abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2012 @ 01:11:05 #201
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110084837
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 01:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De voedselbank is voor mensen die hun eten niet kunnen betalen omdat ze te weinig geld overhouden. Sigaretten zijn duur, dat geld konden ze dus besparen. Van die besparing konden ze eten kopen.
Voor sommigen gaat de huur omhoog , ook al dankzij Vestia, en ook de zorgtoeslag gaat omlaag omdat er aan de andere kant grote falers en graaiers zitten, maar dat is niet zo erg begrijp ik?

Ach, misschien schaffen ze de HRA nog eens helemaal *poef* af, verhogen ze de huren, graaien de tandartsen er nog wat bij en wordt de zorg helemaal onbetaalbaar, kunnen ouderen hun hele pensioen opmaken zodat er ook niks meer te erven valt.

Maar hea, da's goed voor de economie.

Anyway, ik ga naar bed :W
pi_110084902
quote:

[..]

De voedselbank is voor mensen die hun eten niet kunnen betalen omdat ze te weinig geld overhouden. Sigaretten zijn duur, dat geld konden ze dus besparen. Van die besparing konden ze eten kopen.
Dat peukje is voor hun ontspanning en iets tegen de stress.
Meestal kopen ze geen sigaretten maar shag en hebben ze zo'n zelfdraaiapparaatje.
Zonder peukje zouden ze het helemaal niet meer zien zitten. Kun je je inleven in mensen in deze situatie?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_110087610
Eigenlijk zit ik in deze discussie alleen nog te wachten op de eerste die gaat zeggen dat de belastingbetaler eigenlijk dubbel belasting betaalt daar de parasieten van de samenleving immers ook belasting moeten betalen op hun uitkering. :)
pi_110087686
quote:
17s.gif Op maandag 9 april 2012 09:43 schreef Lalin het volgende:
Eigenlijk zit ik in deze discussie alleen nog te wachten op de eerste die gaat zeggen dat de belastingbetaler eigenlijk dubbel belasting betaalt daar de parasieten van de samenleving immers ook belasting moeten betalen op hun uitkering. :)
Dat ligt gewoon aan een raar systeem.
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 01:13 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Dat peukje is voor hun ontspanning en iets tegen de stress.
Meestal kopen ze geen sigaretten maar shag en hebben ze zo'n zelfdraaiapparaatje.
Zonder peukje zouden ze het helemaal niet meer zien zitten. Kun je je inleven in mensen in deze situatie?
Ik kan me inleven ja. Er zijn zat dingen (die niks kosten) waardoor je je kan ontstressen :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_110087723
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2012 09:50 schreef bijdehand het volgende:
Ik kan me inleven ja. Er zijn zat dingen (die niks kosten) waardoor je je kan ontstressen :)
Je presenteert het nu als een keuze. Ik denk echter dat het voor veel mensen geen keuze is om te stoppen met roken, omdat het een verslaving is.

Uiteraard, met de nodige discipline zou het moeten lukken. Maar ik denk dat veel mensen dan ontberen.
pi_110087746
Dat niet alleen, had alles meegezeten van meet af aan, dan rookte er maar weinig en had iedereen daar ook een fjine baan en dito leven..Zo simpel is het vaak.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110087752
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Je presenteert het nu als een keuze. Ik denk echter dat het voor veel mensen geen keuze is om te stoppen met roken, omdat het een verslaving is.

Uiteraard, met de nodige discipline zou het moeten lukken. Maar ik denk dat veel mensen dan ontberen.
Vroeger gingen zulke mensen die niet sterk genoeg waren gewoon dood.
pi_110087760
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik zie het zeker als een keuze ja. En bij die keuze hoort geen voedselbank.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_110087790
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2012 09:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vroeger gingen zulke mensen die niet sterk genoeg waren gewoon dood.
In Darwinistische zin had dit meer betrekking op de fysieke dan op de psychische gesteldheid.

Maar wat wil je zeggen, mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank maar laten verhongeren?
pi_110087797
Met mensen die vaak niet meer tegen hebben gehad dan hooguit een sok in de verkeerde la is het moeilijk tot een discussie te komen die zinnig zal zijn, er is geen beleving.
pi_110087807
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2012 09:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik zie het zeker als een keuze ja. En bij die keuze hoort geen voedselbank.
Ik snap je onderbuikgevoelens wel hoor. Maar zie die mensen gewoon als verslaafden...
pi_110087819
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:58 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik snap je onderbuikgevoelens wel hoor. Maar zie die mensen gewoon als verslaafden...
'Onderbuikgevoelens'. Fijne dag nog.
pi_110087825
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

In Darwinistische zin had dit meer betrekking op de fysieke dan op de psychische gesteldheid.

Maar wat wil je zeggen, mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank maar laten verhongeren?
Nee, dat zeg ik niet. Ik wijs alleen op het feit dat zwakkeren vroeger door de natuur werden geėlimineerd, en nu we dat systeem verslagen hebben we een hoop zwakke broeders hebben die uiteindelijk dmv voortplanting de ondergang gaat zijn van ons huidig systeem. Iedereen ziet dat dit systeem niet houdbaar is.
pi_110087840
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 09:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Ik wijs alleen op het feit dat zwakkeren vroeger door de natuur werden geėlimineerd, en nu we dat systeem verslagen hebben we een hoop zwakke broeders hebben die uiteindelijk dmv voortplanting de ondergang gaat zijn van ons huidig systeem. Iedereen ziet dat dit systeem niet houdbaar is.
Dat ben ik met je eens. Gezien het feit dat ik geen voorstander ben van dit systeem, zie ik dat echter niet als iets negatiefs.
pi_110087849
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:01 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Gezien het feit dat ik geen voorstander ben van dit kapitaltisch systeem, zie ik dat echter niet als iets negatiefs.
Ik ken geen alternatief dat voorziet in het onderhouden van grootschalige groepen zwakke mensen. Jij?
pi_110087862
Ze moeten die bijstand wijzigen in een bonnensysteem. Bonnen voor eten, bon voor de huur en bon voor gwl. Weg met de vrijblijvendheid van een `hier, een zak geld`, als je langer dan x jaar in de bijstand zit heb je te kennen gegeven niet voor jezelf te kunnen zorgen.

Extraatjes als auto´s, internet, parkeerbonnen en peuken koop je maar van je salaris.
pi_110087874
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 10:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ken geen alternatief dat voorziet in het onderhouden van grootschalige groepen zwakke mensen. Jij?
Wat versta jij onder zwakke mensen? Met de nodige ondersteuning en motivatie zou een groot deel van de mensen in de bijstand aan het werk kunnen en een bijdrage leveren aan de maatschappij. Wellicht niet in dezelfde mate als een gemiddeld iemand anders, maar alles beter dan zinloos aan de kant staan. In het huidig systeem kunnen dergelijke condities echter niet geschapen worden.
pi_110087884
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:04 schreef Wokkel het volgende:
Ze moeten die bijstand wijzigen in een bonnensysteem. Bonnen voor eten, bon voor de huur en bon voor gwl. Weg met de vrijblijvendheid van een `hier, een zak geld`, als je langer dan x jaar in de bijstand zit heb je te kennen gegeven niet voor jezelf te kunnen zorgen.

Extraatjes als auto´s, internet, parkeerbonnen en peuken koop je maar van je salaris.
_O_
pi_110087900
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat versta jij onder zwakke mensen? Met de nodige ondersteuning en motivatie zou een groot deel van de mensen in de bijstand aan het werk kunnen en een bijdrage leveren aan de maatschappij. Wellicht niet in dezelfde mate als een gemiddeld iemand anders, maar alles beter dan zinloos aan de kant staan. In het huidig systeem kunnen dergelijke condities echter niet geschapen worden.
Dan ga je er per definitie vanuit dat mensen in de bijstand ook willen bijdragen aan de maatschappij in de vorm van werk. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die dat juist niet willen en alles eraan doen om niet te hoeven werken. Die groep gaat alleen maar groter worden.
  maandag 9 april 2012 @ 10:16:04 #220
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110088048
waarom gaat men er vanuit dat het grootste gedeelte van deze groep profiterende low-lives zijn die al rokend en met hun bmw voedselbonnen scoren? Scoort dat makkelijker? Visualiseert dat makkelijker, Slaap je daardoor beter? Id het die ene docu met die ene tokkie?

Ja er zijn profiteurs maar die zul je altijd hebben, zelfs in het dierenrijk Scorpie, dat is nou een maal genetisch zo bepaald, maar het overgrote deel komt gewoon niet rond met de huidige hulpmiddelen die ze toegereikt krijgen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 9 april 2012 @ 10:17:39 #221
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110088067
quote:

[..]

Dit noemen ze dus populisme. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110088100
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 10:16 schreef Re het volgende:
waarom gaat men er vanuit dat het grootste gedeelte van deze groep profiterende low-lives zijn die al rokend en met hun bmw voedselbonnen scoren? Scoort dat makkelijker? Visualiseert dat makkelijker, Slaap je daardoor beter? Id het die ene docu met die ene tokkie?

Ja er zijn profiteurs maar die zul je altijd hebben, zelfs in het dierenrijk Scorpie, dat is nou een maal genetisch zo bepaald, maar het overgrote deel komt gewoon niet rond met de huidige hulpmiddelen die ze toegereikt krijgen.
Moet je voor de gein eens met schuldhulpverleners praten. Die kunnen dit beeld namelijk prima bevestigen.
pi_110088140
Het wachten is nu op de groep overbeleende ow zo keurige burgers...
pi_110088147
quote:
0s.gif [b]Op zondag 8 april 2012 23:31 schreef Ludd

Hebben voedselbanken geen bezorgservice?
Alleen voor zzp-ers, bijstandtrekkers kunnen zelf rijden.
pi_110088185
quote:
17s.gif Op maandag 9 april 2012 09:43 schreef Lalin het volgende:
Je probeert het iets anders te verwoorden maar in feite zeg je dit dus zelf als eerste.
Wees dan ook zo dapper om het toe te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')