Voor sommigen gaat de huur omhoog , ook al dankzij Vestia, en ook de zorgtoeslag gaat omlaag omdat er aan de andere kant grote falers en graaiers zitten, maar dat is niet zo erg begrijp ik?quote:Op maandag 9 april 2012 01:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De voedselbank is voor mensen die hun eten niet kunnen betalen omdat ze te weinig geld overhouden. Sigaretten zijn duur, dat geld konden ze dus besparen. Van die besparing konden ze eten kopen.
Dat peukje is voor hun ontspanning en iets tegen de stress.quote:Op maandag 9 april 2012 01:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De voedselbank is voor mensen die hun eten niet kunnen betalen omdat ze te weinig geld overhouden. Sigaretten zijn duur, dat geld konden ze dus besparen. Van die besparing konden ze eten kopen.
Dat ligt gewoon aan een raar systeem.quote:Op maandag 9 april 2012 09:43 schreef Lalin het volgende:
Eigenlijk zit ik in deze discussie alleen nog te wachten op de eerste die gaat zeggen dat de belastingbetaler eigenlijk dubbel belasting betaalt daar de parasieten van de samenleving immers ook belasting moeten betalen op hun uitkering.
Ik kan me inleven ja. Er zijn zat dingen (die niks kosten) waardoor je je kan ontstressenquote:Op maandag 9 april 2012 01:13 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Dat peukje is voor hun ontspanning en iets tegen de stress.
Meestal kopen ze geen sigaretten maar shag en hebben ze zo'n zelfdraaiapparaatje.
Zonder peukje zouden ze het helemaal niet meer zien zitten. Kun je je inleven in mensen in deze situatie?
Je presenteert het nu als een keuze. Ik denk echter dat het voor veel mensen geen keuze is om te stoppen met roken, omdat het een verslaving is.quote:Op maandag 9 april 2012 09:50 schreef bijdehand het volgende:
Ik kan me inleven ja. Er zijn zat dingen (die niks kosten) waardoor je je kan ontstressen
Vroeger gingen zulke mensen die niet sterk genoeg waren gewoon dood.quote:Op maandag 9 april 2012 09:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je presenteert het nu als een keuze. Ik denk echter dat het voor veel mensen geen keuze is om te stoppen met roken, omdat het een verslaving is.
Uiteraard, met de nodige discipline zou het moeten lukken. Maar ik denk dat veel mensen dan ontberen.
Ik zie het zeker als een keuze ja. En bij die keuze hoort geen voedselbank.quote:Op maandag 9 april 2012 09:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je presenteert het nu als een keuze. Ik denk echter dat het voor veel mensen geen keuze is om te stoppen met roken, omdat het een verslaving is.
Uiteraard, met de nodige discipline zou het moeten lukken. Maar ik denk dat veel mensen dan ontberen.
In Darwinistische zin had dit meer betrekking op de fysieke dan op de psychische gesteldheid.quote:Op maandag 9 april 2012 09:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vroeger gingen zulke mensen die niet sterk genoeg waren gewoon dood.
Ik snap je onderbuikgevoelens wel hoor. Maar zie die mensen gewoon als verslaafden...quote:Op maandag 9 april 2012 09:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik zie het zeker als een keuze ja. En bij die keuze hoort geen voedselbank.
'Onderbuikgevoelens'. Fijne dag nog.quote:Op maandag 9 april 2012 09:58 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik snap je onderbuikgevoelens wel hoor. Maar zie die mensen gewoon als verslaafden...
Nee, dat zeg ik niet. Ik wijs alleen op het feit dat zwakkeren vroeger door de natuur werden geëlimineerd, en nu we dat systeem verslagen hebben we een hoop zwakke broeders hebben die uiteindelijk dmv voortplanting de ondergang gaat zijn van ons huidig systeem. Iedereen ziet dat dit systeem niet houdbaar is.quote:Op maandag 9 april 2012 09:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
In Darwinistische zin had dit meer betrekking op de fysieke dan op de psychische gesteldheid.
Maar wat wil je zeggen, mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank maar laten verhongeren?
Dat ben ik met je eens. Gezien het feit dat ik geen voorstander ben van dit systeem, zie ik dat echter niet als iets negatiefs.quote:Op maandag 9 april 2012 09:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik wijs alleen op het feit dat zwakkeren vroeger door de natuur werden geëlimineerd, en nu we dat systeem verslagen hebben we een hoop zwakke broeders hebben die uiteindelijk dmv voortplanting de ondergang gaat zijn van ons huidig systeem. Iedereen ziet dat dit systeem niet houdbaar is.
Ik ken geen alternatief dat voorziet in het onderhouden van grootschalige groepen zwakke mensen. Jij?quote:Op maandag 9 april 2012 10:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Gezien het feit dat ik geen voorstander ben van dit kapitaltisch systeem, zie ik dat echter niet als iets negatiefs.
Wat versta jij onder zwakke mensen? Met de nodige ondersteuning en motivatie zou een groot deel van de mensen in de bijstand aan het werk kunnen en een bijdrage leveren aan de maatschappij. Wellicht niet in dezelfde mate als een gemiddeld iemand anders, maar alles beter dan zinloos aan de kant staan. In het huidig systeem kunnen dergelijke condities echter niet geschapen worden.quote:Op maandag 9 april 2012 10:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ken geen alternatief dat voorziet in het onderhouden van grootschalige groepen zwakke mensen. Jij?
quote:Op maandag 9 april 2012 10:04 schreef Wokkel het volgende:
Ze moeten die bijstand wijzigen in een bonnensysteem. Bonnen voor eten, bon voor de huur en bon voor gwl. Weg met de vrijblijvendheid van een `hier, een zak geld`, als je langer dan x jaar in de bijstand zit heb je te kennen gegeven niet voor jezelf te kunnen zorgen.
Extraatjes als auto´s, internet, parkeerbonnen en peuken koop je maar van je salaris.
Dan ga je er per definitie vanuit dat mensen in de bijstand ook willen bijdragen aan de maatschappij in de vorm van werk. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die dat juist niet willen en alles eraan doen om niet te hoeven werken. Die groep gaat alleen maar groter worden.quote:Op maandag 9 april 2012 10:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat versta jij onder zwakke mensen? Met de nodige ondersteuning en motivatie zou een groot deel van de mensen in de bijstand aan het werk kunnen en een bijdrage leveren aan de maatschappij. Wellicht niet in dezelfde mate als een gemiddeld iemand anders, maar alles beter dan zinloos aan de kant staan. In het huidig systeem kunnen dergelijke condities echter niet geschapen worden.
Dit noemen ze dus populisme.quote:Op maandag 9 april 2012 01:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens met schuldhulpverleners praten. Die kunnen dit beeld namelijk prima bevestigen.quote:Op maandag 9 april 2012 10:16 schreef Re het volgende:
waarom gaat men er vanuit dat het grootste gedeelte van deze groep profiterende low-lives zijn die al rokend en met hun bmw voedselbonnen scoren? Scoort dat makkelijker? Visualiseert dat makkelijker, Slaap je daardoor beter? Id het die ene docu met die ene tokkie?
Ja er zijn profiteurs maar die zul je altijd hebben, zelfs in het dierenrijk Scorpie, dat is nou een maal genetisch zo bepaald, maar het overgrote deel komt gewoon niet rond met de huidige hulpmiddelen die ze toegereikt krijgen.
Je probeert het iets anders te verwoorden maar in feite zeg je dit dus zelf als eerste.quote:Op maandag 9 april 2012 09:43 schreef Lalin het volgende:
Eigenlijk zit ik in deze discussie alleen nog te wachten op de eerste die gaat zeggen dat de belastingbetaler eigenlijk dubbel belasting betaalt daar de parasieten van de samenleving immers ook belasting moeten betalen op hun uitkering.
Het is een keuze... Of wordt je gedwongen te roken? 1e levensbehoefte?quote:Op maandag 9 april 2012 09:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Een medestander.quote:Op maandag 9 april 2012 10:04 schreef Wokkel het volgende:
Ze moeten die bijstand wijzigen in een bonnensysteem. Bonnen voor eten, bon voor de huur en bon voor gwl. Weg met de vrijblijvendheid van een `hier, een zak geld`, als je langer dan x jaar in de bijstand zit heb je te kennen gegeven niet voor jezelf te kunnen zorgen.
Extraatjes als auto´s, internet, parkeerbonnen en peuken koop je maar van je salaris.
die gaan bij het grootste gedeelte van deze groep langs, of alleen bij die groep waar schuldhulpverleners nodig zijn? En zijn ze allemaal zo?... of gewoon hear say? Ik wil het gewoon weten hoor, moet toch niet zo moeilijk zijn om te bepalen?quote:Op maandag 9 april 2012 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens met schuldhulpverleners praten. Die kunnen dit beeld namelijk prima bevestigen.
Die keuze is ooit een keer gemaakt. In een tijd dat ze voldoende ducaten hadden in hun vochtige pocket. Nu is het een verslaving, X-Ray.quote:Op maandag 9 april 2012 10:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is een keuze... Of wordt je gedwongen te roken? 1e levensbehoefte?
Communisme, here we come.quote:Op maandag 9 april 2012 10:04 schreef Wokkel het volgende:
Ze moeten die bijstand wijzigen in een bonnensysteem. Bonnen voor eten, bon voor de huur en bon voor gwl.
Bij de grootste groep gaan die langs, waar ze nog niet langs gaan is het meer door de schaamte die sommige mensen nog hebben.quote:Op maandag 9 april 2012 10:26 schreef Re het volgende:
[..]
die gaan bij het grootste gedeelte van deze groep langs, of alleen bij die groep waar schuldhulpverleners nodig zijn? En zijn ze allemaal zo?... of gewoon hear say? Ik wil het gewoon weten hoor, moet toch niet zo moeilijk zijn om te bepalen?
Slap gelul. Ik ben tien jaar geleden al gestopt, zonder allemaal zgn hulpmiddelen. Dat gemiep dat mensen allemaal een soort willoze slaven zijn gaat nergens over. Auto is nodig want anders kan je geen eten halen en roken moet ook betaald worden want men is verslaafd. Niggah please.quote:Op maandag 9 april 2012 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die keuze is ooit een keer gemaakt. In een tijd dat ze voldoende ducaten hadden in hun vochtige pocket. Nu is het een verslaving, X-Ray.²
even voor de duidelijkheid, iedereen in de schuldsanering zit daar omdat het low-live profiteurs zijn van de maatschappij?... Ik wil het gewoon even weten, moet toch niet zo moeilijk zijn?quote:Op maandag 9 april 2012 10:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Bij de grootste groep gaan die langs, waar ze nog niet langs gaan is het meer door de schaamte die sommige mensen nog hebben.
Ja want nu ze zelf mogen kiezen waar her geld naartoe gaat gaat het prima.quote:
Kijken we naar 2011, dan waren er zo'n 316.000 bijstandtrekkers en zo'n 15.000 mensen in de wsna ( wet schuldsanering natuurlijke personen )quote:Op maandag 9 april 2012 10:29 schreef Re het volgende:
[..]
even voor de duidelijkheid, iedereen in de schuldsanering zit daar omdat het low-live profiteurs zijn van de maatschappij?... Ik wil het gewoon even weten, moet toch niet zo moeilijk zijn?
Dan nog, moeten ze er maar vanaf zien te komen. Het kosten handen vol met geld terwijl ze er zelf ook wat aan kunnen doen.quote:Op maandag 9 april 2012 01:13 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Dat peukje is voor hun ontspanning en iets tegen de stress.
Meestal kopen ze geen sigaretten maar shag en hebben ze zo'n zelfdraaiapparaatje.
Zonder peukje zouden ze het helemaal niet meer zien zitten. Kun je je inleven in mensen in deze situatie?
Gelukkig wel merk chips, dat is voedzaam.quote:Op maandag 9 april 2012 10:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
er zijn best een aantal mensen die het goed kunnen gebruiken, maar het merendeel kan gewoon prima rondkomen en gaat toch naar de voedselbank om geld voer te houden voor de auto / te roken / andere dingen. beter leren ze omgaan met hun geld en gaan ze gezond eten.
[ afbeelding ]
Ik ken 2 van zulke mensen die gestopt zijn met dat werk, puur voor het feit dat de mentaliteit van die mensen (die dus massaal in de bijstand zitten) diep en diep verrot is. Er mag nergens op bezuinigd worden, en eigenlijk is het allemaal de schuld van anderen dat ze er zo bij zitten. Goed, misschien dat 1 op de 50 echt hulp nodig heeft, de rest is tuig van zeer laag allooi.quote:Op maandag 9 april 2012 10:26 schreef Re het volgende:
[..]
die gaan bij het grootste gedeelte van deze groep langs, of alleen bij die groep waar schuldhulpverleners nodig zijn? En zijn ze allemaal zo?... of gewoon hear say? Ik wil het gewoon weten hoor, moet toch niet zo moeilijk zijn om te bepalen?
dus zolang je niet in de schuldsanering komt krijg je eigenlijk teveel geld... ok danquote:Op maandag 9 april 2012 10:34 schreef klipper het volgende:
[..]
Kijken we naar 2011, dan waren er zo'n 316.000 bijstandtrekkers en zo'n 15.000 mensen in de wsna ( wet schuldsanering natuurlijke personen )
Kun je nagaan dat het in feite een kleine groep is die gewoon niet met geld kunnen omgaan.
Aan de andere kant is dus ook duidelijk dat het bijstandsniveau niet te laag is en dus best iets lager kan blijkbaar.
Ja ik zeg dit als eerste, niet omdat ik wel of niet dapper ben.quote:Op maandag 9 april 2012 10:25 schreef klipper het volgende:
[..]
Je probeert het iets anders te verwoorden maar in feite zeg je dit dus zelf als eerste.
Wees dan ook zo dapper om het toe te geven.
Een gemiddelde roker zal hoeveel nou helemaal roken? Een pakje of 2 per week? Zo, dan houd je geld over om je complete gezin van visvoer te voorzien.quote:Op maandag 9 april 2012 10:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Slap gelul. Ik ben tien jaar geleden al gestopt, zonder allemaal zgn hulpmiddelen
dus je stelt dat 1 op de 50 mensen die naar de voedselbank gaat daar een goede reden voor heeft?quote:Op maandag 9 april 2012 10:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ken 2 van zulke mensen die gestopt zijn met dat werk, puur voor het feit dat de mentaliteit van die mensen (die dus massaal in de bijstand zitten) diep en diep verrot is. Er mag nergens op bezuinigd worden, en eigenlijk is het allemaal de schuld van anderen dat ze er zo bij zitten. Goed, misschien dat 1 op de 50 echt hulp nodig heeft, de rest is tuig van zeer laag allooi.
Chips, nootjes, brood, aardappelpuree en alcohol, en maar kankeren dat ze het zo slecht hebben met de voedselbank en dat ze meer geld nodig hebben om rond te komen. Het is godverdomme niet te geleuven, om het maar even cru te zeggen.quote:Op maandag 9 april 2012 10:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
er zijn best een aantal mensen die het goed kunnen gebruiken, maar het merendeel kan gewoon prima rondkomen en gaat toch naar de voedselbank om geld voer te houden voor de auto / te roken / andere dingen. beter leren ze omgaan met hun geld en gaan ze gezond eten.
[ afbeelding ]
Ik zeg dat 1 op de 50 man die in de WSNA zit daar ook daadwerkelijk weinig tot niks aan kan doen. Ik zeg ook dat die 50 man in de bijstand zit.quote:Op maandag 9 april 2012 10:38 schreef Re het volgende:
[..]
dus je stelt dat 1 op de 50 mensen die naar de voedselbank gaat daar een goede reden voor heeft?
best ongezond als je daar constant op leeft.quote:Op maandag 9 april 2012 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Chips, nootjes, brood, aardappelpuree en alcohol, en maar kankeren dat ze het zo slecht hebben met de voedselbank en dat ze meer geld nodig hebben om rond te komen. Het is godverdomme niet te geleuven, om het maar even cru te zeggen.
In 2010 is het 1200 euro per jaar wat je kan besparen (bron)quote:Op maandag 9 april 2012 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een gemiddelde roker zal hoeveel nou helemaal roken? Een pakje of 2 per week? Zo, dan houd je geld over om je complete gezin van visvoer te voorzien.
Het is een maandsalaris wat je kan besparen op een jaar. Dat is dus ~ 10%.quote:Het is allemaal populistisch geblaat. Net als dat gezeur over die auto. En zeker in het geval van de (goedkope) auto is het gezeur omdat deze hun kan helpen uit deze situatie te geraken.
Welnee, die schaamte is men allang voorbij. Alles om de plasma en de pakjes sigaretten te kunnen blijven bekostigen. En de kids moeten merkkleding, anders is het zo zielig.quote:Een normaal mens is écht wel te trots om proviand op te pikken bij de lokale voedselbank. Die zal zelf echt wel eerst alles hebben gedaan om dit te voorkomen.
nu doe je dus zelf een compleet verkeerde aanname.quote:Op maandag 9 april 2012 10:36 schreef Re het volgende:
[..]
dus zolang je niet in de schuldsanering komt krijg je eigenlijk teveel geld... ok dan
maar goed 5% zit in de schuldsanering, even vanuit gaande dat het allemaal tokkies zijn die in een bmw rijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |