abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:40:43 #51
102912 crv
Screwed up
pi_111080236
nog een akkefietje om over na te denken.

Wij hebben een zgn Umluftheizung (weet het NL woord ff niet). Dit systeem (her)gebruikt de warme/koude lucht uit de vertrekken om te koelen/verwarmen. door dit systeem kunnen we in de keuken geen afzuigkap met afzuiging naar buiten plaatsen enkel via intern filter.
Daarmee denken we er nu maar over geen afzuigkap te nemen
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:09:24 #52
102912 crv
Screwed up
pi_111278660
Anderhalve week voordat we richting Weberhaus gaan om alle details in te vullen komen ze ineens met een statische wijziging. Mijn contactpersoon bij WH heeft deze doorgestuurd terwijl de Projectleider dat niet nodig vondt.
Blijkt mijn vermoeden inderdaad juist en is de slaapkamer 60 cm minder breed geworden |:(
Ik begrijp de reden wel, maar van het begin af aan heb ik met de door hun aangegeven maten gewerkt en nu moet er ineens iets veranderen... Dus niet
De binnenmuren van de slaapkamer moeten links en rechts 30 cm naar binnen ivm steun van de dakkonstructie (Balkon en schuinedakdeel erop)
Heb nu maar gevraagd of ze de dakkonstructie dan niet 30 cm breder kunnen maken :?

Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
pi_111278697
Dat is wel vervelend zeg.. Hoe streng zijn ze in frankrijk dan tav de afmetingen in de bouwvergunning?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:12:58 #54
102912 crv
Screwed up
pi_111278727
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:11 schreef RanTheMan het volgende:
Dat is wel vervelend zeg.. Hoe streng zijn ze in frankrijk dan tav de afmetingen in de bouwvergunning?
per departement verschillend, maar wordt wel steeds strenger. Hangt van de wijzigingen af.
Zolang ik maar binnen de bouwzone blijf is er niets aan de hand denk ik.

Maar dit weten ze toch als ze mij al tich keer tekeningen geven met de oude maten |:(

[ Bericht 6% gewijzigd door crv op 08-05-2012 09:18:02 ]
pi_111278813
Maar hebben ze niet aangegeven waarom ze de aanpassing van de oorspronkelijke maten hebben afgeweken?

Ik neem aan dat je een variatie van een standaard prefab huis hebt? Vanwaar dan de wijziging
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:20:51 #56
102912 crv
Screwed up
pi_111278863
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:18 schreef RanTheMan het volgende:
Maar hebben ze niet aangegeven waarom ze de aanpassing van de oorspronkelijke maten hebben afgeweken?

Ik neem aan dat je een variatie van een standaard prefab huis hebt? Vanwaar dan de wijziging
dwars op het dak boven de slaapkamer zit ook een schuine punt. Zoals ik het begrijp moet die steunen op de wanden in de slaapkamer.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:57:05 #57
102912 crv
Screwed up
pi_111309991
Vanmiddag kontakt gehad met de Projectleider. het is dus al wat ik dacht, heeft met de dakconstructie boven de slaapkamer te maken.

Heb vanmiddag ook een 3D tekening gekregen gezien vanaf de begane grond/keuken dus door de vloer heen.

Ze hadden het er nog over gehad vanmorgen en gekeken naar de mogelijkheden en de situatie terugveranderd naar wat het was.
Consequentie is dan een schuine Balk in de slaapkamer om de dakconstrutie te steunen.
Deze komt natuurlijk exact op de plek waar wij een kast hebben gepland :(

Heb hem duidelijk gemaakt hoe en wat en ze zijn weer aan het kijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door crv op 08-05-2012 22:09:22 ]
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:15:49 #58
102912 crv
Screwed up
pi_111345922
Gedoe rondom de dakbalken is een storm in een glas water. Precies zoals ik al zei dakhoek iets veranderen en klaar is klara :X

ipv 37 graden is het dak nu 38 graden boven de slaapkamer
pi_111350377
en toch begrijp ik het niet.. Ik neem aan dat die huizen eigenlijk allemaal standaard zijn in prefab en dat je kan kiezen uit ene paar varianten en dan evt daarop en persoonlijke touch geven? hoe kan het dan dat ze opeens met zo'n enorme wijziging komen?

Blijft vreemd
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:59:26 #60
102912 crv
Screwed up
pi_111355087
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:41 schreef RanTheMan het volgende:
en toch begrijp ik het niet.. Ik neem aan dat die huizen eigenlijk allemaal standaard zijn in prefab en dat je kan kiezen uit ene paar varianten en dan evt daarop en persoonlijke touch geven? hoe kan het dan dat ze opeens met zo'n enorme wijziging komen?

Blijft vreemd
ze hebben gewoon zitten kutten en niet goed getekend in het begin (mei 2011)

In ieder geval is het nu weer opgelost.

Buiten dat het is wel prefab maar we hebben er wel onze eigen ideeen op losgelaten dus....
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:19:30 #61
102912 crv
Screwed up
pi_111356275
We zijn vandaag weer even bij de keukenboer langsgegaan.

Dit is een schets van hoe het word

woensdag 9 mei 2012 @ 22:22:08 #62
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_111356447
Is het in het echt straks ook zo dat je naast je kookplaat nog domino apparatuur hebt (de 2 smalle zwarte elementen op het kookeiland). Dan zou ik er voor zorgen dat je afzuigkap minstens zo breed (maar bij voorkeur breder) is als het totaal van de elementen. Verder een mooie grote keuken :)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_111356607
ik hoop wel dat je niet zo'n zwembad vloer neemt :)

en heb je die 2 bovenkastjes echt nodig? denk dat zonder nog mooier lijkt... maar dat is persoonlijk...
pi_111356653
Mooie keuken, maar ik zou uit ergonomisch oogpunt de wasbak een stukje naar links verplaatsen zodat je van het fornuis niet steeds half om het eiland heen moet lopen naar de kraan... Zou mij gaan irriteren op den duur.
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:21:56 #65
102912 crv
Screwed up
pi_111359493
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:22 schreef SV-tje het volgende:
Is het in het echt straks ook zo dat je naast je kookplaat nog domino apparatuur hebt (de 2 smalle zwarte elementen op het kookeiland). Dan zou ik er voor zorgen dat je afzuigkap minstens zo breed (maar bij voorkeur breder) is als het totaal van de elementen. Verder een mooie grote keuken :)
Afzuigkap was eerst een dubbele Gaggenau. Die vonden we zelf eigenlijk te kolossaal.
Aangezien we de lucht niet naar buiten kunnen afvoeren moesten we naar een ander systeem ("Umluft" op duits)
Dit systeem is minder efficient normaal gesproken. Er is echter nu een Siemens met extra cleaner die nu hetzelfde presteert.
Hij is een stuk krachtiger en daarmee nemen we de gok dat we het redden. Sowieso zitten er in de ruimte ook nog andere afzuigsystemen van de luchtverversing/verwarming.

Wat betreft de wasbak vonden wij dit de beste oplossing vanuit praktisch en estetisch opzicht.
Uit eigen ervaring loop je niet continue naar de kraan (althans wij niet) :+

De domino elementen zijn een inductie wok en nog extra inductie plaat, meer voor sausje e.d. dus die hebben ook niet veel afzuiging nodig.

De kookplaat is een Gaggenau CX 480
Dit is 1 groot inductiekookveld, geweldig ^O^
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:22:45 #66
102912 crv
Screwed up
pi_111359528
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:24 schreef RanTheMan het volgende:
ik hoop wel dat je niet zo'n zwembad vloer neemt :)

en heb je die 2 bovenkastjes echt nodig? denk dat zonder nog mooier lijkt... maar dat is persoonlijk...
over de hele benedenverdieping komen dezelfde plavuizen zoals in de OP staan.
Dit is enkel de schets van de keukenboer :+
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:29:38 #67
102912 crv
Screwed up
pi_111359816
Oh ja, dit willen we ook nog in de keuken op de muur naast de kookplaat
Pimpyourkitchen.nl

We willen dan wel een van onze eigen Azie fotos gebruiken natuurlijk :+
pi_111366213
Ik ben meteen maar even gaan kijken welke tegels je gekozen had op de begane grond vloer, niet helemaal mijn smaak denk ik maar zal niet verkeerd staan. Welke afmetingen is dat?

Verder gaat de keuken heel mooi worden, al had ik het zonder bovenkastjes ook strakker gevonden.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:55:10 #69
102912 crv
Screwed up
pi_111380461
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 08:32 schreef jdel het volgende:
Ik ben meteen maar even gaan kijken welke tegels je gekozen had op de begane grond vloer, niet helemaal mijn smaak denk ik maar zal niet verkeerd staan. Welke afmetingen is dat?

Verder gaat de keuken heel mooi worden, al had ik het zonder bovenkastjes ook strakker gevonden.
Tja smaken verschillen :+
Ook wat betreft de kastjes :+

Denk dat het eindresultaat er nog vele malen beter uitziet dan zo'n schets
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:15:06 #70
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_111401139
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:21 schreef crv het volgende:

[..]

Afzuigkap was eerst een dubbele Gaggenau. Die vonden we zelf eigenlijk te kolossaal.
Aangezien we de lucht niet naar buiten kunnen afvoeren moesten we naar een ander systeem ("Umluft" op duits)
Dit systeem is minder efficient normaal gesproken. Er is echter nu een Siemens met extra cleaner die nu hetzelfde presteert.
Hij is een stuk krachtiger en daarmee nemen we de gok dat we het redden. Sowieso zitten er in de ruimte ook nog andere afzuigsystemen van de luchtverversing/verwarming.

Wat betreft de wasbak vonden wij dit de beste oplossing vanuit praktisch en estetisch opzicht.
Uit eigen ervaring loop je niet continue naar de kraan (althans wij niet) :+

De domino elementen zijn een inductie wok en nog extra inductie plaat, meer voor sausje e.d. dus die hebben ook niet veel afzuiging nodig.

De kookplaat is een Gaggenau CX 480
Dit is 1 groot inductiekookveld, geweldig ^O^
Wij hebben hier ook recirculatie en 2 afzuigers van het centrale afzuigsysteem. Maar de lucht gaat bij ons nog wel eens langs de afzuigkap langs, afzuigkap is even breed als de kookplaat+domino. Maar bij ons is de domino de grill dus heeft meer afzuiging nodig. Dus ik hoop dat het bij jullie gaat lukken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:25:58 #71
102912 crv
Screwed up
pi_111401668
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:15 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Wij hebben hier ook recirculatie en 2 afzuigers van het centrale afzuigsysteem. Maar de lucht gaat bij ons nog wel eens langs de afzuigkap langs, afzuigkap is even breed als de kookplaat+domino. Maar bij ons is de domino de grill dus heeft meer afzuiging nodig. Dus ik hoop dat het bij jullie gaat lukken.
Wij hopen ook dat het gaat lukken, voordeel is wel dat de keuken heel groot is en ook natuurlijk de extra afzuiging in de ruimte voor recirculatie, ik denk dat het voldoende is. de afzuigkap heeft ongeveer 850 W en de "cleaner" schijnt een nieuw systeem te zijn waardoor hetzelfde resultaat bereikt als bij gewone afzuigsystmen.
pi_111409486
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:55 schreef crv het volgende:

[..]

Tja smaken verschillen :+
Ook wat betreft de kastjes :+

Denk dat het eindresultaat er nog vele malen beter uitziet dan zo'n schets
Maar welke maat worden de tegels? :P
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:25:06 #73
102912 crv
Screwed up
pi_111409573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:21 schreef jdel het volgende:

[..]

Maar welke maat worden de tegels? :P
Zo groot mogelijk en dat is geloof ik 40x60
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:34:30 #74
102912 crv
Screwed up
pi_111409848
Wij wilden in principe Natuursteen en hadden al iets in gedachten, maar konden dat hier in de omgeving (nog) niet vinden.
Sinds september hebben we iets eerder dan gepland een een viervoetige winkeldief :X in huis en bij de zoektocht naar de juiste tegels werd ons geadviseerd om van natuursteen af te zien ivm woef.
Natuursteen is kras gevoeliger dan plavuizen.
Dus zoektocht beetje verlegd en dit komt het dichtst in de buurt van wat wij mooi vinden.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:35:50 #75
102912 crv
Screwed up
pi_111420058
Vanmorgen afspraak gehad met de Firma die de grondwerkzaamheden en aansluitingen gaat doen.
Offerte doorgenomen en hem de opdracht verstrekt.
Weer een hoop geld uitgegeven :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')