abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 juni 2012 @ 21:53:38 #121
102912 crv
Screwed up
pi_113289296
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:47 schreef Teslynd het volgende:
Door oogafwijking kan ik daar helemaal niet tegen en ga voor de ouderwetse vierkante melkwitte. Heb al een hekel aan de gevlamde bijna-witte die er zijn (net of ik zo vlekkerig zie en m'n ogen nog wat slechter geworden zijn). Maar ik zie wel wat je bedoelt. En me er iets bij voorstellen kan inderdaad problemen geven. Dus bedankt voor deze "praktijk"-foto. Die groene streep vind ik qua kleur wat minder. Zou hem minder fel gekozen hebben.
O, ik zie nu pas dat het erg brede tegels zijn.
dan wordt het eindresultaat schrikken voor je, wij hebben redelijk wat rijen groen derin zitten :+
maar idd, misschien kun je je nu ook voorstellen hoe de douche wordt. daar zitten die vertikale banen in
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  dinsdag 26 juni 2012 @ 07:53:59 #122
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_113399432
Dan is onze badkamer maar saai :P Maar het ziet er wel cool. Hoewel ik het zelf nooit zou kiezen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn vriendin en ik allebei een vrij neutrale smaak hebben.

Ben wel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 08:31:02 #123
102912 crv
Screwed up
pi_113399816
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 07:53 schreef HerrPiet het volgende:
Dan is onze badkamer maar saai :P Maar het ziet er wel cool. Hoewel ik het zelf nooit zou kiezen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn vriendin en ik allebei een vrij neutrale smaak hebben.

Ben wel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat!
wij hebben ook een vrij neutrale smaak, maar in ons oude huis in NL hadden we het doldwaze idee om pinguin tegels in het toilet te doen.Altijd al een saaie ruimte en we zijn toen ook pinguins gaan sparen :') Hele toilet hing stond vol met die zooi.
We hadden er wel veel plezier van, iedereen vond het gaaf. en 's winters was het er wat koeler omdat ie bijna tegen de buitenmuur aan stond met wat "open" ventilatie _O-

Helaas zijn die tegels niet meer verkrijgbaar. voor de badkamer beneden hebben we nu even getwijfeld over Giraffen of Jungle, daar zijn ook leuke tegels van, maar uiteindelijk toch maar gekozen voor wat meer "normaals"

Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
pi_113400412
Moeten in die vertikale banen nu keien voorstellen, of Dinosaurus-eieren ? Eerlijk gezegd vind ik dát er maar raar uitzien, de rest kan ik mij goed voorstellen, zeker die extra brede tegels O+
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:33:57 #125
102912 crv
Screwed up
pi_113404257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 07:49 schreef HerrPiet het volgende:

[..]

Aah ja ik heb het gezien. Even je topic opgezocht. Huis in Frankrijk, ook leuk ;-)

Wasbak ziet er netjes uit die je gekozen hebt. Blijft die witte zijkant dan zichtbaar? Dan wordt het vast een landelijke keuken?

Keuken wordt niet super landelijk. Moest nog steeds wat schetsen uploaden dus bij deze een goede gelegenheid. Eigenlijk een standaard keuken, met uitgebreide apparatuur.
Keuken is ook weer 20cm breder geworden
en ziet er ongeveer zo uit:

De volgende apparatuur komt erin:
Gaggenau kookplaat met volledig kookoppervlak (CX 480)

Siemens Afzuigkap met recirculatiemodule (LF21BB550)

AEG InductieWok (HC451500EB)

AEG kleine Inductieplaat (HC452400EB)

AEG Stoomoven (BS9304001M)

AEG Warmhoudlade (KD91404E)

Siemens Vaatwasser (SX66M095EU) (helaas geen plaatje van binnenkant, dat is interessanter dan de buitenkant

Gaggenau Koelkast (RC242202)

En de spoelbak (SystemCeran 5095, CENTRA 90)

pi_113404481
Keukenkasten en - laden . w/
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:41:29 #127
102912 crv
Screwed up
pi_113404532
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:40 schreef AnneX het volgende:
Keukenkasten en - laden . w/
Alles Laden behalve boven de Oven
pi_113404963
Ingewikkeld die spoelbak. Ik ben voor twee rechthoekige waar je de bakplaat en het rek van het gasstel in kwijt kan.
He, de bakken steken boven het aanrecht uit.
Hebben jullie daar wel extra grote afdruiprekken met wateropvangblad eronder?

Die giraffentegels zijn wel grappig, maar erg definitief als tegel. Was die er niet met iets neutralers dan kinderplaatjes? De kleuren zijn verder best te pruimen, maar er moet wel iets bij om niet vreselijk saai te worden.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:07:11 #129
102912 crv
Screwed up
pi_113405678
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:51 schreef Teslynd het volgende:
Ingewikkeld die spoelbak. Ik ben voor twee rechthoekige waar je de bakplaat en het rek van het gasstel in kwijt kan.
He, de bakken steken boven het aanrecht uit.
Hebben jullie daar wel extra grote afdruiprekken met wateropvangblad eronder?

Die giraffentegels zijn wel grappig, maar erg definitief als tegel. Was die er niet met iets neutralers dan kinderplaatjes? De kleuren zijn verder best te pruimen, maar er moet wel iets bij om niet vreselijk saai te worden.
Bakplaat past er een beetje in, maar dat is altijd een probleem
De grote bak is 505x365, Middenmaat 315x360 en de kleine 170x315
de kastmaat waar die in zit is 90cm.
Afdruiprekjes e.d. zijn ervoor te krijgen, maar het meeste flikkeren we in de vaatwasser :+

Wat betreft tegels, wij hebben dus wat anders gekozen uiteindelijk he ;)
Maar het was op zich wel leuk. Nee ze hadden helaas geen andere serieuzer plaatjes, al betwijfel ik of ik dat dan mooi zou hebben gevonden
pi_113416045
Die gorilla ga je op den duur van gruwen. Het gaat niet om het serieuze, maar om het kinder-/kinderachtige plaatje waar je snel overheen gegroeid bent.

Heb mijn eigen gootsteen even nagemeten. Die is 40 x 36 (de vorige was 36 x 36, echt te klein vind ik). Maar in oude huizen zie je ze soms van maar 3 minitegeltjes hoog, nog dicht bij het principe van de uitstortsteen. Maar ik ben opgegroeid met een originele Bruynzeelkeuken. Granieten aanrecht een een goodsteen over de hele oppervlakte van het aanrechtdeel. Zal dus 60 x 50 geweest zijn (of 55 x 45?). Daar kon echt alles in. Afwassen deden we me twee teiltjes en je kon dan nog gebruk maken van de afvoer.

Sinds Ikea bereikbaar is, kijk ik naar afvoeren. Want Ikea heeft afgrijselijke, die zijn veel te groot. Er kan van alles meegezogen worden. In de Nederlandse standaard-wastafel verdwijnen je lenzen niet. Wel in de keuken, daar zijn de gaatjes net iets groter.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 21:41:18 #131
102912 crv
Screwed up
pi_113431089
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:08 schreef Teslynd het volgende:
Die gorilla ga je op den duur van gruwen. Het gaat niet om het serieuze, maar om het kinder-/kinderachtige plaatje waar je snel overheen gegroeid bent.

Heb mijn eigen gootsteen even nagemeten. Die is 40 x 36 (de vorige was 36 x 36, echt te klein vind ik). Maar in oude huizen zie je ze soms van maar 3 minitegeltjes hoog, nog dicht bij het principe van de uitstortsteen. Maar ik ben opgegroeid met een originele Bruynzeelkeuken. Granieten aanrecht een een goodsteen over de hele oppervlakte van het aanrechtdeel. Zal dus 60 x 50 geweest zijn (of 55 x 45?). Daar kon echt alles in. Afwassen deden we me twee teiltjes en je kon dan nog gebruk maken van de afvoer.

Sinds Ikea bereikbaar is, kijk ik naar afvoeren. Want Ikea heeft afgrijselijke, die zijn veel te groot. Er kan van alles meegezogen worden. In de Nederlandse standaard-wastafel verdwijnen je lenzen niet. Wel in de keuken, daar zijn de gaatjes net iets groter.
die pinguins die we hadden gingen nooit vervelen. Ik denk ook dat het afhangt hoe je ermee omgaat.
Wij zijn sowieso gek met dieren en je moet dan ook de rest een beetje opvullen en aanvullen natuurlijk. en de dierenplaatjes een beetje beperkt houden.
Maar goed dat is het niet geworden.

Wij hebben ook een granieten aanrecht kleur "capucino"
daar heb ik nog een stuk van
pi_113450793
Ik denk dat de giraffes ook best lang leuk blijven. Maar die aap is een grapje van het type dat het niet lang houdt. Heb nog even teruggekeken. Dat lage bad begrijp ik niet. Er zijn ook verzonken baden. Dat is toch een enge instap? Want aan de andere kant van het muurtje is het wèl diep.
pi_113451452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:52 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk dat de giraffes ook best lang leuk blijven. Maar die aap is een grapje van het type dat het niet lang houdt. Heb nog even teruggekeken. Dat lage bad begrijp ik niet. Er zijn ook verzonken baden. Dat is toch een enge instap? Want aan de andere kant van het muurtje is het wèl diep.
Even reageren( en ook teruggekeken).

WIj hebben dik 20 jaar zó in bad gestapt. :7
In een kleinere ;) ruimte, was dat ook niet zo'n ruimteslorpend ding.
Compleet verzonken, vind ik weer eng.
De reden was praktisch: onder de verhoogde vloer moest de riolering etc. kwijt.

/ nvt. Dus stop topic kaap. :X
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:02:21 #134
102912 crv
Screwed up
pi_113458017
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:52 schreef Teslynd het volgende:
We hebben over een verzonken bad gesproken, was een mogeijkheid.
Bewust niet gedaan. ik heb slechte knieen en mijn vrouw is ook niet goed. en dan is een laag bad niet te doen. nu kunnen we op de rand gaan zitten en zo uit bad stappen.
buiten dat lijkt me dat als je in een nat (en dus glad) bad stapt dat ook niet echt veilig is.
Buiten dat is de bad meer een extraatje, wij zijn niet van die badderaars
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:03:41 #135
102912 crv
Screwed up
pi_113458087
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef AnneX het volgende:

[..]

Even reageren( en ook teruggekeken).

WIj hebben dik 20 jaar zó in bad gestapt. :7
In een kleinere ;) ruimte, was dat ook niet zo'n ruimteslorpend ding.
Compleet verzonken, vind ik weer eng.
De reden was praktisch: onder de verhoogde vloer moest de riolering etc. kwijt.

/ nvt. Dus stop topic kaap. :X
ik stap nu al 6 jaar zo uit mijn douche en dat is te doen, en ben het gewend
  maandag 2 juli 2012 @ 23:39:13 #136
102912 crv
Screwed up
pi_113698606
vandaag weer even contact gehad met en de bouwer en de grondboer.
Morgen nog weer even naar het gemeentehuis, aanvraag voor water indienen en de opdracht aan de Geometer om de paaltjes te steken.
Eerst moet het gras nog gemaaid worden, staat pas een meter hoog :+
En dan gaat het beginnen......
pi_113701057
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:39 schreef crv het volgende:

En dan gaat het beginnen......
*O*
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:52:31 #138
102912 crv
Screwed up
pi_113738446
En de volgende verrassing:

Gisteren kreeg ik te horen dat de opdracht voor de Geometer gegeven moest worden.
Dit figuur meet de positionering van het huis precies uit en slaat paaltjes zodat de graafwerkzaamheden kunnen beginnen.

Rekening ¤1500. :(

Dit gaat op 16/17 Juli gebeuren. Daarna beginnen dus de graafwerkzaamheden *O*
Eind Augustus wordt dan met de kelder begonnen. Eind September wordt het huis opgebouwd. Zo'n beetje als nu bij Clone gebeurt in Noorwegen maar dan geen modules maar Wanden
pi_113883687
Is de camera opgeladen? Filmpje erin? :D
Reserve camera?

Heb je de plaats voor het statief bepaald?

Timelaps w/

/ spannend zeg na alle voorbereidingen. :Y
  maandag 9 juli 2012 @ 17:15:29 #140
102912 crv
Screwed up
pi_113974452
Weer een flinke stap voorwaarts *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 juli 2012 @ 22:02:52 #141
102912 crv
Screwed up
pi_114291629
*O* En Ze zijn begonnen *O*

De paaltjes staan erin, helaas zijn ze niet goed zichtbaar

pi_114292063
...tuurt ... Ja, ik zie dr een heleboel: paaltjes !

Champagne en feli ! w/
pi_114292541
O wijngaard! Je zit op een warme helling?
  maandag 16 juli 2012 @ 22:18:23 #144
102912 crv
Screwed up
pi_114292624
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:16 schreef Teslynd het volgende:
O wijngaard! Je zit op een warme helling?
Is wel de bedoeling dat er in de toekomst iets van druiven komen, maar ook ander fruit en voor de rest gaan we er eerst wonen en dan plannen maken voor de tuin
pi_114295618
Ah kijk aan, nu is het echt begonnen he!
Ben ook heel benieuwd wat je met de tuin gaat doen, er is in ieder geval ruimte genoeg voor heel wat leuks.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:18:36 #146
102912 crv
Screwed up
pi_114307099
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:02 schreef jdel het volgende:
Ah kijk aan, nu is het echt begonnen he!
Ben ook heel benieuwd wat je met de tuin gaat doen, er is in ieder geval ruimte genoeg voor heel wat leuks.
Ja ruimte genoeg idd. We weten globaal wat we willen, maar aangezien we even moeten sparen voor we het terras achter aan kunnen leggen, gaan we komend jaar maar eens op ons gemak nadenken en kijken hoe het met de zon en wind is. We willen uiteindelijk ooit ook eens een Zwembad/Jacuzzi maar daar moeten we voor steggelen bij burgemeester/buren/etc. beetje smeergeld en zo ;) want we zitten buiten de beb ouwbare zone.
pi_114312808
Succes dan alvast ;)
Aangezien je de ruimte hebt, en waarschijnlijk ook een stuk beter weer ervoor dan hier, dan zou een zwembad wel een erg goed idee zijn :)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:18:20 #148
102912 crv
Screwed up
pi_114320680
Net kickoff bouwvergadering gehad.
Deelnemers, Projectleider (Weberhaus, duits), Kelderboer (duits), grondboer (Frans) en wijzelf.
Raden wie er een half uur te laat was :')

Grove planning van de eerstkomende werkzaamheden

Week 31: Gat graven, kiezelfundament voor keldervloer, Bouwstraat
Week 33: Bodemtest :') lijkje uit de kast
Week 34: Definitieve plaatsbepaling van het huis
Week 35: Kelder
Week 36: Kelderisolatie
Week 37: bouwgat dichten
Week 38: Opbouw stellingen
Week 39: Opbouw huis
Week 40: Externe leidingwerk

Ow ja en Joey (zie UI) is vast begonnen met het uitgraven, jammer dat dat op de verkeerde plek was _O-
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:23:58 #149
102912 crv
Screwed up
pi_114763701
*O* ze zijn begonnen met graven

Zodra mij USB probleem is opgelost post ik fotos, maar dit duurt nu al een week :(
pi_114768832
Ze gaan eerst een gat graven en een paar weken later bepalen waar het huis precies moet staan. Hoort dat niet andersom? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')