten er in de ruimte ook nog andere afzuigsystemen van de luchtverversing/verwarming.
Wat betreft de wasbak vonden wij dit de beste oplossing vanuit praktisch en estetisch opzicht.
Uit eigen ervaring loop je niet continue naar de kraan (althans wij niet)![]()
De domino elementen zijn een inductie wok en nog extra inductie plaat, meer voor sausje e.d. dus die hebben ook niet veel afzuiging nodig.
De kookplaat is een Gaggenau CX 480
Dit is 1 groot inductiekookveld, geweldig
Wij hopen ook dat het gaat lukken, voordeel is wel dat de keuken heel groot is en ook natuurlijk de extra afzuiging in de ruimte voor recirculatie, ik denk dat het voldoende is. de afzuigkap heeft ongeveer 850 W en de "cleaner" schijnt een nieuw systeem te zijn waardoor hetzelfde resultaat bereikt als bij gewone afzuigsystmen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:15 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hebben hier ook recirculatie en 2 afzuigers van het centrale afzuigsysteem. Maar de lucht gaat bij ons nog wel eens langs de afzuigkap langs, afzuigkap is even breed als de kookplaat+domino. Maar bij ons is de domino de grill dus heeft meer afzuiging nodig. Dus ik hoop dat het bij jullie gaat lukken.
Maar welke maat worden de tegels?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:55 schreef crv het volgende:
[..]
Tja smaken verschillen![]()
Ook wat betreft de kastjes
Denk dat het eindresultaat er nog vele malen beter uitziet dan zo'n schets
Zo groot mogelijk en dat is geloof ik 40x60quote:
quote:
Heb je wél een huisnummer nodig, vermoed ik.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:09 schreef crv het volgende:
Van het weekend hebben we nog eens alles doorgenomen om komende maandag goed voorbereid te zijn.
Van de week naar de gemeente om te vragen hoe het zit met aanvraag van stroom, water, telecom en vooral ook Brievenbus. Heb gehoord dat dat laatste makkelijk is en dat je zo'n ding zelf moet kopen bij de bouwmarkt.
ik zelf ookquote:Op maandag 14 mei 2012 11:13 schreef RanTheMan het volgende:
40% overschrijding en je moet nog daar heen waar allemaal mooie dure opties worden aangedragen, waar je toch weer over gaat twijfelen, en dan moet het huis nog gebouwd worden waar de post onvoorzien ook nog om de hoek komt kijken...
Ik heb medelijden met je portemonnee crv
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:06 schreef Bouwclone het volgende:
Aanvraag van stroom kregen wij gister nog een onaangename verrassing van. Of we even ca 3000¤ over wilden maken aub. Dacht dat het maar 900 was, maar nee, dat was voor de bouwstroom en komt er bovenop.
Als die 'kleine' onvoorziene bedragen hakken er best wel in.
zit niet te adverteren in mijn topicquote:Op zondag 3 juni 2012 17:44 schreef AnneX het volgende:
Hebben jullie gezien wat een mooie huizen Mmach mee helpt bouwen ?
MMach & Laurette herbouwden een huisje (deel 7 -meubels maken)
/ vanaf post 189
Ze zijn natuurlijk niet licht, maar hier draaien ramen en deuren sowieso naar binnen open. Het zijn draaikiepramen en deuren.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:10 schreef Teslynd het volgende:
Mag je in die raamkozijnen boren? Hoe zwaar zijn de ramen met drievoudig glas eigenlijk, kunnen ze gewoon opgezwaaid blijven?
Je koopt het in principe sleutelklaar, maar het staat je vrij dingen eruit te halen en zelf doen.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Aan die prijzen te zien draaien ze jou een poot uit![]()
Wil je zelf nog iets doen, of word het sleutelklaar opgeleverd ?
Het is een duitse bouwfirmaquote:Op zondag 3 juni 2012 22:42 schreef KeimpeHart het volgende:
Spijtig wel dat het later door Fransen afgepakt is, nadat Duitsland de WOII verloor. Zit je alsnog met Fransen opgescheept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |