abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114210534
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:42 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Wij hadden ook van die platen en hebben op alle naden kleine latjes gemaakt (bij ons hadden ze daar gewoon een stuk plaat weer overheen geniet).
Maar ondanks de kit die we gebruikt hebben om het af te dichten blijft het scheuren.
De groene platen hebben we gelatext (keer of 2/3) en qua dekking gaat dat wel, maar door de werking van het dak zie je alles. Dus als ik het opnieuw moest doen, zou ik er niet aan beginnen, maar laten spack spuiten en als het echt niet anders kan structuurverf.

Qua hechting dus geen problemen, na gewoon voorstrijken zoals we de andere muren ook hebben gedaan.
SV-tje, ik waardeer je suggestie - maar als je het zou spacken heb je toch precies hetzelfde probleem? Als die platen zoveel werken als jij beschrijft heb je gauw scheuren in het spacwerk?

Iemand de gouden tip?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 22:43:01 #127
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_114210644
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 22:40 schreef hofa het volgende:

[..]

SV-tje, ik waardeer je suggestie - maar als je het zou spacken heb je toch precies hetzelfde probleem? Als die platen zoveel werken als jij beschrijft heb je gauw scheuren in het spacwerk?

Iemand de gouden tip?
Spackwerk kan de meeste scheuren wel aan. Daarom zijn plafonds in nieuwbouwhuizen ook allemaal gespoten. Het zijn geen centimer grote scheuren, maar latex verdoezelt niets. Verder is het ook gewoon rotwerk om alles met de hand te verven, vandaar mijn advies om er niet aan te beginnen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:28:59 #128
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_114474765
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:29 schreef hofa het volgende:
Hoi toekomstige overbuurman!

Ziet er goed uit, we volgen je topic al een paar maanden. Begint er al aardig op te lijken bij jullie!

Even een vraag: hebben jullie al nagedacht over de afwerking van de groene plafond platen? Ik lees hier en daar op het internet mensen die een bepaalde primer en bepaalde latex noemen die geschikt is om deze platen mee af te werken. Het preciese product wordt ons echter niet duidelijk. Ons doel is om de plafonds op zolder wit te maken in ieder geval. Hoor graag van je als je tips hebt.

Groet,

Alex
Hey wat grappig! Leuk om te horen dat hier ook buren zijn :-) Al een tijd geen update meer gegeven. Ook erg druk geweest de laatste tijd. Maar gelukkig heeft mijn vriendin nu vakantie dus we kunnen ons meer gaan richting op de leuke dingen. Onze prioriteit is nu de tuin. Hopelijk komen volgende week de gordijnen zodat het wat meer huiselijker wordt.

@Hofa, eerlijk gezegd hebben wij nog niet echt nagedacht over het plafond op zolder. Wij hebben wel alle muren gedaan. Gewoon met een witte voorstrijk. Op het moment heeft de tuin prioriteit. De zolder dient op het moment meer als opslag voor dozen :-P. Maar wanneer wordt de overkant opgeleverd?
pi_114759797
Hoi HerrPiet,

Een aantal aan de overkant zijn voor de bouwvak opgeleverd. Je ziet het aan de hekken :). Onze woning, op het einde van blok A3, wordt 6 september opgeleverd.

We zijn aan het nadenken over een verlaagd plafond. Nu zie ik in foto's die ik TIJDENS de bouw heb gemaakt, uitsparingen boven de raampartijen (elke verdieping, vrijwel elk raam). Mijn gok is dat deze voor mechanische ventilatie units zijn. Bij jou zie ik die op de meest recente foto's echter niet terug.

Herken jij bovenstaande; worden die uitsparingen voor iets anders gebruikt? Mocht je wel mechanische ventilatie units boven ramen hebben - hoeveel ruimte zit er dan tussen die units en het originele plafond?

Groet,

Alex
  maandag 30 juli 2012 @ 08:23:38 #130
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_114835833
@hofa
Bij ons zitten de punten van de mechanische ventilatie niet boven het raam/kozijn. Ze zijn verwerkt in het plafond. In de woonkamer hebben we drie punten en in de keuken twee. In elke slaapkamer zit een punt dicht bij de deur.

Dit is gedaan om het geluid aan de voorkant van het verkeer te dempen. Het systeem werkt echt heel goed. Ook is het huis zo goed geïsoleerd dat wij de laatste paar dagen geen last hebben gehad van de warmte.

Dus ik denk dat die uitsparingen voor iets anders zijn of jullie krijgen een ander soort ventilatiesysteem.
  maandag 30 juli 2012 @ 08:29:07 #131
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_114835890
Maar weer een kleine update.

Op het moment zijn we bezig met de tuin. We waren al lang aan het kijken voor een schutting en eindelijk een goede aanbieding gevonden bij een tuincentrum in Oost-Zaan.

Probleem is dat ik alleen nog niet lang in de zon mag dus ik moest het hulp vragen. Gelukkig waren veel familieleden bereid om te helpen.

Binnenkort echt wat foto's. Topic zonder foto's is uiteraard waardeloos. Mijn vergeet steeds mijn camera van mijn ouderlijk huis mee te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')