abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 april 2012 @ 03:28:40 #1
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110047901
Dit is toch niet langer te verkopen aan de bevolking.
Wie snapt dit nog ????

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_voedselbank__.html

quote:
vr 06 apr 2012, 07:51 | 269 reacties
|
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.

Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. „Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen”, aldus Sies.

Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zondag 8 april 2012 @ 03:32:15 #2
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110047926
quote:
Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.
Weet niet of het al besproken is maar ik denk dat ik weet waar die overschotten blijven. De afgelopen tijd nemen de marktkramen met goedkoop eten dat bijna over de datum is erg toe. Ik vermoed dat zij het eten voor een prikkie verkopen aan die marktkoopmannen.
pi_110047992
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:18 schreef Tayu het volgende:

[..]

Veel succes, de winkels zijn dicht morgen :D

Weet je iig zeker dat je bijzonder goedkoop uit bent ;)
AH hier is elke dag open, 7-24.
Op zon- en feestdagen is het 16-24.
pi_110048003
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:32 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Weet niet of het al besproken is maar ik denk dat ik weet waar die overschotten blijven. De afgelopen tijd nemen de marktkramen met goedkoop eten dat bijna over de datum is erg toe. Ik vermoed dat zij het eten voor een prikkie verkopen aan die marktkoopmannen.
Of het gaat naar de dierentuin. Of wordt gewoon weggeflikkerd.
pi_110048103
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2012 03:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

AH hier is elke dag open, 7-24.
Op zon- en feestdagen is het 16-24.
Hier niet, hier is morgen (eerste paasdag) toch echt alles dicht. Zelfs de AH XL.
  zondag 8 april 2012 @ 03:50:03 #6
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110048118
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2012 03:40 schreef Specularium het volgende:

[..]

Of het gaat naar de dierentuin. Of wordt gewoon weggeflikkerd.
Door de crisis kopen winkels voorzichtiger in zodat er minder overblijft om weg te geven.
pi_110048125
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 03:50 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Door de crisis kopen winkels voorzichtiger in zodat er minder overblijft om weg te geven.
Daar merk ik niets van als ik door de winkel loop.
  zondag 8 april 2012 @ 03:54:58 #8
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110048175
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja C1000 heeft nu vaker dan ooit vleeswaren die je voor soms maar de helft van de oorspronkelijke prijs meekrijgt.
  zondag 8 april 2012 @ 03:56:38 #9
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110048196
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/359578-voedselbanken-groeien-te-snel.html

Bovendien houden bedrijven als Albert Heijn minder voedsel over. Ze leveren vooral minder vers voedsel. Dat komt doordat ze onder druk van de economische crisis scherper inkopen en minder grote voorraden opbouwen
pi_110048211
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:54 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ja C1000 heeft nu vaker dan ooit vleeswaren die je voor soms maar de helft van de oorspronkelijke prijs meekrijgt.
In mijn woonplaats was de AH XL eerder nooit open op zondag. Op zaterdagavond sloeg ik dan mijn slag waar het om afgeprijsde producten ging (vooral vleeswaren). Sinds ze ook op zondag geopend zijn (behalve dus vandaag), is die pret over :(
pi_110048259
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 03:56 schreef Flow3r het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/359578-voedselbanken-groeien-te-snel.html

Bovendien houden bedrijven als Albert Heijn minder voedsel over. Ze leveren vooral minder vers voedsel. Dat komt doordat ze onder druk van de economische crisis scherper inkopen en minder grote voorraden opbouwen
Dat is eigenlijk ook wel heel logisch in deze tijd. In de AH waar ik altijd mijn boodschappen doe, merk ik daar echter niets van.
pi_110048326
Volgens mij wordt er nog steeds nog net zoveel weggegooid als voorheen.

Zag dit gister:

quote:
Zembla over voedselverspilling.

Een pak melk dat een dag of twee over de houdbaarheidsdatum is of een blik soep dat net een maand te lang in de kast heeft gestaan. Veel mensen eten dat niet meer.

Bij elkaar wordt er in Nederland eten en drinken met een totale waarde van bijna vijf miljard euro op de vuilnisbelt gegooid. Veel daarvan is nog prima eetbaar. Het Vara-programma Zembla onderzoekt de houdbaarheidsdatum.

Te gebruiken tot
Op zeer bederfelijke producten moet van de wet de tekst ‘Te gebruiken tot’ met een datum staan. Dit zijn bijvoorbeeld vleesproducten en zijn minder dan vijf dagen te bewaren. Na de genoemde datum kun je het product het beste weggooien.

Tenminste houdbaar tot
Op andere producten moet een ‘Ten minste houdbaar tot-datum’ of ‘THT-datum’ staan. Dit geeft niet aan dat een product hierna is bedorven, maar dat de fabrikant de kwaliteit na afloop van de termijn niet meer kan garanderen. Veel 'overdatum'producten zijn dan nog heel goed te eten, maar worden toch vaak weggegooid. Zembla onderzoekt waarom het voedsel weggegooid wordt en wie er echt belang heeft bij een uiterste houdbaarheidsdatum.

Terugkijken:
Zembla, vrijdag 9 maart om 21.20 uur op Nederland 2
  zondag 8 april 2012 @ 07:39:15 #13
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_110049054
Ik weet niet of het al gepost was maar even voor de mensen die het niet weten. De voedsel bank is niet vrij toegankelijk. Je moet er met de billen bloot.

Particulieren kunnen zich niet rechtstreeks aanmelden bij de voedselbank.
Indien u zich wilt laten registreren voor een voedselpakket, dient u de volgende documenten te overleggen: Inkomensverklaring (loon of uitkering), huur en huurtoeslag, kosten energie en water, kinderbijslag, voorlopige teruggave (kindgebonden budget enz.) van de belasting, reiskosten woon-werk, reiskosten schoolgaande kinderen, eventuele schulden (zie Aanmeldingsformulier). Aan de hand van bankafschriften (aaneengesloten over 3 maanden) wordt mede inzage gegeven in bovenstaande gegevens.

1. De norm
Bij de toekenning van voedselpakketten gaat de Voedselbank uit van het besteedbaar maandelijks inkomen van een huishouden (voor voeding, kleding e.d.) nadat de vaste lasten betaald zijn. Een huishouden komt in aanmerking voor een voedselpakket wanneer het besteedbaar inkomen per huishouden onder de volgende bedragen valt:

NORMBEDRAGEN 1-persoonshuishouden ¤ 180,00

Bij meerpersoonshuishoudens is dit bedrag voor iedere volgende volwassene binnen het huishouden te vermeerderen met
¤ 60,00

En voor ieder kind t/m 18 jaar dat tot het huishouden behoort (zonder eigen inkomen) te vermeerderen met
¤ 50,00

Voorbeelden:
- 2 volwassenen zonder kinderen = ¤ 180+60 = ¤ 240,00
- 2 ouders met 2 kinderen (12 en 16 jaar, beide kinderen zonder eigen inkomen) = ¤ 180+60+50+50 = ¤ 340,00

2. Hoe bereken je of de norm van toepassing is?
Het loon (AOW, WAO, WW, etc) moet verminderd worden met alle vaste lasten: huur, gas/water/licht, zorg- en andere verzekeringen, aantoonbare schulden (alleen die bij schuldsanering bekend zijn).
Huurtoeslag, teruggave belastingen, zorgtoeslag, kindgebonden budget en kostgeld kinderen moet er worden bijgeteld. Kinderbijslag en vakantiegeld worden niet meegerekend.
In Inkomsten en Lasten worden al deze posten toegelicht en op een rijtje gezet.
3. Hoe moet worden aangetoond dat iemand in de doelgroep valt?
Aan de hand van bankafschriften (aaneengesloten over 3 maanden) wordt inzage gegeven in de gegevens die bevestigd moeten worden. Alleen dan kan een handtekening worden gezet.

4. Wat betekent de handtekening?
Een handtekening onder het ingevulde formulier betekent dat voldaan wordt aan de criteria en dat deze zijn gecontroleerd door degene die de handtekening heeft gezet.

5. En verder….
Aangegeven moet worden voor hoe lang de hulp, naar verwachting, noodzakelijk is. Er moet immers naar gestreefd worden dat er op korte of lange termijn een oplossing voor de noodsituatie komt. Periodiek moet getoetst (kunnen) worden of de hulp nog steeds noodzakelijk is.

Er moet met de grootst mogelijke zorg gewaakt worden over de privacy van degenen die de pakketten ontvangen. Hun gegevens mogen derhalve niet aan anderen ter beschikking worden gesteld of ter inzage worden gegeven. De Voedselbank en iedereen die bij de uitdeling of toekenning van de pakketten betrokken is, is verplicht zich hieraan strikt te houden. De gegevens dienen uitsluitend om de continuïteit te kunnen garanderen voor het geval de uitdelende instantie of persoon haar taak niet meer kan of wil verrichten, om vast te kunnen leggen tot wanneer de hulp noodzakelijk is en als verantwoording ten opzichte van sponsors en andere belanghebbenden wat er met de ingezamelde goederen gebeurt.

Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
  zondag 8 april 2012 @ 08:29:10 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_110049239
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 07:39 schreef Ryker het volgende:
Ik weet niet of het al gepost was maar even voor de mensen die het niet weten. De voedsel bank is niet vrij toegankelijk. Je moet er met de billen bloot.

Particulieren kunnen zich niet rechtstreeks aanmelden bij de voedselbank.
Indien u zich wilt laten registreren voor een voedselpakket, dient u de volgende documenten te overleggen: Inkomensverklaring (loon of uitkering), huur en huurtoeslag, kosten energie en water, kinderbijslag, voorlopige teruggave (kindgebonden budget enz.) van de belasting, reiskosten woon-werk, reiskosten schoolgaande kinderen, eventuele schulden (zie Aanmeldingsformulier). Aan de hand van bankafschriften (aaneengesloten over 3 maanden) wordt mede inzage gegeven in bovenstaande gegevens.

1. De norm
Bij de toekenning van voedselpakketten gaat de Voedselbank uit van het besteedbaar maandelijks inkomen van een huishouden (voor voeding, kleding e.d.) nadat de vaste lasten betaald zijn. Een huishouden komt in aanmerking voor een voedselpakket wanneer het besteedbaar inkomen per huishouden onder de volgende bedragen valt:

NORMBEDRAGEN 1-persoonshuishouden ¤ 180,00

Bij meerpersoonshuishoudens is dit bedrag voor iedere volgende volwassene binnen het huishouden te vermeerderen met
¤ 60,00

En voor ieder kind t/m 18 jaar dat tot het huishouden behoort (zonder eigen inkomen) te vermeerderen met
¤ 50,00

Voorbeelden:
- 2 volwassenen zonder kinderen = ¤ 180+60 = ¤ 240,00
- 2 ouders met 2 kinderen (12 en 16 jaar, beide kinderen zonder eigen inkomen) = ¤ 180+60+50+50 = ¤ 340,00

2. Hoe bereken je of de norm van toepassing is?
Het loon (AOW, WAO, WW, etc) moet verminderd worden met alle vaste lasten: huur, gas/water/licht, zorg- en andere verzekeringen, aantoonbare schulden (alleen die bij schuldsanering bekend zijn).
Huurtoeslag, teruggave belastingen, zorgtoeslag, kindgebonden budget en kostgeld kinderen moet er worden bijgeteld. Kinderbijslag en vakantiegeld worden niet meegerekend.
In Inkomsten en Lasten worden al deze posten toegelicht en op een rijtje gezet.
3. Hoe moet worden aangetoond dat iemand in de doelgroep valt?
Aan de hand van bankafschriften (aaneengesloten over 3 maanden) wordt inzage gegeven in de gegevens die bevestigd moeten worden. Alleen dan kan een handtekening worden gezet.

4. Wat betekent de handtekening?
Een handtekening onder het ingevulde formulier betekent dat voldaan wordt aan de criteria en dat deze zijn gecontroleerd door degene die de handtekening heeft gezet.

5. En verder….
Aangegeven moet worden voor hoe lang de hulp, naar verwachting, noodzakelijk is. Er moet immers naar gestreefd worden dat er op korte of lange termijn een oplossing voor de noodsituatie komt. Periodiek moet getoetst (kunnen) worden of de hulp nog steeds noodzakelijk is.

Er moet met de grootst mogelijke zorg gewaakt worden over de privacy van degenen die de pakketten ontvangen. Hun gegevens mogen derhalve niet aan anderen ter beschikking worden gesteld of ter inzage worden gegeven. De Voedselbank en iedereen die bij de uitdeling of toekenning van de pakketten betrokken is, is verplicht zich hieraan strikt te houden. De gegevens dienen uitsluitend om de continuïteit te kunnen garanderen voor het geval de uitdelende instantie of persoon haar taak niet meer kan of wil verrichten, om vast te kunnen leggen tot wanneer de hulp noodzakelijk is en als verantwoording ten opzichte van sponsors en andere belanghebbenden wat er met de ingezamelde goederen gebeurt.

maar met het invullen / verzamelen van de gegevens kan een ambtenaar van de gemeente helpen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_110049460
Voor elke instantie waar je extra's kunt halen moet je met de billen bloot.
Je geeft toestemming voor inzage in bankgegevens en belastingdienst.
pi_110050214
quote:
4s.gif Op zondag 8 april 2012 09:08 schreef Lalin het volgende:
Je moet niet zeiken, maar je moet blij zijn dat je wat extra krijgt.
pi_110050650
quote:
waarom denk je dat dat zo is?
pi_110051035
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 10:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je moet niet zeiken, maar je moet blij zijn dat je wat extra krijgt.
Ik zeik niet, het is een feit waar ik geen probleem mee, en ook geen last van heb.

In mijn optiek zeiken de mensen die geen idee hebben van de feiten en vooral de realiteit. :)
pi_110051040
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:09 schreef Lalin het volgende:

[..]

Ik zeik niet, het is een feit waar ik geen probleem mee, en ook geen last van heb.

In mijn optiek zeiken de mensen die geen idee hebben van de feiten en vooral de realiteit. :)
Waarom zeur je dan dat je met de billen bloot moet?
pi_110051069
Ik zeur niet. :)
pi_110051076
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:11 schreef Lalin het volgende:
Ik zeur niet. :)
Toch wel.
pi_110051103
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Toch wel.
Probeer mij dan maar uit te leggen wat jij onder zeuren verstaat want ik begrijp je niet. :)
pi_110051126
quote:
Volledig terecht.
pi_110051130
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:14 schreef Lalin het volgende:

[..]

Probeer mij dan maar uit te leggen wat jij onder zeuren verstaat want ik begrijp je niet. :)
Die post van je over met de billen bloot.
pi_110051213
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die post van je over met de billen bloot.
Ik schrijf niet dat ik dat erg vind, ik vind dat normaal en het is een feit.

Jij leest dat ik zeur omdat je beeld van de zogenaamde uitkeringstrekker / bijstandstrekker of hoe men mensen ook categoriseert al vast staat.

Ik ben geen van allen.
pi_110051251
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:21 schreef Lalin het volgende:

[..]

Ik schrijf niet dat ik dat erg vind, ik vind dat normaal en het is een feit.

Jij leest dat ik zeur omdat je beeld van de zogenaamde uitkeringstrekker / bijstandstrekker of hoe men mensen ook categoriseert al vast staat.

Ik ben geen van allen.
Wat is dan het doel van die post?
  zondag 8 april 2012 @ 11:32:17 #27
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110051421
Wat ik op zich wel vreemd vind is dat ik op het plaatje in de openingspost best wel veel jonge stellen zie. Die moeten toch op een normale manier aan chartale middelen en dus spijs kunnen komen? :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110051493
Je vraagt erg veel geduld van mij. :)

Het doel van de post is een bijdrage leveren aan deze discussie.

Dat je niet zomaar iets extra's krijgt. Dat ze je doorlichten. Dat is prima.

Toch bestaat het beeld dat alleen zwaarlijvige, rokende, dikke auto's rijdende, zeurende mensen, die 'zogenaamd alles al hebben' bij deze instanties waaronder de voedselbank komen aankloppen.

Dit beeld is niet het juiste in mijn optiek.

Is dit duidelijk voor je? :)
pi_110051629
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik op zich wel vreemd vind is dat ik op het plaatje in de openingspost best wel veel jonge stellen zie. Die moeten toch op een normale manier aan chartale middelen en dus spijs kunnen komen? :{

Ik zie jonge mensen, geen stellen.
Ik zie vrijwilligers.
Geen rechthebbenden.

Zo zie je maar weer. ;)
pi_110051636
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:35 schreef Lalin het volgende:
Je vraagt erg veel geduld van mij. :)

Het doel van de post is een bijdrage leveren aan deze discussie.

Dat je niet zomaar iets extra's krijgt. Dat ze je doorlichten. Dat is prima.

Toch bestaat het beeld dat alleen zwaarlijvige, rokende, dikke auto's rijdende, zeurende mensen, die 'zogenaamd alles al hebben' bij deze instanties waaronder de voedselbank komen aankloppen.

Dit beeld is niet het juiste in mijn optiek.

Is dit duidelijk voor je? :)
Dat is al 300x gezegd, Nutteloze posting dus. En bank- en fiscale gegevens heeft verder niets te maken met roken, het rijden van een dikke auto en dik zijn.
pi_110051663
quote:
Zo zie je maar weer wat voor sukkels het zijn.
pi_110051673
trouwens is dat filmpje "met de auto naar de voedselbank" vakkundig weg gehaald?
kan die niet meer vinden
  zondag 8 april 2012 @ 11:43:09 #34
13462 BansheeBoy
pi_110051679
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef Lalin het volgende:

[..]

Ik zie jonge mensen, geen stellen.
Ik zie vrijwilligers.
Geen rechthebbenden.

Zo zie je maar weer. ;)
Je hebt gelijk, het hoeven geen stellen te zijn, maar ik zie aan beide kanten van de tafel jonge mensen staan. En logischerwijs denk ik dat aan de ene kant de vrijwilligers staan en aan de andere kant de "armen". :{

Ja.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_110051690
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is al 300x gezegd, Nutteloze posting dus. En bank- en fiscale gegevens heeft verder niets te maken met roken, het rijden van een dikke auto en dik zijn.
Het lijkt mij zinloos een post als nutteloos te bestempelen, jammer, zo ga je niet om met mensen. :)
  zondag 8 april 2012 @ 11:44:55 #36
13462 BansheeBoy
pi_110051721
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer wat voor sukkels het zijn.
Ik vind dat je moet inbinden. Je hebt een nogal arrogante, volle spaarrekening, manier van posten. Je geeft totaal geen blijk van medelijden of empathie met de mensen die alleen maar kunnen eten als ze spijs (en vleesnat) bij de voedselbank ophalen. :N

pi_110051754
trouwens die paupers moeten niet zo klagen:
http://www.hetkanwel.net/2011/08/05/eten-wat-de-afvalbak-schaft/

gisteren nog een filmpje gezien, twee goed verdienende jonge lui die gewoon super gezonde lekkere maaltijden uit het "afval" van de markt en supermarkten bij elkaar vinden.
Die deden het uit idealisme maar waarom kunnen anderen dat niet
pi_110051794
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind dat je moet inbinden. Je hebt een nogal arrogante, volle spaarrekening, manier van posten. Je geeft totaal geen blijk van medelijden of empathie met de mensen die alleen maar kunnen eten als ze spijs (en vleesnat) bij de voedselbank ophalen. :N

Het is gewoon debiel dat je met het ophalen van een gratis voedselpakket een parkeerboete van ¤ 80,00 "scoort". Parkeer dan gewoon ergens waar het wel mag (bv. bij de supermarkt) en koop van die 80 euro boodschappen.
  zondag 8 april 2012 @ 11:51:17 #39
13462 BansheeBoy
pi_110051864
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is gewoon debiel dat je met het ophalen van een gratis voedselpakket een parkeerboete van ¤ 80,00 "scoort". Parkeer dan gewoon ergens waar het wel mag (bv. bij de supermarkt) en koop van die 80 euro boodschappen.
Ja, dat kun je inderdaad denken, maar je kunt ook denken dat het zielig voor ze is. Maar toevallig zie ik je nooit in de zone van medelijden denken én posten. Nooit. :{

pi_110051933
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:46 schreef gehaktballetjes het volgende:
trouwens die paupers moeten niet zo klagen:
http://www.hetkanwel.net/2011/08/05/eten-wat-de-afvalbak-schaft/

gisteren nog een filmpje gezien, twee goed verdienende jonge lui die gewoon super gezonde lekkere maaltijden uit het "afval" van de markt en supermarkten bij elkaar vinden.
Die deden het uit idealisme maar waarom kunnen anderen dat niet
Ons konijn eet het groente-afval van de supermarkt. :)
pi_110051949
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2012 11:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het hoeven geen stellen te zijn, maar ik zie aan beide kanten van de tafel jonge mensen staan. En logischerwijs denk ik dat aan de ene kant de vrijwilligers staan en aan de andere kant de "armen". :{

Ja.

Ik vermoed, gezien de kleding en leeftijden, dat het gros van wat je daar ziet scholieren zijn die hun maatschappelijk stage lopen bij de voedselbank
pleased to meet you
pi_110052109
quote:
Misschien moet ze hun eisen wat laten varen.
Genoeg voedsel wat ze simpelweg niet accepteren als ik me niet vergis.
pi_110053317
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nog een keer dan maar, om überhaupt in aanmerking te komen voor zo'n voedselpakket zit je al op hun norm van 180 euro leefgeld plus wat er evt bijkomt aan partner en/of kinderen. En die 180 euro beginwaarde gaat dus uit van het Nibudbudget voor gezond voedsel voor een alleenstaande. Dus ja, in principe kan je die auto bij de supermarkt neerzetten, maar na het kopen van je voedsel heb je dus geen centjes meer over voor je wasmiddel, de diverse schoonmaakmiddelen, een flesje doucheschuim en shampoo en busje deodorant.

Wat debiel is dat jij en de vaste club anderen er weer automatisch van uitgaan dat diegene die daar met de auto komt niet alleen bijstandsgerechtigd is maar ook nog eens in zijn eigen dure auto voor komt rijden. Dat een boel klanten van de voedselbank gewoon werken en die auto daarvoor nodig hebben is blijkbaar onbegrijpelijk, en dat anderen de auto van een bekende/familie hebben geleend ook.
Verder: zie jij die kratten in de foto van de OP? Een zo'n krat is voor een persoon. Nou zou een van die kratten wel op de fiets te doen zijn, voor iemand die dat nog kan dan, maar twee of meer? Je denkt dat het wel mogelijk is dat de medewerkers daar even je spullen in de gaten houden terwijl jij op en neer fiets met veilige porties?
pleased to meet you
pi_110053779
Doen mensen ook wel aan persoonlijke oplossingen? Denk aan voedselvoorraden en financiële buffers, kaf van het koren scheiden van vaste lasten zoals onnodige abonnementen.

Ik ben voorstander van sociale vangneten, heb er zelf ook gebruik van gemaakt en krijg nog steeds huur en zorg toeslag.

En wat doen mensen om zich zelf financieel gezond te houden? Gewoon dingen over na te denken, en kan zo dingen gebeuren waardoor je financieel in de maand minder kunt hebben.
pi_110053880
helaas maar vaak waar:
-mensen in de bijstand hebben luxe gewoontes als roken
-(teveel) dure huisdieren
-teveel kinderen (gewoon niet neuken of doorneuken als je het niet kunt betalen)
-zijn lui.
-altijd smoesjes
pi_110053949
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:03 schreef gehaktballetjes het volgende:
helaas maar vaak waar:
-teveel kinderen (gewoon niet neuken of doorneuken als je het niet kunt betalen)
-zijn lui.
-altijd smoesjes
Het is niet politiek correct, maar ik ben het met je eens. ^O^
pi_110054154
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:03 schreef gehaktballetjes het volgende:
helaas maar vaak waar:
-zijn lui.
-altijd smoesjes
Klopt. En door voedsel gratis weg te geven doe je aan symptoombestrijding en los je het daadwerkelijke probleem niet op.
pi_110054347
Aan de ene kant vind ik het niet kunnen dat mensen op een voedselbank zijn aangewezen. Maar tegelijkertijd wil ik al die mensen ook wel eens kritisch tegen het licht houden. Wedden dat het barst van de lui die roken en allerlei dure producten kopen?
pi_110054371
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt. En door voedsel gratis weg te geven doe je aan symptoombestrijding en los je het daadwerkelijke probleem niet op.
zelfde reden waarom ontwikkelingshulp 1.0 niet werkt.
geef ze een bak geld en ze worden nog luier.
geef ze een lening en kennis en laat ze zelf verantwoordelijkheid nemen.
pi_110054418
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
Aan de ene kant vind ik het niet kunnen dat mensen op een voedselbank zijn aangewezen. Maar tegelijkertijd wil ik al die mensen ook wel eens kritisch tegen het licht houden. Wedden dat het barst van de lui die roken en allerlei dure producten kopen?
Correct.
pi_110054421
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
als je die docu's ook ziet dan zie ik nooit verstandige mensen die in de bijstand zitten (langdurig).
alleen maar zielige kneusjes met teveel zelfmedelijden die overal een excuus voor hebben.
wat het tuig niet snapt is dat ze 100 jaar geleden gewoon ergens op straat zouden sterven als ze zo zielig bleven doen.
pi_110054521
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef gehaktballetjes het volgende:
trouwens is dat filmpje "met de auto naar de voedselbank" vakkundig weg gehaald?
kan die niet meer vinden
Ik kan het ook niet meer vinden, misschien verwijdert om privacy-redenen? Die mevrouw in dat fimpje reed overigens in een oud koekblik, en dat kon ze betalen door haar jacht op internet naar (bijna) gratis huishoudelijke spullen. Jij noch ik zijn artsen en kunnen beoordelen of haar pleinvrees nu al dan niet nep is, maar jij gaat er zonder meer van uit dat het dat wel is. Ik ben niet zo aanmatigend om de diagnose van een arts zomaar weg te wuiven als zijnde onzin terwijl ik de persoon in kwestie alleen ken uit een filmpje van nog geen 5 minuten. Als haar pleinvrees wel echt is is het namelijk alleen maar goed dat zij die fobie via die auto kan openbreken, alternatieven zoals thuiszorg kosten de maatschappij veel meer. Maar laat me raden, fobieën zoals pleinvrees, smetvrees ed, dat is allemaal onzin, je doet maar gewoon normaal? Uitvindingen van de psychiaters/psychologen om meer geld te kunnen verdienen of zoiets?
pleased to meet you
pi_110054858
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:22 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

als je die docu's ook ziet dan zie ik nooit verstandige mensen die in de bijstand zitten (langdurig).
alleen maar zielige kneusjes met teveel zelfmedelijden die overal een excuus voor hebben.
wat het tuig niet snapt is dat ze 100 jaar geleden gewoon ergens op straat zouden sterven als ze zo zielig bleven doen.
Welk gedeelte van oudere werknemers die via arbeidsongeschiktheid in de (aanvullende) bijstand zitten begrijp je niet? En het gros van het 'tuig' snapt donders goed dat ze 100 jaar geleden gewoon ergens op straat waren gestorven, ze zijn niet allemaal achterlijk.
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 13:47:24 #54
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110055083
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Nog een keer dan maar, om überhaupt in aanmerking te komen voor zo'n voedselpakket zit je al op hun norm van 180 euro leefgeld plus wat er evt bijkomt aan partner en/of kinderen. En die 180 euro beginwaarde gaat dus uit van het Nibudbudget voor gezond voedsel voor een alleenstaande. Dus ja, in principe kan je die auto bij de supermarkt neerzetten, maar na het kopen van je voedsel heb je dus geen centjes meer over voor je wasmiddel, de diverse schoonmaakmiddelen, een flesje doucheschuim en shampoo en busje deodorant.

Wat debiel is dat jij en de vaste club anderen er weer automatisch van uitgaan dat diegene die daar met de auto komt niet alleen bijstandsgerechtigd is maar ook nog eens in zijn eigen dure auto voor komt rijden. Dat een boel klanten van de voedselbank gewoon werken en die auto daarvoor nodig hebben is blijkbaar onbegrijpelijk, en dat anderen de auto van een bekende/familie hebben geleend ook.
Verder: zie jij die kratten in de foto van de OP? Een zo'n krat is voor een persoon. Nou zou een van die kratten wel op de fiets te doen zijn, voor iemand die dat nog kan dan, maar twee of meer? Je denkt dat het wel mogelijk is dat de medewerkers daar even je spullen in de gaten houden terwijl jij op en neer fiets met veilige porties?
Dat jij er vanuit gaat dat alle voedselbank gebruikers keurig doorgelicht zijn/niet uit hun nek lullen...
Ach laat ook maar. Naïviteit valt niet tegen te vechten.

En dat Nibud weer :')
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_110055124
-unox soep
-ex crimineel
-c100 shoppen
-2 of 3x per week vlees en nog klagen :'0
-dure verpakte vleeswaren
-half bloed kindjes (ook lekker stereuotype0
-2 honden papagaai en konijn en jonge hondjes
-senseo apparaat
-wietplantage
-bende achter het huis
-geld afpakken van je eigen kids :')
-asbakken op tafel

http://www.pietervandenberg.net/documentaireskijken/?p=8121
pi_110055170
Als je met je auto naar de voedselbank kan, kan je ook met de auto naar een werkplek rijden. Geen enkele reden dat die vrouw dus in de bijstand zat.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2012 13:50:47 ]
pi_110055191
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 13:50 schreef Scorpie het volgende:
Als je met je auto naar de voedselbank kan, kan je ook met de auto naar een werkplek rijden. Geen enkele reden dat die vrouw dus in de bijstand zat.
ze had wellicht ook werk-vrees :')
pi_110055249
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:51 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

ze had wellicht ook werk-vrees :')
"Jaaaaaa ik kan echt niet werken hoor, dat trek ik niet! Echt niet! Krijg ik nu gratis geld? Ja? Mooi. Ik heb wel een auto nodig om bij de voedselbank te komen! "
  zondag 8 april 2012 @ 14:02:59 #59
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110055587
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:25 schreef moussie het volgende:

[..]

IJij noch ik zijn artsen en kunnen beoordelen of haar pleinvrees nu al dan niet nep is,
Jammer dat er op haar golden hyves account gewoon foto's stonden waar ze heerlijk aan het zonnen was met 1 van haar zoons. Gewoon open in de stad.
pi_110055642
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:02 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Jammer dat er op haar golden hyves account gewoon foto's stonden waar ze heerlijk aan het zonnen was met 1 van haar zoons. Gewoon open in de stad.
Op een terrasje, lekker winkelen, wat wil je nog meer _O_
pi_110055643
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:02 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

jezus...
golden hyves account is betaald iets of zo.
  zondag 8 april 2012 @ 14:07:15 #62
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110055744
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:04 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

jezus...
golden hyves account is betaald iets of zo.
uhuh, soms hoop ik dat het filmpje een uit de hand gelopen grap was.
pi_110055778
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:07 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

uhuh, soms hoop ik dat het filmpje een uit de hand gelopen grap was.
heb je haar hyves nog?
  zondag 8 april 2012 @ 14:11:24 #64
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110055908
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:48 schreef gehaktballetjes het volgende:
-unox soep
-ex crimineel
-c100 shoppen
-2 of 3x per week vlees en nog klagen :'0
-dure verpakte vleeswaren
-half bloed kindjes (ook lekker stereuotype0
-2 honden papagaai en konijn en jonge hondjes
-senseo apparaat
-wietplantage
-bende achter het huis
-geld afpakken van je eigen kids :')
-asbakken op tafel

http://www.pietervandenberg.net/documentaireskijken/?p=8121
Ja die heb ik gezien, waarom kunnen ze nooit eens iemand vinden voor deze docu's die het beeld van deze mensen niet verslechteren?
  zondag 8 april 2012 @ 14:16:03 #65
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110056066
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:08 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

heb je haar hyves nog?
Helaas, er liep een hele klb shitstorm erover toen het filmpje pas uitkwam, toen vonden ze marktplaats eisen van haar zus, ( een goed werkende wii wou ze) een gouden hyves en een plaatje met 1 van haar zoons achter tralies met de tekst: just like daddy :')

Ook kun je het filmpje wellicht nog vinden op een Chinese site want zelfs de chinezen hadden het erover :D
  zondag 8 april 2012 @ 14:17:36 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110056142
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:16 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Helaas, er liep een hele klb shitstorm erover toen het filmpje pas uitkwam, toen vonden ze marktplaats eisen van haar zus, ( een goed werkende wii wou ze) een gouden hyves en een plaatje met 1 van haar zoons achter tralies met de tekst: just like daddy :')

Ook kun je het filmpje wellicht nog vinden op een Chinese site want zelfs de chinezen hadden het erover :D
Oh ja, dat halfbloedje achter de tralies met Just Like Daddy herinner ik me nog na 3 jaar.
The End Times are wild
pi_110056222
quote:

[..]

godskolere.

nu nog ff wachten op moussie's redenen voor dat alles :')
  zondag 8 april 2012 @ 14:36:57 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110056896
quote:

[..]

In dit: Voedselbankpaupers die gewoon auto rijden... briljante topic vind je alles terug! En ik heb wederom moeten lachen!
The End Times are wild
pi_110057109
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:19 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

godskolere.

nu nog ff wachten op moussie's redenen voor dat alles :')
'Niets is wat het lijkt' ofzo zal haar verhaal wel zijn.
pi_110057804
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 13:50 schreef Scorpie het volgende:
Maar ze heeft pleinvrees, toch? Dan lijkt werken me een beetje moeilijk.
  zondag 8 april 2012 @ 15:04:03 #71
16715 Mylene
*schatje*
pi_110057953
Toni uit die documentaire met een huis vol huisdieren inclusief nest van pasgeboren honden puppies. Ook iemand die aan de deur was geweest die een ''mooi plaatje'' aanbood van wietplantage bij haar op zolder zodat ze uit de schulden zou komen. Natuurlijk hoor.
pi_110058072
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

In dit: Voedselbankpaupers die gewoon auto rijden... briljante topic vind je alles terug! En ik heb wederom moeten lachen!
jammer dat alle links dood zijn maar je stukje over het negrrkind met zijn jankbek was geniaal.
pi_110058091
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:11 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ja die heb ik gezien, waarom kunnen ze nooit eens iemand vinden voor deze docu's die het beeld van deze mensen niet verslechteren?
Het blikje unox komt gewoon van de voedselbank hoor. En ja, dat ene vrouwtje en dat stel, die hebben duidelijk verkeerde keuzen gemaakt in het verleden. Wat er precies is gebeurd weten we natuurlijk niet. Dat alleenstaande vrouwtje is duidelijk de snuggerste niet, die heeft moeite zonder aansturing structuur te geven aan haar leven .. als je niet de tijd neemt om haar dat te leren betalen de kinderen de prijs. Dat stel met de criminele vader, het ziet er idd erg tokkie uit met dat staartje en vest, en zij met haar haar peuk in de hand. Maar ja, ze heeft wel 17 jaar gewerkt, en ze zitten nog dieper in de shit omdat de vorige bewindvoerder er een potje van heeft gemaakt. Zie maar eens te stoppen met je verslaving als je keer op keer geconfronteerd wordt met weer een andere rekening die de bewindvoerder had moeten betalen maar niet heeft gedaan, zoals die 2900 euro huurschuld waardoor je mogelijk je huis uit wordt gezet. Dat is al zonder die stress niet makkelijk, dit soort toegiften maken het er niet makkelijker op. Dus tja, wat je dan ziet is dat er toch de financiële ruimte gemaakt wordt om die baal tabak en hulzen toch te kunnen kopen, al kan je dat eigenlijk van geen kant betalen. Wat het zo triest maakt is dat de kinderen nu al de dupe zijn van die verkeerde beslissingen in het verleden, wat het nog triester maakt is dat er mensen zijn die geen enkele boodschap hebben aan die kinderen en vinden dat de ouder(s) gerust nog verder gekort mogen worden en geen enkele hulp verdienen.

Over die oudere man met afgeladen fietstassen voor en achter kijkt men heen, die wordt niet opgemerkt, dat die auto waarin men rijdt idd geleend is en geen eigendom wordt ook genegeerd, en dat er helemaal geen kamerbrede LCD TV staat is vast de uitzondering op de 'regel'?
pleased to meet you
pi_110058416
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Het blikje unox komt gewoon van de voedselbank hoor. En ja, dat ene vrouwtje en dat stel, die hebben duidelijk verkeerde keuzen gemaakt in het verleden. Wat er precies is gebeurd weten we natuurlijk niet. Dat alleenstaande vrouwtje is duidelijk de snuggerste niet, die heeft moeite zonder aansturing structuur te geven aan haar leven .. als je niet de tijd neemt om haar dat te leren betalen de kinderen de prijs. Dat stel met de criminele vader, het ziet er idd erg tokkie uit met dat staartje en vest, en zij met haar haar peuk in de hand. Maar ja, ze heeft wel 17 jaar gewerkt, en ze zitten nog dieper in de shit omdat de vorige bewindvoerder er een potje van heeft gemaakt. Zie maar eens te stoppen met je verslaving als je keer op keer geconfronteerd wordt met weer een andere rekening die de bewindvoerder had moeten betalen maar niet heeft gedaan, zoals die 2900 euro huurschuld waardoor je mogelijk je huis uit wordt gezet. Dat is al zonder die stress niet makkelijk, dit soort toegiften maken het er niet makkelijker op. Dus tja, wat je dan ziet is dat er toch de financiële ruimte gemaakt wordt om die baal tabak en hulzen toch te kunnen kopen, al kan je dat eigenlijk van geen kant betalen. Wat het zo triest maakt is dat de kinderen nu al de dupe zijn van die verkeerde beslissingen in het verleden, wat het nog triester maakt is dat er mensen zijn die geen enkele boodschap hebben aan die kinderen en vinden dat de ouder(s) gerust nog verder gekort mogen worden en geen enkele hulp verdienen.

Over die oudere man met afgeladen fietstassen voor en achter kijkt men heen, die wordt niet opgemerkt, dat die auto waarin men rijdt idd geleend is en geen eigendom wordt ook genegeerd, en dat er helemaal geen kamerbrede LCD TV staat is vast de uitzondering op de 'regel'?
het blikje soep komt van de voedselbank... waar staat dat dan?
ze shopped bij de c1000, niet de goedkoopste super. Als je het zo schraal hebt ga je naar de lidl/aldi en de markt.

verkeerde keuzes, ja crimineel zijn en dus lui.

en uiteraard is het weer de schuld van de vorige bewindvoerder... roken en zielig zijn maar wel het geld van je kinderen afpakken :r Wat voor ouder ben je als je dat bij je kinderen doet, afpakken....

mensen geen boodschap aan die kinderen.
godverdomme zeg, ze stelen het geld van hun eigen kinderen en het is onze schuld.
echt waar jij bent geen haar beter dat je dergelijk gedrag al verdedigd en weer met je vingertje naar anderen wijst.
daarnaast is die vent zo lam dat die zijn eigen achtertuin niet kan opruimen?

en de auto geleend, ja weer parasiteren van anderen.
man met fietstassen was volgensmij de pater.

maar goed, jouw slag volk doet alles om elkaar te verdedigen om maar geen verantwoordelijkheid te nemen.
en het is idd erg voor de kinderen, het beste is om langdurige uitkeringstrekkers te steriliseren en de kinderen uit huis te plaatsen
  zondag 8 april 2012 @ 15:21:37 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110058582
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:16 schreef gehaktballetjes het volgende:

en het is idd erg voor de kinderen, het beste is om langdurige uitkeringstrekkers te steriliseren en de kinderen uit huis te plaatsen
Als ze zich laten steriliseren mogen wat mij betreft hun uitkeringen met 30% omhoog.Dan wordt het een aflopend probleem ipv een toenemend probleem.
The End Times are wild
  zondag 8 april 2012 @ 15:28:32 #76
16715 Mylene
*schatje*
pi_110058868
Die vrouw winkelde bij de Plus hoor, nog duurder dan AH volgens mij. Waarom niet Lidl of Aldi? Waar zou de Nibud hebben gewinkeld?
pi_110058949
quote:

[..]

Dan is zij bij deze mijn voordeel van de twijfel kwijt. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het gebruik van je auto verdient door met je zielige verhaal gratis spullen incluis vervoer tot aan de deur zit binnen te harken. Geen goed woord voor over hiervoor, door haar komen anderen die wel echt van de goedwillendheid van anderen afhankelijk in de problemen, want zij worden ook gewantrouwd.
pleased to meet you
pi_110058980
tja, je moet het ze natuurlijk niet moeilijk maken.
stel je voor dat ze ipv de hele dag voor de tv zitten 1 km verder moeten fietsen naar een budget supermarkt, of de markt.

of laat staan goedkoop koken.

walgelijk volk :r
  zondag 8 april 2012 @ 16:07:46 #79
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110060358
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:11 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Die wethouder ook man, wat een lul. :') De sterkte schouders dragen allang de zwaarste lasten. Tokkies moeten gewoon es leren nadenken over de gevolgen van neuken, snel trouwen, geld uitgeven etc. :W
pi_110060456
http://www.imdb.com/title/tt0387808/

het gevaar voor de samenleving.
en we beschermen die onrendabelen ook nog zo erg.
best dat ze verzorgd worden maar dan wel iets ervoor terug, sterilisatie of zo
pi_110061425
quote:
roken waar de kids bij zijn en die bende in huis...

tering..
pi_110061848
Tvp!
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_110062057
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:28 schreef Mylene het volgende:
Die vrouw winkelde bij de Plus hoor, nog duurder dan AH volgens mij. Waarom niet Lidl of Aldi? Waar zou de Nibud hebben gewinkeld?
Plus is idd duurder dan AH, kan ik bevestigen.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_110062110
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 16:51 schreef TripleS het volgende:
Tvp!
Doet je knopje "dit topic volgen" het niet of zo?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_110062324
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:16 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

het blikje soep komt van de voedselbank... waar staat dat dan?
ze shopped bij de c1000, niet de goedkoopste super. Als je het zo schraal hebt ga je naar de lidl/aldi en de markt.
Je moet eens wat zorgvuldiger kijken naar dat filmpje. Die mevrouw met dat blikje unox zie je geen boodschappen doen, dat is die andere. En die ruilt dus de zakken patat die zij van de voedselbank krijgt met de buurvrouw voor iets anders. En ja, blikken unox krijg je af en toe van de voedselbank, als ze tegen de THT aanlopen over er net overheen zijn.
Overigens verschillen de prijzen van de huismerken van een aantal producten, zoals bvb hagelslag, pindakaas, melk ed in de wat duurdere supermarkten maar amper van die bij de Aldi, soms is de 'gewone' supermarkt zelfs goedkoper.

quote:
verkeerde keuzes, ja crimineel zijn en dus lui.
Criminelen en lui? Je dacht dat het allemaal vanzelf aan komt vliegen of zo, ze hoeven er helemaal niets voor te doen? Ze zijn verkeerd bezig, dat wel ja, maar ze zijn niet per definitie lui.

quote:
en uiteraard is het weer de schuld van de vorige bewindvoerder... roken en zielig zijn maar wel het geld van je kinderen afpakken :r Wat voor ouder ben je als je dat bij je kinderen doet, afpakken....
Je hebt echt niet goed gekeken hé? Dat ze in eerste instantie in de schuld zijn geraakt is inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid, maar omdat die bewindvoerder er een potje van heeft gemaakt zitten ze nog dieper en langer in de ellende. Daarbovenop is zij ook nog eens haar baantje van 17 jaar kwijt. En ja, het is triest dat zij rookt en het geld van die kinderen afpakt, je zou haar bij haar nekvel willen pakken en door elkaar willen schudden daarvoor, aan de andere kant kan ik wel begrijpen dat stoppen met roken in een stress-situatie verschrikkelijk moeilijk is.

quote:
mensen geen boodschap aan die kinderen.
godverdomme zeg, ze stelen het geld van hun eigen kinderen en het is onze schuld.
Tja, erg tactisch is het zeker niet, eerst geld geven dat je niet kan missen en dan weer afpakken, dat had je anders kunnen doen. Bottomline is dat er geen geld is voor een verjaardagscadeau, en of dat er wel zou zijn als moeders wel stopt met roken is nog maar de vraag.

quote:
echt waar jij bent geen haar beter dat je dergelijk gedrag al verdedigd en weer met je vingertje naar anderen wijst.
Ik maak alleen attent op stukken informatie die jij blijkbaar gemist hebt, zoals volgende bvb die heb je ook compleet gemist

quote:
daarnaast is die vent zo lam dat die zijn eigen achtertuin niet kan opruimen?
Nee, die vent verdient bij door fietsen op te knappen en oud ijzer te verzamelen. Hij doet er dus alles aan om zijn situatie te verbeteren. Dat hij bij kan verdienen betekent overigens dat het gezin niet in de bijstand zit, daarin moet je bijverdienste namelijk opgeven en die worden afgetrokken van je uitkering.

quote:
en de auto geleend, ja weer parasiteren van anderen.
Yeah right, dat moet die maar op de fiets doen hé. Dat dat niet lukt met wat je hem daar ziet vervoeren, daarvoor hoef je geen Einstein te zijn. Maar ja, auto lenen mag dus niet want dat is parasiteren, fietsen opknappen voor de verkoop ook niet, want die tuin moet opgeruimd .. wat mag dan wel? Na je dagelijkse rondje banenjacht gaat die maar op de bank zitten uit zijn neus peuteren, om dan te horen te krijgen dat die lui is en niets doet om zijn situatie te verbeteren? Your damned if you do and you're damned if you don't, daar komt het bij jou gewoon op neer.

quote:
man met fietstassen was volgensmij de pater.
Nope, ik heb het over die oude man met zijn fiets tegen de muur voor de voedselbank, met twee afgeladen fietstassen achterop en een grote boodschappentas aan het stuur. Dat is dan zo te zien iemand die niet kan of wil 'parasiteren' door een auto te lenen. Het is voor hem te hopen dat die ook deze keer veilig thuis komt, je boodschappen op deze manier vervoeren wordt namelijk linker naarmate je ouder wordt.

quote:
maar goed, jouw slag volk doet alles om elkaar te verdedigen om maar geen verantwoordelijkheid te nemen.
Mijn slag volk nog wel. Zit je nou te zwijmelen van je eigen retoriek of zo?
Ik loop niet bij de voedselbank, en mocht ik er toch ooit eens belanden dan is dat niet door slechte keuzes maar door ziekte en de onkosten die dat met zich meebrengt. Ondertussen ben ik niet te lui om te werken, in tegendeel, ik werk. Ik doe al jaren zo ongeveer hetzelfde als de mensen bij Teletekst, maar dan voor de lokale zender. Bij de teletekst heb je een hele betaalde crew, wij doen het lokale nieuws en zo, onbetaald en nu met z'n tweeën, nadat ik het een geruime periode alleen heb gedaan. En zelfs in die periode dat ik het alleen deed, bijna 1 jaar lang, en al voelde ik me nog zo beroerd, er stond iedere dag vers nieuws in het krantje. En dan wil jij mij vertellen dat ik geen verantwoordelijkheidsgevoel heb? Mafkees met vooroordelen, en geen last van de realiteit, zo zou ik 'jouw slag volk' willen omschrijven.

quote:
Lol, heb jij daar lang over nagedacht? Denk het niet want alleen een imbeciel kan zoiets bedenken als 'oplossing'. Zo had je in mijn geval een 50+ gesteriliseerd, je had mijn kinderen het extra trauma van een uithuisplaatsing bezorgt, en ik heb nog steeds kanker en-nog-wat en kom niet aan de bak. Hoe jaag je jezelf op kosten dus. Maar ja, had ik maar geen kanker moeten krijgen toch, heb ik vast aan mezelf te danken of zo, kom op, geef er een spin aan, dat lukt je vast wel ;)
pleased to meet you
  zondag 8 april 2012 @ 17:39:48 #87
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110063268
Die vrouw in de eerste aflevering, zit zelfs nog op de fiets te roken
_O-
Are you nuts??
pi_110063322
Moussie, hoezo kom je door je ziekte niet aan werk?
Je hoeft je ziekte niet te melden, of je zit graag thuis dan meldt je alles wat ervoor kan zorgen dat je niet aan de bak komt.
  zondag 8 april 2012 @ 17:57:05 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110063751
Wat heerlijk om het plebs lekker te bashen, ooit gedacht dat mensen in documentaires juist daarvoor uitgelicht worden, saaie boel anders huh
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 8 april 2012 @ 18:01:51 #90
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110063913
Over een tijdje krijgen we hele andere beelden te zien, geen tokkies maar welopgevoede, niet-rokende mensen in een schoon huis , en dan?

Dat zit er aan te komen nu er in deze crisistijd geen banen meer zijn , al helemaal niet meer met vast contract en de WW verkort zal worden naar 1 jaar.

Ik ben benieuwd
pi_110064176
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 17:57 schreef Re het volgende:
Wat heerlijk om het plebs lekker te bashen, ooit gedacht dat mensen in documentaires juist daarvoor uitgelicht worden, saaie boel anders huh
daarom is de docu van peggy ook offline gehaald zeker.

het zijn vooral "linkse" programmamakers en zenders die die meuk uitzenden
pi_110064237
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 18:01 schreef Flow3r het volgende:
Over een tijdje krijgen we hele andere beelden te zien, geen tokkies maar welopgevoede, niet-rokende mensen in een schoon huis , en dan?

Dat zit er aan te komen nu er in deze crisistijd geen banen meer zijn , al helemaal niet meer met vast contract en de WW verkort zal worden naar 1 jaar.

Ik ben benieuwd
Ik vind het vrij onbehoorlijk dat de media wat dat betreft de stereotypische Tokkie telkens maar weer in de schijnwerper zet.
Het beantwoord weer aan alle vooroordelen.
pi_110064308
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 17:41 schreef klipper het volgende:
Moussie, hoezo kom je door je ziekte niet aan werk?
Je hoeft je ziekte niet te melden, of je zit graag thuis dan meldt je alles wat ervoor kan zorgen dat je niet aan de bak komt.
Ik heb allang verteld dat ik kanker had en er een arbeidshandicap aan over heb gehouden. Daarnaast ben ik bijna 60, dus dat maakt het zelfs zonder gezondheidsproblemen al een stuk moeilijker om opnieuw aan de bak te komen met minder dan een academische of soortgelijke hoge opleiding/ervaring.

En nee, hier op het froum ben ik niet verplicht om het te melden, maar aan de mogelijke werkgever moet ik dat wel. Daarover liegen is namelijk niet verstandig, want als het misgaat, en die kans daarop is groot als ik probeer te werken in een 'normaal' tempo, ben ik dubbelop de pineut. Dan ben ik niet alleen permanent volledig gehandicapt en cq afhankelijk van thuishulp, maar heb ook geen recht op de normale uitkeringen voor zo'n situatie.

Maar ja, ik ga overmorgen wel solliciteren, en dan vermeld ik mijn 'excuses om op de bank te kunnen blijven hangen', zoals mijn leeftijd en gezondheidstoestand niet, wordt ik zowaar uitgenodigd op gesprek. Wat denk jij dat er gebeurd als ze me zien en van mijn arbeidshandicap horen? Juist ja, ze kijken mij boos aan en vragen waarom ik hun dure tijd zit te verspillen.
pleased to meet you
  zondag 8 april 2012 @ 18:15:46 #94
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110064310
Zodra de dikke VVD-er na een jaar werkloosheid aan moet kloppen bij de bijstand zullen we grote veranderingen mee gaan maken ~O>
pi_110064380
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb allang verteld dat ik kanker had en er een arbeidshandicap aan over heb gehouden. Daarnaast ben ik bijna 60, dus dat maakt het zelfs zonder gezondheidsproblemen al een stuk moeilijker om opnieuw aan de bak te komen met minder dan een academische of soortgelijke hoge opleiding/ervaring.

En nee, hier op het froum ben ik niet verplicht om het te melden, maar aan de mogelijke werkgever moet ik dat wel. Daarover liegen is namelijk niet verstandig, want als het misgaat, en die kans daarop is groot als ik probeer te werken in een 'normaal' tempo, ben ik dubbelop de pineut. Dan ben ik niet alleen permanent volledig gehandicapt en cq afhankelijk van thuishulp, maar heb ook geen recht op de normale uitkeringen voor zo'n situatie.

Maar ja, ik ga overmorgen wel solliciteren, en dan vermeld ik mijn 'excuses om op de bank te kunnen blijven hangen', zoals mijn leeftijd en gezondheidstoestand niet, wordt ik zowaar uitgenodigd op gesprek. Wat denk jij dat er gebeurd als ze me zien en van mijn arbeidshandicap horen? Juist ja, ze kijken mij boos aan en vragen waarom ik hun dure tijd zit te verspillen.
je kunt ook vanuit huis callcenter werk doen.
desnoods voor een sexlijn, dat betaald zelfs redelijk goed en kun je zelf je uren bepalen.
  zondag 8 april 2012 @ 18:18:36 #96
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110064399
Er is in deze tijd niet eens genoeg werk, zelfs de Polen zitten zonder, overal gaan bedrijven over de kop, niemand krijgt nog een vast contract, dus wat een flauwekul allemaal om te zeuren tegen iemand die nota bene ziek is en bijstand ontvangt :')

Maybe you're next ~O>
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 18:23:58 #97
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110064561
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 18:18 schreef Flow3r het volgende:
Er is in deze tijd niet eens genoeg werk, zelfs de Polen zitten zonder, overal gaan bedrijven over de kop, niemand krijgt nog een vast contract, dus wat een flauwekul allemaal om te zeuren tegen iemand die nota bene ziek is en bijstand ontvangt :')

Maybe you're next ~O>
Als je met een handicap in de bijstand zit dan kan je vragen om vrijstelling van de arbeidsplicht en als je handicap significant is dan kan die steeds verlengd worden.

Daarnaast gaat het steeds over mensen die bijstand die naar de voedselbank gaan, maar hoe zit dat dan met mensen die alleen AOW ontvangen, WIA/Wajong? Of mensen die werken tegen minimumloon? Compleet gebrek aan overzicht qua gegevens.
pi_110064596
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 18:18 schreef Flow3r het volgende:

Maybe you're next ~O>
deze situatie was niet altijd zo.

de bijstand is een goed iets maar het word misbruikt door een te grote groep en mensen worden makkelijk met het handje ophouden.

Ook is het wel typisch dat zo'n grote groep bijstandtrekkers aan het "stereotype" beeld voldoen.
ik vind dat je best mensen mag verplichten tot het werken, geen kut excuses.
bovendien mag het nog vervelender worden om in de bijstand te zitten.
bijvoorbeeld geen geld meer voor voedsel maar sochtens, smiddags en savonds je melden bij een gaarkeuken voor een paar gezonde maaltijden.
pi_110065164
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:18 schreef gehaktballetjes het volgende:
je kunt ook vanuit huis callcenter werk doen.
desnoods voor een sexlijn, dat betaald zelfs redelijk goed en kun je zelf je uren bepalen.
Even afgezien van dat het me dat voor de borst stoot, niet vanuit moraliserend oogpunt maar omdat ik mannen toch liever graag anders wil zien dan met de cynische kijk die voor dat werk nodig is, zielige stumperds die je kan melken omdat ze achter hun lul aanlopen .. maar ik heb mijn leven lang al last van mijn longen, kinkhoest gehad als kind en niet onbeschadigd doorheen gekomen. Zo'n hoestbui terwijl die kerel net zit klaar te komen, tja ..
Aan een andere kant zou ik wel willen dat ik daar niet door gehindert werd, die hoestbuien, ergens best wel hilarisch, zo'n lul die zich af zit te trekken op de zwoele stem van wat zijn oma had kunnen zijn.
pleased to meet you
pi_110066964
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als je met een handicap in de bijstand zit dan kan je vragen om vrijstelling van de arbeidsplicht en als je handicap significant is dan kan die steeds verlengd worden.
Klopt. Daarvoor wordt je gekeurd door een onafhankelijke arts. Misschien moet ik erbij zeggen dat dat in mijn gemeente zo is, al jaren, net zoals de 'tegenprestatie' voor je uitkering?

quote:
Daarnaast gaat het steeds over mensen die bijstand die naar de voedselbank gaan, maar hoe zit dat dan met mensen die alleen AOW ontvangen, WIA/Wajong? Of mensen die werken tegen minimumloon? Compleet gebrek aan overzicht qua gegevens.
Wat je in die fimpjes ziet zijn dan ook lang niet allemaal bijstandsgerechtigden. Die ex-crimineel bvb met rokende vrouw, die verdient erbij met fietsen opknappen en oud ijzer verkopen. Dat kon die waarschijnlijk alleen maar doen omdat zijn vrouw werkt, al 17 jaar. Dat kan die niet meer doen als het gezin terug moet vallen op de bijstand omdat zij haar baan kwijt is.
Die andere paardestaart in de eerste aflevering van 'Op zwart zaad' (de rest heb ik niet gezien), die zitten ook niet in de bijstand, anders gaat zij hem niet vertellen dat zij nog geld van hem moet krijgen om het ziekenfonds te kunnen betalen en gaat de 'winst' uit het avontuur marktkoopman niet in de casette. Ik vermoed dat hij dankzij de knie gedeeltelijk arbeidsongeschikt is en daarvoor een uitkering ontvangt, en zij met haar psychose (waarvoor zij medicatie krijgt dus het is vermoedelijk echt) in de Wajong zit.

Wat een reclame voor Stivoro trouwens, die aflevering. Dat die twee gestimuleerd moeten worden te stoppen met roken staat mi als een paal boven water, en dat het verstandig is dat een van die twee er een knoop in laat leggen ook. Voor de rest zie ik als huis-tuin-en-keuken psycholoog bij dat stel een soort verslaving aan een crisistoestand .. de adrenaline als het water je aan de lippen staat, de euforie van de overwinning als je de betalingsafspraak binnen hebt en de druk heel even van de ketel is .. maar de volgende adrenalinekick staat al weer op stapel want hij moet nog die 30 euro ophoesten ..
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')