als je die docu's ook ziet dan zie ik nooit verstandige mensen die in de bijstand zitten (langdurig).quote:Op zondag 8 april 2012 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
Aan de ene kant vind ik het niet kunnen dat mensen op een voedselbank zijn aangewezen. Maar tegelijkertijd wil ik al die mensen ook wel eens kritisch tegen het licht houden. Wedden dat het barst van de lui die roken en allerlei dure producten kopen?
Ik kan het ook niet meer vinden, misschien verwijdert om privacy-redenen? Die mevrouw in dat fimpje reed overigens in een oud koekblik, en dat kon ze betalen door haar jacht op internet naar (bijna) gratis huishoudelijke spullen. Jij noch ik zijn artsen en kunnen beoordelen of haar pleinvrees nu al dan niet nep is, maar jij gaat er zonder meer van uit dat het dat wel is. Ik ben niet zo aanmatigend om de diagnose van een arts zomaar weg te wuiven als zijnde onzin terwijl ik de persoon in kwestie alleen ken uit een filmpje van nog geen 5 minuten. Als haar pleinvrees wel echt is is het namelijk alleen maar goed dat zij die fobie via die auto kan openbreken, alternatieven zoals thuiszorg kosten de maatschappij veel meer. Maar laat me raden, fobieën zoals pleinvrees, smetvrees ed, dat is allemaal onzin, je doet maar gewoon normaal? Uitvindingen van de psychiaters/psychologen om meer geld te kunnen verdienen of zoiets?quote:Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef gehaktballetjes het volgende:
trouwens is dat filmpje "met de auto naar de voedselbank" vakkundig weg gehaald?
kan die niet meer vinden
Welk gedeelte van oudere werknemers die via arbeidsongeschiktheid in de (aanvullende) bijstand zitten begrijp je niet? En het gros van het 'tuig' snapt donders goed dat ze 100 jaar geleden gewoon ergens op straat waren gestorven, ze zijn niet allemaal achterlijk.quote:Op zondag 8 april 2012 13:22 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
als je die docu's ook ziet dan zie ik nooit verstandige mensen die in de bijstand zitten (langdurig).
alleen maar zielige kneusjes met teveel zelfmedelijden die overal een excuus voor hebben.
wat het tuig niet snapt is dat ze 100 jaar geleden gewoon ergens op straat zouden sterven als ze zo zielig bleven doen.
Dat jij er vanuit gaat dat alle voedselbank gebruikers keurig doorgelicht zijn/niet uit hun nek lullen...quote:Op zondag 8 april 2012 12:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Nog een keer dan maar, om überhaupt in aanmerking te komen voor zo'n voedselpakket zit je al op hun norm van 180 euro leefgeld plus wat er evt bijkomt aan partner en/of kinderen. En die 180 euro beginwaarde gaat dus uit van het Nibudbudget voor gezond voedsel voor een alleenstaande. Dus ja, in principe kan je die auto bij de supermarkt neerzetten, maar na het kopen van je voedsel heb je dus geen centjes meer over voor je wasmiddel, de diverse schoonmaakmiddelen, een flesje doucheschuim en shampoo en busje deodorant.
Wat debiel is dat jij en de vaste club anderen er weer automatisch van uitgaan dat diegene die daar met de auto komt niet alleen bijstandsgerechtigd is maar ook nog eens in zijn eigen dure auto voor komt rijden. Dat een boel klanten van de voedselbank gewoon werken en die auto daarvoor nodig hebben is blijkbaar onbegrijpelijk, en dat anderen de auto van een bekende/familie hebben geleend ook.
Verder: zie jij die kratten in de foto van de OP? Een zo'n krat is voor een persoon. Nou zou een van die kratten wel op de fiets te doen zijn, voor iemand die dat nog kan dan, maar twee of meer? Je denkt dat het wel mogelijk is dat de medewerkers daar even je spullen in de gaten houden terwijl jij op en neer fiets met veilige porties?
ze had wellicht ook werk-vreesquote:Op zondag 8 april 2012 13:50 schreef Scorpie het volgende:
Als je met je auto naar de voedselbank kan, kan je ook met de auto naar een werkplek rijden. Geen enkele reden dat die vrouw dus in de bijstand zat.
"Jaaaaaa ik kan echt niet werken hoor, dat trek ik niet! Echt niet! Krijg ik nu gratis geld? Ja? Mooi. Ik heb wel een auto nodig om bij de voedselbank te komen! "quote:Op zondag 8 april 2012 13:51 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
ze had wellicht ook werk-vrees
Jammer dat er op haar golden hyves account gewoon foto's stonden waar ze heerlijk aan het zonnen was met 1 van haar zoons. Gewoon open in de stad.quote:Op zondag 8 april 2012 13:25 schreef moussie het volgende:
[..]
IJij noch ik zijn artsen en kunnen beoordelen of haar pleinvrees nu al dan niet nep is,
Op een terrasje, lekker winkelen, wat wil je nog meerquote:Op zondag 8 april 2012 14:02 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Jammer dat er op haar golden hyves account gewoon foto's stonden waar ze heerlijk aan het zonnen was met 1 van haar zoons. Gewoon open in de stad.
jezus...quote:Op zondag 8 april 2012 14:02 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Jammer dat er op haar golden hyves account gewoon foto's stonden waar ze heerlijk aan het zonnen was met 1 van haar zoons. Gewoon open in de stad.
uhuh, soms hoop ik dat het filmpje een uit de hand gelopen grap was.quote:Op zondag 8 april 2012 14:04 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
jezus...
golden hyves account is betaald iets of zo.
heb je haar hyves nog?quote:Op zondag 8 april 2012 14:07 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
uhuh, soms hoop ik dat het filmpje een uit de hand gelopen grap was.
Ja die heb ik gezien, waarom kunnen ze nooit eens iemand vinden voor deze docu's die het beeld van deze mensen niet verslechteren?quote:Op zondag 8 april 2012 13:48 schreef gehaktballetjes het volgende:
-unox soep
-ex crimineel
-c100 shoppen
-2 of 3x per week vlees en nog klagen :'0
-dure verpakte vleeswaren
-half bloed kindjes (ook lekker stereuotype0
-2 honden papagaai en konijn en jonge hondjes
-senseo apparaat
-wietplantage
-bende achter het huis
-geld afpakken van je eigen kids
-asbakken op tafel
http://www.pietervandenberg.net/documentaireskijken/?p=8121
Helaas, er liep een hele klb shitstorm erover toen het filmpje pas uitkwam, toen vonden ze marktplaats eisen van haar zus, ( een goed werkende wii wou ze) een gouden hyves en een plaatje met 1 van haar zoons achter tralies met de tekst: just like daddyquote:
Oh ja, dat halfbloedje achter de tralies met Just Like Daddy herinner ik me nog na 3 jaar.quote:Op zondag 8 april 2012 14:16 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Helaas, er liep een hele klb shitstorm erover toen het filmpje pas uitkwam, toen vonden ze marktplaats eisen van haar zus, ( een goed werkende wii wou ze) een gouden hyves en een plaatje met 1 van haar zoons achter tralies met de tekst: just like daddy![]()
Ook kun je het filmpje wellicht nog vinden op een Chinese site want zelfs de chinezen hadden het erover
godskolere.quote:Op zondag 8 april 2012 14:16 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Helaas, er liep een hele klb shitstorm erover toen het filmpje pas uitkwam, toen vonden ze marktplaats eisen van haar zus, ( een goed werkende wii wou ze) een gouden hyves en een plaatje met 1 van haar zoons achter tralies met de tekst: just like daddy![]()
Ook kun je het filmpje wellicht nog vinden op een Chinese site want zelfs de chinezen hadden het erover
In dit: Voedselbankpaupers die gewoon auto rijden... briljante topic vind je alles terug! En ik heb wederom moeten lachen!quote:Op zondag 8 april 2012 14:16 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
'Niets is wat het lijkt' ofzo zal haar verhaal wel zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 14:19 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
godskolere.
nu nog ff wachten op moussie's redenen voor dat alles
Maar ze heeft pleinvrees, toch? Dan lijkt werken me een beetje moeilijk.quote:Op zondag 8 april 2012 13:50 schreef Scorpie het volgende:
Als je met je auto naar de voedselbank kan, kan je ook met de auto naar een werkplek rijden. Geen enkele reden dat die vrouw dus in de bijstand zat.
jammer dat alle links dood zijn maar je stukje over het negrrkind met zijn jankbek was geniaal.quote:Op zondag 8 april 2012 14:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
In dit: Voedselbankpaupers die gewoon auto rijden... briljante topic vind je alles terug! En ik heb wederom moeten lachen!
Het blikje unox komt gewoon van de voedselbank hoor. En ja, dat ene vrouwtje en dat stel, die hebben duidelijk verkeerde keuzen gemaakt in het verleden. Wat er precies is gebeurd weten we natuurlijk niet. Dat alleenstaande vrouwtje is duidelijk de snuggerste niet, die heeft moeite zonder aansturing structuur te geven aan haar leven .. als je niet de tijd neemt om haar dat te leren betalen de kinderen de prijs. Dat stel met de criminele vader, het ziet er idd erg tokkie uit met dat staartje en vest, en zij met haar haar peuk in de hand. Maar ja, ze heeft wel 17 jaar gewerkt, en ze zitten nog dieper in de shit omdat de vorige bewindvoerder er een potje van heeft gemaakt. Zie maar eens te stoppen met je verslaving als je keer op keer geconfronteerd wordt met weer een andere rekening die de bewindvoerder had moeten betalen maar niet heeft gedaan, zoals die 2900 euro huurschuld waardoor je mogelijk je huis uit wordt gezet. Dat is al zonder die stress niet makkelijk, dit soort toegiften maken het er niet makkelijker op. Dus tja, wat je dan ziet is dat er toch de financiële ruimte gemaakt wordt om die baal tabak en hulzen toch te kunnen kopen, al kan je dat eigenlijk van geen kant betalen. Wat het zo triest maakt is dat de kinderen nu al de dupe zijn van die verkeerde beslissingen in het verleden, wat het nog triester maakt is dat er mensen zijn die geen enkele boodschap hebben aan die kinderen en vinden dat de ouder(s) gerust nog verder gekort mogen worden en geen enkele hulp verdienen.quote:Op zondag 8 april 2012 14:11 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ja die heb ik gezien, waarom kunnen ze nooit eens iemand vinden voor deze docu's die het beeld van deze mensen niet verslechteren?
het blikje soep komt van de voedselbank... waar staat dat dan?quote:Op zondag 8 april 2012 15:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Het blikje unox komt gewoon van de voedselbank hoor. En ja, dat ene vrouwtje en dat stel, die hebben duidelijk verkeerde keuzen gemaakt in het verleden. Wat er precies is gebeurd weten we natuurlijk niet. Dat alleenstaande vrouwtje is duidelijk de snuggerste niet, die heeft moeite zonder aansturing structuur te geven aan haar leven .. als je niet de tijd neemt om haar dat te leren betalen de kinderen de prijs. Dat stel met de criminele vader, het ziet er idd erg tokkie uit met dat staartje en vest, en zij met haar haar peuk in de hand. Maar ja, ze heeft wel 17 jaar gewerkt, en ze zitten nog dieper in de shit omdat de vorige bewindvoerder er een potje van heeft gemaakt. Zie maar eens te stoppen met je verslaving als je keer op keer geconfronteerd wordt met weer een andere rekening die de bewindvoerder had moeten betalen maar niet heeft gedaan, zoals die 2900 euro huurschuld waardoor je mogelijk je huis uit wordt gezet. Dat is al zonder die stress niet makkelijk, dit soort toegiften maken het er niet makkelijker op. Dus tja, wat je dan ziet is dat er toch de financiële ruimte gemaakt wordt om die baal tabak en hulzen toch te kunnen kopen, al kan je dat eigenlijk van geen kant betalen. Wat het zo triest maakt is dat de kinderen nu al de dupe zijn van die verkeerde beslissingen in het verleden, wat het nog triester maakt is dat er mensen zijn die geen enkele boodschap hebben aan die kinderen en vinden dat de ouder(s) gerust nog verder gekort mogen worden en geen enkele hulp verdienen.
Over die oudere man met afgeladen fietstassen voor en achter kijkt men heen, die wordt niet opgemerkt, dat die auto waarin men rijdt idd geleend is en geen eigendom wordt ook genegeerd, en dat er helemaal geen kamerbrede LCD TV staat is vast de uitzondering op de 'regel'?
Als ze zich laten steriliseren mogen wat mij betreft hun uitkeringen met 30% omhoog.Dan wordt het een aflopend probleem ipv een toenemend probleem.quote:Op zondag 8 april 2012 15:16 schreef gehaktballetjes het volgende:
en het is idd erg voor de kinderen, het beste is om langdurige uitkeringstrekkers te steriliseren en de kinderen uit huis te plaatsen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |