quote:vr 06 apr 2012, 07:51 | 269 reacties
|
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.
Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. „Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen”, aldus Sies.
Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.
Wanneer je zelf die informatie kunt aanleveren, dan is die informatie dus al geregistreerd. De voedselbank vervolgens, geeft haar informatie (aanmeldingen) ook weer door aan de gemeente.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
In Rotterdam per instantie, die vullen het daar voor je in.
Nee, die info moet je zelf meenemen. Gemeente hoeft geen toestemming te geven, dat doet de voedselbank in kwestie altijd. Wel kunnen gemeentelijke instanties je aanmelden.
Amen en topic vol.
Dat ligt er maar net aan wat er beschikbaar is gesteld door donateurs.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:08 schreef Tayu het volgende:
Afgezien van het feit wie daar nu allemaal wel of geen recht op hebben, en in welke mate er wordt gefraudeerd, heb ik wel eens wat van die pakketten onder ogen gekregen. De inhoud daarvan verbaasde me enorm!
Voor mensen die genoodzaakt zijn deze hulp te aanvaarden, verwachtte ik in een dergelijk pakket aan te treffen: brood, rijst, pasta, tomatenpuree, aardappelen, uiien, melk, eieren, conserven groenten. Basisvoedsel dus.
Maar ik zag daar dingen in zitten als: zakken chips, toastjes, maar vooral ook dingen als dag/nachtcreme(!), gezichtsmaskers(!) en meer van die shit. Daar heb je dus geen mallemoer aan, als je werkelijk in nood zit.
Niks paradoxaals aan .. ik kan in principe nog aardig wat, mits ik dat op mijn eigen tijd en tempo kan doen, dat komt in de praktijk van de arbeidsmarkt neer op niet kunnen werken. Ik zit wel geregeld te dromen hoor, van een baantje waarin ik zonder aan een bepaalde tijd gebonden te zijn mijn 8-urige werkdag naar eigen inzicht kan invullen, gewoon thuis waar ik alles wat ik nodig heb bij de hand heb.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nee en in principe wel? Dat klinkt lekker paradoxaal.
Nee hoor. Die informatie verzamel je zelf en in Amsterdam kan je het op basis van die gegevens aanvragen. De gemeente weet helemaal niet welke zorgverzekering je hebt, wat die kost bijvoorbeeld. Net zo min als de eventuele schulden die je hebt, wat je aan gas, water en licht betaalt enzovoorts. De enige die de informatie inziet of de voedselbank of de verwijzer en dat hoeft niet eens ene gemeentelijke instantie te zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wanneer je zelf die informatie kunt aanleveren, dan is die informatie dus al geregistreerd. De voedselbank vervolgens, geeft haar informatie (aanmeldingen) ook weer door aan de gemeente.
Kortom, het komt allemaal op hetzelfde neer. Alleen de route is anders.
Dat klopt, er zit lukraak in wat beschikbaar is gesteld. En het is lang niet allemaal voedsel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat er beschikbaar is gesteld door donateurs.
Joh, jij hebt gelijk.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee hoor. Die informatie verzamel je zelf en in Amsterdam kan je het op basis van die gegevens aanvragen. De gemeente weet helemaal niet welke zorgverzekering je hebt, wat die kost bijvoorbeeld. Net zo min als de eventuele schulden die je hebt, wat je aan gas, water en licht betaalt enzovoorts. De enige die de informatie inziet of de voedselbank of de verwijzer en dat hoeft niet eens ene gemeentelijke instantie te zijn.
Ja, dat moet je kunnen aantonen. Dat wil niet zeggen, dat iedereen ook de informatie geeft zoals die werkelijk is.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:31 schreef Arcee het volgende:
Moeten mensen ook aantonen dat ze het echt nodig hebben? Anders is het gewoon gratis eten...
Je moet bepaalde documenten overhandigen die erop wijzen dat je in de doelgroep valt, maar dat systeem is verre van waterdicht.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:31 schreef Arcee het volgende:
Moeten mensen ook aantonen dat ze het echt nodig hebben? Anders is het gewoon gratis eten...
Die kunnen al voor een prikkie in de mensa terecht.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
En als ik het zie dan kan je daar ook gewoon gratis eten halen als student. Die voldoen ook aan de voorwaarden.
De toestroom komt denk ik eerder, omdat er een nieuwe bijstandswet in werking is getreden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:33 schreef Arcee het volgende:
Ah, dus de toename in aanmeldingen kan ook gewoon komen doordat mensen gratis eten hebben ontdekt?
En dus? Daar mogen mensen in de bijstand ook gewoon eten. Betalen net zoveel. Dus eigenlijk kunnen alle mensen in de bijstand ook prima in de mensa terecht i.p.v. bij de voedselbank?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:34 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die kunnen al voor een prikkie in de mensa terecht.
Jij hebt blijkbaar nooit gestudeerd, anders zou je niet zo'n domme vraag stellen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En dus? Daar mogen mensen in de bijstand ook gewoon eten. Betalen net zoveel. Dus eigenlijk kunnen alle mensen in de bijstand ook prima in de mensa terecht i.p.v. bij de voedselbank?
Misschien wel. Mensen in de bijstand hebben een hoger inkomen dan de gemiddelde student. Beiden betalen voor een maaltijd hetzelfde bij de mensa. Technisch gesproken is de eerste groep rijker dan de tweede. Misschien heeft categorie twee dan wel meer recht op een gratis maaltijd?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar nooit gestudeerd, anders zou je niet zo'n domme vraag stellen.
Studenten onderhouden doorgaans ook gehele gezinnen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Misschien wel. Mensen in de bijstand hebben een hoger inkomen dan de gemiddelde student. Beiden betalen voor een maaltijd hetzelfde bij de mensa. Technisch gesproken is de eerste groep rijker dan de tweede. Misschien heeft categorie twee dan wel meer recht op een gratis maaltijd?
Doet er niet toe volgens de criteria van de voedselbank. Je doet nu net alsof één persoon met een laag inkomen sowieso niet bij de voedselbank terecht kan. De berekening gaat op basis van gezinssamenstelling. Als men de berekening doet voor 1 persoon dan voldoen de meeste studenten daar aan.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:43 schreef Tayu het volgende:
[..]
Studenten onderhouden doorgaans ook gehele gezinnen.
Nee, jij draait dat nu in die richting. Ook één persoon in de bijstand die niet in staat is om zelf in het levensonderhoud te voorzien, heeft recht op gebruikmaking van de voedselbank. Ik heb nooit iets anders beweerd, al doe je nu een poging om mij dergelijke woorden in de mond te schuiven.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Doet er niet toe volgens de criteria van de voedselbank. Je doet nu net alsof één persoon met een laag inkomen sowieso niet bij de voedselbank terecht kan. De berekening gaat op basis van gezinssamenstelling. Als men de berekening doet voor 1 persoon dan voldoen de meeste studenten daar aan.
Nee dat heet nu een eenpersoonshuishouden. Ja, studiefinanciering is een mooi iets, want zelfs daarmee blijf je in aanmerking komen. Het is immers oplopende schuld die je naderhand moet aflossen. DUO-brief meenemen als bewijs van schuld. Het inkomen uit een bijbaan dat telt wel en dat is niet voldoende om van rond te komen. Dan haal je dat maximaal besteedbaar inkomen gemakkelijk. Ja, na je studie kan je baantje nemen, maar dat je een baan krijgt is geen vanzelfsprekendheid. Iemand in de bijstand die kan werken kan immers ook best een baantje zoeken dus dat is feitelijk geen verschil. Qua criteria is het niet moeilijk als student om er een beroep op te mogen doen. Ik heb nog nergens gelezen dat studenten met studiefinanciering bij voorbaat uitgesloten zijn van deelname. Ik hoop eigenlijk wel dat het ergens staat anders staat het volgende week vol als ze de criteria niet wijzigen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:49 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, jij draait dat nu in die richting. Ook één persoon in de bijstand die niet in staat is om zelf in het levensonderhoud te voorzien, heeft recht op gebruikmaking van de voedselbank. Ik heb nooit iets anders beweerd, al doe je nu een poging om mij dergelijke woorden in de mond te schuiven.
Een student is geen gezin. Een student krijgt ook geen bijstand, maar een studiefinanciering waarbij hij nog alle mogelijkheden heeft om naast de studie ook nog een baantje te nemen (zo deden we het immers allemaal, nou ok... jij misschien niet omdat je het begrip mensa niet kent).
Houd toch op, een student voert geen eenpersoonshuishoudenquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee dat heet nu een eenpersoonshuishouden. Ja, studiefinanciering is een mooi iets, want zelfs daarmee blijf je in aanmerking komen. Het is immers oplopende schuld die je naderhand moet aflossen. DUO-brief meenemen als bewijs van schuld. Het inkomen uit een bijbaan dat telt wel en dat is niet voldoende om van rond te komen. Dan haal je dat maximaal besteedbaar inkomen gemakkelijk. Ja, na je studie kan je baantje nemen, maar dat je een baan krijgt is geen vanzelfsprekendheid. Iemand in de bijstand die kan werken kan immers ook best een baantje zoeken dus dat is feitelijk geen verschil. Qua criteria is het niet moeilijk als student om er een beroep op te mogen doen. Ik heb nog nergens gelezen dat studenten met studiefinanciering bij voorbaat uitgesloten zijn van deelname. Ik hoop eigenlijk wel dat het ergens staat anders staat het volgende week vol als ze de criteria niet wijzigen,
Volgens mij mogen er vrij veel mensen met een cursus creatief boekhouden terecht en dan hoef je niet eens te frauderen. Misschien dat het daarom drukker wordt.
Zonder exacte cijfers blijft dat allemaal gissen.
Nu je het zegt!quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:07 schreef Tayu het volgende:
[..]
Houd toch op, een student voert geen eenpersoonshuishouden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Studenten in een studentenhuis: meerdere eenpersoonshuishoudens
Ten eerste betaal je zonder studentenpas de volle mep in de mensa (als je überhaupt binnenkomt, ik heb begrepen dat dat in sommige gelegenheden niet kan), en ten tweede zijn er maar in een paar steden universiteiten en cq een mensa ..quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Misschien wel. Mensen in de bijstand hebben een hoger inkomen dan de gemiddelde student. Beiden betalen voor een maaltijd hetzelfde bij de mensa. Technisch gesproken is de eerste groep rijker dan de tweede. Misschien heeft categorie twee dan wel meer recht op een gratis maaltijd?
RU: iedereen welkom, iedereen betaalt hetzelfde.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten eerste betaal je zonder studentenpas de volle mep in de mensa (als je überhaupt binnenkomt, ik heb begrepen dat dat in sommige gelegenheden niet kan), en ten tweede zijn er maar in een paar steden universiteiten en cq een mensa ..
Daarnaast .. de gemiddelde student eet in het weekend bij zijn ouders, en vaak doen die ook nog eens de was voor hem. En als je drie van de 7 dagen je eten niet zelf hoeft te betalen en de rest van de dagen voor drie euro een warme maaltijd hou je toch echt aardig wat meer van je 180 euro over als de bijstandsgerechtigde die voor alles de volle mep moet betalen
Afgezien daarvan, voor een maaltijd in de mensa betaal je minstens 5¤. Ga dat maar eens met je gezin doen als je in de bijstand zitquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten eerste betaal je zonder studentenpas de volle mep in de mensa (als je überhaupt binnenkomt, ik heb begrepen dat dat in sommige gelegenheden niet kan), en ten tweede zijn er maar in een paar steden universiteiten en cq een mensa ..
Daarnaast .. de gemiddelde student eet in het weekend bij zijn ouders, en vaak doen die ook nog eens de was voor hem. En als je drie van de 7 dagen je eten niet zelf hoeft te betalen en de rest van de dagen voor drie euro een warme maaltijd hou je toch echt aardig wat meer van je 180 euro over als de bijstandsgerechtigde die voor alles de volle mep moet betalen
Ja, want mensen in de bijstand blijven altijd jong en levenslustigquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
RU: iedereen welkom, iedereen betaalt hetzelfde.
Veel studenten wonen gewoon permanent op kamers en gaan maar af en toe naar hun ouders. Mensen in de bijstand hebben vast ook wel ouders/broers/zussen waar ze één keer mogen mee-eten?
Alleen hele oude mensen zitten dan in de bijstand of hebben die mensen alleen hele oude broers en zussen en zijn het altijd nakomertjes?quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja, want mensen in de bijstand blijven altijd jong en levenslustig
Net als hun ouders
Ik neem aan dat je 2,5 procent bedoeld. Wij betalen wel heel wat meer dan 2,5% aan de armen. Alleen gaat dat via de belasting. De 'armen' zijn hier veel beter af dan in de meeste islamitische landen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Hele slechte ontwikkeling dit. Eigenlijk moeten we naar het Islamitische systeem dat iedereen 2,5 van zijn inkomen geeft als aalmoes aan de armen.²
Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Moet je een telefoonnummer of mailadres? Je kunt zelfs de dag aangeven wanneer je het bezorgd wilt hebben.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:31 schreef Arcee het volgende:
Nee, niet alleen, maar die zitten er ook in. Ik weet zeker dat van al die oudjes er geen enkele in aanmerking komt voor een studiefinancieringquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Alleen hele oude mensen zitten dan in de bijstand of hebben die mensen alleen hele oude broers en zussen en zijn het altijd nakomertjes?
Het is al geruime tijd geleden maar in de mensa in Amsterdam moest je je pasje laten zien, had je die niet of was je hem vergeten moest je de volle mep betalen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
RU: iedereen welkom, iedereen betaalt hetzelfde.
En koken ze dan iedere dag alleen, of in een groep, in zo'n smerige keuken als je af en toe ziet op de TV?quote:Veel studenten wonen gewoon permanent op kamers en gaan maar af en toe naar hun ouders.
Lol, ruim de helft van de bijstandsgerechtigden is 45+ .. en nou kan ik natuurlijk geen uitspraken doen over de mogelijkheden die anderen hebben, maar mijn ouders leven niet meer en broers/zussen heb ik niet. Wel een pleegbroer, maar als ik bij hem zou willen eten kost het me meer dan die 180 euro om bij dat eten te komen.quote:Mensen in de bijstand hebben vast ook wel ouders/broers/zussen waar ze één keer mogen mee-eten?
Dat ligt eraan hoe je woont. Alle nieuwe appartementen in Nijmegen zijn zowat bedoeld voor een eenpersoonshuishouden en daarop ingericht (eigen toilet, badkamer, keuken).quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is al geruime tijd geleden maar in de mensa in Amsterdam moest je je pasje laten zien, had je die niet of was je hem vergeten moest je de volle mep betalen.
[..]
En koken ze dan iedere dag alleen, of in een groep, in zo'n smerige keuken als je af en toe ziet op de TV?
[..]
Lol, ruim de helft van de bijstandsgerechtigden is 45+ .. en nou kan ik natuurlijk geen uitspraken doen over de mogelijkheden die anderen hebben, maar mijn ouders leven niet meer en broers/zussen heb ik niet. Wel een pleegbroer, maar als ik bij hem zou willen eten kost het me meer dan die 180 euro om bij dat eten te komen.
Daar komt dan geen student voor in aanmerking, voor die appartementen. Studenten worden dan ook niet verstaan onder eenpersoonshuishoudens.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe je woont. Alle nieuwe appartementen in Nijmegen zijn zowat bedoeld voor een eenpersoonshuishouden en daarop ingericht (eigen toilet, badkamer, keuken).
Ja, en een student heeft zijn ouders zeker op de hoek wonen?
Mag ik je weer een klein beetje corrigeren? Bijverdienen bij de sociale dienst mag wel, onder hele strikte voorwaarden en voor een beperkte periode .. half jaar maximaal dacht ik, en iets rond de 150-200 euro per maand, maar het moet dus wel uitzicht bieden op vast werk/uitstroom ..quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:36 schreef Tayu het volgende:
Zo mag je bijvoorbeeld best bijverdienen als student, als extraatje bovenop je studiebeurs, maar zo is dat bijvoorbeeld ten strengste verboden wanneer je in de bijstand zit.
Ook dat blijkt allemaal veranderd te zijn nu. 10 Jaar geleden was het nog zo dat wanneer je in de bijstand zat en vrijwilligerswerk deed, dat je daar een bonus voor kon ontvangen van ¤150 euro. Dat is nu allemaal afgeschaft.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Mag ik je weer een klein beetje corrigeren? Bijverdienen bij de sociale dienst mag wel, onder hele strikte voorwaarden en voor een beperkte periode .. half jaar maximaal dacht ik, en iets rond de 150-200 euro per maand, maar het moet dus wel uitzicht bieden op vast werk/uitstroom ..
Even een paar maanden bollen plukken oid, dat mag natuurlijk ook, maar zulke inkomsten worden voor 100% afgetrokken van de uitkering. 'Strikt verboden'is in die context een wat ongelukkige woordkeuze, mijns inziens dan
Moet ik wikipedia maar weer eens quoten? Nee joh, jij hebt gelijk.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:46 schreef Tayu het volgende:
[..]
Daar komt dan geen student voor in aanmerking, voor die appartementen. Studenten worden dan ook niet verstaan onder eenpersoonshuishoudens.
Je mag nog wel een vergoeding ontvangen voor de onkosten die je moet maken om dat werk te kunnen doen .. zoals ik dus, voor mijn internetaansluiting ..quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:51 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ook dat blijkt allemaal veranderd te zijn nu. 10 Jaar geleden was het nog zo dat wanneer je in de bijstand zat en vrijwilligerswerk deed, dat je daar een bonus voor kon ontvangen van ¤150 euro. Dat is nu allemaal afgeschaft.
Sla gewoon eens een wetboek open.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Moet ik wikipedia maar weer eens quoten? Nee joh, jij hebt gelijk.
Voorheen kreeg je die vergoeding dus uitbetaald door de Sociale Dienst, dat doen ze nu niet meer.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Je mag nog wel een vergoeding ontvangen voor de onkosten die je moet maken om dat werk te kunnen doen .. zoals ik dus, voor mijn internetaansluiting ..
Heb toch al gezegd dat je gelijk had.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Personen die alleen in een woonruimte zijn gehuisvest, of personen die met anderen eenzelfde adres bewonen maar een eigen huishouding voeren. Personen in inrichtingen, instellingen en tehuizen beschouwen we niet als eenpersoonshuishouden.
http://www.nationaalkompas.nl/bevolking/huishoudens/huidig/
Hoeveel rekeningen betaal je samen in zo'n studentenhuis? Heb je een eigen meter voor gas, water en licht in je kamer, krijg je een rekening voor de afvoer van je afvalstoffen, betaal je zuiveringsheffing voor 1 vervuilingseenheid, ja, dan ben je een eenpersoonshuishouden. Zolang je de bovenstaande rekeningen met elkaar deelt en daardoor schaalvoordeel behaalt ben je dat dus niet!quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Moet ik wikipedia maar weer eens quoten? Nee joh, jij hebt gelijk.
Toen ik nog in mijn studentencomplex woonde betaalde iedereen alles voor zichzelf. Iedereen had een eigen meter voor water/elektra (gas had niemand i.v.m. de veiligheid). Iedereen betaalde zijn eigen heffingen en belastingen. 340 zelfstandige wooneenheden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoeveel rekeningen betaal je samen in zo'n studentenhuis? Heb je een eigen meter voor gas, water en licht in je kamer, krijg je een rekening voor de afvoer van je afvalstoffen, betaal je zuiveringsheffing voor 1 vervuilingseenheid, ja, dan ben je een eenpersoonshuishouden. Zolang je de bovenstaande rekeningen met elkaar deelt en daardoor schaalvoordeel behaalt ben je dat dus niet!
Aah, zo'n studentencomplex .. dat zijn idd van die aparte wooneenheden speciaal voor studenten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Toen ik nog in mijn studentencomplex woonde betaalde iedereen alles voor zichzelf. Iedereen had een eigen meter voor water/elektra (gas had niemand i.v.m. de veiligheid). Iedereen betaalde zijn eigen heffingen en belastingen. 340 zelfstandige wooneenheden.
Waarom denk jij dat zij dit niet al doen? Beetje last van stereotypering?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom laten ze mensen met een bijstandsuitkering die in principe kunnen werken niet gewoon werken bij de voedselbank zelf? Waarom moeten vrijwilligers dat weer doen?
Okee bedank, Sukkel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:36 schreef JellieVrolijk het volgende:
Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Moet je een telefoonnummer of mailadres? Je kunt zelfs de dag aangeven wanneer je het bezorgd wilt hebben.
Sukkel.
Kan er naast zitten hoor maar de voedselbank wil geen vrijwilligers die zelf klant zijn bij de voedselbank.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat zij dit niet al doen? Beetje last van stereotypering?
Omdat ze bij menig voedselbank vragen naar extra hulp.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat zij dit niet al doen? Beetje last van stereotypering?
En dat zou best kunnen dat dit de reden is.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:20 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Kan er naast zitten hoor maar de voedselbank wil geen vrijwilligers die zelf klant zijn bij de voedselbank.
Ik weet niet waarom, ga even googlen.
Dat is goed mogelijk, al ben ik het hier in mijn gemeente nog niet tegengekomen in de vacaturelijst die ik iedere maand toegestuurd krijg en op TV zet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
Omdat ze bij menig voedselbank vragen naar extra hulp.
Mwah, lang niet iedere bijstandsgerechtigde maakt gebruik van de voedselbank natuurlijk, evenmin als dat iedereen die van de voedselbank gebruik moet maken in de bijstand zit.quote:En dat zou best kunnen dat dit de reden is.
Past anders prima in de richtlijnen conform de tegenprestatie die nu geldt voor bijstandgerechtigden enzovoorts.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is goed mogelijk, al ben ik het hier in mijn gemeente nog niet tegengekomen in de vacaturelijst die ik iedere maand toegestuurd krijg en op TV zet.
Ik weet wel dat mijn buurvrouw na haar scheiding, toen ze een tijdje in de bijstand moest gaan zitten, voor de voedselbank werkte, maar dat is alweer een paar jaar geleden.
[..]
Mwah, lang niet iedere bijstandsgerechtigde maakt gebruik van de voedselbank natuurlijk, evenmin als dat iedereen die van de voedselbank gebruik moet maken in de bijstand zit.
Ja, doe maar een nieuwe poging.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:28 schreef JellieVrolijk het volgende:
Dat we het maar gezellig houden toch?
alleen de donaties aan het zorgkartel moet helaas wel in contant geldquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:54 schreef JellieVrolijk het volgende:
Wat ik trouwens wel mooi vind van deze zware tijden is dat er een geheel nieuwe markt komt en er allerlei initiatieven ontstaan op het gebied van ruilhandel en dergelijke.
Zeg maar een economie binnen een economie die op sterven ligt.
En voor de onderkant is dat ook de enige manier om te overleven, ruilen, geven en nemen.
Uhuh. Het ligt aan die mensen ja.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:34 schreef robin007bond het volgende:
Wat wordt dit weer overdreven trouwens, ook al die doemscenario's hier.
Je hebt altijd nog de bijstandsuitkering. Lukt het je daar niet mee rond te komen, dan moet je toch echt andere prioriteiten stellen.
Nogmaals, met een bedrag van 855 euro voor twee volwassenen, waarvan eentje onder de 21, valt niet rond te komen, dat heeft niets te maken met prioriteiten. Die norm is zelfs lager dan die voor een alleenstaande, en dat terwijl je daarvan met twee personen moet leven plus twee keer ziekenfonds moet betalen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:34 schreef robin007bond het volgende:
Wat wordt dit weer overdreven trouwens, ook al die doemscenario's hier.
Je hebt altijd nog de bijstandsuitkering. Lukt het je daar niet mee rond te komen, dan moet je toch echt andere prioriteiten stellen.
Gelukkig krijg je niet "niks". Mazzelkont.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Nogmaals, met een bedrag van 855 euro voor twee volwassenen, waarvan eentje onder de 21, valt niet rond te komen, dat heeft niets te maken met prioriteiten. Die norm is zelfs lager dan die voor een alleenstaande, en dat terwijl je daarvan met twee personen moet leven plus twee keer ziekenfonds moet betalen.
Vergeleken met een Afrikaan heb ik het goed ja, ik had de mazzel dat ik hier geboren ben. Net als jij overigens, want waar jij nu zou zijn als jij daar geboren was is nog maar de vraag ..quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gelukkig krijg je niet "niks". Mazzelkont.
Overigens, in de nieuwe situatie krijg ik niets, die 855 euro worden in z'n geheel opgehoest door mijn zoon .. kan je nagaan, die werkt zich de hele maand te pletter en heeft als beloning nog niet eens genoeg eten op zijn bord .. maar ja, vergeleken met de Afrikaan hebben we het nog steeds goed, we hebben tenminste iets, en dat is beter dan niets ..quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gelukkig krijg je niet "niks". Mazzelkont.
"Ja + een en al verdediging"quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Vergeleken met een Afrikaan heb ik het goed ja, ik had de mazzel dat ik hier geboren ben. Net als jij overigens, want waar jij nu zou zijn als jij daar geboren was is nog maar de vraag ..
Je zoon krijgt wel iets meer dan dat. Zijn loon zal wel hoger liggen dan die 855.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Overigens, in de nieuwe situatie krijg ik niets, die 855 euro worden in z'n geheel opgehoest door mijn zoon .. kan je nagaan, die werkt zich de hele maand te pletter en heeft als beloning nog niet eens genoeg eten op zijn bord .. maar ja, vergeleken met de Afrikaan hebben we het nog steeds goed, we hebben tenminste iets, en dat is beter dan niets ..
Waar heb jij die wijsheid dan wel vandaan?quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:54 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik vind het anders wel raar dat een alleenstaande meer geld krijgt dan een 2 persoonshuishouden?
En hoe komt dat? De overheid+banken+huurwoningcorporaties zijn dom bezig geweest en daar lijden wij onder. Het zou eerlijker zijn als zij het verloren geld bij de top van de overheid en eveneens bij de top van geldbanken en huurwoningcorporaties terughalen: vanaf nu aan 845 euro per maand salaris, ongeacht de functieomschrijving, dan is de crisis binnen een half jaar geheel opgelost en hebben we een grote buffer overgehouden ook nog en flikken ze het ons niet nog eens...quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je zoon krijgt wel iets meer dan dat. Zijn loon zal wel hoger liggen dan die 855.
Daarbij, geld is op. Als bij jou thuis van die 855 de laatste week niets over blijft vertel je ook dat de resterende 7 daagjes geen extraatjes erin zitten.
Nou, de overheid zit met datzelfde probleem.
Lees de laatste paar postjes eens voordat je wat vraagt?quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:03 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Waar heb jij die wijsheid dan wel vandaan?
Hou het maar op maximaal 1100quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:09 schreef FiatCurrency het volgende:
Ik weiger te geloven dat voedselbanken nodig zijn in Nederland. We moeten niet alleen kijken wat iemand aan bijstand krijgt maar ook naar huurtoeslag, zorgtoeslag, kwijtschelding gemeentelijke belastingen, bijzondere bijstand etc. etc.
Met alle sociale voorzieningen opgeteld heeft een bijstandtrekker een inkomen van ongeveer 1200-1300 euri. Misschien geen vetpot maar ZEKER genoeg voor vaste laten + eten.
Welterusten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:09 schreef FiatCurrency het volgende:
Ik weiger te geloven dat voedselbanken nodig zijn in Nederland. We moeten niet alleen kijken wat iemand aan bijstand krijgt maar ook naar huurtoeslag, zorgtoeslag, kwijtschelding gemeentelijke belastingen, bijzondere bijstand etc. etc.
Met alle sociale voorzieningen opgeteld heeft een bijstandtrekker een inkomen van ongeveer 1200-1300 euri. Misschien geen vetpot maar ZEKER genoeg voor vaste laten + eten.
Ze had het over haar zoon die ging werken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Lees de laatste paar postjes eens voordat je wat vraagt?
De economie steekt wel ff wat anders in elkaar dan dit schrijfseltje. Geen zin je daarin wegwijs te maken om half 2 snachts.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:04 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En hoe komt dat? De overheid+banken+huurwoningcorporaties zijn dom bezig geweest en daar lijden wij onder. Het zou eerlijker zijn als zij het verloren geld bij de top van de overheid en eveneens bij de top van geldbanken en huurwoningcorporaties terughalen: vanaf nu aan 845 euro per maand salaris, ongeacht de functieomschrijving, dan is de crisis binnen een half jaar geheel opgelost en hebben we een grote buffer overgehouden ook nog en flikken ze het ons niet nog eens...
Overigens, als het geld op is, vraag ik me af wat al die miljarden muntstukjes dan zijn die richting andere landen stromen?
Een beetje overdrijven om je punt te maken kan geen kwaad, zolang je maar binnen de internationaal opgestelde grenzen blijft.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Hou het maar op maximaal 1100Of je moet perse willen overdrijven. Dan hou ik je niet tegen.
En toch ben ik van mening dat ze het echt eens een keer bij de top moeten gaan halen ipv bij (onschuldige) ondergeschikten of burgers.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De economie steekt wel ff wat anders in elkaar dan dit schrijfseltje. Geen zin je daarin wegwijs te maken om half 2 snachts.
Die laatste zin ben ik het mee eens. We hadden Griekenland moeten laten ploffen. Maar of je daarmee een extra pot overhoud om als taart te verdelen: nee.
Ook hier weer, beetje basiskennis economie kan je helpen.
Gast, zo gaat het al duizenden jaren en zal ik je eens wat vertellen? De komende duizend jaar zal het net zo gaan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:44 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En toch ben ik van mening dat ze het echt eens een keer bij de top moeten gaan halen ipv bij (onschuldige) ondergeschikten of burgers.
TNTpost had vorig jaar een salarisverlaging voor alle (lagere) personeelsleden van ik geloof 5 %, de top deed hier niet aan mee.
Banken die geld laten verdampen kloppen gewoon bij NL aan en NL haalt het weer bij ons vandaan, geen straf, niks, zelfs de top wordt niet financieel uitgekleed. Hadden ze maar moeten zorgen dat de bank gezond bleef. Ze zijn toch met een reden onderdeel van de top.
Vestia zit met miljoenenschuld, maar geeft een topman wel ff mooi paar miljoentjes mee. Hij zit nu lekker te zonnen in een warm land en Vestia komt vandaag in het nieuws met: we moeten alle huren verhogen om het gat te dichten en er is geen andere oplossing.
Hoezo economie, het zijn juist die mensen die dit veroorzaken omdat ze bereid zijn risicos te nemen en weten dat ze de gevolgen nooit zelf zullen ervaren.
Dat geldt voor een gezin. Een alleenstaande heeft ongeveer de helft van dat bedrag.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:09 schreef FiatCurrency het volgende:
Dikke onzin...quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat geldt voor een gezin. Een alleenstaande heeft ongeveer de helft van dat bedrag.
1 klein puntje:quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:44 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En toch ben ik van mening dat ze het echt eens een keer bij de top moeten gaan halen ipv bij (onschuldige) ondergeschikten of burgers.
TNTpost had vorig jaar een salarisverlaging voor alle (lagere) personeelsleden van ik geloof 5 %, de top deed hier niet aan mee.
Banken die geld laten verdampen kloppen gewoon bij NL aan en NL haalt het weer bij ons vandaan, geen straf, niks, zelfs de top wordt niet financieel uitgekleed. Hadden ze maar moeten zorgen dat de bank gezond bleef. Ze zijn toch met een reden onderdeel van de top.
Vestia zit met miljoenenschuld, maar geeft een topman wel ff mooi paar miljoentjes mee. Hij zit nu lekker te zonnen in een warm land en Vestia komt vandaag in het nieuws met: we moeten alle huren verhogen om het gat te dichten en er is geen andere oplossing.
Hoezo economie, het zijn juist die mensen die dit veroorzaken omdat ze bereid zijn risicos te nemen en weten dat ze de gevolgen nooit zelf zullen ervaren.
Tuurlijk besef ik dat goed. Ik kan wel met 1 en ander aan komen lopen zodat we de top alsnog kunnen laten lijden maar dat is allemaal zinloos, want het gaat gewoon niet gebeuren...quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
1 klein puntje:
Als je de top aanpakt verdwijnen ze naar het buitenland. Sta je nergens.
Je bent er hoe dan ook afhankelijk van. Enkel worden zo nu en dan grenzen verlegt van het toelaatbare. Dat is afhankelijk van hoe de stemming dan leeft.
Dus je beseft dat je jezelf in de voet schiet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Tuurlijk besef ik dat goed. Ik kan wel met 1 en ander aan komen lopen zodat we de top alsnog kunnen laten lijden maar dat is allemaal zinloos, want het gaat gewoon niet gebeuren...
Nope, het is mogelijk. Als we juridisch voor mekaar krijgen dat de top financieel ook onderuit gaat als een financieel bedrijf in problemen komt. Als ze een ongezond bedrijf achterlaten bij hun ontslag (omdat ze de bui al zien hangen) moeten ze aantonen dat ze echt alles geprobeerd hebben om het bedrijf weer gezond te krijgen. Accepteren ze die baan niet vanwege die stukje wetgeving, dan weten we toch al gelijk met wat voor vlees we in de pan te maken hebben?quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus je beseft dat je jezelf in de voet schiet.
Nope. Ze heeft geen gelijk. Uitkering+toeslagen= plusminus 1100 en dan komen daar de kwijtscheldingen ook nog erbij. Alleen Wajongers kunnen rekenen op 1200-1300 omdat zij nog meer geldpotjes kunnen aanspreken/krijgen. Denk maar aan CAK bijv.quote:
Corruptie blijf je altijd wel houden. Je denkt dat je met een beetje duimen aanschroeven dat flink kunt beperken. Je wekt enkel irritatie wat ook nadelige gevolgen heeft.quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Nope, het is mogelijk. Als we juridisch voor mekaar krijgen dat de top financieel ook onderuit gaat als een financieel bedrijf in problemen komt. Als ze een ongezond bedrijf achterlaten bij hun ontslag (omdat ze de bui al zien hangen) moeten ze aantonen dat ze echt alles geprobeerd hebben om het bedrijf weer gezond te krijgen. Accepteren ze die baan niet vanwege die stukje wetgeving, dan weten we toch al gelijk met wat voor vlees we in de pan te maken hebben?
Maar goed, dit is allemaal blablakulblabla, dit gaat gewoon niet gebeuren. De top heeft teveel invloed op politici of andersom. Zij zullen niet in elkaars voeten schieten.
Dat is waar...quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Corruptie blijf je altijd wel houden. Je denkt dat je met een beetje duimen aanschroeven dat flink kunt beperken. Je wekt enkel irritatie wat ook nadelige gevolgen heeft.
Weet wel, ondanks die corruptie leef je wel in een hoge welvaartsnorm. Comes with the package.
De basisuitkering voor een alleenstaande boven de 21 zit iets boven de 600.quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:19 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Nope. Ze heeft geen gelijk. Uitkering+toeslagen= plusminus 1100 en dan komen daar de kwijtscheldingen ook nog erbij. Alleen Wajongers kunnen rekenen op 1200-1300 omdat zij nog meer geldpotjes kunnen aanspreken/krijgen. Denk maar aan CAK bijv.
Ja, en dus?quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
De basisuitkering voor een alleenstaande boven de 21 zit iets boven de 600.
Ik moet helemaal niks. Een alleenstaande boven de 21 kan op maximaal 1100 rekenen. Punt. Kan je nog heel lang over mieperen en je gelijk proberen te halen, maar zelfs in je vorige post faal je keihard, aangezien iemand boven de 21 niet van 600 nog wat hoeft te leven maar van minimaal 888 en dat is de uitkering alleen al he. Dat is dan de basisinkomen voor die persoon. Tel de rest erbij en je komt dan op, wacht eens even: dit zei ik al 4 keren: 1100 euro ongeveer.quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:44 schreef Specularium het volgende:
Je moet uitgaan van de basis, hoe kun je aanvullingen en toeslagen standaard mee gaan rekenen als die per persoon verschillen van helemaal geen tot redelijk veel?
Niet iedereen komt in aanmerking voor die toeslagen. Dat ligt er een beetje aan hoe je precies woont etc.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1800012
/4/25#110013216]zaterdag 7 april 2012 02:19[/url] schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Nope. Ze heeft geen gelijk. Uitkering+toeslagen= plusminus 1100 en dan komen daar de kwijtscheldingen ook nog erbij. Alleen Wajongers kunnen rekenen op 1200-1300 omdat zij nog meer geldpotjes kunnen aanspreken/krijgen. Denk maar aan CAK bijv.
Ik geef je groot gelijk!quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:04 schreef detulp050 het volgende:
Voedselbanken zijn overbodig in dit land. Als alle moeite die in voedselbanken wordt gestoken wordt omgezet in budgetbegeleiding, dan is het hele probleem opgelost.
Mensen moeten leren dat ze moeten kiezen en niet altijd én én kunnen hebben.
Maar goed, krijg vast een hoop commentaar dat het niet klopt, dus zou ik graag een inkomsten en uitgavenlijst willen zien van een voorbeeldgeval, een eerlijk lijstje.
Leg dat maar iemand uit die zijn hele leven heeft gerooktquote:Op zaterdag 7 april 2012 12:04 schreef detulp050 het volgende:
Voedselbanken zijn overbodig in dit land. Als alle moeite die in voedselbanken wordt gestoken wordt omgezet in budgetbegeleiding, dan is het hele probleem opgelost.
Maar goed, krijg vast een hoop commentaar dat het niet klopt, dus zou ik graag een inkomsten en uitgavenlijst willen zien van een voorbeeldgeval, een eerlijk lijstje.
Dat is dan ook meteen het grote probleem. Met een minimaal inkomen kun je best rondkomen, alleen zul je dan wel je uitgavenpatroon aan moeten passen aan je inkomen. Dat doen veel mensen niet. Veel mensen begrijpen niet dat je niet dood gaat als je niet rookt, geen Eredivisie Live en geen beertender hebt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:11 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Leg dat maar iemand uit die zijn hele leven heeft gerookt![]()
Roken is een levensbehoefte zullen ze zeggen
De truc is dat de overheid niet mee betaalt aan de voedselbank, maar wel gemeentes wel bijdragen in de kosten van budgetbegeleiding via het minima-loket et cetera.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:04 schreef detulp050 het volgende:
Eens.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:26 schreef Lalin het volgende:
Ik heb het idee dat als je niet in de schuldsanering zit, elke maand alles op alles moet zetten om eten op tafel te krijgen, je huishoudboekje, hoe zwaar het ook is, op orde hebt, je geen recht van spreken hebt.
Dat vind ik nou moeilijk te begrijpen.
Dan ga je toch de schuldsanering in door een schuld te maken wat je niet kan terugbetalen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:26 schreef Lalin het volgende:
Als hier een voedselbank zou zijn, zou ik daar gebruik van maken, in de goede zin van het woord.
Helaas bestaat hier geen voedselbank, net zoals armoede hier (kleine gemeente) niet bestaat.
Ik heb het idee dat als je niet in de schuldsanering zit, elke maand alles op alles moet zetten om eten op tafel te krijgen, je huishoudboekje, hoe zwaar het ook is, op orde hebt, je geen recht van spreken hebt.
Dat vind ik nou moeilijk te begrijpen.
Wat betreft de voedselbank, zou in mijn optiek, budgetvoorlichting een betere oplossing zijn.
Ik denk juist dat die mensen niet in luxe leven zoals jij stelt. Ze moeten voldoen aan bepaalde criteria en ik geloof niet dat je met schuldsanering rustig een auto mag bezitten. Een brommer misschien wel, dat kost ook geen drol. Internet is niet duur, dus waarom je daarover begint... Roken is idd een enome lastenverzwaring, vaak genoeg zelf mensen geholpen hun budget duidelijk te maken en niemand van hun was bereid te stoppen met roken omdat de budget krap was. Hooguit gingen ze goedkope shag roken die ze zelf moesten rollen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:37 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Eens.
Ik heb in mijn hoofd zitten dat de meeste mensen die van de voedselbank gebruik maken, niet alles op alles zetten om het te bolwerken. Internet, televisie, rookwaren, tijdschriften, brommer/auto, sieraden (hoe goedkoop ook) zijn allemaal zaken die ná eten op het prioriteitenlijstje thuis horen. Echter, ik denk dat als ik in de uitgavenlijstjes mag kijken van de voedselbankgebruikers, dan durf ik wel te beweren dat ik bij een ruime meerderheid zaken vind die niet noodzakelijk zijn.
Grapjurk.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:44 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dan ga je toch de schuldsanering in door een schuld te maken wat je niet kan terugbetalen?
[..]
Internet kan heel nuttig zijn om kosten mee te besparen en je hebt realtime inzage in je financiële gegevens.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:50 schreef Halcon het volgende:
Internet kost toch een paar tientjes. Die kunnen die mensen best uitsparen. Zo noodzakelijk is internet niet.
Je komt in essentie toch echt aan de vrijheid van mensen, als je het zo stelt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:50 schreef Halcon het volgende:
Internet kost toch een paar tientjes. Die kunnen die mensen best uitsparen. Zo noodzakelijk is internet niet.
Vindt je dat gek? Ik krijg niet alleen allerhande shit voor mijn voeten gegooid maar mij wordt ook nog door oa jou verteld dat ik blij moet zijn dat ik überhaupt iets krijg, ik behoor mij niet te meten aan de Nederlander die naast me woont maar aan de Braziliaan die pas echt weet wat armoede is.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
"Ja + een en al verdediging"
Is wel tekenend.
Ooit gehoord van het minimumjeugdloon? Dat is op de relevante leeftijden 18-19-20 voor deze nieuwe gezinsnorm 'gezin van twee volwassenen waarvan eentje onder de 21 en zonder kinderen'quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:48 schreef 3-voud het volgende:
Je zoon krijgt wel iets meer dan dat. Zijn loon zal wel hoger liggen dan die 855.
Laatste week? Extraatjes? Van die 855 is al op de helft van de maand niets meer over, en geld voor 'extraatjes' is er de hele maand niet dus waar heb je het over?quote:Daarbij, geld is op. Als bij jou thuis van die 855 de laatste week niets over blijft vertel je ook dat de resterende 7 daagjes geen extraatjes erin zitten.
Nou, de overheid zit met datzelfde probleem.
Je financiele situatie kun je ook wel op een kladblok bijhouden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:55 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Internet kan heel nuttig zijn om kosten mee te besparen en je hebt realtime inzage in je financiële gegevens.
Een internetaansluiting is tegenwoordig gelijkwaardig met een koelkast, tv en dat soort dingen.
Mee eens, een beetje kwaliteit van leven is ook wat waard. Voor diegene die er echt in thuishoren.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:58 schreef Lalin het volgende:
[..]
Je komt in essentie toch echt aan de vrijheid van mensen, als je het zo stelt.
In mijn omgeving heb ik de opmerking; 'dan moet je maar niet Senseo-pad koffie drinken' of 'dan laat je dat glaasje wijn maar staan' meermalen gehoord.
Ik begrijp de opmerkingen wel maar er blijft maar weinig meer over.
Je vrijheid wordt altijd beperkt door je financiele situatie. Ik wil ook wel een huis kopen van 3 mio euro, maar dat kan ik niet betalen. Oh jee, mijn vrijheid wordt nu aardig ingeperkt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:58 schreef Lalin het volgende:
[..]
Je komt in essentie toch echt aan de vrijheid van mensen, als je het zo stelt.
In mijn omgeving heb ik de opmerking; 'dan moet je maar niet Senseo-pad koffie drinken' of 'dan laat je dat glaasje wijn maar staan' meermalen gehoord.
Ik begrijp de opmerkingen wel maar er blijft maar weinig meer over.
Oke, ik praat met je verder via briefpost oke?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je financiele situatie kun je ook wel op een kladblok bijhouden.
Is goed. PM een foto van je door en ik beslis of je mijn postbusadres krijgt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:05 schreef Lalin het volgende:
[..]
Oke, ik praat met je verder via briefpost oke?
Je kunt ook in een hutje op de hei gaan wonen, internet is geen overbodige luxe meer anno 2012 en je hebt al een abonnement vanaf 15 euroquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je financiele situatie kun je ook wel op een kladblok bijhouden.
Je gaat niet dood zonder internet. Mensen die weinig te makken hebben moeten besparen waar ze dat kunnen en dat kan evt. door geen internetaansluiting te nemen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:06 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Je kunt ook in een hutje op de hei gaan wonen, internet is geen overbodige luxe meer anno 2012 en je hebt al een abonnement vanaf 15 euro
Nee dat kan dus niet, anders had ik het gedaan.quote:Je kunt ook in een hutje op de hei gaan wonen
Internet is idd geen primaire levensbehoefte om te overleven maar het staat wel gelijk aan het hebben van een tv, koelkast en wasmachine.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je gaat niet dood zonder internet. Mensen die weinig te makken hebben moeten besparen waar ze dat kunnen en dat kan evt. door geen internetaansluiting te nemen.
Dat vind ik nou een flauwe en niet terzake doende opmerking.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je vrijheid wordt altijd beperkt door je financiele situatie. Ik wil ook wel een huis kopen van 3 mio euro, maar dat kan ik niet betalen. Oh jee, mijn vrijheid wordt nu aardig ingeperkt.
Dat klopt, maar ik vind niet dat de belastingbetaler moet opdraaien voor de internetaansluiting, koelkast, tv en wasmachine van iemand die niet werkt en teert op overheidsgeld.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:09 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Internet is idd geen primaire levensbehoefte om te overleven maar het staat wel gelijk aan het hebben van een tv, koelkast en wasmachine.
Nou, ik reageer gewoon op jouw punt over het inperken van de vrijheid van mensen. Je vrijheid wordt altijd ingeperkt door je financiele (on)mogelijkheden. Geld is schaars en wensen zijn niet limitatief.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:09 schreef Lalin het volgende:
[..]
Dat vind ik nou een flauwe en niet terzake doende opmerking.
Waar het natuurlijk op neer komt is dat al deze fantastische en goed bedoelde initiatieven niet via een bepaalde norm te vergeven zijn. Het is maatwerk, wat natuurlijk weer een ander financieel plaatje met zich meebrengt.
Ik weet niet op welke planeet jij tegenwoordig woont, maar hier is internet tegenwoordig een eerste levensbehoefte.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:50 schreef Halcon het volgende:
Praat je ook zo als jij morgen ineens arbeidsongeschikt zou zijn ?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik vind niet dat de belastingbetaler moet opdraaien voor de internetaansluiting, koelkast, tv en wasmachine van iemand die niet werkt en teert op overheidsgeld.
Dat zegt meer over jou(w perceptie) dan over de werkelijke situatie.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik weet niet op welke planeet jij tegenwoordig woont, maar hier is internet tegenwoordig een eerste levensbehoefte.
Ja. Mijn arbeidsongeschiktheid mag nooit het probleem zijn van anderen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Praat je ook zo als jij morgen ineens arbeidsongeschikt zou zijn ?
Iemand die niet werkt?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik vind niet dat de belastingbetaler moet opdraaien voor de internetaansluiting, koelkast, tv en wasmachine van iemand die niet werkt en teert op overheidsgeld.
Ja. Iemand die wel werkt, verdient een eigen inkomen en kan zelf bepalen wat hij/zij daarmee doet.quote:
Waarom eigenlijk niet ?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Mijn arbeidsongeschiktheid mag nooit het probleem zijn van anderen.
Toch is het zo.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wauw. Daar geloof ik werkelijk niets van !
"eerste levensbehoefte."quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik weet niet op welke planeet jij tegenwoordig woont, maar hier is internet tegenwoordig een eerste levensbehoefte.
Omdat iedereen zijn/haar eigen boontjes maar moet doppen. Het is toch van de zotte dat als ik er een teringzooi van maak, dat jij daar voor op zou moeten draaien...quote:
Inderdaad. Mensen die dat roepen zijn echt rijp voor een gedwongen opname hoor.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:14 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
"eerste levensbehoefte."
Da's lachen.
Wat je nu doet is een aanname dat iemand er een teringzooitje van maakt ? Ik had het over bv arbeidsongeschikt zijn om welke reden dan ook. Geldt het dan ook ?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat iedereen zijn/haar eigen boontjes maar moet doppen. Het is toch van de zotte dat als ik er een teringzooi van maak, dat jij daar voor op zou moeten draaien...
Ja, dat geldt dan ook.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wat je nu doet is een aanname dat iemand er een teringzooitje van maakt ? Ik had het over bv arbeidsongeschikt zijn om welke reden dan ook. Geldt het dan ook ?
En wat nu als dat inkomen niet toereikend blijkt te zijn?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Iemand die wel werkt, verdient een eigen inkomen en kan zelf bepalen wat hij/zij daarmee doet.
Dan moet je snijden in je uitgaven. Simpel genoeg.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:15 schreef Lalin het volgende:
[..]
En wat nu als dat inkomen niet toereikend blijkt te zijn?
Dat wordt het vrijwel altijd. Men wordt arbeidsongeschikt verklaard als men niet (volledig) meer in staat is om door arbeid in je inkomsten te voorzien. Doorgaans heb je dan ook in het dagelijkse leven dan last van beperkingen en moet een ander dat verrichten. Maar in jouw geval doen we gewoon een spuitje. Dan is het niet meer het probleem van anderen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Mijn arbeidsongeschiktheid mag nooit het probleem zijn van anderen.
Ok, voel je jezelf zo verplicht tot eigen verantwoording dat je het niet los kan laten ? Geloof je niet in medemenselijkheid voor anderen die bv niet zo fortuinlijk zijn?quote:
Dus wat je zegt is dat bejaarden ook maar geen AOW moeten krijgen. Die zouden in principe ook hun eigen boontjes kunnen doppen en als ze dat niet meer kunnen zijn ze arbeidsongeschikt en dan moeten ze volgens jouw visie op water en brood.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat iedereen zijn/haar eigen boontjes maar moet doppen. Het is toch van de zotte dat als ik er een teringzooi van maak, dat jij daar voor op zou moeten draaien...
Nee, eigen boontjes doppen zou het uitgangspunt moeten zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ok, voel je jezelf zo verplicht tot eigen verantwoording dat je het niet los kan laten ? Geloof je niet in medemenselijkheid voor anderen die bv niet zo fortuinlijk zijn?
Dat is het toch al eeuwen ?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, eigen boontjes doppen zou het uitgangspunt moeten zijn.
Klopt. AOW is zinloos. Mensen betalen allerlei belastingen en premies en vervolgens ontvangen ze dat via een geldverslindend overheidsapparaat weer terug. Sigaar uit eigen doos en het kost alleen maar geld. Gewoon afschaffen ten behoeve van een hoger netto inkomen. Mensen kunnen best hun eigen appeltje voor de dorst bij elkaar sparen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus wat je zegt is dat bejaarden ook maar geen AOW moeten krijgen. Die zouden in principe ook hun eigen boontjes kunnen doppen en als ze dat niet meer kunnen zijn ze arbeidsongeschikt en dan moeten ze volgens jouw visie op water en brood.
Beetje ziek beeld heb jij zeg.
En als je dat hebt gedaan mag je naar de voedselbank?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je snijden in je uitgaven. Simpel genoeg.
AWBZ ook maar meteen afschaffen, WW en de verplichte zorgverzekering?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. AOW is zinloos. Mensen betalen allerlei belastingen en premies en vervolgens ontvangen ze dat via een geldverslindend overheidsapparaat weer terug. Sigaar uit eigen doos en het kost alleen maar geld. Gewoon afschaffen ten behoeve van een hoger netto inkomen. Mensen kunnen best hun eigen appeltje voor de dorst bij elkaar sparen.
Nee. Principe van de voedselbank is onjuist. Je geeft mensen zo de gelegenheid om geld te verbrassen aan andere zaken, terwijl ze dat geld eigenlijk zouden moeten besteden aan primaire levensbehoeften, zoals eten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:19 schreef Lalin het volgende:
[..]
En als je dat hebt gedaan mag je naar de voedselbank?
Ok, maar waar komt de aversie vandaan ? Het raak jouw persoonlijk niet echt, dat zal te verwaarlozen zijn toch ?quote:
Allemaal afschaffen inderdaad.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
AWBZ ook maar meteen afschaffen, WW en de verplichte zorgverzekering?
Nog even en dan zit je in de fase anarchie.quote:
Je zit helemaal niet in de fase anarchie. Je zit dan in de fase van een hoger netto inkomen, zodat volwassen mensen zelf kunnen zorgen voor hun voorzieningen in plaats van dat alles geregeld wordt door een geldverslindend, log en bureaucratisch overheidsapparaat.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nog even en dan zit je in de fase anarchie.![]()
Ontwikkelingshulp, steun aan landen zoals Griekenland, ook maar weg?
Snijden aan de basis zorgt voor meer problematiek in de basis. Dat de top er dan op vooruitgaat, maakt vrij weinig uit als de basis op instorten staat. Dan valt de top vanzelf. Opnieuw de Franse revolutie en wiens koppen sneuvelden er toen? Niet die van jan met de pet, maar van Jacq met de hoed.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zit helemaal niet in de fase anarchie. Je zit dan in de fase van een hoger netto inkomen, zodat volwassen mensen zelf kunnen zorgen voor hun voorzieningen in plaats van dat alles geregeld wordt door een geldverslindend, log en bureaucratisch overheidsapparaat.
Ontwikkelingshulp moet je ook afschaffen inderdaad. Er zijn genoeg private ondernemingen die investeren in de 3e wereld.
Wat ben je ook een trieste mongool.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:34 schreef DrMabuse het volgende:
Zoek de verschillen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaja, die rutte heeft zoveel invloed op de economie. Dit kabinet is verantwoordelijk voor de crisisquote:
Zoals in de USA bedoel je? Ja, gaat uitstekend daar, met dat zelf kunnen zorgen voor voorzieningen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zit helemaal niet in de fase anarchie. Je zit dan in de fase van een hoger netto inkomen, zodat volwassen mensen zelf kunnen zorgen voor hun voorzieningen in plaats van dat alles geregeld wordt door een geldverslindend, log en bureaucratisch overheidsapparaat.
Valt mee dat Geert nog niet genoemd is.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jaja, die rutte heeft zoveel invloed op de economie. Dit kabinet is verantwoordelijk voor de crisis
De mensen op de bovenste foto hebben al een mooie teint van de zon.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:34 schreef DrMabuse het volgende:
Zoek de verschillen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahahahahahaha, je blijft lachen hier. Naast de auto is internet nu ook al een eerste levenbehoefte. Ik vraag me af hoe al sie mwnsen zonder internet het overleven op deze planeetquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
1. Gat -> handquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:51 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk is het wel heel raar dat in een land met zowat de hoogste uitkeringen ter wereld en een niet zo'n hoog prijspeil, er nog steeds zoveel mensen afhankelijk zijn van voedselbanken.
Zijn de uitkeringen nu te laag of wat is precies het probleem dan?
Als je opgroeiende kinderen hebt valt het idd onder 'eerste levensbehoefte', hoe moet zo'n kind andersleren, zijn huiswerk kunnen maken?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hahahahahahaha, je blijft lachen hier. Naast de auto is internet nu ook al een eerste levenbehoefte. Ik vraag me af hoe al sie mwnsen zonder internet het overleven op deze planeet
En hoe kom je aan het idee dat alle klanten van de voedselbank in een uitkering zitten?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:51 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk is het wel heel raar dat in een land met zowat de hoogste uitkeringen ter wereld en een niet zo'n hoog prijspeil, er nog steeds zoveel mensen afhankelijk zijn van voedselbanken.
Zijn de uitkeringen nu te laag of wat is precies het probleem dan?
Och, dat lukte mij in de jaren 80 zonder Internet ook prima, hoor.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je opgroeiende kinderen hebt valt het idd onder 'eerste levensbehoefte', hoe moet zo'n kind andersleren, zijn huiswerk kunnen maken?
In de jaren 80, ja.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Och, dat lukte mij in de jaren 80 zonder Internet ook prima, hoor.
Hetzelfde als jij elke uitkeringstrekker vergelijkt met de meest extreme zielige gevallen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:57 schreef moussie het volgende:
[..]
En hoe kom je aan het idee dat alle klanten van de voedselbank in een uitkering zitten?
Lijkt mij ook niet, eerder mensen die te hoge luxe lasten hebben; leningen voor auto's, tv's ,abonnementen etc.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:57 schreef moussie het volgende:
[..]
En hoe kom je aan het idee dat alle klanten van de voedselbank in een uitkering zitten?
So?quote:
Ze hebben nog steeds boeken...quote:
Tijden veranderen. Op de middelbare school kun je tegenwoordig sowieso al geen huiswerk meer maken zonder over internet te beschikken.quote:
Bron: Voedselbanken Nederlandquote:Bedragen per 1 januari 2012:
Indien er aan leefgeld per maand minder overblijft dan het bedrag uit de navolgende formule komt
een gezin in aanmerking voor een voedselpakket:
Minder dan:
¤ 180,- voor één volwassene plus
¤ 60,- voor elke extra volwassene (personen van 18 jaar of ouder) plus
¤ 50,- per kind (ongeacht de leeftijd maar wel jonger dan 18 jaar)
Probeer jij je 15-jarige zoon of broertje eens z'n VWO of HAVO diploma te laten halen zonder thuis internet te hebben. Internet wordt overal steeds meer geïntegreerd. Noodzakelijk om te overleven is het niet, maar een huishouden kan tegenwoordig nauwelijks meer zonder, wil het nog een beetje kunnen functioneren.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze hebben nog steeds boeken...
Als je wilt weten wat dat is moet je ff erop googlen.
Bullshit.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tijden veranderen. Op de middelbare school kun je tegenwoordig sowieso al geen huiswerk meer maken zonder over internet te beschikken.
I know: je denkt eerder in jammeren dan in oplossingen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Probeer jij je 15-jarige zoon of broertje eens z'n VWO of HAVO diploma te laten halen zonder thuis internet te hebben. Internet wordt overal steeds meer geïntegreerd. Noodzakelijk om te overleven is het niet, maar een huishouden kan tegenwoordig nauwelijks meer zonder, wil het nog een beetje kunnen functioneren.
Elke? Waar heb ik het over elke uitkeringstrekker gehad? Ik verklaar waar de toestroom aan nieuwe klanten vandaan komt .. van 855 euro per maand is nu eenmaal niet rond te komen met twee personenquote:Op zaterdag 7 april 2012 14:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hetzelfde als jij elke uitkeringstrekker vergelijkt met de meest extreme zielige gevallen.
Niet zo schijnheilig doen, dit truukje doe je standaard. Gister werd je er nog meermaals op aangesproken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Elke? Waar heb ik het over elke uitkeringstrekker gehad? Ik verklaar waar de toestroom aan nieuwe klanten vandaan komt .. van 855 euro per maand is nu eenmaal niet rond te komen met twee personen
Mijn zoon is dus nog niet zo lang van school af, en die kan je vertellen dat jouw visie niet meer klopt, ouderwets, achterhaald! In die boeken staan zelfs opdrachten die je op internet moet gaan uitvoerenquote:Op zaterdag 7 april 2012 14:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bullshit.
Vroegah, bij het aanvangen van het schooljaar, hadden sommige leerlingen niet alle boeken ontvangen. Beetje leerling met wil en verantwoordelijkheid nam het boek van de ander mee en kopieerde de hele zooi.
Dat opgehemelde internet van je maakt het nog eenvoudiger: printen.
Beetje gezonde mentaliteit is onontbeerlijk. Dus je weet wat je mist.
Je zoon is net als Xalpt. Denkt niet in oplossingen maar in jammeren.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Mijn zoon is dus nog niet zo lang van school af, en die kan je vertellen dat jouw visie niet meer klopt, ouderwets, achterhaald! In die boeken staan zelfs opdrachten die je op internet moet gaan uitvoeren
Jij hebt duidelijk geen schoolgaande gezinsleden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je zoon is net als Xalpt. Denkt niet in oplossingen maar in jammeren.
Want die paar opdrachten waarbij internet voor nodig is, kun je op school doen of elke openbare bibliotheek.
Ohgut... wordt dat kulargument weer van stal gehaald.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen schoolgaande gezinsleden.
Jawel, maar ik gun mensen geen gelijk als ze zeggen dat je zonder je opleiding niet kunt voltooien.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Gun je mensen hun computer niet dan ?
Ik heb het nergens over elke uitkeringstrekker gehad. Ik had het over de situatie van het gezin van twee volwassenen waarvan eentje onder de 21 en de daarbij behorende gezinsnorm van 855 euro.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet zo schijnheilig doen, dit truukje doe je standaard. Gister werd je er nog meermaals op aangesproken.
Internet is wel multifunctioneel.Als je dan toch moet bezuinigen, neem je alleen een goedkoop internetabonnement en dan gewoon geen tv en telefonie (dus ook geen mobieltje). Of nog beter, abonnement bij de lokale bibliotheek om daar te gaan internetten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
I know: je denkt eerder in jammeren dan in oplossingen.
Op school hadden ze een enorm tekort aan leraren, dus in het computerlokaal op school werken kon niet, want geen toezicht mogelijk. En als je al een bieb in je gemeente hebt, dan is de periode dat je daarvan gebruik kan maken niet onbeperkt. Daarnaast, die paar opdrachten? Tegenwoordig doe je zowat alles op het internet, je hebt duidelijk geen idee waarover je het hebt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Want die paar opdrachten waarbij internet voor nodig is, kun je op school doen of elke openbare bibliotheek.
Goed, neem ff aan dat die heel uitzonderlijke positie een standaard is *zucht*quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Op school hadden ze een enorm tekort aan leraren, dus in het computerlokaal op school werken kon niet, want geen toezicht mogelijk. En als je al een bieb in je gemeente hebt, dan is de periode dat je daarvan gebruik kan maken niet onbeperkt.
Yup, paar.quote:Daarnaast, die paar opdrachten? Tegenwoordig doe je zowat alles op het internet, je hebt duidelijk geen idee waarover je het hebt.
Dat gezeur over internet, 15 euro per maand, meer is het niet. Pleur toch op met je kritiek. Als je het nou alleen over autos of roken had, dat is al een budgetopvretend iets. Trouwens, waar heeft iemand geschreven dat autos een eerste levensbehoefte is of zuig je dat uit je duim nu?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hahahahahahaha, je blijft lachen hier. Naast de auto is internet nu ook al een eerste levenbehoefte. Ik vraag me af hoe al sie mwnsen zonder internet het overleven op deze planeet
Oke, dat klinkt nu ook weer anders dan dat het echt een levensbehoefte is. Een auto kan wel echter je budget om zeep helpen en of je schuldenlast verhogen (boete, ongeluk, reparatie, diefstal, almaar stijgende benzineprijs).quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat was ik, namlijk dat het geen overbodige luxe meer is, imo. Maar dat valt te dicussieren natuurlijk afhankelijk van omstandigheden en woonplaats.
[sarcasme]En waar is Henk zelf? En geen idee waarom je de vriend en de vader van Henk erbij haalt en wat hun dood met het kostenplaatje te maken heeft...?quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Makkelijk commentaar geven zonder te weten hoe het werkt. Vandaar een hypothetische situatie:
Nemen we voor het gemak bijstandsmoeder Ingrid met kinderen Geert (12) en Geertje (8). De vader en vriend van Henk is nu al acht jaar dood. Ingrid woont te Amsterdam.
KNIP
Waarvan akte en aangepast. Bedankt voor de bijdrage.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:11 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
[sarcasme]En waar is Henk zelf? En geen idee waarom je de vriend en de vader van Henk erbij haalt en wat hun dood met het kostenplaatje te maken heeft...?[/sarcasme]
Exact.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
1. Gat -> hand
2. Ondankbaarheid
3. Laksigheid
4. "Het kan ook zonder werk, dus waarom met?"-mentaliteit
5. Te weinig keiharde schoppen onder de reet
De debilisering gaat vrolijk door.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je opgroeiende kinderen hebt valt het idd onder 'eerste levensbehoefte', hoe moet zo'n kind andersleren, zijn huiswerk kunnen maken?
Tuurlijk ,maar er is over alles wel te klagen, zeuren, redeneren tot het niets meer is etc. Ik vind dat ook niet zo spannend eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:08 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Oke, dat klinkt nu ook weer anders dan dat het echt een levensbehoefte is. Een auto kan wel echter je budget om zeep helpen en of je schuldenlast verhogen (boete, ongeluk, reparatie, diefstal, almaar stijgende benzineprijs).
Veel scholen verplichten hun leerlingen tegenwoordig om een laptop aan te schaffen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jawel, maar ik gun mensen geen gelijk als ze zeggen dat je zonder je opleiding niet kunt voltooien.
Vrij veel gemeenten bieden een mogelijkheid of tegemoetkoming voor de aanschaf van een computer voor een schoolgaand kind.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veel scholen verplichten hun leerlingen tegenwoordig om een laptop aan te schaffen.
I know, het ging mij vooral om het belang van de computer,quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Vrij veel gemeenten bieden een mogelijkheid of tegemoetkoming voor de aanschaf van een computer voor een schoolgaand kind.
Maar jij bent aan het muggenziften. Want die 2 a 3 tientjes per maand kun je net 3 of 4 voedzame maaltijden van maken, hoogstens. Sterker nog, de voordelen van het internet wegen zwaarder dan de mogelijke nadelen, denk aan solliciteren, studeren, sudderen, poeder.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:11 schreef 3-voud het volgende:
Ja, want dat is gratis.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Goed, neem ff aan dat die heel uitzonderlijke positie een standaard is *zucht*
Gaan we verder: bij een vriendje, cybercafe, bij familie, bij de buren, soos/buurthuis... etc etc.
Zo uitzonderlijk is die situatie anders niet hoor, in de bieb in Amsterdam mag je als lid van de bieb een half uur gratis achter de PC .. that's it. Wil je meer dan moet je betalen, net als in een cybercafé overigens, daar moet je ook betalen voor het gebruik van de PC en internet, en dat wordt aan het eind van de maand, bij elkaar opgeteld, even duur zo niet duurder dan een aansluiting thuis. Of het bij een vriendje, de buren, famile of buurthuis kan hangt af van de locatie en/of de omstandigheden, het kan in enkele gevallen een oplossing zijn maar is hoe dan ook verre van ideaal, ongestoord in je eigen tempo kunnen leren in een rustige omgeving is voor de concentratie van een puber nu eenmaal een pre.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:23 schreef 3-voud het volgende:
Goed, neem ff aan dat die heel uitzonderlijke positie een standaard is *zucht*
Gaan we verder: bij een vriendje, cybercafe, bij familie, bij de buren, soos/buurthuis... etc etc.
Dan moet je die maar eens vragen of jouw informatie van 'toen' nog klopt, er is namelijk heel wat verandert in de afgelopen 10 jaar.quote:Yup, paar.
Want je had het over opdrachten waarbij internet een verreiste was. Dat zijn er inderdaad een paar... afhankelijk welk schooljaar. Want het is nog niet eens voor elk schoolgaand kind.
En ik heb wel een idee waarover ik het heb. Ben zelf afgestudeerd als leraar en heb nog aardig wat contacten in die wereld.
En jij bent zoals jij bent 3-voud, je denkt in vooroordelen en stereotyperingen, en je kijkt niet verder dan je eigen neus lang is.quote:Maar je bent zoals je bent moussie. Je denkt niet in oplossingen, enkel in de zwarte piet van je afschuiven.
Hehe, toen zat ik dus ook op school, en kan dat dus beamenquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
3-voud zat in de jaren zestig op school. Toen had de scholier nog voldoende aan een potlood, puntenslijper en een stuk papier.
Onzin, in een cybercafe/belhuis betaal je hiervoor.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Het internet wel vaak, maar ja, je moet wel wat consumeren ..
En die kreeg hij toen van school, gratis.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
3-voud zat in de jaren zestig op school. Toen had de scholier nog voldoende aan een potlood, puntenslijper en een stuk papier.
Zover ik weet was het in het ene internetcafé dat ons stadje ooit eens rijk was mogelijk om gratis in te loggen op hun wifi maar was je wel verplicht om eens in het uur een consumptie af te nemen, komt dus vrijwel op hetzelfde neer. Maar ja, ze zijn inmiddels gesloten, goed mogelijk dat het een creatieve oplossing was om te kunnen overleven/meer inkomsten te genereren. Niet echt belangrijk ook, bottomline is dat het je geld kost. Zelfs al doe je alles wat je moet doen die dag binnen een uurtje, dan ben je aan het eind van de maand nog duurder uit dan met een aansluiting thuis, en daar ging het toch om?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Onzin, in een cybercafe/belhuis betaal je hiervoor.²
jij hebt er niet veel van begrepen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:34 schreef DrMabuse het volgende:
Zoek de verschillen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eten ze ook wel eens, kleden ze zich...quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:28 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik hoor graag waar ik de fout inga.
De uitdaging was om het vaste inkomen in te vullen en de vaste lasten. Er blijft 699 euro over voor kleding, voedsel, hobby, vervoer e.d.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:32 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Eten ze ook wel eens, kleden ze zich...
Is dat een sociale huurwoningquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:42 schreef Tayu het volgende:
Dat is wel een heel lage huur. Ik woon zelf in een huurflatje met 2 slaapkamers, maar de kale huur is hier ¤ 900.
Nee, hoor. Dat is een sociale huurwoning. De woonlasten liggen in mijn gemeente behoorlijk hoog.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:42 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat is wel heel erg hoog, vrije vestiging zeker.
Dat weet ik niet, dat zou ik eens aan de buren moeten vragen. Maar zoals ik het heb begrepen, betalen de uitkeringsgerechtigden hier ongeveer ¤ 400 kale huur (met huursubsidie dus).quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoeveel subsidie krijg je daarop dan ?
Mensen die een sociale huurwoning van 900 euro huren doen echt iets niet goedquote:
664,66 euro is het maximale wat kaal gevraagd mag worden voor een sociale huurwoning. Wettelijk geregeld. Als ik dat bedrag meeneem in de berekening, dan komt er netto 100 euro meer bij aan de kant van de lasten. blijft er 599 euro netto over voor voedsel en kleding.quote:
Ik ook, maar mensen met een uitkering zitten vrij veel thuis en wonen niet altijd in een goed geisoleerd huisquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:46 schreef Ronaldsen het volgende:
Lijkt me een realistisch rijtje van detulp50 en dan lijkt me die 175 euro gas/water/licht nog vrij ruim dat moet toch lager kunnen. Betaal zelf aanzienlijk minder
Grapjas. De voedselbank is een overbodige luxe. NL kent genoeg mogelijkheden om aan het werk te gaan. In Nederland zijn er nog altijd een flink aantal mensen die onterecht een uitkering trekken.quote:
In mijn gemeente liggen die bedragen nu eenmaal zo.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:46 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Mensen die een sociale huurwoning van 900 euro huren doen echt iets niet goed
[..]
664,66 euro is het maximale wat kaal gevraagd mag worden voor een sociale huurwoning. Wettelijk geregeld. Als ik dat bedrag meeneem in de berekening, dan komt er netto 100 euro meer bij aan de kant van de lasten. blijft er 599 euro netto over voor voedsel en kleding.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:28 schreef detulp050 het volgende:
Nemen we voor het gemak bijstandsmoeder Ingrid met kinderen Geert (12) en Geertje (8). De vader van de kinderen en vriend van Ingrid; Henk is nu al acht jaar dood. Ingrid woont te Amsterdam.
Inkomen:
Bijstand: ¤ 935,49 (alleenstaande ouder met minderjarige kinderen)
huurtoeslag ¤ 205 per maand (op 425 + 25 euro huur)
kindgebonden budget ¤ 84 per maand (
zorgtoeslag ¤ 69 per maand
Kinderbijslag: 166,23 euro
ANW: heb ik niet meegenomen in berekening
Inkomsten: 1459 euro netto.
Uitgaven:
Huur: 425 kale huur en 25 euro servicekosten, totaal 450 euro huur (sociale huurwoning)
Gas/water/licht: 175 euro
Verzekering(en): 95 euro voor het gezin zorgverzekering, 45 inboedel en WA.
Gemeentebelastingen: 0 euro (kwijtschelding)
Waterschap: 0 euro (kwijtschelding)
Telefoon/internet: 40 euro
Uitgaven: 800 euro
Verschil inkomsten en uitgaven: 699 euro.
is dat niet 659?
Ok doet er niet zoveel toe eigenlijk.
en is die kinderbijslag per maand of per kwartaal?
Ik hoor graag waar ik de fout inga.
Je krijgt huursubsidie als de woning max iets van 651 euro kost, exacte bedrag weet ik even nietquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:45 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, dat zou ik eens aan de buren moeten vragen. Maar zoals ik het heb begrepen, betalen de uitkeringsgerechtigden hier ongeveer ¤ 400 kale huur (met huursubsidie dus).
Dat is dan op een zeg 900 inkomsten nog een behoorlijk bedrag.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:45 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, dat zou ik eens aan de buren moeten vragen. Maar zoals ik het heb begrepen, betalen de uitkeringsgerechtigden hier ongeveer ¤ 400 kale huur (met huursubsidie dus).
Dat zal ook wel per gemeente verschillen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:48 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Je krijgt huursubsidie als de woning max iets van 651 euro kost, exacte bedrag weet ik even niet
Dat zijn dan geen sociale huurwoningen. Het kan zijn dat je buren vanwege hun inkomen een lagere huur betalen dan jij en daarop nog eens huursubsidie krijgen. Het kan niet zijn dat zij voor hun sociale huurwoning meer betalen dan de wettelijke grens.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:47 schreef Tayu het volgende:
[..]
In mijn gemeente liggen die bedragen nu eenmaal zo.
Ja, ik zie hier om mij heen dan ook heus wel mensen behoorlijk ploeteren met die bijstandsuitkering. Het is geen feestje.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat is dan op een zeg 900 inkomsten nog een behoorlijk bedrag.
Je hebt gelijk, het is 659 euro.quote:
Hier noemen ze dat heus een sociale huurwoning. En dat klopt ook wel, want er wonen hier relatief veel uitkeringsgerechtigden in mijn buurtje.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:49 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Dat zijn dan geen sociale huurwoningen. Het kan zijn dat je buren vanwege hun inkomen een lagere huur betalen dan jij en daarop nog eens huursubsidie krijgen. Het kan niet zijn dat zij voor hun sociale huurwoning meer betalen dan de wettelijke grens.
Ja, maar ze betalen dus minder dan het bedrag wat jij noemt. Anders worden ze opgelicht door de woningbouw of ze geven expres verkeerde informatie aan je. De huurprijs kan flexibel worden toegepast, daar geloof ik in.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:50 schreef Tayu het volgende:
[..]
Hier noemen ze dat heus een sociale huurwoning. En dat klopt ook wel, want er wonen hier relatief veel uitkeringsgerechtigden in mijn buurtje.
het is ook nooit bedoels als feestje, maar als vangetquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:49 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja, ik zie hier om mij heen dan ook heus wel mensen behoorlijk ploeteren met die bijstandsuitkering. Het is geen feestje.
Nee hoor, het is zelfs nog iets meer dan die ¤ 400.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:50 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ja, maar ze betalen dus minder dan het bedrag wat jij noemt. De huurprijs kan flexibel worden toegepast.
Heeft met de gemeente niks te maken, die bemoeien zich niet met woningbouw verenigingen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:48 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat zal ook wel per gemeente verschillen?
ah k. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet laag tbh. 659 euro, moet van te leven zijn. Ok niet met alle luxe wss, maar daar is een vangnet ook niet voor bedoeldquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:49 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is 659 euro.
En de kinderbijslag is al omgerekend van kwartaal naar maand.
Ja, maar in de praktijk blijven velen daar toch wel voor heel lange tijd inhangen. Velen zelfs tot pensioengerechtigde leeftijd. Niet omdat ze lui zijn en niet willen werken, maar omdat ze bijvoorbeeld chronisch ziek zijn en niet kunnen werken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:51 schreef gomi het volgende:
[..]
het is ook nooit bedoels als feestje, maar als vanget
Een bijstandsuitkering is natuurlijk ook niet helemaal hetzelfde als een WAO-uitkeringquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja, maar in de praktijk blijven velen daar toch wel voor heel lange tijd inhangen. Velen zelfs tot pensioengerechtigde leeftijd. Niet omdat ze lui zijn en niet willen werken, maar omdat ze bijvoorbeeld chronisch ziek zijn en niet kunnen werken.
Nee, dat zijn doorgaans eenoudergezinnen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wonen die samen met nog een uitkeringsgerechtige
Hier dus niet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:52 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Heeft met de gemeente niks te maken, die bemoeien zich niet met woningbouw verenigingen.
Maar het klopt wel dat woningbouw verenigingen duurdere woningen verhuren, echter heet het dan niet meer een sociale huurwoning. Die woningen zijn vaak ook per direct te huur
Ok thanks.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:54 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, dat zijn doorgaans eenoudergezinnen.
Nee, maar er zijn in het verleden heel veel mensen de WAO uit geknikkerd en in de bijstand terecht gekomen. Afgezien daarvan kun je ook ziek worden terwijl je al in de bijstand zit.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:53 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Een bijstandsuitkering is natuurlijk ook niet helemaal hetzelfde als een WAO-uitkering
nee ok dat begrijp ik. Maar je kunt niet verwachten dat de overheid die uitkeringen zo hoog maakt dat je met een uitkering hetzelfde kunt doen als een werkend persoon.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja, maar in de praktijk blijven velen daar toch wel voor heel lange tijd inhangen. Velen zelfs tot pensioengerechtigde leeftijd. Niet omdat ze lui zijn en niet willen werken, maar omdat ze bijvoorbeeld chronisch ziek zijn en niet kunnen werken.
Dat hoeft ook niet. Maar mensen zouden zich best eens mogen realiseren dat een bijstandsuitkering geen pretpark is, en dat mensen daar niet voor de lol zo lang mogelijk in willen blijven hangen. Ik vind het beeld wat in deze discussie wordt geschetst van de bijstandstrekker niet echt een realistisch beeld.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:56 schreef gomi het volgende:
[..]
nee ok dat begrijp ik. Maar je kunt niet verwachten dat de overheid die uitkeringen zo hoog maakt dat je met een uitkering hetzelfde kunt doen als een werkend persoon.
ah k. Ik moei me niet in de discussie over het beeld.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:58 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Maar mensen zouden zich best eens mogen realiseren dat een bijstandsuitkering geen pretpark is, en dat mensen daar niet voor de lol zo lang mogelijk in willen blijven hangen. Ik vind het beeld wat in deze discussie wordt geschetst van de bijstandstrekker niet echt een realistisch beeld.
Mee eens !quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:58 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Maar mensen zouden zich best eens mogen realiseren dat een bijstandsuitkering geen pretpark is, en dat mensen daar niet voor de lol zo lang mogelijk in willen blijven hangen. Ik vind het beeld wat in deze discussie wordt geschetst van de bijstandstrekker niet echt een realistisch beeld.
en daar ben ik t mee eensquote:Op zaterdag 7 april 2012 18:10 schreef detulp050 het volgende:
De discussie in dit topic ging grotendeels over de noodzaak van een voedselbank voor mensen in de bijstand. Ik denk dat een goede berekening aantoont dat er geen noodzaak is voor mensen die hun financien goed op orde hebben; wat goed mogelijk is als je in de bijstand zit.
De voedselbank is niet enkel voor mensen in de bijstand. De meeste mensen die in de bijstand zitten, maken ook geen gebruik van de voedselbank.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:10 schreef detulp050 het volgende:
De discussie in dit topic ging grotendeels over de noodzaak van een voedselbank voor mensen in de bijstand. Ik denk dat een goede berekening aantoont dat er geen noodzaak is voor mensen die hun financien goed op orde hebben; wat goed mogelijk is als je in de bijstand zit.
http://www.voedselbanklim(...)%20Voedselbanken.pdfquote:Bron
Driekwart van de voedselbankklanten ontvangt een uitkering. Het gaat dan
met name om een WWB-uitkering (43%), en wat minder vaak om WW (23%)
een WAO (9%) of AOW uitkering (1%). Al deze uitkeringsgerechtigde
voedselbankklanten verkeren overigens vaak voor langere tijd in een
uitkeringssituatie. Zo heeft bijna 40 procent van de uitkeringsgerechtigden een
uitkering langer dan vijf jaar. Acht procent van de klanten van de voedselbank
ontvangt een inkomen uit arbeid (8%). Overigens geeft 5 procent van de 430
respondenten aan in het geheel geen inkomen te ontvangen (zie bijlage 4).
68% geeft aan 800 of minder netto aan inkomsten te hebben. Erg bijzonder gezien alle tegemoetkomingen en toeslagen. Derhalve denk ik dat de bezoekers van de voedselbank meer aan budgetvoorlichting hebben dan aan voedsel.quote:Hoogte inkomen
In de enquête is ook naar het maandelijkse netto-huishoudinkomen gevraagd.
Achtenzestig procent van de voedselbankklanten geeft aan een netto-inkomen
te hebben van 800,- euro per maand of minder.
Dat veel van de klanten van de voedselbank uitkeringsgerechtigden zijn, betekent niet dat alle uitkeringsgerechtigden gebruik maken van de voedselbank. Meestal zijn het namelijk mensen die in de schuldhulpverlening terecht zijn gekomen (en ja, ook daarvan zullen de meesten een uitkering hebben, maar dat geldt dus lang niet voor iedereen).quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:19 schreef detulp050 het volgende:
ter info:
[..]
http://www.voedselbanklim(...)%20Voedselbanken.pdf
Niet iedereen komt meteen in aanmerking voor al die toeslagen. Het ligt er aan hoe en waar je woont, hoe lang je al een uitkering hebt etc.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:19 schreef detulp050 het volgende:
ter info:
68% geeft aan 800 of minder netto aan inkomsten te hebben. Erg bijzonder gezien alle tegemoetkomingen en toeslagen. Derhalve denk ik dat de bezoekers van de voedselbank meer aan budgetvoorlichting hebben dan aan voedsel.
hoop van de mensen in de schuldhulpverlening zouden wmb sowieso mogen worden uitgesloten van elk extraatje. Ook de voedselbank.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat veel van de klanten van de voedselbank uitkeringsgerechtigden zijn, betekent niet dat alle uitkeringsgerechtigden gebruik maken van de voedselbank. Meestal zijn het namelijk mensen die in de schuldhulpverlening terecht zijn gekomen (en ja, ook daarvan zullen de meesten een uitkering hebben, maar dat geldt dus lang niet voor iedereen).
Bovendien, ook als je in de schuldhulpverlening zit, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat je een beroep moet doen op de voedselbank. Want, een gezin in de schuldhulpverlening ontvangt per week ¤ 70 leefgeld, dat is dus precies die ¤ 280 die als grens wordt gesteld voor een gezin en waar je aantoonbaar onder moet zitten om je aan te mogen melden bij dvoedselbank. Eigenlijk, komt er dus niemand voor in aanmerking in theorie. In de praktijk is dat natuurlijk anders.
Op welke grond?quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:34 schreef gomi het volgende:
[..]
hoop van de mensen in de schuldhulpverlening zouden wmb sowieso mogen worden uitgesloten van elk extraatje. Ook de voedselbank.
Hoezo dat dan ?quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:34 schreef gomi het volgende:
[..]
hoop van de mensen in de schuldhulpverlening zouden wmb sowieso mogen worden uitgesloten van elk extraatje. Ook de voedselbank.
Dat is een vooronderstelling. Er zijn genoeg situaties denkbaar waarin mensen in de problemen kunnen raken zonder dat ze daar zelf schuldig aan zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:38 schreef gomi het volgende:
Eigen schuld. Op t grote voet leven en de rest van de maatschappij met hun rotzooi opzadelen.
ik zeg ook een hoop van en niet iedereen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:39 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is een vooronderstelling. Er zijn genoeg situaties denkbaar waarin mensen in de problemen kunnen raken zonder dat ze daar zelf schuldig aan zijn.
Dat is waarquote:Op zaterdag 7 april 2012 18:40 schreef gomi het volgende:
[..]
ik zeg ook een hoop van en niet iedereen.
dat hoef je ook niet te snappen. Maar als mensen zichzelf in de shit werken omdat ze graag op te grote voet willen leven, mogen ze hun eigen shit ook opruimen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik snap niet waar jij je druk om maakt, no offence.
Dan nog is het toch niet aan jouw om daar iets van te vinden ? op de negatieve manier dan. Of wou je je zo druk maken over die paar euro die alles jouw kost op jaarbasis.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:44 schreef gomi het volgende:
[..]
dat hoef je ook niet te snappen. Maar als mensen zichzelf in de shit werken omdat ze graag op te grote voet willen leven, mogen ze hun eigen shit ook opruimen.
dat is dus de instelling waarom t weldegelijk ook aan mij is om daar iets van te vinden. Ook op een negatieve manier.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dan nog is het toch niet aan jouw om daar iets van te vinden ? op de negatieve manier dan. Of wou je je zo druk maken over die paar euro die alles jouw kost op jaarbasis.
Jouw leven verloopt toch prima waarschijnlijk ? wat maakt een ander zijn leven dan uit voor jouw ?
Er komt geen enkele euro uit jouw zak terecht bij welke voedselbank dan ook. Voedselbanken draaien op vrijwilligers en giften.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:53 schreef gomi het volgende:
[..]
dat is dus de instelling waarom t weldegelijk ook aan mij is om daar iets van te vinden. Ook op een negatieve manier.
die instelling van t kost jou maar een paar euro. Die instelling die die mensen wss ook hebben gehad. Niets is gratis en dat mogen ze dus ook weten. Ook al is t maar een paar euro op jaarbasis. T is wel mijn paar euro die hen uit hun zelf veroorzaakte shit moet helpen.
Dat snap ik ook wel. Maar de discussie gaat over voedselbankenquote:Op zaterdag 7 april 2012 18:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dit ging over geld denk ik. Schuldsaneringen enzovoorts.
Ow sorry..quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:57 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar de discussie gaat over voedselbanken
maar mijn euro's komen wel op een andere manier terecht bij die mensen in de schuldhulpverlening.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:56 schreef Tayu het volgende:
[..]
Er komt geen enkele euro uit jouw zak terecht bij welke voedselbank dan ook. Voedselbanken draaien op vrijwilligers en giften.
ik ben voor een goed vangnet voor mensen die dat nodig hebben hoor. Ik vind alleen dat dat net er soms is voor de verkeerde mensen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:55 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Als we elkaar dan ergens in het midden tegemoed komen dan is het goed. De één kan niet profiteren en de ander kan niet beslissen voor een ander.
Ja, en misschien kom je zelf ook nog wel eens in een vervelende situatie terecht in je leven, waarop je een beroep zal moeten doen op de samenleving. Ik hoop het niet voor je, maar het is zeker niet ondenkbaar.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:01 schreef gomi het volgende:
[..]
maar mijn euro's komen wel op een andere manier terecht bij die mensen in de schuldhulpverlening.
en als t aan mij zou liggen zouden die mensen geen recht hebben op een gift van de voedselbank, waar anderen nu bv geweigerd worden.
en indirtect komt er weldegelijk het een en ander binnen aan subsidies bij voedselbanken btw
ik had t over een deel van de mensen bij de voedselbank.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:57 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar de discussie gaat over voedselbanken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |