abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109993652
Dit is toch niet langer te verkopen aan de bevolking.
Wie snapt dit nog ????

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_voedselbank__.html

quote:
vr 06 apr 2012, 07:51 | 269 reacties
|
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.

Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. „Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen”, aldus Sies.

Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.

Deel 1

[ Bericht 3% gewijzigd door Tayu op 06-04-2012 19:29:04 ]
pi_109993722
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:18 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

In Rotterdam per instantie, die vullen het daar voor je in.

Nee, die info moet je zelf meenemen. Gemeente hoeft geen toestemming te geven, dat doet de voedselbank in kwestie altijd. Wel kunnen gemeentelijke instanties je aanmelden.

Amen en topic vol.
Wanneer je zelf die informatie kunt aanleveren, dan is die informatie dus al geregistreerd. De voedselbank vervolgens, geeft haar informatie (aanmeldingen) ook weer door aan de gemeente.

Kortom, het komt allemaal op hetzelfde neer. Alleen de route is anders.
pi_109993776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:08 schreef Tayu het volgende:
Afgezien van het feit wie daar nu allemaal wel of geen recht op hebben, en in welke mate er wordt gefraudeerd, heb ik wel eens wat van die pakketten onder ogen gekregen. De inhoud daarvan verbaasde me enorm!

Voor mensen die genoodzaakt zijn deze hulp te aanvaarden, verwachtte ik in een dergelijk pakket aan te treffen: brood, rijst, pasta, tomatenpuree, aardappelen, uiien, melk, eieren, conserven groenten. Basisvoedsel dus.

Maar ik zag daar dingen in zitten als: zakken chips, toastjes, maar vooral ook dingen als dag/nachtcreme(!), gezichtsmaskers(!) en meer van die shit. Daar heb je dus geen mallemoer aan, als je werkelijk in nood zit.
Dat ligt er maar net aan wat er beschikbaar is gesteld door donateurs.
pi_109993824
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nee en in principe wel? Dat klinkt lekker paradoxaal.
Niks paradoxaals aan .. ik kan in principe nog aardig wat, mits ik dat op mijn eigen tijd en tempo kan doen, dat komt in de praktijk van de arbeidsmarkt neer op niet kunnen werken. Ik zit wel geregeld te dromen hoor, van een baantje waarin ik zonder aan een bepaalde tijd gebonden te zijn mijn 8-urige werkdag naar eigen inzicht kan invullen, gewoon thuis waar ik alles wat ik nodig heb bij de hand heb.
Zoiets als ik nu doe als vrijwilliger bvb, maar dan betaald ..
pleased to meet you
pi_109993868
Waarom zou je jezelf nog verdedigen? Laat lekker gaan allemaal.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 19:30:02 #6
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109993925
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:25 schreef Tayu het volgende:

[..]

Wanneer je zelf die informatie kunt aanleveren, dan is die informatie dus al geregistreerd. De voedselbank vervolgens, geeft haar informatie (aanmeldingen) ook weer door aan de gemeente.

Kortom, het komt allemaal op hetzelfde neer. Alleen de route is anders.
Nee hoor. Die informatie verzamel je zelf en in Amsterdam kan je het op basis van die gegevens aanvragen. De gemeente weet helemaal niet welke zorgverzekering je hebt, wat die kost bijvoorbeeld. Net zo min als de eventuele schulden die je hebt, wat je aan gas, water en licht betaalt enzovoorts. De enige die de informatie inziet of de voedselbank of de verwijzer en dat hoeft niet eens ene gemeentelijke instantie te zijn.
pi_109993959
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:26 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan wat er beschikbaar is gesteld door donateurs.
Dat klopt, er zit lukraak in wat beschikbaar is gesteld. En het is lang niet allemaal voedsel.
pi_109994004
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:30 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee hoor. Die informatie verzamel je zelf en in Amsterdam kan je het op basis van die gegevens aanvragen. De gemeente weet helemaal niet welke zorgverzekering je hebt, wat die kost bijvoorbeeld. Net zo min als de eventuele schulden die je hebt, wat je aan gas, water en licht betaalt enzovoorts. De enige die de informatie inziet of de voedselbank of de verwijzer en dat hoeft niet eens ene gemeentelijke instantie te zijn.
Joh, jij hebt gelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 april 2012 @ 19:31:43 #9
862 Arcee
Look closer
pi_109994010
Moeten mensen ook aantonen dat ze het echt nodig hebben? Anders is het gewoon gratis eten...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_109994067
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:31 schreef Arcee het volgende:
Moeten mensen ook aantonen dat ze het echt nodig hebben? Anders is het gewoon gratis eten...
Ja, dat moet je kunnen aantonen. Dat wil niet zeggen, dat iedereen ook de informatie geeft zoals die werkelijk is.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 19:32:57 #11
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109994079
quote:
Je moet bepaalde documenten overhandigen die erop wijzen dat je in de doelgroep valt, maar dat systeem is verre van waterdicht.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 april 2012 @ 19:33:48 #12
862 Arcee
Look closer
pi_109994109
Ah, dus de toename in aanmeldingen kan ook gewoon komen doordat mensen gratis eten hebben ontdekt? :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 19:33:52 #13
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109994114
En als ik het zie dan kan je daar ook gewoon gratis eten halen als student. Die voldoen ook aan de voorwaarden. :P
pi_109994141
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
En als ik het zie dan kan je daar ook gewoon gratis eten halen als student. Die voldoen ook aan de voorwaarden. :P
Die kunnen al voor een prikkie in de mensa terecht.
pi_109994184
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:33 schreef Arcee het volgende:
Ah, dus de toename in aanmeldingen kan ook gewoon komen doordat mensen gratis eten hebben ontdekt? :s)
De toestroom komt denk ik eerder, omdat er een nieuwe bijstandswet in werking is getreden.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 19:36:49 #16
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109994250
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:34 schreef Tayu het volgende:

[..]

Die kunnen al voor een prikkie in de mensa terecht.
En dus? Daar mogen mensen in de bijstand ook gewoon eten. Betalen net zoveel. Dus eigenlijk kunnen alle mensen in de bijstand ook prima in de mensa terecht i.p.v. bij de voedselbank?
pi_109994349
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:36 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En dus? Daar mogen mensen in de bijstand ook gewoon eten. Betalen net zoveel. Dus eigenlijk kunnen alle mensen in de bijstand ook prima in de mensa terecht i.p.v. bij de voedselbank?
Jij hebt blijkbaar nooit gestudeerd, anders zou je niet zo'n domme vraag stellen.
pi_109994383
nvm
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 19:41:45 #19
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109994455
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:38 schreef Tayu het volgende:

[..]

Jij hebt blijkbaar nooit gestudeerd, anders zou je niet zo'n domme vraag stellen.
Misschien wel. Mensen in de bijstand hebben een hoger inkomen dan de gemiddelde student. Beiden betalen voor een maaltijd hetzelfde bij de mensa. Technisch gesproken is de eerste groep rijker dan de tweede. Misschien heeft categorie twee dan wel meer recht op een gratis maaltijd?
pi_109994508
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:41 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Misschien wel. Mensen in de bijstand hebben een hoger inkomen dan de gemiddelde student. Beiden betalen voor een maaltijd hetzelfde bij de mensa. Technisch gesproken is de eerste groep rijker dan de tweede. Misschien heeft categorie twee dan wel meer recht op een gratis maaltijd?
Studenten onderhouden doorgaans ook gehele gezinnen. :+
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 19:45:37 #21
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109994626
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:43 schreef Tayu het volgende:

[..]

Studenten onderhouden doorgaans ook gehele gezinnen. :+
Doet er niet toe volgens de criteria van de voedselbank. Je doet nu net alsof één persoon met een laag inkomen sowieso niet bij de voedselbank terecht kan. De berekening gaat op basis van gezinssamenstelling. Als men de berekening doet voor 1 persoon dan voldoen de meeste studenten daar aan.
pi_109994667
Logistiek/economisch/bestuurlijk probleem. Er is voldoende voedsel immers. Voor de gehele wereld zelfs.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_109994795
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:45 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Doet er niet toe volgens de criteria van de voedselbank. Je doet nu net alsof één persoon met een laag inkomen sowieso niet bij de voedselbank terecht kan. De berekening gaat op basis van gezinssamenstelling. Als men de berekening doet voor 1 persoon dan voldoen de meeste studenten daar aan.
Nee, jij draait dat nu in die richting. Ook één persoon in de bijstand die niet in staat is om zelf in het levensonderhoud te voorzien, heeft recht op gebruikmaking van de voedselbank. Ik heb nooit iets anders beweerd, al doe je nu een poging om mij dergelijke woorden in de mond te schuiven.

Een student is geen gezin. Een student krijgt ook geen bijstand, maar een studiefinanciering waarbij hij nog alle mogelijkheden heeft om naast de studie ook nog een baantje te nemen (zo deden we het immers allemaal, nou ok... jij misschien niet omdat je het begrip mensa niet kent).
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 20:06:27 #24
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109995673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:49 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee, jij draait dat nu in die richting. Ook één persoon in de bijstand die niet in staat is om zelf in het levensonderhoud te voorzien, heeft recht op gebruikmaking van de voedselbank. Ik heb nooit iets anders beweerd, al doe je nu een poging om mij dergelijke woorden in de mond te schuiven.

Een student is geen gezin. Een student krijgt ook geen bijstand, maar een studiefinanciering waarbij hij nog alle mogelijkheden heeft om naast de studie ook nog een baantje te nemen (zo deden we het immers allemaal, nou ok... jij misschien niet omdat je het begrip mensa niet kent).
Nee dat heet nu een eenpersoonshuishouden. Ja, studiefinanciering is een mooi iets, want zelfs daarmee blijf je in aanmerking komen. Het is immers oplopende schuld die je naderhand moet aflossen. DUO-brief meenemen als bewijs van schuld. Het inkomen uit een bijbaan dat telt wel en dat is niet voldoende om van rond te komen. Dan haal je dat maximaal besteedbaar inkomen gemakkelijk. Ja, na je studie kan je baantje nemen, maar dat je een baan krijgt is geen vanzelfsprekendheid. Iemand in de bijstand die kan werken kan immers ook best een baantje zoeken dus dat is feitelijk geen verschil. Qua criteria is het niet moeilijk als student om er een beroep op te mogen doen. Ik heb nog nergens gelezen dat studenten met studiefinanciering bij voorbaat uitgesloten zijn van deelname. Ik hoop eigenlijk wel dat het ergens staat anders staat het volgende week vol als ze de criteria niet wijzigen.

Volgens mij mogen er vrij veel mensen met een cursus creatief boekhouden terecht en dan hoef je niet eens te frauderen. Misschien dat het daarom drukker wordt.

Zonder exacte cijfers blijft dat allemaal gissen. :P
pi_109995761
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:06 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee dat heet nu een eenpersoonshuishouden. Ja, studiefinanciering is een mooi iets, want zelfs daarmee blijf je in aanmerking komen. Het is immers oplopende schuld die je naderhand moet aflossen. DUO-brief meenemen als bewijs van schuld. Het inkomen uit een bijbaan dat telt wel en dat is niet voldoende om van rond te komen. Dan haal je dat maximaal besteedbaar inkomen gemakkelijk. Ja, na je studie kan je baantje nemen, maar dat je een baan krijgt is geen vanzelfsprekendheid. Iemand in de bijstand die kan werken kan immers ook best een baantje zoeken dus dat is feitelijk geen verschil. Qua criteria is het niet moeilijk als student om er een beroep op te mogen doen. Ik heb nog nergens gelezen dat studenten met studiefinanciering bij voorbaat uitgesloten zijn van deelname. Ik hoop eigenlijk wel dat het ergens staat anders staat het volgende week vol als ze de criteria niet wijzigen,

Volgens mij mogen er vrij veel mensen met een cursus creatief boekhouden terecht en dan hoef je niet eens te frauderen. Misschien dat het daarom drukker wordt.

Zonder exacte cijfers blijft dat allemaal gissen. :P
Houd toch op, een student voert geen eenpersoonshuishouden :D
pi_109995763
Met dank aan de Rutte-recessie!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 20:12:55 #27
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109996001
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:07 schreef Tayu het volgende:

[..]

Houd toch op, een student voert geen eenpersoonshuishouden :D
Nu je het zegt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Studenten in een studentenhuis: meerdere eenpersoonshuishoudens
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:15:47 #28
67880 moussie
pi_109996151
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:41 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ten eerste betaal je zonder studentenpas de volle mep in de mensa (als je überhaupt binnenkomt, ik heb begrepen dat dat in sommige gelegenheden niet kan), en ten tweede zijn er maar in een paar steden universiteiten en cq een mensa ..

Daarnaast .. de gemiddelde student eet in het weekend bij zijn ouders, en vaak doen die ook nog eens de was voor hem. En als je drie van de 7 dagen je eten niet zelf hoeft te betalen en de rest van de dagen voor drie euro een warme maaltijd hou je toch echt aardig wat meer van je 180 euro over als de bijstandsgerechtigde die voor alles de volle mep moet betalen
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 20:24:39 #29
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109996669
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Ten eerste betaal je zonder studentenpas de volle mep in de mensa (als je überhaupt binnenkomt, ik heb begrepen dat dat in sommige gelegenheden niet kan), en ten tweede zijn er maar in een paar steden universiteiten en cq een mensa ..

Daarnaast .. de gemiddelde student eet in het weekend bij zijn ouders, en vaak doen die ook nog eens de was voor hem. En als je drie van de 7 dagen je eten niet zelf hoeft te betalen en de rest van de dagen voor drie euro een warme maaltijd hou je toch echt aardig wat meer van je 180 euro over als de bijstandsgerechtigde die voor alles de volle mep moet betalen
RU: iedereen welkom, iedereen betaalt hetzelfde.

Veel studenten wonen gewoon permanent op kamers en gaan maar af en toe naar hun ouders. Mensen in de bijstand hebben vast ook wel ouders/broers/zussen waar ze één keer mogen mee-eten?
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:24:48 #30
352868 Tayu
pi_109996677
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Afgezien daarvan, voor een maaltijd in de mensa betaal je minstens 5¤. Ga dat maar eens met je gezin doen als je in de bijstand zit :D
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:25:53 #31
352868 Tayu
pi_109996730
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:24 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Veel studenten wonen gewoon permanent op kamers en gaan maar af en toe naar hun ouders. Mensen in de bijstand hebben vast ook wel ouders/broers/zussen waar ze één keer mogen mee-eten?
Ja, want mensen in de bijstand blijven altijd jong en levenslustig :+

Net als hun ouders :D
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:31:15 #32
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_109996980
Hele slechte ontwikkeling dit. Eigenlijk moeten we naar het Islamitische systeem dat iedereen 2,5% van zijn inkomen geeft als aalmoes aan de armen. :{

:{²

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 06-04-2012 20:45:30 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 20:32:06 #33
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109997028
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:25 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, want mensen in de bijstand blijven altijd jong en levenslustig :+

Net als hun ouders :D
Alleen hele oude mensen zitten dan in de bijstand of hebben die mensen alleen hele oude broers en zussen en zijn het altijd nakomertjes?
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:35:55 #34
352376 voetbalmanager2
pi_109997223
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Hele slechte ontwikkeling dit. Eigenlijk moeten we naar het Islamitische systeem dat iedereen 2,5 van zijn inkomen geeft als aalmoes aan de armen. :{

Ik neem aan dat je 2,5 procent bedoeld. Wij betalen wel heel wat meer dan 2,5% aan de armen. Alleen gaat dat via de belasting. De 'armen' zijn hier veel beter af dan in de meeste islamitische landen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:36:16 #35
202131 JellieVrolijk
pi_109997234
quote:
Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Moet je een telefoonnummer of mailadres? Je kunt zelfs de dag aangeven wanneer je het bezorgd wilt hebben.
Sukkel.
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:36:46 #36
352868 Tayu
pi_109997261
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:32 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Alleen hele oude mensen zitten dan in de bijstand of hebben die mensen alleen hele oude broers en zussen en zijn het altijd nakomertjes?
Nee, niet alleen, maar die zitten er ook in. Ik weet zeker dat van al die oudjes er geen enkele in aanmerking komt voor een studiefinanciering :D

Aan een bijstandsuitkering kleven ook heel andere rechten en plichten dan aan een studiefinanciering (waarvan de basisbeurs ook gewoon een uitkering is). Zo mag je bijvoorbeeld best bijverdienen als student, als extraatje bovenop je studiebeurs, maar zo is dat bijvoorbeeld ten strengste verboden wanneer je in de bijstand zit.
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:41:17 #37
67880 moussie
pi_109997521
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het is al geruime tijd geleden maar in de mensa in Amsterdam moest je je pasje laten zien, had je die niet of was je hem vergeten moest je de volle mep betalen.

quote:
Veel studenten wonen gewoon permanent op kamers en gaan maar af en toe naar hun ouders.
En koken ze dan iedere dag alleen, of in een groep, in zo'n smerige keuken als je af en toe ziet op de TV?

quote:
Mensen in de bijstand hebben vast ook wel ouders/broers/zussen waar ze één keer mogen mee-eten?
Lol, ruim de helft van de bijstandsgerechtigden is 45+ .. en nou kan ik natuurlijk geen uitspraken doen over de mogelijkheden die anderen hebben, maar mijn ouders leven niet meer en broers/zussen heb ik niet. Wel een pleegbroer, maar als ik bij hem zou willen eten kost het me meer dan die 180 euro om bij dat eten te komen.
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 20:44:10 #38
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109997688
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is al geruime tijd geleden maar in de mensa in Amsterdam moest je je pasje laten zien, had je die niet of was je hem vergeten moest je de volle mep betalen.

[..]

En koken ze dan iedere dag alleen, of in een groep, in zo'n smerige keuken als je af en toe ziet op de TV?

[..]

Lol, ruim de helft van de bijstandsgerechtigden is 45+ .. en nou kan ik natuurlijk geen uitspraken doen over de mogelijkheden die anderen hebben, maar mijn ouders leven niet meer en broers/zussen heb ik niet. Wel een pleegbroer, maar als ik bij hem zou willen eten kost het me meer dan die 180 euro om bij dat eten te komen.
Dat ligt eraan hoe je woont. Alle nieuwe appartementen in Nijmegen zijn zowat bedoeld voor een eenpersoonshuishouden en daarop ingericht (eigen toilet, badkamer, keuken).

Ja, en een student heeft zijn ouders zeker op de hoek wonen? :P
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:46:55 #39
352868 Tayu
pi_109997836
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:44 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe je woont. Alle nieuwe appartementen in Nijmegen zijn zowat bedoeld voor een eenpersoonshuishouden en daarop ingericht (eigen toilet, badkamer, keuken).

Ja, en een student heeft zijn ouders zeker op de hoek wonen? :P
Daar komt dan geen student voor in aanmerking, voor die appartementen. Studenten worden dan ook niet verstaan onder eenpersoonshuishoudens.
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:49:17 #40
67880 moussie
pi_109997964
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:36 schreef Tayu het volgende:

Zo mag je bijvoorbeeld best bijverdienen als student, als extraatje bovenop je studiebeurs, maar zo is dat bijvoorbeeld ten strengste verboden wanneer je in de bijstand zit.
Mag ik je weer een klein beetje corrigeren? Bijverdienen bij de sociale dienst mag wel, onder hele strikte voorwaarden en voor een beperkte periode .. half jaar maximaal dacht ik, en iets rond de 150-200 euro per maand, maar het moet dus wel uitzicht bieden op vast werk/uitstroom ..
Even een paar maanden bollen plukken oid, dat mag natuurlijk ook, maar zulke inkomsten worden voor 100% afgetrokken van de uitkering. 'Strikt verboden'is in die context een wat ongelukkige woordkeuze, mijns inziens dan ;)
pleased to meet you
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:51:16 #41
352868 Tayu
pi_109998066
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Mag ik je weer een klein beetje corrigeren? Bijverdienen bij de sociale dienst mag wel, onder hele strikte voorwaarden en voor een beperkte periode .. half jaar maximaal dacht ik, en iets rond de 150-200 euro per maand, maar het moet dus wel uitzicht bieden op vast werk/uitstroom ..
Even een paar maanden bollen plukken oid, dat mag natuurlijk ook, maar zulke inkomsten worden voor 100% afgetrokken van de uitkering. 'Strikt verboden'is in die context een wat ongelukkige woordkeuze, mijns inziens dan ;)
Ook dat blijkt allemaal veranderd te zijn nu. 10 Jaar geleden was het nog zo dat wanneer je in de bijstand zat en vrijwilligerswerk deed, dat je daar een bonus voor kon ontvangen van ¤150 euro. Dat is nu allemaal afgeschaft.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 21:11:01 #42
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109999067
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:46 schreef Tayu het volgende:

[..]

Daar komt dan geen student voor in aanmerking, voor die appartementen. Studenten worden dan ook niet verstaan onder eenpersoonshuishoudens.
Moet ik wikipedia maar weer eens quoten? Nee joh, jij hebt gelijk. :P
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:14:40 #43
67880 moussie
pi_109999255
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:51 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ook dat blijkt allemaal veranderd te zijn nu. 10 Jaar geleden was het nog zo dat wanneer je in de bijstand zat en vrijwilligerswerk deed, dat je daar een bonus voor kon ontvangen van ¤150 euro. Dat is nu allemaal afgeschaft.
Je mag nog wel een vergoeding ontvangen voor de onkosten die je moet maken om dat werk te kunnen doen .. zoals ik dus, voor mijn internetaansluiting ..
pleased to meet you
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:15:08 #44
352868 Tayu
pi_109999286
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:11 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Sla gewoon eens een wetboek open.
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:16:15 #45
352868 Tayu
pi_109999345
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Je mag nog wel een vergoeding ontvangen voor de onkosten die je moet maken om dat werk te kunnen doen .. zoals ik dus, voor mijn internetaansluiting ..
Voorheen kreeg je die vergoeding dus uitbetaald door de Sociale Dienst, dat doen ze nu niet meer.
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:16:57 #46
13462 BansheeBoy
pi_109999374
Ik vind die David Luiz een hele goede speler. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 21:20:02 #47
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109999524
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:15 schreef Tayu het volgende:

[..]

Sla gewoon eens een wetboek open.
Heb toch al gezegd dat je gelijk had.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Personen die alleen in een woonruimte zijn gehuisvest, of personen die met anderen eenzelfde adres bewonen maar een eigen huishouding voeren. Personen in inrichtingen, instellingen en tehuizen beschouwen we niet als eenpersoonshuishouden.
http://www.nationaalkompas.nl/bevolking/huishoudens/huidig/

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Kardinaal op 06-04-2012 21:36:28 ]
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:28:29 #48
67880 moussie
pi_110000034
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:11 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Hoeveel rekeningen betaal je samen in zo'n studentenhuis? Heb je een eigen meter voor gas, water en licht in je kamer, krijg je een rekening voor de afvoer van je afvalstoffen, betaal je zuiveringsheffing voor 1 vervuilingseenheid, ja, dan ben je een eenpersoonshuishouden. Zolang je de bovenstaande rekeningen met elkaar deelt en daardoor schaalvoordeel behaalt ben je dat dus niet!
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 21:34:44 #49
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110000400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoeveel rekeningen betaal je samen in zo'n studentenhuis? Heb je een eigen meter voor gas, water en licht in je kamer, krijg je een rekening voor de afvoer van je afvalstoffen, betaal je zuiveringsheffing voor 1 vervuilingseenheid, ja, dan ben je een eenpersoonshuishouden. Zolang je de bovenstaande rekeningen met elkaar deelt en daardoor schaalvoordeel behaalt ben je dat dus niet!
Toen ik nog in mijn studentencomplex woonde betaalde iedereen alles voor zichzelf. Iedereen had een eigen meter voor water/elektra (gas had niemand i.v.m. de veiligheid). Iedereen betaalde zijn eigen heffingen en belastingen. 340 zelfstandige wooneenheden.
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:42:24 #50
-1 #ANONIEM
pi_110000794
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:08 schreef Sicstus het volgende:
:')
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:01:29 #51
67880 moussie
pi_110002155
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:34 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Toen ik nog in mijn studentencomplex woonde betaalde iedereen alles voor zichzelf. Iedereen had een eigen meter voor water/elektra (gas had niemand i.v.m. de veiligheid). Iedereen betaalde zijn eigen heffingen en belastingen. 340 zelfstandige wooneenheden.
Aah, zo'n studentencomplex .. dat zijn idd van die aparte wooneenheden speciaal voor studenten.
Je had het eerst over een studentenhuis, en dat is toch eerder een woning die je deelt met meerdere personen, gemeenschappelijke keuken etc, een meter voor gas/licht/water, een aansluiting voor internet.
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 22:05:02 #52
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110002390
Waarom laten ze mensen met een bijstandsuitkering die in principe kunnen werken niet gewoon werken bij de voedselbank zelf? Waarom moeten vrijwilligers dat weer doen?
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:16:32 #53
67880 moussie
pi_110003044
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom laten ze mensen met een bijstandsuitkering die in principe kunnen werken niet gewoon werken bij de voedselbank zelf? Waarom moeten vrijwilligers dat weer doen?
Waarom denk jij dat zij dit niet al doen? Beetje last van stereotypering?
pleased to meet you
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 april 2012 @ 22:19:45 #54
862 Arcee
Look closer
pi_110003258
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:36 schreef JellieVrolijk het volgende:
Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Moet je een telefoonnummer of mailadres? Je kunt zelfs de dag aangeven wanneer je het bezorgd wilt hebben.
Sukkel.
Okee bedank, Sukkel. :)
Arcee.
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:20:37 #55
202131 JellieVrolijk
pi_110003306
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Kan er naast zitten hoor maar de voedselbank wil geen vrijwilligers die zelf klant zijn bij de voedselbank.
Ik weet niet waarom, ga even googlen.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 22:21:59 #56
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110003388
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Omdat ze bij menig voedselbank vragen naar extra hulp.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:20 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Kan er naast zitten hoor maar de voedselbank wil geen vrijwilligers die zelf klant zijn bij de voedselbank.
Ik weet niet waarom, ga even googlen.
En dat zou best kunnen dat dit de reden is.
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:28:09 #57
202131 JellieVrolijk
pi_110003734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Okee bedank, Sukkel. :)
Arcee.
Dat we het maar gezellig houden toch?
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:33:44 #58
67880 moussie
pi_110004106
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
Omdat ze bij menig voedselbank vragen naar extra hulp.
Dat is goed mogelijk, al ben ik het hier in mijn gemeente nog niet tegengekomen in de vacaturelijst die ik iedere maand toegestuurd krijg en op TV zet.
Ik weet wel dat mijn buurvrouw na haar scheiding, toen ze een tijdje in de bijstand moest gaan zitten, voor de voedselbank werkte, maar dat is alweer een paar jaar geleden.

quote:
En dat zou best kunnen dat dit de reden is.
Mwah, lang niet iedere bijstandsgerechtigde maakt gebruik van de voedselbank natuurlijk, evenmin als dat iedereen die van de voedselbank gebruik moet maken in de bijstand zit.
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 22:36:22 #59
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110004258
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is goed mogelijk, al ben ik het hier in mijn gemeente nog niet tegengekomen in de vacaturelijst die ik iedere maand toegestuurd krijg en op TV zet.
Ik weet wel dat mijn buurvrouw na haar scheiding, toen ze een tijdje in de bijstand moest gaan zitten, voor de voedselbank werkte, maar dat is alweer een paar jaar geleden.

[..]

Mwah, lang niet iedere bijstandsgerechtigde maakt gebruik van de voedselbank natuurlijk, evenmin als dat iedereen die van de voedselbank gebruik moet maken in de bijstand zit.
Past anders prima in de richtlijnen conform de tegenprestatie die nu geldt voor bijstandgerechtigden enzovoorts.
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:44:45 #60
202131 JellieVrolijk
pi_110004715
Ik kwam net dit tegen en lag in een knoop om die reclame van verlichting. En dat terwijl ik zelf bij de voedselbank loop.

http://www.voedselbankrotterdam.nl/
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:44:56 #61
371080 Blue_Panther_Ninja
FOSS ftw
pi_110004732
Enorm veel uitgeven aan onzinnig projecten,maar Nederlandse bevolking helpen..... :N
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:54:52 #62
202131 JellieVrolijk
pi_110005266
Wat ik trouwens wel mooi vind van deze zware tijden is dat er een geheel nieuwe markt komt en er allerlei initiatieven ontstaan op het gebied van ruilhandel en dergelijke.
Zeg maar een economie binnen een economie die op sterven ligt.
En voor de onderkant is dat ook de enige manier om te overleven, ruilen, geven en nemen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 april 2012 @ 23:10:03 #63
862 Arcee
Look closer
pi_110006095
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:28 schreef JellieVrolijk het volgende:
Dat we het maar gezellig houden toch?
Ja, doe maar een nieuwe poging.
  vrijdag 6 april 2012 @ 23:16:52 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_110006486
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:54 schreef JellieVrolijk het volgende:
Wat ik trouwens wel mooi vind van deze zware tijden is dat er een geheel nieuwe markt komt en er allerlei initiatieven ontstaan op het gebied van ruilhandel en dergelijke.
Zeg maar een economie binnen een economie die op sterven ligt.
En voor de onderkant is dat ook de enige manier om te overleven, ruilen, geven en nemen.
alleen de donaties aan het zorgkartel moet helaas wel in contant geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 6 april 2012 @ 23:34:20 #65
-1 #ANONIEM
pi_110007466
Wat wordt dit weer overdreven trouwens, ook al die doemscenario's hier. :')

Je hebt altijd nog de bijstandsuitkering. Lukt het je daar niet mee rond te komen, dan moet je toch echt andere prioriteiten stellen.
  vrijdag 6 april 2012 @ 23:46:35 #66
193540 Tamashii
pi_110008018
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 23:34 schreef robin007bond het volgende:

Je hebt altijd nog de bijstandsuitkering. Lukt het je daar niet mee rond te komen, dan moet je toch echt andere prioriteiten stellen.
Uhuh. Het ligt aan die mensen ja.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 6 april 2012 @ 23:52:16 #67
-1 #ANONIEM
pi_110008228
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 23:46 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Uhuh. Het ligt aan die mensen ja.
Er zijn uitzonderingen. :P
  zaterdag 7 april 2012 @ 00:02:17 #68
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_110008693
Wat je niet hebt moet je ook niet uitgeven.
  zaterdag 7 april 2012 @ 00:33:40 #69
67880 moussie
pi_110009940
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 23:34 schreef robin007bond het volgende:

Nogmaals, met een bedrag van 855 euro voor twee volwassenen, waarvan eentje onder de 21, valt niet rond te komen, dat heeft niets te maken met prioriteiten. Die norm is zelfs lager dan die voor een alleenstaande, en dat terwijl je daarvan met twee personen moet leven plus twee keer ziekenfonds moet betalen.
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 00:39:13 #70
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110010144
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Nogmaals, met een bedrag van 855 euro voor twee volwassenen, waarvan eentje onder de 21, valt niet rond te komen, dat heeft niets te maken met prioriteiten. Die norm is zelfs lager dan die voor een alleenstaande, en dat terwijl je daarvan met twee personen moet leven plus twee keer ziekenfonds moet betalen.
Gelukkig krijg je niet "niks". Mazzelkont.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zaterdag 7 april 2012 @ 00:42:07 #71
67880 moussie
pi_110010246
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:39 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vergeleken met een Afrikaan heb ik het goed ja, ik had de mazzel dat ik hier geboren ben. Net als jij overigens, want waar jij nu zou zijn als jij daar geboren was is nog maar de vraag ..
pleased to meet you
  zaterdag 7 april 2012 @ 00:46:06 #72
67880 moussie
pi_110010380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:39 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Overigens, in de nieuwe situatie krijg ik niets, die 855 euro worden in z'n geheel opgehoest door mijn zoon .. kan je nagaan, die werkt zich de hele maand te pletter en heeft als beloning nog niet eens genoeg eten op zijn bord .. maar ja, vergeleken met de Afrikaan hebben we het nog steeds goed, we hebben tenminste iets, en dat is beter dan niets ..
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 00:46:42 #73
341203 3-voud
pi_110010406
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Vergeleken met een Afrikaan heb ik het goed ja, ik had de mazzel dat ik hier geboren ben. Net als jij overigens, want waar jij nu zou zijn als jij daar geboren was is nog maar de vraag ..
"Ja + een en al verdediging"
Is wel tekenend.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 00:48:54 #74
341203 3-voud
pi_110010483
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Overigens, in de nieuwe situatie krijg ik niets, die 855 euro worden in z'n geheel opgehoest door mijn zoon .. kan je nagaan, die werkt zich de hele maand te pletter en heeft als beloning nog niet eens genoeg eten op zijn bord .. maar ja, vergeleken met de Afrikaan hebben we het nog steeds goed, we hebben tenminste iets, en dat is beter dan niets ..
Je zoon krijgt wel iets meer dan dat. Zijn loon zal wel hoger liggen dan die 855.
Daarbij, geld is op. Als bij jou thuis van die 855 de laatste week niets over blijft vertel je ook dat de resterende 7 daagjes geen extraatjes erin zitten.

Nou, de overheid zit met datzelfde probleem.
  zaterdag 7 april 2012 @ 00:54:51 #75
293128 Kloonhommel
pi_110010691
Ik vind het anders wel raar dat een alleenstaande meer geld krijgt dan een 2 persoonshuishouden?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 7 april 2012 @ 01:03:48 #76
215308 boekenplank
nachtmens
pi_110011016
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:54 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik vind het anders wel raar dat een alleenstaande meer geld krijgt dan een 2 persoonshuishouden?
Waar heb jij die wijsheid dan wel vandaan?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  zaterdag 7 april 2012 @ 01:04:36 #77
293128 Kloonhommel
pi_110011051
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je zoon krijgt wel iets meer dan dat. Zijn loon zal wel hoger liggen dan die 855.
Daarbij, geld is op. Als bij jou thuis van die 855 de laatste week niets over blijft vertel je ook dat de resterende 7 daagjes geen extraatjes erin zitten.

En hoe komt dat? De overheid+banken+huurwoningcorporaties zijn dom bezig geweest en daar lijden wij onder. Het zou eerlijker zijn als zij het verloren geld bij de top van de overheid en eveneens bij de top van geldbanken en huurwoningcorporaties terughalen: vanaf nu aan 845 euro per maand salaris, ongeacht de functieomschrijving, dan is de crisis binnen een half jaar geheel opgelost en hebben we een grote buffer overgehouden ook nog en flikken ze het ons niet nog eens...

Overigens, als het geld op is, vraag ik me af wat al die miljarden muntstukjes dan zijn die richting andere landen stromen?
  zaterdag 7 april 2012 @ 01:05:56 #78
293128 Kloonhommel
pi_110011088
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:03 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Waar heb jij die wijsheid dan wel vandaan?
Lees de laatste paar postjes eens voordat je wat vraagt?
  zaterdag 7 april 2012 @ 01:09:39 #79
370105 FiatCurrency
Im a paperbug
pi_110011185
Ik weiger te geloven dat voedselbanken nodig zijn in Nederland. We moeten niet alleen kijken wat iemand aan bijstand krijgt maar ook naar huurtoeslag, zorgtoeslag, kwijtschelding gemeentelijke belastingen, bijzondere bijstand etc. etc.

Met alle sociale voorzieningen opgeteld heeft een bijstandtrekker een inkomen van ongeveer 1200-1300 euri. Misschien geen vetpot maar ZEKER genoeg voor vaste laten + eten.
  zaterdag 7 april 2012 @ 01:16:37 #80
293128 Kloonhommel
pi_110011380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:09 schreef FiatCurrency het volgende:
Ik weiger te geloven dat voedselbanken nodig zijn in Nederland. We moeten niet alleen kijken wat iemand aan bijstand krijgt maar ook naar huurtoeslag, zorgtoeslag, kwijtschelding gemeentelijke belastingen, bijzondere bijstand etc. etc.

Met alle sociale voorzieningen opgeteld heeft een bijstandtrekker een inkomen van ongeveer 1200-1300 euri. Misschien geen vetpot maar ZEKER genoeg voor vaste laten + eten.
Hou het maar op maximaal 1100 ;) Of je moet perse willen overdrijven. Dan hou ik je niet tegen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 01:18:11 #81
215308 boekenplank
nachtmens
pi_110011433
quote:

Welterusten.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 01:22:09 #82
341203 3-voud
pi_110011547
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:05 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Lees de laatste paar postjes eens voordat je wat vraagt?
Ze had het over haar zoon die ging werken.
Misschien toch wat vroeger slapen.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 01:26:19 #83
341203 3-voud
pi_110011649
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:04 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

En hoe komt dat? De overheid+banken+huurwoningcorporaties zijn dom bezig geweest en daar lijden wij onder. Het zou eerlijker zijn als zij het verloren geld bij de top van de overheid en eveneens bij de top van geldbanken en huurwoningcorporaties terughalen: vanaf nu aan 845 euro per maand salaris, ongeacht de functieomschrijving, dan is de crisis binnen een half jaar geheel opgelost en hebben we een grote buffer overgehouden ook nog en flikken ze het ons niet nog eens...

Overigens, als het geld op is, vraag ik me af wat al die miljarden muntstukjes dan zijn die richting andere landen stromen?
De economie steekt wel ff wat anders in elkaar dan dit schrijfseltje. Geen zin je daarin wegwijs te maken om half 2 snachts.

Die laatste zin ben ik het mee eens. We hadden Griekenland moeten laten ploffen. Maar of je daarmee een extra pot overhoud om als taart te verdelen: nee.
Ook hier weer, beetje basiskennis economie kan je helpen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 01:35:10 #84
370105 FiatCurrency
Im a paperbug
pi_110011947
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:16 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Hou het maar op maximaal 1100 ;) Of je moet perse willen overdrijven. Dan hou ik je niet tegen.
Een beetje overdrijven om je punt te maken kan geen kwaad, zolang je maar binnen de internationaal opgestelde grenzen blijft.
  zaterdag 7 april 2012 @ 01:44:15 #85
293128 Kloonhommel
pi_110012253
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:26 schreef 3-voud het volgende:

[..]

De economie steekt wel ff wat anders in elkaar dan dit schrijfseltje. Geen zin je daarin wegwijs te maken om half 2 snachts.

Die laatste zin ben ik het mee eens. We hadden Griekenland moeten laten ploffen. Maar of je daarmee een extra pot overhoud om als taart te verdelen: nee.
Ook hier weer, beetje basiskennis economie kan je helpen.
En toch ben ik van mening dat ze het echt eens een keer bij de top moeten gaan halen ipv bij (onschuldige) ondergeschikten of burgers.

TNTpost had vorig jaar een salarisverlaging voor alle (lagere) personeelsleden van ik geloof 5 %, de top deed hier niet aan mee.

Banken die geld laten verdampen kloppen gewoon bij NL aan en NL haalt het weer bij ons vandaan, geen straf, niks, zelfs de top wordt niet financieel uitgekleed. Hadden ze maar moeten zorgen dat de bank gezond bleef. Ze zijn toch met een reden onderdeel van de top.

Vestia zit met miljoenenschuld, maar geeft een topman wel ff mooi paar miljoentjes mee. Hij zit nu lekker te zonnen in een warm land en Vestia komt vandaag in het nieuws met: we moeten alle huren verhogen om het gat te dichten en er is geen andere oplossing.

Hoezo economie, het zijn juist die mensen die dit veroorzaken omdat ze bereid zijn risicos te nemen en weten dat ze de gevolgen nooit zelf zullen ervaren.
  zaterdag 7 april 2012 @ 01:52:12 #86
370105 FiatCurrency
Im a paperbug
pi_110012491
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:44 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

En toch ben ik van mening dat ze het echt eens een keer bij de top moeten gaan halen ipv bij (onschuldige) ondergeschikten of burgers.

TNTpost had vorig jaar een salarisverlaging voor alle (lagere) personeelsleden van ik geloof 5 %, de top deed hier niet aan mee.

Banken die geld laten verdampen kloppen gewoon bij NL aan en NL haalt het weer bij ons vandaan, geen straf, niks, zelfs de top wordt niet financieel uitgekleed. Hadden ze maar moeten zorgen dat de bank gezond bleef. Ze zijn toch met een reden onderdeel van de top.

Vestia zit met miljoenenschuld, maar geeft een topman wel ff mooi paar miljoentjes mee. Hij zit nu lekker te zonnen in een warm land en Vestia komt vandaag in het nieuws met: we moeten alle huren verhogen om het gat te dichten en er is geen andere oplossing.

Hoezo economie, het zijn juist die mensen die dit veroorzaken omdat ze bereid zijn risicos te nemen en weten dat ze de gevolgen nooit zelf zullen ervaren.
Gast, zo gaat het al duizenden jaren en zal ik je eens wat vertellen? De komende duizend jaar zal het net zo gaan.
  zaterdag 7 april 2012 @ 01:53:53 #87
352868 Tayu
pi_110012531
quote:

Dat geldt voor een gezin. Een alleenstaande heeft ongeveer de helft van dat bedrag.
  zaterdag 7 april 2012 @ 01:59:10 #88
293128 Kloonhommel
pi_110012691
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:53 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat geldt voor een gezin. Een alleenstaande heeft ongeveer de helft van dat bedrag.
Dikke onzin...
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 01:59:32 #89
341203 3-voud
pi_110012704
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:44 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

1 klein puntje:
Als je de top aanpakt verdwijnen ze naar het buitenland. Sta je nergens.

Je bent er hoe dan ook afhankelijk van. Enkel worden zo nu en dan grenzen verlegt van het toelaatbare. Dat is afhankelijk van hoe de stemming dan leeft.
  zaterdag 7 april 2012 @ 02:05:09 #90
293128 Kloonhommel
pi_110012879
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

1 klein puntje:
Als je de top aanpakt verdwijnen ze naar het buitenland. Sta je nergens.

Je bent er hoe dan ook afhankelijk van. Enkel worden zo nu en dan grenzen verlegt van het toelaatbare. Dat is afhankelijk van hoe de stemming dan leeft.
Tuurlijk besef ik dat goed. Ik kan wel met 1 en ander aan komen lopen zodat we de top alsnog kunnen laten lijden maar dat is allemaal zinloos, want het gaat gewoon niet gebeuren...
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 02:07:23 #91
341203 3-voud
pi_110012930
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:05 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Tuurlijk besef ik dat goed. Ik kan wel met 1 en ander aan komen lopen zodat we de top alsnog kunnen laten lijden maar dat is allemaal zinloos, want het gaat gewoon niet gebeuren...
Dus je beseft dat je jezelf in de voet schiet.
  zaterdag 7 april 2012 @ 02:09:47 #92
232445 Specularium
pi_110012998
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:59 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dikke onzin...
Nee, ze heeft gelijk.
  zaterdag 7 april 2012 @ 02:16:21 #93
293128 Kloonhommel
pi_110013149
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dus je beseft dat je jezelf in de voet schiet.
Nope, het is mogelijk. Als we juridisch voor mekaar krijgen dat de top financieel ook onderuit gaat als een financieel bedrijf in problemen komt. Als ze een ongezond bedrijf achterlaten bij hun ontslag (omdat ze de bui al zien hangen) moeten ze aantonen dat ze echt alles geprobeerd hebben om het bedrijf weer gezond te krijgen. Accepteren ze die baan niet vanwege die stukje wetgeving, dan weten we toch al gelijk met wat voor vlees we in de pan te maken hebben?

Maar goed, dit is allemaal blablakulblabla, dit gaat gewoon niet gebeuren. De top heeft teveel invloed op politici of andersom. Zij zullen niet in elkaars voeten schieten.
  zaterdag 7 april 2012 @ 02:19:12 #94
293128 Kloonhommel
pi_110013216
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, ze heeft gelijk.
Nope. Ze heeft geen gelijk. Uitkering+toeslagen= plusminus 1100 en dan komen daar de kwijtscheldingen ook nog erbij. Alleen Wajongers kunnen rekenen op 1200-1300 omdat zij nog meer geldpotjes kunnen aanspreken/krijgen. Denk maar aan CAK bijv.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 07-04-2012 02:25:02 ]
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 02:20:40 #95
341203 3-voud
pi_110013245
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:16 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Nope, het is mogelijk. Als we juridisch voor mekaar krijgen dat de top financieel ook onderuit gaat als een financieel bedrijf in problemen komt. Als ze een ongezond bedrijf achterlaten bij hun ontslag (omdat ze de bui al zien hangen) moeten ze aantonen dat ze echt alles geprobeerd hebben om het bedrijf weer gezond te krijgen. Accepteren ze die baan niet vanwege die stukje wetgeving, dan weten we toch al gelijk met wat voor vlees we in de pan te maken hebben?

Maar goed, dit is allemaal blablakulblabla, dit gaat gewoon niet gebeuren. De top heeft teveel invloed op politici of andersom. Zij zullen niet in elkaars voeten schieten.
Corruptie blijf je altijd wel houden. Je denkt dat je met een beetje duimen aanschroeven dat flink kunt beperken. Je wekt enkel irritatie wat ook nadelige gevolgen heeft.
Weet wel, ondanks die corruptie leef je wel in een hoge welvaartsnorm. Comes with the package.
  zaterdag 7 april 2012 @ 02:24:36 #96
293128 Kloonhommel
pi_110013328
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Corruptie blijf je altijd wel houden. Je denkt dat je met een beetje duimen aanschroeven dat flink kunt beperken. Je wekt enkel irritatie wat ook nadelige gevolgen heeft.
Weet wel, ondanks die corruptie leef je wel in een hoge welvaartsnorm. Comes with the package.
Dat is waar...
  zaterdag 7 april 2012 @ 02:26:06 #97
232445 Specularium
pi_110013353
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:19 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Nope. Ze heeft geen gelijk. Uitkering+toeslagen= plusminus 1100 en dan komen daar de kwijtscheldingen ook nog erbij. Alleen Wajongers kunnen rekenen op 1200-1300 omdat zij nog meer geldpotjes kunnen aanspreken/krijgen. Denk maar aan CAK bijv.
De basisuitkering voor een alleenstaande boven de 21 zit iets boven de 600.
  zaterdag 7 april 2012 @ 02:39:23 #98
293128 Kloonhommel
pi_110013590
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:26 schreef Specularium het volgende:

[..]

De basisuitkering voor een alleenstaande boven de 21 zit iets boven de 600.
Ja, en dus? |:( Heb ik het over alleen de basisuitkering gehad of zo?

De aanvullende uitkering voor een alleenstaande boven de 21 is 250 ongeveer, plus jouw basis 630 ongeveer, plus (huur/zorg)toeslagen, komt neer op... wacht eens even, dat roep ik al 3 postjes lang: 1100 ongeveer.
  zaterdag 7 april 2012 @ 02:44:35 #99
232445 Specularium
pi_110013678
Je moet uitgaan van de basis, hoe kun je aanvullingen en toeslagen standaard mee gaan rekenen als die per persoon verschillen van helemaal geen tot redelijk veel?
  zaterdag 7 april 2012 @ 03:02:11 #100
293128 Kloonhommel
pi_110013898
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:44 schreef Specularium het volgende:
Je moet uitgaan van de basis, hoe kun je aanvullingen en toeslagen standaard mee gaan rekenen als die per persoon verschillen van helemaal geen tot redelijk veel?
Ik moet helemaal niks. Een alleenstaande boven de 21 kan op maximaal 1100 rekenen. Punt. Kan je nog heel lang over mieperen en je gelijk proberen te halen, maar zelfs in je vorige post faal je keihard, aangezien iemand boven de 21 niet van 600 nog wat hoeft te leven maar van minimaal 888 en dat is de uitkering alleen al he. Dat is dan de basisinkomen voor die persoon. Tel de rest erbij en je komt dan op, wacht eens even: dit zei ik al 4 keren: 1100 euro ongeveer.

Holy shit, 4 keren 1 FOK!ker iets vertellen. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het is het late tijdstip vast dat je brein maar op 5% werkt, net genoeg voor je basisfuncties zoals ademen, en ook om je poep binnen te houden tot je weer op de plee bent. Of misschien is het nu gedaald naar 4% door de innige conversatie met mij. God verhoedde het dat je nu zit te schijten terwijl je dit leest.

En dus kap ik deze discussie af. Bye bye...
  zaterdag 7 april 2012 @ 03:13:26 #101
352868 Tayu
pi_110013989
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:59 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dikke onzin...
Oh.
  zaterdag 7 april 2012 @ 03:13:49 #102
352868 Tayu
pi_110013991
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, ze heeft gelijk.
Inderdaad :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 03:15:05 #103
352868 Tayu
pi_110013998
quote:
9s.gif Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1800012
/4/25#110013216]zaterdag 7 april 2012 02:19[/url] schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Niet iedereen komt in aanmerking voor die toeslagen. Dat ligt er een beetje aan hoe je precies woont etc.
  zaterdag 7 april 2012 @ 03:32:26 #104
352868 Tayu
pi_110014155

Bron: http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/967#hoogte

[ Bericht 34% gewijzigd door Tayu op 07-04-2012 03:40:36 ]
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:36:28 #105
293128 Kloonhommel
pi_110017585
Weeral gemiep over de basisnorm, waar is de aanvullende uitkering?

De tabel vind je hier: http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/529

Laten we deze discussie gewoon afsluiten, jij wilt met halve waarheden je gelijk halen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:00:03 #106
231213 Halcon
pi_110018167
Gewoon afschaffen die voedselbanken. :Y
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:04:18 #107
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110018294
Voedselbanken zijn overbodig in dit land. Als alle moeite die in voedselbanken wordt gestoken wordt omgezet in budgetbegeleiding, dan is het hele probleem opgelost.

Mensen moeten leren dat ze moeten kiezen en niet altijd én én kunnen hebben.

Maar goed, krijg vast een hoop commentaar dat het niet klopt, dus zou ik graag een inkomsten en uitgavenlijst willen zien van een voorbeeldgeval, een eerlijk lijstje.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:06:01 #108
231213 Halcon
pi_110018341
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:04 schreef detulp050 het volgende:
Voedselbanken zijn overbodig in dit land. Als alle moeite die in voedselbanken wordt gestoken wordt omgezet in budgetbegeleiding, dan is het hele probleem opgelost.

Maar goed, krijg vast een hoop commentaar dat het niet klopt, dus zou ik graag een inkomsten en uitgavenlijst willen zien van een voorbeeldgeval, een eerlijk lijstje.
Ik geef je groot gelijk!
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:09:48 #109
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110018439
Komen bij de voedselbank niet voornamelijk mensen met grote problemen? Mensen die in de schuldsanering zitten bijvoorbeeld en waarvan het geld door anderen beheerd wordt zodat ze maar 20 euro per week zelf te besteden hebben?

Lijkt me sterk dat gewone bijstandstrekkers naar de voedselbank moeten.

edit; of zoals die vrachtwagenchauffeur in het nieuws die ontslagen was en op zijn uitkering moest wachten en nu helemaal zonder inkomen zit. Geen inkomen =geen eten
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:11:48 #110
297640 Athlon64x
pi_110018489
quote:

Leg dat maar iemand uit die zijn hele leven heeft gerookt :')

Roken is een levensbehoefte zullen ze zeggen _O-
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:17:29 #111
231213 Halcon
pi_110018626
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:11 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Leg dat maar iemand uit die zijn hele leven heeft gerookt :')

Roken is een levensbehoefte zullen ze zeggen _O-
Dat is dan ook meteen het grote probleem. Met een minimaal inkomen kun je best rondkomen, alleen zul je dan wel je uitgavenpatroon aan moeten passen aan je inkomen. Dat doen veel mensen niet. Veel mensen begrijpen niet dat je niet dood gaat als je niet rookt, geen Eredivisie Live en geen beertender hebt.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 12:21:21 #112
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110018750
quote:

De truc is dat de overheid niet mee betaalt aan de voedselbank, maar wel gemeentes wel bijdragen in de kosten van budgetbegeleiding via het minima-loket et cetera.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:26:28 #113
372084 Lalin
pi_110018892
Als hier een voedselbank zou zijn, zou ik daar gebruik van maken, in de goede zin van het woord.
Helaas bestaat hier geen voedselbank, net zoals armoede hier (kleine gemeente) niet bestaat.

Ik heb het idee dat als je niet in de schuldsanering zit, elke maand alles op alles moet zetten om eten op tafel te krijgen, je huishoudboekje, hoe zwaar het ook is, op orde hebt, je geen recht van spreken hebt.

Dat vind ik nou moeilijk te begrijpen.

Wat betreft de voedselbank, zou in mijn optiek, budgetvoorlichting een betere oplossing zijn.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:37:19 #114
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110019255
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:26 schreef Lalin het volgende:
Ik heb het idee dat als je niet in de schuldsanering zit, elke maand alles op alles moet zetten om eten op tafel te krijgen, je huishoudboekje, hoe zwaar het ook is, op orde hebt, je geen recht van spreken hebt.

Eens.
Ik heb in mijn hoofd zitten dat de meeste mensen die van de voedselbank gebruik maken, niet alles op alles zetten om het te bolwerken. Internet, televisie, rookwaren, tijdschriften, brommer/auto, sieraden (hoe goedkoop ook) zijn allemaal zaken die ná eten op het prioriteitenlijstje thuis horen. Echter, ik denk dat als ik in de uitgavenlijstjes mag kijken van de voedselbankgebruikers, dan durf ik wel te beweren dat ik bij een ruime meerderheid zaken vind die niet noodzakelijk zijn.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:44:40 #115
293128 Kloonhommel
pi_110019495
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:26 schreef Lalin het volgende:
Als hier een voedselbank zou zijn, zou ik daar gebruik van maken, in de goede zin van het woord.
Helaas bestaat hier geen voedselbank, net zoals armoede hier (kleine gemeente) niet bestaat.

Wat betreft de voedselbank, zou in mijn optiek, budgetvoorlichting een betere oplossing zijn.
Dan ga je toch de schuldsanering in door een schuld te maken wat je niet kan terugbetalen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:37 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Eens.
Ik heb in mijn hoofd zitten dat de meeste mensen die van de voedselbank gebruik maken, niet alles op alles zetten om het te bolwerken. Internet, televisie, rookwaren, tijdschriften, brommer/auto, sieraden (hoe goedkoop ook) zijn allemaal zaken die ná eten op het prioriteitenlijstje thuis horen. Echter, ik denk dat als ik in de uitgavenlijstjes mag kijken van de voedselbankgebruikers, dan durf ik wel te beweren dat ik bij een ruime meerderheid zaken vind die niet noodzakelijk zijn.
Ik denk juist dat die mensen niet in luxe leven zoals jij stelt. Ze moeten voldoen aan bepaalde criteria en ik geloof niet dat je met schuldsanering rustig een auto mag bezitten. Een brommer misschien wel, dat kost ook geen drol. Internet is niet duur, dus waarom je daarover begint... Roken is idd een enome lastenverzwaring, vaak genoeg zelf mensen geholpen hun budget duidelijk te maken en niemand van hun was bereid te stoppen met roken omdat de budget krap was. Hooguit gingen ze goedkope shag roken die ze zelf moesten rollen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:50:16 #116
372084 Lalin
pi_110019664
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:44 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dan ga je toch de schuldsanering in door een schuld te maken wat je niet kan terugbetalen?

[..]

Grapjurk. ;)
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:50:23 #117
231213 Halcon
pi_110019669
Internet kost toch een paar tientjes. Die kunnen die mensen best uitsparen. Zo noodzakelijk is internet niet.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:55:01 #118
1116 Ronald
pi_110019800
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:50 schreef Halcon het volgende:
Internet kost toch een paar tientjes. Die kunnen die mensen best uitsparen. Zo noodzakelijk is internet niet.
Internet kan heel nuttig zijn om kosten mee te besparen en je hebt realtime inzage in je financiële gegevens.

Een internetaansluiting is tegenwoordig gelijkwaardig met een koelkast, tv en dat soort dingen.
٩๏̯͡๏)۶
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 12:56:01 #119
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110019831
En je kan via internet allerlei tegemoetkomingen aanvragen. Die vind je zonder internet niet gemakkelijk.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:58:20 #120
372084 Lalin
pi_110019887
quote:
Je komt in essentie toch echt aan de vrijheid van mensen, als je het zo stelt.

In mijn omgeving heb ik de opmerking; 'dan moet je maar niet Senseo-pad koffie drinken' of 'dan laat je dat glaasje wijn maar staan' meermalen gehoord.

Ik begrijp de opmerkingen wel maar er blijft maar weinig meer over.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:00:45 #121
67880 moussie
pi_110019968
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:46 schreef 3-voud het volgende:

[..]

"Ja + een en al verdediging"
Is wel tekenend.
Vindt je dat gek? Ik krijg niet alleen allerhande shit voor mijn voeten gegooid maar mij wordt ook nog door oa jou verteld dat ik blij moet zijn dat ik überhaupt iets krijg, ik behoor mij niet te meten aan de Nederlander die naast me woont maar aan de Braziliaan die pas echt weet wat armoede is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:48 schreef 3-voud het volgende:
Ooit gehoord van het minimumjeugdloon? Dat is op de relevante leeftijden 18-19-20 voor deze nieuwe gezinsnorm 'gezin van twee volwassenen waarvan eentje onder de 21 en zonder kinderen'
¤ 658,20 resp. ¤ 759,45 resp. ¤ 889,65. Dus ja, mijn 20-jarige zoon heeft wel meer dan die 855 euro, hetgeen betekent dat ik geen bijstand meer zou krijgen, wij zullen het moeten doen van zijn salaris.

quote:
Laatste week? Extraatjes? Van die 855 is al op de helft van de maand niets meer over, en geld voor 'extraatjes' is er de hele maand niet dus waar heb je het over?

[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 07-04-2012 13:05:51 ]
pleased to meet you
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:02:41 #122
231213 Halcon
pi_110020033
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:55 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Internet kan heel nuttig zijn om kosten mee te besparen en je hebt realtime inzage in je financiële gegevens.

Een internetaansluiting is tegenwoordig gelijkwaardig met een koelkast, tv en dat soort dingen.
Je financiele situatie kun je ook wel op een kladblok bijhouden.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:02:46 #123
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110020034
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:58 schreef Lalin het volgende:

[..]

In mijn omgeving heb ik de opmerking; 'dan moet je maar niet Senseo-pad koffie drinken' of 'dan laat je dat glaasje wijn maar staan' meermalen gehoord.

Mee eens, een beetje kwaliteit van leven is ook wat waard. Voor diegene die er echt in thuishoren.
Het lijkt wel jaloezie soms...
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:03:31 #124
231213 Halcon
pi_110020055
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:58 schreef Lalin het volgende:

[..]

Je vrijheid wordt altijd beperkt door je financiele situatie. Ik wil ook wel een huis kopen van 3 mio euro, maar dat kan ik niet betalen. Oh jee, mijn vrijheid wordt nu aardig ingeperkt.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:05:10 #125
372084 Lalin
pi_110020107
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oke, ik praat met je verder via briefpost oke? ;)
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:06:03 #126
231213 Halcon
pi_110020141
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:05 schreef Lalin het volgende:

[..]

Oke, ik praat met je verder via briefpost oke? ;)
Is goed. PM een foto van je door en ik beslis of je mijn postbusadres krijgt.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:06:57 #127
1116 Ronald
pi_110020163
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kunt ook in een hutje op de hei gaan wonen, internet is geen overbodige luxe meer anno 2012 en je hebt al een abonnement vanaf 15 euro
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:07:36 #128
231213 Halcon
pi_110020186
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:06 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Je kunt ook in een hutje op de hei gaan wonen, internet is geen overbodige luxe meer anno 2012 en je hebt al een abonnement vanaf 15 euro
Je gaat niet dood zonder internet. Mensen die weinig te makken hebben moeten besparen waar ze dat kunnen en dat kan evt. door geen internetaansluiting te nemen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:08:12 #129
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110020210
quote:
Je kunt ook in een hutje op de hei gaan wonen
Nee dat kan dus niet, anders had ik het gedaan.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:09:13 #130
1116 Ronald
pi_110020234
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je gaat niet dood zonder internet. Mensen die weinig te makken hebben moeten besparen waar ze dat kunnen en dat kan evt. door geen internetaansluiting te nemen.
Internet is idd geen primaire levensbehoefte om te overleven maar het staat wel gelijk aan het hebben van een tv, koelkast en wasmachine.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:09:44 #131
372084 Lalin
pi_110020252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je vrijheid wordt altijd beperkt door je financiele situatie. Ik wil ook wel een huis kopen van 3 mio euro, maar dat kan ik niet betalen. Oh jee, mijn vrijheid wordt nu aardig ingeperkt.
Dat vind ik nou een flauwe en niet terzake doende opmerking.

Waar het natuurlijk op neer komt is dat al deze fantastische en goed bedoelde initiatieven niet via een bepaalde norm te vergeven zijn. Het is maatwerk, wat natuurlijk weer een ander financieel plaatje met zich meebrengt.

:)
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:10:11 #132
231213 Halcon
pi_110020270
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:09 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Internet is idd geen primaire levensbehoefte om te overleven maar het staat wel gelijk aan het hebben van een tv, koelkast en wasmachine.
Dat klopt, maar ik vind niet dat de belastingbetaler moet opdraaien voor de internetaansluiting, koelkast, tv en wasmachine van iemand die niet werkt en teert op overheidsgeld.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:11:12 #133
231213 Halcon
pi_110020317
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:09 schreef Lalin het volgende:

[..]

Dat vind ik nou een flauwe en niet terzake doende opmerking.

Waar het natuurlijk op neer komt is dat al deze fantastische en goed bedoelde initiatieven niet via een bepaalde norm te vergeven zijn. Het is maatwerk, wat natuurlijk weer een ander financieel plaatje met zich meebrengt.

:)
Nou, ik reageer gewoon op jouw punt over het inperken van de vrijheid van mensen. Je vrijheid wordt altijd ingeperkt door je financiele (on)mogelijkheden. Geld is schaars en wensen zijn niet limitatief.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:11:16 #134
245946 Xa1pt
pi_110020323
quote:
Ik weet niet op welke planeet jij tegenwoordig woont, maar hier is internet tegenwoordig een eerste levensbehoefte.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:11:31 #135
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110020335
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik vind niet dat de belastingbetaler moet opdraaien voor de internetaansluiting, koelkast, tv en wasmachine van iemand die niet werkt en teert op overheidsgeld.
Praat je ook zo als jij morgen ineens arbeidsongeschikt zou zijn ?
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:11:59 #136
231213 Halcon
pi_110020353
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik weet niet op welke planeet jij tegenwoordig woont, maar hier is internet tegenwoordig een eerste levensbehoefte.
Dat zegt meer over jou(w perceptie) dan over de werkelijke situatie.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:12:16 #137
231213 Halcon
pi_110020360
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Praat je ook zo als jij morgen ineens arbeidsongeschikt zou zijn ?
Ja. Mijn arbeidsongeschiktheid mag nooit het probleem zijn van anderen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:12:30 #138
372084 Lalin
pi_110020375
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Iemand die niet werkt? :?
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:12:45 #139
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110020387
Wauw. Daar geloof ik werkelijk niets van !
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:13:29 #140
231213 Halcon
pi_110020424
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:12 schreef Lalin het volgende:

[..]

Iemand die niet werkt? :?
Ja. Iemand die wel werkt, verdient een eigen inkomen en kan zelf bepalen wat hij/zij daarmee doet.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:13:32 #141
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110020425
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet ?
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:13:40 #142
231213 Halcon
pi_110020432
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wauw. Daar geloof ik werkelijk niets van !
Toch is het zo.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:14:05 #143
324368 DrMabuse
pi_110020452
quote:

[..]

"eerste levensbehoefte."

Da's lachen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:14:09 #144
231213 Halcon
pi_110020455
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet ?
Omdat iedereen zijn/haar eigen boontjes maar moet doppen. Het is toch van de zotte dat als ik er een teringzooi van maak, dat jij daar voor op zou moeten draaien...
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:14:34 #145
231213 Halcon
pi_110020473
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:14 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

"eerste levensbehoefte."

Da's lachen.
Inderdaad. Mensen die dat roepen zijn echt rijp voor een gedwongen opname hoor.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:15:21 #146
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110020518
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Omdat iedereen zijn/haar eigen boontjes maar moet doppen. Het is toch van de zotte dat als ik er een teringzooi van maak, dat jij daar voor op zou moeten draaien...
Wat je nu doet is een aanname dat iemand er een teringzooitje van maakt ? Ik had het over bv arbeidsongeschikt zijn om welke reden dan ook. Geldt het dan ook ?
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:15:39 #147
231213 Halcon
pi_110020532
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Wat je nu doet is een aanname dat iemand er een teringzooitje van maakt ? Ik had het over bv arbeidsongeschikt zijn om welke reden dan ook. Geldt het dan ook ?
Ja, dat geldt dan ook.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:15:45 #148
372084 Lalin
pi_110020539
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Iemand die wel werkt, verdient een eigen inkomen en kan zelf bepalen wat hij/zij daarmee doet.
En wat nu als dat inkomen niet toereikend blijkt te zijn?
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:15:52 #149
324368 DrMabuse
pi_110020547
Recht op een LCD tv voor uitkeringstrekkers was ook ooit een hot item.

Nederland is gek.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:16:11 #150
231213 Halcon
pi_110020555
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:15 schreef Lalin het volgende:

[..]

En wat nu als dat inkomen niet toereikend blijkt te zijn?
Dan moet je snijden in je uitgaven. Simpel genoeg.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 13:16:18 #151
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110020559
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat wordt het vrijwel altijd. Men wordt arbeidsongeschikt verklaard als men niet (volledig) meer in staat is om door arbeid in je inkomsten te voorzien. Doorgaans heb je dan ook in het dagelijkse leven dan last van beperkingen en moet een ander dat verrichten. Maar in jouw geval doen we gewoon een spuitje. Dan is het niet meer het probleem van anderen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:17:33 #152
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110020613
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, dat geldt dan ook.
Ok, voel je jezelf zo verplicht tot eigen verantwoording dat je het niet los kan laten ? Geloof je niet in medemenselijkheid voor anderen die bv niet zo fortuinlijk zijn?
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 13:18:12 #153
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110020637
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dus wat je zegt is dat bejaarden ook maar geen AOW moeten krijgen. Die zouden in principe ook hun eigen boontjes kunnen doppen en als ze dat niet meer kunnen zijn ze arbeidsongeschikt en dan moeten ze volgens jouw visie op water en brood.

Beetje ziek beeld heb jij zeg. :P
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:18:17 #154
231213 Halcon
pi_110020643
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ok, voel je jezelf zo verplicht tot eigen verantwoording dat je het niet los kan laten ? Geloof je niet in medemenselijkheid voor anderen die bv niet zo fortuinlijk zijn?
Nee, eigen boontjes doppen zou het uitgangspunt moeten zijn.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:18:42 #155
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110020661
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, eigen boontjes doppen zou het uitgangspunt moeten zijn.
Dat is het toch al eeuwen ?
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:19:10 #156
231213 Halcon
pi_110020681
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:18 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dus wat je zegt is dat bejaarden ook maar geen AOW moeten krijgen. Die zouden in principe ook hun eigen boontjes kunnen doppen en als ze dat niet meer kunnen zijn ze arbeidsongeschikt en dan moeten ze volgens jouw visie op water en brood.

Beetje ziek beeld heb jij zeg. :P
Klopt. AOW is zinloos. Mensen betalen allerlei belastingen en premies en vervolgens ontvangen ze dat via een geldverslindend overheidsapparaat weer terug. Sigaar uit eigen doos en het kost alleen maar geld. Gewoon afschaffen ten behoeve van een hoger netto inkomen. Mensen kunnen best hun eigen appeltje voor de dorst bij elkaar sparen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:19:11 #157
372084 Lalin
pi_110020684
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan moet je snijden in je uitgaven. Simpel genoeg.
En als je dat hebt gedaan mag je naar de voedselbank? :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:19:22 #158
324368 DrMabuse
pi_110020693
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:18 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

In Nederland steeds minder.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:19:25 #159
231213 Halcon
pi_110020700
quote:

[..]

quote:

[..]

Helaas niet.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 13:20:15 #160
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110020741
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt. AOW is zinloos. Mensen betalen allerlei belastingen en premies en vervolgens ontvangen ze dat via een geldverslindend overheidsapparaat weer terug. Sigaar uit eigen doos en het kost alleen maar geld. Gewoon afschaffen ten behoeve van een hoger netto inkomen. Mensen kunnen best hun eigen appeltje voor de dorst bij elkaar sparen.
AWBZ ook maar meteen afschaffen, WW en de verplichte zorgverzekering? :P
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:20:17 #161
231213 Halcon
pi_110020743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:19 schreef Lalin het volgende:

[..]

En als je dat hebt gedaan mag je naar de voedselbank? :)
Nee. Principe van de voedselbank is onjuist. Je geeft mensen zo de gelegenheid om geld te verbrassen aan andere zaken, terwijl ze dat geld eigenlijk zouden moeten besteden aan primaire levensbehoeften, zoals eten.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:20:24 #162
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110020748
M
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

[..]

Helaas niet.
Ok, maar waar komt de aversie vandaan ? Het raak jouw persoonlijk niet echt, dat zal te verwaarlozen zijn toch ?
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:20:33 #163
231213 Halcon
pi_110020755
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:20 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

AWBZ ook maar meteen afschaffen, WW en de verplichte zorgverzekering? :P
Allemaal afschaffen inderdaad.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 13:21:47 #164
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110020799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nog even en dan zit je in de fase anarchie. :P
Ontwikkelingshulp, steun aan landen zoals Griekenland, ook maar weg?
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:23:19 #165
372084 Lalin
pi_110020871
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dank voor al deze lachwekkende reacties. :)
Er is nog een hoop te doen in Nederland. :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:23:47 #166
231213 Halcon
pi_110020889
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:21 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nog even en dan zit je in de fase anarchie. :P
Ontwikkelingshulp, steun aan landen zoals Griekenland, ook maar weg?
Je zit helemaal niet in de fase anarchie. Je zit dan in de fase van een hoger netto inkomen, zodat volwassen mensen zelf kunnen zorgen voor hun voorzieningen in plaats van dat alles geregeld wordt door een geldverslindend, log en bureaucratisch overheidsapparaat.

Ontwikkelingshulp moet je ook afschaffen inderdaad. Er zijn genoeg private ondernemingen die investeren in de 3e wereld.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:24:01 #167
372084 Lalin
pi_110020903

[ Bericht 100% gewijzigd door Lalin op 07-04-2012 13:24:57 (dubbel) ]
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:25:17 #168
324368 DrMabuse
pi_110020949
Dik gegeten mensen , met mobieltje , kinderen , huisdieren , (LCD) TV , PC , eet , rook en drinkwaar voorhanden, een ingericht huis en een dak boven het hoofd.

En die dan toch steen en been klagen dat ze het zo slecht hebben.

Misselijkmakend vind ik het.

En een belediging voor de echte schrijnende gevallen die er natuurlijk ook zijn.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:25:28 #169
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110020958
Er zijn zeker een hoop aandachtspunten, de wijze waarop is de vraag. Zonder loonslaafjes ook geen rijken...Dan gaan die ook zelf de lonen bepalen, dat wordt lachen !
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 13:27:01 #170
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110021026
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je zit helemaal niet in de fase anarchie. Je zit dan in de fase van een hoger netto inkomen, zodat volwassen mensen zelf kunnen zorgen voor hun voorzieningen in plaats van dat alles geregeld wordt door een geldverslindend, log en bureaucratisch overheidsapparaat.

Ontwikkelingshulp moet je ook afschaffen inderdaad. Er zijn genoeg private ondernemingen die investeren in de 3e wereld.
Snijden aan de basis zorgt voor meer problematiek in de basis. Dat de top er dan op vooruitgaat, maakt vrij weinig uit als de basis op instorten staat. Dan valt de top vanzelf. Opnieuw de Franse revolutie en wiens koppen sneuvelden er toen? Niet die van jan met de pet, maar van Jacq met de hoed.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:34:11 #171
324368 DrMabuse
pi_110021302
Zoek de verschillen.

zaterdag 7 april 2012 @ 13:36:10 #172
245946 Xa1pt
pi_110021374
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:34 schreef DrMabuse het volgende:
Zoek de verschillen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat ben je ook een trieste mongool.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:36:22 #173
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110021382
De schokkende realiteit.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:36:57 #174
80211 Boris_Karloff
Boe
pi_110021405
quote:
Jaja, die rutte heeft zoveel invloed op de economie. Dit kabinet is verantwoordelijk voor de crisis :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:39:52 #175
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110021491
Wat ik wel oneerlijk vind is dat kinderen van wie de ouders in de bijstand zitten hun hele salaris moeten inleveren en voor alle kosten op draaien als hun inkomen hoger is dan de bijstand?

Kinderen van wie de ouders een salaris hebben kunnen minder werken en hun centjes uitgeven aan leuke dingen.

Ik vraag me af wat we daar mee kweken, solidariteit of juist het tegenovergestelde?

Denk dat die kinderen geen contractverlenging meer hoeven en liever werkloos zijn dan-> meer vrije tijd en evenveel geld, weg motivatie.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:40:44 #176
67880 moussie
pi_110021520
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zoals in de USA bedoel je? Ja, gaat uitstekend daar, met dat zelf kunnen zorgen voor voorzieningen.
pleased to meet you
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:41:47 #177
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110021549
Als je een goede ondernemer/verdiener bent kan dat ja.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:43:37 #178
324368 DrMabuse
pi_110021617
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat ben je ook een trieste mongool.
"Ook"?

Heb je zo'n laag zelfbeeld?
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:44:16 #179
324368 DrMabuse
pi_110021637
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jaja, die rutte heeft zoveel invloed op de economie. Dit kabinet is verantwoordelijk voor de crisis :')
Valt mee dat Geert nog niet genoemd is.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:45:37 #180
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110021674
Het ligt allemaal aan Geert !
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:46:09 #181
372084 Lalin
pi_110021691
quote:
Zoek de verschillen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De mensen op de bovenste foto hebben al een mooie teint van de zon. :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:49:55 #182
80211 Boris_Karloff
Boe
pi_110021824
quote:

[..]

Hahahahahahaha, je blijft lachen hier. Naast de auto is internet nu ook al een eerste levenbehoefte. Ik vraag me af hoe al sie mwnsen zonder internet het overleven op deze planeet :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:51:43 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110021900
Eigenlijk is het wel heel raar dat in een land met zowat de hoogste uitkeringen ter wereld en een niet zo'n hoog prijspeil, er nog steeds zoveel mensen afhankelijk zijn van voedselbanken.

Zijn de uitkeringen nu te laag of wat is precies het probleem dan?
The End Times are wild
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 13:53:25 #184
341203 3-voud
pi_110021946
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:51 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk is het wel heel raar dat in een land met zowat de hoogste uitkeringen ter wereld en een niet zo'n hoog prijspeil, er nog steeds zoveel mensen afhankelijk zijn van voedselbanken.

1. Gat -> hand
2. Ondankbaarheid
3. Laksigheid
4. "Het kan ook zonder werk, dus waarom met?"-mentaliteit
5. Te weinig keiharde schoppen onder de reet
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:56:26 #185
67880 moussie
pi_110022054
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hahahahahahaha, je blijft lachen hier. Naast de auto is internet nu ook al een eerste levenbehoefte. Ik vraag me af hoe al sie mwnsen zonder internet het overleven op deze planeet :')
Als je opgroeiende kinderen hebt valt het idd onder 'eerste levensbehoefte', hoe moet zo'n kind andersleren, zijn huiswerk kunnen maken?
pleased to meet you
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:57:26 #186
67880 moussie
pi_110022091
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:51 schreef LXIV het volgende:

En hoe kom je aan het idee dat alle klanten van de voedselbank in een uitkering zitten?
pleased to meet you
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:58:40 #187
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110022142
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:56 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je opgroeiende kinderen hebt valt het idd onder 'eerste levensbehoefte', hoe moet zo'n kind andersleren, zijn huiswerk kunnen maken?
Och, dat lukte mij in de jaren 80 zonder Internet ook prima, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:59:55 #188
245946 Xa1pt
pi_110022177
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Och, dat lukte mij in de jaren 80 zonder Internet ook prima, hoor.
In de jaren 80, ja.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 14:00:01 #189
341203 3-voud
pi_110022182
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:57 schreef moussie het volgende:

[..]

En hoe kom je aan het idee dat alle klanten van de voedselbank in een uitkering zitten?
Hetzelfde als jij elke uitkeringstrekker vergelijkt met de meest extreme zielige gevallen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:00:43 #190
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110022204
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet, eerder mensen die te hoge luxe lasten hebben; leningen voor auto's, tv's ,abonnementen etc.
Toen het ze goed ging kon dat allemaal, maar door verlies van baan/faillisement is de koek op en zitten ze vast aan al die contracten.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:00:53 #191
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110022212
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In de jaren 80, ja.
So?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 14:00:55 #192
341203 3-voud
pi_110022214
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In de jaren 80, ja.
Ze hebben nog steeds boeken...
Als je wilt weten wat dat is moet je ff erop googlen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:01:47 #193
245946 Xa1pt
pi_110022243
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

So?
Tijden veranderen. Op de middelbare school kun je tegenwoordig sowieso al geen huiswerk meer maken zonder over internet te beschikken.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:03:23 #194
372084 Lalin
pi_110022296
quote:
Bedragen per 1 januari 2012:
Indien er aan leefgeld per maand minder overblijft dan het bedrag uit de navolgende formule komt
een gezin in aanmerking voor een voedselpakket:

Minder dan:

¤ 180,- voor één volwassene plus
¤ 60,- voor elke extra volwassene (personen van 18 jaar of ouder) plus
¤ 50,- per kind (ongeacht de leeftijd maar wel jonger dan 18 jaar)
Bron: Voedselbanken Nederland
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:04:11 #195
245946 Xa1pt
pi_110022329
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ze hebben nog steeds boeken...
Als je wilt weten wat dat is moet je ff erop googlen.
Probeer jij je 15-jarige zoon of broertje eens z'n VWO of HAVO diploma te laten halen zonder thuis internet te hebben. Internet wordt overal steeds meer geïntegreerd. Noodzakelijk om te overleven is het niet, maar een huishouden kan tegenwoordig nauwelijks meer zonder, wil het nog een beetje kunnen functioneren.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 14:04:36 #196
341203 3-voud
pi_110022342
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tijden veranderen. Op de middelbare school kun je tegenwoordig sowieso al geen huiswerk meer maken zonder over internet te beschikken.
Bullshit.

Vroegah, bij het aanvangen van het schooljaar, hadden sommige leerlingen niet alle boeken ontvangen. Beetje leerling met wil en verantwoordelijkheid nam het boek van de ander mee en kopieerde de hele zooi.

Dat opgehemelde internet van je maakt het nog eenvoudiger: printen.

Beetje gezonde mentaliteit is onontbeerlijk. Dus je weet wat je mist.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 14:06:01 #197
341203 3-voud
pi_110022395
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Probeer jij je 15-jarige zoon of broertje eens z'n VWO of HAVO diploma te laten halen zonder thuis internet te hebben. Internet wordt overal steeds meer geïntegreerd. Noodzakelijk om te overleven is het niet, maar een huishouden kan tegenwoordig nauwelijks meer zonder, wil het nog een beetje kunnen functioneren.
I know: je denkt eerder in jammeren dan in oplossingen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:06:10 #198
67880 moussie
pi_110022400
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Hetzelfde als jij elke uitkeringstrekker vergelijkt met de meest extreme zielige gevallen.
Elke? Waar heb ik het over elke uitkeringstrekker gehad? Ik verklaar waar de toestroom aan nieuwe klanten vandaan komt .. van 855 euro per maand is nu eenmaal niet rond te komen met twee personen
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 14:06:54 #199
341203 3-voud
pi_110022425
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Elke? Waar heb ik het over elke uitkeringstrekker gehad? Ik verklaar waar de toestroom aan nieuwe klanten vandaan komt .. van 855 euro per maand is nu eenmaal niet rond te komen met twee personen
Niet zo schijnheilig doen, dit truukje doe je standaard. Gister werd je er nog meermaals op aangesproken.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:09:53 #200
67880 moussie
pi_110022530
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:04 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Bullshit.

Vroegah, bij het aanvangen van het schooljaar, hadden sommige leerlingen niet alle boeken ontvangen. Beetje leerling met wil en verantwoordelijkheid nam het boek van de ander mee en kopieerde de hele zooi.

Dat opgehemelde internet van je maakt het nog eenvoudiger: printen.

Beetje gezonde mentaliteit is onontbeerlijk. Dus je weet wat je mist.
Mijn zoon is dus nog niet zo lang van school af, en die kan je vertellen dat jouw visie niet meer klopt, ouderwets, achterhaald! In die boeken staan zelfs opdrachten die je op internet moet gaan uitvoeren
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 14:11:06 #201
341203 3-voud
pi_110022568
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Mijn zoon is dus nog niet zo lang van school af, en die kan je vertellen dat jouw visie niet meer klopt, ouderwets, achterhaald! In die boeken staan zelfs opdrachten die je op internet moet gaan uitvoeren
Je zoon is net als Xalpt. Denkt niet in oplossingen maar in jammeren.
Want die paar opdrachten waarbij internet voor nodig is, kun je op school doen of elke openbare bibliotheek.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:12:01 #202
245946 Xa1pt
pi_110022600
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Want die paar opdrachten waarbij internet voor nodig is, kun je op school doen of elke openbare bibliotheek.
Jij hebt duidelijk geen schoolgaande gezinsleden.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:12:20 #203
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110022617
Gun je mensen hun computer niet dan ?
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 14:12:51 #204
341203 3-voud
pi_110022633
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen schoolgaande gezinsleden.
Ohgut... wordt dat kulargument weer van stal gehaald.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 14:13:28 #205
341203 3-voud
pi_110022664
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Gun je mensen hun computer niet dan ?
Jawel, maar ik gun mensen geen gelijk als ze zeggen dat je zonder je opleiding niet kunt voltooien.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:14:02 #206
67880 moussie
pi_110022693
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:06 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Niet zo schijnheilig doen, dit truukje doe je standaard. Gister werd je er nog meermaals op aangesproken.
Ik heb het nergens over elke uitkeringstrekker gehad. Ik had het over de situatie van het gezin van twee volwassenen waarvan eentje onder de 21 en de daarbij behorende gezinsnorm van 855 euro.
Als jij dan denkt dat dat 'elke uitkeringstrekker' is, tja, da's jouw pakkie aan maar niet hetgeen ik gezegd heb.
pleased to meet you
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:14:04 #207
370152 NegruVoda
(>oo)>
pi_110022694
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:06 schreef 3-voud het volgende:

[..]

I know: je denkt eerder in jammeren dan in oplossingen.
Internet is wel multifunctioneel.Als je dan toch moet bezuinigen, neem je alleen een goedkoop internetabonnement en dan gewoon geen tv en telefonie (dus ook geen mobieltje). Of nog beter, abonnement bij de lokale bibliotheek om daar te gaan internetten.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:14:21 #208
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110022704
Ow ok, ik snap het ja.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:19:50 #209
67880 moussie
pi_110022910
quote:

[..]

Op school hadden ze een enorm tekort aan leraren, dus in het computerlokaal op school werken kon niet, want geen toezicht mogelijk. En als je al een bieb in je gemeente hebt, dan is de periode dat je daarvan gebruik kan maken niet onbeperkt. Daarnaast, die paar opdrachten? Tegenwoordig doe je zowat alles op het internet, je hebt duidelijk geen idee waarover je het hebt.
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 14:23:52 #210
341203 3-voud
pi_110023021
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Op school hadden ze een enorm tekort aan leraren, dus in het computerlokaal op school werken kon niet, want geen toezicht mogelijk. En als je al een bieb in je gemeente hebt, dan is de periode dat je daarvan gebruik kan maken niet onbeperkt.
Goed, neem ff aan dat die heel uitzonderlijke positie een standaard is *zucht*
Gaan we verder: bij een vriendje, cybercafe, bij familie, bij de buren, soos/buurthuis... etc etc.

quote:
Daarnaast, die paar opdrachten? Tegenwoordig doe je zowat alles op het internet, je hebt duidelijk geen idee waarover je het hebt.
Yup, paar.
Want je had het over opdrachten waarbij internet een verreiste was. Dat zijn er inderdaad een paar... afhankelijk welk schooljaar. Want het is nog niet eens voor elk schoolgaand kind.
En ik heb wel een idee waarover ik het heb. Ben zelf afgestudeerd als leraar en heb nog aardig wat contacten in die wereld.

Maar je bent zoals je bent moussie. Je denkt niet in oplossingen, enkel in de zwarte piet van je afschuiven.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:53:07 #211
293128 Kloonhommel
pi_110023808
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat gezeur over internet, 15 euro per maand, meer is het niet. Pleur toch op met je kritiek. Als je het nou alleen over autos of roken had, dat is al een budgetopvretend iets. Trouwens, waar heeft iemand geschreven dat autos een eerste levensbehoefte is of zuig je dat uit je duim nu?
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:58:07 #212
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110023933
Dat was ik, namlijk dat het geen overbodige luxe meer is, imo. Maar dat valt te dicussieren natuurlijk afhankelijk van omstandigheden en woonplaats.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 14:58:41 #213
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110023949
Makkelijk commentaar geven zonder te weten hoe het werkt. Vandaar een hypothetische situatie:

Nemen we voor het gemak bijstandsmoeder Ingrid met kinderen Geert (12) en Geertje (8). De vader van de kinderen en vriend van Ingrid; Henk is nu al acht jaar dood. Ingrid woont te Amsterdam.

Inkomen:

Bijstand:
Huurtoeslag:
Zorgtoeslag:
Kinderbijslag:

Uitgaven:

Huur:
Gas/water/licht:
Verzekering(en):

Er moet aan het einde van de maand na het betalen van de vaste lasten meer dan 180 + (2 x 50) = 280 euro leefgeld overblijven.

Vul de gegevens maar in die je weet en wat acceptabel zou moeten zijn voor iemand in die situatie. (Voor iemand woonachtig te Amsterdam).

[ Bericht 5% gewijzigd door De_Kardinaal op 07-04-2012 15:13:59 ]
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:08:07 #214
293128 Kloonhommel
pi_110024195
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat was ik, namlijk dat het geen overbodige luxe meer is, imo. Maar dat valt te dicussieren natuurlijk afhankelijk van omstandigheden en woonplaats.
Oke, dat klinkt nu ook weer anders dan dat het echt een levensbehoefte is. Een auto kan wel echter je budget om zeep helpen en of je schuldenlast verhogen (boete, ongeluk, reparatie, diefstal, almaar stijgende benzineprijs).
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:11:09 #215
293128 Kloonhommel
pi_110024282
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Makkelijk commentaar geven zonder te weten hoe het werkt. Vandaar een hypothetische situatie:

Nemen we voor het gemak bijstandsmoeder Ingrid met kinderen Geert (12) en Geertje (8). De vader en vriend van Henk is nu al acht jaar dood. Ingrid woont te Amsterdam.

KNIP
[sarcasme]En waar is Henk zelf? En geen idee waarom je de vriend en de vader van Henk erbij haalt en wat hun dood met het kostenplaatje te maken heeft...? 8)7 [/sarcasme]
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 15:13:06 #216
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110024337
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:11 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

[sarcasme]En waar is Henk zelf? En geen idee waarom je de vriend en de vader van Henk erbij haalt en wat hun dood met het kostenplaatje te maken heeft...? 8)7 [/sarcasme]
Waarvan akte en aangepast. Bedankt voor de bijdrage.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:13:27 #217
324368 DrMabuse
pi_110024344
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:53 schreef 3-voud het volgende:

[..]

1. Gat -> hand
2. Ondankbaarheid
3. Laksigheid
4. "Het kan ook zonder werk, dus waarom met?"-mentaliteit
5. Te weinig keiharde schoppen onder de reet
Exact.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:14:53 #218
324368 DrMabuse
pi_110024384
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:56 schreef moussie het volgende:

[..]

De debilisering gaat vrolijk door.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:18:56 #219
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110024526
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:08 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Oke, dat klinkt nu ook weer anders dan dat het echt een levensbehoefte is. Een auto kan wel echter je budget om zeep helpen en of je schuldenlast verhogen (boete, ongeluk, reparatie, diefstal, almaar stijgende benzineprijs).
Tuurlijk ,maar er is over alles wel te klagen, zeuren, redeneren tot het niets meer is etc. Ik vind dat ook niet zo spannend eerlijk gezegd.

Je hebt het ook niet nodig, niets eigenlijk buiten de echte eerste levensbehoefte zoals eten drinken en onderdak, en zelfs dat hoeft geen woning te zijn, een tentje kan ook, dat spaart ook weer wat uit.

Mij gaat het vooral om de jaloezie die je ziet bij mensen die het gewoon prima voor elkaar hebben.. Dat begrijp ik nooit zo. Dat er een selectie zal moeten plaatsvinden om de echte misbruikers weer op de rails te helpen dat snap ik prima.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:54:22 #220
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_110025693
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:13 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Jawel, maar ik gun mensen geen gelijk als ze zeggen dat je zonder je opleiding niet kunt voltooien.
Veel scholen verplichten hun leerlingen tegenwoordig om een laptop aan te schaffen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 15:55:57 #221
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110025724
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veel scholen verplichten hun leerlingen tegenwoordig om een laptop aan te schaffen.
Vrij veel gemeenten bieden een mogelijkheid of tegemoetkoming voor de aanschaf van een computer voor een schoolgaand kind.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:57:11 #222
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_110025766
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:55 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Vrij veel gemeenten bieden een mogelijkheid of tegemoetkoming voor de aanschaf van een computer voor een schoolgaand kind.
I know, het ging mij vooral om het belang van de computer,
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:07:23 #223
13462 BansheeBoy
pi_110026055
quote:
Maar jij bent aan het muggenziften. Want die 2 a 3 tientjes per maand kun je net 3 of 4 voedzame maaltijden van maken, hoogstens. Sterker nog, de voordelen van het internet wegen zwaarder dan de mogelijke nadelen, denk aan solliciteren, studeren, sudderen, poeder. :{

Maar je bent dol op muggen zo lijkt het... :{

Random zin: Dit recept is geschikt voor ongeveer 15 oliebollen.

zaterdag 7 april 2012 @ 16:08:04 #224
13462 BansheeBoy
pi_110026078
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:23 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Gaan we verder: bij een vriendje, cybercafe, bij familie, bij de buren, soos/buurthuis... etc etc.
Ja, want dat is gratis. :')

zaterdag 7 april 2012 @ 16:16:45 #225
67880 moussie
pi_110026354
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:23 schreef 3-voud het volgende:
Zo uitzonderlijk is die situatie anders niet hoor, in de bieb in Amsterdam mag je als lid van de bieb een half uur gratis achter de PC .. that's it. Wil je meer dan moet je betalen, net als in een cybercafé overigens, daar moet je ook betalen voor het gebruik van de PC en internet, en dat wordt aan het eind van de maand, bij elkaar opgeteld, even duur zo niet duurder dan een aansluiting thuis. Of het bij een vriendje, de buren, famile of buurthuis kan hangt af van de locatie en/of de omstandigheden, het kan in enkele gevallen een oplossing zijn maar is hoe dan ook verre van ideaal, ongestoord in je eigen tempo kunnen leren in een rustige omgeving is voor de concentratie van een puber nu eenmaal een pre.

quote:
Yup, paar.
Want je had het over opdrachten waarbij internet een verreiste was. Dat zijn er inderdaad een paar... afhankelijk welk schooljaar. Want het is nog niet eens voor elk schoolgaand kind.
En ik heb wel een idee waarover ik het heb. Ben zelf afgestudeerd als leraar en heb nog aardig wat contacten in die wereld.
Dan moet je die maar eens vragen of jouw informatie van 'toen' nog klopt, er is namelijk heel wat verandert in de afgelopen 10 jaar.

quote:
Maar je bent zoals je bent moussie. Je denkt niet in oplossingen, enkel in de zwarte piet van je afschuiven.
En jij bent zoals jij bent 3-voud, je denkt in vooroordelen en stereotyperingen, en je kijkt niet verder dan je eigen neus lang is.
pleased to meet you
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:21:20 #226
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_110026474
3-voud zat in de jaren zestig op school. Toen had de scholier nog voldoende aan een potlood, puntenslijper en een stuk papier.
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:22:54 #227
67880 moussie
pi_110026525
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, want dat is gratis. :')

Het internet wel vaak, maar ja, je moet wel wat consumeren ..
pleased to meet you
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:24:01 #228
67880 moussie
pi_110026547
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
3-voud zat in de jaren zestig op school. Toen had de scholier nog voldoende aan een potlood, puntenslijper en een stuk papier.
Hehe, toen zat ik dus ook op school, en kan dat dus beamen ;)
pleased to meet you
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:31:40 #229
13462 BansheeBoy
pi_110026772
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Het internet wel vaak, maar ja, je moet wel wat consumeren ..
Onzin, in een cybercafe/belhuis betaal je hiervoor. :{

zaterdag 7 april 2012 @ 16:32:23 #230
13462 BansheeBoy
pi_110026795
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
En die kreeg hij toen van school, gratis. :')

zaterdag 7 april 2012 @ 17:27:08 #231
67880 moussie
pi_110028762
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Onzin, in een cybercafe/belhuis betaal je hiervoor. :{

Zover ik weet was het in het ene internetcafé dat ons stadje ooit eens rijk was mogelijk om gratis in te loggen op hun wifi maar was je wel verplicht om eens in het uur een consumptie af te nemen, komt dus vrijwel op hetzelfde neer. Maar ja, ze zijn inmiddels gesloten, goed mogelijk dat het een creatieve oplossing was om te kunnen overleven/meer inkomsten te genereren. Niet echt belangrijk ook, bottomline is dat het je geld kost. Zelfs al doe je alles wat je moet doen die dag binnen een uurtje, dan ben je aan het eind van de maand nog duurder uit dan met een aansluiting thuis, en daar ging het toch om?
pleased to meet you
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:28:37 #232
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110028805
Nemen we voor het gemak bijstandsmoeder Ingrid met kinderen Geert (12) en Geertje (8). De vader van de kinderen en vriend van Ingrid; Henk is nu al acht jaar dood. Ingrid woont te Amsterdam.

Inkomen:

Bijstand: ¤ 935,49 (alleenstaande ouder met minderjarige kinderen)
huurtoeslag ¤ 205 per maand (op 425 + 25 euro huur)
kindgebonden budget ¤ 84 per maand (
zorgtoeslag ¤ 69 per maand
Kinderbijslag: 166,23 euro (per maand!)
ANW: heb ik niet meegenomen in berekening

Inkomsten: 1459 euro netto.

Uitgaven:

Huur: 425 kale huur en 25 euro servicekosten, totaal 450 euro huur (sociale huurwoning)
Gas/water/licht: 175 euro
Verzekering(en): 95 euro voor het gezin zorgverzekering, 45 inboedel en WA.
Gemeentebelastingen: 0 euro (kwijtschelding)
Waterschap: 0 euro (kwijtschelding)
Telefoon/internet: 40 euro

Uitgaven: 800 euro

Verschil inkomsten en uitgaven: 659 euro.

Ik hoor graag waar ik de fout inga.

[ Bericht 3% gewijzigd door detulp050 op 07-04-2012 17:50:11 ]
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:31:43 #233
15118 dawg
pi_110028911
quote:
Zoek de verschillen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
jij hebt er niet veel van begrepen. :')
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:32:41 #234
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110028946
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:28 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Eten ze ook wel eens, kleden ze zich...
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:33:59 #235
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110028991
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:32 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Eten ze ook wel eens, kleden ze zich...
De uitdaging was om het vaste inkomen in te vullen en de vaste lasten. Er blijft 699 euro over voor kleding, voedsel, hobby, vervoer e.d.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:34:49 #236
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110029022
700 euro schoon aan de haak is niet slecht.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:40:15 #237
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110029168
175 euro gas /water/licht? -O-
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:42:13 #238
352868 Tayu
pi_110029226
Dat is wel een heel lage huur. Ik woon zelf in een huurflatje met 2 slaapkamers, maar de kale huur is hier ¤ 900.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:42:50 #239
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110029247
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:42 schreef Tayu het volgende:
Dat is wel een heel lage huur. Ik woon zelf in een huurflatje met 2 slaapkamers, maar de kale huur is hier ¤ 900.
Is dat een sociale huurwoning :?
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:42:58 #240
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110029252
Dat is wel heel erg hoog, vrije vestiging zeker.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:43:32 #241
352868 Tayu
pi_110029273
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:42 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Is dat een sociale huurwoning :?
Ja.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:43:56 #242
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110029282
Hoeveel subsidie krijg je daarop dan ?
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:44:05 #243
352868 Tayu
pi_110029289
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:42 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat is wel heel erg hoog, vrije vestiging zeker.
Nee, hoor. Dat is een sociale huurwoning. De woonlasten liggen in mijn gemeente behoorlijk hoog.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:44:33 #244
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110029305
Zeg dat wel ja..
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:45:04 #245
352868 Tayu
pi_110029324
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoeveel subsidie krijg je daarop dan ?
Dat weet ik niet, dat zou ik eens aan de buren moeten vragen. Maar zoals ik het heb begrepen, betalen de uitkeringsgerechtigden hier ongeveer ¤ 400 kale huur (met huursubsidie dus).
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:46:38 #246
1116 Ronald
pi_110029380
Lijkt me een realistisch rijtje van detulp50 en dan lijkt me die 175 euro gas/water/licht nog vrij ruim dat moet toch lager kunnen. Betaal zelf aanzienlijk minder
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:46:55 #247
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110029388
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:43 schreef Tayu het volgende:
Ja.
Mensen die een sociale huurwoning van 900 euro huren doen echt iets niet goed
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:43 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja.
664,66 euro is het maximale wat kaal gevraagd mag worden voor een sociale huurwoning. Wettelijk geregeld. Als ik dat bedrag meeneem in de berekening, dan komt er netto 100 euro meer bij aan de kant van de lasten. blijft er 599 euro netto over voor voedsel en kleding.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:47:27 #248
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110029405
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:46 schreef Ronaldsen het volgende:
Lijkt me een realistisch rijtje van detulp50 en dan lijkt me die 175 euro gas/water/licht nog vrij ruim dat moet toch lager kunnen. Betaal zelf aanzienlijk minder
Ik ook, maar mensen met een uitkering zitten vrij veel thuis en wonen niet altijd in een goed geisoleerd huis :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:47:36 #249
348687 Craptacular
pi_110029413
quote:
Grapjas. De voedselbank is een overbodige luxe. NL kent genoeg mogelijkheden om aan het werk te gaan. In Nederland zijn er nog altijd een flink aantal mensen die onterecht een uitkering trekken.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:47:39 #250
352868 Tayu
pi_110029416
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:46 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Mensen die een sociale huurwoning van 900 euro huren doen echt iets niet goed

[..]

664,66 euro is het maximale wat kaal gevraagd mag worden voor een sociale huurwoning. Wettelijk geregeld. Als ik dat bedrag meeneem in de berekening, dan komt er netto 100 euro meer bij aan de kant van de lasten. blijft er 599 euro netto over voor voedsel en kleding.
In mijn gemeente liggen die bedragen nu eenmaal zo.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:47:49 #251
116459 gomi
Gone
pi_110029422
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:28 schreef detulp050 het volgende:

Inkomen:

Bijstand: ¤ 935,49 (alleenstaande ouder met minderjarige kinderen)
huurtoeslag ¤ 205 per maand (op 425 + 25 euro huur)
kindgebonden budget ¤ 84 per maand (
zorgtoeslag ¤ 69 per maand
Kinderbijslag: 166,23 euro
ANW: heb ik niet meegenomen in berekening

Inkomsten: 1459 euro netto.

Uitgaven:

Huur: 425 kale huur en 25 euro servicekosten, totaal 450 euro huur (sociale huurwoning)
Gas/water/licht: 175 euro
Verzekering(en): 95 euro voor het gezin zorgverzekering, 45 inboedel en WA.
Gemeentebelastingen: 0 euro (kwijtschelding)
Waterschap: 0 euro (kwijtschelding)
Telefoon/internet: 40 euro

Uitgaven: 800 euro

Verschil inkomsten en uitgaven: 699 euro.
is dat niet 659?

Ok doet er niet zoveel toe eigenlijk.

en is die kinderbijslag per maand of per kwartaal?

zaterdag 7 april 2012 @ 17:48:19 #252
1116 Ronald
pi_110029437
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:45 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, dat zou ik eens aan de buren moeten vragen. Maar zoals ik het heb begrepen, betalen de uitkeringsgerechtigden hier ongeveer ¤ 400 kale huur (met huursubsidie dus).
Je krijgt huursubsidie als de woning max iets van 651 euro kost, exacte bedrag weet ik even niet
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:48:48 #253
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110029451
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:45 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is dan op een zeg 900 inkomsten nog een behoorlijk bedrag.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:48:50 #254
352868 Tayu
pi_110029453
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:48 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Je krijgt huursubsidie als de woning max iets van 651 euro kost, exacte bedrag weet ik even niet
Dat zal ook wel per gemeente verschillen?
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:49:14 #255
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110029468
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:47 schreef Tayu het volgende:

[..]

In mijn gemeente liggen die bedragen nu eenmaal zo.
Dat zijn dan geen sociale huurwoningen. Het kan zijn dat je buren vanwege hun inkomen een lagere huur betalen dan jij en daarop nog eens huursubsidie krijgen. Het kan niet zijn dat zij voor hun sociale huurwoning meer betalen dan de wettelijke grens.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:49:26 #256
352868 Tayu
pi_110029476
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat is dan op een zeg 900 inkomsten nog een behoorlijk bedrag.
Ja, ik zie hier om mij heen dan ook heus wel mensen behoorlijk ploeteren met die bijstandsuitkering. Het is geen feestje.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:49:54 #257
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110029491
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:47 schreef gomi het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het is 659 euro.
En de kinderbijslag is al omgerekend van kwartaal naar maand.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:50:20 #258
352868 Tayu
pi_110029508
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:49 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Dat zijn dan geen sociale huurwoningen. Het kan zijn dat je buren vanwege hun inkomen een lagere huur betalen dan jij en daarop nog eens huursubsidie krijgen. Het kan niet zijn dat zij voor hun sociale huurwoning meer betalen dan de wettelijke grens.
Hier noemen ze dat heus een sociale huurwoning. En dat klopt ook wel, want er wonen hier relatief veel uitkeringsgerechtigden in mijn buurtje.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:50:51 #259
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110029523
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Hier noemen ze dat heus een sociale huurwoning. En dat klopt ook wel, want er wonen hier relatief veel uitkeringsgerechtigden in mijn buurtje.
Ja, maar ze betalen dus minder dan het bedrag wat jij noemt. Anders worden ze opgelicht door de woningbouw of ze geven expres verkeerde informatie aan je. De huurprijs kan flexibel worden toegepast, daar geloof ik in.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:51:01 #260
116459 gomi
Gone
pi_110029528
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:49 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, ik zie hier om mij heen dan ook heus wel mensen behoorlijk ploeteren met die bijstandsuitkering. Het is geen feestje.
het is ook nooit bedoels als feestje, maar als vanget
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:51:42 #261
352868 Tayu
pi_110029550
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:50 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ja, maar ze betalen dus minder dan het bedrag wat jij noemt. De huurprijs kan flexibel worden toegepast.
Nee hoor, het is zelfs nog iets meer dan die ¤ 400.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:52:25 #262
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110029575
Wonen die samen met nog een uitkeringsgerechtige
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:52:48 #263
1116 Ronald
pi_110029589
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:48 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat zal ook wel per gemeente verschillen?
Heeft met de gemeente niks te maken, die bemoeien zich niet met woningbouw verenigingen.

Maar het klopt wel dat woningbouw verenigingen duurdere woningen verhuren, echter heet het dan niet meer een sociale huurwoning. Die woningen zijn vaak ook per direct te huur
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:52:54 #264
116459 gomi
Gone
pi_110029592
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:49 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het is 659 euro.
En de kinderbijslag is al omgerekend van kwartaal naar maand.
ah k. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet laag tbh. 659 euro, moet van te leven zijn. Ok niet met alle luxe wss, maar daar is een vangnet ook niet voor bedoeld
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:53:18 #265
352868 Tayu
pi_110029606
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:51 schreef gomi het volgende:

[..]

het is ook nooit bedoels als feestje, maar als vanget
Ja, maar in de praktijk blijven velen daar toch wel voor heel lange tijd inhangen. Velen zelfs tot pensioengerechtigde leeftijd. Niet omdat ze lui zijn en niet willen werken, maar omdat ze bijvoorbeeld chronisch ziek zijn en niet kunnen werken.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:53:57 #266
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110029622
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:53 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, maar in de praktijk blijven velen daar toch wel voor heel lange tijd inhangen. Velen zelfs tot pensioengerechtigde leeftijd. Niet omdat ze lui zijn en niet willen werken, maar omdat ze bijvoorbeeld chronisch ziek zijn en niet kunnen werken.
Een bijstandsuitkering is natuurlijk ook niet helemaal hetzelfde als een WAO-uitkering
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:54:03 #267
352868 Tayu
pi_110029629
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wonen die samen met nog een uitkeringsgerechtige
Nee, dat zijn doorgaans eenoudergezinnen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:54:35 #268
352868 Tayu
pi_110029648
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:52 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Heeft met de gemeente niks te maken, die bemoeien zich niet met woningbouw verenigingen.

Maar het klopt wel dat woningbouw verenigingen duurdere woningen verhuren, echter heet het dan niet meer een sociale huurwoning. Die woningen zijn vaak ook per direct te huur
Hier dus niet.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:54:57 #269
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110029660
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:54 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee, dat zijn doorgaans eenoudergezinnen.
Ok thanks.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:55:38 #270
352868 Tayu
pi_110029678
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:53 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Een bijstandsuitkering is natuurlijk ook niet helemaal hetzelfde als een WAO-uitkering
Nee, maar er zijn in het verleden heel veel mensen de WAO uit geknikkerd en in de bijstand terecht gekomen. Afgezien daarvan kun je ook ziek worden terwijl je al in de bijstand zit.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:56:51 #271
116459 gomi
Gone
pi_110029709
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:53 schreef Tayu het volgende:

[..]

nee ok dat begrijp ik. Maar je kunt niet verwachten dat de overheid die uitkeringen zo hoog maakt dat je met een uitkering hetzelfde kunt doen als een werkend persoon.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:58:40 #272
352868 Tayu
pi_110029774
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:56 schreef gomi het volgende:

[..]

nee ok dat begrijp ik. Maar je kunt niet verwachten dat de overheid die uitkeringen zo hoog maakt dat je met een uitkering hetzelfde kunt doen als een werkend persoon.
Dat hoeft ook niet. Maar mensen zouden zich best eens mogen realiseren dat een bijstandsuitkering geen pretpark is, en dat mensen daar niet voor de lol zo lang mogelijk in willen blijven hangen. Ik vind het beeld wat in deze discussie wordt geschetst van de bijstandstrekker niet echt een realistisch beeld.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:01:08 #273
116459 gomi
Gone
pi_110029863
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:58 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Maar mensen zouden zich best eens mogen realiseren dat een bijstandsuitkering geen pretpark is, en dat mensen daar niet voor de lol zo lang mogelijk in willen blijven hangen. Ik vind het beeld wat in deze discussie wordt geschetst van de bijstandstrekker niet echt een realistisch beeld.
ah k. Ik moei me niet in de discussie over het beeld.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:06:35 #274
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110030049
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:58 schreef Tayu het volgende:

[..]

Mee eens !
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:10:05 #275
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110030155
De discussie in dit topic ging grotendeels over de noodzaak van een voedselbank voor mensen in de bijstand. Ik denk dat een goede berekening aantoont dat er geen noodzaak is voor mensen die hun financien goed op orde hebben; wat goed mogelijk is als je in de bijstand zit.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:13:23 #276
116459 gomi
Gone
pi_110030250
U
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:10 schreef detulp050 het volgende:
De discussie in dit topic ging grotendeels over de noodzaak van een voedselbank voor mensen in de bijstand. Ik denk dat een goede berekening aantoont dat er geen noodzaak is voor mensen die hun financien goed op orde hebben; wat goed mogelijk is als je in de bijstand zit.
en daar ben ik t mee eens
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:14:00 #277
352868 Tayu
pi_110030272
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:10 schreef detulp050 het volgende:
De voedselbank is niet enkel voor mensen in de bijstand. De meeste mensen die in de bijstand zitten, maken ook geen gebruik van de voedselbank.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:19:53 #278
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110030484
ter info:
quote:
Bron
Driekwart van de voedselbankklanten ontvangt een uitkering. Het gaat dan
met name om een WWB-uitkering (43%), en wat minder vaak om WW (23%)
een WAO (9%) of AOW uitkering (1%). Al deze uitkeringsgerechtigde
voedselbankklanten verkeren overigens vaak voor langere tijd in een
uitkeringssituatie. Zo heeft bijna 40 procent van de uitkeringsgerechtigden een
uitkering langer dan vijf jaar. Acht procent van de klanten van de voedselbank
ontvangt een inkomen uit arbeid (8%). Overigens geeft 5 procent van de 430
respondenten aan in het geheel geen inkomen te ontvangen (zie bijlage 4).
http://www.voedselbanklim(...)%20Voedselbanken.pdf

quote:
Hoogte inkomen
In de enquête is ook naar het maandelijkse netto-huishoudinkomen gevraagd.
Achtenzestig procent van de voedselbankklanten geeft aan een netto-inkomen
te hebben van 800,- euro per maand of minder.
68% geeft aan 800 of minder netto aan inkomsten te hebben. Erg bijzonder gezien alle tegemoetkomingen en toeslagen. Derhalve denk ik dat de bezoekers van de voedselbank meer aan budgetvoorlichting hebben dan aan voedsel.

[ Bericht 23% gewijzigd door detulp050 op 07-04-2012 18:24:58 ]
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:25:21 #279
352868 Tayu
pi_110030717
quote:
Dat veel van de klanten van de voedselbank uitkeringsgerechtigden zijn, betekent niet dat alle uitkeringsgerechtigden gebruik maken van de voedselbank. Meestal zijn het namelijk mensen die in de schuldhulpverlening terecht zijn gekomen (en ja, ook daarvan zullen de meesten een uitkering hebben, maar dat geldt dus lang niet voor iedereen).

Bovendien, ook als je in de schuldhulpverlening zit, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat je een beroep moet doen op de voedselbank. Want, een gezin in de schuldhulpverlening ontvangt per week ¤ 70 leefgeld, dat is dus precies die ¤ 280 die als grens wordt gesteld voor een gezin en waar je aantoonbaar onder moet zitten om je aan te mogen melden bij de voedselbank. Eigenlijk, komt er dus niemand voor in aanmerking in theorie. In de praktijk is dat natuurlijk anders.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:27:37 #280
352868 Tayu
pi_110030817
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:19 schreef detulp050 het volgende:
ter info:

68% geeft aan 800 of minder netto aan inkomsten te hebben. Erg bijzonder gezien alle tegemoetkomingen en toeslagen. Derhalve denk ik dat de bezoekers van de voedselbank meer aan budgetvoorlichting hebben dan aan voedsel.
Niet iedereen komt meteen in aanmerking voor al die toeslagen. Het ligt er aan hoe en waar je woont, hoe lang je al een uitkering hebt etc.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:34:25 #281
116459 gomi
Gone
pi_110031060
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:25 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat veel van de klanten van de voedselbank uitkeringsgerechtigden zijn, betekent niet dat alle uitkeringsgerechtigden gebruik maken van de voedselbank. Meestal zijn het namelijk mensen die in de schuldhulpverlening terecht zijn gekomen (en ja, ook daarvan zullen de meesten een uitkering hebben, maar dat geldt dus lang niet voor iedereen).

Bovendien, ook als je in de schuldhulpverlening zit, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat je een beroep moet doen op de voedselbank. Want, een gezin in de schuldhulpverlening ontvangt per week ¤ 70 leefgeld, dat is dus precies die ¤ 280 die als grens wordt gesteld voor een gezin en waar je aantoonbaar onder moet zitten om je aan te mogen melden bij dvoedselbank. Eigenlijk, komt er dus niemand voor in aanmerking in theorie. In de praktijk is dat natuurlijk anders.
hoop van de mensen in de schuldhulpverlening zouden wmb sowieso mogen worden uitgesloten van elk extraatje. Ook de voedselbank.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:35:31 #282
352868 Tayu
pi_110031096
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:34 schreef gomi het volgende:

[..]

hoop van de mensen in de schuldhulpverlening zouden wmb sowieso mogen worden uitgesloten van elk extraatje. Ook de voedselbank.
Op welke grond?
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:35:38 #283
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110031105
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:34 schreef gomi het volgende:

[..]

Hoezo dat dan ?
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:38:17 #284
116459 gomi
Gone
pi_110031182
Eigen schuld. Op t grote voet leven en de rest van de maatschappij met hun rotzooi opzadelen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:39:28 #285
352868 Tayu
pi_110031221
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:38 schreef gomi het volgende:
Eigen schuld. Op t grote voet leven en de rest van de maatschappij met hun rotzooi opzadelen.
Dat is een vooronderstelling. Er zijn genoeg situaties denkbaar waarin mensen in de problemen kunnen raken zonder dat ze daar zelf schuldig aan zijn.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:40:20 #286
116459 gomi
Gone
pi_110031242
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:39 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is een vooronderstelling. Er zijn genoeg situaties denkbaar waarin mensen in de problemen kunnen raken zonder dat ze daar zelf schuldig aan zijn.
ik zeg ook een hoop van en niet iedereen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:40:53 #287
352868 Tayu
pi_110031254
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:40 schreef gomi het volgende:

[..]

ik zeg ook een hoop van en niet iedereen.
Dat is waar :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:41:36 #288
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110031273
Ik snap niet waar jij je druk om maakt, no offence.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:44:16 #289
116459 gomi
Gone
pi_110031329
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik snap niet waar jij je druk om maakt, no offence.
dat hoef je ook niet te snappen. Maar als mensen zichzelf in de shit werken omdat ze graag op te grote voet willen leven, mogen ze hun eigen shit ook opruimen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:49:49 #290
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110031462
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:44 schreef gomi het volgende:

[..]

dat hoef je ook niet te snappen. Maar als mensen zichzelf in de shit werken omdat ze graag op te grote voet willen leven, mogen ze hun eigen shit ook opruimen.
Dan nog is het toch niet aan jouw om daar iets van te vinden ? op de negatieve manier dan. Of wou je je zo druk maken over die paar euro die alles jouw kost op jaarbasis.

Jouw leven verloopt toch prima waarschijnlijk ? wat maakt een ander zijn leven dan uit voor jouw ?
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:53:44 #291
116459 gomi
Gone
pi_110031561
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dan nog is het toch niet aan jouw om daar iets van te vinden ? op de negatieve manier dan. Of wou je je zo druk maken over die paar euro die alles jouw kost op jaarbasis.

Jouw leven verloopt toch prima waarschijnlijk ? wat maakt een ander zijn leven dan uit voor jouw ?
dat is dus de instelling waarom t weldegelijk ook aan mij is om daar iets van te vinden. Ook op een negatieve manier.
die instelling van t kost jou maar een paar euro. Die instelling die die mensen wss ook hebben gehad. Niets is gratis en dat mogen ze dus ook weten. Ook al is t maar een paar euro op jaarbasis. T is wel mijn paar euro die hen uit hun zelf veroorzaakte shit moet helpen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:55:25 #292
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110031615
Als we elkaar dan ergens in het midden tegemoed komen dan is het goed. De één kan niet profiteren en de ander kan niet beslissen voor een ander.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:56:25 #293
352868 Tayu
pi_110031652
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:53 schreef gomi het volgende:

[..]

dat is dus de instelling waarom t weldegelijk ook aan mij is om daar iets van te vinden. Ook op een negatieve manier.
die instelling van t kost jou maar een paar euro. Die instelling die die mensen wss ook hebben gehad. Niets is gratis en dat mogen ze dus ook weten. Ook al is t maar een paar euro op jaarbasis. T is wel mijn paar euro die hen uit hun zelf veroorzaakte shit moet helpen.
Er komt geen enkele euro uit jouw zak terecht bij welke voedselbank dan ook. Voedselbanken draaien op vrijwilligers en giften.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:57:21 #294
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110031678
Dit ging over geld denk ik. Schuldsaneringen enzovoorts.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:57:49 #295
352868 Tayu
pi_110031690
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dit ging over geld denk ik. Schuldsaneringen enzovoorts.
Dat snap ik ook wel. Maar de discussie gaat over voedselbanken ;)
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:59:12 #296
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110031740
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ow sorry.. :6
  zaterdag 7 april 2012 @ 19:01:03 #297
116459 gomi
Gone
pi_110031799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:56 schreef Tayu het volgende:

[..]

Er komt geen enkele euro uit jouw zak terecht bij welke voedselbank dan ook. Voedselbanken draaien op vrijwilligers en giften.
maar mijn euro's komen wel op een andere manier terecht bij die mensen in de schuldhulpverlening.
en als t aan mij zou liggen zouden die mensen geen recht hebben op een gift van de voedselbank, waar anderen nu bv geweigerd worden.

en indirtect komt er weldegelijk het een en ander binnen aan subsidies bij voedselbanken btw
  zaterdag 7 april 2012 @ 19:02:33 #298
365144 Gertje-Plongers
INFP
pi_110031855
Hoe zou het te voorkomen zijn denk jij ? dat mensen die hulp niet nodig hebben.
  zaterdag 7 april 2012 @ 19:02:36 #299
116459 gomi
Gone
pi_110031859
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:55 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Als we elkaar dan ergens in het midden tegemoed komen dan is het goed. De één kan niet profiteren en de ander kan niet beslissen voor een ander.
ik ben voor een goed vangnet voor mensen die dat nodig hebben hoor. Ik vind alleen dat dat net er soms is voor de verkeerde mensen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 19:03:07 #300
352868 Tayu
pi_110031878
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:01 schreef gomi het volgende:

[..]

maar mijn euro's komen wel op een andere manier terecht bij die mensen in de schuldhulpverlening.
en als t aan mij zou liggen zouden die mensen geen recht hebben op een gift van de voedselbank, waar anderen nu bv geweigerd worden.

en indirtect komt er weldegelijk het een en ander binnen aan subsidies bij voedselbanken btw
Ja, en misschien kom je zelf ook nog wel eens in een vervelende situatie terecht in je leven, waarop je een beroep zal moeten doen op de samenleving. Ik hoop het niet voor je, maar het is zeker niet ondenkbaar.
  zaterdag 7 april 2012 @ 19:03:37 #301
116459 gomi
Gone
pi_110031897
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

ik had t over een deel van de mensen bij de voedselbank. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')