abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 april 2012 @ 03:28:40 #1
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110047901
Dit is toch niet langer te verkopen aan de bevolking.
Wie snapt dit nog ????

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_voedselbank__.html

quote:
vr 06 apr 2012, 07:51 | 269 reacties
|
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.

Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. „Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen”, aldus Sies.

Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zondag 8 april 2012 @ 03:32:15 #2
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110047926
quote:
Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.
Weet niet of het al besproken is maar ik denk dat ik weet waar die overschotten blijven. De afgelopen tijd nemen de marktkramen met goedkoop eten dat bijna over de datum is erg toe. Ik vermoed dat zij het eten voor een prikkie verkopen aan die marktkoopmannen.
pi_110047992
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:18 schreef Tayu het volgende:

[..]

Veel succes, de winkels zijn dicht morgen :D

Weet je iig zeker dat je bijzonder goedkoop uit bent ;)
AH hier is elke dag open, 7-24.
Op zon- en feestdagen is het 16-24.
pi_110048003
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:32 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Weet niet of het al besproken is maar ik denk dat ik weet waar die overschotten blijven. De afgelopen tijd nemen de marktkramen met goedkoop eten dat bijna over de datum is erg toe. Ik vermoed dat zij het eten voor een prikkie verkopen aan die marktkoopmannen.
Of het gaat naar de dierentuin. Of wordt gewoon weggeflikkerd.
pi_110048103
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2012 03:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

AH hier is elke dag open, 7-24.
Op zon- en feestdagen is het 16-24.
Hier niet, hier is morgen (eerste paasdag) toch echt alles dicht. Zelfs de AH XL.
  zondag 8 april 2012 @ 03:50:03 #6
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110048118
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2012 03:40 schreef Specularium het volgende:

[..]

Of het gaat naar de dierentuin. Of wordt gewoon weggeflikkerd.
Door de crisis kopen winkels voorzichtiger in zodat er minder overblijft om weg te geven.
pi_110048125
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 03:50 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Door de crisis kopen winkels voorzichtiger in zodat er minder overblijft om weg te geven.
Daar merk ik niets van als ik door de winkel loop.
  zondag 8 april 2012 @ 03:54:58 #8
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110048175
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja C1000 heeft nu vaker dan ooit vleeswaren die je voor soms maar de helft van de oorspronkelijke prijs meekrijgt.
  zondag 8 april 2012 @ 03:56:38 #9
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110048196
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/359578-voedselbanken-groeien-te-snel.html

Bovendien houden bedrijven als Albert Heijn minder voedsel over. Ze leveren vooral minder vers voedsel. Dat komt doordat ze onder druk van de economische crisis scherper inkopen en minder grote voorraden opbouwen
pi_110048211
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:54 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ja C1000 heeft nu vaker dan ooit vleeswaren die je voor soms maar de helft van de oorspronkelijke prijs meekrijgt.
In mijn woonplaats was de AH XL eerder nooit open op zondag. Op zaterdagavond sloeg ik dan mijn slag waar het om afgeprijsde producten ging (vooral vleeswaren). Sinds ze ook op zondag geopend zijn (behalve dus vandaag), is die pret over :(
pi_110048259
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 03:56 schreef Flow3r het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/359578-voedselbanken-groeien-te-snel.html

Bovendien houden bedrijven als Albert Heijn minder voedsel over. Ze leveren vooral minder vers voedsel. Dat komt doordat ze onder druk van de economische crisis scherper inkopen en minder grote voorraden opbouwen
Dat is eigenlijk ook wel heel logisch in deze tijd. In de AH waar ik altijd mijn boodschappen doe, merk ik daar echter niets van.
pi_110048326
Volgens mij wordt er nog steeds nog net zoveel weggegooid als voorheen.

Zag dit gister:

quote:
Zembla over voedselverspilling.

Een pak melk dat een dag of twee over de houdbaarheidsdatum is of een blik soep dat net een maand te lang in de kast heeft gestaan. Veel mensen eten dat niet meer.

Bij elkaar wordt er in Nederland eten en drinken met een totale waarde van bijna vijf miljard euro op de vuilnisbelt gegooid. Veel daarvan is nog prima eetbaar. Het Vara-programma Zembla onderzoekt de houdbaarheidsdatum.

Te gebruiken tot
Op zeer bederfelijke producten moet van de wet de tekst ‘Te gebruiken tot’ met een datum staan. Dit zijn bijvoorbeeld vleesproducten en zijn minder dan vijf dagen te bewaren. Na de genoemde datum kun je het product het beste weggooien.

Tenminste houdbaar tot
Op andere producten moet een ‘Ten minste houdbaar tot-datum’ of ‘THT-datum’ staan. Dit geeft niet aan dat een product hierna is bedorven, maar dat de fabrikant de kwaliteit na afloop van de termijn niet meer kan garanderen. Veel 'overdatum'producten zijn dan nog heel goed te eten, maar worden toch vaak weggegooid. Zembla onderzoekt waarom het voedsel weggegooid wordt en wie er echt belang heeft bij een uiterste houdbaarheidsdatum.

Terugkijken:
Zembla, vrijdag 9 maart om 21.20 uur op Nederland 2
  zondag 8 april 2012 @ 07:39:15 #13
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_110049054
Ik weet niet of het al gepost was maar even voor de mensen die het niet weten. De voedsel bank is niet vrij toegankelijk. Je moet er met de billen bloot.

Particulieren kunnen zich niet rechtstreeks aanmelden bij de voedselbank.
Indien u zich wilt laten registreren voor een voedselpakket, dient u de volgende documenten te overleggen: Inkomensverklaring (loon of uitkering), huur en huurtoeslag, kosten energie en water, kinderbijslag, voorlopige teruggave (kindgebonden budget enz.) van de belasting, reiskosten woon-werk, reiskosten schoolgaande kinderen, eventuele schulden (zie Aanmeldingsformulier). Aan de hand van bankafschriften (aaneengesloten over 3 maanden) wordt mede inzage gegeven in bovenstaande gegevens.

1. De norm
Bij de toekenning van voedselpakketten gaat de Voedselbank uit van het besteedbaar maandelijks inkomen van een huishouden (voor voeding, kleding e.d.) nadat de vaste lasten betaald zijn. Een huishouden komt in aanmerking voor een voedselpakket wanneer het besteedbaar inkomen per huishouden onder de volgende bedragen valt:

NORMBEDRAGEN 1-persoonshuishouden ¤ 180,00

Bij meerpersoonshuishoudens is dit bedrag voor iedere volgende volwassene binnen het huishouden te vermeerderen met
¤ 60,00

En voor ieder kind t/m 18 jaar dat tot het huishouden behoort (zonder eigen inkomen) te vermeerderen met
¤ 50,00

Voorbeelden:
- 2 volwassenen zonder kinderen = ¤ 180+60 = ¤ 240,00
- 2 ouders met 2 kinderen (12 en 16 jaar, beide kinderen zonder eigen inkomen) = ¤ 180+60+50+50 = ¤ 340,00

2. Hoe bereken je of de norm van toepassing is?
Het loon (AOW, WAO, WW, etc) moet verminderd worden met alle vaste lasten: huur, gas/water/licht, zorg- en andere verzekeringen, aantoonbare schulden (alleen die bij schuldsanering bekend zijn).
Huurtoeslag, teruggave belastingen, zorgtoeslag, kindgebonden budget en kostgeld kinderen moet er worden bijgeteld. Kinderbijslag en vakantiegeld worden niet meegerekend.
In Inkomsten en Lasten worden al deze posten toegelicht en op een rijtje gezet.
3. Hoe moet worden aangetoond dat iemand in de doelgroep valt?
Aan de hand van bankafschriften (aaneengesloten over 3 maanden) wordt inzage gegeven in de gegevens die bevestigd moeten worden. Alleen dan kan een handtekening worden gezet.

4. Wat betekent de handtekening?
Een handtekening onder het ingevulde formulier betekent dat voldaan wordt aan de criteria en dat deze zijn gecontroleerd door degene die de handtekening heeft gezet.

5. En verder….
Aangegeven moet worden voor hoe lang de hulp, naar verwachting, noodzakelijk is. Er moet immers naar gestreefd worden dat er op korte of lange termijn een oplossing voor de noodsituatie komt. Periodiek moet getoetst (kunnen) worden of de hulp nog steeds noodzakelijk is.

Er moet met de grootst mogelijke zorg gewaakt worden over de privacy van degenen die de pakketten ontvangen. Hun gegevens mogen derhalve niet aan anderen ter beschikking worden gesteld of ter inzage worden gegeven. De Voedselbank en iedereen die bij de uitdeling of toekenning van de pakketten betrokken is, is verplicht zich hieraan strikt te houden. De gegevens dienen uitsluitend om de continuïteit te kunnen garanderen voor het geval de uitdelende instantie of persoon haar taak niet meer kan of wil verrichten, om vast te kunnen leggen tot wanneer de hulp noodzakelijk is en als verantwoording ten opzichte van sponsors en andere belanghebbenden wat er met de ingezamelde goederen gebeurt.

Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
  zondag 8 april 2012 @ 08:29:10 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_110049239
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 07:39 schreef Ryker het volgende:
Ik weet niet of het al gepost was maar even voor de mensen die het niet weten. De voedsel bank is niet vrij toegankelijk. Je moet er met de billen bloot.

Particulieren kunnen zich niet rechtstreeks aanmelden bij de voedselbank.
Indien u zich wilt laten registreren voor een voedselpakket, dient u de volgende documenten te overleggen: Inkomensverklaring (loon of uitkering), huur en huurtoeslag, kosten energie en water, kinderbijslag, voorlopige teruggave (kindgebonden budget enz.) van de belasting, reiskosten woon-werk, reiskosten schoolgaande kinderen, eventuele schulden (zie Aanmeldingsformulier). Aan de hand van bankafschriften (aaneengesloten over 3 maanden) wordt mede inzage gegeven in bovenstaande gegevens.

1. De norm
Bij de toekenning van voedselpakketten gaat de Voedselbank uit van het besteedbaar maandelijks inkomen van een huishouden (voor voeding, kleding e.d.) nadat de vaste lasten betaald zijn. Een huishouden komt in aanmerking voor een voedselpakket wanneer het besteedbaar inkomen per huishouden onder de volgende bedragen valt:

NORMBEDRAGEN 1-persoonshuishouden ¤ 180,00

Bij meerpersoonshuishoudens is dit bedrag voor iedere volgende volwassene binnen het huishouden te vermeerderen met
¤ 60,00

En voor ieder kind t/m 18 jaar dat tot het huishouden behoort (zonder eigen inkomen) te vermeerderen met
¤ 50,00

Voorbeelden:
- 2 volwassenen zonder kinderen = ¤ 180+60 = ¤ 240,00
- 2 ouders met 2 kinderen (12 en 16 jaar, beide kinderen zonder eigen inkomen) = ¤ 180+60+50+50 = ¤ 340,00

2. Hoe bereken je of de norm van toepassing is?
Het loon (AOW, WAO, WW, etc) moet verminderd worden met alle vaste lasten: huur, gas/water/licht, zorg- en andere verzekeringen, aantoonbare schulden (alleen die bij schuldsanering bekend zijn).
Huurtoeslag, teruggave belastingen, zorgtoeslag, kindgebonden budget en kostgeld kinderen moet er worden bijgeteld. Kinderbijslag en vakantiegeld worden niet meegerekend.
In Inkomsten en Lasten worden al deze posten toegelicht en op een rijtje gezet.
3. Hoe moet worden aangetoond dat iemand in de doelgroep valt?
Aan de hand van bankafschriften (aaneengesloten over 3 maanden) wordt inzage gegeven in de gegevens die bevestigd moeten worden. Alleen dan kan een handtekening worden gezet.

4. Wat betekent de handtekening?
Een handtekening onder het ingevulde formulier betekent dat voldaan wordt aan de criteria en dat deze zijn gecontroleerd door degene die de handtekening heeft gezet.

5. En verder….
Aangegeven moet worden voor hoe lang de hulp, naar verwachting, noodzakelijk is. Er moet immers naar gestreefd worden dat er op korte of lange termijn een oplossing voor de noodsituatie komt. Periodiek moet getoetst (kunnen) worden of de hulp nog steeds noodzakelijk is.

Er moet met de grootst mogelijke zorg gewaakt worden over de privacy van degenen die de pakketten ontvangen. Hun gegevens mogen derhalve niet aan anderen ter beschikking worden gesteld of ter inzage worden gegeven. De Voedselbank en iedereen die bij de uitdeling of toekenning van de pakketten betrokken is, is verplicht zich hieraan strikt te houden. De gegevens dienen uitsluitend om de continuïteit te kunnen garanderen voor het geval de uitdelende instantie of persoon haar taak niet meer kan of wil verrichten, om vast te kunnen leggen tot wanneer de hulp noodzakelijk is en als verantwoording ten opzichte van sponsors en andere belanghebbenden wat er met de ingezamelde goederen gebeurt.

maar met het invullen / verzamelen van de gegevens kan een ambtenaar van de gemeente helpen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_110049460
Voor elke instantie waar je extra's kunt halen moet je met de billen bloot.
Je geeft toestemming voor inzage in bankgegevens en belastingdienst.
pi_110050214
quote:
4s.gif Op zondag 8 april 2012 09:08 schreef Lalin het volgende:
Je moet niet zeiken, maar je moet blij zijn dat je wat extra krijgt.
pi_110050650
quote:
waarom denk je dat dat zo is?
pi_110051035
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 10:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je moet niet zeiken, maar je moet blij zijn dat je wat extra krijgt.
Ik zeik niet, het is een feit waar ik geen probleem mee, en ook geen last van heb.

In mijn optiek zeiken de mensen die geen idee hebben van de feiten en vooral de realiteit. :)
pi_110051040
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:09 schreef Lalin het volgende:

[..]

Ik zeik niet, het is een feit waar ik geen probleem mee, en ook geen last van heb.

In mijn optiek zeiken de mensen die geen idee hebben van de feiten en vooral de realiteit. :)
Waarom zeur je dan dat je met de billen bloot moet?
pi_110051069
Ik zeur niet. :)
pi_110051076
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:11 schreef Lalin het volgende:
Ik zeur niet. :)
Toch wel.
pi_110051103
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Toch wel.
Probeer mij dan maar uit te leggen wat jij onder zeuren verstaat want ik begrijp je niet. :)
pi_110051126
quote:
Volledig terecht.
pi_110051130
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:14 schreef Lalin het volgende:

[..]

Probeer mij dan maar uit te leggen wat jij onder zeuren verstaat want ik begrijp je niet. :)
Die post van je over met de billen bloot.
pi_110051213
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die post van je over met de billen bloot.
Ik schrijf niet dat ik dat erg vind, ik vind dat normaal en het is een feit.

Jij leest dat ik zeur omdat je beeld van de zogenaamde uitkeringstrekker / bijstandstrekker of hoe men mensen ook categoriseert al vast staat.

Ik ben geen van allen.
pi_110051251
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:21 schreef Lalin het volgende:

[..]

Ik schrijf niet dat ik dat erg vind, ik vind dat normaal en het is een feit.

Jij leest dat ik zeur omdat je beeld van de zogenaamde uitkeringstrekker / bijstandstrekker of hoe men mensen ook categoriseert al vast staat.

Ik ben geen van allen.
Wat is dan het doel van die post?
  zondag 8 april 2012 @ 11:32:17 #27
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110051421
Wat ik op zich wel vreemd vind is dat ik op het plaatje in de openingspost best wel veel jonge stellen zie. Die moeten toch op een normale manier aan chartale middelen en dus spijs kunnen komen? :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110051493
Je vraagt erg veel geduld van mij. :)

Het doel van de post is een bijdrage leveren aan deze discussie.

Dat je niet zomaar iets extra's krijgt. Dat ze je doorlichten. Dat is prima.

Toch bestaat het beeld dat alleen zwaarlijvige, rokende, dikke auto's rijdende, zeurende mensen, die 'zogenaamd alles al hebben' bij deze instanties waaronder de voedselbank komen aankloppen.

Dit beeld is niet het juiste in mijn optiek.

Is dit duidelijk voor je? :)
pi_110051629
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik op zich wel vreemd vind is dat ik op het plaatje in de openingspost best wel veel jonge stellen zie. Die moeten toch op een normale manier aan chartale middelen en dus spijs kunnen komen? :{

Ik zie jonge mensen, geen stellen.
Ik zie vrijwilligers.
Geen rechthebbenden.

Zo zie je maar weer. ;)
pi_110051636
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:35 schreef Lalin het volgende:
Je vraagt erg veel geduld van mij. :)

Het doel van de post is een bijdrage leveren aan deze discussie.

Dat je niet zomaar iets extra's krijgt. Dat ze je doorlichten. Dat is prima.

Toch bestaat het beeld dat alleen zwaarlijvige, rokende, dikke auto's rijdende, zeurende mensen, die 'zogenaamd alles al hebben' bij deze instanties waaronder de voedselbank komen aankloppen.

Dit beeld is niet het juiste in mijn optiek.

Is dit duidelijk voor je? :)
Dat is al 300x gezegd, Nutteloze posting dus. En bank- en fiscale gegevens heeft verder niets te maken met roken, het rijden van een dikke auto en dik zijn.
pi_110051663
quote:
Zo zie je maar weer wat voor sukkels het zijn.
pi_110051673
trouwens is dat filmpje "met de auto naar de voedselbank" vakkundig weg gehaald?
kan die niet meer vinden
  zondag 8 april 2012 @ 11:43:09 #34
13462 BansheeBoy
pi_110051679
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef Lalin het volgende:

[..]

Ik zie jonge mensen, geen stellen.
Ik zie vrijwilligers.
Geen rechthebbenden.

Zo zie je maar weer. ;)
Je hebt gelijk, het hoeven geen stellen te zijn, maar ik zie aan beide kanten van de tafel jonge mensen staan. En logischerwijs denk ik dat aan de ene kant de vrijwilligers staan en aan de andere kant de "armen". :{

Ja.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_110051690
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is al 300x gezegd, Nutteloze posting dus. En bank- en fiscale gegevens heeft verder niets te maken met roken, het rijden van een dikke auto en dik zijn.
Het lijkt mij zinloos een post als nutteloos te bestempelen, jammer, zo ga je niet om met mensen. :)
  zondag 8 april 2012 @ 11:44:55 #36
13462 BansheeBoy
pi_110051721
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer wat voor sukkels het zijn.
Ik vind dat je moet inbinden. Je hebt een nogal arrogante, volle spaarrekening, manier van posten. Je geeft totaal geen blijk van medelijden of empathie met de mensen die alleen maar kunnen eten als ze spijs (en vleesnat) bij de voedselbank ophalen. :N

pi_110051754
trouwens die paupers moeten niet zo klagen:
http://www.hetkanwel.net/2011/08/05/eten-wat-de-afvalbak-schaft/

gisteren nog een filmpje gezien, twee goed verdienende jonge lui die gewoon super gezonde lekkere maaltijden uit het "afval" van de markt en supermarkten bij elkaar vinden.
Die deden het uit idealisme maar waarom kunnen anderen dat niet
pi_110051794
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind dat je moet inbinden. Je hebt een nogal arrogante, volle spaarrekening, manier van posten. Je geeft totaal geen blijk van medelijden of empathie met de mensen die alleen maar kunnen eten als ze spijs (en vleesnat) bij de voedselbank ophalen. :N

Het is gewoon debiel dat je met het ophalen van een gratis voedselpakket een parkeerboete van ¤ 80,00 "scoort". Parkeer dan gewoon ergens waar het wel mag (bv. bij de supermarkt) en koop van die 80 euro boodschappen.
  zondag 8 april 2012 @ 11:51:17 #39
13462 BansheeBoy
pi_110051864
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is gewoon debiel dat je met het ophalen van een gratis voedselpakket een parkeerboete van ¤ 80,00 "scoort". Parkeer dan gewoon ergens waar het wel mag (bv. bij de supermarkt) en koop van die 80 euro boodschappen.
Ja, dat kun je inderdaad denken, maar je kunt ook denken dat het zielig voor ze is. Maar toevallig zie ik je nooit in de zone van medelijden denken én posten. Nooit. :{

pi_110051933
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:46 schreef gehaktballetjes het volgende:
trouwens die paupers moeten niet zo klagen:
http://www.hetkanwel.net/2011/08/05/eten-wat-de-afvalbak-schaft/

gisteren nog een filmpje gezien, twee goed verdienende jonge lui die gewoon super gezonde lekkere maaltijden uit het "afval" van de markt en supermarkten bij elkaar vinden.
Die deden het uit idealisme maar waarom kunnen anderen dat niet
Ons konijn eet het groente-afval van de supermarkt. :)
pi_110051949
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 11:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het hoeven geen stellen te zijn, maar ik zie aan beide kanten van de tafel jonge mensen staan. En logischerwijs denk ik dat aan de ene kant de vrijwilligers staan en aan de andere kant de "armen". :{

Ja.

Ik vermoed, gezien de kleding en leeftijden, dat het gros van wat je daar ziet scholieren zijn die hun maatschappelijk stage lopen bij de voedselbank
pleased to meet you
pi_110052109
quote:
Misschien moet ze hun eisen wat laten varen.
Genoeg voedsel wat ze simpelweg niet accepteren als ik me niet vergis.
pi_110053317
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nog een keer dan maar, om überhaupt in aanmerking te komen voor zo'n voedselpakket zit je al op hun norm van 180 euro leefgeld plus wat er evt bijkomt aan partner en/of kinderen. En die 180 euro beginwaarde gaat dus uit van het Nibudbudget voor gezond voedsel voor een alleenstaande. Dus ja, in principe kan je die auto bij de supermarkt neerzetten, maar na het kopen van je voedsel heb je dus geen centjes meer over voor je wasmiddel, de diverse schoonmaakmiddelen, een flesje doucheschuim en shampoo en busje deodorant.

Wat debiel is dat jij en de vaste club anderen er weer automatisch van uitgaan dat diegene die daar met de auto komt niet alleen bijstandsgerechtigd is maar ook nog eens in zijn eigen dure auto voor komt rijden. Dat een boel klanten van de voedselbank gewoon werken en die auto daarvoor nodig hebben is blijkbaar onbegrijpelijk, en dat anderen de auto van een bekende/familie hebben geleend ook.
Verder: zie jij die kratten in de foto van de OP? Een zo'n krat is voor een persoon. Nou zou een van die kratten wel op de fiets te doen zijn, voor iemand die dat nog kan dan, maar twee of meer? Je denkt dat het wel mogelijk is dat de medewerkers daar even je spullen in de gaten houden terwijl jij op en neer fiets met veilige porties?
pleased to meet you
pi_110053779
Doen mensen ook wel aan persoonlijke oplossingen? Denk aan voedselvoorraden en financiële buffers, kaf van het koren scheiden van vaste lasten zoals onnodige abonnementen.

Ik ben voorstander van sociale vangneten, heb er zelf ook gebruik van gemaakt en krijg nog steeds huur en zorg toeslag.

En wat doen mensen om zich zelf financieel gezond te houden? Gewoon dingen over na te denken, en kan zo dingen gebeuren waardoor je financieel in de maand minder kunt hebben.
pi_110053880
helaas maar vaak waar:
-mensen in de bijstand hebben luxe gewoontes als roken
-(teveel) dure huisdieren
-teveel kinderen (gewoon niet neuken of doorneuken als je het niet kunt betalen)
-zijn lui.
-altijd smoesjes
pi_110053949
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:03 schreef gehaktballetjes het volgende:
helaas maar vaak waar:
-teveel kinderen (gewoon niet neuken of doorneuken als je het niet kunt betalen)
-zijn lui.
-altijd smoesjes
Het is niet politiek correct, maar ik ben het met je eens. ^O^
pi_110054154
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:03 schreef gehaktballetjes het volgende:
helaas maar vaak waar:
-zijn lui.
-altijd smoesjes
Klopt. En door voedsel gratis weg te geven doe je aan symptoombestrijding en los je het daadwerkelijke probleem niet op.
pi_110054347
Aan de ene kant vind ik het niet kunnen dat mensen op een voedselbank zijn aangewezen. Maar tegelijkertijd wil ik al die mensen ook wel eens kritisch tegen het licht houden. Wedden dat het barst van de lui die roken en allerlei dure producten kopen?
pi_110054371
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt. En door voedsel gratis weg te geven doe je aan symptoombestrijding en los je het daadwerkelijke probleem niet op.
zelfde reden waarom ontwikkelingshulp 1.0 niet werkt.
geef ze een bak geld en ze worden nog luier.
geef ze een lening en kennis en laat ze zelf verantwoordelijkheid nemen.
pi_110054418
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
Aan de ene kant vind ik het niet kunnen dat mensen op een voedselbank zijn aangewezen. Maar tegelijkertijd wil ik al die mensen ook wel eens kritisch tegen het licht houden. Wedden dat het barst van de lui die roken en allerlei dure producten kopen?
Correct.
pi_110054421
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
als je die docu's ook ziet dan zie ik nooit verstandige mensen die in de bijstand zitten (langdurig).
alleen maar zielige kneusjes met teveel zelfmedelijden die overal een excuus voor hebben.
wat het tuig niet snapt is dat ze 100 jaar geleden gewoon ergens op straat zouden sterven als ze zo zielig bleven doen.
pi_110054521
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef gehaktballetjes het volgende:
trouwens is dat filmpje "met de auto naar de voedselbank" vakkundig weg gehaald?
kan die niet meer vinden
Ik kan het ook niet meer vinden, misschien verwijdert om privacy-redenen? Die mevrouw in dat fimpje reed overigens in een oud koekblik, en dat kon ze betalen door haar jacht op internet naar (bijna) gratis huishoudelijke spullen. Jij noch ik zijn artsen en kunnen beoordelen of haar pleinvrees nu al dan niet nep is, maar jij gaat er zonder meer van uit dat het dat wel is. Ik ben niet zo aanmatigend om de diagnose van een arts zomaar weg te wuiven als zijnde onzin terwijl ik de persoon in kwestie alleen ken uit een filmpje van nog geen 5 minuten. Als haar pleinvrees wel echt is is het namelijk alleen maar goed dat zij die fobie via die auto kan openbreken, alternatieven zoals thuiszorg kosten de maatschappij veel meer. Maar laat me raden, fobieën zoals pleinvrees, smetvrees ed, dat is allemaal onzin, je doet maar gewoon normaal? Uitvindingen van de psychiaters/psychologen om meer geld te kunnen verdienen of zoiets?
pleased to meet you
pi_110054858
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:22 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

als je die docu's ook ziet dan zie ik nooit verstandige mensen die in de bijstand zitten (langdurig).
alleen maar zielige kneusjes met teveel zelfmedelijden die overal een excuus voor hebben.
wat het tuig niet snapt is dat ze 100 jaar geleden gewoon ergens op straat zouden sterven als ze zo zielig bleven doen.
Welk gedeelte van oudere werknemers die via arbeidsongeschiktheid in de (aanvullende) bijstand zitten begrijp je niet? En het gros van het 'tuig' snapt donders goed dat ze 100 jaar geleden gewoon ergens op straat waren gestorven, ze zijn niet allemaal achterlijk.
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 13:47:24 #54
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110055083
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Nog een keer dan maar, om überhaupt in aanmerking te komen voor zo'n voedselpakket zit je al op hun norm van 180 euro leefgeld plus wat er evt bijkomt aan partner en/of kinderen. En die 180 euro beginwaarde gaat dus uit van het Nibudbudget voor gezond voedsel voor een alleenstaande. Dus ja, in principe kan je die auto bij de supermarkt neerzetten, maar na het kopen van je voedsel heb je dus geen centjes meer over voor je wasmiddel, de diverse schoonmaakmiddelen, een flesje doucheschuim en shampoo en busje deodorant.

Wat debiel is dat jij en de vaste club anderen er weer automatisch van uitgaan dat diegene die daar met de auto komt niet alleen bijstandsgerechtigd is maar ook nog eens in zijn eigen dure auto voor komt rijden. Dat een boel klanten van de voedselbank gewoon werken en die auto daarvoor nodig hebben is blijkbaar onbegrijpelijk, en dat anderen de auto van een bekende/familie hebben geleend ook.
Verder: zie jij die kratten in de foto van de OP? Een zo'n krat is voor een persoon. Nou zou een van die kratten wel op de fiets te doen zijn, voor iemand die dat nog kan dan, maar twee of meer? Je denkt dat het wel mogelijk is dat de medewerkers daar even je spullen in de gaten houden terwijl jij op en neer fiets met veilige porties?
Dat jij er vanuit gaat dat alle voedselbank gebruikers keurig doorgelicht zijn/niet uit hun nek lullen...
Ach laat ook maar. Naïviteit valt niet tegen te vechten.

En dat Nibud weer :')
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_110055124
-unox soep
-ex crimineel
-c100 shoppen
-2 of 3x per week vlees en nog klagen :'0
-dure verpakte vleeswaren
-half bloed kindjes (ook lekker stereuotype0
-2 honden papagaai en konijn en jonge hondjes
-senseo apparaat
-wietplantage
-bende achter het huis
-geld afpakken van je eigen kids :')
-asbakken op tafel

http://www.pietervandenberg.net/documentaireskijken/?p=8121
pi_110055170
Als je met je auto naar de voedselbank kan, kan je ook met de auto naar een werkplek rijden. Geen enkele reden dat die vrouw dus in de bijstand zat.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2012 13:50:47 ]
pi_110055191
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 13:50 schreef Scorpie het volgende:
Als je met je auto naar de voedselbank kan, kan je ook met de auto naar een werkplek rijden. Geen enkele reden dat die vrouw dus in de bijstand zat.
ze had wellicht ook werk-vrees :')
pi_110055249
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:51 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

ze had wellicht ook werk-vrees :')
"Jaaaaaa ik kan echt niet werken hoor, dat trek ik niet! Echt niet! Krijg ik nu gratis geld? Ja? Mooi. Ik heb wel een auto nodig om bij de voedselbank te komen! "
  zondag 8 april 2012 @ 14:02:59 #59
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110055587
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:25 schreef moussie het volgende:

[..]

IJij noch ik zijn artsen en kunnen beoordelen of haar pleinvrees nu al dan niet nep is,
Jammer dat er op haar golden hyves account gewoon foto's stonden waar ze heerlijk aan het zonnen was met 1 van haar zoons. Gewoon open in de stad.
pi_110055642
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:02 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Jammer dat er op haar golden hyves account gewoon foto's stonden waar ze heerlijk aan het zonnen was met 1 van haar zoons. Gewoon open in de stad.
Op een terrasje, lekker winkelen, wat wil je nog meer _O_
pi_110055643
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:02 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

jezus...
golden hyves account is betaald iets of zo.
  zondag 8 april 2012 @ 14:07:15 #62
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110055744
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:04 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

jezus...
golden hyves account is betaald iets of zo.
uhuh, soms hoop ik dat het filmpje een uit de hand gelopen grap was.
pi_110055778
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:07 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

uhuh, soms hoop ik dat het filmpje een uit de hand gelopen grap was.
heb je haar hyves nog?
  zondag 8 april 2012 @ 14:11:24 #64
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110055908
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:48 schreef gehaktballetjes het volgende:
-unox soep
-ex crimineel
-c100 shoppen
-2 of 3x per week vlees en nog klagen :'0
-dure verpakte vleeswaren
-half bloed kindjes (ook lekker stereuotype0
-2 honden papagaai en konijn en jonge hondjes
-senseo apparaat
-wietplantage
-bende achter het huis
-geld afpakken van je eigen kids :')
-asbakken op tafel

http://www.pietervandenberg.net/documentaireskijken/?p=8121
Ja die heb ik gezien, waarom kunnen ze nooit eens iemand vinden voor deze docu's die het beeld van deze mensen niet verslechteren?
  zondag 8 april 2012 @ 14:16:03 #65
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110056066
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:08 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

heb je haar hyves nog?
Helaas, er liep een hele klb shitstorm erover toen het filmpje pas uitkwam, toen vonden ze marktplaats eisen van haar zus, ( een goed werkende wii wou ze) een gouden hyves en een plaatje met 1 van haar zoons achter tralies met de tekst: just like daddy :')

Ook kun je het filmpje wellicht nog vinden op een Chinese site want zelfs de chinezen hadden het erover :D
  zondag 8 april 2012 @ 14:17:36 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110056142
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:16 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Helaas, er liep een hele klb shitstorm erover toen het filmpje pas uitkwam, toen vonden ze marktplaats eisen van haar zus, ( een goed werkende wii wou ze) een gouden hyves en een plaatje met 1 van haar zoons achter tralies met de tekst: just like daddy :')

Ook kun je het filmpje wellicht nog vinden op een Chinese site want zelfs de chinezen hadden het erover :D
Oh ja, dat halfbloedje achter de tralies met Just Like Daddy herinner ik me nog na 3 jaar.
The End Times are wild
pi_110056222
quote:

[..]

godskolere.

nu nog ff wachten op moussie's redenen voor dat alles :')
  zondag 8 april 2012 @ 14:36:57 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110056896
quote:

[..]

In dit: Voedselbankpaupers die gewoon auto rijden... briljante topic vind je alles terug! En ik heb wederom moeten lachen!
The End Times are wild
pi_110057109
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:19 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

godskolere.

nu nog ff wachten op moussie's redenen voor dat alles :')
'Niets is wat het lijkt' ofzo zal haar verhaal wel zijn.
pi_110057804
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 13:50 schreef Scorpie het volgende:
Maar ze heeft pleinvrees, toch? Dan lijkt werken me een beetje moeilijk.
  zondag 8 april 2012 @ 15:04:03 #71
16715 Mylene
*schatje*
pi_110057953
Toni uit die documentaire met een huis vol huisdieren inclusief nest van pasgeboren honden puppies. Ook iemand die aan de deur was geweest die een ''mooi plaatje'' aanbood van wietplantage bij haar op zolder zodat ze uit de schulden zou komen. Natuurlijk hoor.
pi_110058072
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

In dit: Voedselbankpaupers die gewoon auto rijden... briljante topic vind je alles terug! En ik heb wederom moeten lachen!
jammer dat alle links dood zijn maar je stukje over het negrrkind met zijn jankbek was geniaal.
pi_110058091
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:11 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ja die heb ik gezien, waarom kunnen ze nooit eens iemand vinden voor deze docu's die het beeld van deze mensen niet verslechteren?
Het blikje unox komt gewoon van de voedselbank hoor. En ja, dat ene vrouwtje en dat stel, die hebben duidelijk verkeerde keuzen gemaakt in het verleden. Wat er precies is gebeurd weten we natuurlijk niet. Dat alleenstaande vrouwtje is duidelijk de snuggerste niet, die heeft moeite zonder aansturing structuur te geven aan haar leven .. als je niet de tijd neemt om haar dat te leren betalen de kinderen de prijs. Dat stel met de criminele vader, het ziet er idd erg tokkie uit met dat staartje en vest, en zij met haar haar peuk in de hand. Maar ja, ze heeft wel 17 jaar gewerkt, en ze zitten nog dieper in de shit omdat de vorige bewindvoerder er een potje van heeft gemaakt. Zie maar eens te stoppen met je verslaving als je keer op keer geconfronteerd wordt met weer een andere rekening die de bewindvoerder had moeten betalen maar niet heeft gedaan, zoals die 2900 euro huurschuld waardoor je mogelijk je huis uit wordt gezet. Dat is al zonder die stress niet makkelijk, dit soort toegiften maken het er niet makkelijker op. Dus tja, wat je dan ziet is dat er toch de financiële ruimte gemaakt wordt om die baal tabak en hulzen toch te kunnen kopen, al kan je dat eigenlijk van geen kant betalen. Wat het zo triest maakt is dat de kinderen nu al de dupe zijn van die verkeerde beslissingen in het verleden, wat het nog triester maakt is dat er mensen zijn die geen enkele boodschap hebben aan die kinderen en vinden dat de ouder(s) gerust nog verder gekort mogen worden en geen enkele hulp verdienen.

Over die oudere man met afgeladen fietstassen voor en achter kijkt men heen, die wordt niet opgemerkt, dat die auto waarin men rijdt idd geleend is en geen eigendom wordt ook genegeerd, en dat er helemaal geen kamerbrede LCD TV staat is vast de uitzondering op de 'regel'?
pleased to meet you
pi_110058416
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Het blikje unox komt gewoon van de voedselbank hoor. En ja, dat ene vrouwtje en dat stel, die hebben duidelijk verkeerde keuzen gemaakt in het verleden. Wat er precies is gebeurd weten we natuurlijk niet. Dat alleenstaande vrouwtje is duidelijk de snuggerste niet, die heeft moeite zonder aansturing structuur te geven aan haar leven .. als je niet de tijd neemt om haar dat te leren betalen de kinderen de prijs. Dat stel met de criminele vader, het ziet er idd erg tokkie uit met dat staartje en vest, en zij met haar haar peuk in de hand. Maar ja, ze heeft wel 17 jaar gewerkt, en ze zitten nog dieper in de shit omdat de vorige bewindvoerder er een potje van heeft gemaakt. Zie maar eens te stoppen met je verslaving als je keer op keer geconfronteerd wordt met weer een andere rekening die de bewindvoerder had moeten betalen maar niet heeft gedaan, zoals die 2900 euro huurschuld waardoor je mogelijk je huis uit wordt gezet. Dat is al zonder die stress niet makkelijk, dit soort toegiften maken het er niet makkelijker op. Dus tja, wat je dan ziet is dat er toch de financiële ruimte gemaakt wordt om die baal tabak en hulzen toch te kunnen kopen, al kan je dat eigenlijk van geen kant betalen. Wat het zo triest maakt is dat de kinderen nu al de dupe zijn van die verkeerde beslissingen in het verleden, wat het nog triester maakt is dat er mensen zijn die geen enkele boodschap hebben aan die kinderen en vinden dat de ouder(s) gerust nog verder gekort mogen worden en geen enkele hulp verdienen.

Over die oudere man met afgeladen fietstassen voor en achter kijkt men heen, die wordt niet opgemerkt, dat die auto waarin men rijdt idd geleend is en geen eigendom wordt ook genegeerd, en dat er helemaal geen kamerbrede LCD TV staat is vast de uitzondering op de 'regel'?
het blikje soep komt van de voedselbank... waar staat dat dan?
ze shopped bij de c1000, niet de goedkoopste super. Als je het zo schraal hebt ga je naar de lidl/aldi en de markt.

verkeerde keuzes, ja crimineel zijn en dus lui.

en uiteraard is het weer de schuld van de vorige bewindvoerder... roken en zielig zijn maar wel het geld van je kinderen afpakken :r Wat voor ouder ben je als je dat bij je kinderen doet, afpakken....

mensen geen boodschap aan die kinderen.
godverdomme zeg, ze stelen het geld van hun eigen kinderen en het is onze schuld.
echt waar jij bent geen haar beter dat je dergelijk gedrag al verdedigd en weer met je vingertje naar anderen wijst.
daarnaast is die vent zo lam dat die zijn eigen achtertuin niet kan opruimen?

en de auto geleend, ja weer parasiteren van anderen.
man met fietstassen was volgensmij de pater.

maar goed, jouw slag volk doet alles om elkaar te verdedigen om maar geen verantwoordelijkheid te nemen.
en het is idd erg voor de kinderen, het beste is om langdurige uitkeringstrekkers te steriliseren en de kinderen uit huis te plaatsen
  zondag 8 april 2012 @ 15:21:37 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110058582
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:16 schreef gehaktballetjes het volgende:

en het is idd erg voor de kinderen, het beste is om langdurige uitkeringstrekkers te steriliseren en de kinderen uit huis te plaatsen
Als ze zich laten steriliseren mogen wat mij betreft hun uitkeringen met 30% omhoog.Dan wordt het een aflopend probleem ipv een toenemend probleem.
The End Times are wild
  zondag 8 april 2012 @ 15:28:32 #76
16715 Mylene
*schatje*
pi_110058868
Die vrouw winkelde bij de Plus hoor, nog duurder dan AH volgens mij. Waarom niet Lidl of Aldi? Waar zou de Nibud hebben gewinkeld?
pi_110058949
quote:

[..]

Dan is zij bij deze mijn voordeel van de twijfel kwijt. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het gebruik van je auto verdient door met je zielige verhaal gratis spullen incluis vervoer tot aan de deur zit binnen te harken. Geen goed woord voor over hiervoor, door haar komen anderen die wel echt van de goedwillendheid van anderen afhankelijk in de problemen, want zij worden ook gewantrouwd.
pleased to meet you
pi_110058980
tja, je moet het ze natuurlijk niet moeilijk maken.
stel je voor dat ze ipv de hele dag voor de tv zitten 1 km verder moeten fietsen naar een budget supermarkt, of de markt.

of laat staan goedkoop koken.

walgelijk volk :r
  zondag 8 april 2012 @ 16:07:46 #79
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110060358
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:11 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Die wethouder ook man, wat een lul. :') De sterkte schouders dragen allang de zwaarste lasten. Tokkies moeten gewoon es leren nadenken over de gevolgen van neuken, snel trouwen, geld uitgeven etc. :W
pi_110060456
http://www.imdb.com/title/tt0387808/

het gevaar voor de samenleving.
en we beschermen die onrendabelen ook nog zo erg.
best dat ze verzorgd worden maar dan wel iets ervoor terug, sterilisatie of zo
pi_110061425
quote:
roken waar de kids bij zijn en die bende in huis...

tering..
pi_110061848
Tvp!
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_110062057
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:28 schreef Mylene het volgende:
Die vrouw winkelde bij de Plus hoor, nog duurder dan AH volgens mij. Waarom niet Lidl of Aldi? Waar zou de Nibud hebben gewinkeld?
Plus is idd duurder dan AH, kan ik bevestigen.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_110062110
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 16:51 schreef TripleS het volgende:
Tvp!
Doet je knopje "dit topic volgen" het niet of zo?
pi_110062324
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:16 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

het blikje soep komt van de voedselbank... waar staat dat dan?
ze shopped bij de c1000, niet de goedkoopste super. Als je het zo schraal hebt ga je naar de lidl/aldi en de markt.
Je moet eens wat zorgvuldiger kijken naar dat filmpje. Die mevrouw met dat blikje unox zie je geen boodschappen doen, dat is die andere. En die ruilt dus de zakken patat die zij van de voedselbank krijgt met de buurvrouw voor iets anders. En ja, blikken unox krijg je af en toe van de voedselbank, als ze tegen de THT aanlopen over er net overheen zijn.
Overigens verschillen de prijzen van de huismerken van een aantal producten, zoals bvb hagelslag, pindakaas, melk ed in de wat duurdere supermarkten maar amper van die bij de Aldi, soms is de 'gewone' supermarkt zelfs goedkoper.

quote:
verkeerde keuzes, ja crimineel zijn en dus lui.
Criminelen en lui? Je dacht dat het allemaal vanzelf aan komt vliegen of zo, ze hoeven er helemaal niets voor te doen? Ze zijn verkeerd bezig, dat wel ja, maar ze zijn niet per definitie lui.

quote:
en uiteraard is het weer de schuld van de vorige bewindvoerder... roken en zielig zijn maar wel het geld van je kinderen afpakken :r Wat voor ouder ben je als je dat bij je kinderen doet, afpakken....
Je hebt echt niet goed gekeken hé? Dat ze in eerste instantie in de schuld zijn geraakt is inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid, maar omdat die bewindvoerder er een potje van heeft gemaakt zitten ze nog dieper en langer in de ellende. Daarbovenop is zij ook nog eens haar baantje van 17 jaar kwijt. En ja, het is triest dat zij rookt en het geld van die kinderen afpakt, je zou haar bij haar nekvel willen pakken en door elkaar willen schudden daarvoor, aan de andere kant kan ik wel begrijpen dat stoppen met roken in een stress-situatie verschrikkelijk moeilijk is.

quote:
mensen geen boodschap aan die kinderen.
godverdomme zeg, ze stelen het geld van hun eigen kinderen en het is onze schuld.
Tja, erg tactisch is het zeker niet, eerst geld geven dat je niet kan missen en dan weer afpakken, dat had je anders kunnen doen. Bottomline is dat er geen geld is voor een verjaardagscadeau, en of dat er wel zou zijn als moeders wel stopt met roken is nog maar de vraag.

quote:
echt waar jij bent geen haar beter dat je dergelijk gedrag al verdedigd en weer met je vingertje naar anderen wijst.
Ik maak alleen attent op stukken informatie die jij blijkbaar gemist hebt, zoals volgende bvb die heb je ook compleet gemist

quote:
daarnaast is die vent zo lam dat die zijn eigen achtertuin niet kan opruimen?
Nee, die vent verdient bij door fietsen op te knappen en oud ijzer te verzamelen. Hij doet er dus alles aan om zijn situatie te verbeteren. Dat hij bij kan verdienen betekent overigens dat het gezin niet in de bijstand zit, daarin moet je bijverdienste namelijk opgeven en die worden afgetrokken van je uitkering.

quote:
en de auto geleend, ja weer parasiteren van anderen.
Yeah right, dat moet die maar op de fiets doen hé. Dat dat niet lukt met wat je hem daar ziet vervoeren, daarvoor hoef je geen Einstein te zijn. Maar ja, auto lenen mag dus niet want dat is parasiteren, fietsen opknappen voor de verkoop ook niet, want die tuin moet opgeruimd .. wat mag dan wel? Na je dagelijkse rondje banenjacht gaat die maar op de bank zitten uit zijn neus peuteren, om dan te horen te krijgen dat die lui is en niets doet om zijn situatie te verbeteren? Your damned if you do and you're damned if you don't, daar komt het bij jou gewoon op neer.

quote:
man met fietstassen was volgensmij de pater.
Nope, ik heb het over die oude man met zijn fiets tegen de muur voor de voedselbank, met twee afgeladen fietstassen achterop en een grote boodschappentas aan het stuur. Dat is dan zo te zien iemand die niet kan of wil 'parasiteren' door een auto te lenen. Het is voor hem te hopen dat die ook deze keer veilig thuis komt, je boodschappen op deze manier vervoeren wordt namelijk linker naarmate je ouder wordt.

quote:
maar goed, jouw slag volk doet alles om elkaar te verdedigen om maar geen verantwoordelijkheid te nemen.
Mijn slag volk nog wel. Zit je nou te zwijmelen van je eigen retoriek of zo?
Ik loop niet bij de voedselbank, en mocht ik er toch ooit eens belanden dan is dat niet door slechte keuzes maar door ziekte en de onkosten die dat met zich meebrengt. Ondertussen ben ik niet te lui om te werken, in tegendeel, ik werk. Ik doe al jaren zo ongeveer hetzelfde als de mensen bij Teletekst, maar dan voor de lokale zender. Bij de teletekst heb je een hele betaalde crew, wij doen het lokale nieuws en zo, onbetaald en nu met z'n tweeën, nadat ik het een geruime periode alleen heb gedaan. En zelfs in die periode dat ik het alleen deed, bijna 1 jaar lang, en al voelde ik me nog zo beroerd, er stond iedere dag vers nieuws in het krantje. En dan wil jij mij vertellen dat ik geen verantwoordelijkheidsgevoel heb? Mafkees met vooroordelen, en geen last van de realiteit, zo zou ik 'jouw slag volk' willen omschrijven.

quote:
Lol, heb jij daar lang over nagedacht? Denk het niet want alleen een imbeciel kan zoiets bedenken als 'oplossing'. Zo had je in mijn geval een 50+ gesteriliseerd, je had mijn kinderen het extra trauma van een uithuisplaatsing bezorgt, en ik heb nog steeds kanker en-nog-wat en kom niet aan de bak. Hoe jaag je jezelf op kosten dus. Maar ja, had ik maar geen kanker moeten krijgen toch, heb ik vast aan mezelf te danken of zo, kom op, geef er een spin aan, dat lukt je vast wel ;)
pleased to meet you
  zondag 8 april 2012 @ 17:39:48 #87
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110063268
Die vrouw in de eerste aflevering, zit zelfs nog op de fiets te roken
_O-
Are you nuts??
pi_110063322
Moussie, hoezo kom je door je ziekte niet aan werk?
Je hoeft je ziekte niet te melden, of je zit graag thuis dan meldt je alles wat ervoor kan zorgen dat je niet aan de bak komt.
  zondag 8 april 2012 @ 17:57:05 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110063751
Wat heerlijk om het plebs lekker te bashen, ooit gedacht dat mensen in documentaires juist daarvoor uitgelicht worden, saaie boel anders huh
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 8 april 2012 @ 18:01:51 #90
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110063913
Over een tijdje krijgen we hele andere beelden te zien, geen tokkies maar welopgevoede, niet-rokende mensen in een schoon huis , en dan?

Dat zit er aan te komen nu er in deze crisistijd geen banen meer zijn , al helemaal niet meer met vast contract en de WW verkort zal worden naar 1 jaar.

Ik ben benieuwd
pi_110064176
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 17:57 schreef Re het volgende:
Wat heerlijk om het plebs lekker te bashen, ooit gedacht dat mensen in documentaires juist daarvoor uitgelicht worden, saaie boel anders huh
daarom is de docu van peggy ook offline gehaald zeker.

het zijn vooral "linkse" programmamakers en zenders die die meuk uitzenden
pi_110064237
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 18:01 schreef Flow3r het volgende:
Over een tijdje krijgen we hele andere beelden te zien, geen tokkies maar welopgevoede, niet-rokende mensen in een schoon huis , en dan?

Dat zit er aan te komen nu er in deze crisistijd geen banen meer zijn , al helemaal niet meer met vast contract en de WW verkort zal worden naar 1 jaar.

Ik ben benieuwd
Ik vind het vrij onbehoorlijk dat de media wat dat betreft de stereotypische Tokkie telkens maar weer in de schijnwerper zet.
Het beantwoord weer aan alle vooroordelen.
pi_110064308
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 17:41 schreef klipper het volgende:
Moussie, hoezo kom je door je ziekte niet aan werk?
Je hoeft je ziekte niet te melden, of je zit graag thuis dan meldt je alles wat ervoor kan zorgen dat je niet aan de bak komt.
Ik heb allang verteld dat ik kanker had en er een arbeidshandicap aan over heb gehouden. Daarnaast ben ik bijna 60, dus dat maakt het zelfs zonder gezondheidsproblemen al een stuk moeilijker om opnieuw aan de bak te komen met minder dan een academische of soortgelijke hoge opleiding/ervaring.

En nee, hier op het froum ben ik niet verplicht om het te melden, maar aan de mogelijke werkgever moet ik dat wel. Daarover liegen is namelijk niet verstandig, want als het misgaat, en die kans daarop is groot als ik probeer te werken in een 'normaal' tempo, ben ik dubbelop de pineut. Dan ben ik niet alleen permanent volledig gehandicapt en cq afhankelijk van thuishulp, maar heb ook geen recht op de normale uitkeringen voor zo'n situatie.

Maar ja, ik ga overmorgen wel solliciteren, en dan vermeld ik mijn 'excuses om op de bank te kunnen blijven hangen', zoals mijn leeftijd en gezondheidstoestand niet, wordt ik zowaar uitgenodigd op gesprek. Wat denk jij dat er gebeurd als ze me zien en van mijn arbeidshandicap horen? Juist ja, ze kijken mij boos aan en vragen waarom ik hun dure tijd zit te verspillen.
pleased to meet you
  zondag 8 april 2012 @ 18:15:46 #94
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110064310
Zodra de dikke VVD-er na een jaar werkloosheid aan moet kloppen bij de bijstand zullen we grote veranderingen mee gaan maken ~O>
pi_110064380
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb allang verteld dat ik kanker had en er een arbeidshandicap aan over heb gehouden. Daarnaast ben ik bijna 60, dus dat maakt het zelfs zonder gezondheidsproblemen al een stuk moeilijker om opnieuw aan de bak te komen met minder dan een academische of soortgelijke hoge opleiding/ervaring.

En nee, hier op het froum ben ik niet verplicht om het te melden, maar aan de mogelijke werkgever moet ik dat wel. Daarover liegen is namelijk niet verstandig, want als het misgaat, en die kans daarop is groot als ik probeer te werken in een 'normaal' tempo, ben ik dubbelop de pineut. Dan ben ik niet alleen permanent volledig gehandicapt en cq afhankelijk van thuishulp, maar heb ook geen recht op de normale uitkeringen voor zo'n situatie.

Maar ja, ik ga overmorgen wel solliciteren, en dan vermeld ik mijn 'excuses om op de bank te kunnen blijven hangen', zoals mijn leeftijd en gezondheidstoestand niet, wordt ik zowaar uitgenodigd op gesprek. Wat denk jij dat er gebeurd als ze me zien en van mijn arbeidshandicap horen? Juist ja, ze kijken mij boos aan en vragen waarom ik hun dure tijd zit te verspillen.
je kunt ook vanuit huis callcenter werk doen.
desnoods voor een sexlijn, dat betaald zelfs redelijk goed en kun je zelf je uren bepalen.
  zondag 8 april 2012 @ 18:18:36 #96
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110064399
Er is in deze tijd niet eens genoeg werk, zelfs de Polen zitten zonder, overal gaan bedrijven over de kop, niemand krijgt nog een vast contract, dus wat een flauwekul allemaal om te zeuren tegen iemand die nota bene ziek is en bijstand ontvangt :')

Maybe you're next ~O>
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 18:23:58 #97
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110064561
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 18:18 schreef Flow3r het volgende:
Er is in deze tijd niet eens genoeg werk, zelfs de Polen zitten zonder, overal gaan bedrijven over de kop, niemand krijgt nog een vast contract, dus wat een flauwekul allemaal om te zeuren tegen iemand die nota bene ziek is en bijstand ontvangt :')

Maybe you're next ~O>
Als je met een handicap in de bijstand zit dan kan je vragen om vrijstelling van de arbeidsplicht en als je handicap significant is dan kan die steeds verlengd worden.

Daarnaast gaat het steeds over mensen die bijstand die naar de voedselbank gaan, maar hoe zit dat dan met mensen die alleen AOW ontvangen, WIA/Wajong? Of mensen die werken tegen minimumloon? Compleet gebrek aan overzicht qua gegevens.
pi_110064596
quote:

Maybe you're next ~O>
deze situatie was niet altijd zo.

de bijstand is een goed iets maar het word misbruikt door een te grote groep en mensen worden makkelijk met het handje ophouden.

Ook is het wel typisch dat zo'n grote groep bijstandtrekkers aan het "stereotype" beeld voldoen.
ik vind dat je best mensen mag verplichten tot het werken, geen kut excuses.
bovendien mag het nog vervelender worden om in de bijstand te zitten.
bijvoorbeeld geen geld meer voor voedsel maar sochtens, smiddags en savonds je melden bij een gaarkeuken voor een paar gezonde maaltijden.
pi_110065164
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:18 schreef gehaktballetjes het volgende:
je kunt ook vanuit huis callcenter werk doen.
desnoods voor een sexlijn, dat betaald zelfs redelijk goed en kun je zelf je uren bepalen.
Even afgezien van dat het me dat voor de borst stoot, niet vanuit moraliserend oogpunt maar omdat ik mannen toch liever graag anders wil zien dan met de cynische kijk die voor dat werk nodig is, zielige stumperds die je kan melken omdat ze achter hun lul aanlopen .. maar ik heb mijn leven lang al last van mijn longen, kinkhoest gehad als kind en niet onbeschadigd doorheen gekomen. Zo'n hoestbui terwijl die kerel net zit klaar te komen, tja ..
Aan een andere kant zou ik wel willen dat ik daar niet door gehindert werd, die hoestbuien, ergens best wel hilarisch, zo'n lul die zich af zit te trekken op de zwoele stem van wat zijn oma had kunnen zijn.
pleased to meet you
pi_110066964
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als je met een handicap in de bijstand zit dan kan je vragen om vrijstelling van de arbeidsplicht en als je handicap significant is dan kan die steeds verlengd worden.
Klopt. Daarvoor wordt je gekeurd door een onafhankelijke arts. Misschien moet ik erbij zeggen dat dat in mijn gemeente zo is, al jaren, net zoals de 'tegenprestatie' voor je uitkering?

quote:
Daarnaast gaat het steeds over mensen die bijstand die naar de voedselbank gaan, maar hoe zit dat dan met mensen die alleen AOW ontvangen, WIA/Wajong? Of mensen die werken tegen minimumloon? Compleet gebrek aan overzicht qua gegevens.
Wat je in die fimpjes ziet zijn dan ook lang niet allemaal bijstandsgerechtigden. Die ex-crimineel bvb met rokende vrouw, die verdient erbij met fietsen opknappen en oud ijzer verkopen. Dat kon die waarschijnlijk alleen maar doen omdat zijn vrouw werkt, al 17 jaar. Dat kan die niet meer doen als het gezin terug moet vallen op de bijstand omdat zij haar baan kwijt is.
Die andere paardestaart in de eerste aflevering van 'Op zwart zaad' (de rest heb ik niet gezien), die zitten ook niet in de bijstand, anders gaat zij hem niet vertellen dat zij nog geld van hem moet krijgen om het ziekenfonds te kunnen betalen en gaat de 'winst' uit het avontuur marktkoopman niet in de casette. Ik vermoed dat hij dankzij de knie gedeeltelijk arbeidsongeschikt is en daarvoor een uitkering ontvangt, en zij met haar psychose (waarvoor zij medicatie krijgt dus het is vermoedelijk echt) in de Wajong zit.

Wat een reclame voor Stivoro trouwens, die aflevering. Dat die twee gestimuleerd moeten worden te stoppen met roken staat mi als een paal boven water, en dat het verstandig is dat een van die twee er een knoop in laat leggen ook. Voor de rest zie ik als huis-tuin-en-keuken psycholoog bij dat stel een soort verslaving aan een crisistoestand .. de adrenaline als het water je aan de lippen staat, de euforie van de overwinning als je de betalingsafspraak binnen hebt en de druk heel even van de ketel is .. maar de volgende adrenalinekick staat al weer op stapel want hij moet nog die 30 euro ophoesten ..
pleased to meet you
  zondag 8 april 2012 @ 20:25:46 #101
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_110069464
En nog een parkeerboete krijgen ook :')
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 20:33:41 #102
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110069888
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 19:30 schreef moussie het volgende:
Klopt. Daarvoor wordt je gekeurd door een onafhankelijke arts. Misschien moet ik erbij zeggen dat dat in mijn gemeente zo is, al jaren, net zoals de 'tegenprestatie' voor je uitkering?
Nou als die arts zegt dat het niet gaat dan gaat het niet. Anders kan men best die tegenprestatie doen.
pi_110070340
quote:

Maybe you're next ~O>
Ik heb 4 maanden geleden nog een vast contract gekregen.
  zondag 8 april 2012 @ 20:54:21 #104
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110071078
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 20:25 schreef ouderejongere het volgende:
En nog een parkeerboete krijgen ook :')
Omgekeerde wereld.
Als je geld hebt om een auto te onderhouden, heb je ook genoeg geld voor eten
En auto is geen eerste levens behoefte
Are you nuts??
pi_110071758
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 20:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb 4 maanden geleden nog een vast contract gekregen.
Alsof een vast contract nog wat waard is tegenwoordig lol. Ik heb er laatst 1 geweigerd trouwens. Het bedrag stond me niet aan.
  zondag 8 april 2012 @ 21:16:47 #106
13462 BansheeBoy
pi_110072317
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 20:54 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Omgekeerde wereld.
Als je geld hebt om een auto te onderhouden, heb je ook genoeg geld voor eten
En auto is geen eerste levens behoefte
Werk zoeken, sollicitaties... :{

Een auto kan helpen om geen behoeftige van de bijstand te blijven. :{

zondag 8 april 2012 @ 21:19:42 #107
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110072496
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Een fiets ook.
  zondag 8 april 2012 @ 21:20:45 #108
13462 BansheeBoy
pi_110072566
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Een fiets ook.
Als ze die fiets verkopen kunnen ze 2 weken hachee eten. :{

zondag 8 april 2012 @ 21:22:13 #109
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110072654
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Verkopen ze die auto kunnen ze grond huren voor zo'n tuintje en een fiets kopen *O*
  zondag 8 april 2012 @ 21:23:29 #110
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110072742
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bij bepaalde banen kan me voorstellen, dat een auto handig is.
Maarre, een auto zien alss eerste levens behoefte gaat me toch iets te ver. En als je in de bijstand toch een auto kunt betalen, dan lijkt me dat een mooie bezuinigings post. Want dan kan er blijkbaar nog iets van af :)
Are you nuts??
  Moderator zondag 8 april 2012 @ 21:23:55 #111
249559 crew  Lavenderr
pi_110072766
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat is dat voor groente bij die hachee? Lijkt wel augurk, maar dat zal wel niet he?
O sorry on topic .
  zondag 8 april 2012 @ 21:24:12 #112
13462 BansheeBoy
pi_110072789
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:22 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Verkopen ze die auto kunnen ze grond huren voor zo'n tuintje en een fiets kopen *O*
Waar ze vervolgens niet meer naar toe kunnen zonder auto en geen hachee kunnen eten omdat de fiets verkocht is. :')

En als ze naar de voedselbank gaan zal het vermoedelijk een auto zijn van rond de 500 euro. Dat is 3 maanden huur van zo'n tuintje. En daarna? :D

zondag 8 april 2012 @ 21:24:29 #113
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110072800
Augurk is te duur :)
Are you nuts??
  zondag 8 april 2012 @ 21:26:00 #114
13462 BansheeBoy
pi_110072902
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:23 schreef whosvegas het volgende:
Bij bepaalde banen kan me voorstellen, dat een auto handig is.
Een auto vergroot de kansen om uit de bijstand te geraken. Feit. :{

Random zin: De winterschilder maakt van u huis weer een klein paleisje.

zondag 8 april 2012 @ 21:27:32 #115
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110073010
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waar ze vervolgens niet meer naar toe kunnen zonder auto en geen hachee kunnen eten omdat de fiets verkocht is. :')

En als ze naar de voedselbank gaan zal het vermoedelijk een auto zijn van rond de 500 euro. Dat is 3 maanden huur van zo'n tuintje. En daarna? :D

Mensen die in de bijstand zitten een auto hebben, hele dag roken en een duur mobiele telefoon abo hebben, die bij de voedselbank aankloppen, hebben duidelijk hun prioriteiten verkeerd liggen.
Are you nuts??
  zondag 8 april 2012 @ 21:28:22 #116
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110073071
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoezo? Je kunt in Nederland bijna overal komen zonder auto? Er zijn genoeg mensen zonder rijbewijs die prima een baan kunnen vinden.
  zondag 8 april 2012 @ 21:28:55 #117
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110073105
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Random zin: De winterschilder maakt van u huis weer een klein paleisje.

In de bijstand is een auto totale luxe
Die koop je maar als je een baan hebt
Are you nuts??
  zondag 8 april 2012 @ 21:29:59 #118
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110073181
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Hoezo? Je kunt in Nederland bijna overal komen zonder auto? Er zijn genoeg mensen zonder rijbewijs die prima een baan kunnen vinden.
Inderdaad *O*
Ik heb ook geen auto en maar 3 maandjes, sinds mijn 25e zonder werk gezeten
Are you nuts??
  zondag 8 april 2012 @ 21:30:31 #119
13462 BansheeBoy
pi_110073211
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:27 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Mensen die in de bijstand zitten een auto hebben, hele dag roken en een duur mobiele telefoon abo hebben, die bij de voedselbank aankloppen, hebben duidelijk hun prioriteiten verkeerd liggen.
Je chargeert bewust, want zulke uitzonderingen mogen onmogelijk het beeld vormen van de mensen die in de bijstand terecht zijn gekomen. Door ziekte, ontslag of moord. :{

zondag 8 april 2012 @ 21:31:18 #120
13462 BansheeBoy
pi_110073258
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ja, het openbaar vervoer is gratis. Doei. :)

Het is niet zo dat ze uit de bijstand geraken als ze de auto verkopen. Dus wat is je punt?

zondag 8 april 2012 @ 21:31:55 #121
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110073297
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, het openbaar vervoer is gratis. Doei. :)

Het is niet zo dat ze uit de bijstand geraken als ze de auto verkopen. Dus wat is je punt?

Een auto is nog altijd duurder :)
Are you nuts??
  zondag 8 april 2012 @ 21:33:11 #122
13462 BansheeBoy
pi_110073375
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:31 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Een auto is nog altijd duurder :)
Ok, verkoop die goedkope auto. Ben je dan ineens uit de bijstand? :')

zondag 8 april 2012 @ 21:35:39 #123
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110073513
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je chargeert bewust, want zulke uitzonderingen mogen onmogelijk het beeld vormen van de mensen die in de bijstand terecht zijn gekomen. Door ziekte, ontslag of moord. :{

Ok daar heb je gelijk in, bovenstaand is idd zwart wit gesteld. Maar als ik sommige bijstanders op tv zie, zitten ze altijd te klagen over hoe slecht ze het hebben, en ondertussen de ene peuk naar de andere opsteken.
Maar er zullen zeker mensen (denk de meeste) zijn, die het echt nodig hebben
Are you nuts??
  zondag 8 april 2012 @ 21:35:52 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110073535
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, maar wel minder afhankelijk van de voedselbank!
The End Times are wild
pi_110073605
Hoeveel 'klanten' komen met de auto?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 8 april 2012 @ 21:37:29 #126
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110073625
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

de huur van het tuintje is 180 per jaar ofzo en een fiets is 50 euro, gratis als je een alleenstaande moeder bent.

Met de fiets kom je overal als je maar wil; trappen Onlangs nog moest ik op een koude zondag 1 uur fietsen naar mijn werk ( 6:15 vertrekken) omdat ik te snel werk had geaccepteerd zonder te kijken of ik er wel kon komen :').
  zondag 8 april 2012 @ 21:37:34 #127
13462 BansheeBoy
pi_110073630
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:35 schreef LXIV het volgende:
Nee, maar wel minder afhankelijk van de voedselbank!
Ja, want je moet er nu lopend naar toe. :')

Come on. :D

Armoedzaaiers rijden niet in een Lexus , Mercedes of mooie Hyundai i40 CW. Ze rijden in hele goedkope auto's die ze net kunnen betalen...

zondag 8 april 2012 @ 21:38:09 #128
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110073669
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar je hebt wel wat meer geld voor eten, als je dan ook nog geen mobiele telefoon hebt, met super snel internet, heb je nog meer geld voor eten. :)
Are you nuts??
  zondag 8 april 2012 @ 21:40:11 #129
13462 BansheeBoy
pi_110073772
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:38 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Maar je hebt wel wat meer geld voor eten, als je dan ook nog geen mobiele telefoon hebt, met super snel internet, heb je nog meer geld voor eten. :)
En de bijstand? Zit je daar dan niet meer in? Want dat is gemeenschapsgeld, daar mag je je druk om maken. De voedselbank daarentegen is een particulier initiatief waar de belastingbetaler niets van merkt... :{

Random zin: Lassie heeft de Schotse Collie tot een bekend hondenras gemaakt.

zondag 8 april 2012 @ 21:40:45 #130
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110073807
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, want je moet er nu lopend naar toe. :')

Come on. :D

Armoedzaaiers rijden niet in een Lexus , Mercedes of mooie Hyundai i40 CW. Ze rijden in hele goedkope auto's die ze net kunnen betalen...

Maar wat moet een bijstand gerechtige met een auto?
Zodat hij/zij naar de voedselbank kan met de auto, als het regent?
Are you nuts??
pi_110073850
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En de bijstand? Zit je daar dan niet meer in? Want dat is gemeenschapsgeld, daar mag je je druk om maken. De voedselbank is een particulier initiatief waar de belastingbetaler niets van merkt... :{

Random zin: Lassie heeft de Schotse Collie tot een bekend hondenras gemaakt.

Je lost er geen problemen mee op (problemen waar de belastingbetaler wel last van heeft). Het is slechts symptoombestrijding.
  zondag 8 april 2012 @ 21:41:39 #132
13462 BansheeBoy
pi_110073865
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:40 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Maar wat moet een bijstand gerechtige met een auto?
Zodat hij/zij naar de voedselbank kan met de auto, als het regent?
Het kan hem of haar helpen uit de bijstand te geraken. Daar hebben we allemaal profijt van. :{

zondag 8 april 2012 @ 21:42:03 #133
13462 BansheeBoy
pi_110073888
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je lost er geen problemen mee op (problemen waar de belastingbetaler wel last van heeft). Het is slechts symptoombestrijding.
Klopt, auto of niet. :{

zondag 8 april 2012 @ 21:42:55 #134
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110073938
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het kan hem of haar helpen uit de bijstand te geraken. Daar hebben we allemaal profijt van. :{

Als of je geen baan kunt vinden zonder auto

Random zin: Een random zin :)
Are you nuts??
  Moderator zondag 8 april 2012 @ 21:45:43 #135
249559 crew  Lavenderr
pi_110074071
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Moord? Dan heb je geen bijstand meer nodig hoor :N
  zondag 8 april 2012 @ 21:47:32 #136
13462 BansheeBoy
pi_110074155
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:42 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Als of je geen baan kunt vinden zonder auto
Jawel hoor, maar het vergroot je kansen op de arbeidsmarkt. Daar hoeven we niet eens over in discussie te gaan. Dat is gewoon een feit. Het vergroot je kansen. :{

Random woord: boetseerklei

zondag 8 april 2012 @ 21:52:29 #137
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110074427
Ok, dat ben ik met je eens, het vergroot je kansen.
Maar ik blijf er bij dat een auto voor een bijstand gerechtige, overbodige luxe is, die niet nodig is
Are you nuts??
  zondag 8 april 2012 @ 21:57:11 #138
13462 BansheeBoy
pi_110074701
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:52 schreef whosvegas het volgende:
Maar ik blijf er bij dat een auto voor een bijstand gerechtige, overbodige luxe is, die niet nodig is
Ik heb liever dat ze er uit komen. Zonder auto is de kans groter dan ze er in blijven. Het is wat mij betreft wel een luxe als ze een dure Lexus of Hyundai i40 CW rijden. Maar een Opel Corsa met een dagwaarde van 500 euro en lage wegenbelasting. Daar zal ik niet over klagen... :{

pi_110076015
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 21:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb liever dat ze er uit komen. Zonder auto is de kans groter dan ze er in blijven. Het is wat mij betreft wel een luxe als ze een dure Lexus of Hyundai i40 CW rijden. Maar een Opel Corsa met een dagwaarde van 500 euro en lage wegenbelasting. Daar zal ik niet over klagen... :{

Bullshit. Eten = 1e levensbehoefte. Auto = luxe. Klaar.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110076236
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:52 schreef whosvegas het volgende:
Het is in elk geval iets waar de belastingbetaler niet voor op zou moeten draaien. Voor eten overigens ook niet.
pi_110076508
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:44 schreef moussie het volgende:
:') :') :')

Ja lieve kijkbuiskinderen: het staat er echt... je moet een auto hebben omdat je anders je voedselbankkrat niet veilig thuis kan brengen :D :D 8)7 8)7
  zondag 8 april 2012 @ 22:28:37 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110076615
Maar, als wij (betaalde) boodschappen doen bij de AH, dan nemen wij ook gewoon alles mee op de fiets. In de fietstassen. En als we echt veel hebben, dan gooi ik het in de fietskar.
The End Times are wild
  zondag 8 april 2012 @ 22:28:49 #143
13462 BansheeBoy
pi_110076631
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Bullshit. Eten = 1e levensbehoefte. Auto = luxe. Klaar.
Ik wil ze er toch graag uit hebben. :{

zondag 8 april 2012 @ 22:30:15 #144
13462 BansheeBoy
pi_110076726
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:28 schreef LXIV het volgende:
Maar, als wij (betaalde) boodschappen doen bij de AH, dan nemen wij ook gewoon alles mee op de fiets. In de fietstassen. En als we echt veel hebben, dan gooi ik het in de fietskar.
Jij hebt een fietskar. Ben je bejaard? :?

zondag 8 april 2012 @ 22:31:15 #145
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110076788
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 22:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik wil ze er toch graag uit hebben. :{

Jeetje je doet alsof het onmogelijk is om zonder auto uit de bijstand te komen.
  zondag 8 april 2012 @ 22:31:58 #146
13462 BansheeBoy
pi_110076831
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:31 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Jeetje je doet alsof het onmogelijk is om zonder auto uit de bijstand te komen.
Het helpt ze. Klaar. :{

zondag 8 april 2012 @ 22:34:25 #147
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110076954
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 22:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het helpt ze. Klaar. :{

Nou deze luxe valt in de categorie hulp die ik ze niet wil geven. Een fiets kunnen ze krijgen.
pi_110077052
Volgens mij gaat het er niet om dat ze een auto krijgen, maar dat ze hun huidige auto kunnen behouden terwijl dat als luxe wordt gezien.
pi_110077120
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2012 22:36 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij gaat het er niet om dat ze een auto krijgen, maar dat ze hun huidige auto kunnen behouden terwijl dat als luxe wordt gezien.
Goh, wat ben je wakker vandaag....
  zondag 8 april 2012 @ 22:37:53 #150
13462 BansheeBoy
pi_110077168
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2012 22:36 schreef Specularium het volgende:
Ik zie het als investering. Het helpt hun werk te vinden en dus uit de bijstand te komen. Die bijstand wordt betaald uit gemeenschapsgeld. En het is niet zo als ze de auto dumpen of verkopen ze ineens aan het werk zijn. Vermoedelijk betalen ze er schulden mee of kunnen ze wat luxer eten. En dat is allemaal van tijdelijke aard. :{

pi_110077570
quote:
10s.gif Op zondag 8 april 2012 22:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

:') :') :')

Ja lieve kijkbuiskinderen: het staat er echt... je moet een auto hebben omdat je anders je voedselbankkrat niet veilig thuis kan brengen :D :D 8)7 8)7
Zie hier de doorkijk van iemand met x-ray vision .. wie in een auto rijdt is ook de eigenaar, dat spreekt vanzelf.

En ja, met zo'n weekpakket voor meerdere personen op de fiets, daarvoor leen je een auto als het even kan, overvolle fietstassen achterop en een boodschappentas aan het stuur is niet echt wat je veilig noemt.
pleased to meet you
  zondag 8 april 2012 @ 22:46:44 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110077668
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Zie hier de doorkijk van iemand met x-ray vision .. wie in een auto rijdt is ook de eigenaar, dat spreekt vanzelf.

En ja, met zo'n weekpakket voor meerdere personen op de fiets, daarvoor leen je een auto als het even kan, overvolle fietstassen achterop en een boodschappentas aan het stuur is niet echt wat je veilig noemt.
2 volle fietstassen, 2 kleine kinderen voor en achter, drie tassen aan het stuur. Geen probleem.

Als het moet neem ik nog 2 kinderen extra en 2 kratten bier mee. Op de fiets.
The End Times are wild
  zondag 8 april 2012 @ 22:47:12 #153
13462 BansheeBoy
pi_110077696
quote:
Deze is goed. :D

pi_110077712
quote:

[..]

vaak genoeg gedaan.
een trekkersrugzak van 70 liter det ook wonderen
  zondag 8 april 2012 @ 22:48:12 #155
13462 BansheeBoy
pi_110077765
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

2 volle fietstassen, 2 kleine kinderen voor en achter, drie tassen aan het stuur. Geen probleem.

Je bent wellicht een uitzondering, maar ik heb nu een paar "vreemde" posts van je gelezen. Je kunt beter bij jezelf te raden gaan of je wel normaal bent. En dat bedoel ik serieus. :{

Moderator zondag 8 april 2012 @ 22:50:02 #156
249559 crew  Lavenderr
pi_110077875
quote:

[..]

Moussie, ik begrijp best dat het niet gemakkelijk voor je is allemaal. Rond komen van zo weinig. Hartstikke goed als het je toch lukt.
Wat me alleen opvalt is dat je altijd in ónmogelijkheden denkt ipv in mogelijkheden.
  zondag 8 april 2012 @ 22:51:46 #157
13462 BansheeBoy
pi_110077980
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:50 schreef Lavenderr het volgende:
Wat me alleen opvalt is dat je altijd in ónmogelijkheden denkt ipv in mogelijkheden.
Een auto biedt juist mogelijkheden, ontken je dat? :{

zondag 8 april 2012 @ 22:52:20 #158
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110078010
quote:

[..]

Wow en ik vond mezelf stoer met: 2 volle tassen, een propvolle rugtas een voornmandje vol en een kettlebell van 8 kilo op variërende plekken. En kunnen die mensen niet even op en neer fietsen? Goed voor de lijn en geldbesparend.
pi_110078047
Niet iedereen die bij de voedselbank komt zit in de bijstand. Zag eens een programma van een ZZP'er die z'n bus nog wel nodig had voor enkele klussen maar verder zo weinig verdiende dat hij van z'n omzet alleen z'n vaste lasten kon betalen. Voor eten ging hij naar de voedselbank.
  Moderator zondag 8 april 2012 @ 22:52:59 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_110078050
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Een auto biedt juist mogelijkheden, ontken je dat? :{

Nee, natuurlijk ontken ik dat niet. Alleen is een auto geen eerste levensbehoefte, eten wel.
pi_110078162
quote:

[..]

Die twee kinderen extra kan ik nog wel plaatsen, maar waar laat je die twee kratten bier? En wat voor fiets is dat dat die dat gewicht nog kan hebben en toch bestuurbaar blijft? Een in-your-dreams fiets?
pleased to meet you
pi_110078286
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Die twee kinderen extra kan ik nog wel plaatsen, maar waar laat je die twee kratten bier? En wat voor fiets is dat dat die dat gewicht nog kan hebben en toch bestuurbaar blijft? Een in-your-dreams fiets?
Dan neem je geen kratten bier. Om nu speciaal voor die kratten bier een auto te kopen...
  zondag 8 april 2012 @ 22:57:06 #163
13462 BansheeBoy
pi_110078334
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk ontken ik dat niet. Alleen is een auto geen eerste levensbehoefte, eten wel.
Ongetwijfeld, maar heb ze daar graag uit, het is ons geld. :{

† In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 22:57:11 #164
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110078342
quote:

[..]

Dus het is bijna een voorwaarde dat je een auto hebt voordat je bij de voedselbank terecht kan?
pi_110078803
quote:

[..]

Sure. :')

Doet me denken aan die Aziaten die hun fietsen ook altijd vol beladen.

zondag 8 april 2012 @ 23:04:33 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110078835
quote:

[..]

Dan hang ik er dus de fietskar achter.
The End Times are wild
pi_110078930
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:52 schreef Nielsch het volgende:
Niet iedereen die bij de voedselbank komt zit in de bijstand. Zag eens een programma van een ZZP'er die z'n bus nog wel nodig had voor enkele klussen maar verder zo weinig verdiende dat hij van z'n omzet alleen z'n vaste lasten kon betalen. Voor eten ging hij naar de voedselbank.
Ho stop Nielsch! :D
Hier wordt alleen gepraat over bijstandstrekkers. ;)
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 23:09:42 #168
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110079156
quote:
12s.gif Op zondag 8 april 2012 23:06 schreef Lalin het volgende:

[..]

Ho stop Nielsch! :D
Hier wordt alleen gepraat over bijstandstrekkers. ;)
Nee over mensen die naar de voedselbank gaan.
pi_110079216
Nee over hoe luxe die bijstandstrekkers het hebben en toch nog naar de voedselbank gaan.

Wel blijven opletten allemaal...

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 08-04-2012 23:19:14 ]
pi_110079422
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:09 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee over mensen die naar de voedselbank gaan.
Mensen? Ik heb tot nu toe weinig menselijks gelezen. ;)
pi_110079534
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:13 schreef Lalin het volgende:

[..]

Mensen? Ik heb tot nu toe weinig menselijks gelezen. ;)
:O

De belastingtarieven in NL zijn onmenselijk. En dat komt vooral omdat een significant deel van de Nederlandse bevolking parasiteert op overheidscenten en omdat de overheid geldverslindend is.
pi_110079690
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

:O

De belastingtarieven in NL zijn onmenselijk.
:') 2

Heb je internationale menserechtenorganisaties al ingeschakeld om in het geweer te komen tegen de schendingen van de mensenrechten? :')
pi_110079799
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:18 schreef Ludd het volgende:

[..]

:') 2

Heb je internationale menserechtenorganisaties al ingeschakeld om in het geweer te komen tegen de schendingen van de mensenrechten? :')
Alsof je met dit soort geitenwollensokkenverenigingen de oorlog gaat winnen :O
pi_110080119
quote:

[..]

Zie hier de visie (wat is een doorkijk?) van iemand die al een eeuwigheid op gemeenschapsgeld leeft...

Ja heel onmogelijk allemaal... Dat moet met een auto, dat was vroeger al zo met mijn moeder maar ze leeft nog en heeft geen dag auto gereden.... Het is een wonder.
pi_110080248
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:28 schreef LXIV het volgende:
Onmogelijk... Een auto is eerste levensbehoefte.
pi_110080485
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 23:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat sommige bezoekers van de voedselbank niet in goede fysieke conditie verkeren. Voor hen wordt het wel lastiger zonder auto natuurlijk.

Hebben voedselbanken geen bezorgservice?
pi_110080513
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 23:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Gast.... :')
  zondag 8 april 2012 @ 23:32:55 #178
13462 BansheeBoy
pi_110080565
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:31 schreef Ludd het volgende:

Ja hoor, een stevige winterpeen en degelijke pastinaak op de scooter. :')

pi_110080615
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja hoor, een stevige winterpeen en degelijke pastinaak op de scooter. :')

Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt te zeggen...
  zondag 8 april 2012 @ 23:34:40 #180
13462 BansheeBoy
pi_110080654
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:33 schreef Ludd het volgende:

[..]

Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt te zeggen...
Bezorging van proviand door de pizzaboy... :)

pi_110080980
quote:

[..]

Ik kan me voorstellen dat sommige bezoekers van de voedselbank niet in goede fysieke conditie verkeren. Voor hen wordt het wel lastiger zonder auto natuurlijk.

Alleen voor heel ernstig zieken. Maar soms is er ook wel iemand van bijvoorbeeld Humanitas bereid om een pakket (alleen of samen) met een cliënt op te halen. Of een vriendelijke buurman die met de auto wil rijden.
pi_110081535
quote:

[..]

Ja de fiets begeeft het onder het gewicht
pi_110081603
quote:

[..]

Voedselbanken dienen een Albert.nl variant te hebben.
pi_110081627
quote:
10s.gif Op zondag 8 april 2012 23:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja de fiets begeeft het onder het gewicht
Mensen die gebruik maken van de voedselbank hebben waarschijnlijk ook geen kwalitatief goede fiets. ;)
pi_110082036
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Moussie, ik begrijp best dat het niet gemakkelijk voor je is allemaal. Rond komen van zo weinig. Hartstikke goed als het je toch lukt.
Thanks.

Maar jij maakt nu dezelfde fout als vrijwel iedereen hier, je kijkt naar de mogelijkheden in het algemeen ipv naar de mogelijkheden voor dat persoon, je gaat zo'n beetje uit van je eigen potentieel en projecteert dat vrijwel 1 op 1 op iedere ander, wat jij kan moet hij of zij ook kunnen. En daar wijs ik dus op, op dat verschil.
Neem dat alleenstaande vrouwtje met haar twee getinte kinderen, die is zonder aansturing compleet de weg kwijt, wat voor jou en mij vanzelfsprekend is, autoriteit taz van je kinderen, zij weet niet hoe dat moet .. en dat moet dan ineens wel goed gaan als zij verder gekort wordt op inkomen/hulp, want hé, je moet denken in mogelijkheden? Er is alle aandacht voor slachtoffers van loverboys heden ten dage, maar voor de horige vrouwen die al een dagje ouder zijn en met de gebakken peren kinderen blijven zitten, daar kraait geen haan naar, eigen schuld, dikke bult.
pleased to meet you
pi_110083356
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan hang ik er dus de fietskar achter.
Hehe, ja dan lukt het wel, makkelijk zelfs. Voor mijn eigen fiets, model opoe van de halfords van 170 euro zit je al gauw aan de max van wat de frame kan hebben, kid 3 en 4 trekt die niet.
Daarnaast, kratje bier is een zeldenheid, twee kratjes hoop ik nog mee te maken.
pleased to meet you
pi_110083615
:') denk je alles gehad te hebben heeft ze weer zo briljant excuus
pi_110084395
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 23:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zie hier de visie (wat is een doorkijk?) van iemand die al een eeuwigheid op gemeenschapsgeld leeft...
Doorkijk is de letterlijke vertaling naar het Nederlands van het op het Latijns gebaseerde woord visie. En in jouw visie is een eeuwigheid dus behoorlijk kort .. of moet de Vandale zich even aanpassen, een eeuwigheid wordt afgemeten aan jouw normen?
Maar laat het je een troost zijn, het voelt voor mij ook een eeuwigheid sinds het moment dat ik te horen kreeg dat ik kanker had, dus wat dat aangaat loopt onze perceptie wel gelijk.
Maar ja, ik zat ook op rozen tot mijn 48ste, hoe oud ben jij nu als ik mag vragen?

quote:
Ja heel onmogelijk allemaal... Dat moet met een auto, dat was vroeger al zo met mijn moeder maar ze leeft nog en heeft geen dag auto gereden.... Het is een wonder.
Wat lul je nou man, wat je moeder makkelijk met de fiets kon doen in het verkeer van toen is toch niet te vergelijken met wat je met de fiets kan doen in het verkeer van nu .. spoor jij wel helemaal?
pleased to meet you
  maandag 9 april 2012 @ 00:57:49 #189
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110084498
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 00:33 schreef Athlon64x het volgende:
:') denk je alles gehad te hebben heeft ze weer zo briljant excuus
Ach, schei toch uit met dat gezeur, ze is 60 , heeft kanker, zit met de stress dat haar zoon voor Jan lul moet werken om haar te onderhouden en hóeft van mij niet eens te werken, ik betaal daar graag wat extra belasting voor.

En ja, dat geldt ook voor dat 'zielige vrouwtje bij de voedselbank die ze overduidelijk niet allemaal op een rijtje heeft. Wees blij dat ze niet op straat hoeft te bedelen, dat zou pas een schande zijn.

Ik baal wel van al die mensen die een prima leventje hadden met alles op de pof , alle dagen biefstuk op tafel hadden , stikten van de leningen, leaseauto's en abonnementen , vakanties op afbetaling en maar pochen,en die nu door de crisis hun banen kwijt raken, 3 jaar WW trekken , in de bijstand komen en de maatschappij met hun schulden opzadelen.

Sowieso oppassen met een te grote mond want karma is een bitch, wie zegt dat jij niet de volgende bent die het overkomt? Niemand kan tegenwoordig vertrouwen op de overheid, werk, of inkomen.

Verder; live and let live.
  maandag 9 april 2012 @ 01:00:19 #190
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110084575
Sowieso, voedselbank }:|

Liever zag ik al die bonussen en wachtgelden afgeschaft.
Als we dat ooit doen kunnen mensen in de bijstand gewoon een goedkoop autootje rijden en een peukie roken hoor, daar voelt dan niemand wat van
pi_110084598
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2012 00:57 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ach, schei toch uit met dat gezeur, ze is 60 , heeft kanker, zit met de stress dat haar zoon voor Jan lul moet werken om haar te onderhouden en hóeft van mij niet eens te werken, ik betaal daar graag wat extra belasting voor.

En ja, dat geldt ook voor dat 'zielige vrouwtje bij de voedselbank die ze overduidelijk niet allemaal op een rijtje heeft. Wees blij dat ze niet op straat hoeft te bedelen, dat zou pas een schande zijn.

Ik baal wel van al die mensen die een prima leventje hadden met alles op de pof , alle dagen biefstuk op tafel hadden , stikten van de leningen, leaseauto's en abonnementen , vakanties op afbetaling en maar pochen,en die nu door de crisis hun banen kwijt raken, 3 jaar WW trekken , in de bijstand komen en de maatschappij met hun schulden opzadelen.

Sowieso oppassen met een te grote mond want karma is een bitch, wie zegt dat jij niet de volgende bent die het overkomt? Niemand kan tegenwoordig vertrouwen op de overheid, werk, of inkomen.

Verder; live and let live.
Gelukkig, ze zijn er nog, mensen met enig verstand op dit forum.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_110084603
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2012 01:00 schreef Flow3r het volgende:
Sowieso, voedselbank }:|

Liever zag ik al die bonussen en wachtgelden afgeschaft.
Als we dat ooit doen kunnen mensen in de bijstand gewoon een goedkoop autootje rijden en een peukie roken hoor, daar voelt dan niemand wat van
Snap jij de economie wel? :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_110084635
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 01:00 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Gelukkig, ze zijn er nog, mensen met enig verstand op dit forum.
Typisch. Als iemand het met je eens is heeft ie verstand. :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 9 april 2012 @ 01:03:10 #194
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110084669
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 01:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Snap jij de economie wel? :')
Ik snap best dat bepaalde beloningen nodig zijn om goede mensen aan te trekken , maar je wil me nu wijs maken dat die Vestia man die vette bonus echt nodig had en dat die dame van de voedselbank daarom haar peukie maar moet inleveren? oO<
pi_110084694
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2012 01:03 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik snap best dat bepaalde beloningen nodig zijn om goede mensen aan te trekken , maar je wil me nu wijs maken dat die Vestia man die vette bonus echt nodig had en dat die dame van de voedselbank daarom haar peukie maar moet inleveren? oO<
Die bonus was idd niet nodig, en de voedselbankklant moet zn peuk inleveren.
pi_110084696
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 01:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Typisch. Als iemand het met je eens is heeft ie verstand. :')
Haar nuance laat zien dat ze er in ieder geval iets beter over heeft nagedacht dan de zwart/wit figuren.
pi_110084724
quote:
9s.gif Op maandag 9 april 2012 01:04 schreef Specularium het volgende:

[..]

Haar nuance laat zien dat ze er in ieder geval iets beter over heeft nagedacht dan de zwart/wit figuren.
Nee hoor.
pi_110084730
quote:
9s.gif Op maandag 9 april 2012 01:04 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit dus.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_110084740
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 01:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee hoor.
Vertel?
pi_110084775
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 01:06 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Vertel?
De voedselbank is voor mensen die hun eten niet kunnen betalen omdat ze te weinig geld overhouden. Sigaretten zijn duur, dat geld konden ze dus besparen. Van die besparing konden ze eten kopen.
  maandag 9 april 2012 @ 01:11:05 #201
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110084837
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 01:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De voedselbank is voor mensen die hun eten niet kunnen betalen omdat ze te weinig geld overhouden. Sigaretten zijn duur, dat geld konden ze dus besparen. Van die besparing konden ze eten kopen.
Voor sommigen gaat de huur omhoog , ook al dankzij Vestia, en ook de zorgtoeslag gaat omlaag omdat er aan de andere kant grote falers en graaiers zitten, maar dat is niet zo erg begrijp ik?

Ach, misschien schaffen ze de HRA nog eens helemaal *poef* af, verhogen ze de huren, graaien de tandartsen er nog wat bij en wordt de zorg helemaal onbetaalbaar, kunnen ouderen hun hele pensioen opmaken zodat er ook niks meer te erven valt.

Maar hea, da's goed voor de economie.

Anyway, ik ga naar bed :W
pi_110084902
quote:

[..]

Dat peukje is voor hun ontspanning en iets tegen de stress.
Meestal kopen ze geen sigaretten maar shag en hebben ze zo'n zelfdraaiapparaatje.
Zonder peukje zouden ze het helemaal niet meer zien zitten. Kun je je inleven in mensen in deze situatie?
pi_110087610
Eigenlijk zit ik in deze discussie alleen nog te wachten op de eerste die gaat zeggen dat de belastingbetaler eigenlijk dubbel belasting betaalt daar de parasieten van de samenleving immers ook belasting moeten betalen op hun uitkering. :)
pi_110087686
quote:
17s.gif Op maandag 9 april 2012 09:43 schreef Lalin het volgende:
Eigenlijk zit ik in deze discussie alleen nog te wachten op de eerste die gaat zeggen dat de belastingbetaler eigenlijk dubbel belasting betaalt daar de parasieten van de samenleving immers ook belasting moeten betalen op hun uitkering. :)
Dat ligt gewoon aan een raar systeem.
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 01:13 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Meestal kopen ze geen sigaretten maar shag en hebben ze zo'n zelfdraaiapparaatje.
Zonder peukje zouden ze het helemaal niet meer zien zitten. Kun je je inleven in mensen in deze situatie?
Ik kan me inleven ja. Er zijn zat dingen (die niks kosten) waardoor je je kan ontstressen :)
pi_110087723
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2012 09:50 schreef bijdehand het volgende:
Ik kan me inleven ja. Er zijn zat dingen (die niks kosten) waardoor je je kan ontstressen :)
Je presenteert het nu als een keuze. Ik denk echter dat het voor veel mensen geen keuze is om te stoppen met roken, omdat het een verslaving is.

Uiteraard, met de nodige discipline zou het moeten lukken. Maar ik denk dat veel mensen dan ontberen.
pi_110087746
Dat niet alleen, had alles meegezeten van meet af aan, dan rookte er maar weinig en had iedereen daar ook een fjine baan en dito leven..Zo simpel is het vaak.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110087752
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Je presenteert het nu als een keuze. Ik denk echter dat het voor veel mensen geen keuze is om te stoppen met roken, omdat het een verslaving is.

Uiteraard, met de nodige discipline zou het moeten lukken. Maar ik denk dat veel mensen dan ontberen.
Vroeger gingen zulke mensen die niet sterk genoeg waren gewoon dood.
pi_110087760
quote:

[..]

Ik zie het zeker als een keuze ja. En bij die keuze hoort geen voedselbank.
pi_110087790
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2012 09:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vroeger gingen zulke mensen die niet sterk genoeg waren gewoon dood.
In Darwinistische zin had dit meer betrekking op de fysieke dan op de psychische gesteldheid.

Maar wat wil je zeggen, mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank maar laten verhongeren?
pi_110087797
Met mensen die vaak niet meer tegen hebben gehad dan hooguit een sok in de verkeerde la is het moeilijk tot een discussie te komen die zinnig zal zijn, er is geen beleving.
pi_110087807
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2012 09:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik zie het zeker als een keuze ja. En bij die keuze hoort geen voedselbank.
Ik snap je onderbuikgevoelens wel hoor. Maar zie die mensen gewoon als verslaafden...
pi_110087819
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:58 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik snap je onderbuikgevoelens wel hoor. Maar zie die mensen gewoon als verslaafden...
'Onderbuikgevoelens'. Fijne dag nog.
pi_110087825
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

In Darwinistische zin had dit meer betrekking op de fysieke dan op de psychische gesteldheid.

Maar wat wil je zeggen, mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank maar laten verhongeren?
Nee, dat zeg ik niet. Ik wijs alleen op het feit dat zwakkeren vroeger door de natuur werden geëlimineerd, en nu we dat systeem verslagen hebben we een hoop zwakke broeders hebben die uiteindelijk dmv voortplanting de ondergang gaat zijn van ons huidig systeem. Iedereen ziet dat dit systeem niet houdbaar is.
pi_110087840
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 09:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Ik wijs alleen op het feit dat zwakkeren vroeger door de natuur werden geëlimineerd, en nu we dat systeem verslagen hebben we een hoop zwakke broeders hebben die uiteindelijk dmv voortplanting de ondergang gaat zijn van ons huidig systeem. Iedereen ziet dat dit systeem niet houdbaar is.
Dat ben ik met je eens. Gezien het feit dat ik geen voorstander ben van dit systeem, zie ik dat echter niet als iets negatiefs.
pi_110087849
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:01 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Gezien het feit dat ik geen voorstander ben van dit kapitaltisch systeem, zie ik dat echter niet als iets negatiefs.
Ik ken geen alternatief dat voorziet in het onderhouden van grootschalige groepen zwakke mensen. Jij?
pi_110087862
Ze moeten die bijstand wijzigen in een bonnensysteem. Bonnen voor eten, bon voor de huur en bon voor gwl. Weg met de vrijblijvendheid van een `hier, een zak geld`, als je langer dan x jaar in de bijstand zit heb je te kennen gegeven niet voor jezelf te kunnen zorgen.

Extraatjes als auto´s, internet, parkeerbonnen en peuken koop je maar van je salaris.
pi_110087874
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 10:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ken geen alternatief dat voorziet in het onderhouden van grootschalige groepen zwakke mensen. Jij?
Wat versta jij onder zwakke mensen? Met de nodige ondersteuning en motivatie zou een groot deel van de mensen in de bijstand aan het werk kunnen en een bijdrage leveren aan de maatschappij. Wellicht niet in dezelfde mate als een gemiddeld iemand anders, maar alles beter dan zinloos aan de kant staan. In het huidig systeem kunnen dergelijke condities echter niet geschapen worden.
pi_110087884
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:04 schreef Wokkel het volgende:
Ze moeten die bijstand wijzigen in een bonnensysteem. Bonnen voor eten, bon voor de huur en bon voor gwl. Weg met de vrijblijvendheid van een `hier, een zak geld`, als je langer dan x jaar in de bijstand zit heb je te kennen gegeven niet voor jezelf te kunnen zorgen.

Extraatjes als auto´s, internet, parkeerbonnen en peuken koop je maar van je salaris.
_O_
pi_110087900
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat versta jij onder zwakke mensen? Met de nodige ondersteuning en motivatie zou een groot deel van de mensen in de bijstand aan het werk kunnen en een bijdrage leveren aan de maatschappij. Wellicht niet in dezelfde mate als een gemiddeld iemand anders, maar alles beter dan zinloos aan de kant staan. In het huidig systeem kunnen dergelijke condities echter niet geschapen worden.
Dan ga je er per definitie vanuit dat mensen in de bijstand ook willen bijdragen aan de maatschappij in de vorm van werk. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die dat juist niet willen en alles eraan doen om niet te hoeven werken. Die groep gaat alleen maar groter worden.
  maandag 9 april 2012 @ 10:16:04 #220
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088048
waarom gaat men er vanuit dat het grootste gedeelte van deze groep profiterende low-lives zijn die al rokend en met hun bmw voedselbonnen scoren? Scoort dat makkelijker? Visualiseert dat makkelijker, Slaap je daardoor beter? Id het die ene docu met die ene tokkie?

Ja er zijn profiteurs maar die zul je altijd hebben, zelfs in het dierenrijk Scorpie, dat is nou een maal genetisch zo bepaald, maar het overgrote deel komt gewoon niet rond met de huidige hulpmiddelen die ze toegereikt krijgen.
  maandag 9 april 2012 @ 10:17:39 #221
13462 BansheeBoy
pi_110088067
quote:

[..]

Dit noemen ze dus populisme. :{

pi_110088100
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:16 schreef Re het volgende:
waarom gaat men er vanuit dat het grootste gedeelte van deze groep profiterende low-lives zijn die al rokend en met hun bmw voedselbonnen scoren? Scoort dat makkelijker? Visualiseert dat makkelijker, Slaap je daardoor beter? Id het die ene docu met die ene tokkie?

Ja er zijn profiteurs maar die zul je altijd hebben, zelfs in het dierenrijk Scorpie, dat is nou een maal genetisch zo bepaald, maar het overgrote deel komt gewoon niet rond met de huidige hulpmiddelen die ze toegereikt krijgen.
Moet je voor de gein eens met schuldhulpverleners praten. Die kunnen dit beeld namelijk prima bevestigen.
pi_110088140
Het wachten is nu op de groep overbeleende ow zo keurige burgers...
pi_110088147
quote:
0s.gif [b]Op zondag 8 april 2012 23:31 schreef Ludd

Alleen voor zzp-ers, bijstandtrekkers kunnen zelf rijden.
pi_110088185
quote:
17s.gif Op maandag 9 april 2012 09:43 schreef Lalin het volgende:
Je probeert het iets anders te verwoorden maar in feite zeg je dit dus zelf als eerste.
Wees dan ook zo dapper om het toe te geven.
pi_110088192
quote:

[..]

Het is een keuze... Of wordt je gedwongen te roken? 1e levensbehoefte?
pi_110088198
quote:

Een medestander. *O*
  maandag 9 april 2012 @ 10:26:10 #228
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088199
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2012 10:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Moet je voor de gein eens met schuldhulpverleners praten. Die kunnen dit beeld namelijk prima bevestigen.
die gaan bij het grootste gedeelte van deze groep langs, of alleen bij die groep waar schuldhulpverleners nodig zijn? En zijn ze allemaal zo?... of gewoon hear say? Ik wil het gewoon weten hoor, moet toch niet zo moeilijk zijn om te bepalen?
  maandag 9 april 2012 @ 10:26:32 #229
13462 BansheeBoy
pi_110088205
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 10:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is een keuze... Of wordt je gedwongen te roken? 1e levensbehoefte?
Die keuze is ooit een keer gemaakt. In een tijd dat ze voldoende ducaten hadden in hun vochtige pocket. Nu is het een verslaving, X-Ray. :{

maandag 9 april 2012 @ 10:27:11 #230
13462 BansheeBoy
pi_110088215
quote:
Ze moeten die bijstand wijzigen in een bonnensysteem. Bonnen voor eten, bon voor de huur en bon voor gwl.
Communisme, here we come. :')

pi_110088219
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:26 schreef Re het volgende:

[..]

die gaan bij het grootste gedeelte van deze groep langs, of alleen bij die groep waar schuldhulpverleners nodig zijn? En zijn ze allemaal zo?... of gewoon hear say? Ik wil het gewoon weten hoor, moet toch niet zo moeilijk zijn om te bepalen?
Bij de grootste groep gaan die langs, waar ze nog niet langs gaan is het meer door de schaamte die sommige mensen nog hebben.
pi_110088248
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Die keuze is ooit een keer gemaakt. In een tijd dat ze voldoende ducaten hadden in hun vochtige pocket. Nu is het een verslaving, X-Ray. :{

Slap gelul. Ik ben tien jaar geleden al gestopt, zonder allemaal zgn hulpmiddelen. Dat gemiep dat mensen allemaal een soort willoze slaven zijn gaat nergens over. Auto is nodig want anders kan je geen eten halen en roken moet ook betaald worden want men is verslaafd. Niggah please.
  maandag 9 april 2012 @ 10:29:26 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088249
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:27 schreef klipper het volgende:

[..]

Bij de grootste groep gaan die langs, waar ze nog niet langs gaan is het meer door de schaamte die sommige mensen nog hebben.
even voor de duidelijkheid, iedereen in de schuldsanering zit daar omdat het low-live profiteurs zijn van de maatschappij?... Ik wil het gewoon even weten, moet toch niet zo moeilijk zijn?
  maandag 9 april 2012 @ 10:29:51 #234
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110088251
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 10:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Communisme, here we come. :')

Ja want nu ze zelf mogen kiezen waar her geld naartoe gaat gaat het prima. :')
pi_110088302

er zijn best een aantal mensen die het goed kunnen gebruiken, maar het merendeel kan gewoon prima rondkomen en gaat toch naar de voedselbank om geld voer te houden voor de auto / te roken / andere dingen. beter leren ze omgaan met hun geld en gaan ze gezond eten.
pi_110088323
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:29 schreef Re het volgende:

[..]

even voor de duidelijkheid, iedereen in de schuldsanering zit daar omdat het low-live profiteurs zijn van de maatschappij?... Ik wil het gewoon even weten, moet toch niet zo moeilijk zijn?
Kijken we naar 2011, dan waren er zo'n 316.000 bijstandtrekkers en zo'n 15.000 mensen in de wsna ( wet schuldsanering natuurlijke personen )

Kun je nagaan dat het in feite een kleine groep is die gewoon niet met geld kunnen omgaan.
Aan de andere kant is dus ook duidelijk dat het bijstandsniveau niet te laag is en dus best iets lager kan blijkbaar.
  maandag 9 april 2012 @ 10:34:36 #237
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_110088331
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 01:13 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Dan nog, moeten ze er maar vanaf zien te komen. Het kosten handen vol met geld terwijl ze er zelf ook wat aan kunnen doen.

Maar stel dat er ipv shag een andere drug had gestaan, dan had bijna iedereen erop afgegeven "smerige drugsverslaafd, geef hem geen toegang", maar als we met 1 van de meeste verslavende drug "tabak" aankomen zetten, is het niet erg meer.

Rokers dienen eerst te minderen/stoppen met roken alvorens ze toegang krijgen tot de voedselbank.
Drugs are good mkay?
pi_110088341
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
er zijn best een aantal mensen die het goed kunnen gebruiken, maar het merendeel kan gewoon prima rondkomen en gaat toch naar de voedselbank om geld voer te houden voor de auto / te roken / andere dingen. beter leren ze omgaan met hun geld en gaan ze gezond eten.
[ afbeelding ]
Gelukkig wel merk chips, dat is voedzaam.
pi_110088346
Overigens zijn van die 15.000 mensen natuurlijk niet alleen bijstandtrekkers, dus dit cijfer is nog vertekend.
pi_110088355
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:26 schreef Re het volgende:

[..]

Ik ken 2 van zulke mensen die gestopt zijn met dat werk, puur voor het feit dat de mentaliteit van die mensen (die dus massaal in de bijstand zitten) diep en diep verrot is. Er mag nergens op bezuinigd worden, en eigenlijk is het allemaal de schuld van anderen dat ze er zo bij zitten. Goed, misschien dat 1 op de 50 echt hulp nodig heeft, de rest is tuig van zeer laag allooi.
  maandag 9 april 2012 @ 10:36:53 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088371
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:34 schreef klipper het volgende:

[..]

Kijken we naar 2011, dan waren er zo'n 316.000 bijstandtrekkers en zo'n 15.000 mensen in de wsna ( wet schuldsanering natuurlijke personen )

Kun je nagaan dat het in feite een kleine groep is die gewoon niet met geld kunnen omgaan.
Aan de andere kant is dus ook duidelijk dat het bijstandsniveau niet te laag is en dus best iets lager kan blijkbaar.
dus zolang je niet in de schuldsanering komt krijg je eigenlijk teveel geld... ok dan

maar goed 5% zit in de schuldsanering, even vanuit gaande dat het allemaal tokkies zijn die in een bmw rijden
pi_110088376
Ik krijg het koud werkelijk van de reacties hier ! Ik ben blij dat ik niet zo ben. Geestelijke armoede hier door de band genomen..
pi_110088377
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:25 schreef klipper het volgende:

[..]

Je probeert het iets anders te verwoorden maar in feite zeg je dit dus zelf als eerste.
Wees dan ook zo dapper om het toe te geven.
Ja ik zeg dit als eerste, niet omdat ik wel of niet dapper ben.
Meer omdat ik de voor ingenomenheid van een aantal postings tenenkrommend en zeer voorspelbaar vind.
Dit was ik nog niet tegengekomen, vandaar. :)
  maandag 9 april 2012 @ 10:37:16 #244
13462 BansheeBoy
pi_110088379
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 10:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Slap gelul. Ik ben tien jaar geleden al gestopt, zonder allemaal zgn hulpmiddelen
Een gemiddelde roker zal hoeveel nou helemaal roken? Een pakje of 2 per week? Zo, dan houd je geld over om je complete gezin van visvoer te voorzien. :')

Het is allemaal populistisch geblaat. Net als dat gezeur over die auto. En zeker in het geval van de (goedkope) auto is het gezeur omdat deze hun kan helpen uit deze situatie te geraken. :{

Een normaal mens is écht wel te trots om proviand op te pikken bij de lokale voedselbank. Die zal zelf echt wel eerst alles hebben gedaan om dit te voorkomen. :{

maandag 9 april 2012 @ 10:38:09 #245
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088398
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ken 2 van zulke mensen die gestopt zijn met dat werk, puur voor het feit dat de mentaliteit van die mensen (die dus massaal in de bijstand zitten) diep en diep verrot is. Er mag nergens op bezuinigd worden, en eigenlijk is het allemaal de schuld van anderen dat ze er zo bij zitten. Goed, misschien dat 1 op de 50 echt hulp nodig heeft, de rest is tuig van zeer laag allooi.
dus je stelt dat 1 op de 50 mensen die naar de voedselbank gaat daar een goede reden voor heeft?
pi_110088419
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Chips, nootjes, brood, aardappelpuree en alcohol, en maar kankeren dat ze het zo slecht hebben met de voedselbank en dat ze meer geld nodig hebben om rond te komen. Het is godverdomme niet te geleuven, om het maar even cru te zeggen.
pi_110088431
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:38 schreef Re het volgende:

[..]

dus je stelt dat 1 op de 50 mensen die naar de voedselbank gaat daar een goede reden voor heeft?
Ik zeg dat 1 op de 50 man die in de WSNA zit daar ook daadwerkelijk weinig tot niks aan kan doen. Ik zeg ook dat die 50 man in de bijstand zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2012 10:40:36 ]
pi_110088438
quote:
9s.gif Op maandag 9 april 2012 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Chips, nootjes, brood, aardappelpuree en alcohol, en maar kankeren dat ze het zo slecht hebben met de voedselbank en dat ze meer geld nodig hebben om rond te komen. Het is godverdomme niet te geleuven, om het maar even cru te zeggen.
best ongezond als je daar constant op leeft.
pi_110088476
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Een gemiddelde roker zal hoeveel nou helemaal roken? Een pakje of 2 per week? Zo, dan houd je geld over om je complete gezin van visvoer te voorzien. :')
In 2010 is het 1200 euro per jaar wat je kan besparen (bron)

quote:
Het is allemaal populistisch geblaat. Net als dat gezeur over die auto. En zeker in het geval van de (goedkope) auto is het gezeur omdat deze hun kan helpen uit deze situatie te geraken. :{
Het is een maandsalaris wat je kan besparen op een jaar. Dat is dus ~ 10%.

quote:
Een normaal mens is écht wel te trots om proviand op te pikken bij de lokale voedselbank. Die zal zelf echt wel eerst alles hebben gedaan om dit te voorkomen. :{
Welnee, die schaamte is men allang voorbij. Alles om de plasma en de pakjes sigaretten te kunnen blijven bekostigen. En de kids moeten merkkleding, anders is het zo zielig.
pi_110088486
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 10:36 schreef Re het volgende:

[..]

dus zolang je niet in de schuldsanering komt krijg je eigenlijk teveel geld... ok dan

maar goed 5% zit in de schuldsanering, even vanuit gaande dat het allemaal tokkies zijn die in een bmw rijden
nu doe je dus zelf een compleet verkeerde aanname.
Het zal eerder ook weer rond de 5% liggen, waarmee wederom bevestigd wordt dat een klein percentage voor de grootste rotzooi zorgt, wat dat betreft lijkt het wel voetbal, ook daar verziekt een klein deel het voor de rest.

Overigens ja, zolang ze rond kunnen komen is het teveel geld, als ik kijk wat ik aan belastingen betaalt dan is dat gewoon asociaal.
Veel mensen betalen natuurlijk weinig belasting, maar er is ook een groep die behoorlijk wat belasting betaalt.

Ik vindt het dan ook veel erger dat ik een vrouwtje hoort praten dat in de staatsloterij ¤130 gewonnen heeft en dit geld apart houd voor een gezellig weekend met manlief omdat ze zoveel jaar getrouwd zijn.
Het meest erge hieraan is dat ze beiden werken hij fulltime en zij 24 uur per week.
Dus ja leg aan hun maar uit dat hun buren in de bijstand zonder hun nest uit te komen zoveel geld krijgen.
pi_110088489
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

best ongezond als je daar constant op leeft.
Klopt.
  maandag 9 april 2012 @ 10:44:34 #252
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088510
ik zie 1 zak chips :') maar goed blijkbaar moet je daar meer inzien zoals dat het eigenlijk peuken, alkohol en een kraslot is
pi_110088513
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:43 schreef klipper het volgende:

[..]

nu doe je dus zelf een compleet verkeerde aanname.
Het zal eerder ook weer rond de 5% liggen, waarmee wederom bevestigd wordt dat een klein percentage voor de grootste rotzooi zorgt, wat dat betreft lijkt het wel voetbal, ook daar verziekt een klein deel het voor de rest.

Overigens ja, zolang ze rond kunnen komen is het teveel geld, als ik kijk wat ik aan belastingen betaalt dan is dat gewoon asociaal.
Veel mensen betalen natuurlijk weinig belasting, maar er is ook een groep die behoorlijk wat belasting betaalt.

Ik vindt het dan ook veel erger dat ik een vrouwtje hoort praten dat in de staatsloterij ¤130 gewonnen heeft en dit geld apart houd voor een gezellig weekend met manlief omdat ze zoveel jaar getrouwd zijn.
Het meest erge hieraan is dat ze beiden werken hij fulltime en zij 24 uur per week.
Dus ja leg aan hun maar uit dat hun buren in de bijstand zonder hun nest uit te komen zoveel geld krijgen.
Je bent vergeten te vermelden dat de buren in de bijstand klagen dat ze niet rond kunnen komen, ondertussen lekker in bed een peukie rokend te kijken naar hun 42 inch plasma TV hangend aan de muur.
pi_110088521
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:44 schreef Re het volgende:
ik zie 1 zak chips :') maar goed blijkbaar moet je daar meer inzien zoals dat het eigenlijk peuken, alkohol en een kraslot is
Dan heb je lasogen en heb je een bril nodig. Of wordt je gewoon een ouwe lul?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2012 10:45:09 ]
  maandag 9 april 2012 @ 10:45:40 #255
13462 BansheeBoy
pi_110088533
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:42 schreef Scorpie het volgende:
In 2010 is het 1200 euro per jaar wat je kan besparen (bron)
Dat is een fors bedrag, daar moeten ze dan gewoon mee stoppen. :{

quote:
Het is een maandsalaris wat je kan besparen op een jaar. Dat is dus ~ 10%.
Dit zie ik dan als een investering waar wij als samenleving profijt van kunnen hebben. Het kan hun helpen van die afhankelijkheid los te komen. :{

quote:
Welnee, die schaamte is men allang voorbij. Alles om de plasma en de pakjes sigaretten te kunnen blijven bekostigen. En de kids moeten merkkleding, anders is het zo zielig.
Dit weet je niet, dit is een aanname.

pi_110088534
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent vergeten te vermelden dat de buren in de bijstand klagen dat ze niet rond kunnen komen, ondertussen lekker in bed een peukie rokend te kijken naar hun 42 inch plasma TV hangend aan de muur.
Nee die hebben een 37 inch lcd, die is namelijk door de buurman oogehangen.
pi_110088550
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Crap. Maak er maar 3 a 4 pakjes per week van a 5 euro= 80 euro per maand. Daar kan je heel wat voor halen bij de Aldi. En een auto kost gewoon minimaal 200 per maand. Geen geld voor eten bij deze opgelost. Anderen hoeven je verslaving en luxe vervoer niet voor je te betalen.
pi_110088556
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:44 schreef Re het volgende:
80% van wat er in die doos zit is gewoon ongezond voedsel. voor een euro of 3 kook je voor een heel gezin een prachtige verse maaltijd als je bij de lidl boodschappen gaat doen. ik ken iemand die bij de voedselbank gewerkt heeft en het is gewoon een feit, een groot gedeelte heeft het echt niet hard nodig ofzo.
  maandag 9 april 2012 @ 10:48:34 #259
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_110088594
quote:
9s.gif Op maandag 9 april 2012 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Beste luxe voedsel zo te merken. Eigenlijk zouden er alleen maar producten als aardappels, boter, brood, wortels, sla en diepvries hamburgers in moeten zitten.

Alleen maar het goedkoopste (maar wel gezonde!!!) basisvoedsel wat er op dat moment te krijgen is
Drugs are good mkay?
  maandag 9 april 2012 @ 10:48:58 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088608
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

80% van wat er in die doos zit is gewoon ongezond voedsel. voor een euro of 3 kook je voor een heel gezin een prachtige verse maaltijd als je bij de lidl boodschappen gaat doen. ik ken iemand die bij de voedselbank gewerkt heeft en het is gewoon een feit, een groot gedeelte heeft het echt niet hard nodig ofzo.
ik neem ook aan dat zo'n pakket er niet is om 7 dagen mee te kunnen koken/leven... of wel?
pi_110088620
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:48 schreef Party_P het volgende:

[..]

Beste luxe voedsel zo te merken. Eigenlijk zouden er alleen maar producten als aardappels, boter, brood, wortels, sla en diepvries hamburgers in moeten zitten.

Alleen maar het goedkoopste (maar wel gezonde!!!) basisvoedsel wat er op dat moment te krijgen is
Voor zover ik weet hebben de voedselbanken niet de mogelijkheid om zelf de pakketten samen te stellen. Of heb ik het verkeerd?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 9 april 2012 @ 10:50:11 #262
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110088637
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:48 schreef Re het volgende:

[..]

ik neem ook aan dat zo'n pakket er niet is om 7 dagen mee te kunnen koken/leven... of wel?
Het is een aanvulling en dekt niet de basis voedselbehoefte.
  maandag 9 april 2012 @ 10:50:35 #263
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110088643
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Voor zover ik weet hebben de voedselbanken niet de mogelijkheid om zelf de pakketten samen te stellen. Of heb ik het verkeerd?
Alles wat er in zit is afkomstig van giften, ze kunnen dus niet kiezen wat er in komt.
pi_110088644
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:48 schreef Re het volgende:

[..]

jawel, gewoon 1 x per week zo'n pakket.
  maandag 9 april 2012 @ 10:51:02 #265
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_110088656
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 10:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Crap. Maak er maar 3 a 4 pakjes per week van a 5 euro= 80 euro per maand. Daar kan je heel wat voor halen bij de Aldi. En een auto kost gewoon minimaal 200 per maand. Geen geld voor eten bij deze opgelost. Anderen hoeven je verslaving en luxe vervoer niet voor je te betalen.
Roken = duur ja. En voor 80 euro in de maand kun je makkelijk 1 mond voeden. Maar dat een auto minimaal 200 euro in de maand kost is onzin. Je kan prima rijden voor onder de 150 per maand, inclusief onderhoud, maar dan rijdt je wel in het formaat Suzuki Alto en dat zou geen probleem mogen wezen want je bent arm en je wilt wel mobiel wezen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:50 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Alles wat er in zit is afkomstig van giften, ze kunnen dus niet kiezen wat er in komt.
Ah zo'n vermoeden had ik dan al wel. Maar wie geven die giften dan? Zijn dat de voedselfabrikanten zelf of 'particulieren'? Indien het de eerste is hoop ik dat het overstock is en niet zomaar weggeven want die producten worden wel (indirect) betaald door degene die wel boodschappen kunnen betalen
Drugs are good mkay?
pi_110088664
quote:

[..]

Waarom heet het dan voedselbank, noem het dan 'extraatjes-voor-de-paupers' ofzo.
pi_110088667
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:51 schreef Party_P het volgende:

[..]

Roken = duur ja. En voor 80 euro in de maand kun je makkelijk 1 mond voeden. Maar dat een auto minimaal 200 euro in de maand kost is onzin. Je kan prima rijden voor onder de 150 per maand, inclusief onderhoud, maar dan rijdt je wel in het formaat Suzuki Alto en dat zou geen probleem mogen wezen want je bent arm en je wilt wel mobiel wezen.
mja heb je een auto heb je geen voedselpakket nodig is mijn stelling. een echte uitzondering daargelaten misschien.
  maandag 9 april 2012 @ 10:52:02 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088671
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

jawel, gewoon 1 x per week zo'n pakket.
ok
pi_110088676
quote:

[..]

Voedselbank weigert ongesneden brood
pi_110088698
quote:
ja kom op joh, ongesneden brood kun je ook niet maken. als ik honger zou hebben zou ik ook geen onbesneden brood opeens gaan eten :') doe normaal gek :{w
  maandag 9 april 2012 @ 10:53:42 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088705
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

mja heb je een auto heb je geen voedselpakket nodig is mijn stelling. een echte uitzondering daargelaten misschien.
hoeveel procent van deze bevolkingsgroep heeft een auto?...
  maandag 9 april 2012 @ 10:53:47 #272
16715 Mylene
*schatje*
pi_110088706
Het is toch wel veelzeggend dat notabene de linkse omroepen het niet lukt om mensen in de bijstand te vinden die niet voldoen aan het bekende plaatje. Het bevestigt juist keer op keer het beeld. Als SBS dergelijke documentaires zou uitzenden, dan krijg het verwijt dat men aan populisme doet. Kortom, het is nu eenmaal een bepaalde slag volk dat in de bijstand zit. Op uitzonderingen daargelaten vind ik dat toch van die tokkie figuren.
  maandag 9 april 2012 @ 10:53:53 #273
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_110088708
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Oh absoluut! Als je een auto kan betalen heb je geld. Voedsel is een 1ste levensbehoefte, een auto niet. Dan bezoek je oma maar wat minder.
Drugs are good mkay?
pi_110088719
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:34 schreef klipper het volgende:

[..]

In de WSNP terecht komen doe je niet als je ff niet zo goed met je geld om kan gaan.
pi_110088723
quote:

[..]

[..]

Ah zo'n vermoeden had ik dan al wel. Maar wie geven die giften dan? Zijn dat de voedselfabrikanten zelf of 'particulieren'? Indien het de eerste is hoop ik dat het overstock is en niet zomaar weggeven want die producten worden wel (indirect) betaald door degene die wel boodschappen kunnen betalen
Onzin je moet alles meerekenen. Ook de belasting, verzekering, brandstof en onderhoud en dan kom je echt wel aan de 200.
pi_110088726
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:53 schreef Re het volgende:

[..]

hoeveel procent van deze bevolkingsgroep heeft een auto?...
wat ik zo hoorde van die persoon die bij de voedselbank heeft gewerkt kwamen er meerdere mensen gewoon met de auto naar de voedselbank toe :') ik vond het ook bizar en sinds haar verhalen geloof ik niet meer in de voedselbank.
  maandag 9 april 2012 @ 10:55:04 #277
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088731
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ja kom op joh, ongesneden brood kun je ook niet maken. als ik honger zou hebben zou ik ook geen onbesneden brood opeens gaan eten :') doe normaal gek :{w
je haalt de voedeselbank door de war met de eindgebruiker... goed staaltje verkeerd neerzetten van een groep mensen
  maandag 9 april 2012 @ 10:55:29 #278
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_110088738
quote:
Vorig jaar weigerde de Voedselbank ook al huismerken

DOE EENS EVEN NORMAAL!! De voedselbank behoort niks te weigeren (tenzij het te ongezond is), ze moeten blij wezen met alles wat ze krijgen

quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 10:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Onzin je moet alles meerekenen. Ook de belasting, verzekering, brandstof en onderhoud en dan kom je echt wel aan de 200.
Neehoor, als ik kijk naar mijn vriendin (Rijdt '97er Cuore, groot zat met 4 personen), die is absoluut nog geen 200 in de maand kwijt.
Wegenbelasting: ¤ 12
Verzekering: ¤ 18
Benzine: ¤ 50 (daarmee kun je 500km rijden, genoeg voor 'arme sloebers')
Onderhoud: ¤ 30
Afschrijving: ¤ 20 (op een oude auto schrijf je niet veel af)
Totaal: ¤ 130
Drugs are good mkay?
  maandag 9 april 2012 @ 10:55:55 #279
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088747
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wat ik zo hoorde van die persoon die bij de voedselbank heeft gewerkt kwamen er meerdere mensen gewoon met de auto naar de voedselbank toe :') ik vond het ook bizar en sinds haar verhalen geloof ik niet meer in de voedselbank.
meerdere mensen, definieer graag... het overgrote deel, een paar... vertel.
pi_110088755
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:55 schreef Re het volgende:

[..]

je haalt de voedeselbank door de war met de eindgebruiker... goed staaltje verkeerd neerzetten van een groep mensen
de eindgebruiker wordt in dezen vertegenwoordigd door de voedselbank. paupers zijn het, klaar!
pi_110088764
quote:
Nou, stel je voor inderdaad... :')
  maandag 9 april 2012 @ 10:57:08 #282
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110088767

Alles wat er binnen komt wordt verdeeld over 'de clienten' van de Voedselbank. Het pakket bevat niet alles om een week van te eten. Er zit regelmatig geen vlees in het pakket of verse groente.

De Voedselbank krijgt voedsel aangeleverd van fabrikanten, supermarkten en soms van goede doelen/stichtingen. Het gaat vaak om voedsel uit overvoorraad of voedsel dat nog wel goed is, maar niet verkocht mag worden (over de datum op de verpakking, maar nog wel goed).
pi_110088774
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:55 schreef Re het volgende:

[..]

meerdere mensen, definieer graag... het overgrote deel, een paar... vertel.
ik definieer niets bekijk het maar. elke persoon met een auto die naar de voedselbank KAN (moet goedgekeurd worden anders mag je er niet komen) is een fucking bewijs dat het een absurditeit is in nederland, de voedselbank.
  maandag 9 april 2012 @ 10:57:43 #284
16715 Mylene
*schatje*
pi_110088779
Trouwens, als je het advies hoort van deskundigen zoals Annemarie van Gaal van mensen die niet rond kunnen komen, is het eerste wat ze zeggen om de auto weg te doen.
pi_110088804
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:57 schreef Mylene het volgende:
Trouwens, als je het advies hoor van deskundigen zoals Annemarie van Gaal van mensen die niet rond kunnen komen, is het eerste wat ze zeggen om de auto weg te doen.
terecht ook. een auto kost per definitie een hoop geld.
  maandag 9 april 2012 @ 11:00:04 #286
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088839
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de eindgebruiker wordt in dezen vertegenwoordigd door de voedselbank. paupers zijn het, klaar!
:')
te gemakkelijk, jammer dat je op deze manier de discussie wil verliezen
  maandag 9 april 2012 @ 11:00:48 #287
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088852
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik definieer niets bekijk het maar. elke persoon met een auto die naar de voedselbank KAN (moet goedgekeurd worden anders mag je er niet komen) is een fucking bewijs dat het een absurditeit is in nederland, de voedselbank.
ok nog meer onvermogen tot discussie, wel jammer zo
pi_110088853
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 11:00 schreef Re het volgende:

[..]

:')
te gemakkelijk, jammer dat je op deze manier de discussie wil verliezen
ik kijk naar de sfeer in dit topic en ik denk dat jij in het verliezende kamp zit anders :Y)
  maandag 9 april 2012 @ 11:01:23 #289
16715 Mylene
*schatje*
pi_110088869
Die vrouw uit die documentaire. Een huis vol huisdieren die bakken met geld kosten. Maar wel klagen dat haar dochter niet op zwemles kan. Sorry hoor |:( .
  maandag 9 april 2012 @ 11:01:56 #290
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088883
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:57 schreef Mylene het volgende:
Trouwens, als je het advies hoort van deskundigen zoals Annemarie van Gaal van mensen die niet rond kunnen komen, is het eerste wat ze zeggen om de auto weg te doen.
daarom, weet jij het percentage van autobezitters in deze groep, of is het zo dat als eentje deze regel verbreekt de gehele groep het dus verbreekt?
pi_110088890
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:01 schreef Mylene het volgende:
Die vrouw uit die documentaire. Een huis vol huisdieren die bakken met geld kosten. Maar wel klagen dat haar dochter niet op zwemles kan. Sorry hoor |:( .
onderbouw dit onderbouw dit! je mag niet 1 geval nemen en dan iedereen maar verdenken van domheid ;( [/kamp re]
  maandag 9 april 2012 @ 11:02:11 #292
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110088892
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:16 schreef Re het volgende:
Kun je dit onderbouwen? Heb je cijfers? Ik zie je voornamelijk dingen in twijfel trekken en zelf niet onderbouwen. Dat is ook niet echt meehelpen aan een discussie.

Ik zou gewoon graag van 'de gemiddelde' voedselbankbezoeker een in- en uitgavenlijstje zien om de noodzaak van deze hulp te bepalen.
pi_110088930
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:02 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Kun je dit onderbouwen? Heb je cijfers? Ik zie je voornamelijk dingen in twijfel trekken en zelf niet onderbouwen. Dat is ook niet echt meehelpen aan een discussie. Waarbij ik moet zeggen dat er in dit topic uberhaupt weinig discussie plaatsvindt.
iedereen heeft inmiddels wel gezien wat voor slome tokkies er gemiddeld bij de voedselbank komen. het is gewoon een stom burger initiatief wat meer kost (aan energie en tijd en geld en inspanning) dan het oplevert.
  maandag 9 april 2012 @ 11:03:41 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088931
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik kijk naar de sfeer in dit topic en ik denk dat jij in het verliezende kamp zit anders :Y)
dacht het niet, ik stel gewoon wat simpele vragen die niet beantwoord worden behalve wat gescheld... dat ik toevallig in de minderheid ben in een topic zegt niets over winnen of verliezen...
  maandag 9 april 2012 @ 11:03:45 #295
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110088933
Laten we er van uit gaan dat het allemaal tokkies zijn die gebruik maken van de voedselbank.
Stel dat ze allemaal stoppen met roken en dat we ze dagelijks laten stempelen en alleen nog bonnen geven.
Verandert er dan iets? Komen ze dan uit de bijstand? Ik geloof er niks van.

Er komen alleen maar mensen bij in de bijstand, in de toekomst zullen we er de zogenaamd rijker bedeelden zien, mensen die niet bereid waren hun huis ver onder de prijs te verkopen, met 2 huizen zitten, vastzitten aan dure leningen voor vakanties, auto's en reizen, geen baan meer hebben en ook geen nieuw baan meer kunnen vinden, laat staan een vast contract.

Dát kost pas geld!
pi_110088949
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 11:03 schreef Re het volgende:

[..]

dacht het niet, ik stel gewoon wat simpele vragen die niet beantwoord worden behalve wat gescheld... dat ik toevallig in de minderheid ben in een topic zegt niets over winnen of verliezen...
ow jawel. je hebt duidelijk niet opgelet bij het vak argumenteren.
  maandag 9 april 2012 @ 11:05:25 #297
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088964
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:02 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Kun je dit onderbouwen? Heb je cijfers? Ik zie je voornamelijk dingen in twijfel trekken en zelf niet onderbouwen. Dat is ook niet echt meehelpen aan een discussie.

Ik zou gewoon graag van 'de gemiddelde' voedselbankbezoeker een in- en uitgavenlijstje zien om de noodzaak van deze hulp te bepalen.
ik stel niet dat de voedselbankbezoeker een rokende tokkie is met een bmw, dus waarom moet ik dan aantonen dat dat niet zo is?... als iemand een stelling neerzet zie ik graag dat deze onderbouwd wordt
  maandag 9 april 2012 @ 11:06:18 #298
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088991
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ow jawel. je hebt duidelijk niet opgelet bij het vak argumenteren.
ik zou zeggen lees je eigen posts eens terug voordat je met zoiets als hierboven probeert populair te zijn
pi_110089002
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 11:05 schreef Re het volgende:

[..]

ik stel niet dat de voedselbankbezoeker een rokende tokkie is met een bmw, dus waarom moet ik dan aantonen dat dat niet zo is?... als iemand een stelling neerzet zie ik graag dat deze onderbouwd wordt
jouw stelling is blijkbaar dat mensen die naar de voedselbank gaan een bepaald recht hebben op gratis voedsel en het nodig hebben. onderbouw dat eerst maar eens, want ik zeg je, het zijn aannames waar geen hol van klopt.
  maandag 9 april 2012 @ 11:07:37 #300
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110089022
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 11:05 schreef Re het volgende:

[..]

Dat is niet de algehele stellingname in dit topic. De stelling is dat de voedselbank in het algemeen niet nodig is in dit land als mensen gewoon verstandiger zijn in de keuzes die ze maken op financieel gebied. Vorige deel heb ik op verzoek -van iemand die het daar niet mee eens was- een proefberekening gemaakt en daar hoor je ook niemand meer over.
pi_110089028
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 10:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan ga je er per definitie vanuit dat mensen in de bijstand ook willen bijdragen aan de maatschappij in de vorm van werk. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die dat juist niet willen
Daarom had ik het ook over ondersteunen én motiveren. Zoals ik al aangaf, condities die niet in het huidige systeem geschapen kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')