abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112337682
Hoe staat het ervoor?
  zondag 3 juni 2012 @ 09:50:36 #102
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_112373491
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:36 schreef Ooi86 het volgende:
Hoe staat het ervoor?
Ja goed! We dus de sleutel, laatste week alleen erg druk gehad met klussen, regelen etc. Elke avond als ik thuis kom is het plof op de bank.

Als ik binnenkort een rust momentje heb zal ik wat foto's uploaden.
  woensdag 6 juni 2012 @ 09:58:29 #103
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_112510086
Eindelijk een dagje even niks. Moet even rustig aan doen want mijn knie is overbelast...te veel bezig geweest met het huis. Maar dat lang stil zitten gaat toch niet werken.

Hier wat foto's van de oplevering.

De klus crew staan al klaar in de woonkamer

Onze slaapkamer aan het witte voordat we kunnen behangen

Slaapkamer uit een andere hoek

Moeders is bezig in de logeerkamer

Casco badkamer

Mijn toekomstige kantoor waar ik ga werken/studeren

Ons eerste zondags ontbijt in nieuwe huisje, me meisje is duidelijk nog niet wakker ;)
  woensdag 6 juni 2012 @ 10:03:46 #104
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_112510232
De foto's waren allemaal van vorige week. We zijn nu 1,5 week verder.

Moet zeggen dat het best wel opschiet. Op de begane grond zijn alle leidingen voor de keuken al verplaatst. Het toilet is betegeld en de volledige woonkamer + gang zijn gewit.

Op de eerste verdieping zijn alle kamers behangen, leidingen voor bad en toilet zijn aangebracht en de cement dekvloer is gestort. Ook zijn hier verschillende leidingen voor elektra en netwerk aangebracht.

Boven op zolder is nog niet veel gedaan. Alleen elektra en een extra rookmelder.

Bij de oplevering hadden we geen tot weinig punten. Alle opmerkingen die werden aangemerkt door de deskundige van vereniging van eigen huis werden gelijk tijdens de keuring opgelost. De deskundige was naar mijn idee zeer precies en professioneel.
  maandag 18 juni 2012 @ 12:25:09 #105
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_113045434
Zo weer wat foto's van de vorderingen. We zijn lekker op weg moet ik zeggen.

Levering van de keuken afgelopen vrijdag.

Plaatsing van de keuken waar ze vandaag mee zijn begonnen. Kleur van het fornuis is niet de juiste. We hebben andere deuren erbij. Die zijn gewoon zwart.

Slaapkamer. Tegen de muur met het patroon komt ons bed.

Kantoor.

Badkamer

Zolder

De logeerkamer was een zooitje voor de tegelzetters en ik wou hun niet in de weg lopen dus daar komt nog een foto van. Daar hebben we een alles behangen met vliesbehang en één muur is real pistache groen :P

Ben alleen vergeten een foto te maken van het toilet. Maar zijn dezelfde tegels als de badkamer.
pi_113045890
Wow, gaat inderdaad hard!!! Wordt mooi hoor! Jammer dat het verker fornuis is geleverd. Komt de juiste nu wel snel jullie kant op?

Laat je snel weer foto's zien?
  maandag 18 juni 2012 @ 12:45:43 #107
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_113046109
Fornuis was goed geleverd hoor ;) Hoort eigenlijk een opmerking bij.

Op de woonbeurs van vorige jaar hadden we een leuke deal gesloten. Fornuis, achterwand, afzuigkap en verhogings plint. Voor een zeer nette prijs. Enige eis was dat we deze kleur zouden afnemen en dan de kleur die we eigenlijk wilden hebben vervangende deurtjes voor zouden krijgen.

Dus vandaar. We moeten alleen de deurtjes vervangen en we hebben de juiste kleur :)
pi_113046884
Ah op die manier! Gelukkig dan maar :-)
  woensdag 20 juni 2012 @ 08:03:11 #109
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_113129962
De keuken staat! We hadden de keuken gekocht in Duitsland en de monteurs kwamen maandag rond 10:30 bij ons huis aan. Wat dingen doorgenomen en ze begonnen gelijk met werken.

In de middag vroeg één van de monteurs of ze mochten slapen in het huis. Ze hadden matras en alles mee. Dus wat mij betreft geen probleem. Had chinees voor ze gehaald. Ik was rond een uur of 20:00 thuis. Om 22:00 bellen ze nog op met de vraag:

"Moeten we de deuren van je fornuis ook nog verwisselen?" Ja wat mij betreft wel. Ik was in de vooronderstelling dat ik dat zelf moest doen omdat we het fornuis en afzuigkap zelf hadden gekocht.

Kwam ik de volgende ochtend om het ontbijt te brengen. Bleek dat ze tot 23:00 s'avonds waren door gegaan met werken :P Keuken gisteren om 11:00 gewoon klaar!

Er waren wel wat punten. Maar deze hadden ze zelf al gezien. Een zijwand was te groot en er zat een beschadiging op één van de deuren. Maar dat wordt zo snel mogelijk opgelost.

Vanmiddag wat foto's!
pi_113169317
Goed bezig hoor!
Ben benieuwd naar de uiteindelijke kwuken :)
  donderdag 21 juni 2012 @ 08:32:07 #111
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_113176535
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:35 schreef pascal_s het volgende:
Goed bezig hoor!
Ben benieuwd naar de uiteindelijke kwuken :)
Dank je! Foto's van de keuken komen binnenkort. Gisteren weer tot laat bezig geweest. De vloeren worden volgende week gedaan. Dus al het verf- en plintenwerk moet af zijn.

Badkamer en toilet zijn zo goed als klaar. Moet alleen nog worden afgemonteerd en kitten moet ook nog gebeuren.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 08:15:31 #112
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_113222874
Hier heb ik wat foto's van de keuken! Als je er lang op heb moeten wachten is het best raar dat je het nu in werkelijkheid ziet. Mijn vriendin en ik zijn er zeer blij mee!

pi_113222906
Geen fan van moderne keukens, maar damn... Dát fornuis :D
  vrijdag 22 juni 2012 @ 11:53:56 #114
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_113229336
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 08:18 schreef Freddeh het volgende:
Geen fan van moderne keukens, maar damn... Dát fornuis :D
Smaken verschillen ;) (gelukkig!)

Fornuis was ook een moeilijke keuze. We hebben echt veel fornuizen bekeken. Boretti, Falcon, Smeg, AGA teveel om op te noemen. Maar uiteindelijk toch een keuze gemaakt! Zijn er erg blij mee :)
pi_113232900
Mooie keuken! Alleen die bovenkastjes hangen mi echt veel te laag.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:00:56 #116
102912 crv
Screwed up
pi_113289648
Waanzinnig fornuis _O_
Ik vindt het nog altijd jammer dat wij geen gas krijgen in ons nieuwe huis, kon eventueel op flessen, maar dat zag ik niet zitten :{w

Mooie keuken en strak, mag ik vragen waarom je maar 1 wasbak hebt?
Hij is wel mooi groot, maar ik zit nu in mijn huurhuisje met 1 wasbak te kloten, vindt het een ellende.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:01:46 #117
102912 crv
Screwed up
pi_113289706
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:21 schreef _VoiD_ het volgende:
Mooie keuken! Alleen die bovenkastjes hangen mi echt veel te laag.
je zal maar niet al te groot zijn, dan is dat best te begrijpen, of doe ik per ongeluk een foute aanname :X
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  zondag 24 juni 2012 @ 08:58:36 #118
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_113303076
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:01 schreef crv het volgende:

[..]

je zal maar niet al te groot zijn, dan is dat best te begrijpen, of doe ik per ongeluk een foute aanname :X
Ben niet heel groot ;-) De bovenkastjes zijn niet heel erg diep. Wellicht op de foto wat gezichtsbedrog. Dus ik heb er weinig last van.

quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:00 schreef crv het volgende:
Waanzinnig fornuis _O_
Ik vindt het nog altijd jammer dat wij geen gas krijgen in ons nieuwe huis, kon eventueel op flessen, maar dat zag ik niet zitten :{w

Mooie keuken en strak, mag ik vragen waarom je maar 1 wasbak hebt?
Hij is wel mooi groot, maar ik zit nu in mijn huurhuisje met 1 wasbak te kloten, vindt het een ellende.
Heb je een nieuwbouw huis? Meestal wordt er dan toch wel standaard ook gas geleverd?

De wasbak heb ik liever gewoon één grote. Woon nu nog in mijn ouderlijk huis en mijn moeder heeft dus een normale wasbak en een kleine ernaast. Vind het minder handig werken omdat ik er weinig vieze vaat in kwijt kan. Meestal als ik aan het koken ben ruim ik tussen door op en dan vind ik een grote wasbak handiger. Het is denk ik gewoon de manier van werken die je jezelf aanleert.
  zondag 24 juni 2012 @ 12:02:45 #119
102912 crv
Screwed up
pi_113306366
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 08:58 schreef HerrPiet het volgende:

[..]

Ben niet heel groot ;-) De bovenkastjes zijn niet heel erg diep. Wellicht op de foto wat gezichtsbedrog. Dus ik heb er weinig last van.

[..]

Heb je een nieuwbouw huis? Meestal wordt er dan toch wel standaard ook gas geleverd?

De wasbak heb ik liever gewoon één grote. Woon nu nog in mijn ouderlijk huis en mijn moeder heeft dus een normale wasbak en een kleine ernaast. Vind het minder handig werken omdat ik er weinig vieze vaat in kwijt kan. Meestal als ik aan het koken ben ruim ik tussen door op en dan vind ik een grote wasbak handiger. Het is denk ik gewoon de manier van werken die je jezelf aanleert.
Wij bouwen nieuw ja :Y Echter hier is helaas nog niet overal gas. Het dorp waar ik nu tijdelijk woon wordt er bij nieuwbouw wel gas aangeboden als je dat wilt. Daar waar we gaan wonen is geen gas voorlopig.
btw: ik bouw en woon niet in Nederland

Wat betreft wasbak heb je gelijk dat het is wat je gewent bent. Ik flikker het meeste gelijk in de vaatwasser.
wij hebben gekozen voor een wasbak met 3 bakken. 1 grote, 1 wat kleiner en een kleintje.
Zoiets
  dinsdag 26 juni 2012 @ 07:49:02 #120
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_113399383
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:02 schreef crv het volgende:

[..]

Wij bouwen nieuw ja :Y Echter hier is helaas nog niet overal gas. Het dorp waar ik nu tijdelijk woon wordt er bij nieuwbouw wel gas aangeboden als je dat wilt. Daar waar we gaan wonen is geen gas voorlopig.
btw: ik bouw en woon niet in Nederland

Wat betreft wasbak heb je gelijk dat het is wat je gewent bent. Ik flikker het meeste gelijk in de vaatwasser.
wij hebben gekozen voor een wasbak met 3 bakken. 1 grote, 1 wat kleiner en een kleintje.
Zoiets
[ afbeelding ]
Aah ja ik heb het gezien. Even je topic opgezocht. Huis in Frankrijk, ook leuk ;-)

Wasbak ziet er netjes uit die je gekozen hebt. Blijft die witte zijkant dan zichtbaar? Dan wordt het vast een landelijke keuken?

Gisteren zijn de badkamer en toilet helemaal afgemonteerd. Nu alleen nog de boel laten kitten. In de eerste instantie zou mijn zwager dat doen. Toch maar de beslissing genomen om het door een ervaren kitter te laten doen.

Kost ¤3,50 de meter en die gasten zijn binnen twee uur klaar. Mijn zwager zou er zo 2 dagen over doen :P Kitten vind ik toch wel een belangrijke afwerking wat goed in orde moet zijn.

Vanavond de foto's!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:07:51 #121
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_113401739
Alles gaat nu erg snel. Vandaag zou de vloerlegger komen om de zolder en bovenverdieping te doen. Blijkt dat ze ook gelijk de benedenverdieping gaan egaliseren. Waarschijnlijk is donderdag het hele huis voorzien van vloeren :D

Gelijk maar contact opgenomen met de meubelboer. Volgende week vrijdag de levering van de meubels !
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:34:54 #122
102912 crv
Screwed up
pi_113404291
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 07:49 schreef HerrPiet het volgende:

[..]

Aah ja ik heb het gezien. Even je topic opgezocht. Huis in Frankrijk, ook leuk ;-)

Wasbak ziet er netjes uit die je gekozen hebt. Blijft die witte zijkant dan zichtbaar? Dan wordt het vast een landelijke keuken?

Gisteren zijn de badkamer en toilet helemaal afgemonteerd. Nu alleen nog de boel laten kitten. In de eerste instantie zou mijn zwager dat doen. Toch maar de beslissing genomen om het door een ervaren kitter te laten doen.

Kost ¤3,50 de meter en die gasten zijn binnen twee uur klaar. Mijn zwager zou er zo 2 dagen over doen :P Kitten vind ik toch wel een belangrijke afwerking wat goed in orde moet zijn.

Vanavond de foto's!
Verstandig dat kitten, het is lastiger dan men denkt en het moet zeker in je badkamer wel waterdicht zijn

Wat betreft onze keuken, zal ik even in mijn eigen topic behandelen Keuken
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:36:48 #123
102912 crv
Screwed up
pi_113404361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:07 schreef HerrPiet het volgende:
Alles gaat nu erg snel. Vandaag zou de vloerlegger komen om de zolder en bovenverdieping te doen. Blijkt dat ze ook gelijk de benedenverdieping gaan egaliseren. Waarschijnlijk is donderdag het hele huis voorzien van vloeren :D

Gelijk maar contact opgenomen met de meubelboer. Volgende week vrijdag de levering van de meubels !
dat wordt dan ff stressen :+
pi_114205841
Hoi toekomstige overbuurman!

Ziet er goed uit, we volgen je topic al een paar maanden. Begint er al aardig op te lijken bij jullie!

Even een vraag: hebben jullie al nagedacht over de afwerking van de groene plafond platen? Ik lees hier en daar op het internet mensen die een bepaalde primer en bepaalde latex noemen die geschikt is om deze platen mee af te werken. Het preciese product wordt ons echter niet duidelijk. Ons doel is om de plafonds op zolder wit te maken in ieder geval. Hoor graag van je als je tips hebt.

Groet,

Alex
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:42:03 #125
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_114208084
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:29 schreef hofa het volgende:

Ziet er goed uit, we volgen je topic al een paar maanden. Begint er al aardig op te lijken bij jullie!

Even een vraag: hebben jullie al nagedacht over de afwerking van de groene plafond platen? Ik lees hier en daar op het internet mensen die een bepaalde primer en bepaalde latex noemen die geschikt is om deze platen mee af te werken. Het preciese product wordt ons echter niet duidelijk. Ons doel is om de plafonds op zolder wit te maken in ieder geval. Hoor graag van je als je tips hebt.

Groet,

Alex
Wij hadden ook van die platen en hebben op alle naden kleine latjes gemaakt (bij ons hadden ze daar gewoon een stuk plaat weer overheen geniet).
Maar ondanks de kit die we gebruikt hebben om het af te dichten blijft het scheuren.
De groene platen hebben we gelatext (keer of 2/3) en qua dekking gaat dat wel, maar door de werking van het dak zie je alles. Dus als ik het opnieuw moest doen, zou ik er niet aan beginnen, maar laten spack spuiten en als het echt niet anders kan structuurverf.

Qua hechting dus geen problemen, na gewoon voorstrijken zoals we de andere muren ook hebben gedaan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_114210534
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:42 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Wij hadden ook van die platen en hebben op alle naden kleine latjes gemaakt (bij ons hadden ze daar gewoon een stuk plaat weer overheen geniet).
Maar ondanks de kit die we gebruikt hebben om het af te dichten blijft het scheuren.
De groene platen hebben we gelatext (keer of 2/3) en qua dekking gaat dat wel, maar door de werking van het dak zie je alles. Dus als ik het opnieuw moest doen, zou ik er niet aan beginnen, maar laten spack spuiten en als het echt niet anders kan structuurverf.

Qua hechting dus geen problemen, na gewoon voorstrijken zoals we de andere muren ook hebben gedaan.
SV-tje, ik waardeer je suggestie - maar als je het zou spacken heb je toch precies hetzelfde probleem? Als die platen zoveel werken als jij beschrijft heb je gauw scheuren in het spacwerk?

Iemand de gouden tip?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 22:43:01 #127
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_114210644
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 22:40 schreef hofa het volgende:

[..]

SV-tje, ik waardeer je suggestie - maar als je het zou spacken heb je toch precies hetzelfde probleem? Als die platen zoveel werken als jij beschrijft heb je gauw scheuren in het spacwerk?

Iemand de gouden tip?
Spackwerk kan de meeste scheuren wel aan. Daarom zijn plafonds in nieuwbouwhuizen ook allemaal gespoten. Het zijn geen centimer grote scheuren, maar latex verdoezelt niets. Verder is het ook gewoon rotwerk om alles met de hand te verven, vandaar mijn advies om er niet aan te beginnen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:28:59 #128
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_114474765
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:29 schreef hofa het volgende:

Groet,

Alex
Hey wat grappig! Leuk om te horen dat hier ook buren zijn :-) Al een tijd geen update meer gegeven. Ook erg druk geweest de laatste tijd. Maar gelukkig heeft mijn vriendin nu vakantie dus we kunnen ons meer gaan richting op de leuke dingen. Onze prioriteit is nu de tuin. Hopelijk komen volgende week de gordijnen zodat het wat meer huiselijker wordt.

@Hofa, eerlijk gezegd hebben wij nog niet echt nagedacht over het plafond op zolder. Wij hebben wel alle muren gedaan. Gewoon met een witte voorstrijk. Op het moment heeft de tuin prioriteit. De zolder dient op het moment meer als opslag voor dozen :-P. Maar wanneer wordt de overkant opgeleverd?
pi_114759797
Hoi HerrPiet,

Een aantal aan de overkant zijn voor de bouwvak opgeleverd. Je ziet het aan de hekken :). Onze woning, op het einde van blok A3, wordt 6 september opgeleverd.

We zijn aan het nadenken over een verlaagd plafond. Nu zie ik in foto's die ik TIJDENS de bouw heb gemaakt, uitsparingen boven de raampartijen (elke verdieping, vrijwel elk raam). Mijn gok is dat deze voor mechanische ventilatie units zijn. Bij jou zie ik die op de meest recente foto's echter niet terug.

Herken jij bovenstaande; worden die uitsparingen voor iets anders gebruikt? Mocht je wel mechanische ventilatie units boven ramen hebben - hoeveel ruimte zit er dan tussen die units en het originele plafond?

Groet,

Alex
  maandag 30 juli 2012 @ 08:23:38 #130
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_114835833
@hofa
Bij ons zitten de punten van de mechanische ventilatie niet boven het raam/kozijn. Ze zijn verwerkt in het plafond. In de woonkamer hebben we drie punten en in de keuken twee. In elke slaapkamer zit een punt dicht bij de deur.

Dit is gedaan om het geluid aan de voorkant van het verkeer te dempen. Het systeem werkt echt heel goed. Ook is het huis zo goed geïsoleerd dat wij de laatste paar dagen geen last hebben gehad van de warmte.

Dus ik denk dat die uitsparingen voor iets anders zijn of jullie krijgen een ander soort ventilatiesysteem.
  maandag 30 juli 2012 @ 08:29:07 #131
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_114835890
Maar weer een kleine update.

Op het moment zijn we bezig met de tuin. We waren al lang aan het kijken voor een schutting en eindelijk een goede aanbieding gevonden bij een tuincentrum in Oost-Zaan.

Probleem is dat ik alleen nog niet lang in de zon mag dus ik moest het hulp vragen. Gelukkig waren veel familieleden bereid om te helpen.

Binnenkort echt wat foto's. Topic zonder foto's is uiteraard waardeloos. Mijn vergeet steeds mijn camera van mijn ouderlijk huis mee te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')