de huur van het tuintje is 180 per jaar ofzo en een fiets is 50 euro, gratis als je een alleenstaande moeder bent.quote:Op zondag 8 april 2012 21:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar ze vervolgens niet meer naar toe kunnen zonder auto en geen hachee kunnen eten omdat de fiets verkocht is.
En als ze naar de voedselbank gaan zal het vermoedelijk een auto zijn van rond de 500 euro. Dat is 3 maanden huur van zo'n tuintje. En daarna?²
Ja, want je moet er nu lopend naar toe.quote:Op zondag 8 april 2012 21:35 schreef LXIV het volgende:
Nee, maar wel minder afhankelijk van de voedselbank!
Maar je hebt wel wat meer geld voor eten, als je dan ook nog geen mobiele telefoon hebt, met super snel internet, heb je nog meer geld voor eten.quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, verkoop die goedkope auto. Ben je dan ineens uit de bijstand?²
En de bijstand? Zit je daar dan niet meer in? Want dat is gemeenschapsgeld, daar mag je je druk om maken. De voedselbank daarentegen is een particulier initiatief waar de belastingbetaler niets van merkt...quote:Op zondag 8 april 2012 21:38 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Maar je hebt wel wat meer geld voor eten, als je dan ook nog geen mobiele telefoon hebt, met super snel internet, heb je nog meer geld voor eten.
Maar wat moet een bijstand gerechtige met een auto?quote:Op zondag 8 april 2012 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, want je moet er nu lopend naar toe.
Come on.
Armoedzaaiers rijden niet in een Lexus , Mercedes of mooie Hyundai i40 CW. Ze rijden in hele goedkope auto's die ze net kunnen betalen...²
Je lost er geen problemen mee op (problemen waar de belastingbetaler wel last van heeft). Het is slechts symptoombestrijding.quote:Op zondag 8 april 2012 21:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En de bijstand? Zit je daar dan niet meer in? Want dat is gemeenschapsgeld, daar mag je je druk om maken. De voedselbank is een particulier initiatief waar de belastingbetaler niets van merkt...
Random zin: Lassie heeft de Schotse Collie tot een bekend hondenras gemaakt.²
Het kan hem of haar helpen uit de bijstand te geraken. Daar hebben we allemaal profijt van.quote:Op zondag 8 april 2012 21:40 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Maar wat moet een bijstand gerechtige met een auto?
Zodat hij/zij naar de voedselbank kan met de auto, als het regent?
Klopt, auto of niet.quote:Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je lost er geen problemen mee op (problemen waar de belastingbetaler wel last van heeft). Het is slechts symptoombestrijding.
Als of je geen baan kunt vinden zonder autoquote:Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het kan hem of haar helpen uit de bijstand te geraken. Daar hebben we allemaal profijt van.²
Moord? Dan heb je geen bijstand meer nodig hoorquote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je chargeert bewust, want zulke uitzonderingen mogen onmogelijk het beeld vormen van de mensen die in de bijstand terecht zijn gekomen. Door ziekte, ontslag of moord.²
Jawel hoor, maar het vergroot je kansen op de arbeidsmarkt. Daar hoeven we niet eens over in discussie te gaan. Dat is gewoon een feit. Het vergroot je kansen.quote:Op zondag 8 april 2012 21:42 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Als of je geen baan kunt vinden zonder auto
Ik heb liever dat ze er uit komen. Zonder auto is de kans groter dan ze er in blijven. Het is wat mij betreft wel een luxe als ze een dure Lexus of Hyundai i40 CW rijden. Maar een Opel Corsa met een dagwaarde van 500 euro en lage wegenbelasting. Daar zal ik niet over klagen...quote:Op zondag 8 april 2012 21:52 schreef whosvegas het volgende:
Ok, dat ben ik met je eens, het vergroot je kansen.
Maar ik blijf er bij dat een auto voor een bijstand gerechtige, overbodige luxe is, die niet nodig is
Bullshit. Eten = 1e levensbehoefte. Auto = luxe. Klaar.quote:Op zondag 8 april 2012 21:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze er uit komen. Zonder auto is de kans groter dan ze er in blijven. Het is wat mij betreft wel een luxe als ze een dure Lexus of Hyundai i40 CW rijden. Maar een Opel Corsa met een dagwaarde van 500 euro en lage wegenbelasting. Daar zal ik niet over klagen...²
Het is in elk geval iets waar de belastingbetaler niet voor op zou moeten draaien. Voor eten overigens ook niet.quote:Op zondag 8 april 2012 21:52 schreef whosvegas het volgende:
Ok, dat ben ik met je eens, het vergroot je kansen.
Maar ik blijf er bij dat een auto voor een bijstand gerechtige, overbodige luxe is, die niet nodig is
quote:Op zondag 8 april 2012 12:44 schreef moussie het volgende:
Verder: zie jij die kratten in de foto van de OP? Een zo'n krat is voor een persoon. Nou zou een van die kratten wel op de fiets te doen zijn, voor iemand die dat nog kan dan, maar twee of meer? Je denkt dat het wel mogelijk is dat de medewerkers daar even je spullen in de gaten houden terwijl jij op en neer fiets met veilige porties?
Ik wil ze er toch graag uit hebben.quote:Op zondag 8 april 2012 22:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bullshit. Eten = 1e levensbehoefte. Auto = luxe. Klaar.
Jij hebt een fietskar. Ben je bejaard?quote:Op zondag 8 april 2012 22:28 schreef LXIV het volgende:
Maar, als wij (betaalde) boodschappen doen bij de AH, dan nemen wij ook gewoon alles mee op de fiets. In de fietstassen. En als we echt veel hebben, dan gooi ik het in de fietskar.
Jeetje je doet alsof het onmogelijk is om zonder auto uit de bijstand te komen.quote:Op zondag 8 april 2012 22:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil ze er toch graag uit hebben.²
Het helpt ze. Klaar.quote:Op zondag 8 april 2012 22:31 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Jeetje je doet alsof het onmogelijk is om zonder auto uit de bijstand te komen.
Nou deze luxe valt in de categorie hulp die ik ze niet wil geven. Een fiets kunnen ze krijgen.quote:
Goh, wat ben je wakker vandaag....quote:Op zondag 8 april 2012 22:36 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij gaat het er niet om dat ze een auto krijgen, maar dat ze hun huidige auto kunnen behouden terwijl dat als luxe wordt gezien.
Ik zie het als investering. Het helpt hun werk te vinden en dus uit de bijstand te komen. Die bijstand wordt betaald uit gemeenschapsgeld. En het is niet zo als ze de auto dumpen of verkopen ze ineens aan het werk zijn. Vermoedelijk betalen ze er schulden mee of kunnen ze wat luxer eten. En dat is allemaal van tijdelijke aard.quote:Op zondag 8 april 2012 22:36 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij gaat het er niet om dat ze een auto krijgen, maar dat ze hun huidige auto kunnen behouden terwijl dat als luxe wordt gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |