abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112389978
Leuke voordeur !

Symmetrie *;
pi_112395093
Mag je in die raamkozijnen boren? Hoe zwaar zijn de ramen met drievoudig glas eigenlijk, kunnen ze gewoon opgezwaaid blijven?
  zondag 3 juni 2012 @ 22:00:08 #93
102912 crv
Screwed up
pi_112401659
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:10 schreef Teslynd het volgende:
Mag je in die raamkozijnen boren? Hoe zwaar zijn de ramen met drievoudig glas eigenlijk, kunnen ze gewoon opgezwaaid blijven?
Ze zijn natuurlijk niet licht, maar hier draaien ramen en deuren sowieso naar binnen open. Het zijn draaikiepramen en deuren.
Ze kunnen gewoon open blijven door de verstevigde ophanging. Tevens zit er op de ramen een 5-voudige sluiting en de deuren zelfs 9 voudig
Ik denk niet dat het verstandig is erin te boren. Waarom zou je dat überhaupt willen doen ?
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zondag 3 juni 2012 @ 22:20:54 #94
102912 crv
Screwed up
pi_112403072
Deel 2: De binnenkant.
De binnendeuren worden allemaal beuken.

De schuifdeuren van woonkamer naar gang wordt helder glas ingeplaatst.

De deurkrukken worden van mat RVS licht gebogen.

Op de binnenmuren worden afgewerkt met „kratzputz“ zoals dat hier heet. Hier waren we niet prettig verrast over wat er standaard werd aangeboden , Rauwfase wit geverfd, dit zou eveneens op de plafonds gedaan worden. Die gaan we dus afwerken met spuitwerk. Extrakosten 3700 Euro
Hier gaan we waarschijnlijk zelf verven omdat ze de kleuren die wij willen niet „kunnen“ mengen
Wij willen de Couleur Locale van Flexa en dan de Kenia, de beige tinten

De muren worden de 2e of 3e van boven, de haard zal waarschijnlijk de 3e van onder worden als contrastkleur

Op de vloeren komt op de slaapetage Kurkparket, dat wordt door mij zelf gelegd uit besparingsoogpunt (en omdat ik het leuk vind om te doen)
Het wordt waarschijnlijk dit

Beneden over de hele begane grond komen de plavuizen van UnicomStarker-Natural Slate – Autumn

Ook hier ga ik waarschijnlijk met hulp zelf aan de slag. De firma die in opdracht van Weberhaus die plavuizen legt moeten goudgeld verdien. Ik heb Weberhaus een mail gestuurd dat ik gezien het legloon verwacht dat die tegelaars minimaal met een Mercedes 500 AMG komen. 12000 euro voor 136 m2 de meerprijs die ik kreeg van Weber was gelijk aan de prijs die ik hier betaal en wij hebben Zwitserse prijzen hier aan de grens !!!

In de woonkamer komt ook een haard. Deze is van Spartherm.

Vervolgens ook nagedacht over verlichting in keuken en badkamers. Spots inclusief voorbereiding kosten 155 euro per stuk, we hebben er 15 nodig dus tel uit je winst
De uitvoering wordt hoe dan ook edelstaal
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
pi_112403445
Aan die prijzen te zien draaien ze jou een poot uit :Y
Wil je zelf nog iets doen, of word het sleutelklaar opgeleverd ?
pi_112404438
Spijtig wel dat het later door Fransen afgepakt is, nadat Duitsland de WOII verloor. Zit je alsnog met Fransen opgescheept. :P
  maandag 4 juni 2012 @ 08:54:35 #97
102912 crv
Screwed up
pi_112413585
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Aan die prijzen te zien draaien ze jou een poot uit :Y
Wil je zelf nog iets doen, of word het sleutelklaar opgeleverd ?
Je koopt het in principe sleutelklaar, maar het staat je vrij dingen eruit te halen en zelf doen.
Vanzelfsprekend vervalt dan wel de 10-jarige garantie op die dingen die je eruit haalt
  maandag 4 juni 2012 @ 08:55:00 #98
102912 crv
Screwed up
pi_112413592
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:42 schreef KeimpeHart het volgende:
Spijtig wel dat het later door Fransen afgepakt is, nadat Duitsland de WOII verloor. Zit je alsnog met Fransen opgescheept. :P
Het is een duitse bouwfirma
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:30:55 #99
102912 crv
Screwed up
pi_112544478
Gisteren mijn vragenlijstje naar aanleiding van de "austattungs" meeting.
Werdt gelijk teruggebeld en alle punten zijn besproken/opgelost.

Er blijft echter nog een zeer nijpend punt open, en dat is het budget wat nodig is.
Ben al een paar dagen aan het rekenen en uitzoeken.
Vandaag een mail opgesteld en nog maar eens wat punten genoemd waar wij:
1. Andere verwachtingen hadden dan is aangeboden
2. Aanmerkingen hebben wat betreft vergeten diensten/produkten die we wel aangegeven hebben
3. Vragen die vooruitgeschoven werden en nu voor extra kosten en discussies zorgt
4. Legkosten (plavuizen e.d.) die abominaal hoog zijn, dit kon ik berekenen uit cijfers die ik van hun heb :)

Wij dachten met een "kant en Klaar" huis niet zoveel gezeur te hebben als dat je hier in Frankrijk een normaal huis laat opbouwen, maar dat is dus niet zo. -O-

[ Bericht 85% gewijzigd door crv op 07-06-2012 08:17:39 ]
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:59:28 #100
102912 crv
Screwed up
pi_112556455
Voor de Badkamers twijfelen we wat voor tegels te gebruiken

In eerste instantie was dit de bedoeling
De binnenste 2 kolommen zijn steeds binnen de douchewand

1. Boven

2. Beneden

Echter we zijn toch gaan twijfelen. We vinden die van beneden iets te saai

3. Boven

En beneden dan nr. 1
pi_112557866
Nou ... Eerlijk gezegd vind ik het nogal 60-ties pastel tinten.

Ķf is dat weer " in" en ben ik "uit" ?
Zoals Vonkenboer en anderen en ikzelf: tot 120 cm hoog tegelen en dan stuccen.
En kies kleur in details als accesoires en linnengoed etc.

P.S. De kreet 'kippenslachterij' is fok-historisch verantwoord voor volledig betegelde toilet- en badruimten.
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:10:44 #102
102912 crv
Screwed up
pi_112568841
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:02 schreef AnneX het volgende:
Nou ... Eerlijk gezegd vind ik het nogal 60-ties pastel tinten.

Ķf is dat weer " in" en ben ik "uit" ?
Zoals Vonkenboer en anderen en ikzelf: tot 120 cm hoog tegelen en dan stuccen.
En kies kleur in details als accesoires en linnengoed etc.

P.S. De kreet 'kippenslachterij' is fok-historisch verantwoord voor volledig betegelde toilet- en badruimten.
:? Ik vindt juist die half betegelde ruimtes zo UIT de oudheid.

zo van "ik kan maar de helft betalen" net als een huis dat onder van steen is en daarboven van hout.

Buiten dat boeit het ons niet of iets IN of UIT is. Wij nemen wat wij mooi vinden.
Juist door het spelen met de tegels en structuren wordt het apart.

In NL zag je tot voor kort dat iedereen zijn badkamer met 1 soort tegel op de muur en ergesn op hoogte een stripje.
pi_112569366
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:10 schreef crv het volgende:

[..]

:? Ik vind juist die half betegelde ruimtes zo UIT de oudheid.

In NL zag je tot voor kort dat iedereen zijn badkamer met 1 soort tegel op de muur en ergesn op hoogte een stripje.
ja, in Engeland zie je dat nog steeds in de tv- bouwprogr.
Halve hoogte betegelen is ook praktisch bedoeld.
Kalk stuc neemt waterdamp op / ademt en tegels niet.

Smaak etc...
w/
pi_112573456
Ik was niets blij toen bleek dat bij groot onderhoud de badkamer tot het plafond betegeld was. 't Is inderdaad een "kippenslachterij" geworden, het heeft nog steeds iets benauwends. En de scheuren in het beton krijg je er natuurlijk niet definitief mee weg.
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:58:56 #105
102912 crv
Screwed up
pi_112577917
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:25 schreef AnneX het volgende:

[..]

ja, in Engeland zie je dat nog steeds in de tv- bouwprogr.
Halve hoogte betegelen is ook praktisch bedoeld.
Kalk stuc neemt waterdamp op / ademt en tegels niet.

Smaak etc...
w/
Wij hebben geen last van die damp.

Elke 3 uur is de totale hoeveelheid lucht in het huis sowieso ververst en we hebben een Raam in de badkamer dat nagenoeg altijd openstaat als we douchen

En de rest is een kwestie van smaak.

Buiten dat heb je op stuckwerk eerder kans op schimmel :X
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:59:30 #106
102912 crv
Screwed up
pi_112577941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:04 schreef Teslynd het volgende:
Ik was niets blij toen bleek dat bij groot onderhoud de badkamer tot het plafond betegeld was. 't Is inderdaad een "kippenslachterij" geworden, het heeft nog steeds iets benauwends. En de scheuren in het beton krijg je er natuurlijk niet definitief mee weg.
als je van die saaie hollandse eentonige badkamertegels hebt dan kan ik me dat voorstellen
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:06:02 #107
102912 crv
Screwed up
pi_112968833
Nou we zijn der bijna uit. Gister maar weer eens een gesprek gehad met een van de oppergoden van WeberHaus.
Gezien het feit dat ze nogal wat vergeten waren en ik een beetje beu was dat we het budget weer met 25K moesten verhogen.
We zijn overeengekomen dat ik de vloeren, wanden en plafondwerk uit het kontrakt haal en dat hier lokaal gaan regelen. Had ik al rekening meegehouden en het is een stuk goedkoper.
Alleen wordt het ff plannen straks.

De badkamertegels zijn we ook uit.

Boven wordt het dit:

Beneden wordt het dit:

donderdag 21 juni 2012 @ 13:53:18 #108
102912 crv
Screwed up
pi_113186963
Hier maar even antwoorden in plaats van in Bouwclone's topic

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:49 schreef Teslynd het volgende:
Komen bij jou dan wel de zware betonplaten thuisbezorgd?
Hoe zijn die houten muren?
Ik denk net als bij clone.

Het zijn dunne betonplaten waar een speciaal vlechtwerk aan 1 kant uitsteekt.
2 platen worden vervolgens met het vlechtwerk tegen elkaar geplaatst en opgevuld met beton. Ook kunnen ze al tegen elkaar gevlochten aankomen en dan weer volstorten natuurlijk..

Het huis zelf is van TOXic free materiaal en opgebouwd uit meerdere lagen
(sorry is in duits)

- 3 mm fugenfrei aufgebrachter Edelputz
- Armierungsspachtel mit Gewebe
- Holzfaserdämmplatte: 160 mm
- massive Holzfachwerkkonstruktion: 165 mm
- 160 mm mineralische Vollwärmedämmung
- Dampfbremsvlies
- Gipskartonplatte
- Gipsflächen komplett verspachtelt

[ Bericht 7% gewijzigd door crv op 21-06-2012 14:12:50 ]
pi_113187288
Ik ben wel benieuwd naar hoe die tegels er uiteindelijk in je badkamer uit zien. Vanaf dit plaatje zou ik ze zelf nooit gekozen hebben namelijk, maar soms ziet het er dan verrassend goed uit :)
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:05:08 #110
102912 crv
Screwed up
pi_113187465
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef ArnosL het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoe die tegels er uiteindelijk in je badkamer uit zien. Vanaf dit plaatje zou ik ze zelf nooit gekozen hebben namelijk, maar soms ziet het er dan verrassend goed uit :)
idem, Wij hebben de opstellingen in het echt gezien en die
ziet er gaaf uit, zeker de badkamer boven.
Het is eens wat anders.dan de standaard "saaie" tegels.
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:02:09 #111
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113192410
Dank voor de uitleg hier crv :)

Die doorsnede heeft 16cm isolatie én 16cm massief hout!?
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:09:01 #112
102912 crv
Screwed up
pi_113192706
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:02 schreef Bouwclone het volgende:
Dank voor de uitleg hier crv :)

Die doorsnede heeft 16cm isolatie én 16cm massief hout!?
hij is totaal 32 of 36 cm dik idd
hij heeft 16cm samengeperst hout als demping en isolatie en brandwering !!
En dan nog 16 cm glaswol of zo
Het Massive hout is het skelet waar de glaswolisolatie in verwerkt wordt.
pi_113195677
Kan je daar boekenplanken aan hangen?
  donderdag 21 juni 2012 @ 20:31:20 #114
102912 crv
Screwed up
pi_113204975
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:18 schreef Teslynd het volgende:
Kan je daar boekenplanken aan hangen?
Yep en veel meer.
Met een lichte versteviging hangt er aan de buitenkant een zonnescherm aan
  donderdag 21 juni 2012 @ 23:06:27 #115
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_113215208
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:20 schreef crv het volgende:

Vervolgens ook nagedacht over verlichting in keuken en badkamers. Spots inclusief voorbereiding kosten 155 euro per stuk, we hebben er 15 nodig dus tel uit je winst
De uitvoering wordt hoe dan ook edelstaal
[ afbeelding ]
en hier kreeg je geen vreemde gedachtes bij? Wanneer ben jij voor het laatst in een bouwmarkt geweest ?

Het is een mooi project,maar er word je idd naar mijn idee echt een poot uitgedraaid. Geen wonder dat je mega over de begroting heen gaat.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 22 juni 2012 @ 08:54:01 #116
102912 crv
Screwed up
pi_113223433
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:06 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

en hier kreeg je geen vreemde gedachtes bij? Wanneer ben jij voor het laatst in een bouwmarkt geweest ?

Het is een mooi project,maar er word je idd naar mijn idee echt een poot uitgedraaid. Geen wonder dat je mega over de begroting heen gaat.
Ik kom regelmatig in de bouwmarkt, maar we praten hier niet over bouwmarkt tegels.
Wij hebben hier ook Bedrijven als Götz en Moritz waar Meistergeschäften en Particulieren kunnen kopen.

Die Grote posten zijn er dus per gister officieel uit :+

Ik heb heel wat discussies achter de rug.

Probleem is dat je eigenlijk een compleet huis koopt en je normaal gesproken die prijzen niet ziet. Je hebt enkel een totaalprijs

later meer hieromtrent, moet weg
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:42:15 #117
102912 crv
Screwed up
pi_113233652
En verder:

Als gezegd, je koopt een compleet huis inclusief de hele binnenboel voor een vaste prijs.
Bij Sleutelovergave hoef je enkel je inboedel er maar in te stouwen.
Je kunt al wel kiezen voor een bepaalde uitvoeringsklasse, standaard, exclusief of topline.
Wij hadden voor Topline gekozen.

Nu klus ik graag, dus had ik me sowieso al voorgenomen enkele zaken zelf te doen.
Echter vanwege tijdgebrek was dit totaalconcept een perfect oplossing voor ons

Na het tekenen van het kontrakt en al meerdere aanvragen van mijn kant werd duidelijk dat bijv de grondwerkzaamheden ik zelf moet regelen. Voor een bouwkraan is een stelpost voorzien, wij hebben er door de lastige inrit 2 kleinere nodig. ook moeten de wanden buiten het dorp overgeladen worden op een kleinere truck.
Dit is een forse extra kostenpost.
Daarna hadden we gezeik over de vergunning omdat hun architekt had lopen kutten. Andere opzet en dit kost ook meer geld. Deze kostenpost schuiven we door naar komend jaar of het jaar erop.
Tegelijkertijd had ik al geprobeerd wat meer financieel inzicht te krijgen, wat mij niet echt lukte. enkel voor het kurk kreeg ik uiteindelijk de totaalprijs (leggen+materiaal)
Toen wist ik zeker dat ik het zelf ging doen.

Daarna werd continue alles vooruitgeschoven tot de "ausstattungstermin" (een week intern daar om alles in en om het huis te definieren en uit te zoeken) en werd er gezegd, "wij kopen groot in, hebben lage prijzen daarom, bla bla bla)
Toen bleek dat er op een aantal zaken een meerprîjs zat en vanuit ons verwachtingspatroon zelfs niet aanwezig waren.
Dus hoppa, weer een smak geld extra.
Echter hier ben ik dus weer dwars gaan liggen.
Doordat ze wat aan het Protokol moesten veranderen, wist ik ineens wat het kostte om een plavuizen vloer te leggen.
Ik wist al dat de meerprijs die zei rekenden omdat ik een tegel wilde die niet in hun standaard colletie zit meer was dan de prijs waar ik de tegels voor kocht "zonder korting!!!!"
Toen ben ik lokaal wat offertes gaan aanvragen en heb ik dus wat werkzaamheden uit het contract laten halen, waar men niet blij mee was.

Jammer voor hun kunnen ze er niet onderuit omdat ons was toegezegd dat we to en met de ausstattungstermin zaken kunnen veranderen.

maar je hebt gelijk, je wordt uitgekleed :+
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:12:37 #118
102912 crv
Screwed up
pi_113274165
Nog even een foto vanmorgen gemaakt bij een tegelboer voor diegene (zoals ik) die het lastig vinden te voorstellen hoe iets er in het echt uitziet

pi_113280047
Door oogafwijking kan ik daar helemaal niet tegen en ga voor de ouderwetse vierkante melkwitte. Heb al een hekel aan de gevlamde bijna-witte die er zijn (net of ik zo vlekkerig zie en m'n ogen nog wat slechter geworden zijn). Maar ik zie wel wat je bedoelt. En me er iets bij voorstellen kan inderdaad problemen geven. Dus bedankt voor deze "praktijk"-foto. Die groene streep vind ik qua kleur wat minder. Zou hem minder fel gekozen hebben.
O, ik zie nu pas dat het erg brede tegels zijn.
pi_113280674
Algemeen het topic als lurker aan het volgen en vroeg me bij de badkamer ook zeker af hoe dat eruit moest gaan zien. Maar zo op die foto ziet het er super leuk uit! Zou er zelf nooit op gekomen zijn en weet niet of ik het zou kiezen, maar mocht het in 'n huis zitten wat ik ga kopen dan zou het zeker mogen blijven zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')