Dan is zij bij deze mijn voordeel van de twijfel kwijt. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het gebruik van je auto verdient door met je zielige verhaal gratis spullen incluis vervoer tot aan de deur zit binnen te harken. Geen goed woord voor over hiervoor, door haar komen anderen die wel echt van de goedwillendheid van anderen afhankelijk in de problemen, want zij worden ook gewantrouwd.quote:Op zondag 8 april 2012 14:16 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Helaas, er liep een hele klb shitstorm erover toen het filmpje pas uitkwam, toen vonden ze marktplaats eisen van haar zus, ( een goed werkende wii wou ze) een gouden hyves en een plaatje met 1 van haar zoons achter tralies met de tekst: just like daddy![]()
Ook kun je het filmpje wellicht nog vinden op een Chinese site want zelfs de chinezen hadden het erover
Die wethouder ook man, wat een lul.quote:Op zondag 8 april 2012 14:11 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ja die heb ik gezien, waarom kunnen ze nooit eens iemand vinden voor deze docu's die het beeld van deze mensen niet verslechteren?
roken waar de kids bij zijn en die bende in huis...quote:Op zondag 8 april 2012 16:12 schreef Athlon64x het volgende:
http://www.tvopjepc.nl/programma/945Dit bedoel ik dus
Plus is idd duurder dan AH, kan ik bevestigen.quote:Op zondag 8 april 2012 15:28 schreef Mylene het volgende:
Die vrouw winkelde bij de Plus hoor, nog duurder dan AH volgens mij. Waarom niet Lidl of Aldi? Waar zou de Nibud hebben gewinkeld?
Doet je knopje "dit topic volgen" het niet of zo?quote:
Je moet eens wat zorgvuldiger kijken naar dat filmpje. Die mevrouw met dat blikje unox zie je geen boodschappen doen, dat is die andere. En die ruilt dus de zakken patat die zij van de voedselbank krijgt met de buurvrouw voor iets anders. En ja, blikken unox krijg je af en toe van de voedselbank, als ze tegen de THT aanlopen over er net overheen zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 15:16 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
het blikje soep komt van de voedselbank... waar staat dat dan?
ze shopped bij de c1000, niet de goedkoopste super. Als je het zo schraal hebt ga je naar de lidl/aldi en de markt.
Criminelen en lui? Je dacht dat het allemaal vanzelf aan komt vliegen of zo, ze hoeven er helemaal niets voor te doen? Ze zijn verkeerd bezig, dat wel ja, maar ze zijn niet per definitie lui.quote:verkeerde keuzes, ja crimineel zijn en dus lui.
Je hebt echt niet goed gekeken hé? Dat ze in eerste instantie in de schuld zijn geraakt is inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid, maar omdat die bewindvoerder er een potje van heeft gemaakt zitten ze nog dieper en langer in de ellende. Daarbovenop is zij ook nog eens haar baantje van 17 jaar kwijt. En ja, het is triest dat zij rookt en het geld van die kinderen afpakt, je zou haar bij haar nekvel willen pakken en door elkaar willen schudden daarvoor, aan de andere kant kan ik wel begrijpen dat stoppen met roken in een stress-situatie verschrikkelijk moeilijk is.quote:en uiteraard is het weer de schuld van de vorige bewindvoerder... roken en zielig zijn maar wel het geld van je kinderen afpakkenWat voor ouder ben je als je dat bij je kinderen doet, afpakken....
Tja, erg tactisch is het zeker niet, eerst geld geven dat je niet kan missen en dan weer afpakken, dat had je anders kunnen doen. Bottomline is dat er geen geld is voor een verjaardagscadeau, en of dat er wel zou zijn als moeders wel stopt met roken is nog maar de vraag.quote:mensen geen boodschap aan die kinderen.
godverdomme zeg, ze stelen het geld van hun eigen kinderen en het is onze schuld.
Ik maak alleen attent op stukken informatie die jij blijkbaar gemist hebt, zoals volgende bvb die heb je ook compleet gemistquote:echt waar jij bent geen haar beter dat je dergelijk gedrag al verdedigd en weer met je vingertje naar anderen wijst.
Nee, die vent verdient bij door fietsen op te knappen en oud ijzer te verzamelen. Hij doet er dus alles aan om zijn situatie te verbeteren. Dat hij bij kan verdienen betekent overigens dat het gezin niet in de bijstand zit, daarin moet je bijverdienste namelijk opgeven en die worden afgetrokken van je uitkering.quote:daarnaast is die vent zo lam dat die zijn eigen achtertuin niet kan opruimen?
Yeah right, dat moet die maar op de fiets doen hé. Dat dat niet lukt met wat je hem daar ziet vervoeren, daarvoor hoef je geen Einstein te zijn. Maar ja, auto lenen mag dus niet want dat is parasiteren, fietsen opknappen voor de verkoop ook niet, want die tuin moet opgeruimd .. wat mag dan wel? Na je dagelijkse rondje banenjacht gaat die maar op de bank zitten uit zijn neus peuteren, om dan te horen te krijgen dat die lui is en niets doet om zijn situatie te verbeteren? Your damned if you do and you're damned if you don't, daar komt het bij jou gewoon op neer.quote:en de auto geleend, ja weer parasiteren van anderen.
Nope, ik heb het over die oude man met zijn fiets tegen de muur voor de voedselbank, met twee afgeladen fietstassen achterop en een grote boodschappentas aan het stuur. Dat is dan zo te zien iemand die niet kan of wil 'parasiteren' door een auto te lenen. Het is voor hem te hopen dat die ook deze keer veilig thuis komt, je boodschappen op deze manier vervoeren wordt namelijk linker naarmate je ouder wordt.quote:man met fietstassen was volgensmij de pater.
Mijn slag volk nog wel. Zit je nou te zwijmelen van je eigen retoriek of zo?quote:maar goed, jouw slag volk doet alles om elkaar te verdedigen om maar geen verantwoordelijkheid te nemen.
Lol, heb jij daar lang over nagedacht? Denk het niet want alleen een imbeciel kan zoiets bedenken als 'oplossing'. Zo had je in mijn geval een 50+ gesteriliseerd, je had mijn kinderen het extra trauma van een uithuisplaatsing bezorgt, en ik heb nog steeds kanker en-nog-wat en kom niet aan de bak. Hoe jaag je jezelf op kosten dus. Maar ja, had ik maar geen kanker moeten krijgen toch, heb ik vast aan mezelf te danken of zo, kom op, geef er een spin aan, dat lukt je vast welquote:en het is idd erg voor de kinderen, het beste is om langdurige uitkeringstrekkers te steriliseren en de kinderen uit huis te plaatsen
daarom is de docu van peggy ook offline gehaald zeker.quote:Op zondag 8 april 2012 17:57 schreef Re het volgende:
Wat heerlijk om het plebs lekker te bashen, ooit gedacht dat mensen in documentaires juist daarvoor uitgelicht worden, saaie boel anders huh
Ik vind het vrij onbehoorlijk dat de media wat dat betreft de stereotypische Tokkie telkens maar weer in de schijnwerper zet.quote:Op zondag 8 april 2012 18:01 schreef Flow3r het volgende:
Over een tijdje krijgen we hele andere beelden te zien, geen tokkies maar welopgevoede, niet-rokende mensen in een schoon huis , en dan?
Dat zit er aan te komen nu er in deze crisistijd geen banen meer zijn , al helemaal niet meer met vast contract en de WW verkort zal worden naar 1 jaar.
Ik ben benieuwd
Ik heb allang verteld dat ik kanker had en er een arbeidshandicap aan over heb gehouden. Daarnaast ben ik bijna 60, dus dat maakt het zelfs zonder gezondheidsproblemen al een stuk moeilijker om opnieuw aan de bak te komen met minder dan een academische of soortgelijke hoge opleiding/ervaring.quote:Op zondag 8 april 2012 17:41 schreef klipper het volgende:
Moussie, hoezo kom je door je ziekte niet aan werk?
Je hoeft je ziekte niet te melden, of je zit graag thuis dan meldt je alles wat ervoor kan zorgen dat je niet aan de bak komt.
je kunt ook vanuit huis callcenter werk doen.quote:Op zondag 8 april 2012 18:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb allang verteld dat ik kanker had en er een arbeidshandicap aan over heb gehouden. Daarnaast ben ik bijna 60, dus dat maakt het zelfs zonder gezondheidsproblemen al een stuk moeilijker om opnieuw aan de bak te komen met minder dan een academische of soortgelijke hoge opleiding/ervaring.
En nee, hier op het froum ben ik niet verplicht om het te melden, maar aan de mogelijke werkgever moet ik dat wel. Daarover liegen is namelijk niet verstandig, want als het misgaat, en die kans daarop is groot als ik probeer te werken in een 'normaal' tempo, ben ik dubbelop de pineut. Dan ben ik niet alleen permanent volledig gehandicapt en cq afhankelijk van thuishulp, maar heb ook geen recht op de normale uitkeringen voor zo'n situatie.
Maar ja, ik ga overmorgen wel solliciteren, en dan vermeld ik mijn 'excuses om op de bank te kunnen blijven hangen', zoals mijn leeftijd en gezondheidstoestand niet, wordt ik zowaar uitgenodigd op gesprek. Wat denk jij dat er gebeurd als ze me zien en van mijn arbeidshandicap horen? Juist ja, ze kijken mij boos aan en vragen waarom ik hun dure tijd zit te verspillen.
Als je met een handicap in de bijstand zit dan kan je vragen om vrijstelling van de arbeidsplicht en als je handicap significant is dan kan die steeds verlengd worden.quote:Op zondag 8 april 2012 18:18 schreef Flow3r het volgende:
Er is in deze tijd niet eens genoeg werk, zelfs de Polen zitten zonder, overal gaan bedrijven over de kop, niemand krijgt nog een vast contract, dus wat een flauwekul allemaal om te zeuren tegen iemand die nota bene ziek is en bijstand ontvangt
Maybe you're next![]()
deze situatie was niet altijd zo.quote:Op zondag 8 april 2012 18:18 schreef Flow3r het volgende:
Er is in deze tijd niet eens genoeg werk, zelfs de Polen zitten zonder, overal gaan bedrijven over de kop, niemand krijgt nog een vast contract, dus wat een flauwekul allemaal om te zeuren tegen iemand die nota bene ziek is en bijstand ontvangt
Maybe you're next![]()
Even afgezien van dat het me dat voor de borst stoot, niet vanuit moraliserend oogpunt maar omdat ik mannen toch liever graag anders wil zien dan met de cynische kijk die voor dat werk nodig is, zielige stumperds die je kan melken omdat ze achter hun lul aanlopen .. maar ik heb mijn leven lang al last van mijn longen, kinkhoest gehad als kind en niet onbeschadigd doorheen gekomen. Zo'n hoestbui terwijl die kerel net zit klaar te komen, tja ..quote:Op zondag 8 april 2012 18:18 schreef gehaktballetjes het volgende:
je kunt ook vanuit huis callcenter werk doen.
desnoods voor een sexlijn, dat betaald zelfs redelijk goed en kun je zelf je uren bepalen.
Klopt. Daarvoor wordt je gekeurd door een onafhankelijke arts. Misschien moet ik erbij zeggen dat dat in mijn gemeente zo is, al jaren, net zoals de 'tegenprestatie' voor je uitkering?quote:Op zondag 8 april 2012 18:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als je met een handicap in de bijstand zit dan kan je vragen om vrijstelling van de arbeidsplicht en als je handicap significant is dan kan die steeds verlengd worden.
Wat je in die fimpjes ziet zijn dan ook lang niet allemaal bijstandsgerechtigden. Die ex-crimineel bvb met rokende vrouw, die verdient erbij met fietsen opknappen en oud ijzer verkopen. Dat kon die waarschijnlijk alleen maar doen omdat zijn vrouw werkt, al 17 jaar. Dat kan die niet meer doen als het gezin terug moet vallen op de bijstand omdat zij haar baan kwijt is.quote:Daarnaast gaat het steeds over mensen die bijstand die naar de voedselbank gaan, maar hoe zit dat dan met mensen die alleen AOW ontvangen, WIA/Wajong? Of mensen die werken tegen minimumloon? Compleet gebrek aan overzicht qua gegevens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |