Logisch danquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:22 schreef Bouwclone het volgende:
en totaal gezien ook beter aangezien de druk van de grond die tegen de buitenmuur aan komt ook deels door het staal opgevangen wordt. Er komen nog gipswanden inderdaad, de kolommen verdwijnen daarin en ik kan mijn electra wegwerken in de wand.
wow, de juiste vakmannen in dienst. daar houd ik vanquote:Op donderdag 28 juni 2012 12:21 schreef Bouwclone het volgende:
Gistermiddag:
[ afbeelding ]
Vandaag is de controleur langsgeweest en alles is OK bevonden. De grootste afwijking die gevonden is: 16mm, en dat was ruim binnen de marges. Qua hoogte was er 3mm afwijking tussen het hoogste en laagste punt![]()
Van bovenaf ziet het er nu zo uit:
[ afbeelding ]
Perspectief (beetje afgerond): rechtsvoor bij de ramen, 6 meter breed aan de binnenkant. In de lengterichting is de afstand tussen het staal op de "korte" stukken steeds ca 4 meter, en dat 3 keer, het laatste stukje is maar 2,5 ongeveer. In de breedte vanaf het blauwe plastic links naar de balk rechts daarvan is 4 meter en dan weer 4 meter tot de buitenmuur.
Dinsdagmiddag kwamen ze er bij een controlemeting achter dat een stalen balk niet precies op de goede plek stond. Ipv een antwoord te sturen is de baas van het bedrijf dat het staal geleverd meteen in de auto gesprongen (anderhalf uur rijden ongeveer!) en is de hele avond bezig geweest om het te fixen. Tot 23u bezig geweest. Zijn reactie (ik was er zelf ook bezig met dat plastic tot zo laat) "ik kan niet tegen fouten, dus ik moest gewoon meteen komen om het op te lossen".
Bewust voor kleine familiebedrijven (die minimaal 10 jaar bestaan) gekozen, die hebben nog eer in hun werkquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:39 schreef crv het volgende:
[..]
wow, de juiste vakmannen in dienst. daar houd ik van
daar ben ik nu ook mee bezig voor wat betreft het putzwerk en de plavuizen. Krijg vakwerk en ben toch nog 10.000 euro goedkoper uit dan de bouwfirmaquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:03 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Bewust voor kleine familiebedrijven (die minimaal 10 jaar bestaan) gekozen, die hebben nog eer in hun werk
Oh, goedkoper is het hier niet helaas.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:30 schreef crv het volgende:
[..]
daar ben ik nu ook mee bezig voor wat betreft het putzwerk en de plavuizen. Krijg vakwerk en ben toch nog 10.000 euro goedkoper uit dan de bouwfirma
quote:Op maandag 2 juli 2012 23:13 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Oh, goedkoper is het hier niet helaas.
Morgenvroeg is het zo ver, het huis is momenteel onderweg als het goed is. Morgenvroeg plaatsen ze het. Morgenmiddag post ik wat fotos
Ik ookquote:
OK, mooi dat je er wat aan hadquote:Op maandag 2 juli 2012 23:56 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Heb je electroplan aangepast en vandaag een offerte gekregen voor ca 5000¤ krijg ik 67 punten en een extra stoppenkast met 3 groepen geinstalleerd op zolder. Die prijs is inclusief materiaal en montering, niks van te zeggen!
En montering van de dakramen gaat me ca 2500¤ kosten voor totaal 4 stuks. Viel me ook al mee, had het dubbele verwacht.
Voor die prijs monteren ze 4 stuks Velux 78x118. De ramen op zich heb ik zelf betaald, de prijs is dus uitsluitend voor het werk om ze erin te zetten.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:33 schreef crv het volgende:
[..]
OK, mooi dat je er wat aan had
Scheelt wel enorm die prijzen. Mijn electro is "ietsje" duurder
Wat voor dakvensters krijg je voor die prijs?
Dit, mijn god wat gaat dat snelquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:17 schreef MaryMouse het volgende:
Gaaf zeg, zo in één dag je huis gebouwd te zien worden.
Ik zou als het zo snel gaat een klein stukje vanaf gaan zitten op een klapstoeltje met een koud pilsje in mn handen kijkend naar mijn huis in wordingquote:Morgen rij ik er weer een keer heen, dan zouden de dakpannen erop moeten liggen.
Dit is de andere kant:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:52 schreef Gwywen het volgende:
Geweldig zeg! En op die onderste foto zie je ook een stukje van de omgeving, schitterend.
Ik zou daar ook uitgerust met truien, picknickmand en een aantal reserveaccu's en -kaartjes zitten toekijken/fotograferen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zou als het zo snel gaat een klein stukje vanaf gaan zitten op een klapstoeltje met een koud pilsje in mn handen kijkend naar mijn huis in wording![]()
Lego voor volwassenenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:34 schreef Tinos85 het volgende:
Geweldige omgeving!
Apart om het huis zo op deze manier gebouwd zien worden, een echt bouwpakket. De isolatie e.d. gaan ze nu binnen allemaal afwerken?
1 DSLR en 3 compactcameras met filmfunctie had ik bij mequote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:31 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik zou daar ook uitgerust met truien, picknickmand en een aantal reserveaccu's en -kaartjes zitten toekijken/fotograferen.
Ik had inderdaad een van de compactcameras op statief staan om te filmen, maar er parkeerde halverwege net een busje voor de camera. Irritant. En na de verplaatsing stond er steeds een graafmachine in de weg. Heb dus een poging gewaagd, maar helaas gefaald.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |