OK, ik woon misschien in een van de beschaafdere delen van Frankrijk. Waar we gaan wonen was het wel afgeraden om uit de kraan te drinken, maar dit had te maken met een pesticide verontreiniging een paar jaar terug. Sinds dit jaar zijn ze aangesloten op de waterzuivering waar ik hier ook op zit, dus das mooi op tijd opgelost. buiten dat hebben we onze eigen filtering en ontkalking aangebracht. We lateen een Actief Koolfilter installeren en ontkalken het water daarnaast ook nog, dit is nodig want het is KEIHARDquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:51 schreef Teslynd het volgende:
Ik weet niet anders dan dat Frankrijk (buiten de steden en zo) een van de landen is waar het kraantje niet automatisch drinkwater geeft. Is een waarschuwing voor vakantiegangers.
Ik wil denk ik best wat meer uitgeven. Helaas is de zolder niet zo hoog als we gehoopt hadden, maar wil toch isolatie onder de pannen. want we willen het natuurlijk als opslag gebruiken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook hardschuimplaten, maar ik weet zo snel niet of de isolatiewaardes daarvan net zo goed zijn als van glas/steen wol.
edit:
zoiets - http://www.nubouwen.nl/is(...)ckwool-bouwplaat-201
nee, maar het aanbrengen is zo'n K-werk, en het gaat om zo'n 140m2quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:08 schreef Teslynd het volgende:
Maar je laat glaswol toch niet onbedekt?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:14 schreef Teslynd het volgende:
Sorry, zag niet dat je het over het werk had. Dus luxekeuze tussen glaswol laten aanbrengen of isolatieplaten aanbrengen. Nog meer budgetoverschrijding.
Denk ook aan luchting tussen het dak en de isolatie. Ik heb 5cm aangehouden, de standaard hier.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:15 schreef crv het volgende:
[..]Maar dit kan ik plannen, hoeft niet meteen.
Overigens is het belangrijk dat het op zolder droog en vorstvrij is. dus het hoeft ook niet super geisoleerd te zijn denk ik
zodra ik even tijd heb ga ik je topic scannenquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:42 schreef RanTheMan het volgende:
@crv waarom geen pur isolatie? zie mijn topic...
bedoel je 5 cm "lucht" tussen dak en isolatie ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:45 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Denk ook aan luchting tussen het dak en de isolatie. Ik heb 5cm aangehouden, de standaard hier.
Maar als je gaat isoleren zou ik gewoon meteen een comfortabele hoeveelheid tegen het dak aan doen, anders heb je misschien later er nog een keer werk mee.
En als budget geen probleem is: er is (of komt binnenkort) een product op de markt dat op honing (ja, echt waar!) gebaseerd is, 4cm plaat heeft hetzelfde isolerende effect als ca. 40cm glaswol.
De Kelderboer is een duitse firmaquote:
quote:
Er is van te voren in ieder geval lekker gecommuniceerd tussen de verschillende firma'squote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:29 schreef crv het volgende:
[..]
De Kelderboer is een duitse firma
Maar ik ben nog een lijstje aan het maken van commentaar. Ze (WeberHaus) krijgen het nog wel even voor de kiezen
Dan is het Deutsche Gründlichkeitquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:29 schreef crv het volgende:
[..]
De Kelderboer is een duitse firma
Maar ik ben nog een lijstje aan het maken van commentaar. Ze (WeberHaus) krijgen het nog wel even voor de kiezen
Wel, als ze gewoon mijn franse aardmannetje de voorbereidingen hadden laten doen was het nog sneller gegaan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:19 schreef MPG het volgende:
[..]
Dan is het Deutsche Gründlichkeit.
Maare, zo vordert het wel gestaag, nietwaar?
De Communicatie verloopt deels via mij. Dat komt omdat ik de graafwerkzaamheden zelf moest regelen. De Kelder wordt in Opdracht van WeberHaus uitbesteed, is dus hun pakkie an.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er is van te voren in ieder geval lekker gecommuniceerd tussen de verschillende firma's![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |