abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112557866
Nou ... Eerlijk gezegd vind ik het nogal 60-ties pastel tinten.

Óf is dat weer " in" en ben ik "uit" ?
Zoals Vonkenboer en anderen en ikzelf: tot 120 cm hoog tegelen en dan stuccen.
En kies kleur in details als accesoires en linnengoed etc.

P.S. De kreet 'kippenslachterij' is fok-historisch verantwoord voor volledig betegelde toilet- en badruimten.
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:10:44 #102
102912 crv
Screwed up
pi_112568841
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:02 schreef AnneX het volgende:
Nou ... Eerlijk gezegd vind ik het nogal 60-ties pastel tinten.

Óf is dat weer " in" en ben ik "uit" ?
Zoals Vonkenboer en anderen en ikzelf: tot 120 cm hoog tegelen en dan stuccen.
En kies kleur in details als accesoires en linnengoed etc.

P.S. De kreet 'kippenslachterij' is fok-historisch verantwoord voor volledig betegelde toilet- en badruimten.
:? Ik vindt juist die half betegelde ruimtes zo UIT de oudheid.

zo van "ik kan maar de helft betalen" net als een huis dat onder van steen is en daarboven van hout.

Buiten dat boeit het ons niet of iets IN of UIT is. Wij nemen wat wij mooi vinden.
Juist door het spelen met de tegels en structuren wordt het apart.

In NL zag je tot voor kort dat iedereen zijn badkamer met 1 soort tegel op de muur en ergesn op hoogte een stripje.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_112569366
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:10 schreef crv het volgende:

[..]

:? Ik vind juist die half betegelde ruimtes zo UIT de oudheid.

In NL zag je tot voor kort dat iedereen zijn badkamer met 1 soort tegel op de muur en ergesn op hoogte een stripje.
ja, in Engeland zie je dat nog steeds in de tv- bouwprogr.
Halve hoogte betegelen is ook praktisch bedoeld.
Kalk stuc neemt waterdamp op / ademt en tegels niet.

Smaak etc...
w/
pi_112573456
Ik was niets blij toen bleek dat bij groot onderhoud de badkamer tot het plafond betegeld was. 't Is inderdaad een "kippenslachterij" geworden, het heeft nog steeds iets benauwends. En de scheuren in het beton krijg je er natuurlijk niet definitief mee weg.
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:58:56 #105
102912 crv
Screwed up
pi_112577917
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:25 schreef AnneX het volgende:

[..]

ja, in Engeland zie je dat nog steeds in de tv- bouwprogr.
Halve hoogte betegelen is ook praktisch bedoeld.
Kalk stuc neemt waterdamp op / ademt en tegels niet.

Smaak etc...
w/
Wij hebben geen last van die damp.

Elke 3 uur is de totale hoeveelheid lucht in het huis sowieso ververst en we hebben een Raam in de badkamer dat nagenoeg altijd openstaat als we douchen

En de rest is een kwestie van smaak.

Buiten dat heb je op stuckwerk eerder kans op schimmel :X
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:59:30 #106
102912 crv
Screwed up
pi_112577941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:04 schreef Teslynd het volgende:
Ik was niets blij toen bleek dat bij groot onderhoud de badkamer tot het plafond betegeld was. 't Is inderdaad een "kippenslachterij" geworden, het heeft nog steeds iets benauwends. En de scheuren in het beton krijg je er natuurlijk niet definitief mee weg.
als je van die saaie hollandse eentonige badkamertegels hebt dan kan ik me dat voorstellen
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:06:02 #107
102912 crv
Screwed up
pi_112968833
Nou we zijn der bijna uit. Gister maar weer eens een gesprek gehad met een van de oppergoden van WeberHaus.
Gezien het feit dat ze nogal wat vergeten waren en ik een beetje beu was dat we het budget weer met 25K moesten verhogen.
We zijn overeengekomen dat ik de vloeren, wanden en plafondwerk uit het kontrakt haal en dat hier lokaal gaan regelen. Had ik al rekening meegehouden en het is een stuk goedkoper.
Alleen wordt het ff plannen straks.

De badkamertegels zijn we ook uit.

Boven wordt het dit:

Beneden wordt het dit:

donderdag 21 juni 2012 @ 13:53:18 #108
102912 crv
Screwed up
pi_113186963
Hier maar even antwoorden in plaats van in Bouwclone's topic

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:49 schreef Teslynd het volgende:
Komen bij jou dan wel de zware betonplaten thuisbezorgd?
Hoe zijn die houten muren?
Ik denk net als bij clone.

Het zijn dunne betonplaten waar een speciaal vlechtwerk aan 1 kant uitsteekt.
2 platen worden vervolgens met het vlechtwerk tegen elkaar geplaatst en opgevuld met beton. Ook kunnen ze al tegen elkaar gevlochten aankomen en dan weer volstorten natuurlijk..

Het huis zelf is van TOXic free materiaal en opgebouwd uit meerdere lagen
(sorry is in duits)

- 3 mm fugenfrei aufgebrachter Edelputz
- Armierungsspachtel mit Gewebe
- Holzfaserdämmplatte: 160 mm
- massive Holzfachwerkkonstruktion: 165 mm
- 160 mm mineralische Vollwärmedämmung
- Dampfbremsvlies
- Gipskartonplatte
- Gipsflächen komplett verspachtelt

[ Bericht 7% gewijzigd door crv op 21-06-2012 14:12:50 ]
pi_113187288
Ik ben wel benieuwd naar hoe die tegels er uiteindelijk in je badkamer uit zien. Vanaf dit plaatje zou ik ze zelf nooit gekozen hebben namelijk, maar soms ziet het er dan verrassend goed uit :)
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:05:08 #110
102912 crv
Screwed up
pi_113187465
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef ArnosL het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoe die tegels er uiteindelijk in je badkamer uit zien. Vanaf dit plaatje zou ik ze zelf nooit gekozen hebben namelijk, maar soms ziet het er dan verrassend goed uit :)
idem, Wij hebben de opstellingen in het echt gezien en die
ziet er gaaf uit, zeker de badkamer boven.
Het is eens wat anders.dan de standaard "saaie" tegels.
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:02:09 #111
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113192410
Dank voor de uitleg hier crv :)

Die doorsnede heeft 16cm isolatie én 16cm massief hout!?
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:09:01 #112
102912 crv
Screwed up
pi_113192706
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:02 schreef Bouwclone het volgende:
Dank voor de uitleg hier crv :)

Die doorsnede heeft 16cm isolatie én 16cm massief hout!?
hij is totaal 32 of 36 cm dik idd
hij heeft 16cm samengeperst hout als demping en isolatie en brandwering !!
En dan nog 16 cm glaswol of zo
Het Massive hout is het skelet waar de glaswolisolatie in verwerkt wordt.
pi_113195677
Kan je daar boekenplanken aan hangen?
  donderdag 21 juni 2012 @ 20:31:20 #114
102912 crv
Screwed up
pi_113204975
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:18 schreef Teslynd het volgende:
Kan je daar boekenplanken aan hangen?
Yep en veel meer.
Met een lichte versteviging hangt er aan de buitenkant een zonnescherm aan
  donderdag 21 juni 2012 @ 23:06:27 #115
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_113215208
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:20 schreef crv het volgende:

Vervolgens ook nagedacht over verlichting in keuken en badkamers. Spots inclusief voorbereiding kosten 155 euro per stuk, we hebben er 15 nodig dus tel uit je winst
De uitvoering wordt hoe dan ook edelstaal
[ afbeelding ]
en hier kreeg je geen vreemde gedachtes bij? Wanneer ben jij voor het laatst in een bouwmarkt geweest ?

Het is een mooi project,maar er word je idd naar mijn idee echt een poot uitgedraaid. Geen wonder dat je mega over de begroting heen gaat.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 22 juni 2012 @ 08:54:01 #116
102912 crv
Screwed up
pi_113223433
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:06 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

en hier kreeg je geen vreemde gedachtes bij? Wanneer ben jij voor het laatst in een bouwmarkt geweest ?

Het is een mooi project,maar er word je idd naar mijn idee echt een poot uitgedraaid. Geen wonder dat je mega over de begroting heen gaat.
Ik kom regelmatig in de bouwmarkt, maar we praten hier niet over bouwmarkt tegels.
Wij hebben hier ook Bedrijven als Götz en Moritz waar Meistergeschäften en Particulieren kunnen kopen.

Die Grote posten zijn er dus per gister officieel uit :+

Ik heb heel wat discussies achter de rug.

Probleem is dat je eigenlijk een compleet huis koopt en je normaal gesproken die prijzen niet ziet. Je hebt enkel een totaalprijs

later meer hieromtrent, moet weg
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:42:15 #117
102912 crv
Screwed up
pi_113233652
En verder:

Als gezegd, je koopt een compleet huis inclusief de hele binnenboel voor een vaste prijs.
Bij Sleutelovergave hoef je enkel je inboedel er maar in te stouwen.
Je kunt al wel kiezen voor een bepaalde uitvoeringsklasse, standaard, exclusief of topline.
Wij hadden voor Topline gekozen.

Nu klus ik graag, dus had ik me sowieso al voorgenomen enkele zaken zelf te doen.
Echter vanwege tijdgebrek was dit totaalconcept een perfect oplossing voor ons

Na het tekenen van het kontrakt en al meerdere aanvragen van mijn kant werd duidelijk dat bijv de grondwerkzaamheden ik zelf moet regelen. Voor een bouwkraan is een stelpost voorzien, wij hebben er door de lastige inrit 2 kleinere nodig. ook moeten de wanden buiten het dorp overgeladen worden op een kleinere truck.
Dit is een forse extra kostenpost.
Daarna hadden we gezeik over de vergunning omdat hun architekt had lopen kutten. Andere opzet en dit kost ook meer geld. Deze kostenpost schuiven we door naar komend jaar of het jaar erop.
Tegelijkertijd had ik al geprobeerd wat meer financieel inzicht te krijgen, wat mij niet echt lukte. enkel voor het kurk kreeg ik uiteindelijk de totaalprijs (leggen+materiaal)
Toen wist ik zeker dat ik het zelf ging doen.

Daarna werd continue alles vooruitgeschoven tot de "ausstattungstermin" (een week intern daar om alles in en om het huis te definieren en uit te zoeken) en werd er gezegd, "wij kopen groot in, hebben lage prijzen daarom, bla bla bla)
Toen bleek dat er op een aantal zaken een meerprîjs zat en vanuit ons verwachtingspatroon zelfs niet aanwezig waren.
Dus hoppa, weer een smak geld extra.
Echter hier ben ik dus weer dwars gaan liggen.
Doordat ze wat aan het Protokol moesten veranderen, wist ik ineens wat het kostte om een plavuizen vloer te leggen.
Ik wist al dat de meerprijs die zei rekenden omdat ik een tegel wilde die niet in hun standaard colletie zit meer was dan de prijs waar ik de tegels voor kocht "zonder korting!!!!"
Toen ben ik lokaal wat offertes gaan aanvragen en heb ik dus wat werkzaamheden uit het contract laten halen, waar men niet blij mee was.

Jammer voor hun kunnen ze er niet onderuit omdat ons was toegezegd dat we to en met de ausstattungstermin zaken kunnen veranderen.

maar je hebt gelijk, je wordt uitgekleed :+
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:12:37 #118
102912 crv
Screwed up
pi_113274165
Nog even een foto vanmorgen gemaakt bij een tegelboer voor diegene (zoals ik) die het lastig vinden te voorstellen hoe iets er in het echt uitziet

pi_113280047
Door oogafwijking kan ik daar helemaal niet tegen en ga voor de ouderwetse vierkante melkwitte. Heb al een hekel aan de gevlamde bijna-witte die er zijn (net of ik zo vlekkerig zie en m'n ogen nog wat slechter geworden zijn). Maar ik zie wel wat je bedoelt. En me er iets bij voorstellen kan inderdaad problemen geven. Dus bedankt voor deze "praktijk"-foto. Die groene streep vind ik qua kleur wat minder. Zou hem minder fel gekozen hebben.
O, ik zie nu pas dat het erg brede tegels zijn.
pi_113280674
Algemeen het topic als lurker aan het volgen en vroeg me bij de badkamer ook zeker af hoe dat eruit moest gaan zien. Maar zo op die foto ziet het er super leuk uit! Zou er zelf nooit op gekomen zijn en weet niet of ik het zou kiezen, maar mocht het in 'n huis zitten wat ik ga kopen dan zou het zeker mogen blijven zitten.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 21:53:38 #121
102912 crv
Screwed up
pi_113289296
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:47 schreef Teslynd het volgende:
Door oogafwijking kan ik daar helemaal niet tegen en ga voor de ouderwetse vierkante melkwitte. Heb al een hekel aan de gevlamde bijna-witte die er zijn (net of ik zo vlekkerig zie en m'n ogen nog wat slechter geworden zijn). Maar ik zie wel wat je bedoelt. En me er iets bij voorstellen kan inderdaad problemen geven. Dus bedankt voor deze "praktijk"-foto. Die groene streep vind ik qua kleur wat minder. Zou hem minder fel gekozen hebben.
O, ik zie nu pas dat het erg brede tegels zijn.
dan wordt het eindresultaat schrikken voor je, wij hebben redelijk wat rijen groen derin zitten :+
maar idd, misschien kun je je nu ook voorstellen hoe de douche wordt. daar zitten die vertikale banen in
  dinsdag 26 juni 2012 @ 07:53:59 #122
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_113399432
Dan is onze badkamer maar saai :P Maar het ziet er wel cool. Hoewel ik het zelf nooit zou kiezen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn vriendin en ik allebei een vrij neutrale smaak hebben.

Ben wel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 08:31:02 #123
102912 crv
Screwed up
pi_113399816
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 07:53 schreef HerrPiet het volgende:
Dan is onze badkamer maar saai :P Maar het ziet er wel cool. Hoewel ik het zelf nooit zou kiezen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn vriendin en ik allebei een vrij neutrale smaak hebben.

Ben wel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat!
wij hebben ook een vrij neutrale smaak, maar in ons oude huis in NL hadden we het doldwaze idee om pinguin tegels in het toilet te doen.Altijd al een saaie ruimte en we zijn toen ook pinguins gaan sparen :') Hele toilet hing stond vol met die zooi.
We hadden er wel veel plezier van, iedereen vond het gaaf. en 's winters was het er wat koeler omdat ie bijna tegen de buitenmuur aan stond met wat "open" ventilatie _O-

Helaas zijn die tegels niet meer verkrijgbaar. voor de badkamer beneden hebben we nu even getwijfeld over Giraffen of Jungle, daar zijn ook leuke tegels van, maar uiteindelijk toch maar gekozen voor wat meer "normaals"

pi_113400412
Moeten in die vertikale banen nu keien voorstellen, of Dinosaurus-eieren ? Eerlijk gezegd vind ik dát er maar raar uitzien, de rest kan ik mij goed voorstellen, zeker die extra brede tegels O+
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:33:57 #125
102912 crv
Screwed up
pi_113404257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 07:49 schreef HerrPiet het volgende:

[..]

Aah ja ik heb het gezien. Even je topic opgezocht. Huis in Frankrijk, ook leuk ;-)

Wasbak ziet er netjes uit die je gekozen hebt. Blijft die witte zijkant dan zichtbaar? Dan wordt het vast een landelijke keuken?

Keuken wordt niet super landelijk. Moest nog steeds wat schetsen uploaden dus bij deze een goede gelegenheid. Eigenlijk een standaard keuken, met uitgebreide apparatuur.
Keuken is ook weer 20cm breder geworden
en ziet er ongeveer zo uit:

De volgende apparatuur komt erin:
Gaggenau kookplaat met volledig kookoppervlak (CX 480)

Siemens Afzuigkap met recirculatiemodule (LF21BB550)

AEG InductieWok (HC451500EB)

AEG kleine Inductieplaat (HC452400EB)

AEG Stoomoven (BS9304001M)

AEG Warmhoudlade (KD91404E)

Siemens Vaatwasser (SX66M095EU) (helaas geen plaatje van binnenkant, dat is interessanter dan de buitenkant

Gaggenau Koelkast (RC242202)

En de spoelbak (SystemCeran 5095, CENTRA 90)

pi_113404481
Keukenkasten en - laden . w/
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:41:29 #127
102912 crv
Screwed up
pi_113404532
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:40 schreef AnneX het volgende:
Keukenkasten en - laden . w/
Alles Laden behalve boven de Oven
pi_113404963
Ingewikkeld die spoelbak. Ik ben voor twee rechthoekige waar je de bakplaat en het rek van het gasstel in kwijt kan.
He, de bakken steken boven het aanrecht uit.
Hebben jullie daar wel extra grote afdruiprekken met wateropvangblad eronder?

Die giraffentegels zijn wel grappig, maar erg definitief als tegel. Was die er niet met iets neutralers dan kinderplaatjes? De kleuren zijn verder best te pruimen, maar er moet wel iets bij om niet vreselijk saai te worden.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:07:11 #129
102912 crv
Screwed up
pi_113405678
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:51 schreef Teslynd het volgende:
Ingewikkeld die spoelbak. Ik ben voor twee rechthoekige waar je de bakplaat en het rek van het gasstel in kwijt kan.
He, de bakken steken boven het aanrecht uit.
Hebben jullie daar wel extra grote afdruiprekken met wateropvangblad eronder?

Die giraffentegels zijn wel grappig, maar erg definitief als tegel. Was die er niet met iets neutralers dan kinderplaatjes? De kleuren zijn verder best te pruimen, maar er moet wel iets bij om niet vreselijk saai te worden.
Bakplaat past er een beetje in, maar dat is altijd een probleem
De grote bak is 505x365, Middenmaat 315x360 en de kleine 170x315
de kastmaat waar die in zit is 90cm.
Afdruiprekjes e.d. zijn ervoor te krijgen, maar het meeste flikkeren we in de vaatwasser :+

Wat betreft tegels, wij hebben dus wat anders gekozen uiteindelijk he ;)
Maar het was op zich wel leuk. Nee ze hadden helaas geen andere serieuzer plaatjes, al betwijfel ik of ik dat dan mooi zou hebben gevonden
pi_113416045
Die gorilla ga je op den duur van gruwen. Het gaat niet om het serieuze, maar om het kinder-/kinderachtige plaatje waar je snel overheen gegroeid bent.

Heb mijn eigen gootsteen even nagemeten. Die is 40 x 36 (de vorige was 36 x 36, echt te klein vind ik). Maar in oude huizen zie je ze soms van maar 3 minitegeltjes hoog, nog dicht bij het principe van de uitstortsteen. Maar ik ben opgegroeid met een originele Bruynzeelkeuken. Granieten aanrecht een een goodsteen over de hele oppervlakte van het aanrechtdeel. Zal dus 60 x 50 geweest zijn (of 55 x 45?). Daar kon echt alles in. Afwassen deden we me twee teiltjes en je kon dan nog gebruk maken van de afvoer.

Sinds Ikea bereikbaar is, kijk ik naar afvoeren. Want Ikea heeft afgrijselijke, die zijn veel te groot. Er kan van alles meegezogen worden. In de Nederlandse standaard-wastafel verdwijnen je lenzen niet. Wel in de keuken, daar zijn de gaatjes net iets groter.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 21:41:18 #131
102912 crv
Screwed up
pi_113431089
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:08 schreef Teslynd het volgende:
Die gorilla ga je op den duur van gruwen. Het gaat niet om het serieuze, maar om het kinder-/kinderachtige plaatje waar je snel overheen gegroeid bent.

Heb mijn eigen gootsteen even nagemeten. Die is 40 x 36 (de vorige was 36 x 36, echt te klein vind ik). Maar in oude huizen zie je ze soms van maar 3 minitegeltjes hoog, nog dicht bij het principe van de uitstortsteen. Maar ik ben opgegroeid met een originele Bruynzeelkeuken. Granieten aanrecht een een goodsteen over de hele oppervlakte van het aanrechtdeel. Zal dus 60 x 50 geweest zijn (of 55 x 45?). Daar kon echt alles in. Afwassen deden we me twee teiltjes en je kon dan nog gebruk maken van de afvoer.

Sinds Ikea bereikbaar is, kijk ik naar afvoeren. Want Ikea heeft afgrijselijke, die zijn veel te groot. Er kan van alles meegezogen worden. In de Nederlandse standaard-wastafel verdwijnen je lenzen niet. Wel in de keuken, daar zijn de gaatjes net iets groter.
die pinguins die we hadden gingen nooit vervelen. Ik denk ook dat het afhangt hoe je ermee omgaat.
Wij zijn sowieso gek met dieren en je moet dan ook de rest een beetje opvullen en aanvullen natuurlijk. en de dierenplaatjes een beetje beperkt houden.
Maar goed dat is het niet geworden.

Wij hebben ook een granieten aanrecht kleur "capucino"
daar heb ik nog een stuk van
pi_113450793
Ik denk dat de giraffes ook best lang leuk blijven. Maar die aap is een grapje van het type dat het niet lang houdt. Heb nog even teruggekeken. Dat lage bad begrijp ik niet. Er zijn ook verzonken baden. Dat is toch een enge instap? Want aan de andere kant van het muurtje is het wèl diep.
pi_113451452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:52 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk dat de giraffes ook best lang leuk blijven. Maar die aap is een grapje van het type dat het niet lang houdt. Heb nog even teruggekeken. Dat lage bad begrijp ik niet. Er zijn ook verzonken baden. Dat is toch een enge instap? Want aan de andere kant van het muurtje is het wèl diep.
Even reageren( en ook teruggekeken).

WIj hebben dik 20 jaar zó in bad gestapt. :7
In een kleinere ;) ruimte, was dat ook niet zo'n ruimteslorpend ding.
Compleet verzonken, vind ik weer eng.
De reden was praktisch: onder de verhoogde vloer moest de riolering etc. kwijt.

/ nvt. Dus stop topic kaap. :X
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:02:21 #134
102912 crv
Screwed up
pi_113458017
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:52 schreef Teslynd het volgende:
We hebben over een verzonken bad gesproken, was een mogeijkheid.
Bewust niet gedaan. ik heb slechte knieen en mijn vrouw is ook niet goed. en dan is een laag bad niet te doen. nu kunnen we op de rand gaan zitten en zo uit bad stappen.
buiten dat lijkt me dat als je in een nat (en dus glad) bad stapt dat ook niet echt veilig is.
Buiten dat is de bad meer een extraatje, wij zijn niet van die badderaars
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:03:41 #135
102912 crv
Screwed up
pi_113458087
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef AnneX het volgende:

[..]

Even reageren( en ook teruggekeken).

WIj hebben dik 20 jaar zó in bad gestapt. :7
In een kleinere ;) ruimte, was dat ook niet zo'n ruimteslorpend ding.
Compleet verzonken, vind ik weer eng.
De reden was praktisch: onder de verhoogde vloer moest de riolering etc. kwijt.

/ nvt. Dus stop topic kaap. :X
ik stap nu al 6 jaar zo uit mijn douche en dat is te doen, en ben het gewend
  maandag 2 juli 2012 @ 23:39:13 #136
102912 crv
Screwed up
pi_113698606
vandaag weer even contact gehad met en de bouwer en de grondboer.
Morgen nog weer even naar het gemeentehuis, aanvraag voor water indienen en de opdracht aan de Geometer om de paaltjes te steken.
Eerst moet het gras nog gemaaid worden, staat pas een meter hoog :+
En dan gaat het beginnen......
pi_113701057
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:39 schreef crv het volgende:

En dan gaat het beginnen......
*O*
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:52:31 #138
102912 crv
Screwed up
pi_113738446
En de volgende verrassing:

Gisteren kreeg ik te horen dat de opdracht voor de Geometer gegeven moest worden.
Dit figuur meet de positionering van het huis precies uit en slaat paaltjes zodat de graafwerkzaamheden kunnen beginnen.

Rekening ¤1500. :(

Dit gaat op 16/17 Juli gebeuren. Daarna beginnen dus de graafwerkzaamheden *O*
Eind Augustus wordt dan met de kelder begonnen. Eind September wordt het huis opgebouwd. Zo'n beetje als nu bij Clone gebeurt in Noorwegen maar dan geen modules maar Wanden
pi_113883687
Is de camera opgeladen? Filmpje erin? :D
Reserve camera?

Heb je de plaats voor het statief bepaald?

Timelaps w/

/ spannend zeg na alle voorbereidingen. :Y
  maandag 9 juli 2012 @ 17:15:29 #140
102912 crv
Screwed up
pi_113974452
Weer een flinke stap voorwaarts *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 juli 2012 @ 22:02:52 #141
102912 crv
Screwed up
pi_114291629
*O* En Ze zijn begonnen *O*

De paaltjes staan erin, helaas zijn ze niet goed zichtbaar

pi_114292063
...tuurt ... Ja, ik zie dr een heleboel: paaltjes !

Champagne en feli ! w/
pi_114292541
O wijngaard! Je zit op een warme helling?
  maandag 16 juli 2012 @ 22:18:23 #144
102912 crv
Screwed up
pi_114292624
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:16 schreef Teslynd het volgende:
O wijngaard! Je zit op een warme helling?
Is wel de bedoeling dat er in de toekomst iets van druiven komen, maar ook ander fruit en voor de rest gaan we er eerst wonen en dan plannen maken voor de tuin
pi_114295618
Ah kijk aan, nu is het echt begonnen he!
Ben ook heel benieuwd wat je met de tuin gaat doen, er is in ieder geval ruimte genoeg voor heel wat leuks.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:18:36 #146
102912 crv
Screwed up
pi_114307099
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:02 schreef jdel het volgende:
Ah kijk aan, nu is het echt begonnen he!
Ben ook heel benieuwd wat je met de tuin gaat doen, er is in ieder geval ruimte genoeg voor heel wat leuks.
Ja ruimte genoeg idd. We weten globaal wat we willen, maar aangezien we even moeten sparen voor we het terras achter aan kunnen leggen, gaan we komend jaar maar eens op ons gemak nadenken en kijken hoe het met de zon en wind is. We willen uiteindelijk ooit ook eens een Zwembad/Jacuzzi maar daar moeten we voor steggelen bij burgemeester/buren/etc. beetje smeergeld en zo ;) want we zitten buiten de beb ouwbare zone.
pi_114312808
Succes dan alvast ;)
Aangezien je de ruimte hebt, en waarschijnlijk ook een stuk beter weer ervoor dan hier, dan zou een zwembad wel een erg goed idee zijn :)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:18:20 #148
102912 crv
Screwed up
pi_114320680
Net kickoff bouwvergadering gehad.
Deelnemers, Projectleider (Weberhaus, duits), Kelderboer (duits), grondboer (Frans) en wijzelf.
Raden wie er een half uur te laat was :')

Grove planning van de eerstkomende werkzaamheden

Week 31: Gat graven, kiezelfundament voor keldervloer, Bouwstraat
Week 33: Bodemtest :') lijkje uit de kast
Week 34: Definitieve plaatsbepaling van het huis
Week 35: Kelder
Week 36: Kelderisolatie
Week 37: bouwgat dichten
Week 38: Opbouw stellingen
Week 39: Opbouw huis
Week 40: Externe leidingwerk

Ow ja en Joey (zie UI) is vast begonnen met het uitgraven, jammer dat dat op de verkeerde plek was _O-
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:23:58 #149
102912 crv
Screwed up
pi_114763701
*O* ze zijn begonnen met graven

Zodra mij USB probleem is opgelost post ik fotos, maar dit duurt nu al een week :(
pi_114768832
Ze gaan eerst een gat graven en een paar weken later bepalen waar het huis precies moet staan. Hoort dat niet andersom? :P
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 19:11:34 #151
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114774034
Dat klinkt mij ook wat vreemd in de oren; ze weten naar plaatsbepaling toch waar het huis moet komen te staan ? Dan kan het toch in één keer uitgegraven worden ?
pi_114793238
Het lijkt mij dat er eerst het een en ander aan grond verplaatst moet worden op de helling / heuvel. c_/

En dat daarna de precieze plaats wordt uitgemeten.

Zoiets? :?
  zondag 29 juli 2012 @ 08:48:25 #153
102912 crv
Screwed up
pi_114793624
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:44 schreef ArnosL het volgende:
Ze gaan eerst een gat graven en een paar weken later bepalen waar het huis precies moet staan. Hoort dat niet andersom? :P
nee zijn eerst provisorische paaltjes in de grond geramd op de min of meer exacte locatie van het huis.
nu graven en bodemvoorbereiding en dan komen ze dxe definitieve positiepaaltjes erin slaan. dan komt de kelderboer om de funderingen en kelder te doen
  zondag 29 juli 2012 @ 08:48:46 #154
102912 crv
Screwed up
pi_114793625
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 05:50 schreef AnneX het volgende:
Het lijkt mij dat er eerst het een en ander aan grond verplaatst moet worden op de helling / heuvel. c_/

En dat daarna de precieze plaats wordt uitgemeten.

Zoiets? :?
bijna zoiets :+
  zondag 29 juli 2012 @ 10:42:01 #155
102912 crv
Screwed up
pi_114794765
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:19:54 #156
102912 crv
Screwed up
pi_114900401
was vanmiddag even op de bouwplaats, kultje is nu een KUIL geworden. Ze zijn halverwege Australie, Water erin en het was een mooi zwembad _O-

en ze waren grint aan het storten als voorbereiding voor de keldervloer.
Zal proberen vanaaf weer een foto te plaatsten (USB is nog steeds kaduk)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:56:01 #157
102912 crv
Screwed up
pi_114917911
De Kuil. De buitenkanten zijn 1 meter van de toekomstige muren af.

Vanaf de achterkant

Links de Elzasser Alpen. Dis is nog niet alles. links buiten de foto lag nog meer

Hier wordt Grind gestort. Er komen drie soorten grind op de bodem. Dit is in verband met drainage. Daarbovenop komt dan de bodemplaat van de kelder
  Moderator dinsdag 31 juli 2012 @ 22:27:05 #158
92034 crew  Vonkenboer
pi_114919676
De huizen - achter de graafmachines - lijken er wel in gefotoshopt >:O
Zooo strak en wit en rechte lijnen.

:D Elzasser alpen.
Wordt de grond (nog) afgevoerd of verwerkt in het terrein?

/ goed begin. w/
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:39:10 #160
102912 crv
Screwed up
pi_114920350
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:27 schreef AnneX het volgende:
De huizen - achter de graafmachines - lijken er wel in gefotoshopt >:O
Zooo strak en wit en rechte lijnen.

:D Elzasser alpen.
Wordt de grond (nog) afgevoerd of verwerkt in het terrein?

/ goed begin. w/
Grond wordt niet afgevoerd, er is een licht "put/glooiing" op het land en die wordt weggewerkt. voor de rest verdeeld over de grond en een deel weer terug omdat er een meter ruimte rondom zit die weer volgestort wordt als de kelder staat

Hieronder kun je die glooiing zien.
pi_114926690
Ja, dat loopt best af. Die witte huizen zien er akelig nieuw uit. Die felheid doet pijn aan de ogen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:51:32 #162
102912 crv
Screwed up
pi_114936187
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 00:25 schreef Teslynd het volgende:
Ja, dat loopt best af. Die witte huizen zien er akelig nieuw uit. Die felheid doet pijn aan de ogen.
Dat aflopen valt op zich wel mee. Beetje gezichtsbedrog.
die witte huizen staan der toch al een paar jaar :+
pi_114936255
Waarom zet je dat huis niet in "de achtertuin" neer als ik vragen mag?

Royale tuin en dan zet je het huis vooraan tussen de andere huizen?

Bewuste keus of mocht je gewoon niet achter in de tuin bouwen? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_114937182
quote:
5s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 09:55 schreef vosss het volgende:

Waarom zou je dat doen? Ik zou m'n huis namelijk zo dicht mogelijk bij de straat zetten, zodat ik een zo groot mogelijke achtertuin zou hebben :+
pi_114938049
Ja niet helemaal achteraan, maar gewoon een stukje verder van de straat af zegmaar.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:35:31 #166
102912 crv
Screwed up
pi_114944541
quote:
5s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 09:55 schreef vosss het volgende:

bebouwbare zone is tot 50 meter uit de straat. Huis staat tot aan de bebouwbare zone.

buiten dat heb ik nu veel tuin achter en ik heb geen last van mijn burenlinks en rechts. hooguit rechts als zij zelf door de tuin lopen. Voor heb ik sowieso geen öast van.

We leven vanaf de woonkamer/keuken, dus nustraks hebben we een prachtige tuin als uitzicht en verder akker en bos.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:35:52 #167
102912 crv
Screwed up
pi_114944543
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:31 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen? Ik zou m'n huis namelijk zo dicht mogelijk bij de straat zetten, zodat ik een zo groot mogelijke achtertuin zou hebben :+
:+ dat dus
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:36:10 #168
102912 crv
Screwed up
pi_114944552
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:56 schreef vosss het volgende:
Ja niet helemaal achteraan, maar gewoon een stukje verder van de straat af zegmaar.

:)
ik zit al 30 meter van de straat :D
pi_114977733
Tof dat ze bij jou nu ook begonnen zijn!
Ben blij dat je slechts een glooing hebt met zand (of zacht materiaal in ieder geval), wij hebben 7 meter hoogteverschil van de straat totaan het bos, en er moest 800m3 rots opgeblazen worden.
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:14:03 #170
102912 crv
Screwed up
pi_114984625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:40 schreef Bouwclone het volgende:
Tof dat ze bij jou nu ook begonnen zijn!
Ben blij dat je slechts een glooing hebt met zand (of zacht materiaal in ieder geval), wij hebben 7 meter hoogteverschil van de straat totaan het bos, en er moest 800m3 rots opgeblazen worden.
Ja dat zag ik idd, dat was het betere sloopwerk. _O- Vond dat best stoer eigenlijk :@

Wij hebben een soort klei/leem grond. Voordeel van deze locatie is dat we niet zoveel riviersteen hebben. Bij mijn zwager die wat dichter naar de rijn zit en wat lager ligt de tuin er vol mee. Nadeel is dan wel weer dat je extra stevigheid in je fundering moet aanbrengen.
Zand hebben we hier overigens niet. behalve dat wat uit de lucht komt vallen uit de sahara :(
pi_115027789
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 09:51 schreef crv het volgende:

[..]

Dat aflopen valt op zich wel mee. Beetje gezichtsbedrog.
die witte huizen staan der toch al een paar jaar :+
In Zwitserland heb ik een paar keer op een licht naar buiten aflopend balkon gestaan. Dat voelt aan als die foto. Net of je gaat hellen en vallen. Dan krijg ik de neiging om me goed vast te houden.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:28:18 #172
102912 crv
Screwed up
pi_115038200
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:45 schreef Teslynd het volgende:

[..]

In Zwitserland heb ik een paar keer op een licht naar buiten aflopend balkon gestaan. Dat voelt aan als die foto. Net of je gaat hellen en vallen. Dan krijg ik de neiging om me goed vast te houden.
_O- mag ik wel niet teveel drinken dan in de toekomst :+

[ Bericht 9% gewijzigd door crv op 03-08-2012 09:53:50 ]
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:02:04 #173
102912 crv
Screwed up
pi_115039033
Status update van 1 augustus
Nog een fototje van onze Alpen :+

Even de achtertuin uitgelopen, dit is dus grenzend aan de achtertuin. Joey vond het meteen geweldig

Het Grindbed ligt er en is aangestampt/verdicht, heeft de buurman een lamp gekost :o
Der moet geloof ik nu nog 1 laag klein rond grind overheen

Begin is gemaakt met de bouwpiste. waar de kranen over rijden.

Joey heeft zijn buurmeisje en buurjongetje ontmoet. Hij heeft er dus een vriendin en vijand bij _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door crv op 03-08-2012 22:40:43 ]
pi_115039360
Indrukwekkende oppervlakte w/
pi_115072215
Grote brokken in die muur. Daar bouwen ze grootschaliger dan bij ons.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 22:40:00 #176
102912 crv
Screwed up
pi_115073695
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 22:13 schreef Teslynd het volgende:
Grote brokken in die muur. Daar bouwen ze grootschaliger dan bij ons.
Is hier vrij normaal voor hoogte verschillen. Wij gaan ze ook gebruiken. zowel boven als onder de grond
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:22:41 #177
102912 crv
Screwed up
pi_115088882
*O* Gisteravond en vanmorgen wezen wandelen achter het huis.
Wat we al dachten klopt. Het is een Geweldige omgeving heerlijk rustig bossen weilanden op 300meter van huis _O_

*O* zelfs de kerk in het dorp is normaal. wat een opluchting is dat. Eindelijk af van die klokkeluider hier aan het eind van het jaar
pi_115089792
Nou, zo erg is het toch ook niet als de kerk op Silvesteravond de oude boze geesten wegjaagt? En het is maar 1x per jaar.

Op de foto's die je van Joey liet zien, herkende ik wat vakantiebeelden. Niet de lokatie, maar dat soort omgeving. Dat is plezierig zo dicht bij huis vakantie kunnen vieren.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 14:34:04 #179
102912 crv
Screwed up
pi_115094854
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:00 schreef Teslynd het volgende:
Nou, zo erg is het toch ook niet als de kerk op Silvesteravond de oude boze geesten wegjaagt? En het is maar 1x per jaar.

Op de foto's die je van Joey liet zien, herkende ik wat vakantiebeelden. Niet de lokatie, maar dat soort omgeving. Dat is plezierig zo dicht bij huis vakantie kunnen vieren.
de klok hier in het dorp is my worst nightmare (en niet alleen van mij.

Kloteding slaat ELK kwartier DRIE keer. Op een volume waar een gimiddelde houseparty jaloers op is.
Op het hele uur slaat ie dus 4x3 keer, dan het aantal uren. en om 6 uur 's ochtends, 12 uur s'middags en 8 uur s'avonds doet ie der ook nog eens een riedel van 5 minuten achteraan.
Op speciale gelegenheden die er nogal eens zijn doet ie die riedel ook maar dan voor en na de speciale gelegenheid een kwartier lang. Alles op vol volume.
Ik ben best wat gewend, woon op steenworp van het vliegveld, maar dat boeit me niet. Die klok daarentegen :X :(
Veel mensen weten het niet, maar het is een fantastische omgeving hier.
Basel is een gezellige stad. voor cultuut-lovers zelfs een droom.
binnen een uur zit je midden in de vogezen(Frankrijk)/Jura(Zwitserland)/Zwarte woud(Duitsland)
waar ik nu en straks zit (binnen kwartier van Basel is het gelijk buiten dorps heerlijk wandelen.
Wijngebieden (Elzass en zuid Baden op ruim half uur).
De eerste skigebieden op 1,5 uur en op drie uur midden in de alpen

:+ Waarom denk je dat ik hierheen verhuisd ben
Het is echt leven als god in Frankrijk, maar dan beter omdat je op het drielandenpunt zit ^O^ _O_

Gistermiddag

[ Bericht 12% gewijzigd door crv op 04-08-2012 15:20:13 ]
pi_115112084
Nóg zo'n vakantiefoto! En dan sta je bovenop een bergkopje uit te hijgen in de stoffige hete lucht. Als je de weg al kent en alle bosjes, weet je waar beter doorrijdt om de vochtiger boslucht te happen. Net of je drinkt.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:12:49 #181
102912 crv
Screwed up
pi_115112624
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:01 schreef Teslynd het volgende:
Nóg zo'n vakantiefoto! En dan sta je bovenop een bergkopje uit te hijgen in de stoffige hete lucht. Als je de weg al kent en alle bosjes, weet je waar beter doorrijdt om de vochtiger boslucht te happen. Net of je drinkt.
ik durf bijna die van vanmiddag niet te posten :@
pi_115112816
Doe toch maar wel. Dan heb ik toch nog een beetje vakantie.
pi_115112854
Leuk topic, dit ga ik volgens.

Succes iig crv *O*
stupidity has become as common as common sense was before
pi_115113530
O ja, dat kerkklokbeleid. Hoe komt het dat jullie dat niet stoppen kunnen? Ik ben opgegroeid met de dorpskerk die het halve uur één slag gaf en de hele uren het het aantal van het betreffende uur. Daar kan je best aan wennen. Zoals bij jullie is krankjorum. Doet me denken aan die fanatieke pater pastoor in Tilburg die dwangsommen over heeft voor het uitgebreid hard luiden van z'n kerkklokken.

Deze: http://www.volkskrant.nl/(...)s-vroeg-luiden.dhtml
Maak kennis met Harm Schilder: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)e-vragen-rsquo.dhtml
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:00:33 #185
102912 crv
Screwed up
pi_115115218
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:16 schreef Teslynd het volgende:
Doe toch maar wel. Dan heb ik toch nog een beetje vakantie.
Eerst even een update van gisteravond :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bouwstraat (waar de kranen komen is wat verder gevorderd.

Joey Inspecteert het Grindbed voor de fundering. Het laatste laagje is gestort. In deze grijze grindlaag komen nog drainage en electriciteitsleidingen

Van bovenaf

Hier komt onze watermeter
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:01:06 #186
102912 crv
Screwed up
pi_115115248
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:17 schreef marcb1974 het volgende:
Leuk topic, dit ga ik volgens.

Succes iig crv *O*
Dank je
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:02:04 #187
102912 crv
Screwed up
pi_115115309
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:30 schreef Teslynd het volgende:
O ja, dat kerkklokbeleid. Hoe komt het dat jullie dat niet stoppen kunnen? Ik ben opgegroeid met de dorpskerk die het halve uur één slag gaf en de hele uren het het aantal van het betreffende uur. Daar kan je best aan wennen. Zoals bij jullie is krankjorum. Doet me denken aan die fanatieke pater pastoor in Tilburg die dwangsommen over heeft voor het uitgebreid hard luiden van z'n kerkklokken.

Deze: http://www.volkskrant.nl/(...)s-vroeg-luiden.dhtml
Maak kennis met Harm Schilder: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)e-vragen-rsquo.dhtml
In een ander naburig dorp hebben ze het wel geminderd (in ieder geval 's nachts)
Hier was het eerst elk kwartier 2 keer nu dus 3 keer :')
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:06:04 #188
102912 crv
Screwed up
pi_115115530
Nog wat VVV plaatjes :+

De buren ):O

In de verte is duitsland, links zie je nog net de stallen, wij zitten 100meter daar vandaan links grenzend aan het maisveld

De Wandelroutes vanuit ons dorp (einde straat) waar wij midden tussen in zitten
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:45:36 #189
102912 crv
Screwed up
pi_115231503
De rioleringswerkzaamheden zijn begonnen.

En er is weer wat gegraven. naast de alpen aan de rechterkant van de tuin hebben we links nu de vogezen gekregen :+

Er is een geul uitgegraven voor de afwatering/riolering

De riolering waar we op aan moeten sluiten is gevonden

pi_115231794
Behoorlijke afwatering. Gaat dat tekeningetje voor je waterpomp niet vervagen? Lijkt me handiger dat ze daar een klein paaltje neer zetten oid, maar dat zal wel lastig zijn in het midden van een rijbaantje :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:58:49 #191
102912 crv
Screwed up
pi_115232018
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:52 schreef ArnosL het volgende:
Behoorlijke afwatering. Gaat dat tekeningetje voor je waterpomp niet vervagen? Lijkt me handiger dat ze daar een klein paaltje neer zetten oid, maar dat zal wel lastig zijn in het midden van een rijbaantje :P
Ja, maar dit is the "french way" dus gaat wel goedkomen waarschijnlijk :7
Overigens is dat voor de watermeter niet de pomp
pi_115250780
Volgen de franse Pyreneën ook nog 8)7
pi_115265754
Dan moet er wel véél grond verzet worden.
Misschien als er een extra kelder/garage bij komt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 08-08-2012 14:28:31 ]
  woensdag 8 augustus 2012 @ 10:47:35 #194
102912 crv
Screwed up
pi_115280618
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:51 schreef AnneX het volgende:
Volgen de franse Pyreneën ook nog 8)7
eerste de Jura en het Zwarte woud :+
  woensdag 8 augustus 2012 @ 10:48:19 #195
102912 crv
Screwed up
pi_115280654
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:54 schreef Teslynd het volgende:
Dan moet er wel véél grond verzet worden.
Misschien al er een extra kelder/garage bij komt?
ik begrijp je niet helemaal ?
pi_115287312
Sloeg op de toekomstige Pyreneeën in je achtertuin.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:25:50 #197
102912 crv
Screwed up
pi_115288601
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:57 schreef Teslynd het volgende:
Sloeg op de toekomstige Pyreneeën in je achtertuin.
_O- ah ok :+

Der staat nog een vijver met een klein beekje op de planning dus ....
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:10:42 #198
102912 crv
Screwed up
pi_115310684
[Update: 2012.08.08]
Vanmorgen kreeg een mail van mijn franse aannemer met de aangepaste offertes. Zoals verwacht is door de soms belachelijke eisen van de Duitse aannemer e.e.a. weer duurder geworden. ook zijn er wat zaken goedkoper geworden, maar helaas. er moet weer wat extra budget tegenaan.
Hij vertelde me ook dat de afwatering er al in lag, enkel nog aangesloten moet worden. dit is ook even anders als gepland omdat de bestaande riolering van staal is ipv iets anders wat gedacht was

We hebben dus een put voor bij het garageplein en aan de achterkant

De buizen voor electra, water e.d. liggen ook al klaar voor de volgende klus

Achterin de tuin komen hemelwater en Schmutzwasser (hoe heet dat op zijn nederlands) bij elkaar om met 1 pijp uiteindelijk op de rioolbuis aangesloten te worden

Vanavond met Joey een ander rondje gelopen. Dan krijg je dit uitzicht. Achter die boerderij in het midden ligt ons grondstuk.

Nog een kleine onaangename verrassing. De vorige eigenaar zou de oprit nog met grind beleggen en verdichten. Dat laatste is dus niet "gelukt" :(
Kunnen we daar ook nog even wat aan doen voor de 25T kranen komen

*O* _O- En we hebben een pizzakraam.

[ Bericht 0% gewijzigd door crv op 08-08-2012 22:26:44 ]
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:43:41 #199
102912 crv
Screwed up
pi_115402364
[Update: 2012.08.10]

De bouwstroom is geregeld en wordt afgetapt bij de buren

We hebben er weer 2 putten bij, 1 vooraan de oprit en een onderaan de oprit

De leidingen voor de kabels voor stroom, spraak/video, stroom hek e.d. zijn ook al getrokken

Deze is voor Vonkeboer :+

Nog even een ander doorkijkjes op ons grondstuk

En een keer de andere kant op gewandeld met Joe :+
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:48:30 #200
92034 crew  Vonkenboer
pi_115402721

Och, wat is ie klein en schattig :+ :P

3xCEE 230V ? En 1 keer 3 fase 64A oid. ?
En zo te zien is daar tijdelijk een aardpen voor geslagen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')