das mooi, ik hoop dat ze bij mij dan gaan beginnenquote:Op woensdag 20 juni 2012 09:52 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Kreeg net een mail van de huisproducent. 10 juli is de overname al!![]()
De 16e beginnen dan de schilder en tegelzetter en ik ga mooi zelf een paar weken op vakantie![]()
Bouwkundig expert heb ik ook al besteld voor bij de overname. Die vent (bij zijn vorige baan maakte hij de bouwvoorschriften, nu kijkt hij of ze nageleefd worden) is de schrik van iedere huizenbouwer omdat hij "alles" ziet en ter verbetering noteert.
Bedoel je bij mij ?quote:
Om Bouwclone's topic niet te vervuilen, antwoord hier: Nieuwbouwhuis in Frankrijk (Elzass)quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:49 schreef Teslynd het volgende:
Komen bij jou dan wel de zware betonplaten thuisbezorgd?
Hoe zijn die houten muren?
ben zo benieuwd naar het eindresultaatquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:31 schreef Bouwclone het volgende:
De stalen zuilen zijn geplaatst en maandag komen daar de I-profielen op te liggen.
[ afbeelding ]
Kreeg een goed ruimtegevoel door die zuilen, groot!
De deur naar de garage is wel wat verplaatst tov de tekeningen (wegens de zuilen) met als resultaat dat de badkamer wat groter moet worden. Daar kan ik mee leven
Ja, en dat zie je op sommige fotos.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 23:18 schreef Teslynd het volgende:
Hebben de buren gras op het dak? In Nederland werkt dat niet. Het is wel geprobeerd, maar 's zomers kon het erg droog worden en dat leidde dan tot brandgevaar.
Als je tijd van leven hebt worden je pannen ook vanzelf groenquote:Op zondag 24 juni 2012 01:27 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Ja, en dat zie je op sommige fotos.
En nee, ik ga voor dakpannen.
Of het huis in de Elzass gras op het dak krijgt kan je in het betreffende topic vragen
Logisch danquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:22 schreef Bouwclone het volgende:
en totaal gezien ook beter aangezien de druk van de grond die tegen de buitenmuur aan komt ook deels door het staal opgevangen wordt. Er komen nog gipswanden inderdaad, de kolommen verdwijnen daarin en ik kan mijn electra wegwerken in de wand.
wow, de juiste vakmannen in dienst. daar houd ik vanquote:Op donderdag 28 juni 2012 12:21 schreef Bouwclone het volgende:
Gistermiddag:
[ afbeelding ]
Vandaag is de controleur langsgeweest en alles is OK bevonden. De grootste afwijking die gevonden is: 16mm, en dat was ruim binnen de marges. Qua hoogte was er 3mm afwijking tussen het hoogste en laagste punt![]()
Van bovenaf ziet het er nu zo uit:
[ afbeelding ]
Perspectief (beetje afgerond): rechtsvoor bij de ramen, 6 meter breed aan de binnenkant. In de lengterichting is de afstand tussen het staal op de "korte" stukken steeds ca 4 meter, en dat 3 keer, het laatste stukje is maar 2,5 ongeveer. In de breedte vanaf het blauwe plastic links naar de balk rechts daarvan is 4 meter en dan weer 4 meter tot de buitenmuur.
Dinsdagmiddag kwamen ze er bij een controlemeting achter dat een stalen balk niet precies op de goede plek stond. Ipv een antwoord te sturen is de baas van het bedrijf dat het staal geleverd meteen in de auto gesprongen (anderhalf uur rijden ongeveer!) en is de hele avond bezig geweest om het te fixen. Tot 23u bezig geweest. Zijn reactie (ik was er zelf ook bezig met dat plastic tot zo laat) "ik kan niet tegen fouten, dus ik moest gewoon meteen komen om het op te lossen".
Bewust voor kleine familiebedrijven (die minimaal 10 jaar bestaan) gekozen, die hebben nog eer in hun werkquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:39 schreef crv het volgende:
[..]
wow, de juiste vakmannen in dienst. daar houd ik van
daar ben ik nu ook mee bezig voor wat betreft het putzwerk en de plavuizen. Krijg vakwerk en ben toch nog 10.000 euro goedkoper uit dan de bouwfirmaquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:03 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Bewust voor kleine familiebedrijven (die minimaal 10 jaar bestaan) gekozen, die hebben nog eer in hun werk
Oh, goedkoper is het hier niet helaas.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:30 schreef crv het volgende:
[..]
daar ben ik nu ook mee bezig voor wat betreft het putzwerk en de plavuizen. Krijg vakwerk en ben toch nog 10.000 euro goedkoper uit dan de bouwfirma
quote:Op maandag 2 juli 2012 23:13 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Oh, goedkoper is het hier niet helaas.
Morgenvroeg is het zo ver, het huis is momenteel onderweg als het goed is. Morgenvroeg plaatsen ze het. Morgenmiddag post ik wat fotos
Ik ookquote:
OK, mooi dat je er wat aan hadquote:Op maandag 2 juli 2012 23:56 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Heb je electroplan aangepast en vandaag een offerte gekregen voor ca 5000¤ krijg ik 67 punten en een extra stoppenkast met 3 groepen geinstalleerd op zolder. Die prijs is inclusief materiaal en montering, niks van te zeggen!
En montering van de dakramen gaat me ca 2500¤ kosten voor totaal 4 stuks. Viel me ook al mee, had het dubbele verwacht.
Voor die prijs monteren ze 4 stuks Velux 78x118. De ramen op zich heb ik zelf betaald, de prijs is dus uitsluitend voor het werk om ze erin te zetten.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:33 schreef crv het volgende:
[..]
OK, mooi dat je er wat aan had
Scheelt wel enorm die prijzen. Mijn electro is "ietsje" duurder
Wat voor dakvensters krijg je voor die prijs?
Dit, mijn god wat gaat dat snelquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:17 schreef MaryMouse het volgende:
Gaaf zeg, zo in één dag je huis gebouwd te zien worden.
Ik zou als het zo snel gaat een klein stukje vanaf gaan zitten op een klapstoeltje met een koud pilsje in mn handen kijkend naar mijn huis in wordingquote:Morgen rij ik er weer een keer heen, dan zouden de dakpannen erop moeten liggen.
Dit is de andere kant:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:52 schreef Gwywen het volgende:
Geweldig zeg! En op die onderste foto zie je ook een stukje van de omgeving, schitterend.
Ik zou daar ook uitgerust met truien, picknickmand en een aantal reserveaccu's en -kaartjes zitten toekijken/fotograferen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zou als het zo snel gaat een klein stukje vanaf gaan zitten op een klapstoeltje met een koud pilsje in mn handen kijkend naar mijn huis in wording![]()
Lego voor volwassenenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:34 schreef Tinos85 het volgende:
Geweldige omgeving!
Apart om het huis zo op deze manier gebouwd zien worden, een echt bouwpakket. De isolatie e.d. gaan ze nu binnen allemaal afwerken?
1 DSLR en 3 compactcameras met filmfunctie had ik bij mequote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:31 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik zou daar ook uitgerust met truien, picknickmand en een aantal reserveaccu's en -kaartjes zitten toekijken/fotograferen.
Ik had inderdaad een van de compactcameras op statief staan om te filmen, maar er parkeerde halverwege net een busje voor de camera. Irritant. En na de verplaatsing stond er steeds een graafmachine in de weg. Heb dus een poging gewaagd, maar helaas gefaald.quote:
quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:31 schreef Bouwclone het volgende:
En een paar fotos die ik deze avond genomen heb. Gaat hard![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanuit het bos genomen.
[ afbeelding ]
Je ziet een stuk keuken.
[ afbeelding ]
De bouw is elders gedaan, waardoor het hier veel sneller dan normaal lijkt te gaan. Juist omdat het niet op de plek zelf gebouwd is heb je geen last van temperatuurvariaties en weer enzo. Hierdoor krijg je een beter product omdat alles stabiel is tijdens productie. Het grootste probleem in de bouw hier is vocht tijdens de bouwperiode, en dat is bij ons geelimineerdquote:Op donderdag 5 juli 2012 00:36 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Dat tempo.... èh weet je zeker dat je huis na betrekking safe is om te wonen, of komen er door de snelle bouw nog allerlei lijken uit de kast?
Alles wat in de witte grondverf is zoals het gaat worden, de ongeverfde hulpstukken gaan eraf, en er komt natuurlijk een lik of twee verf op het huis (waardoor je de schroeven -die ik overigens niet zag zitten- ook bedekt worden). Ramen en deuren zijn van hout (en glas natuurlijkquote:Op donderdag 5 juli 2012 07:35 schreef _VoiD_ het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat ook de afwerking die je ziet straks? Vind ik persoonlijk toch wat minder.... veel rare plankjes, schroeven niet mooi op lijn. En kunststof zo te zien?
Qua tempo
Ok, ik heb bewust voor weinig zichtbaar Hout gekozen, ik zie vaak dat dat toch een punt is wat te lang gelaten wordt voor wat het is en dan gaat het rotten e.d.quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:20 schreef Bouwclone het volgende:
Eens in de 10-12 jaar een klats verf erop is wel te overzien.
Sommige verfproducenten geven daar zelfs garantie op, mocht je verf eerder slecht worden sturen ze een schilder op hun kosten
En inderdaad, het gros van de huizen is van hout hier.
Rood en blauw zijn het tweepijpssysteem, waarbij rood aanvoer is en blauw retour.quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:23 schreef Bouwclone het volgende:
Lopen er hier verwarmingsmonteurs rond?
Over een week of drie begin ik met de zolderetage, en daar wil ik alvast een opzet maken voor verwarming. Verwacht niet dat het nodig gaat zijn (zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit de slaapkamerverdieping verwarmd....) maar mocht het daar kouder zijn dan ik gewend ben is het fijn als de leidingen er al liggen.
Op de onderstaande plattegrond heb ik een schets gemaakt. Rechtsonder ergens komt de verwarmingsbuis en het warme en koude water voor de badkamer binnen, waar precies weet ik nog niet. Het lijk me het handigste om een verdeelkast in de badkamer te bouwen om zo een goed overzicht te houden, en in geval van lekkage (ik ga zo'n buis in buis systeem gebruiken) loopt het de afvoer in ipv over een vloer.
Zo'n soort ding:
[ afbeelding ]
Plattegrond (klik voor groter):
[ afbeelding ]
Wat is het handigste/beste? Vanuit de verdeelkast voor iedere verwarming een buis leggen voor warm (rood) en wat minder warm (blauw) water, of een soort van ring maken (paars) waar het water van radiator naar radiator gaat? In het laatste, paarse, geval lijken me lekkages wat lastig op te lossen, en misschien is de laatste radiator in de ring niet voldoende warm nadat alle anderen hun warmte hebben afgegeven? (maar zoals ik al zei, ik gebruik eigenlijk geen verwarming op slaapkamers, dus waarschijnlijk is dat irrelevant).
Dat rode slingerding op de badkamer is vloerverwarming, weet nog niet zeker of ik het op water of op stroom ga doen.
Ja, in advanced mode kan je het geluidsniveau instellen, en geen geluid is inderdaad een optie.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat slot hebben wij ook, sinds zaterdag. Tof ding! Al piept ie wel bij elke keer dat ie op slot gaat, daar ben ik iets minder van gediend. Maar volgens mij kun je dat ook uitzetten.
Oh en het schijnt dat je ook je metrokaart bijvoorbeeld (met chip dan) op het slot kunt koppelen <3
Zijn die dingen niet simpel te kraken?quote:Op maandag 9 juli 2012 12:11 schreef Bouwclone het volgende:
Morgen de sleutels, dus vandaag maar meteen een nieuw slot gekocht:
[ afbeelding ]
Kunnen de timmerman, schilder en tegelzetter makkelijk en sleutelvrij naar binnen als ik zelf weg ben.
[ afbeelding ]
Heb hem al ingesteld. Die RFID sleutels zijn![]()
En na 2 seconden automatisch op slot is ook niet vervelend
Al zou het simpel te kraken zijn, dan nog gaat het alarm af en komt een of andere nep politie "foei" zeggen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zijn die dingen niet simpel te kraken?
Wat tof dat gras op dat dak.quote:Op woensdag 11 juli 2012 01:09 schreef Bouwclone het volgende:
Uitzicht vanaf mijn slaapkamer:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:26 schreef Teslynd het volgende:
In Nederland lukt het niet met gras. In droge periodes verandert het in stro
O ja, 't wordt hooi.quote:Op zondag 22 juli 2012 01:31 schreef slangpie het volgende:
[..]
Knappe kerel ben je dan als je gras in stro kunt veranderen
Maar ik snap je punt. Maat zijn jullie zomers zoveel anders dan in NL?
quote:Op woensdag 11 juli 2012 01:09 schreef Bouwclone het volgende:
Uitzicht vanuit een hoek van de huiskamer:
[ afbeelding ]
De keuken (alwaar de koelkast, vriezer, etc nog geplaatst moeten worden, maar alles staat al netjes klaar)
[ afbeelding ]
Voor vonkenboer (12 groepen en dat is uitsluitend voor de begane grond, er komt nog meer bij):
[ afbeelding ]
Voor cvboer (weinig te zien, het is de Nibe F370):
[ afbeelding ]
Een stuk van de zolder:
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf mijn slaapkamer:
[ afbeelding ]
To be continued.
maar zijn de zomers bij jullie dan zoveel anders dan bij ons? kwestie van goede ondergrond, en dan zal het ook niet zo snel uitdrogen lijkt me? met gras in de weide is dat ook niet het geval, terwijl hier het grondwater toch echt meters diep zit.quote:
die ruimte heb je nodig om de verschillen in uitzetten op te vangen. Zeker in een houten huis waar alles nog wel wat werktquote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:09 schreef MaryMouse het volgende:
Mooi die vorderingen, wordt een heel knap huis zo te zien.
T.a.v. de badkamer, bij mij is de rand tussen tegels en plafond inderdaad gekit.
Ik denk dat het gips is.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:25 schreef Clemenza het volgende:
Heel leuk topic en een mooi huis, maar wat is dat voor plafond in de badkamer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |