abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116438517
Gaat hard nu, ziet er goed uit :)

Hoeveel weken duurt het nog voor je huis geleverd wordt?
pi_116440308
Tegenwoordig zie je op bouwfoto's de Dixie prominent in beeld.
Ik hoorde in de jaren '90 in Zwitserland dat de Waldfeste niet meer mochten omdat er niet meer wildgeplast mag worden en zeker door een grote groep. Dixies naar boven brengen zou geen optie zijn door de hoge kosten.
  woensdag 5 september 2012 @ 23:00:34 #278
102912 crv
Screwed up
pi_116442040
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:55 schreef ArnosL het volgende:
Gaat hard nu, ziet er goed uit :)

Hoeveel weken duurt het nog voor je huis geleverd wordt?
20 September wordt ons huis in 1 dag gefrabiceerd (wij zijn bij wijze van uitzondering uitgenodigd om te kijken)
24 September wordt begonnen met Opbouwen. Dit duurt waarschijnlijk 2/3 dagen
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  woensdag 5 september 2012 @ 23:01:08 #279
102912 crv
Screwed up
pi_116442058
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:28 schreef Teslynd het volgende:
Tegenwoordig zie je op bouwfoto's de Dixie prominent in beeld.
Ik hoorde in de jaren '90 in Zwitserland dat de Waldfeste niet meer mochten omdat er niet meer wildgeplast mag worden en zeker door een grote groep. Dixies naar boven brengen zou geen optie zijn door de hoge kosten.
:?
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  donderdag 6 september 2012 @ 21:45:56 #280
102912 crv
Screwed up
pi_116478618
Vandaag is het hard gegaan. de isolatie zit erop

donderdag 6 september 2012 @ 21:47:51 #281
102912 crv
Screwed up
pi_116478737
Loop ik op een gegeven ogenblik terug naar de auto om iets te pakken. valt me ineens op dat de Elec kast is geplaatst.
Zelfs de Kelderbouwers hebben niets gemerkt dat het elec bedrijf langs is geweest _O-

donderdag 6 september 2012 @ 22:48:30 #282
102912 crv
Screwed up
pi_116482402
Morgen worden de lichtschachten geplaatst en dan is de kelder grof klaar.

Kreeg de restanten van de isloatie, bekisting, grote rol zeil en suk materiaal gratis van de kelderbouwers. Waren erg geschikte lui ^O^
pi_116483103
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:48 schreef crv het volgende:
Morgen worden de lichtschachten geplaatst en dan is de kelder grof klaar.

Kreeg de restanten van de isloatie, bekisting, grote rol zeil en suk materiaal gratis van de kelderbouwers. Waren erg geschikte lui ^O^
Catering does the trick w/
  donderdag 6 september 2012 @ 23:05:13 #284
102912 crv
Screwed up
pi_116483279
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 23:01 schreef AnneX het volgende:

[..]

Catering does the trick w/
:Y) daar hebben we goed voor gezorgd
pi_116527498
Het is een leuk topic om te volgen en te bekijken, maar om eerlijk te zijn, als ik geld toe zou krijgen zou ik er niet aan denken om van een projectontwikkelaar een kavel aan te schaffen in een veredelde vinexwijk voor het bouwen van een huis, met buren zo dicht op je lip. Dan kan je beter een stuk grond in de achterhoek aanschaffen.
De bouwwijze van het huis spreekt me wel aan, doch wel wat onzinnige toepassingen in je keuken aan apparatuur. Die 'wokkookplaat', die zou ik echt nooit kopen, puur geldverspilling. Het is werkelijk een waardeloos stukje elektronica, een wok hoort niet op elektra of inductie, maar op een gaspit. Als je vaak de wok gebruikt, zou je dat toch wel moeten weten, en als je hem niet vaak gebruikt, is het helemaal onnodig. Verder is het ook een beetje over de top, een kleine extra inductieplaat erbij. Wanneer gebruik je het? Ik heb het ook(gehad), een combinatie van een grote en kleine kookplaat, maar werkelijk waar vrijwel nooit gebruikt die kleine, waarna het hele composiet aanrechtblad vervangen is door een met een gat minder, omdat dat ding er uit moest, onhandig en onnodig ruimteverlies.
Om nog even recenter in te haken: Sja, het ziet er altijd klein uit als het nog niet helemaal overeind staat. Mijn vriendin vond het eerst wel groot, maar niet bijzonder, tot het helemaal overeind stond 11.gif

[ Bericht 6% gewijzigd door wimoude op 08-09-2012 05:00:11 ]
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:00:53 #286
102912 crv
Screwed up
pi_116546961
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 september 2012 04:50 schreef wimoude het volgende:
Het is een leuk topic om te volgen en te bekijken, maar om eerlijk te zijn, als ik geld toe zou krijgen zou ik er niet aan denken om van een projectontwikkelaar een kavel aan te schaffen in een veredelde vinexwijk voor het bouwen van een huis, met buren zo dicht op je lip. Dan kan je beter een stuk grond in de achterhoek aanschaffen.
De bouwwijze van het huis spreekt me wel aan, doch wel wat onzinnige toepassingen in je keuken aan apparatuur. Die 'wokkookplaat', die zou ik echt nooit kopen, puur geldverspilling. Het is werkelijk een waardeloos stukje elektronica, een wok hoort niet op elektra of inductie, maar op een gaspit. Als je vaak de wok gebruikt, zou je dat toch wel moeten weten, en als je hem niet vaak gebruikt, is het helemaal onnodig. Verder is het ook een beetje over de top, een kleine extra inductieplaat erbij. Wanneer gebruik je het? Ik heb het ook(gehad), een combinatie van een grote en kleine kookplaat, maar werkelijk waar vrijwel nooit gebruikt die kleine, waarna het hele composiet aanrechtblad vervangen is door een met een gat minder, omdat dat ding er uit moest, onhandig en onnodig ruimteverlies.
Om nog even recenter in te haken: Sja, het ziet er altijd klein uit als het nog niet helemaal overeind staat. Mijn vriendin vond het eerst wel groot, maar niet bijzonder, tot het helemaal overeind stond [ afbeelding ]
Dank voor je eerlijke reactie, en leuk dat je mijn topic volgt.
Ieder zijn ding natuurlijk. toch even wat puntjes waarom dingen zijn zoals ze zijn.

1. De grond is niet gekocht van een een project ontwikkelaar, maar van een particulier
2. VINEX wijk :? Weet niet waar je dat vandaan haalt. Wij hebben bewust naar een dergelijke locatie laten zoeken. Dorps, buren en toch vrijheid en rust
3. Wat betreft keuken ben ik het totaal oneens. Wij zouden natuurlijk het liefste ook gas hebben gehad, maar wij hebben geen gas in het dorp. Dus het was of een gastank ergens laten ingraven of gastankjes in je keuken/Garage. Dat wilden we niet dus dan maar inductie.
Wij hebben lang nagedacht over wat we wilden en ook bewust voor het extra plaatje gekozen. Dat heeft ermee te maken dat we in huis 3 dieeten hebben en veel pannen gebruiken. Aan een 4 pits hebben we te weinig en op een 5/6pits inductieplaat staan je pannen tegen elkaar.
Wat betreft de electrische wok. Kennisen hebben zo'n ding en je zal nog versteld staan.
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:05:58 #287
102912 crv
Screwed up
pi_116547160
De licht/lucht schachten zitten er ook op

zaterdag 8 september 2012 @ 22:08:43 #288
102912 crv
Screwed up
pi_116547293
overigens ben ik vandaag voor het eerst zelf bezig geweest.
Alle gleuven en hoeken van de kelder dichtgestucked. Morgen gronden en volgende week verven
  Moderator zondag 9 september 2012 @ 10:54:50 #289
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_116557653
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:05 schreef crv het volgende:
De licht/lucht schachten zitten er ook op

[ afbeelding ]
Lichtintrede werkt dat met spiegels o.i.d. ? Hoeveel daglicht heb je daar nu eigenlijk van ? :)

Blijft een mooi project hoor ! Fascinerende manier van bouwen ook :)
pi_116559137
Het ziet er mal uit zo. En misschien kleiner dan het is, die lichtvakken lijken erg smal. Er zijn 2 verschillende modellen. Waarvoor is dat?
pi_116559310
quote:
Guess who's the Chef :+
Die met die pet die bovenop zit?

In elk geval iemand die geen flikker op heeft met veiligheid, gezien het feit dat ie 1 of 2 foto's eerder pal onder een hangende last staat.

Levensgevaarlijk zoiets :X!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_116561308
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:00 schreef crv het volgende:

3. Wat betreft keuken ben ik het totaal oneens. Wij zouden natuurlijk het liefste ook gas hebben gehad, maar wij hebben geen gas in het dorp. Dus het was of een gastank ergens laten ingraven of gastankjes in je keuken/Garage. Dat wilden we niet dus dan maar inductie.
Dat is iets wat Nederlanders snel vergeten, in de rest van Europa/Wereld is het lang niet zo gebruikelijk dat er overal een aardgas leiding ligt.
Kijk alleen maar naar Belgie, waar nog veel huizen worden verwarmd met mazout (stookolie).
Ik was een paar jaar geleden in Aberdeen (schotland) wat zo`n beetje de olie/gas hoofdstad van europa is, en daar werden heel veel huizen en bedrijven verwarmd met elektrische kachels.
In de doucheruimte van mijn appartement hing zelfs een soort elektrische boiler direct boven de douchekraan !
  zondag 9 september 2012 @ 13:28:03 #293
102912 crv
Screwed up
pi_116561804
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Lichtintrede werkt dat met spiegels o.i.d. ? Hoeveel daglicht heb je daar nu eigenlijk van ? :)

Blijft een mooi project hoor ! Fascinerende manier van bouwen ook :)
niks met spiegels, het is beperkt daglicht, maar geeft je wel de mogelijkheid om te luchten. zeker in de waskelder/technische ruimte kan dat handig zijn
  zondag 9 september 2012 @ 13:29:11 #294
102912 crv
Screwed up
pi_116561849
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 12:01 schreef Teslynd het volgende:
Het ziet er mal uit zo. En misschien kleiner dan het is, die lichtvakken lijken erg smal. Er zijn 2 verschillende modellen. Waarvoor is dat?
die twee kleinere zijn voor de verwarming, IN/OUTLET van lucht.
  zondag 9 september 2012 @ 13:29:25 #295
102912 crv
Screwed up
pi_116561856
quote:
3s.gif Op zondag 9 september 2012 12:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Die met die pet die bovenop zit?

In elk geval iemand die geen flikker op heeft met veiligheid, gezien het feit dat ie 1 of 2 foto's eerder pal onder een hangende last staat.

Levensgevaarlijk zoiets :X!!!!
Tja Frankrijk he :')
  zondag 9 september 2012 @ 13:30:48 #296
102912 crv
Screwed up
pi_116561900
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:10 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is iets wat Nederlanders snel vergeten, in de rest van Europa/Wereld is het lang niet zo gebruikelijk dat er overal een aardgas leiding ligt.
Kijk alleen maar naar Belgie, waar nog veel huizen worden verwarmd met mazout (stookolie).
Ik was een paar jaar geleden in Aberdeen (schotland) wat zo`n beetje de olie/gas hoofdstad van europa is, en daar werden heel veel huizen en bedrijven verwarmd met elektrische kachels.
In de doucheruimte van mijn appartement hing zelfs een soort elektrische boiler direct boven de douchekraan !
Stookolie is hier de normaalste zaak van de wereld nog. huis van mijn schoonmoeder draait ook op stookolie
pi_116561971
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 13:29 schreef crv het volgende:

[..]

Tja Frankrijk he :')
Hebben ze daar niet iets als bv VCA of een vergelijkbaar iets? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 9 september 2012 @ 13:41:45 #298
102912 crv
Screwed up
pi_116562314
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 13:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Hebben ze daar niet iets als bv VCA of een vergelijkbaar iets? :@
der wordt wel steeds meer aan veiligheid gedaan en ook conroles van bouwplaatsen. maar ook dat gaat nog steeds met de franse slag
  Moderator zondag 9 september 2012 @ 13:43:09 #299
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_116562364
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 13:41 schreef crv het volgende:

[..]

der wordt wel steeds meer aan veiligheid gedaan en ook conroles van bouwplaatsen. maar ook dat gaat nog steeds met de franse slag
m.a.w. meer niet dan wel :X
  zondag 9 september 2012 @ 13:48:00 #300
102912 crv
Screwed up
pi_116562545
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

m.a.w. meer niet dan wel :X
precies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')