quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:02 schreef AnneX het volgende:
Nou ... Eerlijk gezegd vind ik het nogal 60-ties pastel tinten.
Óf is dat weer " in" en ben ik "uit" ?
Zoals Vonkenboer en anderen en ikzelf: tot 120 cm hoog tegelen en dan stuccen.
En kies kleur in details als accesoires en linnengoed etc.
P.S. De kreet 'kippenslachterij' is fok-historisch verantwoord voor volledig betegelde toilet- en badruimten.
ja, in Engeland zie je dat nog steeds in de tv- bouwprogr.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:10 schreef crv het volgende:
[..]Ik vind juist die half betegelde ruimtes zo UIT de oudheid.
In NL zag je tot voor kort dat iedereen zijn badkamer met 1 soort tegel op de muur en ergesn op hoogte een stripje.
Wij hebben geen last van die damp.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
ja, in Engeland zie je dat nog steeds in de tv- bouwprogr.
Halve hoogte betegelen is ook praktisch bedoeld.
Kalk stuc neemt waterdamp op / ademt en tegels niet.
Smaak etc...
als je van die saaie hollandse eentonige badkamertegels hebt dan kan ik me dat voorstellenquote:Op donderdag 7 juni 2012 17:04 schreef Teslynd het volgende:
Ik was niets blij toen bleek dat bij groot onderhoud de badkamer tot het plafond betegeld was. 't Is inderdaad een "kippenslachterij" geworden, het heeft nog steeds iets benauwends. En de scheuren in het beton krijg je er natuurlijk niet definitief mee weg.
Ik denk net als bij clone.quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:49 schreef Teslynd het volgende:
Komen bij jou dan wel de zware betonplaten thuisbezorgd?
Hoe zijn die houten muren?
idem, Wij hebben de opstellingen in het echt gezien en diequote:Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef ArnosL het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoe die tegels er uiteindelijk in je badkamer uit zien. Vanaf dit plaatje zou ik ze zelf nooit gekozen hebben namelijk, maar soms ziet het er dan verrassend goed uit
hij is totaal 32 of 36 cm dik iddquote:Op donderdag 21 juni 2012 16:02 schreef Bouwclone het volgende:
Dank voor de uitleg hier crv
Die doorsnede heeft 16cm isolatie én 16cm massief hout!?
Yep en veel meer.quote:
en hier kreeg je geen vreemde gedachtes bij? Wanneer ben jij voor het laatst in een bouwmarkt geweest ?quote:Op zondag 3 juni 2012 22:20 schreef crv het volgende:
Vervolgens ook nagedacht over verlichting in keuken en badkamers. Spots inclusief voorbereiding kosten 155 euro per stuk, we hebben er 15 nodig dus tel uit je winst
De uitvoering wordt hoe dan ook edelstaal
[ afbeelding ]
Ik kom regelmatig in de bouwmarkt, maar we praten hier niet over bouwmarkt tegels.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:06 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
en hier kreeg je geen vreemde gedachtes bij? Wanneer ben jij voor het laatst in een bouwmarkt geweest ?
Het is een mooi project,maar er word je idd naar mijn idee echt een poot uitgedraaid. Geen wonder dat je mega over de begroting heen gaat.
dan wordt het eindresultaat schrikken voor je, wij hebben redelijk wat rijen groen derin zittenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:47 schreef Teslynd het volgende:
Door oogafwijking kan ik daar helemaal niet tegen en ga voor de ouderwetse vierkante melkwitte. Heb al een hekel aan de gevlamde bijna-witte die er zijn (net of ik zo vlekkerig zie en m'n ogen nog wat slechter geworden zijn). Maar ik zie wel wat je bedoelt. En me er iets bij voorstellen kan inderdaad problemen geven. Dus bedankt voor deze "praktijk"-foto. Die groene streep vind ik qua kleur wat minder. Zou hem minder fel gekozen hebben.
O, ik zie nu pas dat het erg brede tegels zijn.
wij hebben ook een vrij neutrale smaak, maar in ons oude huis in NL hadden we het doldwaze idee om pinguin tegels in het toilet te doen.Altijd al een saaie ruimte en we zijn toen ook pinguins gaan sparenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 07:53 schreef HerrPiet het volgende:
Dan is onze badkamer maar saaiMaar het ziet er wel cool. Hoewel ik het zelf nooit zou kiezen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn vriendin en ik allebei een vrij neutrale smaak hebben.
Ben wel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat!
Keuken wordt niet super landelijk. Moest nog steeds wat schetsen uploaden dus bij deze een goede gelegenheid. Eigenlijk een standaard keuken, met uitgebreide apparatuur.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 07:49 schreef HerrPiet het volgende:
[..]
Aah ja ik heb het gezien. Even je topic opgezocht. Huis in Frankrijk, ook leuk ;-)
Wasbak ziet er netjes uit die je gekozen hebt. Blijft die witte zijkant dan zichtbaar? Dan wordt het vast een landelijke keuken?
Alles Laden behalve boven de Ovenquote:
Bakplaat past er een beetje in, maar dat is altijd een probleemquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:51 schreef Teslynd het volgende:
Ingewikkeld die spoelbak. Ik ben voor twee rechthoekige waar je de bakplaat en het rek van het gasstel in kwijt kan.
He, de bakken steken boven het aanrecht uit.
Hebben jullie daar wel extra grote afdruiprekken met wateropvangblad eronder?
Die giraffentegels zijn wel grappig, maar erg definitief als tegel. Was die er niet met iets neutralers dan kinderplaatjes? De kleuren zijn verder best te pruimen, maar er moet wel iets bij om niet vreselijk saai te worden.
die pinguins die we hadden gingen nooit vervelen. Ik denk ook dat het afhangt hoe je ermee omgaat.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:08 schreef Teslynd het volgende:
Die gorilla ga je op den duur van gruwen. Het gaat niet om het serieuze, maar om het kinder-/kinderachtige plaatje waar je snel overheen gegroeid bent.
Heb mijn eigen gootsteen even nagemeten. Die is 40 x 36 (de vorige was 36 x 36, echt te klein vind ik). Maar in oude huizen zie je ze soms van maar 3 minitegeltjes hoog, nog dicht bij het principe van de uitstortsteen. Maar ik ben opgegroeid met een originele Bruynzeelkeuken. Granieten aanrecht een een goodsteen over de hele oppervlakte van het aanrechtdeel. Zal dus 60 x 50 geweest zijn (of 55 x 45?). Daar kon echt alles in. Afwassen deden we me twee teiltjes en je kon dan nog gebruk maken van de afvoer.
Sinds Ikea bereikbaar is, kijk ik naar afvoeren. Want Ikea heeft afgrijselijke, die zijn veel te groot. Er kan van alles meegezogen worden. In de Nederlandse standaard-wastafel verdwijnen je lenzen niet. Wel in de keuken, daar zijn de gaatjes net iets groter.
Even reageren( en ook teruggekeken).quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:52 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk dat de giraffes ook best lang leuk blijven. Maar die aap is een grapje van het type dat het niet lang houdt. Heb nog even teruggekeken. Dat lage bad begrijp ik niet. Er zijn ook verzonken baden. Dat is toch een enge instap? Want aan de andere kant van het muurtje is het wèl diep.
We hebben over een verzonken bad gesproken, was een mogeijkheid.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:52 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk dat de giraffes ook best lang leuk blijven. Maar die aap is een grapje van het type dat het niet lang houdt. Heb nog even teruggekeken. Dat lage bad begrijp ik niet. Er zijn ook verzonken baden. Dat is toch een enge instap? Want aan de andere kant van het muurtje is het wèl diep.
ik stap nu al 6 jaar zo uit mijn douche en dat is te doen, en ben het gewendquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Even reageren( en ook teruggekeken).
WIj hebben dik 20 jaar zó in bad gestapt.![]()
In een kleinereruimte, was dat ook niet zo'n ruimteslorpend ding.
Compleet verzonken, vind ik weer eng.
De reden was praktisch: onder de verhoogde vloer moest de riolering etc. kwijt.
/ nvt. Dus stop topic kaap.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Is wel de bedoeling dat er in de toekomst iets van druiven komen, maar ook ander fruit en voor de rest gaan we er eerst wonen en dan plannen maken voor de tuinquote:Op maandag 16 juli 2012 22:16 schreef Teslynd het volgende:
O wijngaard! Je zit op een warme helling?
Ja ruimte genoeg idd. We weten globaal wat we willen, maar aangezien we even moeten sparen voor we het terras achter aan kunnen leggen, gaan we komend jaar maar eens op ons gemak nadenken en kijken hoe het met de zon en wind is. We willen uiteindelijk ooit ook eens een Zwembad/Jacuzzi maar daar moeten we voor steggelen bij burgemeester/buren/etc. beetje smeergeld en zoquote:Op maandag 16 juli 2012 23:02 schreef jdel het volgende:
Ah kijk aan, nu is het echt begonnen he!
Ben ook heel benieuwd wat je met de tuin gaat doen, er is in ieder geval ruimte genoeg voor heel wat leuks.
nee zijn eerst provisorische paaltjes in de grond geramd op de min of meer exacte locatie van het huis.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:44 schreef ArnosL het volgende:
Ze gaan eerst een gat graven en een paar weken later bepalen waar het huis precies moet staan. Hoort dat niet andersom?
bijna zoietsquote:Op zondag 29 juli 2012 05:50 schreef AnneX het volgende:
Het lijkt mij dat er eerst het een en ander aan grond verplaatst moet worden op de helling / heuvel.![]()
En dat daarna de precieze plaats wordt uitgemeten.
Zoiets?
Grond wordt niet afgevoerd, er is een licht "put/glooiing" op het land en die wordt weggewerkt. voor de rest verdeeld over de grond en een deel weer terug omdat er een meter ruimte rondom zit die weer volgestort wordt als de kelder staatquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:27 schreef AnneX het volgende:
De huizen - achter de graafmachines - lijken er wel in gefotoshopt![]()
Zooo strak en wit en rechte lijnen.
Elzasser alpen.
Wordt de grond (nog) afgevoerd of verwerkt in het terrein?
/ goed begin.
Dat aflopen valt op zich wel mee. Beetje gezichtsbedrog.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 00:25 schreef Teslynd het volgende:
Ja, dat loopt best af. Die witte huizen zien er akelig nieuw uit. Die felheid doet pijn aan de ogen.
Waarom zou je dat doen? Ik zou m'n huis namelijk zo dicht mogelijk bij de straat zetten, zodat ik een zo groot mogelijke achtertuin zou hebbenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:55 schreef vosss het volgende:
Waarom zet je dat huis niet in "de achtertuin" neer als ik vragen mag?
Royale tuin en dan zet je het huis vooraan tussen de andere huizen?
Bewuste keus of mocht je gewoon niet achter in de tuin bouwen?
bebouwbare zone is tot 50 meter uit de straat. Huis staat tot aan de bebouwbare zone.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:55 schreef vosss het volgende:
Waarom zet je dat huis niet in "de achtertuin" neer als ik vragen mag?
Royale tuin en dan zet je het huis vooraan tussen de andere huizen?
Bewuste keus of mocht je gewoon niet achter in de tuin bouwen?
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:31 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Ik zou m'n huis namelijk zo dicht mogelijk bij de straat zetten, zodat ik een zo groot mogelijke achtertuin zou hebben
ik zit al 30 meter van de straatquote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:56 schreef vosss het volgende:
Ja niet helemaal achteraan, maar gewoon een stukje verder van de straat af zegmaar.
Ja dat zag ik idd, dat was het betere sloopwerk.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:40 schreef Bouwclone het volgende:
Tof dat ze bij jou nu ook begonnen zijn!
Ben blij dat je slechts een glooing hebt met zand (of zacht materiaal in ieder geval), wij hebben 7 meter hoogteverschil van de straat totaan het bos, en er moest 800m3 rots opgeblazen worden.
In Zwitserland heb ik een paar keer op een licht naar buiten aflopend balkon gestaan. Dat voelt aan als die foto. Net of je gaat hellen en vallen. Dan krijg ik de neiging om me goed vast te houden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:51 schreef crv het volgende:
[..]
Dat aflopen valt op zich wel mee. Beetje gezichtsbedrog.
die witte huizen staan der toch al een paar jaar![]()
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:45 schreef Teslynd het volgende:
[..]
In Zwitserland heb ik een paar keer op een licht naar buiten aflopend balkon gestaan. Dat voelt aan als die foto. Net of je gaat hellen en vallen. Dan krijg ik de neiging om me goed vast te houden.
Is hier vrij normaal voor hoogte verschillen. Wij gaan ze ook gebruiken. zowel boven als onder de grondquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:13 schreef Teslynd het volgende:
Grote brokken in die muur. Daar bouwen ze grootschaliger dan bij ons.
de klok hier in het dorp is my worst nightmare (en niet alleen van mij.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:00 schreef Teslynd het volgende:
Nou, zo erg is het toch ook niet als de kerk op Silvesteravond de oude boze geesten wegjaagt? En het is maar 1x per jaar.
Op de foto's die je van Joey liet zien, herkende ik wat vakantiebeelden. Niet de lokatie, maar dat soort omgeving. Dat is plezierig zo dicht bij huis vakantie kunnen vieren.
ik durf bijna die van vanmiddag niet te postenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:01 schreef Teslynd het volgende:
Nóg zo'n vakantiefoto! En dan sta je bovenop een bergkopje uit te hijgen in de stoffige hete lucht. Als je de weg al kent en alle bosjes, weet je waar beter doorrijdt om de vochtiger boslucht te happen. Net of je drinkt.
Eerst even een update van gisteravondquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:16 schreef Teslynd het volgende:
Doe toch maar wel. Dan heb ik toch nog een beetje vakantie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De bouwstraat (waar de kranen komen is wat verder gevorderd.
Joey Inspecteert het Grindbed voor de fundering. Het laatste laagje is gestort. In deze grijze grindlaag komen nog drainage en electriciteitsleidingen
Van bovenaf
Hier komt onze watermeter
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Dank jequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:17 schreef marcb1974 het volgende:
Leuk topic, dit ga ik volgens.
Succes iig crv
In een ander naburig dorp hebben ze het wel geminderd (in ieder geval 's nachts)quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:30 schreef Teslynd het volgende:
O ja, dat kerkklokbeleid. Hoe komt het dat jullie dat niet stoppen kunnen? Ik ben opgegroeid met de dorpskerk die het halve uur één slag gaf en de hele uren het het aantal van het betreffende uur. Daar kan je best aan wennen. Zoals bij jullie is krankjorum. Doet me denken aan die fanatieke pater pastoor in Tilburg die dwangsommen over heeft voor het uitgebreid hard luiden van z'n kerkklokken.
Deze: http://www.volkskrant.nl/(...)s-vroeg-luiden.dhtml
Maak kennis met Harm Schilder: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)e-vragen-rsquo.dhtml
Ja, maar dit is the "french way" dus gaat wel goedkomen waarschijnlijkquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:52 schreef ArnosL het volgende:
Behoorlijke afwatering. Gaat dat tekeningetje voor je waterpomp niet vervagen? Lijkt me handiger dat ze daar een klein paaltje neer zetten oid, maar dat zal wel lastig zijn in het midden van een rijbaantje
eerste de Jura en het Zwarte woudquote:
ik begrijp je niet helemaal ?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:54 schreef Teslynd het volgende:
Dan moet er wel véél grond verzet worden.
Misschien al er een extra kelder/garage bij komt?
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:57 schreef Teslynd het volgende:
Sloeg op de toekomstige Pyreneeën in je achtertuin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |