quote:vr 06 apr 2012, 07:51 | 269 reacties
|
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.
Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. „Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen”, aldus Sies.
Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.
Weet niet of het al besproken is maar ik denk dat ik weet waar die overschotten blijven. De afgelopen tijd nemen de marktkramen met goedkoop eten dat bijna over de datum is erg toe. Ik vermoed dat zij het eten voor een prikkie verkopen aan die marktkoopmannen.quote:Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.
AH hier is elke dag open, 7-24.quote:Op zondag 8 april 2012 03:18 schreef Tayu het volgende:
[..]
Veel succes, de winkels zijn dicht morgen![]()
Weet je iig zeker dat je bijzonder goedkoop uit bent
Of het gaat naar de dierentuin. Of wordt gewoon weggeflikkerd.quote:Op zondag 8 april 2012 03:32 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Weet niet of het al besproken is maar ik denk dat ik weet waar die overschotten blijven. De afgelopen tijd nemen de marktkramen met goedkoop eten dat bijna over de datum is erg toe. Ik vermoed dat zij het eten voor een prikkie verkopen aan die marktkoopmannen.
Hier niet, hier is morgen (eerste paasdag) toch echt alles dicht. Zelfs de AH XL.quote:Op zondag 8 april 2012 03:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
AH hier is elke dag open, 7-24.
Op zon- en feestdagen is het 16-24.
Door de crisis kopen winkels voorzichtiger in zodat er minder overblijft om weg te geven.quote:Op zondag 8 april 2012 03:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Of het gaat naar de dierentuin. Of wordt gewoon weggeflikkerd.
Daar merk ik niets van als ik door de winkel loop.quote:Op zondag 8 april 2012 03:50 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Door de crisis kopen winkels voorzichtiger in zodat er minder overblijft om weg te geven.
Ja C1000 heeft nu vaker dan ooit vleeswaren die je voor soms maar de helft van de oorspronkelijke prijs meekrijgt.quote:Op zondag 8 april 2012 03:50 schreef Tayu het volgende:
[..]
Daar merk ik niets van als ik door de winkel loop.
http://nos.nl/artikel/359578-voedselbanken-groeien-te-snel.htmlquote:Op zondag 8 april 2012 03:50 schreef Tayu het volgende:
[..]
Daar merk ik niets van als ik door de winkel loop.
In mijn woonplaats was de AH XL eerder nooit open op zondag. Op zaterdagavond sloeg ik dan mijn slag waar het om afgeprijsde producten ging (vooral vleeswaren). Sinds ze ook op zondag geopend zijn (behalve dus vandaag), is die pret overquote:Op zondag 8 april 2012 03:54 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ja C1000 heeft nu vaker dan ooit vleeswaren die je voor soms maar de helft van de oorspronkelijke prijs meekrijgt.
Dat is eigenlijk ook wel heel logisch in deze tijd. In de AH waar ik altijd mijn boodschappen doe, merk ik daar echter niets van.quote:Op zondag 8 april 2012 03:56 schreef Flow3r het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/359578-voedselbanken-groeien-te-snel.html
Bovendien houden bedrijven als Albert Heijn minder voedsel over. Ze leveren vooral minder vers voedsel. Dat komt doordat ze onder druk van de economische crisis scherper inkopen en minder grote voorraden opbouwen
quote:Zembla over voedselverspilling.
Een pak melk dat een dag of twee over de houdbaarheidsdatum is of een blik soep dat net een maand te lang in de kast heeft gestaan. Veel mensen eten dat niet meer.
Bij elkaar wordt er in Nederland eten en drinken met een totale waarde van bijna vijf miljard euro op de vuilnisbelt gegooid. Veel daarvan is nog prima eetbaar. Het Vara-programma Zembla onderzoekt de houdbaarheidsdatum.
Te gebruiken tot
Op zeer bederfelijke producten moet van de wet de tekst ‘Te gebruiken tot’ met een datum staan. Dit zijn bijvoorbeeld vleesproducten en zijn minder dan vijf dagen te bewaren. Na de genoemde datum kun je het product het beste weggooien.
Tenminste houdbaar tot
Op andere producten moet een ‘Ten minste houdbaar tot-datum’ of ‘THT-datum’ staan. Dit geeft niet aan dat een product hierna is bedorven, maar dat de fabrikant de kwaliteit na afloop van de termijn niet meer kan garanderen. Veel 'overdatum'producten zijn dan nog heel goed te eten, maar worden toch vaak weggegooid. Zembla onderzoekt waarom het voedsel weggegooid wordt en wie er echt belang heeft bij een uiterste houdbaarheidsdatum.
Terugkijken:
Zembla, vrijdag 9 maart om 21.20 uur op Nederland 2
maar met het invullen / verzamelen van de gegevens kan een ambtenaar van de gemeente helpenquote:Op zondag 8 april 2012 07:39 schreef Ryker het volgende:
Ik weet niet of het al gepost was maar even voor de mensen die het niet weten. De voedsel bank is niet vrij toegankelijk. Je moet er met de billen bloot.
Particulieren kunnen zich niet rechtstreeks aanmelden bij de voedselbank.
Indien u zich wilt laten registreren voor een voedselpakket, dient u de volgende documenten te overleggen: Inkomensverklaring (loon of uitkering), huur en huurtoeslag, kosten energie en water, kinderbijslag, voorlopige teruggave (kindgebonden budget enz.) van de belasting, reiskosten woon-werk, reiskosten schoolgaande kinderen, eventuele schulden (zie Aanmeldingsformulier). Aan de hand van bankafschriften (aaneengesloten over 3 maanden) wordt mede inzage gegeven in bovenstaande gegevens.
1. De norm
Bij de toekenning van voedselpakketten gaat de Voedselbank uit van het besteedbaar maandelijks inkomen van een huishouden (voor voeding, kleding e.d.) nadat de vaste lasten betaald zijn. Een huishouden komt in aanmerking voor een voedselpakket wanneer het besteedbaar inkomen per huishouden onder de volgende bedragen valt:
NORMBEDRAGEN 1-persoonshuishouden ¤ 180,00
Bij meerpersoonshuishoudens is dit bedrag voor iedere volgende volwassene binnen het huishouden te vermeerderen met
¤ 60,00
En voor ieder kind t/m 18 jaar dat tot het huishouden behoort (zonder eigen inkomen) te vermeerderen met
¤ 50,00
Voorbeelden:
- 2 volwassenen zonder kinderen = ¤ 180+60 = ¤ 240,00
- 2 ouders met 2 kinderen (12 en 16 jaar, beide kinderen zonder eigen inkomen) = ¤ 180+60+50+50 = ¤ 340,00
2. Hoe bereken je of de norm van toepassing is?
Het loon (AOW, WAO, WW, etc) moet verminderd worden met alle vaste lasten: huur, gas/water/licht, zorg- en andere verzekeringen, aantoonbare schulden (alleen die bij schuldsanering bekend zijn).
Huurtoeslag, teruggave belastingen, zorgtoeslag, kindgebonden budget en kostgeld kinderen moet er worden bijgeteld. Kinderbijslag en vakantiegeld worden niet meegerekend.
In Inkomsten en Lasten worden al deze posten toegelicht en op een rijtje gezet.
3. Hoe moet worden aangetoond dat iemand in de doelgroep valt?
Aan de hand van bankafschriften (aaneengesloten over 3 maanden) wordt inzage gegeven in de gegevens die bevestigd moeten worden. Alleen dan kan een handtekening worden gezet.
4. Wat betekent de handtekening?
Een handtekening onder het ingevulde formulier betekent dat voldaan wordt aan de criteria en dat deze zijn gecontroleerd door degene die de handtekening heeft gezet.
5. En verder….
Aangegeven moet worden voor hoe lang de hulp, naar verwachting, noodzakelijk is. Er moet immers naar gestreefd worden dat er op korte of lange termijn een oplossing voor de noodsituatie komt. Periodiek moet getoetst (kunnen) worden of de hulp nog steeds noodzakelijk is.
Er moet met de grootst mogelijke zorg gewaakt worden over de privacy van degenen die de pakketten ontvangen. Hun gegevens mogen derhalve niet aan anderen ter beschikking worden gesteld of ter inzage worden gegeven. De Voedselbank en iedereen die bij de uitdeling of toekenning van de pakketten betrokken is, is verplicht zich hieraan strikt te houden. De gegevens dienen uitsluitend om de continuïteit te kunnen garanderen voor het geval de uitdelende instantie of persoon haar taak niet meer kan of wil verrichten, om vast te kunnen leggen tot wanneer de hulp noodzakelijk is en als verantwoording ten opzichte van sponsors en andere belanghebbenden wat er met de ingezamelde goederen gebeurt.
Je moet niet zeiken, maar je moet blij zijn dat je wat extra krijgt.quote:Op zondag 8 april 2012 09:08 schreef Lalin het volgende:
Voor elke instantie waar je extra's kunt halen moet je met de billen bloot.
Je geeft toestemming voor inzage in bankgegevens en belastingdienst.
waarom denk je dat dat zo is?quote:Op zondag 8 april 2012 09:08 schreef Lalin het volgende:
Ik zeik niet, het is een feit waar ik geen probleem mee, en ook geen last van heb.quote:Op zondag 8 april 2012 10:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet niet zeiken, maar je moet blij zijn dat je wat extra krijgt.
Waarom zeur je dan dat je met de billen bloot moet?quote:Op zondag 8 april 2012 11:09 schreef Lalin het volgende:
[..]
Ik zeik niet, het is een feit waar ik geen probleem mee, en ook geen last van heb.
In mijn optiek zeiken de mensen die geen idee hebben van de feiten en vooral de realiteit.
Volledig terecht.quote:Op zondag 8 april 2012 09:08 schreef Lalin het volgende:
Die post van je over met de billen bloot.quote:Op zondag 8 april 2012 11:14 schreef Lalin het volgende:
[..]
Probeer mij dan maar uit te leggen wat jij onder zeuren verstaat want ik begrijp je niet.
Ik schrijf niet dat ik dat erg vind, ik vind dat normaal en het is een feit.quote:Op zondag 8 april 2012 11:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die post van je over met de billen bloot.
Wat is dan het doel van die post?quote:Op zondag 8 april 2012 11:21 schreef Lalin het volgende:
[..]
Ik schrijf niet dat ik dat erg vind, ik vind dat normaal en het is een feit.
Jij leest dat ik zeur omdat je beeld van de zogenaamde uitkeringstrekker / bijstandstrekker of hoe men mensen ook categoriseert al vast staat.
Ik ben geen van allen.
Ik zie jonge mensen, geen stellen.quote:Op zondag 8 april 2012 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik op zich wel vreemd vind is dat ik op het plaatje in de openingspost best wel veel jonge stellen zie. Die moeten toch op een normale manier aan chartale middelen en dus spijs kunnen komen?²
Dat is al 300x gezegd, Nutteloze posting dus. En bank- en fiscale gegevens heeft verder niets te maken met roken, het rijden van een dikke auto en dik zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 11:35 schreef Lalin het volgende:
Je vraagt erg veel geduld van mij.![]()
Het doel van de post is een bijdrage leveren aan deze discussie.
Dat je niet zomaar iets extra's krijgt. Dat ze je doorlichten. Dat is prima.
Toch bestaat het beeld dat alleen zwaarlijvige, rokende, dikke auto's rijdende, zeurende mensen, die 'zogenaamd alles al hebben' bij deze instanties waaronder de voedselbank komen aankloppen.
Dit beeld is niet het juiste in mijn optiek.
Is dit duidelijk voor je?
Zo zie je maar weer wat voor sukkels het zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef gehaktballetjes het volgende:
omg...
http://www.nujij.nl/polit(...).lynkx#axzz1rR7sy4CB
Je hebt gelijk, het hoeven geen stellen te zijn, maar ik zie aan beide kanten van de tafel jonge mensen staan. En logischerwijs denk ik dat aan de ene kant de vrijwilligers staan en aan de andere kant de "armen".quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef Lalin het volgende:
[..]
Ik zie jonge mensen, geen stellen.
Ik zie vrijwilligers.
Geen rechthebbenden.
Zo zie je maar weer.
Het lijkt mij zinloos een post als nutteloos te bestempelen, jammer, zo ga je niet om met mensen.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is al 300x gezegd, Nutteloze posting dus. En bank- en fiscale gegevens heeft verder niets te maken met roken, het rijden van een dikke auto en dik zijn.
Ik vind dat je moet inbinden. Je hebt een nogal arrogante, volle spaarrekening, manier van posten. Je geeft totaal geen blijk van medelijden of empathie met de mensen die alleen maar kunnen eten als ze spijs (en vleesnat) bij de voedselbank ophalen.quote:Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer wat voor sukkels het zijn.
Het is gewoon debiel dat je met het ophalen van een gratis voedselpakket een parkeerboete van ¤ 80,00 "scoort". Parkeer dan gewoon ergens waar het wel mag (bv. bij de supermarkt) en koop van die 80 euro boodschappen.quote:Op zondag 8 april 2012 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind dat je moet inbinden. Je hebt een nogal arrogante, volle spaarrekening, manier van posten. Je geeft totaal geen blijk van medelijden of empathie met de mensen die alleen maar kunnen eten als ze spijs (en vleesnat) bij de voedselbank ophalen.²
Ja, dat kun je inderdaad denken, maar je kunt ook denken dat het zielig voor ze is. Maar toevallig zie ik je nooit in de zone van medelijden denken én posten. Nooit.quote:Op zondag 8 april 2012 11:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is gewoon debiel dat je met het ophalen van een gratis voedselpakket een parkeerboete van ¤ 80,00 "scoort". Parkeer dan gewoon ergens waar het wel mag (bv. bij de supermarkt) en koop van die 80 euro boodschappen.
Ons konijn eet het groente-afval van de supermarkt.quote:Op zondag 8 april 2012 11:46 schreef gehaktballetjes het volgende:
trouwens die paupers moeten niet zo klagen:
http://www.hetkanwel.net/2011/08/05/eten-wat-de-afvalbak-schaft/
gisteren nog een filmpje gezien, twee goed verdienende jonge lui die gewoon super gezonde lekkere maaltijden uit het "afval" van de markt en supermarkten bij elkaar vinden.
Die deden het uit idealisme maar waarom kunnen anderen dat niet
Ik vermoed, gezien de kleding en leeftijden, dat het gros van wat je daar ziet scholieren zijn die hun maatschappelijk stage lopen bij de voedselbankquote:Op zondag 8 april 2012 11:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het hoeven geen stellen te zijn, maar ik zie aan beide kanten van de tafel jonge mensen staan. En logischerwijs denk ik dat aan de ene kant de vrijwilligers staan en aan de andere kant de "armen".
Ja.²
Misschien moet ze hun eisen wat laten varen.quote:Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.
Nog een keer dan maar, om überhaupt in aanmerking te komen voor zo'n voedselpakket zit je al op hun norm van 180 euro leefgeld plus wat er evt bijkomt aan partner en/of kinderen. En die 180 euro beginwaarde gaat dus uit van het Nibudbudget voor gezond voedsel voor een alleenstaande. Dus ja, in principe kan je die auto bij de supermarkt neerzetten, maar na het kopen van je voedsel heb je dus geen centjes meer over voor je wasmiddel, de diverse schoonmaakmiddelen, een flesje doucheschuim en shampoo en busje deodorant.quote:Op zondag 8 april 2012 11:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is gewoon debiel dat je met het ophalen van een gratis voedselpakket een parkeerboete van ¤ 80,00 "scoort". Parkeer dan gewoon ergens waar het wel mag (bv. bij de supermarkt) en koop van die 80 euro boodschappen.
Het is niet politiek correct, maar ik ben het met je eens.quote:Op zondag 8 april 2012 13:03 schreef gehaktballetjes het volgende:
helaas maar vaak waar:
-mensen in de bijstand hebben luxe gewoontes als roken
-(teveel) dure huisdieren
-teveel kinderen (gewoon niet neuken of doorneuken als je het niet kunt betalen)
-zijn lui.
-altijd smoesjes
Klopt. En door voedsel gratis weg te geven doe je aan symptoombestrijding en los je het daadwerkelijke probleem niet op.quote:Op zondag 8 april 2012 13:03 schreef gehaktballetjes het volgende:
helaas maar vaak waar:
-mensen in de bijstand hebben luxe gewoontes als roken
-(teveel) dure huisdieren
-teveel kinderen (gewoon niet neuken of doorneuken als je het niet kunt betalen)
-zijn lui.
-altijd smoesjes
zelfde reden waarom ontwikkelingshulp 1.0 niet werkt.quote:Op zondag 8 april 2012 13:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. En door voedsel gratis weg te geven doe je aan symptoombestrijding en los je het daadwerkelijke probleem niet op.
Correct.quote:Op zondag 8 april 2012 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
Aan de ene kant vind ik het niet kunnen dat mensen op een voedselbank zijn aangewezen. Maar tegelijkertijd wil ik al die mensen ook wel eens kritisch tegen het licht houden. Wedden dat het barst van de lui die roken en allerlei dure producten kopen?
als je die docu's ook ziet dan zie ik nooit verstandige mensen die in de bijstand zitten (langdurig).quote:Op zondag 8 april 2012 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
Aan de ene kant vind ik het niet kunnen dat mensen op een voedselbank zijn aangewezen. Maar tegelijkertijd wil ik al die mensen ook wel eens kritisch tegen het licht houden. Wedden dat het barst van de lui die roken en allerlei dure producten kopen?
Ik kan het ook niet meer vinden, misschien verwijdert om privacy-redenen? Die mevrouw in dat fimpje reed overigens in een oud koekblik, en dat kon ze betalen door haar jacht op internet naar (bijna) gratis huishoudelijke spullen. Jij noch ik zijn artsen en kunnen beoordelen of haar pleinvrees nu al dan niet nep is, maar jij gaat er zonder meer van uit dat het dat wel is. Ik ben niet zo aanmatigend om de diagnose van een arts zomaar weg te wuiven als zijnde onzin terwijl ik de persoon in kwestie alleen ken uit een filmpje van nog geen 5 minuten. Als haar pleinvrees wel echt is is het namelijk alleen maar goed dat zij die fobie via die auto kan openbreken, alternatieven zoals thuiszorg kosten de maatschappij veel meer. Maar laat me raden, fobieën zoals pleinvrees, smetvrees ed, dat is allemaal onzin, je doet maar gewoon normaal? Uitvindingen van de psychiaters/psychologen om meer geld te kunnen verdienen of zoiets?quote:Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef gehaktballetjes het volgende:
trouwens is dat filmpje "met de auto naar de voedselbank" vakkundig weg gehaald?
kan die niet meer vinden
Welk gedeelte van oudere werknemers die via arbeidsongeschiktheid in de (aanvullende) bijstand zitten begrijp je niet? En het gros van het 'tuig' snapt donders goed dat ze 100 jaar geleden gewoon ergens op straat waren gestorven, ze zijn niet allemaal achterlijk.quote:Op zondag 8 april 2012 13:22 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
als je die docu's ook ziet dan zie ik nooit verstandige mensen die in de bijstand zitten (langdurig).
alleen maar zielige kneusjes met teveel zelfmedelijden die overal een excuus voor hebben.
wat het tuig niet snapt is dat ze 100 jaar geleden gewoon ergens op straat zouden sterven als ze zo zielig bleven doen.
Dat jij er vanuit gaat dat alle voedselbank gebruikers keurig doorgelicht zijn/niet uit hun nek lullen...quote:Op zondag 8 april 2012 12:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Nog een keer dan maar, om überhaupt in aanmerking te komen voor zo'n voedselpakket zit je al op hun norm van 180 euro leefgeld plus wat er evt bijkomt aan partner en/of kinderen. En die 180 euro beginwaarde gaat dus uit van het Nibudbudget voor gezond voedsel voor een alleenstaande. Dus ja, in principe kan je die auto bij de supermarkt neerzetten, maar na het kopen van je voedsel heb je dus geen centjes meer over voor je wasmiddel, de diverse schoonmaakmiddelen, een flesje doucheschuim en shampoo en busje deodorant.
Wat debiel is dat jij en de vaste club anderen er weer automatisch van uitgaan dat diegene die daar met de auto komt niet alleen bijstandsgerechtigd is maar ook nog eens in zijn eigen dure auto voor komt rijden. Dat een boel klanten van de voedselbank gewoon werken en die auto daarvoor nodig hebben is blijkbaar onbegrijpelijk, en dat anderen de auto van een bekende/familie hebben geleend ook.
Verder: zie jij die kratten in de foto van de OP? Een zo'n krat is voor een persoon. Nou zou een van die kratten wel op de fiets te doen zijn, voor iemand die dat nog kan dan, maar twee of meer? Je denkt dat het wel mogelijk is dat de medewerkers daar even je spullen in de gaten houden terwijl jij op en neer fiets met veilige porties?
ze had wellicht ook werk-vreesquote:Op zondag 8 april 2012 13:50 schreef Scorpie het volgende:
Als je met je auto naar de voedselbank kan, kan je ook met de auto naar een werkplek rijden. Geen enkele reden dat die vrouw dus in de bijstand zat.
"Jaaaaaa ik kan echt niet werken hoor, dat trek ik niet! Echt niet! Krijg ik nu gratis geld? Ja? Mooi. Ik heb wel een auto nodig om bij de voedselbank te komen! "quote:Op zondag 8 april 2012 13:51 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
ze had wellicht ook werk-vrees
Jammer dat er op haar golden hyves account gewoon foto's stonden waar ze heerlijk aan het zonnen was met 1 van haar zoons. Gewoon open in de stad.quote:Op zondag 8 april 2012 13:25 schreef moussie het volgende:
[..]
IJij noch ik zijn artsen en kunnen beoordelen of haar pleinvrees nu al dan niet nep is,
Op een terrasje, lekker winkelen, wat wil je nog meerquote:Op zondag 8 april 2012 14:02 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Jammer dat er op haar golden hyves account gewoon foto's stonden waar ze heerlijk aan het zonnen was met 1 van haar zoons. Gewoon open in de stad.
jezus...quote:Op zondag 8 april 2012 14:02 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Jammer dat er op haar golden hyves account gewoon foto's stonden waar ze heerlijk aan het zonnen was met 1 van haar zoons. Gewoon open in de stad.
uhuh, soms hoop ik dat het filmpje een uit de hand gelopen grap was.quote:Op zondag 8 april 2012 14:04 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
jezus...
golden hyves account is betaald iets of zo.
heb je haar hyves nog?quote:Op zondag 8 april 2012 14:07 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
uhuh, soms hoop ik dat het filmpje een uit de hand gelopen grap was.
Ja die heb ik gezien, waarom kunnen ze nooit eens iemand vinden voor deze docu's die het beeld van deze mensen niet verslechteren?quote:Op zondag 8 april 2012 13:48 schreef gehaktballetjes het volgende:
-unox soep
-ex crimineel
-c100 shoppen
-2 of 3x per week vlees en nog klagen :'0
-dure verpakte vleeswaren
-half bloed kindjes (ook lekker stereuotype0
-2 honden papagaai en konijn en jonge hondjes
-senseo apparaat
-wietplantage
-bende achter het huis
-geld afpakken van je eigen kids
-asbakken op tafel
http://www.pietervandenberg.net/documentaireskijken/?p=8121
Helaas, er liep een hele klb shitstorm erover toen het filmpje pas uitkwam, toen vonden ze marktplaats eisen van haar zus, ( een goed werkende wii wou ze) een gouden hyves en een plaatje met 1 van haar zoons achter tralies met de tekst: just like daddyquote:
Oh ja, dat halfbloedje achter de tralies met Just Like Daddy herinner ik me nog na 3 jaar.quote:Op zondag 8 april 2012 14:16 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Helaas, er liep een hele klb shitstorm erover toen het filmpje pas uitkwam, toen vonden ze marktplaats eisen van haar zus, ( een goed werkende wii wou ze) een gouden hyves en een plaatje met 1 van haar zoons achter tralies met de tekst: just like daddy![]()
Ook kun je het filmpje wellicht nog vinden op een Chinese site want zelfs de chinezen hadden het erover
godskolere.quote:Op zondag 8 april 2012 14:16 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Helaas, er liep een hele klb shitstorm erover toen het filmpje pas uitkwam, toen vonden ze marktplaats eisen van haar zus, ( een goed werkende wii wou ze) een gouden hyves en een plaatje met 1 van haar zoons achter tralies met de tekst: just like daddy![]()
Ook kun je het filmpje wellicht nog vinden op een Chinese site want zelfs de chinezen hadden het erover
In dit: Voedselbankpaupers die gewoon auto rijden... briljante topic vind je alles terug! En ik heb wederom moeten lachen!quote:Op zondag 8 april 2012 14:16 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
'Niets is wat het lijkt' ofzo zal haar verhaal wel zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 14:19 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
godskolere.
nu nog ff wachten op moussie's redenen voor dat alles
Maar ze heeft pleinvrees, toch? Dan lijkt werken me een beetje moeilijk.quote:Op zondag 8 april 2012 13:50 schreef Scorpie het volgende:
Als je met je auto naar de voedselbank kan, kan je ook met de auto naar een werkplek rijden. Geen enkele reden dat die vrouw dus in de bijstand zat.
jammer dat alle links dood zijn maar je stukje over het negrrkind met zijn jankbek was geniaal.quote:Op zondag 8 april 2012 14:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
In dit: Voedselbankpaupers die gewoon auto rijden... briljante topic vind je alles terug! En ik heb wederom moeten lachen!
Het blikje unox komt gewoon van de voedselbank hoor. En ja, dat ene vrouwtje en dat stel, die hebben duidelijk verkeerde keuzen gemaakt in het verleden. Wat er precies is gebeurd weten we natuurlijk niet. Dat alleenstaande vrouwtje is duidelijk de snuggerste niet, die heeft moeite zonder aansturing structuur te geven aan haar leven .. als je niet de tijd neemt om haar dat te leren betalen de kinderen de prijs. Dat stel met de criminele vader, het ziet er idd erg tokkie uit met dat staartje en vest, en zij met haar haar peuk in de hand. Maar ja, ze heeft wel 17 jaar gewerkt, en ze zitten nog dieper in de shit omdat de vorige bewindvoerder er een potje van heeft gemaakt. Zie maar eens te stoppen met je verslaving als je keer op keer geconfronteerd wordt met weer een andere rekening die de bewindvoerder had moeten betalen maar niet heeft gedaan, zoals die 2900 euro huurschuld waardoor je mogelijk je huis uit wordt gezet. Dat is al zonder die stress niet makkelijk, dit soort toegiften maken het er niet makkelijker op. Dus tja, wat je dan ziet is dat er toch de financiële ruimte gemaakt wordt om die baal tabak en hulzen toch te kunnen kopen, al kan je dat eigenlijk van geen kant betalen. Wat het zo triest maakt is dat de kinderen nu al de dupe zijn van die verkeerde beslissingen in het verleden, wat het nog triester maakt is dat er mensen zijn die geen enkele boodschap hebben aan die kinderen en vinden dat de ouder(s) gerust nog verder gekort mogen worden en geen enkele hulp verdienen.quote:Op zondag 8 april 2012 14:11 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ja die heb ik gezien, waarom kunnen ze nooit eens iemand vinden voor deze docu's die het beeld van deze mensen niet verslechteren?
het blikje soep komt van de voedselbank... waar staat dat dan?quote:Op zondag 8 april 2012 15:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Het blikje unox komt gewoon van de voedselbank hoor. En ja, dat ene vrouwtje en dat stel, die hebben duidelijk verkeerde keuzen gemaakt in het verleden. Wat er precies is gebeurd weten we natuurlijk niet. Dat alleenstaande vrouwtje is duidelijk de snuggerste niet, die heeft moeite zonder aansturing structuur te geven aan haar leven .. als je niet de tijd neemt om haar dat te leren betalen de kinderen de prijs. Dat stel met de criminele vader, het ziet er idd erg tokkie uit met dat staartje en vest, en zij met haar haar peuk in de hand. Maar ja, ze heeft wel 17 jaar gewerkt, en ze zitten nog dieper in de shit omdat de vorige bewindvoerder er een potje van heeft gemaakt. Zie maar eens te stoppen met je verslaving als je keer op keer geconfronteerd wordt met weer een andere rekening die de bewindvoerder had moeten betalen maar niet heeft gedaan, zoals die 2900 euro huurschuld waardoor je mogelijk je huis uit wordt gezet. Dat is al zonder die stress niet makkelijk, dit soort toegiften maken het er niet makkelijker op. Dus tja, wat je dan ziet is dat er toch de financiële ruimte gemaakt wordt om die baal tabak en hulzen toch te kunnen kopen, al kan je dat eigenlijk van geen kant betalen. Wat het zo triest maakt is dat de kinderen nu al de dupe zijn van die verkeerde beslissingen in het verleden, wat het nog triester maakt is dat er mensen zijn die geen enkele boodschap hebben aan die kinderen en vinden dat de ouder(s) gerust nog verder gekort mogen worden en geen enkele hulp verdienen.
Over die oudere man met afgeladen fietstassen voor en achter kijkt men heen, die wordt niet opgemerkt, dat die auto waarin men rijdt idd geleend is en geen eigendom wordt ook genegeerd, en dat er helemaal geen kamerbrede LCD TV staat is vast de uitzondering op de 'regel'?
Als ze zich laten steriliseren mogen wat mij betreft hun uitkeringen met 30% omhoog.Dan wordt het een aflopend probleem ipv een toenemend probleem.quote:Op zondag 8 april 2012 15:16 schreef gehaktballetjes het volgende:
en het is idd erg voor de kinderen, het beste is om langdurige uitkeringstrekkers te steriliseren en de kinderen uit huis te plaatsen
Dan is zij bij deze mijn voordeel van de twijfel kwijt. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het gebruik van je auto verdient door met je zielige verhaal gratis spullen incluis vervoer tot aan de deur zit binnen te harken. Geen goed woord voor over hiervoor, door haar komen anderen die wel echt van de goedwillendheid van anderen afhankelijk in de problemen, want zij worden ook gewantrouwd.quote:Op zondag 8 april 2012 14:16 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Die wethouder ook man, wat een lul.quote:Op zondag 8 april 2012 14:11 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ja die heb ik gezien, waarom kunnen ze nooit eens iemand vinden voor deze docu's die het beeld van deze mensen niet verslechteren?
roken waar de kids bij zijn en die bende in huis...quote:Op zondag 8 april 2012 16:12 schreef Athlon64x het volgende:
http://www.tvopjepc.nl/programma/945Dit bedoel ik dus
Plus is idd duurder dan AH, kan ik bevestigen.quote:Op zondag 8 april 2012 15:28 schreef Mylene het volgende:
Die vrouw winkelde bij de Plus hoor, nog duurder dan AH volgens mij. Waarom niet Lidl of Aldi? Waar zou de Nibud hebben gewinkeld?
Doet je knopje "dit topic volgen" het niet of zo?quote:
Je moet eens wat zorgvuldiger kijken naar dat filmpje. Die mevrouw met dat blikje unox zie je geen boodschappen doen, dat is die andere. En die ruilt dus de zakken patat die zij van de voedselbank krijgt met de buurvrouw voor iets anders. En ja, blikken unox krijg je af en toe van de voedselbank, als ze tegen de THT aanlopen over er net overheen zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 15:16 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
het blikje soep komt van de voedselbank... waar staat dat dan?
ze shopped bij de c1000, niet de goedkoopste super. Als je het zo schraal hebt ga je naar de lidl/aldi en de markt.
Criminelen en lui? Je dacht dat het allemaal vanzelf aan komt vliegen of zo, ze hoeven er helemaal niets voor te doen? Ze zijn verkeerd bezig, dat wel ja, maar ze zijn niet per definitie lui.quote:verkeerde keuzes, ja crimineel zijn en dus lui.
Je hebt echt niet goed gekeken hé? Dat ze in eerste instantie in de schuld zijn geraakt is inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid, maar omdat die bewindvoerder er een potje van heeft gemaakt zitten ze nog dieper en langer in de ellende. Daarbovenop is zij ook nog eens haar baantje van 17 jaar kwijt. En ja, het is triest dat zij rookt en het geld van die kinderen afpakt, je zou haar bij haar nekvel willen pakken en door elkaar willen schudden daarvoor, aan de andere kant kan ik wel begrijpen dat stoppen met roken in een stress-situatie verschrikkelijk moeilijk is.quote:en uiteraard is het weer de schuld van de vorige bewindvoerder... roken en zielig zijn maar wel het geld van je kinderen afpakkenWat voor ouder ben je als je dat bij je kinderen doet, afpakken....
Tja, erg tactisch is het zeker niet, eerst geld geven dat je niet kan missen en dan weer afpakken, dat had je anders kunnen doen. Bottomline is dat er geen geld is voor een verjaardagscadeau, en of dat er wel zou zijn als moeders wel stopt met roken is nog maar de vraag.quote:mensen geen boodschap aan die kinderen.
godverdomme zeg, ze stelen het geld van hun eigen kinderen en het is onze schuld.
Ik maak alleen attent op stukken informatie die jij blijkbaar gemist hebt, zoals volgende bvb die heb je ook compleet gemistquote:echt waar jij bent geen haar beter dat je dergelijk gedrag al verdedigd en weer met je vingertje naar anderen wijst.
Nee, die vent verdient bij door fietsen op te knappen en oud ijzer te verzamelen. Hij doet er dus alles aan om zijn situatie te verbeteren. Dat hij bij kan verdienen betekent overigens dat het gezin niet in de bijstand zit, daarin moet je bijverdienste namelijk opgeven en die worden afgetrokken van je uitkering.quote:daarnaast is die vent zo lam dat die zijn eigen achtertuin niet kan opruimen?
Yeah right, dat moet die maar op de fiets doen hé. Dat dat niet lukt met wat je hem daar ziet vervoeren, daarvoor hoef je geen Einstein te zijn. Maar ja, auto lenen mag dus niet want dat is parasiteren, fietsen opknappen voor de verkoop ook niet, want die tuin moet opgeruimd .. wat mag dan wel? Na je dagelijkse rondje banenjacht gaat die maar op de bank zitten uit zijn neus peuteren, om dan te horen te krijgen dat die lui is en niets doet om zijn situatie te verbeteren? Your damned if you do and you're damned if you don't, daar komt het bij jou gewoon op neer.quote:en de auto geleend, ja weer parasiteren van anderen.
Nope, ik heb het over die oude man met zijn fiets tegen de muur voor de voedselbank, met twee afgeladen fietstassen achterop en een grote boodschappentas aan het stuur. Dat is dan zo te zien iemand die niet kan of wil 'parasiteren' door een auto te lenen. Het is voor hem te hopen dat die ook deze keer veilig thuis komt, je boodschappen op deze manier vervoeren wordt namelijk linker naarmate je ouder wordt.quote:man met fietstassen was volgensmij de pater.
Mijn slag volk nog wel. Zit je nou te zwijmelen van je eigen retoriek of zo?quote:maar goed, jouw slag volk doet alles om elkaar te verdedigen om maar geen verantwoordelijkheid te nemen.
Lol, heb jij daar lang over nagedacht? Denk het niet want alleen een imbeciel kan zoiets bedenken als 'oplossing'. Zo had je in mijn geval een 50+ gesteriliseerd, je had mijn kinderen het extra trauma van een uithuisplaatsing bezorgt, en ik heb nog steeds kanker en-nog-wat en kom niet aan de bak. Hoe jaag je jezelf op kosten dus. Maar ja, had ik maar geen kanker moeten krijgen toch, heb ik vast aan mezelf te danken of zo, kom op, geef er een spin aan, dat lukt je vast welquote:en het is idd erg voor de kinderen, het beste is om langdurige uitkeringstrekkers te steriliseren en de kinderen uit huis te plaatsen
daarom is de docu van peggy ook offline gehaald zeker.quote:Op zondag 8 april 2012 17:57 schreef Re het volgende:
Wat heerlijk om het plebs lekker te bashen, ooit gedacht dat mensen in documentaires juist daarvoor uitgelicht worden, saaie boel anders huh
Ik vind het vrij onbehoorlijk dat de media wat dat betreft de stereotypische Tokkie telkens maar weer in de schijnwerper zet.quote:Op zondag 8 april 2012 18:01 schreef Flow3r het volgende:
Over een tijdje krijgen we hele andere beelden te zien, geen tokkies maar welopgevoede, niet-rokende mensen in een schoon huis , en dan?
Dat zit er aan te komen nu er in deze crisistijd geen banen meer zijn , al helemaal niet meer met vast contract en de WW verkort zal worden naar 1 jaar.
Ik ben benieuwd
Ik heb allang verteld dat ik kanker had en er een arbeidshandicap aan over heb gehouden. Daarnaast ben ik bijna 60, dus dat maakt het zelfs zonder gezondheidsproblemen al een stuk moeilijker om opnieuw aan de bak te komen met minder dan een academische of soortgelijke hoge opleiding/ervaring.quote:Op zondag 8 april 2012 17:41 schreef klipper het volgende:
Moussie, hoezo kom je door je ziekte niet aan werk?
Je hoeft je ziekte niet te melden, of je zit graag thuis dan meldt je alles wat ervoor kan zorgen dat je niet aan de bak komt.
je kunt ook vanuit huis callcenter werk doen.quote:Op zondag 8 april 2012 18:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb allang verteld dat ik kanker had en er een arbeidshandicap aan over heb gehouden. Daarnaast ben ik bijna 60, dus dat maakt het zelfs zonder gezondheidsproblemen al een stuk moeilijker om opnieuw aan de bak te komen met minder dan een academische of soortgelijke hoge opleiding/ervaring.
En nee, hier op het froum ben ik niet verplicht om het te melden, maar aan de mogelijke werkgever moet ik dat wel. Daarover liegen is namelijk niet verstandig, want als het misgaat, en die kans daarop is groot als ik probeer te werken in een 'normaal' tempo, ben ik dubbelop de pineut. Dan ben ik niet alleen permanent volledig gehandicapt en cq afhankelijk van thuishulp, maar heb ook geen recht op de normale uitkeringen voor zo'n situatie.
Maar ja, ik ga overmorgen wel solliciteren, en dan vermeld ik mijn 'excuses om op de bank te kunnen blijven hangen', zoals mijn leeftijd en gezondheidstoestand niet, wordt ik zowaar uitgenodigd op gesprek. Wat denk jij dat er gebeurd als ze me zien en van mijn arbeidshandicap horen? Juist ja, ze kijken mij boos aan en vragen waarom ik hun dure tijd zit te verspillen.
Als je met een handicap in de bijstand zit dan kan je vragen om vrijstelling van de arbeidsplicht en als je handicap significant is dan kan die steeds verlengd worden.quote:Op zondag 8 april 2012 18:18 schreef Flow3r het volgende:
Er is in deze tijd niet eens genoeg werk, zelfs de Polen zitten zonder, overal gaan bedrijven over de kop, niemand krijgt nog een vast contract, dus wat een flauwekul allemaal om te zeuren tegen iemand die nota bene ziek is en bijstand ontvangt
Maybe you're next![]()
deze situatie was niet altijd zo.quote:Op zondag 8 april 2012 18:18 schreef Flow3r het volgende:
Er is in deze tijd niet eens genoeg werk, zelfs de Polen zitten zonder, overal gaan bedrijven over de kop, niemand krijgt nog een vast contract, dus wat een flauwekul allemaal om te zeuren tegen iemand die nota bene ziek is en bijstand ontvangt
Maybe you're next![]()
Even afgezien van dat het me dat voor de borst stoot, niet vanuit moraliserend oogpunt maar omdat ik mannen toch liever graag anders wil zien dan met de cynische kijk die voor dat werk nodig is, zielige stumperds die je kan melken omdat ze achter hun lul aanlopen .. maar ik heb mijn leven lang al last van mijn longen, kinkhoest gehad als kind en niet onbeschadigd doorheen gekomen. Zo'n hoestbui terwijl die kerel net zit klaar te komen, tja ..quote:Op zondag 8 april 2012 18:18 schreef gehaktballetjes het volgende:
je kunt ook vanuit huis callcenter werk doen.
desnoods voor een sexlijn, dat betaald zelfs redelijk goed en kun je zelf je uren bepalen.
Klopt. Daarvoor wordt je gekeurd door een onafhankelijke arts. Misschien moet ik erbij zeggen dat dat in mijn gemeente zo is, al jaren, net zoals de 'tegenprestatie' voor je uitkering?quote:Op zondag 8 april 2012 18:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als je met een handicap in de bijstand zit dan kan je vragen om vrijstelling van de arbeidsplicht en als je handicap significant is dan kan die steeds verlengd worden.
Wat je in die fimpjes ziet zijn dan ook lang niet allemaal bijstandsgerechtigden. Die ex-crimineel bvb met rokende vrouw, die verdient erbij met fietsen opknappen en oud ijzer verkopen. Dat kon die waarschijnlijk alleen maar doen omdat zijn vrouw werkt, al 17 jaar. Dat kan die niet meer doen als het gezin terug moet vallen op de bijstand omdat zij haar baan kwijt is.quote:Daarnaast gaat het steeds over mensen die bijstand die naar de voedselbank gaan, maar hoe zit dat dan met mensen die alleen AOW ontvangen, WIA/Wajong? Of mensen die werken tegen minimumloon? Compleet gebrek aan overzicht qua gegevens.
Nou als die arts zegt dat het niet gaat dan gaat het niet. Anders kan men best die tegenprestatie doen.quote:Op zondag 8 april 2012 19:30 schreef moussie het volgende:
Klopt. Daarvoor wordt je gekeurd door een onafhankelijke arts. Misschien moet ik erbij zeggen dat dat in mijn gemeente zo is, al jaren, net zoals de 'tegenprestatie' voor je uitkering?
Ik heb 4 maanden geleden nog een vast contract gekregen.quote:Op zondag 8 april 2012 18:18 schreef Flow3r het volgende:
Maybe you're next![]()
Omgekeerde wereld.quote:
Alsof een vast contract nog wat waard is tegenwoordig lol. Ik heb er laatst 1 geweigerd trouwens. Het bedrag stond me niet aan.quote:Op zondag 8 april 2012 20:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb 4 maanden geleden nog een vast contract gekregen.
Werk zoeken, sollicitaties...quote:Op zondag 8 april 2012 20:54 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Omgekeerde wereld.
Als je geld hebt om een auto te onderhouden, heb je ook genoeg geld voor eten
En auto is geen eerste levens behoefte
Een fiets ook.quote:Op zondag 8 april 2012 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Werk zoeken, sollicitaties...
Een auto kan helpen om geen behoeftige van de bijstand te blijven.²
Als ze die fiets verkopen kunnen ze 2 weken hachee eten.quote:
Verkopen ze die auto kunnen ze grond huren voor zo'n tuintje en een fiets kopenquote:Op zondag 8 april 2012 21:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ze die fiets verkopen kunnen ze 2 weken hachee eten.²
Bij bepaalde banen kan me voorstellen, dat een auto handig is.quote:Op zondag 8 april 2012 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Werk zoeken, sollicitaties...
Een auto kan helpen om geen behoeftige van de bijstand te blijven.²
Wat is dat voor groente bij die hachee? Lijkt wel augurk, maar dat zal wel niet he?quote:Op zondag 8 april 2012 21:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ze die fiets verkopen kunnen ze 2 weken hachee eten.
[ afbeelding ]²
Waar ze vervolgens niet meer naar toe kunnen zonder auto en geen hachee kunnen eten omdat de fiets verkocht is.quote:Op zondag 8 april 2012 21:22 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Verkopen ze die auto kunnen ze grond huren voor zo'n tuintje en een fiets kopen
Een auto vergroot de kansen om uit de bijstand te geraken. Feit.quote:Op zondag 8 april 2012 21:23 schreef whosvegas het volgende:
Bij bepaalde banen kan me voorstellen, dat een auto handig is.
Mensen die in de bijstand zitten een auto hebben, hele dag roken en een duur mobiele telefoon abo hebben, die bij de voedselbank aankloppen, hebben duidelijk hun prioriteiten verkeerd liggen.quote:Op zondag 8 april 2012 21:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar ze vervolgens niet meer naar toe kunnen zonder auto en geen hachee kunnen eten omdat de fiets verkocht is.
En als ze naar de voedselbank gaan zal het vermoedelijk een auto zijn van rond de 500 euro. Dat is 3 maanden huur van zo'n tuintje. En daarna?²
Hoezo? Je kunt in Nederland bijna overal komen zonder auto? Er zijn genoeg mensen zonder rijbewijs die prima een baan kunnen vinden.quote:Op zondag 8 april 2012 21:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Een auto vergroot de kansen om uit de bijstand te geraken. Feit.
In de bijstand is een auto totale luxequote:Op zondag 8 april 2012 21:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een auto vergroot de kansen om uit de bijstand te geraken. Feit.
Random zin: De winterschilder maakt van u huis weer een klein paleisje.²
Inderdaadquote:Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Hoezo? Je kunt in Nederland bijna overal komen zonder auto? Er zijn genoeg mensen zonder rijbewijs die prima een baan kunnen vinden.
Je chargeert bewust, want zulke uitzonderingen mogen onmogelijk het beeld vormen van de mensen die in de bijstand terecht zijn gekomen. Door ziekte, ontslag of moord.quote:Op zondag 8 april 2012 21:27 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Mensen die in de bijstand zitten een auto hebben, hele dag roken en een duur mobiele telefoon abo hebben, die bij de voedselbank aankloppen, hebben duidelijk hun prioriteiten verkeerd liggen.
Ja, het openbaar vervoer is gratis. Doei.quote:Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Hoezo? Je kunt in Nederland bijna overal komen zonder auto? Er zijn genoeg mensen zonder rijbewijs die prima een baan kunnen vinden.
Een auto is nog altijd duurderquote:Op zondag 8 april 2012 21:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het openbaar vervoer is gratis. Doei.
Het is niet zo dat ze uit de bijstand geraken als ze de auto verkopen. Dus wat is je punt?²
Ok, verkoop die goedkope auto. Ben je dan ineens uit de bijstand?quote:
Ok daar heb je gelijk in, bovenstaand is idd zwart wit gesteld. Maar als ik sommige bijstanders op tv zie, zitten ze altijd te klagen over hoe slecht ze het hebben, en ondertussen de ene peuk naar de andere opsteken.quote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je chargeert bewust, want zulke uitzonderingen mogen onmogelijk het beeld vormen van de mensen die in de bijstand terecht zijn gekomen. Door ziekte, ontslag of moord.²
Nee, maar wel minder afhankelijk van de voedselbank!quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, verkoop die goedkope auto. Ben je dan ineens uit de bijstand?²
de huur van het tuintje is 180 per jaar ofzo en een fiets is 50 euro, gratis als je een alleenstaande moeder bent.quote:Op zondag 8 april 2012 21:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar ze vervolgens niet meer naar toe kunnen zonder auto en geen hachee kunnen eten omdat de fiets verkocht is.
En als ze naar de voedselbank gaan zal het vermoedelijk een auto zijn van rond de 500 euro. Dat is 3 maanden huur van zo'n tuintje. En daarna?²
Ja, want je moet er nu lopend naar toe.quote:Op zondag 8 april 2012 21:35 schreef LXIV het volgende:
Nee, maar wel minder afhankelijk van de voedselbank!
Maar je hebt wel wat meer geld voor eten, als je dan ook nog geen mobiele telefoon hebt, met super snel internet, heb je nog meer geld voor eten.quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, verkoop die goedkope auto. Ben je dan ineens uit de bijstand?²
En de bijstand? Zit je daar dan niet meer in? Want dat is gemeenschapsgeld, daar mag je je druk om maken. De voedselbank daarentegen is een particulier initiatief waar de belastingbetaler niets van merkt...quote:Op zondag 8 april 2012 21:38 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Maar je hebt wel wat meer geld voor eten, als je dan ook nog geen mobiele telefoon hebt, met super snel internet, heb je nog meer geld voor eten.
Maar wat moet een bijstand gerechtige met een auto?quote:Op zondag 8 april 2012 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, want je moet er nu lopend naar toe.
Come on.
Armoedzaaiers rijden niet in een Lexus , Mercedes of mooie Hyundai i40 CW. Ze rijden in hele goedkope auto's die ze net kunnen betalen...²
Je lost er geen problemen mee op (problemen waar de belastingbetaler wel last van heeft). Het is slechts symptoombestrijding.quote:Op zondag 8 april 2012 21:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En de bijstand? Zit je daar dan niet meer in? Want dat is gemeenschapsgeld, daar mag je je druk om maken. De voedselbank is een particulier initiatief waar de belastingbetaler niets van merkt...
Random zin: Lassie heeft de Schotse Collie tot een bekend hondenras gemaakt.²
Het kan hem of haar helpen uit de bijstand te geraken. Daar hebben we allemaal profijt van.quote:Op zondag 8 april 2012 21:40 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Maar wat moet een bijstand gerechtige met een auto?
Zodat hij/zij naar de voedselbank kan met de auto, als het regent?
Klopt, auto of niet.quote:Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je lost er geen problemen mee op (problemen waar de belastingbetaler wel last van heeft). Het is slechts symptoombestrijding.
Als of je geen baan kunt vinden zonder autoquote:Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het kan hem of haar helpen uit de bijstand te geraken. Daar hebben we allemaal profijt van.²
Moord? Dan heb je geen bijstand meer nodig hoorquote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je chargeert bewust, want zulke uitzonderingen mogen onmogelijk het beeld vormen van de mensen die in de bijstand terecht zijn gekomen. Door ziekte, ontslag of moord.²
Jawel hoor, maar het vergroot je kansen op de arbeidsmarkt. Daar hoeven we niet eens over in discussie te gaan. Dat is gewoon een feit. Het vergroot je kansen.quote:Op zondag 8 april 2012 21:42 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Als of je geen baan kunt vinden zonder auto
Ik heb liever dat ze er uit komen. Zonder auto is de kans groter dan ze er in blijven. Het is wat mij betreft wel een luxe als ze een dure Lexus of Hyundai i40 CW rijden. Maar een Opel Corsa met een dagwaarde van 500 euro en lage wegenbelasting. Daar zal ik niet over klagen...quote:Op zondag 8 april 2012 21:52 schreef whosvegas het volgende:
Ok, dat ben ik met je eens, het vergroot je kansen.
Maar ik blijf er bij dat een auto voor een bijstand gerechtige, overbodige luxe is, die niet nodig is
Bullshit. Eten = 1e levensbehoefte. Auto = luxe. Klaar.quote:Op zondag 8 april 2012 21:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze er uit komen. Zonder auto is de kans groter dan ze er in blijven. Het is wat mij betreft wel een luxe als ze een dure Lexus of Hyundai i40 CW rijden. Maar een Opel Corsa met een dagwaarde van 500 euro en lage wegenbelasting. Daar zal ik niet over klagen...²
Het is in elk geval iets waar de belastingbetaler niet voor op zou moeten draaien. Voor eten overigens ook niet.quote:Op zondag 8 april 2012 21:52 schreef whosvegas het volgende:
Ok, dat ben ik met je eens, het vergroot je kansen.
Maar ik blijf er bij dat een auto voor een bijstand gerechtige, overbodige luxe is, die niet nodig is
quote:Op zondag 8 april 2012 12:44 schreef moussie het volgende:
Verder: zie jij die kratten in de foto van de OP? Een zo'n krat is voor een persoon. Nou zou een van die kratten wel op de fiets te doen zijn, voor iemand die dat nog kan dan, maar twee of meer? Je denkt dat het wel mogelijk is dat de medewerkers daar even je spullen in de gaten houden terwijl jij op en neer fiets met veilige porties?
Ik wil ze er toch graag uit hebben.quote:Op zondag 8 april 2012 22:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bullshit. Eten = 1e levensbehoefte. Auto = luxe. Klaar.
Jij hebt een fietskar. Ben je bejaard?quote:Op zondag 8 april 2012 22:28 schreef LXIV het volgende:
Maar, als wij (betaalde) boodschappen doen bij de AH, dan nemen wij ook gewoon alles mee op de fiets. In de fietstassen. En als we echt veel hebben, dan gooi ik het in de fietskar.
Jeetje je doet alsof het onmogelijk is om zonder auto uit de bijstand te komen.quote:Op zondag 8 april 2012 22:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil ze er toch graag uit hebben.²
Het helpt ze. Klaar.quote:Op zondag 8 april 2012 22:31 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Jeetje je doet alsof het onmogelijk is om zonder auto uit de bijstand te komen.
Nou deze luxe valt in de categorie hulp die ik ze niet wil geven. Een fiets kunnen ze krijgen.quote:
Goh, wat ben je wakker vandaag....quote:Op zondag 8 april 2012 22:36 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij gaat het er niet om dat ze een auto krijgen, maar dat ze hun huidige auto kunnen behouden terwijl dat als luxe wordt gezien.
Ik zie het als investering. Het helpt hun werk te vinden en dus uit de bijstand te komen. Die bijstand wordt betaald uit gemeenschapsgeld. En het is niet zo als ze de auto dumpen of verkopen ze ineens aan het werk zijn. Vermoedelijk betalen ze er schulden mee of kunnen ze wat luxer eten. En dat is allemaal van tijdelijke aard.quote:Op zondag 8 april 2012 22:36 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij gaat het er niet om dat ze een auto krijgen, maar dat ze hun huidige auto kunnen behouden terwijl dat als luxe wordt gezien.
Zie hier de doorkijk van iemand met x-ray vision .. wie in een auto rijdt is ook de eigenaar, dat spreekt vanzelf.quote:Op zondag 8 april 2012 22:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ja lieve kijkbuiskinderen: het staat er echt... je moet een auto hebben omdat je anders je voedselbankkrat niet veilig thuis kan brengen![]()
![]()
![]()
2 volle fietstassen, 2 kleine kinderen voor en achter, drie tassen aan het stuur. Geen probleem.quote:Op zondag 8 april 2012 22:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Zie hier de doorkijk van iemand met x-ray vision .. wie in een auto rijdt is ook de eigenaar, dat spreekt vanzelf.
En ja, met zo'n weekpakket voor meerdere personen op de fiets, daarvoor leen je een auto als het even kan, overvolle fietstassen achterop en een boodschappentas aan het stuur is niet echt wat je veilig noemt.
Deze is goed.quote:Op zondag 8 april 2012 22:44 schreef moussie het volgende:
Zie hier de doorkijk van iemand met x-ray vision .. wie in een auto rijdt is ook de eigenaar, dat spreekt vanzelf.
vaak genoeg gedaan.quote:Op zondag 8 april 2012 22:44 schreef moussie het volgende:
[..]
En ja, met zo'n weekpakket voor meerdere personen op de fiets, daarvoor leen je een auto als het even kan, overvolle fietstassen achterop en een boodschappentas aan het stuur is niet echt wat je veilig noemt.
Je bent wellicht een uitzondering, maar ik heb nu een paar "vreemde" posts van je gelezen. Je kunt beter bij jezelf te raden gaan of je wel normaal bent. En dat bedoel ik serieus.quote:Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
2 volle fietstassen, 2 kleine kinderen voor en achter, drie tassen aan het stuur. Geen probleem.
Als het moet neem ik nog 2 kinderen extra en 2 kratten bier mee. Op de fiets.
Moussie, ik begrijp best dat het niet gemakkelijk voor je is allemaal. Rond komen van zo weinig. Hartstikke goed als het je toch lukt.quote:Op zondag 8 april 2012 22:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Een auto biedt juist mogelijkheden, ontken je dat?quote:Op zondag 8 april 2012 22:50 schreef Lavenderr het volgende:
Wat me alleen opvalt is dat je altijd in ónmogelijkheden denkt ipv in mogelijkheden.
Wow en ik vond mezelf stoer met: 2 volle tassen, een propvolle rugtas een voornmandje vol en een kettlebell van 8 kilo op variërende plekken. En kunnen die mensen niet even op en neer fietsen? Goed voor de lijn en geldbesparend.quote:Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
2 volle fietstassen, 2 kleine kinderen voor en achter, drie tassen aan het stuur. Geen probleem.
Nee, natuurlijk ontken ik dat niet. Alleen is een auto geen eerste levensbehoefte, eten wel.quote:Op zondag 8 april 2012 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een auto biedt juist mogelijkheden, ontken je dat?²
Die twee kinderen extra kan ik nog wel plaatsen, maar waar laat je die twee kratten bier? En wat voor fiets is dat dat die dat gewicht nog kan hebben en toch bestuurbaar blijft? Een in-your-dreams fiets?quote:Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan neem je geen kratten bier. Om nu speciaal voor die kratten bier een auto te kopen...quote:Op zondag 8 april 2012 22:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Die twee kinderen extra kan ik nog wel plaatsen, maar waar laat je die twee kratten bier? En wat voor fiets is dat dat die dat gewicht nog kan hebben en toch bestuurbaar blijft? Een in-your-dreams fiets?
Ongetwijfeld, maar heb ze daar graag uit, het is ons geld.quote:Op zondag 8 april 2012 22:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk ontken ik dat niet. Alleen is een auto geen eerste levensbehoefte, eten wel.
Dus het is bijna een voorwaarde dat je een auto hebt voordat je bij de voedselbank terecht kan?quote:Op zondag 8 april 2012 22:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Die twee kinderen extra kan ik nog wel plaatsen, maar waar laat je die twee kratten bier? En wat voor fiets is dat dat die dat gewicht nog kan hebben en toch bestuurbaar blijft? Een in-your-dreams fiets?
Sure.quote:Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan hang ik er dus de fietskar achter.quote:Op zondag 8 april 2012 22:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Ho stop Nielsch!quote:Op zondag 8 april 2012 22:52 schreef Nielsch het volgende:
Niet iedereen die bij de voedselbank komt zit in de bijstand. Zag eens een programma van een ZZP'er die z'n bus nog wel nodig had voor enkele klussen maar verder zo weinig verdiende dat hij van z'n omzet alleen z'n vaste lasten kon betalen. Voor eten ging hij naar de voedselbank.
Nee over mensen die naar de voedselbank gaan.quote:Op zondag 8 april 2012 23:06 schreef Lalin het volgende:
[..]
Ho stop Nielsch!![]()
Hier wordt alleen gepraat over bijstandstrekkers.
Mensen? Ik heb tot nu toe weinig menselijks gelezen.quote:Op zondag 8 april 2012 23:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee over mensen die naar de voedselbank gaan.
quote:Op zondag 8 april 2012 23:13 schreef Lalin het volgende:
[..]
Mensen? Ik heb tot nu toe weinig menselijks gelezen.
quote:Op zondag 8 april 2012 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
De belastingtarieven in NL zijn onmenselijk.
Alsof je met dit soort geitenwollensokkenverenigingen de oorlog gaat winnenquote:Op zondag 8 april 2012 23:18 schreef Ludd het volgende:
[..]2
Heb je internationale menserechtenorganisaties al ingeschakeld om in het geweer te komen tegen de schendingen van de mensenrechten?
Zie hier de visie (wat is een doorkijk?) van iemand die al een eeuwigheid op gemeenschapsgeld leeft...quote:Op zondag 8 april 2012 22:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Onmogelijk... Een auto is eerste levensbehoefte.quote:Op zondag 8 april 2012 22:28 schreef LXIV het volgende:
Maar, als wij (betaalde) boodschappen doen bij de AH, dan nemen wij ook gewoon alles mee op de fiets. In de fietstassen. En als we echt veel hebben, dan gooi ik het in de fietskar.
Ik kan me voorstellen dat sommige bezoekers van de voedselbank niet in goede fysieke conditie verkeren. Voor hen wordt het wel lastiger zonder auto natuurlijk.quote:Op zondag 8 april 2012 23:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onmogelijk... Een auto is eerste levensbehoefte.
Gast....quote:Op zondag 8 april 2012 23:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onmogelijk... Een auto is eerste levensbehoefte.
Ja hoor, een stevige winterpeen en degelijke pastinaak op de scooter.quote:
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt te zeggen...quote:Op zondag 8 april 2012 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja hoor, een stevige winterpeen en degelijke pastinaak op de scooter.²
Bezorging van proviand door de pizzaboy...quote:Op zondag 8 april 2012 23:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt te zeggen...
Alleen voor heel ernstig zieken. Maar soms is er ook wel iemand van bijvoorbeeld Humanitas bereid om een pakket (alleen of samen) met een cliënt op te halen. Of een vriendelijke buurman die met de auto wil rijden.quote:Op zondag 8 april 2012 23:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat sommige bezoekers van de voedselbank niet in goede fysieke conditie verkeren. Voor hen wordt het wel lastiger zonder auto natuurlijk.
Hebben voedselbanken geen bezorgservice?
Ja de fiets begeeft het onder het gewichtquote:Op zondag 8 april 2012 22:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Voedselbanken dienen een Albert.nl variant te hebben.quote:Op zondag 8 april 2012 23:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat sommige bezoekers van de voedselbank niet in goede fysieke conditie verkeren. Voor hen wordt het wel lastiger zonder auto natuurlijk.
Hebben voedselbanken geen bezorgservice?
Mensen die gebruik maken van de voedselbank hebben waarschijnlijk ook geen kwalitatief goede fiets.quote:Op zondag 8 april 2012 23:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja de fiets begeeft het onder het gewicht
Thanks.quote:Op zondag 8 april 2012 22:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Moussie, ik begrijp best dat het niet gemakkelijk voor je is allemaal. Rond komen van zo weinig. Hartstikke goed als het je toch lukt.
Wat me alleen opvalt is dat je altijd in ónmogelijkheden denkt ipv in mogelijkheden.
Hehe, ja dan lukt het wel, makkelijk zelfs. Voor mijn eigen fiets, model opoe van de halfords van 170 euro zit je al gauw aan de max van wat de frame kan hebben, kid 3 en 4 trekt die niet.quote:
Doorkijk is de letterlijke vertaling naar het Nederlands van het op het Latijns gebaseerde woord visie. En in jouw visie is een eeuwigheid dus behoorlijk kort .. of moet de Vandale zich even aanpassen, een eeuwigheid wordt afgemeten aan jouw normen?quote:Op zondag 8 april 2012 23:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zie hier de visie (wat is een doorkijk?) van iemand die al een eeuwigheid op gemeenschapsgeld leeft...
Wat lul je nou man, wat je moeder makkelijk met de fiets kon doen in het verkeer van toen is toch niet te vergelijken met wat je met de fiets kan doen in het verkeer van nu .. spoor jij wel helemaal?quote:Ja heel onmogelijk allemaal... Dat moet met een auto, dat was vroeger al zo met mijn moeder maar ze leeft nog en heeft geen dag auto gereden.... Het is een wonder.
Ach, schei toch uit met dat gezeur, ze is 60 , heeft kanker, zit met de stress dat haar zoon voor Jan lul moet werken om haar te onderhouden en hóeft van mij niet eens te werken, ik betaal daar graag wat extra belasting voor.quote:Op maandag 9 april 2012 00:33 schreef Athlon64x het volgende:
denk je alles gehad te hebben heeft ze weer zo briljant excuus
Gelukkig, ze zijn er nog, mensen met enig verstand op dit forum.quote:Op maandag 9 april 2012 00:57 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ach, schei toch uit met dat gezeur, ze is 60 , heeft kanker, zit met de stress dat haar zoon voor Jan lul moet werken om haar te onderhouden en hóeft van mij niet eens te werken, ik betaal daar graag wat extra belasting voor.
En ja, dat geldt ook voor dat 'zielige vrouwtje bij de voedselbank die ze overduidelijk niet allemaal op een rijtje heeft. Wees blij dat ze niet op straat hoeft te bedelen, dat zou pas een schande zijn.
Ik baal wel van al die mensen die een prima leventje hadden met alles op de pof , alle dagen biefstuk op tafel hadden , stikten van de leningen, leaseauto's en abonnementen , vakanties op afbetaling en maar pochen,en die nu door de crisis hun banen kwijt raken, 3 jaar WW trekken , in de bijstand komen en de maatschappij met hun schulden opzadelen.
Sowieso oppassen met een te grote mond want karma is een bitch, wie zegt dat jij niet de volgende bent die het overkomt? Niemand kan tegenwoordig vertrouwen op de overheid, werk, of inkomen.
Verder; live and let live.
Snap jij de economie wel?quote:Op maandag 9 april 2012 01:00 schreef Flow3r het volgende:
Sowieso, voedselbank![]()
Liever zag ik al die bonussen en wachtgelden afgeschaft.
Als we dat ooit doen kunnen mensen in de bijstand gewoon een goedkoop autootje rijden en een peukie roken hoor, daar voelt dan niemand wat van
Typisch. Als iemand het met je eens is heeft ie verstand.quote:Op maandag 9 april 2012 01:00 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Gelukkig, ze zijn er nog, mensen met enig verstand op dit forum.
Ik snap best dat bepaalde beloningen nodig zijn om goede mensen aan te trekken , maar je wil me nu wijs maken dat die Vestia man die vette bonus echt nodig had en dat die dame van de voedselbank daarom haar peukie maar moet inleveren?quote:
Die bonus was idd niet nodig, en de voedselbankklant moet zn peuk inleveren.quote:Op maandag 9 april 2012 01:03 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik snap best dat bepaalde beloningen nodig zijn om goede mensen aan te trekken , maar je wil me nu wijs maken dat die Vestia man die vette bonus echt nodig had en dat die dame van de voedselbank daarom haar peukie maar moet inleveren?
Haar nuance laat zien dat ze er in ieder geval iets beter over heeft nagedacht dan de zwart/wit figuren.quote:Op maandag 9 april 2012 01:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Typisch. Als iemand het met je eens is heeft ie verstand.
Nee hoor.quote:Op maandag 9 april 2012 01:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Haar nuance laat zien dat ze er in ieder geval iets beter over heeft nagedacht dan de zwart/wit figuren.
Dit dus.quote:Op maandag 9 april 2012 01:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Haar nuance laat zien dat ze er in ieder geval iets beter over heeft nagedacht dan de zwart/wit figuren.
Vertel?quote:
De voedselbank is voor mensen die hun eten niet kunnen betalen omdat ze te weinig geld overhouden. Sigaretten zijn duur, dat geld konden ze dus besparen. Van die besparing konden ze eten kopen.quote:
Voor sommigen gaat de huur omhoog , ook al dankzij Vestia, en ook de zorgtoeslag gaat omlaag omdat er aan de andere kant grote falers en graaiers zitten, maar dat is niet zo erg begrijp ik?quote:Op maandag 9 april 2012 01:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De voedselbank is voor mensen die hun eten niet kunnen betalen omdat ze te weinig geld overhouden. Sigaretten zijn duur, dat geld konden ze dus besparen. Van die besparing konden ze eten kopen.
Dat peukje is voor hun ontspanning en iets tegen de stress.quote:Op maandag 9 april 2012 01:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De voedselbank is voor mensen die hun eten niet kunnen betalen omdat ze te weinig geld overhouden. Sigaretten zijn duur, dat geld konden ze dus besparen. Van die besparing konden ze eten kopen.
Dat ligt gewoon aan een raar systeem.quote:Op maandag 9 april 2012 09:43 schreef Lalin het volgende:
Eigenlijk zit ik in deze discussie alleen nog te wachten op de eerste die gaat zeggen dat de belastingbetaler eigenlijk dubbel belasting betaalt daar de parasieten van de samenleving immers ook belasting moeten betalen op hun uitkering.
Ik kan me inleven ja. Er zijn zat dingen (die niks kosten) waardoor je je kan ontstressenquote:Op maandag 9 april 2012 01:13 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Dat peukje is voor hun ontspanning en iets tegen de stress.
Meestal kopen ze geen sigaretten maar shag en hebben ze zo'n zelfdraaiapparaatje.
Zonder peukje zouden ze het helemaal niet meer zien zitten. Kun je je inleven in mensen in deze situatie?
Je presenteert het nu als een keuze. Ik denk echter dat het voor veel mensen geen keuze is om te stoppen met roken, omdat het een verslaving is.quote:Op maandag 9 april 2012 09:50 schreef bijdehand het volgende:
Ik kan me inleven ja. Er zijn zat dingen (die niks kosten) waardoor je je kan ontstressen
Vroeger gingen zulke mensen die niet sterk genoeg waren gewoon dood.quote:Op maandag 9 april 2012 09:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je presenteert het nu als een keuze. Ik denk echter dat het voor veel mensen geen keuze is om te stoppen met roken, omdat het een verslaving is.
Uiteraard, met de nodige discipline zou het moeten lukken. Maar ik denk dat veel mensen dan ontberen.
Ik zie het zeker als een keuze ja. En bij die keuze hoort geen voedselbank.quote:Op maandag 9 april 2012 09:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je presenteert het nu als een keuze. Ik denk echter dat het voor veel mensen geen keuze is om te stoppen met roken, omdat het een verslaving is.
Uiteraard, met de nodige discipline zou het moeten lukken. Maar ik denk dat veel mensen dan ontberen.
In Darwinistische zin had dit meer betrekking op de fysieke dan op de psychische gesteldheid.quote:Op maandag 9 april 2012 09:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vroeger gingen zulke mensen die niet sterk genoeg waren gewoon dood.
Ik snap je onderbuikgevoelens wel hoor. Maar zie die mensen gewoon als verslaafden...quote:Op maandag 9 april 2012 09:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik zie het zeker als een keuze ja. En bij die keuze hoort geen voedselbank.
'Onderbuikgevoelens'. Fijne dag nog.quote:Op maandag 9 april 2012 09:58 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik snap je onderbuikgevoelens wel hoor. Maar zie die mensen gewoon als verslaafden...
Nee, dat zeg ik niet. Ik wijs alleen op het feit dat zwakkeren vroeger door de natuur werden geëlimineerd, en nu we dat systeem verslagen hebben we een hoop zwakke broeders hebben die uiteindelijk dmv voortplanting de ondergang gaat zijn van ons huidig systeem. Iedereen ziet dat dit systeem niet houdbaar is.quote:Op maandag 9 april 2012 09:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
In Darwinistische zin had dit meer betrekking op de fysieke dan op de psychische gesteldheid.
Maar wat wil je zeggen, mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank maar laten verhongeren?
Dat ben ik met je eens. Gezien het feit dat ik geen voorstander ben van dit systeem, zie ik dat echter niet als iets negatiefs.quote:Op maandag 9 april 2012 09:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik wijs alleen op het feit dat zwakkeren vroeger door de natuur werden geëlimineerd, en nu we dat systeem verslagen hebben we een hoop zwakke broeders hebben die uiteindelijk dmv voortplanting de ondergang gaat zijn van ons huidig systeem. Iedereen ziet dat dit systeem niet houdbaar is.
Ik ken geen alternatief dat voorziet in het onderhouden van grootschalige groepen zwakke mensen. Jij?quote:Op maandag 9 april 2012 10:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Gezien het feit dat ik geen voorstander ben van dit kapitaltisch systeem, zie ik dat echter niet als iets negatiefs.
Wat versta jij onder zwakke mensen? Met de nodige ondersteuning en motivatie zou een groot deel van de mensen in de bijstand aan het werk kunnen en een bijdrage leveren aan de maatschappij. Wellicht niet in dezelfde mate als een gemiddeld iemand anders, maar alles beter dan zinloos aan de kant staan. In het huidig systeem kunnen dergelijke condities echter niet geschapen worden.quote:Op maandag 9 april 2012 10:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ken geen alternatief dat voorziet in het onderhouden van grootschalige groepen zwakke mensen. Jij?
quote:Op maandag 9 april 2012 10:04 schreef Wokkel het volgende:
Ze moeten die bijstand wijzigen in een bonnensysteem. Bonnen voor eten, bon voor de huur en bon voor gwl. Weg met de vrijblijvendheid van een `hier, een zak geld`, als je langer dan x jaar in de bijstand zit heb je te kennen gegeven niet voor jezelf te kunnen zorgen.
Extraatjes als auto´s, internet, parkeerbonnen en peuken koop je maar van je salaris.
Dan ga je er per definitie vanuit dat mensen in de bijstand ook willen bijdragen aan de maatschappij in de vorm van werk. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die dat juist niet willen en alles eraan doen om niet te hoeven werken. Die groep gaat alleen maar groter worden.quote:Op maandag 9 april 2012 10:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat versta jij onder zwakke mensen? Met de nodige ondersteuning en motivatie zou een groot deel van de mensen in de bijstand aan het werk kunnen en een bijdrage leveren aan de maatschappij. Wellicht niet in dezelfde mate als een gemiddeld iemand anders, maar alles beter dan zinloos aan de kant staan. In het huidig systeem kunnen dergelijke condities echter niet geschapen worden.
Dit noemen ze dus populisme.quote:Op maandag 9 april 2012 01:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens met schuldhulpverleners praten. Die kunnen dit beeld namelijk prima bevestigen.quote:Op maandag 9 april 2012 10:16 schreef Re het volgende:
waarom gaat men er vanuit dat het grootste gedeelte van deze groep profiterende low-lives zijn die al rokend en met hun bmw voedselbonnen scoren? Scoort dat makkelijker? Visualiseert dat makkelijker, Slaap je daardoor beter? Id het die ene docu met die ene tokkie?
Ja er zijn profiteurs maar die zul je altijd hebben, zelfs in het dierenrijk Scorpie, dat is nou een maal genetisch zo bepaald, maar het overgrote deel komt gewoon niet rond met de huidige hulpmiddelen die ze toegereikt krijgen.
Je probeert het iets anders te verwoorden maar in feite zeg je dit dus zelf als eerste.quote:Op maandag 9 april 2012 09:43 schreef Lalin het volgende:
Eigenlijk zit ik in deze discussie alleen nog te wachten op de eerste die gaat zeggen dat de belastingbetaler eigenlijk dubbel belasting betaalt daar de parasieten van de samenleving immers ook belasting moeten betalen op hun uitkering.
Het is een keuze... Of wordt je gedwongen te roken? 1e levensbehoefte?quote:Op maandag 9 april 2012 09:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Een medestander.quote:Op maandag 9 april 2012 10:04 schreef Wokkel het volgende:
Ze moeten die bijstand wijzigen in een bonnensysteem. Bonnen voor eten, bon voor de huur en bon voor gwl. Weg met de vrijblijvendheid van een `hier, een zak geld`, als je langer dan x jaar in de bijstand zit heb je te kennen gegeven niet voor jezelf te kunnen zorgen.
Extraatjes als auto´s, internet, parkeerbonnen en peuken koop je maar van je salaris.
die gaan bij het grootste gedeelte van deze groep langs, of alleen bij die groep waar schuldhulpverleners nodig zijn? En zijn ze allemaal zo?... of gewoon hear say? Ik wil het gewoon weten hoor, moet toch niet zo moeilijk zijn om te bepalen?quote:Op maandag 9 april 2012 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens met schuldhulpverleners praten. Die kunnen dit beeld namelijk prima bevestigen.
Die keuze is ooit een keer gemaakt. In een tijd dat ze voldoende ducaten hadden in hun vochtige pocket. Nu is het een verslaving, X-Ray.quote:Op maandag 9 april 2012 10:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is een keuze... Of wordt je gedwongen te roken? 1e levensbehoefte?
Communisme, here we come.quote:Op maandag 9 april 2012 10:04 schreef Wokkel het volgende:
Ze moeten die bijstand wijzigen in een bonnensysteem. Bonnen voor eten, bon voor de huur en bon voor gwl.
Bij de grootste groep gaan die langs, waar ze nog niet langs gaan is het meer door de schaamte die sommige mensen nog hebben.quote:Op maandag 9 april 2012 10:26 schreef Re het volgende:
[..]
die gaan bij het grootste gedeelte van deze groep langs, of alleen bij die groep waar schuldhulpverleners nodig zijn? En zijn ze allemaal zo?... of gewoon hear say? Ik wil het gewoon weten hoor, moet toch niet zo moeilijk zijn om te bepalen?
Slap gelul. Ik ben tien jaar geleden al gestopt, zonder allemaal zgn hulpmiddelen. Dat gemiep dat mensen allemaal een soort willoze slaven zijn gaat nergens over. Auto is nodig want anders kan je geen eten halen en roken moet ook betaald worden want men is verslaafd. Niggah please.quote:Op maandag 9 april 2012 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die keuze is ooit een keer gemaakt. In een tijd dat ze voldoende ducaten hadden in hun vochtige pocket. Nu is het een verslaving, X-Ray.²
even voor de duidelijkheid, iedereen in de schuldsanering zit daar omdat het low-live profiteurs zijn van de maatschappij?... Ik wil het gewoon even weten, moet toch niet zo moeilijk zijn?quote:Op maandag 9 april 2012 10:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Bij de grootste groep gaan die langs, waar ze nog niet langs gaan is het meer door de schaamte die sommige mensen nog hebben.
Ja want nu ze zelf mogen kiezen waar her geld naartoe gaat gaat het prima.quote:
Kijken we naar 2011, dan waren er zo'n 316.000 bijstandtrekkers en zo'n 15.000 mensen in de wsna ( wet schuldsanering natuurlijke personen )quote:Op maandag 9 april 2012 10:29 schreef Re het volgende:
[..]
even voor de duidelijkheid, iedereen in de schuldsanering zit daar omdat het low-live profiteurs zijn van de maatschappij?... Ik wil het gewoon even weten, moet toch niet zo moeilijk zijn?
Dan nog, moeten ze er maar vanaf zien te komen. Het kosten handen vol met geld terwijl ze er zelf ook wat aan kunnen doen.quote:Op maandag 9 april 2012 01:13 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Dat peukje is voor hun ontspanning en iets tegen de stress.
Meestal kopen ze geen sigaretten maar shag en hebben ze zo'n zelfdraaiapparaatje.
Zonder peukje zouden ze het helemaal niet meer zien zitten. Kun je je inleven in mensen in deze situatie?
Gelukkig wel merk chips, dat is voedzaam.quote:Op maandag 9 april 2012 10:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
er zijn best een aantal mensen die het goed kunnen gebruiken, maar het merendeel kan gewoon prima rondkomen en gaat toch naar de voedselbank om geld voer te houden voor de auto / te roken / andere dingen. beter leren ze omgaan met hun geld en gaan ze gezond eten.
[ afbeelding ]
Ik ken 2 van zulke mensen die gestopt zijn met dat werk, puur voor het feit dat de mentaliteit van die mensen (die dus massaal in de bijstand zitten) diep en diep verrot is. Er mag nergens op bezuinigd worden, en eigenlijk is het allemaal de schuld van anderen dat ze er zo bij zitten. Goed, misschien dat 1 op de 50 echt hulp nodig heeft, de rest is tuig van zeer laag allooi.quote:Op maandag 9 april 2012 10:26 schreef Re het volgende:
[..]
die gaan bij het grootste gedeelte van deze groep langs, of alleen bij die groep waar schuldhulpverleners nodig zijn? En zijn ze allemaal zo?... of gewoon hear say? Ik wil het gewoon weten hoor, moet toch niet zo moeilijk zijn om te bepalen?
dus zolang je niet in de schuldsanering komt krijg je eigenlijk teveel geld... ok danquote:Op maandag 9 april 2012 10:34 schreef klipper het volgende:
[..]
Kijken we naar 2011, dan waren er zo'n 316.000 bijstandtrekkers en zo'n 15.000 mensen in de wsna ( wet schuldsanering natuurlijke personen )
Kun je nagaan dat het in feite een kleine groep is die gewoon niet met geld kunnen omgaan.
Aan de andere kant is dus ook duidelijk dat het bijstandsniveau niet te laag is en dus best iets lager kan blijkbaar.
Ja ik zeg dit als eerste, niet omdat ik wel of niet dapper ben.quote:Op maandag 9 april 2012 10:25 schreef klipper het volgende:
[..]
Je probeert het iets anders te verwoorden maar in feite zeg je dit dus zelf als eerste.
Wees dan ook zo dapper om het toe te geven.
Een gemiddelde roker zal hoeveel nou helemaal roken? Een pakje of 2 per week? Zo, dan houd je geld over om je complete gezin van visvoer te voorzien.quote:Op maandag 9 april 2012 10:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Slap gelul. Ik ben tien jaar geleden al gestopt, zonder allemaal zgn hulpmiddelen
dus je stelt dat 1 op de 50 mensen die naar de voedselbank gaat daar een goede reden voor heeft?quote:Op maandag 9 april 2012 10:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ken 2 van zulke mensen die gestopt zijn met dat werk, puur voor het feit dat de mentaliteit van die mensen (die dus massaal in de bijstand zitten) diep en diep verrot is. Er mag nergens op bezuinigd worden, en eigenlijk is het allemaal de schuld van anderen dat ze er zo bij zitten. Goed, misschien dat 1 op de 50 echt hulp nodig heeft, de rest is tuig van zeer laag allooi.
Chips, nootjes, brood, aardappelpuree en alcohol, en maar kankeren dat ze het zo slecht hebben met de voedselbank en dat ze meer geld nodig hebben om rond te komen. Het is godverdomme niet te geleuven, om het maar even cru te zeggen.quote:Op maandag 9 april 2012 10:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
er zijn best een aantal mensen die het goed kunnen gebruiken, maar het merendeel kan gewoon prima rondkomen en gaat toch naar de voedselbank om geld voer te houden voor de auto / te roken / andere dingen. beter leren ze omgaan met hun geld en gaan ze gezond eten.
[ afbeelding ]
Ik zeg dat 1 op de 50 man die in de WSNA zit daar ook daadwerkelijk weinig tot niks aan kan doen. Ik zeg ook dat die 50 man in de bijstand zit.quote:Op maandag 9 april 2012 10:38 schreef Re het volgende:
[..]
dus je stelt dat 1 op de 50 mensen die naar de voedselbank gaat daar een goede reden voor heeft?
best ongezond als je daar constant op leeft.quote:Op maandag 9 april 2012 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Chips, nootjes, brood, aardappelpuree en alcohol, en maar kankeren dat ze het zo slecht hebben met de voedselbank en dat ze meer geld nodig hebben om rond te komen. Het is godverdomme niet te geleuven, om het maar even cru te zeggen.
In 2010 is het 1200 euro per jaar wat je kan besparen (bron)quote:Op maandag 9 april 2012 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een gemiddelde roker zal hoeveel nou helemaal roken? Een pakje of 2 per week? Zo, dan houd je geld over om je complete gezin van visvoer te voorzien.
Het is een maandsalaris wat je kan besparen op een jaar. Dat is dus ~ 10%.quote:Het is allemaal populistisch geblaat. Net als dat gezeur over die auto. En zeker in het geval van de (goedkope) auto is het gezeur omdat deze hun kan helpen uit deze situatie te geraken.
Welnee, die schaamte is men allang voorbij. Alles om de plasma en de pakjes sigaretten te kunnen blijven bekostigen. En de kids moeten merkkleding, anders is het zo zielig.quote:Een normaal mens is écht wel te trots om proviand op te pikken bij de lokale voedselbank. Die zal zelf echt wel eerst alles hebben gedaan om dit te voorkomen.
nu doe je dus zelf een compleet verkeerde aanname.quote:Op maandag 9 april 2012 10:36 schreef Re het volgende:
[..]
dus zolang je niet in de schuldsanering komt krijg je eigenlijk teveel geld... ok dan
maar goed 5% zit in de schuldsanering, even vanuit gaande dat het allemaal tokkies zijn die in een bmw rijden
Klopt.quote:Op maandag 9 april 2012 10:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
best ongezond als je daar constant op leeft.
Je bent vergeten te vermelden dat de buren in de bijstand klagen dat ze niet rond kunnen komen, ondertussen lekker in bed een peukie rokend te kijken naar hun 42 inch plasma TV hangend aan de muur.quote:Op maandag 9 april 2012 10:43 schreef klipper het volgende:
[..]
nu doe je dus zelf een compleet verkeerde aanname.
Het zal eerder ook weer rond de 5% liggen, waarmee wederom bevestigd wordt dat een klein percentage voor de grootste rotzooi zorgt, wat dat betreft lijkt het wel voetbal, ook daar verziekt een klein deel het voor de rest.
Overigens ja, zolang ze rond kunnen komen is het teveel geld, als ik kijk wat ik aan belastingen betaalt dan is dat gewoon asociaal.
Veel mensen betalen natuurlijk weinig belasting, maar er is ook een groep die behoorlijk wat belasting betaalt.
Ik vindt het dan ook veel erger dat ik een vrouwtje hoort praten dat in de staatsloterij ¤130 gewonnen heeft en dit geld apart houd voor een gezellig weekend met manlief omdat ze zoveel jaar getrouwd zijn.
Het meest erge hieraan is dat ze beiden werken hij fulltime en zij 24 uur per week.
Dus ja leg aan hun maar uit dat hun buren in de bijstand zonder hun nest uit te komen zoveel geld krijgen.
Dan heb je lasogen en heb je een bril nodig. Of wordt je gewoon een ouwe lul?quote:Op maandag 9 april 2012 10:44 schreef Re het volgende:
ik zie 1 zak chipsmaar goed blijkbaar moet je daar meer inzien zoals dat het eigenlijk peuken, alkohol en een kraslot is
Dat is een fors bedrag, daar moeten ze dan gewoon mee stoppen.quote:Op maandag 9 april 2012 10:42 schreef Scorpie het volgende:
In 2010 is het 1200 euro per jaar wat je kan besparen (bron)
Dit zie ik dan als een investering waar wij als samenleving profijt van kunnen hebben. Het kan hun helpen van die afhankelijkheid los te komen.quote:Het is een maandsalaris wat je kan besparen op een jaar. Dat is dus ~ 10%.
Dit weet je niet, dit is een aanname.quote:Welnee, die schaamte is men allang voorbij. Alles om de plasma en de pakjes sigaretten te kunnen blijven bekostigen. En de kids moeten merkkleding, anders is het zo zielig.
Nee die hebben een 37 inch lcd, die is namelijk door de buurman oogehangen.quote:Op maandag 9 april 2012 10:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent vergeten te vermelden dat de buren in de bijstand klagen dat ze niet rond kunnen komen, ondertussen lekker in bed een peukie rokend te kijken naar hun 42 inch plasma TV hangend aan de muur.
Crap. Maak er maar 3 a 4 pakjes per week van a 5 euro= 80 euro per maand. Daar kan je heel wat voor halen bij de Aldi. En een auto kost gewoon minimaal 200 per maand. Geen geld voor eten bij deze opgelost. Anderen hoeven je verslaving en luxe vervoer niet voor je te betalen.quote:Op maandag 9 april 2012 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een gemiddelde roker zal hoeveel nou helemaal roken? Een pakje of 2 per week? Zo, dan houd je geld over om je complete gezin van visvoer te voorzien.
Het is allemaal populistisch geblaat. Net als dat gezeur over die auto. En zeker in het geval van de (goedkope) auto is het gezeur omdat deze hun kan helpen uit deze situatie te geraken.
Een normaal mens is écht wel te trots om proviand op te pikken bij de lokale voedselbank. Die zal zelf echt wel eerst alles hebben gedaan om dit te voorkomen.²
80% van wat er in die doos zit is gewoon ongezond voedsel. voor een euro of 3 kook je voor een heel gezin een prachtige verse maaltijd als je bij de lidl boodschappen gaat doen. ik ken iemand die bij de voedselbank gewerkt heeft en het is gewoon een feit, een groot gedeelte heeft het echt niet hard nodig ofzo.quote:Op maandag 9 april 2012 10:44 schreef Re het volgende:
ik zie 1 zak chipsmaar goed blijkbaar moet je daar meer inzien zoals dat het eigenlijk peuken, alkohol en een kraslot is
Beste luxe voedsel zo te merken. Eigenlijk zouden er alleen maar producten als aardappels, boter, brood, wortels, sla en diepvries hamburgers in moeten zitten.quote:Op maandag 9 april 2012 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Chips, nootjes, brood, aardappelpuree en alcohol, en maar kankeren dat ze het zo slecht hebben met de voedselbank en dat ze meer geld nodig hebben om rond te komen. Het is godverdomme niet te geleuven, om het maar even cru te zeggen.
ik neem ook aan dat zo'n pakket er niet is om 7 dagen mee te kunnen koken/leven... of wel?quote:Op maandag 9 april 2012 10:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
80% van wat er in die doos zit is gewoon ongezond voedsel. voor een euro of 3 kook je voor een heel gezin een prachtige verse maaltijd als je bij de lidl boodschappen gaat doen. ik ken iemand die bij de voedselbank gewerkt heeft en het is gewoon een feit, een groot gedeelte heeft het echt niet hard nodig ofzo.
Voor zover ik weet hebben de voedselbanken niet de mogelijkheid om zelf de pakketten samen te stellen. Of heb ik het verkeerd?quote:Op maandag 9 april 2012 10:48 schreef Party_P het volgende:
[..]
Beste luxe voedsel zo te merken. Eigenlijk zouden er alleen maar producten als aardappels, boter, brood, wortels, sla en diepvries hamburgers in moeten zitten.
Alleen maar het goedkoopste (maar wel gezonde!!!) basisvoedsel wat er op dat moment te krijgen is
Het is een aanvulling en dekt niet de basis voedselbehoefte.quote:Op maandag 9 april 2012 10:48 schreef Re het volgende:
[..]
ik neem ook aan dat zo'n pakket er niet is om 7 dagen mee te kunnen koken/leven... of wel?
Alles wat er in zit is afkomstig van giften, ze kunnen dus niet kiezen wat er in komt.quote:Op maandag 9 april 2012 10:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hebben de voedselbanken niet de mogelijkheid om zelf de pakketten samen te stellen. Of heb ik het verkeerd?
jawel, gewoon 1 x per week zo'n pakket.quote:Op maandag 9 april 2012 10:48 schreef Re het volgende:
[..]
ik neem ook aan dat zo'n pakket er niet is om 7 dagen mee te kunnen koken/leven... of wel?
Roken = duur ja. En voor 80 euro in de maand kun je makkelijk 1 mond voeden. Maar dat een auto minimaal 200 euro in de maand kost is onzin. Je kan prima rijden voor onder de 150 per maand, inclusief onderhoud, maar dan rijdt je wel in het formaat Suzuki Alto en dat zou geen probleem mogen wezen want je bent arm en je wilt wel mobiel wezen.quote:Op maandag 9 april 2012 10:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Crap. Maak er maar 3 a 4 pakjes per week van a 5 euro= 80 euro per maand. Daar kan je heel wat voor halen bij de Aldi. En een auto kost gewoon minimaal 200 per maand. Geen geld voor eten bij deze opgelost. Anderen hoeven je verslaving en luxe vervoer niet voor je te betalen.
Ah zo'n vermoeden had ik dan al wel. Maar wie geven die giften dan? Zijn dat de voedselfabrikanten zelf of 'particulieren'? Indien het de eerste is hoop ik dat het overstock is en niet zomaar weggeven want die producten worden wel (indirect) betaald door degene die wel boodschappen kunnen betalenquote:Op maandag 9 april 2012 10:50 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Alles wat er in zit is afkomstig van giften, ze kunnen dus niet kiezen wat er in komt.
Waarom heet het dan voedselbank, noem het dan 'extraatjes-voor-de-paupers' ofzo.quote:Op maandag 9 april 2012 10:50 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Het is een aanvulling en dekt niet de basis voedselbehoefte.
mja heb je een auto heb je geen voedselpakket nodig is mijn stelling. een echte uitzondering daargelaten misschien.quote:Op maandag 9 april 2012 10:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
Roken = duur ja. En voor 80 euro in de maand kun je makkelijk 1 mond voeden. Maar dat een auto minimaal 200 euro in de maand kost is onzin. Je kan prima rijden voor onder de 150 per maand, inclusief onderhoud, maar dan rijdt je wel in het formaat Suzuki Alto en dat zou geen probleem mogen wezen want je bent arm en je wilt wel mobiel wezen.
quote:Op maandag 9 april 2012 10:50 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Het is een aanvulling en dekt niet de basis voedselbehoefte.
okquote:Op maandag 9 april 2012 10:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jawel, gewoon 1 x per week zo'n pakket.
Voedselbank weigert ongesneden broodquote:Op maandag 9 april 2012 10:50 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Alles wat er in zit is afkomstig van giften, ze kunnen dus niet kiezen wat er in komt.
ja kom op joh, ongesneden brood kun je ook niet maken. als ik honger zou hebben zou ik ook geen onbesneden brood opeens gaan etenquote:
hoeveel procent van deze bevolkingsgroep heeft een auto?...quote:Op maandag 9 april 2012 10:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja heb je een auto heb je geen voedselpakket nodig is mijn stelling. een echte uitzondering daargelaten misschien.
Oh absoluut! Als je een auto kan betalen heb je geld. Voedsel is een 1ste levensbehoefte, een auto niet. Dan bezoek je oma maar wat minder.quote:Op maandag 9 april 2012 10:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja heb je een auto heb je geen voedselpakket nodig is mijn stelling. een echte uitzondering daargelaten misschien.
In de WSNP terecht komen doe je niet als je ff niet zo goed met je geld om kan gaan.quote:Op maandag 9 april 2012 10:34 schreef klipper het volgende:
[..]
Kijken we naar 2011, dan waren er zo'n 316.000 bijstandtrekkers en zo'n 15.000 mensen in de wsna ( wet schuldsanering natuurlijke personen )
Onzin je moet alles meerekenen. Ook de belasting, verzekering, brandstof en onderhoud en dan kom je echt wel aan de 200.quote:Op maandag 9 april 2012 10:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
Roken = duur ja. En voor 80 euro in de maand kun je makkelijk 1 mond voeden. Maar dat een auto minimaal 200 euro in de maand kost is onzin. Je kan prima rijden voor onder de 150 per maand, inclusief onderhoud, maar dan rijdt je wel in het formaat Suzuki Alto en dat zou geen probleem mogen wezen want je bent arm en je wilt wel mobiel wezen.
[..]
Ah zo'n vermoeden had ik dan al wel. Maar wie geven die giften dan? Zijn dat de voedselfabrikanten zelf of 'particulieren'? Indien het de eerste is hoop ik dat het overstock is en niet zomaar weggeven want die producten worden wel (indirect) betaald door degene die wel boodschappen kunnen betalen
wat ik zo hoorde van die persoon die bij de voedselbank heeft gewerkt kwamen er meerdere mensen gewoon met de auto naar de voedselbank toequote:Op maandag 9 april 2012 10:53 schreef Re het volgende:
[..]
hoeveel procent van deze bevolkingsgroep heeft een auto?...
je haalt de voedeselbank door de war met de eindgebruiker... goed staaltje verkeerd neerzetten van een groep mensenquote:Op maandag 9 april 2012 10:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja kom op joh, ongesneden brood kun je ook niet maken. als ik honger zou hebben zou ik ook geen onbesneden brood opeens gaan etendoe normaal gek
Vorig jaar weigerde de Voedselbank ook al huismerkenquote:
Neehoor, als ik kijk naar mijn vriendin (Rijdt '97er Cuore, groot zat met 4 personen), die is absoluut nog geen 200 in de maand kwijt.quote:Op maandag 9 april 2012 10:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin je moet alles meerekenen. Ook de belasting, verzekering, brandstof en onderhoud en dan kom je echt wel aan de 200.
meerdere mensen, definieer graag... het overgrote deel, een paar... vertel.quote:Op maandag 9 april 2012 10:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wat ik zo hoorde van die persoon die bij de voedselbank heeft gewerkt kwamen er meerdere mensen gewoon met de auto naar de voedselbank toeik vond het ook bizar en sinds haar verhalen geloof ik niet meer in de voedselbank.
de eindgebruiker wordt in dezen vertegenwoordigd door de voedselbank. paupers zijn het, klaar!quote:Op maandag 9 april 2012 10:55 schreef Re het volgende:
[..]
je haalt de voedeselbank door de war met de eindgebruiker... goed staaltje verkeerd neerzetten van een groep mensen
Nou, stel je voor inderdaad...quote:Op maandag 9 april 2012 10:51 schreef Party_P het volgende:
Ah zo'n vermoeden had ik dan al wel. Maar wie geven die giften dan? Zijn dat de voedselfabrikanten zelf of 'particulieren'? Indien het de eerste is hoop ik dat het overstock is en niet zomaar weggeven want die producten worden wel (indirect) betaald door degene die wel boodschappen kunnen betalen
ik definieer niets bekijk het maar. elke persoon met een auto die naar de voedselbank KAN (moet goedgekeurd worden anders mag je er niet komen) is een fucking bewijs dat het een absurditeit is in nederland, de voedselbank.quote:Op maandag 9 april 2012 10:55 schreef Re het volgende:
[..]
meerdere mensen, definieer graag... het overgrote deel, een paar... vertel.
terecht ook. een auto kost per definitie een hoop geld.quote:Op maandag 9 april 2012 10:57 schreef Mylene het volgende:
Trouwens, als je het advies hoor van deskundigen zoals Annemarie van Gaal van mensen die niet rond kunnen komen, is het eerste wat ze zeggen om de auto weg te doen.
quote:Op maandag 9 april 2012 10:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de eindgebruiker wordt in dezen vertegenwoordigd door de voedselbank. paupers zijn het, klaar!
ok nog meer onvermogen tot discussie, wel jammer zoquote:Op maandag 9 april 2012 10:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik definieer niets bekijk het maar. elke persoon met een auto die naar de voedselbank KAN (moet goedgekeurd worden anders mag je er niet komen) is een fucking bewijs dat het een absurditeit is in nederland, de voedselbank.
ik kijk naar de sfeer in dit topic en ik denk dat jij in het verliezende kamp zit andersquote:Op maandag 9 april 2012 11:00 schreef Re het volgende:
[..]![]()
te gemakkelijk, jammer dat je op deze manier de discussie wil verliezen
daarom, weet jij het percentage van autobezitters in deze groep, of is het zo dat als eentje deze regel verbreekt de gehele groep het dus verbreekt?quote:Op maandag 9 april 2012 10:57 schreef Mylene het volgende:
Trouwens, als je het advies hoort van deskundigen zoals Annemarie van Gaal van mensen die niet rond kunnen komen, is het eerste wat ze zeggen om de auto weg te doen.
onderbouw dit onderbouw dit! je mag niet 1 geval nemen en dan iedereen maar verdenken van domheidquote:Op maandag 9 april 2012 11:01 schreef Mylene het volgende:
Die vrouw uit die documentaire. Een huis vol huisdieren die bakken met geld kosten. Maar wel klagen dat haar dochter niet op zwemles kan. Sorry hoor.
Kun je dit onderbouwen? Heb je cijfers? Ik zie je voornamelijk dingen in twijfel trekken en zelf niet onderbouwen. Dat is ook niet echt meehelpen aan een discussie.quote:Op maandag 9 april 2012 10:16 schreef Re het volgende:
Ja er zijn profiteurs maar die zul je altijd hebben, zelfs in het dierenrijk Scorpie, dat is nou een maal genetisch zo bepaald, maar het overgrote deel komt gewoon niet rond met de huidige hulpmiddelen die ze toegereikt krijgen.
iedereen heeft inmiddels wel gezien wat voor slome tokkies er gemiddeld bij de voedselbank komen. het is gewoon een stom burger initiatief wat meer kost (aan energie en tijd en geld en inspanning) dan het oplevert.quote:Op maandag 9 april 2012 11:02 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Kun je dit onderbouwen? Heb je cijfers? Ik zie je voornamelijk dingen in twijfel trekken en zelf niet onderbouwen. Dat is ook niet echt meehelpen aan een discussie. Waarbij ik moet zeggen dat er in dit topic uberhaupt weinig discussie plaatsvindt.
dacht het niet, ik stel gewoon wat simpele vragen die niet beantwoord worden behalve wat gescheld... dat ik toevallig in de minderheid ben in een topic zegt niets over winnen of verliezen...quote:Op maandag 9 april 2012 11:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik kijk naar de sfeer in dit topic en ik denk dat jij in het verliezende kamp zit anders
ow jawel. je hebt duidelijk niet opgelet bij het vak argumenteren.quote:Op maandag 9 april 2012 11:03 schreef Re het volgende:
[..]
dacht het niet, ik stel gewoon wat simpele vragen die niet beantwoord worden behalve wat gescheld... dat ik toevallig in de minderheid ben in een topic zegt niets over winnen of verliezen...
ik stel niet dat de voedselbankbezoeker een rokende tokkie is met een bmw, dus waarom moet ik dan aantonen dat dat niet zo is?... als iemand een stelling neerzet zie ik graag dat deze onderbouwd wordtquote:Op maandag 9 april 2012 11:02 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Kun je dit onderbouwen? Heb je cijfers? Ik zie je voornamelijk dingen in twijfel trekken en zelf niet onderbouwen. Dat is ook niet echt meehelpen aan een discussie.
Ik zou gewoon graag van 'de gemiddelde' voedselbankbezoeker een in- en uitgavenlijstje zien om de noodzaak van deze hulp te bepalen.
ik zou zeggen lees je eigen posts eens terug voordat je met zoiets als hierboven probeert populair te zijnquote:Op maandag 9 april 2012 11:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow jawel. je hebt duidelijk niet opgelet bij het vak argumenteren.
jouw stelling is blijkbaar dat mensen die naar de voedselbank gaan een bepaald recht hebben op gratis voedsel en het nodig hebben. onderbouw dat eerst maar eens, want ik zeg je, het zijn aannames waar geen hol van klopt.quote:Op maandag 9 april 2012 11:05 schreef Re het volgende:
[..]
ik stel niet dat de voedselbankbezoeker een rokende tokkie is met een bmw, dus waarom moet ik dan aantonen dat dat niet zo is?... als iemand een stelling neerzet zie ik graag dat deze onderbouwd wordt
Dat is niet de algehele stellingname in dit topic. De stelling is dat de voedselbank in het algemeen niet nodig is in dit land als mensen gewoon verstandiger zijn in de keuzes die ze maken op financieel gebied. Vorige deel heb ik op verzoek -van iemand die het daar niet mee eens was- een proefberekening gemaakt en daar hoor je ook niemand meer over.quote:Op maandag 9 april 2012 11:05 schreef Re het volgende:
[..]
ik stel niet dat de voedselbankbezoeker een rokende tokkie is met een bmw, dus waarom moet ik dan aantonen dat dat niet zo is?... als iemand een stelling neerzet zie ik graag dat deze onderbouwd wordt
Daarom had ik het ook over ondersteunen én motiveren. Zoals ik al aangaf, condities die niet in het huidige systeem geschapen kunnen worden.quote:Op maandag 9 april 2012 10:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan ga je er per definitie vanuit dat mensen in de bijstand ook willen bijdragen aan de maatschappij in de vorm van werk. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die dat juist niet willen
waar zeg ik dat, ik heb mijn mening nog niet gegeven over de voedselbankbezoeker, of vindt even terug waar ik daar een mening over heb///quote:Op maandag 9 april 2012 11:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jouw stelling is blijkbaar dat mensen die naar de voedselbank gaan een bepaald recht hebben op gratis voedsel en het nodig hebben. onderbouw dat eerst maar eens, want ik zeg je, het zijn aannames waar geen hol van klopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |